• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:53
Consumentenbond :+

Ik ga natuurlijk geen nee zeggen als we hem uiteindelijk toch voor 349 krijgen :D Kan ik wel even sparen tot maart/april aangezien de PS4 komt :+

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:36
Oke nu wordt het interessant. Ik ben benieuwd wat neckermann gaat zeggen.

Maar het risico is nu wel groter geworden. Want de Xbox One komt volgens een bericht op de FP pas in 2014 naar ons land :'(

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-07 20:11
Astennu schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:23:
[...]

Maar het risico is nu wel groter geworden. Want de Xbox One komt volgens een bericht op de FP pas in 2014 naar ons land :'(
Dat was op het moment van ontbinden van de koopovereenkomst nog helemaal niet bekend.

• Astennu
sunflame schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:24:
[...]

Dat was op het moment van ontbinden van de koopovereenkomst nog helemaal niet bekend.
Klopt maar het is voor ons een groter risico. Je betaald vooruit en misschien gaat de toko wel failliet. Dan ben je je geld kwijt. Als ze maar aan genoeg mensen een Xbox moeten leveren met 150 euro verlies kan het hard gaan.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-07 20:11
Astennu schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:31:
[...]

Klopt maar het is voor ons een groter risico. Je betaald vooruit en misschien gaat de toko wel failliet. Dan ben je je geld kwijt. Als ze maar aan genoeg mensen een Xbox moeten leveren met 150 euro verlies kan het hard gaan.
Ik heb het geld van deze order inmiddels al retour. Alleen als ze laten weten zich aan de originele koopovereenkomst te zullen houden zal ik dat geld weer hun kant op sturen.

Uiteraard kan het zijn dat ze daarna dan de boel laten klappen, maar het failliet laten gaan van Neckermann zie ik nog niet zo snel gebeuren.

• JantjeBr
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-07 14:44
Astennu schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:31:
[...]

Een groot aantal mensen heeft nog niets betaald en zal dit ook niet doen voordat de console (als dit al gebeurt) geleverd is.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009

HollovVpo1nt

I like gadgets

Om dingen in perspectief te brengen, de prijs van een console daalt met 50 euro in 1 jaar in het begin van de cyclus, en als de markt eenmaal verzadigd is met de consoles blijft de prijs stabiel (Xbox en PS3 zijn denk ik al 2/3 jaar 199 euro).

Een Xbox One voor 349 euro zou, zonder fouten, denk ik pas eind 2016 beschikbaar zijn. Ik ben wel benieuwd op grond waarvan consumentenbond deze opmerkingen maakt. Ik denk omdat het voor de niet kenner een aannemelijke prijs is?

Verwijderd

JantjeBr schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:35:
[...]
Een groot aantal mensen heeft nog niets betaald en zal dit ook niet doen voordat de console (als dit al gebeurt) geleverd is.
Of gekocht via acceptgiro. Ook dan is er geen financieel risico.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:41
HollovVpo1nt schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:37:
Om dingen in perspectief te brengen, de prijs van een console daalt met 50 euro in 1 jaar in het begin van de cyclus, en als de markt eenmaal verzadigd is met de consoles blijft de prijs stabiel (Xbox en PS3 zijn denk ik al 2/3 jaar 199 euro).

Een Xbox One voor 349 euro zou, zonder fouten, denk ik pas eind 2016 beschikbaar zijn. Ik ben wel benieuwd op grond waarvan consumentenbond deze opmerkingen maakt. Ik denk omdat het voor de niet kenner een aannemelijke prijs is?
PS4 - 399 euro

Xone - 349 euro

Voor de consument helemaal geen onreele prijs i.m.o.

Leveren hoeft van mij ook niet, maar om nou te zeggen dat het geen reële prijs is lijkt me onzin. De mail van Neckermann is btw echt belabberd.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009

HollovVpo1nt

I like gadgets

STIMPPYYY schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:10:
[...]

PS4 - 399 euro

Xone - 349 euro

Leveren hoeft van mij ook niet, maar om nou te zeggen dat het geen reële prijs is lijkt me onzin. De mail van Neckermann is btw echt belabberd.
In perspectief lijkt het inderdaad reëel. Vergeleken met 499 euro niet. Ik denk mijn kennis over consoles een oneerlijke bias in mijn argumenten verwerkt had. Mijn excuses voor mijn opdringerigheid in mijn posts in deze topic, in perspectief voor een onwetende is die prijs zo gek nog niet.

• Astennu
[...]

PS4 - 399 euro

Xone - 349 euro

Over de mail ben ik het eens. Maar de prijs niet. We weten allemaal wat MS er voor vraagt. En dat dat de enige prijs is. En mensen die nu al weten dat de Xbox One komt (die er blijkbaar op zitten te wachten of zich er in verdiepen) hebben ook echt wel gelezen wat hij gaat kosten.

Geef eerlijk toe we zitten met z'n alle gewoon flauw te doen. Dat neckermann het niet netjes aan pakt mee eens. Maar wij weten ook dat het 499 hoort te zijn. (ik doe er zelf ook aan mee daar niet van. Maar heb er dan ook een dubbel gevoel bij).

Als het mijn bedrijf zou zijn zou ik ook als een stekker balen. En hopen dat de klanten mij begrijpen en gewoon de bestelling willen annuleren. Ik zou het alleen qua informeren wel anders aangepakt hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 15-08-2013 15:31 ]

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-07 09:22
Astennu schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:30:
[...]

Over de mail ben ik het eens. Maar de prijs niet. We weten allemaal wat MS er voor vraagt. En dat dat de enige prijs is. En mensen die nu al weten dat de Xbox One komt (die er blijkbaar op zitten te wachten of zich er in verdiepen) hebben ook echt wel gelezen wat hij gaat kosten.

Geef eerlijk toe we zitten met z'n alle gewoon flauw te doen. Dat neckermann het niet netjes aan pakt mee eens. Maar wij weten ook dat het 499 hoort te zijn. (ik doe er zelf ook aan mee daar niet van. Maar heb er dan ook een dubbel gevoel bij).

Als het mijn bedrijf zou zijn zou ik ook als een stekker balen. En hopen dat de klanten mij begrijpen en gewoon de bestelling willen annuleren. Ik zou het alleen qua informeren wel anders aangepakt hebben.
Geeft Neckermann in deze mail aan dat het om een annulering gaat?
Want onder annulering versta ik dat mijn order nog bij mijn account staat met geanulleerd bij de status.
Dit is niet het geval want mijn order is gewoon weg.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:42
Oeh ben benieuwd wat de consumenten bond kan regelen. Neckermann had in mijn optiek gewoon moeten zeggen: "sorry foutje hier een waardebon van 75 euro."

Ik houd het topic in de gaten!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:40
Mvandenberg91 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:38:
[...]

Geeft Neckermann in deze mail aan dat het om een annulering gaat?
Want onder annulering versta ik dat mijn order nog bij mijn account staat met geanulleerd bij de status.
Dit is niet het geval want mijn order is gewoon weg.
Mijne staat er nog met status Niet geleverd.

• Mvandenberg91
jip_86 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:48:
[...]

Mijne staat er nog met status Niet geleverd.
Raar ik heb met IDeal betaald en het volgende staat bij mijn bestelligen:

Er zijn geen gegevens gevonden die wij in dit overzicht kunnen tonen.

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Mvandenberg91 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:49:
[...]

Raar ik heb met IDeal betaald en het volgende staat bij mijn bestelligen:

Er zijn geen gegevens gevonden die wij in dit overzicht kunnen tonen.
Heeft hij er wel goed gestaan?

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-07 22:44
Consumentenbond zijn ook allemaal stelletje no-no's. Afdwingen om alsnog voor die prijs te leveren, wetend dat ze gigantische verlies gaan draaien. Stel ze zouden ongeveer 20% winst maken, is 100 euro per console. Nu moeten ze ze verkopen voor 350, is dus een verlies van 50 euro per klant. Stel hij is 30.000 verkocht. Dan heb je het over een verlies van 1,5 miljoen euro.

En dan raar vinden dat er meer bedrijven failliet gaan...

• Mvandenberg91
itsgreen schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:55:
[...]

