[stampede 21] stemtopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43

Suicyder

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:18

Damic

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:55

Panzer_V

Afbeeldingslocatie: https://roarnet.nl/dpc.org/old/images/banners/mcB05.jpg

Stampede episode 21 - Eindelijk volwassen?

Zijn we na 21 stampedes eindelijk volwassen?
Het wordt vaak gezegd dat je vanaf je 21ste pas echt volwassen bent. Mja, of dat echt zo is wordt door de wetenschap nog in twijfel getrokken. Die vinden dat dat pas op je 24ste is. Ook dat is voor sommigen nog te jong, die worden het nooit 8)7.
Waar moet dat heen?
Omdat een stampede niet afhangt van 1 of 2 personen, maar van een kudde, willen we ook jouw mening hebben. We hebben een mooi lijstje projecten uitgezocht (een groooote lijst dit jaar), en iedere koe die meestampt bepaalt mede waar ie stampt. Hoe? Heel simpel, je post een berichtje in dit topic, met het project van je keuze dikgedrukt. Wij (laten) tellen, en daarna geldt dat meeste stemmen gelden. De regels zijn er om te veranderen, dus zetten we ze hier maar weer even neer:

2 - Stem enkel als je serieus van plan bent om mee te gaan doen!
Iedereen doet natuurlijk gewoon mee, vooral vrienden, familie en wie je verder nog zo gek kunt krijgen :) Ook kalfjes van de frontpage zijn van harte welkom! Let er even op dat voordat je een computer 'Borg't je toestemming hebt van de eigenaar en/of systeembeheerder!

3 - Dit is de vierde keer dat we een stampede doen sinds de GPDR/AVG wetgeving, mochten projecten problemen hebben met stats hierdoor, vallen ze af

Wanneer begint het feest?
Eigenlijk nu al. ja, we wetend at het kort dag is maar je mag nu stemmen, tot 25 februari 23:59:59. Daarna is er eventjes tijd om warm te draaien en voor de statsbakkers om mooie stampedestats in elkaar te gaan zetten voor ons allemaal! Per 1 maart 00:00:00 klinkt het startschot, de traditie inmiddels. Je hebt dan de hele maand maart om er iets moois van te maken, en op 31 maart om precies 23:59:59 houden we er weer mee op. Een beetje proefdraaien is geen probleem, maar het idee is dat we vanaf 1 maart echt losgaan... Voor een mooi grafiekje (we leven voor de stats tenslotte }:O ) wil je opeens maximale power hebben... Let op: Vroeger hielden we niet zo van sparen, omdat dat teamstats vertekende. We hebben nu weliswaar geen stampede-teams meer, maar veel projecten hebben korte deadlines op WU’s zitten, dus aangeraden wordt het nog steeds niet. ;)

Net zoals vorig jaar en het jaar daarvoor vormen we geen aparte stampedeteams maar stampen we er met zijn allen gewoon lekker op los. We zijn al een hecht team dus waarom dat weer in teampjes op verdelen?

Waarop stemmen we?
Sinds afgelopen jaar staan we toe dat er ook op projecten kan worden gestemd welke GPU clients draaien. Let erop dat het dan meestal flink meer punten oplevert als je dat doet, en hoewel er nog processor-ondersteuning is, is dat eigenlijk altijd marginaal. Bij alle GPU-projecten (Graphics Processing Unit = grafische-kaart-processor) staat erbij of het op een NVidia, Intel of AMD-kaart draait. Zie verder de beschrijvingen, hieronder volgt een kort overzichtje. Verder hebben we de projecten even uitgesplitst in simpele, gewoon werkende projecten en de gevallen waarbij er mogelijk nog hikjes in kunnen zitten (niet genoeg werk, of een lastige installatie). We willen ze niet per direct afschrijven, maar het blijft wel iets om rekening mee te houden.

Dit jaar kan ook weer gestemd worden op de projecten die al eens een stampede hebben mogen mee maken, want zeg nu zelf, er zijn best projecten bij waar we een stevige duw in de rug kunnen gebruiken. Daarnaast hebben we de regel losgelaten dat DPC geen eerste mag staan om als stampedeproject in aanmerking te komen.

De projecten:
PrimeGrid - AMD/NVidia Priemgetallen opsporen met z'n allen, allerlei verschillende typen
RC5-72 - AMD/NVidia Breken van een 72-bit encryptie, gewoon ouderwets brute-force :)
Collatz Conjecture - AMD/NVidia Ook bekend als 3n+1 of /2, als een getal deelbaar is door 2 doe je dat, anders getal * 3 + 1. Komt tot nu toe altijd uit op 4-1-2-4-etc., dit project probeert het tegenvoorbeeld te vinden.
GIMPS - AMD/NVidia Jagen op het allergrootste priemgetal, gewoon omdat het kan. Heeft al tig keren gescoord, en had een jaartje terug weer beet
Yoyo@home - Een wrapper voor verschillende non-BOINC-projecten zodat ze het alsnog doen op het bekende platform. Onder andere OGR, factorisatie, en Evolution@home
OGR-28 - Rekenwerk aan wiskundig rekenwerk, in dit geval voor Optimal Golomb Rulers, waarbij de afstand van maatstreepjes nergens hetzelfde mag zijn.
Numberfields@home, Wiskundig, getallenleer
Universe@home, Astronomie, rekenkracht voor o.a. supernova's, gravitatiegolven, extra heldere röntgenbronnen
Rosetta@Home, Medisch, onderzoek naar de 3D structuur van eiwitten met als doel het ontwikkelen van oplossingen voor enkele veel voorkomende ziekten. Rosetta heeft al een tijd last van regelmatige tekorten aan werk. Lijkt dus géén goeie keuze te zijn voor een stampede.
Folding@Home - AMD/NVidia , Medisch, onderzoek naar hoe eiwitten vouwen om defecten op te sporen en te voorkomen
World Community Grid, Medisch, diverse projecten o.a. Smash Childhood Cancer, Mapping Cancer Markers, OpenPandemics (atm COVID19), Africa Rainfall Project en Microbiome Immunity Project. IBM stopt met de ondersteuning. het project wordt een ander eorganisatie overgenomen. WCG gaat vanaf eind februari 2 maanden uit de lucht en valt dus helaas af voor een stampede.
MilkyWay@Home - AMD/NVidia Simuleert het ontstaan en de evolutie van sterrenstelsels, en omdat het double-precision vereist, werkt het alleen goed op high-end grafische kaarten, en op je processor (dat laatste is niet aanbevolen, een redelijke grafische kaart rent 10-30x sneller dan een CPU)
Tot slot
De kleine lettertjes: we gaan uit van het boerenverstand, en beschaafd gedrag. Valsspelers zijn we gelukkig nog nooit tegengekomen, en dat houden we graag zo. Feestje bouwen is prima, overigens :)

Vorige topics en errata
Voor de nostalgie een lijstje van projecten waar de stampede al eerder voorbij is gedenderd:

Voorgaande stampede projecten
• Stampede 1. ECC2 (reeds afgelopen)
• Stampede 2. Distributed Folding (reeds afgelopen)
• Stampede 3. TSC (reeds afgelopen)
• Stampede 4. Find a Drug (reeds afgelopen)
• Stampede 5. Rosetta@Home
• Stampede 6. Folding@Home
• Stampede 7. SeventeenOrBust
• Stampede 8. WorldCommunityGrid
• Stampede 9. Einstein@Home
• Stampede 10. MalariaControl (reeds afgelopen)
• Stampede 11. Docking@Home (reeds afgelopen)
• Stampede 12. Cosmology@Home
• Stampede 13. TheSkynetPOGS
• Stampede 14. Primaboinca
• Stampede 15. World Community Grid
• Stampede 16. SETI@home
• Stampede 17. MilkyWay@Home
• Stampede 18. RakeSearch
• Stampede 19. Rosetta@Home
• Stampede 20. World Community Grid

En voor de mensen die van cijfers, statistieken en grafiekjes houden (en zeg nou eerlijk, wat doe je anders in dit topic?) draait het, inmiddels befaamde, voting counter script van @smoking2000, op de welbekende plaats.
Script staat (nog) niet klaar. Maar dat komt vast ergens goed.

Tussenstand
Omdat de dynamische afbeelding door Tweakers wordt gecached zelf even klikken om de tussenstand te zien: https://linuxminded.nl/dpc/stampede-votes/vote-graph.png

TS schaamteloos gejat van vorig jaar en het jaar daarvoor etc, en aangepast waar nodig

[ Voor 0% gewijzigd door Suicyder op 21-02-2022 07:33 ]

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Milkyway@home

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Dat is inderdaad een hele interessante: https://phys.org/news/202...tructed-milkywayhome.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Hip hoi. Ik ben nog altijd aan't beslissen of ik gaan mee doen of niet, iets met hoge energie rekening.

Anyway, wie past de Vote graph normaal aan?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ludicosman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
Mijn voorkeur gaat uit naar medische projecten, vandaar wat mij betreft Folding@Home
Ik ben daar al een tijdje op actief, maar graag verwelkom ik daar nog veel meer }:O }:O }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Damic schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:27:
Hip hoi. Ik ben nog altijd aan't beslissen of ik gaan mee doen of niet, iets met hoge energie rekening.

Anyway, wie past de Vote graph normaal aan?
Wordt door @smoking2000 gehost. Die is getagd dus komt wel goed :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:31

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Wou net gaan afwassen, toch eerst maar even de vote counter geupdate voor Stampede #21 B)

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancer1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-04-2023
Universe@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Mmmmh iets zegt me dat tweakers die graph cached :(

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Damic schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:15:
Mmmmh iets zegt me dat tweakers die graph cached :(
De deugnieten! Doen ze inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Folding@Home

Medische projecten vind ik persoonlijk het nuttigste

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramadam0
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-05 13:10
Folding@home

it is. zoals velen, medische projecten hebben de voorkeur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:11
Folding@Home

Lijkt mij ook een mooi project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@smoking2000een kleine request: kun je de graph wat groter maken zodoende dat deze wat beter leesbaar is (groter font?), op een 1080p scherm is dat wrs leesbaar maar daarboven is het inzoomen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:31

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

De image size is destijds gekozen omdat dat de maximale grootte is om in een forum post op te nemen.

De vote tally is plain text en kan je eenvoudig vergroten als de default font size te klein is.

De RRD graph is ook groter.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
Folding@home

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-05 14:51
Universe@home

[ Voor 21% gewijzigd door Rubencs op 19-02-2022 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-05 14:05
Universe@home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asterix78
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-05 10:06
Folding@home

https://stats.free-dc.org/cpidtagb.php?cpid=1774c0adc3408697fb50168c04d9749e&theme=1&cols=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:22

OB1

Milkyway@home

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Folding@home

Als we stroom om gaan zetten in warmte, dan voor 'het goede doel'. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frelg
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:52

Frelg

-= Its BigBoss =-

Universe@home

edit: Stem aangepast, CPU only is wel zo (h)eerlijk :)

[ Voor 73% gewijzigd door Frelg op 23-02-2022 15:00 ]

Frelg de; m,v een Friese Belg. Een Fries die in België woonachtig is/geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Universe@home

Al heeft wat vooral te maken met dat F@H geen BOINC gebruikt en ik geen fan ben van hun client.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fractus
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik kan alleen met een CPU bijdragen, dus dan is de lol er wel af met Milkyway@home. Hoe zit het met Folding@Home, heb je daar ook een groot gat tussen CPU en GPU qua snelheid? Oftewel alleen interessant voor GPU-koeien?

Edit: klopt het dat Folding@Home niet werkt via BOINC maar een eigen client nodig heeft? :/

[ Voor 17% gewijzigd door fractus op 21-02-2022 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
fractus schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:58:
Ik kan alleen met een CPU bijdragen, dus dan is de lol er wel af met Milkyway@home. Hoe zit het met Folding@Home, heb je daar ook een groot gat tussen CPU en GPU qua snelheid? Oftewel alleen interessant voor GPU-koeien?

Edit: klopt het dat Folding@Home niet werkt via BOINC maar een eigen client nodig heeft? :/
Niet helemaal waar. Milkyway heeft speciale CPU workunits die, afhankelijk van het aantal beschikbare cores, mutliprocessos aanbieden voor 4, 6, 8 etc. cores per workload.

Zeker de moeite waard!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
Panzer_V schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:27:
[...]

Niet helemaal waar. Milkyway heeft speciale CPU workunits die, afhankelijk van het aantal beschikbare cores, mutliprocessos aanbieden voor 4, 6, 8 etc. cores per workload.

Zeker de moeite waard!
Het zal daarin ook afhangen van scores, we hebben bij WCG vorig jaar gezien dat GPU's zulke idiote scores konden behalen dat het niet leuk meer was om naar je statistieken te kijken als je CPU only draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvwees
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05 19:50
Folding@Home

Ik val in herhaling, maar medische projecten zijn ook mijn voorkeur.
En niet alle projecten werken op mijn M1 Mac ;( , deze wel _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Maak je keuze even vet @hvwees anders herkent het stemscript je keuze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hvwees
KuuKe schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:10:
Maak je keuze even vet @hvwees anders herkent het stemscript je keuze niet.
Heb ik gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvwees
klopt het dat Folding@Home niet werkt via BOINC maar een eigen client nodig heeft? :/
Ja dat klopt, het is echt een super eenvoudig stukje software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvwees
Hoewel de lijst met projecten natuurlijk al er is, is dit project wellicht ook interessant: https://www.sidock.si/sidock/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:35

BlueTooth76

Let the sun shine!

Universe@Home krijgt mijn stem dit jaar.

edit: stem aangepast

[ Voor 31% gewijzigd door BlueTooth76 op 22-02-2022 20:36 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Het verschil tussen CPU en GPU bij Folding@home is ook behoorlijk groot. Ik weet niet precies hoe de huidige generatie processors en videokaarten het doen, maar ter indicatie mijn eigen waarnemingen:

Intel i7 4930k (6 cores + HT, dus 12 threads): ~40.000 punten per dag
Nvidia Geforce GFX 1060 6GB: ~350.000 punten per dag

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destrega
Deze site geeft een indicatie voor de F@H prestaties per GPU/CPU:
GPU: https://folding.lar.systems/gpu_ppd/overall_ranks
CPU: https://folding.lar.systems/cpu_ppd/overall_ranks

Al om al scoren de GPU's veel beter, maar zijn de CPU's ook nog wel de moeite waard.

Wat me verder nog opvalt is het GPU prestatieverschil tussen Linux en Windows. De meeste GPU's presteren het beste onder Linux maar bepaalde GPU's scoren weer beter onder Windows.
Wellicht is het dus de moeite waard om even een bootable usb-stickje te maken voor volgende maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractus
Bedankt voor de info! In dat geval ga ik toch voor Universe@Home dat maakt het wat leuker met alleen CPU :)

Edit: net even proefdraaien, wat heerlijk, gebruikt maar een paar MB aan geheugen per WU. Dat is nog eens wat anders dan R@H of F@H }:O

[ Voor 39% gewijzigd door fractus op 22-02-2022 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkM2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Daar sluit ik me bij aan fractus.
Universe@home

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

fractus schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:28:

Edit: net even proefdraaien, wat heerlijk, gebruikt maar een paar MB aan geheugen per WU. Dat is nog eens wat anders dan R@H of F@H }:O
Valt bij Folding@Home wel mee? Mijn proces draait met 88 MB geheugen. Kan ik niet echt over vallen persoonlijk :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BetelgeuseFive
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-02 11:50
Weet iemand hoe het op dit moment is met de beschikbare hoeveelheid werk bij Folding@home ?

Ik ben zelf een tijdje (anderhalf jaar ?) geleden gestopt omdat er regelmatig geen werk beschikbaar was en mijn koetje niks te grazen had. Met de BOINC projecten heb ik daar geen last van want als er een project even geen werk heeft (zoals WCG op dit moment) dan zijn er voldoende andere projecten om verder te grazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Vorig jaar was er genoeg werk voor CPU's.
GPU niet of mondjesmaat, zo uit mijn hoofd.

[ Voor 9% gewijzigd door PD2JK op 21-02-2022 18:05 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:13

jeroenathome

Een regel tekst

BetelgeuseFive schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:28:
Weet iemand hoe het op dit moment is met de beschikbare hoeveelheid werk bij Folding@home ?

Ik ben zelf een tijdje (anderhalf jaar ?) geleden gestopt omdat er regelmatig geen werk beschikbaar was en mijn koetje niks te grazen had. Met de BOINC projecten heb ik daar geen last van want als er een project even geen werk heeft (zoals WCG op dit moment) dan zijn er voldoende andere projecten om verder te grazen.
De problemen met workunits die ik ooit heb gehad bij Folding@Home hadden betrekking op de verouderde grafische kaart die in de betreffende pc zat. De ondersteuning van de ATI 4800 serie was stop gezet. Voor de rest altijd zonder problemen workunits gekregen bij Folding@Home tot zover mijn actieve herinneringen zijn.

Bij boinc heb ik vaker problemen. Al is dit voornamelijk doordat ik alleen Rosetta@Home draai. De laatste tijd wel veel wcg als alternatief gebruikt, maar die zijn tijdelijk offline :( :? ;(
Het hele weekend heeft de boinc client geen werk kunnen binnen halen of met berekeningsfouten na enkele seconden.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-04 23:00
Ik doe ook weer mee dit jaar, leuk! Mijn voorkeur:

Universe@home

Lijkt erg op Einstein@home zo te lezen, maar da's geen kandidaat dit jaar :o

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Einstein@home maakt het met zijn GDPR-regels de statsbouwers beetje lastig. Vandaar dat ze niet op de lijst staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fractus
wildhagen schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:14:
[...]

Valt bij Folding@Home wel mee? Mijn proces draait met 88 MB geheugen. Kan ik niet echt over vallen persoonlijk :)
Je hebt gelijk, ik was in de war met een ander project. Alleen R@H gebruikt veel geheugen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 09:05

Folding@home

[ Voor 7% gewijzigd door Xanquezer op 22-02-2022 11:56 ]

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BetelgeuseFive
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-02 11:50
Gezien mijn ervaringen in het verleden hou ik het liever bij BOINC.

Mijn stem gaat naar: Universe@home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fractus
Spannend!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
count-stampede-votes.pl output at 2022-02-23 12:17:00

Universe@home : 9  (45.00%)
        Folding@Home : 9  (45.00%)
       MilkyWay@Home : 2  (10.00%)
              RC5-72 : 0   (0.00%)
           PrimeGrid : 0   (0.00%)
  Collatz Conjecture : 0   (0.00%)
        Rosetta@Home : 0   (0.00%)
   NumberFields@home : 0   (0.00%)
           Yoyo@home : 0   (0.00%)
              OGR-28 : 0   (0.00%)
               GIMPS : 0   (0.00%)
World Community Grid : 0   (0.00%)
-----------------------------------
         Total Votes : 20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DerManiak
Komt er ook nog een frontpage-artikel, vóór sluiting van de stembus? Of pas om start v/d stampede aan te kondigen? Met nu 20 stemmers hebben we nog lang niet alle deelnemers van vorige edities bereikt - toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zou wel leuk zijn om het op de FP te krijgen ja. Weet niet of @KuuKe dat kan als moderator?

Ja, mijn to-do voor vanavond zegt dat ik iemand moet porren voor een frontpage bericht :+

[ Voor 33% gewijzigd door KuuKe op 23-02-2022 18:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Jay
  • Laatst online: 25-04 13:48
Universe@home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Universe@home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_p_g
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05 11:19
Universe@home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Universe@home

[ Voor 5% gewijzigd door Bubbles op 25-02-2022 07:51 ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even een tip voor mensen die Universe@Home willen toevoegen: ik heb 4 machines, op 2 machines kon ik het project easy-peasy toevoegen, maar op de andere 2 bleef het maar failen.

Bleek dat die 2 machines nog op BOINC 7.16.11 zaten, en de overige 2 op 7.16.20 (meest recent). Na upgraden van die 2 hosts naar 7.16.20, werkte het in één keer goed.

Weet niet of dit toeval is, maar mocht je er tegenaan lopen, probeer het eens....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_p_g
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05 11:19
Het klopt dat meerdere gebruikers melden dat er bij oudere Boinc versies problemen kunnen ontstaan.
Zelf ook ervaren met een oudere Boinc versie.
Oplossing: upgraden naar de nieuwste Boinc versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
Ik heb er zelf nog niet naar gekeken, maar zijn er voor Universe@home eigenlijk ook taken voor RaspberryPi's en/of Android telefoons? Dat kan ik toch twee (kleine) koetjes extra laten grazen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerManiak
wildhagen schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:24:
Even een tip voor mensen die Universe@Home willen toevoegen: ik heb 4 machines, op 2 machines kon ik het project easy-peasy toevoegen, maar op de andere 2 bleef het maar failen.

Bleek dat die 2 machines nog op BOINC 7.16.11 zaten, en de overige 2 op 7.16.20 (meest recent). Na upgraden van die 2 hosts naar 7.16.20, werkte het in één keer goed.

Weet niet of dit toeval is, maar mocht je er tegenaan lopen, probeer het eens....
Bijzonder, als ik in BOINC op 'check for new BOINC version' klik (wat ik zo heel af en toe eens doe), krijg ik "no new version available". Maar ik zit dus nog wel op 7.16.11, Windows x64. |:(
Zonder jouw bericht had ik niet snel geweten dat er een .20 versie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destrega
DerManiak schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:09:
[...]

Bijzonder, als ik in BOINC op 'check for new BOINC version' klik (wat ik zo heel af en toe eens doe), krijg ik "no new version available". Maar ik zit dus nog wel op 7.16.11, Windows x64. |:(
Zonder jouw bericht had ik niet snel geweten dat er een .20 versie is.
Zojuist even gekeken op de telefoon, voor Android is er iig werk :)
Je kunt de client hier downloaden: https://boinc.berkeley.edu/download_all.php?platform=android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
DerManiak schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:04:
Ik heb er zelf nog niet naar gekeken, maar zijn er voor Universe@home eigenlijk ook taken voor RaspberryPi's en/of Android telefoons? Dat kan ik toch twee (kleine) koetjes extra laten grazen..
Volgens deze pagina moet het ook mogelijk zijn op een RPI: https://www.syntheticuniverse.org/universe/apps.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Doet Universe@Home eigenlijk ook aan GPU-werk, of zijn ze nog ouderwets CPU-only?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

wildhagen schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:58:
Doet Universe@Home eigenlijk ook aan GPU-werk, of zijn ze nog ouderwets CPU-only?
Alleen CPU.

Dat maakt het ook wel een geschikt project voor een stampede, aangezien je voor Folding toch wel een stevige en moderne videokaart nodig hebt om enigszins in de stats mee te tellen.

En in de huidige tijden van semiconductor tekorten, is dat op dit moment misschien niet het leukste project voor de massa.

Rosetta heeft amper werk (het weinige werk dat er is crasht en de "Python in VirtualBox" taken maken je PC soms onbruikbaar traag), WCG ligt er ~2 maanden eruit, dat maakt de keuze voor mij wel duidelijk.

Heb Universa@home inmiddels toegevoegd als back-up project in Boinc en als het gekozen wordt als project voor de stampede dan gaat het naar 100% resources :)

[ Voor 12% gewijzigd door BlueTooth76 op 25-02-2022 12:48 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, ik draai nu ook Universe@Home. WU's zijn in plenty overvloed, en ze vreten maar een paar kB (!) geheugen per WU. Absurd weinig. Tot nu toe ook geen crashes.

Wel is het mijn intentie om terug te keren bij WCG zodra die medio/eind april weer online komen.

Moet nog één systeem op Universe@Home zetten, maar daar kan ik nu niet bij, dat gebeurd in de loop van volgende week.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

KuuKe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:56:
[...]

Volgens deze pagina moet het ook mogelijk zijn op een RPI: https://www.syntheticuniverse.org/universe/apps.php
Ah leuk, zal eens kijken wat ik nog aan hardware heb rondslingeren om tzt eventueel wat extra koetjes in te kunnen zetten. Een RPI met een 14cm fan er op doet wonderen :+

[ Voor 7% gewijzigd door BlueTooth76 op 25-02-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramadam0
ik zie dat een aantal mensen het team in universe@home hebben toegevoegd recent. was het niet de bedoeling dat we dat nog niet deden tot de stampede daadwerkelijk begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Laatst online: 25-04 13:48
Bramadam0 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:47:
ik zie dat een aantal mensen het team in universe@home hebben toegevoegd recent. was het niet de bedoeling dat we dat nog niet deden tot de stampede daadwerkelijk begint?
Lid worden van de DPC moet je gewoon zo snel mogelijk doen, dat is ook makkelijker met de stats

De truc om van te voren veel WU's binnen te halen en te verwerken en dan op de 1ste ineens flushen.... oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramadam0
hoe zou ik er dan voor kunnen zorgen dat boinc niet automatisch de WU's terugstuurt als ze klaar zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dylan111111
Een kleine tip voor de Tweakers die Universe@home gaan draaien, doe dit in een Linux omgeving. In een VM of op het apparaat zelf maakt niet veel uit. Zie onderstaande afbeelding waarbij ik Windows 10 en Ubuntu 20.04 in een VM draai met Hyper-V op dezelfde machine.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1x8jXOq9O78CuMkJ2x6yjNG-6BQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YLHNqzLWE6UqFYjRWLTJE9MX.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat is een significant verschil. Zijn dat dezelfde type WU's? Bij F@H kan ik mij herinneren dat er meerdere typen waren, bijvoorbeeld voor verschillende ziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dylan111111 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:25:
Een kleine tip voor de Tweakers die Universe@home gaan draaien, doe dit in een Linux omgeving. In een VM of op het apparaat zelf maakt niet veel uit. Zie onderstaande afbeelding waarbij ik Windows 10 en Ubuntu 20.04 in een VM draai met Hyper-V op dezelfde machine.

[Afbeelding]
Ow my god, dit is de tip van het millennium!

Op Windows:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NTyluMR8WImkFApIivcCiwZArQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OVZDTu0GxSTXYWrhuFRy1kRQ.png?f=user_large

Op Linux, via Oracle VirtualBox:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PP3wlEq3OvylkHW2qhNOlJBszEQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1AX8CZPDnFlTVnmUdNOz45m5.png?f=user_large

Dit is dus dezelfde machine, een AMD 5950X 16 core/32 threads.

Op Windows iets meer dan 3 uur per WU, op Linux iets minder dan één uur per WU. Zelfde type WU's idd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dexter1981
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
Folding@home

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Zo, de stemmen zijn geteld en geverifieerd aan de hand van het stemscript. Stampede 21 gaat Universe@home doen!!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
count-stampede-votes.pl output at 2022-02-26 00:18:40

Universe@home : 14  (56.00%)
        Folding@Home :  9  (36.00%)
       MilkyWay@Home :  2   (8.00%)
           Yoyo@home :  0   (0.00%)
World Community Grid :  0   (0.00%)
           PrimeGrid :  0   (0.00%)
   NumberFields@home :  0   (0.00%)
               GIMPS :  0   (0.00%)
        Rosetta@Home :  0   (0.00%)
              OGR-28 :  0   (0.00%)
              RC5-72 :  0   (0.00%)
  Collatz Conjecture :  0   (0.00%)
-----------------------------------
         Total Votes : 25

Stemmen die na deze post nog binnendruppelen worden niet meer meegeteld!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik denk dat voor de stampede wel 3 dingen essentieel zijn:

1) Duidelijke instructie maken hoe mensen ervoor kunnen zorgen dat ze in de stats komen (AVG etc)
2) Advies geven om de meest recente BOINC-versie te gebruiken (ivm soms failen om het project te koppelen in oudere versies)
3) Advies geven om Linux te gebruiken. Dit hoeft niet native te zijn, mag ook in een VM op Windows (Hypervisor maakt niet uit, of dat nou HyperV, VirtualBox, VMware etc is). Die doet de WU's in één-derde van de tijd die de Windows-client nodig heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 26-02-2022 07:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Klopt, we zullen een uitgebreide startpost moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Ben alvast begonnen met het installeren Ubuntu in een Hyper-V op 1 machine.
Vreemdste probleem tot nu toe is dat de "6" op m'n toetsenbord niet werkt en zich als rechtershift gedraagt.
Nu weet ik ook weer waarom ik zo weinig met Linux werk, heb altijd vage problemen en uren troubleshooting om iets simpels voor elkaar te krijgen.

Afijn, met CTRL+6 krijg ik uiteindelijk toch een hele rits 6'en en ^ tekens (dat cijfer zit in m'n e-mail adres om me aan te melden bij BOINC projecten), de toetsaanslagen die ik niet nodig heb gooi ik weg en op die manier werk ik er maar weer omheen :P

edit: het lijkt zich alleen voor te doen in de situaties waar ik de Ubuntu VM in Hyper-V overneem met ThightVNC Viewer (wat weer draait op Windows 10 headless machines). De machines waar ik direct toegang tot heb, hebben het probleem niet.

edit2: mocht je Hyper-V na het toevoegen van de Hyper-V onderdelen een melding geven dat deze niet actief is, start dan een command prompt als Administrator en type:

code:
1
bcdedit /set hypervisorlaunchtype auto

[ Voor 46% gewijzigd door BlueTooth76 op 26-02-2022 12:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik kan helaas geen HyperV draaien omdat ik Windows 10 Home heb (HyperV vereist Windows 10 Pro of Enterprise). Daarom heb ik voor Oracle VirtualBox gekozen, die vind ik fijn werken.

Voordeel is dat je zelf Linux niet hoef te installeren, je kan een template (.ova) downloaden en die importeren, dan heb je een predefined Ubuntu installatie, hoef je alleen nog maar boinc te installeren. Dit kan door vanaf een command prompt in te tikken sudo apt-get install boinc-client boinc-manager. Je moet dan nog wel een keer Y geven om dit te bevestigen.

Het Ubunta .OVA template kan je downloaden op https://www.linuxvmimages.com/images/ubuntu-2004/

Oracle VirtualBox kan je downloaden op https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Daarna kan je via het startmenu (of hoe dat in Linux ook moge heten) de BOINC agent opstarten en het project koppelen.

Ik ben ook een absolute Linux-newbie (mij te complex en te gebruiksonvriendelijk, geef mij Windows maar ;)), maar zelfs mij is het gelukt ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

wildhagen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:06:
Ik kan helaas geen HyperV draaien omdat ik Windows 10 Home heb (HyperV vereist Windows 10 Pro of Enterprise). Daarom heb ik voor Oracle VirtualBox gekozen, die vind ik fijn werken.

Voordeel is dat je zelf Linux niet hoef te installeren, je kan een template (.ova) downloaden en die importeren, dan heb je een predefined Ubuntu installatie, hoef je alleen nog maar boinc te installeren. Dit kan door vanaf een command prompt in te tikken sudo apt-get install boinc-client boinc-manager. Je moet dan nog wel een keer Y geven om dit te bevestigen.

Het Ubunta .OVA template kan je downloaden op https://www.linuxvmimages.com/images/ubuntu-2004/

Oracle VirtualBox kan je downloaden op https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Daarna kan je via het startmenu (of hoe dat in Linux ook moge heten) de BOINC agent opstarten en het project koppelen.

Ik ben ook een absolute Linux-newbie (mij te complex en te gebruiksonvriendelijk, geef mij Windows maar ;)), maar zelfs mij is het gelukt ;)
M'n koetjes draaien een niet geactiveerde Windows 10 Professional. Bij installatie aangegeven dat ik geen key had en ik kon door, draait al een paar jaar zonder problemen. Je kan natuurlijk minder customizen maar dat is voor een koe niet nodig.

Ben intussen met Ubuntu op de 4e koe bezig, nog 4 te gaan daarna.
Heb Rosetta op Windows inmiddels op "geen nieuw werk" gezet, dus dat houdt over een paar dagen ook vanzelf op en mooi op tijd voor de stampede.
KuuKe schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 07:50:
Klopt, we zullen een uitgebreide startpost moeten maken.
Februari heeft maar 28 dagen dus 1 maart is al erg dichtbij :+

[ Voor 7% gewijzigd door BlueTooth76 op 26-02-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Valt me wel op dat dit project behoorlijk doods is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihivlUFsxQHdBCHglauGOp1A7HM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8xuZSUzjDUMmuWGss3bQb9jz.png?f=user_large

Ik doe net sinds gisteravond mee en nu al 2e in de dailies? En maar 10 flushers? :?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 26-02-2022 13:13 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

wildhagen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:13:

[Afbeelding]

Ik doe net sinds gisteravond mee en nu al 2e in de dailies? En maar 10 flushers? :?
Des te groter de verrassing als we als DPC straks ineens meedoen voor de medailles }:O

Als dit project in de topic lijst van het DPC subforum had gestaan, had ik het wss wel eerder als back-up project ingesteld. Het loopt erg licht en soepel tot nu toe.

[ Voor 13% gewijzigd door BlueTooth76 op 26-02-2022 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111

[Afbeelding]

Zijn dat niet de stats van een dag geleden?
Zelf ben ik nog bezig met het een en andere aan het opzetten. Nu met BoincView in de weer om vanuit 1 plek de clients te kunnen beheren/inzien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Het zijn op dit moment inderdaad nog maar 11 flushers die in de stats zichtbaar zijn. Misschien heeft niet iedereen het AVG vinkje gezet? Da's wel iets waar je in de settings snel overheen kijkt.

Geinig, mijn RPI4 doet ongeveer 6 uur over een WU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

M’n Rosetta werk is ongeveer op nu dus de koetjes zitten al >80% op Universe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hvwees
wildhagen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:06:
..... hoef je alleen nog maar boinc te installeren. Dit kan door vanaf een command prompt in te tikken sudo apt-get install boinc-client boinc-manager. Je moet dan nog wel een keer Y geven om dit te bevestigen.
Als je
apt-get -y boinc-client boinc-manager
Intikt hoef je die Y ook niet in te typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
KuuKe schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:00:
Het zijn op dit moment inderdaad nog maar 11 flushers die in de stats zichtbaar zijn. Misschien heeft niet iedereen het AVG vinkje gezet? Da's wel iets waar je in de settings snel overheen kijkt.
Ik heb op Universe@home rond gekeken maar daar kan ik het niet vinden, waar zou die AVG instelling aangepast moeten worden om zichtbaar te worden in de stats?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Account inloggen --> voorkeuren --> Universe@Home voorkeuren --> vinkje zetten bij "Stemt u erin toe uw gegevens te exporteren naar BOINC statistieken aggregatie websites?"

zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJDiIaetX5EfGoVQqDCDTttu4Y0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMcZ0tNMbUH64YbC2UwzIkha.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvwees
Jammer, mijn raspberry pi krijgt wel werk, maar mijn M1 MacBook pro krijgt geen werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Wil je een Apple echt aan't werk zetten? Dat zou ik niet doen :+ straks overhit ie en dan niet meer te maken :Y

Anyway heb hier in het topic al een paar belangrijke posts gepinned

[Afbeelding]

Andere projecten winnen nog altijd met minste flushers

[ Voor 57% gewijzigd door Damic op 27-02-2022 00:07 . Reden: juiste url gebruiken :F ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Universe@home draait nu ongeveer 24 uren op m'n machines, genoeg werk en mooie lange deadlines.
Wel wat errors maar die komen voornamelijk door werk dat van de serverkant is afgebroken, heeft ook geen CPU-tijd gekost.

Ik denk dat we met ons koeienleger een leuke deuk in de statistieken kunnen grazen de komende maand }:O

Door de lange deadlines duurt het wel wat langer voor je werk gevalideerd is en je RAC stijgt ook wat langzamer. Ook zal je daardoor na de stampede nog wel een paar weken lang werk gevalideerd zien worden.

Mobiliseer alles wat kan grazen (uiteraard altijd met toestemming)! }:O }:O }:O

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Universe@Home lijkt idd voldoende werk te hebben, als je de statuspagina bekijkt ook: https://universeathome.pl/universe/server_status.php

Ik heb nu het volgende op Universe draaien:

- AMD 5950X (16 cores 32 threads) (24/7)
- AMD Epyc 7351P (16 cores, 32 threads) (24/7)
- Intel 10400H (4 cores, 8 threads) (gemiddeld 8-10 uur per dag)

Volgende week woendag komt hier nog één AMD 5600G bij (4 cores, 8 threads, paar uur per dag), dan zit ik op full power.

Tot nu toe idd geen errors gehad

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Is de aankondiging voor de Stampede op de frontpage niet heel laat?
Dinsdag gaan we los, feitelijk al over ~34 uren...

[ Voor 29% gewijzigd door BlueTooth76 op 27-02-2022 13:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Ja, ben ik met je eens, die is heel laat. Paar dagen geleden al contact gezocht maar nog zonder resultaat.

Startpost komt overigens over een paar uur online en gaat dan weer opnieuw de news submit van Tweakers in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frelg
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:52

Frelg

-= Its BigBoss =-

[Afbeelding]

Net de koetjes naar het nieuwe land gebracht. Het gras is vers, ze hebben er zin in.
Totaal zijn er 60 koeien (cpucore's) aan het werk met 116 threads (magen).
De eerste magen zijn al over 10 minuten klaar.
Het is dan ook Fries stamboekvee :-)

}:O }:O }:O

Frelg de; m,v een Friese Belg. Een Fries die in België woonachtig is/geweest is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
We gaan over naar [stampede 21] Universe@Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@KuuKe kun je dan niet beter dit topic zijn pin afzetten en een topic koppeling maken naar het andere topic :)

Pagina: 1