Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-07 18:43
DennusB schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:23:
Kan iemand (die hem al heeft) voor mij checken of er al Eneco Toon support in zit? Dat zou er aan komen, maar weet niet of het er nu al is!
Is al bijna klaar :) https://github.com/athombv/nl.eneco.toon

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:48
Wat me wel opvalt aan die repositories is dat de dependencies worden gecommit in het project zelf (node_modules map) ipv dat er gebruik wordt gemaakt van een git submodule of dat deze worden ingeladen via een package.json.

Wordt het hierdoor niet lastiger als je een keer je dependencies wilt bijwerken naar een nieuwe versie? Desnoods dat de gebruikte repos eerst worden geforked om de code toch in eigen beheer te houden. Verder ziet de API van Homey er overigens zeer goed uit.

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SoulWar1 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:26:
Wat me wel opvalt aan die repositories is dat de dependencies worden gecommit in het project zelf (node_modules map) ipv dat er gebruik wordt gemaakt van een git submodule of dat deze worden ingeladen via een package.json.

Wordt het hierdoor niet lastiger als je een keer je dependencies wilt bijwerken naar een nieuwe versie? Desnoods dat de gebruikte repos eerst worden geforked om de code toch in eigen beheer te houden. Verder ziet de API van Homey er overigens zeer goed uit.
Ben wel benieuwd, praat je met die API direct tegen Homey of gaat dat via die clouddienst van Athom?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:48
DennusB schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:42:
[...]
Ben wel benieuwd, praat je met die API direct tegen Homey of gaat dat via die clouddienst van Athom?
Ik heb alleen deze docs bekeken en heb nog geen ervaring met de Homey. Maar ik bedoelde dus de API waarmee je apps, die op de Homey draaien, met het systeem communiceren.

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
lubbertkramer schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:05:
Ik zie dat als je nu besteld via de website levering januari 2016 zal zijn dus dat geeft hoop
Daar zou ik niet op rekenen, ik heb er 1 in de zomer besteld als pre order en wacht nog, net als de rest. :)

Stability/usability
https://forum.athom.com/d...e-with-homey-a-love-story

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
Mr. Noodle schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 07:25:
[...]

Daar zou ik niet op rekenen, ik heb er 1 in de zomer besteld als pre order en wacht nog, net als de rest. :)

Stability/usability
uh ze pas net begonnen met het produceren, er zouden naar verwachting ong 500 per week gemaakt kunnen worden. vanaf ong deze week ging het in massa productie.
Dus levering eind januari zou nog best kunnen (weet natuurlijk niet hoeveel bestellingen ze hebben ontvangen)

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:58
Ik verwacht nog geen grootschalige uitlevering. De eerste batch is nu aan het testen. Ik vind het meer dan logisch dat je eerst de bevindingen van die batch verwerkt voordat je opschaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
klopt ik denk ook dat ze eerst deze batch afwachten en dan de rest pas maken.

imo zal het nog wel even duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 16:16

ATS

Ik heb recent wel een berichtje gehad om mijn verzendgegevens te checken. Ik ben benieuwd wanneer hij daadwerkelijk gaat komen. Ik heb een Geek editie besteld.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-07 19:22
Mr. Noodle schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:33:
klopt ik denk ook dat ze eerst deze batch afwachten en dan de rest pas maken.

imo zal het nog wel even duren
Dat is niet wat er is gecommuniceerd door Homey, ze gingen nu produceren zo snel als dat door de producent geleverd kan worden.

"It pretty much depends how fast our manufacturer can product & test them, but I still hope to ship all pre-orders in january" (weejewel op 5 januari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Ik bedoelde ook meer ivm de software en bugfixes voordat ze grootschalig verschepen. In de hardware zijn ze klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimstradamus
kasteleman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:27:
Ik bedoelde ook meer ivm de software en bugfixes voordat ze grootschalig verschepen. In de hardware zijn ze klaar.
Maar waarom zou je de hardware productie stoppen als je de software op afstand kan updaten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
kasteleman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:27:
Ik begreep het, maar als Athom verwacht nog pre-orders te verschepen in januari dan lijkt het me niet waarschijnlijk dat ze nog lang alles willen uitstellen.

Overigens bugs zullen er toch altijd blijven en ondertussen heb ik liever Homey om langzaam mee te beginnen en uit te proberen dan om nog maanden te moeten wachten op een "volmaakt" product (dat het ook dan niet is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07 14:23
Ik heb nog niets met domotica gedaan thuis, maar wil hier wel mee beginnen.
Is de homey dan handig om vanuit te starten, en daarop steeds meer aan te sluiten, of kan ik beter kleiner beginnen en is de homey nu nog een beetje overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:47
Ik heb hem besteld, de mogelijkheden zijn eindeloos. Genoeg gedoe en onbetrouwbaarheid van Homewizard gehad. Conceptueel, support en de ontwikkelingsdruk die er achter Homey zit geeft voldoende vertrouwen voor de toekomst.

Homey Developer Homewizard app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juptache
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
BiggyB schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:10:
Is de homey dan handig om vanuit te starten, en daarop steeds meer aan te sluiten, of kan ik beter kleiner beginnen en is de homey nu nog een beetje overkill?
Homey is mijns inziens ideaal om mee te beginnen, omdat het grootste gedeelte van de domoticaspullen er relatief makkelijk op aan te sluiten is, zonder dat je vast zit aan een bepaald merk.

Dit is echter niet op basis van ervaring, want ik heb m'n Homey nog niet binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieterKoblenz
BiggyB schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:10:
Alle belangrijke mogelijkheden heb je in 1x in huis maar het is wel een grote investering aangezien je nog niks hebt.

Je kunt twee kanten op. Beginnen met wat z-wave/kaku spul en later Homey kopen om het allemaal aan te sturen of Homey kopen en budgettair wat meer beperkt zijn in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 09:12

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Tebbie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:11:
Ik heb hem besteld, de mogelijkheden zijn eindeloos. Genoeg gedoe en onbetrouwbaarheid van Homewizard gehad. Conceptueel, support en de ontwikkelingsdruk die er achter Homey zit geeft voldoende vertrouwen voor de toekomst.
Zo denk ik er ook over. 8)

Hoop wel dat Athom Athom blijft en niet zoals homewizard overgenomen worden door een ander bedrijf.Voordat homewizard ingelijfd was door smartwares was er ook veel meer mogelijk en support dan nu het geval is.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
DieterKoblenz schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:31:
[...]

Alle belangrijke mogelijkheden heb je in 1x in huis maar het is wel een grote investering aangezien je nog niks hebt.

Je kunt twee kanten op. Beginnen met wat z-wave/kaku spul en later Homey kopen om het allemaal aan te sturen of Homey kopen en budgettair wat meer beperkt zijn in het begin.
Voor een beetje fatsoenlijke Z-Wave aansturing heb je nog wel een controller nodig toch? Voor KaKu niet, maar persoonlijk vervang ik alle KaKu voor Z-Wave omdat het veel betrouwbaarder lijkt te werken (en meer integratiemogelijkheden door twee-weg communicatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RasPi met een Z-Wave stick werkt wel, maar dan ben je zo ook al 100€ kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 17:37

Tylocke

[Team Carrack]

juptache schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:37:
[...]

Voor een beetje fatsoenlijke Z-Wave aansturing heb je nog wel een controller nodig toch? Voor KaKu niet, maar persoonlijk vervang ik alle KaKu voor Z-Wave omdat het veel betrouwbaarder lijkt te werken (en meer integratiemogelijkheden door twee-weg communicatie).
In mijn Domoticz opstelling kan ik ook van zowel KaKu als Z-Wave gebruik maken. Ik gebruik dan het liefst Z-Wave voor de belangrijke dingen waarvan ik echt zeker wil zijn dat de schakeling goed gaat en ik gebruik KaKu voor de minder belangrijke dingen. Z-Wave werkt wel heel fijn maar de prijs van de componenten is toch wel een groot nadeel.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
wimstradamus schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:57:
[...]

Maar waarom zou je de hardware productie stoppen als je de software op afstand kan updaten :?
het geeft wat meer vertrouwen voor de consument als ze beter werken dan dat je een homey krijgt waar je echt niks mee kan:)

ik vraag me af mocht homey failliet gaan, hoe gaat het dan met de bestaande homey's ? zonder athom is de homey onbruikbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
Mr. Noodle schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:52:
[...]
ik vraag me af mocht homey failliet gaan, hoe gaat het dan met de bestaande homey's ? zonder athom is de homey onbruikbaar ?
Voorlopig wel ja, maar ik heb een keer ergens gelezen (sorry, kan het niet terugvinden, zoekfunctie op Homey-forum is matig) dat ze wel overwegen om op termijn een server-versie vrij te geven.

Kan ook zijn dat ik het gedroomd heb. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
juptache schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:36:
[...]

Voorlopig wel ja, maar ik heb een keer ergens gelezen (sorry, kan het niet terugvinden, zoekfunctie op Homey-forum is matig) dat ze wel overwegen om op termijn een server-versie vrij te geven.

Kan ook zijn dat ik het gedroomd heb. 8)7
Wat ik meen gelezen te hebben is dat je vooral ivm de voice control hun server nodig hebt en zij ook de toegang van buitenaf voor je regelen. Maar zeker weten doe ik het niet, heb immers nog geen Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:39

jdh009

FP ProMod
kasteleman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:15:
[...]

Wat ik meen gelezen te hebben is dat je vooral ivm de voice control hun server nodig hebt en zij ook de toegang van buitenaf voor je regelen. Maar zeker weten doe ik het niet, heb immers nog geen Homey.
Begreep dat dit via de api van Google Voice loopt. Dit zou naar mijn inziens dus niet perse via Athom hoeven lopen. Wat me wel opviel is dat ik me kon herrineren dat WeeJeWel een keer melden dat de spraak die gebruikt word om homey bekend te maken met jouw stem werd opgeslagen om de service te verbeteren qua stem registratie, ik kan dit echter niet zo snel terugvinden.

Daarnaast lijkt het activeren van homey in z'n geheel via de server te lopen maar dit kan ik niet bevestigen gezien ik mijne nog moet krijgen :P

[ Voor 8% gewijzigd door jdh009 op 08-01-2016 15:23 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
juptache schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:37:
[...]

Hangt er natuurlijk van af wat je hebt. Zelf heb ik voor iets minder dan 40 euro een usb zwave stick gehaald, icm een raspberry waar ik er een paar van hebt liggen dan zit je ook redelijke acceptabel in het zwave gebeuren.

Voor mijn kleine appartement heb ik echter aan KaKu genoeg, merk nooit iets van betrouwbaarheidsproblemen. Lampen gaan altijd aan, sensoren geven netjes status door. Maar je hebt natuurlijk gelijk dat je voor "belangrijkere zaken" liever z-wave gebruikt en die verbeterde betrouwbaarheid daar betaal je dan weer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Waar zijn de unboxings en de eerste gebruikerservaringen. Ik zie alleen een schraal doosje van een user?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
shardphoenix schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:54:
Waar zijn de unboxings en de eerste gebruikerservaringen. Ik zie alleen een schraal doosje van een user?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
shardphoenix schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:54:

https://forum.athom.com/d...irst-unboxing-pics#latest

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:21
Ben je “verplicht” homey met je stem te bedienen? Kan dit eventueel ook met een app (zoals bijvb. met Home Wizard)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
chippie777 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:36:
Ben je “verplicht” homey met je stem te bedienen? Kan dit eventueel ook met een app (zoals bijvb. met Home Wizard)?
Nee en ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Je kan een flow maken en er is een app: Google Play: Homey

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kan natuurlijk ook andere apparatuur gebruiken zoals schakelaars, sensors,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:32

mymind*

A Beautiful Mind

Komen de homey's later ook nog in andere kleuren uit?

Blijkbaar niet. Het was blijkbaar een stretch goal dat niet gehaald is.

[ Voor 43% gewijzigd door mymind* op 09-01-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
BenEco schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:04:
[...]

Is een flow hetzelfde als een scene bij de homewizard? En, sla je die dan onder een bepaalde naam op?

edit. (het is zo dat ik er ook een besteld heb (backer), maar de uitleg en discussies in het engels zijn zeer moeilijk te volgen daar. Ik ben dan ook blij dat hier een nederlands forum is) _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door willieku op 09-01-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:54
Wat ik er van begrijp zijn het if this then that regels.

[ Voor 4% gewijzigd door jip_86 op 09-01-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:21
BenEco schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:04:
[...]

Ok, ik begrijp dat er ook een iOS app in de maak is. Ben zeer benieuwd naar de eerste algemene ervaringen.
Heb hier de HW in gebruik en ook de Philips Hue 2.0, maar ervaar toch wel wat problemen met het bedienen d.m.v. je stem. Vandaar dat ik benieuwd ben hoe dit met Homey gaat. Ik blijf nog meer even mee lurken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
jip_86 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 10:13:
Wat ik er van begrijp zijn het if this then that regels.
Ja, dat denk ik ook, maar dan uitgebreider. (ik kan er helemaal naast zitten, dus ik zoek eigelijk een bevestiging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

willieku schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 09:11:
[...]

Is een flow hetzelfde als een scene bij de homewizard? En, sla je die dan onder een bepaalde naam op?

edit. (het is zo dat ik er ook een besteld heb (backer), maar de uitleg en discussies in het engels zijn zeer moeilijk te volgen daar. Ik ben dan ook blij dat hier een nederlands forum is) _/-\o_
Een flow moet je zien als een grafische representatie van een stuk if then else do logica.

Hier een voorbeeld met blockly:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LTz1hXoimsLFb2BEMLBL4hIS/full.png

Edit: liep te rommelen met mijn mobiel, moet nu goed zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Tylocke op 09-01-2016 11:28 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tylocke schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:25:
[...]

Een flow moet je zien als een grafische representatie van een stuk if then else do logica.

Hier een voorbeeld met blockly:
[afbeelding]
Plaatje kapot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De flows gaan wel minder uitgebreid zijn dan jouw voorbeeld denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimstradamus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

En nog een voorbeeld, beter dan mijn blocky voorbeeld hierboven.

[YouTube: http://youtu.be/9oX5cXp_7gk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
Oke, bedankt voor deze uitleg. de filmpjes had ik al gezien, maar wat ik bedoel is; kan ik 1 zo'n flow/scene meerdere keren herhalen, en waar sla je dit dan op?
Ik begrijp op homey zelf natuurlijk, middels de computer of laptop, maar heeft het dan een naam?

EDIT; in het laatste filmpje hoor ik hem inderdaad mompelend zeggen "got to save it now"
hoe dit gaat zie ik wel als hij binnenkomt. Ik heb nu een idee hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
willieku schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:29:
Oke, bedankt voor deze uitleg. de filmpjes had ik al gezien, maar wat ik bedoel is; kan ik 1 zo'n flow/scene meerdere keren herhalen, en waar sla je dit dan op?
Ik begrijp op homey zelf natuurlijk, middels de computer of laptop, maar heeft het dan een naam?

EDIT; in het laatste filmpje hoor ik hem inderdaad mompelend zeggen "got to save it now"
hoe dit gaat zie ik wel als hij binnenkomt. Ik heb nu een idee hoe het gaat.
Het gaat op deze manier:

in de manager (Flow) klik je links bovenaan op pijltje naar beneden en vervolgens op plus (+ Nieuwe Flow)
Nu kun je een naam aan je Flow geven en de velden Als - En - Dan invullen met wat je wilt.
Als laatste op save drukken en klaar ben je.

Als je hierna weer links bovenaan op pijltje naar beneden klikt zie je al je gemaakte flows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
BenEco schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:23:
[...]

Het gaat op deze manier:

in de manager (Flow) klik je links bovenaan op pijltje naar beneden en vervolgens op plus (+ Nieuwe Flow)
Nu kun je een naam aan je Flow geven en de velden Als - En - Dan invullen met wat je wilt.
Als laatste op save drukken en klaar ben je.

Als je hierna weer links bovenaan op pijltje naar beneden klikt zie je al je gemaakte flows.
wow, dus nog makkelijker dan ik dacht.
Fijn dat je het even wou uitleggen. :)
de verwarring bij mij komt denk ik omdat ze het meestal over json hebben. en dan ben ik zo de draad kwijt met waar het in beginsel over gaat. 8)7

edit, ja inderdaad, met deze wetenschap het filmpje van wimstravidus nog een bekeken en nu snap ik het.

[ Voor 7% gewijzigd door willieku op 09-01-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
willieku schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:31:
[...]

wow, dus nog makkelijker dan ik dacht.
Fijn dat je het even wou uitleggen. :)
de verwarring bij mij komt denk ik omdat ze het meestal over json hebben. en dan ben ik zo de draad kwijt met waar het in beginsel over gaat. 8)7

edit, ja inderdaad, met deze wetenschap het filmpje van wimstravidus nog een bekeken en nu snap ik het.
Er zit ook een NFC en Z-Wave groep in de flow manager maar hier ben ik nog niet mee bezig, alleen KaKu en Philips Hue & Living Color flows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Ik zie dat hij ook Spotify en SoundCloud ondersteunt. Weet iemand hoe dit in zijn werking gaat? Laat jij dit afspelen via een apparaat van jou of kan hij dit zelf afspelen indien er boxen aan zijn gekoppeld of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Volgens mij heeft de Homey speakers. Daarnaast zag ik dat bluetooth speakers volgens mij als todo stond op Trello. Lijkt me wel leuk als ik gewoon mijn Boom kan aansluiten om muziek te luisteren.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-12-2023
willieku schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 09:11:
[...]

Ben ik het mee eens, ik kan engels spreken en schrijven,maar het gaat inspannend zo'n forum volgen, zie ook graag een nederlands forum hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik had even contact gezocht via de website van Homey omdat pre-orders via de website nu levering januari 2016 zegt maar bestellingen van afgelopen zomer nog niet binnen zijn en dit was de reactie:
Dat klopt inderdaad, door wat tegenslagen met het gaan naar productie. De eersten zijn inmiddels uitgeleverd, dus dat is voor het grootste deel verholpen. Helaas is er nu ziekte opgetreden bij onze producent, waardoor het iets langzamer gaat dan gehoopt. maar we verwachten pre-orders eind deze maand of anders in de eerste helft van februari te kunnen leveren - en natuurlijk sowieso voordat hij in de winkel ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-12-2023
lubbertkramer schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:33:
Ik had even contact gezocht via de website van Homey omdat pre-orders via de website nu levering januari 2016 zegt maar bestellingen van afgelopen zomer nog niet binnen zijn en dit was de reactie:

[...]
Ik kan niet wachten.... heb in december besteld, ik heb ook een homewizard, dus hoop dat homey goed werkt en je er van op aan kunt.
Maar ja dat zal blijken in de toekomst, het blijft "speelgoed"...... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In December besteld en nu al zo ongeduldig?
Ik wacht al van in Mei 2014 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-07 10:46

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 08:03
valt mij reuze mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Hmmm... Was mijn brievenbus al aan het in de gaten houden, maar dat hoeft dus pas over bijna twee weken. :| De 500/week wordt qua shipping niet gehaald lijkt het.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53
Tot wanneer is het eigenlijk pre-orderen voor €299,- ? Voorlopig wil ik de kat nog even uit de boom kijken, maar zou zonde zijn als hij volgende maand ineens een stuk duurder is.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:58

Hokkie

Hello

Maverick schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:36:
Tot wanneer is het eigenlijk pre-orderen voor €299,- ? Voorlopig wil ik de kat nog even uit de boom kijken, maar zou zonde zijn als hij volgende maand ineens een stuk duurder is.
Dit zou ik ook heel graag willen weten. Daarnaast hebben ze het over resellers/winkels... Wat bedoelen ze hiermee? Wat is dan de prijs?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-07 10:46
Hokkie schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:49:
[...]

Dit zou ik ook heel graag willen weten. Daarnaast hebben ze het over resellers/winkels... Wat bedoelen ze hiermee? Wat is dan de prijs?
Volgens mij wordt de retail prijs ook gewoon €299 wat ik zo op het forum is gelezen heb

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

@Bas

Ok. Dan wacht ik eerst wat real-time reviews af. Maar zoals het nu lijkt, lijken de 'bugs' redelijk te overzien...

Misschien bestel ik hem komende week wel. Eerst even dingen regelen voor onze verhuizing.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ATS schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:24:
[...]

Hmmm... Was mijn brievenbus al aan het in de gaten houden, maar dat hoeft dus pas over bijna twee weken. :| De 500/week wordt qua shipping niet gehaald lijkt het.
Hoezo niet?
Geek Backers €239,- (430 pcs)
Estimated shipment: January 22 2016

Regular € 229,- & Early Bird € 199,- & Super Early Bird € 179,- (400 pcs)
Estimated shipment: January 30 2016

Pre-orders € 299,- (1000+ pcs)
Estimated shipment: 15 February 2016
Dat zijn er toch ongeveer 500/week?
Dat aantal van 500/week ging over productie, volgens mij hebben ze nooit gezegd er 500 per week te versturen. De pre-orders zijn 1000+ 2 weken na de regular backers.

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 11-01-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Nog steeds geinteresseerd, maar heb nog even de tijd zie ik aangezien de Sonos app nog niet af is. Sonos en Hue zijn bij mij toch wel must haves.

[ Voor 7% gewijzigd door jip_86 op 11-01-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Fire69 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:51:
[...]

Hoezo niet?

[...]

Dat zijn er toch ongeveer 500/week?
Dat aantal van 500/week ging over productie, volgens mij hebben ze nooit gezegd er 500 per week te versturen. De pre-orders zijn 1000+ 2 weken na de regular backers.
Hoezo niet? Omdat het dan niet vanaf kerst 4 weken duurt om 430 units te produceren en te shippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zijn ze ook nog niet aan volle snelheid aan't produceren.
Ze hadden eerst onvoorzien vakantie bij die producent, en ik dacht nu iets voorbij te zien komen over ziekte daar of zo.
Ik ken de producent niet, maar ik denk dat ze het beter in China hadden uitbesteed ipv NL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 16:35

Felyrion

goodgoan!

ATS schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:29:
[...]

Hoezo niet? Omdat het dan niet vanaf kerst 4 weken duurt om 430 units te produceren en te shippen.
mwoh, beetje realistisch gezien kun je de week na kerst afschrijven, en de eerste week in januari is ook heel waarschijnlijk niet het meest productief.

Deze week is daarmee de eerste "normale" week na de eeerste batch. Daarmee hebben ze dus een week extra om de eerste echt grote batch te maken.
Als ze daarnaa het tempo zo houden vind ik het netjes. Ik verwacht zelf dat het nog wel iets langzamer zal gaan.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Maar helaas: weer niet wat beloofd was. Het zal wel, hij zal vast wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
ATS schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 07:40:
Maar helaas: weer niet wat beloofd was. Het zal wel, hij zal vast wel komen.
Volgens mij is er niets beloofd, maar is er alleen een indicatie gegeven van hoeveel de producent aan productie aan zou kunnen. Athom is daarvan afhankelijk en kan daar zelf weinig invloed op uit oefenen. Vervolgens moeten de Homey's ook nog ingepakt.

Ik vind dat ze het voor een Kickstarterproject uitstekend doen. Ik heb wel eens iets anders meegemaakt (eigenlijk alleen maar, ik kan me niet herinneren dat een KS op tijd werd geleverd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik ben allang blij dat er wat geleverd is. Hoeveel van deze startup kickstarters kunnen het uiteindelijk niet waar maken. De stap van een prototype naar productie is toch vaak moeilijker dan gedacht. Het enige waar Athom aan moet werken is de communicatie. Dit is voor veel kickstarters moeilijk. Ze willen liever niet slecht nieuws vertellen en dus stellen ze het maar uit. Ik denk dat Athom het nog best goed doet.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Valt mij een beetje tegen 13 stuks zal weinig feedback geven.
In totaal nog geen 2000 stuks verkocht, het blijft een niche product in een nichemarkt de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Mr. Noodle schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:14:
In totaal nog geen 2000 stuks verkocht, het blijft een niche product in een nichemarkt de komende jaren.
Precies en daar horen nu eenmaal langere levertijden bij. Als je, op gebied van domotica, iets snel geleverd wil hebben, koop je klik-aan-klik-uit bij de bekende bouwmarkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

juptache schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:39:
[...]

Volgens mij is er niets beloofd, maar is er alleen een indicatie gegeven van hoeveel de producent aan productie aan zou kunnen. Athom is daarvan afhankelijk en kan daar zelf weinig invloed op uit oefenen. Vervolgens moeten de Homey's ook nog ingepakt.

Ik vind dat ze het voor een Kickstarterproject uitstekend doen. Ik heb wel eens iets anders meegemaakt (eigenlijk alleen maar, ik kan me niet herinneren dat een KS op tijd werd geleverd).
Dat is er wel. Eerst is er beloofd dat Geek backers hun Homey nog voor kerst zouden ontvangen. Toen werd het begin januari. En nu staat de geplande leverdatum op de 22e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:14:
Domotica van dit niveau is volgens mij per definitie een niche markt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

ATS schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:14:
[...]

Dat is er wel. Eerst is er beloofd dat Geek backers hun Homey nog voor kerst zouden ontvangen. Toen werd het begin januari. En nu staat de geplande leverdatum op de 22e.
Athom had toch nog net in december nog wat problemen gevonden in hun software? Had je liever gezien dat de Homeys verstuurd waren met bekende problemen? Ze zijn EA toch niet?

Juist eind november is Athom veel beter en tijdiger gaan communiceren. Dit had wat mij betreft eerder gemogen maar ze hebben we geleerd en verbeteren hun processen in plaats van zaken zo te houden of te negeren. Ondanks de lichte vertragingen heb ik er het volste vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop enkel dat ze de huidige problemen kunnen oplossen.
Want blijkbaar is er nu wel een probleem met Homeys die crashes 's nachts of na een spraakcommando of zo. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
ATS schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:14:
[...]

Dan hebben we een andere definitie van beloven. Volgens mij hebben ze altijd gecommuniceerd onder voorbehoud van onvoorziene problemen. En gelukkig maar, want anders hadden we nu allemaal met een Homey gezeten die niet te updaten is, waarvan de IR niet goed werkt en de casing matig is.

Mail van 07/09:
Everyone else can then expect a Homey in the mail as well, as fast as we can produce them. So for Geek backers, this will be beginning October. (However, experience learns us that delays are unpredictable, so please keep that in mind).
25/10:
So hopefully most of you get your Homey before Christmas!
25/11:
With a little bit of luck, we will ship Geek editions before Christmas, and the rest in January. Our manufacturer has christmas break. We have no idea what that even means.
09/12:
Hey guys. We're working really hard to get everything ready for shipment. We're still hoping to ship before christmas, however the first batch backers might get it not so-much earlier than the geek backers. Hope that's not too much of a problem.

Basically, the bottleneck right now is our update server. It's already super stable, but generating updates is a little bit trickier than we though, so we really want to test this thoroughly before we ship any Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Tja beloftes verschuiven. Was bij Pebble ook zo, en dan nog heb je mensen die komen zeuren dat de initiële belofte bij de start van het project niet gehaald is. Productielijn loopt, dus als je het schema zag ziet dat er volgens mij gewoon prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-07 14:38
Ik zit echt heel erg te twijfelen om de Homey al te (pre) orderen. Als hij werkt zoals hij zou moeten werken, lijkt het me een super product, maar de bugs die ik nu nog voorbij zie komen stellen me niet echt gerust.

Vooral teksten als "I've traced the origins of this issue to a deadlock in a kernel driver. It may take a while before i can push out a fix though, due to the huge set of tests i'll have to conduct before i can ship a new kernel."

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
keverjeroen schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:54:
Ik zit echt heel erg te twijfelen om de Homey al te (pre) orderen. Als hij werkt zoals hij zou moeten werken, lijkt het me een super product, maar de bugs die ik nu nog voorbij zie komen stellen me niet echt gerust.

Vooral teksten als "I've traced the origins of this issue to a deadlock in a kernel driver. It may take a while before i can push out a fix though, due to the huge set of tests i'll have to conduct before i can ship a new kernel."
Het blijkt nog steeds, na al die uitstel keren, nog steeds een niet fatsoenlijk getest product. Erg zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
keverjeroen schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:54:

Ik maak me daar geen zorgen om, het is een nieuw product met nieuwe software, zeker aangezien het probleem al gevonden is.
alleen omdat ze dan alles weer opnieuw moeten testen dat het ff gaat duren.

maar als je hier zorgen om maakt zou ik idd wachten tot ie in de winkel ligt dan zijn er inmiddels 1000+ in omloop, en veel bugs er uit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Snap helemaal dat het nu nog in een soort beta is (met 13 geleverde Homeys) en dat het beetje bij beetje beter zal worden. Wil ook zeker niet wachten tot hij in de winkel ligt, maar zou wel fijn zijn als de basis gewoon goed (stabiel) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorbataGames
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-07 15:02
Als je het forum daar een beetje volgt, weet je dat ze daar heel erg hard mee bezig zijn. Ik ben zelf iemand die alles het liefste gisteren wil hebben, maar in dit geval ben ik blij dat ik niet bij de eerste backers zit... half februari is (als alles goed gaat) mijn shipment en verwacht ik dat de grote problemen er uit zijn, en Homey een fijn product is om te gebruiken.

Hoe goed je je product ook zelf getest hebt, als je het 'in het wild' los laat kom je toch nog problemen tegen. Dat is nu eenmaal niet anders. Zeker met een geavanceerd (want dat is het!) product als de Homey, waar je mensen zelf veel mogelijkheden geeft tot het beinvloeden van de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Ik volg het forum (en Slack en Github en Trello) op de voet. Misschien moet ik ook niet zo zeuren en hem gewoon pre-orderen. Volgens de site heb ik hem dan ook rond februari binnen, maar dat zal vast wat later zijn en de grootste bugs zullen er dan inderdaad wel uit zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
ik denk dat het wat later wordt dan Februari voordat de grootste bugs uit zijn

ze kunnen er 500 in de week maken begreep ik, en wat ik zo lees hebben ze er +/-2000 verkocht.
of je hem dan ook eerder krijgt als je hem nu zou bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Volgens de website zijn het pre-orders die je nu kan plaatsen. Volgens de shipment status, is het de verwachting dat de pre-orders 15 februari worden geleverd.
https://forum.athom.com/d.../shipment-software-status

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
dat kan al even pre orders plaatsen via de website, zelf ook besteld daarna nooit meer wat gehoord van ze geen enkel mailtje met een status update of vertraging

je moet het een beetje ruimer zien met homey en hun verwachtingen :) ze hebben er volgens mij geen 1 gehaald, ze doen wel hun uiterste best dat dan weer wel.

imo wil je een goed werkende homey wacht tot ie in een winkel ligt, voor die tijd is het buggy product wat voor de meeste tweakers ook wel weer leuk is denk ik want je helpt een beetje mee om het een nog mooier product te maken.. als je wat feedback geeft natuurlijk :P

[ Voor 9% gewijzigd door Slux op 13-01-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-07 22:17
Wat ik mij afvraag, en misschien dat iemand mij hier antwoord op kan geven want heb het zo 1 2 3 nog niet kunnen vinden. Is het mogelijk om ook eigen scriptjes en dergelijke aan te maken en data door te sturen naar virtuele sensors zoals in domoticz?

Momenteel gebruik ik Domoticz en daar heb je heel veel vrijheid vanwege het onderliggende Debian. Werkt Homey alleen met apps uit de store of kan je zelf ook het een en ander met scripts en crontab etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Pandanl schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:49:
Wat ik mij afvraag, en misschien dat iemand mij hier antwoord op kan geven want heb het zo 1 2 3 nog niet kunnen vinden. Is het mogelijk om ook eigen scriptjes en dergelijke aan te maken en data door te sturen naar virtuele sensors zoals in domoticz?

Momenteel gebruik ik Domoticz en daar heb je heel veel vrijheid vanwege het onderliggende Debian. Werkt Homey alleen met apps uit de store of kan je zelf ook het een en ander met scripts en crontab etc?
Zover ik het begreep werkt het alleen met apps, maar die kan je dan evt zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Pandanl schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:49:

https://developers.athom.com/library/

o.a. stukje drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-07 05:02

Nhz

Vandaag ook een Homey ge-pre-ordered. Kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan. :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik ben blij dat er eindelijk geshiped wordt. Ik zag ze vorig jaar met een half apparaatje op de CeBIT staan. Volg ze al een tijd maar ik heb nog geen idee hoe bruikbaar het ding gaat worden.

Ik draai nu Domoticz met KaKu en een deurbel. Mijn Nest Thermostat en mijn WeMo Switch vallen hier buiten. Maar dat zie ik er bij de Homey ook nog niet bij staan.
Daarnaast gebruik ik Apple TV met Apple Music, dus dat zal wel niet gaan werken. Wat kan hij dan uiteindelijk wel?"

Hopelijk komen er snel uitgebreide user reviews waarbij alles wat los en vast zit getest wordt. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Nou er gebeurt al veel hoor (wellicht niet genoeg volgens sommige) maar een Kickstarter om trots op te zijn!
https://forum.athom.com/

Zie wat er zoals aan de hand is, daarnaast op Trello en Github de voortgang van wensen en onderhande werk te volgen. Als je tijd genoeg hebt en alle (toch wat lastige draadjes) uitpluist en de "niet users" vd gebruikers (en) van de Athomers weet te scheiden (dat leer je na uren lezen ;-) krijg je een mooi beeld.

Ik zie het als zeer positief, een mooi begin met nog lang geen eind! Ik heb mijn domotica naar wens op orde, maar kan niet wachten tot hij aangeboden word aan mijn deur ;-) en Homey langzaam zich kan gaan inwerken en mee kan lopen met de huidige configuatie. En wie weet komt er een dag dat hij de leiding daarover krijgt. We zijn nog niet zover....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 21:20
Even een cross post vanuit t athom forum :
https://forum.athom.com/d...giving-kudos-on-this-idea

Your Support is much appreciated :-)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Nu online
Gedaan ook al ben ik Deezer gebruiker😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Laatst online: 11-07 21:20
Thanks !
Yamahaa schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:03:
Gedaan ook al ben ik Deezer gebruiker😜

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relisys
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 06:53
Ook gedaan... Al heb ik nog geen Homey besteld, maar volg de ontwikkelingen wel op de voet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Relisys schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:42:
Ook gedaan... Al heb ik nog geen Homey besteld, maar volg de ontwikkelingen wel op de voet!
Same here!

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-06 09:15
Ik volg het nu ook al een goed jaar, en wacht toch nog even af. Ik zou graag wat meer video's van het uiteindelijke model in gebruik zien. Dus ik hoop er een beetje op dat 1 van de eerste backers een review-video maakt.

Wil hem eigenlijk al graag bestellen maar wacht het nog even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R J
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-07 12:32

R J

RobertoBravo schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:23:
Ik volg het nu ook al een goed jaar, en wacht toch nog even af. Ik zou graag wat meer video's van het uiteindelijke model in gebruik zien. Dus ik hoop er een beetje op dat 1 van de eerste backers een review-video maakt.

Wil hem eigenlijk al graag bestellen maar wacht het nog even af.
Daar zit ik ook met smart op te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjembecks
  • Laatst online: 27-07 16:11
Over +- is mijn verbouwing klaar, en dan maakt de homey veel kans om het hart van ons domotica systeem te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Laatst online: 19-07 16:29
Het klinkt allemaal erg mooi, maar ik lees net dat je moet beginnen met Google Chrome om het ding te installeren. Ik heb geen Google Chrome en ik wil dat eigenlijk ook helemaal niet. Er zou wel een App komen maar ik lees dat er nog zo veel moet komen wat er toch net niet is. Ben bang dat het ding voorlopig maar de kast in gaat totdat er wat meer ontwikkeld is.
Pagina: 1 ... 5 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.