Heb je al een geschil ingediend dan? Want als het geld van de rekening gehaald is bij hun kan jij fluiten naar je geld.gebruikershaes schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:57:
Ha! Ook ik ben er (semi) ingetrapt. Hoewel de actie voor mij niet geheel onwaarschijnlijk klonk heb ik voor de zekerheid alleen de 'gratis' box besteld en met paypal betaald.
Zo zie je maar weer: if it's to good to be true..
Dus het 'verzekerd betalen' van Paypal is eigenlijk ook een wassen neus?Megamind schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:13:
[...]
Heb je al een geschil ingediend dan? Want als het geld van de rekening gehaald is bij hun kan jij fluiten naar je geld.
Ik dacht altijd dat je safe zit wanneer je met Paypal hebt betaald.
Ik raad gedupeerden aan om zeker aangifte te doen van deze fraude.
Het beste is nogsteeds betalen met CreditCard, daar kan je vrij veel claimen met hun "verzekering". Ik weet dat PayPal in het verleden moeilijk deed als het geld van de andere rekening al weg was.merkens11 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:18:
[...]
Dus het 'verzekerd betalen' van Paypal is eigenlijk ook een wassen neus?
Ik dacht altijd dat je safe zit wanneer je met Paypal hebt betaald.
Ik raad gedupeerden aan om zeker aangifte te doen van deze fraude.
I told you so, wil ik haast zeggen..
Gelukkig gaat het hier voor de mensen niet om grote bedragen, dus het is niet meer dan een goede les voor sommigen. Al weet ik zeker dat er ook mensen zijn welke er tientallen hebben besteld.
Gelukkig gaat het hier voor de mensen niet om grote bedragen, dus het is niet meer dan een goede les voor sommigen. Al weet ik zeker dat er ook mensen zijn welke er tientallen hebben besteld.
Ja en er gelijk een claim van gemaakt. Nu afwachten.Megamind schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:13:
[...]
Heb je al een geschil ingediend dan? Want als het geld van de rekening gehaald is bij hun kan jij fluiten naar je geld.
oef had ik ook bijna zo'n doos besteld, ik was er ff te lui voor
Een klein dossiertje (zip) met allerlei informatie die ik op de (toenmalige) website heb gevonden, productpagina's, emails, bestelbevestiging en bankgegevens.
Hier te downloaden: http://bit.ly/15FTC59
Er staan wel een aantal IBAN gegevens in.
Het emailadres waarop het domein geregistreerd is (via een mail.com) is een gratis adres, een soort van hotmail dus.
Verder was de webshop gemaakt op webshopapp.com welke ook wordt gebruikt met SEO-Shop ( seoshop . webshopapp . com )
Nu op naar Paypal voor een geld-terug claim.
Hier te downloaden: http://bit.ly/15FTC59
Er staan wel een aantal IBAN gegevens in.
Het emailadres waarop het domein geregistreerd is (via een mail.com) is een gratis adres, een soort van hotmail dus.
Verder was de webshop gemaakt op webshopapp.com welke ook wordt gebruikt met SEO-Shop ( seoshop . webshopapp . com )
Nu op naar Paypal voor een geld-terug claim.

Honderduizend keer aan mijn kinderen uitgelegd.... als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo....
Na al die reklame op radio en indernet leek het me leuk om een verrassing te bestellen voor mijn vrouw... hoe dom kun je je voelen.
Afin ben nu bezig met de aangift alleen accepteert de pagina het iban nummer niet.
Ik heb *was niet het goed nummer* (Mod als dit niet mag graag verwijderen)
(indien bovenstaand verwijderd graag PM voor nadere info.)
Na al die reklame op radio en indernet leek het me leuk om een verrassing te bestellen voor mijn vrouw... hoe dom kun je je voelen.

Afin ben nu bezig met de aangift alleen accepteert de pagina het iban nummer niet.
Ik heb *was niet het goed nummer* (Mod als dit niet mag graag verwijderen)
(indien bovenstaand verwijderd graag PM voor nadere info.)
[ Voor 5% gewijzigd door someuser op 19-09-2013 23:02 ]
Vanaf het begin af aan dat ik dit hier las en de website bekeek. Was mijn 1e reactie: Yeah right. Ben wel blij dat ik niet besteld heb.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Het IBAN van mijngratisbox.nl is volgens de website en de emails een rekening bij de ING, t.w.someuser schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:41:
NL35INGB0655032436
Het nummer dat jij aangaf is van Stichting Mollie Payments, een payment provider (iemand die de betalingen afhandelt voor het bedrijf) en die fungeert als het ware als een soort tussenpersoon.
[ Voor 24% gewijzigd door ericje627 op 19-09-2013 23:12 ]
Waarvoor dank, zal het nummer weg halenericje627 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:58:
[...]
Het IBAN van mijngratisbox.nl is volgens de website en de emails een rekening bij de ING, t.w.
NL35INGB0655032436
Het nummer dat jij aangaf is van Stichting Mollie Payments, een payment provider (iemand die de betalingen afhandelt voor het bedrijf) en die fungeert als het ware als een soort tussenpersoon.
Aangezien PayPal ook wat wijzer is geworden, gijzelen het betaalde geld een ruime tijd voordat de zakelijke ontvanger er over kan beschikken.Megamind schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:23:
[...]
Het beste is nogsteeds betalen met CreditCard, daar kan je vrij veel claimen met hun "verzekering". Ik weet dat PayPal in het verleden moeilijk deed als het geld van de andere rekening al weg was.
Zeker wil PayPal geen conflicten met gekoppelde cc maatschappij, dus een refund lijkt mij geen probleem.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Om de een of andere reden mag ik geen IDeal ingeven met IBAN.....ik blijf een rood randje om het rekening nummer hebben.ericje627 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:58:
[...]
Het IBAN van mijngratisbox.nl is volgens de website en de emails een rekening bij de ING, t.w.
NL35INGB0655032436
Ik heb 'm ingevoerd zonder spaties....ligt het nu aan mij?
edit: inmiddels in de aanvulling de betaal gegevens toegevoegd en als betaal methode anders opgegeven. om vervolgens in het "namelijk" vak te verwijzen naar de aanvullingen.
[ Voor 12% gewijzigd door someuser op 19-09-2013 23:21 ]
Ook voor mij de eerste keer dat ik er ben ingestonken.
Vondt het ook een onduidelijke site (dacht misschien eindstage project voor promotie o.i.d.)
Dus toch voor de zekerheid zelf nepgegevens ingevuld (homtail accountje gemaakt) alleen adres gegevens hebben ze wel.
Wel slim dat ze de verzending 4 dagen na dat je uiterlijk kon bestellen op de site hebben gezet.
Nu kan de bank niks bevriezen want ze hebben natuurlijk alles er al af (meestal max 2 dagen bij overmaken tussen banken)
Achja 6,95 is geen dure les wel weer een deuk in het vetrouwen don't trust anyone.
Vondt het ook een onduidelijke site (dacht misschien eindstage project voor promotie o.i.d.)
Dus toch voor de zekerheid zelf nepgegevens ingevuld (homtail accountje gemaakt) alleen adres gegevens hebben ze wel.
Wel slim dat ze de verzending 4 dagen na dat je uiterlijk kon bestellen op de site hebben gezet.
Nu kan de bank niks bevriezen want ze hebben natuurlijk alles er al af (meestal max 2 dagen bij overmaken tussen banken)
Achja 6,95 is geen dure les wel weer een deuk in het vetrouwen don't trust anyone.
Verwijderd
Voor mijn ook de eerste keer. Volgende keer alleen nog maar bij website bestellen met thuis winkel waarborg. Misschien scheelt dat.
Heb aangifte gedaan. Als je ook opgelicht ben, doe dan ook aangifte.
Heb aangifte gedaan. Als je ook opgelicht ben, doe dan ook aangifte.
Ik ben daarstraks tijdens de pauze eens op hun FB pagina geweest.
Daar was een vrouw die als geschenken 140 van die dozen had besteld....
140*6,95 = 973 euro... foetsie...weg
Hilarisch, denk dat het goed besteed leergeld is geweest.RobbertDs1 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:15:
Ik ben daarstraks tijdens de pauze eens op hun FB pagina geweest.
Kijk voor een klein tientje de gok nemen is schappelijk (win je heb je geluk, verlies je ben je 4 biertjes kwijt)
Voor een rooitje aan tgtbt dingen uitgeven is echt hilarisch vraag me af hoeveel werkende hersencellen ze heeft, want risico inschatting is haar schijnbaar vreemd (of ze heeft geld te verbranden)
Ben er ook in gestonken, eerste en hopelijk laatste keer
Ik had wel wat twijfels maar wilde wel een gokje nemen. Had wel zo'n uitgebreidere doos besteld met Cash back dus toch twee tientjes kwijt.
Gelukkig kan ik het wel missen maar het is wel balen, ook omdat het me gewoon wel een leuk idee leek.
Inmiddels claim ingedien via Paypal maar heb weinig hoop. Ook zal ik vanavond aangifte doen.
Ik had wel wat twijfels maar wilde wel een gokje nemen. Had wel zo'n uitgebreidere doos besteld met Cash back dus toch twee tientjes kwijt.
Gelukkig kan ik het wel missen maar het is wel balen, ook omdat het me gewoon wel een leuk idee leek.
Inmiddels claim ingedien via Paypal maar heb weinig hoop. Ook zal ik vanavond aangifte doen.
Wat een bak, Ik ben voor het eerst in mijn leven opgelicht. Ik heb wel met PayPal betaald, maar dat zal ik waarschijnlijk toch nooit meer terugzien. We zullen het maar als leergeld beschouwen.
Wat ik me trouwens net bedenk, een aantal dagen geleden waren ineens de eerste en tweede box verwijderd. Je kon alleen nog maar de "dure" bestellen, terwijl die ook de inhoud van de andere boxen bevatte. Oftewel: ze wilde nog even op het laatst flink cashen met de dure boxen.
Wat ik me trouwens net bedenk, een aantal dagen geleden waren ineens de eerste en tweede box verwijderd. Je kon alleen nog maar de "dure" bestellen, terwijl die ook de inhoud van de andere boxen bevatte. Oftewel: ze wilde nog even op het laatst flink cashen met de dure boxen.
[ Voor 42% gewijzigd door Skatespeare op 20-09-2013 14:37 ]
Verwijderd
Ook ik ben er ingestonken, ik had wel aldoor het gevoel dat er net zo goed een doos bakstenen geleverd kon gaan worden, maar toch de gok wagen eh!
Ach, de lotto was ook weer niks dit keer
Nu paypal aangeschreven over hoe te reclameren, want ik had natuurlijk ten tijde van de betaling nog geen Paypal account, ik hoor wel wat ze er van zeggen.
Nee heb je, Ja kun je krijgen zeggen ze altijd
Voor aangifte bij de politie wacht ik het weekend nog even af, eerlijk is eerlijk, week 38 is nog niet om
Maar het staat al voor maandag op m'n to-do-list want de zaak is helder
Nu paypal aangeschreven over hoe te reclameren, want ik had natuurlijk ten tijde van de betaling nog geen Paypal account, ik hoor wel wat ze er van zeggen.
Voor aangifte bij de politie wacht ik het weekend nog even af, eerlijk is eerlijk, week 38 is nog niet om
Topictitel aangepast en > SF
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verbaast me opzich wel, ik had iig verwacht dat iedereen een doos chinacrap zou toegestuurd krijgen op zijn minst.. o.a. doordat ze toch wel groot bezig leken door de radio reclames enzo.
Dan heb je toch niet met paypal betaald of wel?Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:25:
Je gaat Paypal vragen je geld terug te krijgen terwijl je niet via Paypal hebt betaald?Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:25:
Ook ik ben er ingestonken, ik had wel aldoor het gevoel dat er net zo goed een doos bakstenen geleverd kon gaan worden, maar toch de gok wagen eh!
edit:spuit 11 xD
Verwijderd
Het rare is dat studenten.net het aanraadde om zo'n box te bestellen, anders had ik het ook nooit geloofd. Je zou toch zeggen dat studenten.net wel verstand van zaken heeft, maar blijkbaar zijn zij ook opgelicht.

Het kwam zelfs op de radio, dan verwacht je toch wel iets. (in ieder geval dat het geen oplichting is)
Maar goed, dat is misschien een beetje naïef, iedereen kan een radio reclame starten..
Ben overigens niet opgelicht, ik had wat Deal Extreme troep verwacht en dat koop ik zelf wel
Maar goed, dat is misschien een beetje naïef, iedereen kan een radio reclame starten..
Ben overigens niet opgelicht, ik had wat Deal Extreme troep verwacht en dat koop ik zelf wel
[ Voor 20% gewijzigd door Afvalzak op 20-09-2013 16:31 ]
Precies, en ik snap niet dat dit soort dingen dan niet gecheckt kunnen worden.Afvalzak schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:19:
Het kwam zelfs op de radio, dan verwacht je toch wel iets. (in ieder geval dat het geen oplichting is)
Bedoel die reclame is betaald, door een persoon met een naam en een andres etc etc.
Zelfde als plof bv's, iemand zou gewoon maar 1 / 2 keer een BV mogen hebben OOIT of er moet 10 jaar tussen zitten.
Dit is gewoon erg makkelijk cache en na een jaar of 5 pakken ze die gene "misschien" krijgt hij 2 jaar celstraf en heeft hij makkelijk 80k verdient. ( wss dubbele )
Verwijderd
Helaas heb ik meerdere dozen besteld dus voor een aardig bedrag opgelicht. Ik heb ondertussen al aangifte gedaan en raad jullie hetzelfde aan. Ik heb de volgende gegevens weten te verzamelen van de oplichters en deze ondertussen gedeeld met de politie:
Naam bedrijf: Smart Connect Services BV
Straat: Weegschaalstraat 3
Plaats: Eindhoven
KvK nr: 24339800
BTW Nr: NL810997356B01
Opgericht in 31-10-2002.
Telefoonnummer 0645931046 (wordt niet opgenomen)
IP Adres: 10.68.139.65 (Wie is er handig?
)
Het geld is geregeld door tussenpersoon Stichting Mollie BV (check mollie.nl, zij zouden dus meer gegevens moeten hebben die ze natuurlijk niet delen)
Mocht iemand meer info hebben, lets share!
Naam bedrijf: Smart Connect Services BV
Straat: Weegschaalstraat 3
Plaats: Eindhoven
KvK nr: 24339800
BTW Nr: NL810997356B01
Opgericht in 31-10-2002.
Telefoonnummer 0645931046 (wordt niet opgenomen)
IP Adres: 10.68.139.65 (Wie is er handig?
Het geld is geregeld door tussenpersoon Stichting Mollie BV (check mollie.nl, zij zouden dus meer gegevens moeten hebben die ze natuurlijk niet delen)
Mocht iemand meer info hebben, lets share!
Wikipedia: Private networkVerwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:22:
IP Adres: 10.68.139.65 (Wie is er handig?)
10.68.139.65 is niet z'n ip hoor, dat is namelijk een private range
Ik had ook 2 boxen besteld voor 13,50. Inmiddels bij PayPal een claim ingediend, anders door naar ICS.
Ik had ook wel mijn twijfels maar het lage bedrag de zekerheid van PayPal en de reclames oa. op Fok.nl hebben me toch overgehaald de gok te wagen.
We zullen zien hoe dit afloopt
ik vind het heel vervelend dat dit gebeurt maar kan er in mijn situatie niet mee zitten. Ik heb de gok bewust gemaakt
Ik had ook wel mijn twijfels maar het lage bedrag de zekerheid van PayPal en de reclames oa. op Fok.nl hebben me toch overgehaald de gok te wagen.
We zullen zien hoe dit afloopt
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
is er een link naar het topic van fok ?
http://forum.fok.nl/topic/2021850/10/25Mektheb schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:26:
is er een link naar het topic van fok ?
Wie zegt dat die reclame betaald is? Misschien is dat ook wel op de pof geweest.Mektheb schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:21:
[...]
Precies, en ik snap niet dat dit soort dingen dan niet gecheckt kunnen worden.
Bedoel die reclame is betaald, door een persoon met een naam en een andres etc etc.
Zelfde als plof bv's, iemand zou gewoon maar 1 / 2 keer een BV mogen hebben OOIT of er moet 10 jaar tussen zitten.
Dit is gewoon erg makkelijk cache en na een jaar of 5 pakken ze die gene "misschien" krijgt hij 2 jaar celstraf en heeft hij makkelijk 80k verdient. ( wss dubbele )
Daar ga ik vanuit dan, vaak als ik iets op de POF wil betalen, moeten ze toch echt een legitimatie of w/e hebben.Skatespeare schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:34:
[...]
Wie zegt dat die reclame betaald is? Misschien is dat ook wel op de pof geweest.
Dus ja gegevens.
Ach ook hier een slachtoffer. Besteld n.a.v. de diverse advertenties.
Melding gemaakt PayPal, en aangifte gedaan op mijnpolitie.nl
Nu maar afwachten hoe PayPal het op pakt en wat oom agent gaat doen.
Doorverwijzing naar Tweakers en Fok topics meegegeven.
>Shame Mode<
Melding gemaakt PayPal, en aangifte gedaan op mijnpolitie.nl
Nu maar afwachten hoe PayPal het op pakt en wat oom agent gaat doen.
Doorverwijzing naar Tweakers en Fok topics meegegeven.
>Shame Mode<

Verwijderd
Hier kun je aangifte doen voor internet oplichting:
https://www.mijnpolitie.nl/aangifteio.shtml
https://www.mijnpolitie.nl/aangifteio.shtml
Als tweaker zou ik daar toch niet gaan lezen
ik ga Acer bellen, deze ads verschenen op mijn Acer laptop derhalve zijn zij mede-schuldig.
Ja, groot gelijk.... en gelijk je virusscanner ook, want die hebben de website niet geblokt toen je wilde bestellen.

Soit, het was wel de eerste reactie die ik kreeg te lezen toen ik op de link van fok klikte - of die representatief is weet ik dus niet
Sarcasme met je wel kunnen onderscheiden natuurlijk
Het was te verwachten, toch uit nieuwsgierigheid iets besteld een maand terug. Gelukkig valt de schade mee .. 6,75 euro. Maar goed, als iedereen zo denkt tikt dat wel aan. Met iDeal betaald, dus maar even snel aangifte gedaan en het voorbeeldbriefje naar de ING verstuurd. 5 minuten werk.
Niet dat er ooit ook maar op 1 van mijn aangiftes is gereageerd .. we zullen zien
Ach ja, zo stimuleer je de economie toch nog een beetje .. je doneert (al dan niet vrijwillig) geld en waarschijnlijk wordt dat aan een mooie auto of boot uitgegeven.
Niet dat er ooit ook maar op 1 van mijn aangiftes is gereageerd .. we zullen zien
Ach ja, zo stimuleer je de economie toch nog een beetje .. je doneert (al dan niet vrijwillig) geld en waarschijnlijk wordt dat aan een mooie auto of boot uitgegeven.
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Ook ik had de gok gewaagd. Maar vond het al wel een beetje verdacht. Dus ook via Paypal betaald. En tegenstelling tot wat sommigen beweren ben je dan in principe gewoon verzekerd en zou je het geld terug behoren te krijgen.
Verder uiteraard aangifte gedaan bij de politie, en hierbij de oproep aan iedereen om dat te doen! Ook al is het maar 6,75 euro! Veel aangiften zorgen dat de politie er werk van kan maken! Kan online via www.MijnPolitie.nl. Kleine moeite!
Misselijke aan deze streek is namelijk dat een flinke doelgroep van gratis producten juist de groep is met weinig geld en die worden hierdoor bijzonder hard getroffen. Dus bij Paypal claim indienen en altijd aangifte doen bij de politie!
Verder uiteraard aangifte gedaan bij de politie, en hierbij de oproep aan iedereen om dat te doen! Ook al is het maar 6,75 euro! Veel aangiften zorgen dat de politie er werk van kan maken! Kan online via www.MijnPolitie.nl. Kleine moeite!
Misselijke aan deze streek is namelijk dat een flinke doelgroep van gratis producten juist de groep is met weinig geld en die worden hierdoor bijzonder hard getroffen. Dus bij Paypal claim indienen en altijd aangifte doen bij de politie!
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Ik had ook bijna een bestelling geplaatst maar vond het toch allemaal te wazig klinken en zo'n box vol met troep hoefde ik eigenlijk ook niet. Had toch niet verwacht dat het echt oplichters waren eerlijk gezegd, maar de site zag er wel heel amateuristisch uit....
Facts don't care about your feelings
Verwijderd
Ook IK ben er in getrapt. Ik ben normaal gesproken ook redelijk sceptisch. Het werd gepromoot door skyradio, waarin ze ook vertelden dat zij het bedrijf hebben laten checken. Ik had twee keer box 2?3? Dus totaal 54,88 betaald. Nu ik het rekeningnummer google kom ik op eerdere oplichtingen terecht, o.a. in 2012 via 1 bundel.nl.
Zoek maar eens op: 524590958
Zoek maar eens op: 524590958
Ik had hetzelfde. Veel dingen waar je niks aan hebt of al hebt.. Maar toch erg vervelend voor veel mensen, al gaat het gelukkig bij veel mensen om kleine bedragen. Het is wel opvallend dat er zo'n groot aantal mensen is opgelicht, weet niet of dat eerder zo gebeurd is.YoshiBignose schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:24:
Ik had ook bijna een bestelling geplaatst maar vond het toch allemaal te wazig klinken en zo'n box vol met troep hoefde ik eigenlijk ook niet.
Jammer dat er zoveel mensen op deze manier zijn opgelicht. Er zijn genoeg websites die ook boxen aannbieden en wel leveren. Niet positief voor het vertrouwen van de sector.
Probleem is, deze winkel zou op '1 tijdstip in de toekomst' alles uitleveren.Radical1980 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:58:
Jammer dat er zoveel mensen op deze manier zijn opgelicht. Er zijn genoeg websites die ook boxen aannbieden en wel leveren. Niet positief voor het vertrouwen van de sector.
Ja, als je dat feit weet, weet je natuurlijk dat het klink klare onzin is. Andere sites leveren gewoon direct.
code:
1
2
3
4
5
6
| Webshop closed.We sincerely apologize for the inconvenience. The shop www.mijngratisbox.nl has been closed. Please try again in a few days. If this is your domain please contact us. |
apart ... iemand al wat geleverd gekregen?
