Hoofdcategorieën
Topicacties

Peerless Sub af! & discussie over home-cinema sets

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 29 30 31 32 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 07 juni 2001

demn ehh ruilen tegen de mijne (conrad) :P die versterkers zijn wel verdomd duur man enuh wel ff posten heh als ie geverft en geschuurs is :9

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 16:15 schreef JvS het volgende:
BTW, mijn sub speelt ook menig rel weg... Rel is niet echt bepaald een heilig merk ofzo hoor :). (al zou je het bijna gaan denken ;)).
Welke sub hebt ge dan ?

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Reg. datum: 23 november 1999

Ten eerste:
Peerless sub is vet. 18Hz met de X10S als -3dB
De X12S met 12" units haalt 16,5Hz.
En dit alles zonder die rare Rel truukjes.

Ten tweede:
Zelfbouw scheelt echt een hoop geld t.o.v. commercieel complete sub.

Ten derde:
Natuurlijk moet je een sub "niet horen". Hij moet integreren in je setup. Dus een fullrange setup maken.
Ook voor stereo weergave, mits goed geintergreerd, kan het een setup fullrange maken. Een orgel klinkt pas als een orgel als je ook de grondtonen hoort. En niet alleen de hogere harmonische tonen. En een sub moet dus niet "hard" kunnen maar laag en geintergreerd op het juiste nivo.

Ja zeg
Reg. datum: 27 september 2001

Heel mooi,

complimenten, te cool om waar te zijn

Reg. datum: 07 juni 2001

wat is peer loos eigelijk ? :o

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

*crunch*
Reg. datum: 06 november 2001

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ Die wil ik ook!

Airport security: "U mag geen thermosfles meenemen aan boord."
Ik: "Dat is een SAL70200G..."

drum- & forumfreak

quote:
Ik heb er dus een schone 17hz uit gekregen.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dan verdien jij yoko's gouden surge of approval voor het ultieme frequentiebereik onder de 2 ruggen. Heel goed gepresteerd! Totaal heeft het je? F1700,- gekost?

quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:02 schreef ernst het volgende:
wat is peer loos eigelijk ? :o
Vooropgesteld dat je het meent:
danish sound tech
drum- & forumfreak

Die wooferdrivers zelfs zien er trouwens echt "stoer" uit. Een lekker grote stofkap, en enorme longthrow ophanging :)

Snap trouwens niet dat je zoiets kunt horen, bij een normaal menselijk oor kun je 20Hz tonen pas horen als ze met een geluidsniveau van 100dB spl of meer zijn aangekomen.

Laten we aannemen dat de subwoofer een gemiddelde gevoeligheid heeft 90dBspl. 17Hz tonen bij -3dB.
Dus bij 87dBspl. Je moet ze minimaal met een geluidsniveau van ongeveer 103dBspl ontvangen om ze ook te horen. (gemiddelde geluidsdrempel afhankelijk van je leeftijd)

Hoe kun je dan die 17Hz toon horen, ervan uitgaande dat de gehoordrempel van een 17Hz toon rond de 103dB spl ligt?

©
Reg. datum: 11 februari 2000

quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:16 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dan verdien jij yoko's gouden surge of approval voor het ultieme frequentiebereik onder de 2 ruggen. Heel goed gepresteerd! Totaal heeft het je? F1700,- gekost?

Het is niet echt horen, het is meer druk op je oren voelen,..

Ja rond de 1700 gulden, excl. allerlei plak spul..
Alles bij elkaar met verf kom ik wel op 1850 piek denk ik.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:29 schreef Yokozuna het volgende:

Het zal allemaal wel loslopen met die 17Hz ;). Er is bijzonder weinig muziek dat echt alleen maar 17Hz genereert, en zelfs een toongenerator zal nog 'stoorfrequenties' weergeven :P. Niet een fijne piek van 17Hz (denk ik).

Sterker nog, het zal me niets verbazen als een geluidskaart of een (sony ;)) versterker het geluid beneden de 20Hz niet doorgeeft. Is nog een nuttig filter ook :).

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Reg. datum: 17 september 2001

is z'n passieve radiator veel beter dan een gewone bas reflex :?

Reality beats fiction by far!

drum- & forumfreak

quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 14:39 schreef FFF het volgende:
echt wel superstrak :D

Als hij er echt de REL uitspeeld, zowel muziek, als TV, dan is het echt wel een beest :D

dat MDF etc, was dat al voorgezaagt?

Kun je specifiek aangeven wat je hebt moeten kopen, en wat het heeft gekost?

De sub is volledig active toch? (passive woofer stond er dus dat riep vraagtekens op)
Check dit http://www.speakerland.nl/actiefsub.htm
quote:

Het zal allemaal wel loslopen met die 17Hz ;). Er is bijzonder weinig muziek dat echt alleen maar 17Hz genereert, en zelfs een toongenerator zal nog 'stoorfrequenties' weergeven :P. Niet een fijne piek van 17Hz (denk ik).

Sterker nog, het zal me niets verbazen als een geluidskaart of een (sony ;)) versterker het geluid beneden de 20Hz niet doorgeeft. Is nog een nuttig filter ook :).
Mja, alleen het GROTE voordeel van die 17Hz @ -3dB is is dat die bv. wel tonen tot 28Hz ofzo gewoon linear kan weergeven. Dus ook 40Hz tonen. Voor muziek dus meer dan optimaal. Jammer dat meneer geen osciloscoop (ofzo) enzo heeft, dan kun je zo'n geile frequentiecurve maken. Dies echt hot bij dit ding.

©

quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:32 schreef JvS het volgende:

[..]

Das natuurlijk niet waar.

Neem de kappen van je luidsprekers er eens af.. en voed ze een 17hz toon, dan zie je je speakers toch heel erg op en neer gaan, wil niet zeggen dat je het hoort.. Maar dat het niet uitgestuurt wordt, is natuurlijk gelul.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:33 schreef E-MANs het volgende:
is z'n passieve radiator veel beter dan een gewone bas reflex :?
Naar ik me heb laten vertellen: Het voordeel van de hoger uitput van bassreflex, gecombineerd met het 'strakke' en lineaire van een gesloten kast :). Alleen wel duur :o.

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

drum- & forumfreak

quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:35 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Neem de kappen van je luidsprekers er eens af.. en voed ze een 17hz toon, dan zie je je speakers toch heel erg op en neer gaan, wil niet zeggen dat je het hoort.. Maar dat het niet uitgestuurt wordt, is natuurlijk gelul.

Ja, maar je voelt die 17hz zegmaar wel een beetje? Alleen hoor je het niet. Want dat kan pas vanaf iets van 103dBspl.
Als dit totaal F1700,- is het iig enorm geil. Maaruh, er zit toch een actieve en passieve woofer in? Dan moet je er toch nog een voeden met een bron?

©

quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:37 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ja, maar je voelt die 17hz zegmaar wel een beetje? Alleen hoor je het niet. Want dat kan pas vanaf iets van 103dBspl

Ik zeg je dat je hem hoort en voelt.. niet heel hard.. maar vandaar de -3db.

Ja. natuurlijk moet je de actieve unit voeden, die Hypex HS200 zit er niet voor de zier ;) :P

drum- & forumfreak

quote:
Ik zeg je dat je hem hoort

Toch vreemd, je kunt een dergelijke toon pas rond de 103dBspl horen. Die -3dB zegt toch alleen dat de toon 2x zachter wordt weergegeven dan de gemiddelde gevoeligheid?
Dan zou je de toon toch pas kunnen horen wanneer je je subwoofer goed hard zet?
quote:
Ja. natuurlijk moet je de actieve unit voeden, die Hypex HS200 zit er niet voor de zier
Ja maar er zitten 2 woofers in. Worden beide gevoed door de HS200?

©

quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:40 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Toch vreemd, je kunt een dergelijke toon pas rond de 103dBspl horen. Die -3dB zegt toch alleen dat de toon 2x zachter wordt weergegeven dan de gemiddelde gevoeligheid?
Dan zou je de toon toch pas kunnen horen wanneer je je subwoofer goed hard zet?
[..]

Ja maar er zitten 2 woofers in. Worden beide gevoed door de HS200?

Nee 1 is passief.. |:(

Ja, je moet hem idd dus harder zetten.

drum- & forumfreak

Ok, maargoed. Het is gewoon ongelooflijk laag voor F1700,-

Toch weer voordeel van zelfbouw, volgens mij zou die set het dubbele hebben gekost als je hem kant en klaar zou kopen.

©

quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:43 schreef Yokozuna het volgende:
Ok, maargoed. Het is gewoon ongelooflijk laag voor F1700,-

Toch weer voordeel van zelfbouw, volgens mij zou die set het dubbele hebben gekost als je hem kant en klaar zou kopen.

Er zijn mensen op het dvdforum die vinden dat hij een REL Storm er met gemak uitspeelt.

Daar kan ik niet over oordelen.. aangezien ik de Storm nog nooit gehoord heb.

drum- & forumfreak

quote:
Resonanzfrequenz fs = 18 Hz
Volgens peerless. Dit klopt iig vrij redelijk!
quote:
18Hz met de X10S als -3dB
Klopt :) klopt allemaal als een bus

will code c# for food

Zeer gaaf gemaakt. Hopelijk ga je hem snel spuiten :)
Reg. datum: 17 september 2001

quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:35 schreef tbusquet het volgende:

[..]

was bij de geluidskaarten van vroeger wel, creative bv

Reality beats fiction by far!

drum- & forumfreak

quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 18:17 schreef E-MANs het volgende:

[..]

was bij de geluidskaarten van vroeger wel, creative bv
Meestal sluit je op een GELUIDSKAART geen subwoofer aan van zo'n prijs. Die komen dan ook lang niet tot 20Hz, dus dat maakt niet uit :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 29 30 31 32 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: