Op woensdag 06 maart 2002 10:30 schreef Schuey het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk aan of je voor puur realisme-mindere graphics of meer arcade-super graphics gaat. Ikzelf ga iig voor het eerste, ik vind het gewoon fantastisch om hele dagen aan de setup zitten prutsen en steeds sneller te gaan. Nu ben ik misschien wel een kleine uitzondering, heb er al minstens 1000 uur opzitten, van GP2 tot GP3 en benader ook vaak tot heel dicht dezelfde tijden als in het eggie, maar desondanks mijn ervaring van 1000+ uur, vind ik het nog steeds erg moeilijk om een goede setup en ik moet me erg concentreren om mijn tijden te vrbeteren. Dus het ligt eraan hoeveel tijd je in het spel wilt steken, wil je serieus racen, ga dan voor GP4, ga je voor de fun neem dan die andere titels (waar met alle respect ook hele goede tussen zitten)
amen
Ik begin nu dus benieuwd te worden, nu je zo hoog van de toren blaast, hoe snel je werkelijk bent. Ik ben het helemaal met je wat betreft het afstellen van de wagen. Dat is werkelijk grandioos. Daar ligt tevens een belangrijk punt van de GPx serie... iedere wijziging in de setup heeft logische consequenties en zodoende kun je werkelijk een wagen beter afstellen om net even een iets betere balans te verkrijgen.
Ik vind niet of je al in leagues rijdt, maar er zijn een verscheidene nationale en internationale leagues, waarin je dus werkelijk kan laten zien (aan anderen.. maar ook.. erg belangrijk.. aan jezelf) hoe snel je bent. Wanneer je geen "human-competitors" heb je snel het idee erg goed te zijn. Dit is misschien ook zo, maar in een league kun je zien hoe goed je bent in verhouding tot de internationale competitie.
Ik ben Race Director van GPChampionship.com (organiseren het met z'n 3-en). Dit is een internationaal georienteerd kampioenschap waarin in een drietal verschillende verschillende leagues geraced kan worden. F1 voor de top. F3000 voor de talenten en diegenen die het rustiger aandoen en Formula-Ford voor newbies die gewoon het eens willen proberen. Verder maken we gebruik van een Time Limited systeem, wat betekent dat je voor je qual & race slechts beperkt de tijd hebt -> erg spannend!
We volgen het hele F1-seizoen... wat betekent dat dit weekend de kwalificatie voor Malaysia gehouden wordt.. met de race volgende week. We maken gebruik van GP3 2000.. kijk eens rond, misschien spreekt het je (jullie) aan. De sfeer met de anderen is erg goed .. ook juist het leuke van kampioenschap, naast de keiharde competitie (kijk maar eens naar de verschillen in de Free Practise van Malaysia):
http://www.gpchampionship.com