D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Goedkope talenten binnen halen en die met winst verkopen.^^0nMe schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 18:26:
[...]
Dat vermoeden had ik ook al, zou wel heerlijk geweest zijn ivm ervaring opdoen van talenten en geld.Ik kreeg in de beker wel telkens dubbele premie als beide teams een ronde verder kwamen.
Zie er wel een beetje tegenop om mijn game te loaden nu ik weet dat mijn team uitelkaar valt. Heb iig een maand de tijd om alvast de vervangers goed te scouten en kijken hoe ik meer geld kan binnenhalen om structureel aan te haken bij de top.
Hopen dat deze talenten de club vooruit helpen met hun prestaties en zodra ze voor jouw budget gare salarissen gaan eisen direct verkopen of wanneer je denkt ze voor een leuke prijs te verkopen.
En dan telkens iets betere talenten binnen halen etc.
En dan uiteraard een groter stadion en uiteindelijk een nieuw stadion met jouw naam erop
En als je tegen een kleinere ploeg speelt die een leuke speler hebben met een grappige naam altijd een scout eropaf sturen. Ik weet niet hoe vaak ik op die manier een leuke speler gehaald heb.
Heb nu als 2e goalie een keeper erbij gehaald met de naam Ninja
Ik zit met 1860 Munchen op het moment in de fase dat ik alleen spelers wil met 4 sterren of meer qua PA.
Uitzonderingen daar gelaten want ik krijg het maar niet voor elkaar een goede (4+) linksback te halen die jong is.
Komt 1 week voor het sluiten van de zomer markt Real Madrid aan met een bod van 10mln direct, 4mln als hij 10 goals maakt en 30mln over 48 maanden en 20% op de winst bij doorverkoop op mijn spits Jonatas.
Alhoewel Jonatas 3.5/4 sterren heeft wilde ik eigenlijk al een tijdje van hem af (maar vanwege blessures kwam het er niet van.
De Real deal liet ik niet doorgaan vanwege de 48maanden en clausules. Ik dacht doe eens gek en zetten hem op de transfermarkt voor 50mln in 1x en yup Juventus wilde hem direct hebben
Voor de helft had hij ook weg gemogen omdat ik hem net niet goed genoeg vind voor de top en hij is continu geblesseerd
Toch weer 170mln ofzo binnen gehaald deze zomer.
[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 15-06-2013 02:32 ]
Grappige namen ben ik ook wel tegengekomen. Ik heb een Ronald Koeman als reservekeeper, maar die kan er geen hout van en heb ik alleen voor de naam gehaald. Een andere die wel kon ballen kwam helaas niet, ene Carlos Roberto die EN linksback EN Braziliaan was met 4,5* potentieel.
170 mln binnenhalen zou ik ook wel willen, maar de grote transfers bestaan amper in mijn game. Heb wel eens gekeken naar het wereldoverzicht. Alleen Suarez en Bale zijn ooit voor groot geld vertrokken, voor de rest relatief weinig transferactiviteit. Veel sterren gaan transfervrij weg (heb zelf door met salaris te smijten 1-2 kunnen oppikken van topclubs als Barca en Bayern).
Wat wel als een tierelier gaat is de trainerscarrousel. Fred Rutten is bij mij al 3x in 6 seizoenen bij FC Twente aangenomen en evenvaak op de trein gesprongen of ontslagen. Marco van Basten is al 2x opnieuw bij Heerenveen aan de slag gegaan, de laatste keer zelfs nadat hij eerst een jaar bij mij als jeugdtrainer heeft gewerkt. En ik ben al 4 gevraagd om bij PSV te komen werken want ieder jaar dat ze kampioen worden gaat de trainer er meteen vandoor. Is eigenlijk niet echt realistisch als ik met mijn 5 jaar zowat de langstzittende trainer in de gehele game ben.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Dit vind ik ook onzin. In de eredivisie roepen spelers al dat ze PER SE wegwillen als de nummer 11 van de bundesliga komt informeren, maar in FM tekenen ze vrolijk bij.^^0nMe schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:52:
Daar ben ik wel mee bezig ja, maar het probleem is dat de clubs met geld in mijn game niet echt lijken toe te happen. Zo spelen Eriksen en Strootman in 2018 (!!!) nog steeds bij hun clubs. Mijn grootste verkoop in de afgelopen 5 jaar was een spits voor 10m aan Zenit. Het meeste geld heb ik binnengeharkt door 3x de beker te winnen en redelijk ver te komen in de EL.
Euh, heb je wel eens naar de NL competitie gekeken. Als daar een trainer langer dan twee jaar zit is het al extreem.Wat wel als een tierelier gaat is de trainerscarrousel. Fred Rutten is bij mij al 3x in 6 seizoenen bij FC Twente aangenomen en evenvaak op de trein gesprongen of ontslagen. Marco van Basten is al 2x opnieuw bij Heerenveen aan de slag gegaan, de laatste keer zelfs nadat hij eerst een jaar bij mij als jeugdtrainer heeft gewerkt. En ik ben al 4 gevraagd om bij PSV te komen werken want ieder jaar dat ze kampioen worden gaat de trainer er meteen vandoor. Is eigenlijk niet echt realistisch als ik met mijn 5 jaar zowat de langstzittende trainer in de gehele game ben.
Liefst ook dat ik van de topklasse naar de Jupiler League kan promoveren
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Ter land, ter zee en in de kroeg
Daarvoor zul je een aparte database moeten downloaden. Die zijn er welL1nt schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:18:
Sorry als ik naar de bekende weg vraag maar welke database raden jullie aan met zo veel mogelijk Nederlandse speelbare clubs erin?
Liefst ook dat ik van de topklasse naar de Jupiler League kan promoveren
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Daar trek ik mij nooit al te veel van aan. Immers is een 2 sterren speler bij een grotere club 4 sterren bij een kleine club. Stats lijken mij veel belangrijker en de vorm van een speler.lremcol schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 16:58:
Ik vind het soms zo vervelend als een speler opeens sterren verliest. Ik had een speler met 3.5 ster gekocht, maar na het seizoen was hij opeens maar 2.5 ster. Regelmatig mogen spelen, prima staan te voetballen en opeens verliest hij z'n talent. De speler is rondom de 24-25 jaar dus daar zou het niet aan mogen liggen. Voel me nu een beetje bedrogen in mijn aankoop
Alleen potentieel let ik op qua sterren, verder never.
En andere zijn juist in potentieel omhoog gegaan, en sommige opeens omlaag.
Zo waren ze nog ongeveer gelijk en zo zijn de verschillen tussen twee spelers enorm

Is dat een record? Zit nu dus in seizoen 2059/2060 en ben 84 jaar oud in-game
Laatste siezoen was trouwens wel ruk... Community Shield gewonnen, en de kwartfinale van de Champions League gehaald, maar dat was het dan ook wel.... in de competitie slechts 4e geworden, en in de FA-Cup vloog ik er in de 6e ronde al uit.
Virussen? Scan ze hier!

Voor dat bedrag ben ik best bereid 'm te laten gaan
Virussen? Scan ze hier!
En dan toch de andere clubs waarschuwenTha-PC-Legend schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:13:
[afbeelding]
Voor dat bedrag ben ik best bereid 'm te laten gaan
HOI.
Ja of andersom, ik vroeg 50 mil voor eriksen in 1e jaar. Gelijk verkocht -_-wildhagen schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:22:
Mjah, verheug je niet teveel... heb al vaker van dat soort berichten gehad (niet zó hoog overigens), en als er al een bod komt, mag je vaak blij zijn dat dat de helft van het genoemde bedrag is. Wat in dit geval overigens nog steeds een leuke som is
Klopt. Zal wel een bugje zijn. De transferperiode daarop kwam er een zelfde soort bericht, maar stond er €22 miljoen. Die '1' ervoor hoorde er niet helemaal thuis vermoed ikwildhagen schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:22:
Mjah, verheug je niet teveel... heb al vaker van dat soort berichten gehad (niet zó hoog overigens), en als er al een bod komt, mag je vaak blij zijn dat dat de helft van het genoemde bedrag is. Wat in dit geval overigens nog steeds een leuke som is
Enne.. die 'handen af' was van even daarvoor; voor dat bedrag kan ik een leger aan 5* talentjes kopen hehe
Ik was eigenlijk wel benieuwd of er al enig nieuws bekend was omtrent de volgende versie? Op google valt niet echt veel te vinden, maar wellicht zoek ik verkeerd. Anyone?
Serieus? Ik heb meerdere games met Ajax gespeeld en raak hem eigenlijk altijd pas in seizoen 3 of 4 kwijt, maar nooit voor meer dan 25 miljoen. Wat is je geheim?HamburgerHenk schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:35:
Ja of andersom, ik vroeg 50 mil voor eriksen in 1e jaar. Gelijk verkocht -_-
Ik merk over het algemeen overigens dat er relatief weinig vraag is naar mijn spelers. In mijn huidige game heb ik als FC Twente in het eerste seizoen het kampioenschap en de nederlandse beker gewonnen. De europa league ging in de finale met 2-3 verloren tegen Fenerbahce. Maar letterlijk de enige speler waar interesse voor was, was Chadli die aan had gegeven hogerop te willen; deze heb ik dan ook verkocht voor 26,5 miljoen aan Man Utd. Maar zoals gezegd heb ik dezelfde ervaring ook met Ajax gehad; terwijl andere clubs spelers voor grote bedragen verkopen is er naar mijn spelers niet eens interesse, laat staan biedingen.
[ Voor 30% gewijzigd door Jaap. op 24-07-2013 10:50 ]
Ik speel dan ook niet met de originele dbJapieTalent schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:48:
Ondanks dat ik dit topic altijd met veel plezier volg en ik zelf ook een fervent manager ben, heb ik eigenlijk nooit de tijd/moeite genomen om te reageren; shame on me! ;-)
Ik was eigenlijk wel benieuwd of er al enig nieuws bekend was omtrent de volgende versie? Op google valt niet echt veel te vinden, maar wellicht zoek ik verkeerd. Anyone?
[...]
Serieus? Ik heb meerdere games met Ajax gespeeld en raak hem eigenlijk altijd pas in seizoen 3 of 4 kwijt, maar nooit voor meer dan 25 miljoen. Wat is je geheim?
Ik merk over het algemeen overigens dat er relatief weinig vraag is naar mijn spelers. In mijn huidige game heb ik als FC Twente in het eerste seizoen het kampioenschap en de nederlandse beker gewonnen. De europa league ging in de finale met 2-3 verloren tegen Fenerbahce. Maar letterlijk de enige speler waar interesse voor was, was Chadli die aan had gegeven hogerop te willen; deze heb ik dan ook verkocht voor 26,5 miljoen aan Man Utd. Maar zoals gezegd heb ik dezelfde ervaring ook met Ajax gehad; terwijl andere clubs spelers voor grote bedragen verkopen is er naar mijn spelers niet eens interesse, laat staan biedingen.
MU legt in mijn game ook absurde bedragen neer, 40 miljoen voor een redelijke rechtsbak, 50 miljoen voor een keeper. Ze willen mijn 2e linksback hebben, hebben er inmiddels 22.5 miljoen voor geboden en 15 miljoen voor mijn 4e CB.HamburgerHenk schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:04:
[...]
Ik speel dan ook niet met de originele dbGewoon de ManUtd update volgens mij, misschien dat het daar aan ligt. Overigens was het na een heel goede eerste seizoenshelft van Eriksen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Anoniem: 295814
Ik ben nu in 2020 (na Derby County in Europa en Spurs landskampioen) als manager gevraagd bij Man Utd, en ik kon Crisetig en Wanyama kopen en nog had ik 120 miljoen budget over. Daarna kwam er in de winter 60 miljoen bij. Niks gebeurd verder met Man utd, alleen maar 2-3e geworden voorheen.MeNTaL_TO schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:37:
[...]
MU legt in mijn game ook absurde bedragen neer, 40 miljoen voor een redelijke rechtsbak, 50 miljoen voor een keeper. Ze willen mijn 2e linksback hebben, hebben er inmiddels 22.5 miljoen voor geboden en 15 miljoen voor mijn 4e CB.
Voor die 60 heb ik vervolgens El sharaaway gekocht. Ik merk ook dat ik voor 16 jarige talentjes 20 miljoen moet betalen. Want als ik 5-6 miljoen bied dan gebeurd er gewoon niks.
Dit komt mij ook bekend voor, zit nu bij Dortmund na PSV en Almere City, maar het lijkt er op dat je succes als trainer de kostprijs van de speler bepaald, ik had zelf 2 jonge verdedigers op het ook, niks bijzonders, maar leuk als back-up, waarde was rond de 250K, biedingen van 8 miljoen werden zonder pardon afgewezen,kreeg wel een tegenbod van 24 en 30 miljoen, uiteraard niet gedaan.Anoniem: 295814 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:45:
[...]
Voor die 60 heb ik vervolgens El sharaaway gekocht. Ik merk ook dat ik voor 16 jarige talentjes 20 miljoen moet betalen. Want als ik 5-6 miljoen bied dan gebeurd er gewoon niks.
Paar dagen later Kalas en Wallace van Chelsea voor samen 7 miljoen gehaald, verder vooral geinvesteerd in de breedte van het elftal, en jonge spelers.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

OMG? Al kwam er naar eenderde van die 750M in mijn kas, let it come
Denk dat ik een eventuele board takeover wil ga overleven, ik draai prima, en zit dik in de zwarte cijfers enzo
Virussen? Scan ze hier!
hahahahawildhagen schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 10:54:
[afbeelding]
OMG? Al kwam er naar eenderde van die 750M in mijn kas, let it come
Denk dat ik een eventuele board takeover wil ga overleven, ik draai prima, en zit dik in de zwarte cijfers enzo
http://imageshack.us/photo/my-images/138/eeng.png/
[ Voor 53% gewijzigd door ettie1990 op 09-08-2013 10:00 ]
Bayern doet het absurd slecht, staan op de 7e plaats.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Nog niet zo vaak een zó lange speler in mijn selectie gehad
Virussen? Scan ze hier!
Contract expires: 2064wildhagen schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:13:
Kijk, ik zet gewoon een enorm lange en dikke keeper in het doel. Kan er geen bal meer langs![]()
[afbeelding]
Nog niet zo vaak een zó lange speler in mijn selectie gehad
Zit nu met Ajax in 2025;gewonnen wat er te winnen valt en heb een transferbudget van 250M. Ik weiger echter met geld te smijten. Wil wel een nieuw stadion! Maar ik word telkens afgewimpeld door het bestuur
Ik speelde btw de supercup tegen Brighton Hove & Albion onlangs, die 2e waren geworden in de PL
Ik denk dat ik van t weekend n dwergenclub eens naar de top ga loodsen; zin in
Tha-PC-Legend schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:18:
[...]
Contract expires: 2064Waar haal je de tijd vandaan man

Valt wel mee, toch?
Virussen? Scan ze hier!

En ik speel redelijk wat, dus dan gaat het hard. Ik wil eigenlijk 2075 nog halen voor we FM14 krijgen, dan ben ik in-game namelijk 100 jaar oud
Virussen? Scan ze hier!
Pff ik zit nog niet eens op 1/3 van jouw speeltijd. Ik speel het spel af en toe nog stop en leg hem dan weer voor een tijdje weg. Op hoeveel saves zit je?wildhagen schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:18:
Komt vooral omdat ik al héél lang met deze savegame doe
[afbeelding]
En ik speel redelijk wat, dus dan gaat het hard. Ik wil eigenlijk 2075 nog halen voor we FM14 krijgen, dan ben ik in-game namelijk 100 jaar oud
Virussen? Scan ze hier!
Respect, ondanks alle rare dingen die FM13 ons heeft gebracht(bugs/frustraties) knap dat je zolang kan blijven spelen!wildhagen schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:32:
Aantal saves zit nu op 697 saves, volgens de stats
Play it whenever, wherever, however
Play on Linux for the first time, plus the inclusion of ‘cloud-save’ technology which means that managers can now pursue a single career from any computer, anywhere in the world. FM14 also includes integration with Steam Workshop making it easy for managers to create and share customised FM content such as photo/logo packs, new and custom competitions and tailor-made challenges using the new Challenge Editor.
Improved Match Engine
The 3D match engine has seen extensive improvements, including enhanced AI, improved lighting and player animation, individual player character and kit models, more realistic player reaction to on-field incidents and a range of optimisations which combine to make this the best looking and fastest FM Match Engine yet.
Tactical overhaul
There has been a complete redesign of how tactics are created, selected and implemented with player roles and team strategies becoming even more prominent, definable roles for players for multiple positions, new player roles and instructions and improvements to rival managers’ AI so that they’ll adapt their tactics more readily over time.
More realistic transfers and contracts
FM 2014 features a revamped transfer module where opposing clubs and managers adopt a more realistic approach when making or responding to transfer offers. In addition, a number of new ‘real world’ transfer clauses have been added, such as the facility to loan a player back to the club he’s just been bought from and the option to offer a combination of cash and loan players, as well as new contract clauses such as a sub bench appearance fee. On top of this, the old ‘turn-based’ system of transfer negotiations can now be done two ways, the tried and tested system and a new ‘live’ system, similar to that used in FM’s contract negotiations.
More sophisticated board interaction
Contract negotiations are more realistic in FM 2014, as managers and boards can now make demands and lay down their respective visions for the club in both initial job interviews and contract renewal discussions. Managers can also attempt to renegotiate transfer and wage budgets as a reward for staying loyal if they’ve been offered a job by another club, with the outcome helping aid their decision on whether to move or not.
Improved interaction with players, staff and media
There is now better interaction between players, managers, their rivals and the media; for example, members of the coaching staff now offer feedback on how reserve and youth team players are performing. Managers can also ask key players to have a word with unhappy squad members, while the introduction of an end-of-season meeting allows the manager to let the squad know how they have performed and set targets for the coming season.
News system
The news system has been overhauled so managers can now deal with many club matters directly from their inbox. In addition, news is now colour-coded, based on category, and contains more detail – for example, scout reports now appear as a single news item with a top-line report on all players scouted and the facility to shortlist or make an offer for each of these players.
Enhanced user interface
Major changes have been made to FM 2014’s user interface. Key areas have been redesigned – including the training overview page, the transfer centre and the news homepage – while widespread changes have been made across the game’s user interface. The language employed throughout the game has also enjoyed a major overhaul and now corresponds more closely to the language of real world football.
Football Manager Classic evolved
Managers can now choose more than three playable nations in Classic mode for a more immersive experience. In addition, FM’s ‘fast play’ mode now includes Transfer Deadline Day, a Match Plan wizard and new unlockables.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Denk niet dat dat ooit zal gebeuren, lijkt me ook technisch zo goed als onhaalbaar, door wijzingen in de game. Niet alleen nieuwe features (dat zal denk ik nog wel overkoombaar zijn), maar ook wijzigingen in bestaande functies waardoor de layout van saves anders wordt.MeNTaL_TO schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:20:
Nu nog een optie om je oude savegame te importeren
Heb liever dat ze de tijd die het zou kosten besteden aan nieuwe features
Voordeel van FM14 tov FM13 zal iig zijn dat het geen compleet nieuwe match engine wordt (bij FM13 was men van scratch af aan opnieuw begonnen met de ME), en dat de allerergste bugs waar FM13 in het begin last van had (denk aan de keepers- en defenderbugs, met name, of de winger-bug) er nu niet in zullen zitten.
Ziet er weer goed uit iig. Ik zal hem zeker gaan kopen denk ik
Virussen? Scan ze hier!
2-1 gewonnen van City ( getraind door Ronald Koeman )
Mijn elftal begint steeds meer een Franse enclave te worden, met 6 basisspelers.
Nadeel van het winnen van de CL is dat mijn team langzaam wordt leeggeplukt, van het team dat de CL heeft gewonnen zijn 5 basisspelers en 3 wissels vertrokken, gelukkig kon de de grootste klappen wel redelijk opvangen door Verthongen, Aderwereld, Clasie, Willems, Voller en Benzema te halen, voor de rest laat ik nu jonge spelers doorstromen.
Virussen? Scan ze hier!
Oktober, begin november waarschijnlijk!Christiano007 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:15:
Zal de release van FM2014 wederom in Oktober zijn?
"We heard some horror stories," he says. "There was the student whose friends staged an intervention, holding him down and smashing the disk in front of him, and then the chap, another journalist, whose wife found him sat with his head in his hands in the kitchen late one night. 'What's wrong?' she said. 'I've been sacked,' he mumbled. His wife burst into tears. She was pregnant, they'd just taken out a mortgage, she was terrified for their future. It took him several minutes to clarify that he'd only been sacked on a computer game, not in real life."
[ Voor 69% gewijzigd door BjornE op 21-08-2013 19:29 . Reden: quote toegevoegd ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811
Naast dat de competitie niet spannend is, is het andere nadeel dat je spelers een fractie waard zijn van wat ze bijvoorbeeld in Engeland, Frankrijk of in Nederland waard zijn. Zo had ik een van mijn top talenten uitgeleend aan een Franse ploeg en had daar een waarde van rond de 33 miljoen. En toen hij terug kwam was hij weer 5.5 miljoen waard.
Netzoals een Regen die ik het eerste seizoen gescout en gekocht had en die uiteindelijk een pareltje blijkt te zijn. Want na 175 competitie wedstrijden heeft hij er ook 175 doelpunten in liggen en heeft hij 65 assist gegeven. Daarnaast is hij al twee jaar Braziliaans international waar hij na 23 interlands, 18 keer gescoord heeft. Hij is ook maar 7.75 miljoen waard. En hij wint al voor de tweede keer de gouden schoen.
De doelstelling om een volledig Schots elftal te hebben met alleen maar Schotse talenten heb ik maar laten varen, want qua talenten is het een lege vijver waarin je moet vissen. Het elftal bestaat nu grotendeels uit Fransen, Brazilianen en Nederlanders.
Het ging dit jaar wel heel eenvoudig, de nummer 2 eindigde op meer dan 20 punten afstand.
In de winterstop Eriksson van Ajax gehaald voor € 6,25 miljoen, nu is ie ruim 15 miljoen waard.
Doelstelling voor komend seizoen is naast het 1 en ander winnen, spelers van de hand doen die het net niet zijn, aangezien ik er een handje van heb om veel spelers te kopen, wordt het tijd voor een schoonmaak rondje.
edit.
Schoonmaak rondje is inmiddels begonnen, van de ruim 50 contractspelers mogen er minimaal 20 vertrekken.
Wel balen dat ik op bepaalde spelers flink verlies maak, aan de andere kant, Eriksson doorverkocht aan Liverpool voor 30 miljoen, Willems voor 5 miljoen naar Napoli, Aderwereld naar Bayern voor 14 miljoen, in totaal lopen er nog iets van 15 biedingen op spelers, eindelijk een beetje schoon schip maken.
[ Voor 31% gewijzigd door kevin33 op 27-08-2013 11:51 ]

De prognoses voor het eerste seizoen waren goed; volgens de bookmakers zou ik als 3e eindigen. Dit was voor mij echter niet voldoende. Ik wilde direct promoveren naar de Topklasse, en met het spelersmateriaal dat ik tot mijn beschikking had zou dat mogelijk moeten zijn. Echter, een aantal aankopen waren meer dan welkom. De selectie was ronduit smal en velen hadden een amateurcontract. Niet zonder reden want hun stats blonken nou niet bepaald uit. Het halen van spelers bleek een lastige opgave. Als transferbudget gaf de voorzitter welgeteld €0,0 en ook de salarissen mochten niet boven een handvol Euro's uittornen. Zaak was dus om vooral transfervrije spelers uit de top van de Hoofklasse of uit de Topklasse te contracteren. Clubs uit het betaald voetbal wilden niet meewerken aan een verhuur van welke speler dan ook; zelfs de grote broer uit de stad niet; NAC Breda.
Na het 'versterken' van mijn selectie liep vrijwel het gele seizoen op rolletjes. Duidelijk was dat ik met die paar versterkingen die ik binnen had weten te halen toch een flinke kwaliteitsimpuls aan mijn selectie had weten te geven. Met twee vingers in de neus werd Baronie dan ook kampioen van de Zondag Hoofdklasse.
In de Topklasse zou het allemaal een stuk uitdagender worden. Ik behoorde tot de absolute degradatie-favorieten, aldus de bookmakers. Ik was echter overtuigd van de kwaliteit van mijn selectie en koos dan ook als seizoensdoelstelling voor 'plaats in het linkerrijtje'. Dit bleek niet te hoog gegrepen voor mijn ploeg gezien de uitstekende seizoensstart waar de ploeg iedere speelronde wel één van de vier bovenste plekken bezat. Als aankopen contracteerde ik o.a. Fernando Ricksen, Ellery Cairo en Kurt Elshot. Daarnaast wilden transfervrije spelers die in de top van de Topklasse hadden gevoetbald graag naar mijn club toekomen.
De 27e tot de 30e speelronde bleken uiteindelijk bijzonder spannend te zijn; duidelijk was dat óf ik óf UNA het kampioenschap zou grijpen. In de 29e competitieronde stonden we tegenover elkaar in een directe confrontatie. UNA wist in de 86e minuut de overwinning te grijpen waardoor ik louter op doelsaldo de 1e plek bleef behouden. In de laatste competitieronde speelde mijn ploeg ronduit stroef; niets leek te lukken en ballen zwabberden meters ver van het doel. Gelukkig was daar dan routinier Ricksen die mijn ploeg toch nog naar het Kampioenschap wist te schieten!
Supporters gingen al uit hun bol; nog nooit had de ploeg deze titel weten te winnen. Ik wist echter, dat nog een Finale plaats zou vinden met de winnaar van de Zaterdag Topklasse. Als ik die niet zou winnen dan zouden we komend seizoen 'gewoon' weer actief zijn in de Topklasse. Dit terwijl we als vv Baronie juist een betaald voetbalclub wilden worden. Met als uiteindelijk doel; dé club van Breda te worden.
In de finale trof ik niemand minder dan Jong FC Twente, dat beschikte over een kwalitatief veel beter team. Ik zag de bui al hangen; de feeststemming zou abrupt verstoord gaan worden en we zouden terug op aarde gezet worden.
Met een defensieve strategie startten we de wedstrijd; met de punt naar achter op het middenveld en door te loeren op de counter hoopte ik die enkele mogelijkheden die we zouden krijgen te kunnen benutten. Maar vooral; om Jong FC Twente af te stoppen. Zoals verwacht was Jong FC Twente de bovenliggende partij. Ze creeërden veel meer kansen en waren voornamelijk in balbezit. Veel van hun kansen werden echter afgestopt door mijn defensie dan wel mijn keeper, die een weergaloze wedstrijd keepte. In de 70e minuut kwamen we zelfs aan de leiding! Dankzij Jessy Mayele, die ik als uitblinker van het VVCS team had gecontracteerd, die zijn snelheid goed wist te benutten en de bal in de verre hoek wist te krullen. Ons doel voor de resterende 20 minuten was duidelijk: Consolideren.
Jong FC Twente drong aan, maar wist uiteindelijk nimmer de bal in het net te schieten. vv Baronie promoveert naar de Jupiler League!

Doel voor komend seizoen moge duidelijk zijn: niet degraderen. Dit heb ik dan ook als seizoensdoelstelling opgegeven bij het bestuur. Het halen van spelers blijkt weer bijzonder lastig. Tot nu toe heb ik wat spelers van Jong Ajax weten te huren (waarvan ik het salaris kan ophoesten), een speler van Vitesse en Fortuna Sittard. Of het genoeg is om erin te blijven? Het zal lastig worden, maar de transferperiode duurt nog even en gezien de kapitaalinjectie die ik gekregen heb dankzij de TV-gelden kan ik het me veroorloven nog wat versterkingen te halen (lees; huren). De eerste wedstrijd, uit tegen Fortuna Sittard, zit er inmiddels op. Het is ongelooflijk maar na 90 minuten stond een stand van 1-2 op het scorebord en daarmee zijn de eerste drie punten een feit! Ik ben benieuwd of mijn team stand weet te houden het komende seizoen...
------------------------------------------------------------
Zo, stukje poëzie op de zondagmiddag is ook weer geschreven
Wat ik jammer vind is dat ik niks gedaan krijg bij mijn bestuur, ondanks de goede prestaties. Ik vraag nu al ieder seizoen naar het vinden van een goede moederclub maar iedere keer 'kan er geen geschikte moederclub worden gevonden'

Uit de nieuwsbrief van SI GamesWe’re delighted to announce that Football Manager 2014 for PC, Mac and Linux will be released at 00.01 (GMT) on Thursday 31st October.
Komt dat even mooi uit, ik heb 1 november een vrije dag, dus dat wordt lekker lang FM-en
Virussen? Scan ze hier!
Ik vind het veel te laat. We zitten dus dan 2 maanden van de transferperiode af en daarna komen ze alweer met een update. Ik heb niet veel zin om steeds opnieuw te beginnen. Nee het spel moet gewoon uiterlijk 30 september uit zijn zodat je een heel jaar met een nieuwe game kan spelen.wildhagen schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:25:
[...]
Uit de nieuwsbrief van SI Games
Komt dat even mooi uit, ik heb 1 november een vrije dag, dus dat wordt lekker lang FM-en
Ik vind het veel te vroeg.Christiano007 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:38:
[...]
Ik vind het veel te laat. We zitten dus dan 2 maanden van de transferperiode af en daarna komen ze alweer met een update. Ik heb niet veel zin om steeds opnieuw te beginnen. Nee het spel moet gewoon uiterlijk 30 september uit zijn zodat je een heel jaar met een nieuwe game kan spelen.
Door de commerciële druk lijkt er ieder jaar een game uit te komen (sinds 2009 vooral te merken) die out of the box vol met dikke bugs zit. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat jij met FM2013 niet vaak opnieuw bent begonnen, gezien de (dolkomische) bug met wingers en wingbacks die allemaal dachten dat ze Messi waren en dat soms ook bleken te zijn. Of wat dacht je van de bug met verdedigers/middenvelders die zich met zijn 3en vastbeten op een speler en als jachthonden erachteraan liepen wanneer hij begon te dribbelen?
Nu moet ik bekennen dat ik als CM/FM die-hard de game ieder jaar ook gewoon op releasedatum binnenhaal, maar de laatste jaren alleen als er een dikke pre-order discount op zit (-30%).
D3-Monk
Ik ben eigenlijk maar 2x opnieuw begonnen, en slechts 1 daarvan had met de bugs te maken.^^0nMe schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 19:06:
[...]
Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat jij met FM2013 niet vaak opnieuw bent begonnen, gezien de (dolkomische) bug met wingers en wingbacks die allemaal dachten dat ze Messi waren en dat soms ook bleken te zijn. Of wat dacht je van de bug met verdedigers/middenvelders die zich met zijn 3en vastbeten op een speler en als jachthonden erachteraan liepen wanneer hij begon te dribbelen?
Mijn eerste game was om de nieuwe interface etc te leren kennen, na 1 seizoen ben ik daarna opnieuw gestart (doe ik bij elke FM-versie).
De tweede keer dat ik opnieuw begon was na de eerste major + 2 minor patches (versie 13.1.3), omdat toen de allergrootste bugs waren geplet. Sindsdien ben ik door blijven spelen bij alle patches tot de huidige aan toe (13.3.3), dat resulteert dus in het feit dat ik nu in 2065 zit, en de volgende stats heb:

Virussen? Scan ze hier!
Ik heb in FM 2013 in alle games bij elkaar niet eens 43 seizoenen gespeeld. Ik vind het na een seizoen of 5 á 10 meestal wel saai worden en dan begin ik met een andere game. Vind het spel leuker wanneer er nog bestaande spelers inzitten. Maar goed, iedereen is vrij om te spelen hoe hij/zij leuk vind.
Ik ga 2014 iig wel bestellen, FM is zowat de enige game die ik jaarlijks koop. Met een beetje speurwerk is ie voor 35,50 incl verzendkosten te bestellen.
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Ik ben vrij vaak opnieuw begonnen als ik me goed herinner. Ben met Swansea begonnen, daarna Southampton, Feyenoord, Arsenal (allemaal vanwege bugs), daarna eigen club in Jupiler League (langst lopende game) en nog een paar korte termijn saves.
Een groot nadeel van die patches tijdens lopende games was dat je je taktiek helemaal had aangepast aan die eigenaardigheden. Midden in het seizoen had ik als doelstelling Europees, maar liep het qua spel na die patch voor geen meter meer en was er volgens mij ook een bug waardoor het lang duurde voordat je nieuwe taktieken weer op een hoog trainingsniveau zaten.
D3-Monk
Anoniem: 111813
Edit: Ondertussen speel ik dus al even op Wembley, zojuist een thuismatch in de CL tegen Athletic Bilbao gewonnen met 7-0, de match werd bijgewoond door 83,652 supporters. De competitiewedstrijd tegen Man.City dan weer 81k supporters. Als dit zo blijft voortgaan zitten we binnenkort met een probleem dus, het uitgebreid stadion kan maar 63k man in..
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 111813 op 26-09-2013 03:07 ]
Hoe dan? Ik zie hem nl wel staan, maar voor € 42,49..Christiano007 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:33:
Heb zelf FM2014 aangeschaft bij DLGAMER.es voor €33,- incl BETA key die donderdag uit komt.
Wel de spaanse site nemen, dan staat hij er gewoon voor €33.-JapieTalent schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:01:
[...]
Hoe dan? Ik zie hem nl wel staan, maar voor € 42,49..
http://www.dlgamer.es/des...x_-juegos_pc-p-20906.html
2013 daar ook gekocht, ging uitstekend.
Ik heb 2013 er ook gekocht, alleen dan via de weg die ik net ook noemde; de Nederlandse site.Christiano007 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:07:
[...]
Wel de spaanse site nemen, dan staat hij er gewoon voor €33.-
http://www.dlgamer.es/des...x_-juegos_pc-p-20906.html
2013 daar ook gekocht, ging uitstekend.
Ga jou manier proberen, maar heb 2 vragen: hoe gaat dat nu dan als ik via de Spaanse bestel omdat ik vorig jaar via de Nederlandse heb besteld? Hoe zit het met talen? Als ik via de Spaanse bestel krijg ik toch niet alles in het Spaans hoop ik?
Anderzijds; vier tientjes is ook niet duur voor de tijd die ik gemiddeld in deze game steek
Is gewoon de versie met alle talen beschikbaar. Zelf gebruik ik Chrome en dan vertaald hij de pagina, is zo gebeurd het bestellen. Kan o.a. via PaypalJapieTalent schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:49:
[...]
Ik heb 2013 er ook gekocht, alleen dan via de weg die ik net ook noemde; de Nederlandse site.
Ga jou manier proberen, maar heb 2 vragen: hoe gaat dat nu dan als ik via de Spaanse bestel omdat ik vorig jaar via de Nederlandse heb besteld? Hoe zit het met talen? Als ik via de Spaanse bestel krijg ik toch niet alles in het Spaans hoop ik?
Anderzijds; vier tientjes is ook niet duur voor de tijd die ik gemiddeld in deze game steek
Thanks! Ik ga het gewoon proberen als ik straks thuis kom.Christiano007 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:26:
[...]
Is gewoon de versie met alle talen beschikbaar. Zelf gebruik ik Chrome en dan vertaald hij de pagina, is zo gebeurd het bestellen. Kan o.a. via Paypal
Heb met de site op zich zelf ook erg goede ervaringen. Heb naast FM 13 ook Pro Cycling Manager er vandaan. Werkt super.
HOI.
Met beta toegang is ie 29 daar.Bananenspin schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:14:
Zelf besteld op cjs-cdkeys voor nog geen 26 euro met een kortings code die ik kreeg voor het liken op Facebook. Hier krijg je ook de beta twee weken van te voren al staan ze niet bij de officiële winkels die meedoen volgens de lijst. Ze halen echter gewoon ergens hun keys vandaan en scannen ze in, als het mij in de kosten scheelt.. prima
Mejor así
Virussen? Scan ze hier!
Na alle problemen van vorig jaar met de ME zal ik de game niet direct kopen.
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Wel is de nieuwe user interface even wennen zeg, zo op het oog zou ik het niet echt een verbetering noemen, maar ik moet het nog even wat tijd gunnen.
Snelheid lijkt tot nu toe vergelijkbaar met FM13.
Virussen? Scan ze hier!
Eindelijk een optie om (jeugd)spelers een optie in het contract te geven om als club zijnde automatisch een optie te lichten op het contract!
En van mij mag het lettertype wel iets kleiner, het is allemaal zo huge.
[ Voor 57% gewijzigd door Christiano007 op 16-10-2013 20:07 ]
Virussen? Scan ze hier!
Heeft te maken met de resolutie van de pc. Als de resolutie te klein is dan kan je geen windowed mode spelen. In de final versie komt een 0.75 zoom en is windowed wel mogelijk.wildhagen schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:07:
Windowed doet het bij mij wel gewoon. Op SI Forum is ook te lezen dat het bij sommigen idd wel en bij sommigen idd niet werkt (misschien driver/GPU-specifiek issue?). Schijnt al opgelost te zijn voor de final, als ik de berichten mag geloven.
Wilde altijd al iets over computers weten
Jij weer?Vos schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:31:
Wie knutselt het 2014 topic in elkaar, wel hoogste tijd nu.

Ik heb de beta versie binnen, via Your Game Zone besteld, binnen een kwartier kreeg ik de code al toegestuurd. Net even snel de game geopend en bekeken.. kwam gelijk een irritant probleem tegen, mijn muiscursor klopt niet met wat ik in-game zie. Als ik op 'nieuwe game' wil klikken, dan moet ik met de muiscursor een heel stuk erboven klikken, heel vreemd! Meer mensen last van?

[ Voor 45% gewijzigd door JackL89 op 17-10-2013 00:42 ]
Edit: ah, is een known issue: http://community.sigames....Backroom-Advice-very-slow
[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 17-10-2013 16:53 ]
Virussen? Scan ze hier!
Paar minpuntjes qua match engine:
- Keeper doet soms rare acties. Met name uittrappen doet hij soms nog wel eens vreemd (giga-hoog, maar nauwelijk afstand, of naar een plek waar niemand staat), en soms kaatst hij ballen weg die makkelijk gepakt hadden kunnen worden. Ook de distribution werkt niet geheel vlekkeloos. Gelukkig is het te overzien, zeker niet zo erg als in FM13, bij lange na niet zelfs.
- Defenders: laten zo heel af en toe rare ballen lopen, ook al is er niemand in de buurt... tacklen doen ze ook niet altijd even goed, ondanks de instructies. Wederom: bij lange na niet zo erg als FM13, het is goed te doen.
- Midfielders en wingers: doen het imho prima, hoewel de wingers wat mij betreft iets minder vlot zouden mogen zijn tov de oppositie.
- Strikers: geven soms rare crosses aan mede-strikers ipv zelf te schieten, als ze een goede positie hebben tov de keeper van de tegenstander.
- General: grootste probleem wat ik heb met de ME op dit moment is dat er teveel schoten op de lat of de paal zijn, dat is imho echt niet realistisch meer en zou aanzienlijk minder moeten. Geld ook voor corners die op de lat terecht komen ipv op het veld, gebeurt veel te veel.
Verder zijn de pauzes imho soms te lang bij dode-spel momenten. Denk aan het nemen van een uitttrap door de keeper, die blijft soms erg lang wachten. Idem voor het nemen van corners, duurt soms heels lang. Vrije trappen en inworpen is wel iets beter.
Verder qua user interface zitten er nog wat rare dingen in, zols widgets met team ratings die niet onthouden worden (krijg je opeens de team ratings van de tegenstander, SI heeft dit bevestigd), en sommige nieuwsberichten komen dubbel ('feels fine was unfair'-meldingen etc. Niks echt groots, maar wel irritant af en toe.
Snelheid overall is erg goed, beter dan voorgaande versies.
Overall moet ik zeggen dat ik deze beta tov de FM13-beta een verschil van dag en nacht vind. Als ik hem een cijfer moet geven zou ik aan een 7+ denken op dit moment.
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb ook echt zin om te spelen maar ik wacht nog steeds op de beta codes. Heb al een mail verstuurd naar de winkel waar ik het spel pre-ordered heb maar tot dusverre geen reactie helaas.
Mejor así
Voor mijn gevoel is dit altijd een ondergeschoven kindje bij FM of zit ik er helemaal naast?
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Haha ok
Bedankt