Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
lubbertkramer schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:02:
[...]

Thanks, was nog niet weer op Slack geweest maar dit ziet er al goed uit als basis. Ik had liever gezien dat net als devices flows aan een kamer/room hangen en zo de verdeling plaatsvind (en sommige dan voor het gehele huis gelden) maar zo kun je dit al wel zelf realiseren. Dit gaat tenminste wat orde brengen in mijn flows en het maken ervan, develop hoek is geboren :) Was geen ETA meegegeven he, pushen ze vandaag niet toevallig een experimentele update uit voor het lange Pinksterweekend om te spelen (A).

Nu nog de functionaliteit om selectie van flows te delen met andere gebruikers ipv alles, dus denk aan flows die voor het gezin van belang zijn maar aan de andere kant flows die alleen voor mij of alleen voor mijn vriendin van toepassing zijn, ik hoef die van mijn vriendin niet te zien namelijk :9

[...]

Haha nou er is een iOS applicatie van Homey hoor :9 Vers van de pers _/-\o_ Volgens de reacties op Slack moet je wel de experimental 0.8.34 draaien om de iOS app goed te kunnen gebruiken.

En een nieuwe update voor Homey versie 0.8.34 (experimental)

[...]
Mijn dag is weer goed _/-\o_

die update is nog niet overall beschikbaar zo te zien, staat op experimenteel bij mij maar geeft nog geen update aan

Edit zie hem nu ook staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:31:
[...]

Mijn dag is weer goed _/-\o_

die update is nog niet overall beschikbaar zo te zien, staat op experimenteel bij mij maar geeft nog geen update aan

Edit zie hem nu ook staan
Hou wel rekening met eventueel geblokkeerde poorten op kantoor (80/443) die de iOS app gebruikt, dit geeft een error in de app. Loopt nu discussie op Slack erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-04 23:31
Ik heb even het vinkje geplaatst bij 'automatic update' en daarna weer weg gehaald, toen was de update zichtbaar. Een reboot schijnt ook te werken. Als je het vinkje bij automatic laat staan, dan komt de update 's nachts dacht ik.

Er is nog wel een klein probleempje:

https://forum.athom.com/d...ment/21944/#Comment_21944

[ Voor 18% gewijzigd door keverjeroen op 13-05-2016 14:59 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Werkt kuku nog bij iemand met deze update ? krijg het niet meer werkend hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-05 21:10
Ja hoor geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan jullie aanraden om de .34 niet te installeren momenteel. Werkt niet echt zoals het hoort bij de meeste mensen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 09:12

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Hier ook geen kaku meer :'(

[ Voor 3% gewijzigd door error33 op 14-05-2016 07:51 ]

macOS 14.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al eens geprobeerd de stekker er een half minuutje uit te halen?
Voor 433hz zitten ze met een probleem dat wanneer de chip crasht het niet genoeg is om te rebooten, de stroom met er echt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

stroom er af enkele minuten heeft bij mij het kaku probleem verholpen

macOS 14.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-04 06:20
Ik moet eerlijk zeggen dat hoewel een hoop mensen zeggen dat het niet (meer) goed werkt ik nu minder problemen heb met het aansturen van mijn Kaku spul dan voor de update.

Op zijn tijd even stroomloos maken doet wonderen!

Ik geef wel toe dat dit niet ideaal is.

[ Voor 8% gewijzigd door TimK1990 op 14-05-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Hier niet, loopt continue vast kaku, eenigste wat werkt is stroom eraf.
ios app werkt niet, als ik nu okay homey turn on lights zeg krijg ik de melding no devices found
andriod app werkt niet, mobile browsers werken niet meer en somfy werkt niet.
Hue is het enigste wat een beetje stabiel draait,in een wake up flow.

[ Voor 12% gewijzigd door Slux op 15-05-2016 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-05 21:10
Bij mij werkt het ook goed. Maar ik gebruik nu alleen kaku. Geen z-wave. Daar wacht ik nog wel even mee gezien de problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 486dx2
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-07-2022
Heeft iemand ervaring of Homematic (uberhaupt) bestuurbaar is met de Athom?

Ik heb thuis de nodige Homematic schakelaars en knoppen, de Athom zou ideaal zijn. (De tablet/telefoon zoeken, om vervolgens in de menustructuur te bladeren begint omslachtig te worden, lopen naar een knop ook. Hoe eerste wereld kan een wens worden..). Stembediening lijkt me top!

Wachten maakt me niet uit (januari 2017..!?), zolang het maar stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Momenteel zie ik mensen HomeMatic aansturen dmv HTTP requests maar Weejewel heeft aangegeven dat een app voor aansturing via 868Mhz op de planning staat: https://forum.athom.com/d...port-of-homematic-868-mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 486dx2
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-07-2022
Ah, dank je wel.
Dat bericht had ik ook gevonden, maar had stiekem gehoopt dat er inmiddels meer bekend was, of zelfs al iets zou werken. Ik zal nog even op m'n handen gaan zitten :~)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Google heeft zojuist Google Home geintroduceerd op Google I/O 2016. Ik denk dat dit heel erg slecht nieuws is voor Athom want het lijkt ongeveer hetzelfde te doen...

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:30
Snikker schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:25:
Google heeft zojuist Google Home geintroduceerd op Google I/O 2016. Ik denk dat dit heel erg slecht nieuws is voor Athom want het lijkt ongeveer hetzelfde te doen...
Denk dat je wel heel kort door de bocht bent zo ;)
Wat spraakbediening betreft ja.. Maar qua functionaliteiten en protocollen is het toch een heel ander verhaal ;)

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Snikker schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:25:
nieuws: Google komt met speaker Home
Rip Homey is het eerste dat ik dacht, hopelijk wordt dit niet zo...

[ Voor 6% gewijzigd door Jochemd13 op 18-05-2016 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jochemd13 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:31:
[...]

nieuws: Google komt met speaker Home
Rip Homey is het eerste dat ik dacht, hopelijk wordt dit niet zo...
wees maar niet bang. Er is nog niks bekend over de mogelijkheden van het apparaat wat betreft uitbreidbaarheid en mogelijke domotica systemen. Daarnaast is de voertaal waarschijnlijk engels en duurt het nog eeuwen voor dat Nederlands ondersteund wordt. (google now is dat volgens mij ook nog niet eens)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Nu online
Webgnome schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:39:
[...]

wees maar niet bang. Er is nog niks bekend over de mogelijkheden van het apparaat wat betreft uitbreidbaarheid en mogelijke domotica systemen. Daarnaast is de voertaal waarschijnlijk engels en duurt het nog eeuwen voor dat Nederlands ondersteund wordt. (google now is dat volgens mij ook nog niet eens)
In ieder geval zal hij wel samenwerken met Nest, wat ook van Google is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jochemd13 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:52:
[...]

En heoveel mensen ken jij die nest hebben in Nederland? Pas als het apparaat met kaku en aanverwante artikelen kan samenwerken wordt ik pas een beetje bang voor mijn investering in Homey.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Webgnome schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:53:
[...]

En heoveel mensen ken jij die nest hebben in Nederland? Pas als het apparaat met kaku en aanverwante artikelen kan samenwerken wordt ik pas een beetje bang voor mijn investering in Homey.
Ik zie homey niet als een investering maar als een hobby project :+.

Maar ik hoop toch zeker wel dat de producten van NEST komen voor Homey.

Cam heb ik in huis voor de child room uit eindelijk ooit is.
Nest protect als rookmelder en dergelijke.

Alleen de thermostaat hoef ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mektheb schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:55:
[...]

Ik zie homey niet als een investering maar als een hobby project :+.

Maar ik hoop toch zeker wel dat de producten van NEST komen voor Homey.

Cam heb ik in huis voor de child room uit eindelijk ooit is.
Nest protect als rookmelder en dergelijke.

Alleen de thermostaat hoef ik niet :)
Homey heeft al nest ondersteuning, Google of de site van Athom bekijken helpt een hoop :)
Jochemd13 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:52:
[...]

Doet Homey ook, volgende wereldnieuws?

roflol m.b.t. de berichten over de google killer xD Google richt zich niet op alle protocollen en of Homey wel of niet overleefd zal niet daar vanaf hangen :) Leuk al die meningen, maar alleen maar vervuiling in mijn ogen in dit topic. We hebben het hier over ervaringen, bestellingen van Homeyof vragen erover, niet over Google Home wat zich op een andere tak van sport richt, ik zie ze namelijk vooral spreken over een speaker die vragen beantwoord en samenwerkt met Nest |:(
Google Home moet later dit jaar uitkomen. De zoekgigant noemde tijdens de presentatie geen prijs voor de speaker. Ook is het onbekend of hij bij release gelijk beschikbaar zal zijn in de Benelux.
Bron Tweakers

en terug naar Homey :) Hier nog Tweakers met .34, las vele verhalen over crashes of Homey's in coma maar hier nog geen problemen gehad.

[ Voor 80% gewijzigd door lubbertkramer op 18-05-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Nu online
*knip*

Ontopic: Het lijkt nu nog maar weinig, maar zo iets kan natuurlijk groeien:
Assistant zal beschikbaar zijn op meerdere apparaten, zoals op smartphones, wearables, auto's en in de huiskamer.
Hee huiskamer.
Maar alsnog, we weten nog maar weinig er over, maar het kan nog alle kanten op gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 18-05-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jochemd13 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:17:
[...]

*knip*

Ontopic: Het lijkt nu nog maar weinig, maar zo iets kan natuurlijk groeien:

[...]

Hee huiskamer.
Maar alsnog, we weten nog maar weinig er over, maar het kan nog alle kanten op gaan.
Start een topic, waarom zouden we het hier over Google Home hebben? Hardware verander je niet en dat is toch echt nodig om al die verschillende protocollen te ondersteunen en ik lees nergens dat ze zigbee, zwave, infrarood, bluetooth, 433mhz etc etc ondersteunen? .
Google heeft op zijn ontwikkelaarsconferentie I/O de speaker Google Home aangekondigd. Met Home kunnen gebruikers muziek bedienen met spraakbediening. Ook heeft Home ondersteuning voor Assistant, de nieuwe digitale assistent van Google.

*knip*

De zoekgigant is nu aanwezig op computers en telefoons, maar de aanwezigheid in huiskamers is beperkt tot de Chromecast in de tv. Home kan communiceren met andere speakers en apparatuur om muziek te bedienen in diverse delen van het huis. Daarnaast kan het via Google Cast tv's video's laten afspelen en heeft het integratie met Nest-thermostaten. Nest is een zusterbedrijf van Google.
Bron:Tweakers
Dat die speaker in de huiskamer komt was allang duidelijk maar verder. Google Home aka doorgeefluik tussen android devices. Vooralsnog lees ik alleen iets over de Assistant wat Homey (nog) niet kan maar voor de rest kan Homey hetzelfde en meer als wat Google home biedt. Als Assistant een api krijgt kan Homey het ook ondersteunen :9

Wat google home v5 doet is toekomst :) Maar een Homey killer, nee dat weet ik zeker van niet, Homey is voor de Tweaker _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door ThinkPad op 18-05-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-05 16:33
@lubbertkramer sinds de .34 update al een paar keer m'n Homey van het stroom af moeten halen omdat hij vastgelopen was. Ook spraak herkenning lijkt op het moment weer minder goed te functioneren. Verder verliezen apps soms settings, en crashen apps soms (zelfs apps die ik wel heb maar niet gebruik). De Homey webinterface is ook niet meer te gebruiken vanaf mijn Lumia telefoon.

1 pluspuntje: Z-Wave lijkt minder snel te crashen als voorheen.

Begin met iedere update steeds negatiever te worden over m'n ervaringen met Homey en de voortgang bij Athom.... Ben benieuwd of het ze uberhaupt wel gaat lukken om een goed werkend product in de winkels te leggen voordat ze door hun geld heen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robsta86 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:48:
@lubbertkramer sinds de .34 update al een paar keer m'n Homey van het stroom af moeten halen omdat hij vastgelopen was. Ook spraak herkenning lijkt op het moment weer minder goed te functioneren. Verder verliezen apps soms settings, en crashen apps soms (zelfs apps die ik wel heb maar niet gebruik). De Homey webinterface is ook niet meer te gebruiken vanaf mijn Lumia telefoon.

1 pluspuntje: Z-Wave lijkt minder snel te crashen als voorheen.

Begin met iedere update steeds negatiever te worden over m'n ervaringen met Homey en de voortgang bij Athom.... Ben benieuwd of het ze uberhaupt wel gaat lukken om een goed werkend product in de winkels te leggen voordat ze door hun geld heen zijn.
.34 is ook experimental officieel en geen stabiele release in hoeverre je de stabiele een stabiele versie kunt noemen xD Maar ik blijf het apart vinden, denk toch dat het een combi is onderliggend van app's en devices want hier is Homey nog niet van het stroom geweest en ook geen problemen terwijl net als jou op slack gebruikers zijn met meerdere homey's die deze problemen hebben. Wel gaven ze op slack aan door de hoeveelheid app's en devices pas vanaf stabiele 1.0 versie alles te gaan testen voor een release, nu testen ze hoofdzakelijk devices/athom zaken die zij garanderen, niet wat de community maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Laatst online: 09:53
Voor mij is 34 nog de meest stabiele versie. Wel moet ik zeggen dat ik maar paar apps heb draaien kaku, buienradar slack pushalot meer om te kijken werkt hij, blijft hij online, enz zit nu op 437000 uptime en alles is zonder reboot stroom eraf blijven draaien. Dat is eigenlijk hier voor het eerst. Verder doet H niks hier want ik waag me nog niet om zaken te migreren. Wat meldingen verzorgd hij verder niks......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
Robsta86 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:48:
@lubbertkramer .......

Vergeet niet dat ze het niet voor niets experimental noemen! Maar ik ken het gevoel. Ik had dit bij de homewizard. Die utieindelijk toch tot een goed product is gebracht. Wat mij betreft nog steeds te beperkt maar vandaar mijn overstap.

Gisteren deed wonder boven wonder ineens mijn deurbel Flow het met de officieel nog niet ondersteunde deurbel van Grundig (het wel bekende type)

De Andriod App krijgt ook een rap tempo een aantal updates en het Athom forum, hoewel erg onoverzichtelijk, begint ook een beetje te leven! Ik zie positieve vooruitgang.

Wat ik nog mis is het uitbouwen van de App store (meer apps, Apss uitbreiden en werkend maken). Hoewel ik ook wel snap dat het geen prio is tot versie 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Het maakt niet uit of je de ''stabiele'' of experimentele versie hebt het blijft een beta product met bugs.

Ik begin wel wat meer positief te worden over homey, ondanks dat er veel niet werkt is het toch wel een mooie gadget, mijn grootste zorg is nog wel dat de hardware het niet aan kan, en dat ze het niet redden. zonder athom is de homey nutteloos

Gister een Fibaro motion sensor en een aeotec multisensor 6 gekocht, werkt wel aardig moet ik zeggen.
jammer dat de Fibaro alleen op batterijen werkt, de aeotec voelt toch wat minder aan enigste voordeel eraan is dat ie via usb gevoed kan worden.
iemand hier de Fibaro al aangepast met een DIY voeding ? twijfel om het te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:29:
Het maakt niet uit of je de ''stabiele'' of experimentele versie hebt het blijft een beta product met bugs.

Ik begin wel wat meer positief te worden over homey, ondanks dat er veel niet werkt is het toch wel een mooie gadget, mijn grootste zorg is nog wel dat de hardware het niet aan kan, en dat ze het niet redden. zonder athom is de homey nutteloos
Homey moet blijven werken zonder Athom, alleen werkt de spraak niet meer en zal er een andere forwarding naar Homey moeten komen ipv my.athom.com.
We’ve designed Homey to be mostly independent of Cloud services, because there’s nothing more frustrating than not being able to turn your lights on because some 3rd party doesn’t feel like it that day. So Homey itself is fully accessible locally, and in the improbably yet not impossible event that Athom goes bankrupt and is forced to shutdown the servers, most Homey functionality will still work.
Bron: Athom blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Toch is de praktijk wat anders volgens mij.
als ze omvallen is het ook de ontwikkelaars die niet meer verder kunnen, logs worden nu via athom door gestuurd naar de ontwikkelaars.

ik kan homey niet volledig benaderen lokaal om bijvoorbeeld logs uit te lezen, inlogen zal ook problemen geven en het is nog maar de vraag of ze een andere forwarding erop zullen zetten als ze omvallen, er zal toch de nodige software/hardware nodig zijn om de logins te verzorgen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:56:
Toch is de praktijk wat anders volgens mij.
als ze omvallen is het ook de ontwikkelaars die niet meer verder kunnen, logs worden nu via athom door gestuurd naar de ontwikkelaars.

ik kan homey niet volledig benaderen lokaal om bijvoorbeeld logs uit te lezen, inlogen zal ook problemen geven en het is nog maar de vraag of ze een andere forwarding erop zullen zetten als ze omvallen, er zal toch de nodige software/hardware nodig zijn om de logins te verzorgen lijkt mij?
Net als met de updates tot V1 testen ze geen software van derden tijdens de uitrol van updates en zal dit vast ook gelden mochten ze failliet gaan. Zij garanderen dat de functionaliteiten die zij in Homey gestopt hebben werken bij het wegvallen van Athom, bouwwerken van derden vallen buiten die scope + clouddiensten zoals spraak. Homey is gewoon lokaal benaderbaar dus ik zie daar geen problemen in en zolang er geen bronnen iets anders beweren dat het niet werkt ga ik uit van de woorden van Athom.

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 19-05-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-05 20:19
De herkenning van voice commands is nog steeds bedroevend bij mij. Wat ik doe:

1. Ik maak een nieuwe flow aan.
2. Vervolgens een nieuwe card met "you said something" met de waarde "test"
3. Als actie kies ik dan bijv led ring op een bepaalde kleur.
4. Opslaan

Je zou denken dat "test" toch wel enorm makkelijk herkent zou moeten worden omdat het in alle talen ong hetzelfde klinkt. Ok homey word 99/100 keer herkent maar als ik daarna test zeg op welke manier dan ook en op welke afstand dan ook gaat de led ring wit ronddraaien en vervolgens gebeurt er niets.

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
PainkillA schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:07:
De herkenning van voice commands is nog steeds bedroevend bij mij. Wat ik doe:

1. Ik maak een nieuwe flow aan.
2. Vervolgens een nieuwe card met "you said something" met de waarde "test"
3. Als actie kies ik dan bijv led ring op een bepaalde kleur.
4. Opslaan

Je zou denken dat "test" toch wel enorm makkelijk herkent zou moeten worden omdat het in alle talen ong hetzelfde klinkt. Ok homey word 99/100 keer herkent maar als ik daarna test zeg op welke manier dan ook en op welke afstand dan ook gaat de led ring wit ronddraaien en vervolgens gebeurt er niets.

Doe ik iets verkeerd?
'Ok Homey' werkt inmiddels best goed, zolang je de 'improve voice recognition' niet uitvoert. Die optie is daarom ook verwijderd uit .34. De verdere sprakherkenning, die uitgevoerd wordt op externe servers, is echter nog dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-05 20:19
Joolee schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:31:
[...]

'Ok Homey' werkt inmiddels best goed, zolang je de 'improve voice recognition' niet uitvoert. Die optie is daarom ook verwijderd uit .34. De verdere sprakherkenning, die uitgevoerd wordt op externe servers, is echter nog dramatisch.
Dit zou dan voor de makers prio1 moeten zijn. Het grote selling point is namelijk de voice control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
PainkillA schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:38:
[...]

Dit zou dan voor de makers prio1 moeten zijn. Het grote selling point is namelijk de voice control.
Zover ik weet zijn ze daar ook hard mee bezig. Het is alleen erg jammer dat er al een tijd geen voortgang van te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
Vandaag komt .35 uit!

Emile Administrator, Athom 1:38PM
Actually we're updating our servers for 0.8.35, that will hit the experimental channel today!

Hopen dat het een aantal verbeteringen opleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TimK1990 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:44:
Vandaag komt .35 uit!

Emile Administrator, Athom 1:38PM
Actually we're updating our servers for 0.8.35, that will hit the experimental channel today!

Hopen dat het een aantal verbeteringen opleverd
mappen voor flows zou in .35 oa live komen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 17:18
lubbertkramer schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:38:
[...]
mappen voor flows zou in .35 oa live komen _/-\o_
0.8.35 experimental:
-Added Flow folders
-Added Mobile vibrate and confirm Flow cards
-Fixed an issue where mobile cards would not appear
-Improved the App Watchdog
-Various improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-05 13:09
Joolee schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:46:
[...]

Zover ik weet zijn ze daar ook hard mee bezig. Het is alleen erg jammer dat er al een tijd geen voortgang van te zien is.
Zover ik weet maken ze enkel gebruik van third party herkenning, lijkt me lastig zo niet onmogelijk dat te verbeteren.

Heb je al eens gekeken wat Homey dan wel herkent als je "test" zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
DieterKoblenz schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:45:
[...]

Zover ik weet maken ze enkel gebruik van third party herkenning, lijkt me lastig zo niet onmogelijk dat te verbeteren.

Heb je al eens gekeken wat Homey dan wel herkent als je "test" zegt?
Het is zeker niet onmogelijk om dat te verbeteren. Lees ook het stukje eens in deze Kickstarter update. Op Slack heeft Emile er geloof ik als eens uitgebreider (en technischer) over verteld.

https://www.kickstarter.c...ref=backer_project_update
Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/005/556/219/6f4264abd76d8f6739504385ba71c2ec_original.png?w=639&fit=max&v=1458335912&auto=format&lossless=true&s=c8c4173bcef72dc383ed0052c43d425d

[ Voor 20% gewijzigd door keverjeroen op 24-05-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Volgens mij ging dat stukje vooral over de "Hey Homey" trigger @keverjeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Robsta86 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:12:
Volgens mij ging dat stukje vooral over de "Hey Homey" trigger @keverjeroen
keverjeroen schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:48:
[...]

Het is zeker niet onmogelijk om dat te verbeteren. Lees ook het stukje eens in deze Kickstarter update. Op Slack heeft Emile er geloof ik als eens uitgebreider (en technischer) over verteld.

https://www.kickstarter.c...ref=backer_project_update
[afbeelding]
Je moet twee dingen uit elkaar halen:

1) Omzetten van voice naar text (extern en best stabiel goede resultaten (als je rechtstreeks de api's gebruikt, met gewoon normale microfoon. Heb het zelf getest werkt erg goed)

2) Microfoon configureren. Hier gaat het fout en hier kan Athom wel wat aan doen. De microfoon neemt bv allerlei omgevings geluid op. Ze hebben ook nog tig opties om de microfoons af te stellen dmv allerlei technieken. Ik denk dat ze daar nu al maanden mee bezig zijn. Staat btw ook in jouw genoemde link.

Als ze dit goed krijgen (eerst een goede default hebben en als toevoeging een soort training/walktrough om microfoon af te stellen op basis van de locatie van homey in het huis dit ivm muren,plafond/weerkaatsing van geluid etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Na weken, misschien wel maanden met homey gespeelt te hebben ben ik er nu toch wel even klaar mee.
veel domotica gekocht en mijn kaku vervangen voor fibaro, ik stond zelfs op het punt om mijn somfy eruit te gooien

Grotendeels omdat ik dacht dat het aan mijn apparatuur lag, waar andere homeys geen last hadden had ik het wel, als voorbeeld somfy die reageerde niet in 1 keer, op github toen een ticket aangemaakt na weken kreeg ik een respons dat het aangepast was, het werkte iets beter maar ver van goed, voor dat ik kon reageren was het ticket alweer gesloten.

Zwave wat heel vreemd werkte dan weer wel dan weer niet, ios app wat niet goed werkt flows die de 1ne dag wel werkte de andere dag weer niet.

Ik heb van de week maar een vera plus met rfxcom gekocht, daar werkt het allemaal wel gelukkig, het is even wennen, en ziet er niet allemaal zo mooi uit als je de interface van homey gewend bent, maar goed te doen.

Snap dat homey beta is maar als ik het verschil met vera zie, dan heeft homey echt nog een hele lange weg te gaan, ik vraag me ook steeds meer af of de hardware echt wel geschikt is met o.a. zwave standaarden

ik ga nog proberen om vera aan homey te koppelen, kijken of het dan beter gaat want het idee de interface het gemak is gewoon goed van homey, alleen het werkt helaas voor mij nog niet.

Zal af en toe de forums nog volgen maar niet meer elke dag zoals nu, hopen op nieuwe releases en functies.

Zodra ik hem in de winkel zie liggen ga ik het weer proberen, tot die tijd stort ik me op vera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de mijne dit weekend ook de stekker eruit getrokken, ik was het echt serieus beu :(
Na 2 maanden gesukkel en niks van verbetering te zien (integendeel). Ze voegen wel functies toe, maar de basis werkt nog altijd voor geen meter. Vastlopers, z-wave, Hue, ...

Ik wacht ook gewoon af, hopelijk komt het goed, anders zal het een dure afschrijving worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:47:
Ik heb de mijne dit weekend ook de stekker eruit getrokken, ik was het echt serieus beu :(
Na 2 maanden gesukkel en niks van verbetering te zien (integendeel). Ze voegen wel functies toe, maar de basis werkt nog altijd voor geen meter. Vastlopers, z-wave, Hue, ...

Ik wacht ook gewoon af, hopelijk komt het goed, anders zal het een dure afschrijving worden :/
Je kan hem altijd nog als boekensteun gebruiken, je kan niet zeggen dat het een lelijk ding is :)

Het is trouwens echt wel uitzoek werkt dat domotica, ik ben dagen bezig geweest om uit te komen op vera met een rfx voor mijn situatie.
Bij die werkt dat, en de andere dat, open standaarden is in de praktijk ver te zoeken imo, erg verwarrend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:07:
[...]

Je kan hem altijd nog als boekensteun gebruiken, je kan niet zeggen dat het een lelijk ding is :)

Het is trouwens echt wel uitzoek werkt dat domotica, ik ben dagen bezig geweest om uit te komen op vera met een rfx voor mijn situatie.
Bij die werkt dat, en de andere dat, open standaarden is in de praktijk ver te zoeken imo, erg verwarrend allemaal.
Inderdaad, het gaat allemaal nog steeds niet zoals het moet.
De 5 z-wave devices die ik als test aan Homey had gekoppeld, probeer ik nu al dagen aan mijn 'oude' controller te hangen (Almond+, jammer genoeg ook een Kickstarter-ding dus kon ook beter). 3 van de 5 geen probleem, 2 relays weigert hij toe te voegen |:(
In plaats van die 2 KS-toestellen had ik beter een Fibaro Home Center gekocht, zelfde prijs en waarschijnlijk toch veel minder problemen mee :(

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 26-05-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Dat is jammer ja, kostbaar geintje zo allemaal.

Fibaro is idd top stond als 1ste op mijn lijstje, mooie demo van gezien maar viel voor mij af wegens Hue, somfy en miritek
Is zeer stabiel wat ik zag en gehoord ook omdat ze op 1ding richten, met zwave echt een aanrader.
Die modules, sensoren zijn ook top van ze als het met Aectec en Qubino vergelijk.

Wie weet komt het toch nog goed met Homey het idee is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Ik ben juist wel redelijk tevreden, ik zie echt wel vooruitgang in de experimentele releases ten opzichte van de stable releases die er hiervoor waren. Het apparaat is wezenlijk sneller geworden, handige functies toegevoegd etc. Daarnaast verwacht ik dat er veel winst gehaald gaat worden uit de nieuwe z-wave engine die gebouwd wordt en zullen de andere zaken ook stapje voor stapje beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angelgamer schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:07:
Ik ben juist wel redelijk tevreden, ik zie echt wel vooruitgang in de experimentele releases ten opzichte van de stable releases die er hiervoor waren. Het apparaat is wezenlijk sneller geworden, handige functies toegevoegd etc. Daarnaast verwacht ik dat er veel winst gehaald gaat worden uit de nieuwe z-wave engine die gebouwd wordt en zullen de andere zaken ook stapje voor stapje beter worden.
Ik ben ook matig positief. Het probleem is echter dat er veel functionaliteit bij komt maar dat bestaande , niet goed werkende functionaliteit, niet tot nauwelijks van de grond lijkt te komen. Speech is en blijft nog steeds een probleem.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04 13:21
Homey is mij tot nu toe ook tegen gevallen. Maar eigenlijk wou ik altijd iets met demotica doen. Maar dit was wel de trigger om met Domotiqz aan de gang te gaan. Omdat ik het niet aan de praat kreeg met Homey. Ook geen super vooruitgang.

Een dagje klooien met een pi en wat electronica en had alles zoals ik het wil. Inclusief voice dmz Siri Wat wel prima werkt. En super stabiel en meer functie's als met Homey. Misschien eens een Google Voice of amazon Echo aankoppelen. Ik denk dat een volwaardig alternatief is voor mij.

ps, als iemand nog een Homey wilt, stuur een pb...

[ Voor 4% gewijzigd door eth0 op 26-05-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angelgamer schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:07:
[...]Het apparaat is wezenlijk sneller geworden,
Ja, bij mij was hij ook plots supersnel met release .28 of zo. En toen kwam .32/.35 en toen liep hij constant was (niet alleen bij mij) :|
handige functies toegevoegd etc.
Handige functies van Athom zelf? Of 3rd-party apps? Want ja, die 3rd-party zijn super, maar ben je niks mee als de boel hangt... :|
Daarnaast verwacht ik dat er veel winst gehaald gaat worden uit de nieuwe z-wave engine die gebouwd wordt [...]
En da's ook weer zoiets? Waarom moet dat ding herschreven worden?
Ze waren al meer dan een half jaar te laat met leveren, hebben ze dan zelf ondertussen niet zitten testen en zo?
Wat hebben ze nu ondertussen al niet herbegonnen?
- Voice-training, opnieuw gemaakt, nu weg ermee!
- OK Homey, veel geld uitgegeven aan externe firma om de trigger te tweaken, werkt erna net hetzelfde (was OK, is nu nog steeds OK zonder de training
- Ze gaan de voice-engine herschrijven
- Ze gaan de z-wave engine herschrijven
- ...

Zo blijf je bezig natuurlijk.
En ondertussen werkt er nog niks van de basis zoals het hoort. Problemen met z-wave, 433mhz, nog steeds geen Zigbee, Bluetooth, ...

Nou, je ziet het misschien wel, ik ben niet zo positief momenteel :P
eth0 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:48:
[...]

Een dagje klooien met een pi en wat electronica en had alles zoals ik het wil.
[...]
Gebruik je ook z-wave? Zo ja, is dat met zo'n stick van Aeon Labs?
Doet Domoticz goed zonsopgang/ondergang?

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 26-05-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 09:08

2be

Ik ben juist best redelijk tevreden over mijn Homey als je beseft dat de beta nog loopt.

Mijn Homey is nog nooit vastgelopen. Ik heb 3x HUE lampen, een KAKU deurbel, 4x Milight lampen, Z-wave sensor en nog wat Elro sockets. Zonsondergang gaat sinds 08.35 ook prima.

Ok Homey is 100%. Evening, Sleep en andere geprogrammeerde onderdelen werkt in 80% van de keren. Ook dingen als the meaning of life enz.

De install base is nu pas groot genoeg om echt alle errors binnen te krijgen.
De app-store en alle mogelijkheden daarvoor, daar lijkt mij dat voor de release ook juist het meeste werk in heeft gezeten.

Ook het herschrijven en activeren van nieuwe onderdelen begrijp ik wel. Z-wave is nu niet een heel makkelijk protocol.Ik ben blij dat ze met de opgedane ervaring opnieuw durven te beginnen ipv aan een dood paard blijven trekken.

Zoals aangegeven is z-wave herschrijven met de eerste z-wave apps over ongeveer 6 weken klaar (gokje van Emile) en 8 weken voor bluetooth, spotify enz.

Rond de zomervakantie kunnen we dus echt los verwacht ik, maar nu werken al veel zaken zoals gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

2be schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:42:
Ik ben juist best redelijk tevreden over mijn Homey als je beseft dat de beta nog loopt.

Mijn Homey is nog nooit vastgelopen. Ik heb 3x HUE lampen, een KAKU deurbel, 4x Milight lampen, Z-wave sensor en nog wat Elro sockets. Zonsondergang gaat sinds 08.35 ook prima.

Ok Homey is 100%. Evening, Sleep en andere geprogrammeerde onderdelen werkt in 80% van de keren. Ook dingen als the meaning of life enz.

De app-store en alle mogelijkheden daarvoor, daar lijkt mij dat voor de release ook juist het meeste werk in heeft gezeten.

Ook het herschrijven en activeren van nieuwe onderdelen begrijp ik wel. Z-wave is nu niet een heel makkelijk protocol.Ik ben blij dat ze met de opgedane ervaring opnieuw durven te beginnen ipv aan een dood paard blijven trekken.

Zoals aangegeven is z-wave herschrijven met de eerste z-wave apps over ongeveer 6 weken klaar (gokje van Emile) en 8 weken voor bluetooth, spotify enz.

Rond de zomervakantie kunnen we dus echt los verwacht ik, maar nu werken al veel zaken zoals gehoopt.
Jij bent wel heel positief over deadlines van een bedrijf die berucht is om het niet halen van deadlines haha.

Ik ben momenteel ook aan het neuzen voor een alternatief. Domoticz schijnt goedkoop en oke te zijn tot ik meer dingen heb om te beslissen wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04 13:21
Fire69 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:26:

Gebruik je ook z-wave? Zo ja, is dat met zo'n stick van Aeon Labs?
Doet Domoticz goed zonsopgang/ondergang?
z-wave nog niet, staat wel op de planning. Ja Zons onder/op gang werken prima met domotiqz. Dat was een van de eerste dingen die ik met homey probeerde, werkte gewoon weg niet meer na a24h. Ook niet na een aantal nieuwe firmwares. Zoiets bsics moet gewoon goed zijn beta of niet. Ik vind het product eerder een alpha ipv beta. Te veel issue's op het momnet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
eth0 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 05:00:
[...]

z-wave nog niet, staat wel op de planning. Ja Zons onder/op gang werken prima met domotiqz. Dat was een van de eerste dingen die ik met homey probeerde, werkte gewoon weg niet meer na a24h. Ook niet na een aantal nieuwe firmwares. Zoiets bsics moet gewoon goed zijn beta of niet. Ik vind het product eerder een alpha ipv beta. Te veel issue's op het momnet...
Zonsop/ondergang werkt met de laatste firmware gewoon goed hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Mijn zonsondergang triggers doen anders helemaal niets meer met de laatste firmware.... Blijf bijzonder vinden dat sommige dingen bij bepaalde gebruikers wel goed werken en bij andere gebruikers weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Ik ben benieuwd waar jullie zonsondergang/opgang voor gebruiken? (goeie tips zijn altijd welkom! d:)b ) Ik heb er ook wel een mee gespeeld voor de lichten, maar ik vond het uiteindelijk gewoon niet slim genoeg voor een smart-home. Zo merkte ik dat ik eigenlijk iets vóór zonsondergang dan de lampen aan wilde hebben (+/-30 min) omdat het dan al begint te schemeren. Of als het bewolkt en donker is wil ik ook dat de lichten aangaan. Ik heb toen zonsopgang/ondergang er maar uitgehaald en heb vooral de condities ingesteld die vaststellen dat het ook daadwerkelijk donker is (oa. het aantal lux dat gemeten wordt). Maar ik kan mij voorstellen dat er nog wel andere toepassingen zijn met zonsondergang/opgang die jullie gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Tweaqer op 27-05-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05 17:49
Ik gebruik al tijden Domoticz met zonsopgang/ondergang. Dit werkt prima en ik laat mijn lichten 30 minuten voor zonsondergang aangaan. Ook ik vind dit niet "slim" genoeg aangezien op een sombere dag het licht wel eerder aan mag gaan. Hiervoor ga ik ook een Lux meting voor gebruiken.

Wat mij betreft werkt Domoticz over het algemeen prima, maar denk ik dat er met een officiële Z-wave stack zeker winst te behalve valt qua stabiliteit en ondersteuning t.o.v. OZW. Daarom hoop ik eigenlijk dat ze met Homey iets degelijks weten te bereiken zodat ik hierop over kan stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Angelgamer schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:10:
Ik ben benieuwd waar jullie zonsondergang/opgang voor gebruiken? (goeie tips zijn altijd welkom! d:)b ) Ik heb er ook wel een mee gespeeld voor de lichten, maar ik vond het uiteindelijk gewoon niet slim genoeg voor een smart-home. Zo merkte ik dat ik eigenlijk iets vóór zonsondergang dan de lampen aan wilde hebben (+/-30 min) omdat het dan al begint te schemeren. Of als het bewolkt en donker is wil ik ook dat de lichten aangaan. Ik heb toen zonsopgang/ondergang er maar uitgehaald en heb vooral de condities ingesteld die vaststellen dat het ook daadwerkelijk donker is (oa. het aantal lux dat gemeten wordt). Maar ik kan mij voorstellen dat er nog wel andere toepassingen zijn met zonsondergang/opgang die jullie gebruiken.
Heb nu de zonsondergang als test draaien. Die geeft op mn telefoon de vraag of ik een lamp aan wil doen. Klik ik yes, dan gaat de lamp aan op een bepaalde lichtsterkte. Maar wat jij zegt klopt wel, eigenlijk wil ik dat hij er 30 min. eerder om vraagt. Misschien werkt het ook wel om een delay van 23,5 uur in te stellen, waardoor hij de volgende dag als het goed is 30 eerder de vraag stelt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-05 11:38
Een kleine work arround voor zonsondergang opgang:

ALS zon ondergaat DAN zet logickaart Nacht AAN (delay 23,5 uur)

ALS zon opgaat DAN zet logickaart Nacht UIT

En voor elke lamp gordijn etc,

ALS/IF logic kaart nacht AAN is dan: *****

Sinds ik het op deze manier gebruik werkt alles perfect (voor nachtmodus dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191343

eth0 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:48:
ps, als iemand nog een Homey wilt, stuur een pb...
Ik heb je een PB gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
lf2 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:22:
[...]
Ik ben momenteel ook aan het neuzen voor een alternatief. Domoticz schijnt goedkoop en oke te zijn tot ik meer dingen heb om te beslissen wat ik ga doen.
Sterker nog Domoticz is gratis :*)

Even alle gekheid op een stokkie. Op dit moment werkt Domoticz beter dan Homey maar om Domoticz te laten werken moet je ook een investering doen in bijvoorbeeld een z-wave stick, een raspberry (zelf draai ik Domoticz op een Synology) of een 433mhz module. Hoe meer "user-friendly" hoe duurder de investering wordt. Homey heeft hopelijk, uiteindelijk de meest user-friendly setup zodat alle consumenten het eenvoudig kunnen gaan gebruiken.

Voordat alle pessimisten over me heen vallen over deadlines en stuff. Athom heeft veel stappen gezet, zowel in de juiste als verkeerde richting maar het product zelf ziet er strak uit en voordat er echte concurrenten op de markt zijn (zoals Google Home, Apple enz) die dezelfde domotica ondersteund moet het mogelijk zijn om ook de software kant beter in orde te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DieterKoblenz schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 09:53:
[...]

Sterker nog Domoticz is gratis :*)

Even alle gekheid op een stokkie. Op dit moment werkt Domoticz beter dan Homey maar om Domoticz te laten werken moet je ook een investering doen in bijvoorbeeld een z-wave stick, een raspberry (zelf draai ik Domoticz op een Synology) of een 433mhz module. Hoe meer "user-friendly" hoe duurder de investering wordt.
Je mist hier denk ik dan wel de voice control bij en de manier waarop je flows kunt maken etc. Verder gaat dit natuurlijk alleen maar over 433Mhz (toch?). Als je straks ook nog bluetooth etc wil ondersteunen als homey dat gaat kunnen dan wordt het weer een tikkeltje duurder.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
Klopt. Overigens kan ik ook prima vergelijkbare flows maken in Domoticz met blockly.

[ Voor 23% gewijzigd door DieterKoblenz op 28-05-2016 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
Met het gevaar dat het een Domoticz subtopic wordt; ik kom van Domoticz omdat ik merkte dat Blockly niet altijd werkte zoals het zou moeten werken en vreemde bugs had. Daarnaast moet je bijvoorbeeld ook echt scriptjes maken als je bijvoorbeeld je Hue lampen goed wilde aansturen, maar op de Synology zijn die lastig aan te roepen. Zelf werkte ik met Z-Wave, maar dan kun je met IR weer niet direct dingen aansturen. Bovendien toen Synology overging naar DSM 6, moest ik ineens opzoek naar hoe ik Domoticz daar weer werkend kreeg (met een Pi heb je daar natuurlijk minder last van) want official support zit er niet in.

Dus nee; Domoticz is net als Homey niet perfect. En welk systeem je ook kiest; je moet keuzes en afwegingen maken welke nadelen je acceptabel vindt. En in het geval van Homey; welke nadelen je verwacht dat opgelost gaan worden (binnen niet al te lange tijd). Ik ben nu al erg blij met Homey. Ik heb ook een Fibaro HC2 staan dus misschien ga ik die twee naast elkaar gebruiken, maar ik heb voorlopig nog alle vertrouwen in Athom Homey.

[ Voor 9% gewijzigd door Tweaqer op 28-05-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-07-2024
Soms moet je ook gewoon opnieuw beginnen. Mijn Homey liep meerdere keren per dag vast, ook nog met de huidige firmware. Ik heb bijna alle flows en apps verwijdert, en er een heel aantal weer opnieuw geïnstalleerd en aangemaakt, daarna geen enkele vastloper meer gehad!

Voice blijft wel een probleem, ik merk dat Homey soms de spraak wel correct herkend, maar er verder niets mee doet........

In ieder geval met de Wikipedia app..... en die werkte een paar versies geleden nog zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 15:32
Robsta86 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:56:
Mijn zonsondergang triggers doen anders helemaal niets meer met de laatste firmware....
De zons op- en ondergang kaarten zijn ook aangepast. Je moet die flows opnieuw instellen om het werkend te maken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

hmmm.. als ik het zo lees durf ik de overstap van homewizard naar hommel nog niet aan...of zie ik het verkeerd?

ik ben overigens wel van plan, om het alleen via een app te gebruiken...praten tegen een bolletje is lastiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Anoniem: 295641 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:46:
hmmm.. als ik het zo lees durf ik de overstap van homewizard naar hommel nog niet aan...of zie ik het verkeerd?

ik ben overigens wel van plan, om het alleen via een app te gebruiken...praten tegen een bolletje is lastiger
Wat zijn de specifieke scenario's/combinaties waarin je het wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in eerste instantie alleen voor kaku...

evt. later toevoeging van cameras of alarm-systeem...en een systeem wat voor mijn gevoel zich meer ontwikkeld...alleen zie ik hier best veel klachten

Home wizard is voor mijn gevoel niet echt open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 295641 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:18:
in eerste instantie alleen voor kaku...

evt. later toevoeging van cameras of alarm-systeem...en een systeem wat voor mijn gevoel zich meer ontwikkeld...alleen zie ik hier best veel klachten

Home wizard is voor mijn gevoel niet echt open...
Als het alleen voor kaku is kun je de stap al wel wagen, dat is de meest stabiele :) De rest werkt ook maar kent nog zijn beta problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 30-05-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Anoniem: 295641 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:46:

Ik ben in het bezit van HW. Best uitgebreid van Energy link (gas stroom water PV) en Heatlink. Maar ook 7 cameras, wind, regen diverse temp (ook als aansturing en acties) Sonos via http en natuurlijk veel heel veel 433 sensoren, schakelaaars melders enz scenes en heel veel taken.

MAAR>>>Ook een Homey. Deze is echter nog lang niet in staat om de belangrijkste functies betrouwbaar over te nemen. Ik heb diverse schermen ook in de wand voor bv de app en de Homey app is daarvoor ook nog niet geschikt. Je hebt geen mooie overzicht schermen voor fucties status enz. Het word wel al beter maar we zijn nog op weg.

Als je nu weinig van je HW verlangt en je hebt geen Heatling en Energylink achtige zaken maar gaat sec om kaku aan uit dan kan je Homey het werk al laten doen...anders zou ik nog wachten (of net als ik langzaam migreren....en beiden in de lucht laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de twijfel blijft...is de hommel een blijvertje...die continue ondersteunt en ontwikkeld wordt??

terwijl grote partijen als google en apple ook eraan komen...ik volg het topic nog wel even tot dat ik overstap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Begrijp ik hoor. Maar toch is de unit uniek. Dit soort zaken hebben gewoon een paar jaar aan ontwikkeling in de praktijk nodig. En ik draag graag bij aan deze verdere ontwikkeling daarom heb ik hem gekocht. Ik ben momenteel tevreden voorzien met mijn HW en kijk uit naar de verdere ontwikkeling van Hmy. Hij staat iig netjes in de kamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Yamahaa schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:08:
[...]

Ik ben in het bezit van HW. Best uitgebreid van Energy link (gas stroom water PV) en Heatlink. Maar ook 7 cameras, wind, regen diverse temp (ook als aansturing en acties) Sonos via http en natuurlijk veel heel veel 433 sensoren, schakelaaars melders enz scenes en heel veel taken.
Sonos via http... ??
dat is intressant.
hoe doe je dat? dat kan dan ook via homey denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

lubbertkramer schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:15:
[...]

Als het alleen voor kaku is kun je de stap al wel wagen, dat is de meest stabiele :) De rest werkt ook maar kent nog zijn beta problemen.
Meest stabiel is nog niet stabiel :) heb toch al 3 maal de stekker er uit moeten trekken om KAKU weer aan de praat te krijgen. Reboot werkt dan niet, KAKU app opnieuw installeren werkt niet. Ook met 0.8.35

macOS 14.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
error33 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:14:
[...]

Meest stabiel is nog niet stabiel :) heb toch al 3 maal de stekker er uit moeten trekken om KAKU weer aan de praat te krijgen. Reboot werkt dan niet, KAKU app opnieuw installeren werkt niet. Ook met 0.8.35
Hoeveel kaku devices heb je als ik vragen mag? Wij hebben op dit moment 3 kaku devices maar nog geen enkele vastloper gehad

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamahaa
willieku schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:50:
[...]

Sonos via http... ??
dat is intressant.
hoe doe je dat? dat kan dan ook via homey denk ik
Ik ben een leek maar heb alles uitgezocht en geknipt en geplakt van anderen en het werkt al heel lang heel goed. wat heb ik in mijn HW gedaan:

Url aanroepen speler:

http://xxx.xxx.0.18:1400/MediaRenderer/AVTransport/Control

in de Body als tekst bv:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><s:Envelope xmlns:s="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/" s:encodingStyle="http://schemas.xmlsoap.org/soap/encoding/"><s:Body><u:Play xmlns:u="urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1"><InstanceID>0</InstanceID>,<Speed>1</Speed></u:Play></s:Body></s:Envelope>

Als extra header:

Content-type: text/xml;charset="utf-8"
SOAPAction: "urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1#Play"

In dit voorbeeld gaat de speler op play. Als je dan gestopt bent met een wachtrij dan speelt hij door heb je een stream aanstaan op pauze gaat hij verder spelen.

Sonos luistert naar allerlei commandos (je kan overal play dus ook vervangen door stop (overal) en dan stopt hij na dit commando. Natuurlijk moet je het adres vd speler aanpassen.

Wat handigheidjes om te weten:

Er zijn zeer veel commandos te programeren van stop play pauze harder zachter skip enz. De juiste benaming zijn vindbaar op internet maar ik heb wel een overzichtje van de zaken die ik gebruik. kan ik alleen nu even niet bij denk ik. De speler die je aanroept neemt alles mee in die groep. 1 voorwaarde de groep is samengesteld vanuit de aangekozen speler. Voeg je de speler later toe in een groep dan reageerd niet de groep maar de speler.

Dit wetende kan ik het geheel in mijn domotica oplossing mee laten lopen. Bv als je je huis verlaat en iedereen is weg al je speler na lopen of de muziek uit staat. Andersom kan ook bij binnenkomst enz. of bij bepaalde gebeurtenis speler X Y laten doen. het werkt echt perfect en altijd.....zijn ook mensen die het mee laten in hun alarm meldingen enz enz kan je hier iets mee?

ik kan er nu niet bij maar kijk even op:
https://community.zipato.com/topic/controlling-sonos-system

je vind hier voorbeelden en ook links waardoor je allelei voorbeelden tegenkomt. Via dit punt ben ik destijds ook aangehaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Gaaf.
Wist niet dat het kon. ik heb zelf ook een HW. ik zal dit eens gaan proberen, maar dan gelijk in Homey.
bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Wow, zou cool zijn als het zo 'simpel' werkt! Homey hoeft voor mij niets meer te doen dan play, pauze, volume up/down voor Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
In Homey heb ik het nog niet draaien. Ik heb al vaker dingen opnieuw moeten doen en heb daar even de kracht niet voor ;)

In HW werkt het perfect echt ik kan niet anders zeggen. Ik pas het in diverse taken (flows) toe. Als iemand het in Homey heeft draaien hoor ik het graag (en hoe en waar flow voorbeeld). Ik was er ook destijds er blij mee en heb in diverse andere topics mensen hier ook al opgewezen. Met de ios app HANS kan je bv de HW ook met de stem bedienen en dan werkt het ook ...

Affijn is Homey toppic en zo bedoel ik hem ook dus hoor graag de bevindingen (benoem HW alleen maar om aan te geven dat het ECHT werkt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Webgnome schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:21:
[...]

Hoeveel kaku devices heb je als ik vragen mag? Wij hebben op dit moment 3 kaku devices maar nog geen enkele vastloper gehad
1x deurbel en twee schakelaars zijn er nu als proef aan gekoppeld.

macOS 14.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
Webgnome schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:21:
[...]

6 kaku stopcontact plugins
1 kaku e27 lamp contact

een keer een Homey vastloper gehad, geen kaku problemen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update vrijdag, Emile had vorige week aangegeven dat er deze week een update uit zou komen dus het is F5-en op https://firmware.athom.com/ en de hele dag op slack hangen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
lubbertkramer schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:13:
Update vrijdag, Emile had vorige week aangegeven dat er deze week een update uit zou komen dus het is F5-en op https://firmware.athom.com/ en de hele dag op slack hangen :)
Wacht maar rustig af tot vanavond, meestal komt de update pas na kantoortijd. En dat scheelt je weer een zere vinger van het F5en.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keverjeroen schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:09:
[...]

Wacht maar rustig af tot vanavond, meestal komt de update pas na kantoortijd. En dat scheelt je weer een zere vinger van het F5en.. ;)
True, was ook meer spreekwoordelijk :P Hopelijk hebben ze wat aan de mappen in de flows gewijzigd want als je nu een flow opent plaatst hij hem uit de map 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keverjeroen
Ik hoop dat het Notification Center er al in zit. De Hue 1.0 app is trouwens ook wel een verbetering zeg!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h3XX1A5.png

[ Voor 21% gewijzigd door keverjeroen op 03-06-2016 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zojuist is de officiele Hue app geupdate naar versie 1.0 voor met verbeteringen maar ook eindelijk Hue scenes :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/G9Lb2aSFuRF1CeB3no3s4uG6/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Update time, oa mijn bug moet verholpen zijn met de flows. Homey voert nu de update uit, kijken of hij in leven blijft na de update.

0.8.36 experimentall
Completed Dutch translation
Fixed a bug where Homey would freeze
Fixed a bug where Flows would be saved outside their folder
Added an option to enable USB mode for developers using Windows
Performance improvements
Stability improvements
Interface improvements

[ Voor 24% gewijzigd door lubbertkramer op 03-06-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
keverjeroen schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:37:
Ik hoop dat het Notification Center er al in zit. De Hue 1.0 app is trouwens ook wel een verbetering zeg!
Net geupdate maar die feature zit er helaas nog niet in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keverjeroen
Helaas niet nee. Maar wel vrijwel alles naar NL vertaald en de nieuwe Hue app van vanmorgen en de nieuwe android app van gisteren, dus ik heb het weekend wel weer wat te doen. :)

p.s. nog een update van Emile:
Summary Week 22 (May 30 - June 3)

This week was really a 'back-end' week. No fancy designs, just making Homey more stable! Today v0.8.36 is released that fixes some issues as well.

Homey has been translated to Dutch completely. The promised Z-Wave rewrite is making huge steps and is going faster than we expected.

For developers using Windows, an option has been added in the Developers settings panel to activate USB debugging.

http://i.imgur.com/9VQ0mVI.png

A new mobile app version has been released for Android that introduces Presence detection, by combining your Wi-Fi network information and Geofencing together.

We've also taken the first steps for SSL on LAN, which will roll out next week. Your Homey will then be locally accessible by going to http://your_homey_id.homeylocal.com. Eventually, this will be used to add SSL encryption so even when you're in a trusted network, all communication is secure. Pretty cutting edge technology!

We've also played with Google's Speech API. It looks promising to increase the Text to Speech accuracy, but we have to perform more tests to be sure about that!

Enjoy your weekends!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Laatst online: 18-05 14:44
Mijn KAKU Deurbel doet het in 0.8.36 iig niet. Ja, 5 minuten na koppeling. Maar dan is het echt over. Zelfs het koppelen lukt niet altijd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 744477

2be schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:42:

MiLight i.c.m. Homey interessant!

Mag ik vragen hoe je dat aan de praat hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Ik gok via de Milight app? https://apps.athom.com/app/com.milight?category=lights ;) Of misschien gekoppeld aan z'n Hue bridge, dat scheelt weer een Milight-bridge..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 09:08

2be

keverjeroen schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:41:
Ik gok via de Milight app? https://apps.athom.com/app/com.milight?category=lights ;) Of misschien gekoppeld aan z'n Hue bridge, dat scheelt weer een Milight-bridge..
Inderdaad gewoon via de Milight app. Moet wel zeggen dat die met de laatste softwareversie van de Homey weer wat probleempjes heeft, maar dit komt wel weer goed. Ik ga de optie om te koppelen aan de HUE bridge ook eens bekijken. Die kende ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Wat ik er over kan vinden is dat je milight de laatste firmware moet hebben en je hem mogelijk moet 'resetten'. Daarna zou je hem kunnen koppelen, net als een hue lamp..

Ben wel benieuwd of je dat lukt, want de milight lampen zijn een stukje goedkoper dan de hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 744477

Thanks! Er komt binnenkort een nieuwe WiFi bridge / upgrade voor de nieuwste MiLight E27 8W lamp kleur + warm wit en koud wit ( pricewatch: Milight RGBWW 8W E27 ). Deze zal naar mijn mening erg goed kunnen concurreren met de Hue kleuren bulb.

Al zullen de mogelijkheden wel eerst onderzocht moeten worden.
De nieuwe WiFi bridge i.c.m. Homey.
Pagina: 1 ... 16 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.