Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-08 09:00
B111 en b112 zijn officiële releases, de b119 en b122 zijn beta releases .
Deze mag je testen met behoud van garantie (wel alleen de originele gebruiken)
Kan je zelf de b119 aanraden deze werkt zeer stabiel en betere accutijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het makkelijkst is kijken op XDA of op Huaweiblog.de. Daar worden vaak nieuwe firmwares gepost, en meestal staat er gewoon bij voor welke regio het is. B122 ondersteunt in ieder geval NL, die heb ik er namelijk bij mijn vrouw opgezet met een factory reset. B119 blijft NL ondersteunen als je dat al had, maar na een factory reset weet ik niet zeker of het blijft. De rom zelf zal het dus waarschijnlijk niet ondersteunen. Ik weet niet meer zeker of ik nou B118 of 119 had getest.

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 02-12-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:37

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Van het weekend naar b122 gegaan met root & clockworkmod & Eem patch uit b116 die de mogelijkheid geeft om je sd kaart voor opslag te gebruiken zodat al je appdata daarheen gaat. Er zijn games die makkelijk 2 GB downloaden dus dan is een sd kaart een must. Nl taal zit erin maar autocorrect woordenboek niet. Maar ik heb swype erop gezet en die download zelf een woordenboek.

Ben wel heftig ontevreden over de accu. 7:00 van de lader en om 21:00 volledig leeg. Zelfs als gps en Google now uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 00:06
Vandaag voor mijn vrouw het toestel in ontvangst genomen.
Echt een te mooi toestel :9

Ik ga deze dus ook nemen. Heel mooi groot en helder beeld en een verademing ten opzichte van mijn Xperia Ray _/-\o_

Momenteel echt veel last van jaloezie!

[ Voor 9% gewijzigd door Vlassie1980 op 04-12-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Beste mensen,

Ik heb gehoord dat er ook een chinese versie van de Huawei Ascend P6 is met 16GB geheugen en Dual Sim. Zie ook deze ebay advertentie:
http://www.ebay.nl/itm/Hu...ash=item3f2cefa399&_uhb=1

Zelf kan ik hier echter weinig over vinden, ook omdat mijn chinees vrij beroerd is ;)
Weten jullie of dit klopt en of deze versie ergens te bestellen valt?
Ik kom iig niet verder met dat er een Ascend P6 U06 en Ascend P6 T00 is.

Hoor het graag!

p.s. lijkt jullie de Ebay verkoper betrouwbaar? zelf geen ervaring mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Redbaard op 04-12-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Simontjee schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:13:
Beste mensen,

Ik heb gehoord dat er ook een chinese versie van de Huawei Ascend P6 is met 16GB geheugen en Dual Sim. Zie ook deze ebay advertentie:
http://www.ebay.nl/itm/Hu...ash=item3f2cefa399&_uhb=1

Zelf kan ik hier echter weinig over vinden, ook omdat mijn chinees vrij beroerd is ;)
Weten jullie of dit klopt en of deze versie ergens te bestellen valt?
Ik kom iig niet verder met dat er een Ascend P6 U06 en Ascend P6 T00 is.

Hoor het graag!

p.s. lijkt jullie de Ebay verkoper betrouwbaar? zelf geen ervaring mee.
De 16GB versie die hij aanbiedt met dual sim is voor CDMA netwerken (USA geloof ik). Die is niet compatible met de NL netwerken, of in ieder geval niet met 3G/HSDPA zoals wij dat gebruiken. Ook heeft die geen MicroSD slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het echt een prima telefoon!
Hoef alleen niet in mijn statusbalk bovenaan het exacte percentage van mijn batterij te zien. Kan niet vinden waar ik dit weg kan halen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:32:
[...]

De 16GB versie die hij aanbiedt met dual sim is voor CDMA netwerken (USA geloof ik). Die is niet compatible met de NL netwerken, of in ieder geval niet met 3G/HSDPA zoals wij dat gebruiken. Ook heeft die geen MicroSD slot.
Je had gelijk inderdaad. Heb nu de Huawei Ascend G700. Prima telefoon met dual sim. Alleen 1 nadeel. Ik gebruikte mijn samsung telefoon altijd in een dockingstation van philips als wekker. Maar de huawei heeft de usb stekker andersom zitten, waardoor het scherm tegen de achterkant van het dockingstation komt te zitten.. Heb al gezocht, maar ben bang dat hier geen adapters voor zijn.
Kan het stekkertje draaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Best weinig aandacht voor een "telefoon van het jaar".

Heb er ook naar gekeken, maar mistte vooral NFC en 4G.

Verder zijn het prima specs voor een high-midrange foon.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Wat doen jullie met die meldingen over power-hungry apps? Als hij begint te zeuren over Gmail of Facebook heb ik namelijk geen idee wat ik ermee aan moet.

Inmiddels ben ik weer terug naar mijn iPhone 5, die zit nog op 30-40% accu namelijk als ik ga slapen itt to de P6 die het maar tot 20:30-21:00 volhield alvorens helemaal leeg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik mag halverwege deze maand ook mijn contract verlengen, en ik neig ook nog steeds erg naar deze telefoon. Via GSMtopdeal.nl kost hij me maar 22,50 per maand. Mijn vrouw heeft hem inmiddels ook al bijna een week in gebruik.

