Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-04 19:49

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
Mede-auteur:
  • screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:57

screamhouse

Veras

Introductie en Disclaimer

Dit topic gaat over de domotica controllers van Micasaverde, specifiek de Vera Lite en Vera 3.
Micasaverde is een fabrikant van domotica apparatuur op de hoofdzakelijk Amerikaanse markt. Micasaverde voorziet de controllers sinds 2008 van het Z-Wave protocol. De Vera 2 is opgevolgd door de Vera Lite en Vera 3 en gelanceerd op de Nederlandse markt eind 2010.

Wij hopen met dit topic de informatie, vragen en vooral antwoorden een plek op het Tweakers forum te kunnen geven zodat ze makkelijk(er) gevonden kunnen worden.

Disclaimer
Deze TS is onderhevig aan veranderingen en suggesties of verbeteringen zijn uiteraard welkom!
SVP hiervoor een DM sturen met je aanvullingen (met daarin ook de gegevens wat erbij wilt hebben) naar DRuw of Screamhouse zodat deze kunnen worden verwerkt. Wij zijn voor de duidelijkheid geen experts maar enthousiaste hobbyisten en nemen geen verantwoordelijkheid voor mogelijke problemen voortkomend uit adviezen in dit topic van onszelf of anderen.

Specificaties Vera Lite & Vera3 naast elkaar

SpecsVera3&Lite
Zie ook de brochure: http://www.micasaverde.com/files/Vera3_Brochure.pdf
Het maximum aantal nodes (afnemers) op een Vera Lite is 50 en van de Vera 3 is 232.
Het is tevens mogelijk om meerdere Vera's aan elkaar te koppelen (bridgen). Dit kunnen ook een Vera3 en een Lite zijn waarbij er 1 hoofdcontroller gekozen moet worden (in dit geval de Vera3!)
Het maximum aantal nodes wordt op deze manier vergroot tot 1000+ mocht iemand dat willen.
Ter info, het grootste Zwave netwerk is het Wynn Hotel in Las Vegas met 65,000 devices :linkje

Z-Wave wasda?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dBRtpcYqXnlVhQceCK07dGBU/full.jpg
Z-wave is een draadloos communicatie protocol wat het makkelijkste te vergelijken is met een afstandsbediening voor een auto.
Met een druk op de knop wordt er een beveiligd signaal naar de auto verstuurd waardoor de deuren open gaan of de lichten aanschakelen.
Hetzelfde is ook eenvoudig te realiseren in huis.

Sterker nog, met Z-wave kunt je vele, zo niet alle elektrische apparaten op afstand aansturen. Z-wave maakt gebruik van een betrouwbaar RF protocol in de frequentiereeks rond de 900 MHz. Dit voorkomt dat het Z-wave netwerk verstoord wordt door het Wifi netwerk. Z-wave is ontwikkeld om eenvoudig in electronica toegepast te worden, zoals in batterij gevoede rookmelders, deursensoren enz. Z-wave is ontwikkeld in 2008 door een Deens bedrijf genaamd Zen-Sys.

De frequentie verschilt per werelddeel en de apparaten zijn helaas niet uitwisselbaar.
868.42 MHz (Europe/Singapore)
908.42 MHz (United States)
919.82 MHz (Hong Kong)
921.42 MHz (Australian/New Zealand/Brazil)
865.22 Mhz (India)
869.00 Mhz (Russia)

Elk Z-wave netwerk kan 232 nodes bevatten en bestaat uit 2 soorten nodes; controllers en slave devices.
De Z-wave modules vormen samen een mesh-netwerk. Dit betekent dat de modules signalen aan elkaar kunnen doorgeven en via de 2-weg communicatie controleren of de taken zijn uitgevoerd.Hierdoor is het bereik van het systeem virtueel oneindig zolang de modules elkaar maar kunnen "zien". Ook als het signaal door iets geblokkeerd wordt, proberen de modules onderling, via een andere weg alsnog het signaal naar de ontvanger te versturen.

Een module/device moet altijd eerst "geinclude" of "gepaired" worden met het Z-wave netwerk voordat het gebruikt kan worden.
Dit wordt meestal gedaan door een knop op de module een aantal keer snel in te drukken. De module wordt dan herkend door de controller.

Z-Wave t.o.v. KNX of KlikAanKlikUit (KaKu)?

KNX
Indien je bij een projectontwikkelaar om domotica vraagt komt er vaak KNX uit de bus. Dit is een zeer vaak gebruikte standaard waarbij alles van tevoren bekend moet zijn. Alle actuatoren (lichten maar ook de sensoren) krijgen een draad waarmee alles met elkaar verbonden word, vaak in de meterkast. Naast de extra kilometer kabel die hiervoor nodig is wordt het lastig om hier naderhand nog aanpassingen aan te doen.
KlikAanKlikUit
KlikAanKlikUit (KaKu) is een RF gebaseerd protocol op 433 MHz (draadloos) en dit is bij iedere bouwmarkt ongeveer wel te krijgen. Van sensoren tot schakelaars zijn er te vinden voor niet al teveel geld. Er zijn tevens controllers te koop waarbij basaal een aantal instellingen zijn te doen. KAKU is ook bedienbaar vanaf telefoon of pc. Alle modules dienen in het bereik te zijn van de zender en het is een fire-and-forget systeem wat inhoud dat het signaal wordt verzonden, maar er vindt geen terugkoppeling plaats. Het bereik van dit signaal is ongeveer +/-30m

De Vera programmeren

Het programmeren binnen de Vera gebeurt door middel van scenes en Luup code.. Bv. een scene kan de buitenlamp aanzetten. Binnen een scene kun je bepaalde triggers zetten (stuur een mail/notificatie als de lamp is aangezet). Daarnaast kan een scene gescheduled worden, start de scene 15 minuten voor zonsopgang. Binnen een scene kan er ook eigen programma code toegevoegd worden. Vera maakt gebruik van de taal Luup. Een voorbeeld is om een andere lamp aan te zetten als lamp A aangezet wordt. Dit zorgt voor extra flexibiliteit.

Binnen de scenes welke standaard gecreëerd kunnen worden in de Vera, is het ook mogelijk om eigen plugins te maken of te installeren. Er is een actieve community die zich bezighoudt met het maken van plugins. Deze plugins kunnen weer in scenes gebruikt worden, of ze staan op zichzelf. Een mooi voorbeeld is de Smart Meter Plugin, welke het energie en gasverbruik laat zien van de slimme meters. Daarnaast zijn er plugins die de batterijstatus van de devices bijhouden, het mogelijk maken om notifications/emails naar de smartphone te sturen of zeer eenvoudig IF/THEN/ELSE toevoegingen aan scenes kunnen geven.

Een overzicht van de plugins kun je in de Vera vinden onder: Apps ->Install Apps of in het Micasaverde forum:http://forum.micasaverde.com/index.php/board,20.0.html

Voorbeelden in de praktijk met Z-wave
* Buitenlamp aanzetten 15 min. voordat de zon ondergaat en uitzetten 30 min. voordat de zon opkomt.
* Een notification/email naar een smartphone sturen als een sensor (rookmelder, raamsensor) getriggerd wordt.
* Als 1 of meer sensoren getriggerd worden een vervolg actie laten plaatsvonden, bv lampen aan
* Het monitoren van het actuele energie en gasverbruik en 1x per maand per mail de meterstanden ontvangen.
* Dmv het pingen van je telefoon bepalen of je thuis bent of niet en op basis van die informatie de beveiligingssensoren op scherp zetten of juist niet.
* Een IP camera (bv Foscam) inzetten als motion sensor. Wanneer de camera motion detect kun je de lampen in het huis aanzetten.
Kortom, je wordt bijna alleen geremd door je eigen creativiteit.

Interessante links
Micasaverde Wiki (niet erg up to date helaas)
http://wiki.micasaverde.com/index.php/Main_Page

Luup_Lua extensions:
http://wiki.micasaverde.com/index.php/Luup_Lua_extensions
http://www.lua.org/manual/5.1/

Scene scripting:
http://forum.micasaverde.com/index.php/board,19.0.html

http://forum.micasaverde....05.msg98962.html#msg98962 (twee Word documenten met een handige beschrijving)

Scene examples:
http://wiki.micasaverde.com/index.php/Luup_Scenes_Events

De Vera User Interface

Op dit moment is de laatste Firmware versie 1.5.4.08 (Release Notes)

De gebruikersinterface is bereikbaar via cp.mios.com of via het ipadres van je Vera.
Screen
Hier zie je de verschillende devices en de status ervan welke je op verschillende manieren kunt ordenen.
Het plaatje toont alle devices ongeordend (work in progress...).

