In onze Fiat Qubo zit ook gewoon de versnellingsbak van de originele uitvoering. In de rijregeling zit een optrek programma wat er voor zorgt dat de motor niet te veel kracht zet. Je rijdt dus langzaam weg, ongeacht of je het pedaal een kwart, half of gelijk tot op de bodem intrapt. In het begin hadden ze dit niet en reden diverse mensen de versnellingsbak stuk. Daarom is deze optrekregeling gekomen en hebben ze de versnellingsbak ook vastgezet in zijn derde versnelling.
In de Doblo kan je nog wel gewoon schakelen en dan kan je dus ook in zijn vijf optrekken als je wil. Maar dat vind de bak ook niet leuk als je dat vaak doet. Er zit daar oom wel een optrekregeling in, maar die is wat sneller dan in de Qubo.
Met een brandstofmotor lukt optrekken in een hoge versnelling niet want dan slaat de motor af.Of je moet zo langzaam gas bij laten komen dat de bak het ook wel aan kan. In een brandstofauto is dat dus verder niet echt beveiligd. Maar een elektromotor slaat niet af, die trekt gewoon door. Dus je moet er echt wel rekening mee houden dat er een andere motor achter de versnellingsbak zit.
Je begrijpt het verkeerd. Hij voegt er niet voor. Degene die links staat lukt het niet om zijn auto er voor te krijgen voor dat de tweebaansweg een eenbaansweg wordt.
Dit gebeurt mij ook wel eens en ik zou niet weten wat er fout aan is. Afgezien van het feit dat je sowieso niet harder hoort te rijden ga ik echt niet op de rechterbaan wachten tot alle auto's op de linkerbaan voor mij zijn gaan rijden.
Als je links naast me wil staan omdat je hard wil rijden vind ik het allemaal best. En ik zal ook heus niet als een idioot wegrijden om je "klem" te rijden ofzo. Maar dan nog gebeurd het vaak zat dat er een 'snelle' auto achter mij moet invoegen omdat ze toch niet zo snel optrekken of nog even aan het aaien waren over hun telefoon en dus te laat door hebben dat het al groen is. Heel vervelend dat er dan pas over vijf kilometer weer een mogelijkheid is om in te halen, maar dan moet je maar beter opletten als je zo'n haast hebt.
Als Tesla dat wil dan laten ze toch zelf hun eigen Tesla Taxi's rond rijden? Ik zie niet in waarom Tesla zou mogen dicteren hoe jij je auto gebruikt (of laat gebruiken).
Ik heb niet alle youtube filmpjes begrepen, maar wat ik ook niet begrijp is dat sommige mensen dit logisch vinden omdat je gebruik maakt van de servers van Tesla. Deze hardware zit toch in de auto zelf? Waar zijn die servers van Tesla dan voor nodig? Ja, wellicht om de kaarten te downloaden ofzo, maar verder houdt dat toch op? Of begrijp ik dit helemaal verkeerd?
Ik weet wel dat bijvoorbeeld de app Waze de navigatie laat uitrekenen op de servers en die ook regelmatig daar controleert of de route nog het snelst is enzo. Als je geen data hebt dan kan je daar dus niets mee. Er zijn ook andere apps (OSM, of Google Maps) waarbij je de kaartdata al kan dowloaden naar je telefoon en dan werkt het prima (maar dan natuurlijk onderweg geen verkeersinformatie of zulk soort dingen).
Werkt een auto van Tesla meer als Waze? Dus als Tesla the company ooit besluit zijn servers uit te zetten of om wat voor reden ook ligt het data netwerk er uit dan kan je auto niet meer navigeren of zelfstandig rijden? Dat zou voor mij dan een reden zijn om de aanschaf dan heel goed te bekijken en wellicht niet te doen (hahaha, net alsof ik een Tesla zou kunnen kopen; maar dat is dan weer iets anders).
Edit: Ohja, er is nieuws van de Kia dealer. Ze weten nog steeds niet hoe het zit en ze gaan nu bij Kia iemand zoeken die mij uit gaat leggen wat het technische verschil is tussen een auto laden via een stopcontact met de bijbehorende laadsnoer van de auto en het laden bij iedere willekeurige laadpaal in Nederland. Ben wel benieuwd wat ze weten te verzinnen.
[
Voor 4% gewijzigd door
JeroenE op 21-10-2016 17:26
]