Heb nu nog een Xperia Ray en dat is een dramatische telefoon qua performance. Komt door de beperkte hoeveelheid geheugen en omdat het toestel zo klein is en ik dus overal typefouten maak. Ik snak echt naar een nieuw toestel. De Xperia SP is ook een toestel dat je voor 22,50 bij GSMtopdeal kunt afnemen maar ik ben daar wat huiveriger voor omdat:

- Ik geen goede ervaring heb met Xperia telefoons
- Het design niet zo mooi is als de Huawei
- De camera matig is

Voor 22,50 gaat het dus waarschijnlijk de Ascend P6 worden :) Duurdere toestellen als een iPhone of Galaxy S4 zijn ver boven budget in ieder geval.

De melding van die stroomtrekkende apps kan je volgens mij gewoon negeren. Schijnt dat Facebook 10% meer stroom trekt omdat er telkens wordt gepulled. Maar Facebook uitzetten zie ik nagenoeg niemand doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2559620
Hele coole rom voor de P6 met een stock launcher. Net geinstalleerd en bevalt al aardig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-07 22:34
http://huaweinews.com/2013/12/ascend-p6-b125-firmware/

B125

Geinstalleerd gisteren. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dank voor het melden, ben hem er nu bij mijn vrouws telefoon op aan het zetten. Wel apart dat er nu nog een 4.2.2 update uitkomt; ik had ook al gelezen dat 4.4 in januari komt. We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoCuTuS2000 schreef op maandag 09 december 2013 @ 07:38:
Wat doen jullie met die meldingen over power-hungry apps? Als hij begint te zeuren over Gmail of Facebook heb ik namelijk geen idee wat ik ermee aan moet.

Inmiddels ben ik weer terug naar mijn iPhone 5, die zit nog op 30-40% accu namelijk als ik ga slapen itt to de P6 die het maar tot 20:30-21:00 volhield alvorens helemaal leeg te zijn.
Ik heb geen Huawei Ascend P6, maar wel een hardware matig vergelijkbaar toestel met dezelfde software van Huawei.

En in nieuwste update kan ik ook de notificaties over power-hungry apps uitzetten, maar je kunt ook specifieke apps negeren, die optie krijgt de notificatie als het goed is mee. Want ik zelf vind het een redelijke handige feature om apps te betrappen die mijn batterij drainen en dan kan ik zelf oordelen of het normaal is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

gwystyl schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:25:
Dank voor het melden, ben hem er nu bij mijn vrouws telefoon op aan het zetten. Wel apart dat er nu nog een 4.2.2 update uitkomt; ik had ook al gelezen dat 4.4 in januari komt. We zullen het zien.
Eens kijken of WiFi en BT verbindingen wel een beetje stabiel willen opzetten met deze update. Op de een of andere manier snappen m'n auto en router de telefoon niet óf wil de telefoon m'n auto en/of router niet snappen zónder reboot/flightmodus switch.

Update is overigens gewoon OTA te downloaden vanaf versie B111/B112 ;)

Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/2h542rs.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 31-12-2013 20:49 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Wimmel ja daar hoop ik ook op, mijn vrouw heeft voornamelijk veel problemen met de Wi-Fi bij ons thuis. Bluetooth gebruikt ze niet veel, maar ze zei net dat de carkit in de auto haar telefoon vaak niet gelijk herkent. Ik hoop dat beide problemen wat minder worden en dat de GPS-ontvangst wat beter is.

Ze zat trouwens al op B122, dus een OTA update zat er niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm er ook net op gezet. Was weer lekker makkelijk trouwens. Benieuwd hoe het bevalt. Vooralsnog werkt alles zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Inmiddels een weekje ervaring met de B125 BaseROM en het lijkt er in eerste instantie op dat de problemen met Bluetooth en WLAN redelijk "opgelost" zijn. M'n auto verbindt nu in ieder geval wel iedere keer en bij thuiskomst wordt ook automagisch het WLAN weer opgepikt, maar......

De instelling dat Bluetooth alleen maar zichtbaar mag zijn voor gekoppelde/bekende apparaten is na een reboot iedere keer weer weg en na het het opstarten komt er ook iedere keer een mededeling dat er een applicatie is welke m'n Bluetooth in wil schakelen en zichtbaar wil maken.
Het icoontje van Bluetooth is dan al wel zichtbaar en 't maakt ook niet uit of ik daar op toestaan/weigeren klik .. Ding is al zichtbaar voordat 't lockscreen "unlocked" is en je die vraag überhaupt gekregen en/of beantwoord hebt :S

edit:
Na één keer "toestaan" onthoud ie dát antwoord wel, terwijl als je 't weigert of niet beantwoord de vraag bij iedere reboot terug komt. De instelling wordt echter wel tijdens iedere reboot op "zichtbaar voor alle devices" gezet.

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 08-01-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:50

artificial_sun

Mazda Rx7

Hoe maken jullie back-ups van je telefoon. Ik doe dit met mijn sony door hem aan de pc te hangen. maar van Huawei kan ik geen progje vinden om dit te doen, als het alleen op SD kaart kan moet ik er ff een regelen.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

artificial_sun schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:07:
Hoe maken jullie back-ups van je telefoon. Ik doe dit met mijn sony door hem aan de pc te hangen. maar van Huawei kan ik geen progje vinden om dit te doen, als het alleen op SD kaart kan moet ik er ff een regelen.
HiSuite

http://www.huawei.com/minisite/HiSuite_en/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:50

artificial_sun

Mazda Rx7

Ok thanks, de P6 staat alleen niet bij supported toestellen. Maarja ik probeer het vanavond gewoon.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hij doet het wel gewoon; volgens mij staat er ook een versie van op de meegeleverde driver CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Werkt gewoon. Je moet alleen wel USB Debugging aanzetten (7 keer klikken op "Build Number" onder settings - About Phone zodat de developer modus actief wordt en vervolgens in dat menu USB debugging aanzetten).