Apps voor de smartphone en tablet

Android
Vera Mobile: link
AutHomator: link
AutHomator HD: link
Home Buddy: link
IOS
SQ remote : link
Automator.app link
iVera link (niet meer gesupport)
Homewave link
Windows Phone
Grasshopper: link
Vera Control:link

Use cases

Slimme meter op de vera aansluiten via de P1 poort
Om de slimme meter aan te sluiten op de Vera heb je 3 dingen nodig:
  • Een slimme meter met een P1 poort
  • Een P1 USB converterkabel met een R11J connector. Deze kan zelf gemaakt worden of kant en klaar aangeschaft worden.
  • De Smart Meter plugin link
Het aansluiten van de kabel op de Vera spreekt voor zich. Vervolgens moet de USB port op de Vera geconfigureerd worden. Ga naar apps=>develop apps=>serial port configuration. Zet de serial parameters op 9600,even,7bits,1stop bit.

usb

Upload vervolgens de files uit het Smart Meter topic en maak handmatig in de Vera een device aan
apps=>develop apps=>Create device. Gebruik D_dutchSmartMeter.xml als Upnp Device Filename en kies een Description (e.g. meterkast). Klik create device. Deze zal nu onder devices zichtbaar worden.

Er zullen nu een aantal nieuwe devices zichtbaar worden voor hoogtarief, laagtarief en teruglevering (deze zijn verwijdert op de screenshot). Je kunt in de devices zelf de namen wijzigen.

verbruik

Je ziet nu realtime het actuele verbruik.

Foscam als motion detection sensor inzetten in de Vera
Via de Foscam plugin is het mogelijk om een virtuele motion detection sensor te maken van je Foscam camera. Als de camera beweging detecteert kun je deze virtuele sensor inzetten als trigger voor een scene die bv een SMS stuurt of alle lampen aanzet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RhH4iBagFFP9W3bS9BKqf72q/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sbRIBuLRPOj6xCPfezPotEXv/full.jpg

Wordt Verwacht

Pp de CES 2013 in Las Vegas heeft Micasaverde 2 nieuwe Vera's getoond:
Veratoekomst
Vera Lite (groen) is een iets vernieuwde Vera lite met dezelfde 500 MHz processor MIPS SoC met 32 ​​MB flash-geheugen en 64 MB DDR2.

Vera Plus (blauw): deze gaat de Vera3 vervangen met een 500Mhz processor, 128MB geheugen, maar geupdate. Incl. Wifi, maar zonder routerfunctie (geen LAN/WAN poorten), zodat waarschijnlijk de prijs een beetje zakt van de Vera3.

VeraPro (zwart): op veler verzoek (zeggen ze zelf) voor de veeleisende gebruiker: 1Ghz processor die zonder proble,em grotere configuraties (zeer veel modules, scripts en plugins) aankan, een geheugen van 1 GB, een ingebouwde batterij en een locatie Card GPRS zodat alles ook zonder huisinternetaansluiting gebruikt kan worden (of bij het wegvallen daarvan).

Prijzen zijn nog niet bekend, maar zomer 2013 is de Amerikaanse release van de Vera Plus en het einde van het jaar voor Vera Pro.

Z-Wave fabrikanten

Er zijn helaas maar een aantal fabrikanten die Z-wave producten produceren of een product in hun assortiment hebben. Indien de fabrikant een redelijk website heeft is deze gelinked, anders is het het makkelijkst om de naam even te googlen en bij een webshop te kijken.

FAQ

Kan ik ook andere niet Z-wave apparaten op mijn Vera aansluiten?
Ja, via de RFX transceiver van RFXCOM http://www.rfxcom.com/store/Transceivers/12103 is het mogelijk om bv KaKu en Oregon weersensors aan te sluiten. Daarnaast is het mogelijk om IP Camera's op de Vera aan te sluiten. Let wel, veel apparaten zenden wel op 862Mhz, maar als ze geen Z-Wave logo hebben of op de lijst van RFXCOM staan is de kans gering/nihil dat het gaat werken.

Ik kom USB poorten tekort
Het is mogelijk om een powered USB op de Vera aan te sluiten.

Kan ik mijn KaKu deur/raam sensoren gebruiken om scenes aan te sturen?
Nee, dit wordt door de maker van de RFXCOM afgeraden. De sensor stuurt der mate vaak de status terug, dat een betrouwbare aansturing onmogelijk is.

Ik krijg een device/plugin niet meer gedeinstalleerd via de GUI
Via je browser kun je met het device ID en de volgende URL het device verwijderen.
http://<VERAIP>:3480/data_request?id=device&action=delete&device=<device_ID>
Vervang <VERAIP> met je IP adres en <device_ID> met het nummer van je device. Je ziet meteen een OK melding en je bent klaar.

Kan ik de logs ook bekijken via mijn browser?
Ja, via de URL http://<VERAIP>/cgi-bin/cmh/log.sh?Device=LuaUPnP zie je realtime je logs voorbij komen.
Nog beter is de nieuwe plugin: http://forum.micasaverde....ic,13246.0/topicseen.html

Hoe sluit ik mijn slimme meter op mijn Vera aan?
Zie hier:

Werken de Nuon Smart Plugs ook met Vera?
Ja, beide werken volgens het Z-Wave protocol. Er zijn wel klachten over het meten van het energieverbruik.
Meer informatie staat hier: http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,9212.0.html
Het blinkende ledje kan uitgezet worden: http://code.google.com/p/open-zwave/issues/detail?id=121

Waarom worden mijn geinstalleerde plugins niet geupdate
Helaas is alleen de button auto update in de plugins beschikbaar,je zult zelf in de app store moeten kijken of de forums in de gaten moeten houden.

Kan ik via SSH toegang krijgen tot mijn Vera?
Ja, dit is mogelijk. http://wiki.micasaverde.com/index.php/Logon_Vera_SSH

Wat betekent Luup?
Luup (Lua-UPnP) is een samenvoegen van Mi Casa Verde’s software engine Lua, een populare scripting language, en UPnP (Universal Plug and Play), de industrie standaard om devices aan te sturen samenvoegt.

[ Voor 255% gewijzigd door screamhouse op 20-01-2013 08:41 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Zoals aangegeven: graag suggesties / TS add-ons per DM naar DRuw of screamhouse zodat we deze netjes aan kunnen passen en niet alle handige info alsnog ergens in dit topic zoek raakt.
Graag ook de gegevens zelf erbij zetten (dus svp zelf zoeken naar de info en erbij zetten, desnoods een linkje)

Changelog:
13-01-2013: TS gestart.

[ Voor 108% gewijzigd door DRuw op 13-01-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Gereserveerd

[ Voor 196% gewijzigd door screamhouse op 13-01-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:38
Dacht laat ik mensen me thuiskomst luup code eens delen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
local werkdagstatus = luup.variable_get("urn:upnp-org:serviceId:VContainer1","Variable1", 58)
local denonid = 59
local slaapkmrlicht = luup.variable_get("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1","Status", 13)
local WCtemperatuur = luup.variable_get("urn:upnp-org:serviceId:TemperatureSensor1", "CurrentTemperature", 88)
WCtemperatuur = tonumber(WCtemperatuur)

if (werkdagstatus == "Off") or slaapkmrlicht == "1" then -- niet lang weg of telefoon was leeg
 luup.call_action("urn:futzle-com:serviceId:CountdownTimer1", "CancelTimer", {}, 67)
 luup.variable_set("urn:upnp-org:serviceId:VContainer1","Variable1","Off",58)
else

if luup.is_night() then
luup.call_action("urn:upnp-org:serviceId:Dimming1","SetLoadLevelTarget", {newTargetValue = "100"}, 11)
luup.call_action("urn:upnp-org:serviceId:Dimming1", "SetLoadLevelTarget", {newLoadlevelTarget = "65"}, 4)

end
luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:DiscretePower1","On",{}, denonid)
luup.sleep(2000)
luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:InputSelection1","Input4",{}, denonid)
luup.sleep(200)
luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:InputSelection1","Input5",{}, denonid)
luup.sleep(2000)
luup.call_action("urn:denon-com:serviceId:Receiver1","SetVolumeTarget",{newTargetValue = "44"}, denonid)

luup.variable_set("urn:upnp-org:serviceId:VContainer1","Variable1","Off",58)
end

if (WCtemperatuur < 16) then
  luup.call_action("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1","SetTarget",{ newTargetValue="1" },93)
end

regel 1 tm 5 zijn variabelen instellen / ophalen
regel 7 tm 10, omdat de thuiskomst getriggerd wordt dmv pingsensor naar het ip adres van me telefoon kan het dus voorkomen dat ik een aantal minuten van wifi niet de scene opnieuw wordt uitgevoerd.
(als ik 20 min niet pingbaar ben gaat dmv een andere scene deze waarde op On.
'slaapkmrlicht == 1 ' Deze waarde staat erbij omdat stel ik kom thuis met een lege telefoon... scene word dan dus niet uitgevoerd. En ik ga naar bed toen en sluit me telefoon aan de lader, dat dan niet alle verlichting etc aan gaat terwijl ik juist naar bed ga ;)

regel 12 tm 14
Is het wanneer ik thuis kom donker buiten dan ff 2 lampjes aan.

Regel 17 tm 23
Het aanzetten van me versterker en deze op Tuner input zetten. Input 5 is de tuner ingang maar ik wissel hem even naar een andere voor de tijd want als deze al op Tuner stond dan wisseld deze tussen AM/FM ;)

Regel 25 ik zet de werkdagstatus op On

regel 29 Me beweging sensor op de wc heeft ook een temperatuur sensor en deze laat ik een electrische verwarmingsplaat schakelen wanneer het wat aan de frisse kant is ;) (deze gaat via normale delay gedeelte van de scene weer uit)

Denk dat nieuwkomers zo al een aardige indruk krijgen wat er zoal al mogelijk is met een Vera (gebruik zelf de 2)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09-2024
screamhouse schreef op zondag 13 januari 2013 @ 18:02:
Om je slimme meter aan te sluiten op je Vera heb je 3 dingen nodig:
• Een slimme meter met een P1 poort
Ik begon hier juist in het andere topic Z-Wave producten en ervaringen over. Bij mij is een Metripoint EM-1023 meter geplaatst. Vermoedelijk is de meter slimmer dan ik ben. Ik kan namelijk geen enkele poort vinden. Rechts onder slechts één opening, waardoor een kabeltje vanaf de gasmeter is doorgevoerd. Spreken we soms over een andere meter? Helaas heb ik slechts een klein kaartje met gebruiksaanwijzing. Geen uitgebreide documentatie. Ook heb ik online niets kunnen vinden. Wat duidt op een P1 poort. Een foto of beschrijving zou welkom zijn.

Toevoeging: Inmiddels heb ik info van Liander. Het blijkt dat mijn meter nog niet ZO slim is. Deze is niet in staat om de gegevens aan de gebruiker zelf aan te bieden. Het is mogelijk op eigen kosten versnelt aan een nieuwe generatie slimme meter te komen. Ik wacht maar rustig af totdat deze aangeboden gaat worden.

[ Voor 15% gewijzigd door janpep op 30-01-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
USB poorten op de Vera.
De Vera Lite beschikt over 1 USB poort. Is het apparaat slim genoeg om meerdere devices via een USB hubje te herkennen? Wanneer ik dacht data te loggen op USB stick, maar ook een USB poort nodig blijk te hebben voor het uitlezen van de energiemeter, dan kom ik al een USB poort tekort nog voordat ik het ding heb aangeschaft. HaHa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Ja, het schijnt te kunnen, toevallig iets over gelezen, kom er op terug

Ja dus

http://forum.micasaverde....64.msg63813.html#msg63813

[ Voor 37% gewijzigd door screamhouse op 13-01-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 16:26

Tim Schuhmacher

abasios

Leuk dit topic, ik ga beginnen met electrische gordijnopeners van http://www.gordijncomfort.nl en langzaam uitbreiden met schakelaars. Iemand hiermee ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Ik niet, maar als je ze hebt zien we graag je ervaring hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
Smart Plugs (van Nuon energiewinkel) aan de Vera
Graag zou ik vernemen wat de ervaringen zijn met de Smart Plug 1 en Smart Plug 6 aan de Vera.
Zoals ik het nu voor ogen heb, zou dat mijn basis setje worden. (ik ontvang binnenkort wat waardebonnen voor deze webshop.)
  1. Functioneren deze in combinatie goed?
  2. Als ik kijk naar de alternatieven voor de enkele schakelaar... Is er een goede reden om het dubbele uit te geven voor een stekkerschakelaar die hetzelfde kan?
    Ik ben geneigd te denken dat Nuon het wel uit het hoofd zal laten om zeer vele van haar klanten met een inferieur product op te zadelen. Dat gaat zich altijd tegen je keren. Gezien de hoeveelheid "hangmat reclame" wil men ons graag aan zo'n setje hebben.
  3. Ik meen begrepen te hebben dat de 6-stekker variant wel per stekker te schakelen is, maar het energie verbruik niet selectief uit te lezen. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Ik wil de smart plug 6 zelf ook nog aanschaffen. Op het MCV forum zijn ze al besproken. Energiemonitoring schijnt niet/slecht te werken. http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,9212.0.html

De fabrikant is Greenwave Reality en helaas alleen via de Nuon te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
The-Source schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:08:
Dacht laat ik mensen me thuiskomst luup code eens delen.
Voor de beginner zeker leuk om te zien. Dank. Ik bedenk dat het al snel een topic apart waardig is.
Het prikkelt de fantasie. (met name je regel 29 :).) Als ik er over denk, zou je al toch al gauw in een situatie terrecht kunnen komen waarin de code van het ene event het andere weer opheft, tegenspreekt of dat je in een loop raakt van elkaar triggerende events (?)
In neem aan dat het mogelijk is deze scripts te nesten en If Then Else een ander script aan te roepen?

En dan te bedenken dat ik alvorens een simpele klik-klak-aan-uit in de bouwmarkt mee te nemen om er twee wat slechter bereikbare lampen mee aan/uit te doen, er eerst maar iets over wilde lezen. HaHa.
Ik denk dat het zomaar een nieuwe hobby kan worden. Zoals het bouwen van een treinenbord, maar dan nu met een zweem van vermeende nuttigheid en energiebesparing erom heen. Ik zag al dat ik mijn Foscam Wifi PTZ Camera ook al in het geheel op kan nemen. Begin het steeds leuker te vinden. :).
Aan de andere kant.... Met een paar elementen (beweging en raam/deur sensoren) erbij denk ik dat je al een aardig beveiligingssetje hebt. Ik ga toch maar eens kijken hoe ik Pan/Tilt en opname commando's naar die camera kan sturen. Ik kom straks nog tijd te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 11:28
janpep schreef op zondag 13 januari 2013 @ 21:30:
Smart Plugs (van Nuon energiewinkel) aan de Vera
Graag zou ik vernemen wat de ervaringen zijn met de Smart Plug 1 en Smart Plug 6 aan de Vera.
Zoals ik het nu voor ogen heb, zou dat mijn basis setje worden. (ik ontvang binnenkort wat waardebonnen voor deze webshop.)
  1. Functioneren deze in combinatie goed?
  2. Als ik kijk naar de alternatieven voor de enkele schakelaar... Is er een goede reden om het dubbele uit te geven voor een stekkerschakelaar die hetzelfde kan?
    Ik ben geneigd te denken dat Nuon het wel uit het hoofd zal laten om zeer vele van haar klanten met een inferieur product op te zadelen. Dat gaat zich altijd tegen je keren. Gezien de hoeveelheid "hangmat reclame" wil men ons graag aan zo'n setje hebben.
  3. Ik meen begrepen te hebben dat de 6-stekker variant wel per stekker te schakelen is, maar het energie verbruik niet selectief uit te lezen. Klopt dat?
Ik heb ervaring met beide en ook de Everspring AN158, de smartplug zijn wat flashier, maar verder vrij redelijk hoewel ik nu al een heb die niet meer werkt. Daarnaast kun je met de AN158 een scene starten en de smartplug niet(direct, ws met assoiciation wel).
Je kunt inderdaad niet van de 6-port variant het verbruik uitlezen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timekeeper
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02-2024
Voor Windows Phone zijn er ook twee apps beschikbaar:

[ Voor 16% gewijzigd door timekeeper op 14-01-2013 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
timekeeper schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:03:
Voor Windows Phone zijn er ook twee apps beschikbaar:
Tnx, is erbij gezet!
Dit soort dingen wel graag per DM om de boel (ook voor ons) overzichtelijk te houden;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:49
Kan iemand mij of een leuk setje wijzen of heeft ervaring met een opstelling zodat ik een sensor hebt en dat zodra die een beweging detecteert een lamp aanschakelt en na een aantal ingestelde seconden weer uitgaat? Dit alles in combinatie met de Vera Lite. Hoop dat leuks tegen te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Ik doe dit icm met mijn Foscam camera, maar het kan in principe met iedere Z-wave bewegingsmelder.
Afhankelijk van je lamp kun je een tussenstekker of een inbouwmodule plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timekeeper
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02-2024
Ik gebruik zelf de Everspring SP814 (geschikt voor bevestiging op plafond of muur) in een opstelling en inderdaad met een inbouwmodule of tussenstekker afhankelijk van de lamp. Je kan de re-trigger interval aanpassen door in de Vera Lite een parameter toe te voegen aan de sensor.
Voor iets meer geld heb je ook een sensor die lichtsterkte, temperatuur en beweging meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
op die laatste zou ik even wachten. Fibaro komt er met eentje en de aeonlabs zijn nog weleens kuren mee (laat ik het zo zeggen: Fibaro weet goed wat ze doen en daar heb ik wel vertrouwen in en die komt begin februari op de markt als het goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-03 21:14
op het moment ben ik mij een beetje aan het orrienteren. ik heb hier een KaKu setje ingebouwd, wat redelijk goed werkt. Echter kan ik er nog helemaal niks aan scenes, besturing met android etc. mee doen.
de Vera lijkt mij een mooie oplossing met daaraan de RFXCOM. en dan vanaf nu alleen nog verder uitbreiden met Z-wave.
Korte vraag: werkt de vera (lite) alleen met de USB module of ook met de LAN module?

Nu lijkt het mij ook handig om mijn A/V aan te sturen met IR. nu las ik op het domotica forum dat de QRblaster met de Vera samen kan werken (na veel programmeren). hoe zit dat met de IRtrans modules? die lijken mij wat degelijker en heeft 2-weg cominucatie. Waarmee ik bedoel dat hij ook signalen van een ab kan opvangen en deze kan doorsturen naar de server (of Vera als die dat snapt).
hiermee zou het (denk ik) mogelijk moeten zijn om met een Logitech harmony (one) de Vera aan te sturen, om bijv. als ik 'film kijken' selecteer op de harmony hij automatisch de lampen uitdoet/dimt.
en andersom dat ik met een android toestel 'film kijken' kan selecteren en hij automatisch de tv aan zet en de lampen dimt.

kortom wat zijn de mogelijkheden met betrekking tot IR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
De Vera werkt met beide, ik heb de oudere LAN-versie en sommige specifieke sensoren werken niet, maar dat zal in jouw situatie niet interessant zijn. Op dit moment is bij mijn weten nog geen nieuwe LAN versie beschikbaar, pas in maart. Zou je dus adviseren de (goedkopere) USB-versie te nemen, evt via hubje.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Voor zover mij bekend is de IR blaster de enige die met de vera werkt (ik zal dat nog even nakijken bij het micasaverde forum vanavond).
Ik zou de usb rfxcom gebruiken, beproeft en vele malen goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Om nog wat meer mogelijkheden te laten zien wat mogelijk is met je vera en je eigen creativiteit:
Check eens de volgende URL http://www.triep.eu/vera/test2.html
CSS is random geplukt van het internet naar wat ik zelf mooi vind.
Het aanklikken van de zone voor het audio gedeelte zal in jullie geval leiden tot een 404 maar deze pagina heb ik ontwikkeld voor thuis gebruik. Het aanklikken zal dus ook niet er voor zorgen dat er bij mij verlichting veranderd ;)

Als je regel 36 naar het ip adres van je eigen vera veranderd en bij de url bij de knoppen je device id aanpast dan zou je het makkelijk naar je eigen lay-out kunnen tweaken.

edit:
To-do is knoppen maken die zelf van status veranderd naar de hand van de huidige apparaat status. Dus niet 2 knoppen voor 1 lamp maar een knop die ingedrukt blijft lijken op het moment dat deze aan is.
Verder een goede (makkelijk maar toch veilig) inlog methode om het wel extern te gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door The-Source op 15-01-2013 20:09 ]

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
The-Source schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:04:
To-do is knoppen maken die zelf van status veranderd naar de hand van de huidige apparaat status.
Ik heb maar even vluchtig in de code gekeken en ben hier niet zo mee bekend. In een VB.NET programma check ik ergens op kleur van de knop en pas deze na gebruik aan. Dan krijg iets als....
If knop rood then set kleur groen en set licht aan else set kleur rood en set licht uit.
Het betekent wel dat je bij opstarten de status van alles moet bepalen en de kleuren overeenkomstig zetten, maar dan zie je ook meteen wat allemaal aan en uit staat.
Verder een goede (makkelijk maar toch veilig) inlog methode om het wel extern te gebruiken.
Nu dacht ik juist dat je zo'n beveiligde verbinding met de Vera aangeboden krijgt. Of regel je ook liever je eigen toegang? Vanaf mijn notebook maak ik een VPN verbinding naar mijn router. Daarna kan ik verder(qua IP adressen) veilig hetzelfde werken alsof ik thuis aanwezig ben en zijn ook alle instellingen gelijk. Werkt als een speer. Zou dat misschien een oplossing voor je kunnen zijn? Dat geeft je een beveiligde verbinding. Natuurlijk kan Vera dat ook bieden. Net zoals Diginotar, KPN, DiGiD en vele anderen zeer zorgvuldig met je gegevens omgaan. Ik hou de toegang tot mijn huis (en camera) liever in eigen hand.

Wat ik nog voor elkaar probeer te krijgen is dat ik ook met mijn Android Tablet de VPN naar mijn Fritzbox kan. Eigenlijk al te veel tijd aan besteed, maar snel opgeven zit niet in mijn aard. Daar moet ik dus nog even verder mee tobben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nadeel van van tevoren een vpn opbouwen is dat je het ook daadwerkelijk eerst moet doen. Wil zelf iets met een certificaat gaan doen welke op me devices (android smartphone & tablet) geïnstalleerd word. Want bij het openen eerst een inlog scherm gaan invullen vind ik niet makkelijk voor de snelle werking.

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
Nadeel van van tevoren een vpn opbouwen is dat je het ook daadwerkelijk eerst moet doen.
Kan meevallen. Dubbelklik programma, Klik "connect" en het is gedaan. Onwenselijk als je het heel de dag door moet doen, maar ik denk niet dat ik straks doorlopend mijn lampen aan het bedienen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
Sinds gister ben ik dan de eigenaar van een Vera Lite en moet zeggen is leuk spul! Allereerst de firmware geupdated, maar ik zag ook dat de Z-wave firmware geupdated kan worden. Is dat verstandig om te doen? (zit wel erg groot versienummer verschil in).

Daarbij las ik ook dat de 'devices' standaard om de 30 seconden worden gepolt. Dit lijkt mij wat overdreven? Kan dit helemaal uitgeschakeld worden of zegt iemand van nou 1x per uur is prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Firmware updaten naar de laaste die hij aangeeft is het veiligst.
Je kunt naar een beta gaan sls je issues hebt met een unit, zoals de multisensor (misschien in de tussentijd verholpen maar ik draai daardoor op een stabiele beta).
Die polling frequency ligt aan jou. Als jij handmatig een schakelaar omzet en je wilt er na een uur in je vera pas de terugkoppeling van zien is dat aan jou natuurlijk...
Bij battery operated is het natuurlijk afhankelijk van je wakuptime trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Heb zelf ook laatste(?) beta voor de 4in1 multisensor en dat draait goed, maar computergek92 bedoeld wellicht de optie "Hack to convert 2.78 to 3.20 (IMPORTANT: Read this first)"? Bij uitlevering staat deze al op 3.20 vziw, was bij mijn VERA3 wel zo.

V.w.b. polling, is met name handig voor apparaten die geen bericht naar de controller sturen(zoals smartplug van Nuon) om status te krijgen, als je niets met die output wilt doen(zoals standbykiller maken oid) kun je dat rustig hoger zetten, maar beinvloed bij een klein netwerk niet direct merkbaar de schakeltijd.
De fibaro inserts zijn wat dat betreft ideaal, die pushen status direct naar controller.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
DRuw schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:55:
Firmware updaten naar de laaste die hij aangeeft is het veiligst.
Je kunt naar een beta gaan sls je issues hebt met een unit, zoals de multisensor (misschien in de tussentijd verholpen maar ik draai daardoor op een stabiele beta).
Die polling frequency ligt aan jou. Als jij handmatig een schakelaar omzet en je wilt er na een uur in je vera pas de terugkoppeling van zien is dat aan jou natuurlijk...
Bij battery operated is het natuurlijk afhankelijk van je wakuptime trouwens.
Die polling frequency is voor het bekijken van de status? Althans het ophalen daarvan bij handmatig schakelen? Ik dacht dat het was om te kijken of het 'device' nog was aangesloten en dus herkenbaar in het netwerk (soort heartbeat).
Loekie schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:29:
Heb zelf ook laatste(?) beta voor de 4in1 multisensor en dat draait goed, maar computergek92 bedoeld wellicht de optie "Hack to convert 2.78 to 3.20 (IMPORTANT: Read this first)"? Bij uitlevering staat deze al op 3.20 vziw, was bij mijn VERA3 wel zo.

V.w.b. polling, is met name handig voor apparaten die geen bericht naar de controller sturen(zoals smartplug van Nuon) om status te krijgen, als je niets met die output wilt doen(zoals standbykiller maken oid) kun je dat rustig hoger zetten, maar beinvloed bij een klein netwerk niet direct merkbaar de schakeltijd.
De fibaro inserts zijn wat dat betreft ideaal, die pushen status direct naar controller.
Het gaat inderdaad om de optie "Hack to convert 2.78 to 3.20 (IMPORTANT: Read this first)"? ik had dit wat duidelijk kunnen aangeven. Bij mij staat deze er niet standaard op, vandaar dat ik vroeg of het verstandig is om te upgraden, maar aangezien die er standaard opstaat op de Vera 3 en niet op de Vera Lite zal ik deze er even opzetten straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497457

ik heb zelf de veralite ook al een jaar en ben er erg tevreden over.
de support op het officiele forum komt voornamelijk van andere gebruikers, niet zozeer van micasaverde zelf maar ik heb me aardig kunnen redden

ik heb er zelf 5 everspring tussenstekkers bij, werken erg goed, 2x een SP814 PIR (mijn favoriet) en de SP102 maar die vreet batterijen, daar heb ik nu een usb 5v voeding aangesoldeerd. erg goede PIR trouwens, erg gevoelig

ik heb de nuon powerstrip (6 units) geprobeerd maar die kreeg ik niet aangesloten. waarschijnlijk had ik een brakke unit. ik heb daar meer over gelezen dat ze vrij snel kapot gaan. ik zou daar vooralsnog niet voor kiezen, de eversprings zijn ietsje duurder maar zijn uitstekend

ik zag in een ander forum hier over zwave dat iemand vera door zijn partner wil laten bedienen en de vraag kwam: wat hang ik aan de muur om vera te bedienen...

ik heb zelf een 2dehand tablet gekocht en draai daar authomation HD op (android app).
de tablet staat gewoon altijd aan. Enorm handig om alle units te schakelen

ik heb de app ping sensor geinstalleerd op de VERA. dit is erg leuk, dit pingt bv de mobiele telefoon van je partner. Vera stuurt je dan een email als je partner buiten het huis is (big brother...)
maar je kan bv ook lampen schakelen als de ping sensor merkt dat je weer thuis bent

ik heb ook de vera alert app geinstalleerd op de VERA. met deze app kan je via google messenger service berichten sturen naar je tablet of telefoon, zelfs met geluid of audio files laten afspelen

dit is handig als je bv honden wilt laten blaffen als je merkt dat er wordt ingebroken, of je kan je vera systeem gewoon tegen je laten praten (hoog gadget gehalte, erg leuk en toch wel functioneel)

ik laat VERA mij emails sturen via mijn eigen SMTP server, niet via Micasaverde. dan ben je niet afhankelijk van MCV server en je kan zoveel sturen als je wilt.

met de LUA code kan je veel zaken programmeren zoals al bekend was.
er is nu ook een regensensor beschikbaar vij de VERA apps, ook leuk: deze checkt de buienradar site en laat VERA weten als er binnen bv 10 minuten regen wordt verwacht. je kan dit dan gebruiken om een alart te sturen of je zonnewering omhoog te schakelen.

ik hoop het eea te kunnen bijdragen aan dit forum, leuk idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
De support van Micasaverde is prima. Vandaag even contact gehad over de tijd die niet goed stond in mijn Vera Lite. Binnen 1 uur reactie, hij wou code hebben waarmee hij kon inloggen en hij had een fix erin gezet waardoor de tijd weer keurig loopt! Die regensensor klinkt interessant! Je kan het tegenwoordig zo gek niet bedenken of het is mogelijk ;)

Kan jij vertellen hoe jij je SMTP hebt ingesteld, want bij mij verstuurd hij nog steeds via de Micasaverde servers.

[ Voor 181% gewijzigd door computergek92 op 16-01-2013 15:20 . Reden: Spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi

probeer het eens met Vera Alert plugin, daar zit standaard een SMTP functie in. anders vind je in de Apps sectie binnen VERA nog wel andere plugings die via SMTP sturen , zelfs via SSL (voor Gmail)

ik gebruik zelf een oudere plugin

volgens het forum zou deze ook goed moeten werken:

http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,9991.0.html

goed te zien dat MCV jou snel helpt. mijn ervaring is helaas anders, maar gelukkig krijg je veel hulp van mede gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Die Vera Alert is w.m.b. een aanrader, is erg snel met bijbehorende app op android-phone.

Maar deze app zou moeten zijn wat jij wilt computergek92 :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
Loekie,

Ik heb inderdaad die app al geïnstalleerd met de juiste waarde in de invoervelden als bij mijn eigen server waar meldingen via e-mail ook aanstaat. Echter als ik een test melding uitvoer krijg ik een van noreply@notification.mios.com in plaats van mijn eigen mailadres. Misschien zie ik iets over het hoofd? Het gaat om Google mail --> met eigen domein (Google Apps)

[ Voor 8% gewijzigd door computergek92 op 16-01-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Komt het ook van mios.com? Je kunt bij email alles instellen natuurijk. Zal plugin eens installeren, maar vera alerts kan dit ook. Zin om die eens te testen?

EDIT: Getest, kan het niet reproduceren, mag ik vragen hoe je het doet? Notification bij statuswijziging van apparaat? Of d.m.v. een scene?

[ Voor 31% gewijzigd door Loekie op 16-01-2013 22:05 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
Vera Alert is toch iets alleen voor Android?

Ik heb alles ingesteld en vervolgens bij een device ingesteld om te testen, dat wanneer een lamp wordt ingesteld een mailtje wordt gestuurd.

[ Voor 62% gewijzigd door computergek92 op 16-01-2013 22:30 . Reden: Antwoord toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
Loekie schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:45:
Maar deze app zou moeten zijn wat jij wilt computergek92 :)
Af en toe bekruipt mij het gevoel dat men eerst een linux editie helemaal heeft gestript tot het bot en dat de kracht van dat uitgeklede systeem is dat je nu blij kunt zijn dat je basale functionaliteit (zelf) weer kunt toevoegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vera Alert is inderdaad voor Android op dit moment.

het kan zijn dat de maker van de app het no reply adress heeft ingesteld.
heb je de properties gecheckt van de afzender?mischien is het toch wel van je eigen email...

ik heb SMTP bij vera alert niet gecheckt... ik weet het dus niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janpep schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:32:
[...]

Af en toe bekruipt mij het gevoel dat men eerst een linux editie helemaal heeft gestript tot het bot en dat de kracht van dat uitgeklede systeem is dat je nu blij kunt zijn dat je basale functionaliteit (zelf) weer kunt toevoegen. :)
ik denk dat je gelijk hebt.
ik zie zelfs al topics om een php server in de vera te installeren...

toch als je het bekijkt... en zwave dongle kost ongeveer 50 euro. voor de vera lite betaal je 140 eur waar de dongle (zwave chip) al in zit.
in principe betaal je 90 euro voor een 'kale' linux doos, die ook nog eens een lua compiler heeft en voor je een beveiligde VPN opzet, zodat je remote kan inloggen, dat vind ik toch wel handig...
en ook handig dat je geen aparte PC hoeft te laten draaien...

ik zit ook te kijken of ik openremote controller kan installeren op VERA.
met openremote kan je zelf een mooie remote interface designen en dit is opensource software, wellicht kende je dit al
daarzijn wat mooie filmpjes van op youtube.ik ben hier al mee bezig en het is vrij simpel om een foto van je woonkamer te maken, die openremote als achtergrond gebruikt. je kan dan lamp symbolen in je kamer plaatsen en daar bv op drukken om te schakelen. Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
computergek92 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:28:
Vera Alert is toch iets alleen voor Android?

Ik heb alles ingesteld en vervolgens bij een device ingesteld om te testen, dat wanneer een lamp wordt ingesteld een mailtje wordt gestuurd.
Doet nu ook SMTP alerts.
Vera Alerts SMTP

Als je het echter bij device onder tab options instelt, maak je gebruik van de ingebouwde optie van mios.

@janpep: yup, embedded heh.....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
Anoniem: 497457 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:38:
en ook handig dat je geen aparte PC hoeft te laten draaien...
Dat is denk ik ongeveer de kern als je iets meer wilt dan alleen met afstandbediening een schakelaar bedienen zoals KlikKlakAanUit en het overkill is om de PC de hele dag aan te houden. Zoals ik het nu overzie kom je dan toch snel in de richting van de Vera.

Ik heb mij nog geen goed oordeel kunnen vormen van het probleemloos werken.
Bijvoorbeeld: Het is leuk dat het kan, maar ik wil niet eens een mailtje hebben als de lamp aangegaan is. Men gaat zo zijn eigen SPAM genereren _/-\o_ .Als ik iets ingesteld heb, wil ik erop kunnen vertrouwen dat dat ook loopt. En nog eerder zou ik het mailtje dan willen hebben als dat om wat voor reden dan ook niet mogelijk bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Anoniem: 497457 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:38:
[...]

in principe betaal je 90 euro voor een 'kale' linux doos,
En die kale doos gebruikt maar 6 watt in het geval van een vera 2 (andere weet ik niet uit me hoofd) probeer dat maar eens met een eigen servertje te bereiken.

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
The-Source schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:04:
probeer dat maar eens met een eigen servertje te bereiken.
Dat speelt zeker mee als je met de automatisering van één en ander ook nog wat energiezuinigs probeert te doen. Of tenminste je verbruik niet overmatig wilt vergroten. Ik keek even naar het verbruik van mijn ASUS EEE PC netbookje. zit al snel op 32 Watt.
Ben nog even bang dat mogelijk de beperkte uitvoering snel klem zal lopen (beperkter memory) wanneer je meer en meer zaken wilt toevoegen.
Daarom de interessante vraag: (Wat kost memory vandaag de dag) Is het geheugen ook uit te breiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janpep schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:03:
[...]

.Als ik iets ingesteld heb, wil ik erop kunnen vertrouwen dat dat ook loopt. En nog eerder zou ik het mailtje dan willen hebben als dat om wat voor reden dan ook niet mogelijk bleek.
Mijn ervaring met Vera Lite is dat het een jaar lang probleemloos heeft gewerkt en nu nog steeds. de meldingen zijn leuk maar hoeft niet. ik stuur alleen maar emails als ik buitenshuis ben en het alarm op 'armed' staat. dan wil ik wel graag weten als het alarm wordt geschakeld...
ik krijg nooit vals alarm. ik heb 3 bewegingsmelders aan staan.

de meeste problemen komen volgens mij met het includen van nieuwe devices die op de markt komen. de meeste standaard dingen zoals tussenstekkers en bewegingsmelders gaan goed. als je sloten, multisensors e.d. gaat gebruiken dan kan het gebeuren dat het niet goed lukt op om Vera geregistreerd te krijgen. Meestal past Micasaverde na een tijdje dan de firmware aan en dan lukt het wel, maar ook niet altijd. Dat is mijn ervaring ook. Fibaro komt regelmatig met leuke en handige sensors en het lukt niet iedereen om ze allemaal probleem loos aangesloten te krijgen.

Het vergt wat geduld als je met zoiets te maken krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janpep schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:12:
[...]

Ben nog even bang dat mogelijk de beperkte uitvoering snel klem zal lopen (beperkter memory) wanneer je meer en meer zaken wilt toevoegen.
Daarom de interessante vraag: (Wat kost memory vandaag de dag) Is het geheugen ook uit te breiden?
ik zat ook met die vraag. ik wilde Zwave eerst eens proberen en kocht daarom de instapversie.
het geheugen is vlgs mij niet uitbreidbaar.

Mocht ik nu enorm gaan uitbreiden met zwave dan kan ik altijd nog een vera erbij schakelen.
maar je komt met de Lite al aardig ver ...(en je portemonnee aardig leeg als je zoveel units koopt :/ :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
Anoniem: 497457 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:20:
...
ik krijg nooit vals alarm. ik heb 3 bewegingsmelders aan staan.
Dat zijn hoopgevende berichten. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik volg dit en andere topics mbt z-wave en speciaal de Vera met zeer veel interesse. Ik heb zelf de Vera 2 en sinds kort is er ook een slimme meter met P1 poort geplaatst. Ik ken de oplossing met de in de topic genoemde luupcode, echter mijn Vera staat helaas niet in de meterkast. Ik zie het ook niet zitten om met een lange kabel te gaan werken. Ik heb tenslotte niet voor niets gekozen voor een draadloze oplossing. Als second best kwam ik uit bij de plugwise smile, leek mij een mooi alternatief voor ca. € 100, echter met voor mij een aantal nadelen. Past niet in mijn z-wave netwerk en met name de abonnementsvoorwaarde van slechts €1 per maand (maar voor hoelang nog) stond mij tegen. Veel teveel afhankelijk van de grillen van een producent. Maar bij mijn speurtocht kwam ik terecht bij een andere speler op de z-wave markt, namelijk Benext. Dit bedrijf heeft ook een gateway, maar met een P1 poort. Als ik de beschrijving goed lees kan deze gateway ook samenwerken met een andere gateway. In mijn geval de Vera, die ik absoluut wil houden. De iHome gateway van Benext kost ongeveer even veel als de Smile. Heeft iemand ervaring met deze gateway en dan bij voorkeur gekoppeld aan de Vera(2)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.MarQuez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-04 22:50
counter12 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:27:
Ik volg dit en andere topics mbt z-wave en speciaal de Vera met zeer veel interesse. Ik heb zelf de Vera 2 en sinds kort is er ook een slimme meter met P1 poort geplaatst. Ik ken de oplossing met de in de topic genoemde luupcode, echter mijn Vera staat helaas niet in de meterkast. Ik zie het ook niet zitten om met een lange kabel te gaan werken. Ik heb tenslotte niet voor niets gekozen voor een draadloze oplossing. Als second best kwam ik uit bij de plugwise smile, leek mij een mooi alternatief voor ca. € 100, echter met voor mij een aantal nadelen. Past niet in mijn z-wave netwerk en met name de abonnementsvoorwaarde van slechts €1 per maand (maar voor hoelang nog) stond mij tegen. Veel teveel afhankelijk van de grillen van een producent. Maar bij mijn speurtocht kwam ik terecht bij een andere speler op de z-wave markt, namelijk Benext. Dit bedrijf heeft ook een gateway, maar met een P1 poort. Als ik de beschrijving goed lees kan deze gateway ook samenwerken met een andere gateway. In mijn geval de Vera, die ik absoluut wil houden. De iHome gateway van Benext kost ongeveer even veel als de Smile. Heeft iemand ervaring met deze gateway en dan bij voorkeur gekoppeld aan de Vera(2)?
Is het geen optie om de Vera via powerline te verbinden met je netwerk?
Ben dit zelf ook van plan aangezien ik ook geen netwerk aansluiting heb in de meterkast en toch de slimme meter via de vera wil uitlezen. De vraag is natuurlijk hoe stabiel is dit en is de verbinding snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
Loekie schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:39:
[...]

Doet nu ook SMTP alerts.
[afbeelding]

Als je het echter bij device onder tab options instelt, maak je gebruik van de ingebouwde optie van mios.
Ik heb Vera Alerts ingesteld en het werkt! Eerst kreeg ik twee mails van Mios en via eigen SMTP server, maar dat is nu opgelost, even een vinkje uitzetten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door computergek92 op 17-01-2013 12:32 . Reden: Oplossing erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Mr.MarQuez schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:55:
[...]

Is het geen optie om de Vera via powerline te verbinden met je netwerk?
Ben dit zelf ook van plan aangezien ik ook geen netwerk aansluiting heb in de meterkast en toch de slimme meter via de vera wil uitlezen. De vraag is natuurlijk hoe stabiel is dit en is de verbinding snel genoeg.
Ik heb nog een bridge liggen, maar ik ben bang dat de verbinding regelmatig onbetrouwbaar is en mijn Vera draait nu als een zonnetje en dat wil ik graag zo houden. Daarnaast wil ik naast mooie grafieken ook nog een mogelijkheid hebben de energie-data voor analyses te kunnen downloaden. Kortom ik weet het nog niet. Wellicht is er een mogelijkheid om de data uit de p1 te verzenden naar mijn NAS. Ik zie wel diverse projecten in die richting met (net)(ar)duino of Raspberry pi. Van de laatste komt zelfs binnenkort een variant met Z-wave uit. Kortom zoveel mogelijkheden. Maar wat is de juiste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ik krijg morgen mijn meterkastboer op bezoek die de slimme meter erin zet.
kabeltje en appie zitten al in de vera3 en gaan;)
mocht ik dingen op willen slaan gaat dat de datamine worden maar ik heb niet de illusie dat ik stroom bespaar met mijn domotica;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:59
Het lijkt erop dat mijn x10 dimmer op zolder kapot is (wat ik ook probeer... lamp blijft enkel knipperen), dus dan zou ik hem willen vervangen door een zwave device... (heb nu deze: http://www.elekhomica.nl/...=26_31_62&products_id=249)
Nu vind ik het Jung Design van deze schakelaar niet zo heel mooi, aan de andere kant zou ik ook gelijk het stopcontact en een andere schakelaar moeten vervangen als ik overstap op Busch-Jaeger, dus dan wordt het nog weer een prijziger grapje.

Maar volgens mij is niet zomaar elke schakelaar geschikt om met een Fibaro dimmer module te werken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
jawel hoor, maar voor een dimmer zou ik een pulsdrukker gebruiken (anders kun je niet lokaal dimmen, alleen via interface/app).
Die heb je ook als busch-jaeger voor klein bedrag waarbij je de fibaro erachter kunt hangen.
dit ding met opbouwspul erbij (is goedkoper te krijgen maar was de eerste google hit) http://www.elektrototaalm...t-als-een-beldrukker.aspx

[ Voor 3% gewijzigd door DRuw op 18-01-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Eigenlijk dus alleen belangrijk om in de gaten te houden of het een (im)pulsdrukker is... Hoe heet de andere variant eigenlijk? Want in mijn beleving is het onderscheid in de bouwmarkt vaak slecht (op de verpakking) te zien

edit: wipschakelaar zo te zien dus ;)

[ Voor 8% gewijzigd door L201 op 18-01-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ja bij de bouwmarkt wordt je helemaal gek.
ik heb het daar ook niet kunnen halen (gamma/praxis heeft ze niet want zonder fibaro achtige kunit moet je het knopje vast blijven houden als je het licht aan wilt doen dus die zouden ze nooit verkopen (of heeeeel vaak terug krijgen).
Er zit bij mij een electraboer in de buurt die ook een winkel heeft voor particulieren. daar kun je ze halen.
De andere variant is bistabiel (je hotelschakelingschakelaars in je huis durf ik te wedden).
Maargoed, vraag je zoiets in de bouwzaak gaan ze je als een rendier die koplamen ziet aankijken gok ik....
Zoek een installatiewinkel/ijzerwinkel met electra in de buurt (wellicht een fixet) daar maak je meer kans.
Of internet natuurlijk maar dat loont niet voor 1 stuk vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Daar raak je inderdaad een beetje de kern van het probleem... In de reguliere bouwmarkten zijn die drukkers niet te vinden, en 6,- verzendkosten op een schakelaar van 6,- wordt je ook niet blij van zeg maar.. En dan ben je alweer sneller geneigd om er dan maar meerdere tegelijk te pakken, maar zit ik weer met het feit dat ik er dan ook 100% zeker van moet zijn dat het is wat ik zoek...

Met een bouwmarktschakelaar van een tientje wil ik best een beetje uitvogelen, mocht het tegenvallen of het niet doen, dan kan ik daar nog mee leven... maar dan wil ik niet met een lading verkeerde schakelaars zitten zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Een gira / Jung drukker zit rond de 9 euro inc BTW. Zonder afdekraam etc. Normaal gesproken zou je die kunnen hergebruiken van je bestaande schakelmateriaal mits hetzelfde merk ;)
Term waarop je moet zoeken is: impulsdrukker.
Een lokale electricien zou het bijvoorbeeld best wel kunnen leveren voor een prijs van rond de 10 euro. Want als deze bij de TU besteld komen ze zelfs voor 1 artikel nog gratis bezorgen ;)

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 08:19
Meeste bouwmarkten hebben die impulsdrukkers idd niet, heb er echter bij Hornbach wel een weten te scoren. Neem aan dat die overal hetzelfde assortiment hebben, dus ga eens kijken daar zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497943

Hallo,

ik wil een overstap maken van x10 naar z-wave
nu gebruik ik zelf crestron om mijn x-10 (en de rest van het huis) te bedienen
een vera lite lijkt mij voldoende als interface
heeft iemand ervaring met crestron en vera/micasaverde ?

zo niet zou ik graag weten of de vera lite een status verandering kenbaar maakt op het netwerk
dmv http commando's of moet ik dit pollen / zelf opvragen en is dit uberhoupt wel mogelijk ?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

veel schakelaars kun je makkelijk tot puls drukker "verbouwen"
als je goed kijkt zie je in de schakelaar tussen de boven en onderkant 2 palletjes zitten

als je een balpen open sloopt en het veertje eruit haalt en een beetje aanpast qua lengte
past dit precies tussen de palletjes in de schakelaar .....

en je hebt een puls drukker
L201 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:25:
Eigenlijk dus alleen belangrijk om in de gaten te houden of het een (im)pulsdrukker is... Hoe heet de andere variant eigenlijk? Want in mijn beleving is het onderscheid in de bouwmarkt vaak slecht (op de verpakking) te zien

edit: wipschakelaar zo te zien dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
Anoniem: 497943 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:09:
Hallo,

ik wil een overstap maken van x10 naar z-wave
nu gebruik ik zelf crestron om mijn x-10 (en de rest van het huis) te bedienen
een vera lite lijkt mij voldoende als interface
heeft iemand ervaring met crestron en vera/micasaverde ?

zo niet zou ik graag weten of de vera lite een status verandering kenbaar maakt op het netwerk
dmv http commando's of moet ik dit pollen / zelf opvragen en is dit uberhoupt wel mogelijk ?

alvast bedankt
Bij de Vera Lite is het mogelijk om binnen een vooraf ingesteld tijdsinterval de statussen te pollen van de 'dveices'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

computergek92 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:41:
[...]

Bij de Vera Lite is het mogelijk om binnen een vooraf ingesteld tijdsinterval de statussen te pollen van de 'dveices'
ok , maar ...

kan ik de status ook opvragen met mijn crestron systeem
ik wil dus dus graag weten of de vera lite de status van de devices ook kenbaar maakt via de ethernet poort
of kan ik deze dmv een commando opvragen

ik heb dus al een bestaand automation systeem (crestron) weermee ik dus (2weg) controle wil hebben over de vera/zwave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Je kunt het op verschillende manieren doen, maar de http-interface lijkt me dan het handigst. Je kunt in ieder geval scenes starten(wat ik icm NFC doe), maar ook data opvragen.
Check anders deze link op de wiki van micasaverde.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Sinds ik me nieuwe telefoon heb (nexus 4) gebruik ik ook nfc tags. Nu start ik me scene dmv het aanroepen van een url welke me scene triggert. De gehele Url daarvoor kan ik later posten. ;)
Ik gebruik de nfc tags welke nu ook op samenkopen.net te vinden zijn. En ik was blij verrast dat deze oo een toggle functie ondersteunen. Dus bij de ene keer aanbieden scene aan starten en bij de 2e keer scene uit :D

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Tijd dat Apple ook zoiets gaat krijgen, zoek nog steeds goede manier om te controleren of ik thuis of weg ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^^ met je vera kun je dat ook doen door je telefoon te pingen.

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
True, maar de iphone valt in slaap en schakelt wifi uit. Systeem denkt dan dat je er niet bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^^ dat is toch wel te veranderen bij wifi instellingen veranderen zoals elke Android dat ook kan?

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
schijnt van niet.... Android FTW;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Heb nu met hulp van mcv forum een scene die elke week mijn verbruik per mail stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loekie schreef op zondag 20 januari 2013 @ 01:37:
Je kunt het op verschillende manieren doen, maar de http-interface lijkt me dan het handigst. Je kunt in ieder geval scenes starten(wat ik icm NFC doe), maar ook data opvragen.
Check anders deze link op de wiki van micasaverde.
Thnx heb op je link wat nuttige informatie gevonden ,
Had eigelijk gehoopt dat er een vera module zou zijn voor crestron
Nu ga ik zelf maar wat hobbyen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Zo vanmiddag maar ff wat scenes 2 in 1 gemaakt. Wat het schakelen door middel van nfc tags ook betrouwbaarder maak. (als je toggle functie via tag gebruikt kan je ook eerst de verkeerde scene starten)
Nu nog even bedenken wat ik nog meer ga doen met die tags ;)

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Zojuist de automator app gedownload, eerste indruk erg leuk. In tegenstelling tot the SQ remote, kun je ook echt de Vera bedienen en van de devices de instelling/parameyters wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
screamhouse schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:19:
Zojuist de automator app gedownload, eerste indruk erg leuk. In tegenstelling tot the SQ remote, kun je ook echt de Vera bedienen en van de devices de instelling/parameyters wijzigen.
Deze app heb ik van het begin al gehad en is inderdaad een mooie app! Handig in gebruik vind ik. Heb geen ervaring met andere apps, maar goed. Deze app had mij overtuigd op basis van de screenshots :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik hoop stiekem dat er een plugin komt voor de Vera (of OpenRemote) om samen te werken met http://www.openremote.org/. De interface om zelf gewoon je remote te kunnen samenstellen en daarmee ook te integreren met zaken die niet noodzakelijk via je Vera hoeven te lopen (zoals via HTTP API aanspreken van Plex/XMBC, TV en receiver). Dat brengt home automation voor mij toch weer een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Met het risico dat ik iets volslagen achterlijks post:

ehhhh http://www.openremote.org...How+To+-+Micasaverde+Vera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Had dit al gelezen, maar dit is een vrij brakke implementatie die gewoon elke seconde een XML output van de vera laat genereren en uitleest. Naast dat dit een implementatie is die niet voldoet aan hoe MCV hem voorstelt verwacht ik ook dat dit een dusdanige load gaat geven op de VeraLite en netwerk dat het vrij snel tegen problemen gaat aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
Tot mijn verbazing kwam ik erachter dat er geen product van Micasaverde, de vera's zijn toegevoegd aan de Pricewatch. Weet iemand daar de rede van? Ik heb de Vera Lite net aangemeld als nieuw product en ben benieuwd of hij wordt toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Er zijn 5 zwave shops... ik denk dat daar het inzit...
bovendien, op google shopping zie je hetzelfde dus voor een nicheproduct heeft de pricewatch weinig zin.
(Ps, heb je gezien hoe vaak je die moet nakijken omdat hij niet up to date is?)
Maargoed, als ze deze toevoegen kunnen ze alle zwave componenten wel toevoegen.
Edit: wist je dat je op zwave kunt zoeken in de pricewatch?
Niet dat je dan wat nuttigs ziet maargoed...

[ Voor 14% gewijzigd door DRuw op 21-01-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
Als je op zwave zoekt in de pricewatch krijg je inderdaad een producten waar je naar opzoek bent. Door het toevoegen van de controllers aan de pricewatch is er weer wat meer aandacht voor de controllers en kunnen deze toegevoegd worden aan het topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitehawk
  • Laatst online: 24-04 14:33
Ik gebruik als remote voor de Vera SQ Remote HD van Square Connect.

Deze is er ook als Lite versie en beschikbaar voor Iphone en Ipad.

Het is niet de goedkoopste maar werkt perfect met de Vera 3 Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
Met dank voor de geduldige uitleg. Ik heb de eerste stap toch maar gewaagd met:
de MCV_VERA_L Z-Wave Gateway VERA lite
de ZME_054436 Z-Wave.Me Wall Controller Set met Everlux
de EVR_ST814 Z-Wave Temperature and Humidity Sensor
een aantal van die Nuon Smart Plugs.
Ïn afwachting daarvan maar eens kijken naar de beste Android app om één en ander te bedienen. (instellen van de configuratie gaat wel via PC). Ook hier zijn tips weer van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
zie TS... ik kun je AutHomationHD aanraden.. (moet je even op het micasaverde topic kijken voor de beta, die is stukken mooier dan de officiele via de store)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Misschien interessant, helaas wel in het Frans een review van een zwave deurbel

http://www.touteladomotiq...ue&Itemid=89#.UP_5W3waySN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
screamhouse schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:54:
Misschien interessant, helaas wel in het Frans een review van een zwave deurbel

http://www.touteladomotiq...ue&Itemid=89#.UP_5W3waySN
huub huub huub, barbatruuk;)
http://translate.google.c...3Adomotique%26Itemid%3D89
(wel beetje brakke vertaling maar aslnog beter dan mijn franzosisch :+

[ Voor 5% gewijzigd door DRuw op 23-01-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deze deurbel is veel besproken op Vera forum. klaarblijkelijk werkt de bel wel, maar kan je er verder geen event (scenes) mee triggeren om andere devices te schakelen in je netwerk, als je dat wilde.

het staat hier:

http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,11145.60.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Misschien moeten we in de TS ee overzicht maken met welke producten wel en neit goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik was al van plan om een soort compatibility list te maken maar daar gaat een hoop tijd in zitten.
Op zich geen probleem maar dat wordt een work in progressje...
Ik maak binnenkort wel een start en dan kunnen mensen PMmen met works en fails.

@otterlowave: toch apart, ik haal uit het franse stuk dat je er wel een scene mee kunt triggeren (en foto met je cam cam lten maken enzo)
Ik had het verhaal op het micassaverde forum ook al eens gelezen maar dacht even dat dit en andere was,,,

[ Voor 33% gewijzigd door DRuw op 24-01-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi Druw

het is ook apart, ik denk dat die franse site daar nog niet goed naar gekeken heeft.
Zelfs micasaverde geeft op het forum aan dat het niet zo maar kan, en dat je de deurbel moet koppelen aan andere units, en dan via een omweg kan je het wel bereiken.

er zijn denk ik veel mensen die een deurbel graag willen automatiseren en in hun domotica willen hebben en deze van Everspring is wat misleidend. Als ik het forum lees lijkt het mij dat je niet voor dit apparaat moet gaan.

de meeste kopen nu de deursensor op ihome.eu en koppelen de deurbel daar aan via de contact ingang.
ik zit zelf ook te overwegen of ik dit ga doen. op het forum geeft iemand aan dat dit werkt...
je moet dan zelf wel een soort bel schakelen via een tussenstekker oid, dat moet ik nog even uitzoeken

mischien heeft iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Ja, er staat hier een filmpje icm Fibaro

http://www.robbshop.nl/aa...draadloze-deurbell-detail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
brakke oplossing volgens mij... met die universele sensor (aparte voeding enzovoort)....
je kunt net zo goed een beldrukker op de fibaro deursensor plaatsen (zonder de magneet erbij dus!) en dan heb je een alles in 1 zonder allemaal draden (behalvce de draad tussen de bel en de fibaro unit).
Op dit site staat een sensor, een kastje voor het inbouwen en een relais... dat kan dus handiger met die nieuwe sensor mijns inziens.
alleen een klein gaatje in je kozijn om de 2 kleine draadjes naar binnen te trekken maargoed dat mag de pret niet drukken;)
ohh, en die bel kun je gewoon op een stekker doen ofzo met een scene bijvoorbeeld die getriggert word door de fibaro sensor en dan 4x1 seconde aan gaat bijvoorbeeld;) (ik verzin maar wat 8) )

[ Voor 15% gewijzigd door DRuw op 24-01-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volture
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 22:34
Vraagje, heeft iemand al geprobeerd de VeraLite te voorzien van meer geheugen? Of zit dat gebakken op het bordje? Ik zit te twijfelen tussen de VeraLite en de 3. Voor het LAN poorten hoef ik het niet te doen. Ook niet voor de e USB poorten, want ik las dat je gewoon een powered USB hub aan kunt sluiten. Iemand ervaring met beide producten en de performance verschillen?
Ik verwacht niet meer dan 50 devices te koppelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Volture op 24-01-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Gewoon de lte nemen. Ik weet even niet meer wie maar behoorde laatst van iemand die het ding vol heeft en werkt prima.
Ja hij is iets zwakker maar heeft geen wifi en geen routerfunctie dus ook minder afname. Kortom in functie zul je het verschil niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
http://wirelesstags.net/

Dit lijkt me ook gaaf icm de Vera. Er loopt al een thread op MCV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
screamhouse schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:39:
http://wirelesstags.net/

Dit lijkt me ook gaaf icm de Vera. Er loopt al een thread op MCV.
Ziet er leuk uit! En zou mooi zijn als dit in combinatie zou werken met de Vera inderdaad. Ik zie wel een aantal mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Ja, te gebruiken als motion, water en aanwezigheidssensor. Heb mail gestuurd of hij ook naar NL levert.

Edit: verzenden Europa is 20 dollar

[ Voor 43% gewijzigd door screamhouse op 25-01-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk!

en goedkoper dan de zwave motionsensors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Je kan deze dingen via een http call een scene laten starten in je Vera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb door middel van een 12 v relais en een 12v gelijkrichter aan de deurbel transformator( 8V ~ )
een spanningsvrij contact gemaakt

dit gaat vervolgens naar een i/o port in mijn automatiserings systeem en zorgt er voor dat als de deurbel ingedrukt wordt mijn satteliet ontvanger de ipcamera stream bij de voordeur opend en op tv te zien is en een opname start..

op deze manier kun je gewoon je huidige deurbel blijven gebruiken , mits hij natuurlijk gevoed wordt door een 8v transformator ......

het spanningsloze contact kun je denk ik op de Z-Wave Universal Binary Sensor aansluiten
aangezien hij 2 potentiaal vrije inputs heeft
ik heb nog geen ervaring met de sensor maar heb er wel een in bestelling om mee te experimenteren
Anoniem: 497457 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:58:
Hi Druw

het is ook apart, ik denk dat die franse site daar nog niet goed naar gekeken heeft.
Zelfs micasaverde geeft op het forum aan dat het niet zo maar kan, en dat je de deurbel moet koppelen aan andere units, en dan via een omweg kan je het wel bereiken.

er zijn denk ik veel mensen die een deurbel graag willen automatiseren en in hun domotica willen hebben en deze van Everspring is wat misleidend. Als ik het forum lees lijkt het mij dat je niet voor dit apparaat moet gaan.

de meeste kopen nu de deursensor op ihome.eu en koppelen de deurbel daar aan via de contact ingang.
ik zit zelf ook te overwegen of ik dit ga doen. op het forum geeft iemand aan dat dit werkt...
je moet dan zelf wel een soort bel schakelen via een tussenstekker oid, dat moet ik nog even uitzoeken

mischien heeft iemand daar al ervaring mee?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 497943 op 25-01-2013 22:44 ]

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste