Toon posts:

Spam? "Dagvaarding Windows Nederland BV"

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:37
Ik vind het behoorlijk correct Nederlands wat ze uit Nigeria kunnen sturen.
Maar waarom zou de politie niets met het e-mailadres kunnen? De mail komt van een @gmx.com-adres, en dat bedrijf is in de America gevestigd in Pennsylvania. Ik kan mij niet voorstellen dat er via-via geen mogelijkheid is om te controleren wie dat e-mailadres uitleest.

En het bedrijf achter PaySafeCard weet ook wel welke kaartnummers zijn geïnd en naar welke bankrekening het geld is gegaan.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:14
Onbekend schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:34:
Ik vind het behoorlijk correct Nederlands wat ze uit Nigeria kunnen sturen.
Maar waarom zou de politie niets met het e-mailadres kunnen? De mail komt van een @gmx.com-adres, en dat bedrijf is in de America gevestigd in Pennsylvania. Ik kan mij niet voorstellen dat er via-via geen mogelijkheid is om te controleren wie dat e-mailadres uitleest.

En het bedrijf achter PaySafeCard weet ook wel welke kaartnummers zijn geïnd en naar welke bankrekening het geld is gegaan.
Het kan wel, maar de vraag is of oom agent daar zin in/tijd voor heeft.Ik zou in ieder geval niet teveel verwachten van een aangifte, wat niet betekent dat je geen aangifte zou moeten doen :)

[Voor 8% gewijzigd door migchiell op 24-12-2015 17:42]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:16
LOL. Becharge.be meldt nu:

OPGELET : paysafecard mag niet gebruikt worden om een Windows update te betalen.

http://www.becharge.be/default.aspx?oper=15

Anoniem: 720700

ook wij kregen dezelfde mail zoals je vriendin

PER E-MAIL

Amsterdam, 22-12-2015
Inzake: Upgrade van Windows
Dossier nummer: 388495ks43

Geachte

Uw schuld bij Windows is uit handen gegeven, we hebben u hierover gisteren ook een e-mail gestuurd. Helaas hebben we geen betaling mogen ontvangen, vandaar dat we u in deze e-mail nog 1 maal de kans geven om te betalen zonder dat we u dagvaarden en beslag laten leggen, waarbij alle kosten geheel voor uw rekening zullen komen.

Betreffende vordering:

Hoofdsom: €8,99
Rente t/m 22-12-2015: €1,01
Incassokosten: €40,00

Totale vordering: €50,00

Het betreft een upgrade van uw Windows, het kan voorkomen dat dit onbewust is gegaan, echter ging u akkoord met de voorwaarden van Windows en bent u daarmee wel verantwoordelijk voor de gemaakte schuld.

Rente en de wettelijke kosten bent u verschuldigd op grond van de algemene voorwaarden van ons waarmee u akkoord ging toen u de upgrade uitvoerde. Indien wij uiterlijk woensdag 23 december 2015 voor 13:00 uur geen betaling heb ontvangen van het volledige hiervoor vermelde bedrag van €50,00, hebben wij opdracht om onmiddellijk over te gaan tot het nemen van vergaande rechtsmaatregelen en uw dossier uit handen te geven aan onze Belgische gerechtsdeurwaardee, alle bijkomende kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Bij gebreke waarvan in opdracht van ons definitief zal worden overgegaan tot een kortgeding, zullen alle kosten geheel voor uw rekening komen. Een kortgeding zal betekenen dat we u dagvaarden en de rechter zullen vragen om beslag te leggen op uw inkomen (e.g. salaris, uitkering), beslag op uw vermogen en uw complete inboedel.

Betaling kan uitsluitend geschieden middels een spoedoverboeking op de door ons aangehouden rekening lopende bij Paysafecard Benelux, gelieve de betaling, met een totaal bedrag van €50,00 direct te voldoen.

Hoe betaal ik via PaySafe Card?

- Ga naar www.becharge.be
- Klik op het 'PaySafe Card' logo
- Selecteer '€50' als bedrag
- Voltooi de betaling van de PaySafe Card
- Na betaling ontvangt u een 16 cijferige code, deze mailt u aan ons
- Na betaling ontvangt u een betaalbevestiging van ons

Nadat u een PaySafe Card heeft gekocht dient u de 16 cijferige code aan ons door te geven, doe dit door te reageer op deze mail o.v.v. uw dossiernummer en met uw 16 cijferige PaySafe Card code, zonder dit kunnen we uw betaling niet verwerken.

LET OP: Betaal voor woensdag 23-12-2015 om 13:00, anders starten we direct een procedure op met alle kosten geheel voor uw rekening!

Hoogachtend,

Mr. P.E. van der Zwaan

Afdeling ambulante juridische dienstverlening Windows B.V.

Unsubscribe or update your address.
Trouble with the opt out link? Simply forward this message to rem@link.rm0005.net or call 773-470-0350.

This message was sent by Windows.
Windows | Evert van de Beekstraat 354 | Schiphol, Noord-Holland 1118CZ

Te veel nieuwsbrieven? Je kunt je afmelden.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:53
Dat adres is natuurlijk wel van Microsoft Nederland, ik denk toch niet dat die er blij van worden dat dit wordt misbruikt.

Ik vraag me wel af waarom ze claimen het over te dragen aan een Belgische gerechtsdeurwaarder, hebben die meer macht in Nederland?

• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

hcQd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:33:
Ik vraag me wel af waarom ze claimen het over te dragen aan een Belgische gerechtsdeurwaarder, hebben die meer macht in Nederland?
In de originele mail die Snowwie toont gaat het niet om een Belgische instantie en wordt er ook niet naar een Belgische PaySafeCard website gelinkt. Oftewel de scammers stemmen de spam af op het land waar het heen wordt gestuurd.

Overigens vind ik een "ik ook" met c/p van de mail weinig toevoegen aan dit topic. Het is scam en daarmee lijkt het me voor iedereen duidelijk :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Anoniem: 720718

Hallo
Ik heb op 21-12-2015 een mail gehad van windows is dit echt of fake
PER E-MAIL 

Amsterdam, 21-12-2015

Inzake: Online aankoop van Windows

Geachte,

Uw schuld bij Windows is uit handen gegeven, dit bedrag is vorige week verhoogd met de wettelijke incassokosten en wettelijke handelsrente.. Helaas hebben we geen betaling mogen ontvangen, vandaar dat we u in deze e-mail nog 1 maal de kans geven om te betalen zonder dat we u dagvaarden en beslag laten leggen, waarbij alle kosten geheel voor uw rekening zullen komen.

Rente t/m 21-12-2015: €1,01

Totaal te vorderen €50,00

Het betreft een aankoop voor een upgrade van uw Windows, het kan voorkomen dat dit onbewust is gegaan, echter ging u akkoord met de voorwaarden van Windows en bent u daarmee wel verantwoordelijk voor de gemaakte schuld.

Rente en de wettelijke kosten bent u verschuldigd op grond van de algemene voorwaarden van ons waarmee u akkoord ging toen u de advertentie heeft geplaatst. Indien wij uiterlijk woensdag 23 december 2015 voor 13:00 uur geen betaling heb ontvangen van het volledige hiervoor vermelde bedrag van €50,00, hebben wij opdracht om onmiddellijk over te gaan tot het nemen van vergaande rechtsmaatregelen en uw dossier uit handen te geven, alle bijkomende kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Bij gebreke waarvan in opdracht van ons definitief zal worden overgegaan tot een kortgeding, zullen alle kosten geheel voor uw rekening komen. Een kortgeding zal betekenen dat we u dagvaarden en de rechter zullen vragen om beslag te leggen op uw inkomen (e.g. salaris, uitkering), beslag op uw vermogen en uw complete inboedel, de bijkomende kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Betaling kan uitsluitend geschieden middels een spoedoverboeking op de door ons aangehouden rekening lopende bij Paysafecard Benelux, gelieve de betaling, met een totaal bedrag van €50,00 direct te voldoen, u koopt eenvoudig een Paysafecard via www.sneltegoed.nl met o.a. Bankcontact, na betaling zullen we contact met u opnemen en het dossier direct sluiten.

BETAAL DIRECT EN VOORKOM VERDERE STAPPEN!

Klik hier en koop een PaySafe card!

Nadat u een PaySafe Card heeft gekocht dient u de 16 cijferige code aan ons door te geven, doe dit door te reageer op deze mail o.v.v. uw dossiernummer en met uw 16 cijferige PaySafe Card code.

LET OP: Betaal voor woensdag 23-12-2015 om 13:00, anders starten we direct een procedure op met alle kosten geheel voor uw rekening!

Hoogachtend,

Mr. P.E. van der Zwaan

Windows B.V.

Afdeling ambulante juridische dienstverlening

Mvg hilde

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:02
Anoniem: 720718 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:29:
Hallo
Ik heb op 21-12-2015 een mail gehad van windows is dit echt of fake
PER E-MAIL 

Amsterdam, 21-12-2015

Inzake: Online aankoop van Windows

Geachte,

Uw schuld bij Windows is uit handen gegeven, dit bedrag is vorige week verhoogd met de wettelijke incassokosten en wettelijke handelsrente.. Helaas hebben we geen betaling mogen ontvangen, vandaar dat we u in deze e-mail nog 1 maal de kans geven om te betalen zonder dat we u dagvaarden en beslag laten leggen, waarbij alle kosten geheel voor uw rekening zullen komen.

Rente t/m 21-12-2015: €1,01

Totaal te vorderen €50,00

Het betreft een aankoop voor een upgrade van uw Windows, het kan voorkomen dat dit onbewust is gegaan, echter ging u akkoord met de voorwaarden van Windows en bent u daarmee wel verantwoordelijk voor de gemaakte schuld.

Rente en de wettelijke kosten bent u verschuldigd op grond van de algemene voorwaarden van ons waarmee u akkoord ging toen u de advertentie heeft geplaatst. Indien wij uiterlijk woensdag 23 december 2015 voor 13:00 uur geen betaling heb ontvangen van het volledige hiervoor vermelde bedrag van €50,00, hebben wij opdracht om onmiddellijk over te gaan tot het nemen van vergaande rechtsmaatregelen en uw dossier uit handen te geven, alle bijkomende kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Bij gebreke waarvan in opdracht van ons definitief zal worden overgegaan tot een kortgeding, zullen alle kosten geheel voor uw rekening komen. Een kortgeding zal betekenen dat we u dagvaarden en de rechter zullen vragen om beslag te leggen op uw inkomen (e.g. salaris, uitkering), beslag op uw vermogen en uw complete inboedel, de bijkomende kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Betaling kan uitsluitend geschieden middels een spoedoverboeking op de door ons aangehouden rekening lopende bij Paysafecard Benelux, gelieve de betaling, met een totaal bedrag van €50,00 direct te voldoen, u koopt eenvoudig een Paysafecard via www.sneltegoed.nl met o.a. Bankcontact, na betaling zullen we contact met u opnemen en het dossier direct sluiten.

BETAAL DIRECT EN VOORKOM VERDERE STAPPEN!

Klik hier en koop een PaySafe card!

Nadat u een PaySafe Card heeft gekocht dient u de 16 cijferige code aan ons door te geven, doe dit door te reageer op deze mail o.v.v. uw dossiernummer en met uw 16 cijferige PaySafe Card code.

Hoogachtend,

Mr. P.E. van der Zwaan

Windows B.V.

Afdeling ambulante juridische dienstverlening

Mvg hilde
FAKE!
Zie alle voorgaande berichten.

Fijne feestdagen

Bla Bla Bla

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
hcQd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:33:
Dat adres is natuurlijk wel van Microsoft Nederland, ik denk toch niet dat die er blij van worden dat dit wordt misbruikt.
..........
Ik denk het ook zeker niet!
Maar ik denk wel dat ze hier een aanknopingspunt hebben om dat ongedierte stevig aan te pakken. En dan bedoel ik ook heel stevig! Althans als ze met behulp van justitie de echte afzenders kunnen opsporen.
Want hoewel de namen die ze voeren fantasienamen zijn, dat adres op Schiphol is wel terdege dat van Microsoft. De goede naam van Microsoft wordt door deze lui behoorlijk door het slijk gehaald en dat lijkt me niet iets waar ze slechts hun schouders over op halen. M.a.w. volgens mij een strafbaar feit.
Ik vrees echter dat deze praktijken nooit ophouden. Het is een illusie om dat te verwachten.

Hoewel het voor iedereen klaar helder zou moeten zijn dat het een poging tot afpersing is en met een glimlach onverwijld naar het land van delete kan worden gezonden, is het vermelden van die afzender wel slim van ze. Een bestaand adres van Microsoft verhoogt namelijk de geloofwaardigheid wel. Zij het voor de meesten maar een heel klein beetje.

[Voor 16% gewijzigd door Techneut op 25-12-2015 13:11]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Moeten we nou elke keer die lap tekst pasten/quoten. zeg gewoon dat je hem ook hebt

[Voor 4% gewijzigd door Fish op 25-12-2015 13:07]

Iperf

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:33
Wellicht een idee om de OP aan te passen met een duidelijke waarschuwing dat dit een scam is, en dat niemand moet betalen. Er komen hier nog zo veel reacties binnen van bezorgde mensen die het topic niet lezen (en zelfs mensen die betalen!).

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mythling schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:46:
Wellicht een idee om de OP aan te passen met een duidelijke waarschuwing dat dit een scam is, en dat niemand moet betalen. Er komen hier nog zo veel reacties binnen van bezorgde mensen die het topic niet lezen (en zelfs mensen die betalen!).
even een tr maken voor een titelchange is beter, (beide is nog beter) maar ik maak iig wel een tr
Anoniem: 720526 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:35:
de emails blijven maar komen heb nu op een paar dagen al 4 emails ontvangen
dit moet toch gestopt kunnen worden.
kan daar nu niemand iets aan doen?
ik begin dat stilaan moe te worden.

prettige feestdagen aan iedereen.
Met een beetje emailclient kun je die rotzooi welwegsorteren naar een spam bak

[Voor 31% gewijzigd door Fish op 25-12-2015 15:36]

Iperf

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Welkom nieuwe GoT-leden!

Willen jullie zo vriendelijk zijn uiterlijk VRIJDAG 25 DECEMBER voor 18.00 het lidmaatschapsbedrag à € 5,00 via Paypal over te maken aan info@tweakers.net.

Bij het aanmaken van een account op Tweakers.net zijn jullie akkoord gegaan met de algemene voorwaarden.

Met Vriendelijke Groet,
Fijne Feestdagen Allemaal Toegewenst,
Gelukkig Nieuwjaar
Zalig Kerst
Prettig Weekend

• Techneut
  • Niet online
Onbekend schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:10:
Je kunt ook op Unsubscribe klikken. (Wel van tevoren even kijken waar die link je naar toe leidt.)
Vreemd dat dat kan op zo'n "officieel" bericht.
Ik werd hier bij het nog even doorlezen van dit topic pas attent op gemaakt.
Lijkt me niet zo'n verstandig advies! Algemeen wordt aangeraden om zoiets nu juist niet te doen!!! Evenmin als op welke wijze dan ook andere manieren van antwoorden. Je voelt immers met je klompen aan dit dit smerige rotzooi is, dus waar denk je dat die unsubscribe terecht komt? Toch niet bij de gesuggereerde afzender neem ik aan? Althans als die ergens terecht komt. Natuurlijk zal dat dan bij die criminelen zijn. Die weten dan meteen dat hun bericht bij een van de beoogde slachtoffers terecht is gekomen, met het hoogstwaarschijnlijke gevolg dat je nog niet van ze af bent. En vermoedelijk is dat wel het geval als je ze helemaal negeert, of misschien na één aanmaning.

Waarom vind je die unsubscribe-mogelijkheid vreemd? het is toch duidelijk dat dit juist een verkapte ontvangstbevestiging inhoudt, die zeker niet tot een unsubscribe zal leiden.

[Voor 8% gewijzigd door Techneut op 25-12-2015 17:19]

• Onbekend
De verkapte ontvangstbevestiging hebben ze waarschijnlijk al gehad.
Immers, ze hebben geen bericht teruggekregen dat de mail nog kon worden afgeleverd.
En daarnaast staat er hoogstwaarschijnlijk wel een 1x1 pixel plaatje in die van een server wordt gelezen die ook het e.e.a. bijhoudt.

Ik heb er reeds älle,4 gekregen heb klacht ingediend bij de politie ik ben van België

Anoniem: 719973

http://www.nieuwsblad.be/...062fc2fcc1012945841&imai=

De federale politie waarschuwt voor oplichters die Belgische computergebruikers willen doen betalen voor een upgrade van hun besturingssysteem naar Windows 10.

“Oplichters zijn al enkele dagen druk bezig met mensen aanmaningen te mailen om hun upgrade naar Windows 10 te betalen via een Paysafe Card”, meldt de federale politie. “We adviseren iedereen om niet te betalen. Het is best mogelijk dat de oplichters enkele keren per mail zullen aandringen om toch te betalen. U mag dit dus gerust negeren.”

Betaalde u toch? Dien dan zo snel mogelijk klacht in bij de lokale politie en contacteer de paysafecard-Hotline. “Als het tegoed van de kaart nog niet is opgebruikt door de oplichters kan het mogelijk nog geblokkeerd worden”, klinkt het.

De politie raadt ook aan om de upgrade naar Windows 10 alleen maar van een betrouwbare bron te downloaden.

Dank aan iedereen die hier aan meewerkten
dit is dus zeker Niet te betalen.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Thalaron schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:04:
[...]

Bejaarde mensen uitgezonderd: die verdienen het mijn inziens. Jammer dat dit soort scammers er mee verdienen in dat geval maar verder...

Laatst ook een collega die een rekening niet geopend kreeg op mijn MacBook... Ik vroeg of hij m kon doorsturen. Ik op mijn iMac zie dat het een of andere virus-worm.exe.pdf is. Ik zo uhm, zit je wel bij "naam van bank". Zijn vraag was "nee hoezo?" -O- |:( :X 8)7 :+

Ik heb hem als advies gegeven goede back-ups te maken in het vervolg ofwel een cursus "niet overal op (dubbel)klikken" te nemen...
Que? Verdienen? Wat is dat voor onzin?

Moet je als digibeet die dáár zelf erg weinig aan kan doen dan maar gestraft worden?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:20
Hmm, dit is dan vreemd. Ik dacht, ik maak toch geen gebruik van gmx.com, blijkt nu dat ik het in Outlook niet eens kan blokkeren. Dit had ik namelijk ook even graag bij m'n ouders en vriendin willen doen. Voor de zekerheid.

[Voor 20% gewijzigd door Snowwie op 29-12-2015 17:23]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 21:12

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gmx.com is een behoorlijk grote gratis mailprovider, net zoals Gmail en Hotmail. Nogal wiedes dat zo'n dienst je daar tegen jezelf in bescherming neemt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• foxgamer2019
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Fish schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 13:07:
Moeten we nou elke keer die lap tekst pasten/quoten. zeg gewoon dat je hem ook hebt
Moeten we ook echt dubbel zeggen dat het fake is?
Zijn mensen tegenwoordig niet meer zo slim, of nemen ze alles aan wat hun gemailed wordt?

Waardoor komt het dat mensen opeens hierdoor van in paniek raken? Zeker voor 50,- euro.

Tevens kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die erna naar mailen en vragen of ze nog één dag extra kunnen krijgen, omdat ze hun mail waren vergeten te checken. :F

Nee.. af-en-toe ben ik er klaar mee. :/

Forza Horizon 5? Voeg mij toe op Xbox Live. :)

• Escovan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 14:13
Iedereen die gewoon WEL de EULA van Windows leest, weet dat Microsoft geen vorderingen aan eindgebruikers doet tot een schade van $75.000,- Als ze elke illegale Windows moesten gaan vervolgen hebben ze geen tijd meer over om het OS beter te maken.
Dus ja, ik vind dat mensen die hier intrappen zelf mede schuldig zijn. Tis misschien wel 14 kantjes die EULA maar voorkomt wel een hoop stompzinnigheid.
edit:
En dit gaat zelfs gewoon om een legaal verkregen update dus: :F

[Voor 9% gewijzigd door Escovan op 30-12-2015 10:47]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-05 16:50

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Escovan schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:44:
Iedereen die gewoon WEL de EULA van Windows leest, weet dat Microsoft geen vorderingen aan eindgebruikers doet tot een schade van $75.000,- Als ze elke illegale Windows moesten gaan vervolgen hebben ze geen tijd meer over om het OS beter te maken.
Dus ja, ik vind dat mensen die hier intrappen zelf mede schuldig zijn. Tis misschien wel 14 kantjes die EULA maar voorkomt wel een hoop stompzinnigheid.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat 99% van de Microsoft users (waaronder ik) nooit verder is gekomen dan zin 1 van de EULA. 8)7

Maar ik vind het wel bijzonder dat mensen juist in deze scam opeens lijken te trappen/toch gaan twijfelen.
Ik krijg elke dag wel een mailtje in de spambox over de bekende scams van Nigeria tot Russische vrouwen, maar daar hoor ik hier nooit iemand over.

Last.fm | Code Talks

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-05 16:10
Zucht weer een paar mailtjes om in spamassign te gooien -_-'

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-05 13:30
En als je er, na alle voorgaande berichten, dan toch nog niet van overtuigd bent dat het fake is, dan ook nog deze regel in de eerste mail:
Rente en de wettelijke kosten bent u verschuldigd op grond van de algemene voorwaarden van ons waarmee u akkoord ging toen u de advertentie heeft geplaatst.
Euh.. welke advertentie? Ik heb toch een upgrade van Windows gedaan, geen advertentie geplaatst 8)7 8)7 8)7 Wakker worden mensen :F

Het is een mooi bij elkaar geplakt mailtje van een andere aanmaning :P

[Voor 3% gewijzigd door YdieresiS op 30-12-2015 11:55]

Latin capital letter y with diaeresis

• iAmGuus
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-05 09:40
Zoiezo is Windows ook geen B.V. aangezien het een product is. (Is Microsoft wel een B.V. ?)

• Escovan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 14:13
iAmGuus schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:55:
Zoiezo is Windows ook geen B.V. aangezien het een product is. (Is Microsoft wel een B.V. ?)
Microsoft is een Corporatie

[Voor 0% gewijzigd door Escovan op 30-12-2015 12:00. Reden: spelvaudt]

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 09:17

Blokker_1999

Full steam ahead

Op Contact Microsoft lezen we simpelweg Microsoft Nederland B.V.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 16:28
Ramzzz schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:11:
[...]

Que? Verdienen? Wat is dat voor onzin?

Moet je als digibeet die dáár zelf erg weinig aan kan doen dan maar gestraft worden?
Hoewel ik niet volledig eens ben met Ramzzz, is er wel een kern van waarheid die maar al te lastig is om te accepteren: Een grote groep PC gebruikers heeft geen kennis van de (basis)principes van de PC. Dit om diverse redenen.

Zelf ben ik voorstander van 'RTFM' - oftewel voordat je iets gebruikt, zorg ervoor dat je weet WAT je gebruikt en - niet onbelangrijk - zorg er ook voor dat je weet hoe je informatie kan vinden. Zou dit betekenen dat je extra energie/effort moet steken om zeker te zijn dat je het product gebruikt zoals het bedoeld is? Ja, ik denk het wel.

Daarnaast - je rijbewijs heb je toch ook niet gehaald zonder je theorie/praktijk examen? :)

Een standaard GoTter ;)

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:27

Pierre

Van nature lui!

Ben wel benieuwd hoeveel lui er toch nog intrappen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:40
Afvalzak schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:46:
[...]

Maar ik vind het wel bijzonder dat mensen juist in deze scam opeens lijken te trappen/toch gaan twijfelen.
Ik krijg elke dag wel een mailtje in de spambox over de bekende scams van Nigeria tot Russische vrouwen, maar daar hoor ik hier nooit iemand over.
ik denk:
Dat zijn mensen die naïef en zelf al niet te eerlijk en niet betaald aan hun spul komen, die gaan dan twijfelen, want ze hebben totaal geen idee hoe internet en software en een computer werkt, en zijn dus ook makkelijk te overtuigen dat ze moeten betalen ;)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• jqv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-05 09:11
Iemand geeft aan dat een e-mail niet rechtsgeldig is.

Daarbij moet ik even reageren.

Een e-mail is een rechtsgeldig middel om mensen mee te benaderen.
Zie onderstaande link

klik hier

Maar deze moeten natuurlijk voldoen aan een aantal eisen

• 712641
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Echt nette juridische taal is het niet te noemen in ieder geval. Als ik zulke kromme zinnen zie in een 'officieel' bericht gaat bij mij meteen een e-mail richting de vuilnisbak. :P

• Techneut
  • Niet online
_BladE2k_ schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:34:
[...]
Hoewel ik niet volledig eens ben met Ramzzz, is er wel een kern van waarheid die maar al te lastig is om te accepteren: Een grote groep PC gebruikers heeft geen kennis van de (basis)principes van de PC. Dit om diverse redenen.

Zelf ben ik voorstander van 'RTFM' - oftewel voordat je iets gebruikt, zorg ervoor dat je weet WAT je gebruikt en - niet onbelangrijk - zorg er ook voor dat je weet hoe je informatie kan vinden. Zou dit betekenen dat je extra energie/effort moet steken om zeker te zijn dat je het product gebruikt zoals het bedoeld is? Ja, ik denk het wel.

Daarnaast - je rijbewijs heb je toch ook niet gehaald zonder je theorie/praktijk examen? :)
Met de strekking van je bericht ben ik het wel eens. Maar heeft iedereen met een rijbewijs zoveel kennis van wat er zich onder de motorkap bevindt dat hij/zij bij autopech een eenvoudige diagnose kan stellen? En kan iedereen bij een lekke band een wiel verwisselen?

Bij een nep-mail als hier blijkt bovendien dat lang niet iedereen in staat is goed met voldoende opmerkingsvermogen te lezen. Zou iedereen dat wel kunnen, dan zou letterlijk iedereen alleen al languit zijn gevallen over de ene zin: " ...... voorwaarden van ons waarmee u akkoord ging toen U de advertentie heeft geplaatst". Echt een heel treffend voorbeeld van het intelligentieniveau van opvallend veel criminelen. Toch zie ik dat sommigen nog twijfelen.

Edit:
Die discussie over rechtsgeldigheid van een e-mail. Volgens mij is die wel terdege rechtsgeldig, net zoals een fax. Lang geleden is daar jurisprudentie over geweest. Maar dat welles-nietes even terzijde, wat in de mail staat moet juridisch wel correct zijn. En dan kom je zo'n zin tegen........

[Voor 9% gewijzigd door Techneut op 30-12-2015 14:12]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

_BladE2k_ schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:34:
[...]

Je mag toch op dezelfde straat fietsen als de auto's met verplicht rijbewijs ?

Of moeten we straks ook een voordeuropenmaakbewijs hebben voor het geval een fraudeur mij wurgcontract wil aansmeren.

Het is gewoon een scam per email, deze komen ook binnen per post (postopenmaakbewijs halen?). telefonisch (telefoonopneembewijs halen?) of mensen die je iets verkopen bij de ingang van een supermarkt (boodschappenbewijs halen ?)

Het kan en zal overal gebeuren via elk medium en staat volledig los van het medium. het is aan common sense overgeleverd van de ontvanger..

Dat het via de computer makkelijker is om een groter publiek te bereiken staat buiten kijf. maar wederom gewoon common sense gebruiken. ook het tijdsdruk verhaal is bekend om mensen over de strepp te trekken (kijk maar een als je in de winkel iets groots wil kopen en "korting" krijgt)

Iperf

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

jqv schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:48:

Zie onderstaande link

klik hier

Benaderen ja, een dagvaarding via email is niet rechtsgeldig, deze dienen fysiek te zijn.

😆 - Denk ook eens om ;)

• _BladE2k_
  • Laatst online: 01-05 16:28
Een van de misschien wel meest belangrijke punten van het (verkrijgen van) een rijbewijs is het testen op het herkennen van gevaarlijke situaties - iets dat zowel met kennis als common sense in elk geval aan de orde komt.
Persoonlijk vind ik dat die herkenbaarheid / vaardigheid best wel getest mag worden met een apparaat dat nu in elk geval onlosmakelijk verbonden is met de huidige samenleving & economie.

Natuurlijk kan je 'overreacten' en hierin doorslaan, ik heb het puur over de basiskennis en herkenning van gevaren die nu juist voor de gemiddelde modaalburger gewoon niet te herkennen is als je de kennis en wetenschap ervan niet hebt.

Zoals je zelf al aangeeft:
- Zijn er (overduidelijke) typ -en taalfouten aanwezig?
- Betreft het een bestaand bedrijf (en hoe verifiëer je dit?).
- Is het email adres van de afzender - of waar je iets naar toe dient te sturen - een duidelijk legitiem adres (en hoe herken je dit?).

Dat zijn - samen met 'wat staat er op de computer / hoe werkt een computer' handleiding - in mijn optiek basisvaardigheden die nu in de hedendaagse (IT) samenleving wel noodzakelijk zijn.

Een standaard GoTter ;)

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-05 18:09
Anoniem: 720531 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:13:
Heb ook verschillende van deze brieven ontvangen was in paniek en heb betaald maar zonder resultaat
Blijf aanmaningen krijgen en dreigbrieven. Beleefde groeten
Naar de politie dan.

• admin666
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-09-2021
Er komt nog een tijd dat het voor de rechtbank een geldig excuus wordt als je geen aandacht aan een aanmaning hebt geschonken omdat je dacht dat het spam of oplichting was, zolang er vanuit strafrechtelijke kant niets of (te) weinig aan deze praktijken wordt gedaan.

• admin666
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-09-2021
_BladE2k_ schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:22:
Een van de misschien wel meest belangrijke punten van het (verkrijgen van) een rijbewijs is het testen op het herkennen van gevaarlijke situaties - iets dat zowel met kennis als common sense in elk geval aan de orde komt.
Persoonlijk vind ik dat die herkenbaarheid / vaardigheid best wel getest mag worden met een apparaat dat nu in elk geval onlosmakelijk verbonden is met de huidige samenleving & economie.

Natuurlijk kan je 'overreacten' en hierin doorslaan, ik heb het puur over de basiskennis en herkenning van gevaren die nu juist voor de gemiddelde modaalburger gewoon niet te herkennen is als je de kennis en wetenschap ervan niet hebt.

Zoals je zelf al aangeeft:
- Zijn er (overduidelijke) typ -en taalfouten aanwezig?
- Betreft het een bestaand bedrijf (en hoe verifiëer je dit?).
- Is het email adres van de afzender - of waar je iets naar toe dient te sturen - een duidelijk legitiem adres (en hoe herken je dit?).

Dat zijn - samen met 'wat staat er op de computer / hoe werkt een computer' handleiding - in mijn optiek basisvaardigheden die nu in de hedendaagse (IT) samenleving wel noodzakelijk zijn.
Natuurlijk, maar inhoudelijk is het strafbaar wat er gebeurd nml (poging tot) oplichting.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04 14:29
Anoniem: 720531 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:13:
Heb ook verschillende van deze brieven ontvangen was in paniek en heb betaald maar zonder resultaat
Blijf aanmaningen krijgen en dreigbrieven. Beleefde groeten
Gefeliciteerd. U bent opgelicht.

Meer dan aangifte doen zit er denk ik niet in. Leermomentje ook?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:08
jqv schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:48:

Zie onderstaande link

klik hier

Niet rechtsgeldig is inderdaad te kort door de bocht. Maar email is heel weinig waard. Zoals al in dat stuk staat, simpelweg ontkennen dat je de mail hebt ontvangen is al genoeg.
Daarom moet belangrijke post nog steeds fysiek (aangetekend zelfs) en dagvaardingen zelfs bij de persoon in kwestie worden afgeleverd.

Een bedrijf zal nooit op deze manier contact zoeken. Veel te vrijblijvend

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 10:27

PcDealer

HP ftw \o/

timberleek schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:12:
[...] dagvaardingen zelfs bij de persoon in kwestie worden afgeleverd.
Of in een gesloten envelop op het bij de GBA bekende adres.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Bijzonder; deze mail is, op enkele fouten hier en daar, vrij "legitiem" mijn opa zou hier dus zo intrappen :/
Maar even een bericht sturen met de link naar dit topic en het artikel :)

Jammer dat tegenwoordig alles uit de kast gehaald word om geld voor het einde van 2015 te ontfutselen :N

Ik heb zelf nog geen ervaring met dit soort scams hoewel ik al enkele ING en Rabobank mailtjes heb ontvangen dat mijn pinpas verlopen is en dat mijn inloggegevens geverifieerd moeten worden :+

OFFLINE enkele berichten geedit

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mrjraider schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:16:
Bijzonder; deze mail is, op enkele fouten hier en daar, vrij "legitiem" mijn opa zou hier dus zo intrappen :/
Maar even een bericht sturen met de link naar dit topic en het artikel :)

Jammer dat tegenwoordig alles uit de kast gehaald word om geld voor het einde van 2015 te ontfutselen :N

Ik heb zelf nog geen ervaring met dit soort scams hoewel ik al enkele ING en Rabobank mailtjes heb ontvangen dat mijn pinpas verlopen is en dat mijn inloggegevens geverifieerd moeten worden :+
Nou .. ga maar eens op zoek naar het bedrijf windows nederland bv bij de kvk

Iperf

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Fish schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:18:
[...]

Nou .. ga maar eens op zoek naar het bedrijf windows nederland bv bij de kvk
Dan kom je inderdaad op geen gegevens uit maar als je een beetje nadenkt kan je door verkeerd googlen ook op Microsoft Nederland B.V. uitkomen wat dan gewoon de Nederlandse is van Microsoft ;) Gevaarlijk spel is dit aan het worden zo.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mrjraider schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:19:
[...]

Dan kom je inderdaad op geen gegevens uit maar als je een beetje nadenkt kan je door verkeerd googlen ook op Microsoft Nederland B.V. uitkomen wat dan gewoon de Nederlandse is van Microsoft ;) Gevaarlijk spel is dit aan het worden zo.
Ja maar nog steeds too obvious in mijn boekje. moet je maar niet zo goedgelovig zijn. Op zijn minst gewoon alles controleren, ik heb ook echte aanmaningen gehad die gewoon niet klopten. daar moet je wel wat mee doen. dit mailtje zou bij mij trouwens wel ongezien de vullisbak ingaan.

Iperf

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Fish schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:24:
[...]

Ja maar nog steeds too obvious in mijn boekje. moet je maar niet zo goedgelovig zijn. Op zijn minst gewoon alles controleren, ik heb ook echte aanmaningen gehad die gewoon niet klopten. daar moet je wel wat mee doen. dit mailtje zou bij mij trouwens wel ongezien de vullisbak ingaan.
Stop even daar.

Jij en ik weten dit, jij en ik weten dat dit soort praktijken de ronde gaat. Mijn opa zou zich de tering schrikken en direct 50 euro overmaken om er maar vanaf te zijn ;)
Zoals ik dus zei: een gevaarlijk spel is dit aan het worden.

Helaas gaat alles straks steeds meer digitaal zoals de belasting dienst. Dus in 2016 zullen er wel oplichters actief zijn die daar gebruik van maken, dit kan je gewoon in je agenda noteren wanneer je de eerste scam mailtjes van daaruit kan verwachten.

• jqv
timberleek schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:12:
[...]

Niet rechtsgeldig is inderdaad te kort door de bocht. Maar email is heel weinig waard. Zoals al in dat stuk staat, simpelweg ontkennen dat je de mail hebt ontvangen is al genoeg.
Daarom moet belangrijke post nog steeds fysiek (aangetekend zelfs) en dagvaardingen zelfs bij de persoon in kwestie worden afgeleverd.

Een bedrijf zal nooit op deze manier contact zoeken. Veel te vrijblijvend
Maar dit is geen dagvaarding maar een betaalherinnering.
Een dagvaarding is iets wat een gerechtsdeurwaarder moet afleveren.

Daarnaast moet de tegenpartij inderdaad bewijzen dat je de mail hebt gelezen. Inderdaad is een ontkenning meer dan voldoende.

• jqv
Bensimpel schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:00:
[...]

Benaderen ja, een dagvaarding via email is niet rechtsgeldig, deze dienen fysiek te zijn.
zie hierboven.
Betaalherinnering is geen dagvaarding.
en een betaalherinnering mag via mail.

• Quinz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2021

Quinz

Tsja...

jqv schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:42:
[...]

zie hierboven.
Betaalherinnering is geen dagvaarding.
en een betaalherinnering mag via mail.
Klopt. Een dagvaarding is het oproepen van een schuldenaar bij de rechtbank en dient fysiek te worden uitgebracht door een gerechtsdeurwaarder. Een betalingsherinnering is correspondentie waarin een schuldenaar in gebreke wordt gesteld en gesommeerd te betalen. Deze mag eventueel worden verhoogd met de wettelijke incassokosten en rente. Om hiervoor in aanmerking te komen is de eiser volgens de Wet IncassoKosten verplicht om eerst een kosteloze sommatie te versturen in het geval van Business 2 Consumer.

De gevoerde correspondentie mag zowel fysiek, digitaal als mondeling worden gevoerd. Hoewel mondeling bewijstechnisch niet handig is. Een betalingsherinnering mag dus gerust per e-mail en dit is ook gewoon wettig.

Echter zal een rechter, bij alleen digitale correspondentie, nooit meegaan met de eisende partij.

There comes the monkey out of the sleeve...

• Perkele
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 11:35
dennisk. schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:45:
Het tijdperk dat een vordering van 9 euro uit handen wordt gegeven, zal nimmer komen...
Ik heb jaren geleden een échte incasso-vordering gehad voor een rekening van €0,70 bij eBay. Het incassobureau probeerde me de door hun gemaakte kosten aan te smeren, ong. €50, maar aangezien dat niet wettelijk is in België heb ik enkel de verschuldigde €0,70 aan eBay betaald.

[Voor 8% gewijzigd door Perkele op 31-12-2015 03:23]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Quinz schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:19:
[...]
Echter zal een rechter, bij alleen digitale correspondentie, nooit meegaan met de eisende partij.
Ik zie daar graag onderbouwing voor in de vorm van jurisprudentie.

• Quinz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2021

Quinz

Tsja...

PcDealer schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:28:
[...]

Ik zie daar graag onderbouwing voor in de vorm van jurisprudentie.
Je hebt gelijk dat het een boude stelling is die ik niet kan onderbouwen met jurisprudentie. Ikzelf ken geen gevallen waarin alleen digitaal is gesommeerd. Mocht je een voorbeeld hebben dan ben ik daar zeker benieuwd naar.

Ik heb de uitspraak gedaan op basis van de toewijzing van vorderingen op basis van aangeleverde correspondentie. Indien de producties niet ordentelijk en volledig waren bijgevoerd is dit voor veel rechters reden om de vordering af te wijzen. En mijns inziens terecht trouwens.

Dit wil trouwens, gek genoeg, ook wel verschillen per rechtbank hoe hier mee wordt omgegaan.

There comes the monkey out of the sleeve...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Quinz schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:38:
[...]

Ik heb de uitspraak gedaan op basis van de toewijzing van vorderingen op basis van aangeleverde correspondentie. Indien de producties niet ordentelijk en volledig waren bijgevoerd is dit voor veel rechters reden om de vordering af te wijzen. En mijns inziens terecht trouwens.
Dat komt omdat wie stelt, dat ook moet bewijzen. Als de bewijsvoering niet goed is, kan de rechter het moeilijk toewijzen.

Anoniem: 719566

Vandaag heb ik een mail gekregen na 3 van die voorgaande mails zoals hierboven beschreven.Vandaag is er een deurwaarder ingeschakeld om beslag te komen leggen.Hoe kunnen wij die mensen stoppen?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Anoniem: 719566 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:00:
Vandaag heb ik een mail gekregen na 3 van die voorgaande mails zoals hierboven beschreven.Vandaag is er een deurwaarder ingeschakeld om beslag te komen leggen.Hoe kunnen wij die mensen stoppen?
Zie ook deze post: Anoniem: 582121 in "Spam? "Dagvaarding Windows Nederland BV""
Daar wordt ook melding gemaakt (in de mail van de oplichters) dat er een deurwaarder wordt ingesteld.
Nogmaals (het is al vaker gemeld in dit topic) het gaat om oplichters... ik zou de (brief van de) deurwaarder rustig afwachten... en niet betalen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Uncle Mel
Anoniem: 719566 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:00:
Aangeven dat je dit graag per post krijgt en het adres van het lokale politiebureau geven?

Even serieus negeren, blokkeren en als spam markeren.

En dat rijmt ook nog.

windowspayments@advalvas.be mailadres van de zogenaamde

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Hmm...
advalvas.be ziet er niet helemaal uit als een website van een deurwaarder.
Wat is advalvas?

Advalvas is de portaalsite voor belgië! Wij bieden u momenteel nieuws en email aan, andere diensten volgen nog!
Ik zie wel dat advalvas de optie levert om mail bij ze af te nemen. Nog een reden om rustig op de brief an de deurwaarder te wachten ;)

[Voor 23% gewijzigd door Jester-NL op 06-01-2016 13:27]

me @ last.fm

Anoniem: 719970

Ja dat is een vraag,( Hoe kunnen wij die mensen stoppen ) die stoppen gewoon niet
ikzelf heb al rond de 20 mails ontvangen van dat soort maar wel in de spam box,
één van de laatste is nu
Voorkom afsluiting van internet.... 8)7

• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Anoniem: 719970 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:18:
Ja dat is een vraag,( Hoe kunnen wij die mensen stoppen ) die stoppen gewoon niet
ikzelf heb al rond de 20 mails ontvangen van dat soort maar wel in de spam box,
één van de laatst is nu
Voorkom afsluiting van internet.... 8)7
Door niets te doen, het stopt vanzelf (of niet -O-). Sowieso niet reageren, want dan weten ze dat je email-adres actief is. Het is nep, dus lekker in de spammap/prullenbak laten zitten :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Snowwie
Perkele schreef op donderdag 31 december 2015 @ 03:21:
Het incassobureau probeerde me de door hun gemaakte kosten aan te smeren, ong. €50,
Incassobureaus zijn gewoon parasieten. Die moeten gewoon verboden worden, net als uitzendbureaus. (maar dat is een heel ander verhaal).

De laatste tijd gaat het over een email account
dat men ook moet betalen via paysafecard 8)7

en een email account is gewoon gratis

• Snowwie
Mijn vriendin had vandaag weer een nieuwe in de mail box:

Het is weer wat. En weer van een gmx.com adres.
Ik heb in haar Ziggo Mail alles van gmx geblokkeerd, tenminste als het werkt.
Vordering van:
E-mail provider Nederland
uit goederenlevering
Factuurnummer(s): 4QZQ0-H3G78-9S5 7O0R0-H5F57-1H5

Dossiernummer: 0-870139450380-0
Klantnr.: 26514985964

Geachte,

Bij deze willen wij u op de hoogte stellen van een openstaande vordering welke wij namens onze opdrachtgever trachten te incasseren.
De vordering is voor het gebruik van uw e-mail adres en zijn de jaarlijkse kosten.
Tot onze spijt heeft onze opdrachtgever tot op heden geen betaling ontvangen van de betaling van uw e-mail account ()

LET OP: Bij geen betaling voor zaterdag 16 januari 2016 16:00 zullen we uw e-mail account afsluiten, hierdoor kunt u dan geen e-mails meer ontvangen en zullen al uw mails verwijderd worden van onze servers, dit is achteraf helaas niet terug te zetten!

Betreffende dossier:

Gebruik van e-mail account ()
Jaarlijkse kosten: €11,49
Wettelijke incassokosten: €40,-

Totaal: €51,49

Gezien bovenstaande is uw dossier inmiddels overgedragen aan onze juridische afdeling, welke momenteel uw dossier aan het voorbereiden is op de start van een gerechtelijke procedure.

U kunt deze procedure voorkomen door uiterlijk voor zaterdag 16 januari 2016 16:00 het volledige openstaande bedrag ad EUR 51,49 te voldoen.
Indien het bedrag niet uiterlijk zaterdag 16 januari 2016 16:00 is bijgeschreven op onze rekening zullen wij het dossier direct doorsturen aan onze gerechtsdeurwaarder en zullen alle hiermee gemoeide gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten voor uw rekening komen.

Hoe betaal ik de openstaande vordering?

- Ga naar www.beltegoed.nl
- Koop een PaySafe Card met een waarde van €50,-
- Reken de PaySafe Card af met iDeal
- Stuur ons de PaySafe Card code door te antwoorden op deze e-mail, de code heeft 16 cijfers en begint NIET met 0000!

LET OP: Vergeet niet de code aan ons te mailen, zonder code kunnen we helaas uw vordering niet verwerken!

Hoogachtend,

Dhr. Mr. H.I. den Hertogh
Financieel & juridische dienstverlening

[Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 16-01-2016 15:55]

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Snowwie schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:54:
Ik heb in haar Ziggo Mail alles van gmx geblokkeerd, tenminste als het werkt.
Daar zal je vriendin blij mee zijn. En als het een volgende keer van gmail.com komt of lijkt te komen, blokkeer je dan gmail.com?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Fore!
  • Nu online
8088 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:12:
[...]

Daar zal je vriendin blij mee zijn. En als het een volgende keer van gmail.com komt of lijkt te komen, blokkeer je dan gmail.com?
Beetje overdreven vind je zelf niet? Vind het geen slechte handeling, sowieso omdat "niemand" dat domein gebruikt.

En dan nog over @gmail, beetje professioneel bedrijf heeft z'n eigen domein. Verder zul je weinig missen, je leest het anders wel eerst op FB :+

En dit was voor België onder afzender ................@muchomail.com

Vordering van:
E-mail provider Belgium
uit goederenlevering
Factuurnummer(s): 4QZQ0-H3G78-9S5 7O0R0-H5F57-1H5

Dossiernummer: 0-870139450380-0
Klantnr.: 26514985964

Geachte,

Bij deze willen wij u op de hoogte stellen van een openstaande vordering welke wij namens onze opdrachtgever trachten te incasseren.
De vordering is voor het gebruik van uw e-mail adres en zijn de jaarlijkse kosten.
Tot onze spijt heeft onze opdrachtgever tot op heden geen betaling ontvangen van de betaling van uw e-mail account ()
LET OP: Bij geen betaling voor zaterdag 16 januari 2016 16:00 zullen we uw e-mail account afsluiten, hierdoor kunt u dan geen e-mails meer ontvangen en zullen al uw mails verwijderd worden van onze servers, dit is achteraf helaas niet terug te zetten!

Betreffende dossier:

Gebruik van e-mail account ()
Jaarlijkse kosten: €11,49
Wettelijke incassokosten: €40,-

Totaal: €51,49

Gezien bovenstaande is uw dossier inmiddels overgedragen aan onze juridische afdeling, welke momenteel uw dossier aan het voorbereiden is op de start van een gerechtelijke procedure.

U kunt deze procedure voorkomen door uiterlijk voor zaterdag 16 januari 2016 16:00 het volledige openstaande bedrag ad EUR 51,49 te voldoen.
Indien het bedrag niet uiterlijk zaterdag 16 januari 2016 16:00 is bijgeschreven op onze rekening zullen wij het dossier direct doorsturen aan onze gerechtsdeurwaarder en zullen alle hiermee gemoeide gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten voor uw rekening komen.

Hoe betaal ik de openstaande vordering?

- Reken de PaySafe Card af met Bankcontact
- Stuur ons de PaySafe Card code door te antwoorden op deze e-mail, de code heeft 16 cijfers en begint NIET met 0000!

LET OP: Vergeet niet de code aan ons te mailen, zonder code kunnen we helaas uw vordering niet verwerken!

Hoogachtend,

Dhr. Mr. H.I. den Hertogh
Financieel & juridische dienstverlening

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

rieshjart schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:31:
Beetje overdreven vind je zelf niet?
Een legitiem domein blokkeren omdat daar weleens spam vandaan komt (of lijkt te komen - ik heb in dit hele topic nog geen header voorbij zien komen), terwijl er betere, geëigende middelen zijn (zoals gebruik maken/trainen van spamfilters, rapporteren bij abuse@ of simpelweg negeren) vind ik heel erg overdreven, ja.
Vind het geen slechte handeling, sowieso omdat "niemand" dat domein gebruikt.
Niemand, op 16,9 miljoen actieve gebruikers per maand na.
En dan nog over @gmail, beetje professioneel bedrijf heeft z'n eigen domein. Verder zul je weinig missen, je leest het anders wel eerst op FB :+
Afgezien van het feit dat dat slechts jouw perceptie is, impliceer je hiermee dat het identificeren van scams kinderlijk eenvoudig is, wat het blokkeren van legitieme domeinen overbodig maakt. Wat Facebook(?) hiermee te maken heeft is me een raadsel.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Fore!
  • Nu online
8088 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:12:
[...]

Een legitiem domein blokkeren omdat daar weleens spam vandaan komt (of lijkt te komen - ik heb in dit hele topic nog geen header voorbij zien komen), terwijl er betere, geëigende middelen zijn (zoals gebruik maken/trainen van spamfilters, rapporteren bij abuse@ of simpelweg negeren) vind ik heel erg overdreven, ja.
Legitiem domein? Ja dat zal dan wel... De gebruikers laten het alleen van zich afweten hoe zuiver ze zijn...
Dus blokkeren van een 1 of ander gratis mail dienst waar je last van hebt in de vorm van SPAM?
Zolang je het volgende overweegt of er bekenden zijn die gebruik maken van dit domein lijkt het mij absoluut geen kwaad kunnen.
Plus als je bedenkt dat in dit geval om simpelweg thuisgebruik gaat kunnen de geavanceerde tijdrovende oplossingen wel achterwege gelaten worden.
[...]

gmail of gmx? Nogmaals overwegen of er bekenden gebruik maken van dergelijk adres en wanneer dat niet het geval is, dan lijkt het mij een hele behoorlijke manier om van spam af te komen.

Ik weet dat het in Nederland wat versplinterd is welk gratis adres er door mensen in gebruik is genomen, maar voornamelijk is dat toch gebleven bij yahoo, msn, hotmail en gmail (als vriend(in) van persoon x het aanraad gaat vriend(in) daar ook zn mail afnemen).

Maar wat is het vervelendste wat kan overkomen, je ontvangt een mailtje niet van particulier X of je ontvangt de lading SPAM/SCAM niet meer van @gratisdomein.com ??
Als op een bepaald moment iemand tegenkomt die toch gebruik maakt van gmx.com, dan kan er overwogen worden nieuwe passende maatregelen te nemen.
[...]

Afgezien van het feit dat dat slechts jouw perceptie is, impliceer je hiermee dat het identificeren van scams kinderlijk eenvoudig is, wat het blokkeren van legitieme domeinen overbodig maakt. Wat Facebook(?) hiermee te maken heeft is me een raadsel.
Nu maak je een wat rare wending en aan namens die niet kloppen.
Ik vind het niet kinderlijk eenvoudig, vanuit mijn perceptie gezien, ik lees de meeste mail via de smartphone en zo kunnen de meeste scams toch legitiem overkomen omdat ik niet in een oogwenk kan zien van welk adres zij afkomstig zijn.
Zodra ik dat gezien hebt is deze verwijderd.

Daar komt ook vandaan dat ik een bedrijf zonder eigen domein niet zelf respecterend vind (of gebruik maakt van @internetprovider.nl) Het kost geen drol om een enkele mail dienst af te nemen i.c.m. eigen domeinnaam en eventueel website tools.

Plus je hebt voor je domein betaalt en is op die manier te achterhalen wie daadwerkelijk eigenaar/gebruiker wanneer er stront aan de knikker is kun je daar nog wat mee, veel meer dan in het geval van @freemailhoster.com

FB->GMAIL ja daar schakelde ik wat te snel, ik bedoelde ermee dat de contacten van bekenden mogelijk via beide wegen gaan (en dan nog WhatsApp buiten gelaten).
Maar goed dat was niet serieus bedoelt (hoopte ik duidelijk te maken met :+ ) en ga ik ook niet serieus op verder.

• Uncle Mel
8088 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:12:
[...]

Ik heb even in mijn eigen inbox gespit, en de enige record van een gmx mailaccount was iemand die iets via e-bay had verkocht waarbij het geleverde product niet overeenkwam met het aangeboden goed.

Ik zeg niet dat iedereen die gmx gebruikt crimineel is of zo, maar het is wel toevallig ;)

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

rieshjart schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:29:
Plus als je bedenkt dat in dit geval om simpelweg thuisgebruik gaat kunnen de geavanceerde tijdrovende oplossingen wel achterwege gelaten worden.
Is negeren, klikken op 'delete', klikken op 'junk' of klikken op 'forward' en het invullen van abuse@ geavanceerder en tijdrovender dan een filter per domein instellen?
gmail of gmx?
Gmx.net en gmx.com. Bijna een jaar geleden zat Gmail op zo'n 900 miljoen gebruikers. Vandaar mijn vraag aan Snowwie waar voor hem de grens ligt.
Nogmaals overwegen of er bekenden gebruik maken van dergelijk adres en wanneer dat niet het geval is, dan lijkt het mij een hele behoorlijke manier om van spam af te komen.
Het is als schieten op een mug met een kanon: het kost onnodig veel moeite en je veroorzaakt onnodig bijeffecten. Als je dan toch extra moeite wilt doen, stel dan de transporteur op de hoogte zodat zij, waar mogelijk, de oorzaak aan kunnen pakken.
Ik weet dat het in Nederland wat versplinterd is welk gratis adres er door mensen in gebruik is genomen, maar voornamelijk is dat toch gebleven bij yahoo, msn, hotmail en gmail (als vriend(in) van persoon x het aanraad gaat vriend(in) daar ook zn mail afnemen).
Wellicht, maar de wereld en het internet bestaan uit meer dan Nederland.
Maar wat is het vervelendste wat kan overkomen, je ontvangt een mailtje niet van particulier X of je ontvangt de lading SPAM/SCAM niet meer van @gratisdomein.com ??
Dat lijkt me vervelender dan nog een scammail ontvangen (waarop de kans steeds kleiner wordt naarmate je er meer als spam markeert).
Als op een bepaald moment iemand tegenkomt die toch gebruik maakt van gmx.com, dan kan er overwogen worden nieuwe passende maatregelen te nemen.
Dat zijn dus allemaal extra, overbodige overwegingen en handelingen.
Nu maak je een wat rare wending en aan namens die niet kloppen.
Ik vind het niet kinderlijk eenvoudig, vanuit mijn perceptie gezien, ik lees de meeste mail via de smartphone en zo kunnen de meeste scams toch legitiem overkomen omdat ik niet in een oogwenk kan zien van welk adres zij afkomstig zijn.
Wat doet de bewering dat bedrijven die zichzelf serieus nemen vanaf een eigen domein mail versturen er dan toe? En hoe ga je dan om met spam en scams die vanaf een gespoofd domein komen?
Uncle Mel schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:18:
Ik zeg niet dat iedereen die gmx gebruikt crimineel is of zo, maar het is wel toevallig ;)
Inderdaad.

• Fore!
  • Nu online
8088 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:18:
[...]

Is negeren, klikken op 'delete', klikken op 'junk' of klikken op 'forward' en het invullen van abuse@ geavanceerder en tijdrovender dan een filter per domein instellen?
+
Dat lijkt me vervelender dan nog een scammail ontvangen (waarop de kans steeds kleiner wordt naarmate je er meer als spam markeert).
+
Dat zijn dus allemaal extra, overbodige overwegingen en handelingen.
Dat vind jij persoonlijk minder werk, terwijl ik daar het totaal omgekeerde in zie...
Het is als schieten op een mug met een kanon: het kost onnodig veel moeite en je veroorzaakt onnodig bijeffecten. Als je dan toch extra moeite wilt doen, stel dan de transporteur op de hoogte zodat zij, waar mogelijk, de oorzaak aan kunnen pakken.
Je bent zelf al met al die extra moeite bezig, terwijl ik van het blokkeren al lang ongestoord van heb kunnen genieten.
Wellicht, maar de wereld en het internet bestaan uit meer dan Nederland.
Dan hebben we nog de overweging wie van de vrienden/kennissen kring gebuikt maakt van dat domein.
Wat doet de bewering dat bedrijven die zichzelf serieus nemen vanaf een eigen domein mail versturen er dan toe? En hoe ga je dan om met spam en scams die vanaf een gespoofd domein komen?
Wikipedia: Reverse DNS lookup

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het is niet ondenkmaar dat een bedrijf meer dan 1 server heeft he.

Dus:

Spf records, DKIM, helo,
dnsbl servers

spam score opbouwen

[Voor 4% gewijzigd door Fish op 18-01-2016 18:25]

Iperf

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

rieshjart schreef op maandag 18 januari 2016 @ 17:31:
Dat vind jij persoonlijk minder werk, terwijl ik daar het totaal omgekeerde in zie...
Misschien tellen we dan beiden anders. Zo tel ik:
• negeren: 0 muisklikken
• verwijderen: 1 muisklik
• als spam markeren: 1 muisklik
• forwarden: 1 muisklik + 1 ontvanger toevoegen + 1 regel tekst toevoegen: "Dear sir, madam, today I received this scam coming from your service, please investigate."

Kost het toevoegen van een domein aan een blacklist minder handelingen dan een van bovenstaande opties?
Je bent zelf al met al die extra moeite bezig, terwijl ik van het blokkeren al lang ongestoord van heb kunnen genieten.
En je loopt mogelijk mail mis. En je spamfilter is niets wijzer geworden, waardoor soortgelijke scams van andere domeinen gewoon doorgelaten worden.
Dan hebben we nog de overweging wie van de vrienden/kennissen kring gebuikt maakt van dat domein.
Als je mailverkeer zich beperkt en blijft beperken tot alleen vrienden en kenissen waarvan de maildomeinen bekend zijn en blijven, dan is het inderdaad erg gemakkelijk. Maak dan lekker gebruik van een whitelist.
Ik begrijp niet welke vraag je hiermee probeert te beantwoorden (als het al als zodanig bedoeld is). Een beetje mailserver doet sowieso een PTR check, maar laat gelukkig, zoals Fish aangeeft, z'n oordeel niet alleen daar van afhangen.

• 26779
  • Niet online
gmx (.net en .com ... zelfde club) is wel degelijk een legitiem domein. Ik heb al zo'n 15 jaar daar een mailadres en tot voor kort was dit mijn hoofd emailadres. Inmiddels ben ik overgestapt op een mailadres van mijn eigen domein. Mijn vrouw gebruikt nog steeds haar gmx adres als hoofd mailadres.
Waarom: omdat op gmx mail BAR weinig spam binnenkomt. In tegenstelling to hotmail en yahoo en dergelijke.
Tegenwoordig is gmx alleen verkrijgbaar voor mensen uit Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk. Dat was vroeger anders. Echter bestaande adressen blijven gewoon gehandhaafd.
Ikzelf vind gmx verder gewoon een aanrader. De webinterface is prima en met een mailclient kan je gewoon via imap (of als je dat zou willen pop) en smtp je mail ontvangen en versturen.

Lang verhaal kort: ik ben het volledig met 8088 eens dat het blokkeren van een heel domein wel heel rigoureus is, alleen maar omdat je via een gmx account spam binnenkrijgt..

krijg nog steeds van die mails binnen van die internet oplichters,
betaal nooit met visa of mastercard anders hebben ze uw gegevens
en dan ben je al uw geld kwijt

Groetjes

Anoniem: 736893

Beste,

ik heb mij vanavond een bult verschoten en bijna betaald. Heb een mail ontvangen van WINDOWS B.V.
Ik zou zogezegd een uprade gedaan hebben van mijn Windows versie op 10/11/2015 om 16:09.
Het komt erop neer dat ik nu gisteren 13/02/2016 om 19:33:39 een mail heb gekregen tot directe betaling en dit tegen nu zondag 14/02/2016 voor 18u. Om de betaling te doen moest ik naar www.becharge.be gaan en PaySafe Card aanklikken en een bedraag hier 50€ selecteren en dan mijn betaling afronden via bankcontact..
Ik was zo in paniek omdat er nu aanstaande maandag om 13u een deurwaarder aan mijn deur ging staan voor mijn inboedel aan te slaan. Gelukkig rook mijn vriend onraad en heb ik toch maar niet betaald. Ik heb wel al een mail verstuurd naar mijn advocaat best nog eens doorgeven aan politie zeker? Of wat zouden jullie doen.
Moet wel erbij zetten dat de bewuste mail in mijn ongewenste mail zat.
Oef ik ben toch al wat gerustgesteld als ik op deze forum las dat er nog mensen zijn die dat ontvangen hadden.
Goedenavond verder.
Marcella.
14/02/2016 ;) ;w

• Onbekend
Klopt die datum van 10 november wel? Zo ja, dan ben ik erg benieuwd hoe de spammer aan deze exacte informatie is gekomen.

• Techneut
  • Niet online
Ik verbaas me steeds weer hoe mensener toe worden gebracht om zich zorgen te maken over deze volstrekte onzin.

1. Je weet weet toch zelf wel wat je hebt besteld? Als je dan een betalingsherinnering krijgt, dan zal er dunkt me toch een "oh ja, dat is waar ook". Maar dan weet je ook de betalingswijze en ik vermoed dat die vasr niet overeen komt met deze,
2. De genoemde termijn van slechts één à twee dagen. Het mag toch duidelijk zijn dat dit heel ongebruikelijk is? Vooral het meteen dreigen met een deurwaarder en inbeslaglegging. Dat kan helemaal niet eens.
3. Windows BV. bestaat niet eens, behoudens een mogelijke naam van een ruitenzetter.
4. Ik verbaas me ook dat er nog serieus wordt gereageerd. Natuurlijk is die datum maar een slag in de ruimte. Het enige dat ook bij deze lui bekend is, is dat rond die datum de uitrol begon van de eerste grote update. Voorts weet iedereen dat Windows 10 een jaar lang gratis is als je Windows 7 of 8.1 hebt, inclusief de updates. Ze weten overigens niet eens of je sowieso een Windowsversie hebt. Behoudens dan, zie reactie van Onbekend hieronder mogelijke gebruikmaking van spyware.
Maar dan nog, vanwaar toch nog zulke paniekberichten in plaats ban bij wijze van spreken krom liggen van het lachen over de gebruikte dreigingen? Alleen de toon al, dat neem je toch niet serieus?

[Voor 8% gewijzigd door Techneut op 14-02-2016 22:50]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-05 12:06
Misschien moeten jullie een first post van een iemand die zich vandaag registreerde niet zo serieus nemen.
Die smileys wijzen op humor. Hoop ik toch, althans.....

Anders ja, niet te veel denken en de betroffen erop wijzen dat ook zoiets bestaan als bewindvoering.
Want aan dat niveau moet je dan gaan denken.

• Onbekend
Techneut schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:56:
4. Ik verbaas me ook dat er nog serieus wordt gereageerd. Natuurlijk is die datum maar een slag in de ruimte. Het enige dat ook bij deze lui bekend is, is dat rond die datum de uitrol begon van de eerste grote update.
Ik vraag mij af hoe je dat zo zeker weet.
Een virusje op de computer kan eenvoudig elke dag de Windowsversie doorspelen naar een centrale server, en het is voor virussen niet moeilijk om een e-mailadres van de computer af te lezen.

Het is trouwens nog veel eenvoudiger. Bij het bezoek aan een website wordt de user-agent meegegeven en daarin staat vaak ook het besturingssysteem in vermeldt. Door de gebruiker zich te laten registreren voor een nieuwsbrief of te laten meedoen met een actie d.m.v. het achterlaten van een e-mailadres, hebben ze meteen 100% beet.

nzake uw openstaande schuld hebben we u meerdere e-mail gestuurd, als u niet aan deze vordering voldoet zullen we de vordering verhogen met de wettelijke kosten voor gerechtsdeurwaarders en het Griffierecht, totaal extra €436,54.

Gezien het stadium van uw vordering hebben we voor a.s. maandag, 15-02-2015 om 13:00 een afspraak ingepland om beslag te komen leggen op uw inboedel.

Betaal dus direct, en voorkom deze extra kosten en het beslag op uw inboedel!

U heeft een Windows upgrade gedaan van uw Windows versie op 10-11-2015 om 16:09.

Uw Windows update is automatische door Windows op uw computer geïnstalleerd gezien u daarvoor toestemming heeft gegeven door akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden (artikel 8, punt 1.2).

De kosten van uw upgrade zijn inmiddels verhoogd met de wettelijke incassokosten, u dient de openstaande kosten zo spoedig mogelijk te voldoen om nog in aanmerking te komen voor een minnelijk traject.

De kosten voor een eventueel gerechtelijke procedure zullen we geheel verhalen op u, denk voor een standaard procedure aan ongeveer €450,-.

Uw betreffende vordering:

Windows upgrade: €10,99

Wettelijke incassokosten: €37,82

Wettelijke handelsrente: €1,19

Totale schuld: €50,00

We verzoeken u vriendelijk, doch zeer dringend om de openstaande som a.d. €50,00 direct te voldoen aan ons, uiterst zondag 14-02-2016 voor 18:00.

Gezien u aan het einde staat van een minnelijke procedure aanvaarden wij in dit stadium enkel en alleen nog spoedbetalingen via becharge.be

Om het voor u gemakkelijk te maken om te betalen, volgt hier aan stappenplan:

- Selecteer '€50,-' als bedrag

- Rond uw betaling af met Bankcontact

Na het afronden van uw betaling ontvangt u een 16 cijferige code, deze code is een bewijs van uw betaling, om uw betaling af te ronden dient u deze code in te vullen op onze website, waarna u een bewijs van betaling zult ontvangen.

Vergeet dit niet, anders verwerken we namelijk uw betaling helaas niet!

Klik hier om uw code aan ons door te geven!

Hoogachtend,

Mr. A.J. van der Graaff

Juridische dienstverlening

Microsoft Nederland B.V.

One-Click Unsubscribe Report Spam Web Version

• 26779
  • Niet online
Hoogachtend,

Mr. A.J. van der Graaff

Microsoft Nederland B.V.
Hier gaan ze wel erg de fout in. Microsoft Nederland BV is wel degelijk een officiële club. Mailtje forwarden naar de 'echte' Microsoft zodat zij hun advocaten er op kunnen zetten (ipv jij ;) )

https://www.microsoft.com/netherlands/msnederland/contact/

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 719970 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:07:

openstaande bedrag ad EUR 51,49 te voldoen.

whehehe deze

Hoe ga je 51,49 betalen met een paysafecard van 50 euro :P

[Voor 22% gewijzigd door Fish op 15-02-2016 17:55]

Iperf

Inzake uw openstaande schuld hebben we u meerdere e-mail gestuurd, als u niet aan deze vordering voldoet zullen we de vordering verhogen met de wettelijke kosten voor gerechtsdeurwaarders en het griffierecht de totale extra kosten zullen dan €436,54 bedragen.

Gezien het stadium van uw vordering hebben we voor a.s. donderdag., 18-02-2015 om 16:00 een afspraak ingepland om beslag te komen leggen op uw inboedel e.

Betaal dus direct, en voorkom deze extra kosten en het beslag op uw inboedel!

U heeft een Windows upgrade gedaan van uw Windows versie op 10-11-2015 om 16:09.

Uw Windows update is automatische door Windows op uw computer geïnstalleerd gezien u daarvoor toestemming heeft gegeven door akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden (artikel 8, punt 1.2).

De kosten van uw upgrade zijn inmiddels verhoogd met de wettelijke incassokosten, u dient de openstaande kosten zo spoedig mogelijk te voldoen om nog in aanmerking te komen voor een minnelijk traject.

De kosten voor een eventueel gerechtelijke procedure zullen we geheel verhalen op u, denk voor een standaard procedure aan ongeveer €450,-.

Uw betreffende vordering:

Windows upgrade: €10,99

Wettelijke incassokosten: €37,82

Wettelijke handelsrente: €1,19

Totale schuld: €50,00

We verzoeken u vriendelijk, doch zeer dringend om de openstaande som a.d. €50,00 direct te voldoen aan ons, uiterst woensdag 17-02-2016 voor 16:00.

Gezien u aan het einde staat van een minnelijke procedure aanvaarden wij in dit stadium enkel en alleen nog spoedbetalingen via becharge.nl

Om het voor u gemakkelijk te maken om te betalen, volgt hier aan stappenplan:

- Ga naar www.becharge.nl

- Selecteer '€50,-' als bedrag

- Rond uw betaling af met iDeal

Na het afronden van uw betaling ontvangt u een 16 cijferige code, deze code is een bewijs van uw betaling, om uw betaling af te ronden dient u deze code in te vullen op onze website, waarna u een bewijs van betaling zult ontvangen.

Vergeet dit niet, anders verwerken we namelijk uw betaling helaas niet!

Klik hier om uw code aan ons door te geven!

Hoogachtend,

Mr. A.J. van der Graaff

Microsoft Nederland B.V.

One-Click Unsubscribe Report Spam Web Version
© 2016 Microsoft Gebruiksrechtovereenkomst Privacy en cookies Ontwikkelaars Nederlands

• muppet99
  • Laatst online: 21:14
Ben ik de enige die moest lachen om P.E. die bij Windows werkt en je aanklaagt voor een upgrade?

https://technet.microsoft...ry/cc766093(v=ws.10).aspx

Carpe Diem

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

@peeka: Is het feit dat ze blijven mailen, en de datum vooruit blijven schuiven zonder daadwerkelijke actie (deurwaarders danwel verhoging van de kosten) niet voldoende reden om je te realiseren dat je deze mails (redelijk) ongezien kunt deponeren in je trashcan?
Persoonlijk zie ik het nut van het continue plaatsen van dezelfde scam niet echt (of de intentie moet natuurlijk zijn dat een willekeurige lezer van dit topic zich aangesproken gaat voelen en op basis daarvan alsnog betaalt ;) )

me @ last.fm

• Vermeulen
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Vermeulen

Stomp niet af, blijf slijpen

muppet99 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:07:
Ben ik de enige die moest lachen om P.E. die bij Windows werkt en je aanklaagt voor een upgrade?

https://technet.microsoft...ry/cc766093(v=ws.10).aspx
Gelukkig is het niet Bart P.E. (Bart Lagerweij) :)

Do whatever you love and you will be free

Onderstaand kunt u de concept dagvaarding welke is opgesteld door onze advocaat vinden, we geven u nog één laatste kans om te betalen zonder kostbare procedure door te afkoopsom a.d. €100,- DIRECT doch voor 23-02-2016 15:00 te voldoen aan ons.
We begrijpen dat u een Belgische inwoner bent echter valt u met deze casus onder het Nederlandse civiele recht, onze gerechtsdeurwaarders zijn ook in Belgie gemachtigd tot het incasseren van vordering, beslag leggen en te procuderen.
U betaald eenvoudig door een PaySafe Card met een waarde van €100,- aan te schaffen bij www.sneltegoed.nl.
U besteld een PaySafe Card en rekent deze af Bankcontact, vervolgens zult u een 16 cijferige betaalcode ontvangen welke u aan ons dient door te geven op onze betaal website, vergeet niet uw code door te geven, anders kunnen we uw betaling helaas niet verwerken!

Klik hier om naar onze betaal website te gaan

Hoogachtend,
I. Perenboom
Gerechtsdeurwaarder

-----------------------------------------------------------------

Heden, de 22 februari tweeduizend vijftien, op verzoek van Windows B.V., gevestigd te Evert van de Beekstraat 354, 1118 CZ te Schiphol
GEDAGVAARD:
, wonende bij natuurlijk persoon aldaar mijn exploot doende en afschrift van deze dagvaarding en de daarin genoemde producties latende aan;
OM:
op 26 februari, de tweeduizend zestien, ‘s ochtends om 11:00 uur te verschijnen, in persoon of vertegenwoordigd door een gemachtigde advocaat, op de openbare terechtzitting van de kantonrechter van de rechtbank te Amsterdam, kamer voor kantonzaken, welke zitting op dat tijdstip zal worden gehouden in het gerechtsgebouw Amsterdam te Amsterdam aan de Parnassusweg 220, 1076 AV;
MET AANZEGGING:
indien gedaagde niet op de voorgeschreven wijze, te weten in persoon of vertegenwoordigd door een gemachtigde, in het geding verschijnt en de voorgeschreven termijnen en formaliteiten in acht zijn genomen, de rechtbank tegen gedaagde verstek zal verlenen en de vordering van eiser zal toewijzen, tenzij deze vordering de rechtbank onrechtmatig of ongegrond voorkomt;
gedaagde op de terechtzitting mondeling kan antwoorden op de vordering van eiser of een met redenen omkleed schriftelijk antwoord kan indienen bij het griffie van de rechtbank, van gedaagde bij verschijning in de procedure geen griffierecht zal worden geheven;
TENEINDE:
Alsdan te horen eis doen op de volgende gronden:
Windows B.V. vordert de hoofdsom a.d. €10,99 voor een update van Windows, deze is niet betaald door gedaagde en daarom vordert Windows B.V. tot betaling van de complete som vermeerderd met de wettelijke incassokosten.
Eiser is een besloten venootschap inschreven bij de Kamer van Koophandel te Amsterdam die software diensten levert aan particulieren, bedrijven, instellingen en overheidsinstanties.
Gedaagde is een consument die de update heeft geaccepteerd zoals omschreven in de algemene voorwaarden van Client.
Feiten en omstandigheden;
Gedaagde heeft de update op 12-10-2015 om 15:04 afgerond en is akkoord gegaan met de geldende algemene voorwaarden van client, dit kan automatische zijn gegaan door de computer van gedaagde gezien dit in in instellingen kan zijn ingesteld.

Rechtsgronden en vorderingen;
De vordering bedraagt €10,99 verhoogt met €40,- wettelijke incassokosten en €0,61 wettelijke handels rente,
vordering bedraagt €342,61 kosten voor een buitengerechtelijke procedure,
vordering bedraagt het griffierecht a.d. €332,91 en de kosten voor mij in dezes als gerechtsdeurwaarder

Verweren gedaagde(n) en weerlegging;
Er is geen verweer van gedaagde bekend bij ons kantoor en client

MITSDIEN:
het de rechtbank behage bij vonnis, voor zover mogelijk uitvoerbaar bij voorraad,
Gedaagde te veroordelen aan eiser tegen behoorlijk bewijs van kwijting te betalen een bedrag van EUR 727,12, te vermeerderen met de wettelijke handelsrente over dit bedrag, te rekenen vanaf 12-10-2015, althans de datum van de onderhavige dagvaarding tot de dag der algehele voldoening.

EN;
Gedaagde te veroordelen in de kosten van de procedure.

Kosten dezes voor mij, deurwaarder, zijn EUR 89,11

Nu heb ik ineens upgrade gedaan in oktoberr,in vorige mails november en die rotzooi blijft maar duren pffff.Die stoppen echt niet hé.Datum van zijn mail klopt ook niet Heden 22 februari tweeduizend vijftien schrijft ie.Amaai en dat voor een deurwaarder :)

[Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 719566 op 22-02-2016 19:29]

de Graaf - Gerechtsdeurwaarders (veendorpincasso@outlook.com) 0:27 Dit bericht boven aan het Postvak IN laten staan
Aan:
veendorpincasso@outlook.com
Laatste kans tot betaling in minnelijk traject!
Geachte,

Op grond van artikel 3, lid 1 van de algemende voorwaarden van onze cliënt Windows, vorderen wij directe betaling van het door uw verschuldigde bedrag a.d. €100,-.

U heeft op 03-10-2015 om 15:03 een update aan uw Windows gedaan, het kan zijn dat dit geheel automatische is gegaan.
Op grond van de algemene voorwaarden waarmee u automatische akkoord ging bij het gebruiken Windows vorderen wij daarom betaling voor het verschuldigde bedrag.

We hebben u sinds december meerdere malen verzocht om betaling, helaas bent u in verzuim gebleven, ons cliënt heeft ons daarom verzocht om over te gaan tot vergaande rechtsmaatregelen wanneer u niet betaald voor morgen (04-03-2016).

We zullen uw Windows blokkeren waardoor u geen gebruik meer kunt maken van uw laptop, computer, smartphone en/of tablet, we dwingen via de rechtbank onder het arrondisement van Gent een beslag op uw inkomen en roerende goederen af en blokkeren uw e-mail adres voor verder gebruik.

Om dit te voorkomen dient u de openstaande factuur voor 04-03-2016 om 17:00 te betalen via onze spoed betalings partner PaySafe Benelux, dit doet u door:

- Ga naar www.sneltegoed.nl
- Bestel een PaySafe Card met een waarde van €100,-
- Reken deze af met Bankcontact of iDeal
- Stuur de code aan ons toe via onze website door hier te klikken

Let op: geef de code door aan ons via onze website, anders kunnen we uw betaling namelijk helaas niet verwerken!

Na betaling ontvangt u een betaalbewijs van ons ter bevestiging.

Onder alle reserves verblijf ik,
Onder hoogachting,

Dhr. Mr. I. Perenboom
Juridische dienst & gerechtsdeurwaarder

De zelfde mail ontvangen maar wel onder afzender degraafincasso@mail.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

palleter wanneer houd dat op word beetje beu

Acties:
  • 0Henk 'm!

Laatste kans tot betaling in minnelijk traject ronny!
de Graaf incasso (degraafincasso@gerechtsdeurwaarders.be) Toevoegen aan contactpersonen 5/03/2016
Aan:
degraafincasso@gerechtsdeurwaarders.be
Van: de Graaf incasso (degraafincasso@gerechtsdeurwaarders.be)
Verzonden: zaterdag 5 maart 2016 21:50:12
Aan:
Microsoft SmartScreen heeft dit bericht gemarkeerd als ongewenst en het wordt na tien dagen verwijderd.
Dit bericht is veilig!|Ik weet het niet zeker, ik controleer dit
Geachte

Op grond van artikel 3, lid 1 van de algemende voorwaarden van onze cliënt Windows, vorderen wij directe betaling van het door uw verschuldigde bedrag a.d. €100,-.

U heeft op 03-10-2015 om 15:03 een update aan uw Windows gedaan, het kan zijn dat dit geheel automatische is gegaan.

Op grond van de algemene voorwaarden waarmee u automatische akkoord ging bij het gebruiken Windows vorderen wij daarom betaling voor het verschuldigde bedrag.

We hebben u sinds december meerdere malen verzocht om betaling, helaas bent u in verzuim gebleven, ons cliënt heeft ons daarom verzocht om over te gaan tot vergaande rechtsmaatregelen wanneer u niet betaald voor morgen (06-02-2016).

We zullen uw Windows blokkeren waardoor u geen gebruik meer kunt maken van uw laptop, computer, smartphone en/of tablet, we dwingen via de rechtbank onder het arrondisement van Gent een beslag op uw inkomen en roerende goederen af en blokkeren uw e-mail adres voor verder gebruik.

Om dit te voorkomen dient u de openstaande factuur voor 06-02-2016 om 17:00 te betalen via onze spoed betalings partner PaySafe card Benelux, dit doet u door:

- Bestel een PaySafe Card met een waarde van €100,-
- Reken deze af met Bankcontact
- Ga naar onze website door hier te klikken

Let op: geef de code door aan ons via onze website, anders kunnen we uw betaling namelijk helaas niet verwerken!

Na betaling ontvangt u een betaalbewijs van ons ter bevestiging.

Onder alle reserves verblijf ik,
Onder hoogachting,

Dhr. Mr. I. Perenboom
Juridische dienst & gerechtsdeurwaarder

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Echt, wat een ongelofelijke nonsense en onzin in die laatste email. :P
we dwingen via de rechtbank onder het arrondisement van Gent een beslag op uw inkomen en roerende goederen af en blokkeren uw e-mail adres voor verder gebruik.
Over 100 euro 8)7 :D

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Waarom is dit nog een update waard, als 'everyone and their mom' inmiddels al weet dat dit om oplichterij gaat? :F

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vermeulen
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Vermeulen

Stomp niet af, blijf slijpen

Anoniem: 720700 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:50:
palleter wanneer houd dat op word beetje beu
Ik snap jouw verwijt aan palleter niet peeka.. Jullie zijn beiden rond kerst 2015 geregistreerd en blijven hier complete mails posten? Beiden overigens alleen in dit topic actief? Ga wat nuttigs doen.

Do whatever you love and you will be free

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Peeka: wat is de toegevoegde waarde van het contstant blijven posten van nieuwe varianten van de ontvangen mails? Vooral als ze door je mail toch al als spam is gemarkeerd?
Kort en goed... je krijgt spam... weggooien en klaar.
Het blijven herzenden (via mail of dit forum) maakt uiteindelijk van jou net zo goed een spammer...

En dat je het beu wordt... heel simpele oplossing: het heeft al een spam-vlag. Negeer het.

me @ last.fm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad is het niet nodig om de mails te blijven posten.

Het is ondertussen behoorlijk duidelijk, er gewoon niet op reageren.

Zolang de huidige manier van mail-versturen blijft bestaan en zolang er mensen zijn die er in trappen en geld geven, blijft het gebeuren. Je kunt enkel binnensmonds vloeken en de mails in de prullenbak laten knikkeren door het spamfilter.

[Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 06-03-2016 16:24]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Zie ook het artikel op de FrontPage over dit onderwerp.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee