Gamingmuizen [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Topicstarter
Mede-auteur:
  • kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Inhoudsopgave

Introductie
De specificaties
Hoe weet je welke muis goed is?
Algemene tips voor het afstellen van de muis.

Gamingmuizen bestaan al jaren, maar er zijn een aantal hardnekkige mythes die maar niet willen verdwijnen. Daarnaast weten veel mensen gewoon niet wat een muis een goede gamingmuis maakt. Hopelijk zal dit topic een hoop verduidelijken en jullie eens wat kritischer naar gamingmuizen leren kijken.

Laser versus Optical

In feite werken deze gewoon hetzelfde, alleen een lasermuis gebruikt een laser om de ondergrond te verlichten terwijl een optische muis een LED gebruikt. Over het algemeen hebben ze beiden geen problemen met tracken op verschillende ondergronden, maar er zijn situaties waarin een lasermuis het wel doet en een optische niet. En vice versa. Je niet stellen dat de ene manier beter is dan de andere, maar als je kijkt naar het huidige aanbod op de markt zijn optische muizen gewoon een stuk beter qua sensor prestaties.

DPI
Hier kan ik kort over zijn: DPI is ongeveer de meest zinloze specificatie die je kan vinden. De meeste gamingmuizen hebben meer dan genoeg DPI voor de meeste situaties. Je kan zelf uitrekenen wat het minimaal aantal dpi is wat je nodig hebt met de volgende formule.

DPI = ( pi * W ) / ( I * tan[ F / 2 ] )

Waarbij
  • W = Horizontale resolutie
  • I = Afstand afgelegd in inches om 360 graden in-game te draaien
  • F = horizontale field-of-view
Even een voorbeeld: Pietje speelt op 1920x1080, heeft 10,10 inch (1800dpi, in-game sensitivity van 0.9 en 6/11 in windows) nodig om 360 graden in-game te draaien. Zijn FoV staat ingesteld op 90 graden in de source engine, dit komt neer op een effectieve FoV van ~106 graden. Met deze data zie je dat het minimum aantal dpi wat je nodig hebt bij deze instellingen slechts 340 is.
Je kan hier een handige website vinden om dit voor jou zelf uit te rekenen:
http://www.funender.com/quake/mouse/index.html#settings
Let er wel op dat dit gebaseerd is op de Quake engine en het niet 100% hetzelfde is voor elke game, omdat ze allemaal iets anders met FoV instellingen omgaan en je zult echt de juiste FoV moeten gebruiken. Het laat echter wel zien dat DPI extreem overgewaardeerd wordt. Alleen als je een extreem hoge sensitivity gebruikt heeft het nut (5000dpi als je 360 graden draait binnen een inch), dit is echter sowieso niet aan te raden als je nog enigszins nauwkeurig wilt zijn.

Tracking speed en maximale acceleratie
Deze specificatie wordt uitgedrukt in IPS, inches per second, en geeft aan hoeveel inch je per seconde kan bewegen voordat je muis stopt met tracken. Je hebt hier 2 gradaties in: de muis gaat niet sneller meer (dat punt is je perfect control speed) en de muis stopt met werken. Over het algemeen is dit geen probleem meer met moderne gamingmuizen, ze kunnen allemaal op hoge snelheid blijven tracken. Maximale acceleratie is precies wat er staat: hoe snel je de muis kan laten versnellen. Dit moet je niet verwarren met mouse acceleration, waarover later meer.

Polling rate
USB polled om de zoveel ms aangesloten apparaten, om je muis zo snel mogelijk te laten reageren zal deze dus zo hoog mogelijk moeten zijn. De standaard USB polling rate is 125hz wat neer komt een update elke 8ms. Gamingmuizen doen zonder problemen 500hz or 1000hz, wat neer komt op een update elke 2ms of 1ms. In de praktijk is het verschil tussen 500hz en 1000hz te verwaarlozen en doet ongeveer elke gamingmuis doet dit zonder problemen. Dit is dus niet echt iets om op te letten bij de aanschaf, maar je moet wel zorgen dat het goed ingesteld staat in de drivers of op de muis zelf.

De verborgen specificaties

Nu zijn we eindelijk aan beland bij de specificaties die er het meest toe doen en laten zien dat de meeste muizen op de markt gewoon veel (onnodige) problemen kennen. Jammer genoeg valt dit niet af te lezen aan de daadwerkelijke specificaties van de muizen.

Prediction
Het minste probleem (mits niet te sterk) wat je kan hebben met een muis als je het mij vraagt, maar toch iets wat liever niet hebt. Als een muis prediction heeft zal de muis proberen te voorspellen hoe jij de muis gaat bewegen. Je kan testen of je muis prediction heeft door rechte lijnen in paint te trekken. Een muis zonder prediction zal nooit een perfect rechte lijn trekken.Op hogere resoluties maakt het niet zo heel veel uit naar mijn mening, op lage resoluties (CS1.6 bijv.) wil je geen prediction.

Z-Axis problemen
Z-Axis problemen omvatten alle problemen die te maken hebben met verticale tracking van de muis. Sommige muizen blijven een paar mm boven de muismat nog tracken, en dat wil je niet als je jouw muis optilt om deze te verplaatsen. Ook zjin er muizen waarbij de sensor beweegt omdat de muis op en neer trilt door bijvoorbeeld trillingen van de bass in de muziek die opstaat.

Jitter
Sommige muizen laten de cursor trillen:
http://i.imgur.com/dyPDV.png

Acceleration
Mouse acceleration betekent dat de snelheid van je cursor gebaseerd is op de snelheid waarmee je jouw muis beweegt en niet alleen op de afstand die je muis aflegt op de muismat. Als je geen mouse acceleration hebt dan zal je cursor altijd dezelfde afstand bewegen, hoe snel je jouw muis ook beweegt. Simpel uitgelegd komt het op het volgende neer:
Pietje heeft 20cm nodig om 360 graden te draaien in een situatie zonder mouse acceleration.
Pietje beweegt zijn muis snel 10cm: hij draait 180 graden.
Pietje beweegt zijn muis langzaam 10cm: hij draait 180 graden.

Met positieve acceleratie zal dit veranderen:
Pietje beweegt zijn muis snel 10cm: hij draait 220 graden (bijvoorbeeld).

Met negatieve acceleratie zal dit ook veranderen:
Pietje beweegt zijn muis snel 10cm: hij draait 140 graden (bijvoorbeeld).

Een goede gaming muis is een muis die geen acceleration vanuit zichzelf heeft. Het gebruik van acceleratie is op zich geen enkel probleem, velen top level Quake spelers spelen immers met met acceleratie om te zorgen dat ze snel om kunnen draaien ondanks relatief lage sensitivities. Deze regelen echter zelf de acceleratie via cvars in Quake zelf. Mocht de muis uit zichzelf ook acceleratie hebben dan zal het echt extreem inconsistent worden, je hebt dan immers te maken met verschillende acceleratie curven. Mocht je echter graag zonder acceleratie spelen dan zijn muizen met acceleratie natuurlijk ook waardeloos. Samengevat: of je nu wel of niet graag met acceleration speelt een goede muis zal het nooit uit zichzelf moeten hebben.

Een diepere kijk op de design van mouse sensors:

Een muis heeft in feite twee eigenschappen die er toe doen:
  • De vorm
  • De prestaties
De vorm van de muis is persoonlijk en daar valt weinig over te zeggen. Sommige mensen willen een grote muis, andere een kleine, een lichte, een linkshandige, enzovoorts. Het aantal knoppen valt hier ook onder. Hier valt weinig over te discussiëren aangezien het 100% een persoonlijke keuze is.

Dan blijven natuurlijk de prestaties over, en die zijn afhankelijk van de hierboven genoemde specificaties. De standaard specificaties van alle fabrikanten zijn gewoon prima, maar prediction, z-axis, jitter en acceleration problemen zijn volop te vinden in hun assortiment. Een goede start is om naar de gebruikte sensor te kijken. Vaak is deze via een kleine zoektocht op Google zo te vinden (of hier: http://www.esreality.com/wiki/Hardware:Mice_Sensors). Hieronder is ook een kort lijstje te vinden van muizen met perfecte sensors (en firmware zonder problemen).