Heeft hij er wel goed gestaan?
Ja er stond eerst netjes een bestelling.
Helaas hier geen screenshot van gemaakt. 8)7

• STIMPPYYY
Astennu schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:30:
[...]

Ze hadden gewoon een mail de deur uit moeten doen dat er een foutieve prijs is gehanteerd, de consument de keuze geven om de Xone te bestellen voor de correcte prijs, evt met een kleine korting (wellicht gratis verzending of iets dergelijks).

Nu herroepen ze zich direct op hun algemene voorwaarden, geven de consument de indruk dat zij fout zitten aangezien wij hadden moeten weten dat het om een niet reële prijs zou gaan. Neckermann is degene die hier de fout in gaat en is daar uiteindelijk verantwoordelijk voor. Ik vind de mail van Neckermann erg kinderachtig.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-07 10:16
Appleman schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:56:
Stel hij is 30.000 verkocht. Dan heb je het over een verlies van 1,5 miljoen euro.

Stel hij is drie miljoen keer verkocht, moet je dán eens uitrekenen!

Wat zijn dat nu voor schattingen... :X

Nickname does not reflect reality

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-07 13:43
Ik volg de discussie met interesse.

Ik vraag me alleen één ding af. Stel dat Microsoft had bekendgemaakt dat de Xbox One 699 euro zou gaan kosten, en Neckermann had hem voor 499 euro aangeboden. Hoeveel mensen zouden hier dan roepen dat 499 euro een onrealistisch lage prijs voor de Xbox One is?

Mijn punt: waarom is de adviesprijs van Microsoft die alle winkels 'toevallig' hanteren leidend in de discussie of een prijs van 349 reëel is of niet, in plaats van wat het ding objectief gezien op de vrije markt waard is.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-07 17:34

Piggen

Lekker bakkie

rdjnl schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:09:
Ik volg de discussie met interesse.

Ik vraag me alleen één ding af. Stel dat Microsoft had bekendgemaakt dat de Xbox One 699 euro zou gaan kosten, en Neckermann had hem voor 499 euro aangeboden. Hoeveel mensen zouden hier dan roepen dat 499 euro een onrealistisch lage prijs voor de Xbox One is?
Waarschijnlijk dezelfde mensen die een prijs van 349 ten opzichte van de adviesprijs (en algemeen gehanteerde prijs) van 499 te laag vinden. Het gaat om de context. Iets is absoluut op zichzelf niet duur of goedkoop, dat blijkt pas bij vergelijking. Maar wetende dat het businessmodel bij consoles is dat er weinig marge op consoles is voor retailers - vanwege een vrij hoge inkoopprijs ten opzichte van de adviesprijs, waarbij je als winkelier ook niet makkelijk meer vraagt dan die adviesprijs - was het bij dit prijsverschil m.i. aannemelijk dat het een foutieve en onrealistische prijs betrof.
Mijn punt: waarom is de adviesprijs van Microsoft die alle winkels 'toevallig' hanteren leidend in de discussie of een prijs van 349 reëel is of niet, in plaats van wat het ding objectief gezien op de vrije markt waard is.
Zie hierboven.

• STIMPPYYY
Piggen schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:23:
[...]

Waarschijnlijk dezelfde mensen die een prijs van 349 ten opzichte van de adviesprijs (en algemeen gehanteerde prijs) van 499 te laag vinden. Het gaat om de context. Iets is absoluut op zichzelf niet duur of goedkoop, dat blijkt pas bij vergelijking. Maar wetende dat het businessmodel bij consoles is dat er weinig marge op consoles is voor retailers - vanwege een vrij hoge inkoopprijs ten opzichte van de adviesprijs, waarbij je als winkelier ook niet makkelijk meer vraagt dan die adviesprijs - was het bij dit prijsverschil m.i. aannemelijk dat het een foutieve en onrealistische prijs betrof.

[...]

Zie hierboven.
Voor Neckermann ja, de consument interesseert het toch geen biet wat het businessmodel is van een console.

Bij de introductie van de eerste Xbox heb ik b.v. ook 100 euro korting gekregen bij de MM

Anyway, volgens mij proberen 'irrieeel' meetbaar te maken. Neckermann heeft hierover een mening en ik ook. Deze verschillen.

[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 15-08-2013 16:30 ]

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:44
Piggen schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:23:
[...]

Maar wetende dat het businessmodel bij consoles is dat er weinig marge op consoles is voor retailers - vanwege een vrij hoge inkoopprijs ten opzichte van de adviesprijs, waarbij je als winkelier ook niet makkelijk meer vraagt dan die adviesprijs - was het bij dit prijsverschil m.i. aannemelijk dat het een foutieve en onrealistische prijs betrof.

[...]

Zie hierboven.
Wat wil je hier mee zeggen? De gemiddelde consument weet niet wat 'businessmodel consoles' is en 'lage marges op'consoles'. Als je probeert te zeggen dat omdat dit zo is, de prijs niet aannemelijk is, totale kletskoek.

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Draakje5 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:29:
[...]

Wat wil je hier mee zeggen? De gemiddelde consument weet niet wat 'businessmodel consoles' is en 'lage marges op'consoles'. Als je probeert te zeggen dat omdat dit zo is, de prijs niet aannemelijk is, totale kletskoek.
Ik zie een soortelijk argument hier te pas en te onpas langskomen, maar wat boeit het wat de fictieve ´gemiddelde consument´ wel of niet weet of vindt? Neckermann zit goed óf fout in deze zaak - dat moet de rechterlijke macht uiteindelijk maar beslissen - maar het kan toch niet zo zijn dat onwetendheid (terwijl een prijsvergelijk zo is gedaan - dat is onderzoeksplicht) een voordeel is. Iedereen is toch gelijk. Moet het dan zo zijn dat ´gemiddelde consument´ Henk die Xbox voor dat geld moet krijgen, want onwetend, en de beter ingelichte tweaker Henk ernaar kan fluiten?

Neckermann heeft wat mij betreft vanwege de onwetendheid wat meer uit te leggen aan zgn. gemiddelde consumenten dan aan de mensen hier (die het konden weten), maar voor de rest is de ´gemiddelde consument´ echt een non-argument.

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

[...]

PS4 - 399 euro

Xone - 349 euro

Als je de camera van de Ps4 erbij rekent:

Ps4 - 460 euro
Xbox - 350 euro

En dan hou ik nog buiten beschouwing het feit dat de Kinect waarschijnlijk een 3 keer zo hoge advies zou krijgen als die apart verkocht zou worden.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De herhalingsteller begint weer snel richting de 500 te gaan. Verder: laat bewoordingen als "onzin", "kletskoek" etc achterwege. Probeer met argumenten te komen ipv dergelijke misplaatste kreten te gebruiken :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wat een aannames allemaal weer... en wederom een prijsdiscussie...

Anyway, ik vraag me af wat er gebeurt als de consumentenbond ervoor kan zorgen dat Neckermann alsnog gaat leveren. Gaan ze dan al die klanten benaderen en de orders weer terugtoveren?
Dan krijg je natuurlijk de discussie over orderdatum, i.v.m. de beloofde game van MS vanwege de vertraagde launch.

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

BounceMeister schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:58:

Anyway, ik vraag me af wat er gebeurt als de consumentenbond ervoor kan zorgen dat Neckermann alsnog gaat leveren. Gaan ze dan al die klanten benaderen en de orders weer terugtoveren?
Dan krijg je natuurlijk de discussie over orderdatum, i.v.m. de beloofde game van MS vanwege de vertraagde launch.
Ik denk dat die discussie wel meevalt aangezien de winkels waarschijnlijk moeten doorgeven aan MS hoeveel pre-orders ze gehad hebben.

Goed om te zien iig dat de Consumentenbond de juiste visie heeft in dit verhaal.

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-07 21:24
BounceMeister schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:58:

De games betaald Ms uit eigen rekening, maakt dus voor Neck niet uit.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik had begrepen dat de besteldatum vóór afgelopen woensdag moest zijn. Dat is de dag dat het vertragingsnieuws bekend werd.
Als neckermann nieuwe orders inklopt, zijn die data later.

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-07 20:27
Hieronder het hele bericht van de Consumentenbond.

Of hier te lezen:

http://www.consumentenbon...en-voor-aangeboden-prijs/

'Neckermann moet Xbox One leveren voor aangeboden prijs'

15 augustus 2013
Neckermann.com moet de overeenkomst nakomen met consumenten die voor €349 een Xbox One hebben besteld. Van een 'kennelijke fout', zoals Neckermann op zijn Facebookpagina stelt, is volgens de Consumentenbond geen sprake. Het prijsverschil is namelijk niet zo groot dat het duidelijk had moeten zijn dat het aanbod niet klopte. De Consumentenbond heeft er inmiddels bij Neckermann op aangedrongen om de Xbox One alsnog voor €349 aan de bestellers te leveren.

De Consumentenbond kreeg op het Klachtenkompas.nl, via twitter (@consumentenbond) en de afdeling Service & Advies op 14 en 15 augustus 2013 in korte tijd tientallen klachten van consumenten die gebruik hadden gemaakt van een aantrekkelijke aanbieding op de website van Neckermann. Later meldde Neckermann een fout te hebben gemaakt: het aanbod had €499 moeten zijn.

Kennelijke fout
Consumenten moeten erop kunnen vertrouwen dat de aangeboden prijs de juiste is, en dat ondernemers hun aanbod nakomen. Bij een zogenoemde 'kennelijke fout' geldt dat niet. Van een kennelijke fout is onder meer sprake als het aanbod zo voordelig is, dat het voor een gemiddelde consument duidelijk moet zijn dat het aanbod niet klopt.

[ Voor 9% gewijzigd door QuiCk01 op 15-08-2013 17:30 ]

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

QuiCk01 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:30:
Hieronder het hele bericht van de Consumentenbond.

Of hier te lezen:

http://www.consumentenbon...en-voor-aangeboden-prijs/

'Neckermann moet Xbox One leveren voor aangeboden prijs'

15 augustus 2013
Neckermann.com moet de overeenkomst nakomen met consumenten die voor €349 een Xbox One hebben besteld. Van een 'kennelijke fout', zoals Neckermann op zijn Facebookpagina stelt, is volgens de Consumentenbond geen sprake. Het prijsverschil is namelijk niet zo groot dat het duidelijk had moeten zijn dat het aanbod niet klopte. De Consumentenbond heeft er inmiddels bij Neckermann op aangedrongen om de Xbox One alsnog voor €349 aan de bestellers te leveren.

De Consumentenbond kreeg op het Klachtenkompas.nl, via twitter (@consumentenbond) en de afdeling Service & Advies op 14 en 15 augustus 2013 in korte tijd tientallen klachten van consumenten die gebruik hadden gemaakt van een aantrekkelijke aanbieding op de website van Neckermann. Later meldde Neckermann een fout te hebben gemaakt: het aanbod had €499 moeten zijn.

Kennelijke fout
Consumenten moeten erop kunnen vertrouwen dat de aangeboden prijs de juiste is, en dat ondernemers hun aanbod nakomen. Bij een zogenoemde 'kennelijke fout' geldt dat niet. Van een kennelijke fout is onder meer sprake als het aanbod zo voordelig is, dat het voor een gemiddelde consument duidelijk moet zijn dat het aanbod niet klopt.
Boom. Shakalaka.

Wederom goed nieuws.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 20:01
Kijk, dit zijn leuke berichten van de Consumentenbond, schijnbaar vind hun jurist ook dat de prijs aannemelijk is. Ik zit er dan ook echt aan te denken om Neckermann schriftelijk te laten weten dat ik het niet eens ben met hun eenzijdige opzegging van de koopovereenkomst. Ik zal ze dan ook verzoeken om de Xbox gewoon tegen de door mij bestelde prijs uit te leveren.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Anoniem: 109640

Bullet NL schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:38:
Kijk, dit zijn leuke berichten van de Consumentenbond, schijnbaar vind hun jurist ook dat de prijs aannemelijk is. Ik zit er dan ook echt aan te denken om Neckermann schriftelijk te laten weten dat ik het niet eens ben met hun eenzijdige opzegging van de koopovereenkomst. Ik zal ze dan ook verzoeken om de Xbox gewoon tegen de door mij bestelde prijs uit te leveren.....
Consumentenbond kan zoveel willen, betekend nog niet dat ze gelijk hebben.
Zelfde met media het is nooit zwart/wit, dat heb ik bij genoeg artikels gezien.

Dus ik vind het wel begrijpelijk dat Consumentbond hier een slaatje eruit probeert te slaan.

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
Ik wacht wel op een uitspraak van de rechter, kan nog leuk worden :+

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ontvang liever mijn geld terug en vervolgens een waardebon van 100 euro oid.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

xminator schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:49:
Ontvang liever mijn geld terug en vervolgens een waardebon van 100 euro oid.
Een waardebon? Dat impliceert dat ze je compenseren voor geleden schade. Kun je eens omschrijven welke schade jij geleden hebt?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
NMe schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:50:
[...]

Een waardebon? Dat impliceert dat ze je compenseren voor geleden schade. Kun je eens omschrijven welke schade jij geleden hebt?
*knip*

Meer in de trant van als ze uiteindelijk moeten (door de consumentenbond/rechter) uitleveren dat ze de keuze geven tussen een waardebon van X bedrag of de xbox one voor 350 euro of de xbox one voor 499 euro + waardebon van 150 euro (zoals met wehkamp).

Dan kunnen mensen zelf kiezen welke optie ze gaan, als ze een waardebon geven besteden sommige het misschien aan producten met meer marge waardoor het verlies voor neckermann kleiner wordt.

*knip* troll

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 15-08-2013 18:11 ]

• Gotech86
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-06 10:13
NMe schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:50:
[...]

Er gaat hier toch redelijk wat tijd inzitten (briefschrijven, onderzoek wel of niet geannuleerd, slechte communicatie , verschillende telefoontjes ) al met al gaat er toch een paar uur in zitten. Normaal gesproken zou je jouw xbox bestellen en er klaar mee zijn. Als ik de tijd had gewerkt dat ik nu extra moest besteden had er nu meer geld in het laatje gelegen bij mij.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:40
Dat risico had je natuurlijk al ingecalculeerd als je zo'n bestelling plaatst ;)

[ Voor 6% gewijzigd door jip_86 op 15-08-2013 17:56 ]

• Gotech86
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-06 10:13
jip_86 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:55:
Dat risico had je natuurlijk al ingecalculeerd als je zo'n bestelling plaatst ;)
Ik kon toch niet van te voren weten dat deze aanbieding niet klopte O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Gotech86 op 15-08-2013 17:59 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TR svp ;)
Meer in de trant van als ze uiteindelijk moeten (door de consumentenbond/rechter) uitleveren dat ze de keuze geven tussen een waardebon van X bedrag of de xbox one voor 350 euro of de xbox one voor 499 euro + waardebon van 150 euro (zoals met wehkamp).
De consumentenbond kan ze nergens toe dwingen, dat is gewoon een vereniging van mensen zoals jij en ik. De rechter kan dat wel, en of die al dan niet in het voordeel van Neckermann gaat oordelen valt nog maar te bezien. Zeker als er inderdaad mensen naar de rechter stappen doet Neckermann er verstandig aan om niets te doen tot na die uitspraak.

Verder: een waardebon geven en niets uitleveren (dus geen kosten voor jou) klinkt jou inderdaad vast heel aantrekkelijk in de oren maar wat heeft Neckermann hieraan? Gaat nooit gebeuren. De andere twee opties misschien wel, al betwijfel ik het tenzij de rechter dit bepaalt. En dát verwacht ik weer alleen als de rechter slecht geïnformeerd is over de consolemarkt.
Gotech86 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:54:
[...]

Er gaat hier toch redelijk wat tijd inzitten (briefschrijven, onderzoek wel of niet geannuleerd, slechte communicatie , verschillende telefoontjes ) al met al gaat er toch een paar uur in zitten. Normaal gesproken zou je jouw xbox bestellen en er klaar mee zijn. Als ik de tijd had gewerkt dat ik nu extra moest besteden had er nu meer geld in het laatje gelegen bij mij.
Had je in die uren kúnnen werken? Daarbij: sorry, maar dit is allemaal wel heel overdreven. Je had nergens achteraan hoeven gaan, dit soort dingen lost zichzelf meestal op. Neckermann kan niet leveren en stuurt daar bericht over als je wel al betaald hebt. Ze vragen dan ofwel om een rekeningnummer of storten terug op de rekening waar het vandaan kwam. Of als je nog niets betaald hebt hoef je helemaal niks te doen. Nul komma nul tijd dus. En dus ook nul komma nul schade.

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 15-08-2013 18:12 ]

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

NMe schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:58:
[...]

Verder: een waardebon geven en niets uitleveren (dus geen kosten voor jou) klinkt jou inderdaad vast heel aantrekkelijk in de oren maar wat heeft Neckermann hieraan? Gaat nooit gebeuren. De andere twee opties misschien wel, al betwijfel ik het tenzij de rechter dit bepaalt. En dát verwacht ik weer alleen als de rechter slecht geïnformeerd is over de consolemarkt.
Wehkamp en Bol.com gaven natuurlijk wel een tegoedbon, en dat heeft kennelijk nogal een verwachtingspatroon geschapen. Misschien doet Neckermann het ook wel, en misschien doen ze het niet. Maar om er zomaar vanuit te gaan - of bijna te eisen - dat je gecompenseerd wordt (voor geen schade, als je het mij vraagt) vind ik ook nogal wat.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Piggen schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:03:
[...]

Wehkamp en Bol.com gaven natuurlijk wel een tegoedbon, en dat heeft kennelijk nogal een verwachtingspatroon geschapen. Misschien doet Neckermann het ook wel, en misschien doen ze het niet. Maar om er zomaar vanuit te gaan - of bijna te eisen - dat je gecompenseerd wordt (voor geen schade, als je het mij vraagt) vind ik ook nogal wat.
Ja, ik vond het ook absurd dat Bol.com dat deed. Ik heb die game + controller ook besteld (met de verwachting dat ik hem gewoon niet zou krijgen). De mail dat ik korting kreeg op mijn volgende bestelling als compensatie heb ik weggegooid. Ik vind die compensatie onterecht, dus die ga ik niet claimen en niet weggegeven. :)

• Bullet NL
Nou, er zin wel een opening in het hele verhaal...

En daar gaat Neckermann helemaal aan voorbij, ik heb de prijs telefonisch door een medewerker bevestigd gekregen. Dan ik er echt geen sprake van een zetfout, zoals ze mij doen willen laten geloven.

Bullet NL schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:05:
Nou, er zin wel een opening in het hele verhaal...

En daar gaat Neckermann helemaal aan voorbij, ik heb de prijs telefonisch door een medewerker bevestigd gekregen. Dan ik er echt geen sprake van een zetfout, zoals ze mij doen willen laten geloven.
Ja maar die medewerker keek gewoon op de site en ziet redelijk bedrag voor zo'n console staan en heeft verder geen verstand van, net als sommige andere klanten. Dus natuurlijk gaat hij/zij er automatisch vanuit dat het correct is.

Maar jij belt uit aspect om te zien als je die console binnen kan krijgen met die 150 euro hoge korting, omdat jij toevallig wel wist dat de console voor 499 over de toonbank gaat.

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:36
Anoniem: 109640 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:13:
[...]
Ja maar die medewerker keek gewoon op de site en ziet redelijk bedrag voor zo'n console staan en heeft verder geen verstand van, net als sommige andere klanten. Dus natuurlijk gaat hij/zij er automatisch vanuit dat het correct is.
Volgens mij is dit dan ook de essentie van het bericht van de Consumentenbond. Een onwetende consument had het niet kunnen weten. Een goed geïnformeerde consument natuurlijk wel, maar dat was bij de TV destijds niet anders.

• Bullet NL
Anoniem: 109640 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:13:
[...]

Maar jij belt uit aspect om te zien als je die console binnen kan krijgen met die 150 euro hoge korting, omdat jij toevallig wel wist dat de console voor 499 over de toonbank gaat.
Die medewerker kijkt helemaal niet op de zelfde website als dat wij dat doen, Neckermann heeft gewoon een CRM systeem, waar de prijs schijnbaar ook goed/verkeerd in heeft gestaan. Daar is namelijk specifiek naar gevraagd.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:15
NMe schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:58:
[mbr]
TR svp ;)
[/]
Verder: een waardebon geven en niets uitleveren (dus geen kosten voor jou) klinkt jou inderdaad vast heel aantrekkelijk in de oren maar wat heeft Neckermann hieraan? Gaat nooit gebeuren.
Goh, van de week van Bol.com nog een bon gehad.
Zelfde situatie, alleen wel fatsoenlijk opgelost.

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Hoe zou zo'n telefoongesprek tussen CB en Neckermann gaan, zou dat wel willen horen.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Laat Neckermann zich lekker richten op mode en wonen. Als je als winkel producten verkoopt waar je geen verstand van hebt (zoals elektronica, games) kan er alleen maar trammelant van komen :P

Even eerlijk: Bij wie komt Neckermann als éérst op als ie een nieuwe console zou willen kopen? Denk toch dat je dan aan Bol.com , Bart Smit, Coolblue, Amazon zou denken en pas op nummertje 99998 aan Neckermann.

Oftewel: iedereen heeft vorig weekend heel toevallig in de pricewatch gekeken :)
En ja, ook ik heb getwijfeld om ik hem zou halen voor 349 euro, maar ik game tegenwoordig amper nog op Consoles, en dan is 349 euro gewoon veel geld voor iets wat je een paar uurtjes aanzet ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Deezers op 15-08-2013 18:34 ]

• matthijst
Mwah, ik bestel wel vaker consoles voor bij verschillende winkels (Vita, Wii U). Neckermann en Wehkamp zijn dan juist interessant omdat niet iedereen daar meteen aan denkt.

• Mvandenberg91
Zojuist mijn geld terug gestort gekregen.
Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

• Bullet NL
Mvandenberg91 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:22:
Zojuist mijn geld terug gestort gekregen.
Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Wanneer jij niets doet, gebeurd er sowieso niets. Daarmee zeg ik overigens niet dat je iets moet doen. Je kan tenslotte ook niets doen, maar als je meer dan niets wil doen moet je dus iets doen.

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:38:
Ik zal ze dan ook verzoeken om de Xbox gewoon tegen de door mij bestelde prijs uit te leveren.....
Heb ik direct gedaan. Per email en per klachtenformulier op de Neckermann site.
Met verwijzing naar klachtenkompas.nl.

Enne, duidelijke taal van de Consumentenbond. En zo is het natuurlijk ook.

SjanSman schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:16:
[...]

Volgens mij is dit dan ook de essentie van het bericht van de Consumentenbond. Een onwetende consument had het niet kunnen weten. Een goed geïnformeerde consument natuurlijk wel, maar dat was bij de TV destijds niet anders.
en en heeft er helemaal verder geen verstand van moet je niet weg laten he...

• ad patat
Volg hier de consumentenbond twitter, met updates: https://twitter.com/consumentenbond

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 15:52
Appleman schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:56:
Consumentenbond zijn ook allemaal stelletje no-no's. Afdwingen om alsnog voor die prijs te leveren, wetend dat ze gigantische verlies gaan draaien. Stel ze zouden ongeveer 20% winst maken, is 100 euro per console. Nu moeten ze ze verkopen voor 350, is dus een verlies van 50 euro per klant. Stel hij is 30.000 verkocht. Dan heb je het over een verlies van 1,5 miljoen euro.

Als jij denkt dat retailers 20% of 100 euro pakken op een xbox heb je het goed mis..
Marges zijn vele malen lager

• Draakje5
@RS85 Nee, wij hebben er bij Neckermann op aangedrongen om de Xbox One alsnog voor €349 aan de bestellers te leveren. ^RD

(Van consumentenbond)

Anoniem: 230106

Op consoles wordt er niks verdient, dit is al jaren bekend. Enkel hele grote partijen zoals mediamarkt pakken hooguit 20 euro per console, maar bij launch is dit vaak veel minder. Het geld verdienen ze op games en iedereen koopt minimaal 1 game en hopelijk wat accessoires erbij zodat er geld wordt verdient.

Neckermann moet in principe leveren volgens de consumentenbond, maar stel dat er 1000 zijn besteld, dan kost dit grapje 150.000,- dat is best veel en dat gun je geen enkel bedrijf, niemand heeft er baat bij als een bedrijf over de kop gaat. Neckermann kent +300 medewerkers, die gun je ook gewoon hun baan.

Neckermann zou gewoon wat beter moeten communiceren, zich nederig opstellen naar de klant, toegeven dat ze echt een domme fout hebben gemaakt en dat het ze spijt. Helaas hebben ze hun eigen nek om gedraaid door na hun fout nog veel meer fouten te maken, zelfs tot op dit moment hebben ze geen goede keuzes gemaakt.. Moet zo'n bedrijf dan nog wel blijven bestaan vraag je je af..

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:42
Anoniem: 230106 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:07:
Op consoles wordt er niks verdient, dit is al jaren bekend. Enkel hele grote partijen zoals mediamarkt pakken hooguit 20 euro per console, maar bij launch is dit vaak veel minder. Het geld verdienen ze op games en iedereen koopt minimaal 1 game en hopelijk wat accessoires erbij zodat er geld wordt verdient.

Neckermann moet in principe leveren volgens de consumentenbond, maar stel dat er 1000 zijn besteld, dan kost dit grapje 150.000,- dat is best veel en dat gun je geen enkel bedrijf, niemand heeft er baat bij als een bedrijf over de kop gaat. Neckermann kent +300 medewerkers, die gun je ook gewoon hun baan.

Neckermann zou gewoon wat beter moeten communiceren, zich nederig opstellen naar de klant, toegeven dat ze echt een domme fout hebben gemaakt en dat het ze spijt. Helaas hebben ze hun eigen nek om gedraaid door na hun fout nog veel meer fouten te maken, zelfs tot op dit moment hebben ze geen goede keuzes gemaakt.. Moet zo'n bedrijf dan nog wel blijven bestaan vraag je je af..
Ik neem aan dat een bedrijf verzekerd is tegen foutjes van medewerkers.. Maar je gunt het niemand, alhoewel gezien de houding en non-communicatie zou je het ze bijna wel gaan gunnen inderdaad.

En wordt er echt niets verdient op consoles? Ik zie bij intertoys complete xbox360 bundels voor 149 over de toonbank gaan. De concurrentie prijst niet op dit niveau. Die zijn allemaal minimaal 50 tot 100 euro duurder. Vanuit de fabrikant zal dit dus niet gedaan zijn anders hadden de overige shops deze prijs ook gehanteerd. Dus zeg het maar... Neem aan dat intertoys niet 100 euro achter elke xbox360 aansmijt. Anders kunnen ze neckermann misschien sponsoren >:)

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 18:43
thefox154 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:40:
[...]

Ik neem aan dat een bedrijf verzekerd is tegen foutjes van medewerkers.. Maar je gunt het niemand, alhoewel gezien de houding en non-communicatie zou je het ze bijna wel gaan gunnen inderdaad.

En wordt er echt niets verdient op consoles? Ik zie bij intertoys complete xbox360 bundels voor 149 over de toonbank gaan. De concurrentie prijst niet op dit niveau. Die zijn allemaal minimaal 50 tot 100 euro duurder. Vanuit de fabrikant zal dit dus niet gedaan zijn anders hadden de overige shops deze prijs ook gehanteerd. Dus zeg het maar... Neem aan dat intertoys niet 100 euro achter elke xbox360 aansmijt. Anders kunnen ze neckermann misschien sponsoren >:)
Voor zo iets ben je heus niet verzekerd. Valt onder ondernemersrisico. Stel je toch eens voor. Als je een verzekering hiervoor hebt, zal je nooit meer in je leven verlies maken bij fouten van personeel of jezelf!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 18:43
Nog even iets over de consumentenbond.

Dit is een bond voor de consumenten (no shit sherlock), maar niet voor Neckermann dus. Die zullen vast en zeker bij een ondernemersbranche zitten die straks de consumentenbond verzoekt om beter onderzoek te doen. Namelijk we hebben het niet over een "te kleine prijsfout". De Xbox One is een product dat pas op de markt is en daardoor een vaste prijs heeft. Hij is overal even duur. Zal misschien 20 euro ergens schelen, maar zeker geen 100 of meer euro's. In verhouding is dit dus alsnog een te grote prijsverschil. Als compensatie krijgen de bestellers een leuke tegoedbon van paar tientjes, maar met een beetje geluk is dat nog dit jaar.

• Draakje5
kx22 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:52:
De Xbox One is een product dat pas op de markt is en daardoor een vaste prijs heeft. Hij is overal even duur. Zal misschien 20 euro ergens schelen, maar zeker geen 100 of meer euro's. In verhouding is dit dus alsnog een te grote prijsverschil..
Weet je wel uberhaupt wat je nu zegt? Vaste prijs? Een adviesprijs. En het volgen van adviesprijzen is 100% optioneel.

Als neckermann ervoor kiest een artikel af te branden in prijs, so be it. Het verbieden hiervan is zelfs bij wet verboden.

Anoniem: 230106

@thefox154

Op een gegeven moment loopt een console tegen zijn einde aan. dan komen er grotere prijsverschillen. Microsoft die nog wat units wil schuiven en met grote partijen als intertoys ( bart smit / blokker ) flinke aantallen kan wegzetten. Microsoft pakt op dit moment ook gezonde winst op de hardware, dit geeft ze meer ruimte om verkopers tegemoet te komen. Intertoys zal er dus geen cent op verliezen.

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Draakje5 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:57:
Als neckermann ervoor kiest een artikel af te branden in prijs, so be it. Het verbieden hiervan is zelfs bij wet verboden.
Nechermann heeft er niet voor gekozen om de prijs te verlagen. Het was een foutje.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• Draakje5
witeken schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:05:
[...]

Nechermann heeft er niet voor gekozen om de prijs te verlagen. Het was een foutje.
Daar gaat mijn hele post toch niet om of neckermann er voor heeft gekozen of niet....
Kx22 beschrijft iets dat bij wet verboden is. Iedere winkel is vrij om ieder artikel af te branden. Nieuw of niet nieuw. Dit 'afbranden' mag je bij wet niet verbieden van een winkel.

[ Voor 23% gewijzigd door Draakje5 op 15-08-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:45
kx22 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:44:
[...]

Voor zo iets ben je heus niet verzekerd. Valt onder ondernemersrisico. Stel je toch eens voor. Als je een verzekering hiervoor hebt, zal je nooit meer in je leven verlies maken bij fouten van personeel of jezelf!
Mijn reactie is niet allen op jou persoonlijk gericht maar vooral op alle moraal ridders hier. Wat kunnen jullie toch een horror verhalen verzinnen zeg.

Als bedrijf kun je je uiteraard hiertegen verzekeren (met o.a. een exportverzeking). Zo'n verzekering dekt o.a. ook verlies door incorrecte prijszettingen (maar ook leveringsproblemen, door tekorten of boetes bij onjuiste product specificaties) . De uit te keren vergoeding bedraagt doorgaans het verschil in inkoopprijs min de verkoopprijs (er geld wel een minimum gens, dit is je eigen risico). Een exportverzeking kan voor zowel nationale als internationale leveringen afgesloten worden. Er zijn echter ook andere verzekeringsvormen waar je als bedrijf in zulke gevallen aanspraak op kunt maken om de onkosten te beperken.
Uiteraard is een dergelijke verzekering afsluiten niet verplicht zoals vele andere optionele verzekeringsvormen, het is net als een consument een keuze door het risico op te wegen tegen de kosten.

Dit heeft dus niets te maken met ontslagen, faillissementen en dat soort horror verhalen. Voordat je zo iets roept kun je je (de volgende keer) beter even informeren of inlezen. Al stelt het bedrijf je etische gedachtengang vast op prijs ;).

Verder ben ik benieuwd wanneer ik een reactie van Neckermann op mijn aangetekende brief krijg, na het bericht van de consumentenbond ben ik ervan overtuigd dat er geen geschil gestart hoeft te worden.

[ Voor 16% gewijzigd door RVE_NL op 16-08-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Gister al de klachtenkompas website plat, nu die van de consumentenbond. Zouden er dan toch zo veel mensen hebben besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-07 22:44
wimpie007 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:04:
[...]

Als jij denkt dat retailers 20% of 100 euro pakken op een xbox heb je het goed mis..
Marges zijn vele malen lager
Ik heb ook extreem hoge marges gekozen om enkel bij 50 euro verlies p.p te komen. Stel, ze hebben er slecht 10% op. Dat is 50 euro winst. (we doen nu even gek), dat betekend dat ze 100 euro verlies draaien per console. Er zijn er zeker meer dan 1000 verkocht. Alleen al 1000 tweakers hebben hem besteld. Ik ga zelf uit van 10.000 aangezien op meerdere sites de 'aanbieding' bekend was. Dat is 1 miljoen verlies = sluiten die tent of reorganiseren. Mogen er weer 100 medewerkers de laan uit. Lekker snugger ook die consumentenbond. Even snel en makkelijk scoren bij de consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Alleen al 1000 tweakers hebben hem besteld?
Waar haal je dat vandaan?
53 pagina's met vrijwel alleen maar dezelfde posters.

En 10.000 totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niotex
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06-2019
Waarschijnlijk 75 man, maximaal echt niet meer dan 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Appleman schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 03:49:
[...]

Ik heb ook extreem hoge marges gekozen om enkel bij 50 euro verlies p.p te komen. Stel, ze hebben er slecht 10% op. Dat is 50 euro winst. (we doen nu even gek), dat betekend dat ze 100 euro verlies draaien per console. Er zijn er zeker meer dan 1000 verkocht. Alleen al 1000 tweakers hebben hem besteld. Ik ga zelf uit van 10.000 aangezien op meerdere sites de 'aanbieding' bekend was. Dat is 1 miljoen verlies = sluiten die tent of reorganiseren. Mogen er weer 100 medewerkers de laan uit. Lekker snugger ook die consumentenbond. Even snel en makkelijk scoren bij de consumenten.
En als 28000 tweakers hem besteld hebben is dat bijna 3 miljoen verlies |:(

Niemand weet dit soort dingen. Zolang Neckermann het niet zelf zegt gaan dit soort posts nergens over omdat ze _volledig_ uit de lucht zijn gegrepen.

En marge is niet relevant tot dat de normale bedrijfsvoering in gevaar komt.

Vergeet niet dat uitspraken e.d. gebasseerd zijn op de normale consument. Je moeder. Je vader. Niet een geobsedeerde gamer die alle statistieken weet van bedrijven e.d. Voor een normale consument is marge a) niet bekend, b) niet relevant. Marge komt pas in het spel als er blijkt dat het bedrijf serieus in de problemen komt als ze toch de verkoop door laten gaan. En dat kan alleen Neckermann aantonen. En het is nutteloos en volledig uit de lucht gegrepen als wij dat gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Ondertussen heeft Neck bij actueel hun post weggedaan.

http://www.neck.nl/static...ervice/vraag-antwoord.mb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ze zijn er vast achter gekomen dat hun "bericht" van een dusdanig bedenkelijk niveau was dat deze de uitstraling van het bedrijf niet ten goede komt.

Overigens, al die mensen hier boven. Het doet er niet toe hoeveel mensen de Xbox One besteld hebben. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor hun marge, prijsafspraken (kunstmatig hoog houden) mag niet, een product onder de kostprijs verkopen mag wel.

Wanneer je een prijs veranderd (Neckermann heeft de Xbox One voor afgelopen weekend normaal voor 499.- op de website gehad, getuige websites als de Tweakers Pricewatch en Kieskeurig)
Ze hebben de prijs dus niet foutief ingevoerd tijden het aanmaken van een artikel maar daadwerkelijk aangepast.
Bovendien;

Persoonlijk contact: 0900 0644
Informatietarief € 0,30 per minuut, met een starttarief van € 0,0454, met een maximum van € 15,00 per gesprek, plus de gebruikelijke gesprekskosten

•Bestellen
Maandag t/m vrijdag: 8.00 - 21.00 uur
Zaterdag/zondag: 9.00 - 17.00 uur
Bron: Website Neckermann

Neckermann geeft aan dat ze 7 dagen per week bereikbaar zijn, het is dan toch raar dat je 3 dagen nodig hebt om een prijsfout te kunnen corrigeren.

Ik zie genoeg aanknopingspunten waarom Neckermann de Xbox One wel gewoon voor de €349,- zou moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Maakt volgens mij niet heel veel uit dat ze het van de website hebben weggehaald. Dezelfde tekst hebben ze gebruikt op Facebook en in de e-mail die ze naar (bijna) iedereen hebben gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
gise schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:04:
Maakt volgens mij niet heel veel uit dat ze het van de website hebben weggehaald. Dezelfde tekst hebben ze gebruikt op Facebook en in de e-mail die ze naar (bijna) iedereen hebben gestuurd.
Nou, het komt nu een beetje over dat je een persbericht in trekt, dat maakt wel degelijk uit.
Een persbericht van wege een situatie waarbij ze zich nu in hebben gebracht laat je altijd op je website staan. Helemaal omdat ze ook nog eens een vreemd e-mail adres gebruiken om hun klanten te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:10

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Bullet NL schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:01:
Neckermann geeft aan dat ze 7 dagen per week bereikbaar zijn, het is dan toch raar dat je 3 dagen nodig hebt om een prijsfout te kunnen corrigeren.
Omdat de gemiddelde telefoniste daar de rechten niet heeft prijzen aan te passen, plus vaak geen flauw benul of interesse heeft van/in prijsstructuren en of het wel of geen fout is. Dat kan je zelf ook bedenken.

[ Voor 3% gewijzigd door MueR op 16-08-2013 10:23 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bullet NL schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:01:
Ik zie genoeg aanknopingspunten waarom Neckermann de Xbox One wel gewoon voor de €349,- zou moeten leveren.
Probleem met dat soort redeneringen is dat je terugredeneert vanuit de gewenste uitkomst, dwz je wilt dat er geleverd wordt en beoordeelt de argumenten vanuit die visie. Dat mist echter objectiviteit en neutraliteit. Dat gaat op voor veel van de redeneringen die ik hier zie vanuit belanghebbenden, en het wordt dan bijna een mantra. Dat de Consumentenbond dat ook vindt, zegt niet zoveel aangezien deze een belangenbehartiger is, geen neutraal orgaan :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

MueR schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:22:
[...]

... plus vaak geen flauw benul of interesse heeft van/in prijsstructuren en of het wel of geen fout is. Dat kan je zelf ook bedenken.
Precies.

Wat je zegt is exact de reden waarom Neckermann de Xbox One's moet leveren voor 349 euro. Als de eigen medewerker niet overduidelijk ziet dat de aanbieding niet juist zou zijn, dan kan dat zeker niet verwacht worden van een normale consument.

Voor een normale consument is de aanbieding reëel. That's it.

[ Voor 24% gewijzigd door itsgreen op 16-08-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
itsgreen schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:28:
[...]

Precies.

Wat je zegt is exact de reden waarom Neckermann de Xbox One's moet leveren voor 349 euro. Als de eigen medewerker niet overduidelijk ziet dat de aanbieding niet juist zou zijn, dan kan dat zeker niet verwacht worden van een normale consument.

Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
MueR schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:22:
[...]

Omdat de gemiddelde telefoniste daar de rechten niet heeft prijzen aan te passen, plus vaak geen flauw benul of interesse heeft van/in prijsstructuren en of het wel of geen fout is. Dat kan je zelf ook bedenken.
Ja en? Ik heb het er niet over dat deze telefoniste iets zou moeten aanpassen. Binnen Neckermann zijn gewoon mensen aanwezig die orders kunnen intypen. Wanneer er telefonisch vragen binnenkomen over een specifiek product zou er een lampje moeten gaan branden. Daarbij wordt elke dag gewoon afgesloten, er is echt wel iemand binnen Neckermann (gezien ze gewoon bereikbaar, dus open zijn) die dagelijks de orders naloopt. Dit in combinatie met de telefonische vragen/bestellingen laat duidelijk zien dat ze hun organisatie niet op orde hebben.

Het is geen excuus dat een telefoniste, te kwalificeren als mensen me geen benul/interesse of wat dan ook. Ze hebben in het geval Neckermann namelijk wel de bevoegdheid hebben om orders aan te nemen!

Daarbij zou ik als directeur geen personeel aan het werk willen hebben at geen benul en of interesse heeft!
Je komt nu met drogreden aan, Neckermann heeft willens en wetens 3 dagen lang een Xbox voor een lage prijs verkocht. Waarom weet niemand, ze gooien het op een prijsfout, dat bestrijd ik, het kan namelijk ook een te succesvolle reclameactie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
itsgreen schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:28:
[...]

Precies.

Wat is jouw definitie van een 'normale consument' dan? Volgens jou valt de techliefhebber/gamer hier dus niet onder. Welke consument blijft er dan over die €350 neerlegt voor een product dat pas in 2014 uitkomt?

Zoals hierboven al gezegd wordt: er ontstaat een vorm van confirmation bias/belief perseverance. Alle informatie die past in het ideale plaatje (uitlevering voor €350) wordt geselecteerd en onderstreept, de rest wordt eruit gefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb het topic nog niet gevolgd, is misschien al eerder gezegd, zo ja mijn excuses...

Is er 'bewijs van prijs die bevestigd is door Neckermann' in de vorm van een email / screenshot / opgenomen telefoongesprek... Dan wordt het hetzelfde verhaal als met de Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig :)

Eerst tig dagen de order aannemen, vervolgens spelen op 'foutje' en later zijn ze overstag gegaan. Prijs was meermalen bevestigd waarvan er genoeg bewijs was (toentertijd in de vorm van chatlogs met de bevestiging)

Als er gewoon hard bewijs is, dat deze prijs bevestigd is, moeten jullie je gewoon verenigen, start een online Google document, laat Arnoud Engelfriet er (weer is) naar kijken, is er geen hard bewijs, tsjaa succes ermee!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
gambieter schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:27:
[...]

Probleem met dat soort redeneringen is dat je terugredeneert vanuit de gewenste uitkomst, dwz je wilt dat er geleverd wordt en beoordeelt de argumenten vanuit die visie. Dat mist echter objectiviteit en neutraliteit. Dat gaat op voor veel van de redeneringen die ik hier zie vanuit belanghebbenden, en het wordt dan bijna een mantra. Dat de Consumentenbond dat ook vindt, zegt niet zoveel aangezien deze een belangenbehartiger is, geen neutraal orgaan :) .
Waarom zou je neutraal in deze moeten zijn? Als klant heb ik recht om zo goedkoop mogelijk mijn spullen te kopen. Overigens, er is een orgaan in Nederland, welke wel geacht word neuraal te zijn, een rechtbank, en die heeft de postorder bedrijven al eerder terug gezet in hun hok betreffende het aannemelijk zijn van prijzen zoals deze worden weergegeven.

De fout waar Neckermann zich op beroept is gewoon een risico van het vak, dat weten ze zelf heel goed, het was namelijk heel anders geweest als ze de Xbox One voor 150 euro hadden aangeboden.

Maar 349,- euro is voor iemand die in de markt voor een nexgen console is een prima prijs, maar 50 euro goedkoper dat de directe concurrent van het apparaat. Omwille de concurrentie tussen de beide apparaten is deze prijs dan ook heel aannemelijk.

Neckermann heef gewoon zitten te slapen, de rechtbank geeft aan dat ze dit mogen, behalve het moment dat een aangeboden prijs aannemelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
CLB schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:36:
Heb het topic nog niet gevolgd, is misschien al eerder gezegd, zo ja mijn excuses...

Is er 'bewijs van prijs die bevestigd is door Neckermann' in de vorm van een email / screenshot / opgenomen telefoongesprek... Dan wordt het hetzelfde verhaal als met de Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig :)

Eerst tig dagen de order aannemen, vervolgens spelen op 'foutje' en later zijn ze overstag gegaan. Prijs was meermalen bevestigd waarvan er genoeg bewijs was (toentertijd in de vorm van chatlogs met de bevestiging)

Als er gewoon hard bewijs is, dat deze prijs bevestigd is, moeten jullie je gewoon verenigen, start een online Google document, laat Arnoud Engelfriet er (weer is) naar kijken, is er geen hard bewijs, tsjaa succes ermee!
Ja, ik ben in het bezit van screenshots van het bestel proces en orderbevestigingen, tevens heb ik gesproken met de telefonische verkoop van Neckerman, kan ik alleen bewijzen opbasis van een gespecificeerde telefoonrekening. Echter, Neckermann neemt de telefoontjes op, dus mocht het zover komen kan ik hen dwingen om deze openbaar te maken.

Het draait allemaal om het geringe prijsverschil tussen de directe concurrentie van het apparaat en de prijs waarbij Neckerman hem voor heeft aangeboden.

[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 16-08-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Orderbevestiging is wat anders dan een bevestiging van de gestelde prijs ;)

Ik heb ook zat orderbevestigingen van Sony laptops voor €189,00 en VVV-vouchers van de Office Centre ;)
Bullet NL schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:37:
Omwille de concurrentie tussen de beide apparaten is deze prijs dan ook heel aannemelijk.
Is gewoon een manier om de prijs van €349,00 voor jezelf te rechtvaardigen :)
Het begint al met de titel, daarin wordt een prijsverschil genoemd van maar liefst €150,00

Bij de Dell-case werd er ook geroepen.. 'Nou een laptop voor €1100,00 kan toch makkelijk' enzovoort.

Nogmaals, heeft er iemand screenshots van de Neckerman-chat / email 'Ja prijs van €349,00 is juist' zet wat op, verenig jullie en ga er mee verder, laat er iemand naar kijken en probeer wat en anders, nogmaals succes.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bullet NL schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:37:
Waarom zou je neutraal in deze moeten zijn?
Omdat dit topic nu meer een kerk is geworden waar men voor eigen parochie preekt. De argumentaties worden gedreven vanuit een zelfzuchtige en subjectieve wens, niet vanuit een objectief en onpartijdig oordeel.
Neckermann heef gewoon zitten te slapen, de rechtbank geeft aan dat ze dit mogen, behalve het moment dat een aangeboden prijs aannemelijk is!
En om te kunnen oordelen of de prijs aannemelijk is, moet men neutraal zijn. En laten we dan ook eerlijk zijn: de hypocrisie straalt er vanaf in dit topic. De meesten wisten het echt wel en doen nu net alsof ze onwetende consumenten zijn. Medelijden heb ik dan ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 19:21

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb geen xbox besteld, maar ik vind wel dat de xbox nu zovaak in het nieuws is gekomen en terug is gekomen op eerdere uitspraken dat het een onduidelijk geheel is geworden. Voor mij zou het wel aannemelijk zijn dat xbox qua prijs ineens wil levelen met de PS4 ipv 100 euro duurder. Nogmaals, microsoft heeft zoveel statements ingetrokken dat je bijna de bomen door het bos niet meer ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door Royz op 16-08-2013 10:53 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bullet NL schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:39:
[...]

Ja, ik ben in het bezit van screenshots van het bestel proces en orderbevestigingen, tevens heb ik gesproken met de telefonische verkoop van Neckerman, kan ik alleen bewijzen opbasis van een gespecificeerde telefoonrekening. Echter, Neckermann neemt de telefoontjes op, dus mocht het zover komen kan ik hen dwingen om deze openbaar te maken.

Het draait allemaal om het geringe prijsverschil tussen de directe concurrentie van het apparaat en de prijs waarbij Neckerman hem voor heeft aangeboden.
Dus als concurrent A gouden banden heeft op haar/zijn fiets en concurrent B zilvere, maar concurrent A maakt een prijsfoutje, en zit dicht bij de prijs van concurrent B.

Dus hoe de hell kan jij 2 verschillende apparaten vergelijken. die verschillende specifacties hebben en doelstellingen aka spycam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Royz schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:49:
Ik heb geen xbox besteld, maar ik vind wel dat de xbox nu zovaak in het nieuws is gekomen en terug is gekomen op eerdere uitspraken dat het een onduidelijk geheel is geworden. Voor mij zou het wel aannemelijk zijn dat xbox qua prijs ineens wil levelen met de PS4 ipv 100 euro duurder. Nogmaals, microsoft heeft zoveel statements ingetrokken dat je bijna de bomen door het bos niet meer ziet.
Ach een prijsdaling van 150 euro lijkt me redelijk groot nieuws he..
Zal waarschijnlijk de grootste boom zijn het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
gambieter schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:43:
[...]

Omdat dit topic nu meer een kerk is geworden waar men voor eigen parochie preekt. De argumentaties worden gedreven vanuit een zelfzuchtige en subjectieve wens, niet vanuit een objectief en onpartijdig oordeel.

[...]

En om te kunnen oordelen of de prijs aannemelijk is, moet men neutraal zijn. En laten we dan ook eerlijk zijn: de hypocrisie straalt er vanaf in dit topic. De meesten wisten het echt wel en doen nu net alsof ze onwetende consumenten zijn. Medelijden heb ik dan ook niet :)
Ik ben het hier helemaal mee eens.

Ik ga wel wel proberen. Deels weet ik wel dat het niet eerlijk is. En een deel van mij zegt ook dit is niet goed. Maar aan de andere kant wil iedereen wel geld besparen. Ik was toch al van plan een Xbox te kopen. Het is ook niet voor de door verkoop zoals die Dell laptops toen.

En als het niet lukt vind ik dat ook echt niet erg. En ik ben ook niet boos en vind ook niet dat ik het recht er op heb.
Maar ik vind de communicatie van neckermann wel raar. En heb ook gevraagd of ze met een betere reden kunnen komen want in mijn ogen is het geen simpele "Zetfout". Eerst stond hij er voor 499 op. Toen voor 349. Dit is een raar bedrag. En waarom zou je een prijs die klopt zelf gaan veranderen? Daarnaast staat hij er vervolgens 3 dagen zo op.

Dus om die rede heb ik niet meteen gezegd oke ik snap het annuleer maar. Maar ik weet wel dat het niet eerlijk is omdat ik donders goed weet dat ze 499 horen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 19:21

Royz

Kleurenblind!!

Anoniem: 109640 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:54:
[...]

Ach een prijsdaling van 150 euro lijkt me redelijk groot nieuws he..
Zal waarschijnlijk de grootste boom zijn het bos.
En je bent als consument verplicht om al dat nieuws bij te houden? Dat kan niet langs je heen zijn gegaan? Ik vind het een aannemelijk strategie als microsoft de xbox naast de ps4 had gepositioneerd qua prijs. Net zoals microsoft alle andere statements overboord heeft gegooid om niet ten onder te gaan (kinect kan je niet uitzetten, altijd online is teruggetrokken en nog een legio van dat soort berichten)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Anoniem: 109640 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:53:
[...]

Dus als concurrent A gouden banden heeft op haar/zijn fiets en concurrent B zilvere, maar concurrent A maakt een prijsfoutje, en zit dicht bij de prijs van concurrent B.

Dus hoe de hell kan jij 2 verschillende apparaten vergelijken. die verschillende specifacties hebben en doelstellingen aka spycam
Voor de gemiddelde consument is er geen verschil tussen de PS4 en XBOX One. Beide zijn next-gen consoles welke 1:1 met elkaar concurreren. Onderliggende specificaties zijn daarbij van ondergeschikt belang. Nogmaals, vanuit de gemiddelde concurrent geredeneerd. Dus als de XBox One 50 euro goedkoper wordt aangeboden als een PS4 is dat toch niet zo heel gek? De prijs is wat mij betreft best aannemelijk. Ik heb die hele show op de E3 niet gevolgd. Ik weet enkel dat er een nieuwe generatie consoles aan komt. Hoe zou ik als consument dan moeten weten dat MS hem een advies prijs heeft gegeven van 499 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb het ding ook besteld na eerst even in de PW te hebben gekeken. Als hij € 150,- goedkoper is dan de rest dan is het een interessante prijs.
Wat ik ook al eerder aanhaalde, als ik kijk naar een nieuwe tablet, de Nexus 10 dan zie ik die bij de MM staan voor € 405,-, nummer 2 in de PW is € 623,-, een prijsverschil van € 218,- voor exact hetzelfde ding. Hoe ze aan die prijs komen zal me een zorg zijn, ik zou hem bij de goedkoopste = Mediamarkt halen.

Maar goed, persoonlijk lig ik hier niet wakker van en ga er bij Neckermann ook niet om bedelen. Als ze een fout hebben gemaakt dan is dat jammer, ik vind een Xbox niet direct een eerste levensbehoefte dus zit er niet in m'n maag.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:43:
[...]

[...]

Met alle respect, ik zie hier totaal geen neutrale reacties, ook niet van u of CLB.

De Xbox One richt zich op een hele brede markt met onderandere televisie en Kinect. Hiermee bevredigt het kinderen, die-hard gamers en de gemiddelde huisvader. De twee fronten die in dit topic ontstaan zijn A) de Pricewatch Ridders en B) de Realistiche Moraalridders, No offence.

Deze prijs leek op het eerste oog, het oog van bijvoorbeeld mijn vader of mijn 12 jarige broertje erg redelijk.
  • 350 euro blijft een fors bedrag voor Jan Modaal
  • Microsoft is veel in het nieuws geweest met allerlei lucratief nieuws, mede hierdoor dacht ik eerst dat ze frontaal Playstation gingen bashed. Die kost immers net zo veel.
  • Maar aan de andere kant was Neckermann de enige die deze prijs op de website had staan
  • De prijzen van een console dalen meestal pas na de launch, niet ervoor.
Moraal van het verhaal :

Tweaker (A ziet alleen lijstje 1
Tweaker (B ziet alleen lijstje 2

Neutraliteit is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Intussen gaat het weer in hetzelfde cirkeltje waar de ene groep zegt "wij konden niet weten dat het een foutieve prijs was" en de andere groep zegt "oh jawel, hou je niet van de domme" (en toegegeven, mijn persoonlijke mening zit dichter bij de laatste groep). Daarmee zijn de laatste twintig of meer pagina's wel samengevat (excuses aan de enkeling die wel wat meer bijgedragen heeft dan dat). Zo blijft er niets over dan een loopgravenoorlog.

Het is nu een mooi moment om te pauzeren en te wachten tot er echt nieuws is. Vandaar dat het voorlopig op slot gaat. Mocht er echt nieuws zijn, stuur dan een DM naar Perkouw en mij, dan kunnen we het topic waar nodig heropenen :)

Update 13:00u: we zijn aan het overleggen over dit topic en wat voor mogelijkheden er zijn om de nuttige discussie voort te zetten zonder het zelfherhalende deel :)

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 16-08-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nieuw topic (met strengere regels!): Afhandeling bestelling Xbox One Neckermann (€349 ipv €499). Hopelijk kan hier de discussie goed beargumenteerd worden voortgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
UPDATE: nieuw topic, zie het Shopping Forum.

[Zero Tolerance]
Opgelet: het is niet de bedoeling het over namen van Neckermann medewerkers te hebben, noch is het de bedoeling om het een klaaglitanie over Neckermann te laten worden. Blijf on-topic posten, dit is niet de plek voor het uiten van frustraties. Zie hier voor een uitgebreider overzicht van de spelregels voor dit topic

Het is intussen duidelijk dat het een fout was, en dat de werkelijke prijs €499 is. Gaarne niet in herhalingen vervallen waarom men vind dat er wel/niet geleverd dient te worden, maar zich te richten op updates van de situatie en communicatie vanuit Neckermann. Dus ook geen morele veroordelingen, krampachtige verdedigingen of andere dingen die al honderd keer zijn langsgekomen.

Verder: dit topic of het forum zijn niet bedoeld voor een "class action" of andere organisatievorm. Dat zal elders moeten gebeuren.

Reactie van Neckermann 13 Aug 2013