Wie kan mij op een heledere manier uitleggen hoe ik handmatig de updates op mijn p6 kan krijgen,ik krijg telkens de melding het upgrade pakket werd niet gevonden terwijl de update app wel op sd card in de dload map staat.
Verwijderd
ik heb dit dus gedownload omdat ik nog geen melding heb gekregen voor een update, terwijl een collega van mij dit wel gehad heeft. Dit staat ook vermeld in mijn post op pagina 12.Get!em schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 08:53:
Veiligste?
Eerst 132
Link met download + link met instructies voor local update.
http://huaweinews.com/2014/03/ascend-p6-b132-firmware/
Daarna 510
Link met download, instructies zijn zelfde als voorgaande, alleen moet hij update.zip heten.
http://huaweinews.com/2014/06/ascend-p6-b510-official/
Cheers
Ik heb nu al vanalles geprobeerd, misschien een stomme vraag ook, maar wat moet ik nu doen?
Ik heb ze dus allebei gedownload op mijn pc. Of moest ik deze downloaden op mijn huawei?
@ steffnaessens & rzm: Hebben jullie deze handleiding ook al eens gelezen?
De manier van updaten verschilt helaas pér versie welke je nú geïnstalleerd hebt doordat de prerequisits niet altijd gelijk zijn maar ik denk dat alle mogelijke varianten hier in dit topic ondertussen al wel besproken zijn sinds de tijd dat de 510 update aangeboden werd in NL.
mrjraider in "[Huawei Ascend P6] Ervaringen en Discussie"
Vanaf dáár werd de 510 firmware ongeveer aangeboden, overigens.
De manier van updaten verschilt helaas pér versie welke je nú geïnstalleerd hebt doordat de prerequisits niet altijd gelijk zijn maar ik denk dat alle mogelijke varianten hier in dit topic ondertussen al wel besproken zijn sinds de tijd dat de 510 update aangeboden werd in NL.
[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 18-09-2014 17:04 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Eindelijk de 4.4.x op de telefoon van mijn moeder gezet. begin was wat laggy maar ding loopt als een trein
Ik ben er in ieder geval blij mee en het ziet er ook aardig gelikt uit moet ik zeggen
Nu wachten tot zuslief thuis komt
Mijn nichtje heeft de P6 laten vallen en nu is er een barst in het scherm.
Weet iemand of nu het display moet vervangen worden of alleen het glazen plaatje ?
Weet iemand of nu het display moet vervangen worden of alleen het glazen plaatje ?
Bij P6 is dat een geheel, dus alles moet vervangen worden.
Materiaalkosten: ongeveer 100 euro (tot 125)
Reparatiekosten: afhankelijk van de shop, maar toch zo'n 30 euro minimaal.
Materiaalkosten: ongeveer 100 euro (tot 125)
Reparatiekosten: afhankelijk van de shop, maar toch zo'n 30 euro minimaal.
Verwijderd
ik snap er niets vanwimmel_1 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:58:
@ steffnaessens & rzm: Hebben jullie deze handleiding ook al eens gelezen?
Handleiding: http://dl-uk.huaweinews.c...V100R001C00B107_guide.pdfVerwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:28:
[...]
ik snap er niets vankan dit duidelijker uitgelegd worden aub?
Download packages zijn nu genoeg gelinkt, zie eerdere posts.
Vanuit de handleiding volg de volgende hoofdstukken.
2.3 (download de update package)
3.1 Gebruik een SD kaart in je telefoon (zelf bijkopen) (gelijk aan 5.2.1)
3.2 (zet package op je sd-card) (gelijk aan 5.2.3)
5.2.4 (start de update via je settings menu)
Thats it...
Enige verschil per update is dat je bij de meeste een UPDATE.APP in de DLOAD folder zet, en bij de laatste zet je een UPDATE.ZIP in je DLOAD folder. Dat merk je snel genoeg als je het fout hebt gedaan, want dan krijg je bij stap 5.2.4 een fout in het vinden van de update.
Mijn defecte 10 maanden oude Huawei P6 is vervangen(-garantie-) voor een nieuwe. Nu staat er de android 4.4.2. op in plaats van de oudere 4.2.2.. Werkt goed, maar ik mis de app om de toegangsbeheer per app te regelen.En niet alleen de toegang tot wifi en ander netwerk maar ook tot foto's, lokatie contactgegevens etc. Weet iemand een alternatief hiervoor?
Verwijderd
Ik heb dit nu gedaan en de update is gebeurd, maar er is wel niets veranderd. Helemaal niets. Terwijl bij iemand die ik ken er wel vanalles veranderd is na de update. Graag een uitleg hiervoor...Get!em schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:40:
[...]
Handleiding: http://dl-uk.huaweinews.c...V100R001C00B107_guide.pdf
Download packages zijn nu genoeg gelinkt, zie eerdere posts.
Vanuit de handleiding volg de volgende hoofdstukken.
2.3 (download de update package)
3.1 Gebruik een SD kaart in je telefoon (zelf bijkopen) (gelijk aan 5.2.1)
3.2 (zet package op je sd-card) (gelijk aan 5.2.3)
5.2.4 (start de update via je settings menu)
Thats it...
Enige verschil per update is dat je bij de meeste een UPDATE.APP in de DLOAD folder zet, en bij de laatste zet je een UPDATE.ZIP in je DLOAD folder. Dat merk je snel genoeg als je het fout hebt gedaan, want dan krijg je bij stap 5.2.4 een fout in het vinden van de update.
Die app is bij de laatste 4.4 updates inderdaad verdwenen.Rman schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:44:
Mijn defecte 10 maanden oude Huawei P6 is vervangen(-garantie-) voor een nieuwe. Nu staat er de android 4.4.2. op in plaats van de oudere 4.2.2.. Werkt goed, maar ik mis de app om de toegangsbeheer per app te regelen.En niet alleen de toegang tot wifi en ander netwerk maar ook tot foto's, lokatie contactgegevens etc. Weet iemand een alternatief hiervoor?
Get!em in "[Huawei Ascend P6] Ervaringen en Discussie"
Ik gebruik op mijn andere (geroote) mobieltjes de app LBE security. Deze is alleen chinees te krijgen, dus moet je op XDA even de engelse versie downloaden via het bijbehorende topic (zijn mensen die hem vertalen en dan weer uitbrengen via dat forum).
Ik heb die mail geschreven vanuit B107 update.Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:42:
[...]
Ik heb dit nu gedaan en de update is gebeurd, maar er is wel niets veranderd. Helemaal niets. Terwijl bij iemand die ik ken er wel vanalles veranderd is na de update. Graag een uitleg hiervoor...
Gebruik nu dezelfde procedure om de updates die erna komen te installeren.
132 en 510
en daarna nog 512
Let wel mensen, alles is natuurlijk op eigen risico. Als je niet snapt wat er moet gebeuren en je durft het dan ook niet aan, ga het dan ook echt niet doen of laat iemand met kennis van zaken de procedure uitvoeren. Het is niet moeilijk, maar er kunnen zaken mis gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Get!em op 06-10-2014 10:04 ]
Verwijderd
Hmmm... Dacht even de update van B510 naar B512 makkelijk toe doen. Back-up gedraaid zoals eerder al en na enige tijd een lege telefoon.... Gelukkig alle contacten online en foto's op de sd kaart... Maar wel eigenaardig. Krijg nu wel weer gelijk mijn whatsapp meldingen binnen. Dat was met 510 niet best...
Ik ben gestart met versie B104, en heb via Huawei zelf de B111 gedownload.
Hierna heb ik via http://www.huaweiblog.de/...oads/ascend-p6-downloads/ B125 en B132 gedownload en geupdate.
Deze bestanden zijn allemaal gemakkelijk te installeren, aangezien je de map ‘dload’ met daarin ‘UPDATE.APP’ in de main folder van je SD-kaart moet zetten.
Daarna heb ik B510 gedownload via http://huaweinews.com/2014/06/ascend-p6-b510-official/.
Deze is iets anders, je moet het zip bestand (gedownload als B510.zip) hernoemen naar UPDATE.zip en vervolgens in de main folder van je SD-kaart zetten.
Al deze bestanden zijn official firmware en kun je updaten (een voor een) via ‘Systeem Update’ -> ‘Lokaal update’
Heeft er iemand trouwens ook problemen met mobiel internet sinds de update?
Ik heb ook problemen met GPS, maar dat lijkt gewoon een bug te zijn die te verhelpen is met B512.
Daarnaast doet mijn WiFi het gewoon, behalve bij netwerken met een 802.1x beveiliging (waarvoor je een account moet hebben, zoals op de universiteit).
Hierna heb ik via http://www.huaweiblog.de/...oads/ascend-p6-downloads/ B125 en B132 gedownload en geupdate.
Deze bestanden zijn allemaal gemakkelijk te installeren, aangezien je de map ‘dload’ met daarin ‘UPDATE.APP’ in de main folder van je SD-kaart moet zetten.
Daarna heb ik B510 gedownload via http://huaweinews.com/2014/06/ascend-p6-b510-official/.
Deze is iets anders, je moet het zip bestand (gedownload als B510.zip) hernoemen naar UPDATE.zip en vervolgens in de main folder van je SD-kaart zetten.
Al deze bestanden zijn official firmware en kun je updaten (een voor een) via ‘Systeem Update’ -> ‘Lokaal update’
Ik heb ook problemen met GPS, maar dat lijkt gewoon een bug te zijn die te verhelpen is met B512.
Daarnaast doet mijn WiFi het gewoon, behalve bij netwerken met een 802.1x beveiliging (waarvoor je een account moet hebben, zoals op de universiteit).
[ Voor 19% gewijzigd door YBannink op 07-10-2014 14:54 . Reden: Ik had een vraag, maar wilde niet nog een bericht erachteraan zetten ]
zie hollandsnieuwe APNYBannink schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:48:
Ik heb T-Mobile, maar dat is gelukkig via de toestelhulp van de site zelf gelukt. Bedankt voor het op weg helpen!
Verwijderd
Nou ja... Het issue is dat ik B510 er zonder enige problemen op kreeg, maar na de update naar B512 juist al mijn data kwijt was. Waarschijnlijk omdat ik alleen de update.app in dload had geplaatst. Volgens mij moet er nog een bestandje bij. Dus de hele dload map vervangen dan. Denk ik. Anyhow... Alles is zo'n beetje weer terug behalve sms-jes en een paar whatsapp gesprekjes.
Mijn zusje had een leuk avontuur met haar P6. Deze ging uit zich zelf resetten met als gevolg al haar data weg
Ik heb de update ook gedownload alleen nog niet toegepast. Maar in de dload map zitten inderdaad twee bestanden, update.app en apdate.app.asc. Ik denk dat je deze mist?Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:51:
Nou ja... Het issue is dat ik B510 er zonder enige problemen op kreeg, maar na de update naar B512 juist al mijn data kwijt was. Waarschijnlijk omdat ik alleen de update.app in dload had geplaatst. Volgens mij moet er nog een bestandje bij. Dus de hele dload map vervangen dan. Denk ik. Anyhow... Alles is zo'n beetje weer terug behalve sms-jes en een paar whatsapp gesprekjes.
Iemand al de ziggo wifispots werkend op B512??
Mij lukt het nog steeds
niet
Mij lukt het nog steeds
Over het verdwijnen van de permission manager in 4.4.2 las ik :
"Leider geht es nicht mit jedem Handy, nein. Wenn du kein KitKat hast kannst du per Appops den berechtigungsmanager hervor holen falls dein Handy nicht schon einen drin hat.Unter KitKat allerdings hat Google die Benutzung 'eingeschränkt' und man kann ihn ohne root nicht mehr benutzen. "
-Bron:http://www.android-hilfe....6-permission-manager.html
Mooi is dat :-(( Zonder te "rooten" heb ik geen toestemmings beheer over de aps. Fijne upgrade
Op http://www.androidtalk.us...access-to-app-ops-in.html staat ook een "oplossing". Zelf heb ik deze nog(?) niet toegepast.
kitkat rooten :http://huaweinews.com/2014/10/root-ascend-p6-kitkat/
"Leider geht es nicht mit jedem Handy, nein. Wenn du kein KitKat hast kannst du per Appops den berechtigungsmanager hervor holen falls dein Handy nicht schon einen drin hat.Unter KitKat allerdings hat Google die Benutzung 'eingeschränkt' und man kann ihn ohne root nicht mehr benutzen. "
-Bron:http://www.android-hilfe....6-permission-manager.html
Mooi is dat :-(( Zonder te "rooten" heb ik geen toestemmings beheer over de aps. Fijne upgrade
Op http://www.androidtalk.us...access-to-app-ops-in.html staat ook een "oplossing". Zelf heb ik deze nog(?) niet toegepast.
kitkat rooten :http://huaweinews.com/2014/10/root-ascend-p6-kitkat/
[ Voor 18% gewijzigd door Rman op 09-10-2014 07:28 ]
Verwijderd
Mijn huawei P6 werkt soms niet. Hij staat wel aan, maar ik kan bv. als iemand mij belt niet opnemen of geen bericht sturen of niet in bepaalde apps. Er zijn weken dat het wel gaat, maar dan gaat hij weer een paar dagen niet meer. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Verwijderd
Had het bestand wel, maar had 'm niet overgezet op de telefoon. Dat is dus overduidelijk de oorzaak van het dataverlies. Ach, anders dan wat whatsappjes en alle sms-jes niks kwijt. Valt allemaal nog mee.YBannink schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 00:10:
[...]
Ik heb de update ook gedownload alleen nog niet toegepast. Maar in de dload map zitten inderdaad twee bestanden, update.app en apdate.app.asc. Ik denk dat je deze mist?
Hallo P6 users,
heb nu de B512 official draaien en mij Wifi spots van ziggo werken niet, denk dat er iets niet helemaal goed gegaan is dus wil eigenlijk opnieuw proberen te installeren. Mijn vraag is alleen, hoe draai ik nou een goede backup van apps,sms, contacten, whatsapp en dergelijke. Kan wel met titanium backup maar vind het een onoverzichtelijk programma en heb het idee dat er veel te veel gebackuped word en dat je telefoon weer volstaat met nutteloze dingen als je de backup terugzet.
Wil wat gaan spelen met custom roms, ben nu nog aan het orienteren welke ikhet beste kan gebruiken, maar wil eerst weten hoe ik op een goede manier kan backuppen voor ik weer alles kwijt ben.
Iemand die het even kort maar krachtig uit kan leggen???
heb nu de B512 official draaien en mij Wifi spots van ziggo werken niet, denk dat er iets niet helemaal goed gegaan is dus wil eigenlijk opnieuw proberen te installeren. Mijn vraag is alleen, hoe draai ik nou een goede backup van apps,sms, contacten, whatsapp en dergelijke. Kan wel met titanium backup maar vind het een onoverzichtelijk programma en heb het idee dat er veel te veel gebackuped word en dat je telefoon weer volstaat met nutteloze dingen als je de backup terugzet.
Wil wat gaan spelen met custom roms, ben nu nog aan het orienteren welke ikhet beste kan gebruiken, maar wil eerst weten hoe ik op een goede manier kan backuppen voor ik weer alles kwijt ben.
Iemand die het even kort maar krachtig uit kan leggen???
Ik kreeg afgelopen week B520 (releasedate 20-11-14) aangeboden middels OTA. Zo eens even installeren tijdens het werk om te kijken of ik een dagje onbereikbaar kan zijn
Mijn vrouw kreeg die ook op haar P6. Ik heb haar nog niet gehoord over dramatische veranderingen. De GPS-ontvangst zou verbeterd moeten zijn, maar van wat ik geprobeerd heb met GPS test heb ik weinig verbetering gemerkt, ook na het updaten van AGPS en de telefoon opnieuw opstarten.
De instellingen van programma's blijven bewaard, maar de homescreen instellingen worden gereset. Ik moest dus alles weer in de mapjes zetten zoals ik dat eerder ook had gedaan. Ik had B512 geroot, en dat was hij nog steeds na de OTA-update, dus dat is in ieder geval positief...
De instellingen van programma's blijven bewaard, maar de homescreen instellingen worden gereset. Ik moest dus alles weer in de mapjes zetten zoals ik dat eerder ook had gedaan. Ik had B512 geroot, en dat was hij nog steeds na de OTA-update, dus dat is in ieder geval positief...
@Delchrys: Aangaande een back-up; Het door Huawei geleverde "Hi-Suite" werkt gewoon goed voor wat jij wil back-uppen.
Wel apart overigens, als je bij Huawei op de site kijkt dan is dit de laatste/enige versie die te downloaden is terwijl het programma daarna wél een update voor zichzelf vind. Zelfde geldt ook voor de ROM van de toestellen, voor de P6 is de laatste/enige versie de B111 versie waarmee het toestel geïntroduceerd is, alle andere updates krijg je alleen via OTA óf Hi-Suite aangeboden.
Met de B520 ROM is het toestel bij mij wel wat "Snappy'er" geworden. De B512 was bij mij zelfs direct na een reboot behoorlijk traag. GPS heeft ook weer een snelle "FIX" en met het WiFi deel had ik geen problemen buiten de "standaard" Android problemen welke ik op m'n router zie. (Alle Android devices draaien hier inmiddels in een "eigen" Guest" WLan met een eigen VLAN ID. Als ik Android toestellen toelaat op m'n reguliere LAN/WLAN dan knoopt m'n internetverbinding zich op den duur op
.)
Wel apart overigens, als je bij Huawei op de site kijkt dan is dit de laatste/enige versie die te downloaden is terwijl het programma daarna wél een update voor zichzelf vind. Zelfde geldt ook voor de ROM van de toestellen, voor de P6 is de laatste/enige versie de B111 versie waarmee het toestel geïntroduceerd is, alle andere updates krijg je alleen via OTA óf Hi-Suite aangeboden.
Met de B520 ROM is het toestel bij mij wel wat "Snappy'er" geworden. De B512 was bij mij zelfs direct na een reboot behoorlijk traag. GPS heeft ook weer een snelle "FIX" en met het WiFi deel had ik geen problemen buiten de "standaard" Android problemen welke ik op m'n router zie. (Alle Android devices draaien hier inmiddels in een "eigen" Guest" WLan met een eigen VLAN ID. Als ik Android toestellen toelaat op m'n reguliere LAN/WLAN dan knoopt m'n internetverbinding zich op den duur op
[ Voor 78% gewijzigd door Will_M op 25-11-2014 18:29 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb al een aantal maanden een huawei p6.
Nu is onlangs spontaan de vergrendelen kapot gegaan. Na de nieuwe update kan ik net zoals op de iPhone mijn telefoon vergrendelen met de zweef knop maar niet ontgrendelen wanneer hijvergrendeld is. Is er een mogelijkheid om met je volume knoppen het scherm te activeren?
Ik heb al een aantal maanden een huawei p6.
Nu is onlangs spontaan de vergrendelen kapot gegaan. Na de nieuwe update kan ik net zoals op de iPhone mijn telefoon vergrendelen met de zweef knop maar niet ontgrendelen wanneer hijvergrendeld is. Is er een mogelijkheid om met je volume knoppen het scherm te activeren?
Hallo Tweakers,
Graag zal ik willen weten of er hier iemand is die zijn Huawei Ascend P6 heeft geroot en een andere rom erop heeft gezet bijv. Cyanogenmod.
Momenteel draai ik 4.2.2 maar merk steeds vaker dat het niet stabiel draait en erg traag is, ik heb goede verhalen gehoord over Cyanogenmod of is er toevallig nog een update waarmee dit toestel stabieler draait?
Momenteel draaiend:
Modelnaam: HUAWEI P6-U06
Androidversie: 4.2.2
Emotion UI-versie 1.6
Kernel versie: 3.0.8-00780-g62cb956 android@localhost #1
Graag zal ik willen weten of er hier iemand is die zijn Huawei Ascend P6 heeft geroot en een andere rom erop heeft gezet bijv. Cyanogenmod.
Momenteel draai ik 4.2.2 maar merk steeds vaker dat het niet stabiel draait en erg traag is, ik heb goede verhalen gehoord over Cyanogenmod of is er toevallig nog een update waarmee dit toestel stabieler draait?
Momenteel draaiend:
Emotion UI-versie 1.6
Hallo impactftw,impactftw schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:31:
Hallo Tweakers,
Momenteel draaiend:
Emotion UI-versie 1.6
Ik draai zelf de originele versies, en zit inmiddels op 4.4.2 met versie B520. Deze is zeer stabiel, geen problemen, en loopt lekker soepel. In dit forum wordt regelmatig uitgelegd hoe te updaten, en als je de Duitse site huaweiblog.de volgt iser meer info te vinden, en de laatste downloads:
http://www.huaweiblog.de/...6-ota-update-b520-update/
[ Voor 3% gewijzigd door ardvark99 op 30-12-2014 15:08 ]
Ik heb ook een P6 maar een 4G versie. Die heeft als modelnummer G6-L11. Draait Android 4.3 en zegt bij Build-nummer G6-L11V100R001C432B118. Kan ik die ook updaten naar 4.4? De auto-update zegt dat hij niets te bieden heeft. Iedereen heeft het hier over een G6-Ux.
Ik heb het probleem dat ik een smartwatch heb gekoppeld via BT en ik wil niet dat de telefoongesprekken via de watch gaan.
Het is me een paar weken geleden gelukt om dat uit te zetten zodat gesprekken via de telefoon gaan en niet via de watch want dat klinkt niet.
Maar nu kan ik het niet meer vinden.
De vraag aan Huawei gesteld en die zeggen: BT uitzetten. DUH. Dan heb ik niks aan de smartwatch.
Op de watch kan ik ook niets vinden.
Ik heb het probleem dat ik een smartwatch heb gekoppeld via BT en ik wil niet dat de telefoongesprekken via de watch gaan.
Het is me een paar weken geleden gelukt om dat uit te zetten zodat gesprekken via de telefoon gaan en niet via de watch want dat klinkt niet.
Maar nu kan ik het niet meer vinden.
De vraag aan Huawei gesteld en die zeggen: BT uitzetten. DUH. Dan heb ik niks aan de smartwatch.
Op de watch kan ik ook niets vinden.
murphy was an optimist...
Als t goed is kan dat gewoon via je bluetooth instellingen. Daar naar het gekoppelde apparaat gaan en instellen wat je wilt.
Dank. Ik zat overal op te klikken behalve op het tandwieltje van de BT watch. lekker bezig
murphy was an optimist...
Hey,
laatste weekend ook mijn P6-U06 de upgrade naar B520 gegeven.
Eerst van B118 naar B111 (op de Huawei-site), echter geen Online Update beschikbaar.
Na installeren van de B125 via lokale update kon ik de B520 krijgen via Online update.
Alles vlot verlopen en toestel werkt ok. Best leuke interface.
Had destijds een downgrade gedaan van B125 naar B118 omdat deze beter bleek naar Bluetooth - had problemen met verbinden met de auto (Zafira Tourer).
Met de B520 werkt BT op dezelfde manier als met de B118, soms wel, soms niet (B125 was helemaal niks). Werkt wel altijd na BT eens af en terug aan te zetten.
Voordien durfde BT/Wifi wel eens blokkeren als je ze eens toevallige beide terzeldertijde had aan staan.
laatste weekend ook mijn P6-U06 de upgrade naar B520 gegeven.
Eerst van B118 naar B111 (op de Huawei-site), echter geen Online Update beschikbaar.
Na installeren van de B125 via lokale update kon ik de B520 krijgen via Online update.
Alles vlot verlopen en toestel werkt ok. Best leuke interface.
Had destijds een downgrade gedaan van B125 naar B118 omdat deze beter bleek naar Bluetooth - had problemen met verbinden met de auto (Zafira Tourer).
Met de B520 werkt BT op dezelfde manier als met de B118, soms wel, soms niet (B125 was helemaal niks). Werkt wel altijd na BT eens af en terug aan te zetten.
Voordien durfde BT/Wifi wel eens blokkeren als je ze eens toevallige beide terzeldertijde had aan staan.
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
Verwijderd
Beste..,
Enkele dagen geleden kreeg mijn Huawei een systeem update.
Sinds de update heb ik er een probleem mee.
Ik luister graag naar liedjes via spotify. Echter heeft Huawei een eigen muziekspeler. Deze app kan niet verwijderd worden doordat het een systeemapp is.
Sinds de systeem update kan ik niet meer de toetsen op het startscherm gebruiken bij het luisteren van spotify. Dit klinkt een beetje onduidelijk, dus ik zal mijn probleem verduidelijken.
Als ik spotify aanzet en sluit mijn scherm af, ontstaan en er sneltoetsen met play, back en forward op het startscherm. Alleen als ik op forward druk schakelt de Huawei ineens automatisch naar de eigen muziekspeler. Toen heb ik de eigen muziekspeler app uitgeschakeld. Nu doen de toetsen het helemaal niet meer.
Het gevolg is dat ik mijn scherm moet ontgrendelen, naar de spotify app moet gaan om op forward te kunnen drukken. Dit vind ik heel vervelend, want je moet continue die app openhouden en dat is niet altijd even handig.
Nu luidt mijn vraag dus: Hoe zorg ik ervoor dat de sneltoetsen het doen met de spotify app?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen voor ik de telefoon stuk maak, want sinds de update frustreert de telefoon mij enorm.
Liefs Ghislaine
Enkele dagen geleden kreeg mijn Huawei een systeem update.
Sinds de update heb ik er een probleem mee.
Ik luister graag naar liedjes via spotify. Echter heeft Huawei een eigen muziekspeler. Deze app kan niet verwijderd worden doordat het een systeemapp is.
Sinds de systeem update kan ik niet meer de toetsen op het startscherm gebruiken bij het luisteren van spotify. Dit klinkt een beetje onduidelijk, dus ik zal mijn probleem verduidelijken.
Als ik spotify aanzet en sluit mijn scherm af, ontstaan en er sneltoetsen met play, back en forward op het startscherm. Alleen als ik op forward druk schakelt de Huawei ineens automatisch naar de eigen muziekspeler. Toen heb ik de eigen muziekspeler app uitgeschakeld. Nu doen de toetsen het helemaal niet meer.
Het gevolg is dat ik mijn scherm moet ontgrendelen, naar de spotify app moet gaan om op forward te kunnen drukken. Dit vind ik heel vervelend, want je moet continue die app openhouden en dat is niet altijd even handig.
Nu luidt mijn vraag dus: Hoe zorg ik ervoor dat de sneltoetsen het doen met de spotify app?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen voor ik de telefoon stuk maak, want sinds de update frustreert de telefoon mij enorm.
Liefs Ghislaine
Verwijderd
Als ik mijn huawei p6 Ascend wil rooten restart hij terwijl het nog bezig is met rooten hier door kan het niet geroot worden kan iemand mij hierbij helpen?

Heeft iemand een test alarm bericht van alert-nl ontvangen? Ik (Vodafoon Huawei P6- android 4.4.2) in ieder geval niet.
De P6 is een 3G toestel en moet handmatig ingesteld worden. Stonden de settings voor "Cell Broadcast" goed op je Android 4.4.2 toestel?Rman schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:29:
Heeft iemand een test alarm bericht van alert-nl ontvangen? Ik (Vodafoon Huawei P6- android 4.4.2) in ieder geval niet.
https://www.nl-alert.nl/instelhulp