ziet er netjes uit, bij RuG moet helaas ook een 'nee' komen te staan..Edmin schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:09:
De startpost is bijgewerkt met een aantal scholen/universiteiten. Laat maar weten als je wat mist.
Bericht van MS zelf:
Even wachten dus!Geachte onderwijs relatie,
Hartelijk dank voor uw interesse in de Microsoft Surface RT tablet.
Het Nederlandse Educatie team is op dit moment bezig om de aanbieding voor het Nederlandse onderwijs beschikbaar te maken.
Ingevulde bestel formulieren vanuit Belgie of andere landen worden dan ook niet in behandeling genomen.
U ontvangt begin volgende week een e-mail van mij met daarin:
- Aanbieding Surface RT voor de Nederlandse markt;
- Bestelformulier;
- Aanvullende informatie rondom o.a. training bijvoorbeeld: www.windowsindeklas.nl
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Kind regards,
drs. Marije Oude Hergelink
Business Manager Schools | Education
-- blabla contactgegevens --
[ Voor 12% gewijzigd door Greenfielt op 28-06-2013 09:13 ]
Windesheim kan je toevoegen, zij doen misschien mee
Op dit moment zijn we aan het onderzoeken hoe we dit het beste kunnen doen. Microsoft heeft het windesheim namelijk zelf niet benaderd en wij waren hier pas van op de hoogte toen een aantal studenten ons hierover vragen stuurden.
Zodra wij meer weten over de tablets, dan komt er een bericht op de infosite op Sharenet. Ik zou je dan ook willen vragen om dat in de gaten te houden.
Avans Breda kan ook bij het lijstje onder misschien. Over andere avans vestigingen kan ik helaas niets zeggen nog.
Met wie heb je contact gehad op Avans? Ik heb het via de klankbordgroep van AIB lopen, maar weinig response tot dusver.vaygr schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:13:
Avans Breda kan ook bij het lijstje onder misschien. Over andere avans vestigingen kan ik helaas niets zeggen nog.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Fontys is er mee bezig maar nog niet zeker of het wel kan/lukt.
antwoord van het erasmus.
Lijkt me niet dat de Erasmus shop dit zal regelen maar ik zal een mailtje doen.Beste John,
Hier hebben wij helaas geen informatie over. Je kunt het proberen na te vragen bij de Erasmus Shop via http://www.eur.nl/essc/voorzieningen/winkels/erasmus_shop/.
Met vriendelijke groet,
@Ed_L Binnen Zadkine zijn ze ermee bezig, volgende week word er meer info verwacht
[ Voor 0% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 28-06-2013 10:46 . Reden: typo ]
Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie
Tof. Wat is de link naar sharenet? Zit zelf op Windesheim Flevoland, maar als het goed is kan ik ook op sharenet Zwolle inloggen.reinier.sr schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:13:
Windesheim kan je toevoegen, zij doen misschien mee
[...]
EDIT: nevermind, gevonden
[ Voor 4% gewijzigd door Peunage op 28-06-2013 10:55 ]
Universiteit Maastricht is in contact met de Edu manager van Microsoft om uit te zoeken of er (andere) mogelijkheden zijn.
reactie van de erasmushop.
Beste John,
Helaas bieden wij dit product niet aan, noch hebben contact gehad met Microsoft over het inkopen van dit product tegen gereduceerd tarief.
Gezien de prijs past dit niet in ons assortiment en we zullen dit product ook in de toekomst niet gaan aanbieden.
Succes met het vinden van een andere aanbieder!
Vind de reactie van heel de Erasmus erg raar. Lijkt mij dat zij erg goed contact hebben met Microsoft, want deze week is Office 365 voor alle studenten uitgerold. Als één universiteit het zou moeten lukken, is dat naar mijn mening de Erasmus. Erasmus doet namelijk op dit moment alles op ICT-gebied samen met Microsoft.
Tja ehh... dat komt hierdoor
Stef602 in "\[24-6 > 31-8] MS Surface RT - Halve Prijs voor studenten"
Bij de petitie zitten we nu over de 200, wie had dat gedacht in 4 dagen tijd, op naar de 300. https://www.change.org/pe...-students-via-the-msstore
[ Voor 26% gewijzigd door Frozen op 28-06-2013 12:41 ]
Zojuist ook een mail terug gekregen van het NSC (UT) Meet dan een hele korte stellige reactie dat de UT hier niet aan mee doet konden ze mij kennelijk niet geven
[ Voor 3% gewijzigd door musicer op 28-06-2013 12:45 ]
Echt een zeer teleurstellende houding van Universiteit Twente, had ik echt niet zien aankomen.
Correctie: teleurstellende reactie van de NSC. Die hebben er geen zin in en zijn het zat al die aanvragen te krijgen. Het is wel degelijk in behandeling, maar niet bij de NSC.
[ Voor 7% gewijzigd door Buggle op 28-06-2013 12:56 ]
Oke, het facilitair bedrijf is er mee bezig (zijn er al vorderingen?). Maar van de andere eventueel facilitairende organen zoals IAPC en Student Union vind ik de reactie ook enorm koeltjes. De algemene strekking is toch "Het is een kutapparaat, we bieden laptops aan en een office licentie kun je ook bij ons krijgen. Wij gaan hier niks mee doen." Niet letterlijk uiteraard, maar dat is wel het sentiment dat je meekrijgt. Heel jammer.
EDIT: moet overigens zeggen dat de post hierboven van de officiele microsoft reactie me weer een stuk minder hoopvol stemt over eventuele verkoop via SURfspot.
EDIT: moet overigens zeggen dat de post hierboven van de officiele microsoft reactie me weer een stuk minder hoopvol stemt over eventuele verkoop via SURfspot.
[ Voor 15% gewijzigd door MTDjassen op 28-06-2013 13:00 ]
Jammer wel, maar ook heel begrijpelijk. Ze hebben al genoeg te doen, en zouden met deze actie een hoop extra (onnodig) werk over zich heen krijgen. Ik snap het wel. Het enige waar ik me over opwind is dat er aan de frontend helemaal NIEMAND is die denkt van goh misschien kan ik ze helpen door iemand anders in te schakelen die misschien in direct contact met Microsoft kan treden om ze duidelijk te maken dat dit niet gaat werken. En blijkbaar doen ze dat bij de backend (lees: Facilitair Bedrijf) dus wel.
Ergens is die houding natuurlijk ook wel weer begrijpelijk, want zij zien de bui al hangen: het uitvoerend personeel is altijd de lul, want het management zegt dan: nou, doe maar. En dan hebben zíj weer extra werk. Ergo: als wij iets willen, zullen we hoog genoeg in moeten stappen, zodat de uitvoerende laag overgeslagen kan worden, en een opdracht van bovenaf kan komen, net zo goed als dat de contacten met MS ook via de bovenkant lopen.
Moraal van het verhaal: ga niet af op wat NSC zegt, want zij gaan helemaal niet over deze beslissing. Daarom wond ik me ook zo op over de reacties die ik terug kreeg.
Ergens is die houding natuurlijk ook wel weer begrijpelijk, want zij zien de bui al hangen: het uitvoerend personeel is altijd de lul, want het management zegt dan: nou, doe maar. En dan hebben zíj weer extra werk. Ergo: als wij iets willen, zullen we hoog genoeg in moeten stappen, zodat de uitvoerende laag overgeslagen kan worden, en een opdracht van bovenaf kan komen, net zo goed als dat de contacten met MS ook via de bovenkant lopen.
Moraal van het verhaal: ga niet af op wat NSC zegt, want zij gaan helemaal niet over deze beslissing. Daarom wond ik me ook zo op over de reacties die ik terug kreeg.
Hogeschool Zuyd zegt ook dat ze niet mee willen doen
al is de ICT afdeling bij ons niet zo heel erg snugger....
dus nog maar eens terug gemaild en hun argumenten weggeveegd
het antwoord wat ik had gekregen:
Ja, ik heb van deze actie gehoord, maar na het lezen van een aantal beoordelingen en recensies ga ik hier niet verder mee. Surface RT is een op zichzelf staand operating system, wat sterk lijkt op Windows 8, maar het niet is. Voor Surface bestaat een soort app-store, maar de inhoud van deze store is zeer beperkt.
Ontwikkelingen gaan door (Windows 8.1) en Microsoft zelf komt binnenkort met nieuwe apparatuur. Het lijkt er een beetje op dat ze de oude voorraad willen ‘dumpen’ d.m.v. deze prijsverlaging.
Ik zet je hierbij een link naar de aanbieding met daarin een aantal links naar de beoordelingen.
http://nl.hardware.info/nieuws/35619/$199-lstudentenr-surface-rt-ook-in-nederland-en-belgie
dus nog maar eens terug gemaild en hun argumenten weggeveegd
Ja, ik heb van deze actie gehoord, maar na het lezen van een aantal beoordelingen en recensies ga ik hier niet verder mee. Surface RT is een op zichzelf staand operating system, wat sterk lijkt op Windows 8, maar het niet is. Voor Surface bestaat een soort app-store, maar de inhoud van deze store is zeer beperkt.
Ontwikkelingen gaan door (Windows 8.1) en Microsoft zelf komt binnenkort met nieuwe apparatuur. Het lijkt er een beetje op dat ze de oude voorraad willen ‘dumpen’ d.m.v. deze prijsverlaging.
Ik zet je hierbij een link naar de aanbieding met daarin een aantal links naar de beoordelingen.
http://nl.hardware.info/nieuws/35619/$199-lstudentenr-surface-rt-ook-in-nederland-en-belgie
Verwijderd
Wat een onbenullige reactie. Het gaat er helemaal niet om of dat ding wel of niet beperkt is. Het gaat erom dat de school iets voor hun studenten kan betekenen.SjorsC schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:22:
Hogeschool Zuyd zegt ook dat ze niet mee willen doen
dus nog maar eens terug gemaild en hun argumenten weggeveegd![]()
Maarja dat is teveel moeite.
helemaal met je eens, daarom ook maar eens vrolijk terug gemaild en zijn argumenten de grond in geboord.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:43:
[...]
Wat een onbenullige reactie. Het gaat er helemaal niet om of dat ding wel of niet beperkt is. Het gaat erom dat de school iets voor hun studenten kan betekenen.
Maarja dat is teveel moeite.
benieuwd wat ik terug krijg, haha
Ik vermoed in ieder geval geen medewerking...SjorsC schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:18:
[...]
helemaal met je eens, daarom ook maar eens vrolijk terug gemaild en zijn argumenten de grond in geboord.
benieuwd wat ik terug krijg, haha

Mocht ik mee kunnen helpen om de actie richting Tilburg University te krijgen dan laat het weten!
[ Voor 13% gewijzigd door Willaaam op 28-06-2013 14:40 ]
zelfs surfspot laat ons in de steek
,
begin langzamerhand de hoop te verliezen....
begin langzamerhand de hoop te verliezen....
Beste Sjors,
We zijn op de hoogte van de aanbieding, echter doet SURFspot.nl hier niet aan mee. Het is aan de instelling of zij mee willen doen met deze actie. Helaas kunnen wij hierin niks voor je betekenen.
Mocht je nog vragen hebben dan horen we graag van je.
Met vriendelijke groet,
XXX
SURFspot.nl - Klantenservice
Volg ons ook op Facebook & Twitter!
Ik zit op de Haagse Hogeschool (HHS) en bij de ICT-Servicedesk werd aangegeven dat dit via surfspot moet gaan, en dat de school hieraan geen tijd zal besteden.
Verwijderd
Dan wordt het dus echt nooit wat, als iedereen alleen maar naar elkaar blijft wijzen...layzzzz schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:00:
Ik zit op de Haagse Hogeschool (HHS) en bij de ICT-Servicedesk werd aangegeven dat dit via surfspot moet gaan, en dat de school hieraan geen tijd zal besteden.
Verwijderd
Hopen dat maandag alles duidelijk wordt, als Microsoft Nederland met de NL actie naar buiten komt.
Zal mij benieuwen of ze in het gat springen wat nu ontstaan is of dat het alsnog niks wordt.
Zal mij benieuwen of ze in het gat springen wat nu ontstaan is of dat het alsnog niks wordt.
Heb eergister een mailtje gestuurd naar mijn ICT docent op het ROCvA (Zuidoost). Hij gaf aan dat hij zou kijken wat de mogelijkheden zijn. tbc dus
We moeten gewoon even geduldig wachten op het mailtje naar een microsoft manager die hierover gaat. Ondertussen moeten we wel door blijven tekenen, want een half duizend signaties is 100.000 euro. Microsoft is niet zo dom om ergens 100.000 te laten liggen...Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:14:
Hopen dat maandag alles duidelijk wordt, als Microsoft Nederland met de NL actie naar buiten komt.
Ik kan dr mailen als we op 250 zitten (later deze dag dus...) of vinden jullie dat we gewoon moeten wachten?Hi Wesley,
Dank voor het enthousiasme wat jullie hebben om een Surface te bestellen.
Ik ga kijken wat de mogelijkheden zijn samen met het educatie team.
Ik kom hier zsm op terug.
Microsoft
Verzonden met mijn Windows Phone
https://www.change.org/pe...-students-via-the-msstore
Persoonlijk zou ik zeggen wacht het gewoon even af. Je hebt een grote kans dat pushen averechts gaat werken. Bovendien hebben ze zelf al aangegeven er mee aan de slag te gaan en hier z.s.m. op terug te komen bij je.Stef602 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:32:
[...]
Ik kan dr mailen als we op 250 zitten (later deze dag dus...) of vinden jullie dat we gewoon moeten wachten?
[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 28-06-2013 15:35 ]
Verwijderd
Dit is voor Microsoft geen argument.We moeten gewoon even geduldig wachten op het mailtje naar een microsoft manager die hierover gaat. Ondertussen moeten we wel door blijven tekenen, want een half duizend signaties is 100.000 euro. Microsoft is niet zo dom om ergens 100.000 te laten liggen...
Waarschijnlijk maakt Microsoft verlies op de Surface om van de voorraad af te komen.
Dan is het leuk dat er 100.000 euro binnenkomt, maar als je 120.000 euro aan kostprijs hebt is het voor hun alsnog niet interessant.
Er is onderzocht wat de kostprijs is door de onderdelen te analyseren, en als ik me niet vergis kwam dat uit rond de 300 euro.
Dit gaat dan alleen om de tablet, dus per Surface ruim 100 euro verlies.
Tjah... maar het is of 100 verlies, of 200-250 verlies (als ze ze niet verkopen...) Dus microsoft wil wel graag die 100*500 of 150*500 pakken...Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:37:
[...]
Dit is voor Microsoft geen argument.
Waarschijnlijk maakt Microsoft verlies op de Surface om van de voorraad af te komen.
Dan is het leuk dat er 100.000 euro binnenkomt, maar als je 120.000 euro aan kostprijs hebt is het voor hun alsnog niet interessant.
Er is onderzocht wat de kostprijs is door de onderdelen te analyseren, en als ik me niet vergis kwam dat uit rond de 300 euro.
Dit gaat dan alleen om de tablet, dus per Surface ruim 100 euro verlies.
[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 28-06-2013 15:42 ]
@Stef602
Ik denk niet dat MS zon grote voorraden heeft dat ze deze moeten vernietigen, anders gaan ze bij de reguliere winkels wel in de verkoop. Zet je hoop er niet op.
voor ms is het voornamelijk pr om deze zo goedkoop naar scholen te gooien. Ook proberen ze het gevecht te winnen van de ipad als schooltablet.
Als je een MS medewerker spreekt laat dan duidelijk merken dat je het een intressant product vindt.
Ik denk niet dat MS zon grote voorraden heeft dat ze deze moeten vernietigen, anders gaan ze bij de reguliere winkels wel in de verkoop. Zet je hoop er niet op.
voor ms is het voornamelijk pr om deze zo goedkoop naar scholen te gooien. Ook proberen ze het gevecht te winnen van de ipad als schooltablet.
Als je een MS medewerker spreekt laat dan duidelijk merken dat je het een intressant product vindt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet denk dat MS onder de indruk is van een petitie van 250 of zelfs 750 handtekeningen.Stef602 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:32:
[...]
We moeten gewoon even geduldig wachten op het mailtje naar een microsoft manager die hierover gaat. Ondertussen moeten we wel door blijven tekenen, want een half duizend signaties is 100.000 euro. Microsoft is niet zo dom om ergens 100.000 te laten liggen...
[...]
Ik kan dr mailen als we op 250 zitten (later deze dag dus...) of vinden jullie dat we gewoon moeten wachten?
^^ eens.
100.000 euro voor zo'n bedrijf is niks.
100.000 euro voor zo'n bedrijf is niks.
Verwijderd
Ik hoop dat Micosoft toch iets met de petitie doet.
Om het geld zal het ze inderdaad niet te doen zijn, maar als ze zien dat ze er 250 à 500 mensen een plezier mee doen, hoop ik dat ze alsnog met een oplossing komen.
Om het geld zal het ze inderdaad niet te doen zijn, maar als ze zien dat ze er 250 à 500 mensen een plezier mee doen, hoop ik dat ze alsnog met een oplossing komen.
Ben je serieus of ben je aan het trollen?Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:19:
Ik hoop dat Micosoft toch iets met de petitie doet.
Hij zet zich gewoon in voor ons
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Maar morgen eindigt de actie van de gratis touchcover... Ik heb deze week aangekeken voor de studentenactie maar het lijkt er toch op de Microsoft de intentie had om aan scholen te leveren en door hen te laten gebruiken. Dan maar morgen de Surface halen.
Verwijderd
Er komt vast een nieuwe nog betere aktie dan de gratis cover, ze moeten namelijk heel die lading surface tablets zien kwijt te geraken voordat ze hun nieuw model kunnen aankondigen.
Ik zou echt niet nu voor een volle mep de surface halen omdat je er een gratis cover bij krijgt.
De deal maakt het (ook al moet je de cover kopen) een stuk goedkoper.
Ik geloof niet meer dat wij het ooit voor elkaar krijgen om de de Surface met DEZE korting te kunnen kopen.Basekid schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:03:
Ik zou echt niet nu voor een volle mep de surface halen omdat je er een gratis cover bij krijgt.
Ja dat is inderdaad even een afwegingThe Inquisitor schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:06:
[...]
Ik geloof niet meer dat wij het ooit voor elkaar krijgen om de de Surface met DEZE korting te kunnen kopen.
okee prachtig, maar waarom moet je dat met ons delen? Dit topic is er juist voor om de actie voor ons studenten voor elkaar te krijgen.The Inquisitor schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:06:
[...]
Ik geloof niet meer dat wij het ooit voor elkaar krijgen om de de Surface met DEZE korting te kunnen kopen.
Ik weet dat we een mail hebben gestuurd naar een manager van Microsoft die met ons verzoek bezig is en mij zo snel mogelijk terug zal mailen.
Lukt dat niet, dan hebben we nog 2 maanden om iets anders te verzinnen, time is on our side

Bovendien hebben wij al 250 tweakers die graag deze tablet wil voor deze prijs. 250 mensen zijn er niet weinig, zeker als dit in 5 dagen is. https://www.change.org/pe...-students-via-the-msstore
Ik zal even wat voor je rekenen. 250 ondertekeningen in 5 dagen = 50 ondertekeningen per dag. 2 maanden tijd = 61 dagen, 61*50 = +- 3000. Oftewel, tegen die tijd hebben we ongeveer 3250 mensen. Das 5% van de mensen die dit jaar havo of vwo examen heeft gedaan.
[ Voor 28% gewijzigd door Frozen op 28-06-2013 23:05 ]
Lekkere optimistische berekening, iedere dag even veel ondertekenaars voor de komende 2 maanden. Ik denk niet dat je het gaat halen. Iedereen die hieraan mee wilt doen en op tweakers rondloopt heeft zo ongeveer wel ondertekend. Tenzij je andere bronnen van forum vindt, zul je zien dat het er niet veel meer zullen worden...Stef602 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:53:
[...]
Ik zal even wat voor je rekenen. 250 ondertekeningen in 5 dagen = 50 ondertekeningen per dag. 2 maanden tijd = 61 dagen, 61*50 = +- 3000. Oftewel, tegen die tijd hebben we ongeveer 3250 mensen. Das 5% van de mensen die dit jaar havo of vwo examen heeft gedaan.
Leuk om te weten ZDnet heeft hier een bericht over geschreven -> http://www.zdnet.nl/artic...ankoop-goedkope-surfaces/ de petitie wordt hier ook in vermeld.
Doe even normaal man. Dit topic staat vol met meningen waartegen je niets hebt gezegd.Stef602 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:53:
[...]
okee prachtig, maar waarom moet je dat met ons delen? Dit topic is er juist voor om de actie voor ons studenten voor elkaar te krijgen. En ik geloof niet, ik weet.
The Inquisitor schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:32:
[...]
Doe even normaal man. Dit topic staat vol met meningen waartegen je niets hebt gezegd.
offtopic:
héhé, dat zeggen we alleen in de politiek!
Ja maar een beetje positiviteit mag wel vind ik, we zijn ten slotte goed bezig en dit topic bestaat officieel nog maar een week. Ik vind niet dat je na een week al moet zeggen van: ik heb er geen vertrouwen in.
Dat gaat goed!!!Perkouw schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:29:
Leuk om te weten ZDnet heeft hier een bericht over geschreven -> http://www.zdnet.nl/artic...ankoop-goedkope-surfaces/ de petitie wordt hier ook in vermeld.
Misschien hebben we elkaar dan verkeerd begrepenStef602 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:59:
[...]
offtopic:
Ja maar een beetje positiviteit mag wel vind ik, we zijn ten slotte goed bezig en dit topic bestaat officieel nog maar een week. Ik vind niet dat je na een week al moet zeggen van: ik heb er geen vertrouwen in.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het mooi wat je doet en hoop ook zeker dat het lukt. Maar mijn mening baseer op de gegevens die we hier krijgen, en vanuit de meeste mailtjes is het echter duidelijk dat de instellingen deze horen te kopen en dus voor henzelf en niet doorverkopen aan de studenten. Maar goed, er is wel meer onduidelijk, dus je weet het nooit.
Maar het is wel een beetje karig als deze actie definitief niet lukt en je straks een Surface moet kopen +120 euro (ofzo) voor het toetsenbord...
Een surface kopen en 120 bijleggen voor een toetsenbord is ook absurd. Om heel eerlijk te zijn vind ik 450 euro veel te veel van het goede. Het is echter wel een heel erg interessant apparaat (voor de student) aangezien er word op staat, hij lang met de accu doet, en het een touchscreen heeft. Ik zie het als een soort van minicomputer. In het geval dat ik geen Surface RT voor deze mooie prijs kan krijgen, zal ik ook geen surface RT aanschaffen.The Inquisitor schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 23:29:
[...]
Misschien hebben we elkaar dan verkeerd begrepen
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het mooi wat je doet en hoop ook zeker dat het lukt. Maar mijn mening baseer op de gegevens die we hier krijgen, en vanuit de meeste mailtjes is het echter duidelijk dat de instellingen deze horen te kopen en dus voor henzelf en niet doorverkopen aan de studenten. Maar goed, er is wel meer onduidelijk, dus je weet het nooit.
Maar het is wel een beetje karig als deze actie definitief niet lukt en je straks een Surface moet kopen +120 euro (ofzo) voor het toetsenbord...
Petitie zojuist ondertekend. Toppertje!
Zet Avans Breda maar op ja! zojuist bevestiging gekregen vanuit school:
Beste Bernd,
Onderstaand het antwoord dat ik gekregen heb n.a.v. jouw vraag:
De Avans-focusgroep organiseert in samenwerking met Microsoft dat studenten en medewerkers een Windows RT-surface tablet kunnen aanschaffen voor 199 euro. Voor meer informatie over de Windows-RT tablets (kortingsactie loopt tot 31 augustus) kan je het beste de tweets van viaAvans volgen of contact opnemen met ... (...)
Ik zal nog contact opnemen met de persoon uit dit bericht. We zullen zien.
Beste Bernd,
De Avans-focusgroep organiseert in samenwerking met Microsoft dat studenten en medewerkers een Windows RT-surface tablet kunnen aanschaffen voor 199 euro. Voor meer informatie over de Windows-RT tablets (kortingsactie loopt tot 31 augustus) kan je het beste de tweets van viaAvans volgen of contact opnemen met ... (...)
heb maandag een bestelling geplaatst en duidelijk aangegeven dat ik een particuliere student ben die niet via de school surface kan kopen, kreeg deze reactie vanmiddag:
'' Thank you for your interest in the Surface RT for Education Limited Time Offer. Our team is reviewing your order and will be in contact shortly to verify any details or to simply let you know that your order has been processed. Please note that we are experiencing a very high volume of commercial orders at this time. Our average commercial fulfillment is approximately 7 to 10 business days after final order confirmation.
Thanks,
Surface Education Team ''
klinkt enigsinds hoopvol al zeg ik het zelf?
'' Thank you for your interest in the Surface RT for Education Limited Time Offer. Our team is reviewing your order and will be in contact shortly to verify any details or to simply let you know that your order has been processed. Please note that we are experiencing a very high volume of commercial orders at this time. Our average commercial fulfillment is approximately 7 to 10 business days after final order confirmation.
Thanks,
Surface Education Team ''
klinkt enigsinds hoopvol al zeg ik het zelf?
En via waar heb je dat gedaan, betreft het nl of be?
[ Voor 27% gewijzigd door xminator op 29-06-2013 01:21 ]
NL, gewoon een mail gestuurd naar het mailadres wat in het nieuwsbericht stond van tweakers.xminator schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 01:20:
En via waar heb je dat gedaan, betreft het nl of be?
Welk emailadres is dat dan? Die met EDU nog wat?
Ik word ook een beetje pessimistisch, 3x gemaild naar TU Delft altijd terug dat ze nog nooit van deze actie gehoord hebben.
Ik kom ook niet te weten wie ik persoonlijk kan spreken die wel iets te zeggen heeft, want verder dan de ingehuurde baliemedewerkers kom ik niet. Maandag ga ik maar eens wat rondlopen, en kijken of ik iemand in charge kan vinden.
Ik kom ook niet te weten wie ik persoonlijk kan spreken die wel iets te zeggen heeft, want verder dan de ingehuurde baliemedewerkers kom ik niet. Maandag ga ik maar eens wat rondlopen, en kijken of ik iemand in charge kan vinden.
Kijk, daar word ik vrolijk van.vaygr schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 00:00:
Zet Avans Breda maar op ja! zojuist bevestiging gekregen vanuit school:
Beste Bernd,
Ik hoop dat we snel meer informatie krijgen over waar we het moeten bestellen.
Ik ga er toch nog een mailtje sturen, hoop dat ze misschien van gedachte veranderen als ik er ook bijzet dat meerdere studenten geïnteresseerd zijn.TheBoef schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:32:
[...]
Heb gemaild met de HvA, hun doen hier helaas niet aan mee.
Succes, hoop dat het werkt!SChief schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 12:19:
[...]
Ik ga er toch nog een mailtje sturen, hoop dat ze misschien van gedachte veranderen als ik er ook bijzet dat meerdere studenten geïnteresseerd zijn.
Delft gaat het denk ik niet doen. Een dergelijke aanbieding zou aandacht ontnemen van hun laptopprojec.hendrickbert schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:19:
Ik word ook een beetje pessimistisch, 3x gemaild naar TU Delft altijd terug dat ze nog nooit van deze actie gehoord hebben.
De TU/e is anders al jaren een voorloper wat betreft haar notebookproject en is hier ook wel in geïnteresseerd. Kwestie van mentaliteit dus.HollovVpo1nt schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:50:
[...]
Delft gaat het denk ik niet doen. Een dergelijke aanbieding zou aandacht ontnemen van hun laptopprojec.
PS5 PSN: UnrealKazu
Heb de ICT afdeling van Inholland Haarlem gecontacteerd. Die verwezen mij eerst door naar SurfSpot, maar doen niet mee aan de actie. Ik wacht nog steeds op verdere antwoorden vanuit Inholland, maar met de vakantie in zicht zie ik dat somber in...
Ik zou dolgraag de Surface voor de helft van de prijs willen kopen. Hij is mij de volle mep niet waard.
Ik zou dolgraag de Surface voor de helft van de prijs willen kopen. Hij is mij de volle mep niet waard.
Fanaleds.com
prachtig dat er nu al op 2 websites gerefereerd is naar onze petitie. Ik zeg: Websites, linkt u maar lekker door alstublieft! 
Ik hoop dat we vandaag de 300 aantikken! Status microsoft-manager mail: Nog niets ontvangen.
Je hoeft de link, zoals in DM aangegeven, niet in al je posts op te nemen.
Ik hoop dat we vandaag de 300 aantikken! Status microsoft-manager mail: Nog niets ontvangen.
Je hoeft de link, zoals in DM aangegeven, niet in al je posts op te nemen.
[ Voor 39% gewijzigd door Perkouw op 29-06-2013 17:48 ]
Ik wacht nog steeds op een telefoontje van iemand uit het Microsoft Management maandag, die gaat me bellen over de how's en why's van de actie.
Hierbij een reactie van TU Delft, IT faculteit 3mE:
Beste,
Het enige dat ik weet is dat Microsoft in gesprek is met SURFmarket (zeggen zij zelf en ik denk dat SURFspot wordt bedoeld). Wij hebben op dit moment als TU Delft geen ingang waar we jullie naar toe kunnen sturen om een bestelling te plaatsen. Het zijn ‘leuke’ aankondigingen van Microsoft maar de uitvoering laat te wensen over. Als wij iets weten dan zullen we dat melden aan de studenten. Meer kunnen wij op dit moment niet voor je doen.
Met vriendelijke groet,
...
Beste,
Het enige dat ik weet is dat Microsoft in gesprek is met SURFmarket (zeggen zij zelf en ik denk dat SURFspot wordt bedoeld). Wij hebben op dit moment als TU Delft geen ingang waar we jullie naar toe kunnen sturen om een bestelling te plaatsen. Het zijn ‘leuke’ aankondigingen van Microsoft maar de uitvoering laat te wensen over. Als wij iets weten dan zullen we dat melden aan de studenten. Meer kunnen wij op dit moment niet voor je doen.
Met vriendelijke groet,
...
SURFMarket en SURFspot hebben met elkaar te maken. Volgens mij is SURFmarket het overkoepelende bedrijf.bassie91 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 00:36:
Hierbij een reactie van TU Delft, IT faculteit 3mE:
Beste,
Met vriendelijke groet,
...
wat heeft het zadkine hier precies over door gegeven?TunefulDJ_Mike schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:46:
@Ed_L Binnen Zadkine zijn ze ermee bezig, volgende week word er meer info verwacht
Dat ze ermee bezig zijn en volgende week meer informatie verwacht wordt.arnoldjc1 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:26:
[...]
wat heeft het zadkine hier precies over door gegeven?
Het enigste wat ik er van weet is dat beide de ICT afdeling en de Opleidingen er mee bezig zijn, en dat ze in contact zijn met microsoft.arnoldjc1 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:26:
[...]
wat heeft het zadkine hier precies over door gegeven?
Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie
Ben erg benieuwd wat vandaag gaat brengen. Hopen dat Microsoft meer duidelijkheid kan brengen..
Je bent zeker niet de enige! Vanuit de TU/e hebben ze ook gezegd deze week meer duidelijkheid te krijgen. Dat zal ook haast wel moeten aangezien het na deze week voor de meeste studenten vakantie is.T-!-M schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:33:
Ben erg benieuwd wat vandaag gaat brengen. Hopen dat Microsoft meer duidelijkheid kan brengen..
Ik wil best wel even op en neer naar Eindhoven voor die tablet hoor.Kremx schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:44:
[...]
Je bent zeker niet de enige! Vanuit de TU/e hebben ze ook gezegd deze week meer duidelijkheid te krijgen. Dat zal ook haast wel moeten aangezien het na deze week voor de meeste studenten vakantie is.
Ook hier zeer benieuwd naar alle informatie die er gaat komen, het beste zou zijn als we allemaal via Microsoft gewoon de tablet kunnen bestellen, maar via de TU/e is ook prima.
Hopen dat t via surfspot kan of dat de UT Twente meedoet!
Verwijderd
Is er al iemand die verregaande contacten heeft binnen de Erasmus Universiteit (voorkeur FSW
)?
Voor zover ik weet heeft Microsoft NL nog steeds niets duidelijk gemaakt (nog geen bericht op hun website, facebook of twitter te vinden), dus ik denk dat we (helaas) nog wat geduld moeten hebben.
Verwijderd
Ik heb Microsoft gevraagd en ze zeiden:
Het is mogelijk dat er vandaag of later deze week meer informatie geplaatst wordt. Hou hiervoor deze Facebook pagina en http://bit.ly/ayhtjr in de gaten.
Keihard nee dus..Beste [....],
De kans dat de HvA hier aan mee gaat doen is nihil. Als eerste is er tot op heden geen officieel bericht van Microsoft tot ons gekomen en verder zijn wij ook niet voldoende equipped om deze dienst aan studenten te leveren.
Met vriendelijke groet,
Servicedesk ITS
[...]

Naar welk e-mailadres heb je Microsoft gemaild?
[ Voor 18% gewijzigd door S_Chief op 01-07-2013 18:56 ]
Denk ook dat je met een simpel mailtje naar de universiteit zelf ook niets gaat regelen, die wordt gewoon beantwoord door een administratief medewerker die er geen moeite voor wil doen om eventueel verder na te vragen. Sowieso denk ik dat personen welk hier beslissingen over zouden kunnen nemen niet makkelijk te bereiken zijn als gewone student. Ik studeer zelf ook aan de EUR (RSM).Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:00:
Is er al iemand die verregaande contacten heeft binnen de Erasmus Universiteit (voorkeur FSW)?
Heel mooi en leuk van Microsoft, maar ik denk dat er maar enkele onderwijsinstellingen daadwerkelijk van gebruik zullen gaan maken (in Nederland waarschijnlijk nihil) en is het enkel mooie marketing voor Microsoft, de student heeft er niets aan.
oke bedankt, ik ben benieuwd wat er uit gaat komen aangezien ze het digitale leren wel promoten.TunefulDJ_Mike schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:59:
[...]
Het enigste wat ik er van weet is dat beide de ICT afdeling en de Opleidingen er mee bezig zijn, en dat ze in contact zijn met microsoft.
[ Voor 6% gewijzigd door arnoldjc1 op 01-07-2013 19:50 ]
Ik zou dit gestuntel van MS nou niet bepaald mooie marketing willen noemen...Montsubai schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:55:
[...]
(...) enkel mooie marketing voor Microsoft (...)
Inderdaad, ze hebben een mooie leus de wereld ingeroepen (koop onze tablets met korting!) maar de afwerking daarvan is compleet 0. Toch wel triest dat geen enkele universiteit een idee heeft van hoe ze dit moeten aanpakken. MS had dit heel wat beter kunnen/moeten regelen.Buggle schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:01:
[...]
Ik zou dit gestuntel van MS nou niet bepaald mooie marketing willen noemen...
interessant artikel over deze kwestie
http://www.zdnet.nl/artic...isaties-in-surface-actie/
Ben benieuwd hoe dit afloopt!
http://www.zdnet.nl/artic...isaties-in-surface-actie/
Ben benieuwd hoe dit afloopt!
Bedankt voor het artikel. Helaas geen goed nieuws dus : Een uitkomst wordt pas over enkele weken verwacht... Dus we moeten nog even geduld hebben.
Erg jammer dit want ik denk dat een beetje exposure door surfaces onder studenten te hebben(en mogeljike projectjes erop) niet negatief is voor Microsoft. Zeker aangezien ze met de RT variant door willen blijven gaan.
Erg jammer dit want ik denk dat een beetje exposure door surfaces onder studenten te hebben(en mogeljike projectjes erop) niet negatief is voor Microsoft. Zeker aangezien ze met de RT variant door willen blijven gaan.
Het enige wat de HvA IT desk kan doen is elke dat irritante dingen sturen over de beste leraar/student/pc/deur/tegel van de dag verkiezing verder denken voor de student is er niet echt bij.SChief schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:58:
[...]
[...]
Keihard nee dus..
[...]
Naar welk e-mailadres heb je Microsoft gemaild?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Verwijderd
InHolland heeft aangegeven binnenkort meer informatie te krijgen:
Er is geen bestellijst binnen Inholland.
Deze of volgende week zal er meer bekend worden over de actie is ons toegezegd.
Heb je het al gehoord??! De HvA mail is in een nieuw jasje gestokenRubman schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:45:
[...]
Het enige wat de HvA IT desk kan doen is elke dat irritante dingen sturen over de beste leraar/student/pc/deur/tegel van de dag verkiezing verder denken voor de student is er niet echt bij.
Nee vertel, heb de mail pas 4 keer gehad.
Gelukkig ken ik een oud student die nu leraar is. Kijken of hij iets meer kan pushen en een normaal antwoord kan krijgen.
Want niet voldoende equiped is natuurlijk totale onzin. als je 10 verschillende enquêtes per dag kan maken is het inkopen van een tablet een eitje.
Gelukkig ken ik een oud student die nu leraar is. Kijken of hij iets meer kan pushen en een normaal antwoord kan krijgen.
Want niet voldoende equiped is natuurlijk totale onzin. als je 10 verschillende enquêtes per dag kan maken is het inkopen van een tablet een eitje.
Ik heb mijn bestelling ook maar gemaild naar dat edu@microsoft e-mail adres van microsoft, en dit is wat ik terug kreeg,
Dat stukje wat bold is gemaakt hadden ze zelf gedaan. Dus antwoord lijkt me duidelijk. Beetje raar dat ze dat als antwoord sturen aangezien ik in mijn e-mail al vermeld had dat ik op de hoogte was van de regels, maar het was een vraag of ze niet kunnen afwijken van de standaardprocedure.Hi,
Thanks for your interest in Microsoft Surface RT. Please excuse our delayed response as we are experiencing a very high volume of customer orders and inquiries regarding the Surface RT for education limited time offer.
Order Process:
We are processing orders and responding to inquiries as quickly as possible and we appreciate your patience. As your order enters the first stage of the fulfillment process, you will receive a confirmation email which may include questions and order clarifications. We will then work to process your order as quickly as possible.
Answering Questions:
If you are emailing with a question about the offer, please take a look at the program overview and frequently asked questions below. For questions not covered below, a representative will contact you soon with a specific response.
Program Overview:
Microsoft is pleased to offer special pricing on Surface RT directly to schools and universities for a limited time between June 17, 2013 and August 31, 2013.
Our mission in education is to help schools and universities, students and educators realize their full potential. One way we do this is by offering software, hardware and services at affordable prices to education institutions. Surface RT is a terrific tool for teaching and learning and we want students and educators to have the best technology on the market today.
Frequently asked questions (FAQ):
Q) Is the offer open to individuals (students, teachers & employees of an institution)
A) This offer is open for purchase by educational institutions only. This offer is not open to individuals (students, teachers or employees of an institution) for purchase through personal funds.
Q) Is there a minimum quantity requirement for the order?
A) No, there is no minimum quantity requirement
Q) What payment methods are accepted?
A) US/Canada: Payments can be made via an institution (school) Purchase Order or an institution (school) credit card.
Outside US/Canada: Payments can only be made via an institution (school) Purchase Order
Q) Which countries is the offer valid in?
A) Australia, Austria, Belgium, Canada, China (via Digital China), Denmark, Finland, France, Germany, Ireland, Italy, Japan, Korea, Mexico, Luxembourg, the Netherlands, Norway, Portugal, Russia, Singapore, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom, and the United States (includes Puerto Rico).
Q) Is there a different order form for each country?
A) Yes, orders must be submitted using country specific order forms with country specific SKUs and pricing.
Q) When does the offer end?
A) The Surface for education limited time offer is open through August 31st, 2013.
Q) Is the offer extended to Home schools?
A) We are unable to extend the Surface for education limited time offer to home schools at this time.
Thanks
Surface Education Team
Ik geloof er ook geen bal van natuurlijk, maar ze houden hun poot stijf en willen totaal niet meewerken.Rubman schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:59:
Nee vertel, heb de mail pas 4 keer gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 02-07-2013 13:11 ]
Mijn vriendin heeft inmiddels antwoord van Fontys:
Fontys loopt er dus ook niet erg warm voor. Heel erg jammer....Onderwerp: RE: Surface tablet voor Fontysstudenten
Dag [student],
Ik werk voor FHICT en niet voor de overkoepelende organisatie van Fontys. Ik weet in de tussentijd wel dat Fontys deze actie niet verder gaat ondersteunen. Voor de volgende keer zul je je moeten richten tot de studenten helpdesk van Fontys.
Met vriendelijke groet,
[medewerker Fontys]
Ja zolang Microsoft niet duidelijk is naar de onderwijsinstellingen, gaan die zich er natuurlijk niet aan branden. Uitleveren van een tablet zal het probleem niet zijn, eventuele garantieafhandeling wel.
Dat is erg jammer dat het Fontys er niet mee aan wilt doen. Was het misschien Kea die reageerde?
Garantie afhandeling doet MS gewoon zelf hoor? (althans met de Surface die ik al heb wel...)Wasrek schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:34:
Ja zolang Microsoft niet duidelijk is naar de onderwijsinstellingen, gaan die zich er natuurlijk niet aan branden. Uitleveren van een tablet zal het probleem niet zijn, eventuele garantieafhandeling wel.
That's the one....Xepos schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:35:
Dat is erg jammer dat het Fontys er niet mee aan wilt doen. Was het misschien Kea die reageerde?
De Australische MS blog schrijft:
the offer is only available to official education institutions in Australia (see our criteria here), not to individual students or teachers to place an order. For good reasons, if you wanted to buy one for your personal use with your own money, then you’ll need to buy yours through the normal retailers at normal retail price
the offer is only available to official education institutions in Australia (see our criteria here), not to individual students or teachers to place an order. For good reasons, if you wanted to buy one for your personal use with your own money, then you’ll need to buy yours through the normal retailers at normal retail price
Zojuist een reactie van Microsoft Nederland gekregen:
Ook met meerdere mensen bij de UvA in gesprek geweest maar lijkt geen beweging in te komen. Nou, ja moeten maar zien hoe de onderhandelingen lopen met SurfSpot. Ben erg benieuwd...Hallo Elmer,
Het is niet mogelijk om buiten de school om gebruik te kunnen maken van deze actie. Als je verder nog vragen hebt dan laat het ons gerust weten.
Maar heeft Microsoft Nederland wel de onderwijsinstellingen op de hoogte gebracht en lekker gemaakt voor deze actie of moeten ze er zelf door pushen van studenten achter komen dat er überhaupt een actie is omtrent de Surface RT
Let op:
Laat de status"updates" en slowchat svp achterwege
Dit topic is niet bedoeld voor het opzetten van inkoopacties of vergelijkbare verkoop/aankoopdiscussies. Ook geen verzoeken om dingen per DM af te handelen.
Technische vragen en discussies horen in Het Surface RT Ervaringen topic, en dus niet hier.
Verder: net als in andere forums op Tweakers.net is het niet de bedoeling om vraagjes te stellen zonder eerst zelf geprobeerd te hebben het antwoord te vinden.
Laat de status"updates" en slowchat svp achterwege
Dit topic is niet bedoeld voor het opzetten van inkoopacties of vergelijkbare verkoop/aankoopdiscussies. Ook geen verzoeken om dingen per DM af te handelen.
Technische vragen en discussies horen in Het Surface RT Ervaringen topic, en dus niet hier.
Verder: net als in andere forums op Tweakers.net is het niet de bedoeling om vraagjes te stellen zonder eerst zelf geprobeerd te hebben het antwoord te vinden.