Atomen bestaan uit ruimteschepen
3DFX Voodoo 5 te koop
[edit]
De eerste clawhammer moet dus eind dit jaar in de winkels liggen met een snelheid van M3400 (nieuwe speedrating)
Staat volgens mij niet bij wanneer deze proc nu precies gaat uitkomen.quote:Op zaterdag 16 februari 2002 15:54 schreef Moartn het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/20590
3DFX Voodoo 5 te koop
Het staat in dat mooie grafiek.
Canon EOS 350D - 18-55 f3,5-f5,6 - 70-300 4-5,6
Bedenk goed wat een ander gaat denken van jouw reactie voordat je deze verzendt.
www.ogame.nl
Is Q4 van 2002 niet precies genoeg dan? Het duurt nog 9 maanden ofzo, dan gaan zo toch niet een exacte datum noemen?quote:Op zaterdag 16 februari 2002 15:56 schreef Terw_Dan het volgende:
[..]
Staat volgens mij niet bij wanneer deze proc nu precies gaat uitkomen.
Zoals je in bovenstaande nieuwspost kunt lezen gaat de Duron verdwijnen, de Athlon gaat richting Duron-prijsklasse, en de Clawhammer word wat nu Athlon is... De Sledgehammer wordt waarschijnlijk toch echt voor professioneel gebruik....quote:Op zaterdag 16 februari 2002 16:01 schreef BrZ het volgende:
Hmm.. ik krijg toch echt het idee dat hammers niet voor "normale" mensen zijn... net zoals eigenlijk bijna alle andere 64bit cpu's... denk dat ze voorlopig gewoon te duur worden... zelfs voor een idioot als ik
They made me do it.
Nee hoor, het lijkt erop dat dat gaat gebeuren, is nog helemaal niet zekerquote:Op zaterdag 16 februari 2002 16:04 schreef Moartn het volgende:
[..]
Zoals je in bovenstaande nieuwspost kunt lezen gaat de Duron verdwijnen, de Athlon gaat richting Duron-prijsklasse, en de Clawhammer word wat nu Athlon is... De Sledgehammer wordt waarschijnlijk toch echt voor professioneel gebruik....
Canon EOS 350D - 18-55 f3,5-f5,6 - 70-300 4-5,6
Bedenk goed wat een ander gaat denken van jouw reactie voordat je deze verzendt.
www.ogame.nl
quote:Op zaterdag 16 februari 2002 17:54 schreef bazs2000 het volgende:
Iets in mij zegt dat Terw_Dan als een van de eerste een Hammer in zijn pc zet.
Ik wilde net zeggen, wel typisch dat hij dit topic start
Zou z'n hamerverslaving weer terugkomen?
Sorry voor offtopic reply btw
#
quote:Op zaterdag 16 februari 2002 17:59 schreef Zap het volgende:
Dat idee krijg ik ook...
Maaruh, als die als vervanger voor de Athlon komt... komt der dan ook meteen software voor ?
Waarom denk je dat ik een Hammer wilquote:Op zaterdag 16 februari 2002 17:59 schreef Zap het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen, wel typisch dat hij dit topic start
Sorry voor offtopic reply btw
3DFX Voodoo 5 te koop
quote:Op zaterdag 16 februari 2002 16:04 schreef Moartn het volgende:
[..]
Zoals je in bovenstaande nieuwspost kunt lezen gaat de Duron verdwijnen, de Athlon gaat richting Duron-prijsklasse, en de Clawhammer word wat nu Athlon is... De Sledgehammer wordt waarschijnlijk toch echt voor professioneel gebruik....
Die kans bestaat zeer zeker
hou er rekening mee dat clawhammer maar 104mm² groot is (huidige palomino is 129mm²) en .13µ met SOI door Barton al zou moeten ingewerkt zijn, dus kwa productiekosten zou het moeten meevallen, enkel kwa marketing moet het allemaal passen natuurlijk, en daar is gequote methode een zeer goede mogelijkheid
Main System Specs ||| Daarnaast nog een 486 zonder RAM en 2 keer een 386, allen zonder CD-drive zelfs
MaD amount of transistors, vind ik
Main System Specs ||| Daarnaast nog een 486 zonder RAM en 2 keer een 386, allen zonder CD-drive zelfs
De Clawhammer release streefdatum van 4de kwartaal is al vaak genoemd, bijvoorbeeld in <a href='http://tweakers.net/reviews/256'>deze feature</a> en talloze nieuwspostings.quote:ook op T.net is niet echt veel te vinden.
Het lijkt veel, maar het valt wel mee als je rekening houdt met de grotere caches die de Hammer krijgt. SRAM cellen vreten veel transistors.quote:
Ik meen hier net in een webcast te hebben gehoord dat Hammer maarliefst 100 miljoen transistors heeft (Athlon is 37.5 Mil, P4 is 42 Mil, GeForce 4 doet 63 Mil)
MaD amount of transistors, vind ik
quote:Op zaterdag 16 februari 2002 18:02 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
[..]
Maaruh, als die als vervanger voor de Athlon komt... komt der dan ook meteen software voor ?
De Hammer kan native draaien in 32bits mode, dan werkt alle huide x86 software.
Ik meen te hebben gelezen dat bij de demo die werd gegeven tijdens de IDF dat een van de 2 Hammers tegelijkertijd 32bits en 64bits software draaide, onder een Linux OS.
Owjah, Suse komt nu al met een aangepaste Linux kernel.
Dus ik denk dat er wel software gaat zijn ja.
quote:Op woensdag 06 maart 2002 07:15 schreef superbikkel het volgende:
[..]
De Hammer kan native draaien in 32bits mode, dan werkt alle huide x86 software.
Ik meen te hebben gelezen dat bij de demo die werd gegeven tijdens de IDF dat een van de 2 Hammers tegelijkertijd 32bits en 64bits software draaide, onder een Linux OS.
Owjah, Suse komt nu al met een aangepaste Linux kernel.
Dus ik denk dat er wel software gaat zijn ja.
Linux kernel 2.6 krijgt x86-64 native, maar SuSe en anderen hebben al een x86-64-werkende linux
kunt ook standaard 32bits OS-en draaien, net als met een athlon (maar dan sneller
L1-size, latencies, associativiteit, busbreedte tussen L1<=>L2, exclusief of inclusief,...
zo van die dinge
iemand ?
quote:Op zaterdag 09 maart 2002 17:36 schreef GiGNiC het volgende:
[..]
maar in een 64bits OS kunnen tegelijk 64bits en 32bits software draaien (16bit niet meer, das net iets te ver trug)
Uh, hoe moet dat dan met Win9x en ME, daar zit toch echt nog 16 bits code in? En DOS is ook 16 bits.
Of bedoel je dat tegelijkertijd draaien van 64, 32 en 16 bits niet kan?
32bits
64bits compatible mode met IA32
64bits native
GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi
Het zou vervelend zijn als je geen Win9x meer kunt draaien. Ben best nog wel gehecht aan Win98 eigenlijk (naast Linux natuulijk, maar Win98 is er nog één zonder fratsenquote:Op woensdag 20 maart 2002 20:23 schreef superbikkel het volgende:
[..]
Uh, hoe moet dat dan met Win9x en ME, daar zit toch echt nog 16 bits code in? En DOS is ook 16 bits.
Of bedoel je dat tegelijkertijd draaien van 64, 32 en 16 bits niet kan?
Roelant, rob_erwt, crisp en moto-moi roeleren de pan uit!!!
Oh, en Femme natuurlijk ook :P
If you think you are strong, you wil become strong. You are weak, because you think you are.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 24 25 26 27 last
Dit topic is gesloten.