Acties:
  • 0 Henk 'm!
[HTC One X] JellyBean-update

Ein-de-lijk na dagen, weken, maanden wachten is die daar... De JellyBean-update voor de HTC One X

HTC One X - JellyBean update

Android 4.1 Jellybean werkt niet meer met 'mass storage device' maar met 'MTP'. De HTC One X popt up als een mediaplayer in de PC, waarna je er content direct op kan copy-pasten. Tevens kun je terwijl je content op de telefoon zet, de telefoon nog steeds gebruiken zoals je gewend bent. Je kunt tegelijkertijd apps installeren, WhatsApp-foto's downloaden of muziek luisteren. Bij Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich kon dit niet en moest je wachten tot de telefoon niet meer in 'USB storage' mode stond om dit te kunnen doen. Nu heb je niet eens meer door dat je content synct, erg fijn.
Android 4.1 en HTC's Sense 4+[/anchor]
Je kan instellen wat de 'multitask' knop moet doen (de meest rechter button op de HTC One X):
- Always open recent apps
- Press for menu, press and hold for recent apps
- Press for recent apps, press and hold for menu
Zodoende hoeft de onscreen menu-button (de zogenaamde 3 dot button) niet meer persé aanwezig te zijn!
One, two, three, byebye 3 dots

Ook is er een EA Games applicatie pre-installed, waarmee je wat games kunt testen / spelen:
Dead Space, Game of Life, Tiger Woods PGA Tour '12, Fifa 12 en NFS: Hot Pursuit.
EA Games

Ook heeft HTC zijn applicatie Rescue meegeleverd in deze software-versie waar
Tweakers.net al eerder over schreef in: nieuws: Hands-on: firmware-update 2.05 voor HTC One X

Wat ook erg leuk is aan Android 4.1 Jellybean is de mogelijkheid van het maken van screenhots. Voorheen moest je dan vaak rootacces hebben, maar op de One X is dit niet het geval en dat is gewoon top. Er zijn twee toetsencombinaties om screenshots te maken: powerbutton + volume-
en de andere mogelijkheid is: powerbutton + home, dus vogel zelf uit welke je het beste vind

Met Android 4.1 JellyBean is er ook een USB-OTG-mogelijkheid gekomen op de HTC One X. Hiermee kun je met een USB-OTG kabeltje allerlei apparatuur aan je One X hangen. Zo kun je USB-sticks uitlezen of content kopiëren van en naar het interne geheugen, een cardreader aansluiten om zo je foto's te bekijken of zelfs een computermuis of toetsenbord koppelen om zo zelfs je telefoon te kunnen 'besturen'. Ook kun je zo je telefoon opladen vanaf bijvoorbeeld je tablet. Erg erg handig allemaal dus.

Ook wordt de nieuwe manier van notificaties ondersteund, in één oogopslag meer info:
Android 4.1 Jellybean - notificatie

En er is een 'powersavingsmode' bijgekomen, met wat extra opties om batterij te besparen:
Android 4.1 Jellybean - powersavings

Er zijn wel wat veranderingen te zien en te ondervinden tussen Android 4.0.4 ICS en 4.1 Jellybean:
  • Een toggle voor de 'flashlight' die ik gebruikte van SwitchPro Widget werkt niet meer
  • Een widget van SetCPU, waarmee ik de CPU-snelheid in de gaten kan houden werkt niet meer
  • 'Onscreen' tijd niet meer precies kan zien, je ziet dus niet 'onscreen time 03:18' ofzo
  • Bij de standaard HTC browser op JB kun je tabbladen niet weghalen bij bookmarks
  • Als ik bijvoorbeeld een foto open, kan ik dat met meerdere applicaties. Bij Android ICS kun je dan kiezen voor bijvoorbeeld QuickPic en hij opent hem. Als je hem altijd wilt openen met QuickPick moet
    je daarvoor een vinkje zetten. Bij Android JB kan ik hem ook openen met QuickPic, maar moet ik persé een vinkje zetten bij 'altijd QuickPic' of 'slechts 1x': extra handeling.
  • De 'skins' hebben niet meer dezelfde kleur Zo is de 'Matte' skin op ICS blauwig en op JB groen...
    Dit zie je bijvoorbeeld in settingsmenu's, laadbalkjes enzovoort.. Niet erg consistent, jammer.
  • Android JB werkt niet meer met 'mass storage device' maar met 'MTP' waarbij je constant de melding (bij films) in de trend krijgt van 'misschien kunt uw apparaat het niet afspelen, wilt u het toch kopiëren?' krijgt. Let daar dus op, want als je er niet op klikt wordt er niks gesynct...
  • Er bestaat geen soft-reset meer, waarbij de content op het interne geheugen (muziek, films, foto's)
    wel blijft staan... Het is een volle reset, waarbij ook al je content verloren zal gaan.
Let's discuss!

[ Voor 181% gewijzigd door CLB op 05-12-2012 11:26 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKillem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-12-2022
Na de kleine update http://twitpic.com/bj841w Afbeeldingslocatie: http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/697419140.png?key=7201280&Expires=1354701200&Key-Pair-Id=APKAIYVGSUJFNRFZBBTA&Signature=wEZvBwkkVwBVxIYl7kbQ7gRdWlgkUEuEB7bZPIIoUAnXGo253Xv9d1E4gk79TT6U2lJRfg3NcZ5ZeER991sCYRf39xiXKQXSxT1UD9r4dZQL9WPvtB15lSeIVlCGK~XShYCryIeUg3Y0yRS-OLc6aM3zmbtfXHpz4vou7wsXM4Y_

[ Voor 78% gewijzigd door JanKillem op 05-12-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Even voor de duidelijkheid: ik heb een nieuw topic aangemaakt omdat een niet nader te noemen collega-crewlid niet snapt dat je geen oude topics met nieuwe topics moet mergen :P Er staan dus een hoop berichten in het gesloten topic. Omdat het veel werk is om handmatig reacties terug te zetten, lijkt het me beter met een verse start te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dankjej RoD, wilde het al melden, vond het al zo gek, aangezien er om 'n nieuw topic was gevraagd :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:01
Aye, sorry voor de TR :')

Ik kan hem niet installeren vooralsnog, moet Clockworkmod verwijderen..
Als jij dat ook hebt, hier vindt je hoe het moet: http://www.androidauthori...ert-stock-recovery-76854/

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:32

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/3251844/Screenshot_2012-12-05-10-59-31.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/3251844/Screenshot_2012-12-05-11-04-15.png

[ Voor 22% gewijzigd door DNA_Saint op 05-12-2012 11:07 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKillem
Nu is nu ineens mijn homescreen gereset? Iemand anders last van? Begon met mijn oude instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33
Voor degene die het vroeg: December zit er gewoon in :)

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Zooo! De homescreen runt echt smooth!
Harmsen schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:07:
Voor degene die het vroeg: December zit er gewoon in :)
Was in 4.2 he ;)

[ Voor 72% gewijzigd door DNA_Saint op 05-12-2012 11:08 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:30
DNA_Saint schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:07:
Zooo! De homescreen runt echt smooth!
Moet je voor de grap ff websites gaan browsen.
Werkt zoooo veel fijner in JB :9~

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 05-12-2012 11:09 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-03 12:04
Voor de mensen die de kleine updat niet binnen krijgen, zet 'alleen downloaden via WiFi' uit als je geen WiFi gebruikt. Daarna is hij bij mij gelijk van pauzeren afgegaan en gaan begonnen met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/3251844/Screenshot_2012-12-05-11-10-10.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/3251844/Screenshot_2012-12-05-11-10-28.png

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-05 09:58
Hier komt hij ook binnen, had CID E_11 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Hoe laat je nou precies Google praten voor je (als in siri)
Als ik nu bij Google Search iets inspreek, zoekt ie altijd op het web.,..
Heb Google Now wel ingeschakeld.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Clockwordmod?

Download de drivers + ADB + Fastboot hier.
Vervolgens de stock recovery hier vandaan halen.
Rest van de howto lees je hier

Oja, vergeet na de eerste boot nadat stock recovery terug geflashed is niet een tweede reboot te doen, anders vindt hij geen update (tenminste in mijn geval).

[ Voor 6% gewijzigd door Quad op 05-12-2012 11:21 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Argh, lees dus net dat Talkback functie niet werkt op Nederlandse toestellen?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:32

The Executer

Lekker belangrijk!

Jitsert schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:10:
Voor de mensen die de kleine updat niet binnen krijgen, zet 'alleen downloaden via WiFi' uit als je geen WiFi gebruikt. Daarna is hij bij mij gelijk van pauzeren afgegaan en gaan begonnen met downloaden.
Tnx voor de hint. In het heetst van de strijd natuurlijk niet aan gedacht, en geen WiFi netwerk in de buurt. Via kabel geprobeerd, maar ook dit gaf geen verbetering.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Jitsert schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:10:
Thanks man dat werkt! Ik wist niet waar ik het kon vinden. Je moet dus gewoon naar scheduled updates gaan en dan rechtsboven op settings klikken...Ik was al door het hele settingsmenu aan het gaan....
Ik ga JB eens via 3G binnenhalen. Eens kijken hoe dat gaat :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Deathchant schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:19:
[...]

Thanks man dat werkt! Ik wist niet waar ik het kon vinden. Je moet dus gewoon naar scheduled updates gaan en dan rechtsboven op settings klikken...Ik was al door het hele settingsmenu aan het gaan....
Ik ga JB eens via 3G binnenhalen. Eens kijken hoe dat gaat :)
Downloaden gaat erg stabiel via 3G, snelheid zit op bijna een MB per seconde. Gaat nog lekker snel dus :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Hmm wtf? Kreeg tijdens de update opeens een telefoon te zien met een rode driehoek met daarin een rode uitroep teken.. :'(
Hopelijk niet bricked nu..
Dat dus nog net niet.

Edit: Denk dat ik het al weet, batterij is nu 56%, volgens mij moet je minimaal 70% hebben om de update te kunnen installeren.

[ Voor 35% gewijzigd door Quad op 05-12-2012 11:25 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

hm eerst een kleine update van een paar mb, toen een restart en nu is hij bezig met het downloaden van de grote update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik krijg die kaarten niet werkend.
Google Now aangezet, maar dat is meer info voor mijzelf.

Als ik inspreek:
US Presidents
of
What is the weather in Rotterdam of Wat is het weer in Rotterdam.

krijg ik alleen maar Google resultaten, geen kaarten en geen stem die het verteld.

Hoe krijg je dat werkend?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 16:24
Ben benieuwd.. Hij is bezig op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick-deb
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-10-2024
Google now werkt naar mijn weten nog niet in het Nederlands, al geprobeerd hem op Engels te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ja, maar ik krijg geen Kaarten te zien van searches die ik maak en geen mooie stem die alles verteld...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 21:12
Heb net de update geinstalleerd. Na het herstarten kreeg ik de vraag of ik de apps van mijn telecom provider wilde installeren. Heb ja gedaan, en opeens waren al m'n homescreens weg. Heb dus nu weer de standaard achtergrond en standaard apps.
Moet dus weer even al m'n apps terugplaatsen op m'n homescreens.
Hebben anderen dit ook gehad ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKillem
Ah was dat de boosdoener, ik heb hetzelfde gehad. Stom
kgb545 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:34:
Heb net de update geinstalleerd. Na het herstarten kreeg ik de vraag of ik de apps van mijn telecom provider wilde installeren. Heb ja gedaan, en opeens waren al m'n homescreens weg. Heb dus nu weer de standaard achtergrond en standaard apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hij is nu aan het installeren. Dan zal ik eens NEE zeggen als ie vraagt voor die provider apps. Eens kijken of ik dan niet van achtergrond wijzig.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 17:09

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Niets van dat alles gehad, gewoon opgestart en pincode ingegeven. Alle homescreens zijn nog zoals van voor de update.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Misschien is deze vraag al gesteld maar moet ik eerst terug naar fabrieksinstellingen en de Clockworkmod uitschakelen en de root eraf halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

janvanduschoten schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:36:
[...]

Niets van dat alles gehad, gewoon opgestart en pincode ingegeven. Alle homescreens zijn nog zoals van voor de update.
Bij mij ook. Enige wat er werd gevraagd was of ik mijn Twitter account wilde koppelen aan HTC Sense.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:54

Nakebod

Nope.

DNA_Saint schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:34:
ja, maar ik krijg geen Kaarten te zien van searches die ik maak en geen mooie stem die alles verteld...
Stem doet hij sowieso lang niet bij alles is mijn ervaring. Als je bijvoorbeeld intypt/spreekt: Hotel Amsterdam, zal hij alleen webresultaten laten zien.
Daarnaast is Google Now ook constant aan het leren, en dat zal dus niet binnen 5 minuten klaar zijn :)

En ik zag dat jij je OS taal op Nederlands hebt staan, volgens mij moet dat op Engels staan.
Paar vragen die gesproken text terug moeten geven:
"How tall is president Obama", "What is the current weather", "Is it going to rain today".

Verder heeft Google Now een eigen topic met tips/ervaringen, Google Now: ervaringen

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Quad schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:16:
Clockwordmod?

Download de drivers + ADB + Fastboot hier.
Vervolgens de stock recovery hier vandaan halen.
Rest van de howto lees je hier

Oja, vergeet na de eerste boot nadat stock recovery terug geflashed is niet een tweede reboot te doen, anders vindt hij geen update (tenminste in mijn geval).
Cygnitr0n schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:38:
Misschien is deze vraag al gesteld maar moet ik eerst terug naar fabrieksinstellingen en de Clockworkmod uitschakelen en de root eraf halen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
janvanduschoten schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:36:
[...]
Maar je hebt dus ook niet de vraag gehad of je de apps van je provider wilde installeren? Vreemd dat ik die vraag dan wel krijg. Ik zit bij Tele2, maar heb een unbranded HOX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
kgb545 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:44:
[...]

Maar je hebt dus ook niet de vraag gehad of je de apps van je provider wilde installeren? Vreemd dat ik die vraag dan wel krijg. Ik zit bij Tele2, maar heb een unbranded HOX
Melding kan je krijgen als je je aanmeld op mobiele netwerk van de provider.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKillem
Ik heb Vodafone en de vraag ook gehad.

Fijne toevoeging is trouwens dat de agenda widget op de lockscreen nu de daadwerkelijk geselecteerde agenda's laat zien en niet alles uit Google Calendar.
kgb545 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:44:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het toetsenbord van HTC is kleiner geworden.

Kan google now niet vinden trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Google Now zit in Voice Search.

Krijg nu iig kaarten te zien bij zoekresultaten. maar nog geen stem :'(

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Heb net de update geinstalleerd. Na het herstarten kreeg ik de vraag of ik de apps van mijn telecom provider wilde installeren.
Heb je een branded telefoon dan?
Komen ze mooi snel met de update dan in dat geval :P

[ Voor 24% gewijzigd door SmiGueL op 05-12-2012 11:51 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lees in de OP de opmerking over het maken van de screenshot. Kon dat op de One X nog niet in de vorige versie? Zowel m'n Desire S als m'n One S deden dit al namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MikeyMan schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:51:
Lees in de OP de opmerking over het maken van de screenshot. Kon dat op de One X nog niet in de vorige versie? Zowel m'n Desire S als m'n One S deden dit al namelijk...
Jawel, die optie zat er al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
SmiGueL schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:51:
[...]

Heb je een branded telefoon dan?
Komen ze mooi snel met de update dan in dat geval :P
Nee ik heb geen branded telefoon, daarom vond ik het ook vreemd. Heb ook geen extra apps erbij gekregen volgens mij ... vaag dus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKillem
Hoe krijg je die snel-instellingen in je notificatie balk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Bij mij weigert hij te installeren. Ik krijg na installatie een telefoontje te zien met een rode driehoek en hierin een rood uitroepteken. Daarna start hij in 4.04 op.

Geinig, drukte op volume op en uitknop en nu zit in in de update manager:
set_perm: some changes failed
installation aborted
is wat ik krijg....

toestel is niet rooted of anderszins aangepast.

[ Voor 34% gewijzigd door Xanion op 05-12-2012 12:00 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

JanKillem schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:56:
Hoe krijg je die snel-instellingen in je notificatie balk?

[...]
Is een app.
Google Play: Power Toggles#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5wYWlubGVzcy5wYyJd

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Xanion schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:58:
Bij mij weigert hij te installeren. Ik krijg na installatie een telefoontje te zien met een rode driehoek en hierin een rood uitroepteken. Daarna start hij in 4.04 op.

installation aborted
is wat ik krijg....

je hebt minimaal 70% accu nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
brilsmurfffje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:01:
[...]

je hebt minimaal 70% accu nodig
Accu is zo goed als vol.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

eerst zo'n kleine update gehad ? Probeer eens een reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 16:24
Damn er is vrij veel aangepast zo te zien:

Notification center:
Tijd en energie bespaar mode

Apps:
HD media link als app.
Zaklamp is aangepast
Browser is aangepast.

Instellingen:
HD media link,
Beats audio

Google Now er bij.

En dan wat is het vloeiend geworden (of dit een placebo effect is weet ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Iets heel "groots" wat me opvalt....Ik heb een Sharp of Acer scherm, in ieder geval het geligere scherm en had de app Screen Adjuster aanstaan met het blauw op +3.
Nu na Jellybean is het gele compleet weg, en moet de screen adjuster app dus uitzetten anders is het te blauwig. Het is zelfs wat te blauwig zonder de app :) Erg goed, want ik hou niet van geel, wel van blauw/mooi wit :)
Dus mijn vraag is: mensen die ook een gelig scherm hebben, hebben die dit nu ook een stuk blauwer/witter?

Hmmm grappig. Wat kleine dingen die me opvallen:

- bij het pincode invullen zie ik nu veel grijzere toetsen en het lijkt een ander en groter lettertype te hebben
- het "zandlopertje" gaat nu gewoon tegen de klok in. Voorheen waren er 2: 1 tegen de klok in, 1 met de klok mee.
- in het notifications menu staat een powersaver, staat bovenaan heel groot de tijd en datum+settings+clar button. Allemaal in grote witte letters.
- ik ben mijn 4x1 standaard muziekspeler op mijn homescreen kwijt en er is geen widget meer voor :'(
- het "animatie" stukje is er nog steeds wanneer je door de homescreens bladert.
- Er zijn meer clock widgets
- Flashlight app ziet er anders uit
- De standaard buttons zoals Menu, Playstore, search, all, frequent e.d. zijn dik gedrukt
- Geen animatie meer tussen de All,Frequent, Downloads knop in het app menu. Ziet er een stuk vloeiender uit
- HTC media Link app ziet er anders uit of is toegevoegd.
- HTC Media Link verschijnt direct in het settingsmenu
- Homescreens gaan gewoon in elkaar over. Je kunt gewoon door scrollen tussen de screens. Wanneer je aan het "einde" bent gekomen van je rechter homescreen en je scrollt door, gaat het sneller door naar het meest linkse homescreen, dan wanneer je gewoon onderling scrollt.
- Icoontjes in de aluminium skin zijn met een zwarte fill color (die 4 icoontjes op homescreen)
- Productivity lockscreen is meer customizable. Maar je mag maar 4 dingen selecteren wat je wilt laten zien en niet allemaal
- De app usage van de batterystats zien er compleet anders uit en er wordt met kruisjes aangegeven welke je kunt killen. Helaas geen grafiekje meer :'( Wel kun je zien welke processen er onder 1 app zitten. Wel handig.
- Browser en de quick controls zijn veranderd. Tabbladen reageren een stuk sneller
- Toetsenbord is veranderd. Een stuk kleiner als in: de knopjes zijn minder lang qua lengte. Vraagteken en uitroepteken staan nog steeds ver uit elkaar (onder de a en k)

Maar het ontbreken van die standaard 4x1 music widget haalt mijn homescreen overhoop :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 05-12-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
brilsmurfffje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:03:
[...]

eerst zo'n kleine update gehad ? Probeer eens een reboot
Yep, die eerst gehad. Toen moest ie rebooten. Daarna de grote binnenhalen. En die installeren lukt dus niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

kan aan mij liggen maar ik zie geen verschil tussen htc sense 4.1 en 4+

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Contact foto probleem is iig gefixed. Geen lage resolutie foto's meer.

Maar nog steeds...geen Google stem! :'(

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Deathchant schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:05:
- De app usage van de batterystats zien er compleet anders uit en er wordt met kruisjes aangegeven welke je kunt killen. Helaas geen grafiekje meer :'( Wel kun je zien welke processen er onder 1 app zitten. Wel handig.
Dat staat nu onder: Power--> History i.p.v. Power--> Usage ;) (heb nog een gelekte build draaien, maar zal niet veel anders zijn)

Enigste jammere vind ik dat de screen-on time niet meer uit te lezen is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Loopt inderdaad iets vloeiender. Vind het wel erg fijn werken zo. Wat me wel opvalt is dat bij mij het hele WiFi-Direct gedeelte weg is.

Voorheen als ik bij instellingen ging kijken, draadloos en netwerken/meer -> wifi direct etc etc. Is nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:16

Zorian

What the fox?

Deathchant schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:05:
[...]

Maar het ontbreken van die standaard 4x1 music widget haalt mijn homescreen overhoop :'(
Poweramp. Klinkt nog een miljoen miljard keer beter dan de stock app ook.

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ibd1wxIFJPK0hh.png

[ Voor 9% gewijzigd door Zorian op 05-12-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

is betaald helaas. ik doe daar niet aan. ik wil mijn creditcard niet aan google gekoppeld hebben ;)

Overigens is de camera ook veranderd. Hij ziet nou automatische gezichtsherkenning als je de frontcam aan hebt. Het zoomen gaat sneller, de knopjes zijn anders (de afdrukknop heeft een nieuw icoontje erbij).
Maar helaas kun je de presets (macro, hdr e.d.) nog steeds niet editen. Daarnaast heeft de macro setting geen toevoeging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Deathchant schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:23:
is betaald helaas. ik doe daar niet aan. ik wil mijn creditcard niet aan google gekoppeld hebben ;)
PayPal kan ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Google Play Music FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Sinds wanneer werkt dat zonder een miljoen omwegen in Nederland? Ik kan hier nog altijd niet Google Music in. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via de cloud niet via omwegen idd, maar 'offline' wel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5fExngeS00l2uShNduHuHmqK/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als je stock draait is het nog aan te raden om eerst een factory reset te doen :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

CLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:33:
Via de cloud niet via omwegen idd, maar 'offline' wel:
[afbeelding]
Denk niet dat de geluidskwaliteit het haalt bij Poweramp. :p Echt een wereld van verschil.

Maar goed, back to Jaloerse Boon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Xanion schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:58:

installation aborted
is wat ik krijg....

Dit heb ik ook, verschil is dat ik stock rom draai en rooted is. Het schijnt dat je ook een stock kernel moet hebben.

Unlocked bootloader maakt niet uit;
- stock rom
- stock kernel
- stock recovery

Deze dienen wel aanwezig te zijn. Nu moet ik dus de kernel terug zien te flashen.
Xereon schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:29:
[...]

Sinds wanneer werkt dat zonder een miljoen omwegen in Nederland? Ik kan hier nog altijd niet Google Music in. :p
Gewoon te downloaden via Play store.

[ Voor 30% gewijzigd door Quad op 05-12-2012 12:48 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37254

Die had ik ook al op 4.0, is dus niet ineens door de update mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Quad schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:38:
[...]

Dit heb ik ook, verschil is dat ik stock rom draai en rooted is. Het schijnt dat je ook een stock kernel moet hebben.

Unlocked bootloader maakt niet uit;
- stock rom
- stock kernel
- stock recovery

Deze dienen wel aanwezig te zijn. Nu moet ik dus de kernel terug zien te flashen.
Ik heb alleen nooit iets gewijzigd aan de phone. Dus als er iets niet stock is heeft HTC een verkeerde telefoon in de doos gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-04 12:24
Zojuist de update er op gezet. Werkt echt super nu. Leuk detail: Hoe vlugger je tussen homescreens swiped, hoe vlugger ze switchen. Swipe je trager, switched het trager.

I'm a happy tjappie.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:18

JB

Cédric roelt!

Toet3r schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:08:
kan aan mij liggen maar ik zie geen verschil tussen htc sense 4.1 en 4+
Enige tot nu toe wat ik kan ontdekken is dat die weer-weergave een stuk soepeler loopt. Sinds ik de One X heb hapert en stottert dat.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-01-2023

LocalJoost

plaatje hieronder

DNA_Saint schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:10:
Contact foto probleem is iig gefixed. Geen lage resolutie foto's meer.

Maar nog steeds...geen Google stem! :'(
Heb je daar iets voor moeten doen? Ik zie nog steeds alleen maar korrelige fotos bij alle contacts...
edit:

Hmmz.. iets met spuit elf.. zijn er een paar niet correct...

[ Voor 10% gewijzigd door LocalJoost op 05-12-2012 13:12 . Reden: spuit 111!! ]

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-04 23:09
Het ziet er allemaal weer net wat strakker uit, hij hapert nu een beetje dus even opnieuw opstarten en het moet perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Nieuwe poging, volgens mij de 5e keer al dat ik de update binnen haal. Gelukkig over WIFi want anders zat ik binnen een paar uur over datalimiet van 1GB heen :'(

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Laatst online: 19:59

Booth

¯¯¯¯¯¯

Help!!!! schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:33:
Als je stock draait is het nog aan te raden om eerst een factory reset te doen :?
Ik doe dat wel, want mijn One X liep sowieso niet heel erg goed. Liep vaak vast of rebootte hem ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ook poging 5 mislukt.
Wat nu?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat ik dus vervelend vind bij google play en ook bij de gewone muziekspeler is dat ie bij mij alles door elkaar gooit. Ik kan nooit 1 playlist maken en dat hij me alleen de playlist kan zien. Nee, altijd nummers in de now-playing queue zetten eerst.....pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:18

JB

Cédric roelt!

De toetsenbord layout vind ik wel bagger, speciale tekens als uitroepteken en vraagteken kan ik nu niet meteen meer gebruiken. Enige voordeel daardoor is dat je spatie langer is en je niet steeds de "." intikt zoals voorheen in liggende modus.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Quad schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:06:
Nieuwe poging, volgens mij de 5e keer al dat ik de update binnen haal. Gelukkig over WIFi want anders zat ik binnen een paar uur over datalimiet van 1GB heen :'(
Probeer even je toestel te rebooten, bij mij lukte het ook een aantal keer niet. Mss klinkt het stom en heb je het al geprobeerd, maar bij mij werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33
Ik krijg de usb debugging modus niet uit. Het staat uit in het menu maar zodra ik er een usb kabel aan hang dat gaat het toch weer aan.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Booth schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:08:
[...]

Ik doe dat wel, want mijn One X liep sowieso niet heel erg goed. Liep vaak vast of rebootte hem ineens.
Mijn One X werkte wel goed dus heb het toch maar zonder factory reset gedaan.

Eerste indruk: Scrollen is inderdaad stuk soepeler. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Wellicht dan maar het toestel eerst terugzetten naar fabrieksinstellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263117

even een quadrant testje gedaan, flinke verbetering als je het programma kunt vetrouwen, maar iig een leuke indicatie. tweede test kwam ik uit op 6884
edit: blijkbaar dus sneller dan een sgs3 met 4.1 die komt uit rond 5500
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ns0LA.png

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 263117 op 05-12-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
kgb545 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:17:
[...]

Wellicht dan maar het toestel eerst terugzetten naar fabrieksinstellingen ?
Jup, heb al een hard reset gedaan.
Contact gehad met HTC, deze zeggen dat ik naar Hengelo moet gaan, service punt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357128

Wat hebben ze met de TrendWidget gedaan? nergens meer te bekennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Quad schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:22:
[...]

Jup, heb al een hard reset gedaan.
Contact gehad met HTC, deze zeggen dat ik naar Hengelo moet gaan, service punt.
Dat is vervelend zeg. Ik zou als ik jou was nog even afwachten. Je bent vast niet de enige met deze problemen. Gewoon even de diverse fora in de gaten houden of er een oplossing voor gevonden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:05
DNA_Saint schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:47:

Google Play: Set Locale and Language

Met deze app even op English (United States) zetten. Daarna deed ie het bij mij wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-05 02:20
Het "productiviteit" lock screen is ook aangepast. Het weer is toegevoegd en social feeds. Je kunt max 4 verschillende selecteren

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/71627864/Productiviteit01.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/71627864/Productiviteit02.png

[ Voor 3% gewijzigd door chaba op 05-12-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
kgb545 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:25:
[...]

Dat is vervelend zeg. Ik zou als ik jou was nog even afwachten. Je bent vast niet de enige met deze problemen. Gewoon even de diverse fora in de gaten houden of er een oplossing voor gevonden wordt?
Ik ga nog een ding proberen, de RUU erin zetten, benieuwd of deze dan wat doet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Laatst online: 06-05 15:35
Ik heb na de update iedere keer de melding USB fout opsporing verbonden na aansluiten van USB.
Als ik dit uitschakel en opnieuw USB verbindt dan staat USB fout opsporing weer aan. Iemand idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19058

DNA_Saint schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:47:

Stem werkt alleen als je je OS op engels hebt staan. Althans dit is het geval op mijn nexus 10 met JB 4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier is dit topic niet voor bedoeld en daarnaast verwachten we eigen inzet en initiatief.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 05-12-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 37254 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:49:
Die had ik ook al op 4.0, is dus niet ineens door de update mogelijk :)
Dat zei ik ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Ik zie geen google now. Ik heb ook alleen de power saver erbij in de notification balk. In Voice Search kan ik geen google now aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
De telefoon is inmiddels back to stock, oftewel bootloader relocked en RUU image teruggezet.
Straks kijken of de update binnen te halen is en of deze nu wél installeert.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Kep trouwens wel gemerkt dat mijn headset (JAYS headset control app) niet meer goed werkt. Alleen play/pauze doet het maar het doorskippen naar andere liedjes niet meer, ook niet met poweramp (wat een uitgebreide app zeg!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Blegh, moet weer terug naar RUU pakt de normale recovery niet. Blijft in ROM hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 17:09

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

golem501 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:07:
Ik zie geen google now. Ik heb ook alleen de power saver erbij in de notification balk. In Voice Search kan ik geen google now aanzetten?
Je moet Google Search hebben, dat is Google Now.

Afbeeldingslocatie: http://eduapps.be/wp-content/uploads/2012/01/t-Google-Search-1300278449.png

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Cygnitr0n schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:13:
Blegh, moet weer terug naar RUU pakt de normale recovery niet. Blijft in ROM hangen.
Inderdaad, heb de RUU teruggezet en nu gaat hij wel er doorheen zo te zien.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quad schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:18:
[...]

Modbreak:Wat was er niet duidelijk aan de opmerking van RoD hierboven?

[ Voor 22% gewijzigd door janvanduschoten op 05-12-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

In de update zit nu ook standaard Google Chrome, helaas wel een oude versie welke al een update beschikbaar heeft.

Dacht eerst dat deze meegekomen was uit de backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Quad schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:18:
[...]

Goed om te horen. Zal het vanavond thuis even downloaden :) ben benieuwd of het lukt Quad. Dan is mijn probleem ook verholpen. Want blijf maar booten met custom ROM. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Cygnitr0n schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:35:
[...]

Goed om te horen. Zal het vanavond thuis even downloaden :) ben benieuwd of het lukt Quad. Dan is mijn probleem ook verholpen. Want blijf maar booten met custom ROM. :'(
Graag gedaan, kostte wel 2 uur aan proberen proberen en weet ik het.
Maar goed, is uiteindelijk gelukt.

Alleen jammer dat alle apps niet terug worden geïnstalleerd en dat ik het dus zelf moet doen.

PVOutput☀️

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Je hoeft hier niet te melden dat je hem aan het downloaden of aan het installeren bent. Graag inhoudelijk posten zodat het voor iedereen interessant blijft om te lezen.

Lees ook eerst eens de topicstart voordat je hier een vraag stelt, daar staat ook veel relevante informatie in.