Muizen met een perfecte sensor:
  • Microsoft WMO 1.1/IMO 1.1/IME3/0 (STMicroelectronics OS MLT 04).
  • Razer Abyssus ((Avago ADNS-S3888) (oude modellen hebben jitter!)
  • Razer Deathadder 3G (Avago ADNS-S3668)
  • Razer Deathadder 3.5G (Avago ADNS-S3888)
  • Razer Deathadder Black Edition
  • Logitech MX518 (A3080 op 1600DPI, 1800dpi versie de A3080E)
  • Logitech G400 (Avago ADNS-3090 voor PID boven LZ13333, anders ADNS-3080E met prediction)
  • Zowie AM/FK en EC1/2 eVo (Avago ADNS-3090)
Praktisch alle moderne lasermuizen zijn afraders aangezien een groot deel de Avago ADNS-9500 sensor heeft. Deze sensor heeft last van positieve acceleratie. Zo is de G500 gewoon een mindere muis dan de G400. Andere muizen met deze sensor zijn bijvoorbeeld de Xai, Sensei, Kone[+], G9X en G700. De Razer Taipan (ADNS-S9818) is ook een grote afrader, deze heeft namelijk een mix van positieve en negatieve acceleratie als we de velen gebruikerservaringen op het internet mogen geloven.

• Geen acceleratie voor games zoals BF, CS en CoD en optioneel voor Quake etc.
  • Geen hoge mouse sensitivity (minder dan pak ‘m beet 10-15cm voor 360 graden)
  • Windows mouse speed op 6/11
  • Acceleration volledig verwijderen d.m.v.: http://www.esreality.com/?a=post&id=1846538
  • Mocht je willen praten over verschillende sensitivies druk het dan uit in cm/360, dat is de enige manier om het fatsoenlijk te doen (http://www.ifagaming.com/sensitivity/)

[ Voor 17% gewijzigd door kKaltUu op 08-06-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mocht je handiger zijn met bb-code of html dan ik ben en zin hebben het wat mooier te maken laat het maar weten :).

edit: kKaltUu on the job.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 14-01-2013 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 13:24

krvabo

MATERIALISE!

Misschien handig het vorige topic te laten koppelen: Gamingmuizen

Mijn oude Logitech G5 begint het te begeven, zoals altijd bij mij gaat het scrollwieltje steeds vervelender doen. Hij 'klikt' wel, maar geeft niets door aan het OS. Dit is al de derde of vierde Logitech-muis waar dit gebeurt bij mij, en het begint me te irriteren. De G5 is precies wat ik zoek ik een muis; zwaar (gewichtjes), een duimknop of twee, en een scrollwiel dat je zijwaarts kunt duwen ipv alleen induwen.

Nou had ik een nieuwe muis gekocht, de G500, aangezien me dat een logische opvolger leek. Toen ik hem in handen had vond ik het meteen een miskoop. De knoplayout is niet lekker, het 'eindeloos scrollen' is retarded en de knop om er naar te schakelen zit ongelofeloos in de weg. Daarnaast is het scrollwiel ook nog eens veel te laag waardoor die 'zijwaarts'-knop slecht te gebruiken is.

Bij het aansluiten werd het echter nog erger. Uit de muis komt een heel hoge constante piep die echt doordringend irritant is. Niet iedereen zal het horen aangezien het op 15.000 herz is, maar als je het kunt horen dan maakt het je gek. Het is zeker niet alleen mijn muis;
- http://forums.logitech.co...pitched-noise/td-p/787789
- http://forum.ncix.com/forums/topic.php?id=2343568
En duizenden anderen, er is ergens een pagina met uitleg waarom het is, en het is te herleiden naar 1 onderdeel van de muis die in meerdere modellen voorkomt. Volgens mij had het iets te maken van de polling rate.

In ieder geval heb ik die muis nu teruggestuurd en zal ik geen Logitechmuizen meer kopen in ieder geval. :P

Post 10101 :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:22

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Voor een lijst van gaming muizen en bijbehorende sensoren: http://www.overclock.net/t/854100/gaming-sensor-list

De eerste exemplaren van de Abyssus hadden jitter. De nieuwere niet. Ook de Deathadder 3.5G heeft niet de jitter van de originele Abyssus. Zie ook deze test, waarbij een vergelijking gemaakt wordt tussen verschillende muizen bij het maken van een verticale lijn op een stoffen muismat: http://ariekanarie.nl/arc...ouse-jitter-on-cloth-pads

[ Voor 53% gewijzigd door Kanarie op 14-01-2013 01:41 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:21

Eagle Creek

Breathing security

krvabo schreef op maandag 14 januari 2013 @ 01:31:
Misschien handig het vorige topic te laten koppelen: Gamingmuizen

Mijn oude Logitech G5 begint het te begeven, zoals altijd bij mij gaat het scrollwieltje steeds vervelender doen. Hij 'klikt' wel, maar geeft niets door aan het OS. Dit is al de derde of vierde Logitech-muis waar dit gebeurt bij mij, en het begint me te irriteren. De G5 is precies wat ik zoek ik een muis; zwaar (gewichtjes), een duimknop of twee, en een scrollwiel dat je zijwaarts kunt duwen ipv alleen induwen.

Nou had ik een nieuwe muis gekocht, de G500, aangezien me dat een logische opvolger leek. Toen ik hem in handen had vond ik het meteen een miskoop. De knoplayout is niet lekker, het 'eindeloos scrollen' is retarded en de knop om er naar te schakelen zit ongelofeloos in de weg. Daarnaast is het scrollwiel ook nog eens veel te laag waardoor die 'zijwaarts'-knop slecht te gebruiken is.

Bij het aansluiten werd het echter nog erger. Uit de muis komt een heel hoge constante piep die echt doordringend irritant is. Niet iedereen zal het horen aangezien het op 15.000 herz is, maar als je het kunt horen dan maakt het je gek. Het is zeker niet alleen mijn muis;
- http://forums.logitech.co...pitched-noise/td-p/787789
- http://forum.ncix.com/forums/topic.php?id=2343568
En duizenden anderen, er is ergens een pagina met uitleg waarom het is, en het is te herleiden naar 1 onderdeel van de muis die in meerdere modellen voorkomt. Volgens mij had het iets te maken van de polling rate.

In ieder geval heb ik die muis nu teruggestuurd en zal ik geen Logitechmuizen meer kopen in ieder geval. :P

Post 10101 :P
Kidding me? Ik ben dol op mijn G500. Heb ervaring met 3 stuks en geen van allen hebben een pieptoon (of ik hoor hem niet ;)).

Ik had hiervoor overigens ook een G5 en vind het een prima upgrade. De functie zijwaards gebruik ik vele malen per dag en werkt goed en de knop om eindeloos scrollen te toggelen heb ik nog nooit per ongeluk aangeraakt en als last ervaren.

De verplaatste DPI-knoppen vind ik tijdens het gamen een nadeel maar verder geen klachten; integendeel.

Heb jij bijzonder grote of kleine handen?

[ Voor 4% gewijzigd door Eagle Creek op 14-01-2013 01:49 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-06 23:16
Leuk om te zien dat de originele Deathadder nog steeds prima scoort. Ik heb zelf inmiddels naast de Deathadder een 3500 dpi muis bij m'n laptop, maar bij meer dan 2000 dpi vind ik die echt te gevoelig worden. Zouden er mensen zijn die hun muis daadwerkelijk op bijv. 5600dpi gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
accountabc schreef op maandag 14 januari 2013 @ 01:55:
Leuk om te zien dat de originele Deathadder nog steeds prima scoort. Ik heb zelf inmiddels naast de Deathadder een 3500 dpi muis bij m'n laptop, maar bij meer dan 2000 dpi vind ik die echt te gevoelig worden. Zouden er mensen zijn die hun muis daadwerkelijk op bijv. 5600dpi gebruiken?
DPI zegt helemaal niets over de gevoeligheid van de muis tijdens games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:25
Je kan eigenlijk helemaal niet zeggen welke muis wel of niet goed is :) het heeft allemaal met pesoonlijke voorkeur te maken.

Met of zonder acceleratie ng/pos enz..... maakt geen zak uit het gaat erom of je er goed mee kan spelen en een goede "muismat" is ook van essentieel belang dit wordt vaak vergeten.

Ik kan bv niet goed met een deathadder (wel goede sensor) maar is mij veel te lomp waardoor ik niet lekker speel, de G9 is een laser (minder goed dan de deathadder sensor) maar ik speel er wel veel beter mee.

Beste muis persoonlijk vind ik nog steeds de Microsoft Intellimuis http://www.activexbox.com...texplorer3/features.shtml (die ik nog steeds heb) maar door de lage DPI's 400 geloof ik gaat het beeld laggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Anoniem: 159816 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 02:02:
[...]

DPI zegt helemaal niets over de gevoeligheid van de muis tijdens games.
Echt wel :) een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik vind de pollingrate wel erg belangrijk, op 1000 is het minder gevoelig (wel smooth) op 250 reageert de muis veel sneller.

[ Voor 20% gewijzigd door RoaDHouse op 14-01-2013 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Eagle Creek schreef op maandag 14 januari 2013 @ 01:48:
[...]

Kidding me? Ik ben dol op mijn G500. Heb ervaring met 3 stuks en geen van allen hebben een pieptoon (of ik hoor hem niet ;)).

