9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Om te downgraden van B506/507 naar een stock ROM heb je de "UNICOM" versie van de Emotion UI nodig (gaat niet middels de CN variant). -> KLIKJE voor de UNICOM 2.0 EMUI.
Daarna toestel terug gebracht naar de B111 ROM via een "Local Update" (waar 't ding mee geleverd werd en welke nog zo te downloaden is op de site van Huawei). Vervolgens naar de B132 ROM geupgrade (ook een "Local Update") om daarna weer te upgraden (en uiteraard wéér via "Local Update") naar de B510 ROM om op 4.4.2 KITKAT te kunnen komen mét Emotion UI 2.3
't Houdt je weer een uurtje bezig
Overigens: De 2.3 Emotion UI ziet er (IMHO) een stukje gelikter uit dan de 2.0 versie (én ik ben nu van m'n Chinese vertalingen verlost).
[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 17-06-2014 00:14 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
edit: Grrrr OTA download werkt niet goed, die breekt steeds halverwege af. Toch maar de handmatige update doen denk ik
edit2: Na veel proberen is het gelukt. Updaten is wel een stuk moeizamer dan bij mijn Galaxy S3

edit3: Google play services blijft vastlopen, waardoor het praktisch onwerkbaar is
edit4: Na terugflashen naar B132 heb ik alles ingesteld, en daarna B510 weer geflasht via lokale update.
B132 doet dus een factory reset, maar B510 niet. Nu lijkt hij het wel goed te doen. Rooten ging deze keer ook gelijk goed met vRoot v1.7.7, en ook het omzetten van de Chinese root naar SuperSU ging nu goed (druk bij eerste keer op rechter knop die in beeld komt om SuperSU root rechten te geven, dan SuperSU openen, 2x de binary proberen te updaten en dan pas rebooten). Nou afwachten wat de jongedame er van vindt dat al haar oude programma's pleite zijn

[ Voor 76% gewijzigd door gwystyl op 18-06-2014 21:43 ]
Waar heb je die oplossing van Huawei gelezen?Captain16Bit schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:46:
Mijn buurman heeft een Ascent G6 in bezit, maar als ik de widgets en app icons verplaats dan gaat na verloop van tijd alles weer op de oude plek (fabrieks positie) terug. Is hier een oplossing voor. Op een soortgelijk probleem geeft huawei als antwoord dat er dan maar een andere launcher geinstalleerd moet worden. Lekker makkelijk, inferieure software leveren en een ander het laten opknappen?
Ik (en vele anderen als ik wat fora mag geloven) heb hier ook last van. Als je de telefoon herstart dan wordt de launcher gereset naar de fabrieksinstellingen. Rete-irritant!!
Zelf had ik laatste paar dagen op B132 gezeten, die de batterij significant sneller leegtrok dan B125 in mijn geval. Gisteravond daarom zelf alvast naar B510 ge-update, volgens de manier van PepsiNL1. Nu draait kitkat als een zonnetje, nog wel een klein beetje wennen, maar dat komt wel goed :-)
Ja die had ik eergisteren gekregen vanaf B125. Dat downloaden ging vervolgens niet zo soepel, dus heb ik het alsnog handmatig geïnstalleerd. Ik heb na wat instelproblemen nog een keer B132 geflasht via lokale update, maar daarbij kreeg ik de OTA update niet. Ik verwacht dus dat het ligt aan welke firmware je nu draait (en mss of hij geroot is of niet).mrjraider schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:10:
Iemand hier een OTA melding gehad? Op XDA zijn er nu 2 Nederlandes die de update hebben ontvangen..
Bij de P6 van mijn vrouw is enige tijd geleden het bovenste metalen randje rondom de telefoon wat naar buiten gaan staan. Verder werkte hij prima, dus hebben we het zo gelaten. Nu liet gisteren ineens de halve achterkant aan die kant los. Heeft iemand dit al eerder meegemaakt en is er wat aan te doen?
Ik zit er aan te denken om hem aan te melden voor reparatie; heb m niet voor niets geregistreerd voor de 3x3 deal toen ze hem kocht. Ik ben alleen bang dat hij niet zo makkelijk te maken is en we dus een 'nieuwe' krijgen. Kan ik weer opnieuw beginnen met updaten/instellen
Nog een andere issue: sinds het flashen naar B510 onthoudt Whatsapp de gesprekken niet. De threads staan wel in een lijst, maar ze zijn leeg. Blijkbaar lukt het opslaan van de gesprekken op het (interne?) geheugen niet. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Is trouwens het wifi probleem verholpen?
Ik heb er nog niet op gelet of dat onder B510 nog steeds zo is.
Ervaringen tot op heden erg positief. Ziet er strakker uit, aanzienlijk sneller en batterij gaat langer mee.
Met B125 had ik ook WiFi problemen. Als ik mijn Huawei P6 wifi aanzette, dan raakte mijn (Ziggo) router in de war. De WiFi verbinding werd onstabiel, mijn laptop verloor direct de wifi netwerkverbinding. Na een paar seconden herstelde de connectie wel weer, om vervolgens af en toe gewoon voor een paar seconden weer weg te vallen. Het duurde even voor ik door had dat het door de Huawei telefoon kwam.Is trouwens het wifi probleem verholpen?
Sinds ik B510 erop heb staan, heb ik dat wifi probleem niet meer.
Nog geen echte problemen met de nieuwe firmware. Het ziet er net iets mooier uit.
Ik heb wel een rare bug gevonden:
Ik heb een custom thema ingesteld (omdat de Huawei themas van die lelijke niet-transparante icons hebben), Als je de telefoon opnieuw opstart dan gaat ie terug naar een standaard Huawei thema. Gelukkig restart ik niet vaak.
Zou kunnen, maar de stock launcher zou toch gewoon op een normale manier moeten werken zonder dat je als leek iets zou moeten tweaken.Kawaii schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:59:
Heeft dat niet met rechten te maken? Ik had ook een widget die na herstarten was verdwenen, bleek dat ik de app nog permissie moest geven om direct te worden opgestart bij een reboot van de telefoon.
Ik heb dat nu opgelost door de launcher van de P6 op mijn G6 te zetten, en die geft geen problemen. Leuk voordeel is dat je dan meteen 5 i.p.v. 4 rijen iconen hebt per scherm.Captain16Bit schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:46:
Mijn buurman heeft een Ascent G6 in bezit, maar als ik de widgets en app icons verplaats dan gaat na verloop van tijd alles weer op de oude plek (fabrieks positie) terug. Is hier een oplossing voor. Op een soortgelijk probleem geeft huawei als antwoord dat er dan maar een andere launcher geinstalleerd moet worden. Lekker makkelijk, inferieure software leveren en een ander het laten opknappen?
Ben benieuwd denk dat de uitrol dan eindelijk van start is gegaan
[ Voor 37% gewijzigd door rjn27 op 22-06-2014 10:12 ]
Verschillende oplossingen zijn er genoemd:
- Google Play services verwijderen (updates verwijderen) en dan door Google opnieuw laten installeren > gaat automatisch
- GPS aan > Locatie toegang verlenen > Fix krijgen > Reboot > GPS en locatie toegang uit
- Adverenties op basis van uit > instelling in Google Settings
rand (van voren gezien de linker bovenkant, van achteren gezien de rechter bovenkant)

Batterijklep

hebben meer mensen hier last van en zou dit gerepareerd kunnen worden onder garantie (3x3 deal) of zou dit onder gebruikers-schade vallen? Mijn vrouw is er altijd heel voorzichtig mee: hij ligt thuis op tafel of als ze hem meeneemt in het hoesje dat ze gehaald heeft.
Ik vraag het ook juist om er achter te komen of het zin heeft om dat ding aan te melden. Op zich werkt hij nog goed, maar ik denk dat de achterkant los blijft laten en steeds moeilijker terug te drukken is. Als hij niet onder garantie gerepareerd wordt is het volgens mij al gauw een duur geintje, die goedkoper op te lossen is door zelf wat dingen te bestellen op eBay en dan te gaan knutselen. Als de kans groot is dat hij wel onder garantie gerepareerd wordt gaat daar uiteraard de voorkeur naar uit.
Verder ziet hij er nog puntgaaf uit, nog geen krasje te zien op achterkant of scherm. Ik verwacht dan ook niet dat het door gebruikersmishandeling komt. Het probleem is dat zodra je dat ding inlevert, je overgeleverd bent aan de grillen van Dynafix (zie https://www.huawei-smartservice.nl/nl/huawei-repair-center). Die hebben er natuurlijk geen belang bij om het gratis te doen. Gezien de ervaringen met Dynafix in andere topics probeer ik in te schatten wat wijsheid is.
[ Voor 22% gewijzigd door gwystyl op 23-06-2014 16:07 ]
Euhm de telefoon is in vergelijking met de S3 een glasplaatje wat gewoon na 1 val al defect is. Mijn zusje heeft namelijk hetzelfde.
alleen jammer dat er problemen bij de installatie kunnen komen.
maar nog een keer bedankt allemaal
De voledige file en niet alleen de updates file. Van dat ge emmer dat je eerst b132 erop moet zetten (dan krijg ik signature verificatio error) vind ik erg omslachtig en het lunkt ook niet
Ik vind het zowieso vreemd dat je de b510 niet gewoon bij Huawei kunt downloaden.
Wat een Firma dat Huawei, als ze zo doorgaan met de slechte service konden ze wel eens snel van de nl markt verdwenen zijn, niemand koopt immers nog een tweede Huawei.
Alvast bedankt
Leuk voor op vakantie bijv: 3g uit, levert batterij standby op van meer dan een week.
Doet mijn samsung met slechts 4 dagen een stuk minder.
Iets hierboven heeft geertsch in "[Huawei Ascend P6] Ervaringen en Discussie" daar een linkje naar geplaatst. Ik heb hem daar vandaan getrokken. Vollversion mirror 2 is Androidhost, die trok hem net met ruim 2,5 Mb/s naar binnen. Dat moet toch snel genoeg zijn...kbijl schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:15:
Wie kan mij vertellen waar ik de complete update van de huawei p6 b510 kan downloaden ? Er is ergens een link maar die doet er vijf uur over. Daar begin ik niet aan
De voledige file en niet alleen de updates file. Van dat ge emmer dat je eerst b132 erop moet zetten (dan krijg ik signature verificatio error) vind ik erg omslachtig en het lunkt ook niet
Ik vind het zowieso vreemd dat je de b510 niet gewoon bij Huawei kunt downloaden.
Wat een Firma dat Huawei, als ze zo doorgaan met de slechte service konden ze wel eens snel van de nl markt verdwenen zijn, niemand koopt immers nog een tweede Huawei.
Alvast bedankt
Verwijderd
Heb gedowngraded van B507 naar B118, via de Unicom methode. Leek geen probleem.
Na de melding "OK" gereboot en toen ging alle licht uit
Scherm werd zwart, met de lader in brandde de laad-LED niet en met Force Update (gelijktijdig Aan/uit, vol+ en vol- indrukken) gebeurt er helemaal niets. Ook alleen langdurig de Aan/uit knop ingedrukt te houden helpt niet.
Zo dood als een pier!
Een brick van het zuiverste water.
Iemand ervaring hoe deze mooie P6 weer aan de praat te krijgen?
Op een Duitse collegawebsite werd een paar keer gezegd dat het enig mogelijke was om de P6 naar een reparatiecentrum op te sturen om daar een nieuwe "Hauptplatine" (moederbord) te laten monteren.
Medeleven en goed advies wordt erg op prijs gesteld
Verwijderd
Een vriendin van me is nogal teleurgesteld dat er (nog steeds) geen Nederlands woordenboek in het toestel zit. Nadat ik dit hele topic gescand heb kom ik tot de conclusie dat dit woordenboek er misschien wel nooit zal komen. Klopt dit, en zo ja, vind niemand dit reuze irritant?
Grt, Godert
De firmware zelf is ook gewoon in het NL in te stellen.
Met 3G en niet al te veel sync apps (dus zonder twitter/facebook/g+) en 4 a 5 belletjes per dag is het 2 dagen uit te houden.
Ben je hoogfrequent gebruiker dan zal de accu snel leeg zijn.
Iemand die dit herkent?
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
B132 heet het bestand nog UPDATE.APP
Bij B510 moet je het gedownloadde bestand van huaweinews.com omzetten naar UPDATE.ZIP en in de dload folder zetten.
Omzetten ging verder soepel en alles bleef behouden (apps & accounts). Wel nieuw homescreen, dus die moest even overnieuw ingericht worden.
Tevens kun je nu naar het simpele startscherm met 6-tiles, als je dat al zou willen. kan bijv handig zijn voor je niet technische oma, ouders en dergelijke.
We hebben de telefoon vorige week toch maar aangemeld bij de 3x3 deal, omdat een vriend van ons die in de telefoonbusiness zit zei dat het waarschijnlijk wel onder garantie gemaakt zou worden.
- 30 juni 's avonds de telefoon aangemeld op Huawei Repair Center
- 1 juli kregen we een mailtje van Dynafix/Dynalogic dat ze de telefoon op 2 juli volgens afspraak (?) zouden komen afhalen. Mijn vrouw las die mail te laat en was die dag niet thuis. We hebben hem dus bij de buurvrouw achtergelaten en een briefje op de deur gedaan voor de koerier. Omdat de telefoon niet ingepakt was (vrouwlief had de andere mail met instructies niet gezien in de spam-box

- 2 juli 's avonds gebeld met Dynafix en een afspraak gemaakt om hem de dag erop te laten ophalen op mijn werk
- 3 juli: op de dag van ophalen verandert de "tussen 8.30 en 17.00u" in "u bent klant nummer x, koerier is nu bij klant y. Hij is ongeveer zo laat bij u", waardoor je mooi kan inschatten wanneer de koerier komt. Deze keer had ik de telefoon wel netjes ingepakt en de instructie/retourbon erbij uitgeprint, dus werd hij zonder problemen meegenomen.
- 7 juli: weer een mail van Dynafix dat de telefoon de volgende dag volgens afspraak bezorgd zou worden (bij ons thuis). Wij waren er overdag weer niet, dus vonden we 8 juli 's avonds een not-home kaartje in de bus
- 9 juli: tweede afleverpoging gelukt: geen begeleidend briefje, maar alleen een nieuw uitziend toestel met plastic over het scherm in een bubbeltjesenvelop.
Al met al dus een snelle reparatie (2 dagen vertraging door ons, weekend ertussen, dus eigenlijk binnen 4 werkdagen terug). Het toestel kwam terug met firmware B510 (had ik er ook al opzitten), maar moest wel opnieuw ingesteld worden. Ik weet niet of het nou een heel nieuw toestel is of een nieuwe behuizing om hetzelfde moederbord, want het IMEI nummer is hetzelfde gebleven.
Na ruim een week was ik niet heel tevreden over de officieleupdate (B510). Na een weekje had ik meerdere problemen die ik niet had op B125.
Soms reageert het toetsenbord (Swiftkey) niet of te langzaam. Vaak bij het typen van een 2e berichtje in whatsapp verschenen de letters veel te laat, of was het eerste woord uberhaupt niet opgevangen.
Bij een uit en daarna weer aanzetten van de telefoon werd telkens het icoontje van de sim toolkit (tele2) keihard op het startscherm gezet, zelfs onder een widget (dus dan moest ik eerst de widget wegslepen, het icoontje verplaatsen en de widget terugzetten)
De batterij liep bij mij significant sneller leeg dan op B125/B107 (aan het einde van de dag zo'n 10% over ipv 35%).
De switch tiles in het notification center voor wifi en data reageerden soms niet of nauwelijks op aanrakingen.
M'n wekker app (Timely) werd soms niet geladen waardoor m'n wekker niet afging
Om zeker te zijn heb ik nogmaals de volledige B510 update geflasht (de volledige versie, link staat ergens in dit topic) een volledige clean install gedaan, en alle storages etc gewiped, maar de problemen bleven.
Afgelopen weekend heb ik de OMNI custom rom (android 4.4.4) erop geflasht, en dat bevalt mij (tot nu toe) een heel stuk beter. Gevoelsmatig is alles wat soepeler, ik heb geen problemen meer met het toetsenbord en de batterij gaat weer langer mee.
Ik ben sinds augustus in het bezit van de P6, en na handmatig b510 geflasht te hebben heb ik besloten over te stappen op een custom ROM. Ik heb gekozen voor de Paranoid Android 4.4.4 (deze: http://forum.xda-develope...ead.php?t=2792599&page=34) en keurig volgens de regels TWRP 2.7.1.0 geinstalleerd.
Na een weekje gebruik is nu ineens mijn power-button ermee opgehouden, wat mij een aantal vragen oplevert;
1. Kan dit te maken hebben met het feit dat ik een custom ROM heb geinstalleerd, of is het puur een hardwarematige fout?
2. Is er wellicht een andere Tweaker met hetzelfde probleem?
3. Kan ik het toestel met custom ROM en recovery ter reparatie aanbieden onder de garantie?
4. Zo niet, hoe krijg ik mijn toestel weer terug in 'fabrieks-software'? Ik heb op XDA gezocht, maar dat werd mij niet geheel duidelijk. Als iemand wat handvatten kan geven zou ik erg dankbaar zijn.
5. Ik ben bang dat als mijn accu leeg is ik het toestel niet meer kan opstarten bij gebrek aan power-button. Is dit reëel en moet ik hiervoor waken?
Bij voorbaat dank!
EDIT:
Inmiddels heb ik (volgens mij) weer de standaard recovery geflasht en daarmee B511 geïnstalleerd. Dit is nu de softwareversie van de telefoon. Is dit geschikt om terug te sturen naar Huawei ter reparatie onder de garantie?

[ Voor 11% gewijzigd door Phyrro op 22-07-2014 14:30 ]
Iets omhoog in dit topic staat een full versie; als je die pakt weet je zeker dat je de goede hebt. Uiteraard wel eerst een backup maken. Die volledige versie zou volgens mij alle geïnstalleerde programma's en instellingen met rust moeten laten, maar ik heb al door schade en schande geleerd dat dat bij sommige builds niet op gaat (zie mijn posts eerder in dit topic).
Hier nou dus de B512 geïnstalleerd gekregen met nog gewoon Android 4.4.2. en Emotion UI 2.3
[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 05-08-2014 16:16 ]
Is vrij simpel te doen door dat ding te downloaden op je PC en op een Micro SD kaartje te zetten wat je daarna in je toestel plaatst. Reboot van 't toestel .... en installeren maar. De B512 komt dat wss wel een keer OTA
Tig keer opnieuw gedownload, externe SD en interne SD geprobeerd etc.. etc... maar niks werkt
wimmel_1 in "[Huawei Ascend P6] Ervaringen en Discussie"
Misschien dat je hier iets aan hebt, maar uiteraard wél volledig op eigen risico.... Ik las hierboven ook al ergens dat iemand z'n toestel er mee gebricked had, en ik was daar bij mij toen ook redelijk huiverig voor tijdens de installatie. Die update naar de B132 bleef bij mij ook hangen in 't bootlogo waarna ik 't toestel een paar keer hard uitgezet heb gehad.... Op een gegeven moment liep 'ie daarna ineens wél door (gelukkig)

[ Voor 82% gewijzigd door Will_M op 05-08-2014 21:31 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 05-08-2014 21:38 ]
mrjraider in "[Huawei Ascend P6] Ervaringen en Discussie"
Misschien van daaruit maar eens verder lezen als je dat nog niet gedaan had ondertussen (ik kwam ná die post van jou dus pas achter de ellende welke ik zélf met m'n B506 China-Meuk installatie had veroorzaakt voor mezelf

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 05-08-2014 21:51 ]
Verwijderd
GetDataBack en ReCuVa zijn daar bijvoorbeeld érg fijne programmatjes voor waarbij ReCuVa ook nog eens (officieel) gratis is.
Als ze op je telefoon zélf stonden dan kun je ook met die programma's nog wel kijken of je iets terug kunt vinden door het toestel als USB Mass Storage te verbinden met een PC.
Verwijderd
Had je synchronisatie met google+ foto's aanstaan en/of dropbox? Dan even via PC daar inloggen en kijken of ze er nog staan. Dan van de folder cameraupload kopieren naar een eigen folder binnen die cloud diensten.Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 14:06:
Fotomap met belangrijke foto's per abuis gewist op Huawei P6. Hoe krijg ik de gewiste fotomap terug?
Bij de laatste update wordt het startscherm opnieuw ingedeeld. Het kan zijn dat je iconen op een paar pagina's links of rechts terecht zijn gekomen. Ook zijn de google apps opnieuw ingedeeld, mogelijk zitten ze in een folder. Ik heb hier ook alle iconen weer zelf op de juiste volgorde moeten zetten.Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:56:
Ik heb zonet de laatste update voor mijn P6 gedraaid en tot mijn verbazing waren enkele app-icoontjes verdwenen, echter het toestel zegt dat de apps er wel op staan. Hoe krijg ik de icoontjes weer zichtbaar ?
[ Voor 41% gewijzigd door Get!em op 10-08-2014 14:00 ]
Ik mistte heel veel icoontjes van mijn gedownloade apps.... ook niet terug te vinden in mijn mapjes maar na reboot kwam alles terug....Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:56:
Ik heb zonet de laatste update voor mijn P6 gedraaid en tot mijn verbazing waren enkele app-icoontjes verdwenen, echter het toestel zegt dat de apps er wel op staan. Hoe krijg ik de icoontjes weer zichtbaar ?
Aardig wat verbeteringen maar ook een aantal grote minpunten (voor mij haast onoverkomelijk)
- In de status balk staat nu de naam van mn provider en krijg deze met geen mogelijkheid weg... (Kan de ruimte beter gebruiken!
- Het dropdown menu bestaat nu uit 2 delen. "Bericht" & "Overzetten" Ik wil alles in 1 dropdown menu (zoals voorheen) aanders blijf ik aan het sliden en slepen!

- Het geniale toetsenbord is weg!

Iemand hier oplossingen voor?
(Anders als je hier waarde aan hecht. Niet updaten!)
Zie niet in waarom je dat in één schermpje zou willen
Omdat mijn hand niet zo groot is. Als ik hem op een normale manier vast heb, kan ik met mijn duim niet in de linkerbovenhoek komen...wimmel_1 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:29:
Zie niet in waarom je dat in één schermpje zou willen
[ Voor 0% gewijzigd door darobb op 13-08-2014 07:47 . Reden: typfout ]
Verwijderd
Bedankt.
Waarschijnlijk heb je HollandsNieuwe. Die heeft zijn eigen APN en niet (meer) de vodafone APN die je nu hebt geinstalleerd.
Verwijderd
Klopt, ik heb inderdaad HollandsNieuwe. Instellingen zijn aangepast en het werkt. Dank voor je antwoordGet!em schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:13:
Ja, even naar de pagina van je provider gaan en de APN goed instellen.
Waarschijnlijk heb je HollandsNieuwe. Die heeft zijn eigen APN en niet (meer) de vodafone APN die je nu hebt geinstalleerd.
Is er iemand anders ook bekend met deze versie? Kan ik er gewoon vanuit gaan dat deze ook een keer een 4.4 update krijgt of moet ik een andere versie erop flashen. Zoja, welke versie kan ik er dan op flashen zonder hem te bricken en dat soort ongein? Ik hoor het graag

en nu is het glas erboven op kapot ... lcd scherm lijkt nog wel goed te zijn...
alleen het glas daarboven op ..
waar is dit te maken? en hoeveel kost dat ongeveer?
Local update uitvoeren naar B125 of B132martjn schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 16:46:
Ik heb een vraag, mijn zusje heeft ook een huawei ascend p6.. Ze heeft wat problemen met notificaties en alles, en ik denk dat de update naar KitKat kan helpen.. Maar die update heeft ze nog niet gepushed via OTA gekregen. Ik heb gezocht op internet hoe je het via Local Update kan installeren maar ik liep tegen een probleem aan. Haar telefoon loopt heeft namelijk niet op een normale versie maar op B606. Als ik zo op internet rondzoek is deze versie zeer zeldzaam en is er vrij weinig over bekend.
Is er iemand anders ook bekend met deze versie? Kan ik er gewoon vanuit gaan dat deze ook een keer een 4.4 update krijgt of moet ik een andere versie erop flashen. Zoja, welke versie kan ik er dan op flashen zonder hem te bricken en dat soort ongein? Ik hoor het graag
[afbeelding]
Eerst 132
Link met download + link met instructies voor local update.
http://huaweinews.com/2014/03/ascend-p6-b132-firmware/
Daarna 510
Link met download, instructies zijn zelfde als voorgaande, alleen moet hij update.zip heten.
http://huaweinews.com/2014/06/ascend-p6-b510-official/
Cheers
Is een bugfix release;
http://huaweinews.com/2014/08/ascend-p6-b512/
LET OP. HUAWEINEWS.COM is GEEN OFFICIELE huawei portal. Het is een hobbyist, maar wel eentje die altijd de juiste downloads heeft
Lees nieuwe artikelen goed, er zijn zat chinese, russische en indiase roms die er te downloaden zijn. Die brengen andere zaken en soms niet alles wat je gewend bent in europa. (oa goole apps, taal etc). Meestal is het dus onverstandig die te installeren. De nu door mij gelinkte versies heb ik tot aan 510 getest en doen het prima. De 512 ben ik nu aan het downloaden.
[ Voor 61% gewijzigd door Get!em op 18-08-2014 09:05 ]
Waarschijnlijk een Provider gebonden versie??
Heel erg bedankt allemaal voor het helpen!
Zie mijn reactie op dinsdag 12 augustus 2014 16:59.martjn schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:27:
Okay, vergeet wat ik hierboven heb gezegd.. Ik zat te klooien met de B125 en de B132.. Het is nu toch allemaal geluktIk heb eerst de B125 geinstalleerd, daarna de 132 en daarna zonder problemen de B510. Ik hoop nog graag te horen hoe de B512 is
Heel erg bedankt allemaal voor het helpen!
Hierin staan de door mij als negatieve veranderingen sinds B125.
Ik ben nog niet echt gecharmeerd van B512.
Daarnaast krijg ik na de update ook steeds de melding: "Fout in locatieservice"
Waar kan je dat instellen per app? Ik krijg het niet gevonden...wimmel_1 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:29:
Dat "Fout in locatie service" is niet echt een fout. Wil alleen zeggen dat een app probeert je GPS aan te spreken terwijl je dat uitgeschakeld hebt voor die app (Ik heb 't bij mij voor geen enkele app toegestaan, behalve voor 't weer en flitsmeister + navigatie).
Allereerst is het wel goed om aan te geven dat ik wat smartphones betreft een complete leek ben
(meer een power-user
Zoals gezegd vandaag de Ascend P6 ontvangen en nadat ik hem voor het eerst aan had gedaan vroeg hij
gelijk om een beschikbare WIFI. Nadat hij meerdere keren voor lange tijd heeft staan pruttelen op zoek naar mijn WIFI, niets gevonden en deze stap zodoende even overgeslagen. Vervolgens alles ingesteld (taal ingesteld en account aangemaakt) en zelf maar wezen zoeken naar het zoeken en inschakelen van WIFI. Maar wat ik ook probeer (instellingen > draadloos en netwerk > Wi-Fi > aanschuiven), hij blijft maar aangeven "Wi-Fi inschakelen..." waarna hij zich weer uitschakelt. Dit verscheidene malen geprobeerd, enkele malen opnieuw opgestart en na (3x) een hard reset wederom hetzelfde resultaat. Internet via mijn mobiele abonnement lukt wel.
Wordt onderhand wel een beetje ongeduldig
Edit: oh ja en na een tijdje aan het zoeken te zijn geweest, schuift de schakelaar vanzelf weer naar 'links' (uit).
Buildnummer is B112.
[ Voor 13% gewijzigd door Phenomania op 21-08-2014 20:30 ]
In het instellingen menu zit een optie "Locatietoegang". Als je die AAN zet dan krijg je per app welke locatietoegang wil een vraag. Daarna komt die app in het lijstje erbij te staan en kun je daarna voor alle opties het spul per app UIT zetten.darobb schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:46:
[...]
Waar kan je dat instellen per app? Ik krijg het niet gevonden...
Ik heb dit "ding" alleen voor m'n werk, privé heb ik een iPhone 5 (en over een maandje wss de 6) en ik kan niet echt vriendjes worden met Android. Dit is m'n eerste Android en waarschijnlijk meteen m'n laatste, alleen al vanwege de ooit onlogische menu's en verstopte opties
@Phenomanina: "Even" updaten naar B510 en véél van je issues zijn opgelost. HOE: Even wat terug lezen hier in dit topic.... Een OTA update gaat in jouw geval ook niet echt werken
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 21-08-2014 20:57 ]
Ik ga het proberen wimmel_1 thanks! Ik was ondertussen al bezig naar B125 te gaan,
heb dus nog even te gaan. Dank je wel in ieder geval
Lol nee inderdaad niet echt nee
[ Voor 51% gewijzigd door Phenomania op 21-08-2014 22:15 ]
haha lekkere noob hier

[ Voor 57% gewijzigd door Phenomania op 23-08-2014 09:59 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben ook benieuwd waar je dat kunt instellen...darobb schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:46:
[...]
Waar kan je dat instellen per app? Ik krijg het niet gevonden...
Je kon er altijd bij via het instellingen menu en dan had je een sectie met permissies voor apps.
Ik heb nu per app ingesteld om de meldingen niet weer te geven om de 'fout in locatieservice' niet
meer te zien (lijkt al 2 dagen goed te gaan). Enige wat bij mij blijft is de melding m.b.t. 'remote service' maar dat lijkt een vergelijkbaar iets te zijn, waar ik tot op heden de vinger in ieder geval nog niet op heb weten te leggen.
[ Voor 24% gewijzigd door Phenomania op 25-08-2014 16:04 ]
ik krijg bij mij na de update naar b512 met geen mogelijkheid meer mijn WIFI hotspots van ziggo aan de gang, op een andere telefoon werkt het wel gewoon. Heb al vanalles geprobeerd door wifi te vergeten, opnieuw in te stellen, ander wachtwoord, maar nog geen oplossing gevonden.
Hij blijft verbinden en na x tijd blijft het gewoon staan en kan ik opnieuw verbinden. Iemand die hetzelfde ondervind of een oplossing heeft???
Edit: nu werkt hij bij mij wel weer, maar blijft hij eveneens op de haverklap vastlopen en moet ik wifi uit en aan zetten om weer connectie te krijgen / data binnen te kunnen halen.
[ Voor 41% gewijzigd door Phenomania op 27-08-2014 07:55 ]
Ik zit nu hier op:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2701453
There's no school like the old school and i'm the headmaster
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2673839
[ Voor 21% gewijzigd door Phenomania op 28-08-2014 12:17 ]
Verwijderd
Ik ben nieuw hier. En op gebied van software, ... niet zo schitterend.
Ik heb nu sinds enkele maanden een huawei ascend p6.
Onlangs zei een collega tegen mij , die ook een p6 heeft, of ik al de systeemupdate naar emotion 2.3 gehad heb. Hij zei dat dit bij hem automatisch gebeurde. Bij mij was dit nog niet het geval. Dus ging ik op mijn gsm naar systeemupdate en daar deed ik dan online, maar hij vond niets, ik heb alle 3 de opties geprobeerd, maar geen van de 3 lukt. Dus met andere woorden, ik kan de update niet doen of?
Ik hoop dat iemand me kan helpen en dat mijn vraag duidelijk is.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten
Get!em in "[Huawei Ascend P6] Ervaringen en Discussie"
Get!em in "[Huawei Ascend P6] Ervaringen en Discussie"
Verwijderd
Ik heb een vraagje ik heb mijn huawei g6 3g binnen gekregen en heb atm het probleem dat hij steeds refreshed bij alles wat ik doe of het nou in het menu zit - internet filmpje kijk - spellen speel altijd doet hij de pagina´s refreshen na een minuut dus het is bijna onmogelijk om er iets op te doen omdat je steeds alles nieuw moet starten , bij spellen sluit die het spel gewoon automatisch hoop dat iemand mij kan helpen want ik weet niet meer wat ik zou moeten doen hehe

Dit is het topic van de P6. Je kunt voor de G6 even naar dat topic toegaan.
Korte termijn oplossing zonder je exacte probleem te kennen: reset je telefoon naar fabrieksinstellingen en/of update je telefoon naar de laatste software.
Wordt weer een retourtje, lijkt wel de wet van murphy
Touchscreen werkte nog wel, maar dan kreeg je wel glassplinters in je vingers.
Helaas is glas + touchscreen + lcd geintegreerd in de P6, dus kosten zijn hoger dan je op basis van euvel zou verwachten. Hele geintje kost 100 euro om te repareren volgens de lokale telefoontoko. Alleen frontglas zou bij een normaal mobieltje eerder 50 euro kosten.
Geen enkel probleem met WIFI whatsoever
Ik heb de B512 en B513 en er is zelfs een B638 (of zo ?) op XDA verschenen voor Turkije en Europa...