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Waarom denk je überhaupt dat er iemand ook maar iéts gaat ontvangen dan?Bockelaar schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:52:
Nickname does not reflect reality
Ik denk het niet. Want dat zal zeer waarschijnlijk niet gaan gebeuren. Als een topic vol over duistere activiteiten staat en nu iedereen aangifte doet, dan heb jij nog hoop op ontvangst?Bockelaar schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:52:
code:
1 2 3 4 5 6 Webshop closed.We sincerely apologize for the inconvenience. The shop www.mijngratisbox.nl has been closed. Please try again in a few days. If this is your domain please contact us.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Niet positief, maar wel effectief, mensen worden hopelijk weer wat bewuster van het geheel.Radical1980 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:58:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
En dan is 6,75 relatief weinig leer-geld.SinergyX schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:59:
[...]
Niet positief, maar wel effectief, mensen worden hopelijk weer wat bewuster van het geheel.
Bij mij kostte dat 150 euro.... (11 jaar geleden)
Volgens Paypal Facebook:
https://www.facebook.com/PayPalNederland?hc_location=stream
Iedereen krijgt zun geld terug!
PSN/XBL: DarkTaufu
bijna. Om "iedereen" te linken aan "paypal" werkt niet, Ideal valt er niet onder.Tjiwa schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:24:
Volgens Paypal Facebook:
Overigens vind ik dit echt humor, ja zelfs omdat mensen gewoon opgelicht zijn. Ik hoop dat men iets beter gaat na denken en fatsoenlijker met hun geld omgaan na deze oplichting. In feite was het zo duidelijk en nu kan ik mij best voorstellen dat Piet (60), en Tinneke (56) (fictief hé) als onbekende op het internet in zoiets trappen maar er zijn ook zat tweakers die hier aan mee hebben gedaan. Natuurlijk schuilen deze nu vanwege wat schaamte (op enkele na ) maar ik weet zeker dat zelfs hier zo'n 20~ opgelicht zijn. Dit met allerlei verhalen op andere fora's verwacht ik dat er echt ontzettend veel mensen opgelicht zijn. Naast de "humor" zou je haast moeten gaan huilen over het niveau wat de gemiddelde internetter / aankoper heeft.

Je hebt inderdaad gelijk, ikzelf zag die aanbieding ook, maar ergens in me achterhoofd dacht ik... hoe gaan ze hier nou aan verdienen, onmogelijk voor bedrijven om ooit deze kosten terug te verdienen. Daarom had ik deze aanbieding laten varen.douweegbertje schreef op maandag 23 september 2013 @ 18:44:
[...]
bijna. Om "iedereen" te linken aan "paypal" werkt niet, Ideal valt er niet onder.
Overigens vind ik dit echt humor, ja zelfs omdat mensen gewoon opgelicht zijn. Ik hoop dat men iets beter gaat na denken en fatsoenlijker met hun geld omgaan na deze oplichting. In feite was het zo duidelijk en nu kan ik mij best voorstellen dat Piet (60), en Tinneke (56) (fictief hé) als onbekende op het internet in zoiets trappen maar er zijn ook zat tweakers die hier aan mee hebben gedaan. Natuurlijk schuilen deze nu vanwege wat schaamte (op enkele na ) maar ik weet zeker dat zelfs hier zo'n 20~ opgelicht zijn. Dit met allerlei verhalen op andere fora's verwacht ik dat er echt ontzettend veel mensen opgelicht zijn. Naast de "humor" zou je haast moeten gaan huilen over het niveau wat de gemiddelde internetter / aankoper heeft.
Maar alsnog, fijn dat iedereen via PayPal hun geld terug krijgen.
PSN/XBL: DarkTaufu
Toch vind ik het niet zo heel gek hoor. Je had ook altijd op de hogescholen de Studentenbox, dat was een box vol met reclame en uitprobeerseldingen die mogelijk nieuw op de markt komen of dat net zijn. In dit geval leek dat er ook een beetje op.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Er was slechts 1 klein heel subtiel verschilletje : Iedereen kon deze bestellen...MsG schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:08:
Toch vind ik het niet zo heel gek hoor. Je had ook altijd op de hogescholen de Studentenbox, dat was een box vol met reclame en uitprobeerseldingen die mogelijk nieuw op de markt komen of dat net zijn. In dit geval leek dat er ook een beetje op.
Bedrijven zijn best te porren voor een Studentenbox aangezien dat een redelijk duidelijke doelgroep is die exact in de periode zit dat de "merkenkeuzes voor het leven gemaakt gaan worden". Of jij nou Perla of DE koffie in die box krijgt bepaalt waarschijnlijk je koffie keuze totdat je gaat samenwonen / trouwen / kind krijgt.
Met zo'n potentieel mag er best geinvesteerd worden, bij student 1 kost het wat, bij student 2 halen ze dit "verlies" ruimschoots weer terug door een klant voor x jaar te hebben.
Een ibood maakt geen radio-reclame want die weet gewoon dat hun doelgroep het vanzelf wel hoort / al op de site zit. Een groupon (zag ik vandaag langskomen) maakt geen reclame want die weet ook exact welk type klant ze hebben verkocht.
Maar dit was gewoon zonder doelgroep gewoon in het wilde weg adverteren en daar zou een bedrijf aan meedoen? Nee, niet echt.
Tjah ik ga niet klagen, er moet waarschijnlijk van mij nog ergens een topic van rond 2001 te vinden zijn waar ik ben opgelicht voor 120 gulden, Gotters zijn toen zo vriendelijk geweest om dat bedrag aan me terug te storten, dus ik ga zeker geen mensen belachelijk maken in dit topic, gewoon erg vervelend, zou me niet te druk maken, naar je geld kun je sowiesow fluiten, zou me niet verbazen als een aantal merken hierop zouden inspelen en alsnog gedupeerden een box gaan sturen.
Het jammere is dat dit waarschijnlijk niet kan, want de klantenlijst zal ook foetsie zijn. Dus of je geeft weer gratis boxen weg waar iedereen zich op mag inschrijven of je hebt iets leuks bedacht wat praktisch onuitvoerbaar zal zijn.raptorix schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:43:
zou me niet verbazen als een aantal merken hierop zouden inspelen en alsnog gedupeerden een box gaan sturen.
Er is niet echt een manier om enkel de gedupeerden te bereiken en met social media (en de ellendigheid van de huidige mens) is het ook niet realistisch om te verwachten dat als jij zo'n actie opzet met open inschrijving dat niet de halve wereldbevolking er gebruik van gaat maken
Wellicht alleen via paypal, die heeft natuurlijk wel een lijst met adressen naar wie er zo'n box heen zou moeten.. maar die gaan daar geen moeite in stoppen.. en kun je je afvragen of het juridisch wel mag, dat paypal (met goede bedoelingen) jouw gegevens aan een bedrijf geeft waar jij in 1e instantie geen toestemming voor hebt gegeven..
Verwijderd
Update over ‘Mijn Gratis Box’-oplichting: Allereerst heel vervelend dat zoveel mensen opgelicht zijn door een kwaadwillende webwinkel.
We merkten dat er veel onduidelijkheid is over of mensen die met PayPal betaald hebben aan mijngratisbox.nl wel of niet hun geld terug kunnen krijgen. We hebben goed nieuws: De betalingen aan mijngratisbox.nl vallen inderdaad onder onze regeling Aankoopbescherming. Lees op onze Facebook-pagina welke stappen je moet ondernemen om je geld terug te krijgen: http://on.fb.me/18kDl40.
Voor vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice 0900-2658950 (ma-vrij 8:00-16:30u)
verified.
We merkten dat er veel onduidelijkheid is over of mensen die met PayPal betaald hebben aan mijngratisbox.nl wel of niet hun geld terug kunnen krijgen. We hebben goed nieuws: De betalingen aan mijngratisbox.nl vallen inderdaad onder onze regeling Aankoopbescherming. Lees op onze Facebook-pagina welke stappen je moet ondernemen om je geld terug te krijgen: http://on.fb.me/18kDl40.
Voor vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice 0900-2658950 (ma-vrij 8:00-16:30u)
verified.
[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 24-09-2013 14:00 ]
Verwijderd
@Rgm en @Afvalzak Paypal betalingen kun je doen zonder eigen Paypal account met creditcard, een zogenaamd gastaccount, kost je wel een telefoontje om je claim te plaatsen omdat je dat dan niet via de site kan doen maar dat regelen ze dan telefonisch verder. Er zijn vast meer mensen die het zo betaald hebben, en de oplichters hopen natuurlijk dat die niet allemaal gaan claimen en ze zo toch nog geld via Paypal binnenkrijgen.
Ook inmiddels aangifte gedaan, ik hoop dat iedereen dat wel doet, ook de sites en radiostations die het gepromoot hebben, hoe meer kans dat er misschien nog iets aan gedaan gaat worden (ijdele hoop)
Ook inmiddels aangifte gedaan, ik hoop dat iedereen dat wel doet, ook de sites en radiostations die het gepromoot hebben, hoe meer kans dat er misschien nog iets aan gedaan gaat worden (ijdele hoop)
Over de echtheid van het bericht van Paypal:
(ook al eerder aangegeven in dit topic)
(ook al eerder aangegeven in dit topic)
Verwijderd
Ook maar even aangifte gedaan ! En natuurlijk een claim ingediend bij PayPal.
Was ook te mooi om waar te zijn , maar was weer even lekker naïef en toch 2 x een box besteld.
Beide via PayPal en gelukkig staat op FB dat iedereen die gedupeerd is , zijn geld terug krijgt.
Ook maar even gelijk de info van PayPal via mijn FB gedeeld voor degene die niet op tweakers.net actief zijn.
Was ook te mooi om waar te zijn , maar was weer even lekker naïef en toch 2 x een box besteld.
Beide via PayPal en gelukkig staat op FB dat iedereen die gedupeerd is , zijn geld terug krijgt.
Ook maar even gelijk de info van PayPal via mijn FB gedeeld voor degene die niet op tweakers.net actief zijn.
Ik heb geen gratis box besteld maar een paypal woordvoerder was vanochtend op BNR en die schatte een omzet van 300k tot 500k en 10% was via Paypal betaald.
Omdat veel mensen toch niet voor de goedkoopste box waren gegaan of er meerdere hebben gekocht,
Hij had het over 20k klanten en dat lijkt me sterk omdat het order nummer maar tot maximaal 13k ging?
Dus een omzet van 150k tot 250k lijkt mij meer reeel met een 20% aandeel van Paypal.
Omdat veel mensen toch niet voor de goedkoopste box waren gegaan of er meerdere hebben gekocht,
Hij had het over 20k klanten en dat lijkt me sterk omdat het order nummer maar tot maximaal 13k ging?
Dus een omzet van 150k tot 250k lijkt mij meer reeel met een 20% aandeel van Paypal.
[ Voor 27% gewijzigd door Sen op 25-09-2013 08:37 ]
das een best lucratieve scam dan zeg...hoop dat ze deze figuren pakken en ergens in een kerker weg gooien echter betwijfel ik of dat gebeurt.want heb al zo veel van dit soort topics voorbij zien komen en nog nooit gehoord dat ze die mensen gepakt hebben...
Verwijderd
Oppakken en in de bak lazeren.
En onthoud lieve kijkbuiskinderen: een combinatie van bedroevend slechte webdesign, afwezigheid van keurmerken en referenties en een aanbieding die te mooi lijkt om waar de zijn equals oplichting.
En onthoud lieve kijkbuiskinderen: een combinatie van bedroevend slechte webdesign, afwezigheid van keurmerken en referenties en een aanbieding die te mooi lijkt om waar de zijn equals oplichting.
Verwijderd
Toen ik de website had bekeken vermoede ik het al.
Blijkbaar zijn wij nederlanders en ook sommige tweakers nogsteeds lekker naïef.
Blijkbaar zijn wij nederlanders en ook sommige tweakers nogsteeds lekker naïef.
Oh ja, Keurmerken. Want dat staat zo mooi. Wist je dat je keurmerken tegenwoordig gewoon kunt 'kopen'? Je koopt dan gewoon een paar mooie logo's, het keurmerk zelf doet geen eens controle, als ze maar geld binnenkrijgen. Alleen de Thuiswinkelwaarborg zegt wat, het gros van de keurmerken laat zomaar iedereen toe zo lang ze maar een zak geld over de toonbank gooien. Een keurmerk zegt echt 0,0.Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:37:
Oppakken en in de bak lazeren.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
'Nepwebwinkel Mijngratisbox stal bijna half miljoen euro'
http://www.nu.nl/tech/358...na-half-miljoen-euro.html
http://www.bnr.nl/?servic...ragment=20130925082200300
Yes, wilde hem net linken.Carfanatic schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:15:
Zo te zien erg professionele oplichtingspraktijk....
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Verwijderd
Ik heb het natuurlijk wel over een keurmerk dat houd snijd. Maar laten we even wel wezen, dit initiatief schreeuwde oplichterij aan alle kanten. Keurmerk of niet.Royeboi schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:02:
[...]
Oh ja, Keurmerken. Want dat staat zo mooi. Wist je dat je keurmerken tegenwoordig gewoon kunt 'kopen'? Je koopt dan gewoon een paar mooie logo's, het keurmerk zelf doet geen eens controle, als ze maar geld binnenkrijgen. Alleen de Thuiswinkelwaarborg zegt wat, het gros van de keurmerken laat zomaar iedereen toe zo lang ze maar een zak geld over de toonbank gooien. Een keurmerk zegt echt 0,0.
misdaad loont.Carfanatic schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:15:
en high tech crime unit van de politie weet niet van wie de site was
d:)b
duidelijk dus.....
Nickname does not reflect reality
Ik heb even naar dat 06 nummer gebeld wat op de pagina staat en er werdt direct opgenomen . Hij zegt dat hij de eigenaar van yourbox.nl is en dat alles netjes geleverd wordt . En dat hij moe wordt van alle telefoontjes want ik ben al de zoveelste...
Ik ben benieuwd hoeveel slachtoffers via Tweakers en dit topic zijn binnengekomen. Wat mij betreft had hier wel wat eerder actief in de TS en titel een flinke waarschuwing mogen staan, het was immers van begin af aan al een mysterieus zaakje.
edit; natuurlijk is er zoiets als eigen verantwoordelijkheid, maar zulke topics gericht op impulsaankopen (waar mijngratisbox.nl ook onder valt) zorgt ervoor dat er onnodig veel mensen geld kwijt raken, dat lijkt me niet de bedoeling van een forum.
[ Voor 21% gewijzigd door Royeboi op 25-09-2013 14:49 ]
Ik had het al gedacht, maar toch maar even een claim ingediend bij paypal nu met de definitieve bevestiging dat het een scam is. Ik moet zeggen dat yourbox er toch iets beter uitziet, maar ik ga niet weer bestellen want zoals altijd: als het te mooi is om waar te zijn....
Hoe kom je aan die WHOIS gegevens? Voor .nl is dit standaard afgeschermd. Alleen white-listed IP's (Van registrars) kunnen die info zien. En die moeten zich natuurlijk houden aan de privacy voorwaardes.coyote1980 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:31:
[...]
[...]
[...]
Het ziet er allemaal een beetje fishy uit, maar ik denk dat afsplitsen een betere optie is dan dit topic verder vervuilen...
Uhmmm gewoon op SIDN site. Daar kan en mag iedereen bij hoor. Het is gewoon publieke informatie.TECHcrime schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:50:
[...]
Hoe kom je aan die WHOIS gegevens? Voor .nl is dit standaard afgeschermd. Alleen white-listed IP's (Van registrars) kunnen die info zien. En die moeten zich natuurlijk houden aan de privacy voorwaardes.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Dat zeg je toch niet tegen een klant.Rockvee2 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:42:
En dat hij moe wordt van alle telefoontjes want ik ben al de zoveelste...
Nog even een aanvulling: ook kloppen de AV niet...
Dat moet binnen 7 werkdagen zijn. Door deze omissie heeft iedereen 30 dagen om te ontbinden. Zegt an sich natuurlijk niets over evetuele betrouwbaarheid, maar slordig is het wel.6.2
Klant heeft het recht de op afstand gesloten Overeenkomst met YourBox binnen 7 kalenderdagen na ontvangst van een product, zonder opgave van redenen, kosteloos te ontbinden. Slechts de rechtstreekse kosten voor de retourzending komen voor rekening van Klant. Klant dient derhalve zelf de retourkosten te dragen. Eventuele door Klant betaalde kosten voor verzending en betaling van het product naar Klant zullen bij retour van de gehele bestelling aan Klant worden terugbetaald.
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Een nieuwe topic lijkt me inderdaad een beter plan, let wel, geen toevoeging van oplichting hieraan vast plakken omdat dit nog niet is bewezen

[ Voor 53% gewijzigd door Celluiar op 25-09-2013 14:57 ]
Mja, ik weet van Go-Tan dat ze wel eens met dit soort weg geef acties mee doen om hun merk te promoten, lijkt me ook gewoon een box met samples wat best mogelijk is.
Je kan altijd met een van die bedrijven contact op nemen om te checken of ze er aan mee werken.
