Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rottentomato
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 24-12-2013
Er is zeker meer dan genoeg te leren, meest lastige vind ik momenteel vooral constante rondetijden te rijden. Vooral in het begin in de chaos is het lastig om buiten race lijn i.v.b met tegenstanders het race tempo hoog te houden.

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:39

ScrooLoose

-Gibberish-

Ik heb nog aardig moeite om constant te zijn met remmen en insturen, vooral het remmen kan nog aardig wat beter als ik replays van anderen bekijk.

Ik zie anderen echt telkens constante rondes rijden met misschien maximaal 0.2-0.3 sec verschil, bij mij schommelt het tussen de 1-2 seconden op Summit Point.

Ik denk ook dat ik direct te veel wil, ben net 2 dagen bezig :)

"You can tell the size of a man by the size of things that bother him"

• rottentomato
Heb precies hetzelfde met het grote verschil in de rondetijden :) Zolang die sr positief blijft en de races leuk zijn, maakt positie en rondetijden niet eens zoveel uit. Zelfs met een 7de plek in mijn laatste race kreeg ik er nog 0.14 sr erbij.

• aaikman
  • Laatst online: 20:59
quote:
dabelg schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:49:
[...]
zeg het wordt weer zo'n fanatec heisa. :+
jezus man wanneer kan die gast nu eens een fout toegeven 8)7

net even pocono getest voor de eerste maal wat is dat zwoegen seg, t1 10x in het hek gehangen ... maar na een 15-tal ronden toch eens rond gekomen ... ik heb op de setup site ff de setup geupload ... is met 40l brandstof en ik vermoed nog voor wat verbetering vatbaar, ik zal er morgen niet bij zijn wegens te weinig tijd :( dus vandaag maar eens een poging gewaagd (is afkooksel van MDF setup)

pocono s12013_R_Q

MyIracingProfile

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:32
quote:
aaikman schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:58:
[...]

jezus man wanneer kan die gast nu eens een fout toegeven 8)7

net even pocono getest voor de eerste maal wat is dat zwoegen seg, t1 10x in het hek gehangen ... maar na een 15-tal ronden toch eens rond gekomen ... ik heb op de setup site ff de setup geupload ... is met 40l brandstof en ik vermoed nog voor wat verbetering vatbaar, ik zal er morgen niet bij zijn wegens te weinig tijd :( dus vandaag maar eens een poging gewaagd (is afkooksel van MDF setup)

pocono s12013_R_Q
De setup die ik heb geupload met wing 2-4 (kies een waarde die je lekker vind) is goed voor een 1:25.888 hier de resultaten:
http://members.iracing.co...&subsessionid=7437690
Ik zal morgenavond je setup ook ff testen.
Jammer dat je er niet bij bent. ;(

De sessie van donderdag as. is verworden tot een GoT-iRacing-School afgesloten met 2 races!
Eerste GoT-iRacing School van 2013!
Een headset / voice mogelijkheid is wel handig. Meest handig is joinen op onze TS server!

JoepW wijzigde deze reactie 03-02-2013 19:14 (3%)

Alles over iRacing | iRacing Profiel

• thorgal21
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21:49

thorgal21

Forum Noob

Ik heb me zojuist aangemeld voor dit spel :3 Ben zeer benieuwd! Heb de actie van 3 maanden voor 1 maand gedaan, is even kijken hoe dit spel mij bevalt ;)

EDIT: laat maar zitten, ik was bezig met dit bericht terwijl ik met de sign-up bezig was, maar je moet persee met een credit card betalen, zelfs als je via paypal betaald. Jammer :'(

thorgal21 wijzigde deze reactie 03-02-2013 19:25 (37%)

|Tell me that you'll open your eyes | http://www.youtube.com/watch?v=fk1Q9y6VVy0 |

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 01:18

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

Je kan beter de Cadillac aanbieding pakken. 3 maanden gratis plus 3 banen waar je normaal voor moet betalen.
Cadillaccupracing.com dacht ik.

Voor PayPal heb je niet perse creditcard nodig. Iemand zei laatst dat je tegenwoordig met iDeal kan betalen.

Niellie41 wijzigde deze reactie 03-02-2013 19:33 (13%)

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | Racing Lions

• rottentomato
Ik heb met paypal betaald zonder CC, via https://www.money2.nl/ heb ik het geld op mijn paypal account opgewaardeerd met iDEAL. Kan zijn dat je wel verplicht een geverifieerd account moet hebben.

• Nickrsd
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:01
ik heb ook een week geleden dit spel angeschaft. Via money2you geld op paypal gezet(ideal) en toen sign up op iracing.com. Let er wel op tijdens het aanmelden dat je het hokje "paypal" aan klikt. Dat ging bij mij de eerste x fout, toen gad hij aan dat ik alleen via CC kon betalen.

Je kan echt via paypal betalen.

• TuxieDeni
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 19:46
Zo! ik heb ook maar eens even geklikt, ik ben er donderdag ook wel bij als het goed is.
Vind het een leuk idee en heb er nu al zin in!

Ohja en wat Joep zegt, je moet zowiezo op TS komen al is het maar om te lachen :p

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01:16
Wat een ongelofelijk sneue video is dat van ISR zeg....
Ik snap best dat je (ook al heb je volledig ongelijk) op het moment wel gefrustreerd kan zijn, maar dat je het daarna ook nog in je eigen show gaat monteren... ai ai ai...
Ik krijg wel zin om hem even te protesten bij iRacing eigenlijk.

Anyway zojuist wel weer een gave Proto+GT open race gehad zeg. Blijft toch mooi die lange races met een vol veld.
Volgens mij heb ik DD wel een keer of 30 ingehaald en op het laatst had ik pas door dat Nick ook nog rondreed toen hij na m'n stop vlak achter me zat :+
http://members.iracing.co...&subsessionid=7439150

My iRacing - TourCoach parser - Specs

• NickThissen
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:03
quote:
Red Baron schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:18:
Anyway zojuist wel weer een gave Proto+GT open race gehad zeg. Blijft toch mooi die lange races met een vol veld.
Volgens mij heb ik DD wel een keer of 30 ingehaald en op het laatst had ik pas door dat Nick ook nog rondreed toen hij na m'n stop vlak achter me zat :+
http://members.iracing.co...&subsessionid=7439150
Jaja wrijf het er maar in dat ik langzamer ben :+
Was een leuke race inderdaad, was aan het begin een beetje bang dat ik met niemand mee kon, maar kon toch bij Dennis blijven en door traffic af en toe inhalen. Paar leuke momentjes gehad, af en toe erg druk in traffic. Leuk dat de verhoudingen realistisch waren (veel meer GTs). Gelukkig vielen de HPDs bij de bosjes uit en kon ik toch nog 3e pakken :)

Mijn iRacing profiel

• ScrooLoose

ScrooLoose

-Gibberish-

Net m'n tijd verbeterd op Summit Point, 1,25:8**.
Het begint eindelijk een beetje te komen daar, remmen en insturen gaat al een stuk beter.
Er moet zeker nog een halve seconde af kunnen.

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:18

Phydomir

Dennis

quote:
NickThissen schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:29:
[...]

Jaja wrijf het er maar in dat ik langzamer ben :+
Was een leuke race inderdaad, was aan het begin een beetje bang dat ik met niemand mee kon, maar kon toch bij Dennis blijven en door traffic af en toe inhalen. Paar leuke momentjes gehad, af en toe erg druk in traffic. Leuk dat de verhoudingen realistisch waren (veel meer GTs). Gelukkig vielen de HPDs bij de bosjes uit en kon ik toch nog 3e pakken :)
Het was jammer dat het verkeer ons een beetje uit elkaar dreef want volgens mij was onze pace redelijk gelijk. Paar keer leuk deur aan deur. Kwam op het eind nog wel ineens snel dichterbij maar toen was de race afgelopen :P

Dan iets heel anders. Ik ben mijn aan het oriŽnteren op een 3 scherm set-up en ben benieuwd wat hier de meningen zijn wat betreft 120Hz schermen. Eigenlijk in iedere review lijkt iedereen laaiend enthousiast en geven ze aan dat als je het eenmaal hebt je nooit meer anders wil. Ik vind echter wel dat het een behoorlijke meer prijs met zich mee brengt, ruim 2x zo duur tikt aardig aan met 3 schermen.

Twitch | Youtube | iRacing

• NickThissen
quote:
Phydomir schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:37:
[...]

Het was jammer dat het verkeer ons een beetje uit elkaar dreef want volgens mij was onze pace redelijk gelijk. Paar keer leuk deur aan deur. Kwam op het eind nog wel ineens snel dichterbij maar toen was de race afgelopen :P
Klopt. Nadat ik je ingehaald had had ik even pech met traffic waardoor je erg dichtbij bleef, maar paar rondjes later had ik even alles mee en kon ik 3-4 seconden wegrijden. Had je nieuwe banden genomen bij de stop? Want je kwam inderdaad wel snel terug na de stop. Ik had een voorsprong van 11 seconden, en omdat ik niet helemaal zeker wist of ik wel genoeg fuel had heb ik eventjes een beetje zitten sparen. Maar na een rondje zat je alweer op 7 seconden ofzo en toen ben ik maar gauw weer door gaan rijden anders had je me nog ingehaald :+

Mijn iRacing profiel

• josh-hill
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 27-09 21:34
Na de gefaalde Rohloff livery voor m'n Corvette, nu maar met de McLaren aan de slag gegaan. Mist nog wat stickertjes en zo, maar is toch al grotendeels af denk ik zo.

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/531684_10151724395734616_2091949328_n.jpg

• JoepW
quote:
ScrooLoose schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:31:
Net m'n tijd verbeterd op Summit Point, 1,25:8**.
Het begint eindelijk een beetje te komen daar, remmen en insturen gaat al een stuk beter.
Er moet zeker nog een halve seconde af kunnen.
Moet je het WR zoeken van een Rookie. Is volgens mij ca. 2 sec. Sneller ;)
Heb het ff opgezocht: 1:23.788 om precies te zijn.

JoepW wijzigde deze reactie 03-02-2013 20:47 (6%)

• Phydomir

Phydomir

Dennis

quote:
NickThissen schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:39:
[...]

Klopt. Nadat ik je ingehaald had had ik even pech met traffic waardoor je erg dichtbij bleef, maar paar rondjes later had ik even alles mee en kon ik 3-4 seconden wegrijden. Had je nieuwe banden genomen bij de stop? Want je kwam inderdaad wel snel terug na de stop. Ik had een voorsprong van 11 seconden, en omdat ik niet helemaal zeker wist of ik wel genoeg fuel had heb ik eventjes een beetje zitten sparen. Maar na een rondje zat je alweer op 7 seconden ofzo en toen ben ik maar gauw weer door gaan rijden anders had je me nog ingehaald :+
Jup. 21KG fuel en nieuwe bandjes.
Ik had juist voor mijn stop dat alles qua verkeer tegen leek te zitten. Vaak in de esses behoorlijk moeten inhouden en dat kost je dan gelijk 1-1,5s.
Ook bewees deze race maar weer dat je in MC racing met gezond verstand soms net zo ver komt als met een extreem goede pace. Ik had eigenlijk die top5 niet verwacht maar als voor je iedereen zich verslikt in de langzamere klassen.

• JoepW
quote:
josh-hill schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:42:
Na de gefaalde Rohloff livery voor m'n Corvette, nu maar met de McLaren aan de slag gegaan. Mist nog wat stickertjes en zo, maar is toch al grotendeels af denk ik zo.

[afbeelding]
Mooi ;)

• ScrooLoose

ScrooLoose

-Gibberish-

quote:
JoepW schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:42:
[...]

Moet je het WR zoeken van een Rookie. Is volgens mij ca. 2 sec. Sneller ;)
Heb het ff opgezocht: 1:23.788 om precies te zijn.
Ik had het gezien ja, maar ik ging even uit van mijn potentieel talent :+
Denk niet dat ik die tijden ooit ga halen :)

• Arfman
  • Laatst online: 18:37

Arfman

Drome!

Zometeen weer de GT Challenge op Spa. 64 inschrijvingen zag ik al, kijken hoe het dit keer gaat. Ben normaal niet zo'n Spa fan maar dit gaat nog niet vervelen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Niellie41

Niellie41

Als de P&GT race van 22:30 nog een beetje goed gevuld raakt, doe ik die mee. Daarna de Super Bowl kijken :D

• Arfman

Arfman

Drome!

*RAGE*

G*dv*&rd*mm* wat doen er toch mongolen mee aan iRacing. Mensen waarvan je niet snapt dat ze de coherentie hebben om elke dag hun kleren aan te trekken en naar hun werk te gaan, laat staan genoeg geld verdienen om een PC met iRacing erop te kunnen betalen.

Spa, GT Challenge. Het gaat uiteraard weer mis in turn 1, maar wonderwel weet ik de chaos te ontwijken. Helaas vind Alex Sturm dat hij voor me hoort en wurmt zich langs me met een contact als gevolg. Daarna verremt hij zich en tikt mij in het rond. Daar knalt weer iemand bovenop in Bus Stop. Ik lig ondertussen helemaal achteraan en bijt me vast in het stuur. Ik haal een paar mensen in maar in Les Combes word ik wederom rondgetikt van achteren. Gast excuseert zich maar ik sta stil, midden op de baan. Dat gaat een paar Ford GT's goed af, maar iemand in een McLaren blijft gewoon vol door knallen en probeert door me heen te rijden. Auto helemaal naar z'n grootje.

Heb de betrokkenen gezegd wat ik van hun verstandelijke vermogens vind (of het gebrek eraan) en ben gequit. Niet netjes, ben er ook niet trots op, maar dit is de 5e race dit weekend die zo eindigt en ik had er met de beste wil van de wereld helemaal niets aan kunnen doen. Als dit zo doorgaat laat ik die GT Challenge lekker voor wat het is en ga de SM/Radical rijden. Ongelooflijk.

• Ruud Mulders
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:33
quote:
Phydomir schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:37:
[...]

Dan iets heel anders. Ik ben mijn aan het oriŽnteren op een 3 scherm set-up en ben benieuwd wat hier de meningen zijn wat betreft 120Hz schermen. Eigenlijk in iedere review lijkt iedereen laaiend enthousiast en geven ze aan dat als je het eenmaal hebt je nooit meer anders wil. Ik vind echter wel dat het een behoorlijke meer prijs met zich mee brengt, ruim 2x zo duur tikt aardig aan met 3 schermen.
Tja wat moet ik zeggen, je wordt er niet heel veel sneller van. Tijdens het rijden kijk je wel veel verder de bocht in en dat is fijn als er iets gebeurd voor je. Ik rijd zelf met 3 goedkope schermen, wel full HD , AOC 's

Maar goed is een kwestie van wanneer je tevreden bent denk ik. Het zou mij in ieder geval niet 2x de prijs waard zijn. Zou het geld eerder uitgeven om de fps op orde te krijgen.

edit: Zou in ieder geval niet meer terug willen naar 1 scherm!!!

Ruud Mulders wijzigde deze reactie 03-02-2013 21:26 (3%)

(Mijn iRacing profiel)

• Fragbeestje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:31
Ben even bezig met de Riley op Daytona maar m'n tijden van 1:40:xxx zijn nog niet echt goed.

ook een redelijk onderstuurde setup van op het forum genomen.

@DaBelg : jij nog een goeie setup.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• dabelg
  • Laatst online: 19:25
quote:
Fragbeestje schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:28:
Ben even bezig met de Riley op Daytona maar m'n tijden van 1:40:xxx zijn nog niet echt goed.

ook een redelijk onderstuurde setup van op het forum genomen.

@DaBelg : jij nog een goeie setup.
ik heb teamsetup :( kan niet sharen

Mijn iRacing profiel

• Fragbeestje
ah ok :)

en is ie snel? ;)

zit op TS trouwens

Fragbeestje wijzigde deze reactie 03-02-2013 21:30 (27%)

• dabelg
quote:
Fragbeestje schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:30:
ah ok :)

en is ie snel? ;)

zit op TS trouwens
denk het wel mathias was 4 des topsplit en ik vrijdag 2des :p

Mijn iRacing profiel

• Streskip
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 30-09 15:40

Streskip

Carlos

Denk dat ik zo om 11 uur de GT Challenge ga doen. Vannacht ook geprobeerd maar had ik dus beter niet kunnen doen. Was te moe. Kwalificatie ervoor gedaan, als 1ste gestart maar mistte mijn rempunt 2 keer waardoor ik 2x 5e kwam te liggen. Na de eerste keer kwam ik weer voor op te liggen, 2e keer was ik mezelf nogal beu. Laatste ronde nog kans om 2 gasten in te halen, remt die in Eau Rouge op een punt waar ik het totaal niet verwachtte, moest uitwijken en dus slow down ivm afsnijden door die uitwijk actie |:( Maar kon weinig anders, kan moeilijk tegen die gast aanrijden :9

Hopelijk vanavond geen herhaling hiervan..

The squeeky wheel gets the grease.

• Niellie41

Niellie41

Lijkt er op dat de P&GT race goed gevuld is.
Mijn laatste kans deze week op een goed resultaat.

• Red Baron
quote:
Phydomir schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:45:
[...]
Jup. 21KG fuel en nieuwe bandjes.
Ehm... kan dat tegenwoordig weer dan?
Volgens mij was het altijd zo dat als je banden ging wisselen dat dat pas vanaf ongeveer 30+ kg nuttig was, omdat anders het wisselen langer duurde dan het tanken.
Heb tijdens mijn stop dus ook geen bandjes genomen in die race :)

• NickThissen
quote:
Red Baron schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:14:
[...]

Volgens mij was het altijd zo dat als je banden ging wisselen dat dat pas vanaf ongeveer 30+ kg nuttig was, omdat anders het wisselen langer duurde dan het tanken.
Volgens mij duurt het nog steeds net zo lang als 30kg, vandaar dat mijn voorsprong ook van 3-4s naar 11s ging na de pitstops denk ik (ik had 20kg getankt en geen banden). Ik had ook nog een enorm slechte entry want kwam net een groepje corvette's tegen die me er niet zomaar voorbij lieten dus ben er maar achter gebleven bij de laatste 2 bochten.

Mijn iRacing profiel

• Streskip

Streskip

Carlos

Woohoo! Super vette race gehad 8) Als 2e gestart en na 5 laps kon ik de nummer 1 niet meer bij houden, die bleef ronde 5 seconde voor me. De gene achter me bleef rond de 3 seconde maar op het einde zaten de achterblijvers me niet zo lekker, vervelende plekjes, uiteindelijk scheelde het 0,117 seconde _/-\o_

Ik ben happy! :9~
http://members.iracing.co...7440973&custid=104531

• Niellie41

Niellie41

Gefeliciteerd Carlos :D

4 keer is scheepsrecht!
Een goede tweede plaats gehaald in de race. In het begin van de race waren er 2 andere Corvette's achter me en door verkeer bleven bij elkaar. Ik lag toen 3e. Toen had ik geluk met het verkeer en kon ik een gat slaan van 3 seconden.

Ongeveer halverwege de race vielen P1 en 2 weg, maar achter me kwam Kieron snel dichterbij.
Hij haalde mij in en daarna liep hij langzaam uit.
Bij de pitstops had hij een voorsprong van 6 seconden, na mijn stop weer 4 sec.
Helaas was hij toch echt een maatje te groot voor me. Toen ik zag dat ik makkelijk tweede kon worden, heb ik het rustiger aan gedaan.
133 punten voor het kampioenschap, daar kan ik mee leven :P
Helaas wel 1 lullige inc, anders had ik (weer) een clean race award.
http://members.iracing.co...=7440730&custid=64876

In ronde 26 had ik nog een gaaf momentje:
https://dl.dropbox.com/u/11193518/iRacing%20pics/WG1.jpg

https://dl.dropbox.com/u/11193518/iRacing%20pics/WG2.jpg

Nu Super Bowl tijd :D

• Streskip

Streskip

Carlos

Thanks Niel! Jij ook lekker bezig geweest :D Wel zuur van die inc ;(

Edit:
Met wat voor stoel rijden jullie? Ik heb nu een Playseat maar dat is net alsof je op een plank zit. Mis ook ondersteuning voor m'n benen zoals een echte race stoel dat wel heeft. Krijg ook last van mijn rug in dit ding. Zo ga ik nooit 2uur of langer volhouden.. De Fanatec CSL heeft dit wel maar ding is net uit, weinig ervaringen mee. Daar zit je wel echt 'in' inplaats van 'op'.

Ik zie dat de Fanatec CSL een herproductie is van de Rinoseat GTR, als iemand daar ervaring mee heeft hoor ik het heel graag :)

En weet iemand evt waar ik stoeltjes kan 'proeven'?

Streskip wijzigde deze reactie 04-02-2013 01:53 (89%)

• Nickrsd
ik heb de laatste dagen gevuld met de mx 5 cup. ik join dan sessions.
hoe werkt dat eigenlijk om mee te doen met zo current season? of doe je daar automatisch aan mee als je een session speelt..? ik heb wel een hele slechte rating opgebouwd laatste tijd:( veel incidents.. maar vaak mede door knullige omstanders.

vanaf 5-2 op yokohame full met de mx5, ben benieuwd.. een niewe baan! wel zin in.
maar hoe werkt dat dan precies met het joinen van een season?

• Niellie41

Niellie41

De punten die je tijdens officiŽle races haalt, tellen automatisch mee voor het seizoen.

Als je de Mazda Cup kiest bovenin, is er een knopje 'stats'. Daar zie je de tussenstand.

Niellie41 wijzigde deze reactie 04-02-2013 02:27 (34%)

• Nickrsd
is elke session een officiele race? ik ben een paar in top 3 geeindigd.. maar die punten voor nummer 1(geloof 76punten) zijn er bij mij niet opgeteld.. ik sta laatste:P met dikke inc. maar mn championship punten zijn altijd erbij geteld dan. dan zullen dat wel geen officiele races zijn.

• Niellie41

Niellie41

Elke race is officieel. Maar niet alle races tellen mee.
Als ik het goed heb telt nu 1/4 van je races mee. Dus als je 4 races rijdt, telt je beste resultaat. Als je 8 races rijdt die week, is het gemiddelde van je twee beste races het aantal punten voor het kampioenschap.
Enzovoorts.

Hoe veel punten je haalt in een race ligt weer aan de SoF van het veld. Dat geeft aan hoe 'sterk' het veld is.
Hoe hoger de SoF, hoe hoger de gemiddelde van iedereens iRating.

Je haalt veel incs elke race. Je moet niet te veel racen in de rookie klasse. Daar komen ongelukken van.
Je moet juist zo clean mogelijk rijden.

Niellie41 wijzigde deze reactie 04-02-2013 03:09 (13%)

• Nickrsd
ik zal idd maar is meer clean races rijden ja. anders gaat het nooit vooruit

• NickThissen
In rookie class moeten er minstens 6 mensen zijn voordat de race officieel is. Voor hogere klasses is dat 8 mensen. Voor multiclass zelfs 10 (behalve inRacing dinges series, die is ook 8). In een race die niet officieel is krijg je geen irating of championship points, maar wel safety rating (echter wel maar een factor 0.35 van normaal) dus die kun je veilig quitten zonder puntenverlies, of je kunt toch rijden voor wat extra SR.

Mijn iRacing profiel

• DutchDevil79
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:07

DutchDevil79

I race, therfore I am

quote:
Niellie41 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 00:03:

In ronde 26 had ik nog een gaaf momentje:
[afbeelding]

[afbeelding]
Cool dat zier er uit als mijn moment tijdens de race van 18:30. Was alleen toen twee Ford GTs (waaronder ik dus) waar dus even een HPD tussendoor vliegt. G

Ik had gister dus maar de race van 18:30 in de Proto GT op Watkins Glen gedaan om toch nog te proberen wat meer punten te scoren in de Ford GT. Had eerder in de week 2x de pech in een crash te zitten waardoor ik nog niet optimaal gescoord had. Race splitte zowaar en zat met 39 man in de top split. Zat in de race samen met Nick en Paul. Waarbij hun beide in de HPD zaten. Waren 14 Ford GTs in de room :) :) dus meer dan genoeg concurrentie en ook niet de minste rijders. Startte daardoor ook op p8.
Bij de start verloor ik een positie en na een klein foutje in ronde 3 lag ik zelfs 10de. Daarna men ritme proberen te vinden en lekker aangehaakt bij een groepje Ford GT's voor me die aan het vechten waren. Die zaten echter wel erg dicht op elkaar en dat ging dus goed mis. Ze spinde met zen allen voor men neus en ik ging zowaar een keer de goede kant op en kon er zowaar langs sturen. Weet nog steeds niet hoe ik dat voor elkaar kreeg want zat er echt maar 1 seconde achter toen het gebeurde. Zelfs geen incje opgelopen. Daarna dus in een klap 3 plekken gewonnen en op P7 beland. Viel daarna wel in een gaatje want degene voor me ree 6 seconde los nu en achter me had ik op 3 seconde iemand zitten. Die ook niet dichterbij kwam. Zo rond gereden tot de pitstops aan het einde van de race. Daar een splash en dash gedaan waardoor ik op p6 uit de pits kwam. Echter wel met maar 2 seconde voorsprong op de nr 7 die wel erg snel dichtbij kwam (nieuwe bandjes?). Maar met nog 4 rondjes of zo tot het einde van de race was ik niet van plan men 6de plek kado te geven. Verdedigde volle bak op rechte stuk na de esses. Waardoor we 2 wide de volgende bocht in gingen (waar dus die HPD nog even tussendoor vloog). Dat ging allemaal goed echter bocht erna kwam Roderic in een HPD nog een keer buitenom wat dus mis ging. Ik liet wat ruimte binnenin omdat ik niet zeker wist of de Ford GT achter me ernaast zat. Echter hield Roderic zen auto vrij strak om de bocht en schraapte die dus mijn auto bij de exit. Hij verloor de controle en knalde vol in de Ford GT achter me. Ik kon gelukkig door zonder schade (alleen 4 incs) en had zo wel makkelijk men 6de plek te pakken. Zo nog 144 puntjes gescoord en met zo'n veld nog wat Irating gewonnen ook.

Middags trouwens ook nog geoefend op Pocono met de McLaren en dat was leuk.Kan een leuke race worden vanavond. Erg uitdagende baan. Ree uit eindelijk een 1.25.888 in die sessie.

iRacing Profiel

• DutchDevil79
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:07

DutchDevil79

I race, therfore I am

quote:
Streskip schreef op maandag 04 februari 2013 @ 00:13:
Thanks Niel! Jij ook lekker bezig geweest :D Wel zuur van die inc ;(

Edit:
Met wat voor stoel rijden jullie? Ik heb nu een Playseat maar dat is net alsof je op een plank zit. Mis ook ondersteuning voor m'n benen zoals een echte race stoel dat wel heeft. Krijg ook last van mijn rug in dit ding. Zo ga ik nooit 2uur of langer volhouden.. De Fanatec CSL heeft dit wel maar ding is net uit, weinig ervaringen mee. Daar zit je wel echt 'in' inplaats van 'op'.

Ik zie dat de Fanatec CSL een herproductie is van de Rinoseat GTR, als iemand daar ervaring mee heeft hoor ik het heel graag :)

En weet iemand evt waar ik stoeltjes kan 'proeven'?
Ik zit nog gewoon op men bureaustoel achter een bureau. >:) Maar ook lange races gaat daar nog op.

iRacing Profiel

• Nickrsd
maar dus elke race met de minimale startgrid aan players is dus wel officieel..? of hoe kan je dan zie dat een race wel officieel is?
quote:
NickThissen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 07:24:
In rookie class moeten er minstens 6 mensen zijn voordat de race officieel is. Voor hogere klasses is dat 8 mensen. Voor multiclass zelfs 10 (behalve inRacing dinges series, die is ook 8). In een race die niet officieel is krijg je geen irating of championship points, maar wel safety rating (echter wel maar een factor 0.35 van normaal) dus die kun je veilig quitten zonder puntenverlies, of je kunt toch rijden voor wat extra SR.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

quote:
Red Baron schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:14:
[...]

Ik stond denk ik een seconde 5 langer stil dan dat hij aan het tanken was. Echter direct de ronde erna was ik 1,5s sneller dan mijn persoonlijk snelste ronde. Voor mijzelf vind ik het dan wel de moeite waard.
quote:
Nickrsd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:44:
maar dus elke race met de minimale startgrid aan players is dus wel officieel..? of hoe kan je dan zie dat een race wel officieel is?

[...]
Als je de server joined kun je rechts bovenin naast het circuit logo het aantal ronde zien, daaronder staat ook of een race officieel is.

Phydomir wijzigde deze reactie 04-02-2013 08:58 (25%)

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:37

BM

Moderator Spielerij

Burn that Metal

quote:
Phydomir schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:57:
[...]

Als je de server joined kun je rechts bovenin naast het circuit logo het aantal ronde zien, daaronder staat ook of een race officieel is.
Of even kijken naar de tekst onder de Join knop. Als daar Witdraw staat is ie niet official, staat daar Forfeit is ie wťl official :)

Xbox Gamercard | iRacing profiel
Even the dark has a silver lining

• Hoogie2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:38

Hoogie2004

Whohooooo

Er staat alleen 'Forfeit' in de laatste 1,5 minuut ofzo dacht ik. Nooit geweten dat dat alleen is als ie official is.

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• Red Baron
quote:
Phydomir schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:57:
[...]
Ik stond denk ik een seconde 5 langer stil dan dat hij aan het tanken was. Echter direct de ronde erna was ik 1,5s sneller dan mijn persoonlijk snelste ronde. Voor mijzelf vind ik het dan wel de moeite waard.
Het is lastig om de pace voor en na een pitstop te vergelijken in zo'n MC serie vanwege het traffic wat je altijd hebt, maar het is volgens mij absoluut niet zo dat je met nieuwe banden en een 1/3 tank ineens 1,5 seconde harder gaat rijden.

Als ik naar je ronde tijden kijk is op je snelste ronde na de rest ook niet heel veel sneller dan voor je stop toch?
Heb in mijn race het helaas niet heel goed kunnen checken of ik nou langzamer was omdat ik in m'n eerste volledige ronde na m'n stop de muur schampte bij het uitkomen van de laatste bocht.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

quote:
Red Baron schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:16:

Als ik naar je ronde tijden kijk is op je snelste ronde na de rest ook niet heel veel sneller dan voor je stop toch?
Heb in mijn race het helaas niet heel goed kunnen checken of ik nou langzamer was omdat ik in m'n eerste volledige ronde na m'n stop de muur schampte bij het uitkomen van de laatste bocht.
Dat klopt, maar dat komt ook door traffic. In de auto kan je tijdens de ronde op het display de lapdelta zien en daar uit kon ik opmaken dat ik wel degelijk een stuk sneller was op nieuwe banden.

• Red Baron
Was dat de hele stint of alleen de eerste paar ronden? (toen de banden nog wat kouder waren zeg maar)

• Phydomir

Phydomir

Dennis

quote:
Red Baron schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:46:
Was dat de hele stint of alleen de eerste paar ronden? (toen de banden nog wat kouder waren zeg maar)
Eigenlijk wel de hele stint. Ik heb sowieso dat ik de eerste ronde op nieuwe banden niet perse sneller ben. Vooral omdat ik zowel in de HPD als in de McLaren merk dat op koude banden de auto een stuk overstuurder is dan met banden die wat warmer zijn.

• NickThissen
Ik heb het nooit exact uitgezocht, maar voor m'n gevoel is het gewoon sneller om zo laat mogelijk te stoppen en zo kort mogelijk in de pits te staan. Deze strategie werkt totaal niet voor bijvoorbeeld de F1 omdat je daar een veel kortere pitstop hebt en een veel grotere penalty om met veel fuel te rijden. In de HPD merk je de fuel niet zo veel en de pitstop duurt veel te lang.

Ik heb in mijn stop volgens mij 22kg getankt waarvan ik nog iets van 8 kg over had aan het eind, dus 16kg bijtanken ofzo is ook ruim voldoende en dan is je stop ongeveer de helft dan een stop waarbij je nieuwe banden neemt. Ik denk niet dat ik die tijd terug kan winnen in de 7-8 rondjes ofzo die je nog moet na de stop.

Maar het is wel interessant om een keer goed uit te zoeken, gewoon in private testing zonder traffic, want een goeie pitstop strategie kan toch wel wat schelen. Het is ook belangrijk om goed op te letten hoeveel verkeer er voor je zit als je je stop nadert, mocht je net een grote groep GTs ~10 seconden voor je zien dan kun je misschien beter een rondje te vroeg pitten, anders heb je een enorm langzame inlap en dat kost je ook veel tijd.

Mijn iRacing profiel

• dabelg
voor mensen met win8 "heb denk ik stutter probleem gevonden" (gaan vanavond tool eens draaien)

--------------------------------------------------------------------------------

probleem gevonden handig voor mense die WIN8 draaien "downgraden als je kan"

zie : http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2250925

dabelg wijzigde deze reactie 04-02-2013 12:52 (5%)

Mijn iRacing profiel

• Nickrsd
nog een klein vraagje over time trial, ik doe nog de mx5.
nu moet je op summit 7 laps rijden. dat heb ik net gedaan, had 8 rondjes inc free gereden.
dus ik stop en ga trug naar de site. kijken hoeveel SR ik erbij krijg.

krijg je dan niks erbij? moetje dat halve uur helemaal vol rijden..?
Ik had mn required laps incident free wel gereden..

• Phydomir

Phydomir

Dennis

quote:
Nickrsd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:37:
nu moet je op summit 7 laps rijden. dat heb ik net gedaan, had 8 rondjes inc free gereden.

Je krijgt er als het goed is wel iets bij. Echter krijg je in TT maar de helft van de SR die je in een race zou krijgen. Het schiet dus niet echt op. Je kan beter gewoon gaan racen.

• Fragbeestje
quote:
dabelg schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:52:
voor mensen met win8 "heb denk ik stutter probleem gevonden" (gaan vanavond tool eens draaien)

--------------------------------------------------------------------------------

probleem gevonden handig voor mense die WIN8 draaien "downgraden als je kan"

zie : http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2250925
@DaBelg : hopelijk toont dit idd aan wat je probleem is.
Heb zelf ondertussen bij meerdere mensen aan hun nieuwe pc'tje moeten gaan sleutelen omdat ze geen hol snappen van heel die Windows 8... en ik kan er wel inkomen.... vind het een ontzettend bagger systeem.
Dat ze dit ontwerpen voor tablets dan snap ik het nog... maar voor de gewone gebruiker en dan zeker voor bedrijven vind ik het een dikke flop. Zijn zat mensen die al teruggegaan zijn naar windows 7.

ivm iRacing zal het een rustige week worden...
heel de week door geen tijd 's avonds (misschien deze avond heel eventjes) en vanaf vrijdag op weekend met 20 andere feestbeesten *O*

• Arfman

Arfman

Drome!

Heb tot nu toe 2 keer gehad dat ik geen FFB had ingame en zaterdag registreerde hij alleen volgas bij de pedalen, al het andere niet. Keer uit de sim, geblazen in de pedalen en toen deed hij het weer dus ik weet niet of dat soft- of hardwarematig is, maar het eerste probleem wel, dat had ik in Windows 7 nooit.

Als het eenmaal draait (met FFB) gaat het vlekkeloos, dat wel. Verder is de Windows 8 interface uitermate kansloos, die zie ik alleen vlak na het opstarten.

• BM

BM

Moderator Spielerij

Burn that Metal

quote:

Een TR sessie duurt een half uur, pas na dat half uur zal de uitslag bekend zijn, en dus ook de TT Rating en SR wijzigingen.

• JoepW
quote:

En ik raad je aan de hele sessie door te rijden. Dat levert in ieder geval nog iets op. Nu heb je maar 7 rondjes gereden ;)

• Red Baron
quote:
NickThissen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:14:
Ik heb in mijn stop volgens mij 22kg getankt waarvan ik nog iets van 8 kg over had aan het eind, dus 16kg bijtanken ofzo is ook ruim voldoende en dan is je stop ongeveer de helft dan een stop waarbij je nieuwe banden neemt. Ik denk niet dat ik die tijd terug kan winnen in de 7-8 rondjes ofzo die je nog moet na de stop.
Ehm.. weet je dat wel heel zeker Nick?
Ik had 23 kg bij getankt en had nog 3 kg over op de finish namelijk.
Nou geloof ik best dat je zuiniger kan zijn door je rijstijl en draft bijvoorbeeld, maar dat je daarmee 6kg (3 rondes) zou kunnen besparen lijkt me heel erg sterk.

https://dl.dropbox.com/u/4903492/got/hpd_watkins_fuel.png

• ZeeZeiler
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 01:19
Hoeveel ronden kun je met de McLaren rijden op Pocono wanneer je 50% benzine hebt?

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
quote:
Red Baron schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:16:
[...]

Ehm.. weet je dat wel heel zeker Nick?
Ik had 23 kg bij getankt en had nog 3 kg over op de finish namelijk.
Nou geloof ik best dat je zuiniger kan zijn door je rijstijl en draft bijvoorbeeld, maar dat je daarmee 6kg (3 rondes) zou kunnen besparen lijkt me heel erg sterk.
Vreemd... Ik heb geen telemetry om het na te checken maar ik weet vrij zeker dat ik 22 kg heb getankt en nog 3.8 rondjes over had volgens mij F4 scherm (dat zal dus iets van 6 kg geweest zijn). Ook met 60 kg begonnen. Ik heb wel een rondje later gepit dan jij, ik weet niet of dat tactisch was vanuit jou kant of had je echt geen rondje meer kunnen doen? Ik had nog precies 1 rondje over volgens F4 toen ik ging pitten (dat vond ik iets te riskant anders had ik er nog eentje door gereden). Daarna heb ik ~1.5 rondje zitten sparen (fuel map 1) maar dat zal ook geen 3 rondjes opgeleverd hebben...

Mijn iRacing profiel

• Nickrsd
ik keek net ff terug wat er bij is gekomen, +0,45 voor 7 rondjes..
In een normale race waar het lekker gaat komt er maar max +0,15 bij.

Dus er komt redelijk wat bij ook al doe je maar 7/8 rondjes maken. schijnbaar.. :9
Beter als die rookie races waar je al botsauto's rijdt.
quote:
JoepW schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:09:
[...]

En ik raad je aan de hele sessie door te rijden. Dat levert in ieder geval nog iets op. Nu heb je maar 7 rondjes gereden ;)

• Arfman

Arfman

Drome!

quote:
Nickrsd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:07:
ik keek net ff terug wat er bij is gekomen, +0,45 voor 7 rondjes..
In een normale race waar het lekker gaat komt er maar max +0,15 bij.

Dus er komt redelijk wat bij ook al doe je maar 7/8 rondjes maken. schijnbaar.. :9
Beter als die rookie races waar je al botsauto's rijdt.

[...]
Zat je niet net op b.v. 2.9 en ben je nu 3.4? Bij wisseling van SR klasse krijg je er een aantal punten bij om ervoor te zorgen dat je niet meteen weer terugvalt.

• Niellie41

Niellie41

Je krijgt 0.4 SR er bij als je door een heel punt gaat. En andersom ook. Als je terug valt, gaat er 0.4 er af.

• NickThissen
Dan ben je vast door een heel punt heen gegaan (bijv van 2.xx naar 3.xx), dan krijg je namelijk 0.40 bonus er bij. Dus je hebt eigenlijk maar 0.05 gewonnen. In TT tellen incidents maar voor een factor 0.35 mee. Het is wel een redelijk veilige manier om SR te scoren omdat je niet zo afhankelijk bent van andere mensen, maar ten eerste duurt het gewoon veel langer, en ten tweede leer je er niks van, het punt van rookie class is om te leren hoe je om moet gaan met verkeer om je heen en hoe je jezelf buiten gevaarlijke situaties houd. Soms kun je er misschien echt niks aan doen als iemand je aan rijdt, maar heel vaak kun je het zien aankomen en kun je jezelf uit de voeten maken voor hij de kans krijgt. Je moet een beetje leren aanvoelen hoe de ander rijdt, als je denkt dat hij veilig kan rijden dan kun je met hem vechten voor positie, denk je dat hij dat niet kan dan laat hem lekker gaan en kijk hem vanzelf de vangrail in vliegen :) Als je al je SR met time trials bij elkaar schraapt heb je niks geleerd en kom je in de hogere klassen in de problemen. Iedereen moet door de rookies heen, het is even doorbijten maar je leert er wel veel van waar je later alleen maar profijt van hebt.

Dit is trouwens (uit m'n hoofd) met welke factor SR meetelt in verschillende sessies:
Race: 1
Onofficiele race: 0.35
Warmup voor race: 0.5
Qualificatie: 0.5
Time trial: 0.35
Practice: 0

NickThissen wijzigde deze reactie 04-02-2013 15:12 (19%)

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
quote:
NickThissen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:44:
[...]

Vreemd... Ik heb geen telemetry om het na te checken maar ik weet vrij zeker dat ik 22 kg heb getankt en nog 3.8 rondjes over had volgens mij F4 scherm (dat zal dus iets van 6 kg geweest zijn). Ook met 60 kg begonnen. Ik heb wel een rondje later gepit dan jij, ik weet niet of dat tactisch was vanuit jou kant of had je echt geen rondje meer kunnen doen? Ik had nog precies 1 rondje over volgens F4 toen ik ging pitten (dat vond ik iets te riskant anders had ik er nog eentje door gereden). Daarna heb ik ~1.5 rondje zitten sparen (fuel map 1) maar dat zal ook geen 3 rondjes opgeleverd hebben...
Zoals in het screenshot te zien is had ik bij de start finish doorkomst in de pits nog 0.43 kg over, dus nee ik had geen ronde later kunnen stoppen :+

Maargoed, in de tussentijd ook maar even wat spul op Dealextreme besteld om m'n eigen SLI te bouwen naar aanleiding van dit topic:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1847021.page

• BM

BM

Moderator Spielerij

Burn that Metal

quote:
Red Baron schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:11:
[...]
Maargoed, in de tussentijd ook maar even wat spul op Dealextreme besteld om m'n eigen SLI te bouwen naar aanleiding van dit topic:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1847021.page
Daar ben ik ook mee bezig geweest, erg leuk spul. Heb het uiteindelijk verder uitgebreid zodat ook vlaggen, rondetijden enzo getoond werden. Heb het helaas nooit afgemaakt, dus het ding ligt in tig stukken op m'n bureau nu :p

• Nickrsd
ja klopt ja.. ging van 2,98 naar 3.43. nu kan ik wel een mutli class rijden:) en de pontiac.. wel leuk dat er wat vrij gekomen is!. ga alvast oefenen op de nieuwe baan denk.

• ZeeZeiler
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 01:19
Bijt even door tot je een SR van minstens 4.0 hebt, dan ben je van Rookie af.

Mijn iRacing profiel

• Streskip

Streskip

Carlos

quote:
DutchDevil79 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:14:
[...]

Ik zit nog gewoon op men bureaustoel achter een bureau. >:) Maar ook lange races gaat daar nog op.
Haha ja dat kan natuurlijk ook. Zou zo'n 24 uurs stoel van mijn werk wel willen hebben, maar daar kan ik 3 Fanatec CSL's van kopen 8)7

Maar goed, niemand verder ervaring ermee. Dan maar op de gok..

• Niellie41

Niellie41

Er is wat veranderd mbt de NEO Sebring 2.5 uur
http://bit.ly/11kFWvE

Registreren kan nog steeds :)

• TuxieDeni
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 19:46
Zo vanmiddag ook nog even een time trial gedaan omdat ik te laat was voor een race,
zat ookal op een sr van 2,95 dus na de time trial mooi naar de 3,4 gegaan. Toen was
ik wel optijd voor de volgende race en deze lekker gereden en nu eens uit de pits gestart!
Eerste bocht was gelijk geel en waren er al 2 tegen elkaar gereden dus had snel al een plekje
te pakken. Paar bochten erna voor de linker bij het mickey mouse stuk van summit weer geel en toen
stonden ze gezellig met 4 man tegen elkaar aan dus snel via het gras gegaan en toen in de eerste ronde
al 6 plekken terug gepakt. Uit eindelijk lekker doorgereden en toch nog naar de 3e plek kunnen rijden en
een SR van 3,54 totaal nu dus nog even en dan zitten we aan de 4.

Mijn iRacing profiel

• Royer
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 28-09 00:17
Eergister ook maar weer eens een lidmaatschap voor 3 maand genomen. Gevoelsmatig is dit echt de beste racesim ooit. Wel een beetje jammer vind ik de website. Die is zo onoverzichtelijk dat ik niet weet waar ik moet beginnen of wel pad ik moet bewandelen. Dankzij dit forum kan er gelukkig wel wat info over vinden.

• Red Baron
De membersite is inderdaad redelijk complex als nieuwkomer.
iRacingTV heeft er een tijdje terug wel een video aan gewijd, dus wellicht steek je daar nog wat dingen van op:

YouTube: How-To: iRacing Basics, Getting Started

• JoepW
Die video staat ook in de TS.
Ook handig is het om even de wiki (in de TS) te lezen.

• NickThissen
Er zit ook een grote website update aan te komen. Ik ben een beetje bang dat we daarna allemaal zitten te zoeken :+

Mijn iRacing profiel

• Nickrsd
wat is eigenlik het verschil tussen de mx5 cup en mx5 roadstar??
bij die multi class kan je alleen met de roadstar joinen.. raar?

• NickThissen
quote:
Nickrsd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:01:
Roadster heeft het stuur aan de andere kant, en andere versnellingen, onder andere. Er zijn nog veel meer verschillen maar de auto's zijn zo goed als mogelijk gelijk gemaakt door andere banden (dan in het echt) e.d. zodat het niet uit zou moeten maken welke je kiest in de Mazda cup. In de praktijk blijkt de Cup echter altijd net wat sneller dus pakt iedereen die. In de inRacing challenge heb je geen keuze en kun je alleen de roadster kiezen. Zie het gewoon als twee verschillende auto's die toevallig bijna even snel zijn :)

Mijn iRacing profiel

• Speedy55
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:20

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Je zit aan de verkeerde kant en de versnellingsbak is ander.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• JoepW
quote:
Nickrsd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:01:
De Cup is gericht op racen. De roadster is een omgebouwde MX-5 voor het circuit.
De cup heeft hardere veren en andere overbrenging en is tevens sneller.
In de Cup zit je rechts in de roadster links.
Ik zou de roadster mijden. ;)

• BM

BM

Moderator Spielerij

Burn that Metal

Alleen jammer dat RHD wagens zo irritant rijden :p

• Mevius
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:50

Mevius

CoolyBoy

Ik (lees; wij > Arjan Jurjens & Ruben von Piekartz) hebben ook weer een abonment afgesloten. We kregen een aanbieding van 12 maand voor 40 50 dollar (40 euro), dat kun je natuurlijk niet laten lopen.

Momenteel een beetje aan het inrijden met de MX5, maar is behoorlijk wennen weer. De laatste tijd veel andere racespellen gespeeld en ik mis nu wel die dikke laag 'lijm' die normaal tussen de banden en het asfalt zit ;).

Specs

• Mevius

Mevius

CoolyBoy

Ik heb de rest ook even op de hoogte gesteld, op zich een leuk & goed idee om mee te doen inderdaad!

Specs

• Nickrsd
ik rijd nu een raceje met e roadster(RHD) wat een rot gevoel!!!

• Niellie41

Niellie41

De Roadster was eerst sneller dan de Cup. Vooral op Lime Rock Park, omdat de versnellingen gunstiger waren afgesteld.
Na een update, dacht toen de Mazda NTM kreeg, hebben ze de Roadster verpest.

Niellie41 wijzigde deze reactie 04-02-2013 17:24 (4%)

• Mevius

Mevius

CoolyBoy

Crap, kom er net achter dat ik al een andere afspraak heb staan donderdagavond.

Even afhankelijk van wat de rest v/d groep doet of ik meedoe en de visite verplaats.

Specs

• Streskip

Streskip

Carlos

quote:
Mevius schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:28:
Crap, kom er net achter dat ik al een andere afspraak heb staan donderdagavond.

Even afhankelijk van wat de rest v/d groep doet of ik meedoe en de visite verplaats.
Echt hoor, soms ben je gewoon beter af zonder leven.

:+

Ik herken het, maar bij mij is het vaak dat ik ergens naar toe moet wat ik dan af zeg :9

En ik heb zin in vanavond oOo Leuk technisch circuitje!

Streskip wijzigde deze reactie 04-02-2013 17:51 (6%)

• Piekartz87
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19:53
Ik wil wel meedoen met de raceschool. zal eerst ff moeten oefenen want heb het spel in geen maanden aangeraakt.

• Royer
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 28-09 00:17
quote:
Red Baron schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:57:
De membersite is inderdaad redelijk complex als nieuwkomer.
iRacingTV heeft er een tijdje terug wel een video aan gewijd, dus wellicht steek je daar nog wat dingen van op:

YouTube: How-To: iRacing Basics, Getting Started
Bedankt, dat ga ik vanavond zeker bekijken 8)

• Nickrsd
ik wil heel graag mee doen donderdag avond aan die rookie school, alleen k ben geen lid van jullie league.

• JoepW
Vanavond McLaren @ Pocono met verplichte pitstop. ;)

Beetje off topic, maar wel McLaren:

quote:
Nickrsd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:38:
ik wil heel graag mee doen donderdag avond aan die rookie school, alleen k ben geen lid van jullie league.
Als je mij even een DM met je echte naam stuurt en jezelf aanmeldt bij de League komt het allemaal goed. 8)

Hier een overzicht van mijn nieuwe paint's

JoepW wijzigde deze reactie 04-02-2013 19:46 (58%)

• Streskip

Streskip

Carlos

Ik ging even vies op me bek in het begin, volgens mij had ik genoeg toeschouwers :+ En erna gelijk een 0 contact waar iemand hťťl lucky was volgens mij......... :7

Oja Frank, sorry dat ik daar de baan op kwam.

Streskip wijzigde deze reactie 04-02-2013 22:13 (12%)

• Hoogie2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:38

Hoogie2004

Whohooooo

Briljante race op Pocono :)

Ik heb echt genoten, de late pitstop gaf me 2 kansen bij robbert, waarvan ik de 2e ook daadwerkelijk benutte. Hij was duidelijk toch wel wat sneller, maar in de draft kon ik hem bijhouden na mijn pitstop. Heerlijk geraced, zo mag ie vaker zijn :)

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• rottentomato
Pffffffff rookie 3.99, doe nou gewoon effe die 0.01 erbij :) Leuke race, voor het eerst dat er ook gasten bij zaten die ik op een rondje zette. Das best lastig en onvoorspelbaar...

• NickThissen
Het waren een leuke 4 rondjes, tot m'n auto ineens zei "laat ik hier eens de muur in gaan" en linksaf sloeg zonder mijn toestemming :+

Mijn iRacing profiel

• Streskip

Streskip

Carlos

quote:
NickThissen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:35:
Het waren een leuke 4 rondjes, tot m'n auto ineens zei "laat ik hier eens de muur in gaan" en linksaf sloeg zonder mijn toestemming :+
Ja en toen was je weg? :?

• NickThissen
quote:
Heb nog geprobeerd door te rijden, daardoor in T1 de muur in. 2:30 tow, vol getankt en weer eruit, gezien dat ik het niet ging halen met fuel dus enorm gaan zitten sparen. Daardoor zonder inputs T1 in om te sparen, dat was geen goed idee want toen onderstuurde ik de baan af en ging ik weer de muur in. Toen was ik wel een beetje klaar lol.

Mijn iRacing profiel

• JoepW
Het was echt super gaaf. Beetje jammer dat ik de start verprutste en Jubby en nog een aantal anderen voorbij moest laten gaan in T1. Van 5 naar plek 8 in 1 rondje ;(
In rondje 7 lag ik weer op plek 5. En bij de pitstop haalde ik Jubby in en zat toen 7-8 seconden achter DD en Hoogie die een lekker gevecht hadden. Hierdoor liep ik langzaam in, maar de race was te kort om erbij te komen. Uiteindelijk op ca. 3,5 seconde achter hun gefinisht. Wel de minste INC's in de race ;)
Morgenavond ben ik er niet bij. Werk.

JoepW wijzigde deze reactie 04-02-2013 23:30 (3%)

Pagina: 1 ... 8 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013