Spam? "Dagvaarding Windows Nederland BV"

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
LET OP : onderstaande mail is een poging tot oplichting. Je moet niet betalen als je zelf een vergelijkbare mail hebt ontvangen.

Mijn vriendin kreeg vandaag plotseling de volgende mail in haar mailbox.
Ik vermoed eigenlijk voor 99% spam, gezien het mailadres van de afzender, maar ik vraag hier toch maar even voor de zekerheid.
Gewoon negeren?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
Dagvaarding voorkomen inzake dossier Windows
Trouble viewing this email? See the Web version

PER E-MAIL 

Amsterdam, 19-12-2015
Inzake: Online aankoop van Windows
Dossier nummer: 388495ks43

Geachte,

Uw schuld bij Windows is uit handen gegeven, dit bedrag is vorige week verhoogd met de wettelijke 
incassokosten en wettelijke handelsrente, we hebben u toen ook een e-mail gestuurd met het verzoek
om te betalen. Helaas hebben we geen betaling mogen ontvangen, vandaar dat we u in deze e-mail
nog 1 maal de kans geven om te betalen zonder dat we u dagvaarden en beslag laten leggen, waarbij 
alle kosten geheel voor uw rekening zullen komen.

Hoofdsom: €8,99
Rente t/m 19-12-2015: €1,01
Incassokosten: €40,00

Totaal te vorderen €50,00

Het betreft een aankoop voor een upgrade van uw Windows, het kan voorkomen dat dit onbewust is gegaan,
echter ging u akkoord met de voorwaarden van Windows en bent u daarmee wel verantwoordelijk voor de gemaakte schuld.

Rente en de wettelijke kosten bent u verschuldigd op grond van de algemene voorwaarden van ons waarmee
u akkoord ging toen u de advertentie heeft geplaatst. Indien wij uiterlijk zondag 20 december 2015 voor 18:00 uur geen
betaling heb ontvangen van het volledige hiervoor vermelde bedrag van €50,00, hebben wij opdracht om onmiddellijk
over te gaan tot het nemen van vergaande rechtsmaatregelen en uw dossier uit handen te geven, alle bijkomende
kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Bij gebreke waarvan in opdracht van ons definitief zal worden overgegaan tot een kortgeding, zullen alle kosten
geheel voor uw rekening komen. Een kortgeding zal betekenen dat we u dagvaarden en de rechter zullen vragen
om beslag te leggen op uw inkomen (e.g. salaris, uitkering), beslag op uw vermogen en uw complete inboedel, 
de bijkomende kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Betaling kan uitsluitend geschieden middels een spoedoverboeking op de door ons aangehouden rekening
lopende
bij Paysafecard Benelux, gelieve de betaling, met een totaal bedrag van €50,00 direct te voldoen, u koopt eenvoudig
een Paysafecard via www.sneltegoed.nl met o.a. iDeal, na betaling zullen we contact met u opnemen en het dossier direct sluiten.

BETAAL DIRECT EN VOORKOM VERDERE STAPPEN!

Klik hier en koop een PaySafe card!

Nadat u een PaySafe Card heeft gekocht dient u de 16 cijferige code aan ons door te geven, doe dit door te reageer 
op deze mail o.v.v. uw dossiernummer en met uw 16 cijferige PaySafe Card code.

LET OP: Betaal voor zondag 20-12-2015 18:00, anders starten we direct een procedure op met alle kosten geheel voor uw rekening!

Hoogachtend,

Mr. P.E. van der Zwaan
Windows B.V.
Afdeling ambulante juridische dienstverlening

Deze e-mail is verstuurd naar xxxxx@home.nl door Windows Nederland B.V. (windowsfinance@gmx.com).
Om het mogelijk te maken dat je onze mails kunt blijven ontvangen, dien je ons in je contactlijst op
 te nemen. Klik hier om jezelf van onze mailinglijst te verwijderen.    

Windows Nederland B.V. | Evert van de Beekstraat 354 | Schiphol | 1118 CZ

[ Voor 2% gewijzigd door TheVMaster op 02-01-2016 00:08 . Reden: Waarschuwing toegevoegd. ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

"Uw schuld bij Windows is uit handen gegeven"

Windows is een product, geen bedrijf. Ik stopte daar met lezen. :z

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:09
+ PaySafeCard dus sowieso no-go

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slechdt
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wat deze twee mensen boven mij zeggen. Zelf als ik twijfel kan je altijd het adres opzoeken: Evert van de Beekstraat 354 en daar zit geen Windows B.V. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat wil je precies bereiken met dit topic? Dat deze partij wordt opgeheven? Dat kun je zelf niet, maar je kunt het wel aankaarten bij Microsoft. Zij nemen doorgaans stappen tegen dergelijke bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:37
daarnaast een verzenddatum van 19 december en een deadline van 20 december 18:00u? in een weekeinde binnen 48u na verzenden?

Ja, Negeren dus..

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 19-12-2015 14:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:47
Weer eens wat anders dan een nigeriaanse prins die 10 miljoen wil weggeven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 17:53

Twarp

just grin...

Werken op een zaterdag ... bezig bijtje ...

Contact via e-mail ... niet rechtsgeldig ... (triviaal en te vervalsen)

Betaling eisen in het weekeind ... tja sukkelig, banken zijn per definitie niet verplicht om weekeind transacties te verrichten ...

1 dag als termijn geven ... ze hebben haast

Paysafe card ... hahaha doe me een lol, nooit acceptabel als betalingsmethode.

En last but not least, je koopt windows van Microsoft of een van haar partners herkenbaar aan logo's e.d. met officiële documentatie en codes.

Lekkere spam dus ...

Meh ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Obvious scam is obvious

toch nog ff een schepje er boven op
Helaas, er zijn geen resultaten voor uw zoekopdracht "Windows Nederland B.V".
Suggesties:

Zoek op andere termen zoals bedrijfsnaam, KvK-nummer, postcode of adres.
Gebruik bij het zoeken naar handelsnamen delen van de naam, bijvoorbeeld 'bakkerij' of 'Jansen' bij 'Bakkerij Jansen'.
Controleer of het KvK-nummer uit 8 cijfers bestaat.
Zoek op woorden die mogelijk voorkomen in de omschrijving van de werkzaamheden van het bedrijf.
U kunt via uitgebreid zoeken ook zoeken op vervallen handelsnamen, uitgeschreven vestigingen en ontbonden rechtspersonen.

Iperf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowwie
  • Nu online
Daarom zei ik ook, voor 99% was ik wel zeker dat het spam was, maar hier navragen kan geen kwaad en dit topic genereert gelijk een database voor toekomstige leden die op dit onderwerp zoeken.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

99% zeker is 1% twijvel, dus je moest toch een beetje twijfelen :>

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik vraag me af, kunnen wij dit soort spammers en dan voornamelijk het e-mailadres(sen) dat ze gebruiken niet onklaar maken door te flink terug te spammen (automatisch, door meerdere personen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ToFast schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:46:
Ik vraag me af, kunnen wij dit soort spammers en dan voornamelijk het e-mailadres(sen) dat ze gebruiken niet onklaar maken door te flink terug te spammen (automatisch, door meerdere personen)?
Nee de email is zowiezo bullshit. (ok niet helemaal)) en zeker niet van windows of miscroft

En gehost op een legitieme server (gmx.com) als je uberhaubt succesvol bent benadeel je alleen maar andere gebruikers van die server

Wat je wel kan doen is contact opnemen met gmx en aangeven dat dit adres voor een scam gebruikt wordt

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 19-12-2015 14:53 ]

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ToFast schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:46:
Je denkt dat die adressen niet gespooft of gestolen zijn? En je realiseert je dat je door dat soort acties óók de wet overtreedt? Je stelt de digitale equivalent voor van een knokploeg organiseren om een pedo in elkaar te meppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
NMe schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:53:
[...]

Je denkt dat die adressen niet gespooft of gestolen zijn? En je realiseert je dat je door dat soort acties óók de wet overtreedt? Je stelt de digitale equivalent voor van een knokploeg organiseren om een pedo in elkaar te meppen. ;)
Goed, absoluut not done dus :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
NMe schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:53:
[...]

Je denkt dat die adressen niet gespooft of gestolen zijn?
Ik ben het met je eens dat terugspammen niet de oplossing is, maar het lijkt me niet dat dit adres gespooft is. Ze vragen namelijk om de code van een paysafecard te sturen door middel van een reactie op de e-mail, het zou wel een hele domme scam zijn als deze code vervolgens niet bij de scammer terecht kwam... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Xander schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:03:
[...]

Ik ben het met je eens dat terugspammen niet de oplossing is, maar het lijkt me niet dat dit adres gespooft is. Ze vragen namelijk om de code van een paysafecard te sturen door middel van een reactie op de e-mail, het zou wel een hele domme scam zijn als deze code vervolgens niet bij de scammer terecht kwam... :P
Ik zal mezelf even quoten:
NMe schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:00:

:+

Maar je hebt gelijk, daarmee is het inderdaad waarschijnlijk geen spoof. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ka-ramba
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-07-2024
Haha...schoonmoeder in de stress.
Maar even ingelogd en gerust gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Mooie rente (1,01) en administratiekosten die precies 50 euro zijn

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Wat een vieze streek, de meeste mensen hebben de gratis update 8.1 naar 10 gedaan en dan nu snel een massmail eruit gooien met "u bent akkoord gegaan met voorwaarden bij upgrade"
bah, hoeveel mensen zouden hier intrappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Geweldig toch, voor 9 euro dagvaarden. Ik hoop dat mensen verstandiger zijn dan dat.

Het tijdperk dat een vordering van 9 euro uit handen wordt gegeven, zal nimmer komen...

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Toch lijkt het me niet verkeerd een vertaalde versie naar abuse@gmx.com te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
"Ambulante juridische dienstverlening"?
*grinnik*

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:14
Silent7 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:41:
Wat een vieze streek, de meeste mensen hebben de gratis update 8.1 naar 10 gedaan en dan nu snel een massmail eruit gooien met "u bent akkoord gegaan met voorwaarden bij upgrade"
bah, hoeveel mensen zouden hier intrappen
*knip* niet doen!

Laatst ook een collega die een rekening niet geopend kreeg op mijn MacBook... Ik vroeg of hij m kon doorsturen. Ik op mijn iMac zie dat het een of andere virus-worm.exe.pdf is. Ik zo uhm, zit je wel bij "naam van bank". Zijn vraag was "nee hoezo?" -O- |:( :X 8)7 :+

Ik heb hem als advies gegeven goede back-ups te maken in het vervolg ofwel een cursus "niet overal op (dubbel)klikken" te nemen...

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 02-01-2016 00:05 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:19
WhatsappHack schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:52:
"Ambulante juridische dienstverlening"?
*grinnik*
Dat had ik bij de “vergaande maatregelen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13

macnerd

No Apples please :-)

Ik vraag me nog af waarom er überhaupt getwijfeld wordt. Je kunt nu gratis upgraden naar Windows 10 vanaf Windows 7, 8 en 8.1, en de ingebouwde Windows Anytime Upgrade werkt niet eens meer. Bovendien vermoed ik dat je daar dan ook vooraf voor had moeten betalen. Ook kost de goedkoopste Windows al meer dan de genoemde hoofdsom van 8,99. Bij een upgrade met een dvd en een code ben je ook heel bewust bezig... en ook daarvoor moet je eerst betalen.
Verder zijn hierboven ook al zat redenen gegeven, waaronder het mooi ronde bedrag van 50,- en de PaySafeCard.

Hoewel het leuk kan zijn om een mailtje terug te sturen van "Hahahahaha" of "Succes met die beslaglegging", kun je dat beter niet doen. Daarmee bevestig je het e-mailadres alleen maar, waardoor het interessant wordt om door te verkopen aan andere spammers. Shift-Delete dus.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05 10:02
NMe schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:00:

^ dit dus. Hier was voor mij ook de zaak al duidelijk. :)

Daarnaast, oa. de volgende zinnen kloppen niet:
Bij gebreke waarvan in opdracht van ons definitief zal worden overgegaan tot een kortgeding
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 719005

Hallo, ik heb vannacht om 23u36 identiek dezelfde mail ontvangen. De vorige mail hierover is van 3 december 2015 toen kwam het van "de Marktplaats NL" maar ook over hetzelfde "upgrade Windows".
Wat mij direct opviel was dat het dossiernummer identiek hetzelfde is als het mijne, wat nooit kan. Verschillende mensen kunnen nooit eenzelfde dossiernummer hebben want elke klant is anders te behandelen. Punt 2: de betaling kan slechts gebeuren bij aankoop van een betaalkaart!!! normaal krijg je verschillende betalingsmogelijkheden, visa, bankkaart, overschrijving enz. met de keuze van een aantal banken.
Punt 3: de tijdsduur voor de betaling. Men zal je nooit vragen om op een zondag een betaling te verrichten, hier wordt je verplicht dit te doen en dan nog wel voor een bepaald uur. 18u00 vandaag, vorige keer was het zaterdag voor 12u00
Dus ik ben 100 % overtuigd dat het hier om een oplichtingszaak gaat. Ik ga contact opnemen met Microsoft en deze mail overmaken aan de politiediensten.
Nog 1 goede raad, beantwoord nooit dezelfde mail, want er kunnen links tussen zitten waardoor ze aan al je gegevens geraken. Wil je hierop toch reageren doe dat dan met een nieuw aangemaakte mail. Ik heb dit gedaan en gevraagd om meer en duidelijke details want dat de upgrade Windows 10 gratis was en dit was ook duidelijk vermeld in de mail van Microsoft, meerdere malen zelfs.
Dus, ik vraag mij af waar ze het lef vandaan halen en spijtig genoeg zullen er weer heel veel mensen zich hieraan laten vangen. Ik ga deze mails ook doorspelen aan de politiediensten.
Ik zou dus zeker geen betaling doen.
Groetjes en nog een fijne zondag.
Joke Vogeleer
Hoegaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giepske
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-11-2024
Inderdaad hier ook dezelfde mail gisteren gehad, weg gepleurt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05 00:08
Pff. Betalen moet wel met een wettelijk betaalmiddel he.. niet met paysafecards...
Straks gaan ze nog vragen om te betalen met flippo's, of voetbalplaatjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:36

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm...het enige wat wel klopt aan de mail is het bezoekadres :+ Is gewoon SPAM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 719516

ja hebben ook zo"n leuke mail ontvangen van windows waar zijn we mee bezig is toch niet normaal het is een regel echte dreig brief.leuk om zulke brief ontvangen. ik ben ieder geval niet van plan te betalen.kan me hier echt boos overmaken ,maar zoals ik gelezen heb zijn we niet alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik vind de email wel leuk .

Wat voor product zou het zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Rockvee2 schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:01:
Ik vind de email wel leuk .

Wat voor product zou het zijn ?
Afbeeldingslocatie: http://weknowyourdreams.com/images/window/window-01.jpg

?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 719566

Heb vandaag ook zo een mail gekregen,schrok me een bult,want heb nl geen upgrade gedaan.Ben dadelijk gaan googlen en zo hier terecht gekomen.Maar ik vrees als oudere mensen zo een mail krijgen en niet zoveel van pc gebruik afweten wel geld afhandig worden gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239824

Ik zou 'windows nederland' een mailtje terug sturen. Je hebt zomaar twee minuten 'ergenis' gehad.
Ze zouden je zeker voor 75€ tegemoet moeten komen.
Alsin, jij krjigt centjes van hun.. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilesc0
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11-2021
is het trouwens iemand al opgevallen dat dit onderaan elke email staat

Uitschrijven / Gegevens wijzigen
Powered door YMLP

:P te gek voor woorden
is dus gewoon simpel opgesteld met een goedkope mailinglist provider
(https://www.ymlp.com/nl/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:45

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

wilesc0 schreef op maandag 21 december 2015 @ 23:25:

Powered door YMLP

Kat in het bakkie...

Melden maar, en we zijn weer van wat crap verlost >:)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wilesc0 schreef op maandag 21 december 2015 @ 23:25:

Powered door YMLP

Nee de ts heeft geen complete source hier gepost ...

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 719634

Hallo iedereen
Heb vandaag net de zelfde mail gekregen
is zeker spam daar ik geen windows gebruik (android) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04 21:12
Jolke schreef op zondag 20 december 2015 @ 08:04:
[...]

^ dit dus. Hier was voor mij ook de zaak al duidelijk. :)

Daarnaast, oa. de volgende zinnen kloppen niet:

[...]

[...]

8)7
Toe maar een kortgeding nog wel. Er is dus ook nog spoed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 719566

kreeg vandaag 2de mail,dat ze me gaan dagvaardigen.Kunnen die echt niet gestopt worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 719970

Ik heb vandaag een tweede mail gehad waarbij er vermeld is dat ik nog één kans krijgt om te betalen,
Ik ga morgen met die mails naar de politie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 719971

ik heb ook die email gekregen op 21/12 en vandaag is er nog een gekomen
dossier nummer is het zelfde als in de boven vermelde email.
ik ga dat ook niet betalen . ik heb vandaag contact gehad met microsoft en daar weten ze van niets.
heb wel de twee zmails doorgestuurd naar de politie en die gaan de zaak onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 719973

from smtp2.ymlpsv.com 173.233.149.99 en 87.237.13.71 vandaag ongeveer dezelfde 2 mails ontvangen van deze IP

dank voor jullie infos

Anoniem: 719971

vandaag de derde email ontvangen
krijg tijd tot vanavond 21.00 uur om te betalen
ben met de vorige emails naar de politie geweest maar die kunnen volgens hun zeggen niets doen.
wat kan je dan nog doen om dit te stoppen???????????????.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Anoniem: 719971 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:45:
vandaag de derde email ontvangen
krijg tijd tot vanavond 21.00 uur om te betalen
ben met de vorige emails naar de politie geweest maar die kunnen volgens hun zeggen niets doen.
wat kan je dan nog doen om dit te stoppen???????????????.
mailtjes even doorsturen aan: support@ymlp.com ?

https://www.ymlp.com/nl/antispam_policy.html

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 720531

Heb ook verschillende van deze brieven ontvangen was in paniek en heb betaald maar zonder resultaat
Blijf aanmaningen krijgen en dreigbrieven. Beleefde groeten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Anoniem: 720531 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:13:
Heb ook verschillende van deze brieven ontvangen was in paniek en heb betaald maar zonder resultaat
/sarcasm:off

Welkom op GoT :)

altijd watt | NRG | some things will never change

Anoniem: 720526

de emails blijven maar komen heb nu op een paar dagen al 4 emails ontvangen
dit moet toch gestopt kunnen worden.
kan daar nu niemand iets aan doen?
ik begin dat stilaan moe te worden.

prettige feestdagen aan iedereen.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
En het contact formulier op de website invullen om het bij YMLP zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen. Als je je eigen mail adres niet wil afgeven kan je gewoon een willekeurig@emailadres.nl invullen

https://www.ymlp.com/nl/contact.html

altijd watt | NRG | some things will never change

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 720526 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:35:

Dreke 1,
Ik begrijp je frustratie, maar:

Zin 1: Hoe moet ik me dat "er iets aan doen" voorstellen? Je schrijft een bericht en verstuurt het. Dan zit daar toch niet een "iets" tussen dat zorgvuldig woord voor woord het bericht nakijkt of het wel in de haak is? Hoe in vredesnaam zou je het dan willen stoppen? In Nederland kennen we gelukkig geen censuur, dus deze ongein is dan ook onvermijdelijk. Men zou als straf de afzender z'n abonnement kunnen beëindigen, dat wel, maar bedenk dat zo iemand meteen weer onder een andere nickname een nieuw account heeft.

Zin 2: Wie zou dat dan moeten kunnen?

Zin 3: Moe? Nee, daar zijn andere nare dingen voor nodig. Wel verbaas ik me er over dat er zoveel vragen over komen, over een bericht dat zo absurd van inhoud is als dit.
Dus doe een tukkie en dan is dat wel over :).

Maar afgezien van die idiote inhoud, ik verbaas me ook over dat lang niet iedereen meteen languit valt over de fantasienamen "Windows BV" en "Windows Nederland BV". Je zou toch denken dat iedereen dat wel ziet? Blijkbaar niet dus. Ik denk dat ze dit vermelden van een niet bestaande afzender bewust doen, want met echt MS zouden ze wel eens terdege problemen kunnen verwachten, terwijl ze met die fantasienamen zich altijd kunnen verschuilen achter een handeltje in kozijnen die de computertechniek er een beetje bij doet in de vrije tijd.

Het doet mij denken aan de irritante telefoontjes uit aanvankelijk een oost Aziatisch land met "Windows company speaking, your computer has big problems etc. etc " Ook zo'n fantasiefirma.

Je slotzin sta ik helemaal achter, insgelijk prettige kerstdagen.

Anoniem: 582121

Beste,

mijn vader heeft de zelfde mails ontvangen. Na wat google werk (en logisch na te denken) was het snel duidelijk dat dit om spam ging en dus fake was wat ik hem ook verteld heb. Na enkele dagen hebben we opnieuw een email of 3 ontvanger waarin gemeld stond dat het proces gemeld en geopend is in Ieper.

Natuurlijk is mijn vader wat in paniek nu, en wilt hij graag bevestiging over dit gedoe. Dit is de laatste email die we gekregen hebben:
PER E-MAIL
Amsterdam, 24-12-2015
Inzake: Upgrade van Windows
Geachte
Inzake uw openstaande schuld bij Windows (h.o.d.n. Microsoft) hebben wij u meerdere malen geïnformeerd over de vervolg stappen wanneer wij geen betaling ontvangen.
Inmiddels heeft ons kantoor besloten om de vordering over te dragen aan onze Belgische gerechtsdeurwaarder met het verzoek om de vordering te innen met de volgende maatregelen:
- Beslag op roerende goederen
- Beslag op gelden bij kredietinstellingen
- Loon/inkomsten beslag
We zullen u dagvaarden onder het arrondissement van Ieper inzake uw openstaande vordering en de rechtbank verzoeken om bovenstaande maatregelen toe te passen.
Betreffende vordering:
Rente t/m 23-12-2015: €1,01
Totale vordering: €50,00
Specificatie kosten kort geding:
Betekenen dagvaarding: €79,80
Griffierecht België: €321,66
Beslag aankondigen: €120,09
API aanvragen Nederland: €1,21
Totale verhoging: €522,76
De vordering betreft een upgrade van Windows, deze upgrade is 02-12-2015 om 21:02 voltooid. Afhankelijk van uw computer instellingen kan dit automatische zijn gegaan, echter bent u akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van Windows.
Rente, incassokosten en de overige wettelijke kosten bent u verschuldigd op grond van de algemene voorwaarden van Windows waarmee u akkoord ging toen u de upgrade uitvoerde.
LAATSTE KANS OP MINNELIJKE AFHANDELING
We geven u nog een laatste kans om via een spoedoverboeking op de door ons aangehouden rekening lopende bij Paysafecard Benelux, een kostbare procedure te voorkomen. Betaal voor vandaag 21:00 het bedrag van €50,- en voorkom een kostbare procedure.
Hoe betaal ik via PaySafe Card?
- Ga naar www.becharge.be
- Klik op het 'PaySafe Card' logo
- Selecteer '€50' als bedrag
- Voltooi de betaling van de PaySafe Card
- Na betaling ontvangt u een 16 cijferige code, deze mailt u aan ons
- Na betaling ontvangt u een betaalbevestiging van ons

Nadat u een PaySafe Card heeft gekocht dient u de 16 cijferige code aan ons door te geven, doe dit door te reageer op deze mail o.v.v. uw dossiernummer en met uw 16 cijferige PaySafe Card code, zonder dit kunnen we uw betaling niet verwerken.
LET OP: Betaal voor vanavond om 21:00, anders starten we direct een procedure op met alle kosten geheel voor uw rekening!

Hoogachtend,
Mr. P.E. van der Zwaan
Afdeling ambulante juridische dienstverlening Windows B.V.

This email is being sent to *****

Unsubscribe or update your address.
This message was sent by Windows.
Windows | Evert van de Beekstraat 354 | Schiphol, Noord-Holland 1118CZ
Kunnen mensen dit even bevestigen voor mij dat dit daad werkelijk spam is?

mvg,
Arno

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005

Onbekend

...

Je kunt ook op Unsubscribe klikken. (Wel van tevoren even kijken waar die link je naar toe leidt.)
Vreemd dat dat kan op zo'n "officieel" bericht.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

1) Windows is geen bedrijf maar een product (Windows B.V. geeft als zoekresultaat op Google niks anders dan deze scam)
2) PaySafe is een belachelijke manier om zo'n betaling te verlangen
3) Een upgrade van Windows kost niks, zeker niet als die automatisch kan zijn gegaan.

Bovendien kan ik me niet voorstellen dat dit zo'n vordering per e-mail mag...

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Anoniem: 582121

even erg opmerkelijk, kijk even naar het dossier nummer mijn mail, en die van op de 1st post. Die zijn het zelfde, merkwaardig dat wij het zelfde dossiernummer hebben als Snowwie.

Ik vraag me af, is er iets dat wij hier kunnen tegen doen volgens de wet? Is dit strafbaar, of kunnen wij dit aangeven?

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Hoezo is dat merkwaardig? Het zijn gewoon standaard mails die naar een hele zwik mensen wordt verzonden in de hoop dat er een aantal zo gek zijn om te betalen. Voor iedereen het dossiernummer aanpassen zou te veel moeite zijn ;)

Het zou imho gek zijn als dit niet strafbaar was, maar ben geen jurist dus kan er weinig over zeggen. Online aangifte doen kun je altijd proberen, maar of de politie er iets mee kan is maar de vraag vanwege de gebruikte e-mailprovider en het feit dat er verder alleen maar neppe gegevens in staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-04 10:02
Het valt me op dat er alsnog veel posts zijn van mensen die nogal paniekerig overkomen. Wees gerust, dit is gewoon weer de zoveelste (slechte) oplichtingspoging.

Je kan de e-mails gewoon negeren/verwijderen en/of de verzender blokkeren.
Anoniem: 582121 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:03:
Beste,

mijn vader heeft de zelfde mails ontvangen. Na wat google werk (en logisch na te denken) was het snel
Kunnen mensen dit even bevestigen voor mij dat dit daad werkelijk spam is?

mvg,
Arno
Om jou en je vader gerust te stellen, hierbij nogmaals: het is gewoon spam, dus lekker negeren.

[ Voor 46% gewijzigd door Junia op 24-12-2015 17:31 ]

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:27
Anoniem: 582121 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:17:
even erg opmerkelijk, kijk even naar het dossier nummer mijn mail, en die van op de 1st post. Die zijn het zelfde, merkwaardig dat wij het zelfde dossiernummer hebben als Snowwie.

Ik vraag me af, is er iets dat wij hier kunnen tegen doen volgens de wet? Is dit strafbaar, of kunnen wij dit aangeven?
Ja, het is strafbaar, het is een poging om je op te lichten en geld afhandig te maken met een nepreden.

Er is weinig tegen te doen, net zoals je oplichters niet kunt tegenhouden om je een brief te sturen met dit verhaal kun je ze ook niet echt tegenhouden om je mails te sturen. Je kunt deze afzender blokkeren, maar morgen gebruiken ze een nieuwe afzender.

Je zou de mails kunnen doorsturen naar de politie maar die zullen er vermoedelijk weinig tegen kunnen doen. Ten eerste omdat ze niet weten wie erachter zit en zelfs als ze daarachter komen dan blijken ze waarschijnlijk vanuit Nigeria oid te mailen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ik vind het behoorlijk correct Nederlands wat ze uit Nigeria kunnen sturen.
Maar waarom zou de politie niets met het e-mailadres kunnen? De mail komt van een @gmx.com-adres, en dat bedrijf is in de America gevestigd in Pennsylvania. Ik kan mij niet voorstellen dat er via-via geen mogelijkheid is om te controleren wie dat e-mailadres uitleest.

En het bedrijf achter PaySafeCard weet ook wel welke kaartnummers zijn geïnd en naar welke bankrekening het geld is gegaan.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:27
Onbekend schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:34:
Ik vind het behoorlijk correct Nederlands wat ze uit Nigeria kunnen sturen.
Maar waarom zou de politie niets met het e-mailadres kunnen? De mail komt van een @gmx.com-adres, en dat bedrijf is in de America gevestigd in Pennsylvania. Ik kan mij niet voorstellen dat er via-via geen mogelijkheid is om te controleren wie dat e-mailadres uitleest.

En het bedrijf achter PaySafeCard weet ook wel welke kaartnummers zijn geïnd en naar welke bankrekening het geld is gegaan.
Het kan wel, maar de vraag is of oom agent daar zin in/tijd voor heeft.Ik zou in ieder geval niet teveel verwachten van een aangifte, wat niet betekent dat je geen aangifte zou moeten doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door migchiell op 24-12-2015 17:42 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04 21:12
LOL. Becharge.be meldt nu:

OPGELET : paysafecard mag niet gebruikt worden om een Windows update te betalen.

http://www.becharge.be/default.aspx?oper=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 720700

ook wij kregen dezelfde mail zoals je vriendin

PER E-MAIL

Amsterdam, 22-12-2015
Inzake: Upgrade van Windows

Geachte

Uw schuld bij Windows is uit handen gegeven, we hebben u hierover gisteren ook een e-mail gestuurd. Helaas hebben we geen betaling mogen ontvangen, vandaar dat we u in deze e-mail nog 1 maal de kans geven om te betalen zonder dat we u dagvaarden en beslag laten leggen, waarbij alle kosten geheel voor uw rekening zullen komen.

Betreffende vordering:

Rente t/m 22-12-2015: €1,01

Totale vordering: €50,00

Het betreft een upgrade van uw Windows, het kan voorkomen dat dit onbewust is gegaan, echter ging u akkoord met de voorwaarden van Windows en bent u daarmee wel verantwoordelijk voor de gemaakte schuld.

Rente en de wettelijke kosten bent u verschuldigd op grond van de algemene voorwaarden van ons waarmee u akkoord ging toen u de upgrade uitvoerde. Indien wij uiterlijk woensdag 23 december 2015 voor 13:00 uur geen betaling heb ontvangen van het volledige hiervoor vermelde bedrag van €50,00, hebben wij opdracht om onmiddellijk over te gaan tot het nemen van vergaande rechtsmaatregelen en uw dossier uit handen te geven aan onze Belgische gerechtsdeurwaardee, alle bijkomende kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Bij gebreke waarvan in opdracht van ons definitief zal worden overgegaan tot een kortgeding, zullen alle kosten geheel voor uw rekening komen. Een kortgeding zal betekenen dat we u dagvaarden en de rechter zullen vragen om beslag te leggen op uw inkomen (e.g. salaris, uitkering), beslag op uw vermogen en uw complete inboedel.

Betaling kan uitsluitend geschieden middels een spoedoverboeking op de door ons aangehouden rekening lopende bij Paysafecard Benelux, gelieve de betaling, met een totaal bedrag van €50,00 direct te voldoen.

Hoe betaal ik via PaySafe Card?

- Ga naar www.becharge.be
- Klik op het 'PaySafe Card' logo
- Selecteer '€50' als bedrag
- Voltooi de betaling van de PaySafe Card
- Na betaling ontvangt u een 16 cijferige code, deze mailt u aan ons
- Na betaling ontvangt u een betaalbevestiging van ons

Nadat u een PaySafe Card heeft gekocht dient u de 16 cijferige code aan ons door te geven, doe dit door te reageer op deze mail o.v.v. uw dossiernummer en met uw 16 cijferige PaySafe Card code, zonder dit kunnen we uw betaling niet verwerken.

LET OP: Betaal voor woensdag 23-12-2015 om 13:00, anders starten we direct een procedure op met alle kosten geheel voor uw rekening!

Hoogachtend,

Mr. P.E. van der Zwaan

Afdeling ambulante juridische dienstverlening Windows B.V.

Unsubscribe or update your address.
Trouble with the opt out link? Simply forward this message to rem@link.rm0005.net or call 773-470-0350.

This message was sent by Windows.
Windows | Evert van de Beekstraat 354 | Schiphol, Noord-Holland 1118CZ

Te veel nieuwsbrieven? Je kunt je afmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:19
Dat adres is natuurlijk wel van Microsoft Nederland, ik denk toch niet dat die er blij van worden dat dit wordt misbruikt.

Ik vraag me wel af waarom ze claimen het over te dragen aan een Belgische gerechtsdeurwaarder, hebben die meer macht in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

hcQd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:33:
Ik vraag me wel af waarom ze claimen het over te dragen aan een Belgische gerechtsdeurwaarder, hebben die meer macht in Nederland?
In de originele mail die Snowwie toont gaat het niet om een Belgische instantie en wordt er ook niet naar een Belgische PaySafeCard website gelinkt. Oftewel de scammers stemmen de spam af op het land waar het heen wordt gestuurd.

Overigens vind ik een "ik ook" met c/p van de mail weinig toevoegen aan dit topic. Het is scam en daarmee lijkt het me voor iedereen duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 720718

Hallo
Ik heb op 21-12-2015 een mail gehad van windows is dit echt of fake
PER E-MAIL 

Amsterdam, 21-12-2015

Geachte,

Uw schuld bij Windows is uit handen gegeven, dit bedrag is vorige week verhoogd met de wettelijke incassokosten en wettelijke handelsrente.. Helaas hebben we geen betaling mogen ontvangen, vandaar dat we u in deze e-mail nog 1 maal de kans geven om te betalen zonder dat we u dagvaarden en beslag laten leggen, waarbij alle kosten geheel voor uw rekening zullen komen.

Rente t/m 21-12-2015: €1,01

Het betreft een aankoop voor een upgrade van uw Windows, het kan voorkomen dat dit onbewust is gegaan, echter ging u akkoord met de voorwaarden van Windows en bent u daarmee wel verantwoordelijk voor de gemaakte schuld.

Rente en de wettelijke kosten bent u verschuldigd op grond van de algemene voorwaarden van ons waarmee u akkoord ging toen u de advertentie heeft geplaatst. Indien wij uiterlijk woensdag 23 december 2015 voor 13:00 uur geen betaling heb ontvangen van het volledige hiervoor vermelde bedrag van €50,00, hebben wij opdracht om onmiddellijk over te gaan tot het nemen van vergaande rechtsmaatregelen en uw dossier uit handen te geven, alle bijkomende kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Bij gebreke waarvan in opdracht van ons definitief zal worden overgegaan tot een kortgeding, zullen alle kosten geheel voor uw rekening komen. Een kortgeding zal betekenen dat we u dagvaarden en de rechter zullen vragen om beslag te leggen op uw inkomen (e.g. salaris, uitkering), beslag op uw vermogen en uw complete inboedel, de bijkomende kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Betaling kan uitsluitend geschieden middels een spoedoverboeking op de door ons aangehouden rekening lopende bij Paysafecard Benelux, gelieve de betaling, met een totaal bedrag van €50,00 direct te voldoen, u koopt eenvoudig een Paysafecard via www.sneltegoed.nl met o.a. Bankcontact, na betaling zullen we contact met u opnemen en het dossier direct sluiten.

Nadat u een PaySafe Card heeft gekocht dient u de 16 cijferige code aan ons door te geven, doe dit door te reageer op deze mail o.v.v. uw dossiernummer en met uw 16 cijferige PaySafe Card code.

LET OP: Betaal voor woensdag 23-12-2015 om 13:00, anders starten we direct een procedure op met alle kosten geheel voor uw rekening!

Hoogachtend,

Mr. P.E. van der Zwaan

Windows B.V.

Mvg hilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:39
Anoniem: 720718 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:29:
Hallo
Ik heb op 21-12-2015 een mail gehad van windows is dit echt of fake
PER E-MAIL 

Amsterdam, 21-12-2015

Geachte,

Uw schuld bij Windows is uit handen gegeven, dit bedrag is vorige week verhoogd met de wettelijke incassokosten en wettelijke handelsrente.. Helaas hebben we geen betaling mogen ontvangen, vandaar dat we u in deze e-mail nog 1 maal de kans geven om te betalen zonder dat we u dagvaarden en beslag laten leggen, waarbij alle kosten geheel voor uw rekening zullen komen.

Rente t/m 21-12-2015: €1,01

Het betreft een aankoop voor een upgrade van uw Windows, het kan voorkomen dat dit onbewust is gegaan, echter ging u akkoord met de voorwaarden van Windows en bent u daarmee wel verantwoordelijk voor de gemaakte schuld.

Rente en de wettelijke kosten bent u verschuldigd op grond van de algemene voorwaarden van ons waarmee u akkoord ging toen u de advertentie heeft geplaatst. Indien wij uiterlijk woensdag 23 december 2015 voor 13:00 uur geen betaling heb ontvangen van het volledige hiervoor vermelde bedrag van €50,00, hebben wij opdracht om onmiddellijk over te gaan tot het nemen van vergaande rechtsmaatregelen en uw dossier uit handen te geven, alle bijkomende kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Bij gebreke waarvan in opdracht van ons definitief zal worden overgegaan tot een kortgeding, zullen alle kosten geheel voor uw rekening komen. Een kortgeding zal betekenen dat we u dagvaarden en de rechter zullen vragen om beslag te leggen op uw inkomen (e.g. salaris, uitkering), beslag op uw vermogen en uw complete inboedel, de bijkomende kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Betaling kan uitsluitend geschieden middels een spoedoverboeking op de door ons aangehouden rekening lopende bij Paysafecard Benelux, gelieve de betaling, met een totaal bedrag van €50,00 direct te voldoen, u koopt eenvoudig een Paysafecard via www.sneltegoed.nl met o.a. Bankcontact, na betaling zullen we contact met u opnemen en het dossier direct sluiten.

Nadat u een PaySafe Card heeft gekocht dient u de 16 cijferige code aan ons door te geven, doe dit door te reageer op deze mail o.v.v. uw dossiernummer en met uw 16 cijferige PaySafe Card code.

Hoogachtend,

Mr. P.E. van der Zwaan

Windows B.V.

Mvg hilde
FAKE!
Zie alle voorgaande berichten.

Fijne feestdagen

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
hcQd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:33:
Dat adres is natuurlijk wel van Microsoft Nederland, ik denk toch niet dat die er blij van worden dat dit wordt misbruikt.
..........
Ik denk het ook zeker niet!
Maar ik denk wel dat ze hier een aanknopingspunt hebben om dat ongedierte stevig aan te pakken. En dan bedoel ik ook heel stevig! Althans als ze met behulp van justitie de echte afzenders kunnen opsporen.
Want hoewel de namen die ze voeren fantasienamen zijn, dat adres op Schiphol is wel terdege dat van Microsoft. De goede naam van Microsoft wordt door deze lui behoorlijk door het slijk gehaald en dat lijkt me niet iets waar ze slechts hun schouders over op halen. M.a.w. volgens mij een strafbaar feit.
Ik vrees echter dat deze praktijken nooit ophouden. Het is een illusie om dat te verwachten.

Hoewel het voor iedereen klaar helder zou moeten zijn dat het een poging tot afpersing is en met een glimlach onverwijld naar het land van delete kan worden gezonden, is het vermelden van die afzender wel slim van ze. Een bestaand adres van Microsoft verhoogt namelijk de geloofwaardigheid wel. Zij het voor de meesten maar een heel klein beetje.

[ Voor 16% gewijzigd door Techneut op 25-12-2015 13:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Moeten we nou elke keer die lap tekst pasten/quoten. zeg gewoon dat je hem ook hebt

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 25-12-2015 13:07 ]

Iperf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:15
Wellicht een idee om de OP aan te passen met een duidelijke waarschuwing dat dit een scam is, en dat niemand moet betalen. Er komen hier nog zo veel reacties binnen van bezorgde mensen die het topic niet lezen (en zelfs mensen die betalen!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mythling schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:46:
Wellicht een idee om de OP aan te passen met een duidelijke waarschuwing dat dit een scam is, en dat niemand moet betalen. Er komen hier nog zo veel reacties binnen van bezorgde mensen die het topic niet lezen (en zelfs mensen die betalen!).
even een tr maken voor een titelchange is beter, (beide is nog beter) maar ik maak iig wel een tr
Anoniem: 720526 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:35:

Met een beetje emailclient kun je die rotzooi welwegsorteren naar een spam bak

[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 25-12-2015 15:36 ]

Iperf

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Welkom nieuwe GoT-leden!

Willen jullie zo vriendelijk zijn uiterlijk VRIJDAG 25 DECEMBER voor 18.00 het lidmaatschapsbedrag à € 5,00 via Paypal over te maken aan info@tweakers.net.

Bij het aanmaken van een account op Tweakers.net zijn jullie akkoord gegaan met de algemene voorwaarden.

Met Vriendelijke Groet,
Fijne Feestdagen Allemaal Toegewenst,
Gelukkig Nieuwjaar
Zalig Kerst
Prettig Weekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Onbekend schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:10:
Je kunt ook op Unsubscribe klikken. (Wel van tevoren even kijken waar die link je naar toe leidt.)
Vreemd dat dat kan op zo'n "officieel" bericht.
Ik werd hier bij het nog even doorlezen van dit topic pas attent op gemaakt.
Lijkt me niet zo'n verstandig advies! Algemeen wordt aangeraden om zoiets nu juist niet te doen!!! Evenmin als op welke wijze dan ook andere manieren van antwoorden. Je voelt immers met je klompen aan dit dit smerige rotzooi is, dus waar denk je dat die unsubscribe terecht komt? Toch niet bij de gesuggereerde afzender neem ik aan? Althans als die ergens terecht komt. Natuurlijk zal dat dan bij die criminelen zijn. Die weten dan meteen dat hun bericht bij een van de beoogde slachtoffers terecht is gekomen, met het hoogstwaarschijnlijke gevolg dat je nog niet van ze af bent. En vermoedelijk is dat wel het geval als je ze helemaal negeert, of misschien na één aanmaning.

Waarom vind je die unsubscribe-mogelijkheid vreemd? het is toch duidelijk dat dit juist een verkapte ontvangstbevestiging inhoudt, die zeker niet tot een unsubscribe zal leiden.

[ Voor 8% gewijzigd door Techneut op 25-12-2015 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

De verkapte ontvangstbevestiging hebben ze waarschijnlijk al gehad.
Immers, ze hebben geen bericht teruggekregen dat de mail nog kon worden afgeleverd.
En daarnaast staat er hoogstwaarschijnlijk wel een 1x1 pixel plaatje in die van een server wordt gelezen die ook het e.e.a. bijhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 720700

Ik heb er reeds älle,4 gekregen heb klacht ingediend bij de politie ik ben van België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 719973

http://www.nieuwsblad.be/...062fc2fcc1012945841&imai=

De federale politie waarschuwt voor oplichters die Belgische computergebruikers willen doen betalen voor een upgrade van hun besturingssysteem naar Windows 10.

“Oplichters zijn al enkele dagen druk bezig met mensen aanmaningen te mailen om hun upgrade naar Windows 10 te betalen via een Paysafe Card”, meldt de federale politie. “We adviseren iedereen om niet te betalen. Het is best mogelijk dat de oplichters enkele keren per mail zullen aandringen om toch te betalen. U mag dit dus gerust negeren.”

Betaalde u toch? Dien dan zo snel mogelijk klacht in bij de lokale politie en contacteer de paysafecard-Hotline. “Als het tegoed van de kaart nog niet is opgebruikt door de oplichters kan het mogelijk nog geblokkeerd worden”, klinkt het.

De politie raadt ook aan om de upgrade naar Windows 10 alleen maar van een betrouwbare bron te downloaden.

Dank aan iedereen die hier aan meewerkten
dit is dus zeker Niet te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Thalaron schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:04:
[...]

Bejaarde mensen uitgezonderd: die verdienen het mijn inziens. Jammer dat dit soort scammers er mee verdienen in dat geval maar verder...

Laatst ook een collega die een rekening niet geopend kreeg op mijn MacBook... Ik vroeg of hij m kon doorsturen. Ik op mijn iMac zie dat het een of andere virus-worm.exe.pdf is. Ik zo uhm, zit je wel bij "naam van bank". Zijn vraag was "nee hoezo?" -O- |:( :X 8)7 :+

Ik heb hem als advies gegeven goede back-ups te maken in het vervolg ofwel een cursus "niet overal op (dubbel)klikken" te nemen...
Que? Verdienen? Wat is dat voor onzin?

Moet je als digibeet die dáár zelf erg weinig aan kan doen dan maar gestraft worden?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Nu online
Hmm, dit is dan vreemd. Ik dacht, ik maak toch geen gebruik van gmx.com, blijkt nu dat ik het in Outlook niet eens kan blokkeren. Dit had ik namelijk ook even graag bij m'n ouders en vriendin willen doen. Voor de zekerheid.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2n7pdn7.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Snowwie op 29-12-2015 17:23 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gmx.com is een behoorlijk grote gratis mailprovider, net zoals Gmail en Hotmail. Nogal wiedes dat zo'n dienst je daar tegen jezelf in bescherming neemt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Fish schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 13:07:
Moeten we nou elke keer die lap tekst pasten/quoten. zeg gewoon dat je hem ook hebt
Moeten we ook echt dubbel zeggen dat het fake is?
Zijn mensen tegenwoordig niet meer zo slim, of nemen ze alles aan wat hun gemailed wordt?

Waardoor komt het dat mensen opeens hierdoor van in paniek raken? Zeker voor 50,- euro.

Tevens kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die erna naar mailen en vragen of ze nog één dag extra kunnen krijgen, omdat ze hun mail waren vergeten te checken. :F

Nee.. af-en-toe ben ik er klaar mee. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Iedereen die gewoon WEL de EULA van Windows leest, weet dat Microsoft geen vorderingen aan eindgebruikers doet tot een schade van $75.000,- Als ze elke illegale Windows moesten gaan vervolgen hebben ze geen tijd meer over om het OS beter te maken.
Dus ja, ik vind dat mensen die hier intrappen zelf mede schuldig zijn. Tis misschien wel 14 kantjes die EULA maar voorkomt wel een hoop stompzinnigheid.
edit:
En dit gaat zelfs gewoon om een legaal verkregen update dus: :F

[ Voor 9% gewijzigd door Ulysses op 30-12-2015 10:47 ]

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ulysses schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:44:
Iedereen die gewoon WEL de EULA van Windows leest, weet dat Microsoft geen vorderingen aan eindgebruikers doet tot een schade van $75.000,- Als ze elke illegale Windows moesten gaan vervolgen hebben ze geen tijd meer over om het OS beter te maken.
Dus ja, ik vind dat mensen die hier intrappen zelf mede schuldig zijn. Tis misschien wel 14 kantjes die EULA maar voorkomt wel een hoop stompzinnigheid.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat 99% van de Microsoft users (waaronder ik) nooit verder is gekomen dan zin 1 van de EULA. 8)7

Maar ik vind het wel bijzonder dat mensen juist in deze scam opeens lijken te trappen/toch gaan twijfelen.
Ik krijg elke dag wel een mailtje in de spambox over de bekende scams van Nigeria tot Russische vrouwen, maar daar hoor ik hier nooit iemand over.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-05 11:21
Zucht weer een paar mailtjes om in spamassign te gooien -_-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-05 14:41
En als je er, na alle voorgaande berichten, dan toch nog niet van overtuigd bent dat het fake is, dan ook nog deze regel in de eerste mail:
Rente en de wettelijke kosten bent u verschuldigd op grond van de algemene voorwaarden van ons waarmee u akkoord ging toen u de advertentie heeft geplaatst.
Euh.. welke advertentie? Ik heb toch een upgrade van Windows gedaan, geen advertentie geplaatst 8)7 8)7 8)7 Wakker worden mensen :F

Het is een mooi bij elkaar geplakt mailtje van een andere aanmaning :P

[ Voor 3% gewijzigd door YdieresiS op 30-12-2015 11:55 ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAmGuus
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-03 15:43
Zoiezo is Windows ook geen B.V. aangezien het een product is. (Is Microsoft wel een B.V. ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

iAmGuus schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:55:
Zoiezo is Windows ook geen B.V. aangezien het een product is. (Is Microsoft wel een B.V. ?)
Microsoft is een Corporatie

[ Voor 0% gewijzigd door Ulysses op 30-12-2015 12:00 . Reden: spelvaudt ]

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-05 11:37

Blokker_1999

Full steam ahead

Op Contact Microsoft lezen we simpelweg Microsoft Nederland B.V.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 20:35
Ramzzz schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:11:
[...]

Que? Verdienen? Wat is dat voor onzin?

Moet je als digibeet die dáár zelf erg weinig aan kan doen dan maar gestraft worden?
Hoewel ik niet volledig eens ben met Ramzzz, is er wel een kern van waarheid die maar al te lastig is om te accepteren: Een grote groep PC gebruikers heeft geen kennis van de (basis)principes van de PC. Dit om diverse redenen.

Zelf ben ik voorstander van 'RTFM' - oftewel voordat je iets gebruikt, zorg ervoor dat je weet WAT je gebruikt en - niet onbelangrijk - zorg er ook voor dat je weet hoe je informatie kan vinden. Zou dit betekenen dat je extra energie/effort moet steken om zeker te zijn dat je het product gebruikt zoals het bedoeld is? Ja, ik denk het wel.

Daarnaast - je rijbewijs heb je toch ook niet gehaald zonder je theorie/praktijk examen? :)

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:40

Pierre

Van nature lui!

Ben wel benieuwd hoeveel lui er toch nog intrappen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-04 21:05
Afvalzak schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:46:
[...]

Maar ik vind het wel bijzonder dat mensen juist in deze scam opeens lijken te trappen/toch gaan twijfelen.
Ik krijg elke dag wel een mailtje in de spambox over de bekende scams van Nigeria tot Russische vrouwen, maar daar hoor ik hier nooit iemand over.
ik denk:
Dat zijn mensen die naïef en zelf al niet te eerlijk en niet betaald aan hun spul komen, die gaan dan twijfelen, want ze hebben totaal geen idee hoe internet en software en een computer werkt, en zijn dus ook makkelijk te overtuigen dat ze moeten betalen ;)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jqv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06-2022

jqv

Iemand geeft aan dat een e-mail niet rechtsgeldig is.

Daarbij moet ik even reageren.

Een e-mail is een rechtsgeldig middel om mensen mee te benaderen.
Zie onderstaande link

klik hier

Maar deze moeten natuurlijk voldoen aan een aantal eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Echt nette juridische taal is het niet te noemen in ieder geval. Als ik zulke kromme zinnen zie in een 'officieel' bericht gaat bij mij meteen een e-mail richting de vuilnisbak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
_BladE2k_ schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:34:
[...]
Hoewel ik niet volledig eens ben met Ramzzz, is er wel een kern van waarheid die maar al te lastig is om te accepteren: Een grote groep PC gebruikers heeft geen kennis van de (basis)principes van de PC. Dit om diverse redenen.

Zelf ben ik voorstander van 'RTFM' - oftewel voordat je iets gebruikt, zorg ervoor dat je weet WAT je gebruikt en - niet onbelangrijk - zorg er ook voor dat je weet hoe je informatie kan vinden. Zou dit betekenen dat je extra energie/effort moet steken om zeker te zijn dat je het product gebruikt zoals het bedoeld is? Ja, ik denk het wel.

Daarnaast - je rijbewijs heb je toch ook niet gehaald zonder je theorie/praktijk examen? :)
Met de strekking van je bericht ben ik het wel eens. Maar heeft iedereen met een rijbewijs zoveel kennis van wat er zich onder de motorkap bevindt dat hij/zij bij autopech een eenvoudige diagnose kan stellen? En kan iedereen bij een lekke band een wiel verwisselen?

Bij een nep-mail als hier blijkt bovendien dat lang niet iedereen in staat is goed met voldoende opmerkingsvermogen te lezen. Zou iedereen dat wel kunnen, dan zou letterlijk iedereen alleen al languit zijn gevallen over de ene zin: " ...... voorwaarden van ons waarmee u akkoord ging toen U de advertentie heeft geplaatst". Echt een heel treffend voorbeeld van het intelligentieniveau van opvallend veel criminelen. Toch zie ik dat sommigen nog twijfelen.

Edit:
Die discussie over rechtsgeldigheid van een e-mail. Volgens mij is die wel terdege rechtsgeldig, net zoals een fax. Lang geleden is daar jurisprudentie over geweest. Maar dat welles-nietes even terzijde, wat in de mail staat moet juridisch wel correct zijn. En dan kom je zo'n zin tegen........

[ Voor 9% gewijzigd door Techneut op 30-12-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

_BladE2k_ schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:34:
[...]

Je mag toch op dezelfde straat fietsen als de auto's met verplicht rijbewijs ?

Of moeten we straks ook een voordeuropenmaakbewijs hebben voor het geval een fraudeur mij wurgcontract wil aansmeren.

Het is gewoon een scam per email, deze komen ook binnen per post (postopenmaakbewijs halen?). telefonisch (telefoonopneembewijs halen?) of mensen die je iets verkopen bij de ingang van een supermarkt (boodschappenbewijs halen ?)

Het kan en zal overal gebeuren via elk medium en staat volledig los van het medium. het is aan common sense overgeleverd van de ontvanger..

Dat het via de computer makkelijker is om een groter publiek te bereiken staat buiten kijf. maar wederom gewoon common sense gebruiken. ook het tijdsdruk verhaal is bekend om mensen over de strepp te trekken (kijk maar een als je in de winkel iets groots wil kopen en "korting" krijgt)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

jqv schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:48:
Iemand geeft aan dat een e-mail niet rechtsgeldig is.

Daarbij moet ik even reageren.

Een e-mail is een rechtsgeldig middel om mensen mee te benaderen.
Zie onderstaande link

klik hier

Maar deze moeten natuurlijk voldoen aan een aantal eisen
Benaderen ja, een dagvaarding via email is niet rechtsgeldig, deze dienen fysiek te zijn.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 20:35
Een van de misschien wel meest belangrijke punten van het (verkrijgen van) een rijbewijs is het testen op het herkennen van gevaarlijke situaties - iets dat zowel met kennis als common sense in elk geval aan de orde komt.
Persoonlijk vind ik dat die herkenbaarheid / vaardigheid best wel getest mag worden met een apparaat dat nu in elk geval onlosmakelijk verbonden is met de huidige samenleving & economie.

Natuurlijk kan je 'overreacten' en hierin doorslaan, ik heb het puur over de basiskennis en herkenning van gevaren die nu juist voor de gemiddelde modaalburger gewoon niet te herkennen is als je de kennis en wetenschap ervan niet hebt.

Zoals je zelf al aangeeft:
- Zijn er (overduidelijke) typ -en taalfouten aanwezig?
- Betreft het een bestaand bedrijf (en hoe verifiëer je dit?).
- Is het email adres van de afzender - of waar je iets naar toe dient te sturen - een duidelijk legitiem adres (en hoe herken je dit?).

Dat zijn - samen met 'wat staat er op de computer / hoe werkt een computer' handleiding - in mijn optiek basisvaardigheden die nu in de hedendaagse (IT) samenleving wel noodzakelijk zijn.

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-04 20:26
Anoniem: 720531 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:13:
Naar de politie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admin666
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-02 20:19
Er komt nog een tijd dat het voor de rechtbank een geldig excuus wordt als je geen aandacht aan een aanmaning hebt geschonken omdat je dacht dat het spam of oplichting was, zolang er vanuit strafrechtelijke kant niets of (te) weinig aan deze praktijken wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admin666
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-02 20:19
_BladE2k_ schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:22:
Een van de misschien wel meest belangrijke punten van het (verkrijgen van) een rijbewijs is het testen op het herkennen van gevaarlijke situaties - iets dat zowel met kennis als common sense in elk geval aan de orde komt.
Persoonlijk vind ik dat die herkenbaarheid / vaardigheid best wel getest mag worden met een apparaat dat nu in elk geval onlosmakelijk verbonden is met de huidige samenleving & economie.

Natuurlijk kan je 'overreacten' en hierin doorslaan, ik heb het puur over de basiskennis en herkenning van gevaren die nu juist voor de gemiddelde modaalburger gewoon niet te herkennen is als je de kennis en wetenschap ervan niet hebt.

Zoals je zelf al aangeeft:
- Zijn er (overduidelijke) typ -en taalfouten aanwezig?
- Betreft het een bestaand bedrijf (en hoe verifiëer je dit?).
- Is het email adres van de afzender - of waar je iets naar toe dient te sturen - een duidelijk legitiem adres (en hoe herken je dit?).

Dat zijn - samen met 'wat staat er op de computer / hoe werkt een computer' handleiding - in mijn optiek basisvaardigheden die nu in de hedendaagse (IT) samenleving wel noodzakelijk zijn.
Natuurlijk, maar inhoudelijk is het strafbaar wat er gebeurd nml (poging tot) oplichting.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Zie ook het artikel op de FrontPage over dit onderwerp.