Andere kant is natuurlijk, wil je 10 euro zooi. Voor 10 euro kan je bij de winkel ook producten kopen die je wel nodig hebt en loop je het risico ook niet.
edit: deze post ging ook over yourbox
Je kan altijd met een van die bedrijven contact op nemen om te checken of ze er aan mee werken.
Andere kant is natuurlijk, wil je 10 euro zooi. Voor 10 euro kan je bij de winkel ook producten kopen die je wel nodig hebt en loop je het risico ook niet.
edit: deze post ging ook over yourbox
[ Voor 4% gewijzigd door EiT op 25-09-2013 15:31 ]
Druk en zetfouten voorbehouden.
Ook de algemene voorwaarden bij SIDN gelezen dat je het niet mag openbaar maken door middel van druk, fotokopie of op welke wijze dan ook?Standeman schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:55:
[...]
Uhmmm gewoon op SIDN site. Daar kan en mag iedereen bij hoor. Het is gewoon publieke informatie.
7 kalenderdagen is toch minder dan 7 werkdagen als daar nog een weekend tussenzit.... Wat is hier dan v verkeerd aan? Deze voorwaarden zijn gewoon een aanvulling op de wet koop op afstand, niet de wet zelf.coyote1980 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:56:
[...]
Dat zeg je toch niet tegen een klant.
Nog even een aanvulling: ook kloppen de AV niet...
[...]
Dat moet binnen 7 werkdagen zijn. Door deze omissie heeft iedereen 30 dagen om te ontbinden. Zegt an sich natuurlijk niets over evetuele betrouwbaarheid, maar slordig is het wel.
Ah, nvm. Houder wordt idd weergegeven. Adres is van de hoster. Ik heb niets gezegd xDStandeman schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:55:
[...]
Uhmmm gewoon op SIDN site. Daar kan en mag iedereen bij hoor. Het is gewoon publieke informatie.
Berichten over yourbox.nl zijn afgesplitst naar een apart topic: [waarschijnlijk oplichting] Yourbox gratis box actie
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Aaah kut, 2x 6,75 lichter.
En mijn vriendin notabene 4x 6,75.
Ben er flink pissig over.
En mijn vriendin notabene 4x 6,75.
Ben er flink pissig over.
Nee
Mijn zus had ook een box besteld. Ik had haar van te voren nog gewaarschuwd (daarom er is dus zelf ook geen besteld). De alarmbellen begonnen bij mij al te rinkelen.
Er stonden ook dingen als "een USB-stick van 8Gb". In principe kunnen ze dus een 1 GB USB-stick leveren....
If it sounds to good to be true, it probably is....
Er stonden ook dingen als "een USB-stick van 8Gb". In principe kunnen ze dus een 1 GB USB-stick leveren....
If it sounds to good to be true, it probably is....
http://www.mijngratisbox.nl/
PAS OP DE WEBSITE IS WEER ONLINE!!!
http://www.opgeletopinter.../topic,13764.new.html#new
http://www.opgeletopinter.../topic,13764.new.html#new
[ Voor 34% gewijzigd door John Doos op 26-09-2013 10:56 ]
Nee
858 personen vinden dit leuk. Wees de eerste van je vrienden.John Doos schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:50:
http://www.mijngratisbox.nl/
Deze winkel is in aanbouw. Eventueel geplaatste orders zullen niet worden gehonoreerd of verwerkt
Nog niks te koop dus
Nog niks te koop dus
Ondertussen is de shop overigens weer offline, gelukkig maar.
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
PayPal heeft het onderzoek naar uw kwestie afgerond.
Referentienummer:
Transactiedatum: 15 aug 2013
Transactiebedrag: -6,75 EUR
E-mail verkoper: info@mijngratisbox.nl
Naam verkoper: Smart Connect Services BV
Ons onderzoek is afgesloten en we hebben uw geld teruggevorderd. 6,75 EUR
is op uw rekening bijgeschreven. Dit is het maximumbedrag dat we hebben
kunnen incasseren. Houdt u er rekening mee dat het maximaal vijf werkdagen
kan duren voordat de bijschrijving op uw rekening verschijnt.
We betreuren deze gang van zaken, maar we hopen dat u tevreden bent met de
oplossing van de claim.
Hartelijk dank,
Sabrina
PayPal
Referentienummer:
oplossing van de claim.
Hartelijk dank,
Sabrina
PayPal
Krijg 'm ook netdominicr schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:41:
PayPal heeft het onderzoek naar uw kwestie afgerond.
Referentienummer:
oplossing van de claim.
Hartelijk dank,
Sabrina
PayPal
Baggerzooi... zojuist maar eens ff kijken waar mijn boxje bleef, vond het al verdacht lang duren ondertussen
Naja jammer maar helaas, c'est la vie; risico van het vak. Heb wel eens vaker zo'n box besteld die wel netjes geleverd werd (weliswaar niet bij dit 'bedrijf'). Blij dat ik iig geen duurdere box genomen heb 
Helaas betaald via iDeal, volgende keer misschien toch maar via Paypal ivm betere verzekering/bescherming.
Helaas betaald via iDeal, volgende keer misschien toch maar via Paypal ivm betere verzekering/bescherming.
Iemand ooit nog iets gehoord..?
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Yup, gisteren het volgende ontvangen per e-mail:NeoMe schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:35:
Iemand ooit nog iets gehoord..?
Ze komen er dus mee weg ..Geachte mevrouw, heer,
Zes maanden geleden heeft u aangifte gedaan van oplichting op internet. Uw gegevens zijn verwerkt in een landelijke database en inmiddels geanalyseerd. Op dit moment zijn er te weinig aanknopingspunten voor een strafrechtelijk onderzoek. Zodra dat wel het geval is, ontvangt u daarover uiteraard een mail.
Met vriendelijke groet,
Landelijk Meldpunt Internetoplichting (LMIO)
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)