Toon posts:

Spam? "Dagvaarding Windows Nederland BV"

Pagina: 1
Acties:

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:29

NMe

Quia Ego Sic Dico.

"Uw schuld bij Windows is uit handen gegeven"

Windows is een product, geen bedrijf. Ik stopte daar met lezen. :z

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 17:22
+ PaySafeCard dus sowieso no-go

• Slechdt
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wat deze twee mensen boven mij zeggen. Zelf als ik twijfel kan je altijd het adres opzoeken: Evert van de Beekstraat 354 en daar zit geen Windows B.V. :-)

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:45
daarnaast een verzenddatum van 19 december en een deadline van 20 december 18:00u? in een weekeinde binnen 48u na verzenden?

Ja, Negeren dus..

[Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 19-12-2015 14:07]

nachtnet zonder hoofdletter

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:07
Weer eens wat anders dan een nigeriaanse prins die 10 miljoen wil weggeven :+

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 22:05

Twarp

just grin...

Werken op een zaterdag ... bezig bijtje ...

Contact via e-mail ... niet rechtsgeldig ... (triviaal en te vervalsen)

Betaling eisen in het weekeind ... tja sukkelig, banken zijn per definitie niet verplicht om weekeind transacties te verrichten ...

1 dag als termijn geven ... ze hebben haast

Paysafe card ... hahaha doe me een lol, nooit acceptabel als betalingsmethode.

En last but not least, je koopt windows van Microsoft of een van haar partners herkenbaar aan logo's e.d. met officiële documentatie en codes.

Lekkere spam dus ...

Meh ...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Obvious scam is obvious

toch nog ff een schepje er boven op
Helaas, er zijn geen resultaten voor uw zoekopdracht "Windows Nederland B.V".
Suggesties:

Zoek op andere termen zoals bedrijfsnaam, KvK-nummer, postcode of adres.
Gebruik bij het zoeken naar handelsnamen delen van de naam, bijvoorbeeld 'bakkerij' of 'Jansen' bij 'Bakkerij Jansen'.
Controleer of het KvK-nummer uit 8 cijfers bestaat.
Zoek op woorden die mogelijk voorkomen in de omschrijving van de werkzaamheden van het bedrijf.
U kunt via uitgebreid zoeken ook zoeken op vervallen handelsnamen, uitgeschreven vestigingen en ontbonden rechtspersonen.

Iperf

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:23
Daarom zei ik ook, voor 99% was ik wel zeker dat het spam was, maar hier navragen kan geen kwaad en dit topic genereert gelijk een database voor toekomstige leden die op dit onderwerp zoeken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

99% zeker is 1% twijvel, dus je moest toch een beetje twijfelen :>

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ToFast schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:46:
Ik vraag me af, kunnen wij dit soort spammers en dan voornamelijk het e-mailadres(sen) dat ze gebruiken niet onklaar maken door te flink terug te spammen (automatisch, door meerdere personen)?
Nee de email is zowiezo bullshit. (ok niet helemaal)) en zeker niet van windows of miscroft

En gehost op een legitieme server (gmx.com) als je uberhaubt succesvol bent benadeel je alleen maar andere gebruikers van die server

Wat je wel kan doen is contact opnemen met gmx en aangeven dat dit adres voor een scam gebruikt wordt

[Voor 13% gewijzigd door Fish op 19-12-2015 14:53]

Iperf

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ToFast schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:46:
Ik vraag me af, kunnen wij dit soort spammers en dan voornamelijk het e-mailadres(sen) dat ze gebruiken niet onklaar maken door te flink terug te spammen (automatisch, door meerdere personen)?
Je denkt dat die adressen niet gespooft of gestolen zijn? En je realiseert je dat je door dat soort acties óók de wet overtreedt? Je stelt de digitale equivalent voor van een knokploeg organiseren om een pedo in elkaar te meppen. ;)

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:50
Silent7 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:41:
Wat een vieze streek, de meeste mensen hebben de gratis update 8.1 naar 10 gedaan en dan nu snel een massmail eruit gooien met "u bent akkoord gegaan met voorwaarden bij upgrade"
bah, hoeveel mensen zouden hier intrappen
*knip* niet doen!

Laatst ook een collega die een rekening niet geopend kreeg op mijn MacBook... Ik vroeg of hij m kon doorsturen. Ik op mijn iMac zie dat het een of andere virus-worm.exe.pdf is. Ik zo uhm, zit je wel bij "naam van bank". Zijn vraag was "nee hoezo?" -O- |:( :X 8)7 :+

Ik heb hem als advies gegeven goede back-ups te maken in het vervolg ofwel een cursus "niet overal op (dubbel)klikken" te nemen...

[Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 02-01-2016 00:05]

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Rockvee2 schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:01:
Ik vind de email wel leuk .

Wat voor product zou het zijn ?

?

Iperf

• wilesc0
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11-2021
is het trouwens iemand al opgevallen dat dit onderaan elke email staat

Uitschrijven / Gegevens wijzigen
Powered door YMLP

:P te gek voor woorden
is dus gewoon simpel opgesteld met een goedkope mailinglist provider
(https://www.ymlp.com/nl/)

Anoniem: 720531

Heb ook verschillende van deze brieven ontvangen was in paniek en heb betaald maar zonder resultaat
Blijf aanmaningen krijgen en dreigbrieven. Beleefde groeten

• Vermeulen
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Vermeulen

Stomp niet af, blijf slijpen

Anoniem: 720531 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:13:
Heb ook verschillende van deze brieven ontvangen was in paniek en heb betaald maar zonder resultaat
Blijf aanmaningen krijgen en dreigbrieven. Beleefde groeten
/sarcasm:off

Welkom op GoT :)

Do whatever you love and you will be free

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 22:32
Het valt me op dat er alsnog veel posts zijn van mensen die nogal paniekerig overkomen. Wees gerust, dit is gewoon weer de zoveelste (slechte) oplichtingspoging.

Je kan de e-mails gewoon negeren/verwijderen en/of de verzender blokkeren.
arnootie schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:03:
Beste,

mijn vader heeft de zelfde mails ontvangen. Na wat google werk (en logisch na te denken) was het snel
Kunnen mensen dit even bevestigen voor mij dat dit daad werkelijk spam is?

mvg,
Arno
Om jou en je vader gerust te stellen, hierbij nogmaals: het is gewoon spam, dus lekker negeren.

[Voor 46% gewijzigd door Junia op 24-12-2015 17:31]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:28
Ik vind het behoorlijk correct Nederlands wat ze uit Nigeria kunnen sturen.
Maar waarom zou de politie niets met het e-mailadres kunnen? De mail komt van een @gmx.com-adres, en dat bedrijf is in de America gevestigd in Pennsylvania. Ik kan mij niet voorstellen dat er via-via geen mogelijkheid is om te controleren wie dat e-mailadres uitleest.

En het bedrijf achter PaySafeCard weet ook wel welke kaartnummers zijn geïnd en naar welke bankrekening het geld is gegaan.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Moeten we nou elke keer die lap tekst pasten/quoten. zeg gewoon dat je hem ook hebt

[Voor 4% gewijzigd door Fish op 25-12-2015 13:07]

Iperf

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:23
Wellicht een idee om de OP aan te passen met een duidelijke waarschuwing dat dit een scam is, en dat niemand moet betalen. Er komen hier nog zo veel reacties binnen van bezorgde mensen die het topic niet lezen (en zelfs mensen die betalen!).

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Welkom nieuwe GoT-leden!

Willen jullie zo vriendelijk zijn uiterlijk VRIJDAG 25 DECEMBER voor 18.00 het lidmaatschapsbedrag à € 5,00 via Paypal over te maken aan info@tweakers.net.

Bij het aanmaken van een account op Tweakers.net zijn jullie akkoord gegaan met de algemene voorwaarden.

Met Vriendelijke Groet,
Fijne Feestdagen Allemaal Toegewenst,
Gelukkig Nieuwjaar
Zalig Kerst
Prettig Weekend

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Onbekend schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:10:
Je kunt ook op Unsubscribe klikken. (Wel van tevoren even kijken waar die link je naar toe leidt.)
Vreemd dat dat kan op zo'n "officieel" bericht.
Ik werd hier bij het nog even doorlezen van dit topic pas attent op gemaakt.
Lijkt me niet zo'n verstandig advies! Algemeen wordt aangeraden om zoiets nu juist niet te doen!!! Evenmin als op welke wijze dan ook andere manieren van antwoorden. Je voelt immers met je klompen aan dit dit smerige rotzooi is, dus waar denk je dat die unsubscribe terecht komt? Toch niet bij de gesuggereerde afzender neem ik aan? Althans als die ergens terecht komt. Natuurlijk zal dat dan bij die criminelen zijn. Die weten dan meteen dat hun bericht bij een van de beoogde slachtoffers terecht is gekomen, met het hoogstwaarschijnlijke gevolg dat je nog niet van ze af bent. En vermoedelijk is dat wel het geval als je ze helemaal negeert, of misschien na één aanmaning.

Waarom vind je die unsubscribe-mogelijkheid vreemd? het is toch duidelijk dat dit juist een verkapte ontvangstbevestiging inhoudt, die zeker niet tot een unsubscribe zal leiden.

[Voor 8% gewijzigd door Techneut op 25-12-2015 17:19]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:28
De verkapte ontvangstbevestiging hebben ze waarschijnlijk al gehad.
Immers, ze hebben geen bericht teruggekregen dat de mail nog kon worden afgeleverd.
En daarnaast staat er hoogstwaarschijnlijk wel een 1x1 pixel plaatje in die van een server wordt gelezen die ook het e.e.a. bijhoudt.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Thalaron schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:04:
[...]

Bejaarde mensen uitgezonderd: die verdienen het mijn inziens. Jammer dat dit soort scammers er mee verdienen in dat geval maar verder...

Laatst ook een collega die een rekening niet geopend kreeg op mijn MacBook... Ik vroeg of hij m kon doorsturen. Ik op mijn iMac zie dat het een of andere virus-worm.exe.pdf is. Ik zo uhm, zit je wel bij "naam van bank". Zijn vraag was "nee hoezo?" -O- |:( :X 8)7 :+

Ik heb hem als advies gegeven goede back-ups te maken in het vervolg ofwel een cursus "niet overal op (dubbel)klikken" te nemen...
Que? Verdienen? Wat is dat voor onzin?

Moet je als digibeet die dáár zelf erg weinig aan kan doen dan maar gestraft worden?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gmx.com is een behoorlijk grote gratis mailprovider, net zoals Gmail en Hotmail. Nogal wiedes dat zo'n dienst je daar tegen jezelf in bescherming neemt. ;)

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:22
Afvalzak schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:46:
[...]

Maar ik vind het wel bijzonder dat mensen juist in deze scam opeens lijken te trappen/toch gaan twijfelen.
Ik krijg elke dag wel een mailtje in de spambox over de bekende scams van Nigeria tot Russische vrouwen, maar daar hoor ik hier nooit iemand over.
ik denk:
Dat zijn mensen die naïef en zelf al niet te eerlijk en niet betaald aan hun spul komen, die gaan dan twijfelen, want ze hebben totaal geen idee hoe internet en software en een computer werkt, en zijn dus ook makkelijk te overtuigen dat ze moeten betalen ;)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Perkele
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 11:35
dennisk. schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:45:
Het tijdperk dat een vordering van 9 euro uit handen wordt gegeven, zal nimmer komen...
Ik heb jaren geleden een échte incasso-vordering gehad voor een rekening van €0,70 bij eBay. Het incassobureau probeerde me de door hun gemaakte kosten aan te smeren, ong. €50, maar aangezien dat niet wettelijk is in België heb ik enkel de verschuldigde €0,70 aan eBay betaald.

[Voor 8% gewijzigd door Perkele op 31-12-2015 03:23]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Anoniem: 719566 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:00:
Vandaag heb ik een mail gekregen na 3 van die voorgaande mails zoals hierboven beschreven.Vandaag is er een deurwaarder ingeschakeld om beslag te komen leggen.Hoe kunnen wij die mensen stoppen?
Zie ook deze post: arnootie in "Spam? "Dagvaarding Windows Nederland BV""
Daar wordt ook melding gemaakt (in de mail van de oplichters) dat er een deurwaarder wordt ingesteld.
Nogmaals (het is al vaker gemeld in dit topic) het gaat om oplichters... ik zou de (brief van de) deurwaarder rustig afwachten... en niet betalen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-05 16:31
Anoniem: 719566 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:00:
Vandaag heb ik een mail gekregen na 3 van die voorgaande mails zoals hierboven beschreven.Vandaag is er een deurwaarder ingeschakeld om beslag te komen leggen.Hoe kunnen wij die mensen stoppen?
Aangeven dat je dit graag per post krijgt en het adres van het lokale politiebureau geven?

Even serieus negeren, blokkeren en als spam markeren.

En dat rijmt ook nog.

• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

palleter schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:18:
Ja dat is een vraag,( Hoe kunnen wij die mensen stoppen ) die stoppen gewoon niet
ikzelf heb al rond de 20 mails ontvangen van dat soort maar wel in de spam box,
één van de laatst is nu
Voorkom afsluiting van internet.... 8)7
Door niets te doen, het stopt vanzelf (of niet -O-). Sowieso niet reageren, want dan weten ze dat je email-adres actief is. Het is nep, dus lekker in de spammap/prullenbak laten zitten :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Snowwie schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:54:
Ik heb in haar Ziggo Mail alles van gmx geblokkeerd, tenminste als het werkt.
Daar zal je vriendin blij mee zijn. En als het een volgende keer van gmail.com komt of lijkt te komen, blokkeer je dan gmail.com?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

rieshjart schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:31:
Beetje overdreven vind je zelf niet?
Een legitiem domein blokkeren omdat daar weleens spam vandaan komt (of lijkt te komen - ik heb in dit hele topic nog geen header voorbij zien komen), terwijl er betere, geëigende middelen zijn (zoals gebruik maken/trainen van spamfilters, rapporteren bij abuse@ of simpelweg negeren) vind ik heel erg overdreven, ja.
Vind het geen slechte handeling, sowieso omdat "niemand" dat domein gebruikt.
Niemand, op 16,9 miljoen actieve gebruikers per maand na.
En dan nog over @gmail, beetje professioneel bedrijf heeft z'n eigen domein. Verder zul je weinig missen, je leest het anders wel eerst op FB :+
Afgezien van het feit dat dat slechts jouw perceptie is, impliceer je hiermee dat het identificeren van scams kinderlijk eenvoudig is, wat het blokkeren van legitieme domeinen overbodig maakt. Wat Facebook(?) hiermee te maken heeft is me een raadsel.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Vermeulen
  • Niet online

Vermeulen

muppet99 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:07:
Ben ik de enige die moest lachen om P.E. die bij Windows werkt en je aanklaagt voor een upgrade?

https://technet.microsoft...ry/cc766093(v=ws.10).aspx
Gelukkig is het niet Bart P.E. (Bart Lagerweij) :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vermeulen
  • Niet online

Vermeulen

Anoniem: 720700 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:50:
palleter wanneer houd dat op word beetje beu
Ik snap jouw verwijt aan palleter niet peeka.. Jullie zijn beiden rond kerst 2015 geregistreerd en blijven hier complete mails posten? Beiden overigens alleen in dit topic actief? Ga wat nuttigs doen.

Pagina: 1

Let op:
Zie ook het artikel op de FrontPage over dit onderwerp.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee