Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:11
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NLwTpO7.jpg

Specs:

Display 4.7 inch 1280*720 in-cell display

Dimensions Height: 132.65 mm
Width: 65.5 mm
Depth: 6.18 mm
Weight 120 g (with battery)

Network WCDMA 850/900/1700/1900/2100MHz GSM850/900/1800/1900MHz

SIM Card Type Standard 6-pin micro-SIM card slot. Does not support hot swapping
Extended Port Standard micro USB port, microSD card slot, and 3.5 mm headset jack

CPU 1.5GHz Quad-core CPU K3V2E

Operating System
Android 4.2.2

UI Emotion UI

Camera Rear camera
Camera resolution: 8.0-megapixel
Photos: up to 3264 x 2448 pixels
Videos: up to 1920 x 1080 pixels (1080p)

Front camera

Camera resolution: 5.0-megapixel
Photos: up to 2592 x 1952 pixels
Videos: up to 1280 x 720 pixels (720p)

Audio Audio encoding: MP3, WMA 2–9, AMR-NB, AMR-WB, AAC, AAC+, eAAC+, MIDI
Audio file formats: MP3, MP4, 3GP, WMA, OGG, AMR, AAC, FLAC, WAV, MIDI
Video Video encoding: MPEG-4, H.264, H.263, Real Video 7–10, WMV 9, XVID, AC3
Video file formats: 3GP, MP4, WMV, RM, RMVB

GPS GPS, GLONASS

Battery Capacity: 2000 mAh
Charging time: less than four hours

Connectivity Bluetooth 3.0
Wi-Fi 802.11b/g/n
USB 2.0 with 480 Mbit/s

pricewatch: Huawei Ascend P6 Zwart

Review:

http://www.engadget.com/2013/06/25/huawei-ascend-p6-review/

Er was nog geen topic, maar wel gebruikers, dus heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 21:15
Heel goed. Momenteel in de picture door tv reclame. Ben benieuwd of het mijn nieuwe telefoon gaat worden. Eerst maar eens wat review en ervaringen op zoeken.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Heb hem gekocht via een abbonement van Telfort.(niks leasen gewoon vragen of je een paar centen bij kan betalen en je bent van dat lease bullshit af) Nog niet veel mee gespeeld maar wel al gelijk opgemerkt dat WiFi moeilijk wil wisselen van AP. Daarmee bedoel ik hier in de meterkast hangen 2 routers allebei van een andere provider 1x ADSL van KPN en 1x Ziggo routertje van mijzelf. Hij ziet ze allebei maar zodra ik verbinden wil met de ziggo router gaat ie toch gelijk steeds terug naar de speedtouch van KPN.

Edit: Overigens dit probleem met de Wifi doet zich ook voor met ziggo wifispots helaas. Nog geen enkele keer kunnen connecten met de ziggo AP's zeer zonde want de kpn verbinding is takke traag. 8)7 8)7

Verder is de UI soms een klein beetje laggy. Niet hinderlijk laggy zoals mijn Galaxy Gio vaak had en mijn HTC One X maar toch wel merkbaar.

De accu houd het iig beter uit als mijn oude HTC en 10x beter als mijn Gio.

Geluid wat uit de speaker komt is ook mooi helder en er worden goede oordopjes bijgeleverd.( Een verademing in mijn mening want de dopjes die meegeleverd worden bij telefoons zijn vaak bedroevend slecht maar deze zijn vrij redelijk)

Edit2: als mijn post een beetje rammelt excuses het is half 4 in de ochtend :)

[ Voor 12% gewijzigd door blamauci op 19-08-2013 03:31 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
Ik heb hem wel, maar mijn oude simkaart past niet dus ik kan hem pas over 2 weken
gebruiken, eerste ervaringen met alleen wifi zijn iig. gewoon goed.

Na lang zoeken de officiele themes gevonden:

http://zh.ui.vmall.com/th...P6&version=EMUI1.6&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvd
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12-2024
Firedre schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:40:
Ik heb hem wel, maar mijn oude simkaart past niet dus ik kan hem pas over 2 weken
gebruiken, eerste ervaringen met alleen wifi zijn iig. gewoon goed.

Na lang zoeken de officiele themes gevonden:

http://zh.ui.vmall.com/th...P6&version=EMUI1.6&page=1
Je weet dat je een oude simkaart in principe gewoon kunt verknippen tot een micro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppiee
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 11:50
Ik kan hem kopen voor 270euro is hij dat geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guppiee schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:11:
Op het mooiere uiterlijk na zou ik persoonlijk eerder gaan voor een nog in garantie zijnde Galaxy S3 dan de P6......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Guppiee schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:11:
Lees de review van tweakers door die hierboven is geplaatst en je weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Niet online
Voor de nieuwe eigenaars van de Huawei Ascend P6

Root / Custom-Roms / Modding für Huawei Ascend P6

[How-To] Root Huawei Ascend P6 [3 methods]

[ Voor 23% gewijzigd door uroy op 23-08-2013 02:34 ]

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verbaasde me al dat dit toestel niet al een maand terug een eigen draadje gekregen had. Werd al wel kort behandeld bij de Chinese foons maar in NL al flink in de marketing gezet. Volgens mij high-end looks en goeie mid-end specs.

Die aardige Huawei garantie regeling mag ook niet ontbreken:
https://www.huawei-smartservice.nl/be/info/3x3-smart-deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sambalbaj schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 02:36:
Volgens mij high-end looks en goeie mid-end specs voor de rest ook niet al te best.
Maar maakt dat de Ascend P6 een goede telefoon? Nou nee, integendeel. Op diverse punten laat Huawei veel steken vallen. De software is niet stabiel en heeft met de wifi-bug een grote fout. De gebruikte soc is simpelweg niet in staat om telefoons van de concurrentie bij te houden en om grafisch zwaardere games weer te geven. Maar de allergrootste klacht is de accuduur: die is simpelweg ondermaats.

Daar komt bij dat de prijs niet bepaald laag is: je kunt aandacht trekken als relatieve nieuwkomer met een lage prijs, maar dat doet Huawei niet. De Ascend P6 kost op moment van schrijven 390 euro, iets meer dan een Galaxy S III. Dat is simpelweg teveel om op te vallen in de markt momenteel.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
Klakkeloos een brok van de Tweakers review hier neerplempen is nogal onzinnig,
degene die geïnteresseerd zijn in deze Phone hebben die review allang gelezen...

Daarnaast is het voor mij duidelijk dat Tweakers een brak exemplaar had, ik lees bij gebruikerservaringen
op andere fora bv. niets over de wifi-bug en onstabiele software (zelf ook geen problemen mee gehad)

Er is overigens een firmware update, is die gebruikt? daar lees ik niets over in de review.

De accu heeft zo'n 6 cycles nodig, daarna gaat die gemakkelijk een dag mee, zoals de meeste smartphones...

Blijft over de hardware; gamen doe ik niet met een smartphone, maar dat kan een zwak punt zijn,
al het andere loopt gewoon zeer smooth met bovendien een fraai scherm.

Mijn conclusie:

Prachtige Phone met een highend look and feel, maar met midrange specs, de prijs zou wel iets lager
mogen liggen, daar ben ik het wel mee eens.

Overigens had in de review wel gemeld mogen worden dat Huawei de eerste 100000 gebruikers van
een Huawei Phone in de Benelux, 3 jaar garantie geeft op basis van pick-up and return in 3 dagen.
(dat heeft mij over de streep getrokken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allang gelezen ja, link staat immers in de TS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Niet online
Laat je niet gek maken, ik heb de mijne voor 277,99 op internet gekocht (Actie)
Volgende week krijgt ik hem.
En review op Tweakers met een korreltje zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Is dit een dual-sim telefoon? Ik vind hier niets over terug in de Tweakers.net review. In een Computertotaal.nl review wordt wel gemeld dat het om een dual-sim toestel gaat. Uit een review op Bright.nl blijkt dat alleen de Chinese varianten dit hebben. Ook volgens Kieskeurig is het geen dual-sim :O.

Met welke andere Chinese toestellen is de P6 te vergelijken?

[ Voor 7% gewijzigd door PaPa op 24-08-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Nee helaas geen dual sim en idd trek je niks aan van die tweakers review die is zeer partijdig geschreven. Echt een baggerreview. Zoals helaas de meeste de laatste tijd. En altijd word er geklaagd in de comments maar tweakers is star om van houding te veranderen en wil teveel cateren aan de standaard consumentjes en teveel geld verdienen aan deals ipv objectief te zijn 8)7

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

Heb ook sinds een week de P6, ben er wel tevreden over. mooi scherm, mooi dun toestel, erg licht ook. batterij gaat gewoon een dag mee bij vol gebruik (youtube etc)
De UI is even wennen, gewoon stock android zou beter zijn maar werkt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Besteld i.c.m. een Hollandse Nieuwe abo, ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Als een volwaardig tweaker heb ik inmiddels

- Mijn toestel geroot volgens de 3e methode in deze thread op XDA (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2390491)
- De nagivatiebar-opties beschikbaar gemaakt met een aanpassing van de build.prop (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2390352)
- De laatste uitgelekte firmware geïnstalleerd (B114) (http://www.huaweiblog.de/...nd-p6-firmware-leak-b114/)
- Nu ook het thema veranderd zodat de iconen niet meer zo spuuglelijk zijn. (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=45126814)
- Daarnaast ook een app drawer geïnstalleerd. (Google Play: AppDrawer (MIUI App Drawer))

Loopt als een zonnetje, alleen Nova en Apex launchers gaan wat schokkerig en ik wil graag van die Emotion UI af.

[ Voor 21% gewijzigd door Phyrro op 30-08-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ook al heb ik zelf geen P6, wil ik jullie toch laten weten dat de nieuwe officiele B111 firmware sinds vorige week beschikbaar is op de site van Huawei: http://consumer.huawei.co...detail/index.htm?id=17022

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egala!
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-06-2022
Ik heb zelf sinds een week of 3 een Huawei ascend p6 in mijn bezit, gekocht in combinatie met een hollandsnieuwe abbonement. Tot nu toe veel plezier beleefd aan het toestel. Echter heb ik sinds twee dagen geleden wat problemen met de accuduur. Voorheen kon ik met mijn verbruik (licht) makkelijk twee dagen uithouden. Gistermiddag keek ik op mijn p6 en zag tot mijn verbazing dat ik nog maar 4% batterij over had. Dit zou voor 80% veroorzaakt zijn door Android OS. Iemand enig idee hoe dit kan komen? ik gebruik een standaard thema en geen verdere skins, niks geroot en ook geen evt verdere aanpassingen. Puur het toestel fabrieks af.

Zijn er nog meer tweakers die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al oplossing voor die wifi-bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Probeer eens de B111 update, dit lost wellicht batterijverbruik en wifi-bug op?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de telefoon nog niet in bezit, bovenstaande punten houden me tegen er een aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egala!
Ik heb zojuist de b111 update geinstalleerd. ik zal jullie op de hoogte houden of dit het batterij probleem en wifi probleem verhelpt

Edit: Ik heb het probleem gevonden voor de accuduur. In de map beheer en dan Voedigsbeheer. Klik dan op beheer achtergrond apps. Bij mij stonden namelijk alle Apps aangevinkt, hiervan bijna alles uitgezet. direcht ging Android Os battery usage achteruit. Na een dag gebruiken nog 60% batterij over.

[ Voor 53% gewijzigd door Egala! op 31-08-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Niet online
Ik heb de telefoon 1 week in bezit, eerste indruk is Wow
Dun en licht vergeleken met mijn SGS4.
Software is stabiel geen crashes of Wifi bug. firmware B111
Privacy beveiliging is een welkom geschenk.
Huawei schil daar kan ik mee leven.
Accu is dik in orde, gaat 2 dagen mee (internet bellen sms whatsapp 3x mail)
Siliconen case bij geleverd hoef ik niet meer te kopen.
En geen overbodig software geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertsch
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-09 15:32
uroy schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:31:
Ik heb de telefoon 1 week in bezit, eerste indruk is Wow
Dun en licht vergeleken met mijn SGS4.
Software is stabiel geen crashes of Wifi bug. firmware B111
Privacy beveiliging is een welkom geschenk.
Huawei schil daar kan ik mee leven.
Accu is dik in orde, gaat 2 dagen mee (internet bellen sms whatsapp 3x mail)
Siliconen case bij geleverd hoef ik niet meer te kopen.
En geen overbodig software geïnstalleerd.
Sinds vorige week vrijdag in bezit Ascend P6. Onderschrijf bovenstaande ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook soms dat hij op simlock gaat en je de simkaart dan weer moet unlocken?
Dit is bij mij nu al zo'n 5x keer gebeurd en heb hem nu twee weken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:31:
Hebben jullie ook soms dat hij op simlock gaat en je de simkaart dan weer moet unlocken?
Dit is bij mij nu al zo'n 5x keer gebeurd en heb hem nu twee weken..
Nope,
Hij draait hier als een tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba

Jabba

Firkan

Net update B111 geinstaleerd vanaf SD card, ging probleemloos. er is een extra powermanagement optie bijgekomen. telefoon voelt ook iets snappier aan lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 13:08
Ik ben ontzettend tevreden met mijn P6 (helemaal omdat ik van een Nokia 5800 af kom...).
De uitgelekte update B114 kan ik van harte aanbevelen, de batterij tijd is echt drastisch verbeterd!

Verder een tip:
Registreer je telefoon via de website van huawei en ontvang (de eerste 100.000 aanmelders):
3 jaar gratis pick en return, binnen 3 dagen reparatie service en 3 jaar lang dataprotectie waarmee je bij verlies of diefstal op afstand je telefoon kan bedienen.
Het kost je alleen een postzegel:
Om je registratie compleet te maken vragen wij je deze bevestigingsmail uit te printen en samen met een kopie van je aankoopbewijs (factuur / kassabon) en het originele IMEI-nummer met de streepjescode (uitknippen uit de doos) in een voldoende gefrankeerde envelop op te sturen naar:
Ik heb gebeld met de klantenservice en het geldt ook voor HollandsNieuwe gebruikers.

[ Voor 65% gewijzigd door WoBoW op 03-09-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egala!
WoBoW schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:36:
Verder een tip:
Registreer je telefoon via de website van huawei en ontvang (de eerste 100.000 aanmelders):
3 jaar gratis pick en return, binnen 3 dagen reparatie service en 3 jaar lang dataprotectie waarmee je bij verlies of diefstal op afstand je telefoon kan bedienen.
Het kost je alleen een postzegel:
Om je registratie compleet te maken vragen wij je deze bevestigingsmail uit te printen en samen met een kopie van je aankoopbewijs (factuur / kassabon) en het originele IMEI-nummer met de streepjescode (uitknippen uit de doos) in een voldoende gefrankeerde envelop op te sturen naar:
Ik heb gebeld met de klantenservice en het geldt ook voor HollandsNieuwe gebruikers.
Dit kan ik alleen maar bevestigen, het enige probleem hierbij is dat je originele code (onder op de doos) moet meesturen. Het verwijderen hiervan is niet erg makkelijk en daarom heb ik het er maar uitgesneden met een mesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba

Jabba

Firkan

heb me ook geregistreerd voor de 3x3x3 smart deal, spul opgestuurd, kreeg erg snel reactie dat alles akkoord was. super service tot nu toe

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 23:21
Hallo allemaal,

Na een dikke week de P6 te hebben geprobeerd heb ik afgelopen maandag het toestel terug gebracht naar de verkoper. Helaas zie ik nu dat het misschien wat voorbarig is geweest maar als ik nog iets langer had gewacht had ik nu niet een ander toestel uit kunnen kiezen. Achteraf is dat soms niet de allerbeste keus geweest maar dat weet je nooit van tevoren natuurlijk.

Aanvankelijk was ik er erg over te spreken, erg mooi toestel en de bediening was dik in orde. Maar na een dag kwam ik er al achter dat ik dus wel die wifi-bug had, om de haverklap connectie kwijt met de router en hakkelende verbinding. Dat was het eerste minpunt maar wel een erg irritante.

Dezelfde dag kwam ik erachter dat ik het hele woordenboek nog aan het ding moest gaan 'leren'. Na verschillende keren het Nederlandse woordenboek te hebben gedownload en geïnstalleerd herkende de P6 nog steeds geen woorden die ik hem niet had aangeleerd. Nu is dat wellicht nog niet zo'n enorm probleem maar als ik na enkele maanden bij ieder bericht woorden toevoegen genoodzaakt ben een herinstallatie te doen van mijn telefoon ben ik natuurlijk alles kwijt en kan ik van voor af aan beginnen was ik bang. Of dat zo is weet ik natuurlijk niet, zover heb ik het niet laten komen maar ik hield er al stevig rekening mee.

Ook een vervelende issue was wel de import van contacten, of althans de combinatie van diverse accounts. Bij andere telefoons is er doorgaans de optie om de diverse contacten te combineren zoals je Facebook contacten bij je Google contacten te voegen. Nou was dat via omwegen (lees aparte app uit de Playstore) wel mogelijk maar slechts half-half.

De foto’s die de P6 schoot waren ook niet echt om over naar huis te schrijven. Met een zo vast mogelijke hand geprobeerd een paar foto’s te maken (rechtgehouden op de tafel) maar ze waren niet echt scherp te krijgen. Nou is de camera voor mij niet zo’n hekel punt maar naar mijn gevoel erg ondermaats voor het kaliber telefoon. De software trouwens sober maar functioneel wat me wel weer aansprak, geen poespas en opsmuk dus.

De batterijduur was in één woord dramatisch. Vanaf een volle lading smorgens hield mijn P6 het uit tot een uur of acht savonds. Dan was het minimum bereikt en werd te telefoon uitgeschakeld. Als ik er nou zo ontzettend veel mee had gedaan verbaasde mij het nog niet zo erg maar dat is niet het geval. Enkel wat gebeld (4 telefoontjes totaal een klein kwartier, ik heb het nagezocht), een paar websites opgezocht en enkele settings veranderd want tja, nieuwe telefoon hè.
Opgeladen en was tegen dat ik naar bed ging rond 4en (erg laat I know) nog 70%. Ik denk dat moet ik toch wel redden met dat beetje gebruik van mij. Maar ik werd smorgens wakker en de telefoon was leeggelopen tot nog 20%. Hij had in de paar uur dat ik heb liggen slapen ongeveer 50% van het vermogen verbruikt zonder ook maar aangeraakt te zijn.

Of ik heb het ongeluk gehad een maandag morgen product te hebben getroffen, of het is een structureel probleem, ik heb geen idee. Ik had alleen geen tijd en geld om nog verder met dit toestel te experimenteren zoals aangepaste firmwares of (beta) firmwares van Huawei zelf. Misschien als ik het toestel zonder een abonnement had gekocht wellicht maar nu moest ik binnen redelijke tijd een knoop doorhakken. Sowieso mag van mij een toestel sowieso wel fatsoenlijk werken als ik hem rechtstreeks van de winkel heb zonder dat ik daar nog het één en ander aan moet gaan sleutelen. Daarnaast nog dat ik er twee jaar mee wil gaan doen heeft mij doen besluiten toch maar voor iets anders te gaan.

Ik vind het erg jammer dat deze Huawei Ascend P6 voor mij zo’n mindere ervaring is geworden, het toestel sprak me aanvankelijk erg aan. Mooi design (en ik doe niet aan vergelijkingen als de doorgaans uitgekauwde vergelijkingen met een bepaald soort fruit), degelijke bouw, de specificaties waren ook wel goed en de features beloofden een boel maar maakten het helaas maar ten dele waar. Voor mij is het helaas dus een niet zo’n beste ervaring geworden met de Huawei Ascend P6.

... Je hébt soms van die dagen ...

• Firedre
Vandaag de sim erin gezet, overgegaan van KPN naar Hollandse Nieuwe met nummerbehoud, ging prima.

Van de week al overgegaan naar B111, bevalt gewoon goed.

Wifi pakt die gewoon als ik thuis kom, veel mee gespeeld vandaag en heb nu nog 44% accu over.
(Heb veel apps op de achtergrond uitgeschakeld)

Gebruik wel een fraaiere Theme van Huawei.

Kortom erg tevreden.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 10:02
Egala! schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:03:
[...]

Dit kan ik alleen maar bevestigen, het enige probleem hierbij is dat je originele code (onder op de doos) moet meesturen. Het verwijderen hiervan is niet erg makkelijk en daarom heb ik het er maar uitgesneden met een mesje.
Tip voor mensen die hier ook tegenaan gaan lopen...

Ik heb ze opgebeld omdat ik het doosje wilde behouden voor eventuele verkoop. (Huawei Ascend Mate)

Vriendelijke mevrouw aan de lijn zei tegen me, maak er even een foto van, screenshotje van je imei nummer erbij en zet het even allemaal op de mail met de factuur dan zorg ik dat het goedkomt.

Half uurtje later goedkeuring in de mailbox.

Dus even doorzeuren via de telefoon en het is geregeld ;)

036-5218433 is het directe nummer van de 3x3x3 administratie.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DjGeRo schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:15:
[...]

Tip voor mensen die hier ook tegenaan gaan lopen...

Ik heb ze opgebeld omdat ik het doosje wilde behouden voor eventuele verkoop. (Huawei Ascend Mate)

Vriendelijke mevrouw aan de lijn zei tegen me, maak er even een foto van, screenshotje van je imei nummer erbij en zet het even allemaal op de mail met de factuur dan zorg ik dat het goedkomt.

Half uurtje later goedkeuring in de mailbox.

Dus even doorzeuren via de telefoon en het is geregeld ;)

036-5218433 is het directe nummer van de 3x3x3 administratie.
Crap, dat heb ik net te laat gelezen, heb net die doos gesloopt :X

We hebben de P6 op 9-8 voor mijn vrouw gekocht, dus toen ik net over de 3x3 actie las hierboven ben ik gelijk gaan printen/typen.....Ik heb wel een foto gemaakt van de onderkant van de doos voor mezelf, maar aangezien hij nu toch al stuk is, stuur ik de originele sticker wel mee :'(

Anyway, mailen kan dan blijkbaar ook? Dan stuur ik de foto van die sticker en van de factuur en bevestigingsmail wel door, scheelt weer mogelijkheid op zoekraken in de post....

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 05-09-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 10:02
gwystyl schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:37:
[...]

Crap, dat heb ik net te laat gelezen, heb net die doos gesloopt :X

We hebben de P6 op 9-8 voor mijn vrouw gekocht, dus toen ik net over de 3x3 actie las hierboven ben ik gelijk gaan printen/typen.....Ik heb wel een foto gemaakt van de onderkant van de doos voor mezelf, maar aangezien hij nu toch al stuk is, stuur ik de originele sticker wel mee :'(

Anyway, mailen kan dan blijkbaar ook? Dan stuur ik de foto van die sticker en van de factuur en bevestigingsmail wel door, scheelt weer mogelijkheid op zoekraken in de post....
Mja, voor mij maakten ze een uitzondering zonder al te veel moeite. Lijkt me dat iemand anders het ook wel lukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag krijg ik de Huawei Ascend P6 via de post, ik heb een T-Mobile cntr. voor 2 jaar en daarna is het toestel van mij.

Zal mijn ervaringen hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartienB
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 22:33
Vandaag bij Hollandse Nieuwe besteld, was met telefoon goedkoper dan mijn huidige abbo bij Telfort.

Helaas kreeg ik een melding dat de telefoon niet meer op voorraad is, zou 'enkele dagen' duren. Ben benieuwd hoelang het gaat duren.

Iemand enig idee hoelang die 3x3x3 actie nog zal lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 20:30
Stil hier..

Ik heb sinds een paar weken de P6, heb B114 geinstalleert en moet zeggen dat alles lekker soepel werkt.
Heb er wat extra thema`s bij gezet zodat het er wat leuker uitziet.

Hij word bij mij redelijk warm bij intensief gebruik maar niet storend.
Accu is bij matig/redelijk gebruik 2 dagen, als ik veel games speel en veel "scherm" tijd heb dan is dit 1 dag (zoals bijna elke smartphone)

Heb trouwens op de achterkant een ultimate shield geplakt (lijkt op zagg) zodat deze niet bekrast en ziet er netjes uit.
Helaas blinkt deze shield een beetje waardoor de telefoon nog meer op een iphone lijkt (krijg veel commentaar, maar goed beter goed gejat dan....)

Edit: ik heb hem overigens mij Belcompany gehaald voor 280 euro (leek me een goede prijs voor dit toestel!)

[ Voor 7% gewijzigd door Monkeyk2010 op 25-09-2013 10:46 ]

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Met abbo of los?
laat maar ik heb het al gezien. los 279.

[ Voor 56% gewijzigd door kevinl op 25-09-2013 22:19 ]

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Monkeyk2010
Inderdaad los 279.

Moet zeggen dat ik voor het eerst niet de behoefte heb om hem te rooten.
Je kunt redelijk eenvoudig apps uitschakelen die " stroom" vreten of die je gewoon niet gebruikt.
Ik deed dit voorheen met titanium backup maar dat is nu dus niet nodig.
Hierdoor gebruik ik gemiddeld 500mb geheugen van de 1,5gb

Merk wel dat de grafische chip inderdaad niet heel snel is (zoals vaker gemeld) zware games is een no-go.
Maar goed voor deze prijs een leuk en vooral sexy toestel!

Verwijderd

Heb 'm sinds gister. Verlengen bij Hi zonder bijbetalen. En over op 4g. Schijnt in het noorden binnenkort ook beschikbaar te zijn.
Tot dusver bevalt het uitstekend. Ik ben geen heavy user of echte tweaker. Dus zal er geen rare dingen mee doen. Wat dat dan moge zijn...
Android werkt gewoon goed en het toestel laat zich lekker intuïtief bedienen. Blij mee.
O, ik kom trouwens van een Lumia 800 met Windows Phone 7.8. Het enige wat ik mis, is de offline navigatie.

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:49
Ik kan het toestel niet vinden voor 280 Euro. Heeft iemand een link? Voor die prijs wil ik hem wel kopen.

Ik dacht er geen 4G aanwezig was op dit toestel?
Ik gebruik voor Offline navigatie Navigon. Werkt goed!

Het valt me op dat er weinig gesproken wordt over dit toestel. Het is volgens mij echt geen slecht toestel gezien de specs. Op andere fora als XDA is er ook niet veel te vinden.
Ik vind belangrijk een goede accu. Ik moet er op kunnen vertrouwen dat het toestel makkelijk 1 dag mee gaat. Ook als ik hem wat meer gebruik dan normaal.

Mijn normale gebruik:
- Totaal 1 uur p/d WhatsApp,
- 15 minuten Emailen,
- Nieuws lezen via Tweakers en andere apps.Ongeveer 20 min p/d
- 10 minuten bellen,
- 2/3 SMS.
- GPS staat uit, sync staat aan en beperkt zich enkel tot email/contacts/kalender, Wifi of Data staat aan.

Ik heb nu een Xperia S. Met een custom rom/Kernel. Ik haal net volle dag hiermee.

• Monkeyk2010
Met jouw gebruik mag een dag geen enkel probleem zijn! ik gebruik hem namelijk meer!
Alleen wel belangrijk om hem 5-6 keer helemaal te laden hierna is de accutijd prima.
Toestel is niet online te vinden voor 279 maar als je belt naar een belcompany in jouw buurt dan zul je horen dat hun hem verkopen voor 279!

Waar ik woon (omgeving eindhoven) hebben ze er nog volop.

Xda heeft zijn eigen P6 afdeling waar redelijk wat te lezen is.

4g zit niet op dit toestel! zoals ook te lezen in de review op tweakers (al vind ik die persoonlijk te negatief)

Verwijderd

Ben bij BC langs geweest. Daar issie idd los voor 280 euro. Maar ik wil de roze versie voor m'n vriendin halen. Die hebben ze helaas nergens voor die prijs...

• vanputten80
Cool! Ik heb hem net gekocht bij bij BC Utrecht KanalenEiland. De witte!
Supermooi ding.

Beetje vage verkopers. Ik zei dat ik de P6 wilde en dat ik hem voor 280 wil meenemen. Zegt de verkoper "prima ik pak hem even". Registratie gedaan en betaald. Zegt de eigenaar in eens "Het is niet de bedoeling dat hij los verkocht wordt. Zeker niet voor die prijs! Normaal kosten ze 450" Ik uhhh Prima maar ik heb net betaald en jullie klantenservice heeft dit bevestigd. Werd die man vet sjag en vertelde mij dat hij de prijzen bepaald hier en verder niemand!
Kut zaak. Maar wel een mooi toestel erbij!

Ik ga hem proberen. Ik zal mijn comments posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Wat ik mij afvroeg over dit toestel! Waarvan is het scherm gemaakt? Gorilla glas? En hoeveel gb sd ondersteund hij?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
64gb zou moeten kunnen heb ik ergens gelezen, scherm is van gorilla glass 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Monkeyk2010 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:23:
64gb zou moeten kunnen heb ik ergens gelezen, scherm is van gorilla glass 2.
Wow! Dan is het toestel wel erg aantrekkelijk!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Weet iemand een goede in ear headset voor de p6 met dezelfde jack als de originele headset?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik vind het geluid door koptelefoon niet hard genoeg. Iemand een idee hoe ik het harder kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 17:03
Er lijkt een nieuwe update aan te komen. Versie B117.

In China is deze al te downloaden: link

Update: (vertaald uit het chinees)
nieuws om te delen, geen extra netwerk-assisted, een multi-screen broadcast aanhanger 8 Delen
optimaliseren stabiliteit van het systeem
optimalisatie en verbetering WIFI compatibiliteit

Hopelijk wordt hiermee de wifi bug ook mee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehardmking
  • Laatst online: 25-07 11:25
Weet iemand hoe dat updaten naar B114 werkt? ik heb de update gedownload en op de SD kaart geplaatst maar middels de update utility van de telefoon zelf ziet ie m niet. ook geprobeerd naar intern geheugen te copieeren maar daarna wordt de update nog steeds niet gevonden.
?
Hoe werkt dus die update?

Oh ik denk dat ik het al heb, uitpakken en dat met de map dload op de SD kaart plaatsen

[ Voor 17% gewijzigd door diehardmking op 05-10-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
diehardmking schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 19:33:
Weet iemand hoe dat updaten naar B114 werkt? ik heb de update gedownload en op de SD kaart geplaatst maar middels de update utility van de telefoon zelf ziet ie m niet. ook geprobeerd naar intern geheugen te copieeren maar daarna wordt de update nog steeds niet gevonden.
?
Hoe werkt dus die update?

Oh ik denk dat ik het al heb, uitpakken en dat met de map dload op de SD kaart plaatsen
Wifi probleem opgelost?, er komt een nieuwe update p117 welke sowieso de wifi problemen zou oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehardmking
  • Laatst online: 25-07 11:25
Monkeyk2010 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 08:47:
[...]

Wifi probleem opgelost?, er komt een nieuwe update p117 welke sowieso de wifi problemen zou oplossen.
Nope, het wifi probleem is helaas niet opgelost nog steeds valt het weg en komt het onverklaarbaar terug (p114). Is de 117 al te downloaden? het installeren gaat vrij gemakkelijk en eigenlijk geen zin in terug struren naar HN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
Nee b117 is nog niet uit alleen voor chinese markt (wel te gebruiken maar dat moet je voor de zekerheid op XDA nalezen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik ervaar 2 problemen:

- Wifi valt weg (minst erg),
- GPS doet het niet of slecht. Ik heb hem nog niet aan de praat kunnen krijgen.

Verschillende app geinstalleerd maar niet kunnen fixen. Iemand een tip?

Firm 112. Kan geen nieuwe downloaden/installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
B114 kun je handmatig installeren met behoud van garantie staat al eerder uitgelegd.
Dit zou in ieder geval wat dingetjes moeten oplossen maar of dit voor jou oplost zou je moeten testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik heb hem geinstalleerd! Ga hem testen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
GPS fix lijkt goed te werken na de update! Wifi valt nog wel af en toe weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
Nieuwe update beschikbaar even door de vertaler:
http://translate.google.n...client%3Dsafari%26hl%3Dnl

Update: net even geïnstalleerd over wifi kan ik nog niks zeggen maar ontvangst is stukken beter met b118!

[ Voor 23% gewijzigd door Monkeyk2010 op 11-10-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En???
Hoe zit het met b118, zou die graag ook installeren maar wacht nog wa af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ben ook benieuwd naar de ervaringen. B114 Heeft mij van het GPS probleem geholpen. Wifi is verstoring is er nog. Hij valt regelmatig weg en pakt niet altijd de verbinding opnieuw op.

Verder ervaar ik geen problemen met het toestel en draait het goed!

Ik ben wel aan het zoeken een manier hoe ik het geluid door headset kan verbeteren, bedoel het volume kan opvoeren. Standaard is het niet hard. In het vliegtuig gisteren moest ik echt mijn best doen om hem te kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
Wifi probleem is wel minder maar zeker nog niet weg...
Wel beter ontvangst accu tijd merk ik geen vershcil met b114.
Wel belangrijk om een factory reset te doen anders blijf je blijkbaar bugs houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
Dit lijkt het wifi probleem op te lossen voor de testers onder ons:

just go to SETTINGS > MANAGE APPS > ALL > Select the Rx Networks app > Click on CLEAR CACHE then CLEAR DATA then disable SHOW NOTIFICATIONS then DISABLE. That's it disabled permanently. You can re-enable it manually if you wish (It will be at the bottom of the list of apps, as it's now disabled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik heb het gisterenochtend ingesteld en het lijkt stukken beter te zijn! Geen problemen tot heden. Ik blijf ik het in de gaten houden. Goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
Sinds enkele dagen in het bezit van de P6
Ik moet zeggen dat ie perfect bevalt, slank, lichtgewicht en een mooi design.
Hiervoor altijd Samsung en HTC gehad.

Ik heb alleen twee vraagjes;
1 Hoe krijg ik een cover bij mijn muziek albums? Die van Katy Perry komt automatisch
met een cover, mijn overige albums niet. Met de app album art grabber ziet die al mijn albums
en haalt deze covers op, maar plaatst ze niet in mijn album.
Ook een jpeg o.i.d. toevoegen bij het album werkt niet. Iemand een idee??

2 Het vergrendelscherm, hoe kan ik dit aanpassen? Er staat standaar een slotje en de camera op.
De email app erbij zou wel handig zijn. Iemand een idee??

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb gelezen dat sommige mensen de P6 hebben gekocht voor 279,- bij Bel Company.
Ik kan dat nergens vinden op het site van BC, was dat een eenmalige actie?

Voor die prijs wil ik het graag kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
Monkeyk2010 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:47:
Met jouw gebruik mag een dag geen enkel probleem zijn! ik gebruik hem namelijk meer!
Alleen wel belangrijk om hem 5-6 keer helemaal te laden hierna is de accutijd prima.
Toestel is niet online te vinden voor 279 maar als je belt naar een belcompany in jouw buurt dan zul je horen dat hun hem verkopen voor 279!

Waar ik woon (omgeving eindhoven) hebben ze er nog volop.
Is al eerder genoemd, niet op website te vinden wel in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monkeyk2010 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:00:
[...]

Is al eerder genoemd, niet op website te vinden wel in de winkel.
Voor dat bedrag heb ik hem ook een paar dagen geleden gehaald; belcompany Spuistraat; Den Haag. Prima service daar; gratis nieuwe vodafoon prepaid microsim(met behoud van nummer), daar mijn gewone sim er niet in kon.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

erreen schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:05:
Sinds enkele dagen in het bezit van de P6
Ik moet zeggen dat ie perfect bevalt, slank, lichtgewicht en een mooi design.
Hiervoor altijd Samsung en HTC gehad.

Ik heb alleen twee vraagjes;
1 Hoe krijg ik een cover bij mijn muziek albums? Die van Katy Perry komt automatisch
met een cover, mijn overige albums niet. Met de app album art grabber ziet die al mijn albums
en haalt deze covers op, maar plaatst ze niet in mijn album.
Ook een jpeg o.i.d. toevoegen bij het album werkt niet. Iemand een idee??
Ik verwacht dat je cover art aan je ID3 tags moet toevoegen. Dit gaat waarschijnlijk gemakkelijker met de PC dan op de telefoon zelf, bijvoorbeeld met Tag&Rename of één van deze programma's
2 Het vergrendelscherm, hoe kan ik dit aanpassen? Er staat standaar een slotje en de camera op.
De email app erbij zou wel handig zijn. Iemand een idee??

Alvast bedankt.
Standaard Android 4.2+ gedrag is het vasthouden van de tijd-widget of vanaf de linkerkant naar rechts swipen om het lockscreen aan te passen. Ik weet niet zeker of je een app als cLock nodig hebt voor een e-mail widget of widgetlocker voor andere snelkoppelingen op je lockscreen of dat dat bij de P6 al out of the box kan. Mijn vrouw wil al dat soort dingen niet op haar telefoon, dus ik kan niet alles uittesten :).

Ik lees hierboven allerlei GPS en Wi-Fiproblemen. Wi-Fi gaat bij mijn vrouws P6 wel aardig geloof ik, al gaat hij wel automatisch uit na bepaalde tijd ondanks de instelling 'always on'. Afgelopen zaterdag heb ik GPS aardig kunnen zien, en dat was erg brak. Waar mijn Galaxy S3 meestal een nauwkeurigheid had van 6m, kwam de P6 niet veel verder dan 150m. Dat is echt onbruikbaar voor navigatie. Ik ga nog even op zoek naar die nieuwe firmware (staat nu B117 op volgens mij?) of een andere verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
gwystyl schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:01:
[...]

Ik verwacht dat je cover art aan je ID3 tags moet toevoegen. Dit gaat waarschijnlijk gemakkelijker met de PC dan op de telefoon zelf, bijvoorbeeld met Tag&Rename of één van deze programma's

[...]

Standaard Android 4.2+ gedrag is het vasthouden van de tijd-widget of vanaf de linkerkant naar rechts swipen om het lockscreen aan te passen. Ik weet niet zeker of je een app als cLock nodig hebt voor een e-mail widget of widgetlocker voor andere snelkoppelingen op je lockscreen of dat dat bij de P6 al out of the box kan. Mijn vrouw wil al dat soort dingen niet op haar telefoon, dus ik kan niet alles uittesten :).

Ik lees hierboven allerlei GPS en Wi-Fiproblemen. Wi-Fi gaat bij mijn vrouws P6 wel aardig geloof ik, al gaat hij wel automatisch uit na bepaalde tijd ondanks de instelling 'always on'. Afgelopen zaterdag heb ik GPS aardig kunnen zien, en dat was erg brak. Waar mijn Galaxy S3 meestal een nauwkeurigheid had van 6m, kwam de P6 niet veel verder dan 150m. Dat is echt onbruikbaar voor navigatie. Ik ga nog even op zoek naar die nieuwe firmware (staat nu B117 op volgens mij?) of een andere verbetering.
Albumcovers ga ik van het weekend eens proberen.

Het lock screen aanpassen zoals boven omschreven is niet gelukt.
Misschien dan toch een app downloaden hiervoor.

Bedankt voor je inbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldblack
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 16:02
Je lockscreen kan aangepast worden door Thema' s te openen, dan huidig thema aanpassen. Je hebt dan bij Schermvergrendeling verschillende opties.
Dan kun je daarna bij Instellingen bij Beveiliging schermvergrendeling selecteren. Door de optie Huawei ontgrendelen te kiezen en daarna Instellingen snelkoppeling aan klikken, kunnen ook de icoontjes van je vergrendeling aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een manier gevonden om een Nederlands woordenboek toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Voor welke firmware zoek je een NL woordenboek?
Ik had een backup gemaakt van Huawei input method met verschillende talen vanuit B114 volgens mij. Deze heb ik terug gezet in B117, en dat werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu B112 (via m'n telefoon zelf zijn er geen updates).

Zit in B114 automatisch een Nederlands woordenboek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Oef, nu moet ik gaan graven. Ik weet het niet meer zeker uit mijn hoofd; volgens mij heb ik B112 geupgrade naar B114, en bleef het toetsenbord toen gewoon ook in NL. Bij de update naar B117 was er alleen nog Engels of een stuk of wat aziatische talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sponsbob
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:53
Hier wat info over android 4.4 voor de P6

Kitkat

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zojuist als verstokt iOS gebruiker me zelf ook maar eens een Android toestel aangeschaft (My First Droid) in de vorm van de Ascend P6 (iPhone5 blijft voor privé gebruik gewoon in gebruik, de Ascend P6 mag m'n zakelijke Nokia 3109 Classic gaan vervangen).

Nieuw SIM kaartje staat in bestelling bij de baas omdat de Nokia nog met een Full-Size SIM werkt en ik liever niet ga knippen in dat ding (foutief knippen en ik ben zakelijk niet meer bereikbaar op dat nummer, ook al is de handleiding daarvoor eigenlijk vrij "straight-forward": http://www.solutios.com/simcutting

Eerste indruk aangaande de originele Huawei 4.2.2 Android versie: Vrees met grote vrezen dat ik wel aan Android en het Huawei toestel kan wennen ook al mis ik nú de "Home" knop van de iPhone al wel een beetje ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier thuis ook een P6.
Weet iemand van jullie of het in de contact list mogelijk is om alleen contacts met telefoon te laten zien?

Het is nu alle contacts die ooit een email gehad hebben vanuit gmail. Dat is een beetje veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In die "app" personen even op die drie bolletjes rechts onderin klikken en dan zichtbare personen selecteren. Daar kun je van alles aangeven met betrekking tot je adreslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik blijf WIFI problemen houden. Ik zit nu op B114.
WIFI valt soms zomaar weg en komt ook niet meer terug. Door het uit en inschakelen werkt het weer. Hetzelfde ervaar ik soms ook met gewoon data.

Iemand ervaringen met B117? Komt dit dan nog voor?

Verder vind ik het top toestel. Kan er goed mee overweg. Hij is snel en reageert goed. Accuverbruik is prima. Ik haal gemakkelijk 1,5 dag. En met de ingebouwde batt safer app zeker 2 dagen. Nu heb ik alleen Wifi of 3G aanstaan. Nooit tegelijk en als ik slaap gaat data uit. GPS ed. staan alleen aan wanneer nodig.
Alle andere apps laat ik geen push berichten versturen en auto updates staan ook uit. Niet altijd gemakkelijk maar na enige tijd wend dit en kun je er prima mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
gwystyl schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:01:

Ik had problemen met het snel en accuraat zoeken van mijn locatie. Ik heb toen deze app gebruikt: GPS Status - Test & Fix.
Dit heeft bij mij geholpen. Binnen 1 minuut weet hij waar ik ben, zeer precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

vanputten80 schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:40:
[...]

Ik had problemen met het snel en accuraat zoeken van mijn locatie. Ik heb toen deze app gebruikt: GPS Status - Test & Fix.
Ik heb hem er net op gezet en hij draait nu al een paar minuten, maar hij krijgt geen fix. Ik heb hem ook op mijn eigen Galaxy S3 gezet, en die heeft binnen 9 seconden een fix. Ik neem aan dat je met 'Reset GPS' en 'Get Xtra data' de a-gps data vernieuwt?

Ik heb ook met het programma FasterFix de tijdserver naar nl.pool.ntp.org gezet, maar dat lijkt ook nog niet te helpen. Misschien heeft ze gewoon een slechte batch qua GPS?

ik ga zo eens builde B119 proberen, daarin schijnen Wi-Fi en Bluetooth aangepakt te zijn. Ik hoop dat GPS ook wat beter werkt...

Edit: XDA thread met snellere mirror

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 17-11-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

vanputten80 schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:40:
[...]

Grappig. Heb hier dat tooltje net eens gebruikt op de default B112 versie die ik er (nog) op heb staan. Ik zit volgens GPS (met fix! 3/11) hier op een hoogte van 2896 Mtr. 8)7

* Will_M gaat z'n ski's alvast van zolder halen. Morgen lekker skieën hier in Noord Brabant 8)

Ik hoop dat met de uitlevering van 4.4 "Kit-Kat" (in Maart/April voor de EU??) de base-rom ook grondig aangepakt is/wordt. WiFi heb ik eigenlijk géén issues mee maar BlueTooth is vrij instabiel in combinatie met m'n auto als in; verbinding wordt niet automagisch opgezet en is eigenlijk niet te initiëren vanuit de auto. Vanuit de Ascend P6 initiëren lukt dan weer wel, wonderbaarlijk genoeg.

edit:
En m'n ski's maar weer terug op zolder gemieterd.... Toestel ligt nog op de zelfde keukentafel als zojuist maar bevindt zich volgens de GPS nu ineens op -47 Mtr.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 18-11-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernhard1990
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-12-2022
Dag allen,

Ik zit momenteel voor drie maanden in China en was van plan de Huawei Ascend P6 te kopen. Nu heb ik niet veel verstand van telefoons maar begreep dat dit een goed toestel is, zeker voor wat ik wil. Nu is het zo dat alle telefoons hier Chinees geprogrammeerd zijn. Ik heb van iemand begrepen dat ik eenvoudig Europese/Nederlandse software er op kan zetten waardoor ik oa. gewoon de google playstore kan gebruiken. Nu wil ik jullie vragen of dit klopt? En zo ja waar ik een handleiding kan vinden om dit te veranderen.
Het toestel kost hier €220,-

Alvast bedankt!

Bernhard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

gwystyl schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:11:
[...]

Ik heb hem er net op gezet en hij draait nu al een paar minuten, maar hij krijgt geen fix. Ik heb hem ook op mijn eigen Galaxy S3 gezet, en die heeft binnen 9 seconden een fix. Ik neem aan dat je met 'Reset GPS' en 'Get Xtra data' de a-gps data vernieuwt?
Even rebooten zou het moeten doen dan.

Hier ook: geen fix, ook niet met gps status & fix, daarna reboot, daarna binnen 1sec fix, ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Bernhard1990 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:20:

Het toestel kost hier €220,-

Alvast bedankt!

Bernhard
Ik heb hem gekocht voor 279 bij Bel Compay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernhard1990
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-12-2022
vanputten80 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:34:
[...]

Ik heb hem gekocht voor 279 bij Bel Compay..
Ja maar ik zit hier nog drie maanden en wil hem graag nu hebben.

• heank
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-08 12:38
Kort vraagje aan de mensen hier. Als ik bij data usage kijk, staat er bij de afdeling wifi een flink getal bij Multi-screen. Dit is volgens mij een soort DLNA software, maar ik gebruik het niet. Vraag me dus af waarom dit dan soms meerdere GB's per maand gebruikt.

Heeft iemand anders dit ook?

• erreen
Oldblack schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:23:
Je lockscreen kan aangepast worden door Thema' s te openen, dan huidig thema aanpassen. Je hebt dan bij Schermvergrendeling verschillende opties.
Dan kun je daarna bij Instellingen bij Beveiliging schermvergrendeling selecteren. Door de optie Huawei ontgrendelen te kiezen en daarna Instellingen snelkoppeling aan klikken, kunnen ook de icoontjes van je vergrendeling aangepast worden.
Je moet het maar weten......

Bedankt het is allemaal gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Mijn vrouwtje heeft de P6 gisteren besteld via GSMtopdeal. Ben erg benieuwd naar deze foon en ook wel een tikkeltje jaloers :P

Als ze hem binnen heeft maar even checken hoe hij mij bevalt. Ik heb nu nog een Xperia Ray en dat ding is nog trager als dikke str*nt door een zeef, ik snak echt naar een nieuw toestel. Halverwege december mag ik bestellen..... Bij GSMtopdeal zijn de prijzen altijd wel scherp, een Sony telefoon hoeft voor mij in ieder geval niet meer en de reviews van Huawei zijn best goed te noemen.

Design is ook :9~

[ Voor 20% gewijzigd door Vlassie1980 op 26-11-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn vrouw heeft de zwarte (?) versie sinds augustus. Ze zag afgelopen weekend dat er ook witte en roze versies uitkomen. Ze wilde spontaan een nieuwe :). En dat voor iemand die verder niets om telefoons geeft; ze is er dus wel erg blij mee, op de kleur na >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
gwystyl schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:02:
Mijn vrouw heeft de zwarte (?) versie sinds augustus. Ze zag afgelopen weekend dat er ook witte en roze versies uitkomen. Ze wilde spontaan een nieuwe :). En dat voor iemand die verder niets om telefoons geeft; ze is er dus wel erg blij mee, op de kleur na >:)
Ander hoesje met roze of een panter printje geen optie dan ;)
http://www.facebook.com/l...en-hoesjes%2F&h=rAQH1njXt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje gezocht op internet maar kom er niet uit wb de firmware versies.

ik had b104 er op staan (afgelopen zaterdag gekocht)
Geupdate naar B111 van de Huawei support site. Op mijn p6 geeft hij nu bij updaten weer dat er geen nieuwe updates zijn.

Maar online zie ik b119, b122 etc
Ik kan nergens vinden wat nou de laatste versie is die Nederlands ondersteund?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste