Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 08:45
Alle-kleuren

Sony heeft op de IFA de Xperia Z5 Compact gepresenteerd, een telefoon die veel gelijkenissen vertoont met de Z5, maar een stuk kleiner is. De Z5 Compact is de opvolger van de Z3 Compact die in september 2014 uitkwam. De Snapdragon 801-soc uit de Z3 Compact is verruild door de Snapdragon 810-soc en de accucapaciteit is vergroot van 2600mAh naar 2700mAh. De magnetische connector is niet meer aanwezig, maar de USB aansluiting is nu beter (en zonder klepje) bereikbaar om op te laden. Tenslotte is er in de aan-/uitknop een vingerafdruklezer te vinden.
De Xperia Z5 Compact krijgt bij de release een adviesprijs van €599,- en is vanaf oktober beschikbaar.

Gerelateerde topics:

Product foto's:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Kg6QJzJWQZ754SBmutwo1W4Y/full.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0ZOuq8q0Hfj4ygT4Zx1WjQ0C/full.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/l0d8IyPKU0sAvikbmP47JKTr/full.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/h8wzuwefZnLMglttxP7MBSx2/full.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Z2O366GmeGisjJoT2plReFDZ/full.png

Specificaties:

2G Netwerk:GSM 850/900/1800/1900 MHz
3G Netwerk:WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
4G Netwerk:FDD-LTE 700/800/850/900/1700/1800/1900/2100/2300//2600 MHz
Simkaart:1x Nano-sim)
Formaat:127,3 x 64,7 x 8,99 mm
Gewicht:138g
Scherm type:Triluminos LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren, "Gorilla" glas aan de voorzijde en "versterkt" melkglas aan de achterzijde
Scherm formaat:1280 x 720 pixels, 4,6"
Multitouch: 10 vingers
Waterdicht:Ja, IP65 en IP68
Vingeradrukscanner:Ja, op de aan/uit knop
Hoofdtelefoon aansluiting:Ja, 3,5mm
Luidspreker:Ja, stereo
SD card:Micro SD (maximaal 200GB)
Opslag geheugen (ROM):32 GB
Werkgeheugen (RAM):2 GB
WLAN:Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac op 2,4GHz & 5GHz, Wifi Direct, DLNA, WiFi hotspot
Bluetooth:v4.1 Low Energy, A2DP
NFC:Ja
USB:Micro USB v3.0 (MHL), USB On-the-go
Camera (achterkant):23MP, F2.0 camera, autofocus 0,03 sec., LED flash, 5 x heldere beeldzoom en 8x digitale zoom
Opties:Geo-tagging, touch focus, beeld stabilisatie, HDR, burstmodus, panorama
Video:4k@30fps, videostabilisatie, HDR, filmen met LED verlichting
Camera (front):5 MP
Opties:Geo-tagging, touch focus, beeldstabilisatie
Video:Full HD@30fps
Chipset:Qualcomm MSM8994, Snapdragon 810
CPU:64 bits Octa-Core 4x 2GHz + 4x 1,5GHz
GPU:Adreno 430
Sensoren:Snelheidsmeter, gyroscoop, stappen, nabijheid, kompas, barometer, licht
Radio:Stereo FM radio
GPS:GPS, A-GPS, GLONASS
Kleuren leverbaar:Wit, Zwart, Geel, Roze
Accu:Niet-verwisselbare 2700 mAh accu
Led kleuren:Rood, Groen, Oranje, Cyaan, Wit, Blauw en Violet

Disclaimer voor waterdichtheid bij Sony Z5 telefoons:
*De Xperia Z5 Compact is waterdicht en beschermd tegen stof. Maak je dus geen zorgen als je wordt overvallen door een regenbui of als je je apparaat wilt afspoelen onder een kraan. Houd er wel rekening mee dat alle poorten en aangesloten covers stevig gesloten moeten zijn. Dompel het apparaat niet volledig onder in water en stel het niet bloot aan zeewater, zoutwater, chloorwater en vloeistoffen zoals dranken. Bij misbruik en oneigenlijk gebruik van het apparaat vervalt de garantie. Het apparaat heeft de IP-classificatie IP65/68. Ga voor meer informatie naar www.sonymobile.com/waterproof.
Opmerking: de Xperia heeft een USB-poort zonder afdekking voor aansluiten en opladen. Voor het opladen moet deze USB-poort volledig droog zijn.

Dit topic is gemaakt met de basis die CLB heeft gelegd bij de voorgaande topics. Bedankt daarvoor!

Xperia-zwart

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 04-09-2015 23:33 . Reden: Specificaties aangepast n.a.v. de White paper ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:04
Erg jammer dat de magnetische connector niet meer aanwezig is :/. Ik gebruik nu de desk dock als houder in de auto, en dat is echt ideaal, voor mij waarschijnlijk rede om deze over te slaan.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 16:14
mooie vervanger van de z3 compact. wel even wachten tot de prijs is gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MerijnB schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:51:
Erg jammer dat de magnetische connector niet meer aanwezig is :/. Ik gebruik nu de desk dock als houder in de auto, en dat is echt ideaal, voor mij waarschijnlijk rede om deze over te slaan.
Ik gebruik de magnetische kabel al sinds ik de Z3c had, maar met een dock was het pas echt ideaal. Het is aan de ene kant jammer dat het nu niet meer aanwezig is, maar daarvoor krijg je een toegankelijke USB ingang voor terug. Wat ik had gehoopt, was dat draadloos opladen mogelijk zou zijn. Dat is eigenlijk het enige dat mist om tot de top te behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:18
Ben ik de enige die dit model als een stap terug zie of iedergeval geen upgrade?

De Z3compact is al erg snel. Elke app draait snel genoeg voor een telefoon. Verder:
- geen verandering van het scherm. (Hopelijk wel betere kleurbalans).
- geen magnetische connector. Super handig, zo'n houder.
- het glanzende oppervlak vind ik een luxe/mooie uitstraling hebben. Dat is nu ook verdwenen.
- processor is weinig relevant. Nieuwste processor is niet gebruikt.

Camera is misschien beter, scherm misschien betere kleurbalans. Vingerafdruk is misschien wel handig. Verder nog voordelen??

[ Voor 3% gewijzigd door honey op 04-09-2015 15:52 ]

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
honey schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:50:
Ben ik de enige die dit model als een stap terug zie of iedergeval geen upgrade?

Camera is misschien beter, scherm misschien betere kleurbalans. Verder nog voordelen??
+ Dat het nog steeds een 720p scherm is, vind ik een voordeel. Er zijn over het algemeen weinig scenario's waarbij het handig is om Full-HD op een 4,6" scherm weer te geven. Als reactie kwam ik 1 voordeel tegen: Het lezen van boeken.
+ USB poort zonder klepje
+ 64 bit processor en een Octa-core processor om het werk nog sneller te laten doen voor nu en in de toekomst
+ Persoonlijk vind ik het design van het matglas mooier
+ 32GB opslag
+ Groter accu, maar dat is wellicht wel nodig voor de Snapdragon 810
+ Vingerafdruklezer
+ Er lijkt een soort bumber om de telefoon te zitten = beter bestand tegen stootjes
+ Verbeterde zoomweergave bij foto's

Nadelen:
- De telefoon wordt mogelijk warmer door de Snapdragon 810 V2.1, ik hoop snel goede gebruikersreviews daarover te kunnen vinden. Voorlopig wacht ik nog met de aankoop, maar ik wil hem wel erg graag testen.
- Geen draadloos opladen
- Geen USB-C = mogelijk nieuwe standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-05 23:14

DDX

magnetische connector is idd erg jammer
ik hou het voorlopig wel lekker bij de z3c :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 23:11
DDX schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:51:
Ik ook, zie eerlijk gezegd niet echt een meerwaarde, ik wacht tot de Z7C er is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:33
Deze telefoon heeft bij mij een hoog hebben gehalte :)

Alle vinkjes staan bij mij op groen wat betreft wensen: compact, vlotte soc, mooi design, nagenoeg kale android. Ik ben dus ook heel erg benieuwd naar de eerste gebruikers ervaringen, met name over warmte ontwikkeling en kwaliteit behuizing(lees: barst deze ook spontaan).

Het enige wat me niet zo kan bekoren is de nieuwe Style Cover Window SCR44, wat een spuuglelijk ding. En hoezo een venstertje waarin je een mini widget kunt gebruiken, really :?

[ Voor 21% gewijzigd door Miki op 04-09-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
honey schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:50:
Ik zie het ook niet als upgrade. Ram, resolutie, scherm blijft gelijk. Accu gaat omhoog navenant aan de SoC. Zelf vind ik het matte wel sjieker en ik hoop dat ze met het melkglas qua constructie de kwetsbaarheid v/d Z3c aangepakt hebben. Maar het verschil in prijs tov een Z3c (~375 vs 599) is wel een hoge premium voor een betere camera, betere constructie, betere waterdichtheid/minder klepjes, meer interne opslag, vingerafdrukscanner en mooier design.

Vrees dat de camera niet zo'n verschil gaat maken, constructie net zo is als de Z3c, intern opslag boeit me niet als je microsd er kan frotten, vingerafdrukscanner is een geinige gadget en das dat. Nee, dan wacht ik ook wel een Z7c af met gewoon wel 3/4GB ram, 1920x1080 resolutie in een 4,7 scherm maar soortgelijke body. Dat vind ik dan pas echt een verschil maken en upgradewaardig zijn. Tot die tijd zit ik het wel uit met mijn Xiaomi Mi2s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 14:49
De Z5 Compact is de opvolger van de Z3 Compact die in september 2015 uitkwam.
Dat moet 2014 zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Thanks + gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-05 16:57
Erg benieuwd naar deze telefoon. Ik keek al lang uit naar de Z3 Compact, maar ben nog niet tot kopen overgegaan. Hopelijk zijn de problemen in verband met spontane barsten wel opgelost.

De vingerafdrukscanner spreekt me erg aan, omdat ik mijn volgende telefoon graag beter wil beveiligen (lees: niet gewoon slotje naar rechts swipen :p ). Als de camera ook weer mee kan met de high-end smartphones, dan zou ook dat voor mij een enorm pluspunt zijn. Al helemaal als het scherm vanuit de fabriek beter afgestemd zou zijn in vergelijking met zijn voorganger...

De Snapdragon 810 SOC baart me wel nog wat zorgen, m.b.t. warmteontwikkeling. Benieuwd naar de reviews eens het toestel uit is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 13:55
Prijs is wel hoog voor een telefoon in Android landschap, natuurlijk heeft een iPhone ook maar 720p 4.7inch maar in iOS land heb je geen keuze, terwijl je hier voor 100 minder bv een Galaxy S6 hebt ( niet veel groter ) en hoewel er een verschil zit in beide UI's is een Galaxy S6 buiten batterijduur toch wel een beter toestel op elk vlak.

499 en had hem waarschijnlijk direct gehaald, vind de melkglas look erg cool en helpt zonder twijfel tegen barsten ( reden dat ik geen z3c heb genomen ) maar gelukkig in Android land gaan prijzen redelijk snel omlaag dus hopelijk begin volgend jaar onder de 500 euro voor een z5c

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:44
Kort filmpje waarbij je al goed kan zien hoe matig de camera van de Z3 is vergeleken met de Z5. Deze camera zit ook in de compact modellen.

YouTube: Sony Xperia Z5 vs Xperia Z3 video stabilization comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Behoorlijk wat verschil in scherpte en kleuren.

Ik ben benieuwd of het scherm ook beter is als de Z3C, dit kan wellicht de doorslag geven voor mij. Eigenlijk wel apart dat Sony mede verantwoordelijk is voor de schermen in de iPhone (toch?), welke echt prachtig zijn, maar dat ze bij hun eigen toestellen nooit echt er bovenuit weten te springen met het scherm. Op dat vlak was Sony vroeger ook vaak een voorloper met hun toestellen.

[ Voor 82% gewijzigd door SToRM666 op 05-09-2015 10:48 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:44
Z5 Compact premium? Zou wel lullig zijn als dit waar is.

http://androidworld.nl/ni...k.com&utm_campaign=buffer

[ Voor 4% gewijzigd door Hanky74 op 05-09-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kom maar door. Desnoods importeer ik hem wel. Dan issie pas echt interessant. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 20:47
Joosie200 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 12:25:
[...]

Kom maar door. Desnoods importeer ik hem wel. Dan issie pas echt interessant. :Y
Inderdaad. De Z5 is de eerste reeks sinds mijn Z2 die ik weer enigszins interessant vind en als er een 1080P Z5 Compact komt dan is dat helemaal ideaal. Mijn Z2 volstaat nog prima, maar als tech liefhebber begint het, zeker met zo'n heerlijk overkill 4K versie, toch weer te kriebelen.

Een echte voorkeur voor een formaat heb ik niet, ik zie mij net zo goed met een wat kleinere Z5 Compact lopen als met een grote Z5 Premium, maar hetgeen wat mij destijds tegenhield om een Z1/Z3 Compact te nemen was het scherm; 720p op een 4.6/4.7 inch scherm vind ik het net niet. Het is verre van slecht, zeg een 8 uit 10 score, maar 1080p heeft toch mijn voorkeur. Een Z5 Compact met 1080p, redelijk accu en 4GB RAM klinkt als een ideale kandidaat. Desnoods importeer ik hem, zolang hij de 3G/4G bands van mijn provider maar ondersteunt.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 06:04
Ik heb nog de z1c, destijds ook voor 500 euro gekocht.
Het liefst zou ik weer een kleine telefoon willen, maar als ik moet kiezen tussen 300-400 euro voor een grote telefoon of 600 euro voor een kleine, denk ik dat ik toch voor de grote telefoon zou gaan.

Elke nieuwe versie lijkt duurder te worden terwijl de verbeteringen steeds kleiner worden.
Ook de nieuwe z5c zijn al hardware problemen gevonden bij de camera, 4k opnemen zou nu langer dan 30 sec kunnen omdat daarna de app crasht.

Ik wacht de z5c reviews even af voor dat ik conclusies trek, maar ik denk dat sony het nog wel eens moeilijk kan krijgen met die prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 20:47
REDSD schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:46:
Elke nieuwe versie lijkt duurder te worden terwijl de verbeteringen steeds kleiner worden.
Ook de nieuwe z5c zijn al hardware problemen gevonden bij de camera, 4k opnemen zou nu langer dan 30 sec kunnen omdat daarna de app crasht.
Ow? Ik heb juist totaal het tegenovergestelde gehoord. Helaas heb ik de bron niet meer bij de hand (was een van de honderden hands-on video's op Youtube), maar daar zeiden ze dat de Snapdragon 810 in de Z5 of Z5 Compact niet te warm werd en ze makkelijk 10+ minuten in 4K konden filmen.
Maar ja, ik wacht even rustig de reviews af en oordeel dan wel.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Het liefst zou ik weer een kleine telefoon willen, maar als ik moet kiezen tussen 300-400 euro voor een grote telefoon of 600 euro voor een kleine, denk ik dat ik toch voor de grote telefoon zou gaan.
De Z3C is ook nog een betaalbare optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-05 22:28
In Japan de Compact Premium met...4GB RAM, 1080p en 2900mAh.....

http://www.teknofilo.com/...e-guardado-bajo-la-manga/

Este nuevo modelo llegará a Japón de la mano del operador NTT Docomo, y será una variante mejorada del Xperia Z5 Compact, que se llamará Z5 Compact Premium.

Este modelo llevará el mismo procesador Snapdragon 810 y un aspecto similar al Z5 Compact, pero sustituye los 2GB de RAM por 4GB, la resolución 720p de la pantalla 4,6″ por una resolución 1080p, y la capacidad de la batería de 2.700 mAh por 2.900 mAh.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Een dergelijk bericht staat een aantal posts hierboven ook al ;)
Moi_in_actie schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:51:
Ow? Ik heb juist totaal het tegenovergestelde gehoord. Helaas heb ik de bron niet meer bij de hand (was een van de honderden hands-on video's op Youtube), maar daar zeiden ze dat de Snapdragon 810 in de Z5 of Z5 Compact niet te warm werd en ze makkelijk 10+ minuten in 4K konden filmen.
Maar ja, ik wacht even rustig de reviews af en oordeel dan wel.
Ze hebben misschien een oplossing gevonden om oververhitting tegen te gaan: http://www.gsmarena.com/s..._heat_pipe-news-13865.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Katmi schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:59:
Prijs is wel hoog voor een telefoon in Android landschap, natuurlijk heeft een iPhone ook maar 720p 4.7inch maar in iOS land heb je geen keuze, terwijl je hier voor 100 minder bv een Galaxy S6 hebt ( niet veel groter ) en hoewel er een verschil zit in beide UI's is een Galaxy S6 buiten batterijduur toch wel een beter toestel op elk vlak.

499 en had hem waarschijnlijk direct gehaald, vind de melkglas look erg cool en helpt zonder twijfel tegen barsten ( reden dat ik geen z3c heb genomen ) maar gelukkig in Android land gaan prijzen redelijk snel omlaag dus hopelijk begin volgend jaar onder de 500 euro voor een z5c
1: de iPhone 6 is met 4,7" scherm even groot als de kleinste 5" Android telefoons.

2: De Z3c en Z5c zijn de krachtigste telefoons ter wereld onder de 5" + onder de 130/65mm. Er zijn geen concurrenten. Om dit mogelijk te maken moet er wel een speciaal team zijn ingezet om het zo klein te houden.
€599 is veel geld, maar dat geldt ook voor 5,5" telefoons met dezelfde specs. Het is dus moeilijker en mogelijk veel duurder om zo'n telefoon te maken. Tevens heb je te maken met een speciale afzetmarkt/klantenkring.
Wat mij betreft is het de prijs meer dan waard.

En ja de S6 is veel groter voor mensen die in dit compacte segment een telefoon zoeken. Het is een verschil van 1 hand (om te bedienen).
Ja ik heb de S6 wekenlang getest, dus ik spreek echt uit ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

Naast het formaat is de grootste plus voor mij van de Z3c de enorme batterijduur. Ben dan ook blij dat ze weer voor 720p hebben gekozen (vind het verschil met 1080p op 4.6" miniem) en ook de 2GB RAM is voor mij nog nooit een tekort geweest. Daarnaast is het 720p scherm ook nog goed voor de prestaties. Doe mij dus maar de gewone Z5c ten opzichte van de Z5c premium.

Ik wacht de z5c reviews even af voor dat ik conclusies trek, maar ik denk dat sony het nog wel eens moeilijk kan krijgen met die prijzen.
Mee eens, de Z3 compact zat in zijn adviesprijs 100 euro lager (met zoals altijd bij Sony nog redelijk wat speling voor de verkopers) en daarmee was het een heel goedkoop vlaggenschip, ook een reden voor mij om het toestel te kiezen. Ik heb hem nu bij een 1-jarig Vodafone RED Super abonnement (6GB internet, onbeperkt bellen + sms) voor €65,- de maand en heb ik niets bijbetaald voor de telefoon. Ik heb toentertijd ook gekeken naar de iPhone 6 maar daar moest ik bij dezelfde constructie nog €400,- bijlappen. Een prima reden voor mij om de iPhone 6 niet eens te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Vooralsnog lijkt de Z5c Premium een hoax/scam/droom. Kyoex (expert voor export een unlocken van Japanse telefoons zoals Sharp en Sony), geeft aan dat hij het zal onderzoeken en de berichten in zijn land zal bijhouden. Tot op heden is het nog niet officieel bevestigd. Verwacht echter geen export prijs onder de €700,- (excl. Douane kosten en btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

DDX schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:51:
Ik ben als een kind zo blij met mijn magnetic dock icm Z3c en snap echt niet dat dat eruit is gehaald.
Verder eens met hierboven, ik zie voor mij iig geen enkele meerwaarde, eerder een achteruitgang. Ik denk dat mijn volgende telefoon weer een Z3c wordt, in het kader van never change a winning team! ;) Of ik wacht op de z6c, zal binnen 2 jaar ook wel op de markt zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 06-09-2015 13:25 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Sport_Life schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:22:
[...]

Ik ben als een kind zo blij met mijn magnetic dock icm Z3c en snap echt niet dat dat eruit is gehaald.
Verder eens met hierboven, ik zie voor mij iig geen enkele meerwaarde, eerder een achteruitgang. Ik denk dat mijn volgende telefoon weer een Z3c wordt, in het kader van never change a winning team! ;) Of ik wacht op de z6c, zal binnen 2 jaar ook wel op de markt zijn.
Ik verwacht in maart/april 2016 al een opvolger met waarschijnlijk de SD820 soc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Miki schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:35:
[...]

Ik verwacht in maart/april 2016 al een opvolger met waarschijnlijk de SD820 soc ;)
+ magnetic laden ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Miki schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:35:
[...]

Een update net als dit voorjaar is geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Kiswum schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:32:
[...]

Een update net als dit voorjaar is geweest. ;)
En de jaren daarvoor :)

Ieder half jaar kwam Sony met een update in de Xperia lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Er was dit voorjaar geen update van de Z3c (dit topic namelijk niet voor grotere jongens van Sony) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-04 16:16
Ik zit nog te twijfelen of dit de telefoon gaat zijn waardoor ik van het apple kamp weer zal overstappen op android. Mijn voornaamste vereiste is dat de camera net zo goed of beter moet zijn dan mijn iPhone 6, en dat die een microsd slot heeft. Ik ga nog even wachten op vergelijkingen tussen die twee camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:59
Dit is wel interessant:

Xperia Z5-lijn beschikt over koelconstructie met heatpipes voor Snapdragon 810

Dat zou erg goed zijn voor de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:45
edit: verkeerde topic. :F

[ Voor 90% gewijzigd door ASW1 op 08-09-2015 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWisent
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-03 20:02
4Launch heeft hem zojuist voor EUR 575 erop gezet. Echter zie ik (nog) nergens dat je de headset erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:23
Bij KPN staat hij op de site met headset (in ieder geval bij het zakelijke gedeelte)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-05 16:35
Bij CoolBlue staat het ook gewoon vermeld hoor. Net onder de prijs:
http://www.pdashop.nl/pro...87-40F3-AAA3-6202A2DB4C70

En bij Belsimpel ook:
https://www.belsimpel.nl/...5-compact-black/overzicht

Bol.com ook:
http://www.bol.com/nl/p/s...NLTWE002015-HFHRB6TZRAR7U

Of bedoel je dat je bij 4Launch niet ziet of de headset erbij zit?

[ Voor 33% gewijzigd door EdwinB op 09-09-2015 23:41 ]

• MrWisent
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-03 20:02
Ik bedoel dat ik het bij 4launch nergens zie ja :).

Voor deze prijzen (575-600) sla ik nog even over. Een prijs van rond de 500 euro vind ik meer marktconform, zeker met maar 2gb werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-04 10:00
MrWisent schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:36:
Ik bedoel dat ik het bij 4launch nergens zie ja :).

Voor deze prijzen (575-600) sla ik nog even over. Een prijs van rond de 500 euro vind ik meer marktconform, zeker met maar 2gb werkgeheugen.
Icm een abbo kost ie 420 tot 490 euro en krijg je ook een leuke sony headset. Lijkt mij een prima deal. Ws is hij dan branded maar daar redden we ons wel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 13:10

ikt

Jeetje die randen zeg :/ over een blok alu en glas gesproken.

Ik vind het design iets té sober deze keer, de Z3C had nog van die leuke transparante strips tussen het frame in.

De verwerking van de speakers in het frontglaasje is wel weer aantrekkelijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 13:25
t3dd3k schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 06:57:
[...]

Icm een abbo kost ie 420 tot 490 euro en krijg je ook een leuke sony headset. Lijkt mij een prima deal. Ws is hij dan branded maar daar redden we ons wel mee ;)
Icm welke abo precies? Ben ook op zoek naar een goede deal, maar zie hem niet voor die prijs : Bij de meeste abonnementen zit ik rond de 700-750 euro totaal na 2 jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Don3k op 15-09-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 20:01
Don3k schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:26:
[...]

Icm welke abo precies? Ben ook op zoek naar een goede deal, maar zie hem niet voor die prijs : Bij de meeste abonnementen zit ik rond de 700-750 euro totaal na 2 jaar.
Bijvoorbeeld bij t-mobile, moet je wel direct het toestel afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
Don3k schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:26:
[...]

Kijk even op tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Anoniem: 344663

Katmi schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:59:

LOL met je S6... want veel mensen zijn samsung af en dat is een goed iets. Verder breekt het "melkglas" net zo snel als normaal glas en het helpt alleen met vinderafdrukken.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 13:55
Anoniem: 344663 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 01:28:
[...]

LOL met je S6... want veel mensen zijn samsung af en dat is een goed iets. Verder breekt het "melkglas" net zo snel als normaal glas en het helpt alleen met vinderafdrukken.
Leuk argument wanneer de S6 zowat de beste Galaxy ooit is, zowel in design, hardware en software.
Mij laat het totaal warm of koud want ik heb geen S6 of Z5c, ik gaf enkel mijn mening dat 599 te duur is voor een 4.6 inch 720p toestel met 2gb ram en dat 499 imo de maximumprijs is.

Snap wel dat je persoonlijke issues zal hebben met Samsung, maar er is bitter weinig mis met de S6, getuige de vele reviews van bekende websites en YouTube kanalen, en als die goedkoper is dan een Z5c dan ga je automatisch discussies krijgen over ''waar voor je geld'' en vergelijkingen ;)

• Kiswum
Zoveel hardware in een 12,7*64 apparaat proppen is ongekend!!! Niemand heeft dat ooit gedaan en daarom is dat duurder dan in een 5,5" telefoon behuizing. Ik vind de prijs dan ook gerechtvaardigd.

De S6 is overigens niet alleen de beste Galaxy ooit, maar naar mijn idee, de beste Android ooit gemaakt (grootste nadelen: geen sterke accu tijdens normaal gebruik en geen sd ingang meer). Wat mij betreft is de huidige prijs nu in orde van de S6.

Als er een Android met 4,7" scherm wordt uitgebracht die net zo groot is als een normale 5" telefoon, dan wist er schande over gesproken, maar bij Apple is het voor velen geen probleem. Daar mag de 6s zelfs iets groter zijn dan de voorganger zonder dat er een groter scherm wordt toegepast.

Het is lastig om een compacte telefoon te vergelijken met een normale telefoon formaat. Daarom heeft dat ook niet veel nut, want de concurrentie krijgt het niet voor elkaar of werkt niet investeren in high end compacte telefoons = want dat kost geld en zal de telefoon dus ook duurder worden.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 14:10
Net hier in Alphen aan den Rijn bij t-mobile een dummy gezien. Was wel een witte maar vond hem er een beetje " blokkering" uitzien. Misschien dat de zwarte er wat slanker uitziet? Hij oogt in ieder geval dikker dan de z3 compact. De afwerking voelde wel veel beter moet ik bekennen.

DaveD

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 13:10

ikt

De Z5 Compact zou inderdaad ietwat dikker zijn, vooral om de vingerafdruklezer wat fijner aan te laten voelen? Achja, meer plaats voor een batterij. De zijkanten zien er iig wat monotoon uit, een afleidende afwerking als de Z3 Compact zou wat leuker uit hebben gezien, maar smaken verschillen :)

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 13:12
Vreemde vraag mss... Maar kan ik een back-up nemen van al mijn data op een Z1C (foto's, apps, mails, agenda, settings, ...) en deze zorgeloos overbrengen op een Z5C, via pcompanion?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

minimaLL schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 10:56:
Vreemde vraag mss... Maar kan ik een back-up nemen van al mijn data op een Z1C (foto's, apps, mails, agenda, settings, ...) en deze zorgeloos overbrengen op een Z5C, via pcompanion?
Jazeker. Je kan geen directe back-up overzetten. Maar er is wel een optie om via kabeltje (dat je ook bij de Z1c hebt gekregen) alles over te zetten van Z1c naar Z5c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 20:18
Mijn Z5c staat in bestelling (bij Vodafone). Ben alleen benieuwd wat erbij zit, weet iemand dat wellicht al? Zit er bijv. al een screenprotector bij? Deze zijn online 3rd Party iig nog niet te vinden.

Ook ben ik alvast opzoek naar een mooi hoesje. Daar de sizing bijna even groot is als de Z3C ben ik daar naar gaan zoeken. Zelf had ik de volgende in gedachte:
Optie 1
Optie 2

Hou niet zo van die Gel hoesjes een pouch vind ik toch fijner ter bescherming in bijv. een broek.
Andere aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
RoytjeP schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:15:
Mijn Z5c staat in bestelling (bij Vodafone). Ben alleen benieuwd wat erbij zit, weet iemand dat wellicht al? Zit er bijv. al een screenprotector bij? Deze zijn online 3rd Party iig nog niet te vinden.

Ook ben ik alvast opzoek naar een mooi hoesje. Daar de sizing bijna even groot is als de Z3C ben ik daar naar gaan zoeken. Zelf had ik de volgende in gedachte:
Optie 1
Optie 2

Hou niet zo van die Gel hoesjes een pouch vind ik toch fijner ter bescherming in bijv. een broek.
Andere aanbevelingen?
Bij de z3 compact krijg je een screenprotector voor de voor- en achterkant. Dit zal bij de z5 compact niet anders zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05 23:32

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Net de dummy in de t-shop vastgehouden (witte versie) en neig nu wel erg naar deze.
Dat terwijl ik nu steeds van plan was om voor de reguliere z5 ipv de compact. De compact vond ik veel beter vasthouden en perfect qua formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-04 13:26

itsoutthere

The Truth

Ik ben ook om.. heb er een gepre-ordered met gratis koptelefoon. Heb heel lang zitten twijfelen of ik niet toch de Z3 compact zou nemen, maar omdat ik toch liever het nieuwste wil (en hopelijk ook de 'zwakke' punten verbeterd) toch voor de Z5 compact gekozen. De koptelefoon is een mooie bijkomstigheid. Heb nu een HTC One M7 al zo'n 2,5 jaar en daar begin ik me qua batterij toch een beetje aan te irriteren.

Dit sprak me dan ook wel aan (uit een revieuw van The Guardian http://www.theguardian.co...w-best-smaller-smartphone ):
But what’s really unusual about the Compact is its battery life: it is exceptional. Using it as my primary device, receiving hundreds of push notifications, emails, listening to music via Bluetooth, browsing for a couple of hours and a quick spot of gaming, the Z5 Compact lasted an average of 72.5 hours during my testing without applying any battery saving modes.

Sony claims up to two days battery life but, unlike the larger Xperia Z5, the Z5 Compact over-delivers. With the excellent Stamina mode enabled I suspect it would last closer to four days between charges.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

itsoutthere schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 23:00:
Ik ben ook om.. heb er een gepre-ordered met gratis koptelefoon. Heb heel lang zitten twijfelen of ik niet toch de Z3 compact zou nemen, maar omdat ik toch liever het nieuwste wil (en hopelijk ook de 'zwakke' punten verbeterd) toch voor de Z5 compact gekozen. De koptelefoon is een mooie bijkomstigheid. Heb nu een HTC One M7 al zo'n 2,5 jaar en daar begin ik me qua batterij toch een beetje aan te irriteren.

Dit sprak me dan ook wel aan (uit een revieuw van The Guardian http://www.theguardian.co...w-best-smaller-smartphone ):
But what’s really unusual about the Compact is its battery life: it is exceptional. Using it as my primary device, receiving hundreds of push notifications, emails, listening to music via Bluetooth, browsing for a couple of hours and a quick spot of gaming, the Z5 Compact lasted an average of 72.5 hours during my testing without applying any battery saving modes.

Sony claims up to two days battery life but, unlike the larger Xperia Z5, the Z5 Compact over-delivers. With the excellent Stamina mode enabled I suspect it would last closer to four days between charges.
Tja, ik heb zelf de z3c en net ook de z5c gepreorderd maar beiden zijn oke hoor alleen betaal je voor de z5c wel de volle mep terwijl er amper verschil in zit eigenlijk, op de vingerafdruk en camera na dan. Maar zelfs zonder die stamina modus red ik makkelijk 2 dagen bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Optie 1
Optie 2

Andere aanbevelingen?
Nou kijk eens op ebay man want ik heb al nieuwe screens protectors besteld en zelfs al een glazen screen protector for the z5c! de glazen vond ik voor 4 dollar voor de voorkant en achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glazen protectors voorkant+achterkant: http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Glazen protectors voorkant: http://www.ebay.com/itm/P...29918?hash=item4883f3ac1e

Plastic protectors voorkant: http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

achterkant: http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Beter dan die oplichters bij mediamarkt waar je meestal 10 euro voor 3 betaald.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 344663 op 25-09-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Anoniem: 344663 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 23:07:
[...]

Tja, ik heb zelf de z3c en net ook de z5c gepreorderd maar beiden zijn oke hoor alleen betaal je voor de z5c wel de volle mep terwijl er amper verschil in zit eigenlijk, op de vingerafdruk en camera na dan. Maar zelfs zonder die stamina modus red ik makkelijk 2 dagen bij normaal gebruik.
Betere front camera, betere main camera, betere cpu, betere gpu, vingerafdrukscanner, 32GB, micro-usb vrij bereikbaar, quick-charge, marginaal grotere batterij. De Z3c is inderdaad nog een prima smartphone maar 'amper verschil' vind ik toch dat je de Z5c tekort mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ormagon schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 23:13:
[...]

Betere front camera, betere main camera, betere cpu, betere gpu, vingerafdrukscanner, 32GB, micro-usb vrij bereikbaar, quick-charge, marginaal grotere batterij. De Z3c is inderdaad nog een prima smartphone maar 'amper verschil' vind ik toch dat je de Z5c tekort mee doet.
Nou de z3c heeft al quick charge hoor en natuurlijk dat de specs iets beter zijn maar je betaald er ook bijna het dubbele voor.en de grotere batterij moet ook een 810 chip aansturen die meer energie vreet! En de z3c heeft een magnetische stekker dus dat gezeik over een flapje is natuurlijk bs. Dus ja hij is iets beter maar niet echt veel.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 344663 op 25-09-2015 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

170074

Ben ik de enige als ik zeg niet blij te worden van een vingerafdrukscanner? Los van de claims over hoe veilig het wel niet is, ik vind het per definitie creepy. En Sony heeft ook niet bepaald een fijn track record als het aankomt op security, klanten naaien etc.

170074 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 01:00:
Ben ik de enige als ik zeg niet blij te worden van een vingerafdrukscanner? Los van de claims over hoe veilig het wel niet is, ik vind het per definitie creepy. En Sony heeft ook niet bepaald een fijn track record als het aankomt op security, klanten naaien etc.
Je bent niet verplicht om het aan te zetten hoor :) Maar als je zoveel om je privacy geeft dan moet je ook anti facebook zijn etc :P

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 08:29

peternator

Shoop da whoop.

Androidpit heeft een (al?) review van de Z5c, benieuwd of dat met een pre-productie toestel is geweest, of een daadwerkelijk productiemodel.

https://www.androidpit.com/sony-xperia-z5-compact-review

Meshify Beast: Ryzen 7 5700X3D - Radeon RX 7900GRE 16GB - B550 AORUS PRO AC - 32GB Kingston FURY Beast DDR4-3200 - Kingston A2000 1TB

170074

Anoniem: 344663 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 02:31:
[...]

Je bent niet verplicht om het aan te zetten hoor :) Maar als je zoveel om je privacy geeft dan moet je ook anti facebook zijn etc :P
Ik zou het eerder willen omdraaien, huidige bedrijven geven geen zak om onze privacy, ik ben zelf daarom gewoon op m'n hoede. Inderdaad heb ik ook geen fb profiel (gehad).

• SToRM666
Ik twijfel serieus of dit toestel een goede keuze is. De usb zonder klepje vind ik erg handig, maar voor de rest vind ik de Z3C eigenlijk net zo interessant. Ook de keuze voor de dikke plastic randen vind ik jammer, dat hebben ze bij de Z3C mooier opgelost.
Wellicht dat ik dus toch voor een Z3C ga en dan volgend jaar hopelijk een Z7(?)C met 1080p scherm...
Maar voordat ik iets koop zou ik toch graag de Z5C in het echt zien.

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-05 15:14

Optie 1
Optie 2

Andere aanbevelingen?
Ik kom heel toevallig in dit topic terecht, want ik heb en Z1c en hou deze nog wel en tijdje. Wil je iets aparts? http://www.twdevilcase.co...enu=prod_list&mid=1&did=1. Ze hebben nog geen versie voor de Z5c, maar aangezien ze al voor veel andere Sony toestellen een bumper hebben komt die misschien ook wel voor de Z5c.

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

SToRM666 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 10:56:
Ik twijfel serieus of dit toestel een goede keuze is. De usb zonder klepje vind ik erg handig, maar voor de rest vind ik de Z3C eigenlijk net zo interessant. Ook de keuze voor de dikke plastic randen vind ik jammer, dat hebben ze bij de Z3C mooier opgelost.
Wellicht dat ik dus toch voor een Z3C ga en dan volgend jaar hopelijk een Z7(?)C met 1080p scherm...
Maar voordat ik iets koop zou ik toch graag de Z5C in het echt zien.
Voor zover ik weet is het frame van de Z5c van metaal, of heb ik dat helemaal fout?

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:22

thijsco19

KTM 990 SMT

De randen zijn in ieder geval van plastic.. (volgens internet)
Imo wel jammer maar zolang het stevig is en een val kan opvangen, waarom dan niet?

[ Voor 7% gewijzigd door thijsco19 op 26-09-2015 12:49 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• SToRM666
Inderdaad plastic. Op zich prima, maar ik had liever gezien dat ze iets hadden gedaan om de randen dunner te laten lijken. Bij mij dikkere Z1C lopen het schem en de achterkant over de rand heen, waardoor die toch platter lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:09

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik zit ook serieus naar dit toestel te kijken, omdat de S6 die ik momenteel heb een erg korte batterijduur heeft, en naar mijn mening ook iets te groot is. 5.2" met kleine schermranden gaat net, maar 4.6 heb ik altijd een lekker formaat gevonden. De Z3 Compact heb ik vorig jaar een aantal weken gehad, maar viel mij persoonlijk tegen omdat ie té glad was, het scherm niet geweldig was en de camera niet overtuigend genoeg was.

De Z5C lijkt al deze punten aan te pakken, en de eerste reviews stemmen mij positief. De batterijduur (die voor mijn gebruik waarschijnlijk als 2 volle, of misschien 2.5 dag uit zal pakken) is stukken beter dan wat ik nu heb. De camera lijkt nog steeds ietsje teveel aan sharpening te doen, maar daar is blijkbaar al een update voor beloofd (november-ish toch?) dus dat komt ook wel goed.

Ook de behuizing ben ik op zich wel positief over. Hij ziet er inderdaad nogal "chunky" uit met die egale randen, maar het lijkt mij bijzonder prettig om vast te houden. De matte achterkant zal nog steeds vrij glad zijn, maar het apparaat lijkt me in zijn geheel wat beter vast te houden te zijn dan zijn voorganger.

Hopen op een goede (en dunne) hoes die nog ietsje textuur toevoegt, zoals de nillkin hoezen, en ik ben tevreden. Qua uiterlijk vind ik de S6 mooi, maar zo premium hoeft het allemaal niet, ik heb liever een telefoon die een stootje kan hebben, maar niet overdreven bulky is als de S6 Active. Ik vermoed dat de Z5C + een goede hoes mij dit kan bieden.

Qua reviews ben ik momenteel dik tevreden, alle punten die ik als nadeel beschouw van de Z3C hebben ze redelijk aangepakt. Het enige waar ik nog niet heel veel zicht op heb is het scherm. Bij de Z3C was de resolutie op zich prima, maar was met name het paneel in de mijne ondermaats. Er zat een blauwe waas over het scherm, die nog veel beter zichtbaar werd onder grote kijkhoeken. De reviewfoto's van de z5c laten dit nog niet zien, maar ik wil het toestel graag nog een keer in actie zien voor ik tot aankoop overga.

Mocht een van jullie daar op korte termijn ervaring mee hebben (CLB? :D ), dan zou ik dat graag horen :)

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
eijsenga in "[Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen"
Heeft blijkbaar vandaag zijn Z5 Compact opgehaald bij de Phonehouse.

Sorbo schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:06:
Ik zit ook serieus naar dit toestel te kijken, omdat de S6 die ik momenteel heb een erg korte batterijduur heeft, en naar mijn mening ook iets te groot is. 5.2" met kleine schermranden gaat net, maar 4.6 heb ik altijd een lekker formaat gevonden. De Z3 Compact heb ik vorig jaar een aantal weken gehad, maar viel mij persoonlijk tegen omdat ie té glad was, het scherm niet geweldig was en de camera niet overtuigend genoeg was.

De Z5C lijkt al deze punten aan te pakken, en de eerste reviews stemmen mij positief. De batterijduur (die voor mijn gebruik waarschijnlijk als 2 volle, of misschien 2.5 dag uit zal pakken) is stukken beter dan wat ik nu heb. De camera lijkt nog steeds ietsje teveel aan sharpening te doen, maar daar is blijkbaar al een update voor beloofd (november-ish toch?) dus dat komt ook wel goed.

Ook de behuizing ben ik op zich wel positief over. Hij ziet er inderdaad nogal "chunky" uit met die egale randen, maar het lijkt mij bijzonder prettig om vast te houden. De matte achterkant zal nog steeds vrij glad zijn, maar het apparaat lijkt me in zijn geheel wat beter vast te houden te zijn dan zijn voorganger.

Hopen op een goede (en dunne) hoes die nog ietsje textuur toevoegt, zoals de nillkin hoezen, en ik ben tevreden. Qua uiterlijk vind ik de S6 mooi, maar zo premium hoeft het allemaal niet, ik heb liever een telefoon die een stootje kan hebben, maar niet overdreven bulky is als de S6 Active. Ik vermoed dat de Z5C + een goede hoes mij dit kan bieden.

Qua reviews ben ik momenteel dik tevreden, alle punten die ik als nadeel beschouw van de Z3C hebben ze redelijk aangepakt. Het enige waar ik nog niet heel veel zicht op heb is het scherm. Bij de Z3C was de resolutie op zich prima, maar was met name het paneel in de mijne ondermaats. Er zat een blauwe waas over het scherm, die nog veel beter zichtbaar werd onder grote kijkhoeken. De reviewfoto's van de z5c laten dit nog niet zien, maar ik wil het toestel graag nog een keer in actie zien voor ik tot aankoop overga.

Mocht een van jullie daar op korte termijn ervaring mee hebben (CLB? :D ), dan zou ik dat graag horen :)
De z3c scherm is oke maar kan wel beter ja maar aangezien de telefoon toch van glas is heb ik er altijd een hoesje omheen dus de gladheid maakt me weinig uit. Maar de z3c is gewoon een toppertje hoor en ik geef hem aan mijn moeder zodat ik de z5c in gebruik kan nemen want die vingerafdruk scanner is voor mij een must :)

ah das goed nieuws en zal de mijne wel volgende week zien als het goed is :)

• eijsenga
  • Laatst online: 17-04-2020
Klopt, liep binnen om een dummy te zien, bleken ze een (1) toestel op voorraad te hebben.
Eerste indruk: oogt goedkoper dan de Z3 Compact (meer plastic gevoel) en een stuk dikker (terwijl hij in werkelijkheid maar een fractie dikker is). Even wennen aan de massieve randen vind ik persoonlijk. De vingerprint sensor is wel heel cool en werkt erg soepel. Net al m'n apps geinstalleerd, werd niet warmer dan m'n Z3 Compact.

Zaten trouwens geen screenprotectors in de doos. En PC Companion herkent hem als een Z3 Compact.

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/8nf7o5q89/P9260293.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door eijsenga op 26-09-2015 18:02 . Reden: text toegevoegd. ]

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:22

thijsco19

KTM 990 SMT

eijsenga schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:43:
Klopt, liep binnen om een dummy te zien, bleken ze een (1) toestel op voorraad te hebben.
Eerste indruk: oogt goedkoper dan de Z3 Compact (meer plastic gevoel) en een stuk dikker (terwijl hij in werkelijkheid maar een fractie dikker is). Even wennen aan de massieve randen vind ik persoonlijk. De vingerprint sensor is wel heel cool en werkt erg soepel. Net al m'n apps geinstalleerd, werd niet warmer dan m'n Z3 Compact.

Zaten trouwens geen screenprotectors in de doos. En PC Companion herkent hem als een Z3 Compact.

[afbeelding]
Hoe voelt dat plastic van de zijkant aan? Op de foto's lijkt het op rubberized plastic?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• eijsenga
Hoe voelt dat plastic van de zijkant aan? Op de foto's lijkt het op rubberized plastic?
Hard, niet rubberachtig.

Hoe zit het met de camera UI? Nog steeds hetzelfde als de z3c of word hij geleverd met de nieuwe?

• eijsenga
Hoe zit het met de camera UI? Nog steeds hetzelfde als de z3c of word hij geleverd met de nieuwe?
Even snel gekeken. Van de in dit artikel beschreven nieuwe UI zie ik alleen: "You can also change brightness and colour tone through two sliders" Swipen doet niets.

eijsenga schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 19:08:
[...]

Even snel gekeken. Van de in dit artikel beschreven nieuwe UI zie ik alleen: "You can also change brightness and colour tone through two sliders" Swipen doet niets.
ah oke, het ziet er dus niet zo uit zoals bij deze z5c? YouTube: Sony Xperia Z5 camera app and UI overview

• eijsenga
ah oke, het ziet er dus niet zo uit zoals bij deze z5c? YouTube: Sony Xperia Z5 camera app and UI overview
Nee. Misschien dat je er wat aan hebt, ik heb build-number 32.0.A.4.11.

[ Voor 14% gewijzigd door eijsenga op 26-09-2015 19:27 . Reden: text toegevoegd. ]

eijsenga schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 19:24:
[...]

Nee. Misschien dat je er wat aan hebt, ik heb build-number 32.0.A.4.11.
Nee niet echt maar wel bedankt voor je snelle reactie :) Dan zal het toch in november komen als ik de geruchten moet geloven. Die update komt ook met een nieuwe foto algoritme dus de kwaliteit van de foto's gaan nog een stuk omhoog binnenkort :) Maar wat ik nog wel graag zou willen weten is of je bij de developers settings de optie ziet staan om de bootloader te unlocken. Hoorde dat dit wel zo was bij de preview modellen dus als dat zo is dan zal de root tweak ook wel snel uit zijn :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 344663 op 26-09-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
Anoniem: 344663 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 19:32:
[...] Maar wat ik nog wel graag zou willen weten is of je bij de developers settings de optie ziet staan om de bootloader te unlocken. Hoorde dat dit wel zo was bij de preview modellen dus als dat zo is dan zal de root tweak ook wel snel uit zijn :)
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/n2htx4ds1/Screenshot_2015_09_27_09_31_13.jpg
image url upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Interessant dat iemand het toestel heeft. Hoe is het scherm qua kleur? Neigt het nog altijd naar het blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34124

SToRM666 schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:25:
Interessant dat iemand het toestel heeft. Hoe is het scherm qua kleur? Neigt het nog altijd naar het blauw?
Ja vooral met je zonnebril op wat negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 12:23
Op YouTube staan een paar filmpjes van "BTEKT" met een uitgebreide schermvergelijking. Het scherm is niet meer te blauw, maar niet zo warm als dat van de concurrentie.

[ Voor 11% gewijzigd door D-TECH op 27-09-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
Ik heb nooit last gehad van een "blauw" scherm. Misschien heb je hier wat aan: YouTube: Screen comparison: Z5 Compact vs Z3 Compact, iPhone 6

D-TECH was eerder... had ik niet gezien... :-)

[ Voor 5% gewijzigd door eijsenga op 27-09-2015 12:19 . Reden: Zinnetje toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Interessant filmpje, thanks! Hmmm... Dan wordt de Z5 toch wel weer interessant :D
Ik vind persoonlijk de iPhone schermen altijd erg goed en zo te zien komt het scherm van de Z5C dicht in de buurt. De weergave van rood is zelfs beter.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 27-09-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah toppie! En gruwelijk dat de bootloader te unlocken is zonder veel moeite :) dus denk dat we de root optie ook wel snel kunnen verwachten zodra de telefoon in handen komt van de xda pro's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exenator
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-05 07:08
Anoniem: 344663 schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:29:
[...]

Ah toppie! En gruwelijk dat de bootloader te unlocken is zonder veel moeite :) dus denk dat we de root optie ook wel snel kunnen verwachten zodra de telefoon in handen komt van de xda pro's :)
Het is dan nog maar de vraag of je na het unlocken van de bootloader nog alle functies en mogelijkheden van de camera kunt benutten. Van de developerwebsite van Sony:
For high-end devices running recent software versions, for instance Xperia Z3, the removal of DRM security keys may affect advanced camera functionality. For example, noise reduction algorithms might be removed, and performance when taking photos in low-light conditions might be affected.
Dit geldt voor de Z3 en ik ben benieuwd of dit ook voor de Z5 opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exenator schreef op zondag 27 september 2015 @ 17:01:
[...]

Het is dan nog maar de vraag of je na het unlocken van de bootloader nog alle functies en mogelijkheden van de camera kunt benutten. Van de developerwebsite van Sony:

[...]

Dit geldt voor de Z3 en ik ben benieuwd of dit ook voor de Z5 opgaat.
Nee, denk dat sony wel geleerd heeft van de bootloader/DRM. Maar als het goed is dan kan je nu de bootloader gewoon unlocken zonder problemen want het schijnt dat je in de developers settings gewoon een vinkje moet plaatsen om je bootloader te unlocken dus dan lijkt me me raar dan je drm zou weg gaan als dit zo makkelijk te doen is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Unlocken bootloader?
Gebruik dan niet je volledige IMEI code (het laatste cijfer kun je weglaten op de online unlocker tool), anders loop je tegen het probleem aan dat Sony je geen garantie geeft. Garantie is iets wat ZEER nodig kan zijn bij Xperia's.
Zie hier in het Z3c topic:

TTC in "[Sony Xperia Z3 Compact] Ervaringen & Discussie"

(ergens het recht op krijgen is iets anders dan ergens recht op hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
Anoniem: 344663 schreef op zondag 27 september 2015 @ 17:07:
[...]
Maar als het goed is dan kan je nu de bootloader gewoon unlocken zonder problemen want het schijnt dat je in de developers settings gewoon een vinkje moet plaatsen om je bootloader te unlocken dus dan lijkt me me raar dan je drm zou weg gaan als dit zo makkelijk te doen is toch?
Ik weet niet precies waar je op doelt, maar dit zie ik onder opties voor ontwikkelaars.

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/qjvgllbxx/Screenshot_2015_09_27_17_14_25.jpg Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/lwpejtol1/Screenshot_2015_09_27_17_14_38.jpg Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/v1xrdorzp/Screenshot_2015_09_27_17_14_52.jpg Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/af91sd8l1/Screenshot_2015_09_27_17_15_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/9r079f9v9/Screenshot_2015_09_27_17_15_16.jpg Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/nah1f4nud/Screenshot_2015_09_27_17_15_35.jpg Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/ts4jcdnlh/Screenshot_2015_09_27_17_16_41.jpg Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/5pnphi6yd/Screenshot_2015_09_27_17_17_05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 20:49
Heeft iemand een idee waarom er zo weinig reviews zijn van dit toestel?
Hebben ze de reviewers niet van te voren een toestel gestuurd?

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 12:53
TH0R schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:12:
Ik zit ook al te wachten op een grote review. Ik zit erg te twijfelen tussen de Z5 (en daartussen weer de compact en de normale :P), iPhone 6s, en de Nexus 5. Mijn oude Xperia Z is echt aan vervanging toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

TH0R schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:12:
Gebeurt steeds minder omdat ze tot het laatste moment bezig zijn om de software te optimaliseren. Dan kan je als bedrijf wel zeggen: 'Dit is een pre-productie toestel dus de camera wordt nog beter', maar de consument die een review leest met 'erg matige camera' heeft daar weinig boodschap aan. Dus ze wachten tegenwoordig vaak tot ze echt de hardware en software helemaal productie klaar hebben, en dat is vaak pas te kort voor de release om al een gedegen review online te krijgen, daarom zie je dat sites als AndroidPit en The Guardian die minder intensief testen de reviews al wel online hebben en een Tweakers of GSMArena nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish_from_96
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-03 11:17
ormagon schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:47:
[...]

Gebeurt steeds minder omdat ze tot het laatste moment bezig zijn om de software te optimaliseren. Dan kan je als bedrijf wel zeggen: 'Dit is een pre-productie toestel dus de camera wordt nog beter', maar de consument die een review leest met 'erg matige camera' heeft daar weinig boodschap aan. Dus ze wachten tegenwoordig vaak tot ze echt de hardware en software helemaal productie klaar hebben, en dat is vaak pas te kort voor de release om al een gedegen review online te krijgen, daarom zie je dat sites als AndroidPit en The Guardian die minder intensief testen de reviews al wel online hebben en een Tweakers of GSMArena nog niet.
Volgensmij zijn die reviews gewoon getimed en staan ze daarom niet online. Die verschijnen straks ineens allemaal tegelijk. Daarbij is hij officieel nog niet uit in Europa, hij wordt door sommige retailers alleen al eerder verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 20:49
Bedankt voor de inzichten tot nu toe.
Even wachten dus nog :-)

Trotse vader!

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.