[oplichting] Mijngratisbox actie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-06 17:03
Over de echtheid van het bericht van Paypal:
https://www.facebook.com/PayPalNederland?hc_location=stream

(ook al eerder aangegeven in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322607

Ook maar even aangifte gedaan ! En natuurlijk een claim ingediend bij PayPal.
Was ook te mooi om waar te zijn , maar was weer even lekker naïef en toch 2 x een box besteld.
Beide via PayPal en gelukkig staat op FB dat iedereen die gedupeerd is , zijn geld terug krijgt.
Ook maar even gelijk de info van PayPal via mijn FB gedeeld voor degene die niet op tweakers.net actief zijn.

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 06:57

Sen

<-->

Ik heb geen gratis box besteld maar een paypal woordvoerder was vanochtend op BNR en die schatte een omzet van 300k tot 500k en 10% was via Paypal betaald.

Omdat veel mensen toch niet voor de goedkoopste box waren gegaan of er meerdere hebben gekocht,

Hij had het over 20k klanten en dat lijkt me sterk omdat het order nummer maar tot maximaal 13k ging?

Dus een omzet van 150k tot 250k lijkt mij meer reeel met een 20% aandeel van Paypal.

[ Voor 27% gewijzigd door Sen op 25-09-2013 08:37 ]

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 16:52
das een best lucratieve scam dan zeg...hoop dat ze deze figuren pakken en ergens in een kerker weg gooien echter betwijfel ik of dat gebeurt.want heb al zo veel van dit soort topics voorbij zien komen en nog nooit gehoord dat ze die mensen gepakt hebben...

Anoniem: 80487

Oppakken en in de bak lazeren.
En onthoud lieve kijkbuiskinderen: een combinatie van bedroevend slechte webdesign, afwezigheid van keurmerken en referenties en een aanbieding die te mooi lijkt om waar de zijn equals oplichting.

Anoniem: 539986

Toen ik de website had bekeken vermoede ik het al.
Blijkbaar zijn wij nederlanders en ook sommige tweakers nogsteeds lekker naïef.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
Anoniem: 80487 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:37:
Oppakken en in de bak lazeren.
En onthoud lieve kijkbuiskinderen: een combinatie van bedroevend slechte webdesign, afwezigheid van keurmerken en referenties en een aanbieding die te mooi lijkt om waar de zijn equals oplichting.
Oh ja, Keurmerken. Want dat staat zo mooi. Wist je dat je keurmerken tegenwoordig gewoon kunt 'kopen'? Je koopt dan gewoon een paar mooie logo's, het keurmerk zelf doet geen eens controle, als ze maar geld binnenkrijgen. Alleen de Thuiswinkelwaarborg zegt wat, het gros van de keurmerken laat zomaar iedereen toe zo lang ze maar een zak geld over de toonbank gooien. Een keurmerk zegt echt 0,0.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:37

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Yes, wilde hem net linken.
Zo te zien erg professionele oplichtingspraktijk....

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Anoniem: 80487

Royeboi schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:02:
[...]

Oh ja, Keurmerken. Want dat staat zo mooi. Wist je dat je keurmerken tegenwoordig gewoon kunt 'kopen'? Je koopt dan gewoon een paar mooie logo's, het keurmerk zelf doet geen eens controle, als ze maar geld binnenkrijgen. Alleen de Thuiswinkelwaarborg zegt wat, het gros van de keurmerken laat zomaar iedereen toe zo lang ze maar een zak geld over de toonbank gooien. Een keurmerk zegt echt 0,0.
Ik heb het natuurlijk wel over een keurmerk dat houd snijd. Maar laten we even wel wezen, dit initiatief schreeuwde oplichterij aan alle kanten. Keurmerk of niet.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
misdaad loont.

en high tech crime unit van de politie weet niet van wie de site was :')

~

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 13:24

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb even naar dat 06 nummer gebeld wat op de pagina staat en er werdt direct opgenomen . Hij zegt dat hij de eigenaar van yourbox.nl is en dat alles netjes geleverd wordt . En dat hij moe wordt van alle telefoontjes want ik ben al de zoveelste...

• Royeboi
Ik ben benieuwd hoeveel slachtoffers via Tweakers en dit topic zijn binnengekomen. Wat mij betreft had hier wel wat eerder actief in de TS en titel een flinke waarschuwing mogen staan, het was immers van begin af aan al een mysterieus zaakje.

edit; natuurlijk is er zoiets als eigen verantwoordelijkheid, maar zulke topics gericht op impulsaankopen (waar mijngratisbox.nl ook onder valt) zorgt ervoor dat er onnodig veel mensen geld kwijt raken, dat lijkt me niet de bedoeling van een forum.

[ Voor 21% gewijzigd door Royeboi op 25-09-2013 14:49 ]

• Bartske
  • Laatst online: 11:36
Ik had het al gedacht, maar toch maar even een claim ingediend bij paypal nu met de definitieve bevestiging dat het een scam is. Ik moet zeggen dat yourbox er toch iets beter uitziet, maar ik ga niet weer bestellen want zoals altijd: als het te mooi is om waar te zijn....

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 13:31
coyote1980 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:31:
[...]

[...]

[...]

Het ziet er allemaal een beetje fishy uit, maar ik denk dat afsplitsen een betere optie is dan dit topic verder vervuilen...
Hoe kom je aan die WHOIS gegevens? Voor .nl is dit standaard afgeschermd. Alleen white-listed IP's (Van registrars) kunnen die info zien. En die moeten zich natuurlijk houden aan de privacy voorwaardes.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57

Standeman

Prutser 1e klasse

TECHcrime schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:50:
[...]

Hoe kom je aan die WHOIS gegevens? Voor .nl is dit standaard afgeschermd. Alleen white-listed IP's (Van registrars) kunnen die info zien. En die moeten zich natuurlijk houden aan de privacy voorwaardes.
Uhmmm gewoon op SIDN site. Daar kan en mag iedereen bij hoor. Het is gewoon publieke informatie.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:27
Rockvee2 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:42:
En dat hij moe wordt van alle telefoontjes want ik ben al de zoveelste...
Dat zeg je toch niet tegen een klant.

Nog even een aanvulling: ook kloppen de AV niet...
6.2
Klant heeft het recht de op afstand gesloten Overeenkomst met YourBox binnen 7 kalenderdagen na ontvangst van een product, zonder opgave van redenen, kosteloos te ontbinden. Slechts de rechtstreekse kosten voor de retourzending komen voor rekening van Klant. Klant dient derhalve zelf de retourkosten te dragen. Eventuele door Klant betaalde kosten voor verzending en betaling van het product naar Klant zullen bij retour van de gehele bestelling aan Klant worden terugbetaald.
Dat moet binnen 7 werkdagen zijn. Door deze omissie heeft iedereen 30 dagen om te ontbinden. Zegt an sich natuurlijk niets over evetuele betrouwbaarheid, maar slordig is het wel.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Celluiar
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 11:56
Een nieuwe topic lijkt me inderdaad een beter plan, let wel, geen toevoeging van oplichting hieraan vast plakken omdat dit nog niet is bewezen O-)

[ Voor 53% gewijzigd door Celluiar op 25-09-2013 14:57 ]

• EiT
  • Laatst online: 16:59

EiT

Mja, ik weet van Go-Tan dat ze wel eens met dit soort weg geef acties mee doen om hun merk te promoten, lijkt me ook gewoon een box met samples wat best mogelijk is.

Je kan altijd met een van die bedrijven contact op nemen om te checken of ze er aan mee werken.

Andere kant is natuurlijk, wil je 10 euro zooi. Voor 10 euro kan je bij de winkel ook producten kopen die je wel nodig hebt en loop je het risico ook niet.

edit: deze post ging ook over yourbox

[ Voor 4% gewijzigd door EiT op 25-09-2013 15:31 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Tain
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 00:31
Standeman schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:55:
[...]

Uhmmm gewoon op SIDN site. Daar kan en mag iedereen bij hoor. Het is gewoon publieke informatie.
Ook de algemene voorwaarden bij SIDN gelezen dat je het niet mag openbaar maken door middel van druk, fotokopie of op welke wijze dan ook?

• Royeboi
coyote1980 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:56:
[...]

Dat zeg je toch niet tegen een klant.

Nog even een aanvulling: ook kloppen de AV niet...

[...]

Dat moet binnen 7 werkdagen zijn. Door deze omissie heeft iedereen 30 dagen om te ontbinden. Zegt an sich natuurlijk niets over evetuele betrouwbaarheid, maar slordig is het wel.
7 kalenderdagen is toch minder dan 7 werkdagen als daar nog een weekend tussenzit.... Wat is hier dan v verkeerd aan? Deze voorwaarden zijn gewoon een aanvulling op de wet koop op afstand, niet de wet zelf.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 13:31
Standeman schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:55:
[...]

Ah, nvm. Houder wordt idd weergegeven. Adres is van de hoster. Ik heb niets gezegd xD

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Berichten over yourbox.nl zijn afgesplitst naar een apart topic: [waarschijnlijk oplichting] Yourbox gratis box actie

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• John Doos
  • Laatst online: 16-06 16:03

John Doos

ClaudZaque

Aaah kut, 2x 6,75 lichter.

En mijn vriendin notabene 4x 6,75.

Ben er flink pissig over.

Nee

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Mijn zus had ook een box besteld. Ik had haar van te voren nog gewaarschuwd (daarom er is dus zelf ook geen besteld). De alarmbellen begonnen bij mij al te rinkelen.
Er stonden ook dingen als "een USB-stick van 8Gb". In principe kunnen ze dus een 1 GB USB-stick leveren....

If it sounds to good to be true, it probably is....

• John Doos
  • Laatst online: 16-06 16:03

John Doos

ClaudZaque

http://www.mijngratisbox.nl/

PAS OP DE WEBSITE IS WEER ONLINE!!!

http://www.opgeletopinter.../topic,13764.new.html#new

[ Voor 34% gewijzigd door John Doos op 26-09-2013 10:56 ]

Nee

• Carfanatic
  • Laatst online: 14:37
858 personen vinden dit leuk. Wees de eerste van je vrienden.

:D

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:23

krietjur

Where am I?

Deze winkel is in aanbouw. Eventueel geplaatste orders zullen niet worden gehonoreerd of verwerkt

Nog niks te koop dus :'( :P

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:50

thof

FP ProMod
Ondertussen is de shop overigens weer offline, gelukkig maar.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
PayPal heeft het onderzoek naar uw kwestie afgerond.

Referentienummer:
Transactiedatum: 15 aug 2013
Transactiebedrag: -6,75 EUR
E-mail verkoper: info@mijngratisbox.nl
Naam verkoper: Smart Connect Services BV

Ons onderzoek is afgesloten en we hebben uw geld teruggevorderd. 6,75 EUR
is op uw rekening bijgeschreven. Dit is het maximumbedrag dat we hebben
kunnen incasseren. Houdt u er rekening mee dat het maximaal vijf werkdagen
kan duren voordat de bijschrijving op uw rekening verschijnt.

We betreuren deze gang van zaken, maar we hopen dat u tevreden bent met de
oplossing van de claim.

Hartelijk dank,

Sabrina
PayPal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:40
dominicr schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:41:
PayPal heeft het onderzoek naar uw kwestie afgerond.

Referentienummer:
Transactiedatum: 15 aug 2013
Transactiebedrag: -6,75 EUR
E-mail verkoper: info@mijngratisbox.nl
Naam verkoper: Smart Connect Services BV

Ons onderzoek is afgesloten en we hebben uw geld teruggevorderd. 6,75 EUR
is op uw rekening bijgeschreven. Dit is het maximumbedrag dat we hebben
kunnen incasseren. Houdt u er rekening mee dat het maximaal vijf werkdagen
kan duren voordat de bijschrijving op uw rekening verschijnt.

We betreuren deze gang van zaken, maar we hopen dat u tevreden bent met de
oplossing van de claim.

Hartelijk dank,

Sabrina
PayPal
Krijg 'm ook net :D Beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 22:50
Baggerzooi... zojuist maar eens ff kijken waar mijn boxje bleef, vond het al verdacht lang duren ondertussen }:| Naja jammer maar helaas, c'est la vie; risico van het vak. Heb wel eens vaker zo'n box besteld die wel netjes geleverd werd (weliswaar niet bij dit 'bedrijf'). Blij dat ik iig geen duurdere box genomen heb :)
Helaas betaald via iDeal, volgende keer misschien toch maar via Paypal ivm betere verzekering/bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Iemand ooit nog iets gehoord..?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 09:50

Tys

NeoMe schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:35:
Iemand ooit nog iets gehoord..?
Yup, gisteren het volgende ontvangen per e-mail:
Geachte mevrouw, heer,
Zes maanden geleden heeft u aangifte gedaan van oplichting op internet. Uw gegevens zijn verwerkt in een landelijke database en inmiddels geanalyseerd. Op dit moment zijn er te weinig aanknopingspunten voor een strafrechtelijk onderzoek. Zodra dat wel het geval is, ontvangt u daarover uiteraard een mail.

Met vriendelijke groet,
Landelijk Meldpunt Internetoplichting (LMIO)
Ze komen er dus mee weg .. :(

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Pagina: 1 2 3 Laatste