Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Pulles204
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08-12-2012
Ik heb dat ook met dat foutje in het scherm bij 4.0 in de browser ook dat als ik sommige site's probeer te openen dat hij terug gaat naar het home scherm! Nou heb ik Google ghrome gedownload en is dit over! Hoop dat de problemen met jelly bean opgelost zijn!

• kapjamie
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14-07 20:20
quote:
Jurgen_E schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:47:
[...]

In ICS kon je die knoppen uitzetten, verder vind ik het zelf er niet fijner op geworden, vooral de knop om het toetsenbord te verbergen mis ik.

Verder werkt hij wel goed, maar ik merk niet zoveel verschil met ICS.

[...]

Helaas moet jij nog even wachten tot dat Vodafone de update voor de branded versies uitrold.
Oke, dat wist ik dus niet :) Maar ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is

• FragileM64
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-07 16:07
Kan je op de een of andere manier de oude usb mass storage enablen met een app zonder root? Ik had graag in mijn auto toch terug muziek. Voor de rest bevalt de update me prima maar dit is toch echt wel jammer...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• kapjamie
  • Laatst online: 14-07 20:20
quote:
Pulles204 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:54:
Ik heb dat ook met dat foutje in het scherm bij 4.0 in de browser ook dat als ik sommige site's probeer te openen dat hij terug gaat naar het home scherm! Nou heb ik Google ghrome gedownload en is dit over! Hoop dat de problemen met jelly bean opgelost zijn!
Ah okee, ja klopt wanneer ik een website opende viel hij ook ineens terug in het home scherm van ICS. Ik hoop idd ook dat dit verholpen is. Enige wat ik wel uitgeschakeld heb in de Internet browser (standaard). "Pagina's automatisch passend maken".

Dit vond ik er vervelend wanneer de pagina al bijna klaar was met laden, en ik een handeling wilde uitvoeren dat hij plots nog even de pagina passend wilde maken (of ik heb gewoon geen geduld :9~ ). Zodat steeds wanneer ik iets in wil type het toetsenbord verdwijnt. Dit vond ik nogal irritant.

Voor de gene die dit ook willen. Dit gaat als volgt:
- Open "Internet".
- Druk rechtsboven in het scherm op "Menu".
- Scroll dan naar onderen en druk op "Instellingen".
- Druk dan op "Geavanceerd".
- Scroll je nogmaals naar onderen in het kopje Pagina-inhoud
- Dan klik je op "Pagina's automatisch passen maken" weg (leeg)

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:05

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death Rule

quote:
Pulles204 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:46:
Kan nog niks downloaden, heb wel een branded Vodafone! Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik hem heb!
Damn. Ik heb mijn One X nog niet zo heel lang en ging juist voor Vodafone omdat die volgens de telecomtoko niet aan branding deden. Wel dus.

Ga ik nog wel ff melden aan die winkel, ben het er niet helemaal mee eens.

Dat wordt wachten dus.... :|

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, HTC One X

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Hoeft niet hoor, misschien is je CID nog niet toerreikend...
Of zit je toestel vol met Vodafone-logo's, software en applicaties?

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

• ys8574
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 05-06 23:04
HTC hub is weg? Mijn leuke HTC skin dus ook. Spijtig!

• jvang
  • Laatst online: 05-04 15:29
Enig idee hoe ik mijn Facebook foto's in de facebook folder in de galerij kan krijgen. Of is het alleen andersom mogelijk. Dus de galerij foto's alvast soort van pre uploaden naar Facebook voor eventuele publicatie?

• Stormtrooper
  • Laatst online: 12:05

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death Rule

quote:
CLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:18:
Hoeft niet hoor, misschien is je CID nog niet toerreikend...
Of zit je toestel vol met Vodafone-logo's, software en applicaties?
Nou, dat valt op zich mee: bij opnieuw opstarten zie je heel even en logo en er staan een handjevol apps op.

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, HTC One X

• CLB
  • Niet online
Dat maakt niet uit, maar branded is die wel dan ;)

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

• dwaallicht
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 06-05 16:31
Wat losse opmerkingen:
Ik kon installeren ondanks een behoorlijk lege accu.
De snelbedieningsbuttons in de standaardbrowser zijn ook veranderd. Andere icoontjes en animatie.
Ik kreeg ook meteen een update van Chrome (toeval?)
Google now ziet er goed uit. Het bevat ook een link met alle mogelijke kaarten. Het werkt het best als
Google meer van je weet...Ontvang je bevestigingen van boekingen in g-mail dan krijg je een herinnering, etc. Wat mij betreft een aardige deal.

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09:26

Yonix

Iron Man

Iemand een idee hoe ik meer informatie van nieuwe e-mailberichten kan tonen in de notificatiebalk? De TS is hier niet duidelijk over en de zogeheten 'pinch to zoom functie' werkt niet. Ik swipe het mailtje dan zo de notificatiebalk uit.

Yonix wijzigde deze reactie 06-12-2012 06:48 (3%)

• Harmsen
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:35
quote:
Yonix schreef op donderdag 06 december 2012 @ 06:47:
Iemand een idee hoe ik meer informatie van nieuwe e-mailberichten kan tonen in de notificatiebalk? De TS is hier niet duidelijk over en de zogeheten 'pinch to zoom functie' werkt niet. Ik swipe het mailtje dan zo de notificatiebalk uit.
Probeer het eens met 2 vingers een notificatie naar beneden te slepen ;)

What a fine day for Science! | Specs

• efari
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:35
Zozo, op Google now, als de kaart komt die een afspraak toont die je volgende afspraak toont,
als je er op klikt gebeurt er niets, de kaart gaat weg en de zoek resultaten komen naar boven. Dan kan ik nies meer doen, het bevriest.
Let wel: als je op 'open calender' klikt werkt het wel.

Verder heb ik op m'n homescreen een calender widget, en als ik daarop klik, verdwijnen eerst een halve seconde 2 andere widgets (alarmklok en mobile viking) voordat hij de calender app opent.

Semi vervelend en niet mooi!

• MGSNK
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:35

MGSNK

Flight

Mijn exemplaar is nu al 3x spontaan gaan rebooten... Lijkt mij toch niet de bedoeling.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• wph
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23-07 19:20
quote:
Harmsen schreef op donderdag 06 december 2012 @ 07:23:
[...]

Probeer het eens met 2 vingers een notificatie naar beneden te slepen ;)
Het werkt inderdaad wel. Echter het is niet de makkelijkste manier, op de Nexus 7 cq Android 4.2(.1) is het al weer aangepast en kan je ook met 1 vinger swipen, wat zeker op een telefoon handiger is dan 2 vingers.

• CLB
  • Niet online
Niet duidelijk... Er staat letterlijk wat je moet doen...

• LocalJoost
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-07 09:15

LocalJoost

plaatje hieronder

quote:
kapjamie schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:39:
Misschien een domme opmerking?
Wanneer ik een foto maak met rechts mijn hoofd in beeld. In de gallerij staat hij dan links. Niet dat het een ramp is maar wanneer ik gewoon de normale (camera) gebruikt is dat namelijk niet zo.
Al eens in de spiegel gekeken? ;)

LocalJoost wijzigde deze reactie 06-12-2012 09:08 (9%)

☻/^^ mijn gezwets ^^
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:13

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

quote:
Yonix schreef op donderdag 06 december 2012 @ 06:47:
Het staat ook niet in de tekst omschreven, het staat in het screenshot zelf, de inhoud van het bericht ;) In Gmail moet je pinch to zoom aanzetten, staat standaard niet aan ( 8)7 )

De tijd gaat een stuk sneller tegenwoordig. Vroeger was het nu hooguit dinsdag.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08:27

FeaR

Moderator Consumentenelektronica

In GoT we trust

Vandaag weer de melding dat er een SIM-kaart is ge´nstalleerd en of ik de settings van mijn provider wil installeren. Om van die melding af te zijn maar eens gedaan, heel het homescherm leeg en instellingen reset. Verder tot op heden zeer content met de update :)

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• kgb545
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17-07 14:33
quote:
FeaR schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:29:
Vandaag weer de melding dat er een SIM-kaart is ge´nstalleerd en of ik de settings van mijn provider wil installeren. Om van die melding af te zijn maar eens gedaan, heel het homescherm leeg en instellingen reset. Verder tot op heden zeer content met de update :)
Ik had na de update dezelfde melding, en inderdaad ook het homescreen weer terug naar default.Heb er nu ook een extra app op staan die "Tele 2 Menu" heet. Het enige wat ik daar dan weer kan is iets van automatische of handmatige SIM selectie instellen. Ik heb maar 1 sim dus wel vreemd ...

• Reptillian77
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 12:15
Sinds de Jelly bean update kan ik niet meer "alleen opladen" selecteren als ik hem aansluit op de computer via USB. Je komt ineens bij andere instellingen ook terecht om het alsnog te kunnen kiezen. Waar zit dit nu verborgen? Nu koppelt hij gelijk de schijven aan de computer en dat wil ik niet.

• CLB
  • Niet online
Android 4.1 heh, werkt daar niet meer mee :)

• Raveon
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 24-07 15:01
Is er ergens te vinden wat die energiebesparende modus nu precies inhoud?

Due to a lack of interest, tomorrow has been canceled.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
kgb545 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:47:
[...]
Ik had na de update dezelfde melding, en inderdaad ook het homescreen weer terug naar default.Heb er nu ook een extra app op staan die "Tele 2 Menu" heet. Het enige wat ik daar dan weer kan is iets van automatische of handmatige SIM selectie instellen. Ik heb maar 1 sim dus wel vreemd ...
Gelukkig heb ik geen Vodafone App of andere dingen waar ik niet mee kan/wil. Kostte me alleen weer even om precies alles te zetten zoals ik het voorheen had. Maar zo te lezen was ik dus niet de enige :)

• pattatje
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 08:54
hebben jullie ook dat bij aansluiten USB altijd "USB foutopsporing" aanstaat ondanks deze te hebben uitgezet bij de optie bij ontwikkelaars?

• Ejoty-01
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 31-03 21:43
Vanochtend anderhalf uur later op mijn werk vanwege update, had CWM er nog op staan en daar liep de update een aantal keer op mis. Alles goed en wel gewist. Originele recovery geflashed en nu werkt alles soepel. En heb ik ook in 4.1 direct SU rechten.

Eerste ervaring is goed. Behalve swype functie op het toetsenbord, die is bijzonder matig.
(wat gebruiken jullie?)

Ik vraag me wel af waarom chrome er opgezet is naast de standaard browser?

btw. heb een unbranded... even een tip voor mensen niet bij provider bestellen, maar gewoon precies zelfde abonnement in een winkel (alla belc.) halen.

• kgb545
quote:
pattatje schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:13:
hebben jullie ook dat bij aansluiten USB altijd "USB foutopsporing" aanstaat ondanks deze te hebben uitgezet bij de optie bij ontwikkelaars?
Dat had ik ook. Heb ik op kunnen lossen door "opties voor ontwikkelaars" aan te zetten, en daarna USB-Foutopsporing uit te zetten.
Vreemd genoeg kreeg ik dus iedere keer "USB Foutopsporing" terwijl de optie voor ontwikkelaars uitstond..

• EJPostema
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09:04
Batterij lijkt het bij mij nu prima uit te houden, of het echt een verbetering is weet ik niet.
Maar naar de update liep hij erg snel leeg. Heb Google now wel uitgezet

• pattatje
Helaas blijf ik de USB foutopsporing melding krijgen iedere keer als ik USB aansluit ondanks jou tip.
Ik laat het maar zo; geen zin om hiervoor een reset te doen.

Bedankt voor de tip.
quote:
kgb545 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:18:
[...]

Dat had ik ook. Heb ik op kunnen lossen door "opties voor ontwikkelaars" aan te zetten, en daarna USB-Foutopsporing uit te zetten.
Vreemd genoeg kreeg ik dus iedere keer "USB Foutopsporing" terwijl de optie voor ontwikkelaars uitstond..

• Harmsen
quote:
EJPostema schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:34:
Batterij lijkt het bij mij nu prima uit te houden, of het echt een verbetering is weet ik niet.
Maar naar de update liep hij erg snel leeg. Heb Google now wel uitgezet
Hmmz bij mij loopt de batterij toch wel snel leeg vandaag. Zal ook een Google Now uitschakelen en kijken wat er gebeurt.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wat bedoel je met snel leeglopen?
Ik heb Google Now aanstaan en heb niet de indruk dat de batterij sneller leegloopt. Ik ben wel de hele ochtend op dezelfde plaats en heb hem 90% van de tijd standby staan.
Ik denk ook wel dat je pas na een paar dagen (weekje oid) pas kunt zeggen hoe het verbruik echt is, de eerste tijd wordt er op de achtergrond nog veel gedaan heb ik de indruk.

• Harmsen
quote:
janvanduschoten schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:51:
Ik heb Google Now aanstaan en heb niet de indruk dat de batterij sneller leegloopt. Ik ben wel de hele ochtend op dezelfde plaats en heb hem 90% van de tijd standby staan.
Ik denk ook wel dat je pas na een paar dagen (weekje oid) pas kunt zeggen hoe het verbruik echt is, de eerste tijd wordt er op de achtergrond nog veel gedaan heb ik de indruk.
Heb de telefoon 5 uur van de stroom en heb nog maar 82% over. Niks gedaan verder, telefoon ligt alleen maar naast me standby te zijn. Statistieken laten zien dat het Android OS en Android Systeem beide 19% van de accu gebruikt hebben. En beide hebben een CPU totaal tijd van 5 minuten.

Voor de update was de accu nog rond de 92% als ik de telefoon de hele ochtend niet gebruikte.

En ben met je eens dat je een week moet geven voordat je zeker weer of ie meer of minder energie verbruikt

• Sjaaky
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 15:51
Bij mij zijn mijn afspraken uit mijn agenda verdwenen na de update. Alleen verjaardagen lijken er nog in te staan. Nu ben ik gelukkig niet afhankelijk van mijn agenda (anders had ik wel een backup, of alles op google gezet, of gesynct). Maar jammer is het wel.

Verder is JB lekker smooth. Jammer alleen dat de multitask button is nog steeds trager dan via home naar een andere app schakelen.

• MrEdge_
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17-06 16:31
Ik had na installatie een microfoon icoontje op de punt toets van het toetsenbord en ik kreeg in de notificationbar een toetsenbordje te zien als ik in bijv. whatsapp iets typte. Nu heb ik wat met de toetsenbord settings gespeeld en nu is de melding verdwenen maar ook het microfoon icoontje weg. Nu kan ik dus geen berichten meer inspreken in whatsapp etc. Weet iemand hoe ik dat weer terugkrijg?

"Google spraakgestuurd typen" is grijs en staat op automatisch, daar kan ik niets meer aanpassen.

Edit: heb ook dat locale programmaatje geinstalleerd en op Engels (US) gezet. Microfoontje is terug en melding ook :)

MrEdge_ wijzigde deze reactie 06-12-2012 11:31 (10%)

M'n bandje :) // Audi A5 SB

• EJPostema
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09:04
quote:
janvanduschoten schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:51:
na de update liep mijn batterij echt heel snel terug. Ook na twee reboots. Zal idd door achtergronds processen komen.
En je hebt gelijk dat je de telefoon de tijd moet geven. Zal google now binnenkort eens aanzetten en kijken hoeveel invloed dat heeft.
Wilde dus even zeggen dat het geslurp van de telefoon schijnbaar eenmalig is en door het update proces komt en dus niet een bug is ofzo :)

• DukeN
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22-07 13:43

DukeN

ook @ www.duken.nl

Nu ben ik al veel aan het zoeken geweest en Googlen maar nog zonder antwoord.

We hebben sinds de 4.1 update de Energiebesparing optie. Deze gaat automatisch aan als je telefoon onder de 15% batterij komt (kwam ik gisteren achter) maar wat doet deze functie precies? Waarom zou ik hem niet overdag aan laten staan?

Ik mis echt een "wat doet Energiebesparing"?

Iemand als een idee?

DukeN.NL Leren downloaden

• Harmsen
Nog een ander pluspunt van de update is dat USB OTG nu werkt. Heb net een USB stick en een xbox 360 gamepad aangesloten gehad en die werken perfect!

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-07 19:53

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmm, gister de update geinstalleerd vanaf 88% van de accu. Daarna nog iets van 80% over en toen ging het idd rap. Maar ja, veel ermee spelen = constant awake.
Maar vanmorgen om 07:00 uit de lader gehaald en nu nog 87% over. 1,5 uur muziek geluisterd via poweramp, en gewoon wat door foto's gebladerd. Ik heb google now wel uitgezet gister al.

Over die foto's....ik zie dat als ik nu op Gallery klik, dat er nu een extra "click" aan toegevoegd is. Ik moet nu eerst, naast al die kut icoontjes van facebook en flickr, op MyPhone klikken en dßn pas komen de albums/events.

Wat ik graag zou willen zien in volgende releases van Android, is dat je meer diversiteit hebt in het toevoegen van shortcuts. Nu heb je maar een beperkte set waar je naartoe kunt shortcutten. Ik zou dan graag willen zien dat je tot op het laatste niveau van het menuutje kunt shortcutten. Dat maakt een hoop geclick minder.

Ik zag in de developer options naast het Force 2d GPU rendering nog een geforceerde GPU optie staan. Ik heb het aangezet, maar ik merk niet veel verschil in laadtijd of accuduur....

Is het iemand ook opgevallen dat als je langzaam swipet van het ene naar het andere homescreen dat de animatie ook langzamer gaat dan? Als je snel swipet, dan springt ie ook sneller naar het volgende screen. Wel leuk :)

Deathchant wijzigde deze reactie 06-12-2012 11:52 (9%)

Canon: 40D | 10-22/3.5-4.5 | 17-55/2.8 IS | 70-200/2.8L IS II
Carl Zeiss : 2/50 Makro-Planar T* :)

• gyedema
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-07 18:57

gyedema

GurbY{nl}

quote:
pattatje schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:46:
Helaas blijf ik de USB foutopsporing melding krijgen iedere keer als ik USB aansluit ondanks jou tip.
Ik laat het maar zo; geen zin om hiervoor een reset te doen.

Bedankt voor de tip.

[...]
Klopt; heb ik ook. Op de een of andere manier is dit ook niet uit te zetten.

• Roost
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 24-07 11:53
quote:
MrEdge_ schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:23:
Ik had na installatie een microfoon icoontje op de punt toets van het toetsenbord en ik kreeg in de notificationbar een toetsenbordje te zien als ik in bijv. whatsapp iets typte. Nu heb ik wat met de toetsenbord settings gespeeld en nu is de melding verdwenen maar ook het microfoon icoontje weg. Nu kan ik dus geen berichten meer inspreken in whatsapp etc. Weet iemand hoe ik dat weer terugkrijg?

"Google spraakgestuurd typen" is grijs en staat op automatisch, daar kan ik niets meer aanpassen.

Edit: heb ook dat locale programmaatje geinstalleerd en op Engels (US) gezet. Microfoontje is terug en melding ook :)
Ik ben het microfoontje ook kwijt.... :'(

• kgb545
quote:
DukeN schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:25:
Nu ben ik al veel aan het zoeken geweest en Googlen maar nog zonder antwoord.

We hebben sinds de 4.1 update de Energiebesparing optie. Deze gaat automatisch aan als je telefoon onder de 15% batterij komt (kwam ik gisteren achter) maar wat doet deze functie precies? Waarom zou ik hem niet overdag aan laten staan?

Ik mis echt een "wat doet Energiebesparing"?

Iemand als een idee?
Dat kan je toch gewoon zien in de opties van Energiebesparing ?

http://i49.tinypic.com/2wludj6.png

• CLB
  • Niet online
Inderdaad, wat ook in de TS staat, die niemand leest :s

Topicwaarschuwing aangepast, hopelijk helpt dat ;)

janvanduschoten wijzigde deze reactie 06-12-2012 11:44 (36%)

• DukeN
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22-07 13:43

DukeN

ook @ www.duken.nl

ooo... die had ik over het oog gezien.Excuus 8)7

Maar dan vraag me mij overigens alsnog wat af. Die CPU-Energie beperken zou ik dus standaard aan laten staan. Maar wat doet dit precies? Gaat er dan nog maar 1 core werken?

DukeN.NL Leren downloaden

• kgb545
quote:
DukeN schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:48:

Maar dan vraag me mij overigens alsnog wat af. Die CPU-Energie beperken zou ik dus standaard aan laten staan. Maar wat doet dit precies? Gaat er dan nog maar 1 core werken?
Of ie maar 1 core gaat pakken weet ik niet, maar het lijkt me dat ie inderdaad of de kloksnelheid of het aantal cores terugschroeft.(of allebei)

• Monda
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 24-07 20:36
In dat geval... Zetten jullie energiebesparing standaard aan of uit?

• StarLite
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

quote:
DukeN schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:48:

Als ik het goed heb gelezen zet dat een modus aan dat hij op 1 core @ 1500MHz kan lopen als hij weinig load heeft, ipv 4 cores @ 1400MHz.

Ik vind het toetsenbord trouwens geen verbetering, ik mis het 'toetsenbord verberg knopje' heel erg, in landscape verbergt android standaard alles behalve het input veld. Ik moet dus steeds mijn telefoon in portrait mode draaien om mijn bericht te kunnen verzenden...

Ook is het nieuwe toetsenbord bij mij erg traag, met name de swype modus is een enorm stuk langzamer geworden, maar ook gewoon typen gaat lang niet zo vloeiend als vroeger :(

StarLite wijzigde deze reactie 06-12-2012 12:31 (31%)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjesTie Wraps
\o/

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Moderator Mobile / PowerMod / Nieuwsposter
quote:
Monda schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:21:
In dat geval... Zetten jullie energiebesparing standaard aan of uit?
Aan. Maar ik merk geen verschil. Zowel in batterijduur als in performance niet.

Mijn razend interessante wetenschapsweblog!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Een maat van heeft na de update niet de mogelijkheid om Woordverspelling uit te zetten. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik kan hem namelijk wel gewoon uitvinken. HTC One X met laatste 4.1 update gaat het om.

• MrEdge_
quote:
Roost schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:33:
Ik ben het microfoontje ook kwijt.... :'(
Google Play: Set Locale and Language ff locale op US EN zetten en dan is ie weer terug.

• RichZ
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11-07 15:33

RichZ

Keep Burnin'

Gisteren avond geinstalleerd en alles lijkt inderdaad een stukje smoother. Tot nu toe 2 punten die me opvallen:
  • Zoals al eerder door anderen gemeld krijg ik iedere keer wanneer ik hem aan de PC hang de "USB foutopsporing melding". De optie aan en uitvinken in de opties voor ontwikkelaars werkt eenmalig, wanneer ik de telefoon via USB unplug en daarna weer inplug krijg ik weer de USB foutopsporing melding, lijkt dus een bug te zijn.
  • In de stock browser lijkt de standaardzoom instelling niet meer te werken; of ik nu veraf, normaal of dichtbij kies, hij lijkt altijd dezelfde instelling te kiezen waardoor ik bij iedere website die ik bekijk handmatig moet inzoomen.

• Roost
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 24-07 11:53
quote:
Dank! Kun je hem daarna dan weer gewoon op Nederlands zetten?

• Sjaaky
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 15:51
quote:
StarLite schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:29:
Ik vind het toetsenbord trouwens geen verbetering, ik mis het 'toetsenbord verberg knopje' heel erg, in landscape verbergt android standaard alles behalve het input veld. Ik moet dus steeds mijn telefoon in portrait mode draaien om mijn bericht te kunnen verzenden...

Ook is het nieuwe toetsenbord bij mij erg traag, met name de swype modus is een enorm stuk langzamer geworden, maar ook gewoon typen gaat lang niet zo vloeiend als vroeger :(
Snelle test leert dat de backknop het toetsenbord verbergt.
Het lijkt wat langer te duren voordat de woord-suggesties bijgewerkt worden. Vooral met swype, maar ook bij normaal typen.

• MrEdge_
quote:
Roost schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:49:
[...]

Dank! Kun je hem daarna dan weer gewoon op Nederlands zetten?
Ja, net geprobeerd, wel met zelfde appje doen, dan blijft het werken.

• eRR_
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-07 22:01
Bij mij is het scrollen tussen de homescreens een stuk trager na de update, en ik heb nog wel een installatie gedaan over een schone RUU heen.

Met live wallpaper is het helemaal houterig, op ICS draaide het als een zonnetje. Ook zonder LWP gaat het niet echt snappy. Meer mensen die dit ervaren?

zn˘rt

• jvang
quote:
efari schreef op donderdag 06 december 2012 @ 07:31:

Verder heb ik op m'n homescreen een calender widget, en als ik daarop klik, verdwijnen eerst een halve seconde 2 andere widgets (alarmklok en mobile viking) voordat hij de calender app opent.

Semi vervelend en niet mooi!
Heb ik dus ook met multicon. Als ik bijv facebook open verdwijnen alle multicon ingedeelde apps voor 0.5 sec.

• StarLite
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

quote:
Sjaaky schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:51:
[...]
Snelle test leert dat de backknop het toetsenbord verbergt.
Tnx, ik zal het eens proberen. Vind het wel wat counter-intuitief, maar het went vast wel :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjesTie Wraps
\o/

• bluecupra
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 10:42
Na de update naar JB krijg ik het "productiviteit lockscreen" niet werkend. Ik heb gekozen om hier berichten / e-mail / agenda en het weer te tonen. Na het activeren wordt hier enkel het weer getoond.

Op het moment er e-mail of een bericht binnenkomt verschijnt deze niet op het lockscreen. Ook agenda afspraken worden hier niet getoond. Wie heeft hiervoor een oplossing?

• FunZip
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20-05-2013
Kleine update binnen maar grote niet.....drukte of houd provider 'm tegen?
Simlockvrij van Hi....

• CLB
  • Niet online
Toestel even aan en uitzetten :)

• smartje74
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10-07 20:11
Wat ik nou weer jammer vind is het feit dat HTC voor een 'net-niet-Android 4.x' kleur blauw kiest.. |:(

HTC One m7 - Nexus 5 - iPad Mini

• CapelleFR
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 27-05 11:48
Accuduur is dramatisch achter uit gegaan na de update.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Quad

Ondertitel

Accuduur van nu is net als na het flashen van een custom ROM! Het heeft wat cyclussen nodig om weer op niveau te komen.

Wie goed doet, goed ontmoet.
Have you tried turning it off and on again?

• Matey
  • Laatst online: 18-07 10:39
quote:
CapelleFR schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:54:
Inderdaad, NOG minder accu en ik had er al zo weinig, vond ik. Batterij misschien eens kalibreren? Hopelijk fixt HTC dit vrij snel. 'S morgens met volle accu vertrekken, 's avonds thuiskomen met lege accu?

• FunZip
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20-05-2013
quote:
ThnX maar.....al twee maal gedaan, wacht wel ff af

• jvang
Nog iets gevonden. Foto gemaakt en uploaden naar Facebook. Kwam er gedraaid op. Ik in de galerij de foto een slag linksom gedraaid, maar hij blijft gedraaid op facebook komen zoals het origineel. Zonde.

• Nick.D
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19-05 13:52
Ook 3 opmerkingen.

Er is een lag op te merken wanneer ik dit bericht in Google chrome typ.

Facebook Messenger geeft geen meldingen meer Wanneer iemand met me begint te chatten.
Battery gaat inderdaad drastisch achteruit. Ik krijg geen meldingen van Google now ofzo... Enkel WiFi staat aan ik en ik ben er zelf niet intens mee bezig, 2uur geleden uit stekker gehaald, nog maar 60procent over....

HOE KAN DIT!!...

• Quad
  • Nu online

Quad

Ondertitel

quote:
Matey schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:02:
[...]

Inderdaad, NOG minder accu en ik had er al zo weinig, vond ik. Batterij misschien eens kalibreren? Hopelijk fixt HTC dit vrij snel. 'S morgens met volle accu vertrekken, 's avonds thuiskomen met lege accu?
quote:
Nick.D schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:43:
Ook 3 opmerkingen.

Facebook Messenger geeft geen meldingen meer Wanneer iemand met me begint te chatten.
Battery gaat inderdaad drastisch achteruit. Ik krijg geen meldingen van Google now ofzo... Enkel WiFi staat aan ik en ik ben er zelf niet intens mee bezig, 2uur geleden uit stekker gehaald, nog maar 60procent over....

HOE KAN DIT!!...
wat is er mis met lezen? :
quote:
Quad schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:59:
Accuduur van nu is net als na het flashen van een custom ROM! Het heeft wat cyclussen nodig om weer op niveau te komen.
Daarbij, dat het nu dramatisch is weet iedereen nu wel dus niet meer het vermelden waard.

Quad wijzigde deze reactie 06-12-2012 14:54 (3%)

• Reptillian77
Wie weet hoe je in plaats van de HTC Sense skin de Jelly Bean skin kunt activeren? Dus een skin zoals deze?

http://www.androidegis.com/wp-content/uploads/2012/06/htc-one-x-jelly-bean.jpg

• _MB_
  • Laatst online: 21-07 14:29
quote:
Reptillian77 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:07:
Wie weet hoe je in plaats van de HTC Sense skin de Jelly Bean skin kunt activeren? Dus een skin zoals deze?

[afbeelding]
Apex Launcher installeren

Canon Digital Ixus V2

• Metian
  • Laatst online: 24-07 21:33

Metian

Interactive Designer

quote:
Of natuurlijk Nova Launcher. Standaard met Sense kan dit niet, mits rooted (neem ik aan)

Nexus 5 - HTC One - Nexus 7 2012 - BT: Metian#2962 - Battlefield 4

• Billie
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 06-05 01:10
quote:
Nick.D schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:43:

HOE KAN DIT!!...
Google Chrome werkt gewoon nog lang niet zo vloeiend en snel als de stockbrowser. Denk dat jouw probleem dus ook aan Chrome ligt en niet aan Jelly Bean.

• hansbkp
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 24-07 12:21
quote:
CapelleFR schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:54:
Hmmm, heb de mijne om 08.00u van de lader gehaald en zit nu (16.00u) op zo'n 50% batterij.
Is nauwelijks anders dan met 4.0.
Met 2.3 was ik rond 14.00u al voorbij de 50%.
En op de werkdagen is de belasting toch vrij stabiel en goed vergelijkbaar.
Dan heb ik ook nog wat meer zit te pielen dan normaal om te kijken wat er verschilt in 4.1.
Bovendien heb ik vandaag ruim een uur zitten bellen tegen normaal nog geen 5 minuten.
Mijn conclusie is dus dat het batterij gedrag eerder verbeterd dan verslechterd is.

• Ragrootenboer
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23-07 18:32
Ik kreeg vanmiddag ook de melding. Even alles op dropbox geknald voor de zekerheid. Alleen nu zie ik dat ik android 4.0.4 erop heb haha! Hoe kan dit dan weer? En hoe kom ik aan 4.1?

• Quad
  • Nu online

Quad

Ondertitel

quote:
Ragrootenboer schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:10:
Ik kreeg vanmiddag ook de melding. Even alles op dropbox geknald voor de zekerheid. Alleen nu zie ik dat ik android 4.0.4 erop heb haha! Hoe kan dit dan weer? En hoe kom ik aan 4.1?
Nog een keer updaten.

• Reptillian77
quote:
Bedankt! Dit is echt super. Zo zou het standaard moeten zijn op een HTC One X dat je alles kunt aanpassen.

• Haaitje1
  • Laatst online: 13-05-2013
Gisteren heb ik ook de nieuwe update erop gezet. Alleen nu zit ik met het volgende probleem:

Sinds de update werkt de WIFI niet meer naar behoren. Deze valt soms weg en dan krijg ik hem weer aan door of opnieuw optestarten of de WIFI eerst uit te doen en daarna weer aan.

Heeft dit te maken met de update, of heb ik nu te maken met 'HET' WIFI probleem?

Verder heb ik nog nooit problemen gehad met dit toestel.

• marcel-o
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07:47
tof

OTG werkt goed zeg.. ff muis geprobeerd :D scrollen werkt zelfs.. lache
Toetsenbord ook.. incl de sneltoetsen bovenaan(volume e/d) (prtscr werkt niet :+ )
Zonder voeding.. wel mooi :)

Verder nog niet echt iets tegengekomen wat me niet zint

-edit-

heb nog wat external drives geprobeerd..
cd-rom:werkt niet
al mn usb stickjes werken
externe hdd's, met fat32 werken.
ntfs kan ie niet mee overweg moet je root voor hebben en een app.

marcel-o wijzigde deze reactie 06-12-2012 18:23 (32%)

• Veneficus
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 08-07 15:36
Heeft iemand de geupdate HOX al aan een Media Link HD gekoppeld? Is daar enige verbetering te bespeuren?

Life is like a beautiful melody, only the lyrics are messed up...

• webface
  • Laatst online: 12-12-2012
Ik heb JB gisteravond geinstalleerd. homescreen leeg, beetje jammer. liep daarna 3 keer vast tijdens wat aanpassen op homescreen (widgets toevoegen enz.) loopt na 3 x reboot (vanzelf na vastlopen) nu heel prima. WiFi hele dag aan (niet zelf gebruikt met internet of zo), paar keer telefoon (15 min totaal), verbonden met exchange pushmail en 4 email accounts. Vanochtend om 8:00 van lader gehaald en nu 17:50 op 74%. Energiebesparing staat aan (niks aangepast). altijd leuk een nieuwe versie en dat op sinterklaas ! :)
quote:
Matey schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:02:
[...]

• msnguy
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
quote:
Veneficus schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:48:
Heeft iemand de geupdate HOX al aan een Media Link HD gekoppeld? Is daar enige verbetering te bespeuren?
Ik heb ARHD 17, gebasseerd op de nieuwe firmware en ik kan 1 ding zeggen: WOW! Je kunt je telefoon nu gewoon als computer aan je telefoon gebruiken. Al blijf je natuurlijk de 720p resolutie houden. Maar tot nu toe niet vastgelopen! Bij de 4.0.4 stock versie had ik vaak dat het beeld niet extreem scherp was of het systeem soms vastliep bij zware games, maar bij deze firmware niet.

Echter, als je GTA III of Theme Park speelt met een bluetooth desktop setje eraan, wordt je telefoon trouwens wel heel warm. Maar zover ik weet is dat geen supererg probleem. Ik ben er wel tevreden over!

• The Green Peril
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:23

The Green Peril

205, een succesvol nummer

Ik heb er idd ook last van dat Wi-Fi verbinding slecht loopt uit standby. Als ik telefoon weer ontwaak zie ik netjes Wi-Fi teken met volle sterkte maar geen verbinding. Even Wi-Fi uit en weer aanzetten lost het wel op. Meer mensen die hier last van hebben of nog belangrijker, hebben opgelost?

Intel Core Duo E6400 | Asus P5B Deluxe | 2X512 MB PC5300 Dane-Elec | Asus Geforce 7600GS | Western Digital Raptor 36 GB

• etienne001
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-07 23:11
quote:
The Green Peril schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:25:
Ik heb er idd ook last van dat Wi-Fi verbinding slecht loopt uit standby. Als ik telefoon weer ontwaak zie ik netjes Wi-Fi teken met volle sterkte maar geen verbinding. Even Wi-Fi uit en weer aanzetten lost het wel op. Meer mensen die hier last van hebben of nog belangrijker, hebben opgelost?
jep ook hier dit rare probleem.....

• marnix11
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 12:23

marnix11

AFCA ★★★

quote:
The Green Peril schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:25:
Jep, hier precies hetzelfde. Nog geen oplossing voor gevonden.

Everything has it's place and time.

• Haaitje1
Ik heb precies hetzelfde, maar ook wat hieronder staat. Probeer dit maar eens:
-Download Wifi analyzer
-Bekijk hoeveel DMB de meter aan geeft.
-Druk vervolgens op de achterkant van de telefoon, linksonder van de camera (dus niet aan de kant van de lens).
En dan kijken of de meter omlaag gaat.

Hieronder een link van een filmpje waarin de stappen een beetje worden uitgelegd:
YouTube: HOXwifi.MTS

• itsme9x
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:21
quote:
Hoe krijg je die balk met de energie widgets in je dropdown menu?

i5 - 4690 | Gigabyte G1.Sniper B5 | XFX DD 7950 | Crucial Ballistix Sport 8GB | True Spirit 140 Power | Evo 840 120 GB | CM V550S | Fractal R4 Windowed

• marcel-o
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07:47
quote:
itsme9x schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:08:
[...]

Hoe krijg je die balk met de energie widgets in je dropdown menu?
da's volges mij van de app->powertoggles

• elgato
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 05-04-2013
quote:
steppy schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:41:
Weet iemand hoe je die Energie besparing balk weg krijgt!!
het rare daar van is dat ik dat melding niet op mijn onex heb ookal staat de powersave aan, maar op de onex van mijn vrouw krijg ik deze melding niet weg... :?

• etienne001
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-07 23:11
quote:
Haaitje1 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:36:
Ik heb precies hetzelfde, maar ook wat hieronder staat. Probeer dit maar eens:
-Download Wifi analyzer
-Bekijk hoeveel DMB de meter aan geeft.
-Druk vervolgens op de achterkant van de telefoon, linksonder van de camera (dus niet aan de kant van de lens).
En dan kijken of de meter omlaag gaat.

Hieronder een link van een filmpje waarin de stappen een beetje worden uitgelegd:
YouTube: HOXwifi.MTS
lijkt me in mijn geval niets uit te maken. Zou ook wel vreemd zijn. De vorige 2 update's geen problemen met wifi en nu ineens wel......
Maar toch bedankt voor de info, het had een oplossing kunnen zijn.

• Haaitje1
Tot deze update heb ik ook nog geen probleem met de wifi gehad. Maar nu opeens wel. Of het nu toeval is, dat van die achterkant indrukken, of niet, ik weet het niet. Als er de komende tijd nog geen oplossingen voor dit probleem worden gevonden, dan stuur ik hem denk ik maar op naar HTC.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ligt het aan mij of trilt de telefoon ook anders als je deze op een ander profiel zet?

• Xyronith
  • Laatst online: 19-07 16:52
Hebben jullie ook dat probleem dat de achtergrond niet mee beweegt als je door de homescreens heen swiped? Ik vond dat juist altijd zo vet. Is het te fixen?

• CLB
  • Niet online
Noopz, zit niet meer in Sense 4+ (dus een andere launcher installeren of deal with it :))

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09:26

Yonix

Iron Man

Nu twee dagen verder moet ik zeggen dat de 'Jelly Bean'-update mij goed bevalt. Het OS oogt/voelt sneller. Zo komt de telefoon sneller uit standby, openen applicaties net wat sneller en gaat ook het scrollen door de homescreen en menu's vloeiender. Ook de nieuwe toevoegingen zijn mooi meegenomen!

Toppie!

• Lexo
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-07 17:03
Na de update valt wifi bij mijn HOX vaak weg, maar is dan ook weer ineens terug. (voorheen nooit last van) en werken de softbuttons onderin (back, home, menu) vaak niet. Even 2x drukken op de aan/uit knop en ze werken weer. Wel heel vervelend..

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik had de 1e keer dat mijn wifi ook niet goed werkte (werd niet herkend) Factory reset gedaan, alles opnieuw ingesteld en hij werkt nu probleemloos. Het is wel even wat werk maar het probleem is weg :)

• Doublehomme
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
quote:
FeaR schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 00:31:
Ligt het aan mij of trilt de telefoon ook anders als je deze op een ander profiel zet?
Dit heb ik ook ja, bij mij trilt de telefoon ook wat anders nu. Dacht al dat het aan mijn telefoon lag.

• Denzis
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
Ik heb nu sinds de update helemaal last van een zwakke batterij. Na 20 minuten was ik al 20 procent kwijt. Dit lijkt me niet de bedoeling

If you're going trough hell, keep going.

• Jelle507
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 09-06 14:58
Hebben meer mensen last van dat Wifi niet uitgaat in de slaapstand, maar het wel niet meer doet en heel lang duurt voordat hij het weer doet, en elke keer wifi aan en uitzetten is niet de bedoeling volgensmij..

• pattatje
Ik heb hier precies hetzelfde.
Overweeg toch maar eens een reset te doen, en dan een paar dagen testen zonder verder apps te installeren enz.
Indien probleem dan alsnog aanwezig is en definitief is uit te sluiten dat het niet te maken heeft met apps en gaat er een bericht naar HTC.
Het feit dat er meer klachten mbt accu verhaal zijn baart mij zorgen en het lijkt erop dat het accu probleem te maken geeft met de uitgerolde update. Voor de update geen last. Verder heb ik zelf geen wijzigingen mbt configuratie aangebracht behalve dan de laatste JB update.
Zelf in standby verliest de accu snel capaciteit.
quote:
Denzis schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:51:
Ik heb nu sinds de update helemaal last van een zwakke batterij. Na 20 minuten was ik al 20 procent kwijt. Dit lijkt me niet de bedoeling
Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Apple Games Politiek en recht Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013