Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 10:55
Z-Wave schijnt in een software update 'binnenkort' verholpen te gaan worden, of in ieder geval beter te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:22:
[...]

Dat werkt hier soms wel, soms verstaat hij enkel 'what's the'

Als ik zeg 'tell me a joke' maakt hij er 'okay thank you joe' 8)7

'Fuck you' had hij dan weer wel goed begrepen :D

[edit]
'Tell me a chuck norris joke' wordt 'who was general' |:(

[edit2]
'Turn off the lights' wordt geantwoord met 'turning the lights on' waarna er maar 1 Hue aangaat.
'Turn the lights off' wordt geantwoord met 'turning the lights off' waarna er maar 1 Hue uitgaat.

Ja, dit komt helemaal goed... :X
on en off verhaal (voice control) van de Hue komt mij hier wel bekend voor, heb dit begin Januari aan Athom (Emile) kenbaar gemaakt, Blijkbaar is deze bug nog niet is opgelost maar wat niet is kan nog komen :X
kasteleman schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:01:
[...]

Ik heb nu ook met bridge en afstandsbediening werkende, maar was wel nieuwsgierig icm Homey.
Vooral ook bv kleurselectie etc...
@kasteleman, zelf weinig tijd gehad om met homey te testen (Hue) maar er zijn nog wat issue's betreffende voice control als ik het verhaal van Fire69 lees.

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-05 16:33
Fire69 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:53:
Ik ben benieuwd, ze zouden er binnenkort +400 moeten hebben. :)
Na de training lukt de trigger bij mij wel redelijk, maar de rest van de voice recognition (die extern gebeurt) lijkt nergens naar :/
Gezien dat er een nieuwe update beschikbaar is? Misschien dat dat een aantal van je problemen verhelpt?
Zie o.a. https://forum.athom.com/d...omment/9053/#Comment_9053

MathijsFrencken Backer - Geek Edition

9:04PM

I also did the update and now, after calibrating with my voice again:
"OK Homey play some music by <<artist>>" works perfectly! (it didn't before)

[ Voor 24% gewijzigd door Robsta86 op 10-02-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 09:12

error33

Klungelsmurf bestaat nog

zaphod_b schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:55:
Z-Wave schijnt in een software update 'binnenkort' verholpen te gaan worden, of in ieder geval beter te worden.
Had de z-wave toch wel werkend verwacht gezien deze flowchart

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7QcMfZO.png

macOS 14.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:53
error33 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:17:
[...]

Had de z-wave toch wel werkend verwacht gezien deze flowchart

[afbeelding]
Ja dat is de ideale situatie. Maar dat is blijkbaar nog niet het geval. Zie hier de lijst met features en apps waar ze aan werken: https://trello.com/b/aYBm...public-timeline-for-homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-05 21:10
Er is zeker ook nog geen Sonos op aan te sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TacoE
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-04 09:07
Z-Wave werkt hoor :p

Omdat we een de devices op een andere manier behandelen dan andere controllers komen er wat bugs aan het licht maar ik heb nog wat ideetjes om de stabiliteit in grote netwerken te verbeteren. Een goed begin is er zeker, al zeg ik het zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-05 22:23

Hokkie

Hello

Na het lezen van diverse eerste ervaringen, is mijn vertrouwen wat afgenomen. Komende dagen even nauwlettend in de gaten houden...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

Hokkie schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:05:
Na het lezen van diverse eerste ervaringen, is mijn vertrouwen wat afgenomen. Komende dagen even nauwlettend in de gaten houden...
Zolang de problemen alleen in de software zitten maak ik me niet zo'n zorgen. Die zijn op te lossen en hebben alleen tijd nodig. De programmeurs zitten natuurlijk niet stil nu de eerste echt grote lichting de deur uit is. De feedback die nu komt is goed voor de verdere ontwikkeling.

Ik hoop alleen dat ze nog even gaan wachten met in de MM te koop aanbieden. Het product is gewoon nog in beta en dat verwacht je niet als je hem in de gewone winkel koopt (tenzij je het over Philips software hebt ;) ).

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TacoE schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:53:
Z-Wave werkt hoor :p

Omdat we een de devices op een andere manier behandelen dan andere controllers komen er wat bugs aan het licht maar ik heb nog wat ideetjes om de stabiliteit in grote netwerken te verbeteren. Een goed begin is er zeker, al zeg ik het zelf ;)
Jammer genoeg kan ik je enthousiasme niet delen...
Ik heb nog geen groot netwerk. Momenteel probeer ik enkele minder belangrijke modules toe te voegen, allemaal zonder veel success eerlijk gezegd.

- Fibaro Roller Shutter: eerste poging mislukte, bij 2de poging wordt hij nu gezien als wall plug
- Fibaro Motion Sensor: wel temp, luminance, battery, maar geen motion
- Fibaro Dimmer 2: krijg ik niet toegevoegd, hij zegt 'interviewing 3 devices' (zal wel switch, power, nog iets zijn). De eerste poging mislukte, remove failed device kunnen doen na enkele pogingen. Bij 2de keer toevoegen krijg ik terug 'interviewing 3 devices', na paar minuten 'another pair session active'.

Niet wat ik ervan verwachtte dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoE
Vergeet niet de juiste association te maken na het toevoegen. Dit gaat voor niet Z-Wave plus devices niet vanzelf (hier komen de z-wave apps voor). De Fibaro Roller Shutter heb ik werkend. Selecteer de juiste device class in het laatste scherm van de wizard. De Dimmer heb ik zelf nog niet mee getest. Ik ga hiernaar kijken.

Gebruik remove failed device als je device onbereikbaar is. Dit kan je zien als er een overlay over het device is in de zone overview. Probeer de Remove Node erboven na een foutmelding tijden het pairen en volg de pair wizard opnieuw.

[ Voor 26% gewijzigd door TacoE op 10-02-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Naja jullie zijn de eerste en ik had wel verwacht dat er bugs zouden zijn. Het is immers geen klein project of een super groot team.

Ik denk dat ze zo door moeten gaan met releasen naar de kickstarters. Duidelijk maken dat het nog beta is. Zodra alle kinderziektes eruit zijn dan pas door zetten om bestellingen aan te nemen op website/MM etc.

Ik denk hoe meer developers een Homey hebben hoe sneller de updates zullen komen maar goed weet niet hoeveel eigenaren developers zijn

Btw de forum is echt chaotisch. Liever klassieke manier van categorieën en topics. Ik zie alles door elkaar.

[ Voor 10% gewijzigd door lf2 op 10-02-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TacoE schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 23:00:
Vergeet niet de juiste association te maken na het toevoegen. Dit gaat voor niet Z-Wave plus devices niet vanzelf (hier komen de z-wave apps voor). De Fibaro Roller Shutter heb ik werkend. Selecteer de juiste device class in het laatste scherm van de wizard. De Dimmer heb ik zelf nog niet mee getest. Ik ga hiernaar kijken.

Gebruik remove failed device als je device onbereikbaar is. Dit kan je zien als er een overlay over het device is in de zone overview. Probeer de Remove Node erboven na een foutmelding tijden het pairen en volg de pair wizard opnieuw.
Welke association moet ik dan doen? Da's toch alleen nodig als je 2 devices aan elkaar wilt koppelen?
De Roller Shutter heb (had) ik als Curtains&Blinds toegevoegd, maar hij werd telkens als Wall plug gezien.
Heb ondertussen al een paar keer reset van het netwerk gedaan.
De dimmer (FGD212) krijg ik dus absoluut niet toegevoegd...

• TacoE
En we willen Homey aan de Roller Shutter koppelen toch :p Uit mijn hoofd groep 3, maar dat moet je even in de handleiding checken.

De deviceclass stel je handmatig in in de laatste view van de pair wizard. Het maakt voor de werking weinig uit welke class je kiest. De deviceclass bepaald hoe Homey het apparaat ziet en welk kaartje er laten zien wordt. Als je bijvoorbeeld zegt "turn the lights on" gaat de deviceclass fan niet aan hoewel maar deviceclass light wel.
Standaard is alles een socket omdat je alles in Z-Wave aan en uit kan zetten. Aan en uit betekenen dan in de Roller Shutter gordijnen open en dicht.

Het kan zijn dat de Dimmer een onverwacht commando stuurt en deze dus nog niet werkt. Hier ga ik mee bezig.

Edit: verdere hulp doe ik op ons forum of stuur een pm

[ Voor 12% gewijzigd door TacoE op 11-02-2016 00:06 ]

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 10:55
Ik kan me herinneren dat Z-Wave apparaten bij andere domotica controllers, zoals de Vera, automatisch worden geassocieerd met groep 0 door de Vera bij inclusion.... En daarmee bereikbaar zijn voor de controller en daarmee stuurt het device dan ook op regelmatige basis gegevens zoals temperatuur of beweging. Dit is wel nodig om apparaten te laten werken met de controller.

Hoe doet de Homey dit @TacoE ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Mijn eerste ervaringen sinds ik hem gisteren avond uit de doos gehaald heb:

Allereerst: mooi doosje :) Ziet er strak en netjes afgewerkt uit; geeft een luxe gevoel. Helaas verdwijnt dat ook weer vrij snel als je het voedingskabeltje aansluit. De connector daarvan is te lang, waardoor Homey niet meer op zijn pootjes maar op het kabeltje steunt aan de achterkant. Dat is echt een misser; dat zie je toch als je het probeert daar in Enschede?

De installatie verliep met wat ups en downs. Ik ging met mijn iPad naar de setup site. De instructies daar kunnen duidelijker en ook vriendelijker. Waarom begint het niet met "Welkom bij Athom, sluit nu je Homey aan" in plaats van direct de instructie te geven mijn computer of telefoon (sic!) te verbinden met het Homeysetup netwerk? Zo gezegd, zo gedaan (laptop). En toen gebeurde er niets, je kreeg ook geen pagina met betere instructies als je probeerde iets op te vragen. Wat blijkt? Je moet het apparaat waarmee je naar de setup site gegaan bent verbinden met dat netwerk, dan gaat de setup verder. Maar dat was dus mijn iPad, niet mijn telefoon of computer.

Setup loopt daarna wel ok, hoewel je helaas niet je bestaande account kan gebruiken bij Athom. Voor iedereen die al een poosje op het forum rondhangt is dat onduidelijk (stond wel op het Athom forum zelf uiteindelijk).

Dan devices toevoegen. Helaas, dat werkt dus niet op de iPad, omdat het zoekveld niet werkt. Aangezien er ook geen app is (of komt binnenkort) is het daarmee einde oefening voor de bediening met apple mobiele apparaten (ookal heb je gewoon Chrome daarop). Met de laptop lukte het toevoegen wel, maar soepel ging het niet. Het scherm om op de knop van de bridge te drukken bleef staan nadat je dat gedaan had. Probeerde je het dan opnieuw, dan bleek je er wel in een keer door te lopen. Slordig dus.

De ledring op de Homey is fel. Te fel. Het was direct een deuk in de WAF, maar er zijn nergens settings te vinden om in te stellen hoe fel de ring moet branden. Ook het volume als Homey tegen je begint te praten is hoog, en ook daar heb ik nog geen instelling voor ontdekt.

Verder met het proberen te werken met de Hue lampen. Scenes blijken niet toegankelijk. Dat is irritant, want elke lamp apart instellen is lastig. Het zorgt ook direct voor het volgende probleem: als je meerdere acties in de flow editor zet, dan valt bij het onderste item in de Then lijst de lijst met lampen uit beeld. Dat je niet met één Then block meerdere lampen kan selecteren is ook lastig. Alle lampen in mijn woonkamer uit betekent voor elke lamp apart een Then blokje slepen, uit actie selecteren, lamp selecteren en vertraging selecteren. Ik zou ze liever in één keer aanvinken, en/of gebruik maken van het feit dat ik al heb aangegeven dat ze allemaal in de "Living room" te vinden zijn.

Ik heb met Homey mijn lampen een paar keer wat kunnen laten doen. Maar net zo vaak werkte het niet, en dan is er geen feedback wat er mis ging. Je ziet dat Homey wat doet (de ledring wordt actief), maar daarna gebeurt er niets. Ook een flow die ik had gemaakt bleek niet betrouwbaar te werken. Zelfs "OK Homey, turn off the lights in the living room" deed wel iets, maar liet de helft van de lampen in die ruimte aan. Ook andersom, toen ik de lichten aan wilde zitten met Homey reageerde Homey wel met de led ring, maar niet door de lampen aan te zetten. Toch maar weer met de app dus.

Bij de zelfgemaakte flow heb ik geprobeerd om Homey te laten reageren op een specifieke instructie. Ik kan de microphone gebruiken bij When, maar ik zie niet hoe ik nu kan zorgen dat hij reageert op een specifieke tekst. Gevolg: hij reageert schijnbaar random. Ook zonder "OK Homey", en dat is irritant. Ook laten reageren op IR is tot op heden niet gelukt. Je kan wel een IR When gebruiken, maar dan kan je nog geen device selecteren. Echter, bij Zones & Devices kan ik geen IR toevoegen. Waar dat dan wel kan? Geen idee. Ik zal het moeten opzoeken in die video van laatst denk ik, want de interface helpt me niet.

Al met al: er zit een beta labeltje in de software, en zo voelt het ook. Er is nog veel werk aan de winkel.

* ATS heeft zojuist 15 issues ingeschoten

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Da's ongeveer mijn ervaring ook...

Gisteren 8u zitten mee spelen (vloeken) en op het einde van de rit had ik enkel mijn Hues toegevoegd, die dan eigenlijk ook niet zo handig te bedienen waren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 09:12

error33

Klungelsmurf bestaat nog

TacoE schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 00:01:
Edit: verdere hulp doe ik op ons forum of stuur een pm
Ik zou het wel erg waarderen als er een Nederlands talig Athom/Homey forum zou zijn. Engels lezen lukt wel maar vragen stellen zal voor mij een Louis van Gaal verhaal worden :(

En als Nederlands product zou een NL forum toch zeker moeten kunnen. Kijk bijvoorbeeld naar het Synology forum opgedeeld in meerdere talen. Voor elk wat wils

macOS 14.4.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
error33 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:44:
[...]

Ik zou het wel erg waarderen als er een Nederlands talig Athom/Homey forum zou zijn. Engels lezen lukt wel maar vragen stellen zal voor mij een Louis van Gaal verhaal worden :(

En als Nederlands product zou een NL forum toch zeker moeten kunnen. Kijk bijvoorbeeld naar het Synology forum opgedeeld in meerdere talen. Voor elk wat wils
+1 ze noemen me hier al van Gaal....

• sateprikkert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-05 13:02
Ik snap de keuze wel om het Engels op te zetten. Als je meerdere talen gaat ondersteunen krijg je fragmentatie van de uitgewisselde kennis en hoogstwaarschijnlijk 'kruisbestuiving' van gebruikers die wel meerdere talen machtig zijn en daardoor op meerdere subfora's actief zijn.

Ik schiet ondertussen vrolijk nog wat issues in. De potentie is er........

Dat ze niet gezien hebben dat de kabel op z'n minst onpraktisch is, snap ik nog steeds niet :X

[ Voor 12% gewijzigd door sateprikkert op 11-02-2016 10:24 ]

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

error33 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:44:
[...]

Gewoon vertalen met google translate naar het Engels. Als het niet te begrijpen is, dan vragen ze wel om meer informatie.

Ik ben eigenlijk blij dat ik iets langer mag wachten. Gezien het aantal problemen, wacht ik liever even tot het iets stabieler is. Ik verwacht dat volgende week veel van de huidige problemen al zijn opgelost.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:17

jdh009

FP ProMod
Hoe groot is het developers team eigenlijk van ze?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

jdh009 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:40:
Hoe groot is het developers team eigenlijk van ze?
Er zit zo'n 20 man. Ik weet niet of het allemaal ontwikkelaars zijn (Stefan is volgens mij geen ontwikkelaar).
Een link naar het team.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:34
Gisteren ook de Homey ontvangen. Nu maar mee aan de slag.

Serieus, de kabel voor de voeding, ik snap niet dat je dit zo uitlevert, en ik hoop dat er toch een ander kabeltje wordt nageleverd. Je kan hem niet op 3 pootjes zetten zonder de kabel te knakken.
Voice is inderdaad hard. Nu maar eens kijken of ik de gordijnen bediend krijg.

-Edit- De 1e keer op http://my.athom.com/#/ duurde het vrij lang voordat je er uberhaupt iets kan doen. Sowieso is het misschien handig dat de navigatie wat overzichtelijker wordt. Als je een app installeert dan kan je niet vanuit de appstore weer naar je Homey gaan. Ook wordt er nergens verwezen naar my.athom.com, wat voor nieuwe gebruikers verwarrend kan zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Freezerator op 11-02-2016 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Dat was inderdaad even zoeken die link.

Misschien zou Homey het je gewoon moeten kunnen vertellen?

"OK Homey, how can I configure you?"
"Go to my dot athom dot com to configure me."

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Heeft een van jullie toevallig een foto gemaakt van het kabel voetje ding?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• sateprikkert
Je bedoelt de USB-naar-netstroom-stekker? Of de gehele constructie? Laatste staat namelijk een foto van op github.

(https://github.com/athombv/homey/issues/84)

• lf2

lf2

Heb een paar videotjes bekeken... ik vind de response eerlijk gezegd traag....wss omdat de speech eerst naar een server moet en dan terug komt.

Zal hier enige verbetering in zijn dmv software ? lijkt me wel een issue dat niet zo simpel op te lossen is

• jip_86
sateprikkert schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:47:
Je bedoelt de USB-naar-netstroom-stekker? Of de gehele constructie? Laatste staat namelijk een foto van op github.

(https://github.com/athombv/homey/issues/84)
Serieus WTF 8)7
Afbeeldingslocatie: https://cloud.githubusercontent.com/assets/38136/12970912/b3e396e4-d094-11e5-8908-beb9c4e70828.jpeg

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Elke keer als ik deze foto's zie, dan denk ik ook aan die aankomende Marvin mod. Alsof hij zo depri is, dat hij er maar bij gaat liggen. ;)

Mijn BGG profiel

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

Misschien is dit een oplossing voor nu?

Afbeeldingslocatie: http://onlinekabelshop-nl.cdn.techtwo.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/a/cable-075-34205-34210-34220-34230.jpg
http://www.onlinekabelsho...ctor-naar-beneden-1-meter
(er zijn nog wel andere shops die ze hebben)

Neemt niet weg dat Athom hier inderdaad wat aan mag gaan doen want het ziet er wel erg slordig uit zo.

[ Voor 29% gewijzigd door Tylocke op 11-02-2016 12:16 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:34
Ik verwacht eigenlijk gewoon een nalevering van een haaks kabeltje. Want dan was dit geen issue geweest. Het is gewoon heel erg slordig. Voor nu staat hij in elk geval op ze kant :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

haha dat is inderdaad wel erg slordig :D

39

• ATS

ATS

Dat is dus inderdaad een van de issues die ik ingeschoten heb. Geen idee of die haakse connector gaat passen, wellicht is het gat daarvoor net wat diep. Het is het proberen waard zou ik zeggen, maar eigenlijk vind ik dat Athom dit zelf had moeten zien en oplossen. Hebben ze zoveel aandacht geschonken aan een mooie verschijning met strakke voetjes (daar is zelfs nog uitstel om geweest geloof ik, die voetjes), een heel fraai doosje, helemaal netjes met de URL waar je moet beginnen op de binnenkant als je hem open schuift, sluit je hem aan en dan krijg je dat... Zo slordig. Dit zie je toch direct als je dit kabeltje probeert op je kantoor? Dan roep je toch direct "Dat kan zo niet!"?

Het zou leuk zijn als ze inderdaad een kabeltje zouden nasturen waarmee je je Homey wel behoorlijk kan neerzetten.

[ Voor 16% gewijzigd door ATS op 11-02-2016 12:26 ]

• sateprikkert
Dat zou ze wel sieren ja...

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:33
ATS schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:24:
Dat is dus inderdaad een van de issues die ik ingeschoten heb. Geen idee of die haakse connector gaat passen, wellicht is het gat daarvoor net wat diep. Het is het proberen waard zou ik zeggen, maar eigenlijk vind ik dat Athom dit zelf had moeten zien en oplossen. Hebben ze zoveel aandacht geschonken aan een mooie verschijning met strakke voetjes (daar is zelfs nog uitstel om geweest geloof ik, die voetjes), een heel fraai doosje, helemaal netjes met de URL waar je moet beginnen op de binnenkant als je hem open schuift, sluit je hem aan en dan krijg je dat... Zo slordig. Dit zie je toch direct als je dit kabeltje probeert op je kantoor? Dan roep je toch direct "Dat kan zo niet!"?

Het zou leuk zijn als ze inderdaad een kabeltje zouden nasturen waarmee je je Homey wel behoorlijk kan neerzetten.
Misschien hebben ze dit wel gezien maar viel het helemaal niet meer op omdat ze hem iedere keer op de rand van een meubel hebben gezet?

Strava | AP | IP | AW

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik vermoed dat ze gewoon altijd hun eigen kabels hebben gebruikt en niet degene die met doos mee kwamen. Dat zal wel ergens anders zijn ingepakt.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:17
Mee eens, het is slordig. Echter kom op zeg, niet zo opblazen zeg, gaat vast goed komen Kopen we ook geen printers meer omdat er merken zijn welke nie eens meer een usb/printerkabel meeleveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Overdrijven is ook een vak, niemand geeft aan z'n homey om die reden te annuleren of niet aan te schaffen.

39

• lf2

lf2

naja op het forum wordt ook nog steeds gevraagd om de volgende batch te verzenden...Ik snap dat Athom huiverig is als ze niet heel wat issues al de wereld hebben uitgeholpen..

• kasteleman
Bedoel meer, dat het te negatief overkomt voor potentieel kopers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sateprikkert
Ik ga er maar van uit dat ze de leverancier al wakker geschud hebben dat deze kabel niet werkt. Dit zal écht niet gaan gebeuren als Homey in de winkel ligt, denk ook niet dat het potentiële kopers afschrikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
kasteleman schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:48:
Mee eens, het is slordig. Echter kom op zeg, niet zo opblazen zeg, gaat vast goed komen Kopen we ook geen printers meer omdat er merken zijn welke nie eens meer een usb/printerkabel meeleveren?
Het zal inderdaad goed komen maar slordig is het wel. Het doet simpelweg afbreuk aan de beleving. Dat het apparaat nog wel gewoon werkt zijn ding doet staat er natuurlijk los van.

Strava | AP | IP | AW

ATS schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:24:
[...]
een heel fraai doosje, helemaal netjes met de URL waar je moet beginnen op de binnenkant als je hem open schuift,
[...]
Wut? Heb ik zelfs niet gezien! Waar staat die dan ergens? :P
sluit je hem aan en dan krijg je dat... Zo slordig. Dit zie je toch direct als je dit kabeltje probeert op je kantoor? Dan roep je toch direct "Dat kan zo niet!"?

Dat was ook mijn reactie...
Eerst een WTF voor die mini-usb (komaan zeg, op het forum zeggen ze dat dat steviger is, maar dat maakt niks uit als je een goeie constructie hebt...)
Dan een 2de WTF voor die voetjes die in de lucht hingen!

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 10-05 15:39
Allemaal opgelost als die Marvin stand er komt. Hopelijk, ooit :p
Nee, snap het ook niet goed. Waarom niet gewoon de poort naar achter richten ipv naar onder?
Anyway, genoeg usb kabels in huis...

Lees nu dat de laatste update je Homey bricked...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:59:
Allemaal opgelost als die Marvin stand er komt. Hopelijk, ooit :p
Nee, snap het ook niet goed. Waarom niet gewoon de poort naar achter richten ipv naar onder?
Anyway, genoeg usb kabels in huis...

Kan bricken, niet iedereen heeft er last van.
ViNcE schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:02:
[...]

Net een update vanuit Athom mbt dat issue:

https://forum.athom.com/d...ng-after-an-update#latest

[ Voor 18% gewijzigd door kasteleman op 11-02-2016 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Mijn BGG profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jip_86
  • Plug the cable in, and keep Homey with it's feet to the ground
Haha >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Modbreak::N

[ Voor 81% gewijzigd door zeef op 11-02-2016 14:50 ]

Lees nu dat de laatste update je Homey misschien bricked...
Ik heb de update ook gedaan (onbewust, ding deed het uit zichtzelf en rebootte automatisch, ook een puntje om aan te pakken...Volgende keer misschien eerst even waarschuwen :) )
Hij startte daarna gewoon op zoals het hoort.

Toch één ding dat goed werkte bij mij })

Anoniem: 7175

lol

Maar nee, die kabel is een slechte 1 april grap.

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 11-02-2016 14:17 ]

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-05 14:24
Zou ook wel heel raar zijn :P

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Volgens mij bedoeld hij met 1 April grap niet dat het niet echt waar is ;)
Jammergenoeg is het zeker en vast waar...

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-05 14:24
In dat geval vind ik het ook heel erg ondoordacht...

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik las in de e-mail die ik een dag eerder dan Homey kreeg, dat je de kabel een beetje kunt buigen. Had ook het probleem dat Homey niet gewoon op zijn pootjes bleef staan, maar na een keer buigen (niet overdreven veel) was het probleem opgelost. Homey staat op zijn pootjes. Moet zeggen dat ik ook wel een beetje het gevoel kreeg dat dit wel wat eleganter had gekund, maar goed.

Inmiddels is het me gelukt om Homey als secundaire Z-Wave controller, naast mijn Fibaro HC2, toe te voegen. Resultaat is dat alle lampen die de HC2 kent, ook in Homey zitten. Helaas mijn andere apparaten (gordijn, sensoren) niet.

Voor wat betreft spraakbediening: ik geef 'm nog één dag, maar dan gaat de microfoon maar uit tot we een paar versies verder zijn. Mijn vrouw schrikt zich wezenloos als er ineens een stem uit de woonkamer klinkt terwijl niemand "OK Homey" zegt. Bovendien is het me pas één keer gelukt om een commando uit te voeren (de tijd noemen) en voor de rest reageert 'ie eigenlijk niet. Zelfs "OK Homey" moet ik gemiddeld 3x roepen. En ja de kalibratie heb ik een paar keer uitgevoerd.

Ik ben wel gecharmeerd van het concept van Homey maar moet gewoon nog even geduld hebben tot de software uit beta is. Nu levert het nog iets te vaak ergernis op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik schrok wel even toen ik 'play music by justin bieber' probeerde (tienerdochter :/), toen werkte het wel en klonk er heel luide muziek uit de Homey.
Jammer genoeg vond ik niet direct een manier om de muziek te stoppen! :P

• Jovink538
Na het installeren van de kaku app en wat lampen toegevoegd te hebben kan ik de schakelaars niet meer bedienen. lijkt wel of het signaal verstoord wordt. Hebben meer mensen hier last van?

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-05 14:43
Ben sinds gister ook aan het spelen met de Homey, maar het valt nog niet mee: het is me nog niet gelukt om een van mijn infrarood en KAKU apparaten toe te voegen... Ik moet denk nog even geduld hebben.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoE
@rb338 Homey kan geen battery powered devices automagisch toevoegen. Deze zal je handmatig moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
TacoE schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:32:
@rb338 Homey kan geen battery powered devices automagisch toevoegen. Deze zal je handmatig moeten doen.
Ok, tnx. Maar mijn gordijn heeft een stekker, geen batterijen. Worden gordijnen nog niet ondersteund?

En klopt het dat mijn lampen allemaal een stekker als icoon hebben? Lijkt me dat ze een lamp icoon zouden moeten hebben. Als ik zeg "ok homey turn off the lights" zegt ie dat er geen lampen uit te schakelen zijn (en die zijn er echt wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-05 15:23
Ik heb ook erg veel interesse in Homey, maar ik raak minder en minder enthousiast n.a.v. de reacties van mensen die het ding hebben ontvangen, want ik lees eigenlijk consequent dat het nauwelijks of zelfs helemaal niet werkt.

Dit terwijl in de feature video's van Athom het een en ander allemaal erg gemakkelijk werkt. Nu snap ik dat zo'n video niet 100% realistisch hoeft te zijn in de daadwerkelijke werking, maar daar waar het in de video's consequent goed gaat, lijkt het bij iedereen die Homey nu heeft consequent fout te gaan.

Dus wat is het dan? Het lijkt me dat de firmware niet zó ver achter loopt op de firmware die in de video's gebruikt wordt dat dat het verschil tussen 'feilloos' werken en vrijwel helemaal niet werken wordt veroorzaakt door het verschil in firmware, want dan wordt Homey blijkbaar met een gigantisch oude firmware verzonden.

Dus dan denk ik automatisch -zonder nu een oorlog te willen starten, want dat is het doel niet- dat die video's of de voorbereiding op die video's zodanig is geweest dat het gewoon niet meer eerlijk is. Nogmaals, ik wil geen oorlog starten maar ik ben wel kritisch, want het product is uitgesteld en uitgesteld (waar niks mis mee is op zich), wel video's publiceren waarin alles prima lijkt te werken, en dan, als het verstuurd wordt, je een hele mooie doos krijgt waar dan een Homey in zit die niet op z'n pootjes kan staan door de bijgeleverde kabel, en waar je eigenlijk niks mee kunt omdat het at best nauwelijks half werkt.

Voor 300 euro, of wat het ding ook straks moet gaan kosten vind ik wat ik nu lees toch echt een behoorlijke anticlimax, of mag ik dat niet zeggen?

Edit: ik snap best dat het beta firmware is en dat het straks allemaal best beter gaat werken, maar ik vind het -en ik merk dat ik niet lekker onder woorden kan brengen- ergens toch een beetje een nare smaak hebben dat het product keer op keer wordt uitgesteld, en als het dan wordt uitgeleverd dat je er effectief eigenlijk niks mee kunt, nog niet fatsoenlijk neerzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Just_A_User op 12-02-2016 15:12 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

rb338 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:12:
[...]
Ok, tnx. Maar mijn gordijn heeft een stekker, geen batterijen. Worden gordijnen nog niet ondersteund?

En klopt het dat mijn lampen allemaal een stekker als icoon hebben? Lijkt me dat ze een lamp icoon zouden moeten hebben. Als ik zeg "ok homey turn off the lights" zegt ie dat er geen lampen uit te schakelen zijn (en die zijn er echt wel).
Wat ik van Z-Wave development in een ver verleden weet is dat dan waarschijnlijk de goede Command Classes niet gezien/ondersteund worden, en er vervolgens alleen de Command Class SWITCH_BINARY (aan/uit) ondersteund wordt, die wordt dan blijkelijk weergegeven als een stekker icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als ik nu OK Homey zeg dan begint Homey onverstaanbaar terug te praten, lijkt alsof hij code voorleest. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik ben hier een tijdje aan het lurken hier, en zeer benieuwd naar de mogelijkheden met Homey, maar heeft er *iemand* überhaupt al *iets* werkend met Homey?

Een bug hier en daar ok, maar zo te horen functioneert er tot nog toe gewoon nog niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-05 06:27
Heeft iemand een teardown of de homey?

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Even een vraagje he. Kan je nu bv de bridges weg doen van producten aangezien Homey allerlei protocollen kan aanspreken ?

Je kan nu dus rechtstreeks met een hue lamp "praten" toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

lf2 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:49:
Even een vraagje he. Kan je nu bv de bridges weg doen van producten aangezien Homey allerlei protocollen kan aanspreken ?

Je kan nu dus rechtstreeks met een hue lamp "praten" toch ?
Volgens mij gaat dat gewoon nog via de Hue bridge, aangezien Hue lampen (bijna) niet door andere fabrikanten te gebruiken zijn voor zover ik weet, omdat je de Philips Hue lampen niet kunt 'resetten' (oftewel koppelbaar maken voor andere Zigbee apparaten).

Je kun hier wel de Osram Lightify lampen voor gebruiken (allleen weet ik niet in hoeverre die op dit moment met Homey compatible zijn).

[ Voor 6% gewijzigd door EddoH op 12-02-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

EddoH schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:00:
[...]

Volgens mij gaat dat gewoon nog via de Hue bridge, aangezien Hue lampen (bijna) niet door andere fabrikanten te gebruiken zijn voor zover ik weet, omdat je de Philips Hue lampen niet kunt 'resetten' (oftewel koppelbaar maken voor andere Zigbee apparaten).

Je kun hier wel de Osram Lightify lampen voor gebruiken (allleen weet ik niet in hoeverre die op dit moment met Homey compatible zijn).
Ah oke nou heb een Homey maar heb geen enkele smart home apparaat. Ik wilde het hebben om wat dingen voor te gaan bouwen maar wel handig als ik enkele dingen kan kopen waar het ook mee kan koppelen.

Geen hue dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

lf2 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:12:
[...]

Ah oke nou heb een Homey maar heb geen enkele smart home apparaat. Ik wilde het hebben om wat dingen voor te gaan bouwen maar wel handig als ik enkele dingen kan kopen waar het ook mee kan koppelen.

Geen hue dus
Je kunt wel Hue gebruiken hoor, maar dan wel via de Hue bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

EddoH schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:14:
[...]

Je kunt wel Hue gebruiken hoor, maar dan wel via de Hue bridge.
Er zijn alternatieven voor licht/kleur licht die je rechtstreeks kan koppelen toch. Milight bv en andere... Als ik uiteindelijk de lichten zou willen hebben thuis dan liever zonder extra bridge behalve als de hue lampen veel beter zijn of aparte features heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

lf2 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:19:
[...]

Er zijn alternatieven voor licht/kleur licht die je rechtstreeks kan koppelen toch. Milight bv en andere... Als ik uiteindelijk de lichten zou willen hebben thuis dan liever zonder extra bridge behalve als de hue lampen veel beter zijn of aparte features heeft
Ik kan zoals gezegd Osram Lightify aanraden, die zijn zonder bridge door diverse Zigbee controller aan te sturen en ik neem aan dat de Homey dat ook zou moeten kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door EddoH op 12-02-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
lf2 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:12:
[...]

Geen hue dus
KiKa werkt zou moeten kunnen werken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 17:18
Just_A_User schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:10:
[heel verhaal] even ingekort [/heel verhaal]
Ik ben het wel met je eens hoor, ik heb hetzelfde gevoel en zit ook een beetje op de twijfel stoel: kopen of niet. De verwachtingen waren ook toren hoog geworden natuurlijk dus het is lastig met launch daar aan te voldoen. Dat geldt voor zoveel nieuwe producten eigenlijk. Kijk maar eens naar Apple's laatste nieuwe speeltje de Watch. Anyhow, tegelijkertijd zie ik wel dat Athom keihard werkt om de issues die er nu zijn op te lossen. Ze hebben ook een Trello en Github waar je bij kunt houden waar de uitdagingen liggen en waar ze aan werken.Geruststellend is denk ik dat - afgezien van 'cable-gate' - er (nog) geen hardware problemen zijn. Het gaat dus om software problemen en die zijn, met een beetje meer tijd, allemaal op te lossen. Daarnaast zie ik dat ze, mede door de openheid over waar ze aan werken en waar de bugs zitten, zich ook nu nog positioneren als een Beta product waar de early adopters nu de smaak van kunnen krijgen. Door die openheid van Athom kan het gevoel ontstaan dat we hier al met een retail versie te maken hebben maar dat is eigenlijk niet het geval. Om ze nu af te serveren zou dan ook niet fair zijn. Mijn conclusie is dan ook; mooi apparaat, maar ze moeten zich nog gaan bewijzen. De komende weken/maanden gaat pas écht duidelijk worden hoe tof Homey gaat worden. Het product is goed, nu de software/firmware nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Nou, ik weet niet of er geen hardware problemen zijn. Zo lijkt de IR ontvangt bij mijn exemplaar beroerd. Ik krijg afstandsbedieningen praktisch niet ingeleerd. Dat kan ook aan software liggen, maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-05 22:23

Hokkie

Hello

Pfff wat een negatieve verhalen. Dit maakt mij wel aan het twijfelen zeg. Annuleren of een kans geven...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Gewoon wachten. Ik laat mijn preorder van juni vorig jaar lekker staan en zie wel hoe het gaat.

Het lijkt er op dat de problemen die er zijn goed worden opgepakt als je naar het aantal resolved issues kijkt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 736163

dingen te koop aanbieden kan in http://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 69% gewijzigd door teacher op 13-02-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
knip

[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 13-02-2016 09:17 ]

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
knip

[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 13-02-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knip

[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 13-02-2016 09:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 13:48
Het zou natuurlijk ook een beetje een wonder zijn als ze een 100% goed werkende controller zouden opleveren.

Als je kijkt naar fibaro/zipato/etc zijn zij ook al jaren bezig om alles goed te krijgen.

Volgens mij bestaat fibaro al 6 jaar en die hebben ook nog geen systeem zonder bugs.

Gewoon volhouden want Homey geeft volgens mij vol gas om de bugs op te lossen.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00
Meeste issues zijn nu met de voice, die hebben de andere systemen niet eens. De andere zijn inderdaad wat bugjes die er hopelijk binnen een paar weken uit zijn (gezien het tempo dat ze dingen fixen moet dat wel lukken). De reacties op de flow editor zijn voornamelijk positief en dat is toch 1 van de belangrijkste dingen die je vanaf het begin goed moet hebben voor een mooi systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Wordt er eigenlijk ergens uitgelegd wat alle kleuren betekenen? Geel na ok homey en wit na een commando is duidelijk, maar soms staat homey de hele avond blauw te draaien en dan weer wit of paars. Wat betekent dat allemaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
rb338 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:45:
Wordt er eigenlijk ergens uitgelegd wat alle kleuren betekenen? Geel na ok homey en wit na een commando is duidelijk, maar soms staat homey de hele avond blauw te draaien en dan weer wit of paars. Wat betekent dat allemaal?
Yellow: Homey is starting, please wait

Red: Homey is dead, please disconnect power and restart

Blue: Homey is downloading something, you can still use me

Pink: Homey is updating, do not disconnect power

Rainbow: Homey is operational and waiting for an event
Orange: listening to your voice
White: processing your voice
Volgens mij heb ik ze dan allemaal gehad.
https://forum.athom.com/d...77/meaning-led-ring-color

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lf2

lf2

Installatie ging vlekkeloos. Homey reageert heel goed als ik "hem" roep.
Ik heb de applicaties van buienradar en wikipedia geïnstalleerd...

Kreeg het nooit geactiveerd. Helaas weet ik nog niet hoe je Homey input kan loggen maar ik heb nu via de flow het volgende gemaakt:

When i said anything output the text

Zo kan ik weten wat Homey verstaan heeft..... LOL

Hey Homey Wikipedia = "thank you baby"
Hey Homey Wiki Iphone = "thank you i dont"

Algemene zinnen doet ie wel goed (tijd,doe dit of dat aan) maar ben benieuwd hoe ze dit gaat oplossen want het enige wat ik kan vinden is dat de speech external wordt "gelezen".

Maar dit zijn software problemen dus dit kan allemaal aangepakt worden. Al met al ben ik de problemen niet tegen gekomen waar andere over praten (wss weggewerkt met de update)

Iemand die weet hoe je muziek kan stoppen 8)7 ??

Ik had liever gezien dat Athom om api.ai had gebouwd en daar een samenwerking mee kon realiseren op die manier hoeven ze zich niet te richten op het verbeteren van de speech recognition part.

[ Voor 13% gewijzigd door lf2 op 13-02-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
geen idee hoe je de muziek laat stoppen. (ik heb de mijne nog niet)
maar het idee van terug laten zeggen wat homey hoort vind ik heel slim.
misschien moet je dat op het athom forum zetten. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat staat al meerdere keren op het forum, ik gebruik het ook ;)

Er is ergens een topic waar iemand linkt naar een externe site, daar kan je alle voice commando's uit ontrafelen.
Ik zal er even achter zoeken.

Edit:
https://jsfiddle.net/zz93y0ut/

Stop of pause dus gewoon :P

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 13-02-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Fire69 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:55:
Dat staat al meerdere keren op het forum, ik gebruik het ook ;)

Er is ergens een topic waar iemand linkt naar een externe site, daar kan je alle voice commando's uit ontrafelen.
Ik zal er even achter zoeken.

Edit:
https://jsfiddle.net/zz93y0ut/

Stop of pause dus gewoon :P
Homey hoort je niet als je muziek uit hem speelt hahaha XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat doet hij zonder muziek ook niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Fire69 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:52:
Dat doet hij zonder muziek ook niet. :/
van hoe ver roep jij commandos dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alles tussen 20cm en 10m... Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Ik merk vooral dat ie vaak op de tv reageert. Hij is continu oranje en daarna wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

ik heb iets gemerkt. Ik had de Homey in mijn slaapkamer geconfigureerd daarna werkte het voor geen meter in de woonkamer. Nadat ik voice weer heb opnieuw heb "getraind" in de woonkamer herkent hij het perfect van 1 meter tot 5 meter (heb niet zo een mega woonkamer).

Met andere woorden als je de homey verplaatst moet je de voice opnieuw trainen.

[ Voor 13% gewijzigd door lf2 op 13-02-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726507

I think the acoustics of the room where Homey state is very affecting recognition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
Anoniem: 726507 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 16:37:
I think the acoustics of the room where Homey state is very affecting recognition
daar lijkt het wel.
als ik het allemaal zo lees is steeds zelf op hetzelfde volume spreken ook van belang. (voor zover dat gaat)

maar, leert homey ook nog NA het trainen?

EDIT ik bedoel, van de geleerde opdrachten die ze dan hoort.

[ Voor 8% gewijzigd door willieku op 13-02-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

willieku schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 17:16:
[...]

daar lijkt het wel.
als ik het allemaal zo lees is steeds zelf op hetzelfde volume spreken ook van belang. (voor zover dat gaat)

maar, leert homey ook nog NA het trainen?

EDIT ik bedoel, van de geleerde opdrachten die ze dan hoort.
er zit geen machine learning feature in hun speech api dus ik denk niet dat homey zelf niet "beter" wordt in het begrijpen wat je bedoeld.

Ik vindt dat wel gevaarlijk spel om eerlijk te zijn. Aangezien jij nooit precies op dezelfde manier iets gaat zeggen. Je zal woorden door elkaar halen,volume,toon etc zullen veranderen. Als een apparaat dat zou kunnen meenemen dan begrijpt Homey jou na een tijdje perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Waarschijnlijk is dat een bewuste keuze. Een goede speech engine die zelf leert is moeilijk ontwikkelen. En bestaande engines zijn vast niet gratis

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Webgnome schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 18:05:
Waarschijnlijk is dat een bewuste keuze. Een goede speech engine die zelf leert is moeilijk ontwikkelen. En bestaande engines zijn vast niet gratis
Het is een startup. Ik zou het wel hebben overwogen (ga er ook van uit dat ze dat hebben gedaan). Hun sterkte zit niet in de voice maar Homey zelf. Combinatie van verschillende protocollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
lf2 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 19:10:
[...]

Het is een startup. Ik zou het wel hebben overwogen (ga er ook van uit dat ze dat hebben gedaan). Hun sterkte zit niet in de voice maar Homey zelf. Combinatie van verschillende protocollen
Misschien voorstellen als een nieuwe feature?

Pagina: 1 ... 8 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.