Hoofdcategorieën
Topicacties

How 2 become an LJ.....?

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last

Reageer Nieuw Topic
Gradje.nl
Reg. datum: 17 februari 2001

Ik heb ook een fan voor de rookdoos staan. Standaard doe ik daar lekker mee 'hazen' (rook op 10%, fan op 30%), en als ik dan een nummer heb wat wat meer moet knallen, dan zet ik de rook en de fan gewoon iets hoger. Werkt perfect

Als fan hebben we trouwens zo'n grote 'inbouw' ventilator, met een diameter van een centimer of 40. Blaast goed hard, en gaat al minstens 5 jaar (al zou het me niet verwonderen als hij nog ouder is) mee zonder ooit schoon te hoeven maken. Mooi flight-caseje eromheen en klaar.

Vraagje trouwens: zijn er hier ook mensen die een vaste show doen op een Pearl (2004)?
Ik ga een langte vast mee met een grote band, met een grote lichtshow. Nu heb ik dit altijd gedaan op een fatfrog, alleen was dit niet zo ideaal, omdat ik de meeste movingheads gespiegeld samen moest pakken, en LED-tubes moest ik bijvoorbeeld maar onder presetfaders duwen. Een voordeel was wel dat ik alle liedjes had ingeprogrammeerd, en met een toetsenbordje aan te tafel hoefde ik in de rust tussen twee liedjes even snel het nummer van het liedje in typen, en dan had ik alle chasers voor het volgende nummer klaar staan, en hoefde ik steeds alleen op 'Go' te rammen bij een wisseling (couplet <-> refrein <-> brug <-> e.d.) zodat al het intelligente licht begon met bewegen, en ik alleen nog maar met het conventioneel licht hoefde te schuiven.
Maar nu heb ik dus die Pearl gekregen van de baas, wat op zich echt een _o_ tafel is. Alleen kan ik dus volgens mij alleen chases onder een memory(fader) duwen.
Kortom: programmeren jullie op een Pearl ook liedjes voor? en zo ja: hoe?

En zijn er mensen die al ervaringen hebben met OS 10 voor de Frog? Het ziet er wel bruut uit (eindelijk écht partial programming), maar is het al stabiel? (Daar hebben ze bij zero 88 nogal eens last van...)

Freelance Lichtman, Cola addict, Ingenieur Informatica, .NET/Navision Programmeur, Organisator Meldersnet LANs

weak input?

quote:
Flard schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:28:
Kortom: programmeren jullie op een Pearl ook liedjes voor? en zo ja: hoe?

Ik werk zelf bijna altijd met een Pearl 2004.
Maar waarom zou je een complete show WILLEN voorprogrameren?
Ikzelf knal altijd de standaard dingen erin (dimmer, shutter, colorchase, enz.)en doe de rest tijdens de show. Anders heb je toch geen zak meer te doen? Lijkt me wel erg saai . . .
Je kan veel programeren, zelfs timen, maar het heeft imho weinig zin. ;)

PS: Het is weldegelijk mogelijk om bijna alles onder je memoryfaders te stoppen.
Het is een handige tafel, kan erg veel, maar je moet er wel ff de tijd voor nemen . . . B)

Afterburner79 wijzigde dit bericht 19-10-2005 17:26 (14%)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Ik zet ook alles 'los' in de tafel wat bewegend betreft (pearl), zodat ik daar met een combinatie van faders en pages vrijwel alles mee kan maken tijdens de show

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Gradje.nl

quote:
Afterburner79 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:23:
[...]

Ik werk zelf bijna altijd met een Pearl 2004.
Maar waarom zou je een complete show WILLEN voorprogrameren?
Ikzelf knal altijd de standaard dingen erin (dimmer, shutter, colorchase, enz.)en doe de rest tijdens de show. Anders heb je toch geen zak meer te doen? Lijkt me wel erg saai . . .
Je kan veel programeren, zelfs timen, maar het heeft imho weinig zin. ;)

PS: Het is weldegelijk mogelijk om bijna alles onder je memoryfaders te stoppen.
Het is een handige tafel, kan erg veel, maar je moet er wel ff de tijd voor nemen . . . B)

Jaja, ik ken de Pearl 2004 ook al vrij aardig, en heb dus ook al redelijk wat onder de memories zitten.

Máár, op het moment zijn wisselingen nog niet echt makkelijk: Mijn show bestaat standaard uit 4 washes, 4 spots, 6 ledtubes, en 24 kanalen dimmers, waarvan 3x ACL en 4x blinder.
Nu kan ik dit perféct aansturen met mijn Pearl, wellicht beter als de Fat Frog.
Alleen nu speelt de band waar ik meega nogal wat medleys, en nu wil ik dus steeds bij een wisseling in de medley:
- een andere patroontje in de ledtubes zetten
- een ander chasertje in de washes gooien
- en de spots in een andere kleur en/of tempo laten bewegen.
En tegelijkertijd moet ik dus ook nog met de parren blijven knipperen.
Kortom: als je dit met palletes wilt doen, met je meestal toch wel een maat of 2/3 kwijt, en ziet het niet echt mooi uit. Bij de Frog hoefde ik alleen maar Go te drukken, en dan was ik klaar.

De meeste nummers doe/deed ik ook gewoon op de bovenstaande methoden, teveel programmeren is idd niet leuk, maar juist bij de medleys, of nummers met veel wisseling in tempo/sfeer is het toch wel makkelijk, en daarom was ik benieuwd hoe jullie dat doen.

Maar goed, als ik het denk ik goed begrijp, kan datgene wat ik zoek niet in de Pearl (dus echt voorgeprogrammeerd, en met een nummertje op te roepen), en ga ik denk ik voor de medleys maar een paar eigen pagina's maken.

Freelance Lichtman, Cola addict, Ingenieur Informatica, .NET/Navision Programmeur, Organisator Meldersnet LANs

quote:
johannez schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:50:
Fans voor je rookdoos geven wel een mooier effect maar helpen wel sneller je Fan omzeep.
De trik is om de fan zo te plaatsen dat je de rook "wegblaast" en niet opzuigt. Je zet hem dus achter je rookmachine, niet er voor. Anders spuit je rechtstreeks de fluid in de fan, dat geeft nogal een bende.
weak input?

quote:
Flard schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:57:
[...]
Maar goed, als ik het denk ik goed begrijp, kan datgene wat ik zoek niet in de Pearl (dus echt voorgeprogrammeerd, en met een nummertje op te roepen), en ga ik denk ik voor de medleys maar een paar eigen pagina's maken.

Het KAN wel. Maar eerlijk gezegt ben ik daar niet meer in thuis.
Simpelweg omdat ik het nooit meer gebruik. Zou ik weer even na moeten kijken (Vrijdag dienst).
Wat je denk ik het beste kan doen is gewoon je flash buttons gebruiken voor de PAR'en en ACL's.
Gooi je de rest (LED patronen) onder memoryfaders en gebruik je de TAP button voor de snelheid.
Appeltje, eitje . . . toch? ;)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >

Reg. datum: 17 januari 2005

quote:
jappo112 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:49:
[...]

De trik is om de fan zo te plaatsen dat je de rook "wegblaast" en niet opzuigt. Je zet hem dus achter je rookmachine, niet er voor. Anders spuit je rechtstreeks de fluid in de fan, dat geeft nogal een bende.
Dat zeg ik... :)

Je kan met de Pearl ook met de functie Tehater stack programming proggen, dan krijg je sneller wat je bedoelt met die liedjes enzo...

En met pallettes ben je echt niet zo lang bezig hoor, je kunt ook voor elk nummer een complete pallete maken, met alle info die je nodig hebt erin, ik zelf doe het zo nooit en ik heb ook nog nooit iemand dat zo zien doen.
De belangrijkste dingen gewoon onder je playback (rol) zetten en je kleuren, posities, shutter, iris enz enz. gewoon onder je pallettes, je kunt trouwes 200 pallettes maken dus maak je niet ongerust.

