Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Stfnlln
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13:46
quote:
janvanduschoten schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:07:
[...]

Gisteren met Betterbatterystats gekeken wat de Partial wakelocks veroorzaakt en dat bleek iets van Google location service oid te zijn (nodig ivm met Google Now). In het menu heb ik bij [Locatie] "Locatieservice van Google" en Locatie en Google zoeken" uitgezet en nu is het batterijverbruik weer zoals het was voor de "kleine " update.

Google Now werkt nu uiteraard niet meer.
En de weatherclock werkt dan ook niet meer.. "Locatie en Google Zoeken" stond al uit bij mij, "Locatieservice van Google" is oa nodig voor de weerklok. Minder functionaliteit dus door die update, handig HTC...

• Xanion
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:04
quote:
janvanduschoten schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:07:
[...]

Gisteren met Betterbatterystats gekeken wat de Partial wakelocks veroorzaakt en dat bleek iets van Google location service oid te zijn (nodig ivm met Google Now). In het menu heb ik bij [Locatie] "Locatieservice van Google" en Locatie en Google zoeken" uitgezet en nu is het batterijverbruik weer zoals het was voor de "kleine " update.

Google Now werkt nu uiteraard niet meer.
Kun je niet beter Google Now alleen uitzetten en de location services aanlaten?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Oke dus als ik Google Now uitzet en de locatie dingen, dan is het weer zoals vooraf. Jammer dat met die kleine update dit weer moet. Met de 4.1 update had ik Now en alle locatie dingen aanstaan en had 2 dagen batterij. Misschien komt er weer een update om het weer terug te zetten?

LG Nexus 5 || HP Notebook Intel Core 2 Duo T7100 @1.8GHz

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:34

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

quote:
Xanion schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:34:
[...]

Kun je niet beter Google Now alleen uitzetten en de location services aanlaten?
Ga ik de rest van de dag eens proberen, Google Now uit en locatieservices weer aan. Eens kijken wat betterbatterystart ervan zegt over een paar uur.

De tijd gaat een stuk sneller tegenwoordig. Vroeger was het nu hooguit dinsdag.

• mattie-w
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-04 21:36
quote:
janvanduschoten schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:26:
[...]

Ga ik de rest van de dag eens proberen, Google Now uit en locatieservices weer aan. Eens kijken wat betterbatterystart ervan zegt over een paar uur.
lol niks te doen verder 8)7

mw

• eric1964
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 27-05 15:59
Even een aanvulling voor de wifi problemen.
Naast het volgende:
- in energiebesparing "datavebinding" uitvinken
- tijdens slaapstand wifi ingeschakeld houden "Altijd' (via wifi-> geavanceerd

heb ik mijn kpn router ook ingesteld op WPA. Stond voorheen op WPA + WPA2). en op mijn router een vast ip adres ingesteld voor mijn HOX.

Al heel de dag geen problemen. zelfs als ik van zolder (Linksys accepoint) naar de begane grond loop (kpn router) schakelt hij automatisch naar de sterkste.

eric1964 wijzigde deze reactie 29-12-2012 19:30 (23%)

• Totaalgeflipt
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17:37

Totaalgeflipt

De enige echte

Het lijkt wel of ik helemaal geen updates van apps meer ontvang sinds de update?
Ik heb al wel een week niks gehad

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:41

JB

Cédric roelt!

quote:
janvanduschoten schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:26:
[...]

Dit scheelt bij mij aanzienlijk, ik had eerst ook die Google Now aan staan. Haalde voorheen nog geen volle dag op de accu (nooit gehaald sinds aanschaf), maar nu nog steeds 43% op net geen 15 uur accu. Eindelijk haal ik eens een beetje acceptabel verbruik.

Mijn boefje is liev!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

quote:
Totaalgeflipt schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:32:
Het lijkt wel of ik helemaal geen updates van apps meer ontvang sinds de update?
Ik heb al wel een week niks gehad
Ik al een paar dagen niet, ik weet niet of ik na de update nog app-updates heb gehad, dacht zelf van wel.
quote:
JB schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:03:
[...]

Dit scheelt bij mij aanzienlijk, ik had eerst ook die Google Now aan staan. Haalde voorheen nog geen volle dag op de accu (nooit gehaald sinds aanschaf), maar nu nog steeds 43% op net geen 15 uur accu. Eindelijk haal ik eens een beetje acceptabel verbruik.
Google Now staat nu uit en het scheet wel qua verbruik, de telefoon is niet meer constant bezig met mijn locatie. Leuke feature maar niet met dat verbruik.

• matthiasdr
  • Laatst online: 31-12-2012
Ik heb vandaag net nieuwe htc one x aangekregen, maar wil niet updaten naar nieuwere versie van android. Al enkele keren manueel geprobeert maar zegt steeds dat er geen update voor mijn toestel beschikbaar is (Android 4.0.3 en htc sense 4.0). Ik heb mijn toestel gekocht via amazon duitsland.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:51
Welke CID heb je? Bovenin je scherm te vinden na het installeren van Google Play: CID Getter

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Xanion
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:04
quote:
janvanduschoten schreef op maandag 31 december 2012 @ 08:18:
[...]

Ik al een paar dagen niet, ik weet niet of ik na de update nog app-updates heb gehad, dacht zelf van wel.

[...]

Google Now staat nu uit en het scheet wel qua verbruik, de telefoon is niet meer constant bezig met mijn locatie. Leuke feature maar niet met dat verbruik.
Heb je toevallig BuienAlarm geinstalleerd? Laatste versie zit een bug in waardoor ie stroom vreet.
Heb deze eraf gegooid en het aantal wakelocks is drastisch afgenomen en ook het verbruik.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• matthiasdr
  • Laatst online: 31-12-2012
quote:
Groentenboer schreef op maandag 31 december 2012 @ 14:56:
Welke CID heb je? Bovenin je scherm te vinden na het installeren van Google Play: CID Getter
Mijn cid is htc__102

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

quote:
Xanion schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:03:
[...]

Heb je toevallig BuienAlarm geinstalleerd? Laatste versie zit een bug in waardoor ie stroom vreet.
Heb deze eraf gegooid en het aantal wakelocks is drastisch afgenomen en ook het verbruik.
:Y

Gelijk eraf gemikt, eens kijken of dat helpt. Zou best kunnen dat het daardoor komt, was ook zo rond die tijd geïnstalleerd. Ik zag dat de wakelocks door de NetworkLocationLocator kwamen en gaf Google Now direct de schuld maar dat kan dus ook door buienalarm komen :$

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:51
quote:
Die zou de update al wel moeten krijgen. Wat je kan proberen is opnieuw opstarten, het bellen van *#*#checkin#*#* (*#*#2432546#*#* dus) en daarna nogmaals handmatig controleren.

Ik ga ervan uit dat je nog niets geroot hebt of een andere ROM geinstalleerd?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• marcel-o
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:29
quote:
Xanion schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:03:
[...]

hmm.. goeie..

heb m er ook ff afgegooid..
zonder widget is 't toch niks waard :P

• Tanuki
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Hebben jullie ook gemerkt dat het typen nu véél trager is?

En nouja, ik vind het eigenlijk niet echt een update. Meer een downdate. :(

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ja hier is het typen ook langzamer helaas

• EJPostema
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:55
quote:
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:25:
Ja hier is het typen ook langzamer helaas
Neem gewoon swiftkey met zn allen. De beste investering die ik ook heb gemaakt met mn telefoon ;)

• Brummetje
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

quote:
Tanuki schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 21:20:

Geen last van hier..

www.merlinis.nl (Hosting en Web Development) - Hattrick Team: Knakworst United - Competitie: VII.384

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
Tanuki schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 21:20:

Wat mij ook is opgevallen sinds die laatste update, dat ik bij Whatsapp een knipperend scherm heb bij elke letter die ik in toets. Dit was voorheen ook niet, of er is hardwarematig iets met mijn telefoon. Meer mensen dit opgevallen?

Mijn boefje is liev!

• FaBioTh
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

FaBioTh

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Webdesigner

Ik heb sinds JB echt enorm veel accu verbruik, ik zag dat er meerdere mensen hier last van hadden en vroeg me af of er al mensen zijn die het opgelost hebben. Als ik naar het verbruik kijk blijkt dat Android OS 40% daarvoor verantwoordelijk is, dit was voor de JB update nooit zo en kon ik makkelijk 2 dagen halen. Nu red ik echt amper 1 dag, na 8 uur zit ik op 54%.

Iemand nog tips?

• NielsNL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-11 10:36

NielsNL

Hiro!!

M'n vrouw heeft last van een pop-up elke 5 minuten met android.proces.acore is onverwacht gestopt. 1 van jullie met hetzelfde probleem? Voor nu heeft ze de datum even terug op 2012 gezet. Het zou te maken hebben met het feit dat 1 van haar contacten op 29/2 jarig is.
Wat ook zou kunnen werken is je contacten cache te legen, en opnieuw te syncen met facebook & Google.

NielsNL wijzigde deze reactie 02-01-2013 18:18 (12%)

M'n Oma is een site aan het haken. - 2 x Hitachi CML174SXW B @ 3.0GHz

• marcel-o
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:29
quote:
NielsNL schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:08:
M'n vrouw heeft last van een pop-up elke 5 minuten met android.proces.acore is onverwacht gestopt. 1 van jullie met hetzelfde probleem? Voor nu heeft ze de datum even terug op 2012 gezet. Het zou te maken hebben met het feit dat 1 van haar contacten op 29/2 jarig is.
Wat ook zou kunnen werken is je contacten cache te legen, en opnieuw te syncen met facebook & Google.
ik krijg net een update melding voor "People" app die dit zou moeten verhelpen..
Heb zelf geen problemen gehad btw..

http://i.imgur.com/Lnxr1.png

kreeg de melding via het firmwareupdate gebeuren.

marcel-o wijzigde deze reactie 02-01-2013 19:03 (3%)

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

quote:
JB schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:37:
[...]

Wat mij ook is opgevallen sinds die laatste update, dat ik bij Whatsapp een knipperend scherm heb bij elke letter die ik in toets. Dit was voorheen ook niet, of er is hardwarematig iets met mijn telefoon. Meer mensen dit opgevallen?
Dat heb ik ook. Het lijkt wel of hij een bepaald scherm wil openen ofzo

• EJPostema
quote:
NielsNL schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:08:
Paar posts omhoog staat een oplossing

• FaBioTh
  • Niet online

FaBioTh

Webdesigner

quote:
FaBioTh schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:37:
Ik heb sinds JB echt enorm veel accu verbruik, ik zag dat er meerdere mensen hier last van hadden en vroeg me af of er al mensen zijn die het opgelost hebben. Als ik naar het verbruik kijk blijkt dat Android OS 40% daarvoor verantwoordelijk is, dit was voor de JB update nooit zo en kon ik makkelijk 2 dagen halen. Nu red ik echt amper 1 dag, na 8 uur zit ik op 54%.

Iemand nog tips?
Ik heb overigens het XDA forum nog doorgespit, daar is iemand die het opgelost heeft door een factory reset te doen en dan niet direct alle applicaties te installeren maar 1 voor 1 kijken welke applicatie ervoor zorgt dat er zoveel wakelocks zijn. Daarnaast was er iemand die de locatieservices binnen google maps (die mijn telefoon toch vaak blijkt te gebruiken, ook al gebruik ik google maps zelf niet) uit heeft gezet (google maps -> instellingen -> locatie instellingen -> Locatie melden -> Kies voor "Uw locatie niet bijwerken")

Dit schijnt ook minder wakelocks te veroorzaken als je telefoon in sleepmode zit.

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
marcel-o schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:02:
[...]

ik krijg net een update melding voor "People" app die dit zou moeten verhelpen..
Heb zelf geen problemen gehad btw..

[afbeelding]

kreeg de melding via het firmwareupdate gebeuren.
Dat ze maar eens heel snel die cam freeze vanuit het lockscherm oplossen. Echt mega irritant, de telefoon hangt even compleet.

Mijn boefje is liev!

• pattatje
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 29-08 11:13
quote:
JB schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:33:
[...]

Dat ze maar eens heel snel die cam freeze vanuit het lockscherm oplossen. Echt mega irritant, de telefoon hangt even compleet.
Helemaal mee eens. Even snel een foto maken is er niet meer bij. Moet wel zeggen dat ik nu tevreden ben over de accu.

• FaBioTh
  • Niet online

FaBioTh

Webdesigner

Goed mijn accu problemen lijken verholpen. Het lag dus aan google maps en buienradar in mijn geval, zie ook mijn vorige post!
quote:
pattatje schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 09:25:
[...]

Helemaal mee eens. Even snel een foto maken is er niet meer bij. Moet wel zeggen dat ik nu tevreden ben over de accu.
Dat probleem heb ik overigens niet, opent hier echt instant en mn telefoon is helemaal up-to-date

FaBioTh wijzigde deze reactie 05-01-2013 11:20 (58%)

• StarLite
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:36

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

quote:
[...]

Het duurt hier ong. 2 sec voordat de cam bruikbaar is, niet helemaal supersnel, maar ook niet heel erg traag :P

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• EJPostema
quote:
StarLite schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:19:
[...]

Het duurt hier ong. 2 sec voordat de cam bruikbaar is, niet helemaal supersnel, maar ook niet heel erg traag :P
Bij mij alleen de eerste keer. Als ik hem sluit en direct weer opnieuw open is er niks aan de hand
Tijd is overigens MAX 1 sec

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
[...]

Eens! Ik heb dit probleem dus ook. Echt vreselijk irritant.
Ik heb overigens nog steeds dat de mobiele website van nu.nl (m.nu.nl) vaak echt traag is en ook vaak zorgt voor internal server errors......Misschien ligt dit aan Sanomedia, maar op de galaxy SIII van mijn vriendin is het niet....

Canon: 40D | 10-22 | 17-55 | 70-200 II
Carl Zeiss : 50MP | 100MP

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Heb beide problemen niet :)

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

• EJPostema
quote:
Deathchant schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:03:
[...]

Ik heb overigens nog steeds dat de mobiele website van nu.nl (m.nu.nl) vaak echt traag is en ook vaak zorgt voor internal server errors......Misschien ligt dit aan Sanomedia, maar op de galaxy SIII van mijn vriendin is het niet....
Gebruik dan gewoon de app, of de app van de nos...

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

quote:
Deathchant schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:03:
[...]

Internal server error is een server-side probleem, dat heeft 0,0 te maken met de client ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
EJPostema schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:24:
[...]

Bij mij alleen de eerste keer. Als ik hem sluit en direct weer opnieuw open is er niks aan de hand
Tijd is overigens MAX 1 sec
Ja klopt maar als je de camera weer vanuit het lockscreen in de "cirkel" gooit dan is het weer wachten. @CLB heb je dit niet met die laatste update als je het doet zoals beschreven in mijn eerste zin? Dat is namelijk dan wel apart. Dan zou ik vermoeden dat het met andere software te maken heeft, maar dit is pas na de laatste update. Ik gebruik dat best veel om vanuit het lockscreen meteen de camera te gebruiken, wat nu dus echt lang duurt en behoorlijk irritant is.

Mijn boefje is liev!

• mattie-w
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-04 21:36
quote:
JB schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:48:
[...]

Ja klopt maar als je de camera weer vanuit het lockscreen in de "cirkel" gooit dan is het weer wachten. @CLB heb je dit niet met die laatste update als je het doet zoals beschreven in mijn eerste zin? Dat is namelijk dan wel apart. Dan zou ik vermoeden dat het met andere software te maken heeft, maar dit is pas na de laatste update. Ik gebruik dat best veel om vanuit het lockscreen meteen de camera te gebruiken, wat nu dus echt lang duurt en behoorlijk irritant is.
Ik had die ook al voor de kleine update. Dus sinds JB. Het is overigens niet alleen vanuit het lockscreen. Als ik gewoon op camera druk duurt het ongeveer een seconde en tevens verdwijnen mijn widgets ook een seconde. Ziet er niet echt mooi uit. Tijd voor nieuwe update HTC, die lelijke S3 krijgt vandaag ook een update.

mw

• Metian
  • Nu online

Metian

Psst.. ;)

Kleine vraag aan de mensen die een probleem hebben met hun WiFi verbinding (wel verbinding, maar geen internet).

Hebben jullie ook dat wanneer er problemen op de telefoon zijn, dat een laptop op wifi dan ook langzamer internet heeft ?. (of enig ander apparaat op wifi). Merk namelijk wanneer ik last heb van de wifi-bug op mijn one x dat dan ook de internet op m'n laptop trager word tot ik wifi uit/aan zet op mijn one x.

.. Nexus 5 .. HTC One .. Nexus 7 .. Dell XPS 15 .. BattleTag Metian#2962 ( SC2, D3, WoW ) .. FFXIV:ARR - Metian Nystia, Moogle .. Simcity .. Battlefield 4 ..

• whuijten
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 09-01-2013
quote:
whuijten schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:01:
[...]

Heb hier precies datzelfde probleem. Regelmatig loopt WiFi vast. Er is nog wel verbinding, maar geen dataverkeer meer mogelijk. Ook bij mij lopen dan alle andere apparaten in het WiFi netwerk vast. Door WiFi op mijn OneX aan/uit te zetten hebben alle apparaten in het netwerk opeens weer verbinding. Heb een Fritz!Box 7390 en vraag me of of dat een gelukkige combinatie is.
Hier nog even een vervolg op mijn post van 21-12-12:
Het lijkt erop alsof dit probleem zich inderdaad alleen voordoet bij de FritzBox 7390. Heb mijn oude FritzBox 7170 weer aangezet en daarmee doet het probleem zich niet voor. Ook op mijn werk waar we Cisco WiFi routers hebben is er ook geen probleem.

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23-11 12:34
Het is niet alleen de FritzBox, bij mij geeft het deze problemen met een Netgear WNDR 3700. En dan hebben inderdaad ook al andere gebruikers die (wireless) verbonden zijn met deze router ook problemen. Ik heb deze thuis al vervangen voor een Zyxel en die werkt zonder problemen. Op mijn werk hebben we een Speedtouch en ook die werkt zonder problemen.

• Metian
  • Nu online

Metian

Psst.. ;)

quote:
renem schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:56:
Het is niet alleen de FritzBox, bij mij geeft het deze problemen met een Netgear WNDR 3700. En dan hebben inderdaad ook al andere gebruikers die (wireless) verbonden zijn met deze router ook problemen. Ik heb deze thuis al vervangen voor een Zyxel en die werkt zonder problemen. Op mijn werk hebben we een Speedtouch en ook die werkt zonder problemen.
Interessant, want ik heb hier ook thuis een netgear WNDR3700 staan. Misschien maar is even kijken of ik de oude router nog aan de praat kan krijgen en zien of die dan probleemloos te werk gaat.

.. Nexus 5 .. HTC One .. Nexus 7 .. Dell XPS 15 .. BattleTag Metian#2962 ( SC2, D3, WoW ) .. FFXIV:ARR - Metian Nystia, Moogle .. Simcity .. Battlefield 4 ..

• JB

JB

Cédric roelt!

Hier geen problemen maar ik heb de V2 van de 3700.

Mijn boefje is liev!

• Roost
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21:12
Ik hoop dat er een Tweaker is de mij kan helpen. Sinds de JB update van de One X merk ik dat wanneer ik een meeting request (vergaderverzoek) vanuit de native HYC Calender app wil sturen, de app een forced close doet op het moment dat ik een email adres in het lijstje van genodigden toevoeg. Ik heb al geprobeerd om opnieuw op te starten. Ook heb ik de caches en gegevens van de calendar app gewist en alles opnieuw gesynced. Maar het probleem blijft bestaan. Weet iemand een oplossing of ben ik de enige met dit rare probleem? Dank vast.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

quote:
Roost schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:49:
Ik hoop dat er een Tweaker is de mij kan helpen. Sinds de JB update van de One X merk ik dat wanneer ik een meeting request (vergaderverzoek) vanuit de native HYC Calender app wil sturen, de app een forced close doet op het moment dat ik een email adres in het lijstje van genodigden toevoeg. Ik heb al geprobeerd om opnieuw op te starten. Ook heb ik de caches en gegevens van de calendar app gewist en alles opnieuw gesynced. Maar het probleem blijft bestaan. Weet iemand een oplossing of ben ik de enige met dit rare probleem? Dank vast.
Ik gebruik de officiele google calendar app ipv de sense calendar app en ik kan ook niks met invitation requests vanuit de email, dan sluit ie ook met een FC.

\o/

• Roost
  • Registratie: april 2007
quote:
StarLite schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:25:
[...]

Ik gebruik de officiele google calendar app ipv de sense calendar app en ik kan ook niks met invitation requests vanuit de email, dan sluit ie ook met een FC.
Dank. Nu weet ik tenminste dat het niet helemaal specifiek aan mijn set-up ligt. Ik ga meteen de Google Calendar App installeren! Top!

• Denzis
  • Registratie: februari 2012
Wordt helemaal gek van de HOX sinds de update. Mijn batterij gaat echt als een trein, gisteren moest ik werken in de keuken bij me werk. 7 uur ging de telefoon uit de lader. en niet gebruikt tot 14:00 toen heel even gebruikt om het een en ander te checken en om 3 uur viel de telefoon uit omdat de batterij leeg was.

Dat is toch geen doen?

Sinds de update is het niet echt duidelijk te zien wat hij verbruikt heb en hoeveel screen on time er was.
Overigens had ik whatsapp en facebook aan vanaf 12 uur ongeveer. en tot die tijd had ik niet eens mijn mobiele netwerk en of wifi aan. Die had ik pas aangezet rond 12 uur. Ik heb geen e-mail of agenda's of iets wat hij synced. En heb ook niet zoveel apps.

Toen hij om 3 uur uit was kon ik ook niet meer zien wat de oorzaak was van de battery drain.

Denzis wijzigde deze reactie 15-01-2013 10:54 (40%)

 Macbook Air 13'' Early 2014 i5 1.4 256GB 8GB & Apple iPad Air 2 SG 64 GB

• CLB
  • Niet online
Nee, maar meer info over achtergrondprocessen, syncen van stuff enzovoort, lees ik niet...

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik zou eerst eens beginnen met het uitzetten van je locatieservices van Google in het menu en ook in het menu van Maps, dat was bij mij een behoorlijke drain.
Als ik je verhaal zo hoor is er meer aan de hand, want hij liep bij mij zeker niet zo snel leeg. Zoals hierboven al staat, geef wat meer info.

• Denzis
Heb mijn bericht even aangepast,

Het lijkt nu minder maar vind het nog steeds behoorlijk wat. Hij zit nu 3 uur op de batterij. Heb vandaag 5 minuten door me foto's heen gebrowsed en 1 keer via de browser mijn e-mail gecheckt. en hij zit nu op 73 procent.

En er staat bij verbruik:

Galerij (van die 5 minuten) : 30 procent
Android OS: 19 procent
Android Systeem (?): 14 procent
Internet(browser) 11 procent.

Locatiesevice van Google staat uit. En stond gisteren ook al uit.

Denzis wijzigde deze reactie 15-01-2013 11:00 (7%)

• prutser001
  • Laatst online: 19:15

prutser001

ME3 - Silence81

Hmm ik heb eigenlijk weinig problemen als het om batterij gebruik gaat.

Het enige wat mij opvalt is dat het af en toe best lang duurt voordat er een website geladen is. Ook Facebook wil nog weleens een timeout geven. Via Wifi (FB7360 @ VDSL2+) thuis en op de zaak gaat het wel goed.

Ik heb eigenlijk geen gebruik gemaakt van ICS op mijn One X maar wel op mijn Desire HD en moet zeggen dat het wel een vooruitgang is maar ik zou liever JB 4.2.1 zien.

Asus z87 Deluxe, Intel 4770K, 2 x R9 290X CFX, 16GB DDR3 2400, Samsung Evo 840 250GB, 4 x 2TB Seagate SSHD, CM 550

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
JB schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:27:
Misschien ben ik achterlijk maar hoe verander ik in godsnaam de standaard agenda? In mijn overzicht kan ik netjes alles uitvinken en zie alleen de agenda die ik wil maar telkens als ik een afspraak wil toevoegen moet ik eerst aangeven dat ik de andere agenda wil gebruiken om de afspraak in te zetten. Zelfs als ik dat eenmalig doe, dan onthoudt ie niet dat ik de laatste keer in die agenda een afspraak heb toegevoegd en moet ik weer handmatig eerst de juiste agenda selecteren bij een nieuwe afspraak :S

Heb op het XDA forum nog eea gevonden en het zou duiden op een Jelly Bean bug!? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1987792

Kan iemand dit bevestigen?
Heb even mezelf gequote vanuit ervaringen topic omdat het lijkt dat bovenstaande pas ontstaan na JB. Kan iemand dit bevestigen? Het is echt niet te doen zo, telkens zet ik afspraken verkeerd in mijn agenda omdat de waarden niet onthouden worden :/

Mijn boefje is liev!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Heb je een screenshot van je probleem, ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Als ik zelf een afspraak maak met de agenda app ( http://androinica.com/wp-content/uploads/2010/08/calendar-icon.png) dan krijg ik altijd eerst mijn eigen agenda, wil ik een afspraak maken in een andere dan moet ik hem apart selecteren, elke keer dat ik een andere agenda gebruik.

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja maar ik wil dus mijn standaard agenda aanpassen voor een afspraak, in de agenda zelf kun je degene die je wil zien aanvinken maar dat bedoel ik niet. Bij HTC is dit niet in te stellen doormiddel van een Standaard Agenda optie maar zou ie dit moeten onthouden doormiddel van de afspraak die je als laatste erin zet. Dus zodra ik weer een nieuwe afspraak wil maken dan staat de agenda op degene waar ik de laatste afspraak daarvoor mee gemaakt heb, dit doet ie echter niet.

JB wijzigde deze reactie 15-01-2013 17:05 (11%)

Mijn boefje is liev!

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10:44
quote:
prutser001 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:32:
Het enige wat mij opvalt is dat het af en toe best lang duurt voordat er een website geladen is. Ook Facebook wil nog weleens een timeout geven. Via Wifi (FB7360 @ VDSL2+) thuis en op de zaak gaat het wel goed.
Dat probleem zit meer in de internet verbinding van je provider. Hangt maar net af hoe snel deze kan zijn en of je de snelheid op de betreffende lokatie ook haalt. Veel provider knijpen de snelheid na een bepaald verbruik of bieden wel mobiel internet aan maar als je dan kijkt wat de snelheid is die er bij hoort dan is dat direct te verklaren.

Dus check zeker eens welke snelheid je zou moeten kunnen hebben in het meest gunstige geval. Daarna ook opletten of je wel een teken in beeld krijgt zodat je ziet dat je een snelle verbinding hebt. Bij Vodafone zie ik bv een H verschijnen.

• CLB
  • Niet online
Die HTC kalender issue heb ik al vaker gemeld, elke keer handmatig kiezen inderdaad!

• Denzis
quote:
Denzis schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:57:
Heb mijn bericht even aangepast,

Het lijkt nu minder maar vind het nog steeds behoorlijk wat. Hij zit nu 3 uur op de batterij. Heb vandaag 5 minuten door me foto's heen gebrowsed en 1 keer via de browser mijn e-mail gecheckt. en hij zit nu op 73 procent.

En er staat bij verbruik:

Galerij (van die 5 minuten) : 30 procent
Android OS: 19 procent
Android Systeem (?): 14 procent
Internet(browser) 11 procent.

Locatiesevice van Google staat uit. En stond gisteren ook al uit.
Om even terug te komen op het drama van mijn HOX. Het is nu zelfs zo erg dat hij bij een kwart batterij al uitvalt en reboot.

hier even wat shots ter verduidelijking wat hij allemaal doet. (ook uitzichzelf in vliegtuigmodus gaan)

Hier na 2 uur gebruikt te hebben.. en dan heb ik misschien iets van een half uur screen on time.

https://www.dropbox.com/s...2013-01-17%2010.07.42.png

https://www.dropbox.com/s...2013-01-17%2010.07.46.png

en dit was al na tien minuutjes uit de lader vanmorgen:

https://www.dropbox.com/s...2013-01-22%2010.35.45.png

en als klap op de vuurpijl, van half leeg naar helemaal leeg binnen 1 seconde. (sta je dan op het station)

https://www.dropbox.com/s...2013-01-21%2016.01.46.png

Als er nog mensen zijn met tips, graag.
Anders gaat hij zodra de nieuwe telefoon er is linea recta naar HTC terug en dan mogen die het uitzoeken.

Denzis wijzigde deze reactie 22-01-2013 11:07 (5%)

• Saturay
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2013
Ik heb sinds de JB update ook WiFi problemen met mijn Ubee (Ziggo) modem.
Regelmatig heb ik geen WiFi meer. Als ik dan bij de instellingen kijkt staat er 'Verbinding verbroken'.
Op dat moment is er ook geen enkel netwerk te detecteren. Ik moet dan WiFi uitschakelen (wat dan vervolgens heel lang duurt) en weer inschakelen. Daarna vind hij direct weer alle netwerken in de buurt en maakt automatisch weer verbinding.
Ik heb nog geen 'trigger' voor dit probleem kunnen achterhalen en kan het dus ook niet reproduceren,maar het gebeurt dagelijks.

Herkenbaar? Het is wel behoorlijk irritant, omdat mijn data verbruik hierdoor onnodig is opgelopen :(

• Mitchr81
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 05-11 08:45
[quote]Denzis schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:03:
[...]

Ook ik heb een battery drain issue na de update. Zelf ben ik er wel achter waardoor het komt, namelijk WIFI. Op werk gebruik ik altijd WIFI en na de update kon ik gewoon het einde van mijn werkdag niet meer halen op de batterij.
Na wat proberen, heb ik dus WIFI uit gezet wat dus zorgt dat het weer als vanouds was! Nu moet ik er nog achter komen welke app of prog mijn mobiel wakker houdt als ik de WIFI aan heb. Iemand een idee omdat uit te zoeken?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je kunt het bekijken met BetterBatteryStats, kun je in de play store vinden en ook gratis op xda als je forumlid bent. Moet je kijken bij Partial kernel wakelock, ik denk dat je het daar zult vinden. Bij mij was Google Now steeds aan het kijken waar ik was, locatieservice uitgezet en probleem voorbij :)

• Denzis
quote:
janvanduschoten schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:38:
Je kunt het bekijken met BetterBatteryStats, kun je in de play store vinden en ook gratis op xda als je forumlid bent. Moet je kijken bij Partial kernel wakelock, ik denk dat je het daar zult vinden. Bij mij was Google Now steeds aan het kijken waar ik was, locatieservice uitgezet en probleem voorbij :)
Na contact met HTC is het euvel waarschijnlijk opgelost.

Ik vroeg aan htc wat het mogelijk kon zijn, en hun kwamen met het idee dat het mijn sim kon zijn. Ik heb de laatste tijd ook erg veel problemen met het verbinden bij een netwerk. en hij is heel vaak zoekende. Dit zorgt voor een flinke batterydrain volgens de helpdesk medewerken en zorgt ook dat hij continu uitvalt.

Ik ga morgen dus even mijn simkaart laten vervangen en dan kijken of het, het heeft opgelost.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:56

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb de laatste tijd het probleem dat mijn telefoon ongelofelijk traag is, het typen in whatsapp gaat traag, het openen van apps gaat traag. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Lenovo Thinkpad W530 | 3720QM | 750Gb + 128Gb SSD | 8Gb | 1080p 95% RGB | K2000M | 9-cell | Win8 || Surface RT 64Gb

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Nu online

Yonix

Iron Man

quote:
Yonix schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 19:20:
Als ik nu de camera wil starten vanuit het lockscreen (en vanuit 'diepe slaap'), dan duurt het zo'n 5 seconden voordat hij is opgestart. Dit is sinds de laatste update: 3.14.401.31.
Iemand hier ook (nog steeds) last van? Ondanks de laatste updates heb ik hier nog steeds last van ... Telefoon is ook net een aantal dagen terug van reperatie, dus het toestel is helemaal gereset etc.

Intel Core i5-4690K (4,4GHz) || Gigabyte Z97-D3H || Sapphire R9 290X TRI-X 4GB (1100MHz/1410MHz) || 8GB Crucial Ballistix Tactical (XMP1.3) || Crucial MX100 SSD (128GB) || Seagate Desktop HDD (1TB) || Seasonic S12II-B 620W || Cooler Master N300

• KillStream
  • Laatst online: 20-11 14:08
quote:
Yonix schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:36:
[...]

Iemand hier ook (nog steeds) last van? Ondanks de laatste updates heb ik hier nog steeds last van ... Telefoon is ook net een aantal dagen terug van reperatie, dus het toestel is helemaal gereset etc.
Ja heb ik ook nog altijd last van. Baal er ontzettend van, want mis daardoor een hele hoop "kodak momentjes"

• The Milkman
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-11 22:13

The Milkman

Ik ben Bert

quote:
whuijten schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:47:
[...]

Hier nog even een vervolg op mijn post van 21-12-12:
Het lijkt erop alsof dit probleem zich inderdaad alleen voordoet bij de FritzBox 7390. Heb mijn oude FritzBox 7170 weer aangezet en daarmee doet het probleem zich niet voor. Ook op mijn werk waar we Cisco WiFi routers hebben is er ook geen probleem.
Heb je hierover nog contact gehad met AVM?
Zo niet, laat dat even weten, dan doe ik dat even.
Heb ook de 7390 dus ;)

© 2011 The Milkman - Alle rechten voorbehouden

• The Milkman
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-11 22:13

The Milkman

Ik ben Bert

Op XDA melden ook anderen zich, met andere merken routers, waarbij het netwerk ook niet meer bruikbaar is als de OneX hem saboteert...

© 2011 The Milkman - Alle rechten voorbehouden

• Serge306
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23-10 15:48
quote:
Mitchr81 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:03:
[quote]Denzis schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:03:
[...]

Ook ik heb een battery drain issue na de update. Zelf ben ik er wel achter waardoor het komt, namelijk WIFI. Op werk gebruik ik altijd WIFI en na de update kon ik gewoon het einde van mijn werkdag niet meer halen op de batterij.
Na wat proberen, heb ik dus WIFI uit gezet wat dus zorgt dat het weer als vanouds was! Nu moet ik er nog achter komen welke app of prog mijn mobiel wakker houdt als ik de WIFI aan heb. Iemand een idee omdat uit te zoeken?
Hoi Mitchr81,

Ik ben benieuwd of die nieuwe sim jou probleem heeft opgelost ?
Ik heb namelijk waarschijnlijk hetzelfde probleem zoals jij het omschijft.
De HOX heb ik nu 1 maand en vond de accuduur op zijn zachts gezegd matig.
Overdags op het werk gebruik ik 3G/H en zodra ik thuis kom zet ik WIFI aan. Meestal leg ik mijn telefoon dan neer en doe er niets mee. Als ik dan 2uur later de HOX weer oppak was er zo 25% weg zonder ook maar iets gedaan te hebben.
Meestal kon ik dan 1,5 dag met de accu doen.
Nu ben ik bezig met een test door alleen 3G/H te gebruiken en WIFI uit.
Inmiddels doe ik al 55 uur en 35 minuten op 1 accu en heb nog 41% over.
Lijkt me dus duidelijk dat WIFI het probleem veroozaakt mogelijk icm met een APP.

Toen ik begin vorige maand deze HOX kocht nieuw ik de winkel heb ik meteen alles geupdate en daarna nog 2x een harde reset uitgevoerd. 1x na het updaten en 1x nadat ik eindelijk mijn nieuwe micro SIM had opgehaald omdat ik nog een gewone SIM had.
Maar dit heeft niet geholpen.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Heb je Google Now aanstaan? Dat kun je zie door lang op de [home] toets te drukken, 3 puntjes rechts onderin>instellingen> Google Now> daar kun je het uitschakelen.
Google Now zorgt bij mij ook voor veel drain, wel afhankelijk van de locatie (wel/geen wifi aanwezig bijvoorbeeld).

• Serge306
Ik heb gisteren dit topic doorgelezen en zag toen jou advies om die uit te zetten. Ik weet dus niet of google now uit stond of dat ik hem toen uitgezet heb maar hij staat in ieder geval nu uit.
Ik ben nu nog even aan het testen hoe lang de accu met 3G mee gaat. maar hierna zal ik WIFI weer gaan gebruiken en zal ik erachter komen of dit geholpen heeft.
Binnen een paar dagen zal ik hier een antwoord op hebben.
In ieder geval bedankt!

• Serge306
Afgelopen weekend ben ik veel thuis geweest en heb dus WIFI aan gehad.
Op 1 volle accu lading heb ik de 24uur niet gehaald. dus dit weekend heb ik hem 2x opgeladen.
Ik heb Google now uit staan. Heb ook de backup settings uit gezet. Maar hier ligt het niet aan.
Ook bijna alle mogelijkheden van de energie spaarstand getest maar dit lijkt niet veel uit te halen.

Betterbatterystats heb ik er opgezet maar kan hier niks vinden wat het probleem veroorzaakt.
in deep sleep gaf hij aan dat hij 8% per uur verloor, dus zonder de telefoon te gebruiken.
gisteren avond om 19:00uur de HOX van de lader gepakt. Om 23uur had ik nog 69% toen heb ik WIFI uitgezet. En nu heb ik nog 67% de volgende dag dus en het is nu 13:35uur.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wat geeft betterbattery aan als je bij het bovenste vakje "Partial wakelocks" aantapt? Meestal staat daar de app/activiteit die je toestel wakker houd ipv in deep sleep laat gaan.

• Serge306
Late reactie van mij.
Bovenaan staat:
1 sync mail account com.htc.android.mail.mail
2 email service controller com.htc.android.mail.mail
3 Synchronized
4 Gtalk async_conn
5 activitymanager
6 alarmmanager

Ik had mijn mail synchronizatie op SLIM staan. Heb deze nu op elk uur gezet
Blijft wel raar als het alleen met WIFI zou zijn, want er word ook met 3G gesynchroniseerd.
kijken of dit helpt.

• Bert G
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11-04-2013
Mijn HTC One X heb ik nog maar kort en vind hem geweldig. Na de upgrade naar JB merk ik echter dat de mogelijkheden en instellingen van de camera gewijzigd zijn. Helaas is de instelling "weinig licht" vervangen door "nacht modus", maar die instelling heeft bij mij geen enkel effect. Hetzelfde geldt nu helaas ook voor "macro": instelling doet niets! Ben ik hierin een uitzondering? En is er mogelijkheid om deze functies wél te laten werken?

• catt4u
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23-11 11:04
@ The_Sukkel: Ok, dat is mogelijk.
Ik draai op beide Notes JB 4.1.2 met de Samsung TouchWiz skin en dat werkt precies zoals op alle oudere versies van Android.
Op de Note II stond JB standaard out-of-the-box en de Note I heb ik een paar maanden geleden geupdated.
Hiervoor heb ik de S1 en SIII gehad die nog niet op JB draaiden.
Mogelijk dat het met de TouchWiz skin van Samsung te maken heeft?

• The_Sukkel
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-11 19:52

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

quote:
Xanion schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:00:
[...]
Ik krijg gewoon de telefoon als device te zien in Windows en kan dan gewoon door alle mappen en bestanden bladeren, dus snap je probleem niet.
De beslissing om die te doen ligt overigens bij Google, niet bij HTC. Het kunnen hebben van meerdere soorten intern geheugen wordt voor gebruikers als ingewikkeld ervaren, de gemiddelde gebruiker wil niet nadenken of het een app, video of MP3 op intern geheugen, extern geheugen of SD kaart moet/kan staan.

Daarom hebben de nieuwe Nexus devices ook geen SDslot meer. Google wil de gebruikerservaring verbeteren hiermee.

[...]

Het werkt wel goed, maar is natuurlijjk wel sterk afhankelijk van wat je op je telefoon wilt zetten. Paar gig aan videofilmps overzetten zou ik toch echt via de USB doen...
Een beetje laat, maar ik heb toch nog aanvullende vragen over USB mass storage versus MTP (en vooral: hoe kan je USBMS als optie terug krijgen). Ik kopieer even een gedeelte uit mijn post in het "[HTC One X] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
quote:
Heb je windows XP of W7-W8 (ik weet niet of W7-W8 het MTP protocol meer native ondersteunt)? Heb je een schijfletter die aan de One X is toegewezen in de verkenner of staat er in de verkenner helemaal onderaan een icoontje van de One X met de naam van je telefoon (zonder schijfletter)? In het eerste geval denk ik dat je USB mass storage hebt in het andere het MTP protocol. Om er zeker van te zijn: kan je in de verkenner een preview/thumbnail zien van je foto's als je daarvoor kiest?

Als het antwoord op deze vragen allemaal "ja"zijn, dan begin ik erg enthousiast te worden rest me nog te vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Root met custom rom?
Hoewel MTP één groot voordeel kent (opslaggeheugen is gelijktijdig benaderbaar door PC en HOX) zijn er ook een hoop nadelen (geen preview mogelijk ik verkenner, omslachtiger, Calibre ziet HOX niet meer, HOX is niet meer standaard op elk apparaat via USB benaderbaar etc.).

Dus als er een oplossing is door bijvoorbeeld het apparaat te rooten en een custom rom, dan hoor ik dat erg graag. Ik zou namelijk graag willen dat ik zelf mag kiezen voor het in of uitschakelen van de optie voor USBMS ondersteuning. Ik houd er niet zo van dat anderen voor mij bepalen dat ik bepaalde opties niet meer mag hebben "om mijn gebruikerservaring te verbeteren". ;)

@catt4u: dank voor het antwoord en meegaan naar dit topic, je was iets eerder dan ik ;)

edit:
Antwoord inmiddels verkregen via post in het andere topic:
quote:
Holgersson schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:41:
[...]
Ja. Inmiddels zijn er kernels die samen met de mod "JB modPack Ver 4.0" van "lyapota" de USB mass storage terug zetten. Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2114584
Toch heel vreemd hoe een beslissing van hogerhand "om de gebruikerservaring te verbeteren" kan leiden tot een heel gedoe om de gebruikerservaring weer terug op hetzelfde niveau te krijgen...

The_Sukkel wijzigde deze reactie 23-02-2013 11:54 (10%)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• PM_Petrol
  • Niet online
quote:
DNA_Saint schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:34:
ja, maar ik krijg geen Kaarten te zien van searches die ik maak en geen mooie stem die alles verteld...
Misschien kan je de app Locale Select proberen en daar mee je One X op engels zetten. Heb ik ook gedaan en dan geeft Google Now wel antwoordt op vragen zoals, How old is Barack Obama.

• maartenbrink
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 26-10 16:30

maartenbrink

Gadget fan

Zojuist een update op mijn HTC One X binnen gehaald.
Het is me niet helemaal duidelijk wat de veranderingen zijn.
Ik lees uiteraard wat de update doet, maar praktisch merk ik er niet van.

3.18.401.1 (34,88 MB)

HTC One X 32gb / Asus tablet TF300T 32gb 3G

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10:44
quote:
maartenbrink schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:06:
Zojuist een update op mijn HTC One X binnen gehaald.
Het is me niet helemaal duidelijk wat de veranderingen zijn.
Ik lees uiteraard wat de update doet, maar praktisch merk ik er niet van.

3.18.401.1 (34,88 MB)
Net geïnstalleerd zonder problemen.

Dit kon ik erover vinden

HTC One X: kleine update voor systeemstabiliteit en mailbeveiliging
HTC One X+ Featured 300x300 HTC One X: kleine update voor systeemstabiliteit en mailbeveiligingDe HTC One X ontvangt op dit moment in Nederland en België een kleine systeemupdate. Deze update brengt verbeteringen met betrekking tot de systeemstabiliteit en beveiliging van de mail-applicatie. De update wordt ‘over-the-air’ (OTA) aangeboden en kan dus direct op je toestel worden geïnstalleerd. Na de update blijft de Androidversie 4.1.1.

HTC One X

De HTC One X is inmiddels een jaartje oud en heeft in december een update naar Jelly Bean (Android 4.1.1) gekregen. Vrij snel daarna kwam er een update met verbeterde systeemprestaties en is nu weer aan de beurt voor een nieuwe ‘onderhouds-update’. Deze lijkt gericht te zijn op beveiliging. In de updatemelding, die je hieronder ook kunt zien, wordt onder andere gesproken over verbeterde beveiliging voor de mailapplicatie en verbeterde systeemstabiliteit. Daarnaast zouden er ook kleine verbeteringen aan het besturingssysteem gedaan zijn.

Beschikbaarheid

De update naar systeemsoftwareversie 3.18.401.1 is (over-the-air) (OTA) beschikbaar, hetgeen wil zeggen dat je deze via een WiFi-verbinding rechtstreeks op je toestel kunt downloaden. Mocht je de melding nog niet hebben gehad kun je via instellingen handmatig checken of er een software-update beschikbaar is. De update is bijna 35 MB groot, waardoor het misschien verstandiger is om deze via een WiFi-verbinding te downloaden.

Mocht de update nog niet klaarstaan voor jou toestel, dan is het toestel mogelijk aangepast door jouw provider. Je zult dan nog even geduld moeten hebben voordat de update ook voor jouw HTC One beschikbaar is.

bron: http://www.androidworld.n...iteit-en-mailbeveiliging/

• bluecupra
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:49
Merk wel dat de "lag" bij het starten van de camera vanuit het lock-screen bijna helemaal weg is na het installeren van bovenstaande update :D

bluecupra wijzigde deze reactie 05-03-2013 18:42 (17%)

• KillStream
  • Laatst online: 20-11 14:08
quote:
bluecupra schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:42:
Merk wel dat de "lag" bij het starten van de camera vanuit het lock-screen bijna helemaal weg is na het installeren van bovenstaande update :D
Ja idd, dat valt mij ook meteen op. Werd ook tijd dat daar wat aan gedaan werd.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:12

FeaR

Moderator Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
bluecupra schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:42:
Van de camera heb ik nooit last gehad. Ik hoop vooral dat het er na een tijdje uit gooien van je WiFi op is gelost. En tevens zou een snellere GPS-fix ook wel handig zijn. Ik heb soms dat er uren "Huidige Locatie" blijft staan in de HTC-klok, of dat er nog een plaats staat waar ik een halve dag geleden geweest ben.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Zionist
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:27
quote:
FeaR schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 07:28:
[...]

En tevens zou een snellere GPS-fix ook wel handig zijn. Ik heb soms dat er uren "Huidige Locatie" blijft staan in de HTC-klok, of dat er nog een plaats staat waar ik een halve dag geleden geweest ben.
Dan zou ik toch even je HOX opsturen, die van mij heeft een retesnelle fix.. Zou goed kunnen dat je antenne een beetje gammel is..

• Gugger
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:49
quote:
FeaR schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 07:28:
[...]

Van de camera heb ik nooit last gehad. Ik hoop vooral dat het er na een tijdje uit gooien van je WiFi op is gelost. En tevens zou een snellere GPS-fix ook wel handig zijn. Ik heb soms dat er uren "Huidige Locatie" blijft staan in de HTC-klok, of dat er nog een plaats staat waar ik een halve dag geleden geweest ben.
Camera en WiFi hoop ik hetzelfde. GPS werkt bij mij feilloos.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:12

FeaR

Moderator Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
Gugger schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:24:
[...]
Camera en WiFi hoop ik hetzelfde. GPS werkt bij mij feilloos.
Kan ook zijn dat mijn GPS minder goed werkt omdat mijn WiFi standaard uit staat. Door dat gedoe met de WiFi gebruik ik altijd mijn 3G. Heb toch 11 GB datalimiet, dus dat komt wel goed :P

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• exi22
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17:08
Hebben jullie in huis ook snel een gps fix?
Ik heb eigenlijk alleen een gps fix als ik buiten ben en anders helemaal niet.

• SPOXYWOXY
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:28
M'n vriendin heeft gisteren de 4.1.2 update gehad op haar Samsung Galaxy S II (ja 2 ja!) !! Ongelofelijk hoe HTC weer achter loopt met hun updates....

• EJPostema
quote:
SPOXYWOXY schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:46:
M'n vriendin heeft gisteren de 4.1.2 update gehad op haar Samsung Galaxy S II (ja 2 ja!) !! Ongelofelijk hoe HTC weer achter loopt met hun updates....
Volgens mij hebben wij die al lang hoor...

• SPOXYWOXY
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:28
quote:
EJPostema schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:58:
[...]

Volgens mij hebben wij die al lang hoor...
Ik heb anders nog steeds 4.1.1 ?

• maartenbrink
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 26-10 16:30

maartenbrink

Gadget fan

Ik heb gewoon 4.1.1 hoor....

HTC One X 32gb / Asus tablet TF300T 32gb 3G

• JeroenH
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:48
En ja hoor, HTC heeft voor de tweede keer in een paar maanden de Wifi van de One X van mijn vrouw gesloopt met een systeemupdate. Prutsers. :( Systeemupdates doen we dus maar niet meer. "If it works, don't fix it" is kennelijk de enige manier om met plezier met een One X te werken.

• Ragrootenboer
  • Laatst online: 23-11 01:33
Hier nog 1, ik streamde altijd zonder problemen op het werk via wifi muziek. Nu vebreekt die om de haverklap de verbinding. Ook is mijn bereik gekrompen met zo'n 10 meter. Echt belachelijk! Terug naar fabrieksinstellingen haalt zeker niks uit?

• iCy
  • Laatst online: 08:02
Ter info:

Gisteren met Sanne gechat via de website van HTC en de verwachte update komt midden april, aldus de HTC medewerker.

PSN id iCynl \\ LOL id= iCynl

• PM_Petrol
  • Niet online
quote:
iCy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:33:
Ter info:

Gisteren met Sanne gechat via de website van HTC en de verwachte update komt midden april, aldus de HTC medewerker.
Met Sense 5 er op gelijk? En Android 4.2.2?
Zou wel tijd mogen worden.

• iCy
quote:
PM_Petrol schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:33:
[...]

Met Sense 5 er op gelijk? En Android 4.2.2?
Zou wel tijd mogen worden.
Ik vroeg naar de update van 4.2, dus verwacht de sense 5 update ja =)

• PM_Petrol
  • Niet online
quote:
iCy schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:33:
[...]

Ik vroeg naar de update van 4.2, dus verwacht de sense 5 update ja =)
Oke zal wel goed wezen dan ;)
Ben benieuwd hoe lang het daadwerkelijk gaat duren. Maar veel veranderingen zitten er niet in 4.2.

• iCy
quote:
PM_Petrol schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:26:
[...]

Oke zal wel goed wezen dan ;)
Ben benieuwd hoe lang het daadwerkelijk gaat duren. Maar veel veranderingen zitten er niet in 4.2.
Ik wacht op de widgets in de lockscreen, meer niet :P

Kan ook wel zonder, maar dat lijkt mij de leukste update.

• EJPostema
quote:
iCy schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:55:
[...]

Ik wacht op de widgets in de lockscreen, meer niet :P

Kan ook wel zonder, maar dat lijkt mij de leukste update.
Die zijn er toch al?

• Deathchant
  • Laatst online: 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
JeroenH schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:11:
En ja hoor, HTC heeft voor de tweede keer in een paar maanden de Wifi van de One X van mijn vrouw gesloopt met een systeemupdate. Prutsers. :( Systeemupdates doen we dus maar niet meer. "If it works, don't fix it" is kennelijk de enige manier om met plezier met een One X te werken.
Probeer je router eens te herstarten. Dat heeft bij mij voorlopig even geholpen. Neemt niet weg dat er nog steeds een wifi bugje zit in de JB update dat snel verholpen moet worden....

Canon: 40D | 10-22 | 17-55 | 70-200 II
Carl Zeiss : 50MP | 100MP

• Gorefest
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:07

Gorefest

serial killer.

Antwoord van HTC op mijn klachten over het wegvallen van de internet verbinding op wifi:
quote:
Hartelijk dank voor uw email met betrekking tot uw HTC One X.

Ik vind het vervelend om te horen dat u problemen ondervindt met het draadloos netwerk.

Met de update naar 4.4.1 ontbreken er een paar security-profilen, waardoor het toestel met de laatste software update problemen ervaart met het draadloos netwerk. We zijn druk bezig met een nieuwe update die binnenkort beschikbaar zal zijn die het probleem zal verhelpen.
Let op wifi blijft gewoon verbonden (zo lijkt het) maar de internetverbinding is dus wel weg.

Confesions of a serial killer.

• Gugger
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:49
quote:
Gorefest schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:17:
Antwoord van HTC op mijn klachten over het wegvallen van de internet verbinding op wifi:

[...]

Let op wifi blijft gewoon verbonden (zo lijkt het) maar de internetverbinding is dus wel weg.
Dit had ik ook na de update, maar na m'n router te resetten zoals hierboven ook al geopperd werd, was het bij mij verholpen en is sindsdien ook niet meer teruggekomen.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBGrand Theft Auto V

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013