Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 12:29
Rubman schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:00:
Maar heeft Microsoft Nederland wel de onderwijsinstellingen op de hoogte gebracht en lekker gemaakt voor deze actie of moeten ze er zelf door pushen van studenten achter komen dat er überhaupt een actie is omtrent de Surface RT
Ik denk het laatste hier wisten ze er ook niks vanaf, balletje ging pas rollen toen ik erover begon te zeuren :)

[ Voor 60% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 02-07-2013 14:05 ]

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11-2023
Geachte onderwijs relatie,

Wij begrijpen dat u in deze tijd meer moet doen met minder maar dat u tegelijkertijd niet wilt inleveren op innovatie in het onderwijs. Daarom bieden wij tijdelijk (vanaf 20 juni t/m 31 augustus 2013) de Microsoft Surface RT tablet, inclusief Office 2013 voor thuisgebruik en studenten, aan voor een extra lage prijs (exclusief btw.):

Surface RT (32 GB) voor €163,- in plaats van €401,65
Surface RT (32 GB) + Touch Cover voor €204,- in plaats van €484,30
Surface RT (32 GB) + Type Cover voor €237,- in plaats van €509,08
Dit aanbod is uitsluitend geldig voor onderwijsinstellingen.

De Surface RT tablet is bij uitstek geschikt voor leerlingen én medewerkers van onderwijsinstellingen. Deze lichtgewicht tablet heeft een accutijd van 8 uur en houdt het makkelijk een hele school-/werkdag vol. De Surface RT met Windows RT wordt geleverd met Microsoft Office 2013 RT voor thuisgebruik en studenten en werkt uitsluitend met apps uit de Windows Store. De Windows Store bevat vele unieke apps,waaronder ruim 20.000 educatieve apps van o.a. Khan Academy en ThiemeMeulenhoff. Door de Touch & Type Cover aan het scherm te klikken wordt de tablet een laptop.

Via de browser kunt u gemakkelijk op uw intranet en de synchronisatie met SkyDrive maakt al uw bestanden altijd en overal beschikbaar, ook als u wisselt van apparaat. Daarnaast kunnen er met de multi-user functionaliteit meerdere gebruikersaccounts op hetzelfde apparaat worden toegevoegd, waardoor verschillende leerlingen of verschillende medewerkers op de tablet kunnen werken in hun eigen, persoonlijke omgeving. Via de USB en Micro HDMI poorten verbind u Surface RT eenvoudig met andere apparaten. De beschikbare opslagruimte van Surface RT kan worden uitgebreid met een Micro SD kaart.

Wij ondersteunen u graag bij het in gebruik nemen van Surface RT. Daarom geven wij ook trainingen en workshops, zoals ‘Windows in de klas’. Kijk hiervoor op deze speciale website.

We hopen dat we met deze aanbieding een relevante bijdrage kunnen leveren aan de ontwikkelingen binnen uw onderwijsinstelling

Heeft u interesse in het aanschaffen van de Microsoft Surface RT vanaf slechts €163,- exclusief btw? Via het digitale formulier kunt u Surface RT direct bij Microsoft bestellen.

Met vriendelijke groet,
Het Microsoft Educatie team
educatie@microsoft.com
Met link naar het bestelformulier NL: http://www.microsoft.com/netherlands/edusurface/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Geachte onderwijs relatie,
We hopen dat we met deze aanbieding een relevante bijdrage kunnen leveren aan de ontwikkelingen binnen uw onderwijsinstelling
99% zeker dat dat hem dus niet gaat worden voor individuele studenten. Welke hogeschool/universiteit zegt trouwens wel zeker mee te gaan doen aan deze actie?

[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 02-07-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick50
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-01 21:31
Onderaan het formulier:
Dit aanbod is uitsluitend geldig voor onderwijsinstellingen. Alle individuele aanvragen van leerlingen / studenten of leraren zullen niet in behandeling worden genomen. U zult dan ook geen reactie ontvangen op uw aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
SChief schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:07:
[...]

[...]

99% zeker dat dat hem dus niet gaat worden voor individuele studenten. Welke hogeschool/universiteit zegt trouwens wel zeker mee te gaan doen aan deze actie?
Het is inderdaad een omslachtig geheel. Zelf werk ik op een school maar heeft onze schoolleiding te kennen gegeven niet met de actie mee te doen. Logistiek is het een crime om te doen.

Zelf (als afdeling) wel twee tablets besteld, een voor de afdeling en een voor LVT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Greenfielt schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:09:
[...]
[...]Logistiek is het een crime om te doen.[...]
Tsja dat zegt de HvA ook al, maar ik vind het een waardeloze reden om dan gelijk nee tegen deze actie te zeggen. Zo moeilijk moet het toch niet zijn.. Studenten worden zo lekker in de steek gelaten bij dit soort acties.

Zit te denken om nog eens een mailtje naar educatie@microsoft.com te sturen met het verhaal dat (bijna) geen enkele school hieraan mee wilt doen..

[ Voor 25% gewijzigd door S_Chief op 02-07-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
SChief schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:10:
[...]

Tsja dat zegt de HvA ook al, maar ik vind het een waardeloze reden om dan gelijk nee tegen deze actie te zeggen. Zo moeilijk moet het toch niet zijn..
Ik zal even opsommen wat er bij ons dreigt te gebeuren:

Als we zouden beslissen (als middelbare school) om er mee in zee te gaan dan:

- Komen ouders voor ondersteuning naar ons, terwijl dat niet de bedoeling is. "Ja, maar we hebben het toch via school gekocht?"
- Zelfde geldt voor garantiegevallen.
- We hebben geen "open Wi-Fi" dus de leerlingen kunnen er niet mee aan de slag.

Natuurlijk hoop je dat mensen zo slim zijn om direct bij MS aan te kloppen, maar dat gaat in de praktijk (bij ons) nooit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Als middelbare school zou ik er wel iets meer begrip voor hebben, maar op de hogeschool/uni is elke student zelfstandig genoeg om zo'n ding te gebruiken en voor zover ik weet is er ook overal WiFi aanwezig op hogescholen en universiteiten. :P

Ik ben ook op meerdere locaties van de HvA geweest en daar is 't bijna altijd rustig bij de ICT balie, dus als er af en toe eentje langskomt voor wat support voor zijn/haar Surface dan zou dat geen probleem moeten zijn.. :P

[ Voor 32% gewijzigd door S_Chief op 02-07-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Greenfielt schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:12:
[...]

Ik zal even opsommen wat er bij ons dreigt te gebeuren:

Als we zouden beslissen (als middelbare school) om er mee in zee te gaan dan:

- Komen ouders voor ondersteuning naar ons, terwijl dat niet de bedoeling is. "Ja, maar we hebben het toch via school gekocht?"
- Zelfde geldt voor garantiegevallen.
- We hebben geen "open Wi-Fi" dus de leerlingen kunnen er niet mee aan de slag.

Natuurlijk hoop je dat mensen zo slim zijn om direct bij MS aan te kloppen, maar dat gaat in de praktijk (bij ons) nooit zo.
Als het bovenstaande bij jullie een probleem is word het inderdaad lastig. Bij ons is er wifi voor leerlingen (& personeel) en een personeel- en studentenservicedesk die dit allemaal kan afvangen. Ik heb zojuist weer contact gehad met beide de ICT afdeling en mijn Docenten en deze reageerde allemaal positief verrast dat het bestel formulier beschikbaar was gekomen. (Ik heb het over MBO)

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:54

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ok dat is voor een middelbare school misschien het geval.
Maar als je het vertaalt naar een HBO of WO opleidingsinstituut waarbij je tegelijkertijd met aankoop kan aangeven dat garantie niet onder de instelling valt (kan bij middelbare school trouwens ook) zie ik niet in wat het grote probleem is om het te doen.

De HvA heeft al een wifi netwerk (eduroam) en dat werkt op alle platformen dus geen probleem.

Het enige wat problemen kan vormen is het daadwerkelijk afleveren van de tablets.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Rubman schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:16:
Maar als je het vertaalt naar een HBO of WO opleidingsinstituut waarbij je tegelijkertijd met aankoop kan aangeven dat garantie niet onder de instelling valt (kan bij middelbare school trouwens ook) zie ik niet in wat het grote probleem is om het te doen.
Ja en dat ligt volgens mij in Nederland dus niet zo makkelijk. De onderwijsinstellingen moeten de tablets kopen van Microsoft en moeten ze vervolgens zelf dus weer doorverkopen aan de studenten/medewerkers. De onderwijsinstellingen zouden daarmee dus verkopende partij worden en daarmee hoe dan ook verantwoordelijk zijn voor de verdere afhandeling van garantie, ook als ze er een papiertje bij doen dat je bij Microsoft moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

kom op zeg ze kunnen het toch opzetten als een gezamenlijke inkoopactie. Schrijf je in voor het kopen van een tablet en voila je koopt hem eigenlijk zelf bij MS alleen komt alles in 1 keer aan bij de onderwijsinstelling die het vervolgens aan je geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Denk dat wel met ze allen maar een onderwijs instelling moeten opzetten, kunnen we zelf bestellen

[ Voor 15% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 02-07-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heb al een mail klaarstaan voor Microsoft, twijfel nog even of ik hem zal versturen. :P Gaat vooral over dat grote hogescholen en universiteiten weigeren mee te doen waardoor er veel studenten zijn die in de steek worden gelaten. :+ Dik kans dat ik als antwoord krijg dat MS er ook niets aan kan doen en :W ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Stuur dat ook meteen even naar grote onderwijsinstellingen in de CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLCJ
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:04
Is er al iets meer bekend over de TU/e? Anders ga ik morgen wel even langs, moet toch naar het NSC toe voor mijn notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:00

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wow, surface + typecover voor maar 230 euro... En waarschijnlijk gaan er heel weinig scholen mee doen, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLCJ
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:04
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:37:
Wow, surface + typecover voor maar 230 euro... En waarschijnlijk gaan er heel weinig scholen mee doen, jammer.
€230,- exclusief BTW als ik me niet vergis. Is dan alsnog ongeveer €280,-. Neemt niet weg dat ik die tablet ook voor die prijs zal halen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Rubman schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:25:
kom op zeg ze kunnen het toch opzetten als een gezamenlijke inkoopactie. Schrijf je in voor het kopen van een tablet en voila je koopt hem eigenlijk zelf bij MS alleen komt alles in 1 keer aan bij de onderwijsinstelling die het vervolgens aan je geeft.
Ja dat kunnen ze natuurlijk doen, maar ik denk dat Microsoft een net iets ander idee bij deze actie heeft. Die mail (en ook die reactie van Microsoft Australië) hebben er alle schijn van dat MS deze tablets niet gewoon voor dumpprijzen aan studenten wil slijten, maar populair wil maken voor hele klassen/onderwijsgroepen om echt actief te gebruiken in de les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Denk dat ze gewoon grote aantallen kwijt willen om een userbase te creëren die vervolgens later weer overstapt op een nieuwere versie. (oude voorraad wegwerken want de surface2 is er bijna)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:21
Ik heb het bestuur van Hogeschool Van Hall Larenstein (Leeuwarden) op de hoogte gebracht van de actie, nog geen reactie gehad (~2 weken) :| .

[ Voor 29% gewijzigd door Patatjemet op 02-07-2013 15:17 ]

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-07 21:58
NLCJ schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:32:
Is er al iets meer bekend over de TU/e? Anders ga ik morgen wel even langs, moet toch naar het NSC toe voor mijn notebook.
NSC zal je doorverwijzen naar het STU dus beter om rechtstreeks daar naar toe te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Nog 92 ondertekeningen bij de petitie voordat we de doelstelling van 500 gehaald hebben!
Overigens is het nu 6 dagen geleden dat ik een mail heb gestuurd naar de microsoft manager en nog geen antwoord. Zodra we de 500 aanraken zal ik haar opnieuw mailen om te vertellen dat er 500 studenten zijn die de petitie hebben ondertekend.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Patatjemet schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:16:
Ik heb het bestuur van Hogeschool Van Hall Larenstein (Leeuwarden) op de hoogte gebracht van de actie, nog geen reactie gehad (~2 weken) :| .
Denk je dat het bestuur zich zou bezighouden met zulke pietluttige zaken ;). Nee, dit vraagstuk moet je bij je systeembeheerder / ICT neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:18
Termi schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:34:
[...]

Denk je dat het bestuur zich zou bezighouden met zulke pietluttige zaken ;). Nee, dit vraagstuk moet je bij je systeembeheerder / ICT neerleggen.
Dan overschat je systembeheer ;), inkoop en de goedkeuring zal toch echt via andere kanalen gaan

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:46
Ter bevestiging, Fontys doet inderdaad niet mee:
Beste studenten,

Ondanks alle inspanningen is het helaas niet gelukt om een mogelijkheid te maken voor jullie om een Surface tablet via school aan te schaffen. Inkoop technisch is dit te ingewikkeld. Ik heb het nog wel een keer (zelf) voorgelegd aan Microsoft, maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat daar verder nog iets uit komt.

Het spijt me en mocht het zo zijn dat er toch nog iets uit komt met Microsoft laat ik het jullie weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:16
Lastly, the already announced Surface program for education will be expanded into commercial channels. The deal currently allows qualifying educational institutes to purchase the Surface RT starting at $199. Microsoft hopes that the expansion of the program will “help to get Surface in the hands of even more educators and students.”
Hopelijk wordt dat ook ik Nederland zo uitgerold :)

Bron

[ Voor 12% gewijzigd door FrameWork. op 02-07-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Hoop dat UvT het ook nog oppikt, sta nog tot 1 september ingeschreven. Vind zo'n ding wel leuk om te hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:21
Termi schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:34:
[...]

Ik > opleidingscoördinator > bestuur

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Bospa01 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:48:
[...]

Dan overschat je systembeheer ;), inkoop en de goedkeuring zal toch echt via andere kanalen gaan
Maar het is wat anders dat de systeembeheerder wat aankaart in de organisatie of een student. Daarnaast is het bestuur al druk genoeg met 100.000 andere zaken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Ehm hier is het Ik --> Teamleider --> Inkoop ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-07 19:57
Iemand die weet of Saxion mee doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-06 14:10
Insert12 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:12:
Iemand die weet of Saxion mee doet?
Er zijn binnen de facebookgroep van onze opleiding al wel berichten uit gegaan naar Saxion Enschede. Vandaag zouden ze hier over in overleg gaan. Echter heb ik nog geen nieuws mogen vernemen.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-07 19:06
Iemand contact gehad met de mensen van de Vrije Universiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:52
Dit is de mail die ik van fontys kreeg:
Beste Hans,

Enige tijd geleden heb je contact gehad met de studentenhelpdesk.
Het blijkt nu toch gewoon mogelijk te zijn om zelf een surface tablet van Microsoft te bestellen.
geef in ieder geval je Fontys e-mailadres op zodat ze bij Microsoft kunnen controleren dat je echt van Fontys bent.
Wij verwachten hiermee antwoord te hebben gegeven op je vraag.
ICT-informatie voor Fontys studenten
Je kan dus wel zelf een Surface RT bestellen.
Ik kreeg daarbij ook een forlder als bijlage, met deze link: http://www.microsoft.com/netherlands/edusurface/

EDIT: Het is wel een beetje vreemd dat het volgende vet gedrukt in het bestelformulier staat:
Dit aanbod is uitsluitend geldig voor onderwijsinstellingen. Alle individuele aanvragen van leerlingen / studenten of leraren zullen niet in behandeling worden genomen. U zult dan ook geen reactie ontvangen op uw aanvraag.
Maar dit stond letterlijk in de mail:
Hoi X,
Hierbij mailtje van Y, in tegenstelling tot informatie op bestelformulier kun je wel degelijk als medewerker/student prive een surface bestellen. Je moet wel fontys email adres invullen.
Als het goed is komt er nog meer info maar dan weet je het alvast.
Ik wacht nog even op wat meer info, maar ik zou zeggen: nooit geschoten is altijd mis

[ Voor 36% gewijzigd door HaNS1443 op 03-07-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
HaNS1443 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:30:

[...]

Ik kreeg daarbij ook een forlder als bijlage, met deze link: http://www.microsoft.com/netherlands/edusurface/
Op die pagina staat al het volgende:
Dus dat gaat waarschijnlijk niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392811

Ze hebben de store pagina aangepast met twee nieuwe aanbiedingen voor studenten.

http://www.microsoftstore...03100/categoryID.59874900

Maar niet voor de prijs waarop wij hoopten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

Dus ze verkopen hem nu toch zelf, alleen aan studenten, maar zonder de actie...
Dit.meen.je.niet.. :X 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

nevermind.

[ Voor 93% gewijzigd door HollovVpo1nt op 03-07-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
  • Laatst online: 11:49
Surface gets good grades with education. We’ve been really excited by the response we’re getting to Surface from students and educators. From Qatar to Australia to Illinois, Surface is making a real difference by being a great tablet with Office. In June, we announced a one-time offer for Surface RT starting at $199 for qualifying educational institutes running until the end of August in 26 countries, valid for all K-12 and universities purchasing direct from Microsoft. In the coming weeks, we will expand this into the commercial channel, starting with Authorized Surface Resellers in the US. Microsoft has a long tradition with education, and this offer is intended to get Surface in the hands of even more educators and students. Taili and Chris are examples of how Surface is the perfect device for students on campus. We hope this offer helps ‘spread the love’ to this important audience we’ve always been connected with.

bron

In Amerika komt de aanbieding van de surface rt voor studenten in ieder geval naar de ressellers. Nu maar hopen dat et ook zo in Nederland gedaan gaat worden. Als ik het goed lees gaan ze het programma namelijk wel uitbreiden: we will expand this into the commercial channel, starting with Authorized Surface Resellers in the US.

Dat zou het wel een stuk makkelijker maken om er aan een te komen. Helaas worden er weer eens geen data bij genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 22:30
Anoniem: 392811 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:09:
Ze hebben de store pagina aangepast met twee nieuwe aanbiedingen voor studenten.

Studentenprijzen noemen ze dat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Hetzelfde in de Belgische store, een paar euro goedkoper zelfs, meestal is het omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het scheelt je gewoon €30-40!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie

Dat is de reguliere studentenprijs ;), helaas bieden ze deze actie niet op dezelfde methode aan :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:32

amas

Law of Nature: Chaos

Net bericht gehad van de IT afdeling van de RuG. Ze zijn heel negatief over de RT omdat ze verwachten dat hij binnenkort niet meer ondersteund wordt en er ook geen updates van het OS en de software meer komen. Volgens de IT afdeling is dit toch wel een probleem en waarschijnlijk een reden waarom Microsoft de tablets dumpt. Tenminste dat is hun verhaal.
Beetje raar idee wat zelfs bij Android krijgen high-end telefoon (ik neem mijn Galaxy S2 even als voorbeeld) meerdere jaren ondersteuning en MS staat er wel om bekend om producten lang te ondersteunen. Zie bijvoorbeeld Windows, maar ook de xbox 360 welke nog gewoon ondersteuning krijgt na de release van de xbox one.
Ik begrijp hun argwaan natuurlijk, maar in mijn ogen blijft het een mooie tablet en helemaal voor zo'n lage prijs. Ben alleen bang dat ik ze niet kan overtuigen :-(

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Binnen de NHL in Leeuwarden lijkt de optie om te bestellen niet te bestaan.
Loop overal tegen een muur op en er is niemand die je verder wil /kan helpen.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Laatst online: 01-07 19:06
@TheAmassama
Naar mijn weten zijn er tot nu toe genoeg (firmware) updates geweest en krijgt Surface RT gewoon een update naar Windows 8.1 / Is gewoon een een smoes om niet mee te hoeven doen of omdat ze geen zin hebben om het te ondersteunen.
IT afdelingen op scholen en universiteiten zijn vreselijk lui. Veel gevallen waar pc's nog IE 6 hebben met zeer verouderde plug ins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:48

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

TheAmassama schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:06:
Net bericht gehad van de IT afdeling van de RuG. Ze zijn heel negatief over de RT omdat ze verwachten dat hij binnenkort niet meer ondersteund wordt en er ook geen updates van het OS en de software meer komen. Volgens de IT afdeling is dit toch wel een probleem en waarschijnlijk een reden waarom Microsoft de tablets dumpt. Tenminste dat is hun verhaal.
Beetje raar idee wat zelfs bij Android krijgen high-end telefoon (ik neem mijn Galaxy S2 even als voorbeeld) meerdere jaren ondersteuning en MS staat er wel om bekend om producten lang te ondersteunen. Zie bijvoorbeeld Windows, maar ook de xbox 360 welke nog gewoon ondersteuning krijgt na de release van de xbox one.
Ik begrijp hun argwaan natuurlijk, maar in mijn ogen blijft het een mooie tablet en helemaal voor zo'n lage prijs. Ben alleen bang dat ik ze niet kan overtuigen :-(
Ontzettende poep zeg, lees maar bij Microsoft zelf:
Algemene ondersteuning verlopen: 11-4-2017
Dus t/m april 2017 (!) krijg je security updates

Sowieso komt de gratis update naar 8.1 eind dit jaar (die kun je nu zelfs al uitproberen in preview als je wil!)

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 03-07-2013 12:37 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Sowieso lijkt het mij niet echt hun zaak, of het apparaat wel of niet lang ondersteuning krijgt. Zij hoeven het alleen voor de student te kopen, ze hoeven er zelf niet mee te werken. Maar goed, voor mij houdt het eigenlijk wel op, ik ga hier niet meer op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:26

The Inquisitor

Greetings weaklings

Scheelt wel wat geld, maar dan mis je wel de touchcover. De aanbieding voor de gewone consument (dus prijs incl touchcover) was dus eigenlijk aantrekkelijker. Ben blij dat ik h'm al gekocht heb, mooi apparaat trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 11:03
Hm ik heb nog even contact opgenomen met een contactpersoon van FHICT (fontys) maar volgens haar doet Fontys nog altijd niet mee. Ze neemt op dit moment contact op met andere afdelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-07 16:12

JJ93

Error 418

Saxion kan helaas ook geen Surface RT tablets leveren.

Er is gister overleg geweest met Microsoft en Saxion moet zelf:
- "de systemen" aanschaffen
- financieel regelen met studenten
- afschrijving/onderhoud bij defecten regelen

Dus dat gaat niet door :(

Erg jammer, ik had goede hoop dat er wel iets geregeld kon worden. Hopen dat Microsoft de tablets binnenkort individueel gaat verkopen als je bewijst dat je student bent.. anders wordt het in mijn geval wachten op de BayTrail Atom Windows 8 tablets. Daar gaat ook een wat gunstiger prijskaartje aanzitten rond de 400€ als het goed is, in tegenstelling tot de huidige volledige windows versies.

EDIT:
HaNS1443 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:30:

[...]

EDIT: Het is wel een beetje vreemd dat het volgende vet gedrukt in het bestelformulier staat:

[...]

Maar dit stond letterlijk in de mail:

[...]

Ik wacht nog even op wat meer info, maar ik zou zeggen: nooit geschoten is altijd mis
Het zou erg mooi zijn als je zelf zou kunnen bestellen met het email adres van school.
Ik heb een tijdje geleden ook een mailtje gestuurd, nog voordat het Nederlandse gedeelte officieel gelanceerd was.

Sent: Saturday, June 22, 2013
Dear Microsoft employee,

I was wondering if it's possible to place an order for the Surface RT with the educational offer as an individual student. My university (Saxion, Enschede) will most likely not be able to place an offer for me. Is it still possible for me to buy it and prove that I am indeed a Saxion University student?

Sincerely,

Jan Jaap

P.S. I'm not sure if this email adress includes Dutch employees aswell, but an answer could be in Dutch.

Surface Education Team <Surfedu@microsoft.com>
24 Jun (9 days ago)

Hi,

Thanks for contacting us. The Surface for education limited time offer is open for purchase by educational institutions only. This offer is not open to individuals (students, teachers or employees of an institution) for purchase through personal funds.

Thanks

Surface Education Team

[ Voor 56% gewijzigd door JJ93 op 03-07-2013 15:09 . Reden: persoonlijke bestelling info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ok dit gaat dus niet gebeuren voor ons, ook niet via surfspot dan lijkt me.

Erg jammer en gemiste kans van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Laatst online: 04-07 16:12

JJ93

Error 418

Basekid schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:12:
Ok dit gaat dus niet gebeuren voor ons, ook niet via surfspot dan lijkt me.

Erg jammer en gemiste kans van MS.
Waarschijnlijk niet nee, misschien een enkele hoge school of universiteit.. Een andere optie is de Dell XPS 10, kan je nu voor 299€ kopen op de Dell.nl website.

10,1" 1366x768 LCD
Qualcomm Snapdragon S4 1.5 Ghz Dualcore
Windows 8 RT en Office 2013 RT

Persoonlijk ga ik afwachten wat Microsoft gaat doen. Binnenkort komen er ook nieuwe 2560x1600 Tegra4/Snapdragon 800 Android tablets aan.. Ook erg interessant. Maar voor deze prijs leek mij een Windows tablet een stuk interessanter, zeker met de Touch cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

2/3 weken geleden wilde ik Microsoft de kans geven en de Surface RT kopen. Nu ik toch weet dat er niets van komt, wacht ik persoonlijk af op de nieuwere tablets, zoals de Nexus 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

Denk zelf dat Microsoft NL hier ook door is verrast en dat ze het niet goed hebben kunnen voorbereiden.
Geef ze nog het voordeel v/d twijfel en zie na de vakantie wel weer.
Is ook een mooie actie voor de back2school periode dus denk dat partijen als Campusshop en Surfspot hier nu wel druk mee bezig zijn! (Hoewel Surf meer software gericht is en bij de links ook Campusshop noemt.. Mijn hoop is dus op Campusshop gericht..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:33
prd_mpm schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:27:
Denk zelf dat Microsoft NL hier ook door is verrast en dat ze het niet goed hebben kunnen voorbereiden.
Geef ze nog het voordeel v/d twijfel en zie na de vakantie wel weer.
Is ook een mooie actie voor de back2school periode dus denk dat partijen als Campusshop en Surfspot hier nu wel druk mee bezig zijn! (Hoewel Surf meer software gericht is en bij de links ook Campusshop noemt.. Mijn hoop is dus op Campusshop gericht..)
Het is pas begin juli en de actie loopt tot eind augustus. Dus we hebben nog ruim de tijd om het even af te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

@teleurgestelde tweakers
Des te eerder we 500 signaties hebben bij onze petitie, des te eerder kan ik de mevrouw van microsoft mailen met daarin:
500 petities en de 2 artikelen van de 2 websites. Dan kunnen ze geen nee zeggen toch? 100.000 euro, daar zegt microsoftNL wel ja tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
JJ93 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:30:
[...]

Waarschijnlijk niet nee, misschien een enkele hoge school of universiteit.. Een andere optie is de Dell XPS 10, kan je nu voor 299€ kopen op de Dell.nl website.

10,1" 1366x768 LCD
Qualcomm Snapdragon S4 1.5 Ghz Dualcore
Windows 8 RT en Office 2013 RT

Persoonlijk ga ik afwachten wat Microsoft gaat doen. Binnenkort komen er ook nieuwe 2560x1600 Tegra4/Snapdragon 800 Android tablets aan.. Ook erg interessant. Maar voor deze prijs leek mij een Windows tablet een stuk interessanter, zeker met de Touch cover.
Idd, de dell word ook 449 met toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Laatst online: 04-07 11:03
@Stef Leuk dat je zo'n petitie hebt opgezet maar het 1 of 2x vermelden is al genoeg. Dit komt echt dichtbij met spam.

Overigens 100k is zakgeld voor Microsoft. Ook voor MicrosoftNL, de moeite die ze al moeten doen om het logistieke werk op te zetten, belastingaangiftes etc etc. dat bij elkaar opgeteld doet je 100k snel inzinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 23:15
stef heeft geen benul van de werkelijkheid jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

xminator schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:37:
stef heeft geen benul van de werkelijkheid jammergenoeg.
Wie niet waagt, wie niet wint. (Wie niet schijt, wie niet stinkt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
Zojuist deze reactie gekregen van de TU/e:
Beste Koen,

N.a.v. het bericht van Microsoft om de Surface RT Tablet met korting beschikbaar te stellen willen we het volgende mededelen:
De Technische Universiteit Eindhoven gaat niet deelnemen aan dit aanbod van Microsoft. Gezien Microsoft geen contact met de universiteit heeft opgenomen zijn wij pas op de hoogte van een dergelijke actie door vragen van studenten. Aangezien de actie op korte termijn (31 augustus 2013) verloopt, is het voor ons als universiteit niet te realiseren dit aanbod nu nog te inventariseren en te faciliteren voor alle studenten. Bij een dergelijke logistieke operatie is er meer tijd nodig om de administratie, de geldstromen en fysieke uitgifte in te regelen.
Daarnaast is er op dit moment nog geen onderwijstoepassing voor dergelijke tablets, mede gezien deze systemen sterk op de cloud van Microsoft steunen. Deze infrastructuur kan de TU/e nog niet bieden aan studenten, softwareondersteuning zal dan ook niet aanwezig zijn.

Helaas is het voor studenten niet mogelijk Microsoft zelf te benaderen voor deze actie.

We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Voor eventuele vragen kun je terecht bij het Onderwijs en Studenten Service Centrum.
Het vakje bij de TU/e kan dus helaas op 'Nee'. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wel een logische verklaring van de TU/e. Beter dan "zomg Windows RT= doooood"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 11:47
Kremx schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:22:
Zojuist deze reactie gekregen van de TU/e:

[...]

Het vakje bij de TU/e kan dus helaas op 'Nee'. :-(
Meh, beetje jammer dat ze dit mailtje niet even naar iedereen die in het verleden gemaild heeft sturen.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
HollovVpo1nt schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:29:
Wel een logische verklaring van de TU/e. Beter dan "zomg Windows RT= doooood"
Klopt, ik snap de redenatie van de TU/e ook wel. Beter dan andere reacties die ik in dit topic heb gelezen. Ik heb wel dat het nu alsnog via Surfspot of iets dergelijks voor ons beschikbaar komt.
Kazu schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:30:
[...]

Meh, beetje jammer dat ze dit mailtje niet even naar iedereen die in het verleden gemaild heeft sturen.
Nou ik heb deze reactie denk ik alleen gekregen omdat ik nogmaals een e-mail had gestuurd met de vraag of er inmiddels al meer bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:33
en ik maar denken dat wij als onderwijs instelling direct een RT konden kopen. Heb gemaild met MS maar geen reactie.

hier ga ik dus weinig tijd insteken ondanks de intresse :?

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
Avans Hogeschool doet hier ook niet aan me... Na veel op-en-neer gemail met de studentendesk (die gelijk zei nee) ben ik in contact gekomen met een werknemer daar, hij zou zelf ook graag gebruik maken maar niemand die er intern verantwoordelijkheid voor neemt... |:(

Ik baal eigenlijk best, had graag een Surface RT gehad voor dat geld... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
De ICT afdeling van Universiteit Maastricht is nog in contact met Microsoft t.a.v. direct bij MS bestellen. Hierover verwachten ze vandaag of morgen uitsluitsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18
Dit is toch behoorlijk slecht geregeld van Microsoft. Natuurlijk willen scholen niet meedoen. Dit is logistiek niet haalbaar voor 31 augustus. De enige hoop is nog Surfspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:34

J-P

Syntax erro....

PixelJunkie schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:07:
Avans Hogeschool doet hier ook niet aan me... Na veel op-en-neer gemail met de studentendesk (die gelijk zei nee) ben ik in contact gekomen met een werknemer daar, hij zou zelf ook graag gebruik maken maar niemand die er intern verantwoordelijkheid voor neemt... |:(

Ik baal eigenlijk best, had graag een Surface RT gehad voor dat geld... ;(
Er komen meerdere berichten vanuit Avans, zie ook het onderstaande bericht van vaygr:
vaygr schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 00:00:
Zet Avans Breda maar op ja! zojuist bevestiging gekregen vanuit school:

Beste Bernd,

Onderstaand het antwoord dat ik gekregen heb n.a.v. jouw vraag:

De Avans-focusgroep organiseert in samenwerking met Microsoft dat studenten en medewerkers een Windows RT-surface tablet kunnen aanschaffen voor 199 euro. Voor meer informatie over de Windows-RT tablets (kortingsactie loopt tot 31 augustus) kan je het beste de tweets van viaAvans volgen of contact opnemen met ... (...)

Ik zal nog contact opnemen met de persoon uit dit bericht. We zullen zien.
Zelf heb ik contact met de klankbordgroep van AIB, daar is het nog in behandeling.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452997

Safaci schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:20:
Dit is toch behoorlijk slecht geregeld van Microsoft. Natuurlijk willen scholen niet meedoen. Dit is logistiek niet haalbaar voor 31 augustus. De enige hoop is nog Surfspot.
Surfspot gaat het sowieso nooit worden, omdat dat geen onderwijsinstelling is.
Het gerucht is de wereld in geroepen omdat Microsoft in onderhandeling was met SurfMARKET.
Daar is Surfspot onderdeel van, maar het is nooit de bedoeling geweest om via dat kanaal aan te gaan bieden.
Bij SurfMARKET moeten de hogescholen inkopen, dus SurfMARKET staat dan gewoon tussen Microsoft en de scholen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik zie in deze "actie" alleen maar risico's voor de onderwijsinstellingen, dus het is niet raar dat ze niet willen meewerken. Als Microsoft hier echt iets mee wilt doen, moeten ze of de voorwaarden aanpassen of zelf direct leveren aan studenten. Ervaring leert dat Microsoft de Nederlandse markt geen prioriteit geeft, dus ben bang dat dit een dooie mus wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe blog

http://blogs.microsoft.nl...nderwijsinstellingen.aspx

Het is wel mooi dat er staat "Surface RT (32 GB) voor €163,- in plaats van €401,65". Terwijl ze m op hun site voor €486 verkopen.

Bestelformulier is hetzelfde als hierboven al gepost was.

https://www.microsoft.com...edusurface/formulier.aspx

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 392811 op 04-07-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 14:35
Anoniem: 392811 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:08:
Nieuwe blog

http://blogs.microsoft.nl...nderwijsinstellingen.aspx

Het is wel mooi dat er staat "Surface RT (32 GB) voor €163,- in plaats van €401,65". Terwijl ze m op hun site voor €486 verkopen.
Bestelformulier is hetzelfde als hierboven al gepost was.

https://www.microsoft.com...edusurface/formulier.aspx

waarschijnlijk is dat incl btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Voor die prijs doe ik het echt meteen. Super balen dat het niet direct aan medewerkers/studenten verkocht wordt :(

En no way dat een onderwijsinstelling deze even 123 op kort termijn gaat inkopen.

[ Voor 27% gewijzigd door Basekid op 04-07-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-07 23:29
Figo112 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:17:
[...]

waarschijnlijk is dat incl btw.
Er staat toch duidelijk:

Wil je meer informatie, of heb je interesse in het aanschaffen van de Microsoft Surface RT vanaf slechts €163,- exclusief btw? Via het digitale formulier kunt u Surface RT direct bij Microsoft bestellen.

Groet

Joris Jan

Dus 21% btw komt er gewoon overheen, ondanks dat nog steeds een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 23:47
"Dit aanbod is uitsluitend geldig voor onderwijsinstellingen. Alle individuele aanvragen van leerlingen / studenten of leraren zullen niet in behandeling worden genomen. U zult dan ook geen reactie ontvangen op uw aanvraag. "

Volgens mij kan het niet duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341403

Maar er staat wel nog iets interessants in:

Deze aanbieding geldt voor alle onderwijsinstellingen en instanties die direct gekoppeld zijn aan onderwijsinstellingen, zoals faculteiten & studieverenigingen

Daar wil er misschien wel iemand tijd voor vrijmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 00:51
Dat is inderdaad nog wel interessant! Ik ben aangesloten bij twee studieverenigingen(!= studentenvereniging!) op de UU, anders hen maar even mailen. Ik verwacht wel dat daar de bereidheid iets hoger ligt(hoeveel zou ik niet echt weten, maar dat is afwachten).

Ik hoop nog heel erg dat ik hem voor mijn afstudeerproject zou kunnen gebruiken maar die kans wordt helaas kleiner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-06 21:16
CR35 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:17:
Dat is inderdaad nog wel interessant! Ik ben aangesloten bij twee studieverenigingen(!= studentenvereniging!) op de UU, anders hen maar even mailen. Ik verwacht wel dat daar de bereidheid iets hoger ligt(hoeveel zou ik niet echt weten, maar dat is afwachten).

Ik hoop nog heel erg dat ik hem voor mijn afstudeerproject zou kunnen gebruiken maar die kans wordt helaas kleiner...
De meeste studieverenigingen sluiten de komende maand en daarnaast is er bestuurswissel. Denk niet dat een nieuw bestuur gelijk alles kan regelen in zo'n korte periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04 13:18
ik ga ook mijn studievereniging eens mailen. Bedankt voor de tip!

[ Voor 19% gewijzigd door androidlover op 04-07-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:53
Is kijken of wat de studievereniging van de HHS TI Delft gaat zeggen. mailtje gestuurd naar hun nu afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Don Roberto schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:29:
[...]

De meeste studieverenigingen sluiten de komende maand en daarnaast is er bestuurswissel. Denk niet dat een nieuw bestuur gelijk alles kan regelen in zo'n korte periode.
Ja dat verwacht ik ook al, toch maar een mailtje gestuurd waarin ik ze op de hoogte breng van deze actie. Deze week is tentamenweek, en dan zijn er nog in de zomervakantie hertentamens volgens mij, dus het gaat hier altijd nog wel even door. Ikzelf werk ook de hele zomer door aan thesis. Maar ik acht de kans niet groot nee. Maar het bestelformulier ziet er toch wel simpel uit. Als het een kwestie is van geld verzamelen, bestellen, uitdelen dan moet dat niet al teveel problemen opleveren lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb een blogje geschreven hierover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-07 23:48
Damn, hoop dat het beschikbaar wordt voor ons studenten.. Ofwel via een partij als Surfspot, of misschien het Windesheim.. Nog maar even een mailtje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Laatst online: 04-07 15:49
Volgens mij hebben ze de Surface RT (met 'studentenkorting') weer uit de Microsoft Store gehaald. Ik zie hem er niet meer bij staan.

Zouden ze nu terugkomen, maar dan voor 199? :+

[ Voor 9% gewijzigd door X_lawl_X op 04-07-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-07 10:17

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Het is een rommelige zaak. Ik hoop morgenavond nog even een roundup van de verschillende opleidingen in de TS te plaatsen. Dit is in ieder geval de melding die ik van de UvA kreeg:
Navraag leert dat er op dit moment nog geen concrete plannen bij de UvA zijn om deze regeling aan te bieden.

Mocht ik nieuws krijgen, dan informeer ik je.

Mocht jij eerder nieuws hieromtrent ontdekken, dan hoor ik het graag van jou. Het is een mooie aanbieding en als deze beschikbaar zou komen, is het wel zo netjes om dit zo breed mogelijk bekend te maken onder onze studenten.
Medewerking is er dus wel, maar MS maakt het zelfs de opleidingsinstituten moeilijk. Ik denk dat het voorlopig even wachten is tot MS Nederland hier nieuwe info over uitbrengt. Tot die tijd zitten we hier te wachten op niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

X_lawl_X schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:49:
Volgens mij hebben ze de Surface RT (met 'studentenkorting') weer uit de Microsoft Store gehaald. Ik zie hem er niet meer bij staan.

Zouden ze nu terugkomen, maar dan voor 199? :+
we can only hope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:20
Op de school waar ik werk heb ik even 'het balletje opgegooid'. Hopelijk kan ik als docent dan namens de school een RT afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itilv3
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10-2019
Anoniem: 282679 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:00:
Is er al iemand die verregaande contacten heeft binnen de Erasmus Universiteit (voorkeur FSW ;) )?
Montsubai schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:55:
[...]

Denk ook dat je met een simpel mailtje naar de universiteit zelf ook niets gaat regelen, die wordt gewoon beantwoord door een administratief medewerker die er geen moeite voor wil doen om eventueel verder na te vragen. Sowieso denk ik dat personen welk hier beslissingen over zouden kunnen nemen niet makkelijk te bereiken zijn als gewone student. Ik studeer zelf ook aan de EUR (RSM).

Heel mooi en leuk van Microsoft, maar ik denk dat er maar enkele onderwijsinstellingen daadwerkelijk van gebruik zullen gaan maken (in Nederland waarschijnlijk nihil) en is het enkel mooie marketing voor Microsoft, de student heeft er niets aan. :)
Anoniem: 282679 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:00:
Is er al iemand die verregaande contacten heeft binnen de Erasmus Universiteit (voorkeur FSW ;) )?
Montsubai schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:55:
[...]

Denk ook dat je met een simpel mailtje naar de universiteit zelf ook niets gaat regelen, die wordt gewoon beantwoord door een administratief medewerker die er geen moeite voor wil doen om eventueel verder na te vragen. Sowieso denk ik dat personen welk hier beslissingen over zouden kunnen nemen niet makkelijk te bereiken zijn als gewone student. Ik studeer zelf ook aan de EUR (RSM).

Heel mooi en leuk van Microsoft, maar ik denk dat er maar enkele onderwijsinstellingen daadwerkelijk van gebruik zullen gaan maken (in Nederland waarschijnlijk nihil) en is het enkel mooie marketing voor Microsoft, de student heeft er niets aan. :)
Ik ben een van de beheerder binnen EUR en ik ben bezig om wat informative boven tafel te krijgen. dit is wat ik van surfmarker gekregen...

Verzonden: Wednesday 3 July 2013 10:30
Aan: Software
Onderwerp: Tijdelijke aanbieding: de Microsoft Surface RT voor onderwijsinstellingen

Geachte contactpersoon Software,

Hierbij informeren wij u over een tijdelijke aanbieding van Microsoft, specifiek voor onderwijsinstellingen. Tot en met 31 augustus 2013 is de Microsoft Surface RT tablet inclusief Office 2013 Home & Student verkrijgbaar tegen een sterk verlaagde prijs.

Microsoft hanteert wereldwijd eenzelfde logistieke werkwijze. Dit betekent dat bestellingen rechtstreeks bij Microsoft dienen te worden geplaatst en dus niet via SURFmarket.nl of SURFspot.nl verlopen. Microsoft draagt ook direct zorg voor de facturatie en de uitlevering. Nadere informatie hierover treft u aan in de bijlage.

Mocht u vragen hebben over de actie dan kunt u deze sturen naar: educatie@microsoft.com

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkomega
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Reactie van Hogeschool Zuyd:

Hallo,

Wij hebben een contract met Surf en daar kunnen ingeschreven studenten met korting kopen. Ook de afspraken met Microsoft worden door Surf gemaakt. De hogeschool sluit geen eigen contracten af

Dus Hogeschool Zuyd doet niet mee aan de actie en wil het via surfspot spelen. Communicatie vanuit Microsoft is teleurstellend .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Laatst online: 28-06 09:29
Ik heb mijn studievereniging maar even gemaild, hopelijk doen zij hier wel iets mee. :)

Edit
En meteen een reactie:
"We zijn er al mee bezig, het loopt inmiddels bij onze contactpersoon bij microsoft. Het wachten is nu op hem."

[ Voor 51% gewijzigd door jooncheez op 05-07-2013 11:29 ]

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Welke studievereniging van welke uni/college? Ik heb iig nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04 13:18
itilv3 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:51:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ik ben een van de beheerder binnen EUR en ik ben bezig om wat informative boven tafel te krijgen. dit is wat ik van surfmarker gekregen...

Verzonden: Wednesday 3 July 2013 10:30
Aan: Software
Onderwerp: Tijdelijke aanbieding: de Microsoft Surface RT voor onderwijsinstellingen

Geachte contactpersoon Software,

Hierbij informeren wij u over een tijdelijke aanbieding van Microsoft, specifiek voor onderwijsinstellingen. Tot en met 31 augustus 2013 is de Microsoft Surface RT tablet inclusief Office 2013 Home & Student verkrijgbaar tegen een sterk verlaagde prijs.

Microsoft hanteert wereldwijd eenzelfde logistieke werkwijze. Dit betekent dat bestellingen rechtstreeks bij Microsoft dienen te worden geplaatst en dus niet via SURFmarket.nl of SURFspot.nl verlopen. Microsoft draagt ook direct zorg voor de facturatie en de uitlevering. Nadere informatie hierover treft u aan in de bijlage.

Mocht u vragen hebben over de actie dan kunt u deze sturen naar: educatie@microsoft.com

Met vriendelijke groet,
Ik ben student bij de EUR en ben blij dat er in ieder geval contact is met Microsoft. Kunt u mij op de hoogte houden van de vorderingen en of deze tablets door de Erasmus zullen worden aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:33
Heb de Fontys ook maar een mail gestuurd, wat extra druk kan misschien nooit verkeerd zijn. Direct ook antwoord gekregen:
Er zijn inderdaad al een paar student bij ons geweest met deze vraag.
Voor zover op dit moment bekend, gaat Fontys hier niets mee doen.
Je kunt kijken of je zelf een bestelling kunt doen met je Fontys e-mailadres, maar er zijn al geruchten dat individuele bestellingen niet gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
corhortensius schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:51:
Is kijken of wat de studievereniging van de HHS TI Delft gaat zeggen. mailtje gestuurd naar hun nu afwachten.
Als het iets wordt hoor ik het graag ;). Is er eigenlijk uberhaupt al iemand die het wel op een manier is gelukt om een surface te kopen via deze aanbieding....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 22:08
J-P schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:40:
[...]

Er komen meerdere berichten vanuit Avans, zie ook het onderstaande bericht van vaygr:

[...]

Zelf heb ik contact met de klankbordgroep van AIB, daar is het nog in behandeling.
Van mij mag het inmiddels toch wel duidelijk worden hoe (en of) het bij Avans gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Laatst online: 28-06 09:29
CR35 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:34:
Welke studievereniging van welke uni/college? Ik heb iig nog geen reactie.
Studievereniging VIA van de UvA.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HgnX
  • Laatst online: 05-07-2024
Heb de petitie getekend. Hopelijk komt er snel een update wat betreft dit nieuws. Helaas lijkt de UU het geen bal uit te maken allemaal aangezien er geen 1 reactie komt op email, terwijl ik wel netjes mijn collegegeld daar ophoest.
Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste

Let op:
Laat de status"updates" en slowchat svp achterwege

Dit topic is niet bedoeld voor het opzetten van inkoopacties of vergelijkbare verkoop/aankoopdiscussies. Ook geen verzoeken om dingen per DM af te handelen.

Technische vragen en discussies horen in Het Surface RT Ervaringen topic, en dus niet hier.

Verder: net als in andere forums op Tweakers.net is het niet de bedoeling om vraagjes te stellen zonder eerst zelf geprobeerd te hebben het antwoord te vinden.