Xanion schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:00:
[...]
Ik krijg gewoon de telefoon als device te zien in Windows en kan dan gewoon door alle mappen en bestanden bladeren, dus snap je probleem niet.
De beslissing om die te doen ligt overigens bij Google, niet bij HTC. Het kunnen hebben van meerdere soorten intern geheugen wordt voor gebruikers als ingewikkeld ervaren, de gemiddelde gebruiker wil niet nadenken of het een app, video of MP3 op intern geheugen, extern geheugen of SD kaart moet/kan staan.
Daarom hebben de nieuwe Nexus devices ook geen SDslot meer. Google wil de gebruikerservaring verbeteren hiermee.
[...]
Het werkt wel goed, maar is natuurlijjk wel sterk afhankelijk van wat je op je telefoon wilt zetten. Paar gig aan videofilmps overzetten zou ik toch echt via de USB doen...
Een beetje laat, maar ik heb toch nog aanvullende vragen over USB mass storage versus MTP (en vooral: hoe kan je USBMS als optie terug krijgen). Ik kopieer even
een gedeelte uit mijn post in het "[HTC One X] Ervaringen & Discussie - Deel 2"Heb je windows XP of W7-W8 (ik weet niet of W7-W8 het MTP protocol meer native ondersteunt)? Heb je een schijfletter die aan de One X is toegewezen in de verkenner of staat er in de verkenner helemaal onderaan een icoontje van de One X met de naam van je telefoon (zonder schijfletter)? In het eerste geval denk ik dat je USB mass storage hebt in het andere het MTP protocol. Om er zeker van te zijn: kan je in de verkenner een preview/thumbnail zien van je foto's als je daarvoor kiest?
Als het antwoord op deze vragen allemaal "ja"zijn, dan begin ik erg enthousiast te worden rest me nog te vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Root met custom rom?
Hoewel MTP één groot voordeel kent (opslaggeheugen is gelijktijdig benaderbaar door PC en HOX) zijn er ook een hoop nadelen (geen preview mogelijk ik verkenner, omslachtiger, Calibre ziet HOX niet meer, HOX is niet meer standaard op elk apparaat via USB benaderbaar etc.).
Dus als er een oplossing is door bijvoorbeeld het apparaat te rooten en een custom rom, dan hoor ik dat erg graag. Ik zou namelijk graag willen dat ik zelf mag kiezen voor het in of uitschakelen van de optie voor USBMS ondersteuning. Ik houd er niet zo van dat anderen voor mij bepalen dat ik bepaalde opties niet meer mag hebben "om mijn gebruikerservaring te verbeteren".
@catt4u: dank voor het antwoord en meegaan naar dit topic, je was iets eerder dan ik
edit:
Antwoord inmiddels verkregen via post in het andere topic:
Toch heel vreemd hoe een beslissing van hogerhand "om de gebruikerservaring te verbeteren" kan leiden tot een heel gedoe om de gebruikerservaring weer terug op hetzelfde niveau te krijgen...
[
Voor 10% gewijzigd door
The_Sukkel op 23-02-2013 11:54
]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450