Hoofdcategorieën
Topicacties

How 2 become an LJ.....?

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 32 33 34 35 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 20 februari 2002

Ik ga toch maar voor de Enigma-controller!!!

Zie foto's:
http://www.valthermond.net/enigmafox.jpg

http://www.valthermond.net/enigma.jpg

Kosten helaas toch een ruime ¤ 15.000,=

Kennen meer mensen de Enigma??? Ben errug benieuwd!!!

Mr. ><

(the art of)
Reg. datum: 11 november 2000

Als die Enigma een folie-toetsenbord heeft (aan de foto te zien wel) dan moet je wel even goed nadenken over hoeveel je van plan bent te programmeren.
Zo'n folietoetsenbord typt/drukt namelijk veel minder lekker dan echte hard-keys.
voordele van folie is natuurlijk wel dat het onderhoudsvrij is :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Muerte
Reg. datum: 08 april 2000

Maar waar zijn de faders?

Ik kan echt niet wennen aan een computer die geen faders heeft hoor... Ja ok voor Disco kan het wel, maar voor de rest... nah niets voor mij...

edit:

Uhm ok sorry op de bovenste foto wel faders... Maar is dat een soort uitbreiding?? En waarom zitten ze aan de bovenkant en niet bij je handen??)

*Dwergpop rulez!!

Reg. datum: 11 maart 2001

Die aai-tafels zijn leuk voor biermorsende LJs, maar niet om een theatershow met +150 standen mee te programmeren. Dan word je helemaal gek van dat ge-aai :D Ik noem het altijd reuma tafeltjes> NJD heeft er ook 1

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

(the art of)

Ik hoor net dat een bedrijf in Friesland *waarschijnlijk* nog een Stagaire zoekt voor Proffesionele Licht- en Geluidswerkzaamheden. Voorkennis is wel handig maar niet vereist. Motivatie is onontbeerlijk.
Mocht je hier belang bij hebben, post dat dan in dit draadje of ICQ me. Dan kan ik misschien iets voor je regelen.

NoizyCows

quote:
Op maandag 04 maart 2002 16:16 schreef Illusion het volgende:
Ik hoor net dat een bedrijf in Friesland *waarschijnlijk* nog een Stagaire zoekt voor Proffesionele Licht- en Geluidswerkzaamheden. Voorkennis is wel handig maar niet vereist. Motivatie is onontbeerlijk.
Mocht je hier belang bij hebben, post dat dan in dit draadje of ICQ me. Dan kan ik misschien iets voor je regelen.
zijn er eigenlijk wel echte opleidingen voor LJ ??

Mooooh

(the art of)

Nee, er zijn geen echte opleidingen voor LJ
Er is wel een opleiding Theatertechniek, waar je ook veel over licht leert, maar dat is echt alleen voor in het theater geschikt.
Als je professioneel als lichtman aan het werk wil, moet je bij de (grotere) bedrijven binnen zien te komen. En ik bied nu iemand die hier reageert misschien zo'n kans. Het is gewoon een kwestie van er veel tijd in steken. Eerst meerdere keren op klus bouwen en breken (gratis), en daar leer je zoveel van, dat je na verloop van tijd zelfstandig een klus goed kan doen. En dan kan je dus ook betaald aan het werk.

Er zijn overigens wel heel veel cursussen voor lichttechniek, zie o.a. www.instab.nl

quote:
Op zondag 03 maart 2002 19:53 schreef Techieguy het volgende:
Maar waar zijn de faders?
Aan de bovenkant zie je de faders
quote:
Ik kan echt niet wennen aan een computer die geen faders heeft hoor... Ja ok voor Disco kan het wel, maar voor de rest... nah niets voor mij...
Deze staat toevallig dan ook in een disco en heeft dus wél faders. En ieder zo zijn smaak hè...
quote:
edit:

Uhm ok sorry op de bovenste foto wel faders... Maar is dat een soort uitbreiding?? En waarom zitten ze aan de bovenkant en niet bij je handen??)

Inderdaad, de faders vallen onder een soort uitbreiding. Je kunt 1 fader-paneel (16 kanaals voor real-time controle van niveau dimkanalen, preset sub-niveau en robot parameters) en 2 touch-panelen extra aansluiten.

Het plaatsen aan de bovenkant is gekozen, omdat het apparaat toch dienst doet in de disco en niet in het theater.

Mr. ><

Anti-1337

jongens, mijn lichttechnische begin is er ( althans, om groter te kunnen gaan denken)

ik ga morgen naar poppodium P60 om eens te kijken wat ze daar aan licht hebben en of ik er een tryout kan doen.... :)

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

Have fun en veel succes!!!

Een begin moet er zijn!!!

Mr. ><

Plaatje van de GrandMA, die o.a. ook in de Duitse grossraumdiscothek Zak, in Uelsen wordt gebruikt:
http://www.secoa.com/images/CatalogImages/Items/Item_48904sm.jpg

Detailed Description:
The grandMA console is the big largest console physically and is a real operators console. 3 color touch screen and up to 2 external monitors makes for extremely comfortable programming environment. 20 motorized faders, build in keyboard, mouse, mouse pad and trackball along with 4 parameter encoders gives operators and programmers a luxurious programming and playback surface.

Altijd weer leuk om ff in beeld te zetten natuurlijk...

Maar ik zou wel graag eens willen weten wie wat nou waar zoal doet als functie van LJ/Licht-technicus...

Mr. ><

(the art of)

Die Grandma blijft natuurlijk ontzetten geil. Heb er laatst eens even mee mogen spelen (op de theatervakbeurs) en dat ding is gewoon zo "Spacey".
quote:
Maar ik zou wel graag eens willen weten wie wat nou waar zoal doet als functie van LJ/Licht-technicus...
Ik ben Zelfstandig lichttechnicus voor elk bedrijf dat mij kan betalen/mij wil hebben. Ben meestal hoofd licht op niet al te grote klussen (zaaltjes+tenten tot 3a5000man publiek) en werk soms alleen als volgspotter/bouwer o.i.d.

Muerte

Ik werk freelance voor verschillende bedrijvenrond utrecht... Dan doe ik meestal bouwen/volgspotten of operaten bij de grote klussen en bij de wat kleinere dingen hoofd licht...

Ik heb ook regelmatig klussen dat ik gewoon zelf gevraagd wordt en dan regel ik natuurlijk alles zelf, zijn meestal dingen als dansshows en musicals enzo...

Ik kan zo langzamerhand wel zeggen dat ik goed met een Statuscue kan werken en mn AVO pearl 2000 skills ben ik nog aan t oppoetsen...

*Dwergpop rulez!!

Muerte

quote:
Deze staat toevallig dan ook in een disco en heeft dus wél faders. En ieder zo zijn smaak hè...
Ach gelukkig wel... Anders zouden er maar weinig verschillende soorten controllers zijn en ik vind t wel leuk zo:: telkens weer nieuwe dingen tegen komen...

*Dwergpop rulez!!

Anti-1337

jaaaaaaaaaaaaa:)

het is zover
ikke gaat met een Avolites Pearl 2000 leren werken..:)

ofwel, het grote spul ga ik nu ook mee stoeien

Anti-1337

quote:
Op donderdag 07 maart 2002 22:56 schreef MR_WAZOO het volgende:
jaaaaaaaaaaaaa:)

het is zover
ikke gaat met een Avolites Pearl 2000 leren werken..:)

ofwel, het grote spul ga ik nu ook mee stoeien
vrijdagavond met de Pearl 2000 gewerkt... is erg leuke lichttafel... donderdag ga ik heel de avond lekker klooien met deze tafel...

Ken ik jou?

quote:
Op zondag 10 maart 2002 12:32 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

vrijdagavond met de Pearl 2000 gewerkt... is erg leuke lichttafel... donderdag ga ik heel de avond lekker klooien met deze tafel...

lucky basterd!

wat is trouwens een goeie lichtsterkte voor een "blacklight" ?

Chill... neem een biertje ofzo

Anti-1337

quote:
Op zondag 10 maart 2002 12:40 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

lucky basterd!

wat is trouwens een goeie lichtsterkte voor een "blacklight" ?

100% :D

ofwel, die dingen moet je gewoon kopen volgens je gevoel...

maar als je zo een blacklightkanon in je kamer hangt dan vallen je trekvlekken nogal op :P overigens geen eigen ervaring.... ik vind blacklight nou niet t meest speciale effect...

t levert zoveel licht op....

Muerte

Uhm als je goede blacklight hebt, zie je dr niet veel van, alleen op de kleding etc. die "opgloeien"... En om nou te zeggen dat het daar licht van wordt in een zaal... Nee niet echt...

De zwaarste blacklight die ik ken is de 400W van philips... Onder andere flashlight heeft deze in de verhuur...

*Dwergpop rulez!!

quote:
Op zondag 10 maart 2002 12:32 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

Pearl 2000 is een klote ding :P > ik noem het altijd een sirius 48 met wapperlamp functie.
Nee dan vind ik de Compulites en Hogs een stuk fijner om mee te werken :)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Muerte

Hey vaago &gt;:)

Je zit nou wel lang genoeg in het vak om door te hebben dat lichtcomputers net zo persoonlijk zijn als het ondergoed van je vriendin!!

De een vindt een Pearl lekker de ander zweert bij een Enigma :+

Ik zelf vind het hands-on gevoel wel lekker bij Avo...

Maar kheb nog niet met een vliegend varken gewerkt dus kan ik het niet vergelijken, zal deze zomer bij ons op t festival de operator wel ns ff weg douwen bij zn tafel en dan uitproberen...

*Dwergpop rulez!!

haha ja dat is waar, ik zou wel moeten weten dat een lichttafel net zo persoonlijk is als het ondergoed van je vriendin. Maar als je dingen wil die met een tafel echt niet kunnen dan is het een klote ding...

en met de Pearl heb ik al zovaak gehad dat bepaalde dingen niet (makkelijk)kunnen terwijl het op een Hog, bliebBlieb is. En zelfs compulite tafels zijn in veel opzichten handiger voor rock dan die Pearl.

Pearl is veel te duur voor wat ie kan iig.

Muerte

Daar ben ik het mee eens:: een pearl is wel erg duur als je naar de concurrentie kijkt...

*Dwergpop rulez!!

Muerte

Zeg vaagharses... Sta jij nog wel eens in de winkel van sinkel of op andere Club Risk feesten?

Ben wel benieuwd of dat nog n beetje draait...

*Dwergpop rulez!!

Nou eigenlijk niet, moet ik eerlijk in zijn. En ik moet ook eerlijk zijn dat het me wel bevalt. Echte voldoening haal je niet uit houseparty's. Momenteel is het erg rustig btw. Maar ik doe vooral theaterwerk en evenementen als vanalles en nog wat, geluid, licht, rigging en tagger/troubleshooter. Meestal komt het er op neer dat ik licht doe btw. Rigging vind ik ook gaaf, lekker klooien met motoren en steel 8-) .
Wat ik voorderest er een beetje bij doe is dmx-producten ontwikkelen, zo heb ik de sterrenhemel van titanic ontwikkeld en gebouwd. Deze sturing doet het beter dan de variant van beijne. :P

Maar ik merk steeds meer dat het me gaat om de crewcatering en mensen waarmee je werkt dan om de spotjes en de lichttafel. Ik moet ook eerlijk zeggen dat operaten veel minder leuk is, dan troubleshooter zijn en dan tussen de kleedsters hangen :P

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 32 33 34 35 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: