Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
volgens Emile liggen ze nog op schema om de geek orders tijdig te gaan versturen.
(was ik maar geek backer en niet alleen backer)
https://forum.athom.com/d...ent-date-for-homey#latest
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Looking good.ViNcE schreef op zondag 07 februari 2016 @ 01:30:
Emile heeft een nieuwe video online gezet. Ik ben erg benieuwd hoor.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Ziet er tof uit. Ik heb deze in pre-order. Hoop dat het niet al te lang meer duurt. Spraak is overigens wel wat traag...ViNcE schreef op zondag 07 februari 2016 @ 01:30:
Emile heeft een nieuwe video online gezet. Ik ben erg benieuwd hoor.
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Maar verder ziet het er goed uit. Hoop mogelijk heden.

De spraak lijkt inderdaad traag. Maar deze is voor mij een leuke toevoeging waar in het begin met gestoeid zal worden. Het maken van flow's ging lekker snel. Als de iOS app nu nog uitkomt dat denk ik dan ik onder de categorie blije starter val.
macOS 14.4.1
Waar ik vooral benieuwd naar ben, is in hoeverre hij kan geïntegreerd worden met de Logitech Harmony.
De Homey zou dan commando's naar de Hub moeten kunnen sturen (ipv afzonderlijke IR signalen waardoor de boel out of sync geraakt), maar het lijkt mij dat dit momenteel nog niet mogelijk is...
Ik, en vele anderen, hoop dat er een app voor Harmony komt...
Voorlopig ga ik Homey dus zeker niet gebruiken om mijn AV te besturen.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Inderdaad, gebruik nu al ruim 10 jaar een Harmony.Fire69 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:36:
En waarom zou je een andere remote willen gebruiken als je al een Harmony hebt?
Ik, en vele anderen, hoop dat er een app voor Harmony komt...
Voorlopig ga ik Homey dus zeker niet gebruiken om mijn AV te besturen.
Ik heb nu de Smart Hub met Smart Keyboard en Smart remote (zonder schermpje) en gebruik de IOS app vaak, zeker icm de IOS widget, echt super.
Wat iedereen lijkt te vergeten, ook op Athom forum, is dat Homey niets kan met IR als al je apparatuur in een gesloten kastje zit, tenzij je Homey er ook plaatst natuurlijk, maar dat wil je natuurlijk ook niet.
Daarom is een Harmony app for Homey een must!
Gelukkig is er een API van Harmony beschikbaar, dus moe mogelijk zijn. Eerst maar wachten op de Homey en stoeien met de IFTTT mogelijkeheden met de Maker en Harmony channel.
BP on the move!!!
Een Harmony app zie ik er wel komen. De Harmony api is volgens mij vrij open dus is het alleen zaak dat iemand met wat dev skills daarop duikt.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
IR extender ??Bas Post schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:40:
[...]
Wat iedereen lijkt te vergeten, ook op Athom forum, is dat Homey niets kan met IR als al je apparatuur in een gesloten kastje zit, tenzij je Homey er ook plaatst natuurlijk, maar dat wil je natuurlijk ook niet.
heb hier alle media in een afgesloten kast, ir ontvanger op m'n tv kabel naar de kast en de ir zenders op de media apparatuur geplakt.
heb hier een harmony, maar ga zeker kijken of Homey het kan overnemen, al denk ik dat elke keer praten tegen homey als je wilt zappen niet zo handig is.
Maar dat zie ik wel als ie er is.
[ Voor 11% gewijzigd door wimstradamus op 07-02-2016 18:53 ]
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
Ik ben juist bang dat hij erg beperkt zal blijken te zijn. Het zijn ook niet echt flows waarin meerdere dingen gebeuren, maar eigenlijk alleen een trigger, nul of meer condities en een of meer acties. Dat is nogal een simplificatie.Felyrion schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:30:
Die flow editor is wel erg sterk, zeker in potentie. Als die goed doorontwikkeld wordt heb je daar een krachtige tool mee in handen
Een Harmony app zie ik er wel komen. De Harmony api is volgens mij vrij open dus is het alleen zaak dat iemand met wat dev skills daarop duikt.
Maar goed, ik ga er binnenkort mee spelen, want als het goed is ligt hij binnenkort op de mat hier... Misschien valt het in de praktijk mee.
[ Voor 20% gewijzigd door ATS op 07-02-2016 19:27 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
[ Voor 1% gewijzigd door wimstradamus op 07-02-2016 19:32 . Reden: typo ]
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
In theorie zou je dit natuurlijk gemakkelijk kunnen uitbreiden en eventuele subflows in flows toe staan. Ik hoop dat het op een gegeven moment ook mogelijk om andere talen in de flow op te nemen. Zou in de toekomst wel python op dat ding kunnen runnen.ATS schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:26:
[...]
Ik ben juist bang dat hij erg beperkt zal blijken te zijn. Het zijn ook niet echt flows waarin meerdere dingen gebeuren, maar eigenlijk alleen een trigger, nul of meer condities en een of meer acties. Dat is nogal een simplificatie.
Maar goed, ik ga er binnenkort mee spelen, want als het goed is ligt hij binnenkort op de mat hier... Misschien valt het in de praktijk mee.
Je kunt flows nesten dus dat lijkt me niet direct een probleem, maar wellicht bekijk ik het te rooskleurig.ATS schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:26:
[...]
Ik ben juist bang dat hij erg beperkt zal blijken te zijn. Het zijn ook niet echt flows waarin meerdere dingen gebeuren, maar eigenlijk alleen een trigger, nul of meer condities en een of meer acties. Dat is nogal een simplificatie.
Voor nu lijken vooral de beschikbare apps de limiterende factor te zijn. Maar daarvan hoop ik dat het "geek" publiek zich hierin vastbijt (zal ik ook doen) en daarmee het platform naar een hoog niveau tillen.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
* Beekforel is Geek Backer
Zelfde vraag hier...k vraag me af of ze vandaag versturen...zal wel nietBeekforel schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:34:
De grote vraag is, moet ik nou morgen thuis werken of niet?
* Beekforel is Geek Backer
[ Voor 6% gewijzigd door Muyz op 08-02-2016 14:07 ]
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Ik denk het wel:Muyz schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:00:
[...]
Zelfde vraag hier...k vraag me af of ze vandaag versturen...zal wel niet
https://forum.athom.com/d...nt-software-status#latestt
Oh nee, toch niet. Verwacht wordt dat ze woensdag verzonden worden door de Distibution Partner.
https://www.facebook.com/.../1201403439872258/?type=3
Toch wel dusOmemanti schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:46:
mijn postnl app geeft aan dat hij onderweg is en morgen middag aan komt... jeuh.
[ Voor 97% gewijzigd door mymind* op 08-02-2016 14:57 ]
Heb je al een S3 code ontvangen dan?Omemanti schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:46:
mijn postnl app geeft aan dat hij onderweg is en morgen middag aan komt... jeuh.
* ATS is ook geek backer
dit was voldoende

Volgens mij hebben ze dit gewoon aangegeven hoor. Vind dat ze bij Athom de laatste tijd prima communiceren over het verloop van de ontwikkeling van het product en tegenslagen tijdens de productie. Klein puntje is wel dat het helaas wat verspreid is over verschillende kanalen is maar al met al is het wel duidelijk voor mij waar ik aan toe ben.zaphod_b schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:19:
Wel triest dat je hier achter moet komen via de PostNL app. De communicatie vanuit Athom ging eventjes beter maar is de laatste week, anderhalve week weer heel ver te zoeken.
[ Voor 15% gewijzigd door jdh009 op 08-02-2016 15:35 ]
Oordelen dat iets triest is zonder het complete verhaal te weten is, wel sneu.
Gewoon het forum lezen doet wonderen. Omdat ik het daar gelezen had dat de verzending op handen was heb ik mijn postnl app gechecked.
Daar is een tijdje terug 8-2-2016 gemeld als waarschijnlijke verzenddatum. En vandaag de bevestiging dat er overgegaan is tot verzenden..
Ja inderdaad. In plaats dat we wat positief zijn, vervallen we wederom in herhaling....jdh009 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:23:
[...]
Volgens mij hebben ze dit gewoon aangegeven hoor. Vind dat prima naar buiten komt, helaas wat verspreid over verschillende kanalen maar al met al is het wel duidelijk voor mij waar ik aan toe ben.
We? Ik ben heel blij voor iedereen en verwacht alleen maar meer hands on dingen(filmpjes/fotos/scrips/verhalen) in dit topic tot de mijne verzonden word.kasteleman schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:24:
[...]
Ja inderdaad. In plaats dat we wat positief zijn, vervallen we wederom in herhaling....
[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 08-02-2016 15:26 ]
[ Voor 90% gewijzigd door kasteleman op 08-02-2016 15:28 ]
Over oordelen gesproken: ik lees elke dag de Athom fora
Ik vind de communicatie van Athom rommelig, vaag, gefragmenteerd en onduidelijk. En ik ben niet de enige. Nog even los van hun werkelijk dramatische planning skills
Desalnietemin ben ik blij dat er schot in de zaak zit en dat de Geek backers morgen en overmorgen blij worden gemaakt!
Nog even duimen dat daarna snel de 'normale' backers volgen, kan niet wachten! Want ook al heb ik dan kritiek op de communicatie en planning, ik ben nog steeds overtuigd van het product zelf.
zaphod_b schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:33:
[...]
Over oordelen gesproken: ik lees elke dag de Athom fora.
Ik vind de communicatie van Athom rommelig, vaag, gefragmenteerd en onduidelijk. En ik ben niet de enige. Nog even los van hun werkelijk dramatische planning skills.
Desalnietemin ben ik blij dat er schot in de zaak zit en dat de Geek backers morgen en overmorgen blij worden gemaakt!
Nog even duimen dat daarna snel de 'normale' backers volgen, kan niet wachten! Want ook al heb ik dan kritiek op de communicatie en planning, ik ben nog steeds overtuigd van het product zelf.

Kijk zo kan het dus ook!!!
Mijne ook! Tussen 14 en 16uOmemanti schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:46:
Pak de hooivorken en fakkels!!!kasteleman schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:32:
Over communicatie gesproken....postnl is daar heel goed in.....
The time has come! Your Homey is in production and is almost ready to ship. You, as one of our Kickstarter Backers, are now first in line to receive the mass-produced Homeys! We have had over a full year of hard work to realize all this, and although it was much more work than we anticipated, we are extremely proud of the results!
2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Update:
Mail van Homey binnen: hij is onderweg!

[ Voor 36% gewijzigd door ATS op 09-02-2016 15:56 . Reden: Situatie veranderd ]
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
Bij de eerste uitlevering van de Homey's 04 januari mail ontvangen en 06 januari 2016 de Homey (nr.12) ontvangen.Ulster Seedling schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:08:
Ik heb vandaag bericht gehad met de vraag of mijn bekende adres nog klopt. Mijn Homey zou er binnenkort aan moeten komenWeet iemand hoe lang de verzending nog duurt na dit bericht over je adres?

[ Voor 5% gewijzigd door BenEco op 09-02-2016 22:31 . Reden: Helaas op dit moment niet veel tijd om Homey te testen. ]
2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.
Ok, netjes! Omg dat zijn een hoop hue's...BenEco schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:23:
[...]
Bij de eerste uitlevering van de Homey's 04 januari mail ontvangen en 06 januari 2016 de Homey (nr.12) ontvangen.2dagen. (Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.)
[afbeelding]
Living Colors werken ook goed?
[ Voor 3% gewijzigd door kasteleman op 09-02-2016 23:14 ]
(bronnen: https://forum.athom.com/discussion/654/my-precious https://forum.athom.com/discussion/655/my-first-homey)

[ Voor 13% gewijzigd door keverjeroen op 10-02-2016 10:38 ]
For backers only! Maw kan niet inzien wat de inhoud is.ATS schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:07:
Inmiddels is er ook een Kickstarter update geplaatst met een aankondiging dat er verzonden is, en met wat wel en wat niet te verwachten.
[ Voor 6% gewijzigd door kasteleman op 10-02-2016 11:24 ]
Maw: plaats hier de inhoudkasteleman schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:22:
[...]
For backers only! Maw kan niet inzien wat de inhoud is.
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
met plezier...... maar ik kan niks vinden....
https://www.kickstarter.c...o-your-home/posts/1488006
Your Homey is on it's way! A few notes from Athom
0 Comments
3 likes
Hi! Emile from Athom here.
Congratulations! The Homey you've been waiting for is finally on its way to your home, where the postman will ring your doorbell (which will then send you a push notification to your phone and blink the lights- ooh wait you didn't have your Homey working yet, of course ;-)) and deliver the package we've been working so hard on for the last 1.5 year.
A few notes, because you're so early to receive your Homey:
What to expect to work, and what not
The Homey you're receiving is in an early bèta state. This means that bugs will be found. Probably even a lot. But hey, you knew that when you'd backed us, right? ;-)
Please report all (non-major, as described above) software bugs to our issue tracker: https://github.com/athombv/homey/issues. This keeps it clear for others so we can focus on solving them easily. I hope to ship at least a few updates per week, so keep the auto-updater on ;-)
What you can expect what will work:
Zones and Devices
Flows
Insights (data logging)
Settings
Installing apps through apps.athom.com
Homey talking back Speech (but see below)
Music playback (somewhat, see below)
What `kind of` works:
Music playback is currently limited to playing one song. Playlists and queue are on the to-do list;
Speech recognition is far from perfect. We still need to tweak the audio chip a lot, to account for noisy environments. The trigger, which is OK Homey, is currently trained by a few of our employees. So you need to train this yourself for now (Settings → Microphone).
When we have shipped > 70 Homeys, we have enough trigger audio files to generate a perfect trigger that works for everyone. Until then, don't expect too much of it please!
Getting started
Our new website with a beautiful knowledge base & support videos will launch soon, but in the meantime, please refer to the Getting Started Guide.
For a full list of features we're working on, please refer to Athom's Public Timeline for Homey. But mostly, have fun! You're among one of first 500 backers that received your Homey! Try to break it, just tell us how you did it, so we can fix it!
We need your help to make Homey amazing before anyone can find it in the stores. And we will never forget our community that helped bring our dream to life!
❤
Athom

En nu installeren...
[ Voor 95% gewijzigd door rb338 op 10-02-2016 13:18 ]
Dank voor de mooie unpackaging plaatjesrb338 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:44:
Nou hij is er! Nu wachten tot de kids in bed liggenNijntje houdt ze ook wel even zoet
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En nu installeren...
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Gaaf om te zien, veel fun toegewenst met testen.rb338 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:44:
Nou hij is er! Nu wachten tot de kids in bed liggenNijntje houdt ze ook wel even zoet
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En nu installeren...
Wat heb je erbij gekregen op foto 4?
Dat is onderdeel van de geek edition
GEEK EDITION: You will receive Homey, plus two wireless transceivers, enough jumper cables to hook it up and early access to the SDK including sample code for your Arduino projects!
Ik denk ongeveer dit.nexhil schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:03:
Wat hebben jullie hier nou voor betaald als ik vragen mag?
Pledge €239 or more
450 backers Limited (50 left of 500)
GEEK EDITION: You will receive Homey, plus two wireless transceivers, enough jumper cables to hook it up and early access to the SDK including sample code for your Arduino projects!
Estimated delivery:
May 2015
Ships to:
Anywhere in the world
Als ik het goed begrjip is dit dus een Raspberry Pi met een custom versie van Linux en verder voorzien van enkele modules om signalen te verzenden en te ontvangen?
Beetje Pimatic/Domoticz/Pilight maar dan met een commerciele en (zeer mooie) interface?
ZoietsLlewy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:19:
Even een nieuwsgierige vraag.
Als ik het goed begrjip is dit dus een Raspberry Pi met een custom versie van Linux en verder voorzien van enkele modules om signalen te verzenden en te ontvangen?
Beetje Pimatic/Domoticz/Pilight maar dan met een commerciele en (zeer mooie) interface?
Owner of DBIT Consultancy
Nee, dat was een erg vroeg prototype. Het is nu echt custom hardware, hun eigen ontwerp. Geen Raspberry Pi.Llewy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:19:
Het is nu toch een custom board wat speciaal voor dit geheel is samengesteld?Llewy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:19:
Even een nieuwsgierige vraag.
Ben het gepruts met Pimatic wel een beetje zat, dus wellicht dat dit een opvolger wordt.
Alleen al voor de looks! Home automaten is niet echt sexy te noemen, maar dit is wel een panty dropper.Llewy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:22:
Thanks voor de opheldering. Ben erg benieuwd naar de eerste fimpjes!
Ben het gepruts met Pimatic wel een beetje zat, dus wellicht dat dit een opvolger wordt.
Schitterend ontwerp ook voor in huis!
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
Zitten er 4 van tussen maar nog niet echt aan het testen geweest met het geheel.kasteleman schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:13:
[...]
Ok, netjes! Omg dat zijn een hoop hue's...
Living Colors werken ook goed?
Met de normale hue bridge en living color AfstandsBedieningen werkt het prima.
Ik heb nu ook met bridge en afstandsbediening werkende, maar was wel nieuwsgierig icm Homey.BenEco schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:48:
[...]
Zitten er 4 van tussen maar nog niet echt aan het testen geweest met het geheel.
Met de normale hue bridge en living color AfstandsBedieningen werkt het prima.
Vooral ook bv kleurselectie etc...
Dat is snel haha!keverjeroen schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:38:
Voor de gene die niet langer kunnen wachten:
http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=15&t=11096
Owner of DBIT Consultancy
Dan gaat wel wel direct heel erg jeuken om er direct 1 op te gaan halenkeverjeroen schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:38:
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
All shipped!
Regular € 229,- & Early Bird € 199,- & Super Early Bird € 179,- (400 pcs)
Estimated shipment: To be announced
Pre-orders € 299,- (1000+ pcs)
Estimated shipment: To be announced
Nou ik zie het weer somber in. Zal wel weer een tijd gaan duren.
De postbode met een pakketje...

Zo, dat is nog best een redelijke verkoopprijs, dat is zelfs goedkoper dan een via de preorder.keverjeroen schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:38:
[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 10-02-2016 18:57 ]
Niet zo goed hier eigenlijk. Niks lijkt goed te werken eerlijk gezegd...

Vervelend om te horen. Wat lijkt er niet goed te werken? Spraakherkenning, de flow, het bereik, interface problemen of een combi van alles? Heb je een klein voorbeeldje?Fire69 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:57:
En, wat is jullie eerste ervaring?
Niet zo goed hier eigenlijk. Niks lijkt goed te werken eerlijk gezegd...
- Ik heb mijn Hue's gekoppeld, dat ging wel aardig. Moest wel twee keer naar de bridge toe, want hij onthoudt hem niet. Had mijn dimmer en tap ook wel terug willen zien.
- Ik heb mijn Plugwise Stretch geprobeerd te koppelen, dat lijkt niet goed te lukken. Zie maar 4 plugs, heb er bijna 20.
- Ik heb mijn Roomba/Thinking Cleaner geprobeerd te koppelen, dat lukt niet. Komt een tandwieltje in beeld wat blijft draaien.
Ik mis een mogelijkheid om gemaakte flows te testen, moet dus wachten tot de zon weer ondergaat voor ik weet of mijn flow werkt?
Zal later vanavond even wat Z-Wave devices proberen te koppelen, die heb ik momenteel werkeloos liggen.
Ik heb 1 zwave rolluik module toegevoegd, die wordt als wall plug gezien. Iemand anders heeft met een licht hetzelfde probleem...
Nu is mijn module niet meer bereikbaar blijkbaar

Nou, behalve het toevoegen van mijn Hues is er eigenlijk nog niks gelukt.jdh009 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:00:
[...]
Vervelend om te horen. Wat lijkt er niet goed te werken? Spraakherkenning, de flow, het bereik, interface problemen of een combi van alles? Heb je een klein voorbeeldje?
Zwave-module is toegevoegd, maar die werkt nu niet meer...
Voice heb ik nog geen enkele keer werkend gehad. Hij begrijpt me gewoon niet.
Inleren van voice ging ook heel moeilijk, dus ik weet niet of straks mijn vrouw en kinderen wel gaan begrepen worden.
Heb apps toegevoegd voor Hue/Wikipedia/Chuck Norris/... maar geen enkele reageert op mijn stem.

Thanks, had het net gevondenBeekforel schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:11:
Microphone toevoegen aan when en mobile toevoegen aan then, dan labeltje "text" naar dat push notification ding slepen.
Komt dus niks zinnig door...
Zit nu ongeveer 5m van de Homey in een volledig stille omgeving. Als ik zeg 'what's the time' begrijpt hij me meestal. Zeg ik 'tell me a joke', dan verstaat hij 'we go'

[edit]
Vanop 1m 'wikipedia batman' krijg ik zelfs geen notificatie omdat hij blijkbaar helemaal niks begrijpt
[ Voor 17% gewijzigd door Fire69 op 10-02-2016 19:19 ]
Ik zou verwachten dat Homey zegt hoe laat het is als ik vraag "What's the time", dat gebeurt niet bij mij? In de notificatie zie ik wel dat de tekst goed aankomt.Fire69 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:17:
Ik had de voice training vanop ongeveer 40cm gedaan, volgens Jeroen (van Athom) was dat te dicht.
Zit nu ongeveer 5m van de Homey in een volledig stille omgeving. Als ik zeg 'what's the time' begrijpt hij me meestal. Zeg ik 'tell me a joke', dan verstaat hij 'we go'
Dat werkt hier soms wel, soms verstaat hij enkel 'what's the'Beekforel schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:19:
[...]
Ik zou verwachten dat Homey zegt hoe laat het is als ik vraag "What's the time", dat gebeurt niet bij mij? In de notificatie zie ik wel dat de tekst goed aankomt.
Als ik zeg 'tell me a joke' maakt hij er 'okay thank you joe'

'Fuck you' had hij dan weer wel goed begrepen
[edit]
'Tell me a chuck norris joke' wordt 'who was general'

[edit2]
'Turn off the lights' wordt geantwoord met 'turning the lights on' waarna er maar 1 Hue aangaat.
'Turn the lights off' wordt geantwoord met 'turning the lights off' waarna er maar 1 Hue uitgaat.
Ja, dit komt helemaal goed...

[ Voor 25% gewijzigd door Fire69 op 10-02-2016 19:30 ]
Bedoel je dit?kasteleman schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:29:
Ik meen dat Emile ook heeft vermeld dat het een tijdje nodig heeft opdat stemmen goed worden herkend. Hoe meer Homeys online komen hoe beter..........
What `kind of` works:
The trigger, which is OK Homey, is currently trained by a few of our employees. So you need to train this yourself for now (Settings → Microphone).
When we have shipped > 70 Homeys, we have enough trigger audio files to generate a perfect trigger that works for everyone. Until then, don't expect too much of it please!
[ Voor 15% gewijzigd door jdh009 op 10-02-2016 19:51 ]
Na de training lukt de trigger bij mij wel redelijk, maar de rest van de voice recognition (die extern gebeurt) lijkt nergens naar

Dit topic is gesloten.