Gathering of Tweakers

Quicksearch
Nee, de grandMA micro is de grandMA micro ;)

Qua faders is 't niet zo'n probleem, de GrandMA series heeft DMX input waarmee je via DMX kanalen kan koppelen aan functies van die GrandMA.

Ikzelf zou gewoon eens met zowel de GrandMA micro als met de Frog 2 willen spelen, dat is iig wel noodzakelijk voordat er wat aangeschaft gaat worden :)

Canon Digital EOS 20d |BG-E2 grip + E1 Handstrap | Tamron 28-75 f/2.8 | Sigma 10-22 | Speedlite 580ex | pd7x (40 gbyte) | Manfrotto 648b monopod | Canon 70-200L f/2.8 USM | WHISHLIST: Goed statief

quote:

:X hoe kon ik daar nou langs kijken :X

Maar goed, deze is nog kleiner dan die Light... Ik ben wel benieuwd in hoeverre je hiermee nog op klus kunt improviseren e.d....
Moet je hier niet heel veel vantevoren inprogrammeren, en kun je als je eenmaal op de klus bent aangekomen niks meer?
En als je een beetje klus hebt met een hoop pctjes e.d., heb je dan hier niet iets te weinig fadertjes?

(Nogmaals: ik heb eigenlijk geen ervaring met dit soort tafel(tje)s, maar ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe goed die in de praktijk toepasbaar zijn).

Freelance Lichtman, Cola addict, Ingenieur Informatica, .NET/Navision Programmeur, Organisator Meldersnet LANs

mjah, we gaan gewoon zo'n ding laten komen met een mannetje erbij en dan een middagje prutsen met dat ding, specs lezen heeft niet zo gek veel zin, 't is meer de manier van bedienen enz waardoor je wat kan zeggen over het aparaat.

Canon Digital EOS 20d |BG-E2 grip + E1 Handstrap | Tamron 28-75 f/2.8 | Sigma 10-22 | Speedlite 580ex | pd7x (40 gbyte) | Manfrotto 648b monopod | Canon 70-200L f/2.8 USM | WHISHLIST: Goed statief

Lichtnicht

Wat wil je er precies mee aansturen? Ik denk dat je dan pas echt leuke voorstellen voor tafels krijgt.

Want als de BullFrog voor inteligent licht te klein is, en je hebt nu een tafel waar conventioneel licht lekker op draait (of je hebt helemaal geen conventioneel licht is de MamboFrog van Zero88 (zelfde serie als de BullFrog) ook een leuke tafel, 96 fixtures.

Ja, want als de micro een soort scancommander is, is hij natuurlijk niet echt te vergelijken met een bullfrog.

Freelance Lichtman, Cola addict, Ingenieur Informatica, .NET/Navision Programmeur, Organisator Meldersnet LANs

Tsja, wat sturen we aan, dat varieerd nogal, van slechts een aantal parren tot ongeveer een kanaaltje of 24 conventioneel licht en een fixture of 30 (12 robocolors, 12 scans, 8 movingheads etc.)
Plus dat je zo'n tafel natuurlijk ook een beetje op de toekomst wilt, dus als we nu een Bullfrog zouden kopen zit ie gelijk tot aan de nok toe vol en dan moet je weer fixtures gaan koppelen

Lichtnicht

Als ik het zo lees zou ik zowiezo niet voor de Bullfrog gaan vanwege het overdreven aantal Generic kanalen (48/96 in Widemode). Dan zou ik eerder gaan voor de Leapfrog, die heeft 24/48 generics en 24 fixtures. Maar 24 fixtures klinkt niet echt alsof het genoeg voor jullie is. De Mambofrog schijnt ook gewoon generic channels aan te kunnen sturen, maar hoe dit precies werkt weet ik niet, daar zou je even naar moeten zoeken. Je hebt dan wel genoeg fixtures, namelijk 96-24=72!.

mjah, 96 kanalen conventioneel is wel ietwat veel :)

maar goed, ik houdt jullie op de hoogte :)

Lichtnicht

Erikje, in feite is het gewoon 96 fixtures en geen generic. Je hebt dus ook geen faders voor je generic, dat is wel een nadeel. Maar je kan bij je fixtures gewoon kiezen voor conventional-->dimmer, en dan kan je met de brightness 0-100% gewoon instellen. En dus ook allemaal programmeerbaar, het kost alleen iets meer tijd dan waarbij de generic channels eigen faders hebben.

dus even samengevat, generic+fixtures=96

'k had het over de bullfrog ;)

Lichtnicht

oow ok, maar ga dan niet voor de bullfrog, maar voor de leapfrog, ook 24 fixtures net zoals de bullfrog, maar maar 24 generic kanalen (48 in wide mode), en een pak goedkoper.

Heee! Leuk Topic!

Lichtnicht

Woei, bedankt voor de kick ;).

Zijn er hier mensen met ervaring met de 5-Star Spica S250? Heb onlangs met 4 van deze rakkers gewerkt (kwamen bij AED rent vandaan, waar ze hele stapels van die dingen schijnen te hebben). Ik zie niet in waarom deze bakken zo goed zouden moeten zijn (had er een hoop goeds over gehoord). Snelheid is geen verbetering ten opzichte van de Robe 250XT (welke ik boven de showtec/movitec/mac250+ plaats, geen ervaring met 250 Krypton en Entour), uiterlijk vind ik ronduit lelijk, al is dat eigenlijk een non-issue, gobo's zijn weer wat anders, maar erg druk. Grootste blunder vind ik de random strobe, welke geprogrammeerd is. Hierdoor is de strobe wel random, maar zijn ze wel allemaal tegelijk random. Daarnaast vond ik het menu op de koppen zelf redelijk onduidelijk.

Met andere woorden, voor mij voortaan weer gewoon Robe's.

FF over de Frog serie, zoals Spotter schreef
quote:
Spotter schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:41:
oow ok, maar ga dan niet voor de bullfrog, maar voor de leapfrog, ook 24 fixtures net zoals de bullfrog, maar maar 24 generic kanalen (48 in wide mode), en een pak goedkoper.

Want ikzelf zit nog op school (6VWO), en help bij schooltoneel (maar redelijk professioneel). Voor de aanschaf van 6 918's hadden we een nieuwe tafel nodig (we hadden ADB Cantor). Uiteraard zijn wij meer toneel-gericht, maar ik lees in het draadje dat Erikje ook fixtures nodig had.
Uiteindelijk kwamen we, toen we verschillende tafels gingen bekijken, er bij de Frog serie (BullFrog vooral) dat in de geheugenbanken er rare dingen zitten. Dat sommige dingen niet apart gezet kunnen worden, andere verschillende dingen die opgeslagen moeten worden zitten in eenzelfde "bank".
Uiteindelijk zijn wij voor LSC gegaan, en wel de MaXiM XL.
Een MaXiM is een goede serie, waarbij er een module ingezet kan worden voor je bewegend licht. Er is geloof ik ook net een nieuwe serie uit die nog beter met bewegend licht kan werken.
Kortom, de Frog is idd een leuke tafel, maar lees van tevoren echt ff de handleiding door, want ik vond dat niet over alles even goed was nagedacht. En het is zonde als je er achter komt als je de tafel al hebt.

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

Lichtnicht

Jappo: al bekend hier, wel gaaf om te lezen. het 'enige' wat ze nog aan die !!400!! robe's moesten doen was 2 gobo's vervangen en er een stekker aanzetten:P.

Mithras: wat jij bedoelt is denk ik dat als je dingen opslaat in je palletes (maar geld ook voor memories en submasters) dat je dan alleen al je beamshape (bijvoorbeeld) tegelijk moet programmeren (dus gobo/goborot/prism/prismrot etc). Hieraan word gewerkt om dit op te lossen (mits de processor in de tafels het toelaat) voor in de update na de zomer.

Ben wel benieuwd welke dingen je nog meer niet goed over nagedacht vind, ben wel benieuwd.

quote:
GA!S schreef op zondag 20 oktober 2002 @ 03:16:
[...]

Ik zal het eens doorgeven :+

Verder heb ik afgelopen donderdag eens wat kunnen spelen met het spul, uit mijn hoofd even:
96 par's
8 x MAC 250
8 x MAC 300
6 x RoboScan 918

paar blinders, 2 strobes (geen idee wat) en nog wat effecten (o.a. Atomic zo uit mijn hoofd). Meer info + foto's komen nog wel als ik wat meer heb lopen klooien.

Beetje oude reply maar...

Ik vind de Mezz een ruktent om licht te doen.
Prachtig gebouw, prachtige lichtset, leuke console maarrrr...

Het gebouw en podium is asymetrisch, het grid hangt symetrisch en je zit niet in het midden maar helemaal rechts op het balkon licht te doen... Erg jammer.

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Om maar weer eens een oud topic te schoppen....

We zijn voor m'n vereniging op zoek naar een nieuwe rookmachine, de ouwe antari 80 heeft de geest nu redelijk finaal gegeven. Ik zat beetje te kijken op bv Newline, en binnen ons budget (zeg tot zo'n 150 euro) kom ik de Antari 800, Martin 550, Showtec Eco Fogger en American DJ Fog Hog tegen. Reviews op het 'net zijn erg schaars, maar ze zijn over het algemeen positief over de Martin (degelijk beestje van degelijk merk), neutraal over de Antari (wel goed, maar niet zoveel beter dan de 80), en er is niks te vinden over de andere 2. Hebben mensen hier nog een mening over deze rookmachientjes?

Daarnaast even jullie mening over het gebruiken van een ventilator om de rook verder te blazen (omdat de machine bij ons op een nogal onhandige plek staat). We hebben geen geld voor een 'echte' unit, dus het wordt ws niet meer dan een PC fan of een bureau unit die we achter de rookmachine zetten. Ik ben niet de eerste die dat bedenkt, er zijn zat posts te vinden van mensen die iets soortgelijks doen, maar geen enkele post op het 'net gaat wat dieper in op methode van aansluiten of wat voor soort PC fan gebruikt is... iemand daar ervaring mee?

101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file

Tjah?

[beetje oude quote]
quote:
SLC-Axe schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:34:
[knip]
De laatste weken ga ik gezellig mee als lichttechnicus voor de Vopo's. Een paar weken terug deed ik bijvoorbeeld het licht in de Hedon in Zwolle, toen de Vopo's er kwamen spelen, en vrijdag staan we in het OJC in Hardenberg. Dit is alleen meer voor de lol met de band en het bieren achteraf dan voor het professionele, ik wordt er dan ook niet voor betaald.
Stiekem ben ik ook nog regelmatig bezig met geluid (monitormix, bandjes in kroegen schuiven, de kleinere klusjes zeg maar), maar dat moet je niet aan de lichtmensen vertellen hoor :o
[knip]

Ben zelf (vrijwillig) lichtman bij OJC in hardenberg. Op die avond dat de Vopo's kwamen zou ik eigenlijk licht doen. maarja.

[eigen ervaring]
Lichtman @ ojeesee Tafel: Zero 88 Lightmaster XLS dimmer: 4 kanaals
Bevrijdings festival wageningen: Tafel: Zero 88 Ligthmaster XLS dimmer: 18 kanaals
[/eigen ervaring]

Tis allemaal gelogen!

quote:
path-finder schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 22:20:
[beetje oude quote]

[...]

Ben zelf (vrijwillig) lichtman bij OJC in hardenberg. Op die avond dat de Vopo's kwamen zou ik eigenlijk licht doen. maarja.

[eigen ervaring]
Lichtman @ ojeesee Tafel: Zero 88 Lightmaster XLS dimmer: 4 kanaals
Bevrijdings festival wageningen: Tafel: Zero 88 Ligthmaster XLS dimmer: 18 kanaals
[/eigen ervaring]

Dan ben ik je daar vast wel tegen gekomen :)
Ik ben aanstaande donderdag in Meppel aan de slag, dance party met een groot carré in de buitenlucht, als het droog blijft tenminste :(
6 kopjes, 32 parren, strobes, blinders, rook, het hele zootje wordt er in gehangen.
De grootste klus voor mij deze zomer wordt het joppe festival in friesland, dit jaar in een grote tent, ook te zien op www.joppefestival.nl
Daar staan ook foto´s van de lichtplaatjes die we daar de afgelopen jaren hebben gemaakt.
Na de zomer is het weer tijd voor Cuby & The Blizzards in de theaters van het kikkerland :)

Gear: 20d, BG-E2, Tamron 17-50 2.8

quote:
Acolyte57 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:12:
Om maar weer eens een oud topic te schoppen....

We zijn voor m'n vereniging op zoek naar een nieuwe rookmachine, de ouwe antari 80 heeft de geest nu redelijk finaal gegeven. Ik zat beetje te kijken op bv Newline, en binnen ons budget (zeg tot zo'n 150 euro) kom ik de Antari 800, Martin 550, Showtec Eco Fogger en American DJ Fog Hog tegen. Reviews op het 'net zijn erg schaars, maar ze zijn over het algemeen positief over de Martin (degelijk beestje van degelijk merk), neutraal over de Antari (wel goed, maar niet zoveel beter dan de 80), en er is niks te vinden over de andere 2. Hebben mensen hier nog een mening over deze rookmachientjes?

Daarnaast even jullie mening over het gebruiken van een ventilator om de rook verder te blazen (omdat de machine bij ons op een nogal onhandige plek staat). We hebben geen geld voor een 'echte' unit, dus het wordt ws niet meer dan een PC fan of een bureau unit die we achter de rookmachine zetten. Ik ben niet de eerste die dat bedenkt, er zijn zat posts te vinden van mensen die iets soortgelijks doen, maar geen enkele post op het 'net gaat wat dieper in op methode van aansluiten of wat voor soort PC fan gebruikt is... iemand daar ervaring mee?

ik ben in het bezit van de Z800 en moet zeggen dat het ding goed doet wat ie moet doen.
kwa opties is ie iets beter dan zijn kleine broertje. zo kan ie langer spuiten en heeft ie minder opwarmtijd nodig tussendoor.

over een fan voor de rookdoos plaatsen weet ik helaas niets.
ik ben meer een thuis dj/lj
quote:
Paulus0013 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 04:08:
[...]

ik ben in het bezit van de Z800 en moet zeggen dat het ding goed doet wat ie moet doen.
kwa opties is ie iets beter dan zijn kleine broertje. zo kan ie langer spuiten en heeft ie minder opwarmtijd nodig tussendoor.

over een fan voor de rookdoos plaatsen weet ik helaas niets.
ik ben meer een thuis dj/lj

Mja, ok . . . is wel een oude vraag waar we nu op ingaan.
Mijn (semi-pro) ervaring met fan's voor rookmachines: Kan wel maar verspreid meer dan dat het afstanden helpt te overbruggen. Dus meer geschikt als hazer-effect.
En hoe wil je met een dikke rookmachine een pc- fan de rook laten verspreiden??
Een standaard HTK (huis-tuin-keuken) fan van ong. 40 cm kan dat wel, maar een pc-fan van
12 cm ofzo > NO WAY! 8)7

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Fans voor je rookdoos geven wel een mooier effect maar helpen wel sneller je Fan omzeep.

Omnia Mutantur, Nihil Interit

We hebben overigens een Martin 550 gekocht en die gaat zo lekker dat ie geen fan nodig heeft :) alleen voor een haze effect zou het misschien nog nodig zijn, maar ik ben eigenlijk al prima tevreden zo.

101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws