nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lyca schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:34:
Ik heb een MSI GTX 1080, deze wordt voorzien van stroom via 1 kabel. Deze 1 kabel is gewoon zo'n 8/8, die kan je omvormen naar 6/6. Je standaard PCIE kabel.

Mijn voeding kwam met niet al te veel kabels eigenlijk (Seasonic 550W)
Weet je zeker dat je geen tweede kabel hebt :? Ik heb zelf in een tweede PC een 550Watt Seasonic en die had net genoeg kabels voor mijn GTX 1080 :)
Ik vroeg me wat af, ik merk op dat in vele video reviews ze 2 aparte kabels gebruiken naar de voeding, ik gebruik 1 kabel voor beide de 8 pin en de 6 pin in die kaart. Heeft dat gevolgen? Overclock gevolgen? Performantie verlies
Je kan problemen krijgen of simpelweg smeulende kabels als je pech hebt dus als het effe kan pak gewoon 2 aparte 12V lijnen!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-07 16:59
nero355 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:16:
[...]

Weet je zeker dat je geen tweede kabel hebt :? Ik heb zelf in een tweede PC een 550Watt Seasonic en die had net genoeg kabels voor mijn GTX 1080 :)

[...]

Je kan problemen krijgen of simpelweg smeulende kabels als je pech hebt dus als het effe kan pak gewoon 2 aparte 12V lijnen!
Ik zal nog eens goed in de dozen moeten kijken, maar ik vond daarstraks echt niets.
Ik had er een voor 12v CPU en dan 1 voor PCI-E.

Dus het kan wel kwaad? Het zou kunnen dat mijn 1080 niet op piek performance kan draaien? Ik merk soms wel wat glitches bij het overclocken van die kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Lyca : Ik heb nooit met "de verkeerde manier" zitten testen dus ik zou het niet weten, maar over het algemeen wordt er gewoon aangeraden om 2 aparte 12 Volt lijnen te gebruiken.

Verder OC ik nooit mijn GPU en tegenwoordig zelfs niet eens de CPU dus ik kan daar ook weinig over zeggen.
Zoek anders eens naar mogelijke problemen omtrent de voeding van de videokaart hier op GoT en je vindt vast wel iets ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37
Lyca schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:00:
[...]

Ik zal nog eens goed in de dozen moeten kijken, maar ik vond daarstraks echt niets.
Ik had er een voor 12v CPU en dan 1 voor PCI-E.

Dus het kan wel kwaad? Het zou kunnen dat mijn 1080 niet op piek performance kan draaien? Ik merk soms wel wat glitches bij het overclocken van die kaart.
Die pci-e is toch een 8 pin power connector op jou voeding, heb zelf ook een gtx 1080 van geforce, en die heeft aan beide kanten een 8 pins aansluiting die ook op de voeding van de pci-e ingang kan.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Barfman schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:53:
[...]

Die pci-e is toch een 8 pin power connector op jou voeding, heb zelf ook een gtx 1080 van geforce, en die heeft aan beide kanten een 8 pins aansluiting die ook op de voeding van de pci-e ingang kan.
Ik heb de volgende PSU

pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold

Ik had maar 1 kabel met 2 pins erop.

Beide zijn 8 pins, maar eigenlijk is dat 6+2, je hangt het aan elkaar en dan in de GPU. Maar de GTX 1080 heeft een slot voor 8 pin en 6 pin. Dus momenteel is het 1 kabel van de voeding voor de hele kaart. Maarja ik zie ook build video's en die gebruiken vaak 2 kabels. Ik zou echt niet weten waar die andere kabel is, de voeding is echt nog recent aangekocht dus ik zou hem wel gezien moeten hebben. Mijn idee is dat die er nooit bij zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Lyca schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:12:
Ik heb de volgende PSU

Ik zou echt niet weten waar die andere kabel is, de voeding is echt nog recent aangekocht dus ik zou hem wel gezien moeten hebben. Mijn idee is dat die er nooit bij zat.
Als ik dit zo eens zie dan zou je zelfs MEERDERE kabels erbij moeten hebben : https://tweakers.net/i/LC...PF5XI0=/i/2001634097.jpeg

Je zou zelfs 2 videokaarten van stroom moeten kunnen voorzien! ;)

Als je de kabels echt niet kan vinden stuur dan eens een bericht naar de Seasonic Support afdeling : Ze waren erg behulpzaam toen ik een nieuwe kabel nodig had en hebben een kantoor in Breda geloof ik d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Klopt wel, 1 kabel voor de CPU en 1 kabel voor de GPU (PCI-E)
https://seasonic.com/focus-plus-gold#cables

Is het zo'n kabel:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/i/322246476599-0-1/s-l1000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Barfman schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:15:
Klopt wel, 1 kabel voor de CPU en 1 kabel voor de GPU (PCI-E)
https://seasonic.com/focus-plus-gold#cables

Is het zo'n kabel:
[afbeelding]
Inderdaad, maar de 8 pins zijn 6+2 en braided.

Echt geen idee waar die zouden zijn, nog eens goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Dan kan je toch gewoon gebruiken die 8 pins (6+2). ik weet niet hoe het bij jou videokaart zit, maar als je maar 1 aansluitpunt hebt van je videokaart, dan is het geen probleem lijkt me. Ik heb zelf bij mijn gtx1080 ook een 8 pins er los bij hangen, dat is in mijn geval voor een SLI setup. Of begrijp ik je nou verkeerd ?

[ Voor 27% gewijzigd door Barfman op 13-02-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Barfman schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:23:
Dan kan je toch gewoon gebruiken die 8 pins (6+2). ik weet niet hoe het bij jou videokaart zit, maar als je maar 1 aansluitpunt hebt van je videokaart, dan is het geen probleem lijkt me. Ik heb zelf bij mijn gtx1080 ook een 8 pins er los bij hangen, dat is in mijn geval voor een SLI setup. Of begrijp ik je nou verkeerd ?
Neen mijn video kaart heeft er 2.
Afbeeldingslocatie: https://www.overclockers.co.uk/media/image/thumbnail/GX323MS_141787_800x800.jpg

En ik heb nu 1 kabel lopen van de PSU naar de kaart die 2*8 pin is (en die 8pin is 6+2).

Maar ik zie bij elke build precies dat mensen letterlijk 2 aparte kabels gebruiken in de plaats van 1, nu vraag ik me af of dat kwaad kan eigenlijk? Of ik daardoor misschien performantie verlies zou hebben? Of dat die rapper instabiel zou zijn tijdens het overclocken? Wat die wel redelijk snel is.

Ik heb nu 1 kabel liggen die van 6-pin gaat naar 2*6+2 ook. Maar als ik die 6 pin in de voeding steek (hij past niet bij de PCI-E op de voeding omdat dat 8 pin is), moet ik die bij de sata spullen steken op de voeding en dan de 6 pin in de kaart, dan geeft mijn PC geen kik.

[ Voor 12% gewijzigd door Lyca op 13-02-2018 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 11:19

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Letterlijk 8 posts boven je.
nero355 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:16:
[...]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Lyca schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:22:
[...]

Neen mijn video kaart heeft er 2.
[afbeelding]

En ik heb nu 1 kabel lopen van de PSU naar de kaart die 2*8 pin is (en die 8pin is 6+2).

Maar ik zie bij elke build precies dat mensen letterlijk 2 aparte kabels gebruiken in de plaats van 1, nu vraag ik me af of dat kwaad kan eigenlijk? Of ik daardoor misschien performantie verlies zou hebben? Of dat die rapper instabiel zou zijn tijdens het overclocken? Wat die wel redelijk snel is.

Ik heb nu 1 kabel liggen die van 6-pin gaat naar 2*6+2 ook. Maar als ik die 6 pin in de voeding steek (hij past niet bij de PCI-E op de voeding omdat dat 8 pin is), moet ik die bij de sata spullen steken op de voeding en dan de 6 pin in de kaart, dan geeft mijn PC geen kik.
Ik zou niet voor de sata pin gaan voor je gpu, denk dat het beter is dat je een goede kabel koopt die wel past. Dus ik zou voor 2x8 pin kabels gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-07 21:38
Lyca schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:12:
[...]

Ik heb de volgende PSU

Beide zijn 8 pins, maar eigenlijk is dat 6+2, je hangt het aan elkaar en dan in de GPU. Maar de GTX 1080 heeft een slot voor 8 pin en 6 pin. Dus momenteel is het 1 kabel van de voeding voor de hele kaart. Maarja ik zie ook build video's en die gebruiken vaak 2 kabels. Ik zou echt niet weten waar die andere kabel is, de voeding is echt nog recent aangekocht dus ik zou hem wel gezien moeten hebben. Mijn idee is dat die er nooit bij zat.
Ehhh waar heb je die gekocht? Want ik heb exact dezelfde PSU gekocht en daar krijg je 1x een 6+2 en 8 pin combi kabel, maar ook twee losse 6+2 pin kabels erbij. Misschien even met de webwinkel waar je het hebt gekocht contact opnemen want dan heb je een incompleet product gekregen.
EDIT: Sorry ik heb de 650w variant, die komt met meer kabels zie ik.
EDIT2: Om je vraag te beantwoorden, nee het is niet erg om een combo kabel te gebruiken zolang je beide aansluitingen maar gebruikt op dezelfde videokaart (dus niet de aansluitingen over kaarten splitsen). De reden dat veel reviewers twee aparte doen is omdat het minder warmte over 1 kabel wordt vervoerd en je dus in theorie een stabielere stroomtoevoer naar je kaart hebt, maar de seasonic focus plus kabels zijn van uitstekende kwaliteit dus je kan met een gerust hart de combi kabel gebruiken voor je GTX1080.

[ Voor 21% gewijzigd door Tim2010 op 16-02-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Tim2010 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Ehhh waar heb je die gekocht? Want ik heb exact dezelfde PSU gekocht en daar krijg je 1x een 6+2 en 8 pin combi kabel, maar ook twee losse 6+2 pin kabels erbij. Misschien even met de webwinkel waar je het hebt gekocht contact opnemen want dan heb je een incompleet product gekregen.
EDIT: Sorry ik heb de 650w variant, die komt met meer kabels zie ik.
EDIT2: Om je vraag te beantwoorden, nee het is niet erg om een combo kabel te gebruiken zolang je beide aansluitingen maar gebruikt op dezelfde videokaart (dus niet de aansluitingen over kaarten splitsen). De reden dat veel reviewers twee aparte doen is omdat het minder warmte over 1 kabel wordt vervoerd en je dus in theorie een stabielere stroomtoevoer naar je kaart hebt, maar de seasonic focus plus kabels zijn van uitstekende kwaliteit dus je kan met een gerust hart de combi kabel gebruiken voor je GTX1080.
Ha!

Je gaat lachen :), ik heb nu via via een voeding kunnen lenen met aparte kabels. Guess what, de kaart haalt 2100 punten meer in Firestrike. Ik heb voor de rest dus niets aangepast.
Zou het kunnen dat de kaart throttled?

CPU is Ryzen 1700X op 3,8Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-08 11:36
Het beste is ook om 2 aparte kabels te gebruiken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-08 16:45
Heb ook de Seasonic 550 Gold en daar zat dus die kabel bij met 2* 2+6 pins. Doorgelust vanuit 1 kabel.

M'n grafische kaart (weliswaar lichtere RX580) had voldoende om alleen één 2+6 pins in de kaart te steken. Me werd toch geadviseerd (op tweakers) om het doorgeluste gedeelte ook in te steken (alleen 6 pins nodig).

[ Voor 3% gewijzigd door horizon1978 op 16-02-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
Lyca schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:06:
[...]

Ha!

Je gaat lachen :), ik heb nu via via een voeding kunnen lenen met aparte kabels. Guess what, de kaart haalt 2100 punten meer in Firestrike. Ik heb voor de rest dus niets aangepast.

CPU is Ryzen 1700X op 3,8Ghz
Dit is een bekend fenomeen (video van JayzTwoCents erover YouTube: Can Power cables affect GPU performance? ), dit komt omdat een combo kabel een gedeelde weerstand heeft voor beide aansluitingen en je daardoor een klein verschil in stroomtoevoer krijgt, terwijl twee losse kabels hun eigen weerstanden hebben en dus een optimalere stroomtoevoer. Maar als gamer zal je daar niet echt een verschil in zien qua fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Tim2010 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:05:
[...]

Dit is een bekend fenomeen (video van JayzTwoCents erover YouTube: Can Power cables affect GPU performance? ), dit komt omdat een combo kabel een gedeelde weerstand heeft voor beide aansluitingen en je daardoor een klein verschil in stroomtoevoer krijgt, terwijl twee losse kabels hun eigen weerstanden hebben en dus een optimalere stroomtoevoer. Maar als gamer zal je daar niet echt een verschil in zien qua fps.
:F
horizon1978 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:37:
Heb ook de Seasonic 550 Gold en daar zat dus die kabel bij met 2* 2+6 pins. Doorgelust vanuit 1 kabel.

M'n grafische kaart (weliswaar lichtere RX580) had voldoende om alleen één 2+6 pins in de kaart te steken. Me werd toch geadviseerd (op tweakers) om het doorgeluste gedeelte ook in te steken (alleen 6 pins nodig).
Als de videokaart twee PEG connectors heeft, dan heeft die er ook twee nodig.
Tim2010 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:09:
Seasonic zelf meldt een maximaal verbruik van 225W continue voor hun dubbele PEG connector en daarmee behoort die tot één van de slechtere opties. Daarmee geeft Seasonic dus ook aan dat de Seasonic Focus Plus Gold 550W eigenlijk amper als 550W voeding gebruikt kan worden. Daarvoor had die dus twee losse PEG kabels moeten hebben of een veel betere modulaire PEG aansluiting.

[ Voor 61% gewijzigd door -The_Mask- op 16-02-2018 14:27 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
-The_Mask- schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:23:
[...]

:F

[...]

Als de videokaart twee PEG connectors heeft, dan heeft die er ook twee nodig.

[...]

Seasonic zelf meldt een maximaal verbruik van 225W continue voor hun dubbele PEG connector en daarmee behoort die tot één van de slechtere opties. Daarmee geeft Seasonic dus ook aan dat de Seasonic Focus Plus Gold 550W eigenlijk amper als 550W voeding gebruikt kan worden. Daarvoor had die dus twee losse PEG kabels moeten hebben of een veel betere modulaire PEG aansluiting.
225W maar? Apart zeg, waar heb je dat info vandaan? Kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat ze zoiets zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Lyca schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:06:
Ha!

Ik heb voor de grap effe gekeken welke voeding ik in de andere PC had en dat blijkt een 430Watt Seasonic te zijn dus jouw veel duurdere model moet zeker al die kabels erbij hebben!

Wat iemand al zei : Bel de winkel op of contact SeaSonic zelf :)

We hebben het al minimaal 2 pagina's lang over een zooi kabels... kom op zeg! Dit is Fok! niet :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tim2010 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:33:
[...]

225W maar? Apart zeg, waar heb je dat info vandaan? Kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat ze zoiets zouden doen.
Van Seasonic, staat ook wel op hun site, kan het alleen niet meer vinden omdat ze net een nieuwe site hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik merk, nu mijn kast even open staat dat mijn gtx1080 om de 5/15 minuten de fans aanslingert als ik in windows bezig ben (beetje internetten, niks zwaars)

lijkt mij niet bevoordelijk voor de fans, of is dit normaal gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 01-08 14:15
mschol schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:14:
ik merk, nu mijn kast even open staat dat mijn gtx1080 om de 5/15 minuten de fans aanslingert als ik in windows bezig ben (beetje internetten, niks zwaars)

lijkt mij niet bevoordelijk voor de fans, of is dit normaal gedrag?
Normaal zouden deze niet moeten draaien kijk een via gpu-z of taakbeheer in windows 10 of er niet iets gebruik maakt van de gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Laatst online: 22:47
Het gaat er voornamelijk om dat ik een melding krijg dat ik hem kan bestellen. Als ik de link van de buren in de gaten moet houden kan ik net zo goed de site van Nvidia zelf in de gaten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tongribnau
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-08-2024
Hallo allemaal.

Ik heb de msi gtx 1060 oc 6gb (pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1

Alleen de kloksnelheid is een beetje anders bij mij.
Alles staat normaal in mijn bios/(u)efi maar de max snelheid is 1949mhz!
Alles draaid gewoon vlekkeloos. Bij mijn cpu isbook hetzelfde normaal draaid ie tot 3.5 ghz en nu tot 3.7
Ik vindt het allemaal een beetje wonderlijk.

Snor_ka

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je koopt een videokaart zonder je maar één review te hebben gelezen van een willekeurige moderne nVidia videokaart? Zelfde voor de CPU. Je koop één zonder een review te lezen van een moderne CPU.? Dan kun je toch nooit een goede keuze hebben gemaakt?

[ Voor 36% gewijzigd door -The_Mask- op 06-03-2018 22:27 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stapper55
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-08 06:57
Ik draai op een atx mini bordje noem je dat geloof ik? Intel 5 quad van acer....
Daar wou ik een knappe grafische kaart in proppen, maar die grote jongens kun je dan qua lengte wel vergeten...

Via een tip kwam ik toen bij EVGA uit, die een mini gtx 1060 levert.

Heerlijk stil ding, draait als een trein, speelt niet alles op ultra maar wel veel.
En photoshop draait er natuurlijk ook als een trein op...

Tja jongens dankzij mijn generatie hebben we al die zooi nu,,,, als wij destijds niet al die guldens in die arcade kasten hadden geklapt, had het nog wel even geduurd met die pc thuis :)

Kortom ik ben een gamer ( niet een heftige) van het eerste uur, de baas is alweer 54, maar toen ik met deze kaart the witcher 2 speelde,,, klapte mijn muil al open tot de grond van verbazing :)
Te bedenken dat we destijds al verbaasd waren om 2 witte streepjes met een balletje dat ping heette geloof ik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08 15:20

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Stapper55 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:28:
Ik draai op een atx mini bordje noem je dat geloof ik? Intel 5 quad van acer....
Daar wou ik een knappe grafische kaart in proppen, maar die grote jongens kun je dan qua lengte wel vergeten...

Via een tip kwam ik toen bij EVGA uit, die een mini gtx 1060 levert.

Heerlijk stil ding, draait als een trein, speelt niet alles op ultra maar wel veel.
En photoshop draait er natuurlijk ook als een trein op...

Tja jongens dankzij mijn generatie hebben we al die zooi nu,,,, als wij destijds niet al die guldens in die arcade kasten hadden geklapt, had het nog wel even geduurd met die pc thuis :)

Kortom ik ben een gamer ( niet een heftige) van het eerste uur, de baas is alweer 54, maar toen ik met deze kaart the witcher 2 speelde,,, klapte mijn muil al open tot de grond van verbazing :)
Te bedenken dat we destijds al verbaasd waren om 2 witte streepjes met een balletje dat ping heette geloof ik :)
Wacht maar tot je The Witcher 3 opstart dan. :>

Als je ooit nog 1 game speelt, speel die! Wat mij betreft de allerbeste single player game die er is.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
-The_Mask- schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:25:
Je koopt een videokaart zonder je maar één review te hebben gelezen van een willekeurige moderne nVidia videokaart? Zelfde voor de CPU. Je koop één zonder een review te lezen van een moderne CPU.? Dan kun je toch nooit een goede keuze hebben gemaakt?
Dat is niet wat hij zei in zijn post.

Wat ben ik blij met de upgrade naar de 8700k om mijn GTX 1080 Ti van meer fps en betere frametime te voorzien. Een 4 core 8 threads is ook niet meer alles voor de nieuwere games, ook niet op hogere resoluties.

[ Voor 20% gewijzigd door Gekke Jantje op 07-03-2018 12:43 ]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-08 17:38
Gekke Jantje schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:41:
[...]

Dat is niet wat hij zei in zijn post.

Wat ben ik blij met de upgrade naar de 8700k om mijn GTX 1080 Ti van meer fps en betere frametime te voorzien. Een 4 core 8 threads is ook niet meer alles voor de nieuwere games, ook niet op hogere resoluties.
Vanaf welke cpu heb je geupgrade dan?

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stapper55
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-08 06:57
Blaat schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:38:
[...]

Als je ooit nog 1 game speelt, speel die! Wat mij betreft de allerbeste single player game die er is.
gaan we doen,,, die heb ik, maar had net 2 uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Korkss schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:04:
[...]

Vanaf welke cpu heb je geupgrade dan?
Vanaf een i7 3820 4 core 8 thread. Dat had ik er wel even bij mogen vermelden.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Gekke Jantje schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:24:
[...]

Vanaf een i7 3820 4 core 8 thread. Dat had ik er wel even bij mogen vermelden.
Dacht al.. heb namelijk zelf de 7700k en zie nog geen reden die te vervangen. Zelfs een 6700k moet nog meer dan prima zijn :P

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Korkss schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:35:
[...]

Dacht al.. heb namelijk zelf de 7700k en zie nog geen reden die te vervangen. Zelfs een 6700k moet nog meer dan prima zijn :P
Maar die 4 cores hebben het wel moeilijk in de genoemde games met een GTX 1080 Ti. De 3820 is niet zo veel langzamer dan de 6700k en heeft juist voordeel in Battlefield 1 MP. AC Origins wil ok liever meer dan 4 fysieke cores

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 12:41
Is dat zo? Volgens mij zijn games als Witcher 3 en AC: Origins behoorlijk GPU bound, helemaal op 1440p en hoger, met alles op max. Alle reviews tonen ditzelfde beeld. Bij BF1 MP daarentegen kan ik het wel voordeel zien van meer cores/threads.

Misschien dat ik ga upgraden naar een Z390 platform als de 9700K over een paar maanden uitkomt (met 8 cores en hopelijk hardware fixes voor Spectre/Meltdown), maar tot die tijd voldoet mijn 7700K @ 5 GHz prima. Hopelijk is de nieuwe nVidia lineup dan ook uit.

[ Voor 54% gewijzigd door Mitt3nz op 08-03-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Mitt3nz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:11:
Is dat zo? Volgens mij zijn games als Witcher 3 en AC: Origins behoorlijk GPU bound, helemaal op 1440p en hoger, met alles op max. Alle reviews tonen ditzelfde beeld. Bij BF1 MP daarentegen kan ik het wel voordeel zien van meer cores/threads.

Misschien dat ik ga upgraden naar een Z390 platform als de 9700K over een paar maanden uitkomt (met 8 cores en hopelijk hardware fixes voor Spectre/Meltdown), maar tot die tijd voldoet mijn 7700K @ 5 GHz prima. Hopelijk is de nieuwe nVidia lineup dan ook uit.
De Witcher 3 maakt niet zo veel uit maar AC Origins juist wel, AC Origins maakt zo wel veel gebruik van de GPU als de CPU op 2560x1440. Ik weet niet of je de game bezit, maar als je de benchmark draait zie je snel waar de CPU bottlenek voor komt, let vooral op de fps het stukje door de stad van Alexandia als je maar 4 fysieke cores hebt hebt. ;)

Eindelijk haalt een hogere resolutie niet de CPU bottlenek weg in veel gevallen, er zijn vaak bepaalde grafische instellingen die veel CPU power vragen.

Meltdown en spectre hype boeit me niet echt, storm in een glas water. anders was ik niet overgegaan op Coffee Lake vanwege mindere prestaties wat me eventueel kon tegenhouden, maar dat is niet het geval met de dingen die ik ik met mijn PC doe.

[ Voor 9% gewijzigd door Gekke Jantje op 08-03-2018 11:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Blaat schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:38:
[...]

No, don't do it. Die game laat je na ruim 100 uur speeltijd emotioneel dood achter waarna je ook geen andere game meer kan waarderen want niet zo goed. :'(

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Mitt3nz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:11:

Ik vind moeilijk een groot woord. Tuurlijk moet die 7700k aan de bak met die games. Maar dat ding zit niet in mijn pc om niks te doen. Voorlopig draait alles prima en heb ik zelf geen reden om te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 12:41
Gekke Jantje schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:42:
[...]

De Witcher 3 maakt niet zo veel uit maar AC Origins juist wel, AC Origins maakt zo wel veel gebruik van de GPU als de CPU op 2560x1440. Ik weet niet of je de game bezit, maar als je de benchmark draait zie je snel waar de CPU bottlenek voor komt, let vooral op de fps het stukje door de stad van Alexandia als je maar 4 fysieke cores hebt hebt. ;)
Heb het spel een poosje terug uitgespeeld, nooit iets van slowdowns gemerkt ofzo, draaide als een zonnetje. Maar goed, de 1080 Ti vreet dat spel dan ook met huid en haar op, dan is de CPU van ondergeschikt belang I guess. Wellicht dat een paar cores meer een paar extra frames per seconde oplevert, maar dat merk je toch niet, helemaal met G-Sync enzo.

Ben trouwens benieuwd of de 2070 (1170?) in de buurt komt van de 1080 Ti qua performance, de 1070 was immers zo'n beetje gelijkwaardig aan de 980 Ti. Of was dat een uitzondering omdat er eindelijk overgestapt werd op 14/16nm?

[ Voor 11% gewijzigd door Mitt3nz op 08-03-2018 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Mitt3nz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:24:
[...]

Heb het spel een poosje terug uitgespeeld, nooit iets van slowdowns gemerkt ofzo, draaide als een zonnetje. Maar goed, de 1080 Ti vreet dat spel dan ook met huid en haar op, dan is de CPU van ondergeschikt belang I guess. Wellicht dat een paar cores meer een paar extra frames per seconde oplevert, maar dat merk je toch niet, helemaal met G-Sync enzo.

Ben trouwens benieuwd of de 2070 (1170?) in de buurt komt van de 1080 Ti qua performance, de 1070 was immers zo'n beetje gelijkwaardig aan de 980 Ti. Of was dat een uitzondering omdat er eindelijk overgestapt werd op 14/16nm?
Je merkt het ook niet echt op maar de framtimes en fps monitoring laat het wel zien. Google ook maar eens op AC Origine DRM protection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo de 780Ti had helemaal de geest gegeven, dus er zit nu een INNO3D iChill 1080Ti x3 in...

Alleen is er van 780Ti naar 1080Ti iets aan het overklokken gewijzigd? Op de eerste heb ik een beetje met frequenties en voltage gespeeld tot ik een forse overclock had en daarna heeft hij jaren goed en stabiel gewerkt met die overclock.

Die 1080Ti heeft natuurlijk al een factory overclock maar er is veel meer in te stellen en ik kan nergens echt een goed overzicht vinden wat het nu precies doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Volgens mij is het niet meer de moeite waard om een 1080TI te overclocken toch? Sowieso niet op lucht, die dingen zitten qua performance al behoorlijk op hun max.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:59
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:44:
Zo de 780Ti had helemaal de geest gegeven, dus er zit nu een INNO3D iChill 1080Ti x3 in...

Alleen is er van 780Ti naar 1080Ti iets aan het overklokken gewijzigd? Op de eerste heb ik een beetje met frequenties en voltage gespeeld tot ik een forse overclock had en daarna heeft hij jaren goed en stabiel gewerkt met die overclock.

Die 1080Ti heeft natuurlijk al een factory overclock maar er is veel meer in te stellen en ik kan nergens echt een goed overzicht vinden wat het nu precies doet.
Ik kan je wel op weg helpen met MSI afterburner:
- Core voltage (afblijven)

- Power Limit vol open (Dit zorgt er voor dat de kaart meer "power/stroom" mag verbruiken.)

- Temp. Limit vol open (Dit zorgt er voor dat de kaart terug clockt als de ingestelde temperatuur bijna bereikt wordt. Zelf heb ik deze vol open gezet omdat ik weet dat de kaart niet warmer wordt dan 50 graden onder full load *water koeling*)

- Core Clock ( Pas gebruiken als de kaart onder full load niet warmer wordt dan +80 graden bij bovenstaande instellingen, de kaart overclockt zich zelf over afhankelijk van power en temperatuur.
Zonder aanpassing van Temp en Power limit zit mijn kaart op +-1950Mhz core clock, met dit open gezet doet deze 2040Mhz zonder terug te clocken in een game.)

- Memory Clock (In stapjes van 25Mhz verhogen als je "heaven benchmark" hebt draaien in window modus, als de benchmark vastloopt haal je er 50Mhz van af en laat je hem een uurtje lopen of dat zonder problemen gaat. Daarna testen met andere games of dit ook goed gaat.) (mijn kaart deed +450Mhz in SLI en +700Mhz los zonder issues te geven)

Mijn resultaten als voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/k7Jwvn/Gtx_1080ti.png

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/m3RzFn/Whats_App_Image_2018_02_02_at_15_46_51.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, ik ga eens kijken.

Ik had wel al gezien dat mijn kaart standaard naar 2000MHz core en 5750Mhz memory gaat. Maar als je een stresstest draait dan daalt dat naar ca. 1900MHz en 5600MHz, dit terwijl de temperatuur niet boven de 68 graden komt.

ik heb lucht koeling maar een in een CM Storm Trooper vol met Noctua fans (2x 140mm top exhaust, 1x 140mm rear exhaust en 2x120mm front intake, lekker stil, goede airflow en negative presure, waardoor er ook lucht aangezogen wordt door de openingen direct boven de GFX card).

Eens kijken of het de powerlimit is, waardoor hij toch gas terugneemt in een stress test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 22:32
wow! 980ti scoort beter dan de 1070 :o
Dat heb ik nog niet eerder gezien in tests/reviews

[ Voor 17% gewijzigd door Bloedvat op 15-03-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Bloedvat schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:48:
[...]

wow! 980ti scoort beter dan de 1070 :o
Dat heb ik nog niet eerder gezien in tests/reviews
Het is ook wel een slechte benchmark die Final fantasy 15, vooral met dit soort kaarten op Full-HD ben je meer cpu afhankelijk dan Gpu, eigelijk had ik deze benchmark achterwegen moeten laten :p

Edit: Met alleen de quality te veranderen naar High is de gtx 1070 alweer beter/gelijk :p

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/a26e5cee09f515eaae8f81a69acbd40e.jpg

De Cpu load wordt trouwens wel netjes verdeeld in de benchmark, daar worden we altijd blij van :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.corpsesnsouls.com/FFXV_PC_Bench/FF_XV_PC_1080p_HQ_bench_3_p3.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door dylan111111 op 15-03-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
dylan111111 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:52:
[...]

Het is ook wel een slechte benchmark die Final fantasy 15, vooral met dit soort kaarten op Full-HD ben je meer cpu afhankelijk dan Gpu, eigelijk had ik deze benchmark achterwegen moeten laten :p
Ahh oke
Goed dat je het zegt, want als leek trapte ik er meteen in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah een threadripper, mijn volgende upgrade na de zomer :-)

Komende weken eens kijken wat de 1080Ti me brengt bij Tensorflow (ik had helaas geen Titan V geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
[...]

Edit: Met alleen de quality te veranderen naar High is de gtx 1070 alweer beter/gelijk :p

[afbeelding]

De Cpu load wordt trouwens wel netjes verdeeld in de benchmark, daar worden we altijd blij van :) :

[afbeelding]
Die benchmark is ook nog eens heel brak. De demo al geprobeerd of de volledige game? Mjn CPU staat uit zijn neus te vreten, 80-90 fps max present 1440p. Loopt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinEmperor
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-08 07:05
-Snip- Verkeerde draad.

[ Voor 92% gewijzigd door PenguinEmperor op 15-03-2018 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Mensen die hier een GTX 1080Ti FE hebben (stock koeler, geen waterkoeling)? Zo ja, zijn jullie hier tevreden mee, maakt hij veel lawaai, last van erge thermal throttling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kortom_tom
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 29-04 14:02
Ervaring met de gtx 1060 aorus?
3 fans dus verwacht dat ie heel stil is.
is dit ook zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

kortom_tom schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:32:
is dit ook zo?
Ik zou zeggen van wel : https://www.google.nl/search?q=gtx+1060+aorus+noise

Zoek en gij zult vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
kortom_tom schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:32:
is dit ook zo?
Van gigabyte toch? Ik had de windforce variant en die was fluisterstil. Hij verbruikt dan ook niet veel stroom.
mprkooij schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 01:32:
Mensen die hier een GTX 1080Ti FE hebben (stock koeler, geen waterkoeling)? Zo ja, zijn jullie hier tevreden mee, maakt hij veel lawaai, last van erge thermal throttling?
Een enorme herrie aldus hardware info

https://nl.hardware.info/...sproductie-en-temperatuur

Wat betreft het throttlen. Dat zal wel niet gebeuren, anders was dat bij de test resultaten wel naar voren gekomen. Lees net in het artikel dat een overclock ook nog prima te doen is.

[ Voor 53% gewijzigd door dikki dik op 18-03-2018 15:48 ]

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
@dikki dik Ja ik las het achteraf ook al ;)

Binnenkort (1-3 dagen ongeveer) heb ik de GTX 1080Ti Aorus in huis! Can't wait. Van een tweaker overgenomen, ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Ik ben al een tijdje op marktplaats de advertenties/prijzen in de gaten aan het houden van systemen met GTX1070, 1080 en 1080ti kaarten.
Valt me op dat het aantal aangeboden mining rigs met 1070 kaarten explosief gestegen is de afgelopen week.
De eerste 10 mining rigs die ik met mijn zoekactie zie staan, zijn samen goed voor zo'n 80 kaarten 8)7

Het verbaasd me enorm wat men nog vraagt voor deze kaarten (gemiddeld zo'n €600,-)

Ik las eerder op dit forum dat het niet verstandig is om zo'n kaart te gaan gebruiken voor je eigen game pc (ivm het aantal draaiuren dat ze meestal gemaakt hebben). Dus, lijkt me dat niemand, zonder zich te verdiepen, zomaar een game pc van €1000+ gaat aanschaffen zonder precies te weten wat erin zit. Beetje verstandige gamer zal dus niet snel zo'n kaart kopen, toch?

Blijven dus eventueel de "mining" candidaten over.. Maar wie gaat er nu een 2e hands mining rig kopen voor bijv. €4000, terwijl die eigenlijk niet meer rendabel (relatief traag) is en daardoor waarschijnlijk nooit winstgevend zal zijn..

Ik begrijp waarom de nieuwste snelste kaarten zo duur zijn (vraag/aanbod), maar ik zou verwachten dat de afschrijving van die kaarten veel groter zou zijn.
Of onderschat ik die gebruikte mining kaarten te zeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Bloedvat schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:07:
Ik ben al een tijdje op marktplaats de advertenties/prijzen in de gaten aan het houden van systemen met GTX1070, 1080 en 1080ti kaarten.
Valt me op dat het aantal aangeboden mining rigs met 1070 kaarten explosief gestegen is de afgelopen week.
De eerste 10 mining rigs die ik met mijn zoekactie zie staan, zijn samen goed voor zo'n 80 kaarten 8)7

Het verbaasd me enorm wat men nog vraagt voor deze kaarten (gemiddeld zo'n €600,-)

Ik las eerder op dit forum dat het niet verstandig is om zo'n kaart te gaan gebruiken voor je eigen game pc (ivm het aantal draaiuren dat ze meestal gemaakt hebben). Dus, lijkt me dat niemand, zonder zich te verdiepen, zomaar een game pc van €1000+ gaat aanschaffen zonder precies te weten wat erin zit. Beetje verstandige gamer zal dus niet snel zo'n kaart kopen, toch?

Blijven dus eventueel de "mining" candidaten over.. Maar wie gaat er nu een 2e hands mining rig kopen voor bijv. €4000, terwijl die eigenlijk niet meer rendabel (relatief traag) is en daardoor waarschijnlijk nooit winstgevend zal zijn..

Ik begrijp waarom de nieuwste snelste kaarten zo duur zijn (vraag/aanbod), maar ik zou verwachten dat de afschrijving van die kaarten veel groter zou zijn.
Ik snap even niet hoe een mining rig niet meer rendabel/winstgevend zou zijn? Het is niet alsof er snellere hardware voor mining op de markt is gekomen.

Het enige wat je onderschat is de gierigheid van mensen. Ze zien nu dat de markt op z'n gat ligt en proberen hun winst te vergroten met hun mining rig om naast maanden coins gemined te hebben ook nog winst te maken op de hardware.

Het aantal verkopen neemt dus toe omdat er prijstechnisch geen afschrijving op de hardware is geweest. Ideaal! Ze hebben dus tegen enkel en alleen maar de stroomkosten mogen minen. ;(

Dit hele concept is al zo vreselijk oud... Neem de gold rush van 150 jaar terug bijvoorbeeld of alle beurscrashes daarvoor. Als vliegen op de stroop hoopt een grote groep mensen snel en makkelijk geld te verdienen. Wat die groep meestal niet in de gaten heeft is dat er maar een select clubje individuen rijk van wordt.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Bloedvat schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:07:

Afhankelijk van de gebruikte instellingen, de meeste kaarten zijn de hele tijd "underclockt" geweest. (Moet je ook maar op zijn of haar mooie blauwe ogen geloven)
Daarnaast inderdaad de draai uren, als je een "goedkoop" model hebt met elcheapo fans dan kunnen die op den duur gaan ratelen.

Ik vertik het ook om een mining kaart te kopen tenzij ze goed onder de marktprijs worden aangeboden, het is het risico niet waard. Daarnaast staan er volgens mij ook niet mining kaarten te koop voor een gelijke prijs.

Gelukkig had ik zelf voor de mining hype al 2x Gtx1080ti de nieuwprijs zou ik er nu niet meer voor overhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Blaat schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:30:
[...]
Ik snap even niet hoe een mining rig niet meer rendabel/winstgevend zou zijn? Het is niet alsof er snellere hardware voor mining op de markt is gekomen.
Maar met de 1080ti is er toch juist wel veel snellere hardware op de markt gekomen? Of is het voor een miner niet de moeite/geld waard om over te stappen van een setje 1070's naar een setje 1080's?

Ik vind het maar een heel rare markt, dat cryptomining en kan me echt niet voorstellen dat mensen denken hier nog rijk van te worden gezien alle nadelen (zeer dure pc, stroomkosten, concurrentie, een kamer die in de zomer zo warm wordt dat je er niet tegenop kan boksen met een airco)
.... hmmm.. ik klink als een ouwe zeur... oei :P

[ Voor 0% gewijzigd door Bloedvat op 20-03-2018 09:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Bloedvat schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:46:
[...]

Maar met de 1080ti is er toch juist wel veel snellere hardware op de markt gekomen? Of is het voor een miner niet de moeite/geld waard om over te stappen van een setje 1070's naar een setje 1080's?

Ik vind het maar een heel rare markt, dat cryptomining en kan me echt niet voorstellen dat mensen denken hier nog rijk van te worden gezien alle nadelen (zeer dure pc, stroomkosten, concurrentie, een kamer die in de zomer zo warm wordt dat je er niet tegenop kan boksen met een airco)
.... hmmm.. ik klink als een ouwe zeur... oei :P
Een 1080Ti is voor zijn prijs en power consumption slechter in mining dan een 1070.

Een 1070(ti) is de snelste kaart die nog GDDR5 gebruikt in plaats van GDDR5x en dat is een stuk sneller in mining. GDDR5 heeft namelijk lagere interne latencies dan GDDR5x.

Dus nee, als miner overstappen van 1070's naar 1080's betekent in de praktijk een achteruitgang in prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Laatst online: 13-08 21:48
Hallo jongens,

Ik vroeg me af of iemand hier zijn grafische kaart voor garantie terug heeft gestuurd? Zo ja, hoelang duurde het tot je een nieuwe kreeg? Mijne is helaas defect en dat hebben ze ook geconstateerd, maar ik snap niet hoe het drie + weken kan duren voordat mijn product wordt omgeruild.. het gaat namelijk om een gtx 1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

UltraInstinct schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:29:
Hallo jongens,

Ik vroeg me af of iemand hier zijn grafische kaart voor garantie terug heeft gestuurd? Zo ja, hoelang duurde het tot je een nieuwe kreeg? Mijne is helaas defect en dat hebben ze ook geconstateerd, maar ik snap niet hoe het drie + weken kan duren voordat mijn product wordt omgeruild.. het gaat namelijk om een gtx 1060
Ligt eraan welke winkel en welk merk het is : Soms ben je binnen 2 weken klaar :*) en soms ben je 6 weken lang GPU loos :-(

Hoe dan ook : Sterkte!

* nero355 has been there, done that, no t-shirt! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
nero355 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:10:
[...]

Ligt eraan welke winkel en welk merk het is : Soms ben je binnen 2 weken klaar :*) en soms ben je 6 weken lang GPU loos :-(

Hoe dan ook : Sterkte!

* nero355 has been there, done that, no t-shirt! :/
Het is een gigabyte GPU, dacht dat het gewoon een goed merk was. Volgende keer EVGA, Asus of MSI dan maar nemen. Drie weken GPU loos.. voel de ontwenningsverschijnselen wel heel erg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

UltraInstinct schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:13:
Het is een gigabyte GPU, dacht dat het gewoon een goed merk was.
Ik ook... totdat ik een XM300 kocht :/

Lees ook best wel veel nare RMA ervaringen de laatste tijd dus binnenkort maar eens zelf kijken hoe het zal verlopen...
Volgende keer EVGA, Asus of MSI dan maar nemen. Drie weken GPU loos.. voel de ontwenningsverschijnselen wel heel erg 8)7
MSI is ook best wel raar hoor :
- De eene keer binnen twee weken klaar en alles prima.
- De andere keer door de failliet verklaring van Afuture een hoop ellende meegemaakt en dus geprobeerd hun RMA afdeling zelf te contacten : Blijkt dat niet mogelijk te zijn voor consumenten :(

Van de drie die je noemt zou ik zeggen neem lekker eVGA : Die helpen je zelfs nog DIREKT als je produkt ruim buiten de garantie is! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
nero355 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:18:
[...]

Ik ook... totdat ik een XM300 kocht :/

Lees ook best wel veel nare RMA ervaringen de laatste tijd dus binnenkort maar eens zelf kijken hoe het zal verlopen...

[...]

MSI is ook best wel raar hoor :
- De eene keer binnen twee weken klaar en alles prima.
- De andere keer door de failliet verklaring van Afuture een hoop ellende meegemaakt en dus geprobeerd hun RMA afdeling zelf te contacten : Blijkt dat niet mogelijk te zijn voor consumenten :(

Van de drie die je noemt zou ik zeggen neem lekker eVGA : Die helpen je zelfs nog DIREKT als je produkt ruim buiten de garantie is! _O_
Yup, EVGA dan maar.
Ook problemen met je grafische kaart? welke winkel en merk heb je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

UltraInstinct schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:35:
Ook problemen met je grafische kaart? welke winkel en merk heb je zelf?
Ik heb nu een MSI GTX 1080 Gaming X vanwege een veel te leuke aanbieding in Juni vorig jaar : [Amazon] Korting op Nvidia GTX 10x0 + cashback

Maar hiervoor had ik 2x MSI R9 290X Gaming die op een gegeven moment raar deden en ik niet meer wist wat ik moest doen dus heb ik ze één voor één RMA gestuurd en zodoende dus mijn MSI RMA ervaring :)

De eerste kaart die in 2 weken klaar was ging via CD-ROMland in Breda trouwens. Altijd al een prima winkel geweest wat mij betreft d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
nero355 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:42:
[...]

Ik heb nu een MSI GTX 1080 Gaming X vanwege een veel te leuke aanbieding in Juni vorig jaar : [Amazon] Korting op Nvidia GTX 10x0 + cashback

Maar hiervoor had ik 2x MSI R9 290X Gaming die op een gegeven moment raar deden en ik niet meer wist wat ik moest doen dus heb ik ze één voor één RMA gestuurd en zodoende dus mijn MSI RMA ervaring :)

De eerste kaart die in 2 weken klaar was ging via CD-ROMland in Breda trouwens. Altijd al een prima winkel geweest wat mij betreft d:)b
Ik wacht nu bijna een maand. Echt triest hoe lang het duurt om een grafische kaart te vervangen. Kan ik hier niks aan doen? Het is toch beetje van het zotte als je zolang nodig hebt om een andere grafische kaart te leveren, enigste wat ik nu kan doen is hearthstone spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@UltraInstinct Ik heb weliswaar ooit de RMA beheerd voor een bedrijf, maar in dit geval kan ik je echt niet helpen :+

Wees blij dat je nog HearthStone kan spelen : Is mijn favoriet op de telefoon d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
nero355 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:03:
@UltraInstinct Ik heb weliswaar ooit de RMA beheerd voor een bedrijf, maar in dit geval kan ik je echt niet helpen :+

Wees blij dat je nog HearthStone kan spelen : Is mijn favoriet op de telefoon d:)b
Een maand lang hearthstone gaat toch wel vervelen.. zeker als iedereen dezelfde deck keer op keer speelt.
Als ik over een week nog niks heb gehoord ga ik ze bellen. Volgende keer zeker geen gigabyte meer wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
De game zelf in een stuk stabieler.

Er waren trouwens al in 2006 enkele games die beter gingen presteren door meerdere cores op hoge resoluties. Ik denk ook dat het toen bij een enkele game bleef omdat het waarschijnlijk toen moeilijk was te programmeren voor meer cores. Lost Planet Extreme Condition was zo'n game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-08 15:24
Ik heb nu iets heel vreemd. Vorige week haalde ik nog 299 fps in kombustor (furmark). Nu blijf ik steken op 209 FPS. De GPU load wil niet hoger dan 82%. Temp slechts 61 graden, gpu power slechts 80%. Heb net een downgrade gedaan naar de 1 na laatste Nvidia driver maar dat hielp niets.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ik heb pasgeleden een GTX 1080Ti AORUS van een Tweaker overgenomen, echter als deze kaart onder load staat komt er een soort van warme vreemde lucht van de kaart, het is een droge lucht die je soms ruikt bij hitte, ik kan het niet precies omschrijven.. Weet iemand wat hier tegen te doen? Ik heb de CPU Fans op aggresive gezet binnen EVGA Precision X zodat de kaart geen gebruik maakt van de FAN STOP mode (waardoor hij 56 graden idle draaide).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

mprkooij schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:11:
Ik heb pasgeleden een GTX 1080Ti AORUS van een Tweaker overgenomen, echter als deze kaart onder load staat komt er een soort van warme vreemde lucht van de kaart, het is een droge lucht die je soms ruikt bij hitte, ik kan het niet precies omschrijven.. Weet iemand wat hier tegen te doen? Ik heb de CPU Fans op aggresive gezet binnen EVGA Precision X zodat de kaart geen gebruik maakt van de FAN STOP mode (waardoor hij 56 graden idle draaide).
Kan het zijn dat de vorige eigenaar de kaart heeft gebruikt in een ruimte waarin gerookt werd?

Of ruikt het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Blaat schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:21:
[...]

Kan het zijn dat de vorige eigenaar de kaart heeft gebruikt in een ruimte waarin gerookt werd?

Of ruikt het anders?
Ik zal het eens de vorige eigenaar vragen.

Ik weet niet of het een rooklucht is maar het is een droge warme lucht, het ruikt een beetje als een föhn op warme stand.

Edit: Er is wel gemined met deze GPU (3-4 maanden), misschien thermal paste vernieuwen?

[ Voor 9% gewijzigd door mprkooij op 05-04-2018 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Zijn er hier mensen die veel last hebben van coil whine? Tijdens het spelen van spellen kan ik het duidelijk horen. Het gaat om een Asus Strix GTX 1080 8G editie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb er niet zoveel last van, behalve als ik in Heroes of the Storm TAB in druk om stats te zien van de match. Dus kijk even naar welke games en in welke scenarios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Heb eigenlijk alleen nog battlefield 1 en counter strike geprobeerd. Bij de 1 zit de fps rond de 100. De ander boven de 200. Allebij bijna net zo erg qua geluid. V sync aanzetten helpt, maar dat wil ik niet vanwege een merkbare vertraging. Ook vind ik 100 fps niet absurd hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-08 15:24
dikki dik schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:15:
Heb eigenlijk alleen nog battlefield 1 en counter strike geprobeerd. Bij de 1 zit de fps rond de 100. De ander boven de 200. Allebij bijna net zo erg qua geluid. V sync aanzetten helpt, maar dat wil ik niet vanwege een merkbare vertraging. Ook vind ik 100 fps niet absurd hoog.
Framerate cappen met afterburner (riva tuner).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Volgens mij kan je in beide games via de console iets van max_fps 100 / renderer.maxfps 100 doen en dan heb je hetzelfde effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Laatst online: 15-08 22:54
hier geen last van coilwhine op een aorus 1070ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

dikki dik schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:15:
Het ene gehoor is gevoeliger dan het andere.

100 a 200 fps is m.i. vrij normale bandbreedte waarbinnen ik ook geen whine zou willen horen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PaulBlanker
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-06-2020
Mijn ervaring met mijn GTX1080Ti: Ik heb een GTX1080ti van Inno3D, en wat een slechte ervaringen qua temperaturen heb ik met deze koeling gehad!! Nog nooit een Inno3D kaart gehad, maar op deze manier was het voor mij de laatste :P

Temperaturen werden makkelijk 85 graden ondanks dat ik echt wel goede airflow heb in mijn kast. En koelers staan constant op 90-95% snelheid!

Dit is de kaart waar het over gaat;

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.cc/9n0sqamnt/IMG_2907.jpg

Voor de rest is mijn ervaring met de GTX1080Ti verbluffend op 4k kwaliteit en het gamed echt heerlijk! Alleen kan maar geen vrede hebben met deze temperaturen dus ben ik toch over gegaan op het besluit om een andere koeler te gaan plaatsen. Garantie blijft gewoon bestaan doordat Inno3D het goedkeurt een andere koeler te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.cc/ctvc9zrp5/IMG_2950.jpg

Oude koeler eraf;

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.cc/6g696tujt/IMG_2938.jpg

Koelpads aanbrengen voor de passieve koelplaat van Arctic;

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.cc/3m33teuyh/IMG_2941.jpghow to screenshot on windows

Koeler klaar leggen en de kaart erop leggen en dan het pasief koelblok vastzetten;

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.cc/3m33thn9l/IMG_2942.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.cc/h302cefll/IMG_2944.jpg

Eind resultaat;

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.cc/pl9igrop5/IMG_2945.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.cc/4blw5xnu1/IMG_2946.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.cc/7v7tvqy9l/IMG_2948.jpg

Echt een heerlijke koeler en wat een prestatie qua koeling!! Ik heb altijd al op mijn AMD R9 290x en GTX980 deze koeling gehad, maar hij doet weer prima zijn werk zo ook op de GTX1080Ti! De temperaturen zijn nu 58 graden met een uurtje heaven benchmark en de koelers komen niet boven de 50% snelheid uit! Dus super stil en blijft mooi koel!

Dus mijn ervaring met de GTX1080Ti op 4K gaming is alleen maar leuker geworden op deze manier!

Gr,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-07 13:51
Ik had voor de lol en omdat het kan en leuk is mijn Gigabyte WF OC 1060 overklokked. Ik heb niks extreem gedaan, dus hij draait nu op 2012Mhz met geheugen op 9Gbps (samsung). Het kan nog wel hoger , maar het draait super stabiel en heb er bij 3dmark toch zo een 7% score bij gekregen (van 10048 naar 10777). Bedankt @AppieNL voor de tip in het levertijden topic , vroeg me al af waarom de kaart een kraak geluidje maakte iedere keer bij het opstarten , het kastje is nu een kwart gedraait en de kaart kraakt nu niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
PaulBlanker schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:01:
Mijn ervaring met mijn GTX1080Ti: Ik heb een GTX1080ti van Inno3D, en wat een slechte ervaringen qua temperaturen heb ik met deze koeling gehad!! Temperaturen werden makkelijk 85 graden ondanks dat ik echt wel goede airflow heb in mijn kast. En koelers staan constant op 90-95% vermogen!

Dit is de kaart waar het over gaat;

[afbeelding]

Voor de rest mijn ervaring met de GTX1080Ti is verbluffend op 4k kwaliteit en gamed echt heerlijk! Alleen kan maar geen vrede hebben met deze temperaturen dus ben toch over gegaan op het besluit om een andere koeler te plaatsen. Garantie blijft gewoon bestaan doordat Inno3D het goedkeurt een andere koeler te plaatsen.

[afbeelding]

Oude koeler eraf;

[afbeelding]

Koelpads aanbrengen voor de passieve koelplaat van Arctic;

[afbeelding]how to screenshot on windows

Koeler klaar leggen en de kaart erop leggen en dan het pasief koelblok vastzetten;

[afbeelding]

[afbeelding]

Eind resultaat;

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Echt een flinke koeler maar wat een prestatie qua koeling!! Wauw! Ik heb altijd al op mijn AMD R9 290x en GTX980 deze koeling gehad, maar hij doet weer prima zijn werk ook op de GTX1080 Ti! De temperaturen zijn nu 58 graden met een uurtje heaven benchmark en de koelers komen niet boven de 50% vermogen uit! Dus super stil en blijft mooi koel!

Dus mijn ervaring met de GTX1080Ti op 4K gaming is alleen maar leuker geworden op deze manier!

Gr,
Paul
Wat word er hier bedoeld met vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBlanker
Ik bedoelde snelheid! Al aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-08 00:38

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Hallo gasten,

Ik ben toch van plan om nog een 1080 gtx aan te schaffen. Is dit weer het moment omdat de kaarten wat in prijs dalen? ik wacht nog even af.. als de meeste rond €600,00 zitten lijkt me reëel voor een 10809 gtx.

Alleen zie de bomen door het bos welke 1080 ik zal moeten aanschaffen..?
Heb altijd een MSI variant van videokaarten gehad, prima kaart.. Maar wil toch is iets anders..
Mijn oog is gevallen van ene van Inno3d..https://tweakers.net/pric...-geforce-gtx-1080-x4.html

Is dit een goede?? lees soms erg wisselvallige verhalen over deze en andere 10XX kaarten van inno3d..
Hoge clock, maar ook dat hij erg warm wordt...

Wat is echt een beest van een 1080 die uitsteekt bij ander 1080's...?
Iemand een suggestie?

Of is het afwachten op de volgende serie een beter plan?? Doe het nu met een 970 gtx

[ Voor 5% gewijzigd door Nickrsd op 19-04-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wommert
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-07 22:28
Ik heb verschillende Gtx1080 aftermarket kaarten gehad, en de Asus Strix versie was 1 van de betere. Inno3D idd altijd hogere clocks (vandaar minder ruimte voor een overclock logischerwijs), maar Inno3D kaarten zijn erg wisselend qua koeling.

Succes met je zoektocht maar ik raad de Asus Strix aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

PaulBlanker schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:01:
Mijn ervaring met mijn GTX1080Ti: Ik heb een GTX1080ti van Inno3D, en wat een slechte ervaringen qua temperaturen heb ik met deze koeling gehad!! Nog nooit een Inno3D kaart gehad, maar op deze manier was het voor mij de laatste :P

Temperaturen werden makkelijk 85 graden ondanks dat ik echt wel goede airflow heb in mijn kast. En koelers staan constant op 90-95% snelheid!

Alleen kan maar geen vrede hebben met deze temperaturen dus ben ik toch over gegaan op het besluit om een andere koeler te gaan plaatsen. Garantie blijft gewoon bestaan doordat Inno3D het goedkeurt een andere koeler te plaatsen.
Als je dat toch al mag doen van ze waarom heb je niet eerst de koelpasta fatsoenlijk aangebracht en de heatsink goed aangedraaid :?

Ik heb ooit zoiets met een PowerColor Devil13 7990 gedaan voor een vriend en de temperaturen zakten met 20 a 30 graden, nadat ik klaar was met de koelpasta weghalen met een satéprikker en de heatsink fatsoenlijk vastzetten om 2:30 die avond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBlanker
nero355 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:14:
[...]

Als je dat toch al mag doen van ze waarom heb je niet eerst de koelpasta fatsoenlijk aangebracht en de heatsink goed aangedraaid :?

Ik heb ooit zoiets met een PowerColor Devil13 7990 gedaan voor een vriend en de temperaturen zakten met 20 a 30 graden, nadat ik klaar was met de koelpasta weghalen met een satéprikker en de heatsink fatsoenlijk vastzetten om 2:30 die avond :+
Bij de eerste foto was ik nog bezig de oude koel elementen te verwijderden, en dus ook de koelpasta, ik laat nooit restjes achter dus niets aan de hand, ik heb alle koelpasta en ook naast de gpu netjes verwijderd, ik snap dat je ervan wakker ligt, maar geen zorgen hoor :P En op deze koeler van Arctic zit al hun MX-4 koelpasta voor aangebracht, dus je hoeft alleen maar de koeler goed vast te zetten en het doet zijn werk. De heatsink is dus goed aangedraaid en de temperaturen van mijn kaart zijn nu wel klaar voor de zomer ;)

En ook even voor de duidelijkheid, ik had de koeler van Inno3D al eraf gehaald en nieuwe koelpasta aangebracht plus de koeler opnieuw goed gemonteerd maar dit hielp misschien 3-4 graden. Nog niet geweldig en heb toen nadat ik de Arctic Accelero Xtreme IV al 11 keer eerder heb moeten monteren voor klanten en 3 keer voor mijzelf, de Arctic koeler maar weer besteld maar dan voor deze kaart.

[ Voor 30% gewijzigd door PaulBlanker op 20-04-2018 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

PaulBlanker schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 07:50:
Bij de eerste foto was ik nog bezig de oude koel elementen te verwijderden, en dus ook de koelpasta, ik laat nooit restjes achter dus niets aan de hand, ik heb alle koelpasta en ook naast de gpu netjes verwijderd, ik snap dat je ervan wakker ligt, maar geen zorgen hoor :P
Ik dacht dus dat het zo slecht door Inno3D gedaan was ;)
En op deze koeler van Arctic zit al hun MX-4 koelpasta voor aangebracht, dus je hoeft alleen maar de koeler goed vast te zetten en het doet zijn werk. De heatsink is dus goed aangedraaid en de temperaturen van mijn kaart zijn nu wel klaar voor de zomer ;)
Daar had ik ook al alle vertrouwen in ;)
En ook even voor de duidelijkheid, ik had de koeler van Inno3D al eraf gehaald en nieuwe koelpasta aangebracht plus de koeler opnieuw goed gemonteerd maar dit hielp misschien 3-4 graden.
Dat bedoelde ik dus d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBlanker
Bij deze begrijp ik je nu 8)7 :P

[ Voor 21% gewijzigd door PaulBlanker op 23-04-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

ik zie nu dat de 1080 van EVGA voor 550/570€ te koop staat bij alternate..
https://tweakers.net/pric...8gb-sc-gaming-acx-30.html
https://tweakers.net/pric...tw-gaming-acx-30-8gb.html

is dit een goede variant van de 1080?? zit wat info te vergaren op internet, over het algemeen lees ik wel positieve verhalen over EVGA, maar ook wel slechte ervaringen...

Maar de prijs is netjes in vergelijking met een MSI/ASUS bijvoorbeeld.. en kwa performance doet hij niet onder zie ik op benchmarks..

Een goede kaart? of beter een andere 1080 nemen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Nickrsd Ik zou zeggen gooi ze door de search van dit topic heen en check eventueel een review @ HWI wat betreft de stilte van de kaart en als dat allemaal OK is kopen, kopen, kopen voor dat geld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBlanker
Nickrsd schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:05:

is dit een goede variant van de 1080?? zit wat info te vergaren op internet, over het algemeen lees ik wel positieve verhalen over EVGA, maar ook wel slechte ervaringen...

Maar de prijs is netjes in vergelijking met een MSI/ASUS bijvoorbeeld.. en kwa performance doet hij niet onder zie ik op benchmarks..

Ik heb de 1080 sc gehad van EVGA en zijn prima kaarten hoor! De FTW is wel een custom pcb en als je het verschil qua euros waard vind neem dan de ftw versie, maar qua prestatie winst hoef je het niet te doen.

Gr paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40

WCA

Nickrsd schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:05:

Van welk merk lees je nooit een slechte ervaring dan? Je kan gerust voor een EVGA gaan iig, prima kaarten

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-08 11:06
EVGA heeft nog een (een van) de beste aftersales ook.
voor dat geld, en als je 1 nodig bent, zou ik dat direct doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Heb er een besteld een evga 1080 FTW voor 570.. mooie prijs! Ben benieuwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:27
BAM! Sinds vanmiddag zit er een Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB in mijn systeem. 8) Met dank aan @Ivar88 van wie ik de GPU over heb genomen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NB23NZtRwvnyAzyGdWiVHxH7/medium.jpg
Old vs. New: Palit GeForce GTX 1080 GameRock 8GB & Gigaybte GeForce GTX 1080 Ti 11GB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1LicVnprPYooALigFvZ1Ukyo/medium.jpg

/me Yonix is one happy camper! :D _/-\o_

De GTX 1080? Die ga ik verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

beebie121 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:17:
EVGA heeft nog een (een van) de beste aftersales ook.
voor dat geld, en als je 1 nodig bent, zou ik dat direct doen.
Schijnt achteruit te zijn gegaan sinds begin dit jaar, vanwege bezuinigingen :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:30

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Zojuist de knoop doorgehakt en een MSI Gtx 1060 X 6G besteld!!
De prijs was nu voor mij acceptabel en ik game nu toch al te lang op de IGP 😉

Getwijfeld om meer geld neer te leggen voor een 1070, maar ik vond het prijsverschil vooralsnog te groot. Voor de games die ik speel (hitman, GTA V) lijkt de kaart prima te gaan voldoen.

De kaart wordt w.s. donderdag bezorgd, ben benieuwd!!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.