Die entry "Developer Options" onder "Settings" kun je overigens weer verwijderen als je dat wil. Je moet daarvoor onder "Manage Apps" -> Tabblad "All" -> "Settings" even op "Clear Data" tikken. (Of in 't NL de opties even doorlopen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egodepego
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-07 07:35
Hoi,
Net de b125 firmware er op gezet en ik kan nu al zeggen dat het lijkt of het wifi probleem is opgelost. Loopt erg mooi, voor zo ver ik kan zien geen lagging meer. Ik heb het gedaan via android (instellingen ---> over deze telefoon ---> system update ----> local update. Werkt perfect en ik heb al mijn instellingen en data nog. Ik heb de telefoon nu een maand of 3 a 4 en ik ben er erg tevreden mee. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zo te zien is er een 4.4.2 beta uit: http://huaweinews.com/2014/01/android-4-4-beta-ascend-p6/
Die ga ik nog maar niet flashen gezien de commentaren in het artikeltje en eronder. Mijn vrouw houdt al niet zo van verandering, en als er dan ook nog dingen niet werken (of slechter dan daarvoor), zijn de rapen gaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egodepego
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-07 07:35
gwystyl schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:06:
Zo te zien is er een 4.4.2 beta uit: http://huaweinews.com/2014/01/android-4-4-beta-ascend-p6/
Die ga ik nog maar niet flashen gezien de commentaren in het artikeltje en eronder. Mijn vrouw houdt al niet zo van verandering, en als er dan ook nog dingen niet werken (of slechter dan daarvoor), zijn de rapen gaar ;)
Lijkt me heel verstandig :) Heb je de b125 al geinstalleerd? Die loopt echt heel mooi. Ik heb hem er nu een uurtje of twee erop en ben nog maar 5 procent batterij kwijt. En wifi doet hij nu echt heel veel beter! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ja B125 heb ik er een paar weken geleden op gezet, die doet het inderdaad best goed qua batterijgebruik en WiFi. GPS is nog steeds belabberd, maar dat ligt volgens mij aan de gebruikte chip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:35:
Ja B125 heb ik er een paar weken geleden op gezet, die doet het inderdaad best goed qua batterijgebruik en WiFi. GPS is nog steeds belabberd, maar dat ligt volgens mij aan de gebruikte chip..
Probeer eens een app zoals Fasterfix de GPS te optimaliseren, dat helpt vaak namelijk. Want mijn telefoon heeft dezelfde chipset en de GPS doet het gewoon, maar om een fix te krijgen moet ik wel stil blijven staan en zodra ie een fix heeft is de locatie ook heel nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-07 22:34
Weet iemand of onder de 3x3 garantie ook schermschade valt? Ik heb een barst in mijn scherm.
Ik kan het niet vinden op de site van de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk valt dat niet onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lijkt me niet dat je een barst in je scherm onder garantie kunt claimen en dat die regeling dan dus wél op gaat. Misschien dat je beter even kunt bellen met Huawei NL met die zelfde vraag?

https://www.huawei-smartservice.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:51:
[...]

Probeer eens een app zoals Fasterfix de GPS te optimaliseren, dat helpt vaak namelijk. Want mijn telefoon heeft dezelfde chipset en de GPS doet het gewoon, maar om een fix te krijgen moet ik wel stil blijven staan en zodra ie een fix heeft is de locatie ook heel nauwkeurig.
Thx, die heb ik al eens gebruikt, maar dat hielp eerder helaas niet. Ik zal het nog eens proberen, want ik weet niet zeker of ik het na de laatste flash al geprobeerd heb. Het verschil met mijn SGS3 is in ieder geval erg groot. Ik krijg binnenshuis nog binnen een paar seconden een fix, bij de P6 mag ik al blij zijn als ik na tien minuten <100m nauwkeurigheid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat voor GPS protocollen en chip (SIRFF??) gebruikt Huawei eigenlijk? Met A-GPS (gebaseerd op de Cel info van je provider) zou een fix er redelijk snel moeten kunnen zijn maar het lijkt er op dat er écht alleen naar GPS satellieten gekeken wordt en er dus veel gerekend moet worden met tijd/afstand om de "juiste" positie te bepalen.

Ik heb 't GPS deel van m'n P6 overigens (redelijk) beperkt tot de app's welke 't écht nodig zouden kunnen hebben vanwege bijv. navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hij zou van alles moeten ondersteunen volgens PDADB.

Verwijderd

Ik nu een aantal weken een Huawei P6, bevalt best wel goed.
Maar wat ik heel vervelend vind, dat als ik mijn e-mail open, Outlook, geen outlook express, dan verdwijnen de oudere e-mails. Dit is heel storend, kan ik wel met oudere berichten ophalen. Maar dan krijg ik ook de berichten die ik al verwijderd had.
Heeft iemand hier een oplossing voor? ;w
Ik word er een beetje suf van. :( 8)7

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met wat voor een protocol connect je naar de mailserver? (geldt voor ál je devices waarmee je naar die mailbox op die mailserver connect).

Wat jij hebt lijkt op een POP3 issue. Je haalt de mail binnen op je Huawei en laat een kopie achter op de server en je verwijderd dus alleen het binnengehaalde mailtje, de volgende keer krijg je de kopie van de server weer terug.

Met IMAP zou je (officieel) overal het zelfde moeten zien in theorie (maar da's alleen maar theorie, MS Outlook gaat niet altijd goed met IMAP om op het moment dat bijv. trash als submap van inbox op de mailserver staat, Je kunt de mail op je PC dan niet "trashen" doordat MS Outlook die map lángs de Inbox verwacht).

Het Exchange protocol werkt eigenlijk het beste, maar dat wordt niet door alle mailservers ondersteund (IMAP overigens ook niet altijd).

Verwijderd

Wimmel_1, bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad POP3, via Ziggo. Op mijn HTC One V, had ik dit probleem niet.
Ik zal IMAP en Exhange gaan proberen.

Ik laat het weten wat wel en wat niet gewerkt heeft, misschien heeft een ander er ook nog wat aan.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Let wel even op welke instellingen je wáár maakt en op welke cliënt. Je synchroniseert zómaar een mailbox helemaal léég als je wat verkeerde instellingen maakt, zeker als je met meerdere POP3 devices naar "1" mailbox (met meerdere aliassen?) connect.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 20-02-2014 21:53 ]

Verwijderd

Kan alleen met POP instellen, zover ik kan bekijken. Baal ik wel van. |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:58:
Kan alleen met POP instellen, zover ik kan bekijken. Baal ik wel van. |:(
Net het standaard account verwijderd, en opnieuw geconfigureerd.
Lijkt er nu op dat de oudere berichten wel behouden blijven. :)
Heel apart.

Net nog even gekeken, e-mails zijn weer weg. :(
POP is dus niet het goede protocol.
Balen want ziggo ondersteunt,alleen POP.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 23:01 . Reden: extra controle e-mail. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:05:
[...]

Net het standaard account verwijderd, en opnieuw geconfigureerd.
Lijkt er nu op dat de oudere berichten wel behouden blijven. :)
Heel apart.

Net nog even gekeken, e-mails zijn weer weg. :(
POP is dus niet het goede protocol.
Balen want ziggo ondersteunt,alleen POP.
Kijk dan in de instellingen van je clients (dus PC en telefoon, al verwacht ik dat het probleem in dit geval bij je telefoon ligt) of er ergens een vinkje staat bij 'berichten op server achterlaten' of een kreet van die strekking. Als je dat aan hebt staan moeten berichten op beide plekken blijven bestaan.

btw, als je zo snel achter elkaar post is het de bedoeling dat je op 'wijzig' drukt ipv een nieuwe post maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met het updaten van de Huawei Ascend P6.

Ik heb de nieuwste versie (B125) gedownload, gekopieerd naar sdcard/dload/update.app, maar als ik hem dan wilt installeren, komt er te staan: This phone is lock state.

Hoe kan ik dit oplossen, zodat ik wel kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kun je 'm niet gewoon updaten vanuit de GUI van je Huawei? (Vanuit de B111/B112 is 'ie gewoon te updaten vanuit de telefoon zélf, oftewel: welke BaseROM draai je nú).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu de B112, maar als ik via mn telefoon zoek naar updates, is er geen nieuwe, en als ik zoek via de pc (hisuite), is er ook geen nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vreemd. Ik kreeg deze een aantal weken geleden nog gewoon aangeboden op m'n (NON-Provider) P6.

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/2vsn5z7.jpg

Verwijderd

Hmm, waarom krijg ik dat dan niet?

Altijd hetzelfde bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Neuj, ook hier geen update scherm gehad, dus zelf maar geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11-2023
Wanneer ik met de Huawei P6 via mijn router Linksys WRT-160N v2 inlog, dan gaat internet zeer traag, maar het vreemde is dat ik op dat moment met geen enkel ander draadloos toestel in huis (ipad,iphone,samsung gsm) nog op internet kan.
Dus wanneer we in huis bijv. met de ipad en samsung gsm ingelogd zijn op de router is alles in orde, maar wanneer ik dan plots met de huawei inlog op de router dan valt plots het internet op de ipad en samsung gsm weg.
Ik kan er maar geen oplossing voor vinden?
Router en hauwei P6 hebben laatste software versie.
Ben al bij een collega geweest die een linksys E4500 heeft en als ik daarop inlog dan werken de andere wifi toestellen in zijn huis wel nog gewoon nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583859

Bij mij werkt het nederlands niet
Weet iemand hoe ik deze goed kan instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeve
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:44
Marc19700 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 05:50:
Wanneer ik met de Huawei P6 via mijn router Linksys WRT-160N v2 inlog, dan gaat internet zeer traag, maar het vreemde is dat ik op dat moment met geen enkel ander draadloos toestel in huis (ipad,iphone,samsung gsm) nog op internet kan.
Dus wanneer we in huis bijv. met de ipad en samsung gsm ingelogd zijn op de router is alles in orde, maar wanneer ik dan plots met de huawei inlog op de router dan valt plots het internet op de ipad en samsung gsm weg.
Ik kan er maar geen oplossing voor vinden?
Router en hauwei P6 hebben laatste software versie.
Ben al bij een collega geweest die een linksys E4500 heeft en als ik daarop inlog dan werken de andere wifi toestellen in zijn huis wel nog gewoon nog.
Wow, ik had een vergelijkbaar probleem met de Ziggo modem/router. Wanneer de P6 een wifi verbinding maakt met het modem viel de verbinding voor alle verbonden wifi apparaten weg. Uiteindelijk heb ik een andere router (Belkin) erachter gezet voor de wifi verbinding. Nu heb ik geen problemen meer.

Blijkbaar doet de P6 iets vreemds waar de desbetreffende router niet mee om kan gaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Voor de nieuwsgierigen, er zijn ondertussen twee nieuwe leaks met onofficiele firmware. Beide buggy.

1) de 132 versie met android 4.2.2 update en 1.6 UI.
2) een andere (chinese) versie met android 4.4 update, maar zonder google play services.

Zie xda voor de relevante topics.
De 132 schijnt hogere performance te hebben.
De 4.4 versie heeft meer features en geupdate UI.

Beide ga ik nog niet installeren, maar ben vooral benieuwd naar Android 4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-07 00:36
momenteel is de p6 bij hollandse nieuwe 144 euro ( http://www.hollandsnieuwe.nl/telefoons )
er staat allleen prijs verlaging bij dus geen idee of dit blijvend is maar anzich mooie prijs

[ Voor 12% gewijzigd door Parcival44 op 27-03-2014 19:19 . Reden: linkje ff toegevoegd ]

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:01
het scherm van een kennis van mij is kapot... echt het lcd.. allemaal barsten.
waar kan je zoiets laten maken, kost wel duur zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
Parcival44 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:18:
momenteel is de p6 bij hollandse nieuwe 144 euro ( http://www.hollandsnieuwe.nl/telefoons )
er staat allleen prijs verlaging bij dus geen idee of dit blijvend is maar anzich mooie prijs
Voor die prijs echt een koopje, bedankt voor de tip! Mijn vrouw was dringend toe aan vervanging van haar HTC Desire, besteld dus! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien kun je hem alleen bestellen in combinatie met een sim only abonnement. Klopt dat of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-07 00:36
nee ik neem aan dat j er een abbo bij moet nemen ( het is ook een telefoon provider)

evt via prepaid ( geen idee hoe ze zijn met simlock) dan 174 euro (inclusief' "bezorg kosten")
http://www.hollandsnieuwe...kup=prepaidPhoneTopOffers
ik heb die van mij ondertussen binnen en ziet er uit als base p6 geen skin oid dus waarschijnlijk ook geen simlock

[ Voor 40% gewijzigd door Parcival44 op 29-03-2014 14:11 . Reden: linkje toegevoegd / ]

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ik zie het inderdaad. Via prepaid kom je bij de telefoon zonder aanvullende kosten voor een abonnement.
Volgens "anouk" de faq juf, zit er op geen enkele telefoon een simlock, dat zou dus ook goed moeten zitten.

Bij deze besteld voor 174 euro, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Kitkat 4.4 gereleased voor P6, chinese only, zonder google apps.
http://huaweinews.com/201...-p6-b506-kitkat-firmware/

Internationale firmware moet nog uitkomen, maar deze chinese variant heeft ook gewoon engels, echter zonder googleplay/apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-08 20:05
Get!em schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:49:
Hier thuis ook een P6.
Weet iemand van jullie of het in de contact list mogelijk is om alleen contacts met telefoon te laten zien?

Het is nu alle contacts die ooit een email gehad hebben vanuit gmail. Dat is een beetje veel van het goede.
Heb jij hier de oplossing voor gevonden? Ik zit nu met hetzelfde probleem.

M.b.v. contacts + uit de app store is het gelukt. Daar kon je wel kiezen voor de contacten met telefoonnummer.

[ Voor 11% gewijzigd door Catanan op 09-04-2014 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Get!em schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:08:
Kitkat 4.4 gereleased voor P6, chinese only, zonder google apps.
http://huaweinews.com/201...-p6-b506-kitkat-firmware/

Internationale firmware moet nog uitkomen, maar deze chinese variant heeft ook gewoon engels, echter zonder googleplay/apps
Had 'm hier vorige week ook al geïnstalleerd. Toestel is nog gewoon Nederlands ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

wimmel_1 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:25:
[...]

Had 'm hier vorige week ook al geïnstalleerd. Toestel is nog gewoon Nederlands ;)
Is de playstore hier ook nog op te installeren of blijft die toevallig bewaard van de huidige 4.2 firmware? Anders is het misschien nog een optie om googleapps te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb eerst middels Hi-Suite een backup gemaakt (just in case) en daarna middels een lokale update de update gestart (uiteraard wel eerst gedowloaded en extracted naar het externe SD kaartje ;) ).

Toestel vervolgens zelf tijdens de installatie ook nog alles laten backuppen en alles was nog gewoon aanwezig toen het toestel weer volledig opkwam, incl. de PlayStore. Kreeg daar ook gewoon de optie om NL te selecteren, enig wat achteraf nog ontbrak waren m'n mailadressen/accounts maar die waren vrij snel weer ingeklopt en gesynchroniseerd.

De backup welke ik met Hi-Suite gemaakt had heb ik nog niet nodig gehad.

Er staan overigens wel een aantal "Chinese" app's op (standaard Huawei Systeem App's). Die dingen gebruik ik nooit dus het stoort me dan ook verder niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 09-04-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Als ik wimmel_1 zo hoor, dan moet het voor Huawei toch een fluitje van een eurocent zijn om de internationale 4.4 versie online te zetten. Alleen die Chinese meuk weglaten en gaan.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vulcan750 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:26:
Als ik wimmel_1 zo hoor, dan moet het voor Huawei toch een fluitje van een eurocent zijn om de internationale 4.4 versie online te zetten. Alleen die Chinese meuk weglaten en gaan.... :P
Klopt zo ongeveer wél, ja :P

Er zitten nog een paar andere kleine onhebbelijkheden in maar ook die hebben betrekking op de Huawei "Emotion 2.0" UI.

Één ervan zie je vrij snel als je de telefoon app gebruikt. Normaal zie je daar de locatie waarvandaan gebeld is of waar het nummer qua net/land/regio nummer thuis hoort in de history. 010 schijnt in China de regiocode voor Beijing te zijn dus als ik nou een telefoontje pleeg met dat netnummer dan bel ik volgens het toestel naar Peking.... Lekker boeiend allemaal, het lijken me niet echt grote aanpassingen te zijn voor de bouwers van die Emotion 2.0 UI

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/68c1t0.jpg

P.S. Dit accupercentage is nog over ná een dag werken (vanochtend 07:00 uur van de lader gepakt). Redelijk veel gebeld en m'n mail synchroniseerd om de 10 minuten met 3 mailboxen. WhatsApp redelijk wat gebruikt...

Dit zijn overigens de "Chinese" APP's welke niet te verwijderen zijn (System app's):

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/x43uxc.jpg

Ze lijken gewoon Engels te zijn, totdat je ze opstart. Er was er nog één meer maar die was gewoon naar de vuilnisbak te slepen. Ik heb ze maar even in een mapje gegooid zodat ik ze ook niet perongeluk op start (m'n Chinees is niet je dat).

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 11-04-2014 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Mooi dat de accu zo lang meegaat! Je leest ook vaak op het www dat android 4.4 juist mee stroom verbruikt.
Nu nog even geduld hebben en wachten tot de internationale versie online gaat... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 10:34
Iemand ervaring met customfw of het rooten van de huawai p6? Goed te doen? Heb al wat zitten kijken op XDA forum.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

rooten is niet zo moeilijk, probeer gewoon de methoden die in het topic op XDA genoemd worden. Ik heb geloof ik het meest gewerkt met eRoot. Custom roms heb ik niet geprobeerd omdat het niet mijn toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

International 4.4.2 update komt eraan...
http://huaweinews.com/2014/04/official-kitkat-ascend-p6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Catanan schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:37:
[...]

Heb jij hier de oplossing voor gevonden? Ik zit nu met hetzelfde probleem.

M.b.v. contacts + uit de app store is het gelukt. Daar kon je wel kiezen voor de contacten met telefoonnummer.
Hier had ik nog geen antwoord op gegeven.

In google contacts heb ik alle personen zonder telefoonnummer in een aparte groep gegooid en alle met in een aparte groep en dat de default groep gemaakt voor nieuwe mensen.
Vervolgens kun je op de P6 deze default groep instellen voor weergave in je contact list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 10:34
Help! Ik heb de laaste TWRP versie erop staan, die boot wel maar de USB storage werkt niet. Nu heb ik deze rom erop staan: http://forum.xda-develope...hlight=stuck#post51854981 maar deze boot niet! Ik blijf hangen op het omni logo.

Ik heb de officieele firmware van Huawai (chineze kitkat) ook nog op mijn telefoon staan (dload map) en wil daar eigenljk naar terug. Hoe moet ik dit doen? Ik kom niet meer in het normale update menu omdat ik TWRP heb en vanuit daar kan ik de update weer niet uitvoeren.

Na ongeveer 15 minuten sprong ineens de USB storage aan op de PC. Andere rom geinstalled, werkt weer als een zonnetje.

[ Voor 90% gewijzigd door dannbla op 23-04-2014 20:52 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditispaul
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-03-2022

ditispaul

paulisdit

Hoi,

Ik zit te overwegen om dees te kopen :D

Of kan ik nu beter wachten op P7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op zich is er weinig mis met de P6 als je 'm gewoon als Smartphone uit het middensegment aanmerkt. Met Android 4.4.2 (helaas nog niet officieel behalve voor de "chinese markt") is er gewoon goed mee te werken.

Ik gebruik 't apparaat alleen zakelijk (bellen/mailen/Internet/WhatsApp...) en heb er weinig/niks over te klagen. Als je er mee wil gaan "gamen" dan kan 't anders zijn maar daar kan ik niet over oordelen (al lukt een beetje Angrybirds spelen natuurlijk wel).

Enige probleem wat ik ook nog ná de update naar Android 4.4.2 (vanaf 4.2.2) nog steeds heb is het feit dat m'n auto de BT verbinding niet altijd netjes wil opzetten en m'n iPhone schijnbaar liever ziet. De Carkit in m'n auto pakt altijd het laatst gekoppelde toestel als eerst en als dat niet gevonden wordt dan probeert 'ie de andere bekende toestellen..... M'n iPhone wordt steevast als éérste gevonden en moet ik dan disconnecten om vervolgens de verbinding vanuit de P6 opnieuw te initialiseren.

Qua design is er ook ooit niet helemaal goed over na gedacht maar da's mierenneukerij:
  • Microfoon zit op een plaats waar je je handpalm ooit hebt zitten
  • USB laadt aansluiting aan de bovenkant (dus lastig in een cradle te plaatsen).
  • Afdek dopje van de headsetaansluiting (tevens tool om de SIM/SD card sloten te openen) is nergens op te bergen als je een headset aansluit (aan de andere kant, andere merken leveren zo'n dopje niet eens dus 't ding kun je thuis laten).

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 03-05-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindpower
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-03 23:25
Nadat de telefoon enige tijd was uitverkocht bij HN is deze weer voor bestaande klanten te krijgen voor €144,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:26
Mindpower schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:30:
[...]

Nadat de telefoon enige tijd was uitverkocht bij HN is deze weer voor bestaande klanten te krijgen voor €144,--
Ben je niet in de war met de G6? Ik zie de P6 niet meer op de site staan. Trouwens €144 is/was echt spot goedkoop voor dit toestel 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindpower
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-03 23:25
Maite schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:49:
[...]

Ben je niet in de war met de G6? Ik zie de P6 niet meer op de site staan. Trouwens €144 is/was echt spot goedkoop voor dit toestel 😃
De P6 is nu/was vanmiddag alleen beschikbaar voor €144 voor bestaande klanten. Wanneer je een abbonement hebt lopen bij Hollandsnieuwe kun je er voor kiezen om een los toestel te kopen, zoals de P6.

Zie trouwens dat de Huawei P6 weer uitverkocht is deze weer van de site verdwenen zijn. De G6 kun je trouwens weer niet als los toestel kopen bij HN, maar weer wel bij een abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat de telefoon er nu wel staat (enkel in zwart):

http://www.hollandsnieuwe...dPhoneDevice&prepaid=true
(deze link verwijst naar de prepaid versie)

Je moet er of een abonnement of een prepaid kaart bij nemen. De telefoon zelf is simlock vrij dus als je niet vast wil zitten aan een abonnement kun je een prepaid kaart nemen en die weg gooien (dat is wat ik gedaan heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Interessant..... broertje van mijn vrouw is nog op zoek naar een goedkope telefoon. Dit is dan wel een optie naast een Moto G of Desire 600 denk ik

edit: hmmm € 30 bezorgkosten, dat is dan minder leuk :O

[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 07-05-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 22:16
Mindpower schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:29:
[...]

De P6 is nu/was vanmiddag alleen beschikbaar voor €144 voor bestaande klanten. Wanneer je een abbonement hebt lopen bij Hollandsnieuwe kun je er voor kiezen om een los toestel te kopen, zoals de P6.

Zie trouwens dat de Huawei P6 weer uitverkocht is deze weer van de site verdwenen zijn. De G6 kun je trouwens weer niet als los toestel kopen bij HN, maar weer wel bij een abbonement.
Zowel de P6 (€144) en G6 (€72) zijn bij Hollandsnieuwe weer los te koop als je een abonnement bij ze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 596184

Ik heb de p6 bij miky vandaan.Gratis bij een 18 euro abbonement.
Weet iemand welke apps ik veilig kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Alle apps die je zonder root kan verwijderen zijn veilig te verwijderen. Of je dan alle functinaliteit houdt is een tweede, maar daar moet je zelf even naar kijken.
Als je toestel geroot is moet je wat beter opletten wat je weghaalt. Voor de Galaxy S2 en S3 zwierf op een gegeven moment een lijst rond met wat welke systeem-app deed, maar zoiets ben ik voor de P6 nog niet tegen gekomen (ook niet naar gezocht). Op XDA is er blijkbaar wel een thread over:

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 14-05-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
De Ascend P6 van mijn vrouw staat helemaal vol met foto's en filmpjes. Zowel het interne geheugen als de SD kaart.

Is er een bepaalde utility waarmee ik gemakkelijk een backup kan maken en de data vervolgens kan wissen?
Gisteren al de telefoon verbonden met USB kabel maar dan moet je door alle mappen heen gaan speuren en ik ben dan bang dat ik alsnog iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je root hebt zijn er verschillende opties zoals Titanium Backup, maar anders kan je bijvoorbeeld met Total Commander of ES Explorer alles kopieren naar een gedeelde map op je PC en dan alles wegmikken.

Als je app-gegevens wil bewaren zou ik de eerste optie proberen of een backup maken met de HiSuite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Met wifi van thuis verbinden en daar een computer aan hebben staan met share (of bijv je NAS)

1) ES file explorer installeren
2) Galerij app openen.
3) Longpress op de mappen (vinkje verschijnt)
4) Alle andere mappen die je mee wilt ook selecteren
5) Share butten
6) Kies voor Share by LAN (van ES)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 596704

hoe kan ik op mijn huawei ascent p6 contacten blokkeren voor oproepen en sms
hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je Android 4.4.2 er op zet dan is dat gewoon een standaard functie in de (Chinese) ROM van Huawei. De Officiële ROM voor de rest van de wereld is er helaas nog steeds niet. Wordt dus Juni op z'n vroegst.

Opzich is er overigens niks mis met de Chinese ROM. Ik heb 'm hier een maand of wat geleden geïnstalleerd en kom weinig/geen spannende zaken tegen op wat vertaal zaken ná (toestel is gewoon op NL in te stellen met die ROM).

Waar ik overigens gisteren thuis wel tegen aan liep is dat het internet (én dus ook de Google Play Store) niet te benaderen zijn via WiFi op het moment dat ik thuis IPV6 en IPV4 langs elkaar laat draaien. De P6 krijgt keurig een IPV6 én een IPV4 adres maar wil verder niets meer binnen halen terwijl al m'n andere devices (waaronder m'n iOS devices) wél gewoon blijven werken. Komende week maar eens even gaan spelen met wat tooling/sniffers (WireShark e.d.) om uit te vogelen waar dát nu op fout loopt.

En nog iets vreemds: De Huawei "Weather" APP wil op mijn thuislocatie voor het actuele weer alleen maar aangeven dat 't stormt/regent, zelfs op een dag als vandaag hebben we hier volgens die APP alleen maar "zwaar weer" (in werkenlijkheid is 't nú 27 graden zonnig/onbewolkt) :*) De voorspellingen voor de komende dagen blijven wél kloppend met de verwachtingen van het KNMI net zoals het actuele weer op alle andere locaties.

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 19-05-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
De telefoon van mijn vrouw heeft de laatste tijd kuren. Haar geheugen zit continu vol en de foto's worden op het interne geheugen geplaatst. Volgens mij loopt hij hierdoor zo snel vol. Hierdoor sluiten een heleboel applicaties of reageren niet meer.

Is er een manier om in te stellen dat foto's altijd naar de sd kaart weggeschreven moeten worden?
Als ik naar Galerij toe gaan en dan op de tab Locatie dan staat daar alleen maar Geen Locatie? De content in die map staat op zowel het interne geheugen als op de SD kaart, het staat dus door elkaar heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vlassie1980 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:15:
De telefoon van mijn vrouw heeft de laatste tijd kuren. Haar geheugen zit continu vol en de foto's worden op het interne geheugen geplaatst. Volgens mij loopt hij hierdoor zo snel vol. Hierdoor sluiten een heleboel applicaties of reageren niet meer.

Is er een manier om in te stellen dat foto's altijd naar de sd kaart weggeschreven moeten worden?
Als ik naar Galerij toe gaan en dan op de tab Locatie dan staat daar alleen maar Geen Locatie? De content in die map staat op zowel het interne geheugen als op de SD kaart, het staat dus door elkaar heen.
Volgens mij vraagt hij het ook als er een SD-kaart geplaatst wordt. Haal hem er eens uit, start de camera app, sluit die weer, doe SD-kaart er in en kijk of hij weer de vraag stelt waar foto's opgeslagen moeten worden. Als hij dat vraagt, kies je SD-kaart.

Een andere optie is misschien om wat foto's van het toestel af te halen of om met een bestandsverkenner zoals ES File Explorer of Total Commander wat foto's of andere data verplaatsen naar de SD-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

p6 4.4 uitgesteld tot juli waarschijnlijk:

http://au.ibtimes.com/art...6-p7-android-4-kitkat.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, dat schiet ook lekker op -,-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Grappig, nog niemand die hier reageert. Mijn vorige post bleek dus niet te kloppen.

http://huaweinews.com/2014/06/ascend-p6-b510-official/

nieuws: Huawei Ascend P6 krijgt update naar Android 4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Iemand de update al ontvangen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik nog niet in ieder geval. Heb hier de 4.4.2 ROM van Huawei al een half jaar draaien in de Chinese variant (die gewoon op NL te zetten is op een paar "in-app" zaken ná). Vermoed dat ik 'm eerst weer even moet downgraden voordat ik iets aangeboden ga krijgen als OTA update ook al is de "Emotion UI" van de EU/World versie wel anders (2.0 voor de Chinese ROM en 2.3 voor de EU/World variant).

Ik wacht wel even totdat de volledige ROM op de site van Huawei komt te staan en update 'm dan wel vanaf SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Die schijnt er al te zijn maar ik krijg telkens deze error:
http://forum.xda-develope...p?p=53380129&postcount=54

Ik heb de .zip gedownload vanaf hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2782496

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zal een ff kijken of ik die van mij geupdate krijg middels die .zip (Zit hier op B506 i.p.v. de gewenste B132 om naar B510 te kunnen).

Nope, krijg hier ook een mooie "FAIL" in beeld. Sowieso verwacht ik maar één bestand, en niet een "update.app" én een paar foldertjes/mapjes als officiële download :P

[ Voor 48% gewijzigd door Will_M op 15-06-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem al draaien hoor ;)

1-update to B132 official firmware
2-download the B510 and don’t extract the zip file
3-rename the B510 zip file to (update)
4-create a folder on your sd card under the name of (dload)
5-copy the zip file to the dload folder on your sd card
6-follow the same local update method
7-the update process will take a while don’t panic

Alleen heb ik hem niet op mn SD kaart gezet, maar op het normale telefoon geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dan krijg ik dus een error......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 15:49
Ik heb gisteren via de local update optie B132 op de P6 van mijn vriendin gezet. Ik krijg echter nog steeds niet de optie om naar B510 te upgraden via de online update method. De enige manier is dus die van PepsiNL1?

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb hem geinstalleerd door gewoon het B510.zipje op de telefoon te zetten en dan in recovery mode te gaan en selecteren en flashen. Let op voor recovery mode moet de P6 gekoppeld zijn aan je PC of lader en dan dmv volume up (+) en aan/uit knop inhouden, doe je dit niet krijg je FAIL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Zal van de week nog eens kijken.. Ik verwacht de update overigens niet op OTA... Dus als we willen updaten moet dit op deze manier.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste