Natuurlijk wel. Die gaan nu heel eerlijk vertellen 'dat hun absoluut niet gelinkt zijn aan die andere en wel 100% betrouwbaar zijn'Celluiar schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:52:
Iets professioneler aangepakt maar de timing is natuurlijk slecht, toch denk ik dat mensen het wederom gaan proberen...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wie wil kan hem bellen en vragen of hij er iets vanaf weet dat zijn adres op yourbox staat...
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Ik heb het telefoonnummer geprobeerd te bellen, maar het nummer bestaat niet / is niet actief.coyote1980 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:18:
Weer een schilder...
Wie wil kan hem bellen en vragen of hij er iets vanaf weet dat zijn adres op yourbox staat...
Dat lijkt me geen goed teken.
Ja, als je het zo weer bekijkt...SinergyX schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:08:
[...]
Natuurlijk wel. Die gaan nu heel eerlijk vertellen 'dat hun absoluut niet gelinkt zijn aan die andere en wel 100% betrouwbaar zijn'
Die FAQVerwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:48:
De volgende oplichting lijkt al weer gestart. Zie http://yourbox.nl/
Ziet er erg hetzelfde uit

39
Info: http://m.openingstijden.c...innensingel-42-groningen/
Telefoonnummer: *knip*
Wie belt?
Je kunt ook zelf een gratis sample aanvragen op de website van Pickwick zag ik. Misschien is het deze keer toch geen oplichting?
[ Voor 45% gewijzigd door gambieter op 25-09-2013 15:11 ]
Zou dat soms zijn omdat aankopen dan niet verzekerd zijn zoals Paypal of Creditcard? :-P... en werken netjes met IDeal
Het ziet er allemaal een beetje fishy uit, maar ik denk dat afsplitsen een betere optie is dan dit topic verder vervuilen...
[ Voor 82% gewijzigd door gambieter op 25-09-2013 15:11 ]
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
https://www.facebook.com/...ing/posts/329118100566612
Mocht iemand vragen hebben aan een van de eigenaren van die website:
https://www.facebook.com/derk.noordhuis
deze reageerde vrij snel op mijn berichtje en heb in de chat even wat dingen duidelijker gekregen
[ Voor 36% gewijzigd door thedon46 op 25-09-2013 15:25 ]
hoeven ze alleen ergens die zooi op te slaan, om er vervolgens niks meer mee te doen.
als ze voor de spullen zelf ook moeten betalen is er meer kans op zuivere koffie..
ANWB heeft aangegeven dat de info op yourbox klopt ... dat er in de doos een gratis eerste proefles zit ..
Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de boxen verstuurd worden, denk dus goed na voordat je bestelt

[ Voor 100% gewijzigd door crypt0rr op 25-09-2013 16:09 ]
Beste copy+paste ever ofzo???
Cookies
Cookies zijn kleine stukjes informatie die door uw browser worden opgeslagen op uw computer. [Uw
bedrijfsnaam] gebruikt cookies om u te herkennen bij een volgend bezoek. Cookies stellen ons in staat om
informatie te verzamelen over het gebruik van onze diensten en deze te verbeteren en aan te passen aan de
wensen van onze bezoekers. Onze cookies geven informatie met betrekking tot persoonsidentificatie. U kunt uw
browser zo instellen dat u tijdens het winkelen bij [Uw bedrijfsnaam] geen cookies ontvangt.
??
Indien u nog vragen mocht hebben over de Privacy Policy van Yourbox, dan kunt u contact met ons opnemen. Op
Yourbox.nl vind u altijd de meest recente versie.
OT: Zou echt never nooit aan zoiets meedoen, wel raar dat de ANWB het toegeeft dat het wel valide is.
[ Voor 9% gewijzigd door Salmon op 25-09-2013 16:25 ]
EDIT: [ Uw bedrijfsnaam ] Dus een soort van standaard uitgespuugde Privacy Policy.
[ Voor 67% gewijzigd door finniespin op 25-09-2013 16:26 ]
i9 13900k | NH-D15 | MSI RTX 5090 32G VENTUS 3X OC | MSI MPG Z790 | 32GB G.Skill F5-5600J2834F16GX2-RS5K | 1x Kingston KC3000 2TB | 1x M500 960GB | 2x 860 QVO 1TB | Sharkoon Rebel P20 1200W | Fractal Design Torrent | 2x ASUS PG279Q
Zoals bijna iedere privacy policy? Dát is nou net iets waar ik me géén zorgen om zou makenfinniespin schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:24:
Wat is hier relevant?
EDIT: [ Uw bedrijfsnaam ] Dus een soort van standaard uitgespuugde Privacy Policy.
wel als ze niet eens de moeite doen om hun eigen naam erin te plakken.. nu oogt het echt al als een tijdelijke site, ff snel plakken, cashen en de mazzel!Patriot schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:28:
[...]
Zoals bijna iedere privacy policy? Dát is nou net iets waar ik me géén zorgen om zou maken
Dit is waarschijnlijk de maker van de website.
Samen met:
*knip*
Had een Whois gedaan op yourbox.nl en mijngratisbox.nl
Allebij een verschillende domain registar.
[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 25-09-2013 16:33 ]
i9 13900k | NH-D15 | MSI RTX 5090 32G VENTUS 3X OC | MSI MPG Z790 | 32GB G.Skill F5-5600J2834F16GX2-RS5K | 1x Kingston KC3000 2TB | 1x M500 960GB | 2x 860 QVO 1TB | Sharkoon Rebel P20 1200W | Fractal Design Torrent | 2x ASUS PG279Q
Dit is hoogstwaarschijnlijk een regelrechte copy+paste van mijngratisbox.. Degene die hier in trapt vraagt er gewoon om.
Je kan bij ons veilig met iDeal betalen, maar de mensen met iDeal waren juist gedupeerd omdat dat niet verzekerd is..
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
zou dus best "echt" kunnen zijn... zou het adres dan zijn van een schilder die failliet is en hun deze ruimte kunnen gebruiken?
natuurlijk lullig als deze gasten echt zijn en door toedoen van een ander gelijk zwart gemaakt worden.
dan is het best slim om allemaal free stuff in een doos te knallen, en er alsnog 10 eu voor vragen
[ Voor 44% gewijzigd door Richard89 op 25-09-2013 16:39 ]
http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
EDIT: Deze is dus anders dan die van yourbox.nl
[ Voor 10% gewijzigd door finniespin op 25-09-2013 16:37 ]
https://www.facebook.com/...2142933366&type=1&theater
Beide zijn blijkbaar lid van verschillende studenten verenigingen.
[ Voor 74% gewijzigd door Shamalamadindon op 25-09-2013 16:47 ]
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
ja inderdaadLeo1010 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:42:
Ik begin ergens het idee te hebben dat we naar een studenten project voor een Marketing opleiding of zo aan het kijken zijn.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
'Wij zijn niet dezelfde oplichters als MijnGratisBox........"Afvalzak schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:32:
Eigenlijk wel grappig, er staat: Wij zijn niet dezelfde oplcihters als MijnGratisBox want:
Je kan bij ons veilig met iDeal betalen, maar de mensen met iDeal waren juist gedupeerd omdat dat niet verzekerd is..
Voorruit, wellicht zijn dit dan toch andere oplichters?
Of ze moeten al serieus maanden terug begonnen zijn om nep identiteiten op te zetten.
https://twitter.com/DerkN...49227445397909504/photo/1
Edit:
Ok linkedin pagina's weg...
Punt is, als deze heren inderdaad de eigenaren zijn dan is het legit.
[ Voor 48% gewijzigd door Shamalamadindon op 25-09-2013 16:56 ]
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Ik snap dat je wantrouwig wordt na de oplichting, maar dit slaat wel wat door.
Anyway, een kwartiertje Googelen noem ik geen heksenjacht.
Met googlen word het wat duidelijker. Toch?
En juist deze 'mentaliteit' zorgt ervoor dat ze keer op keer weer opgelicht worden.SlaadjeBla schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:57:
Alles wat een box aanbiedt is nu potentieel onderwerp voor een heksenjacht?
Ik snap dat je wantrouwig wordt na de oplichting, maar dit slaat wel wat door.
Ja, maar deze zal toch wel legitiem zijn? Deze zal toch wel echt zijn? Deze ziet er veel professioneler uit! Nee, dat zouden ze nooit doen zo vlak na het nieuws!
Liever 10x kritisch en 1x mis zitten, dan 1x 'happen' en je centjes kwijt.
(en het is 'maar' 6,75, die gasten hebben er half miljoen aan verdiend).
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 25-09-2013 17:12 ]
Je kunt ook kritisch zijn zonder facebook, linkedin en andere gegevens op een forum te posten en elkaar op te naaien hoe verdacht het allemaal wel niet is.SinergyX schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:11:
[...]
En juist deze 'mentaliteit' zorgt ervoor dat ze keer op keer weer opgelicht worden.
Een verdachte is toch iemand anders dan een oplichter.
En wat boeit hun het nou dat hun "gegevens" op internet staan. Hun kiezen er zelf voor om het openbaar te zetten, misschien doen hun die wel expres om rare verdenkingen te ontkomen.
Of zit ik mis?
Foto van meneer Derk komt overeen met eentje van iemand met dezelfde naam die met WK's roeien mee heeft gedaan. Mocht de indentiteit nep zijn dan zijn ze hier al gauw 3 jaar mee bezig..
Beetje overdreven is het niet? Iemand verifieert gewoon bij ANWB facebook of deze actie klopt, en aantal kijken history van bepaalde gegevens na.SlaadjeBla schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:15:
Je kunt ook kritisch zijn zonder facebook, linkedin en andere gegevens op een forum te posten en elkaar op te naaien hoe verdacht het allemaal wel niet is.
En wat heeft een eerlijk bedrijf hierop te verliezen? Er zijn vooralsnog geen valse beschuldigen gedaan, enkel erg grote twijfels (die al snel door ANWB zijn weggenomen). Beetje brainfarten over de site is niets mis mee.
Jij naait jezelf op door op zo'n manier deze berichten allemaal te lezen, niemand pushed jou hierop.
Zie de topicstart. En alle verdachtmakingen in dit topic vind ik ook kwalijk.SinergyX schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:25:
[...]
Beetje overdreven is het niet? Iemand verifieert gewoon bij ANWB facebook of deze actie klopt, en aantal kijken history van bepaalde gegevens na.
En wat heeft een eerlijk bedrijf hierop te verliezen? Er zijn vooralsnog geen valse beschuldigen gedaan
edit: en wat een eerlijk bedrijf te verliezen heeft? Alle negatieve PR in dit topic zal niet voor extra klanten zorgen.
[ Voor 11% gewijzigd door SlaadjeBla op 25-09-2013 17:34 ]
Negatieve publiciteit is ook publiciteit, dat is ook wat Derk tegen mij zij in de chat die ik met hem had, dat de negatieve publiciteit om begon te slaan naar positief. En iedereen die dit topic heeft gelezen heeft er nu van gehoord en nadat meerder mensen er al minder aan gaan twijfelen zal er een gedeelte zijn die misschien de gok wel waagt.SlaadjeBla schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:27:
[...]
en wat een eerlijk bedrijf te verliezen heeft? Alle negatieve PR in dit topic zal niet voor extra klanten zorgen.
voor mij is het een dealbreaker of ze Paypal gaan ondersteunen. is het een scam: krijg jij je geld terug en hun krijgen geen geld van paypal.
dat bewijst naast dat bijvoorbeeld de ANWB bevestigd dat het daarwerkelijk iets is voor mij heel veel.
Waarom?
Hierom:
en:In de maand oktober worden de boxen ingepakt en verzonden.
Ze verschuilen zich achter een contactformuliertje.
en:
geen PayPal ondersteuning
Daarom.
Voldoende redenen om dit bedrijf te bestempelen als onbetrouwbaar.
[ Voor 15% gewijzigd door Draakje5 op 25-09-2013 21:17 ]
Kan momenteel niks anders concluderen dan dat ze misbruik van deze partner logo's maken om nog meer klanten te werven, wat overigens strafbaar is.
[ Voor 11% gewijzigd door Draakje5 op 25-09-2013 21:19 ]
Link?Leo1010 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:18:
ANWB heeft bevestigd dat ze samenwerken.....
Niet nodig, aangezien ze meerdere wettelijke regels breken op hun website zijn ze nog steeds onbetrouwbaar. Deze feiten kunnen geconstateerd worden. Dat een ander bedrijf zegt mee te werken, wilt nog niet direct zeggen dat het ook daadwerkelijk wordt uitgeleverd.Leo1010 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:21:
Het topic eerst eens doorlezen misschien voordat je beschuldigingen begint te uiten?
Immers, opnieuw wordt er van men verwacht dat ze iets nu betalen en pas over een maand geleverd krijgen. Na een maand kan ook deze club net zo gemakkelijk met de horizon zijn vertrokken.
Tevens is het internetadres van het geregistreerde KvK nummer, niet yourbox.nl maar yoursample.nl, een website die geen inhoud heeft.
[ Voor 9% gewijzigd door Draakje5 op 25-09-2013 21:38 ]
Whaha, preciesCelluiar schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:47:
[...]
'Wij zijn niet dezelfde oplichters als MijnGratisBox........"
Voorruit, wellicht zijn dit dan toch andere oplichters?
Voorbeelden? Het klinkt gek maar niet iedereen kent het wetboek betreffende online winkels uit z'n hoofd.Draakje5 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:35:
Niet nodig, aangezien ze meerdere wettelijke regels breken op hun website zijn ze nog steeds onbetrouwbaar. Deze feiten kunnen geconstateerd worden. Dat een ander bedrijf zegt mee te werken, wilt nog niet direct zeggen dat het ook daadwerkelijk wordt uitgeleverd.
Hoewel je best gelijk kunt hebben, vind ik je veel te voorbarig. De ANWB heeft al bevestigd met hen samen te werken, de eigenaren zijn heel traceerbaar, iemand in dit topic heeft schijnbaar al contact met een van hen gehad... allemaal redenen om het niet direct als onbetrouwbaar te bestempelen.Draakje5 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:08:
Voldoende redenen om dit bedrijf te bestempelen als onbetrouwbaar.
Dat ze pas in oktober leveren is ook heel verklaarbaar. Het is namelijk al over 5 dagen oktober en ze moeten de boxen natuurlijk ook nog samenstellen en verzenden.
Ik snap best dat je kritisch bent, maar moet je je twijfel uiten door hen verdacht te maken en als onbetrouwbaar te bestempelen? Dat vind ik veel te kort door de bocht en is schadelijk voor dat bedrijf. Als je een box aanbiedt lijk je bij voorbaat guilty by association.
Misschien is deze 'scam' daadwerkelijk opgezet om te waarschuwen voor de gevaren van scams... je weet het niet.Wie zijn wij?
Waarom bestaat YourBox?
YourBox is opgericht voor het creëren van Awareness & Trial bij studenten; een levensfase waarin eigen keuzes gemaakt gaan worden; een levensfase waarin gezocht wordt naar het nieuwe en onbekende; een levensfase die mensen gaat maken tot wat ze willen worden en een levensfase die onmiskenbaar een van de leukste is! YourBox wil onderdeel zijn van deze ontdekkingsreis.
Dit klinkt als een nietzeggende marketing term. Kan iemand mij uitleggen wat ze met deze combinatie van woorden willen zeggen?het creëren van Awareness & Trial bij studenten
Flickr PSN ID= cheironnl
Wij willen u danken dat u de tijd heeft genomen contact met ons op te nemen. Graag komen wij terug op uw email van 25-9-2013.
Wij hebben Yourbox.nl toegezegd om producten voor de gratis box te leveren. Gezien de ontwikkelingen met een soort gelijk bedrijf hebben wij onze activiteiten voorlopig on hold gezet en zullen een extra check uitvoeren om te controleren dat dit bedrijf zijn afspraken nakomt.
Verwijderd
Dat ze je producten toesturen om de bekendheid (awareness) van die producten te vergroten en je de producten te laten uitproberen (Trial). Uiteraard met als doel je uiteindelijk het product te laten kopen in de toekomst. Het is niet heel anders dan het uitdelen van gratis samples op straat, of het uitdelen van tasjes met goodies / samples op een beurs of zo.cheiron schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:51:
[...]
Dit klinkt als een nietzeggende marketing term. Kan iemand mij uitleggen wat ze met deze combinatie van woorden willen zeggen?
Waarbij ze zich blijkbaar vooral richten op studenten, met als argument dat dat typisch een groep is die nog niet vastgeroest zit in bepaalde merk/productvoorkeuren en juist begint met het maken van dergelijke keuzes.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Wat zijn volgens jou eigenlijk die meerdere wettelijke regels die gebroken worden? Ik kan niet zeggen dat het niet zo is, maar volgens jou zijn het 'feiten' terwijl ik het je ondertussen alleen over gebruik van merken zonder toestemming heb zien hebben (en het 'feit' dat daar geen toestemming voor is gevraagd is een keiharde aanname).Draakje5 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:35:
[...]
Niet nodig, aangezien ze meerdere wettelijke regels breken op hun website zijn ze nog steeds onbetrouwbaar. Deze feiten kunnen geconstateerd worden. Dat een ander bedrijf zegt mee te werken, wilt nog niet direct zeggen dat het ook daadwerkelijk wordt uitgeleverd.
Voorzichtigheid is geboden, maar na veel discussie kom je hier een beetje binnenvallen alsof je het allemaal wel eventjes komt vertellen en dat je bijna zeker weet dat het oplichting is omdat ze de boxen in oktober verzenden (maand van de oplichting ofzo?), een contactformulier hebben (???) en omdat ze een onder kleine webshops in Nederland niet gangbare betaalmogelijkheid niet ondersteunen. Loop je niet te hard van stapel?
EDIT:
Ik vind overigens de benaming wel vreemd hoor. Ik kan me voorstellen dat je spreekt van een "Awareness trial", m.a.w. proefmonsters geven om naamsbekendheid te kweken, maar het trial gedeelte is niet iets dat je creëert.Orion84 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:38:
[...]
Dat ze je producten toesturen om de bekendheid (awareness) van die producten te vergroten en je de producten te laten uitproberen (Trial). Uiteraard met als doel je uiteindelijk het product te laten kopen in de toekomst. Het is niet heel anders dan het uitdelen van gratis samples op straat, of het uitdelen van tasjes met goodies / samples op een beurs of zo.
Waarbij ze zich blijkbaar vooral richten op studenten, met als argument dat dat typisch een groep is die nog niet vastgeroest zit in bepaalde merk/productvoorkeuren en juist begint met het maken van dergelijke keuzes.
[ Voor 28% gewijzigd door Patriot op 26-09-2013 16:10 ]
[ Voor 6% gewijzigd door crypt0rr op 26-09-2013 21:31 ]
Goh, dus je kan niet eens je geld terugclaimen.
Bij mijngratisbox kon je tenminste met creditcard betalen of met Paypal!
Dat was volgens mij ook alleen maar om vertrouwen te wekken. "Oh paypal betaling kan ook, dan zal er vast geen probleem zijn"-En men betaalt uit simplicity met iDeal (bijvoorbeeld omdat je anders iemand met een paypal account moet vragen om te betalen, zoals mijn ouders wel vaker bij mij doen).Pistolebob schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:32:
'Wij gaan wel echt leveren en wij hebben onze box gevuld met betrouwbare merken en werken netjes met IDeal.'
Goh, dus je kan niet eens je geld terugclaimen.
Bij mijngratisbox kon je tenminste met creditcard betalen of met Paypal!
Nog steeds vind ik het vaag dat via kvk nummer je op yoursample uitkomt ipv op yourbox en dat deze door iemand anders (en ook ergens anders) geregistreerd is.
Verwijderd
Laat ze eerst zichzelf maar bewijzen...SlaadjeBla schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:40:
Ze mogen ook alle verdachtmakers in dit topic bedanken.
Er zijn genoeg zaken die het verdacht maken:
- Enkel betalen via iDeal
- KVK nummer van "Your Sample", wat nergens terugkomt op de website
- KVK adres met referenties naar een schildersbedrijf
- Enkel een contactformulier op de website
- Kritische (terechte) vragen op de Facebookpagina zijn verdwenen
Geen van deze zaken is inderdaad het bewijs van oplichting, wel zijn het zaken waardoor je zou kunnen twijfelen aan de intenties van yourbox. Zelfs zonder de oplichting van mijngratisbox.nl die hieraan vooraf is gegaan.
Zeggen dat ze veel werk hebben om hun klanten te overtuigen - wel om kort te zijn, merk ik daar toch echt niet veel van.
Het kan dat ik er overheen lees, maar wie zegt dat deze heren achter de website zitten van Yourbox ?
De site etc zal wel echt zijn, maar het is allemaal zo amateuristisch

Logisch dat mensen gaan twijfelen.
[ Voor 36% gewijzigd door hey op 27-09-2013 13:04 ]
Verwijderd
Het was 's ochtends vroeg 0400. We gingen live met onze website. Na livegang werden we al gauw enthousiast van het enorme toestromend bezoekersvolume rond het middaguur. We kwamen er echter achter dat 90% hiervan als bron Tweakers had en de conversie niet erg hoog bleek. Na enig speurwerk zagen we dat er een heel topic aan ons besteed werd en we op een kritische manier bekeken werden.
Uiteraard was dit naar aanleiding van een andere partij die een heel aantal Nederlands had opgelicht. Oeps. Wat nu? Gelukkig kregen we een aantal handvatten van jullie en anderen.
Sommige stukken tekst of info waren niet erg relevant of correct, maar ach, als jong ondernemers is professionalisering 1 van de vele leerdoelen.
Bedankt voor jullie feedback en wij kijken uit naar jullie PayPal bestellingen.
Groeten,
Jacob en Derk.
Tot op heden nog steeds onbetrouwbaar en niet conform de wetgeving.
Wat bedoel je hiermee?Draakje5 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:15:
En wat betreft de wettelijk verplichte 50% of meer achteraf betaal mogelijkheid?
Tot op heden nog steeds onbetrouwbaar en niet conform de wetgeving.
Vaak bu'j te bang!
Dat de wet een ondernemer verplicht een mogelijkheid aan te bieden waarmee klanten minimaal 50% van het totale bedrag achteraf kunnen betalen. 100% vooruitbetaling mag wel, maar de klant moet wettelijk ook een mogelijkheid hebben om minimaal 50% of meer achteraf te betalen. Acceptgiro bijv.
Dan zou je alle webwinkels daar wel even van op de hoogte mogen brengen. Op internet is het erg gebruikelijk dat je 100% betaald en later geleverd krijgt.Draakje5 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:24:
[...]
Dat de wet een ondernemer verplicht een mogelijkheid aan te bieden waarmee klanten minimaal 50% van het totale bedrag achteraf kunnen betalen. 100% vooruitbetaling mag wel, maar de klant moet wettelijk ook een mogelijkheid hebben om minimaal 50% of meer achteraf te betalen. Acceptgiro bijv.
Hier vind ik het niet onredelijk dat ze dit van je vragen/eisen. Zie die ~10 euro maar eens te incasseren nadat er geleverd is, dat is praktisch onmogelijk. Mensen gaan storneren, geen saldo of betalen gewoon niet. En uitbesteden aan een incassobureau is ook niet realistisch voor die 10 euro.
Ze hebben dikke pech dat ze in een markt zitten die net is opgeschud door de fraudezaak bij mijngratisbox oid.
Bron?Draakje5 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:24:
[...]
Vaak bu'j te bang!
Hahaha wat een onzin, meneer draakje weet het allemaal maar goed hoor in dit topicDraakje5 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:24:
[...]
[ Voor 48% gewijzigd door Saven op 01-10-2013 14:29 ]
Verwijderd
Als je wil dat iemand met wat meer juridische achtergrond het bevestigt dan kan dat hoorSaven schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:23:
[...]
Hahaha wat een onzin, meneer draakje weet het allemaal maar goed hoor in dit topic
Wetboek 7 art 26
Echter:2 De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht.
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie
Van mij mogen er dan ook flinke boetes komen te staan op winkels die hun klanten verplichten voor 100% risico te nemen mocht een faillissement volgen.Wettelijk gezien is er geen grond om een dergelijke vooruitbetaling te eisen, maar aangezien vrijwel alle winkels 'take it or leave it' hanteren is het niet eenvoudig te stellen dan maar naar een winkel te gaan waar wel met redelijke aanbetalingen gewerkt wordt. Als eenieder enkel nog contant bij aflevering hanteert, zullen winkels wellicht vanzelf inzien dat een gedeeltelijke vooruitbetaling beter voor ze is dan géén vooruitbetaling. -waarbij nog steeds verzekerde betaling of betaling achteraf veiliger blijft.
Dus: Iemand de les lezen en zelf niet weten waar je het over hebt - en dan blijkbaar nog een ondernemer zijn die zich ook niet aan de wet houdt...
Meneer de internetjurist die wel even vertelt hoe het zitVerwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:31:
[...]
Als je wil dat iemand met wat meer juridische achtergrond het bevestigt dan kan dat hoorWinkels mogen geen 100% vooruitbetaling eisen.
Wetboek 7 art 26
[...]
Echter:
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie
[...]
Van mij mogen er dan ook flinke boetes komen te staan op winkels die hun klanten verplichten voor 100% risico te nemen mocht een faillissement volgen.
Dus: Iemand de les lezen en zelf niet weten waar hij het over heeft - en dan blijkbaar nog een ondernemer is die zich ook niet aan de wet houdt...
Wat die kanarie5 zei is dat je verplicht een mogelijkheid aan moet bieden om achteraf te kunnen betalen, dat is absoluut niet waar
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 14:49 ]
Dan zet je die extra kosten toch gewoon bij het totaalbedrag? Lijkt mij niet meer dan logisch. Als het dan 11 euro is, maar je wel beveiligd bent tegen misleiding/fraude/whatever t is, is dat toch geen probleem?[eXodus] schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:17:
Het feit dat ze geen paypal accepteren kan ook uit kostenoverweging zijn aangezien dit over een bedrag van € 9,95 tussen de 5 en 10% van het totaalbedrag is. De marge lijkt me al erg klein zonder deze extra kosten.
Daarnaast zal alles achter iDeal ook geen charitywork zijn.
(En volgens mij accepteren ze ondertussen wel al Paypal)
[ Voor 4% gewijzigd door mark-k op 01-10-2013 21:19 ]
Dat is vrij voorspelbaar, helemaal met het hele Yoursample verleden dat deze heren schijnbaar hebben.Bartske schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:47:
Wel netjes idd, maar ik ben bang dat je als je die box ontvangt dat er alleen maar troep in zit (proefsamples en allemaal andere zooi). Je betaalt er namelijk nog wel 10 eu voor.
Ik denk dat uiteindelijk dit niets meer is dan het verkopen van spul wat je normaal gratis krijgt.
Een gratis rijles ter waarde van 30 euro is leuk maar ik heb mn rijbewijs, hoef ik niet.
Wat gratis zakjes thee zit ik ook echt niet op te wachten.
Uiteindelijk zullen ze qua 'waarde' best de belofte waarmaken maar verwacht geen ibood achtige boxes, iets waar mensen wel op hopen uiteraard.
Hate us when you see us, fear us when you dont.
Zo had ik een opmerking geplaatst van hoe geweldig Ossengal zeep wel niet is en kreeg een zeep, stick en vloeibaar zeep thuisgestuurd. Ook geen spam mailtjes achteraf ofzo.
Ja, Ossengal zeep helpt echt!
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
De heren achter dit "project" willen natuurlijk geld verdienen, waar op zich niets mis mee is. En uiteraard willen zo zoveel mogelijk geld verdienen, dus met verzendkosten van 6,75 (of minder als ze een goedkopere verzender hebben) blijft er 3,25 over. Van die 3 nog wat willen ze natuurlijk zoveel mogelijk overhouden, dus wat er in die box zit kan niet veel geld gekost hebben. Inderdaad dus veel dingen die gratis te verkrijgen zijn en vaak pure reclame is.Demoterror schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 01:34:
[...]
Dat is vrij voorspelbaar, helemaal met het hele Yoursample verleden dat deze heren schijnbaar hebben.
Ik denk dat uiteindelijk dit niets meer is dan het verkopen van spul wat je normaal gratis krijgt.
Een gratis rijles ter waarde van 30 euro is leuk maar ik heb mn rijbewijs, hoef ik niet.
Wat gratis zakjes thee zit ik ook echt niet op te wachten.
Uiteindelijk zullen ze qua 'waarde' best de belofte waarmaken maar verwacht geen ibood achtige boxes, iets waar mensen wel op hopen uiteraard.
- yourbox / your sample?
- adres = schildersbedrijf?
Ze kunnen hier lezen wat de twijfel veroorzaakt en nog verhelderen ze dit niet.
Het blijft imo erg dubieus
Hou het netjes, geen namen posten en geen beschuldigingen zonder bewijs svp.