Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

sunnybird schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:04:
Het klinkt allemaal erg mooi, maar ik lees net dat je moet beginnen met Google Chrome om het ding te installeren. Ik heb geen Google Chrome en ik wil dat eigenlijk ook helemaal niet. Er zou wel een App komen maar ik lees dat er nog zo veel moet komen wat er toch net niet is. Ben bang dat het ding voorlopig maar de kast in gaat totdat er wat meer ontwikkeld is.
Google Chrome is de enige browser waarvan Athom zeker weet dat het werkt omdat ze daar alles op testen. Het kan best zijn dat andere browsers zoals Opera of Firefox ook gewoon werken alleen gaan ze die garantie niet geven. Ik wil het best voor je testen als ik die van mij binnen heb (half februari)

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:25
Ik wil het best voor je testen als ik die van mij binnen heb (half februari)
Klinkt goed maar ik werk altijd met Safari en ik weet niet of je daar over kunt beschikken? In ieder geval bedankt voor het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

sunnybird schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:32:
[...]

Klinkt goed maar ik werk altijd met Safari en ik weet niet of je daar over kunt beschikken? In ieder geval bedankt voor het aanbod.
Ja hoor, heb zelf zowel een Mac als een Windows machine dus kan in ieder geval Safari, Edge en Chrome testen.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Laatst online: 12:25
Top. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:04

jdh009

FP ProMod
Benieuwd of Homey het dan ook goed doet via chromium op Rasbian. Dan hoef ik niet altijd mijn laptop erbij te pakken als ik met de Pi aan het knutselen ben.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-06 06:04

Hokkie

Hello

sunnybird schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:32:
[...]

Ook op jouw Mac werkt ook Google Chrome, toch? Je standaard browser kan Safari blijven, maar voor Homey moet je Chrome opstarten. Lijkt mij geen probleem.

26 feb. krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning. Ik hoop voor die tijd op een gebruikersreview...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Hokkie schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:28:
[...]

Ook op jouw Mac werkt ook Google Chrome, toch? Je standaard browser kan Safari blijven, maar voor Homey moet je Chrome opstarten. Lijkt mij geen probleem.

26 feb. krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning. Ik hoop voor die tijd op een gebruikersreview...
Ik ga in ieder geval mijn best doen om zo snel mogelijk iets online te zetten bij Tweakers. Helaas bestaat een groot gedeelte van mijn huidige oplossing uit Z-Wave modules en die is bij Homey nog niet helemaal klaar. Wat betreft vergelijkingen kan ik alleen Domoticz echt gebruiken omdat ik dat niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 12:32
Ik overweeg een Homey aan te schaffen, en ik heb de volgende vraag: Is het mogelijk om Homey geluidsfragmenten van een externe bron (pc) af te laten spelen obv een voorafgesteld event, via zijn interne speaker? Op die manier kun je de response van Homey op bepaalde veelgebruikte commando's customizen, zodat je niet steeds naar die text-to-speach engine luistert. Het is slechts een gimmick, maar lijkt me wel leuk :) Voorbeeld: Bij binnenkomst een bepaald stukje van een film of muzieknummer afspelen, zonder dat dat de receiver e.d. aan moet (ik heb geen fancy Sonos setup oid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 21:50
Robbio85 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:48:
Ik overweeg een Homey aan te schaffen, en ik heb de volgende vraag: Is het mogelijk om Homey geluidsfragmenten van een externe bron (pc) af te laten spelen obv een voorafgesteld event, via zijn interne speaker? Op die manier kun je de response van Homey op bepaalde veelgebruikte commando's customizen, zodat je niet steeds naar die text-to-speach engine luistert. Het is slechts een gimmick, maar lijkt me wel leuk :) Voorbeeld: Bij binnenkomst een bepaald stukje van een film of muzieknummer afspelen, zonder dat dat de receiver e.d. aan moet (ik heb geen fancy Sonos setup oid).
Yep. Ik ga binnenkort een soundboard app maken waar je ook custom sounds aan kan toevoegen :-)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Robbio85 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:48:
Jij: OK Homey
Homey
Jij: *commando*
Homey

oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 12:32
@WeetJeWel nice! Ik heb m gisteren al besteld. Ik heb de documentatie bekeken voor het maken van apps, en dat ziet er goed uit. Misschien ga ik zelf ook wel iets in elkaar knutselen als ik inspiratie krijg.
@Joolee ik denk dat het apparaat op zich al nerdy genoeg is ;)

Oh ja, het zou ook wel tof zijn om een Kodi app te hebben waarmee je specifieke Kodi commando's uit kan voeren. Misschien is dat een idee voor mijn eerste "project" :D

[ Voor 41% gewijzigd door Robbio85 op 17-01-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 15:59
Op het Athom forum heeft 1 van de 13 gelukkige eigenaren filmpjes neergezet:

http://homey.luukvisscher.net/

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:29
keverjeroen schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:06:
Op het Athom forum heeft 1 van de 13 gelukkige eigenaren filmpjes neergezet:

http://homey.luukvisscher.net/
Mooi om te zien dat het ook 'in het wild' werkt. Echter ligt het aan mij of is er een hoge latency?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:15:
[...]

Mooi om te zien dat het ook 'in het wild' werkt. Echter ligt het aan mij of is er een hoge latency?
Volgens mij wacht ie eerst of je uitgepraat bent. Vervolgens moet alles nog via internet heen en weer, dus op zich valt het best mee, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik hoop dat het in te stellen is de timeout voordat homey ook actie gaat ondernemen. Je wilt niet een halve seconde moeten wachten om je lampen aan te doen. Dan had je ook gewoon op kunnen staan ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zoals @juptache zegt, er zit gewoon een verwerkingstijd aan deze manier van werken (luisteren, verzenden, verwerken, ontvangen, verwerken, antwoorden, uitvoeren). Dat zijn een hoop acties voor er iets gedaan wordt...

Waarom zou er iets zelf in te stellen zijn? Lijkt me niet dat ze het zo hebben ingesteld dat Homey opzettelijk een secondje wacht voor hij iets doet. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 17-01-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Laatst online: 09:31
Daarnaast vind ik het ook niet zon probleem. Zeker niet wetende wat er allemaal in the meantime verwerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Robbio85 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:25:
@WeetJeWel nice! Ik heb m gisteren al besteld. Ik heb de documentatie bekeken voor het maken van apps, en dat ziet er goed uit. Misschien ga ik zelf ook wel iets in elkaar knutselen als ik inspiratie krijg.
@Joolee ik denk dat het apparaat op zich al nerdy genoeg is ;)

Oh ja, het zou ook wel tof zijn om een Kodi app te hebben waarmee je specifieke Kodi commando's uit kan voeren. Misschien is dat een idee voor mijn eerste "project" :D
Emile heeft ergens begin vorig jaar toegezegd dat Homey XBMC (Kodi) gaat ondersteunen :)
Ik zie er echter nog niets van in de appstore en in Trello staat het onder "Developed by community"

@WeeJeWel, kun je zeggen welke informatie je binnenkrijgt van die EQ-3 Max! dingen? Krijg je de huidige temperatuur, ingestelde temperatuur, staat van de klep?

[ Voor 9% gewijzigd door Joolee op 17-01-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-07-2024
Reactie op deurmelders en beweging detectoren gaat toch wel sneller hoop ik?

Da's bij HW nou juist een bron van ergernis. Het licht gaat pas aan als je halverwege de gang bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze 'lag' is enkel veroorzaakt door verwerking van je stemcommanda.
Lijkt me vrij logisch dat een licht dat aan moet gaan bij detectie van beweging hier helemaal niks mee te maken heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
lijkt erop dat het weer wat langer gaat duren allemaal ;(

die ''lag' vind wel behoorlijk lang siri doet het sneller met hue, hoop ook dat die stem wat beter gaat worden klinkt echt niet zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Mr. Noodle schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:41:
lijkt erop dat het weer wat langer gaat duren allemaal ;(
Hoe bedoel je? Heb je een linkje met meer info?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Er staat een heel verhaal op athomforum, Iemand vroeg of hun eigen target datum van a.s. vrijdag gehaald word. Toen explodeerde het forum geloof ik.
Komt er een heel verhaal in het engels terug...... maar er word niet gezegd hoe lang het gaat duren....
Kan aan mij liggen... Het is een ingewikkeld verhaal in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 16:39
Valt ook allemaal wel mee toch?
Just a quick reminder: You're now making calculations with numbers that i have guessed in a conversation on slack. You shouldn't trust any conclusions based upon those numbers.

The number of Homeys that can be flashed in an hour varies greatly. When scaling up to bigger batches, a simple reboot of the production line could cause a huge delay because the entire batch has to be flashed again. Without taking startup-time and the number of simultaneous Homeys into account and without having more information about available man-power, you can't really say anything yet. I cannot give you a better estimate yet, due to the instability that even the most simple bugs can cause. Sometimes we indeed reach 30 Homeys/hour, but when for instance an error occurs or the some test results are negative, it could also mean we won't be able to flash more than 10 Homeys/hour for a couple of hours. This effect also makes it very hard to scale up the man-power at this moment, as you can very easily end up with a shortage or huge over-capacity.

We'll be able to give you more details once the number of produced Homeys per hour becomes more stable and predictable. (which ultimately will happen once we squash all bugs in the production line.)
https://forum.athom.com/d...ipment-date-for-homey/p32

Productie ligt dus ergens tussen 10 en 30 per uur. Dat is in een een 40 urige werkweek zo'n 400 - 1200 per week. Gemiddeld zit je dan nog wel in de buurt van die 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
waarom reageren ze dan niet met; we zitten op schema,,,, of' er is een vertraging van een paar dagen.
volgens die telling zouden ze op schema moeten liggen om de eerste batch te versturen (in aantallen gerekend) Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

willieku schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:03:
waarom reageren ze dan niet met; we zitten op schema,,,, of' er is een vertraging van een paar dagen.
volgens die telling zouden ze op schema moeten liggen om de eerste batch te versturen (in aantallen gerekend) Toch?
Ze willen graag open communiceren en dat siert ze. Het gevaar is dat ze aan elk getal gehouden worden... Mensen moeten iets meer geduld hebben, denk ik...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!
willieku schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:03:
Emile heeft toch een update gepost?
De productie ligt stil momenteel. Ze zitten met een bug in hun flash-procedure.
Hierdoor kunnen ze niet genoeg Homeys in orde krijgen om de kost van het personeel te verantwoorden.

Met andere woorden, totdat de bug gevonden is, zitten ze op 0 Homeys per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06 11:49
Jammer, maar fijn dat ze het communiceren. Ze geven aan dat de out-of-the-box ervaring beter zal zijn voor iedereen. Nja, laten we daar maar vanuit gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Fire69 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:51:
[...]

Hierdoor kunnen ze niet genoeg Homeys in orde krijgen om de kost van het personeel te verantwoorden.

Ik heb gezocht, maar ik kan hem niet vinden. Linkje?

Wel teleurstellend als er wéér vertraging is.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Update 19/01/2015 22:04
We're still experiencing a software bug in our manufacturing process, which makes it really hard to produce at full speed. Because we have to pay the assembly people, we logically have chosen to pause the production until this bug is squashed by us.

We really hope to have it solved this week, yet it already took longer than we expected it would, so it's hard to say. From then we can produce at full speed.

I hope you guys can imagine this really is a downer for everyone, probably mostly everyone at Athom. I'd like to ask you to stay positive! It's no fun for us to work and be creative when the forum gets a negative vibe. We are using the extra time wisely to create a better Out-of-the-box experience for everyone who is to receive their Homey next, of course :-)
bron: https://forum.athom.com/d...omment/7096/#Comment_7096

Edit: Sorry voor de dubbelpost door het onderhoud is deze uiteindelijk toch gepost nadat ik refreshde.

[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 20-01-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:51:
[...]

Wat een gekut daar zeg, alweer een bug... mijn god.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Zijn er eigenlijk al Tweakers die een Homey hebben? Als je het leuk vind om een review te posten: graag. Ik ben zeer geinteresseerd en ben benieuwd of het de 300 euro waard is om Domticz de deur uit te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
DennusB schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:46:
[...]

Wat een gekut daar zeg, alweer een bug... mijn god.
Zo raar is het toch niet dat bij een nieuw product en de mate waarin de schaalvergroting (prototype -> mass production) plaatsvind soms wat hickups plaatsvinden? Ze hebben misschien geen mega team zoals Apple die na een paar dagen alles kan patchen maar zolang de bugs geplet worden dan gaat het de goede kant op. Het is niet voor niets een kickstarter project en geen gerenommeerd bedrijf(die soms ook slechte launches hebben[ Ubisoft ftw]).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jdh009 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:06:
[...]

Zo raar is het toch niet dat bij een nieuw product en de mate waarin de schaalvergroting (prototype -> mass production) plaatsvind soms wat hickups plaatsvinden? Ze hebben misschien geen mega team zoals Apple die na een paar dagen alles kan patchen maar zolang de bugs geplet worden dan gaat het de goede kant op. Het is niet voor niets een kickstarter project en geen gerenommeerd bedrijf(die soms ook slechte launches hebben[ Ubisoft ftw]).
Dat snap ik, maar zet dan niet van die strakke deadlines. Dit is slechte publiciteit en mensen raken echt hun geduld kwijt...

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• keverjeroen
Ik heb pas laat een Homey besteld, nadat ik me had ingelezen op het forum, dus ik heb geduld. Er is gelukkig wel communicatie vanuit Athom, maar soms is het even zoeken waar wat staat.

Op dit moment zijn dit de handigste plekken om de status in de gaten te houden:

- Status levering (zonder reacties en discussies): https://forum.athom.com/discussion/comment/7096#latest
- Status levering (met discussies, dus even filteren wat je wel en niet wil lezen): https://forum.athom.com/d...ent-date-for-homey#latest
- Openstaande bugs: https://github.com/athombv/homey/issues
- Gesloten bugs: https://github.com/athomb...?q=is%3Aissue+is%3Aclosed
- Geplande features (bugs krijgen voorrang op feautures): https://trello.com/b/aYBm...public-timeline-for-homey

Verder komen er via Slack soms nog wat flarden informatie voorbij. Daar kan ook je ook in het Nederlands vragen stellen. Aanmelden kan via: https://developers.athom.com/slack/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
deze demo geeft mij niet echt veel vertrouwen
https://forum.athom.com/d...ipment-date-for-homey/p31
het verhaal is goed hoor maar de werking geeft mij geen vertrouwen als de maker ervan er zelf ook niet zeker van is of ie wel werkt :P

iemand al iets over de ''lag'' gehoord ? hoop dat de app wel sneller werkt want die stem bediening gaat het echt niet worden voor mij zoals het nu is, imo nutteloos voor 'even' de lampen aan te doen.
in die tijd heb ik me koffie met melk en suiker al op en de ramen gewassen bij wijze van :P

ik vraag me zo ie zo af hoe dat in de praktijk moet werken want op de demo heeft homey ook wat moeite om het te verstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke demo? Die video waar Emile een presentatie geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
yep die en alle andere die ik gezien heb, zijn er andere die wel beter werken vanuit Athom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Hier wat meer demo's/filmpjes. Let wel op dat deze allemaal zijn van voor de eerste release.

YouTube: Athom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
@JeroenVollenbrock is currently at our production facility to fix the bugs, and he sent this picture:

Afbeeldingslocatie: https://forum.athom.com/uploads/editor/4z/d955fv62s8w6.jpg
https://forum.athom.com/d...omment/7190/#Comment_7190

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-06 20:26
Probleem blijft voor Athom op tijd communiceren waardoor verschillende topics op het forum zijn gedegradeerd tot het strijdtoneel tussen de "alles-komt-goed-rustig-kickstarter" mensen en de mensen die klaar zijn met wachten.

Wat het allemaal niet makkelijker maakt is dat er zowel kickstarter backers (waarvan ik denk dat ze stiekem beter moeten weten) als pre-orders (die meer kiezen op basis van wat ze op de website zien) rondlopen.
Ze willen graag open communiceren en dat siert ze. Het gevaar is dat ze aan elk getal gehouden worden... Mensen moeten iets meer geduld hebben, denk ik...
Verschil tussen willen en doen is toch nogal groot als ik zo alles nalees op het forum en slack. Veelzeggend is het bericht van de chef op de vraag (19-01) of ze de volgende (zelf gestelde) schatting van 22-01 halen:
weejewel [2:30 PM]
Don't count on it :simple_smile:
It's an estimation after all
Niet gek dat dan het forum ontploft, nogal laconieke reactie terwijl je ondertussen wel moet weten dat de community deels bestaat uit mensen zonder geduld (en zeker zonder gevoel voor humor). Waarom (als ze er pas die 19e achter de bug kwamen) konden ze niet zelf een bericht plaatsen:
We zijn een bug tegen gekomen in het productieproces. Helaas kunnen we nu nog niet zeggen of we hierdoor vertraging oplopen. Later zullen we een uitgebreide reactie plaatsen
Bovenstaande bericht kost minder dan een minuut van hun kostbare tijd maar zou Athom wel sieren.*

Los hiervan heb ik zeker vertrouwen in Athom en het product dat ze afleveren. Ik hou mezelf ook voor dat ik met wat meer nuchterheid naar hun pagina en beloftes kijk. Zolang het een goede en stabiele z-wave en kaku controller wordt (want dat is het nu nog niet, zie de bugtracker) dan ben ik al tevreden. Maar verschillende mensen hebben natuurlijk verschillende verwachtingen en wensen dus dat zal in zo'n ontwikkeling zeker meespelen. Hierdoor raken mensen teleurgesteld! Op de manier waarop zo'n beginnend bedrijf geld moet binnen harken is dat echter onvermijdelijk! Denk fout dat ze begonnen met de pre-order na kickstarter campagne. Heel verleidelijk natuurlijk maar nergens staat een waarschuwing of disclaimer op die website die bij kickstarter wel te vinden is.

*ps: Tweakers, kom aub niet met de drogredenering die ik ook vaker op het forum lees: andere kickstarter projecten communiceren nog slechter. Vergeleken met andere doet Athom het niet zo slecht. Is totaal irrelevant. Als jij een rotte appel vind in je zak bij de AH en je gaat klagen dan accepteer je ook niet als iemand zegt "bij de Jumbo zijn er meer rot".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-06 18:18
Amen! _/-\o_

[ Voor 88% gewijzigd door GermanPivo op 21-01-2016 11:29 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Inmiddels de laatste update van gisteren:
Our production seems to be working again. We still have a few minor bugs that make it a little bit slower than we'd like, so we'll probably squash them tomorrow, and then we can go go go!
Zo te zien gaat het weer in de goede richting :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Tebbie

Homey Developer Homewizard app

Communicatie zal altijd een probleem zijn. Is het nu een kickstarter bedrijf of een internationaal bedrijf (neem VW met hun sjoemelsoftware "oh ja oeps we hebben zitten klooien met de motormanagement"). Athom doet hun best en aangezien het een kakelvers/nieuw product is moeten de kinderziektes er nog uit. Zij het productie proces, zij het softwarematig (hoe groter de userbase hoe sneller en weer nieuwe bugs gevonden worden). Blizzard is ook een mooi voorbeeld,"when it's ready....".
Sommige beseffen niet wat voor moeite en tijd het kost om het allemaal goed te regelen, software, hardware, logistiek, marketing....doe het maar ff. Er wordt soms te makkelijk gedacht over de ontwikkeling van een totaal nieuw product, helemaal van niks naar een werkend ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Tebbie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:13:
Communicatie zal altijd een probleem zijn. Is het nu een kickstarter bedrijf of een internationaal bedrijf (neem VW met hun sjoemelsoftware "oh ja oeps we hebben zitten klooien met de motormanagement"). Athom doet hun best en aangezien het een kakelvers/nieuw product is moeten de kinderziektes er nog uit. Zij het productie proces, zij het softwarematig (hoe groter de userbase hoe sneller en weer nieuwe bugs gevonden worden). Blizzard is ook een mooi voorbeeld,"when it's ready....".
Sommige beseffen niet wat voor moeite en tijd het kost om het allemaal goed te regelen, software, hardware, logistiek, marketing....doe het maar ff. Er wordt soms te makkelijk gedacht over de ontwikkeling van een totaal nieuw product, helemaal van niks naar een werkend ding.
Het probleem is niet zozeer dat "sommigen" (ik neem aan dat je het hebt over klagende backers) er te makkelijk over denken, het probleem is dat de mensen bij Athom zelf dat kennelijk doen en blijven doen, omdat ze (zelfgestelde) deadline na deadline missen en daar dan niet zo slim over communiceren. Misschien moeten ze eens evalueren hoe ze realistischer tijdsschattingen kunnen maken en iets meer aan verwachtingsmanagement gaan doen...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Tebbie

Homey Developer Homewizard app

ATS schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:44:
[...]

Het probleem is niet zozeer dat "sommigen" (ik neem aan dat je het hebt over klagende backers) er te makkelijk over denken, het probleem is dat de mensen bij Athom zelf dat kennelijk doen en blijven doen, omdat ze (zelfgestelde) deadline na deadline missen en daar dan niet zo slim over communiceren. Misschien moeten ze eens evalueren hoe ze realistischer tijdsschattingen kunnen maken en iets meer aan verwachtingsmanagement gaan doen...
Communiceren is gewoon lastig zeker voor een startend bedrijf met een dergelijk product. Je hebt gelijk ze zullen zeker wel de boel evalueren, maar realistisch schatten van tijd kan je pas als je volledig door het proces heen bent. Dan pas heb je een basis en een lijst van leermomenten. Inschatten op basis van verwachtingen en er "deadlines" bij zetten is gewoon onmogelijk.

Niet helemaal een goed voorbeeld maar wel relevant, meteorologen praten ook alleen maar over verwachtingen en putten dan voornamelijk uit computermodellen. Tot ongeveer 3 dagen kunnen ze het aardig goed inschatten wat er gebeurd, maar naar mate verder in de toekomst wordt het onduidelijk.
Tientallen jaren geleden hadden ze die computermodellen niet en was de betrouwbaarheid van hun verwachting soms ver te zoeken.

Athom zal straks met een dergelijk computermodel (lees urencalculatie berust op resultaten) hun eigen ontwikkelingsproces moeten gaan inschatten op basis van hun beschikbare resources, kennis en doorlooptijd van manuren die nodig zijn om de extra modules en functies toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Voorlopig zouden ze er waarschijnlijk goed aan doen om hun eigen interne schattingen x3 te doen alvorens ze naar buiten te communiceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 18:23
ATS schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:58:
Voorlopig zouden ze er waarschijnlijk goed aan doen om hun eigen interne schattingen x3 te doen alvorens ze naar buiten te communiceren...
Er zullen altijd mensen ontevreden zijn over de communicatie. Ze hebben aangegeven dat ze altijd consequent hun beste inschatting zullen communiceren. Ik waardeer de transparantie en dat ze consequent blijven.

Gelukkig lees ik ook dat veel mensen bewust de keus gemaakt hebben een product in de pre-order fase te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

super early hierzo, zou dus de 30e worden maar dat word dus waarschijnlijk niet gehaald.
Ach, uiteindelijk niet zo van belang, als ie maar echt goed in elkaar steekt en meteen al een 6 scoort in gebruik.
Bedoel maar zo, ik wacht ook nog op een WP app waar momenteel niet eens aan gewerkt word en de chromebrowser gebruik ik niet.
Ik vrees dat ik in de zomer pas kan roepen "Homey bed opwarmen" :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ook maar even één besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 21:32

Felyrion

goodgoan!

Anoniem: 7175 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:26:
super early hierzo, zou dus de 30e worden maar dat word dus waarschijnlijk niet gehaald.
Ach, uiteindelijk niet zo van belang, als ie maar echt goed in elkaar steekt en meteen al een 6 scoort in gebruik.
Bedoel maar zo, ik wacht ook nog op een WP app waar momenteel niet eens aan gewerkt word en de chromebrowser gebruik ik niet.
Ja, szo sta ik er ook ongeveer in (ook super early btw, nummertje 38 meen ik).
Ik hoop met name veel te kunnen doen en bouwen in die flow editor, met de homey als centrale knooppunt.
Ook het loggen van dingen zou mooi kunnen worden met homey, daar hebben ze hier en daar ook al mooi wat van laten zien.

Ik verwacht ook veel activiteit vanuit de community. Veel kopers zullen toch in de "geek" categorie vallen (voorlopig) en daarmee halen ze ook veel mogelijke developers binnen voor toffe toepassingen.
Daarmee wil ik zeggen dat het een platform zal (kunnen) zijn dat zichzelf in de loop van de tijd enorm kan ontwikkelen.

Ik verwacht er echt geen wonderen van in het begin :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Wonderen hoeft ook niet, als de 'basis' functionaliteit maar goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 7175 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:26:
De webinterface zou toch gewoon moeten werken, da's op ios ook de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ging overigens om RTL7 programma 'Doe maar duurzaam'.
https://www.facebook.com/...bv/posts/1245828648776854

Vond de update dat er volgende week nieuwe shipping dates komen interessanter eigenlijk :)
https://forum.athom.com/d...omment/7450/#Comment_7450

[ Voor 29% gewijzigd door jip_86 op 24-01-2016 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
jip_86 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 23:04:
Ging overigens om RTL7 programma 'Doe maar duurzaam'.
https://www.facebook.com/...bv/posts/1245828648776854

Vond de update dat er volgende week nieuwe shipping dates komen interessanter eigenlijk :)
https://forum.athom.com/d...omment/7450/#Comment_7450
jaah, beter!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
"We're still steadily producing. I thínk we can ship the Geek Backers next week :) Waiting for a better estimate though." Volgens het forum van Athom. Volgens de schattingen zouden deze eerst de 22ste verzonden worden, dus uiteindelijk heeft het bugje voor een weekje of anderhalf vertraging gezorgd. Daar is mee te leven en hoop voor ze dat ze geen grote hobbels meer tegenkomen.

bron: https://forum.athom.com/d...omment/7600/#Comment_7600

[ Voor 51% gewijzigd door jdh009 op 26-01-2016 13:19 . Reden: bron toegevoegd en iets anders verwoord. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Weet iemand of dat de homey ook onthoud wat de staat van een device is? Kika zijn namelijk eenrichtingsverkeer. Het zo heel erg jammer zijn dat wanneer je twee flows achter elkaar aftrapt waar dezelfde apparaten in zitten dat er dan vanuit wordt gegaan dat de apparaten uit staan. Iemand een idee?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Webgnome schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:37:
Weet iemand of dat de homey ook onthoud wat de staat van een device is? Kika zijn namelijk eenrichtingsverkeer. Het zo heel erg jammer zijn dat wanneer je twee flows achter elkaar aftrapt waar dezelfde apparaten in zitten dat er dan vanuit wordt gegaan dat de apparaten uit staan. Iemand een idee?
Homey is beperkt door de hardware die je zelf gebruikt. Hij kan een Kaku niet 2-weg maken dus hij zal een signaal sturen en er vanuit gaan dat de device dan die staat heeft. Wil je echt zeker weten dat het zo is dan kan je beter gebruik maken van 2-weg protocollen zoals Z-Wave. Helaas is Z-Wave dan ook meteen een stuk duurder. Homey kan in ieder geval met erg veel protocollen overweg.

[ Voor 0% gewijzigd door Tylocke op 27-01-2016 10:52 . Reden: kika -> kaku ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Tylocke schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:57:
[...]

Homey is beperkt door de hardware die je zelf gebruikt. Hij kan een Kika niet 2-weg maken dus hij zal een signaal sturen en er vanuit gaan dat de device dan die staat heeft. Wil je echt zeker weten dat het zo is dan kan je beter gebruik maken van 2-weg protocollen zoals Z-Wave. Helaas is Z-Wave dan ook meteen een stuk duurder. Homey kan in ieder geval met erg veel protocollen overweg.
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om een variable aan te maken met een "staat" waarin het device zou kunnen staan. Wanneer je lampen al aan zet hoeft deze in een if lampvariable == "aan" dan skip else: lamp = "aan" achtige constructie. Wanneer je lampen niet meer synchroon lopen zou je dit door een een soort reset commando toch weer recht kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

jdh009 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:53:
[...]

Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om een variable aan te maken met een "staat" waarin het device zou kunnen staan. Wanneer je lampen al aan zet hoeft deze in een if lampvariable == "aan" dan skip else: lamp = "aan" achtige constructie. Wanneer je lampen niet meer synchroon lopen zou je dit door een een soort reset commando toch weer recht kunnen zetten.
Ja je zou dit inderdaad kunnen vragen aan Homey en die zal kunnen reageren op wat hij denkt dat de status is, dit doe ik in Domoticz ook. Je kan echter met Kaku (of andere 1-weg devices) nooit 100% garantie krijgen dat je commando ook daadwerkelijk ontvangen is. Zo heb ik één ontvanger in huis die zo nu en dan gewoon niet reageert op commando's, ook al geef ik vaak voor de veiligheid al 2x het uit commando voor het automatisch uitgaan 's avonds.

[ Voor 0% gewijzigd door Tylocke op 27-01-2016 10:51 . Reden: kika -> kaku ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Maar meestal is het toch niet erg als je het aan signaal nog een keer gaat verzenden. Immers--->Als hij uit was gaat hij aan...en dat was de bedoeling...en stond i al aan dan krijgt i dat signaal nog een keer en staat i ook aan---. en dat moest ook...of overzie ik hier iets niet. Ik heb hier tenminste nooit problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Yamahaa schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:20:
Maar meestal is het toch niet erg als je het aan signaal nog een keer gaat verzenden. Immers--->Als hij uit was gaat hij aan...en dat was de bedoeling...en stond i al aan dan krijgt i dat signaal nog een keer en staat i ook aan---. en dat moest ook...of overzie ik hier iets niet. Ik heb hier tenminste nooit problemen mee...
Geen idee hoe het met KaKu zit, maar een televisie heeft (vaak) 3 signalen: aan, uit en toggle. Als een lamp alleen een toggle heeft, dan kan het wel eens mis gaan. Maar ik ga er vanuit dat dat beter is ingeregeld met KaKu.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Yamahaa schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:20:
Dat klopt ook helemaal, het is niet erg om een ON of OFF meerdere keren te geven. Wat in theorie een probleem zou kunnen zijn is als je een timer hebt icm met een if status = 'OFF' dat het geen 100% garantie is dat de status inderdaad 'OFF' is tenzij je een 2-weg systeem gebruikt. In 99% van de gevallen kan je dit oplossen door jouw voorstel te gebruiken. Probleemgevallen zijn altijd die ontvangers die in de buurt van andere zaken staan of aan het randje van het bereik.
CodeIT schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:03:
[...]

Mijn, met KAKU dimbare lamp, gaat na 2 keer een ON commando in een dimcycle. Na nog een keer ON stopt deze weer op de laatste dimwaarde.
Hmmm, goed punt. Ik heb zelf geen KaKu ontvangers met dimfunctie. Dit zou dan wel degelijk een probleem kunnen opleveren als je zo'n set dus meerdere commando's zou geven. In zo'n geval moet je er dus maar vanuit gaan dat hij meteen maar doet wat hij moet doen?

[ Voor 22% gewijzigd door Tylocke op 27-01-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Laatst online: 13-06 20:58

CodeIT

Code IT

Tylocke schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:56:
[...]

Dat klopt ook helemaal, het is niet erg om een ON of OFF meerdere keren te geven.
Mijn, met KAKU dimbare lamp, gaat na 2 keer een ON commando in een dimcycle. Na nog een keer ON stopt deze weer op de laatste dimwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-06 13:02
CodeIT schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:03:
[...]

Maar, vanuit de controller kun je dim-percentage uitsturen, toch? Dat was bij HomeWizard iig zo ;)

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Steefph schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:15:
[...]

Maar, vanuit de controller kun je dim-percentage uitsturen, toch? Dat was bij HomeWizard iig zo ;)
Dat was meer de reactie op mijn stelling dat het op zich geen kwaad zou kunnen om 2x een ON commando te geven. Bij dim geeft dit dus een andere reactie dan bij een normale aan/uit schakelaar. Wel erg handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Laatst online: 13-06 20:58

CodeIT

Code IT

Steefph schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:15:
[...]

Klopt, alleen soms niet voor nep KAKU devices, zoals die van Home Easy. Deze kun je geen dim waarde sturen en alleen via ON/ON dimmen. In ieder geval met Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Kaku kan je dimwaarde sturen. iig doe ik dat middels HW, Sec meerdere aan signaal sturen kan idd niet...dan treed het dimeffect in werking. Maar indien de "in het voorbeeld gestelde schakelaar " een dim funtie heeft dan stuur je in mijn visie dan ook geen aan signaal maar het aan signaal met dimstand. Ik ga vanavond even kijken wat er gebeurd als je deze meerdere keren verzend naar een kaku schakelaar. Ik verwacht geen probleem. (had ik anders toch na al die jaren met mijn Homewizard moeten merken ;-)

Ik ga in de HW even diverse taken achter elkaar maken om de lamp aan te doen met % dimstand en een minuut later weer en een minuut later weer. Kan het nu op mijn werk ook even doen en op de cam meekijken :P weet alleen niet wat de rest van de bewoners er van gaat vinden 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Yamahaa op 27-01-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:25
Ik lees op het forum van de Homey dat hij binnenkort ook bij de MediaMarkt in de winkels ligt, wat me erg stoort aan Athom is het gebrek aan actuele communicatie maar dat ze ondertussen wel al bezig zijn met zaken als de mediamarkt.

Ik heb een pre order geplaatst op de eigen web-site (niet via kickstarter) en zit er over na te denken om misschien toch maar te annuleren. (al hoewel kan met koop op afstand ik heb nog altijd retour sturen).

De shipment date stond voor mij op 15 February 2016, maar deze is niet meer ge-update nadat ze 1/2 weken niet konden produceren. Het gaat allemaal langer en langer duren en als klant dien je alle informatie zelf op te halen op het forum. Ik heb na mijn aanschaf geen een e-mail gehad om me te informeren over een shipment date.

[ Voor 4% gewijzigd door Firetrooper op 27-01-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-06 13:02
Het is toch juist goed dat ze hun markt proberen verder te vergroten? Ja, ik sta ook al in pre-order sinds vorig jaar Juni of zo maar, dat ze proberen het bedrijf daadwerkelijk te vergroten betekend alleen maar dat ze betere support kunnen leveren omdat de user-base groeit en dus de inkomsten.

Ga er niet vanuit dat de productie groep zich actief bezig houdt met klanten als de MediaMarkt. Daar zullen ze wel een aparte sales groep/persoon voor hebben.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Zie het probleem ook niet. Ze hebben een schatting gemaakt wanneer hij in retail zou kunnen. Die zal ongetwijfeld ook vertraging opgelopen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:12

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Firetrooper schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:21:
Ik lees op het forum van de Homey dat hij binnenkort ook bij de MediaMarkt in de winkels ligt.
ook op http://www.robbshop.nl is ie te pre orderen

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Maar is dat een ramp? Athom zal toch levensvatbaar moeten blijven en dat gebeurt echt niet door die paar backers die ze hebben. Ik ga er toch wel vanuit dat ze eerst de standaard (pre) orders afhandelen en daarna pas media markt etc gaan bevoorraden.

Waar ik mij wel zorgen over maak is of ze niet te snel naar de retail kanalen willen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
Webgnome schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:28:
Maar is dat een ramp? Athom zal toch levensvatbaar moeten blijven en dat gebeurt echt niet door die paar backers die ze hebben. Ik ga er toch wel vanuit dat ze eerst de standaard (pre) orders afhandelen en daarna pas media markt etc gaan bevoorraden.

Waar ik mij wel zorgen over maak is of ze niet te snel naar de retail kanalen willen
Het zal toch niet zo zijn dat ze eerst de retail kanalen "moeten" bevoorraden om cashflow te krijgen, om dan pas door te kunnen produceren ???!!!
Het is niet de eerste keer zijn dat een kickstarter in de problemen zit.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
willieku schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:37:
[...]

Het zal toch niet zo zijn dat ze eerst de retail kanalen "moeten" bevoorraden om cashflow te krijgen, om dan pas door te kunnen produceren ???!!!
Het hoeft niet of-of te zijn, natuurlijk, misschien worden er dusdanig grote aantallen geproduceerd dat zowel de pre-orders als retail bevoorraad kan worden, of is het gewoon mondjesmaat te krijgen bij retail.

Al heb je natuurlijk gelijk over problematische kickstarters, maar het feit dat ze denken ook via retail te kunnen leveren lijkt mij juist een teken dat het wel goed zit.

Overigens is het een ander verhaal als de pre-orders tweede viool gaan spelen.

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 27-01-2016 21:54 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Dat 'gedoe' zag je bij Pebble ook. Pre-order staat een datum op, KS productie loopt wat vertraging op, iedereen gelijk in de hoogste boom dat pre-order straks door gaat enz enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Yamahaa schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:40:
Kaku kan je dimwaarde sturen. iig doe ik dat middels HW, Sec meerdere aan signaal sturen kan idd

Ik ga in de HW even diverse taken achter elkaar maken om de lamp aan te doen met % dimstand en een minuut later weer en een minuut later weer. Kan het nu op mijn werk ook even doen en op de cam meekijken :P weet alleen niet wat de rest van de bewoners er van gaat vinden 8)
Gedaan en dat gaat goed met de HW. Maw als je naar een kaku dus 2 keer een aan signaal gaat zenden is er niks aan de hand hij was aan en blijft aan. Doe je een aan signaal naar een dimschakelaar die aan was gaat de dim functie inwerking. Ook dat wisten we.

Stuur je echter een aansignaal met dimwaarde naar een dimschakelaar die al aan staat op een x percentage dan neemt hij gewoon de nieuwe laatst verzonden dimwaarde over ( en gaat dus niet van hoog naar laag wat i wel zou doen met sec een aansignaal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
het product moet eerst goed werken voordat een MM het zal verkopen, dat zie ik de komende maanden, jaren echt niet gebeuren, het is en blijft een kleine markt en voor 300euro kaal, is het een bak met geld helemaal als je het vergelijkt met een samsung smartthings

voorbeeld samsung smartthings komt in alle nieuwe samsung tv's, domotica bedienen via de tv remote zal de meeste denk ik meer aanspreken dan stembediening of een appje

ik vraag me ook echt af hoe de stem bediening in de praktijk werkt, HUE en siri bijvoorbeeld werken vaak niet met veel lawaai of als de tv aan staat, ik kan me niet voorstellen dat de homey het beter zal doen als die verder weg staat of naast de tv oid

zie ik ook met me HUE en KAKU de app en voice gebruik ik nooit alleen maar de harmoney met echte knoppen of de hue wand schakelaars werkt altijd en snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Mr. Noodle schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:51:
het product moet eerst goed werken voordat een MM het zal verkopen, dat zie ik de komende maanden, jaren echt niet gebeuren, het is en blijft een kleine markt en voor 300euro kaal, is het een bak met geld helemaal als je het vergelijkt met een samsung smartthings
Blijft momenteel een niche markt, klopt. Alhoewel de MM meer kijkt naar populariteit en omzetsnelheid (opbrengst m2), dan dat kwaliteit voorop staat. Op een blauwe maandag daar gewerkt, dus weet dit zeer zeker.

Prijs valt echt wel mee. Ga zelf eens een systeem samenstellen met zoveel ondersteunende protocollen en features. De Fibaro HC is al gauw een stukje duurder. Open-source software op Raspberry en losse controllers is ook niet alles. Juist het all-in-one principe is interessant.
Mr. Noodle schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:51:voorbeeld samsung smartthings komt in alle nieuwe samsung tv's, domotica bedienen via de tv remote zal de meeste denk ik meer aanspreken dan stembediening of een appje
Hoe goed/gesloten werkt dat? Ook Samsung moet dit ontwikkelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voorbeeld samsung smartthings komt in alle nieuwe samsung tv's, domotica bedienen via de tv remote zal de meeste denk ik meer aanspreken dan stembediening of een appje
Ik wil echt geen Samsung-tv gaan kopen gewoon omdat die met Smartthings compatibel gaat zijn.
En ik wil nog veel minder mijn lichten met een tv-remote gaan bedienen! 8)7
Daarvoor heb ik schakelaars aan de muur of sensoren als het automatisch moet gebeuren...
Stem zullen we wel zien, als het werkt is het leuk, anders is het gewoon een gimmick voor als de vrienden op bezoek komen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Hokkie schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:15:
[...]

[...]

Hoe goed/gesloten werkt dat? Ook Samsung moet dit ontwikkelen...
Homey is ook een mooi product zeker wel, alleen zie ik het nu nog niet gebeuren dat ie bij de MM ligt, het zal athom niet goed doen, werkt het product zoals ze zeggen in het demo filmpje, ja dan heb je een gat in de markt

smartthings werkt goed wat ik er van heb gehoord en gelezen, ok heeft niet alle protocolen maar zigbee zwave wifi en een stuk ''goedkoper'' beetje zelfde idee als homey vind ik
Fire69 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:06:
[...]

Ik wil echt geen Samsung-tv gaan kopen gewoon omdat die met Smartthings compatibel gaat zijn.
En ik wil nog veel minder mijn lichten met een tv-remote gaan bedienen! 8)7
Daarvoor heb ik schakelaars aan de muur of sensoren als het automatisch moet gebeuren...
Stem zullen we wel zien, als het werkt is het leuk, anders is het gewoon een gimmick voor als de vrienden op bezoek komen ;)
Daar heb je gelijk in beetje extreem meteen om een nieuwe tv erbij te kopen :9 dacht dat het een soort usbdingetje was wat in de tv komt

Persoonlijk vind ik de remote wel handig, ik gebruik dan een harmony elite als de tv aan gaat gaan ook de juiste lampen aan, plus je kan ze heel makelijk dimmen via de remote zonder je op hoeft te staan om de schakelaars te bedienen(ben erg lui ::) kaku hue werkt allemaal goed.

Je hebt ook een app voor harmony maar die werkt imo niet zo prettig, als je een film kijkt kan je niet even op ''gevoel'het volume regelen, app starten vaak scrollen enz zelfde met siri en hue tis leuk maar werkt in de praktijk niet voor mij .. jaren terug een harmony 1100 gekocht met touchscreen kon er ook niet aan wenen ik moet echt knoppen voelen, ben van een te oude generatie denk :)

De eenigste reden dat ik een homey koop is voor somfy, ik hoop met de harmony een signaal naar de homey te kunnen sturen zodat homey de zonwering regelt. met de tijd komen er wel sensoren, hopelijk camera's en alarm integratie bij natuurlijk

En zo heb je 100.000 manieren om homey te gebruiken, er is voor iedereen een manier, maar het moet wel goed werken en wat ik tot nu toe heb gezien is dat helaas nog niet het geval.(gaat vast goed komen)

Ik maak met nog wel een beetje zorgen om de lag, en stel homey valt om hoe gaat het dan met de bestaande homey?
er is een hoop geld ingegaan en we weten allemaal dat het in niche markt is ergens zal het toch verdiend moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:50

mymind*

A Beautiful Mind

Goed nieuws, Ze beginnen weer met de uitlevering van Homey's:

https://forum.athom.com/d...nt-software-status#latest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Geek backers vanaf 8 februari? Mooi, ik ben geek backer en heb die hele week vakantie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:22:
[...]

Persoonlijk vind ik de remote wel handig, ik gebruik dan een harmony elite als de tv aan gaat gaan ook de juiste lampen aan, plus je kan ze heel makelijk dimmen via de remote zonder je op hoeft te staan om de schakelaars te bedienen(ben erg lui ::) kaku hue werkt allemaal goed.
Ik gebruik ook een Harmony ;)
Maar lichten heb ik in mijn activities niet bij gedaan. Situatie is elke keer toch weer anders (bvb. overdag tv kijken? Dan moet er geen sfeerverlichting aangaan. 's avonds tv aanzetten als er bezoek is, dan moet niet plots alles donker worden... :) )
Je hebt ook een app voor harmony maar die werkt imo niet zo prettig, als je een film kijkt kan je niet even op ''gevoel'het volume regelen, app starten vaak scrollen enz zelfde met siri en hue tis leuk maar werkt in de praktijk niet voor mij .. jaren terug een harmony 1100 gekocht met touchscreen kon er ook niet aan wenen ik moet echt knoppen voelen, ben van een te oude generatie denk :)
Die app is inderdaad nog niet wat het moet zijn...
En over knoopen gesproken, ik heb speciaal de Smart Control genomen omdat alles erboven zelfs geen numerieke knoppen heeft, snap ik niet goed waarom ze dat doen :/
De eenigste reden dat ik een homey koop is voor somfy, ik hoop met de harmony een signaal naar de homey te kunnen sturen zodat homey de zonwering regelt. met de tijd komen er wel sensoren, hopelijk camera's en alarm integratie bij natuurlijk
Ik hoop dat iemand een Harmony-app gaat maken, want van Athom uit zijn ze het nie direct van plan.
En ik hoop voor jou dat je RTS van Somfy hebt, want de IO werkt nog niet.
En zo heb je 100.000 manieren om homey te gebruiken, er is voor iedereen een manier, maar het moet wel goed werken en wat ik tot nu toe heb gezien is dat helaas nog niet het geval.(gaat vast goed komen)
Wat heb je al gezien dan? :?
Want de mensen die hun Homey al gekregen hebben zeggen net wel dat het heel goed werkt ;)
https://forum.athom.com/d...omment/7692/#Comment_7692
Ik maak met nog wel een beetje zorgen om de lag, en stel homey valt om hoe gaat het dan met de bestaande homey?
er is een hoop geld ingegaan en we weten allemaal dat het in niche markt is ergens zal het toch verdiend moeten worden
Lag? Van de voice-input bedoel je? Tja, daar zal niet veel meer aan kunnen verbeteren lijkt me.
En het is inderdaad wel een risico als je product afhankelijk is van de servers van de fabrikant. Dat is altijd afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:41:
[...]

Ik gebruik ook een Harmony ;)
Maar lichten heb ik in mijn activities niet bij gedaan. Situatie is elke keer toch weer anders (bvb. overdag tv kijken? Dan moet er geen sfeerverlichting aangaan. 's avonds tv aanzetten als er bezoek is, dan moet niet plots alles donker worden... :) )

Ik hoop dat iemand een Harmony-app gaat maken, want van Athom uit zijn ze het nie direct van plan.
En ik hoop voor jou dat je RTS van Somfy hebt, want de IO werkt nog niet.

Wat heb je al gezien dan? :?
Want de mensen die hun Homey al gekregen hebben zeggen net wel dat het heel goed werkt ;)
https://forum.athom.com/d...omment/7692/#Comment_7692

Lag? Van de voice-input bedoel je? Tja, daar zal niet veel meer aan kunnen verbeteren lijkt me.
En het is inderdaad wel een risico als je product afhankelijk is van de servers van de fabrikant. Dat is altijd afwachten...

[...]
Goede keus de Harmony ;)
Heb ik opgelost door een dag en avond activity in te stellen en bij de elite heb je nog aparte ''domotica'' knoppen waar ik de HUE en Lightmanger voor de KAKU op heb gezet, tuin verlichting en fonteintje met aan uit, dim functie.

Harmony app is denk ik niet nodig, want je zou homey ook een IR commando aan kunnen aan leren of als een device kunnen toevoegen toch? gaat om de RTS in mijn geval

Dat is het hem juist ik heb nog niks gezien en van de 13 zijn er maar een paar met reacties geloof ik, filmpjes van real live situaties heb ik nog niet gezien. en die paar die ik gezien hebben komen nou niet echt in de buurt van homys intro filmpje waarmee ze zich presenteren

Ja, die voice lag die is echt bedroevend imo dan vergelijk ik het met hue en siri, misschien werkt dat wel lokaal? dan heb ik niks gezegd.
over de stem zeg ik maar niks :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:37:
[...]

Goede keus de Harmony ;)
Heb ik opgelost door een dag en avond activity in te stellen en bij de elite heb je nog aparte ''domotica'' knoppen waar ik de HUE en Lightmanger voor de KAKU op heb gezet, tuin verlichting en fonteintje met aan uit, dim functie.
Hier gaan de meeste dingen gewoon automatisch aan en uit. Wij hebben een redelijk vast weekpatroon, dat gaat dus goed.
Alle extraatjes hoop ik binnenkort met voice via Homey te kunnen doen :)
Harmony app is denk ik niet nodig, want je zou homey ook een IR commando aan kunnen aan leren of als een device kunnen toevoegen toch? gaat om de RTS in mijn geval
Hangt er vanaf, als je begint apparaten aan/uit te zetten en zo gaat je Harmony niet meer weten wat er gebeurd is :)
Dat is het hem juist ik heb nog niks gezien en van de 13 zijn er maar een paar met reacties geloof ik, filmpjes van real live situaties heb ik nog niet gezien. en die paar die ik gezien hebben komen nou niet echt in de buurt van homys intro filmpje waarmee ze zich presenteren
Ik moet toegeven, dat vind ik ook wel heel jammer dat we nog bijna van niemand iets te zien hebben gekregen. Moest die MarcoWijk niks gepost hebben over dat bij hem alles goed werkt, zou ik me misschien ook wel zorgen hebben gemaakt...
Ja, die voice lag die is echt bedroevend imo dan vergelijk ik het met hue en siri, misschien werkt dat wel lokaal? dan heb ik niks gezegd.
over de stem zeg ik maar niks :X
Geen idee. Iemand die Siri gebruikt die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Fire69 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:01:

Geen idee. Iemand die Siri gebruikt die dit weet?
Ik gebruik wel Siri, maar 100% zeker weet ik niet hoe het op de achtergrond werkt. Wat ik wel kan aangeven is hoe hij in de praktijk voor mij werkt.

Gegevens die op de telefoon te benaderen zijn (contactgegevens, berichten, etc.) kan Siri vrij snel wat mee doen. Als je om gegevens gaat vragen die Siri van het internet af moet halen dan duurt het wat langer (afhankelijk van je internetverbinding).

Die voice control van Homey zal altijd via internet gaan heb ik begrepen, daar ben je dus afhankelijk van je eigen snelheid maar ook die van de servers van Athom. Ik vermoed dat hier nog wel wat winst te behalen valt en totdat ik zelf het kan testen ga ik me er ook niet al te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Volgens mij draait de stemherkenning niet op servers van Athom, maar op die van Google. Aan de ene kant is dat prettig (als Athom het niet redt hoeft dat niet het einde van de functionaliteit van je Homey te betekenen), maar aan de andere kant staat Google nu ook weer niet bekend om het stabiel houden van hun aanbod van services...

Edit: kennelijk klopt dit niet.

[ Voor 5% gewijzigd door ATS op 29-01-2016 14:19 . Reden: Onzin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Ah dat is goed om te weten. Maar ik neem aan dat het dan Google Cloud services is? Die zie ik niet zo snel verdwijnen, Google is daar juist enorm mee aan het uitbreiden. Ik hoef hopelijk nog maar een maandje te wachten en dan kan ik zelf testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Dit zegt Athom er over:

Athom's servers forward the request to a few servers, to always get the fastest result :) And our servers are redundant as well, so little chance it goes offline.

https://forum.athom.com/d...omment/3415/#Comment_3415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:37
Siri gaat ook *altijd* via internet om je stemcommando te interpreteren. Maakt niks uit of de gevraagde data vervolgens op je telefoon staat of elders. Dit geldt net zo goed voor Homey.

Ik vind de lag niet zo erg. Als ik een licht aan wil doen met de Homey zal dat in 90% van de gevallen niet vallen of staan met 1 seconde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Laatst online: 11:38
zaphod_b schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:31:
Siri gaat ook *altijd* via internet om je stemcommando te interpreteren. Maakt niks uit of de gevraagde data vervolgens op je telefoon staat of elders. Dit geldt net zo goed voor Homey.

Ik vind de lag niet zo erg. Als ik een licht aan wil doen met de Homey zal dat in 90% van de gevallen niet vallen of staan met 1 seconde...
Wat voor lampen gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
Jochemd13 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:32:
[...]

Wat voor lampen gebruik jij?
Ik gebruik Z-Wave en allerlei lampen. Spaar, LED, hallogeen. Gebruik momenteel een Vera3 en dat werkt redelijk, maar de interface is niet geweldig.

Wat ik bedoelde is dat ik verwacht dat ik de spraak van Homey niet eens zo vaak zal gebruiken, het meeste zal met flows gebeuren, en daar zit neem ik gaan lag op, want geen spraak, dus geen internet nodig. Dus net zo snel of sneller dan met de Vera3. Bovendien kun je met Z-Wave devices direct via Z-Wave associeren, dus indien beweging: lamp X aan. Dat gaat buiten Vera3 / Homey om, dus heel snel.

Natuurlijk moet de lag bij spraak zo laag mogelijk zijn, maar ik vind 1 seconde wel aanvaardbaar denk ik. Maar: the proof of the pudding is in the eating! Wacht met smart op mijn Homey! (Backer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

zaphod_b schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:13:
[...]Wat ik bedoelde is dat ik verwacht dat ik de spraak van Homey niet eens zo vaak zal gebruiken, het meeste zal met flows gebeuren, en daar zit neem ik gaan lag op, want geen spraak, dus geen internet nodig.
Spraak interesseert mij ook niet. Maar juist een systeem die de meest gangbare protocollen ondersteund daarentegen wel! Om deze reden heb ik de Homey (pre-order) besteld...
zaphod_b schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:13:
[...]the proof of the pudding is in the eating! Wacht met smart op mijn Homey! (Backer).
Precies! Ik hoop dat de basis 'gewoon' goed en stabiel is.

Is er al iets bekend over IP camera's? In mijn oude domotica (Indigo) kon ik zelfs de bewegingsdetectie van de camera koppelen (via SecuritySpy) met verlichting. Zou top zijn als Homey dit ook ondersteund. Ik zie op het forum wel fancy kickstarter projecten die wellicht ondersteunen, maar geen mainstream D-link/Foscam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
Homey ondersteunt nog geen IP-camera's heb ik begrepen, maar het staat wel op hun "To do list".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Videostream zou voor mij nog niet eens hoeven, dit vraagt te veel belasting voor het systeem. Maar commando's (PAN/TILT) , uitlezen van instellingen of ontvangen van veranderingen (Bewegingssensor) etc. is wel zeer wenselijk.

Dan maar een IP camera met IFTTT.... via omweg kan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Hokkie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:43:
Videostream zou voor mij nog niet eens hoeven, dit vraagt te veel belasting voor het systeem. Maar commando's (PAN/TILT) , uitlezen van instellingen of ontvangen van veranderingen (Bewegingssensor) etc. is wel zeer wenselijk.

Dan maar een IP camera met IFTTT.... via omweg kan ook :)
Voor die functionaliteiten zou redelijk eenvoudig zelf een app geschreven moeten kunnen worden. Met het ontvangen van veranderingen zit je echter wel vast aan de mogelijkheden die de camera biedt om dat direct te kunnen melden via een socket. Anders zit je vast aan polling en dan heb je per definitie een flinke vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorbataGames
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 16:55
Met Homey kun je ook gewoon je (oude) tv-remote gaan koppelen. Onder elke knop gooi je een actie (flow). Heeft al eens een leuk demo'tje van online gestaan in de vorm van een filmpje.
Pagina: 1 ... 6 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.