Ik had hiervoor overigens ook een G5 en vind het een prima upgrade. De functie zijwaards gebruik ik vele malen per dag en werkt goed en de knop om eindeloos scrollen te toggelen heb ik nog nooit per ongeluk aangeraakt en als last ervaren.

De verplaatste DPI-knoppen vind ik tijdens het gamen een nadeel maar verder geen klachten; integendeel.

Heb jij bijzonder grote of kleine handen?
Het kan inderdaad zijn dat jouw exemplaren er geen last van hebben, maar het is zeker een structureel probleem. Ik vind het scrollwiel echt te laag geplaatst om fijn tegen het wiel te kunnen duwen als je hem vergelijkt met de G5. Die heeft juist een hoog wiel. Het aanraken van de toggle-knop zorgt er inderdaad niet voor dat hij losschiet, maar ik kan me niet voorstellen dat je er vaak tussen switched, en voor mij zit hij dan alleen maar in de weg.

Ik heb zover ik weet geen enorm grote of kleine handen nee, maar met de vormgeving van de G500 is an sich weinig mis mee. De duimknoppen zijn zelfs een verbetering t.o.v. de G5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:21

Eagle Creek

Breathing security

Grinnik.. Als ik de muis tegen mijn oor aanhoudt hoor ik inderdaad een heel hoge piep, die verandert van hoogte als ik de muis beweeg. Ik heb er in ieder geval geen last van.
Het aanraken van de toggle-knop zorgt er inderdaad niet voor dat hij losschiet, maar ik kan me niet voorstellen dat je er vaak tussen switched, en voor mij zit hij dan alleen maar in de weg.
Ik doelde ook niet echt op een ongewenste druk maar meer dat ik de knop tijdens gebruik simpelweg helemaal niet aanraak.

Zou jij eens een foto willen maken van hoe jij je muis vasthoudt in een normale ongedwongen situatie. Ik vermoed namelijk dat dit heel anders is dan ik. Persoonlijk vind ik de G500 een veel fijner wieltje hebben. Ik heb juist een G500 erbij gekocht voor mijn laptop omdat ik er zo enorm over te spreken ben. Eerlijk gezegd heb ik mijn Performance MX er voor aan de kant gelegd!

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Sure :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5asAuR5IwSSQmkh2blEItivy/full.jpg

Ik heb mijn middle mouse button ingesteld op 'scrollwiel naar rechts kantelen', waardoor ik met m'n wijsvinger een 'zwaaiende' beweging kan maken. Soms lig ik er ook wel met m'n wijsvinger tegenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:15
RoaDHouse schreef op maandag 14 januari 2013 @ 02:05:
[...]

Hoe test je dat dan? elke keer als je met je DPI een verdubbeling krijgt dan halveer jij je game muis sensitiviteit?

Maar ff serieus, DPI 'maakt' geen muis, een fatsoenlijke sensor+firmware doet dat wel.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoaDHouse schreef op maandag 14 januari 2013 @ 02:05:
[...]

De gevoeligheid wordt mede bepaald door de sensitivity instellingen en niet alleen door de DPI. 0.1 sens op 5000 dpi is veel lager dan 2.0 sens op 3000 dpi.
RoaDHouse schreef op maandag 14 januari 2013 @ 02:04:
Je kan eigenlijk helemaal niet zeggen welke muis wel of niet goed is :) het heeft allemaal met pesoonlijke voorkeur te maken.

Met of zonder acceleratie ng/pos enz..... maakt geen zak uit het gaat erom of je er goed mee kan spelen en een goede "muismat" is ook van essentieel belang dit wordt vaak vergeten.

Ik kan bv niet goed met een deathadder (wel goede sensor) maar is mij veel te lomp waardoor ik niet lekker speel, de G9 is een laser (minder goed dan de deathadder sensor) maar ik speel er wel veel beter mee.

Beste muis persoonlijk vind ik nog steeds de Microsoft Intellimuis http://www.activexbox.com...texplorer3/features.shtml (die ik nog steeds heb) maar door de lage DPI's 400 geloof ik gaat het beeld laggen.
Aangezien sensor prestatie iets is wat je objectief kan meten is het wel te zeggen welke muis wel of niet goed presteert. Het enige waar je niets over kan zeggen is de ergonomie. Dat je beter speelt met een muis met een mindere sensor maar met betere ergonomie doet daar niets aan af, je zou alleen maar beter zijn met een muis met een betere sensor en betere ergonomie.

Voor de Microsoft muizen moet je de pollingrate aanpassen naar 500hz, anders heb je amper tracking speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Toen ik nog een IME 3.0 had MOEST ik dit gebruiken, maar het is te lang geleden voor mij om te zeggen of het effect had. Kan iemand hier licht op schijnen?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kKaltUu schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:03:
Toen ik nog een IME 3.0 had MOEST ik dit gebruiken, maar het is te lang geleden voor mij om te zeggen of het effect had. Kan iemand hier licht op schijnen?
Ja, dat zorgde ervoor dat je muis hogere snelheden beter aankon. Zie http://www.esreality.com/...ongpost&id=1265679&page=5 voor bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
kKaltUu schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:03:
Helaas werkt dat niet meer met Windows-7 64x, als ik dat voorelkaar zou kunnen krijgen ga ik gelijk mijn Intellimuis weer gebruiken.

Zucht, dat waren nog eens tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
@Koeitje

Wat voor muis gebruik jij dan ..... vast een optische :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoaDHouse schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:12:
@Koeitje

Wat voor muis gebruik jij dan ..... vast een optische :)
Ik wissel regelmatig. G100, Salmosa en de G400. De eerste twee geen perfecte muizen, aangezien de G100 heel erg lichte jitter (hell, ik weet niet of ik het jitter mag noemen, mijn eerste Abyssus was 10x erger) heeft en de Salmosa prediction heeft. Beide problemen zijn echter niet merkbaar in-game met mijn sens (varieert tussen de 20cm en 35cm voor 360 graden), als je een debiel hoge sensitivity gebruikt dan zal het misschien wel een probleem worden ;).

Muizen die ik ook heb gehad zijn de Diamondback 2G Diamondback 3G, Kinzu, Xai, Deathadder 3g, Deathadder 3.5g en de Abyssus.

Voor mij is muis acceleratie het ergste, met de Xai viel nog wel goed te spelen maar de Kinzu is echt hopeloos in dat opzicht. Jammer, aangezien de vorm van die muizen mij erg beviel. Binnenkort de Zowie AM maar eens halen.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 14-01-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ik game nu al 15 jaar ook op pc en ik heb echt tientallen muizen "versleten" Sommige waren inderdaad kapot, anderen vond ik minder lekker in de hand liggen en heb ik weer ingeruild voor een ander exemplaar.

Ik heb Razers gehad, verschillende Logitech Gaming muizen (met gewichtjes e.d.) een oplaadbare MX1000 (die weer wat te zwaar was voor gaming) en ik speel nu met een 10 euro muis.

Het vreemde is dat het vooral een kwestie van wennen is met een muis. Of ik nu met een muis speel van 10 euro of eentje van 100 het maakt voor mij niks uit. Gewichtjes zijn leuk, instelbare gevoeligheid ook maar uiteindelijk kon ik aan elke muis wennen en met elke muis games online winnen.

Voor mij persoonlijk is het dus meer marketinggeblaat van die muizenmakers dan dat je er ook echt profijt van hebt. :) Bespaart mij in ieder geval veel geld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 258387 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:59:
Ik game nu al 15 jaar ook op pc en ik heb echt tientallen muizen "versleten" Sommige waren inderdaad kapot, anderen vond ik minder lekker in de hand liggen en heb ik weer ingeruild voor een ander exemplaar.

Ik heb Razers gehad, verschillende Logitech Gaming muizen (met gewichtjes e.d.) een oplaadbare MX1000 (die weer wat te zwaar was voor gaming) en ik speel nu met een 10 euro muis.

Het vreemde is dat het vooral een kwestie van wennen is met een muis. Of ik nu met een muis speel van 10 euro of eentje van 100 het maakt voor mij niks uit. Gewichtjes zijn leuk, instelbare gevoeligheid ook maar uiteindelijk kon ik aan elke muis wennen en met elke muis games online winnen.

Voor mij persoonlijk is het dus meer marketinggeblaat van die muizenmakers dan dat je er ook echt profijt van hebt. :) Bespaart mij in ieder geval veel geld :D
Daar ben ik het wel gedeeltelijk mee eens, zeker als je de kwaliteit van de verschillende goedkope Microsoft muizen ziet. Maar er is ook een hoop meuk te vinden hoor! Als je door al het marketing geblaat negeert is de beste bang-for-buck muis de G400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Anoniem: 159816 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:21:
[...]

Daar ben ik het wel gedeeltelijk mee eens, zeker als je de kwaliteit van de verschillende goedkope Microsoft muizen ziet. Maar er is ook een hoop meuk te vinden hoor! Als je door al het marketing geblaat negeert is de beste bang-for-buck muis de G400.
Klopt, als je kijkt hoe mijn huidige Logitech muis inelkaar zit en dat vergelijk met duurdere exemplaren dan zie je dat zeker. Ook de gebruikte materialen verschillen nog wel eens en de duurdere voelen soms wel een stuk beter aan. Maar qua gebruik kan ik weinig tot geen verschil merken na een paar weken gebruik. Dat was voor mij ook de reden om niet weer voor een duur exemplaar te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403706

Anoniem: 159816 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:21:
[...]

Agreed! Ik heb nu al heel wat jaren een MX518 en ik koop sowieso weer een Logitech muis, mocht deze ooit stuk gaan. De vorm, precisie en prijs zijn echt perfect, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik vind de G400 zo gaar aanvoelen vooral de left/right mousebutton in verglijking met MX518.

Speel nu met de Steelseries RAW opzich wel een goede muis maar wel erg nerveus, en het scrollwiel is nogal gammel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoaDHouse schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:30:
...

Speel nu met de Steelseries RAW opzich wel een goede muis maar wel erg nerveus, en het scrollwiel is nogal gammel.
ADNS-9500 heeft de neiging te jitteren op bepaalde ondergronden (vooral cloth), dus het is niet zo gek dat hij wat nerveus is. De Xai heeft hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 11:17
Ik heb sinds kort de Deathadder 2013 en deze muis bevalt mij erg goed!

Ik heb hiervoor de Deathadder 3500DPI (3.5G) en daarvoor de Razer Diamondback 3G welke allebei ook prima bevielen. De Diamondback was te versleten vandaar de overstap naar Deathadder, van Deathadder naar de 2013 versie was een gok die ik wel wilde wagen.
De 2013 versie van de Deathadder heeft een fijnere grip doordat er meer rubber gebruikt is (i.p.v. glad plastic op bijv. de zijkant).

Ik heb ook kort een Imperator gehad, maar deze beviel me niet. Met de Imperator voelde het niet alsof ik in directe controle van de muis stond, het geheel voelde onnatuurlijk aan (schokjes, geen fijne 1 op 1 bewegingen).

Al met al ben ik zeer tevreden met de Deathadder 2013 versie, ik heb zelfs het idee dat hij nog wat fijner muist dan de 3.5G, maar dat kan ook prima tussen mijn oren zitten (hij muist namelijk eigenlijk net zo perfect als de 3.5G dat deed).
Ben blij dat er toch nog een nieuwe muis uitgebracht is met een infrared sensor, daar heb ik toch betere ervaringen mee!

Zijn er hier meer mensen met een Deathadder 2013 of wat technische details/professionale reviews over het apparaat, want in mijn ogen is het de perfecte muis. Dit gaat natuurlijk niet op als de vorm je niet bevalt.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
@Rynji

Some user review of DA 2012 ver. on OC forum:

my experience with DA2013 after 750 cs 1.6 deathmatch frags and 750 cs go deathmatch frags this afternoon:

pro: thumb.gif
+ rubbergrip on the side is amazing, very good control, better than 3.5G DA
+ switches (main, side and wheel) are great, better than 3.5G DA (only my right mousebutton sucks, see below @ cons)
+ scroll-wheel very good, don't know if better 3.5G DA or not, i personally like it
+ surface on top and bottom very nice, good build-quality, seems solid overall
+ mouseskates very nice also, very smooth glide on steelseries qck & 9hd better than stock ones of 3.5G DA
+ Lift Off Distance is low compared to the 3.5G DA

cons: mad.gif
- sensor: i don't know what they build into the sensor, but i needed very long to get used to it. and i am not yet really satisfied.
i tried severall dpi steps (400, 800 thats one of the predefined, 1800 also one of the 5 keysteps) but i don't get the feeling of accuracy like on my other mice.
don't know if there is some kind of interpolation or whatever, but for me personally (at the moment) its a backstep in comparison to the 3.5G DA.
i tried with synapse 2.0 running and without. no change. but it isn't a kind of lag like on the Taipan, it just doesn't go where i want to aim at.
i need to add that i switch my mice quiet often coming from IE 3.0, Zowie EC1, Logitech MX518 and G400. i swap around a lot, and normally i need 10 minutes
and im into a mouse. needed hours with this one to aim quiet secure.
- right mouse button: WAY too easy to activate, activated by accident already few times, propably i am unlucky and its not a general problem because all other buttons
are easy to click but very tactile at the same time

not so important aspects:
- this mouse should have called black edition because its really black, a lot darker than the 3.5G DA and Black Edition
- cable seems to be the same as the former DAs

i guess i gonna give it a try for a week or so and decide if i go for RMA because of the right click or even refund because of the sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Persoonlijk vind ik de deathadder ook 1 van de betere muizen, inmiddels heb ik er 4 gehad de eerste was uit 2006 als ik het goed heb.

Het grote probleem bij de deathadder is de kwaliteit bij 3 deathadders kon ik niet meer dubbel-klikken na een paar maanden.

En wat helemaal lachwekkend is het feit dat de muisvoetjes al versleten zijn na 10 seconden gebruik :) dit was het geval bij alle 4 deathadders. Aan service doet Razer ook niet, dat woord is ze vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoaDHouse schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:45:

En wat helemaal lachwekkend is het feit dat de muisvoetjes al versleten zijn na 10 seconden gebruik :) dit was het geval bij alle 4 deathadders. Aan service doet Razer ook niet, dat woord is ze vreemd.
Hardpad gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ja idd, maar dan is het nog lachwekkend en het ergste is nog dat Razer er compleet sch**t aan heeft.

Als je een beetje gaat googlen schijnt de nieuwe deathadder 2013 niet zo geweldig te zijn als zijn voorganger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoaDHouse schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 01:52:
[...]

Ja idd, maar dan is het nog lachwekkend en het ergste is nog dat Razer er compleet sch**t aan heeft.

Als je een beetje gaat googlen schijnt de nieuwe deathadder 2013 niet zo geweldig te zijn als zijn voorganger.
Alle mousefeet slijten snel op hardpads. Ik snap sowieso niet waarom mensen nog hardpads gebruiken, die zijn veel te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403706

Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 02:15:
[...]

Alle mousefeet slijten snel op hardpads. Ik snap sowieso niet waarom mensen nog hardpads gebruiken, die zijn veel te klein.
De grootte is natuurlijk subjectief. Ik gebruik geen hardpad, maar wel een Steelseries Qck mini die ook relatief klein is, maar groter heb ik echt niet nodig. Eigenlijk gebruik ik de rechter zijde van de muismat amper. Als je een lage sensitivity hebt, dan kan ik me het wel erg goed voorstellen dat je een wat grotere muismat wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met de coating op de Zowie AM? Slijt die snel af (zoals die op bijvoorbeeld de Xai) of is het meer zoals de Razer coating die net wat beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:21
Logitech G3 in samenwerking met een Func1030 al +7 jaar trouwe dienst.

Logitech G3 Laser Mouse features:
lichtgewicht ontwerp
Fullspeed USB met 500 reports/second
drie dpi-gevoeligheidsniveaus 800 1600 2000 dpi
gladde ondergrond met lage wrijving
DryGrip voorkomt bezwete handjes

Owwwhh yeah :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:55:
Heeft er iemand ervaring met de coating op de Zowie AM? Slijt die snel af (zoals die op bijvoorbeeld de Xai) of is het meer zoals de Razer coating die net wat beter is?
http://www.overclock.net/t/1195737/review-of-the-zowie-am

Volgens mij staat hier alles wat je wil weten.

Ik vraag me wel af waar je de muis wil gaan kopen, hij is nu niet bepaald overal te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoaDHouse schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:40:
[...]

http://www.overclock.net/t/1195737/review-of-the-zowie-am

Volgens mij staat hier alles wat je wil weten.

Ik vraag me wel af waar je de muis wil gaan kopen, hij is nu niet bepaald overal te koop.
Ah, de coating is prima en aangezien hij ervaring heeft met de Xai weet bijna zeker dat hij last heeft gehad van de lage kwaliteit coating daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
RoaDHouse schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:30:
Ik vind de G400 zo gaar aanvoelen vooral de left/right mousebutton in verglijking met MX518.

Heb dezelfde muis, nog maar net een paar dagen. (Raw)
Ik wist dat de sensor niet super zou zijn, maar merk zelf niks geks.

Speel ook op een hardpad.

En het muiswieltje lijkt id gammel maar alleen al ik `m zijdelings aantik.
Ben nu nog de juiste DPI en sens aan het zoeken met deze muis.

Hiervoor had ik een Deathadder BE, maar merk dat ik beter speel met deze muis.
Terwijl dat de betere van de 2 schijnt te zijn, gewoon persoonlijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Ik gebruik nog altijd de old-skool logitech mx518 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31
Ik heb thuis een MX518, en hier op mijn studentenkamer een G400... De G400 is inderdaad wel minder goed dan de MX518 qua klikgedrag (en vooral geluid ervan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

[...]

Mijn RAT MMO reageert vrij slecht op mijn QCK mousepad. Die gebruik ik dus nu op een hardpad van razer, en nooit geen problemen mee.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
el-jorge schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:48:
[...]

Mijn RAT MMO reageert vrij slecht op mijn QCK mousepad. Die gebruik ik dus nu op een hardpad van razer, en nooit geen problemen mee.
De QcK is verre van de beste softpad en die muis heeft een brakke sensor, dan is het niet zo gek dat het niet goed werkt :D. Als je er alleen MMO's mee speelt zal het vast prima werken hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 21-01-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
boeles schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:53:
Ik gebruik nog altijd de old-skool logitech mx518 :p
Sinds kort overgeschakeld naar de Logitech G600, in het begin wel wat wennen met die G-Shift knop, maar wel zeer handig als je een MMO-gamer bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
JimDB schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:42:
[...]

Sinds kort overgeschakeld naar de Logitech G600, in het begin wel wat wennen met die G-Shift knop, maar wel zeer handig als je een MMO-gamer bent :)
Voor de MMO's vind ik persoonlijk de Razer Naga nog steeds superieur tegenover andere muizen. Echter heb ik met de Razer Naga Epic nog wel wat problemen ondervonden. (Soms uitvallen of hij registreert ineens alleen maar horizontale bewegingen.) Moet wel zeggen dat het zeer sporadisch is, maar voor een 129,- euro is het toch wel een slechte zaak. De wired versie, of de epic wired aansluiten heeft iig nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

Anoniem: 159816 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:03:
[...]

De QcK is verre van de beste softpad en die muis heeft een brakke sensor, dan is het niet zo gek dat het niet goed werkt :D. Als je er alleen MMO's mee speelt zal het vast prima werken hoor.
Leg brak eens uit? Ik heb sinds ik de muis icm razer scarab gebruik geen problemen gehad.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Zane11 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:06:
[...]

Voor de MMO's vind ik persoonlijk de Razer Naga nog steeds superieur tegenover andere muizen. Echter heb ik met de Razer Naga Epic nog wel wat problemen ondervonden. (Soms uitvallen of hij registreert ineens alleen maar horizontale bewegingen.) Moet wel zeggen dat het zeer sporadisch is, maar voor een 129,- euro is het toch wel een slechte zaak. De wired versie, of de epic wired aansluiten heeft iig nergens last van.
De Logitech G600 is ongeveer hetzelfde als de Razer Naga: 12 knoppen langst de zijkant die je elk afzonderlijk nog kunt een funtie toewijzen, maar als extra ook nog de G-shift knop en een toets waarmee je kan kiezen tussen 3 verschillende modussen ( Zoals ook bij de Logitech G510 Keyboard ) in totaal goed voor 20 knoppen en dat voor een prijs van (ik geloof) €70. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
el-jorge schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:51:
[...]

Leg brak eens uit? Ik heb sinds ik de muis icm razer scarab gebruik geen problemen gehad.
Z-axis issues.

Zowie komt weer met een nieuwe muis
http://www.zowiegear.com/...-introducing-the-zowie-fk

Ik snap niet zo goed wat ze met die verschillen in V vorm bedoelen? Bedoelen ze dat de onderkant van de FK minder breed is als de bovenkant?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 22-01-2013 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
[...]

Ik snap sowieso niet waarom mensen nog hardpads gebruiken, die zijn veel te klein.
Ik heb een kitten, dus heb geen keus :)
Heeft als 2 QcK's gesloopt. (placemat formaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
[...]

Te klein ? Hoe groot is jou mousepad dan ? :)
Heb trouwens nog nooit problemen gehad met het afslijten, hangt misschien van muis tot muis af ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JimDB schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:59:
[...]

Te klein ? Hoe groot is jou mousepad dan ? :)
Heb trouwens nog nooit problemen gehad met het afslijten, hangt misschien van muis tot muis af ? :+
Puretrak Talent, 19x14" (~48x35.5cm).

Goede muizen gebruiken teflon voetjes, slijtage zal ongeveer gelijk zijn bij de meeste muizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:21:
[...]

Puretrak Talent, 19x14" (~48x35.5cm).

Goede muizen gebruiken teflon voetjes, slijtage zal ongeveer gelijk zijn bij de meeste muizen.
Wow, dat is inderdaad een pak groter dan die van mij ! Ik heb gewoon een simpele hardpad en ik gebruik nog altijd maar een deel ervan, men DPI staat misschien wat hoog :9

Bij mijn Logitech G600 wordt er gebruik gemaakt van 2 grote teflon strips, gemakkelijk om te bedienen en op dit moment nog niet het minste slijtage aanwezig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-06 17:33
Ik gebruik momenteel een Deathadder 3.5, die volgens de openingspost de "perfecte" sensor heeft, nu heb ik daar ook niet over te klagen.
Nu kwam ik vandaag thuis na een examen en ging even gamen op mijn oude pc, met een crappy OEM muis en dit ging mij best lekker af. Doordat die muis veel kleiner is dan de DA voelde het tijdens het gamen alsof ik meer controle had over de muis, ik heb namelijk vrij kleine en vooral smalle handen (het juist de breedte van de deathadder die mij het gevoel geeft minder controle te hebber"
Dus nu is mijn vraag, welke muis heeft een degelijke sensor en is vooral kleiner dan de Deathadder. Ik gebruik een palm grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sexy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06-2021
Ik wil binnenkort een R.A.T. 3 kopen, iemand ervaring met deze muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Sexy schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:50:
Ik wil binnenkort een R.A.T. 3 kopen, iemand ervaring met deze muis?
Geen ervaring, maar kan wel vertellen dat die muis een Avago optische sensor heeft.
Iets wat stukken beter is dan de Philips Twin Eye die in andere RAT's zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
chukkepukke schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:47:
Ik gebruik momenteel een Deathadder 3.5, die volgens de openingspost de "perfecte" sensor heeft, nu heb ik daar ook niet over te klagen.
Nu kwam ik vandaag thuis na een examen en ging even gamen op mijn oude pc, met een crappy OEM muis en dit ging mij best lekker af. Doordat die muis veel kleiner is dan de DA voelde het tijdens het gamen alsof ik meer controle had over de muis, ik heb namelijk vrij kleine en vooral smalle handen (het juist de breedte van de deathadder die mij het gevoel geeft minder controle te hebber"
Dus nu is mijn vraag, welke muis heeft een degelijke sensor en is vooral kleiner dan de Deathadder. Ik gebruik een palm grip.
De nieuwe Razer Krait heeft de sensor van de DA 4G, ding is alleen nog maar via ebay te verkrijgen omdat het geen wereldwijde launch is (als die er überhaupt komt). De nieuwe Krait heeft geloof ik wel wat kleine probleempjes, net als de nieuwe DA. Kijk hier even: http://www.overclock.net/f/375/mice. Een andere optie is een Abyssus (zelfde sensor als je huidige DA) of Zowie AM/FK.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 24-01-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
De vorm van de Krait lijkt me zeer veelbelovend! Daar ga ik eens verder naar kijken, heel erg bedankt voor de suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
chukkepukke schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 19:10:
De vorm van de Krait lijkt me zeer veelbelovend! Daar ga ik eens verder naar kijken, heel erg bedankt voor de suggesties
Het is een kleine versie van de Taipan. Alleen die is echt brak (mix van positieve en negatieve acceleratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:44
Ik heb nu al een tijdje een lasermuis, een Microsoft Sidewinder X3, zou een Avago ADNS-6010 sensor in zitten volgens dat lijstje uit de TS. Op zich doet ie het prima, maar ik heb toch het idee dat m'n ouwe gare optische hp muis (die ik via een hack op 500hz had gezet) directer was.

Is dit het nadeel van laser t.o.v. optisch of zou het zijn omdat deze muis wat zwaarder is?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
Blijkbaar is de bouwkwaliteit van die Krait toch niet helemaal optimaal, ik vind het dan ook een beetje zonde om meer geld te betalen voor een product van ebay (waar je garantie toch met een korrel zout moet nemen) voor een product met een mindere kwaliteit. Dan maar eens kijken waar ze die Zowie's verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Na bijna 2 weken spelen met de Sensei RAW is de vorm van de muis niet mijn ding, ik ga er wel aan wennen denk maar het is verre van ideaal, wat mij het meest dwars zit zijn de af-geronde rechter en linker muisbuttons waardoor je vingers niet lekker comfortabel liggen.

Muizen als de G400, Deathadder enz... hebben een veel betere vorm voor comfort,de sensor van de Sensei is wel goed (lekker smooth) en is verder ook degelijk gebouwd.

Op dit moment blijf ik bij de Sensei omdat het toch een zeer degelijke muis is (op scrollwheel na dan), en er verder geen goed alternatief is, de Zowie muis heeft dezelfde vorm als de Sensei en is voor mij dus ook geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413420

Mijn Deathadder was al na een jaar total loss......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Anoniem: 413420 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 01:46:
Mijn Deathadder was al na een jaar total loss......
Mijn Deathadder heeft het anders 8 jaar volgehouden, en doet het nog steeds perfect.
Inmiddels heb ik een DA Black Edition gehaald omdat ik graag rubber grips wilde.

De ene muis is de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413420

unfor schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:02:
[...]

Mijn Deathadder heeft het anders 8 jaar volgehouden, en doet het nog steeds perfect.
Inmiddels heb ik een DA Black Edition gehaald omdat ik graag rubber grips wilde.

De ene muis is de andere niet.
Serieus? Naja ik speelde wel een jaar hardcore counterstrike (ook competitie) op. Het sloeg nergens op maar de muis begon zich te "vervellen" en deed het af en toe niet ofzo. Naja nu speel ik met een 10 euro muis, en ben nog steeds goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Heeft de Razer DeathAdder 2013 nou ook een 'perfecte' sensor? Of alleen de 3g en 3.5g?

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Avioto schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:50:
Heeft de Razer DeathAdder 2013 nou ook een 'perfecte' sensor? Of alleen de 3g en 3.5g?
Zou ik links laten liggen.
De DeathAdder Black Edition is een aanrader, heeft die zelfde rubber grips als de 2013 en maakt nog gebruik van het oude type driver en sensor.
Razer synapse (nieuwe drivers) schijnt ook geen aanrader te zijn.

pricewatch: Razer DeathAdder Black Edition

http://www.esreality.com/post/2351826/razer-deathadder-2013/

[ Voor 11% gewijzigd door unfor op 29-01-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 11:17
Avioto schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:50:
Ik heb de DA 2013 sinds een paar weken (3.5g voorheen) en heb er goede ervaringen mee.
De rubberen sidegrip en sidebuttons zijn fijner dan die van de 3.5 en ook de top heeft een fijnere bekleding.
Sensor voelt betrouwbaar aan (geen rare acceleratie of een inaccuraat gevoel (wat ik bij veel laser mice wel gehad heb)).
Vooral de lift-off distance is een improvement tegenover mijn 3.5G, deze pakte nog na een aardig stuk optillen movement terwijl de 2013 echt pas vanaf ~1mm bewegingen pakt. Hierdoor kan je de muis makkelijker optillen zonder dat hij verspringt.

Met de nieuwe Synapse drivers heb ik zelf geen probleem, als je niet van online stuff houd (je moet inloggen met een account) etc. kan ik begrijpen dat je het liever niet hebt maar er is in principe niets mis mee.
De muis werkt trouwens ook gewoon prima na 1x instellen en daarna Razer Synapse uitzetten.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Bedankt allebei, ik denk dat ik toch voor de Black Edition ga. Ik lees overal dat ie precies hetzelfde is als de 'originele' 3.5 Deathadder, alleen de grip aan de zijkant is iets anders.
En ondanks Rynji's goede ervaringen met de 2013 versie, lees ik ook dat mensen niet zo vrolijk worden van die muis i.v.m. sensor en synapse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
De deathadder 2013 is echt anders dan de oude versie, de feel is anders vooral met snelle bewegingen voelt het anders.

Hij voelt nu meer aan als een lasermuis van razer zoals de Imperator, en daar heb ik niet echt goede ervaringen mee dus ik heb de 2013 versie meteen omgeruild voor de black edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik ga nu toch weer de Sensei kopen omdat je met deze muis een perfecte controle hebt op 400-dpi met games zoals bo-2 battlefield enz.....

De deathadder is echt een quake muis en dit speel ik niet echt veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoaDHouse schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:18:
Ik ga nu toch weer de Sensei kopen omdat je met deze muis een perfecte controle hebt op 400-dpi met games zoals bo-2 battlefield enz.....

De deathadder is echt een quake muis en dit speel ik niet echt veel meer.
Ik neem aan dat je minder controle hebt door de vorm? De sensor in de Sensei is echt enorm brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:37:
[...]

Ik neem aan dat je minder controle hebt door de vorm? De sensor in de Sensei is echt enorm brak.
Wat vind je er zo brak aan dan, ik vind hem toch erg steady met aim op lage dpi's.

Spreek je nu uit eigen ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoaDHouse schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:43:
[...]

Wat vind je er zo brak aan dan, ik vind hem toch erg steady met aim op lage dpi's.

Spreek je nu uit eigen ervaring ?
Ervaring met andere lasersensoren met dezelfde problemen (xai): vieze acceleratie en jitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:37:
[...]

Is dat niet alleen zo op cloth pads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
S.J_84 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:52:
[...]

Is dat niet alleen zo op cloth pads?
Jitter ja, maar de acceleratie is op alle oppervlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik heb de XAI nooit gehad maar met de sensei verneem ik nix van acceleratie, volgens mij is het ook allemaal zwaar overtrokken.

Heb nu de deathadder hier liggen (3 dagen in gebruik) de black edition versie maar die kan toch niet tippen aan de sensei qua accuracy, mijn kd ratio is veel beter met de sensei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Hoi, omdat mijn G9 nu echt op is heb ik na enkele topics te hebben gelezen tot de conclusie dat ik graag meer knoppen wil.

Nu heb ik dus gezocht en na veel muizen gezien te hebben via de links en youtube kwam ik tot

SteelSeries World of Warcraft®: Cataclysm™ MMO Gaming Mouse
Corsair Vengeance M90

Ik zoek

* Iets anders dan Logitech ivm Setpoint en "handige" opties die blijkbaar niet doen wat ze zouden moeten.

* Minimaal 8 volledig programmeerbare knoppen

* 3 of meer duimknoppen, maar wel "handig bedienbaar", zo'n vierkantje of ring ala Razer naga
of Logitech M600 lijken mij op het eerste gezicht te ingewikkeld met mijn dikke duimen.

* Aardig wat "hoofd"knoppen waarbij ik rechts, links, evt kantelbaar wiel OF zijdelinks knoppen met e.v.t. aan de andere kant ook nog een knop

* Bij bovenstaande mogen ook boven het scrollwheel ook nog knoppen zitten maar max. 2 denk ik.

* optioneel rechts een knop.

Bovenstaand leid mij tot de Steelseries Cataclysm, waarbij de M90 het "minpunt" heeft dat hij zoveel duimknoppen zo dicht bij elkaar heeft. Bovenop heeft hij 2 knoppen op links dus dat is dan opzich ook wel ok.

Dan zou ik graag nog weten waar ik een dergelijke muis gewoon vast kan houden en evt. testen.

Ik speel trouwens geen MMO, maar wel Borderlands 2, Fallout 3, Mass Effect en verder gebruik ik de huidige G9 knoppen ook bij andere games.

Door een foutje in de spieraansturing werkt mijn linkerhand niet helemaal lekker waarbij rennen en strafen wel goed gaat maar het herladen of in de bocht remmen bij bijv. gta4 nogal eens moeite kost.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ik vind de M90 persoonlijk een heerlijk muis. Hij heeft misschien niet die perfecte sensor, maar hij ligt prima in de hand en door al die knoppen is ie goed geschikt voor mmo's. En al die extra knoppen aan de zijkant is inderdaad erg wennen, maar daarna denk je er niet meer over na.

Ik heb hem vervangen voor een Deathadder omdat ik klaar ben met mmo's en eigenlijk alleen nog maar shooters speel. Al die extra knoppen is dan een beetje overkill ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoaDHouse schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:09:
Ik heb de XAI nooit gehad maar met de sensei verneem ik nix van acceleratie, volgens mij is het ook allemaal zwaar overtrokken.

Heb nu de deathadder hier liggen (3 dagen in gebruik) de black edition versie maar die kan toch niet tippen aan de sensei qua accuracy, mijn kd ratio is veel beter met de sensei.
Het is maar 5% positieve acceleratie. Net genoeg om te merken als je met 20cm+/360 speelt. Als je sowieso nooit wat aan Windows hebt gedaan is elke muis even brak en is het vooral de vorm die je beter laat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 00:18:
[...]

Het is maar 5% positieve acceleratie. Net genoeg om te merken als je met 20cm+/360 speelt. Als je sowieso nooit wat aan Windows hebt gedaan is elke muis even brak en is het vooral de vorm die je beter laat spelen.
Aan windows-7 valt niet veel te doen paar kleine tweaks voor de muis, in windows 8 is het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoaDHouse schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 00:22:
[...]

Aan windows-7 valt niet veel te doen paar kleine tweaks voor de muis, in windows 8 is het beter.
MarkC's fix werkt op 7 en 8 en is alles wat je nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Koos2009 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:40:
Hoi, omdat mijn G9 nu echt op is heb ik na enkele topics te hebben gelezen tot de conclusie dat ik graag meer knoppen wil.

Nu heb ik dus gezocht en na veel muizen gezien te hebben via de links en youtube kwam ik tot

SteelSeries World of Warcraft®: Cataclysm™ MMO Gaming Mouse
Corsair Vengeance M90

Ik zoek

* Iets anders dan Logitech ivm Setpoint en "handige" opties die blijkbaar niet doen wat ze zouden moeten.

* Minimaal 8 volledig programmeerbare knoppen

* 3 of meer duimknoppen, maar wel "handig bedienbaar", zo'n vierkantje of ring ala Razer naga
of Logitech M600 lijken mij op het eerste gezicht te ingewikkeld met mijn dikke duimen.

* Aardig wat "hoofd"knoppen waarbij ik rechts, links, evt kantelbaar wiel OF zijdelinks knoppen met e.v.t. aan de andere kant ook nog een knop

* Bij bovenstaande mogen ook boven het scrollwheel ook nog knoppen zitten maar max. 2 denk ik.

* optioneel rechts een knop.

Bovenstaand leid mij tot de Steelseries Cataclysm, waarbij de M90 het "minpunt" heeft dat hij zoveel duimknoppen zo dicht bij elkaar heeft. Bovenop heeft hij 2 knoppen op links dus dat is dan opzich ook wel ok.

Dan zou ik graag nog weten waar ik een dergelijke muis gewoon vast kan houden en evt. testen.

Ik speel trouwens geen MMO, maar wel Borderlands 2, Fallout 3, Mass Effect en verder gebruik ik de huidige G9 knoppen ook bij andere games.

Door een foutje in de spieraansturing werkt mijn linkerhand niet helemaal lekker waarbij rennen en strafen wel goed gaat maar het herladen of in de bocht remmen bij bijv. gta4 nogal eens moeite kost.
Het grote nadeel van het feit dat je op zoek bent naar een muis met veel extra toetsen zal altijd zijn dat deze dicht op elkaar staan, hier kan je echter wel (snel) aan wennen hoor !

Ik heb nu een dikke maand mijn Logitech G600 ( met de extra G-Shift toets aan de rechterkant ) en die werkt perfect naar mijn wens.

Voor shooters vind ik persoonlijk een muis met slechts 2 knoppen op de zijkant ( voor grenades etc. ) en eventueel een DPI knop langs de bovenkant zeer handig en voldoende qua mogelijkheden ... Zou niet weten waarvoor ik die andere toetsen nodig voor zou hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik speel sinds een zo'n half jaartje Starcraft en eigenlijk pas sinds kort merk ik op hinderlijke wijze dat mijn cursor zo nu en dan enkele tellen blijft hangen en niet reageert op muisbewegingen. Gezien ik zie dat men hier veel over muizen weet, zou ik willen vragen of dit komt door mijn Logitech M510 muis of zou het aan iets anders liggen zoals drivers? Het spel loopt verder soepel. Ik snap dat de M510 zeker geen game muis is, maar zou toch willen voorkomen dat ik een nieuwe muis koop terwijl het probleem ergens anders ligt. Ik gebruik de muis verder met de QcK mini muismat. Tijdens het niet-gamen merk ik overigens ook heel soms dat de cursor even blijft hangen, maar dat is nauwelijks merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 17:25

TheNephilim

Wtfuzzle

RoaDHouse schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:09:

Ik heb een Xai en het is een prachtige muis! Wel heb ik acceleratie en dergelijke overal uitstaan, zodat het puur muis beweging is + DPI.

Ook de Sensei heeft geen problemen voor zover ik weet. Vind de muizen van Steelseries sowieso erg goed, al is soms alleen om het rubberachtige oppervlak bij sommige exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Regeneration: Kan het zijn dat de sensor vies is?

Ik heb af en toe ook wel dat de muis niet goed werkt en ik last heb van wat jij hebt.
Ik veeg dan even de plek schoon met mijn hand en de onderkant van de muis. Meestal helpt dit voor een tijdje.

Een muismat moet ik nog een keer kopen.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Koos2009 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:00:
Regeneration: Kan het zijn dat de sensor vies is?
Goede opmerking. Gezien de sensor dieper in de muis zit kan ik de sensor niet afvegen en eigenlijk ook moeilijk zien of deze vies is. Echter ik heb al een aantal maal het schoon proberen te blazen (wat inderdaad ook nadelige effecten kan hebben), maar het probleem blijft aanwezig.

• Regeneration
  • Niet online
Ik las in de topicstart dat de nieuwere Logitech G400 sensors zonder prediction hebben. Hoe groot is nog de kans dat je een oude krijgt met prediction als je er nu een koopt?

Topicstarter
Regeneration schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:23:
Ik las in de topicstart dat de nieuwere Logitech G400 sensors zonder prediction hebben. Hoe groot is nog de kans dat je een oude krijgt met prediction als je er nu een koopt?
Heel erg klein, alleen als het echt heel erg oude stock is.

• Regeneration
  • Niet online
Ok, dat is dan mooi. Ik denk dat ik maar gewoon een nieuwe muis ga halen. De Logitech G400 en de Razer Abyssus zijn goede opties. Eens kijken of ik de vorm kan proberen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 13:48

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bij mij ging na x-jaar (4? 5?) het wieltje stuk van m'n G9 muis. Ik heb 'm maar vervangen door de G9x omdat de muis erg lekker in de hand ligt en ik graag gebruik maak van het ontkoppelingssysteem van het wieltje (lees: weerstand wieltje weghalen zodat hij makkelijker door rolt en zo grote lappen tekst snel door kan scrollen met 1 beweging)
Met name de laatste functie was van doorslaggevende meerwaarde. Helaas dit topic te laat gezien waardoor ik niet (genoeg?) naar alternatieven heb kunnen kijken. Ik heb wel de G600 nog even bekeken, meer knoppen leek me wel wat, maar dat was niet zo fijn werken. Mis de precisie met de duim om zoveel knoppen tegelijk te bedienen. De G500 en G400 heb ik ook nog even vastgehouden, de vorm van de 400 stond me tegen, de 500 leek me ook wel aardig (10 knoppen programmeerbaar) maar ik zag de ontkoppeling niet voor het wieltje, en hij was €15 duurder daar waar ik testte.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
rockhopper schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:39:
Bij mij ging na x-jaar (4? 5?) het wieltje stuk van m'n G9 muis. Ik heb 'm maar vervangen door de G9x omdat de muis erg lekker in de hand ligt en ik graag gebruik maak van het ontkoppelingssysteem van het wieltje (lees: weerstand wieltje weghalen zodat hij makkelijker door rolt en zo grote lappen tekst snel door kan scrollen met 1 beweging)
Met name de laatste functie was van doorslaggevende meerwaarde. Helaas dit topic te laat gezien waardoor ik niet (genoeg?) naar alternatieven heb kunnen kijken. Ik heb wel de G600 nog even bekeken, meer knoppen leek me wel wat, maar dat was niet zo fijn werken. Mis de precisie met de duim om zoveel knoppen tegelijk te bedienen. De G500 en G400 heb ik ook nog even vastgehouden, de vorm van de 400 stond me tegen, de 500 leek me ook wel aardig (10 knoppen programmeerbaar) maar ik zag de ontkoppeling niet voor het wieltje, en hij was €15 duurder daar waar ik testte.
Was een tijd geleden ook op zoek naar een nieuwe gamingmuis, vooral om MMO's mee te spelen en zou er dus een worden met een aantal knoppen - :+ - op de zijkant.

En was dus aan het twijfelen tussen de Razer Naga en de Logitech G600, daarna in een bevlieging gewoon de G600 via internet bestelt zonder hem vast te hebben gehad (had wel een aantal reviews op YouTube gezien) :p

Was in begin wel aan het denken: "Wat heb ik nu weeral gekocht", maar dat bleek zeer goed mee te vallen, de knoppen zijn echt goed te bedienen en door ze 1 voor 1 te binden weet je wat waar staat en is er dus geen echte verwarring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Zojuist wat de vorm van een aantal muizen getest. Uiteraard is het een momentopname en is de test situatie niet helemaal ideaal. Ik merk dat ik de voorkeur heb aan een "ergonomisch gevormde" muis i.p.v. een symmetrische muis. Ook vind ik de grotere muizen beter dan de kleinere. Verder heb ik liever niet van die rubberachtige zijkanten. Bij mijn huidige M510 zijn deze na een jaar plakkerig geworden. De muizen die ik heb getest:

Categorie beter: G700, MX performance, Deathadder
Categorie minder: G500, G400, G300, Abyssus

Nog heel wat Roccat en Razer muizen die ik niet allemaal heb onthouden.

Niet geheel goed kunnen testen: Steelseries Ikari Optical, Steelseries Kinzu V2. Ik verwacht dat de Ikari wel goed past en maar de Kinzu V2 minder.

De G700 en ook de MX performance en Deathadder zitten boven de prijscategorie wat ik zou willen aanschaffen. Verder zijn de G700 en de MX performance draadloos wat over het algemeen niet wordt aangeraden voor gamen. Daarnaast zou de G700 ook nog over een minder sensor beschikken. De Deathadder vond ik de vorm wel goed, maar de twee knoppen waar je duim de muis beetpakt wat minder.

De voornaamste kandidaten G400 Abyssus hadden waren om verschillende reden minder. De Abyssus is wat klein en ook niet ergonomisch gevormd. De G400 heeft een oncomfortabel randje aan de rechterkant en heeft rubberachtige zijkanten. Ik merkte wel dat de zijkanten van ander materiaal waren dan de M510, dus mogelijk dat deze niet (zo) plakkerig worden als mijn M510. Daarnaast had ik gelezen dat sommige het randje van de G400 eraf hebben kunnen schuren, maar ik vind het toch wel minder om een nieuw gekocht product gelijkt te bewerken.

Een andere optie is de Ikari optical, maar die heb ik dus niet echt kunnen proberen. Iemand die weet of de sensor in de Ikari optical goed is of niet?

Nog best lastig een muis uitzoeken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

@Regeneration, ik heb een Logitech G700 en deze muis is uitermate geschikt om mee te gamen (Call of Duty, Battlefield, Far Cry etc...). Ik gebruik de muis draadloos en laadt het om de 3 dagen op d.m.v. de bijgeleverde kabel. Wil je het niet draadloos maar juist via een kabel gebruiken, dan kan dat ook! ;)

Ik ben zeer tevreden met de muis, ook met de drivers die Logitech aanbiedt.
Voor Mac gebruikers is de muis iets minder aan te raden, maar dat is vanzelfsprekend. :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik zou de Ikarie links laten liggen, zeer nerveuze muis de moeilijk controleerbaar is, dit komt voornamelijk door de vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 13:48

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

iApp schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:33:
@Regeneration, ik heb een Logitech G700 en deze muis is uitermate geschikt om mee te gamen
*snip*
Wil je het niet draadloos maar juist via een kabel gebruiken, dan kan dat ook! ;)
Kan je wat meer vertellen hoe deze "draadloze" muis met kabel werkt? Hij viel voor mij af omdat ik tegen gedecoupeerde muizen ben. Als het namelijk een optie is om gewoon met kabel zonder accu gezeur te kunnen muizen dan is het misschien toch nog iets om eens naar te kijken. De hoeveelheid knoppen is wel een mooie extra.

@JimDB bedankt voor je feedback over de G600. Ik heb 'm even mogen testen in een winkel, maar het voelde toch erg vreemd aan voor mij. En ik speel niet zoveel MMORPG's meer, hoewel daar misschien verandering in kan komen. Ik zag mezelf niet al die knoppen goed bedienen met m'n duim, of misschien pas na veel oefening. Verder ben ik bang dat het weer zo'n product wordt wat eenmalig op de markt komt, dan wen je eraan en tegen de tijd dat ie versleten is is er geen nieuwe meer.

Zo kan ik een van mijn eerste muizen nog herinneren, de logitech force-feedback muis (of de vibrator muis zoals m'n LAN-genoten altijd zeiden) Ik vond het wel makkelijk met aanklikken van weblinks enzo en het voegde wel wat toe met FPS, hoewel anderen vonden dat de nauwkeurigheid omlaag ging. Ik zelf ondervond er niet zoveel last van. Anyway long-story-short deze wordt zover ik weet niet meer gemaakt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
iApp schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:33:
@Regeneration, ik heb een Logitech G700 en deze muis is uitermate geschikt om mee te gamen (Call of Duty, Battlefield, Far Cry etc...). Ik gebruik de muis draadloos en laadt het om de 3 dagen op d.m.v. de bijgeleverde kabel. Wil je het niet draadloos maar juist via een kabel gebruiken, dan kan dat ook! ;)

Ik ben zeer tevreden met de muis, ook met de drivers die Logitech aanbiedt.
Voor Mac gebruikers is de muis iets minder aan te raden, maar dat is vanzelfsprekend. :)
Ik twijfel er verder ook niet aan dat het een goede muis is, maar de prijs is wel erg hoog: € 68 met verzendkosten. De G400 kan je krijgen voor € 32 met verzendkosten. Daarnaast staat er in de topicstart dat de sensor van de G700 toch iets minder is dan bijvoorbeeld de G400.

RoaDHouse schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:14:
Ik zou de Ikarie links laten liggen, zeer nerveuze muis de moeilijk controleerbaar is, dit komt voornamelijk door de vorm.
Ik vind de vorm juist goed voor zover ik kan beoordelen. Welke muis zou jij aanraden?

Ik had nog even verder gekeken naar de G400, want de MX518 erbij gerekend zijn er heel veel personen die deze muis juist heel erg prettig vinden. Dus ik ging op zoek hoe je deze muis dan zou moeten vasthouden. Het blijkt dus dat je enkel de pink aan de rechterkant zou moeten houden en dat je de ringvinger op het uitstekende randje moet houden. Een andere optie is dat je de middelvinger op de scrolwiel zet en de ringvinger op de rechtermuisknop.

Dus mijn vraag aan de G400 bezitters hier: waar zet jij je ringvinger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik heb geen probleem met de ringvinger op de G400 vind de muis alleen gammel overkomen. Als het je om de prijs gaat zal ik gewoon voor G400 gaan.

De beste muis op dit moment vind ik de Sensei, de is te krijgen voor ongeveer 67 Euro, maar ja dat alles is weer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
RoaDHouse schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:03:
Ik heb geen probleem met de ringvinger op de G400 vind de muis alleen gammel overkomen. Als het je om de prijs gaat zal ik gewoon voor G400 gaan.

De beste muis op dit moment vind ik de Sensei, de is te krijgen voor ongeveer 67 Euro, maar ja dat alles is weer persoonlijk.
Ok, bedankt voor je reactie. Het gaat me overigens ook niet alleen om de prijs, maar blijkbaar zit er in de G400 ook een betere sensor dan de bijvoorbeeld de G700 en de Sensei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
rockhopper schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:14:
[...]
@JimDB bedankt voor je feedback over de G600. Ik heb 'm even mogen testen in een winkel, maar het voelde toch erg vreemd aan voor mij. En ik speel niet zoveel MMORPG's meer, hoewel daar misschien verandering in kan komen. Ik zag mezelf niet al die knoppen goed bedienen met m'n duim, of misschien pas na veel oefening. Verder ben ik bang dat het weer zo'n product wordt wat eenmalig op de markt komt, dan wen je eraan en tegen de tijd dat ie versleten is is er geen nieuwe meer.
Dat was voor mij in het begin ook wel zo hoor :p
Na een week MMO's te spelen had ik ze alle 12 al bound, leert dus wel snel :)

Wanneer men WOW subscription echter gedaan was nog eens COD gespeeld, en dat is wel helemaal anders dan met mijn vorige muis ... Ach ja, iedere muis zo zijn voordelen zeker ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Regeneration schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:39:
[...]

Ok, bedankt voor je reactie. Het gaat me overigens ook niet alleen om de prijs, maar blijkbaar zit er in de G400 ook een betere sensor dan de bijvoorbeeld de G700 en de Sensei.
Ach, dat gelul over de sensor :) je moet alleen de philips twin-eye sensor vermijden die is namelijk wel slecht.

De razer deathadder heeft de perfecte sensor zegt men, maar ik schiet er geen olifant mee raak, met de sensei voelt het als een aimbot. Ik blijf erbij het is allemaal persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoaDHouse schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:21:
[...]

Ach, dat gelul over de sensor :) je moet alleen de philips twin-eye sensor vermijden die is namelijk wel slecht.

De razer deathadder heeft de perfecte sensor zegt men, maar ik schiet er geen olifant mee raak, met de sensei voelt het als een aimbot. Ik blijf erbij het is allemaal persoonlijk.
De Sensei is vooral een probleem als je low-sens en zonder acceleratie speelt.
Pagina: 1 2 ... 27 Laatste