Ook kun je, mocht je echt je neus leeg willen vreten tijdens je shot, je pearl met midi aan laten sturen dmv een tijdcode in de muziek die evt meeloopt met de band...

Maar goed...

Gradje.nl

Nou, Theatre Stack programming is nog niet echt wat ik bedoel: dat is echt met strakke timings e.d. Maar ja een live band speelt nooit op een 100% vast ritme, dus dat werkt niet echt. Verder zijn de opvolgende stappen normaal goed in een chase te doen; het gaat mij meer om de wisselingen tussen de liedjes (en dus chases). (Midi gaat dan dus ook helemaal niet, en verder gaat het mij niet om het uit de neus vreten, maar juist het tegenovergestelde: ik moet nu soms zovéél doen in één seconde dat ik het niet gedaan krijg.)

En in één pallette staat dus veel te weinig informatie voor mij: in een bepaald gedeelte van een nummer wil ik dus graag langzaam faden tussen cyaan en groen in de washes. Dat is niet te realiseren met alléén pallettes, maar wordt het een chase die wisselt tussen twee (of meer) pallettes.

En belangrijke dingen (ACL's/Blinders) moet ik echt onder mijn vingers hebben, daar kan ik niet naar zoeken. :+

Maar goed, ik ga gewoon mijn pagina's handhaven zoals ze zijn, en voor de medley's gewoon wat extra pages bouwen. Maar het is wel jammer dat ik iets heb gevonden wat de Frog wél kan en de Pearl niet... :+

Reg. datum: 04 maart 2000

Heeft hier iemand al wat ervaring met de Frog 2 ?

Canon Digital EOS 20d |BG-E2 grip + E1 Handstrap | Tamron 28-75 f/2.8 | Sigma 10-22 | Speedlite 580ex | pd7x (40 gbyte) | Manfrotto 648b monopod | Canon 70-200L f/2.8 USM | WHISHLIST: Goed statief

quote:
Flard schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 01:55:
Nou, Theatre Stack programming is nog niet echt wat ik bedoel: dat is echt met strakke timings e.d. Maar ja een live band speelt nooit op een 100% vast ritme, dus dat werkt niet echt. Verder zijn de opvolgende stappen normaal goed in een chase te doen; het gaat mij meer om de wisselingen tussen de liedjes (en dus chases). (Midi gaat dan dus ook helemaal niet, en verder gaat het mij niet om het uit de neus vreten, maar juist het tegenovergestelde: ik moet nu soms zovéél doen in één seconde dat ik het niet gedaan krijg.)

En in één pallette staat dus veel te weinig informatie voor mij: in een bepaald gedeelte van een nummer wil ik dus graag langzaam faden tussen cyaan en groen in de washes. Dat is niet te realiseren met alléén pallettes, maar wordt het een chase die wisselt tussen twee (of meer) pallettes.

En belangrijke dingen (ACL's/Blinders) moet ik echt onder mijn vingers hebben, daar kan ik niet naar zoeken. :+

Maar goed, ik ga gewoon mijn pagina's handhaven zoals ze zijn, en voor de medley's gewoon wat extra pages bouwen. Maar het is wel jammer dat ik iets heb gevonden wat de Frog wél kan en de Pearl niet... :+

Faden tussen kleuren pallettes kan wel, mits je een cmy spot heb. Gewoon in een aantal seconden naar de volgende kleur, simpel, zo gaat dat ook met posities of met shutter, iris, zoom, frost enz.
Of het is een kwestie van je chases goed proggen. Tis zo simpel ;)

edit: Oh, je kunt trouwes ook meerdere informatie lagen onder een pallete storen, mocht je dat handig vinden.

johannez wijzigde dit bericht 20-10-2005 12:20 (6%)

Gradje.nl

Ja, dat trucje ken ik uiteraard ook wel (ik heb een week in de werkplaats met dat ding gespeeld, en weet op een klus waar we alleen 's avonds hoefden te draaien, en overdag konden spelen, en verder ook al een klus of 10 gedraaid). Maar live precies om de twee maten de helft van de spots op groen zetten en de andere helft op cyaan is niet gemakkelijk te doen. (vooral dat 'precies om de twee maten')...

(en meedere dingen in een pallete ken ik ook wel)

Maar goed, ik weet al genoeg... :D

quote:
Flard schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:52:
Ja, dat trucje ken ik uiteraard ook wel (ik heb een week in de werkplaats met dat ding gespeeld, en weet op een klus waar we alleen 's avonds hoefden te draaien, en overdag konden spelen, en verder ook al een klus of 10 gedraaid). Maar live precies om de twee maten de helft van de spots op groen zetten en de andere helft op cyaan is niet gemakkelijk te doen. (vooral dat 'precies om de twee maten')...

(en meedere dingen in een pallete ken ik ook wel)

Maar goed, ik weet al genoeg... :D

Dan maak je toch een focus waarbij de ene helft spots op groen staat en de andere helft op rood?

(ach, ik hou wel op, I O+ Avo )

weak input?

quote:
johannez schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:16:
[...]
Dan maak je toch een focus waarbij de ene helft spots op groen staat en de andere helft op rood?
(ach, ik hou wel op, I O+ Avo )
With stupid ! ^^ ;)

quote:
Najaaaaa :P

Hieronder foto's van een nieuwe aanwinst bij het bedrijf waar ik werk. K heb er de hele avond mee mogen spelen.

LED vloer ( 16 vakjes per m2 ;) )
http://www.jeroenzelle.nl/ledvloer/DSC00482.JPG

Leuke patroontjes maken in Visual DMX!
http://www.jeroenzelle.nl/ledvloer/DSC00488.JPG

En het resultaat ervan op de LED vloer
http://www.jeroenzelle.nl/ledvloer/DSC00493.JPG

Waterscooter die over de vloer raced... maar waar die nou voor nodig is?
http://www.jeroenzelle.nl/ledvloer/DSC00484.JPG

Hiervoor dus! TOET TOET op mijn waterscooter _/-\o_
http://www.jeroenzelle.nl/ledvloer/DSC00487.JPG

Nog meer leuke patroontjes gemaakt
http://www.jeroenzelle.nl/ledvloer/DSC00492.JPG

Verder had ik nog voor de vogeltjesdans een vogel gemaakt waarvan de bek open & dicht ging, een schaap voor "I want to be a hippy" (die over de vloer "hopt").

Dit is een vloer van 24 m2, en wordt aangestuurd d.m.v. 3 dmx boxjes van Visual DMX ( 2 x Elite & 1 x normaal ). Per m2 vloer heb je 48 kanalen nodig :D _/-\o_ . Dus reken maar uit hoeveel DMX kanalen ik nodig had ;) . Soms kan je meer dan 8 boxjes nodig hebben voor aansturing als je een grote vloer hebt, maar dan kan ik echt visuals maken :P .

Misschien post ik binnenkort nog meer foto's.

Mijn ervaringen met deze vloer van TDE is echt geweldig _/-\o_ , ik kan vloerdeel van 1 m2 in mijn 1tje optillen ( 25 kilo p.s. ) & de hele vloer van 24m2 kan op 1!!! stop & dan is zelfs nog niet alles vol.

En op de vraag wat de vloer heeft gekost.... koop maar een mooie BMW ervan 8) .

Jeroenz18 wijzigde dit bericht 14-11-2005 22:34 (9%)

www.jzfotografie.eu - Nikon D60, 17-55mm f2.8 ED-IF AF-S, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-800 & SB-600, LowePro Flipside 300 & Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag

een cassette bandje was genoeg

Waarschuwing: hier volgt een megakick. :+

Ik dacht; laat ik dit topic eens nieuw leven inblazen.

Ik heb profi licht technologie altijd al mooi gevonden. DMX, Moving heads, scanners ... noem maar op. Los van de techniek waarop b.v. het DMX protocol werkt, vind ik het ook erg mooi om die techniek toe te passen en te gebruiken bij een partijtje.

Vroeger, toen ik nog maar een jaar of 15 a 16 was en een heuse MSX 1 tot m'n beschikking had, zat dat er al in; zelf een licht besturingkje geprogged wat via de parallelle poort en printplaat met wat electronica en 8 relais aanstuurde. Die uiteindelijk weer mijn 'nep parren' aanzette, of uit.
Sinds ik op m'n 19e de hele drive-in show verkocht eigenlijk niets meer met licht gedaan.
Tot ergens 2006 (12 jaar later) er contact met mij werd gezocht door een kennis die wist wat voor 'ambities' ik daar nog wel voor zou hebben. Die kennis bleek in de organisatie te werken van een lokaal evenementen team, die met zekere regelmaat dance, club, hardstyle en jumpstyle feesten organiseerd in mijn woonplaats. Op kleine schaal, dat wel. (meestal 200 tot 500 man)

Er werd mij gevraagd of ik mee wilde denken over het licht. Dat wilde ik wel, maar met als voorwaarde dat ik het dan ook ging besturen. Dat was de start van mijn herintreder als LJ op 31 jarige leeftijd. :P
Geld was er natuurlijk niet, dus goedkope spullen werden gehuurd en daar was het eerste feest. De DMX controller was een rampending (goedkope prul van JB Systems) maar wel met 4 movingheads (Robe) en 2 Scanners (Robe) en een 2kW Strobe.
Moest natuurlijk veel uitzoeken, want het was alweer effe geleden...

Nu een dik jaar en een aantal feesten verder met SGM scancontrol 12 DMX tafels, hebben we het aardig onder controle, we weten wat we nodig hebben. En zo hadden we tijdens het laatste feestje afgelopen zaterdag de volgende stuff:
4x Martin movinheads, 2 Martin atomic strobes(a 3kW), SGM Pilot 3000 DMX controller en wat rook natuurlijk. Is niet veel, maar wel erg gaaf!
Die SGM Pilot 3000 was er nu voor het eerst, omdat de scancontrol uit de verhuur ging. Wel een mooi dingetje dat, maar ik heb het idee dat deze beter is geschikt voor toneel achtige toepassingen.
Dat die Pilot 3000 er was, was ook voor mij een verassing... Dus ik had geen minuut de tijd om even in de manual te duiken. De verhuurder heeft me in 10 minuten het ding uitgelegd en heeft me daarna zonder zwembandjes en met blok beton aan m'n voet in het diepe gegooit. :+
Het is me overigens goed gelukt om het hoofd boven water te houden. :)

Iemand die mijn vermoeden kan bevestigen; dat die pilot 3000 meer is bedacht voor toneel (alles voorgeprogd) dan dat hij 'live' met gedeeltelijk voor geprogde moves word gebruikt?
Of heb ik dingen over het hoofd gezien omdat ik de manual niet heb kunnen bekijken? (Wat ik nog ga doen, en zeker ga doen voor het volgende feest)

Hoe dan ook, die Martin atomic strobes zijn wel echt te gek!
Compleet met blinder en autofade (na blinder) functie. Ze kunnen met 25Hz flashen (wat dus een blinder effect geeft). Doe dat met 2 tegelijk en er word even 6kWatt licht op het publiek gegooit. Te gaaf.
Ik had in die pilot 3000 een paar cues geprogged zodat ik de 2 strobos om en om kon laten blinden en flashen. Dat in samenwerking met flashende movingheads en wat rook en het jumpstyle feestje was best aardig belicht. :)

Volgende feest huren we de atomic colors er waarschijnlijk ook bij; kan ik in het roze flashen. :P

Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl

Atomics zijn leuk, maar je moet wel uitkijken dat je ze niet om de seconde laat flitsen op vol vermogen, en ze dan zo net ff te lang aan laat staan.

Mensen gevoelig voor epileptische aanvallen (en ook mensen die niet gevoelig zijn) :p kunnen dan zwaar misselijk worden, hoofdpijn krijgen, of simpelweg flauwvallen. Had je behalve die kopjes ook nog conventioneel licht? (parren etc.).

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Reg. datum: 25 april 2007

Offtopic:

ag, Remco_K het kan zo snel gaan...

2 jaar geleden wist ik nog helemaal niks van P.A. en Licht, en nu word warempel theatertechnicus genoemd...waar ik begon met 8 parren.. loop ik nu stage in een Theater in Reykjavik, met 1.25 Megawatt aan licht(onintelligent en intelligent..!) (en ik ben 17!) al ben ik nu wel meer bezig met geluid dan licht...maar licht is nog steeds iets prachtigs wat ik zeker door wil ontwikkelen!

Met vriendelijke groet,

Jeroen.

djoenez wijzigde dit bericht 02-10-2007 18:27 (15%)

quote:
Chiron schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 15:34:
Atomics zijn leuk, maar je moet wel uitkijken dat je ze niet om de seconde laat flitsen op vol vermogen, en ze dan zo net ff te lang aan laat staan.

Mensen gevoelig voor epileptische aanvallen (en ook mensen die niet gevoelig zijn) :p kunnen dan zwaar misselijk worden, hoofdpijn krijgen, of simpelweg flauwvallen. Had je behalve die kopjes ook nog conventioneel licht? (parren etc.).
Dat van die epileptische aanvallen is bekend, remco_k houd daar rekening mee en flitst echt niet elke seconde. (meer iets van 20 x per seconde :P ) Daarbij kijk ik het publiek in en probeer ik te ontdekken of er mensen geirriteerd staan te kijken. Als ik het gevoel heb dat dat gerechtvaardigd is, houd ik me wat in.
Aan de andere kant; van mensen die last hebben van epileptische aanvallen verwacht ik niet dat ze naar een jumpstyle feest gaan... Dat is toch vragen naar de bekende weg.
Of voor de volgende keer een doosje zonnebrillen bij de ingang zetten.

Er was inderdaad ook nog wat conventioneel licht, 2 parren voor uitlichten van de DJ's en 4 parren voor uitlichten van de rest van het podium. Alles achter een paar dimmertjes tuurlijk. Maar die verlichting gebruikte ik niet continu als effect. Soms even uit, of feller om een beetje kracht bij te zetten tijdens een beat break maar verder gewoon rustig laten branden op een paar %. (wat de wens is van de organisatie)

Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl

Reg. datum: 04 maart 2000

quote:
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 18 april 2005 @ 13:47:
Nee, de grandMA micro is de grandMA micro ;)

Qua faders is 't niet zo'n probleem, de GrandMA series heeft DMX input waarmee je via DMX kanalen kan koppelen aan functies van die GrandMA.

Ikzelf zou gewoon eens met zowel de GrandMA micro als met de Frog 2 willen spelen, dat is iig wel noodzakelijk voordat er wat aangeschaft gaat worden :)
Inmiddels een jaartje zo'n ding, bevalt erg goed, erg fijn werken en ook live zat mee te doen :)

Canon Digital EOS 20d |BG-E2 grip + E1 Handstrap | Tamron 28-75 f/2.8 | Sigma 10-22 | Speedlite 580ex | pd7x (40 gbyte) | Manfrotto 648b monopod | Canon 70-200L f/2.8 USM | WHISHLIST: Goed statief

quote:
remco_k schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:34:
[...]

Dat van die epileptische aanvallen is bekend, remco_k houd daar rekening mee en flitst echt niet elke seconde. (meer iets van 20 x per seconde :P ) Daarbij kijk ik het publiek in en probeer ik te ontdekken of er mensen geirriteerd staan te kijken. Als ik het gevoel heb dat dat gerechtvaardigd is, houd ik me wat in.
Aan de andere kant; van mensen die last hebben van epileptische aanvallen verwacht ik niet dat ze naar een jumpstyle feest gaan... Dat is toch vragen naar de bekende weg.
Of voor de volgende keer een doosje zonnebrillen bij de ingang zetten.

Er was inderdaad ook nog wat conventioneel licht, 2 parren voor uitlichten van de DJ's en 4 parren voor uitlichten van de rest van het podium. Alles achter een paar dimmertjes tuurlijk. Maar die verlichting gebruikte ik niet continu als effect. Soms even uit, of feller om een beetje kracht bij te zetten tijdens een beat break maar verder gewoon rustig laten branden op een paar %. (wat de wens is van de organisatie)
Okee cool :) Mensen hoeven nog niet zozeer last te hebben van epilepsie, die atomics zijn zo krachtig dat ze ook mensen zonder epileptische aandoeningen behoorlijk ziek kunnen maken bij een bepaalde knipperfrequentie :p Op dergelijke feesten worden er ook vaak wat pilletjes in gegooid, en dan kan het soms erg hard gaan. Intensiteit is het op zich niet, als je wat sneller knippert dan is er sowieso niks aan de hand (zelf strobe ik meestal 'met de hand' in snellebursts met de flashbuttons op de pearl)
Maar gewoon op blijven letten hoe het publiek erbij staat scheelt al enorm veel idd :)

Afgelopen zaterdag toevallig ook een (industrial) hardcorefeestje gedaan (Club r_AW), en daar heb ik de 2 atomics die ik in de zaal gehangen had uiteindelijk niet eens gebruikt, omdat ik er niet meer aan toegekomen was om de betreffende dmx lijn in te prikken :+), uiteindelijk heb ik ze niet eens gemist.. :D Was uiteindelijk wel leuke uitdaging om er op die manier ook iets moois mee neer te zetten :)

Gradje.nl

Hey, leuk dat dit topic ook weer wordt gekickt...

Heb inmiddels alweer wat meer ervaring met de Pearl, inmiddels al een paar maanden zelfs een 2008 :P
Weet iemand hier toevallig of die USB-firmware al gereed is? Onze 2008 draait nog gewoon op de 2004 software...

Maar wel een überbrute tafel, als je eenmaal met een Avo hebt gewerkt wil je dus echt niet anders meer... In eerste instantie leek die Frog 2 me ook wel een erg mooie tafel, maar nu blijf ik veel liever hangen bij de Avo range... Sowieso begrijpen gastlichtmannen (ik werk ook wel eens op festivals) die lichttafel altijd (en als ze die niet kennen, weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt), en als je een keer met een band ergens te gast bent en ze hebben een Pearl liggen ben je ook zo klaar.
Wil alleen nog wel eens een keer met een Pearl Expert (of Diamond 4 spelen) ;)

Wat betreft die Atomics, ik ben inderdaad wel met je eens dat je die met mate moet gebruiken. Gelukkig draai ik de laatste tijd wat minder 'housefeesten' (in de breedste zin des woords), maar daar horen ze eigenlijk wel bij. Bij live rock-bands zijn Atomics echter ook wel leuk, vooral in Blind Mode. (Al moet je er dan éigenlijk een scroller voor zetten ;) :+ )
Maar zonder Atomics is het ook zeer goed mogelijk een vette show neer te zetten.

Persoonlijk moet ik trouwens zeggen dat ik wel echt een Robe aanhanger begin te worden... dit weekend door wat logistieke redenen 4 Mac Wash 250's en 4 Robe Colorwash 250AT's mee gehad.
De optiek van die Robe's is echt veel beter, en ook de zoomfunctie is mooi. Daarnaast hebben die Washes nogal eens last van software bugs, al moet ik zeggen dat ik sinds de laatste firmware upgrade geen problemen meer heb gehad... (*klopt af op hout*)

Nog even over de intensiteit van die Atomic strobes, je kan de strobo aan de achterzijde met een dipswitch omsckakelen naar de low-power setting. (dip switch 6 op ON zetten) De lamp gaat dan op 50% branden. Denk dat ik dat de volgende keer als ik weer 2 van die brute dingen heb maar even uitprobeer tijdens het proggen van de lichttafel. Want het was wel heeeeel erg fel hoor... :)

@hieronder;
Te grappig :P Wat wil je ook met een 3kW lamp... (die is afgezekerd op 20A waaruit ik kan opmaken dat zijn piek verbruik dus boven de 4kW uit zou kunnen komen)

remco_k wijzigde dit bericht 03-10-2007 13:45 (18%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: