Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-04 23:31
Als het goed is worden v.a. maandag de volgende 450 Homeys (aan Geek Backers) verzonden. Ben benieuwd of die 'geeks' ook aan de slag gaan met het maken van apps voor de Homey.

Ik ben slechts een 'pre-ordere', dus zal nog even geduld moeten hebben.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Ik ben benieuwd of er begin komende week post is voor me dan...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
beste nieuws in weken.
volgens Emile liggen ze nog op schema om de geek orders tijdig te gaan versturen.

(was ik maar geek backer en niet alleen backer)

https://forum.athom.com/d...ent-date-for-homey#latest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:43

jdh009

FP ProMod
Goed om te horen, ben nu vooral benieuwd of het ze lukt om de productie te verhogen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 11:00
Ben zeer benieuwd. Ze kunnen er nu 250 per week produceren zeggen ze, dus dat zou toch moeten betekenen dat ze nu er voldoende hebben voor de Geek Backers en volgende week in ieder geval een deel van de 'gewone' Backers kunnen voorzien van de felbegeerde Homey. Ik ben een 'regular' Backer en kan niet wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Emile heeft een nieuwe video online gezet. Ik ben erg benieuwd hoor.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:06
ViNcE schreef op zondag 07 februari 2016 @ 01:30:
Looking good.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-04 10:52

Hokkie

Hello

ViNcE schreef op zondag 07 februari 2016 @ 01:30:
Ziet er tof uit. Ik heb deze in pre-order. Hoop dat het niet al te lang meer duurt. Spraak is overigens wel wat traag...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 10:40
Ja ik vind de spraak ook erg traag inverglijking met Siri op mijn iPad.
Maar verder ziet het er goed uit. Hoop mogelijk heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 09:12

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Leuke film :) Wachten duurt altijd lang he :/ Maar positief denkend de langste wachttijd hebben we gehad ;)

De spraak lijkt inderdaad traag. Maar deze is voor mij een leuke toevoeging waar in het begin met gestoeid zal worden. Het maken van flow's ging lekker snel. Als de iOS app nu nog uitkomt dat denk ik dan ik onder de categorie blije starter val.

macOS 14.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 26-04 20:54
Heb uiteindelijk dan toch maar eentje gepre-ordered.
Waar ik vooral benieuwd naar ben, is in hoeverre hij kan geïntegreerd worden met de Logitech Harmony.
De Homey zou dan commando's naar de Hub moeten kunnen sturen (ipv afzonderlijke IR signalen waardoor de boel out of sync geraakt), maar het lijkt mij dat dit momenteel nog niet mogelijk is...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09-2024
Volgend mij wordt je harmony bijna overbodig, je kan elke remote smart maken met onder elke knop een custom flow.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
En waarom zou je een andere remote willen gebruiken als je al een Harmony hebt?
Ik, en vele anderen, hoop dat er een app voor Harmony komt...
Voorlopig ga ik Homey dus zeker niet gebruiken om mijn AV te besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Ziet er goed uit, zeker met wat er nog gaat komen lijkt de toekomst mooi te gaan worden met Homey :)

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 11:59
Fire69 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:36:
En waarom zou je een andere remote willen gebruiken als je al een Harmony hebt?
Ik, en vele anderen, hoop dat er een app voor Harmony komt...
Voorlopig ga ik Homey dus zeker niet gebruiken om mijn AV te besturen.
Inderdaad, gebruik nu al ruim 10 jaar een Harmony.
Ik heb nu de Smart Hub met Smart Keyboard en Smart remote (zonder schermpje) en gebruik de IOS app vaak, zeker icm de IOS widget, echt super.

Wat iedereen lijkt te vergeten, ook op Athom forum, is dat Homey niets kan met IR als al je apparatuur in een gesloten kastje zit, tenzij je Homey er ook plaatst natuurlijk, maar dat wil je natuurlijk ook niet.
Daarom is een Harmony app for Homey een must!
Gelukkig is er een API van Harmony beschikbaar, dus moe mogelijk zijn. Eerst maar wachten op de Homey en stoeien met de IFTTT mogelijkeheden met de Maker en Harmony channel.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55

Felyrion

goodgoan!

Die flow editor is wel erg sterk, zeker in potentie. Als die goed doorontwikkeld wordt heb je daar een krachtige tool mee in handen :)

Een Harmony app zie ik er wel komen. De Harmony api is volgens mij vrij open dus is het alleen zaak dat iemand met wat dev skills daarop duikt.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-04 16:39
Bas Post schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:40:
[...]

Wat iedereen lijkt te vergeten, ook op Athom forum, is dat Homey niets kan met IR als al je apparatuur in een gesloten kastje zit, tenzij je Homey er ook plaatst natuurlijk, maar dat wil je natuurlijk ook niet.
IR extender ?? ;)
heb hier alle media in een afgesloten kast, ir ontvanger op m'n tv kabel naar de kast en de ir zenders op de media apparatuur geplakt.

heb hier een harmony, maar ga zeker kijken of Homey het kan overnemen, al denk ik dat elke keer praten tegen homey als je wilt zappen niet zo handig is.
Maar dat zie ik wel als ie er is.

[ Voor 11% gewijzigd door wimstradamus op 07-02-2016 18:53 ]

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Felyrion schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:30:
Die flow editor is wel erg sterk, zeker in potentie. Als die goed doorontwikkeld wordt heb je daar een krachtige tool mee in handen :)

Een Harmony app zie ik er wel komen. De Harmony api is volgens mij vrij open dus is het alleen zaak dat iemand met wat dev skills daarop duikt.
Ik ben juist bang dat hij erg beperkt zal blijken te zijn. Het zijn ook niet echt flows waarin meerdere dingen gebeuren, maar eigenlijk alleen een trigger, nul of meer condities en een of meer acties. Dat is nogal een simplificatie.

Maar goed, ik ga er binnenkort mee spelen, want als het goed is ligt hij binnenkort op de mat hier... Misschien valt het in de praktijk mee.

[ Voor 20% gewijzigd door ATS op 07-02-2016 19:27 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-04 16:39
Wat ik tot nu toe gezien heb lijkt het beter dan m'n Vera Edge, heb al voorbeelden gezien met meerdere condities iets wat ik met de Vera niet voor elkaar kreeg zonder de code zelf te schrijven.

[ Voor 1% gewijzigd door wimstradamus op 07-02-2016 19:32 . Reden: typo ]

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
ATS schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:26:
[...]

Ik ben juist bang dat hij erg beperkt zal blijken te zijn. Het zijn ook niet echt flows waarin meerdere dingen gebeuren, maar eigenlijk alleen een trigger, nul of meer condities en een of meer acties. Dat is nogal een simplificatie.

Maar goed, ik ga er binnenkort mee spelen, want als het goed is ligt hij binnenkort op de mat hier... Misschien valt het in de praktijk mee.
In theorie zou je dit natuurlijk gemakkelijk kunnen uitbreiden en eventuele subflows in flows toe staan. Ik hoop dat het op een gegeven moment ook mogelijk om andere talen in de flow op te nemen. Zou in de toekomst wel python op dat ding kunnen runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 13:55

Felyrion

goodgoan!

ATS schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:26:
[...]

Je kunt flows nesten dus dat lijkt me niet direct een probleem, maar wellicht bekijk ik het te rooskleurig.
Voor nu lijken vooral de beschikbare apps de limiterende factor te zijn. Maar daarvan hoop ik dat het "geek" publiek zich hierin vastbijt (zal ik ook doen) en daarmee het platform naar een hoog niveau tillen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 13:29

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De grote vraag is, moet ik nou morgen thuis werken of niet? :+

* Beekforel is Geek Backer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 11:12
Beekforel schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:34:
De grote vraag is, moet ik nou morgen thuis werken of niet? :+

* Beekforel is Geek Backer
Zelfde vraag hier...k vraag me af of ze vandaag versturen...zal wel niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Muyz op 08-02-2016 14:07 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:20

mymind*

A Beautiful Mind

Muyz schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:00:
[...]

Zelfde vraag hier...k vraag me af of ze vandaag versturen...zal wel niet ;)
Ik denk het wel:

https://forum.athom.com/d...nt-software-status#latest
t

Oh nee, toch niet. Verwacht wordt dat ze woensdag verzonden worden door de Distibution Partner.

https://www.facebook.com/.../1201403439872258/?type=3
Omemanti schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:46:
mijn postnl app geeft aan dat hij onderweg is en morgen middag aan komt... jeuh.
Toch wel dus :)

[ Voor 97% gewijzigd door mymind* op 08-02-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omemanti
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-04 09:23
mijn postnl app geeft aan dat hij onderweg is en morgen middag aan komt... jeuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Heb je al een S3 code ontvangen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omemanti
staat een S3 nummer in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Hmmm... Ik zie geen zending verschijnen, en ik kan alleen zoeken met zo'n code. Ik zal dus nog wel even moeten wachten dan.

* ATS is ook geek backer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omemanti
Ik heb ingelogd met mn postnl account, daar stond deze zending aangemeld voor mijn adres, ik heb overigens nog geen mail gehad.

dit was voldoende ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-04 16:19
Wat ik dit weekend toch bij de Mediamarkt zag:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/vnpcut.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2rrl27s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omemanti
laat me raden,, een dummy.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
Wel triest dat je hier achter moet komen via de PostNL app. De communicatie vanuit Athom ging eventjes beter maar is de laatste week, anderhalve week weer heel ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
zaphod_b schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:19:
Wel triest dat je hier achter moet komen via de PostNL app. De communicatie vanuit Athom ging eventjes beter maar is de laatste week, anderhalve week weer heel ver te zoeken.
Volgens mij hebben ze dit gewoon aangegeven hoor. Vind dat ze bij Athom de laatste tijd prima communiceren over het verloop van de ontwikkeling van het product en tegenslagen tijdens de productie. Klein puntje is wel dat het helaas wat verspreid is over verschillende kanalen is maar al met al is het wel duidelijk voor mij waar ik aan toe ben.

[ Voor 15% gewijzigd door jdh009 op 08-02-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omemanti
Sjongejonge
Oordelen dat iets triest is zonder het complete verhaal te weten is, wel sneu.

Gewoon het forum lezen doet wonderen. Omdat ik het daar gelezen had dat de verzending op handen was heb ik mijn postnl app gechecked.

Daar is een tijdje terug 8-2-2016 gemeld als waarschijnlijke verzenddatum. En vandaag de bevestiging dat er overgegaan is tot verzenden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-10-2024
jdh009 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:23:
[...]

Volgens mij hebben ze dit gewoon aangegeven hoor. Vind dat prima naar buiten komt, helaas wat verspreid over verschillende kanalen maar al met al is het wel duidelijk voor mij waar ik aan toe ben.
Ja inderdaad. In plaats dat we wat positief zijn, vervallen we wederom in herhaling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
kasteleman schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:24:
[...]

Ja inderdaad. In plaats dat we wat positief zijn, vervallen we wederom in herhaling....
We? Ik ben heel blij voor iedereen en verwacht alleen maar meer hands on dingen(filmpjes/fotos/scrips/verhalen) in dit topic tot de mijne verzonden word.

[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 08-02-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Wou alleen maar ff aangeven dat we iha wat positiever mogen zijn

[ Voor 90% gewijzigd door kasteleman op 08-02-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
Over oordelen gesproken: ik lees elke dag de Athom fora ;).

Ik vind de communicatie van Athom rommelig, vaag, gefragmenteerd en onduidelijk. En ik ben niet de enige. Nog even los van hun werkelijk dramatische planning skills ;).

Desalnietemin ben ik blij dat er schot in de zaak zit en dat de Geek backers morgen en overmorgen blij worden gemaakt!

Nog even duimen dat daarna snel de 'normale' backers volgen, kan niet wachten! Want ook al heb ik dan kritiek op de communicatie en planning, ik ben nog steeds overtuigd van het product zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
zaphod_b schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:33:
[...]

Over oordelen gesproken: ik lees elke dag de Athom fora ;).

Ik vind de communicatie van Athom rommelig, vaag, gefragmenteerd en onduidelijk. En ik ben niet de enige. Nog even los van hun werkelijk dramatische planning skills ;).

Desalnietemin ben ik blij dat er schot in de zaak zit en dat de Geek backers morgen en overmorgen blij worden gemaakt!

Nog even duimen dat daarna snel de 'normale' backers volgen, kan niet wachten! Want ook al heb ik dan kritiek op de communicatie en planning, ik ben nog steeds overtuigd van het product zelf.
*O*

Kijk zo kan het dus ook!!!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Mijne ook! Tussen 14 en 16u :) maar alleen aangemeld, nog niet ontvangen door PostNL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omemanti
volgende de app is het aflevermoment nu een dag opgeschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Over communicatie gesproken....postnl is daar heel goed in..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
kasteleman schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:32:
Over communicatie gesproken....postnl is daar heel goed in..... ;)
Pak de hooivorken en fakkels!!! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

M'n pakketpostbode kwam wel, maar met een heel ander pakje. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Vandaag netjes een mail ontvangen dat er 1x Homey onderweg is, niks mis met de communicatie Athom,

The time has come! Your Homey is in production and is almost ready to ship. You, as one of our Kickstarter Backers, are now first in line to receive the mass-produced Homeys! We have had over a full year of hard work to realize all this, and although it was much more work than we anticipated, we are extremely proud of the results!

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Nog niets hier... Niet in de app, en niet in de mail... -O-

Update:
Mail van Homey binnen: hij is onderweg! *O* *O*

[ Voor 36% gewijzigd door ATS op 09-02-2016 15:56 . Reden: Situatie veranderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-04 22:27
Ik moet denk ik nog wel even wachten op de mijne (pre-order)... Ik wens de backers veel plezier, hopelijk posten jullie wat reviews en pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Ben benieuwd naar wat dit topic morgen gaat leveren! Hoop dat jullie wat unboxing en installing filmpjes posten en eventueel al een leuke setup. :) Voor degene die al wat gaan doen, veel plezier met spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-04 23:04

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ik heb vandaag bericht gehad met de vraag of mijn bekende adres nog klopt. Mijn Homey zou er binnenkort aan moeten komen :) Weet iemand hoe lang de verzending nog duurt na dit bericht over je adres?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
Dan vermoed ik dat je voor de volgende batch in de planning staat. Dus dat zal nog wat weekjes gaan duren afhankelijk hoe de huidige batch loopt. Dwz indien ze niet "flooded" worden met supportvragen en dus liever niet snel verder opschalen. Voor mij als preorder zal het denk ik zeker nog een maand duren.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soulplayer123
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik hoop dat ze niet teveel te snel willen. Als ik het nu zo wat in de gaten hou, dan merk ik dat ze heel veel half ondersteunen. Het lijkt mij een superproduct, maar hopelijk kunnen ze ook hun beloftes waarmaken. Gelukkig heb ik het pas nodig tegen juni/juli dus dan zal het wel al wat meer afgewerkt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Ulster Seedling schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:08:
Ik heb vandaag bericht gehad met de vraag of mijn bekende adres nog klopt. Mijn Homey zou er binnenkort aan moeten komen :) Weet iemand hoe lang de verzending nog duurt na dit bericht over je adres?
Bij de eerste uitlevering van de Homey's 04 januari mail ontvangen en 06 januari 2016 de Homey (nr.12) ontvangen. :) 2dagen. (Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/fdeh40.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door BenEco op 09-02-2016 22:31 . Reden: Helaas op dit moment niet veel tijd om Homey te testen. ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
BenEco schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:23:
[...]

Bij de eerste uitlevering van de Homey's 04 januari mail ontvangen en 06 januari 2016 de Homey (nr.12) ontvangen. :) 2dagen. (Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.)

[afbeelding]
Ok, netjes! Omg dat zijn een hoop hue's... ;)
Living Colors werken ook goed?

[ Voor 3% gewijzigd door kasteleman op 09-02-2016 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Niet de mijne, maar de Homey invasie is begonnen..

(bronnen: https://forum.athom.com/discussion/654/my-precious https://forum.athom.com/discussion/655/my-first-homey)

Afbeeldingslocatie: https://forum.athom.com/uploads/editor/dt/o081g7qk1up9.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door keverjeroen op 10-02-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Inmiddels is er ook een Kickstarter update geplaatst met een aankondiging dat er verzonden is, en met wat wel en wat niet te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
ATS schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:07:
Inmiddels is er ook een Kickstarter update geplaatst met een aankondiging dat er verzonden is, en met wat wel en wat niet te verwachten.
For backers only! Maw kan niet inzien wat de inhoud is.

[ Voor 6% gewijzigd door kasteleman op 10-02-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:46
kasteleman schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:22:
[...]

For backers only! Maw kan niet inzien wat de inhoud is.
Maw: plaats hier de inhoud :P

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
met plezier...... maar ik kan niks vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-04 12:33
Dit zou de link moeten zijn. Ben ook wel benieuwd eigenlijk :)
https://www.kickstarter.c...o-your-home/posts/1488006

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• willieku
Ik denk dat je dit dan bedoelde ?

Your Homey is on it's way! A few notes from Athom
0 Comments
3 likes

Hi! Emile from Athom here.

Congratulations! The Homey you've been waiting for is finally on its way to your home, where the postman will ring your doorbell (which will then send you a push notification to your phone and blink the lights- ooh wait you didn't have your Homey working yet, of course ;-)) and deliver the package we've been working so hard on for the last 1.5 year.

A few notes, because you're so early to receive your Homey:

What to expect to work, and what not
The Homey you're receiving is in an early bèta state. This means that bugs will be found. Probably even a lot. But hey, you knew that when you'd backed us, right? ;-)

Please report all (non-major, as described above) software bugs to our issue tracker: https://github.com/athombv/homey/issues. This keeps it clear for others so we can focus on solving them easily. I hope to ship at least a few updates per week, so keep the auto-updater on ;-)

What you can expect what will work:

Zones and Devices
Flows
Insights (data logging)
Settings
Installing apps through apps.athom.com
Homey talking back Speech (but see below)
Music playback (somewhat, see below)

What `kind of` works:

Music playback is currently limited to playing one song. Playlists and queue are on the to-do list;
Speech recognition is far from perfect. We still need to tweak the audio chip a lot, to account for noisy environments. The trigger, which is OK Homey, is currently trained by a few of our employees. So you need to train this yourself for now (Settings → Microphone).
When we have shipped > 70 Homeys, we have enough trigger audio files to generate a perfect trigger that works for everyone. Until then, don't expect too much of it please!

Getting started

Our new website with a beautiful knowledge base & support videos will launch soon, but in the meantime, please refer to the Getting Started Guide.

For a full list of features we're working on, please refer to Athom's Public Timeline for Homey. But mostly, have fun! You're among one of first 500 backers that received your Homey! Try to break it, just tell us how you did it, so we can fix it!

We need your help to make Homey amazing before anyone can find it in the stores. And we will never forget our community that helped bring our dream to life!

Athom

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rb338
Nou hij is er! Nu wachten tot de kids in bed liggen :) Nijntje houdt ze ook wel even zoet :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QG22hwRADFdl3teq6JIwpCMG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I9UCwtF8ZGdkjBhFMqEZWi21/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E10MV3HXPjKXe3jXobVPbmgs/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Hs4KJDHYBF2kFo1qQvw24SPU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OSOBdW9bV6b6EWdk2SjQAfXX/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xTKCB0DeHltde4C9TSiyA16W/full.jpg

En nu installeren... O+

[ Voor 95% gewijzigd door rb338 op 10-02-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

rb338 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:44:
Nou hij is er! Nu wachten tot de kids in bed liggen :) Nijntje houdt ze ook wel even zoet :+

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En nu installeren... O+
Dank voor de mooie unpackaging plaatjes :9~ , kan niet wachten tot ik die van mij heb (volgens huidige planning zal dat nog wel minimaal 6 weken duren).

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
rb338 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:44:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En nu installeren... O+
Gaaf om te zien, veel fun toegewenst met testen.

Wat heb je erbij gekregen op foto 4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rb338
jdh009 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:35:
[...]

Wat heb je erbij gekregen op foto 4?
Dat is onderdeel van de geek edition :)
GEEK EDITION: You will receive Homey, plus two wireless transceivers, enough jumper cables to hook it up and early access to the SDK including sample code for your Arduino projects!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Krijg je ook enige documentatie bij die tranceivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, als geek moet je maar weten wat je ermee moet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

nexhil

BAM!

Wat hebben jullie hier nou voor betaald als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
nexhil schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:03:
Wat hebben jullie hier nou voor betaald als ik vragen mag?
Ik denk ongeveer dit.
Pledge €239 or more

450 backers Limited (50 left of 500)

GEEK EDITION: You will receive Homey, plus two wireless transceivers, enough jumper cables to hook it up and early access to the SDK including sample code for your Arduino projects!

Estimated delivery:
May 2015
Ships to:
Anywhere in the world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil
  • Nu online

nexhil

BAM!

jdh009 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:09:
[...]

Ik denk ongeveer dit.

[...]
Thanks! ik moet zeggen dat ik dat nog best redelijk (als in niet duur) vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 15:39
Even een nieuwsgierige vraag.

Als ik het goed begrjip is dit dus een Raspberry Pi met een custom versie van Linux en verder voorzien van enkele modules om signalen te verzenden en te ontvangen?

Beetje Pimatic/Domoticz/Pilight maar dan met een commerciele en (zeer mooie) interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Llewy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:19:

Als ik het goed begrjip is dit dus een Raspberry Pi met een custom versie van Linux en verder voorzien van enkele modules om signalen te verzenden en te ontvangen?

Beetje Pimatic/Domoticz/Pilight maar dan met een commerciele en (zeer mooie) interface?
Zoiets :P

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zaphod_b
Nee, dat was een erg vroeg prototype. Het is nu echt custom hardware, hun eigen ontwerp. Geen Raspberry Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod

Het is nu toch een custom board wat speciaal voor dit geheel is samengesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 15:39
Thanks voor de opheldering. Ben erg benieuwd naar de eerste fimpjes!

Ben het gepruts met Pimatic wel een beetje zat, dus wellicht dat dit een opvolger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Nu online

nexhil

BAM!

Llewy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:22:
Thanks voor de opheldering. Ben erg benieuwd naar de eerste fimpjes!

Ben het gepruts met Pimatic wel een beetje zat, dus wellicht dat dit een opvolger wordt.
Alleen al voor de looks! Home automaten is niet echt sexy te noemen, maar dit is wel een panty dropper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zodra Homey goed te verkrijgen is toch maar aanschaffen :)
Schitterend ontwerp ook voor in huis!

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
kasteleman schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:13:
[...]

Ok, netjes! Omg dat zijn een hoop hue's... ;)
Living Colors werken ook goed?
Zitten er 4 van tussen maar nog niet echt aan het testen geweest met het geheel.
Met de normale hue bridge en living color AfstandsBedieningen werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
BenEco schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:48:
[...]

Zitten er 4 van tussen maar nog niet echt aan het testen geweest met het geheel.
Met de normale hue bridge en living color AfstandsBedieningen werkt het prima.
Ik heb nu ook met bridge en afstandsbediening werkende, maar was wel nieuwsgierig icm Homey.
Vooral ook bv kleurselectie etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Voor de gene die niet langer kunnen wachten:

http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=15&t=11096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dan gaat wel wel direct heel erg jeuken om er direct 1 op te gaan halen :P

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 10:40
Geek Backers €239,- (430 pcs)
All shipped!

Regular € 229,- & Early Bird € 199,- & Super Early Bird € 179,- (400 pcs)
Estimated shipment: To be announced

Pre-orders € 299,- (1000+ pcs)
Estimated shipment: To be announced

Nou ik zie het weer somber in. Zal wel weer een tijd gaan duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Tring!
De postbode met een pakketje... :Y *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Zo, dat is nog best een redelijke verkoopprijs, dat is zelfs goedkoper dan een via de preorder.

[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 10-02-2016 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En, wat is jullie eerste ervaring?
Niet zo goed hier eigenlijk. Niks lijkt goed te werken eerlijk gezegd... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Fire69 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:57:
En, wat is jullie eerste ervaring?
Niet zo goed hier eigenlijk. Niks lijkt goed te werken eerlijk gezegd... :/
Vervelend om te horen. Wat lijkt er niet goed te werken? Spraakherkenning, de flow, het bereik, interface problemen of een combi van alles? Heb je een klein voorbeeldje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb hem ook in huis. Mooi apparaat, gelikte interface op zowel web als app. Installeren ging eenvoudig, appeltje eitje. Spraak ingeleerd, lijkt ok. Paar commando's geprobeerd en als tekstnotificatie naar de app laten sturen, ik moet duidelijker spreken. :P
  • Ik heb mijn Hue's gekoppeld, dat ging wel aardig. Moest wel twee keer naar de bridge toe, want hij onthoudt hem niet. Had mijn dimmer en tap ook wel terug willen zien.
  • Ik heb mijn Plugwise Stretch geprobeerd te koppelen, dat lijkt niet goed te lukken. Zie maar 4 plugs, heb er bijna 20.
  • Ik heb mijn Roomba/Thinking Cleaner geprobeerd te koppelen, dat lukt niet. Komt een tandwieltje in beeld wat blijft draaien.
Ik vind de flow editor fijn, maar vraag mij af hoe dat straks gaat werken. In mijn huidige Homeseer setup heb ik momenteel 64 events en 134 devices. Is de flow editor dan nog zo fijn?

Ik mis een mogelijkheid om gemaakte flows te testen, moet dus wachten tot de zon weer ondergaat voor ik weet of mijn flow werkt?

Zal later vanavond even wat Z-Wave devices proberen te koppelen, die heb ik momenteel werkeloos liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke flow gebruik je om je commando naar de app te sturen? Ik wil ook wel weten wat hij van mijn spraak maakt!

Ik heb 1 zwave rolluik module toegevoegd, die wordt als wall plug gezien. Iemand anders heeft met een licht hetzelfde probleem...
Nu is mijn module niet meer bereikbaar blijkbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jdh009 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:00:
[...]

Vervelend om te horen. Wat lijkt er niet goed te werken? Spraakherkenning, de flow, het bereik, interface problemen of een combi van alles? Heb je een klein voorbeeldje?
Nou, behalve het toevoegen van mijn Hues is er eigenlijk nog niks gelukt.
Zwave-module is toegevoegd, maar die werkt nu niet meer...

Voice heb ik nog geen enkele keer werkend gehad. Hij begrijpt me gewoon niet.
Inleren van voice ging ook heel moeilijk, dus ik weet niet of straks mijn vrouw en kinderen wel gaan begrepen worden.

Heb apps toegevoegd voor Hue/Wikipedia/Chuck Norris/... maar geen enkele reageert op mijn stem. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Microphone toevoegen aan when en mobile toevoegen aan then, dan labeltje "text" naar dat push notification ding slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beekforel schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:11:
Microphone toevoegen aan when en mobile toevoegen aan then, dan labeltje "text" naar dat push notification ding slepen.
Thanks, had het net gevonden :)

Komt dus niks zinnig door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als ik er op een halve meter vanaf ga staan gaat het wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had de voice training vanop ongeveer 40cm gedaan, volgens Jeroen (van Athom) was dat te dicht.
Zit nu ongeveer 5m van de Homey in een volledig stille omgeving. Als ik zeg 'what's the time' begrijpt hij me meestal. Zeg ik 'tell me a joke', dan verstaat hij 'we go' :/

[edit]
Vanop 1m 'wikipedia batman' krijg ik zelfs geen notificatie omdat hij blijkbaar helemaal niks begrijpt

[ Voor 17% gewijzigd door Fire69 op 10-02-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Fire69 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:17:
Ik had de voice training vanop ongeveer 40cm gedaan, volgens Jeroen (van Athom) was dat te dicht.
Zit nu ongeveer 5m van de Homey in een volledig stille omgeving. Als ik zeg 'what's the time' begrijpt hij me meestal. Zeg ik 'tell me a joke', dan verstaat hij 'we go' :/
Ik zou verwachten dat Homey zegt hoe laat het is als ik vraag "What's the time", dat gebeurt niet bij mij? In de notificatie zie ik wel dat de tekst goed aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beekforel schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:19:
[...]

Ik zou verwachten dat Homey zegt hoe laat het is als ik vraag "What's the time", dat gebeurt niet bij mij? In de notificatie zie ik wel dat de tekst goed aankomt.
Dat werkt hier soms wel, soms verstaat hij enkel 'what's the'

Als ik zeg 'tell me a joke' maakt hij er 'okay thank you joe' 8)7

'Fuck you' had hij dan weer wel goed begrepen :D

[edit]
'Tell me a chuck norris joke' wordt 'who was general' |:(

[edit2]
'Turn off the lights' wordt geantwoord met 'turning the lights on' waarna er maar 1 Hue aangaat.
'Turn the lights off' wordt geantwoord met 'turning the lights off' waarna er maar 1 Hue uitgaat.

Ja, dit komt helemaal goed... :X

[ Voor 25% gewijzigd door Fire69 op 10-02-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Ik meen dat Emile ook heeft vermeld dat het een tijdje nodig heeft opdat stemmen goed worden herkend. Hoe meer Homeys online komen hoe beter..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
kasteleman schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:29:
Ik meen dat Emile ook heeft vermeld dat het een tijdje nodig heeft opdat stemmen goed worden herkend. Hoe meer Homeys online komen hoe beter..........
Bedoel je dit?
What `kind of` works:

The trigger, which is OK Homey, is currently trained by a few of our employees. So you need to train this yourself for now (Settings → Microphone).
When we have shipped > 70 Homeys, we have enough trigger audio files to generate a perfect trigger that works for everyone. Until then, don't expect too much of it please!

[ Voor 15% gewijzigd door jdh009 op 10-02-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd, ze zouden er binnenkort +400 moeten hebben. :)
Na de training lukt de trigger bij mij wel redelijk, maar de rest van de voice recognition (die extern gebeurt) lijkt nergens naar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Jip, wellicht dat dit ook geldt voor de rest van de spraakherkenning? Hoop het tenminste nadat ik jullie ervaringen heb gelezen. Ook zwave devices liggen nog wat "gevoelig" als ik zo ze eerste ervaringen lees
Pagina: 1 ... 7 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.