[Multi] Football manager 2013

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:59
MeNTaL_TO schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:21:
[...]

Dat niet allee, mijn spelers weten opeens niet meer hoe te passen, hoe op te bouwen en hoe te verdedigen (een lopje vanaf het middenveld is voldoende om 2 verdedigers en de keeper in de luren te laten leggen de aanvaller wint echt altijd en bij iedere wedstrijd.
Ik denk dat ik weer even stop tot de volgende patch want dit is gewoon niet leuk meer.
Ja opbouw hebben ze bij mij ook opeens aardig wat problemen mee.

Uit mijn hoofd zit ik na 10 competitie wedstrijden nu op 6 rode kaarten.

Dit beta testen x aantal maanden na release is zo langzamer hand niet meer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-06 13:45
Japser schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:10:
Weet iemand nog een leuke aanbieding voor FM 2013 waar ik hem als digital download kan scoren?
Er zijn vergelijkingssites zoals deze: http://www.allkeyshop.com...13-cd-key-compare-prices/

Of even kijken in het cd key topic naar goede betrouwbare websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 10:20

Japser

Jeej!

Thanks Vos! Ga ik ff kieken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02-2023
Mensen die het spel op Amazon (of andere Engelse site) hebben besteld? En werkt dat gewoon net als het Nederlandse spel?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:36

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ja en ja.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen-
  • Laatst online: 13-02-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Heb de afgelopen 2 dagen wat rond gespeeld met de instellingen vanwege het idioot hoge aantal rode kaarten (gemiddeld meer dan 1 per wedstrijd).

Voor mijn gevoel komt het hoge aantal rode kaarten omdat er opeens rood gegeven word voor overtredingen die voor de patch gewoon geel kregen.
Door de instellingen van Tackling: van Aggressive naar Cautious te zetten pak ik minder kaarten maar voor mijn gevoel nog steeds teveel.

Maar aangezien ik dicht tegen het einde van het seizoen zat wilde ik deze toch even uitspelen.
Uiteindelijk weer kampioen (3e keer op rij) en in de finale van de CL verloren tegen Atletico Madrid.

De finale halen vind ik gewoon een wonder.
Jammer genoeg heeft het halen van de finale voor mijn gevoel meer te maken met een zeer gunstige loting dan met de klasse van mijn team.
Ik wil mijn team niet te kort doen, ik heb een paar zeer goede spelers maar ze komen op bepaalde punten gewoon nog flink te kort. Bv mijn AMR en AML komen beide tekort en ik heb geen speler die het team op sleeptouw kan nemen.

De afgelopen jaren diverse AMLs en AMRs gekocht waarvan ik vond dat deze de potentie hadden voor de top maar uiteindelijk zijn ze of zeer blessure gevoelig of ze halen de PA nooit die de scouts aanvankelijk aan hun gaven.
Gelukkig heb ik tot nu toe wel al deze spelers met winst kunnen dumpen.

Zoals gezegd haalde ik de CL finale grotendeels omdat ik elke ronde de mazzel had om tegen een van de zwakkere ploegen te moeten spelen.
PSG, Olympique Lyon en Sevilla (allemaal Europese sub-top).

In de finale tegen Atletico speelden we zeer sterk maar gingen uiteindelijk ten onder met 1-0.
Uiteindelijk zat mijn keeper nog in het CL team van het jaar waar ik toch wel blij mee ben.

Jammer genoeg ging het financieel flink minder dit jaar.
Alhoewel onze sponsor inkomsten met 2mln omhoog gingen en onze inkomsten van de kaart verkoop gingen ook met een paar miljoen omhoog waren gegaan en op de transfer markt zelfs een winst van 6mln gemaakt was draaiden we een verlies van 30mln.

We moeten de helft van de inkomsten uit kaart verkoop afdragen aan Bayern en dat is ongeveer 30mln :(.

Dus tot we een eigen stadion hebben of de de sponsor inkomsten of kaart verkoop drastisch toenemen zal ik jaarlijks pakweg 30/40mln winst uit transfers moeten halen om geen verlies te draaien.

Deze zomer heb ik al een transfer winst van 40mln.
Er staat nog 1 speler op de nominatie om te vertrekken voor 11mln en met die 11mln hoop ik dan 2 talentvolle vleugel spelers te halen en dat was het dan voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51
Ik had er een van Ebay, Thaise verkoper.
22,- prima geregeld. Inclusief scan serial en doos.

De rest mocht in de prullebak, dus wel even een nieuwe bon vragen voordat je gaat betalen. (zonder verzenden)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

De update met wintertransfers is nu uit!

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
En de gehele changelist is hier te vinden: http://community.sigames....40&viewfull=1#post8583440

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 12:50
4de seizoen FC utrecht nu. (3de, 2de 2de en eindelijk kampioen nu!) nu krijg ik ook eindelijk een nieuw stadion met een start capaciteit van 34k (oude had een maximale capaciteit van 24k)
Verder heb ik een stuk of 4 scouts naar zuid amerika gestuurd. heb daar al een stuk of 10 spelers gekocht van 15-16 jaar met een potentie van 5 sterren.. geduld dus:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Al mijn spelers zijn opeens massaal ziek geworden, ze lijden allemaal aan de Vallende Ziekte, de één doet het nog mooier dan de ander... ik pleit voor een medische module in FM14....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:32
Ik kan nergens vinden wat precies de data update inhoud. Is het alleen mensen bij de goede clubs plaatsen, of zijn ook de stats en CA/PA waarden aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Weet niet wat ze met die laatste patches gedaan hebben, maar m'n spelers krijgen geen bal meer op goal en al helemaal niet als je de wedstrijd kijkt.
20 schoten en 3-4 op goal komt ineens wel erg vaak voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik denk dat ik de eerste club heb gevonden die ik echt niet aan het voetballen krijg in deze editie van het spel, Feyenoord. Wat ik ook doe, het wil niet draaien. Verdedigen, aanvallen, counteren, extreme press, terugvallen en wachten op een kans, niets will lukken. Ik gebruik nu 4-1-2-2-1, werkt voor geen meter. Ik had echt gedacht dat Pelle een super TM zou zijn, hij heeft er ook de stats voor, maar hij houdt de bal geen seconde aan zijn voeten. Zoveel persoonlijke fouten van een compleet elftal heb ik nog nooit meegemaakt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 09:46

On_E

Housemusic

Ik word GEK van alle crashes, sinds kerst ong. heb ik geen normale game meer kunnen spelen omdat het altijd eindigt in crashes vlak voor een willekeurige wedstrijd.

Alle SI-tips helpen niet, baal er nogal van....

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik had daar ook erg last van tot deze laatste update. Het spel was onspeelbaar voor me gezien er telkens willekeurig een crash was. Heb je de laatste patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

mister_S schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:44:
Ik had daar ook erg last van tot deze laatste update. Het spel was onspeelbaar voor me gezien er telkens willekeurig een crash was. Heb je de laatste patch?
Ja heb de laatste patch!

Ben afgelopen weekend daarom maar een nieuwe game begonnen zonder custom graphics en met 2D wedstrijden, maar helaas duurde het nog geen 2 maanden ingame voor ik wederom net voor een wedstrijd crash. (een willekeurige wedstrijd)

Heb mijn probleem op het SI forum gezet, hopelijk kunnen ze wat vinden want ik heb er zo helemaal geen zin meer in.

edit: al antwoord ook, nu als tip gekregen om mijn AMD GPU drivers te updaten, zou het zomaar eens kunnen zijn want volgens mij is het al minstens een jaar geleden dat ik dat heb gedaan, laten we het hopen! :+

[ Voor 17% gewijzigd door On_E op 05-03-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

mister_S schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:25:
Ik denk dat ik de eerste club heb gevonden die ik echt niet aan het voetballen krijg in deze editie van het spel, Feyenoord. Wat ik ook doe, het wil niet draaien. Verdedigen, aanvallen, counteren, extreme press, terugvallen en wachten op een kans, niets will lukken. Ik gebruik nu 4-1-2-2-1, werkt voor geen meter. Ik had echt gedacht dat Pelle een super TM zou zijn, hij heeft er ook de stats voor, maar hij houdt de bal geen seconde aan zijn voeten. Zoveel persoonlijke fouten van een compleet elftal heb ik nog nooit meegemaakt :S
Ha, ik heb precies hetzelfde. Na de laatste patch een nieuwe game begonnen met Feyenoord, eigenlijk wel een aardige selectie maar halverwege de competitie sta ik 14e en kom echt geen steek verder. Telkens als ik denk een wedstrijd te gaan winnen krijg ik in de laatste minuten alsnog de deksel op de neus. Speel ook 4-1-2-2-1 over het algemeen, echt elke speler heeft echt goede statistieken voor deze opstelling maar het komt er niet echt uit :'( .

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 12:41
mister_S schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:52:
Ik kan nergens vinden wat precies de data update inhoud. Is het alleen mensen bij de goede clubs plaatsen, of zijn ook de stats en CA/PA waarden aangepast?
Volgens mij worden er nooit CA/PA veranderingen doorgevoerd in patches. Alleen in nieuwe versies van Football Manager. Dat wordt dus nog even wachten op FM2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:36:
[...]

Volgens mij worden er nooit CA/PA veranderingen doorgevoerd in patches.
Jawel hoor, die worden wel doorgevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-06 10:30
FM 2013 is dit weekend de weekend deal op Steam met 50% korting (25 euro). Werkt de match engine en de rest van het spel inmiddels naar behoren? De afgelopen maanden heb ik dit topic redelijk gevolgd, maar er kwam in vergelijking met vorige 2 edities wel erg veel kritiek op bugs en andere vaagheden. Ook is het dit jaar relatief stil/rustig in dit topic lijkt het wel. Dus, toch kopen of eens een keer een jaartje wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Na de laatste patch (13.3.2) is het spel gewoon goed speelbaar.

Eerdere versies van FM13 waren soms idd redelijk rampzalig qua bugs (vooral de match engine), maar de grootste bugs zijn inmiddels wel platgestampt imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Laatst online: 18-06 23:34

solique

Fire is all I need

Game is nu in de sale bij steam, zie ook niet direct een goedkopere versie staan binnen NL dat daargelaten.

Maar is het echt een aanbeveling ten opzicht van FM12 om de stap naar de nieuwe te maken of zijn de verschillen te klein? (behalve de rosterupdates natuurlijk)

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 15:12
Ik heb alle FM's gespeeld en heb nu ook FM2013 aangeschaft. In FM2012 ruim 300 uur gespeeld.

Ik begin standaard met Feyenoord. Mijn gevoel (nieuwste update) zegt mij dat het totaal niet realistisch is. Zo speelt Ruben schaken bij Feyenoord -19 (Is 30 jaar), is het bestuur echt kort met salarissen en budget, kloppen de value's niet van spelers. Dit was voor mijn gevoel in 2012 veel beter.

Ook irritant dat ik 8 trainers -19 heb waardoor ik geen enkele normale trainer heb. Ook kan ik -19 trainers niet op onderdelen zetten van de eerste elftal. Heb er een paar ontslagen/onderling overleg, maar ik kan ook geen nieuwe trainers aantrekken als ik onder de max kom, want 0,0 budget.

Dus maar gestart met overal 1/2 sterren training :/ Conditie heb ik wel goedkoop 2 4-sterren trainers aan kunnen trekken :) Cor Adriaanse geupgrade van -19 trainer naar eerste elftal trainer, die heeft 3 sterren verdediging. Ik had juist verwacht dat er kwa salarisbudget en training meer mogelijk was dan met transferbudget.

Iemand enig idee hoe je de zoekknop weghaal en gewoon weer een zoekbalkje krijgt? Die geanimeerde balkjes vind ik niets.

Nu toch een paar wedstrijden gespeeld, alleen er zitten wel veel vage dingen in, die ik in FM12 niet ben tegengekomen.

Zo schieten mijn spelers alleen maar op de paal / lat bijna, maar het meest stomme is wel als een speler keihard op de lat schiet de keeper gewoon met z'n rug naar het doel blijft staan en de bal in zijn handen pakt. Nu weet ik wel dat je niet moet kijken naar de match, omdat de hele visuele engine toch niets voorstelt, maar opmerkelijk is het wel.

Ook hier ontzettend veel blessures de eerste wedstrijden (2 per wedstrijd, voorbereidende training/wedstrijdtraining op normaal, conditietrainers 4 sterren). Nu speel ik bij Feyenoord en heb geblesseerd: Vormer, Martins Indi, De Vrij, Boëtius, Schaken, Janmaat, Clasie, Leerdam. Zo'n beetje de hele basisselectie dus.

Hopelijk fixxen ze één en ander, want het blijft natuurlijk een uiterst vermakelijk spel :)

[ Voor 33% gewijzigd door RedHat op 10-03-2013 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 12:41
Benotti schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:03:
[...]

Jawel hoor, die worden wel doorgevoerd :)
Kan je voorbeelden van spelers noemen? Het is mij namelijk nog nooit opgevallen. Ik kan me nog herinneren dat Suarez 35 goals maakte in een seizoen. Nooit werden zijn stats geupdate.

Ik weet wel dat veel spelers een variabel PA/CA hebben. Met name bij jeugdspelers zoals Denswil merk je dat dat echt een wereld van verschil kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ben nu in oktober 1e seizoen met Feyenoord. CL duels redelijk makkelijk gewonnen (Kiev / Fenerbache), nu in groepsronde.

Iemand enig idee hoe ik blessures kan verminderen? Training al 2 maanden op laag gezet, conditietraininers zijn allemaal 4 sterren. Nu in Basel in 30 minuten 4 geblesseerden (Goossens, Schaken, Nelom en Indi). Normaal reload ik niet, maar ik heb FM afgesloten tijdens de wedstrijd. Ga vanavond wel weer verder :/

(Conditie van de spelers zijn allemaal 95+).

Vanmiddag ook nog een bugje gezien, De Vrij (VRC) stond in de 2e helft 'vast'. Die bewoog niet meer, stond gewoon echt vastgelijmd waar hij stond :P Niet geblesseerd of wat dan ook. Wedstrijd wel gelijk gespeeld nog.

PSV is hier in het 1e seizoen overgenomen door een zakenman, 200M geinjecteerd waarvan 120M direct beschikbaar voor transfers. Heb ik in FM12 nog nooit echt gezien (Wel dat een club overgenomen werd, maar niet dat een eredivisieclub meteen 120m bij kon schrijven voor transfers).

Balans is een beetje zoek bij spelers die 'het goed doen bij belangrijke wedstrijden'. Die spelers vernederen bij mij o.a. Chelsea, Fenerbache en Dynamo Kiev terwijl ze fout op fout maken bij VVV, Willem II, ADO. Maakt het an sich spannend, maar ik had het liever andersom gezien (7-1 tegen Chelsea is vaag, 7-0 Fenerbache over 2 wedstrijden ook, 4-1 Dynamo kan misschien nog wel, maar dan krijg je Willem II waar je 5-0 verliest, ADO 3-0, en VVV 7-1, dat ligt allemaal erg veel uit elkaar lijkt wel).

Nu maar jeugdspelers bij het 1e gehaald. De hele verdediging is uitgeschakeld door blessures, allemaal door overtredingen van de tegenstanders waar ze geel voor krijgen. Gewoon 2 blessures per wedstrijd is de min 8)7 Wat kan ik nog meer veranderen om dit te voorkomen :?

Bizar is ook dat Ajax tot nu toe élke wedstrijd 1 rode kaart heeft gepakt en bij 5 wedstrijden 2 of meer. 8)7

Groepsfase CL, gewoon 4 geblesseerden in één wedstrijd tegen Valencia. 8)7 (Goossens, Mokotjo, Vormer en Kongolo). ;w Gelukkig de 2-0 voorsprong redelijk vast kunnen houden, nog 2-1 geworden en een strafschop niet tegen gekregen (onterecht) dus kwam weer heerlijk goed weg :9

[ Voor 17% gewijzigd door RedHat op 11-03-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
q-enf0rcer.1 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:23:
[...]

Kan je voorbeelden van spelers noemen?
Michu, Messi en Ronaldo om er ff snel drie te noemen.

In de regel worden de spelers geupdate, maar dat wil niet zeggen dat elke speler per se anders wordt. Genoeg spelers zullen (grotendeels) ongewijzigd blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
RedHat schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:29:

Bizar is ook dat Ajax tot nu toe élke wedstrijd 1 rode kaart heeft gepakt en bij 5 wedstrijden 2 of meer. 8)7

Groepsfase CL, gewoon 4 geblesseerden in één wedstrijd tegen Valencia. 8)7 (Goossens, Mokotjo, Vormer en Kongolo). ;w Gelukkig de 2-0 voorsprong redelijk vast kunnen houden, nog 2-1 geworden en een strafschop niet tegen gekregen (onterecht) dus kwam weer heerlijk goed weg :9
En hoe laag staat Ajax in jouw game?
Ben blij dat ik met de laatste patch en wat veranderingen in mijn tactiek af ben van al die idiote rode kaarten.

Ik heb ook een tijd gehad waar ik absurd veel spelers had die geblesseerd waren. Toen herinnerde ik me dat mijn physios weg gegaan waren in de zomer (aflopend contract) en ik was vergeten nieuwe te halen. :+

Toen ik 4 nieuwe physios erbij haalde bleef ik veel blessures hebben maar het bleek aan de spelers te liggen.
Telkens dezelfde spelers en ze hadden vaak lang nodig om weer 100% te worden. Gelukkig heb ik ze allemaal met dikke winst kunnen verkopen.
Bij eentje vond ik het jammer omdat hij 5 sterren had en de potentie had om een wereld spits te worden.
Maar aangezien hij elk seizoen max 24 competitie wedstrijden kon spelen en het overgrote deel hiervan niet topfit was had ik er niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Deadsy schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 01:11:
[...]

En hoe laag staat Ajax in jouw game?
Ben blij dat ik met de laatste patch en wat veranderingen in mijn tactiek af ben van al die idiote rode kaarten.

Ik heb ook een tijd gehad waar ik absurd veel spelers had die geblesseerd waren. Toen herinnerde ik me dat mijn physios weg gegaan waren in de zomer (aflopend contract) en ik was vergeten nieuwe te halen. :+

Toen ik 4 nieuwe physios erbij haalde bleef ik veel blessures hebben maar het bleek aan de spelers te liggen.
Telkens dezelfde spelers en ze hadden vaak lang nodig om weer 100% te worden. Gelukkig heb ik ze allemaal met dikke winst kunnen verkopen.
Bij eentje vond ik het jammer omdat hij 5 sterren had en de potentie had om een wereld spits te worden.
Maar aangezien hij elk seizoen max 24 competitie wedstrijden kon spelen en het overgrote deel hiervan niet topfit was had ik er niet veel aan.
Ajax staat nu eind november 5e ofzo. Het begin stonden ze 2e en wonnen met grote uitslagen. Maar door de rode kaarten en de blessures (Ook daar) spelen ze nu met volledig 2e elftal op 3 posities na.

Ik ben eens gaan kijken na blessures / schorsingen en bij mijn game houdt alleen Vitesse zijn spelers fit en pakken weinig rode kaarten (1 per 3-4 wedstrijden). Het kan dus wel. Zal wel iets tactisch zijn, in FM12 had ik er geen last van. Nu maar tactiek tweaken vanavond, meer physio's aanstellen.

Mag van Feyenoord eindelijk meer trainers aanstellen, in de winterstop ga ik dus mijn trainingen helemaal overhoop gooien, nieuwe trainers, kijken of dat wat verbeteringen oplevert.

Probleem met blessures zijn ook vaak gevallen dat mensen terugkomen van een blessure, 100% fit zijn, dan laat ik ze een wedstrijd extra buiten de selectie, daarna een invalbeurt, maar gebeurd dikwijls dat ze in de 1e 5 minuten gewoon weer geblesseerd raken. Misschien toch de tijd tussen blessure->fit->wedstrijd wat oprekken...

Alles zal wel in tactiek/instelling zitten, voor mij is FM13 iig een totaal nieuwe game tov FM12 omdat écht alles anders moet als je minder blessures / kaarten wilt. Dat is wel weer uitdagend! Weer helemaal opnieuw de balans vinden, dat vond ik van FM11 naar 12 toch makkelijker / anders :)

[ Voor 15% gewijzigd door RedHat op 12-03-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:00

Oxigeon

En zo is dat!

Afgelopen dagen ben ik begonnen met FM12. Nu zit ik echter alleen nog met een Janssen die bv bij Ajax zit. Heb vanalles op internet gezocht maar kan helaas nergens een update vinden dat ik de spelers van nu heb in de teams. Worden deze updates niet meer gemaakt voor FM12 of heb ik echt verkeerd lopen zoeken.

Mijn excuses als dit het verkeerde topic is.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
In FM12 had je van die "trainingsschema's" zodat je perfect kon trainen. Voor FM13 ben ik ze nog nergens tegengekomen. Iemand tips?

Dat is er dus niet meer :D

Ik ga best wel redelijk met Feyenoord, alleen m'n Imago is niet zo heel goed. Hoe kun je dat het best verbeteren? Groupsronde CL doorgekomen, bovenaan ED, finale beker. Wat kan ik doen :)

edit:
En toen was ik m'n voortgang een stuk kwijt, halve finale beker gewonnen tegen Vitesse met 3-2, thriller. Maar toch wel redelijk vaak dat FM stopt met 'werken' / reageert niet

[ Voor 66% gewijzigd door RedHat op 12-03-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Mijn keeper scoort tegen zijn oude werkgever.

YouTube: Genoa CFC vs Avellino - Perin Goal 70 minutes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
RedHat schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 19:54:
In FM12 had je van die "trainingsschema's" zodat je perfect kon trainen. Voor FM13 ben ik ze nog nergens tegengekomen. Iemand tips?

Dat is er dus niet meer :D

Ik ga best wel redelijk met Feyenoord, alleen m'n Imago is niet zo heel goed. Hoe kun je dat het best verbeteren? Groupsronde CL doorgekomen, bovenaan ED, finale beker. Wat kan ik doen :)

edit:
En toen was ik m'n voortgang een stuk kwijt, halve finale beker gewonnen tegen Vitesse met 3-2, thriller. Maar toch wel redelijk vaak dat FM stopt met 'werken' / reageert niet
Dit meerdere jaren achter elkaar doen.
De afgelopen jaren heeft Feyenoord Europees niets laten zien waardoor ze in dat soort rankings toch wel afgezakt zijn.

Gister met 1860 eindelijk de CL gewonnen.

Nadat we 1e werden in de groep mochten we tegen Celtic (simpele overwinning toch?).
Ik besloot dus de uitwedstrijd enkele spelers rust te geven met als resultaat een 3-0 verlies.
Aangezien ik nog kans zag besloot ik de thuis wedstrijd met de sterkste elf te spelen (terwijl niet iedereen fit was). Uiteindelijk werd dit risico beloond met een 4-0 overwinning, alle 4 de goals in de 1e helft en de 2e helft was niet om aan te zien.

Verder nog Juventus en Man City weg getikt (nja weg getikt, tegen City moest er een verlenging komen).
In de finale mochten we tegen PSG welke we tot mijn verassing volledig weg speelden.

Ik wil dit seizoen weer de CL winnen en besloot dus flink op te ruimen in de selectie.
Spelers die niet aan de verwachtingen voldaan hebben heb ik verkocht (enkelen soms tegen verlies) zodat andere beloftes meer aan spelen toe komen.

Mijn top spits Amaral voor 25mln naar Barcelona.
Tevens ook mijn beste middenvelder Perez verkocht voor 35mln aan Atletico.
Amaral was 4.5 ster en Perez 5. Perez wilde ik het liefst niet verkopen (want hij is een Duitser) maar had regelmatig pijntjes en Amaral had teveel conditionele problemen en ik heb alternatieven.

Als vervangen voor Perez haalde ik Castro van Atletico. Alhoewel hij al 32 is zijn de stats nog steeds top en is hij in de afgelopen 4 jaar 3x beste speler van Europa geworden.
Amaral wilde ik opvangen met wat ik al had tot ik opeens een 18 jarig top talent bij Leverkusen zag welke in de spits en beide flanken terecht kan.
Uiteindelijk 24mln voor Robertson moeten betalen maar ik denk dat hij het waard is.
Ik hoop alleen dat ik er niet weer flink naast zit.

Tevens nog Viktor Fischer gehaald als multi functionele sub en hij is tevens de enige non-regen in mijn selectie :D.

Financieel gaat het nog steeds ruk met de club alhoewel we 100mln op de bank hebben (pas begin van het seizoen dus de verliezen over het seizoen zijn er nog niet vanaf).
Afgelopen seizoen zaten we op 42k bezoekers gemiddeld en dit is leuk maar de helft aan Bayern moeten geven doet echt pijn.
Maar qua seizoens kaarten zijn we van 18 naar 20k gegaan dus ik hoop dat het gemiddelde ook omhoog zal gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 18-03-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Dit soort dingen blijven leuk.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zIdHfLC.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gfIVBaQ.png

Afbeeldingslocatie: http://mafiatoday.com/wp-content/uploads/2011/07/Tony-Soprano.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Laatst online: 19-06 10:30
Ik heb de game nu onlangs tijdens een Steamsale gekocht en speel de classic-versie met veel plezier. Het is echt een verademing om zonder al teveel onzinnige details te focussen op de leuke dingen: de goede transfers doen en wedstrijden winnen.

In de 2012-versie werd ik ook echt wel simpel van een persconferentie voor en na bijna iedere wedstrijden met bijna altijd dezelfde vragen en antwoorden. Soms mis ik nog wel wat onderdelen zoals het aanstellen van meerdere coaches/scouts, maar ik vind het wel een verbetering.

Een element waar ik wel vraagtekens bij heb is de ingame-winkel die sinds deze versie in het spel zit. Er staan nu een aantal opties in beeld met een slotje erbij die je dus moet kopen om te mogen gebruiken. Ik ben dit niet van plan, maar vind het nogal sneaky er tussen gefietst.

Daarnaast heb ik met een aantal achievements wel een paar van die ingame-shop-items vrijgespeeld. Eén daarvan is dat je op ieder moment spelers mag aan- en verkopen (geen transferdeadlines dus). Dit leek in het begin leuk, maar het verpest best wel een groot deel van de ervaring omdat je nu op ieder moment je team kan versterken. Ook als spelers zwaar geblesseerd raken haal je zo te makkelijk vervangers. Wat vinden jullie van dit bijna pay to win-principe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Het persconferentie gebeuren wat je noemt kan je gewoon door de assistent laten doen. Dat geneuzel hoeft van mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59

MeNTaL_TO

The future is not set

Enige wat ik echt mis in de classic mode is de mogelijkheid om je assistent bondcoach (maar volgens mij ook als team) de oefenwedstrijden te laten regelen.
Ik moest laatst ook opeens een wedstrijd van Nederland B coachen :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Seizoen 2016/17

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YfSz06S.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RsW5UVD.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GHBxO8V.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oAGD1pG.png

Jammer van het kampioenschap al is de 2e plaats ook al ver boven verwachting.
Stadion wordt gelijk ook weer uitgebreid naar zo'n 15.000 plaatsen, een verdubbeling tov van het originele aantal stoeltjes.

CL in Avellino, ik heb er zin in! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zojuist is patch 13.3.3 uitgekomen. Changelist is te vinden op http://community.sigames....40&viewfull=1#post8583440

Geen veranderingen aan de match engine overigens.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kSVuV95xpS1MruMOkhfC34eK/full.jpg

WTF? Dit heb ik nog nooit gezien :P

Of ik dit accepteer? What do *you* think? :X

Zit nu dus alweer in het derde jaar bij Manchester City, we zitten nu in het seizoen 2037/2038 (bijna ten einde), en dit is wel mijn minste jaar, daarom verbaast dit aanbod me nogal....

Edit: aaaaaarghhh! :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MmxMoBh9NagxS6SfwJ4H4VCy/full.jpg

OMG

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 01-04-2013 09:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:00
Haha, zit al een paar jaar in FM. Trapte er de eerste keer ook met open ogen in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Die heb ik ook een keer gehad ja, hij is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een beetje laat, maar ik zie hem nu pas: SI kondigt Football Manager 1888 aan, ter ere van het 125-jarige bestaan van de The Football League.

Check de screenshots, en dan niet alleen de skin, maar lees ook de schermen eens door. Attributen als "Gentlemanliness", "Nibbling". Of "Expected to be called into the army within 3 weeks" etc :P

Ze hebben er best wel wat moeite voor gedaan :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Haha dat was een hele goeie! Best wat werk in gestoken ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Damn afgelopen seizoen voor het eerst in jaren geen prijzen gewonnen.
Vorig jaar wonnen we nog de CL en wonnen we voor de 5e keer in serie de Bundesliga en dit seizoen niets.

In de eerste seizoens helft moesten we gewoon idioot vaak de punten delen en dit was te danken aan de vele blessures.
Defensief waren er 0 blessures maar offensief had ik een hele tijd slechts 2 spelers beschikbaar.
Ik speel met een 4-4-2 waarvan 5 aanvallend ingestelde spelers en op alle posities 2 of 3 opties maar vanwege de blessures had ik maanden lang slechts 2 of 3 aanvallend ingestelde spelers beschikbaar welke vaak geeneens fit waren.

Halverwege december kwamen de meeste spelers terug van blessures en waren 3, 4 en zelfs 5 goals per wedstrijd vrij normaal met als toppunt de 6-3 tegen ManU.
Uiteindelijk een zeer sterke comeback in de competitie en we gingen tegen het einde zelfs nog meedoen om het kampioenschap.

Na 33 wedstrijden stond mijn 1860 2e 1 punt achter Dortmund en de laatste wedstrijd was Dortmund - 1860 :D.
We waren beter en hadden genoeg kansen maar een 1-1 was niet genoeg en Dortmund werd kampioen :(.
Mja liever Dortmund dan Bayern :D.

Ook weer met de bezem door de selectie en toen kwam ik jammer genoeg weer 2 Sulejmani's tegen.
2 spelers die toen ik kocht absurd grote talenten waren en daarom heb ik Sulejmani bedragen voor ze betaald en de een heeft zich niet ontwikkeld en de ander wel maar beide kunnen ze het niveau niet aan en gaan dus voor 2/3 mln weg :(.

Maar gelukkig doen andere spelers het wel weer aardig.
De nu 19 jarige Robertson waar ik iets van 24mln voor betaald heb maakte er 22 in de competitie :D

Jammer genoeg moeten we elk jaar nog steeds iets van 20-30mln winst maken op de transfer markt om geen verlies te hebben en dat zal ook wel zo blijven tot we een eigen stadion krijgen.
Ik heb nu 120mln maar het bestuur zegt nog steeds dat we niet genoeg geld hebben.
In de basis heb ik iets van 5 spelers die zeer gewild zijn en als ik daar 3 van weg doe haal ik toch wel 100mln binnen en dan heb ik denk ik wel genoeg geld voor een nieuw stadion maar dan zullen de prestaties denk ik dusdanig tegenvallen dat ik na een paar maanden eruit vlieg.

De deal met Bayern is gewoon echt ruk.

[ Voor 15% gewijzigd door Deadsy op 02-04-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:16
Whahahaha ik ben een carriere begonnen met een "eigen" club in de jupiler league. Na 5 jaar draai ik aardig mee in eredivisie en kom ik een transfervrije 27 jarige Bale tegen. Wil ie gewoon tekenen :D Heb nu spelers van redelijk eredivisie niveau en dan Gareth Bale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:24
Hebben jullie een suggestie voor een (te downloaden) trainingset waarbij ook een volledige set voor jongeren bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:18
HamburgerHenk schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:52:
Whahahaha ik ben een carriere begonnen met een "eigen" club in de jupiler league. Na 5 jaar draai ik aardig mee in eredivisie en kom ik een transfervrije 27 jarige Bale tegen. Wil ie gewoon tekenen :D Heb nu spelers van redelijk eredivisie niveau en dan Gareth Bale
Heb je die eigen club in de editor gemaakt?
En moet je dan ook handmatig alle spelers verzinnen? Reputatie etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Stark schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:30:
[...]

Heb je die eigen club in de editor gemaakt?
En moet je dan ook handmatig alle spelers verzinnen? Reputatie etc..
Nope default reputatie(erg laag) en gewoon geen spelers en staff toegevoegd. Maar wel best wat geld en de beste jeugd opleiding >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Jongensn (en meisjes sinds 2 jaar ;) ). Heb hulp nodig bij een club kiezen, uiteraard LLM. Want beginnen bij een topclub doe je niet. Mijn Achtergrond is zondagsamateur (sunday league footballer).

Ik zoek nu ergens een lage competitie om te beginnen. Normaal zit ik in Engeland uiteraard, en dit jaar weer maar ik heb wel genoeg van die work permits. Ik wil ook is chinezen en mensen uit burkina faso kunnen kopen. Nu heb ik alleen maar LLM ervaring in Engeland. Welke competitie heeft nog meer een grote structuur? Ik dacht Duitsland en Spanje ook wel redelijk, en hebben deze competities nog andere vreemde regels?

Als iemand dus een leuk land weet voor een leuke LLM game en een competitie zonder transfer beperkingen, zou dat goed zijn! Zit nu naar duitsland te kijken, maar nergens is die competitie piramide zo uitgebreid als in Engeland.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Duitsland en Spanje hebben allebei drie levels, waarbij in Spanje het onderste niveau in 4 subgroepen is verdeeld naar regio (die 4 groepen staan wel naast elkaar qua niveau, niet onder elkaar).

Italië kan je ook doen, die hebben 4 groepen: Serie A, Serie B, Serie C1 en Serie C2.

Je hebt vaak wel limieten van 'minimaal xx spelers onder de 21 jaar' of 'maximaal 2 non-EU players' op de lagere niveau's, dat wel.

Als je van een uitdaging houdt moet je eens beginnen in de Brazilliaanse Third Division. Behoorlijk pittig om daaruit te promoveren!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Top! Goed antwoord :) Dankjewel!

Italy klinkt erg interesant en Spanje ook. Ik begrijp dat als je wilt promoveren uit die laagste regionen in spanje je nog een play off moet doen tegen de kampioenen van de andere regio's? Dus promoveren in Spanje is moeilijker dan Italie als ik het zo zie? Al heeft italie meer niveau's. Een leuke C2 club is ook geinig!

En ik vind wat belemmeringen geen probleem, maar die work permits komen mijn strot uit! Wil gewoon is een keer een legioen chinezen halen en dan een satelitiet club openen in china (ik heb de chinese league standaard aanstaan :) ). Soort van 20 jaren plan zeg maar ;). Maar ik wil een chinese opleidingsclub worden :9 (hey als je lang genoeg FM speelt ga je vanzelf gekke dingen doen). Maar daarom vind ik de NL competitie altijd leuk om te spelen als start game, ongelimiteerd auslanders halen! :+.

Spanje, klinkt met zijn 80 clubs die strijden om 4 promotie plekken als een mooie onbekende uitdaging! Brazilie is een wat te ver van mn bed show. Ik blijf graag op het europese continent (of zuid-korea :+)

[ Voor 52% gewijzigd door Postius op 11-04-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
.Nadat ik vorig seizoen met 1860 voor het eerst in jaren geen prijzen wist te pakken heb ik het seizoen 2030/31 afgesloten met winst in de CL en Bundesliga (de beker jammer genoeg nog steeds niet weten te winnen).

Voor het seizoen 30/31 was er eigenlijk maar 1 echte verandering en dat was de verkoop van mijn AMR Muller.
Hij ging weg omdat ik een positief transfer resultaat van 30mln moet hebben om geen verlies te draaien en Muller ging weg voor 40mln en zijn vervanger Carranza wist ik voor 18mln weg te halen bij Ajax.

Carranza was al 32 maar vanwege zijn stats denk ik dat hij 2 misschien 3 jaar mee gaat.
met 18mln heb ik uiteraard over de lange termijn teveel voor hem betaald maar bij hem wist ik dat hij er direct zou staan, een flinke boost in merchandising en hij is absurd goed.

Carranza was een speler die ik zelf naar Ajax gehaald heb voor toen slechts 6mln en hij stond er meteen.
Hij is nu 33 en heeft in totaal 190 caps voor Argentinie, En 506 competitie wedstrijden met 180 goals en 260 assists (excl, CL etc).
Zijn prijzen kast is ook absurd waaronder 1WK, 8CLs, 4WKs voor clubs, 3x beste speler in Europa, 4x beste speler vd Wereld en 6x de Gouden Bal en dan uiteraard nog een hele sloot van andere prijzen.

SS na zijn 1e seizoen bij 1860.
Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/597000291618232244/6CC6E3A13D440F3A053703E4E54EBC03C4120E98/

Ja het is geen echte voetballer maar slechts wat stats en pixels maar ben al gek op deze knakker sinds het 1e seizoen van hem bij Ajax.

Heb me nu uitgebreid voorbereid voor het nieuwe seizoen en aangezien ik de afgelopen jaren vrij teleurgesteld ben in de resultaten van mijn scouting heb ik er 5 scouts bij gehaald en ze allemaal 1 voor 1 volledig nieuwe opdrachten gegeven.
Een paar zeuren nog dat ze een andere regio willen maar ik hoop dat dit met de tijd weg zal gaan want ik wil een goede dekking hebben en het is moeilijk scouts te vinden die graag bepaalde regios willen.

Over mijn basis 11 ben ik uiterst tevreden behalve dan over mijn linkerback. Vooral in de top wedstrijden is hij de zwakke schakel en ik hoop dus dat de scouting dit seizoen met een vervanger aankomt die goedkoop en top is.

Mja er moet weer winst gemaakt worden op de transfer markt en de enige positie waar ik uiterst tevreden was met de reserve optie was de DC positie en heb ik dus Le Giudice verkocht voor 50mln.
Hij was basis speler en de 2 andere opties zijn beide iets minder maar voor hem kon ik veruit het meeste vangen en zijn salaris liep vanwege clausules een beetje hoog op (175k p/w 50k meer dan de nr2).
En de reserve optie heeft de potentie om even goed te worden dus.

Ik heb weer 3 jonge spelers gehaald voor tussen de 10 en 14mln per stk. en ik hoop dat deze niet zo zwaar gaan floppen als de vorige talenten die ik voor zulke bedragen haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-06 11:56
als iemand interesse heeft in een langdurig netwerkspel over meerdere seizoenen, dan kan je mij een pm sturen. Ik vind het leuk om naast mijn huidige game ook een echte uitdaging te hebben met een andere manager.
Land/competitie is bespreekbaar en ik speel meestal in de avonden en het weekend.

PM mij bij interesse.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512423

in het 2e seizoen, in de transferwindow van januari crasht FM steeds bij mij. Zijn er meer mensen met dit probleem en weet iemand wat daar aan te doen? thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
wildhagen schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:07:
Duitsland en Spanje hebben allebei drie levels, waarbij in Spanje het onderste niveau in 4 subgroepen is verdeeld naar regio (die 4 groepen staan wel naast elkaar qua niveau, niet onder elkaar).

Italië kan je ook doen, die hebben 4 groepen: Serie A, Serie B, Serie C1 en Serie C2.

Je hebt vaak wel limieten van 'minimaal xx spelers onder de 21 jaar' of 'maximaal 2 non-EU players' op de lagere niveau's, dat wel.

Als je van een uitdaging houdt moet je eens beginnen in de Brazilliaanse Third Division. Behoorlijk pittig om daaruit te promoveren!
Je vergeet Frankrijk. Ook 3 niveaus maar je kan wel een karrevracht aan afrikanen halen. Ze hebben wel een 2 non-EU regel maar de afrikanen vallen daar niet onder.

Mijn reactie komt een beetje laat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Anoniem: 512423 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:38:
in het 2e seizoen, in de transferwindow van januari crasht FM steeds bij mij. Zijn er meer mensen met dit probleem en weet iemand wat daar aan te doen? thnx alvast!
Al een oudere savegame geprobeerd?
En mocht het telkens op dezelfde datum zijn dat hij crashed dan werkt het misschien door een paar dagen voor die datum een weekje op vakantie te gaan zodat je dus op vakantie bent wanneer die dag komt.
Tenminste zo heb ik het bij oudere FM versies weten op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik ben lekker bezig in engeland, 6de niveau. Met Harrogate! Eerste seizoen 3de, play-offs finale verloren helaas. 2de seizoen gaat ongeveer hetzelfde. Ik moet nog een goede run games hebben en dan kan ik nog 4 of 5de worden (play off plek voor promotie). Zit wel zwaar verlies te maken dit seizoen, enkele "aardige" talentjes weten te halen. Ben benieuwd waar mijn carriere me overal heen gaat brengen :) voorlopig zullen we wel in de kelder van het voetbal blijven maar das ook leuk. Monster regens halen wordt ook saai ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 16:03
Altijd fijn als er niks van de wedstrijdplanning klopt. We spelen in 1 week 5 wedstrijden. Waarvan we net de eerste achter de rug hebben en dat was een Europeese wedstrijd in Kharkiv tegen Metalist. En de volgende wedstrijd is al weer om half 8 in Glasgow. En in de tussentijd moeten we meer als 2700 km vliegen. En de dag er op hebben we weer een competitie wedstrijd. Maar gelukkig is de competitie zo goed als beslist en heb ik veel jeugd die ik een wedstrijd kan laten spelen.

De wedstrijd tegen Metalist was trouwens een knotsgekke wedstrijd met een einduitslag van 4-7. Na 14 minuten stonden we met 0-4 voor. Maar het werd nog best wel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:35
Hoe functioneert de match engine nu? Dat was voor mij de grote reden om dit jaar FM niet aan te schaffen. Er zaten voor mijn gevoel teveel fouten in. De absurde uitslagen zowel in je voordeel als nadeel, de vele gele en rode kaarten. En het aantal blessures waar geen touw aan vast te knopen is.

Hebben ze dit kunnen verhelpen of is het verstandig om te wachten op FM14?

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Match engine is imho nu gewoon OK. Zitten af en toe nog wel vage moves in, maargoed, die had je in eerdere FM-versies af en toe ook nog wel.

FM13 is iig nu met de nieuwste patch (13.3.3) wel prima speelbaar imho.

Heb alweer 639 uur "op de teller" en zit in het seizoen 2044/2045, en mijn 10e seizoen met Manchester City. Laatste seizoen was ruk (verloren in de Community Shield, snel uitgeschakeld in FA Cup, slechts 4e plek in de league, matig gepresteerd in de Champions League). Voornamelijk door een aantal lang (3-6 maanden) gebleseerde basispelers en veel jonkies die ik gehaald heb (mijn basisselectie is vrij oud, veel 30+ en zelfs enkele van 34-35 jaar). Zal dit seizoen ook wel zo worden, want ik ben nog druk aan het verjongen, heb nu een aantal 18-, 19- en 20-jarigen die ik laat instromen vanuit de jeugd.

[ Voor 62% gewijzigd door wildhagen op 02-05-2013 11:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12

Christiano007

Ich bin der champion

Zó dat zijn een hoop seizoenen. Ik houd het zelf altijd maar een jaar of 6 tot max. 8 uit en dan denk ik ...laat ik eens beginnen met die en die.

Speel je dan ook álle wedstrijden of ga je, net zoals ik :P , regelmatig 1 dag op vakantie op wedstrijddagen?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik houd het meestal ook niet langer uit dan een seizoen of 10, maximaal 12. Maar op de een of andere manier bevalt deze game me wel, ik ben zeker nog wel van plan een tijdje ermee door te gaan. Zit ik straks in 2075 ofzo, ben ik 100 jaar oud in-game. Ik wordt nu in 2044 al een 'wily old manager' genoemd :P

Helpt ook wel dat ik me heb opgewerkt van een kleine club tot nu al 10 jaar het managerschap van ManCity. Houdt er nooit van om met een grote club te beginnen, veel te makkelijk enzo.

Enige wat ik nog niet onder de knie krijg is de financien... ik maak structureel verlies. Heb wel een transfersom van gemiddeld 90-100 miljoen per jaar, maar heb nogal wat onkosten. En ondanks dat ik gemiddeld 20 sell-outs per seizoen heb, een gemiddelde occupancy rate van 97 procent, al 4x de titel, 6x de FA Cup en 1x de Champions League gewonnen heb, wil de board geen nieuw stadion bouwen. Erg frustrerend.

Alle competitieve games speel ik zelf, tenzij ik een keer gebanned wordt door de FA uiteraard, dan neemt mijn assistent het over. Komt gelukkig zelden voor (misschien 8-10 keer ofzo, in de 31 seizoenen die ik er nu op heb zitten). Friendlies laat ik door de assman spelen.

Wel grappig trouwens dat Chelsea het, in tegenstelling tot IRL, in mijn game niet goed doet: de laatste 5 seizoenen hebben ze tegen degradatie moeten vechten (vorig jaar stonden ze maar 2 punten boven de degradanten...), en Manchester United (mijn grootste rivaal) vaak maar een middenmoter is (alleen vorig seizoen deden ze het goed, met een 5e plek). Toppers in mijn game zijn Liverpool, Arsenal en (verrassend) Norwich, met vlak daarachter Aston Villa en Tottenham Hotspur.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe wordt je geschorst door de FA dan? Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik als manager eruit ben gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Christiano007 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:48:
Hoe wordt je geschorst door de FA dan? Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik als manager eruit ben gestuurd.
Soms krijg je in een persco de mogelijkheid om te reageren op een beslissing van een een scheidsrechter (penalty / afgekeurde doelpunten / rode kaarten). Je hebt dan de kans dat je een touchline ban krijgt als je de verkeerde reactie kiest (op het verkeerde moment de scheidsrechter kritiseren). Ik reageer bijna altijd neutraal (dan krijg je geen schorsing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Idd, als je in zo'n pers-meeting te negatief bent richting de kwaliteit (of het gebrek eraan) van de scheidsrechter, kan je wel eens tegen een ban aanlopen.

Maar gebeurt maar heel zelden hoor, meestal gebeurt er niks, zelfs niet als je negatief bent :)

Edit: zoiets dus, is screenshot van Internet, dus niet bij mezelf:

Afbeeldingslocatie: http://www.fm-base.co.uk/forum/attachments/football-manager-2013-manager-stories/291921d1355778616-mick-mccarthy-legend-touchline-ban.png

[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 02-05-2013 20:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Aah ja ik laat alle persdingen door mijn assistent doen, vandaar dat ik dat nooit tegen kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 16:22
Iemand van jullie ervaring met de (Android) tablet versie van dit spel?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Masch schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:04:
Iemand van jullie ervaring met de (Android) tablet versie van dit spel?
Wel met de mobiele versie, zelf vind ik het niet zo geweldig. Gepriegel op een schermpje, maar het is best eens leuk om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xtXbZbJnFzNsfox1O8f7ouZE/full.jpg

Sterf.... :X

Echt, ik had net zo goed het bejaardentehuis of de kleuterschool kunnen opstellen, die hadden het niet slechter kunnen doen. En ja, vrijwel mijn sterkste elftal stond op het veld, alleen de MR was een reservespeler omdat de primaire een ban heeft....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 20:18
Ik speel nog steeds de oude FM2011 met veel plezier echter wil ik hiervoor wel eens een andere database \ competities spelen.
Heeft iemand van jullie nog een leuke update met amateur database topklasse, hoofdklasse of mischien nog lager.
Of een ander leuke database.
Heb me al helemaal een slag in de ronte gezocht maar kan zelf weinig vinden dacht mischien heeft iemand van jullie nog iets liggen.
Hoor het graag eventueel via bijvoorbeeld een dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ik kon weet eens niet slapen dus ik besloot mijn seizoen met FM maar af te sluiten.
Ik had al sinds een paar dagen het gevoel dat we dit seizoen naast alle prijzen zouden grijpen en dat is dus ook gebeurt alhoewel het achteraf in de competitie beter afgelopen is dan ik 10 wedstrijden voor tijd gedacht had.

Vorig seizoen ging alles maar dan ook alles perfect met 1860 Munchen en wonnen we de CL, het kampioenschap en de beker maar dit seizoen grepen we naast alle prijzen.
We scoorden minder dan vorig seizoen en kregen er flink meer tegen.

10 wedstrijden voor het einde wist ik eigenlijk al dat de titel niet echt meer te halen was. Leverkusen was de nr1 en had een klein gaatje geslagen naar 5 andere ploegen en ik was de laagste van deze 5.
Een tijdje was ik er bang voor dat ik zelf naast de CL tickets zou grijpen maar na een goede serie wist ik de andere 4 te achterhalen en had even de valse hoop op het kampioenschap.

Een tijdje lang stond ik punt gelijk met Leverkusen en na de 32e wedstrijd wist ik zelfs de 1e plek te pakken nadat Leverkusen de fout in ging. Maar in de 33e wedstrijd gingen we thuis flink onderuit tegen Frankfurt en Leverkusen liet het in de laatste wedstrijd niet liggen.
Na zo een zwak seizoen mag ik zeer blij zijn met de 2e plek.

In de CL ging het absurd goed tot ik in de halve finale Sevilla tegen kwam en in de 1e wedstrijd uit ging ik met 5-0 ten onder waardoor ik in de return eigenlijk diverse top spelers rust gaf waardoor deze afliep met een 1-1.

Diverse dragende spelers haalden dit seizoen hun niveau niet en ik heb iets teveel kwaliteit verkocht en hun vervangers zijn (nog) niet goed genoeg.
Komt dan wel weer bij dat we voor 187mln aan spelers verkocht hebben afgelopen zomer dus financieel zijn we er gelukkig flink op voorruit gegaan.
Achteraf had ik Ponce mijn AML misschien toch moeten houden mja men bood me na wat onderhandelen 50mln en hij wilde alleen blijven bij een salaris dat ik niet wilde betalen.

Mijn doelman behoort tot de top van de wereld maar dit seizoen heeft hij geen punten voor me gepakt.
Aangezien zijn salaris ook steeds hoger blijft gaan wil ik hem het liefst verkopen maar ik vind maar geen goede vervanger.
3 jaar geleden haalde ik de oude Carranza van Ajax (Messi maar dan beter) hij was al oud maar de afgelopen 3 jaar heeft hij gewoon super gespeeld. In die 3 jaar wilde ik een jonge talentvolle AMR halen om hem op te volgend maar hier heeft mijn scouting ook volledig gefaald.
Ik heb dus voor 20mln Muller terug gehaald (die ik 3 jaar geleden voor 40 verkocht).

Ik denk dat ik maar weer eens de hele scouting op de schop neem want de afgelopen 3 jaar komt er echt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 12:38

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Ik twijfel of ik hem alsnog ga kopen, ik lees hier en daar dat de bugs etc nu wel redelijk opgelost zijn en hij is nu 20 euro bij Bol.com :).

Speel nu nog FM11, FM12 overgeslagen door geboorte van m'n dochter en FM13 schrok ik een beetje van het hoge aantal bugs dat gemeld werdt.. Niet dat ik geen bugs gewend was van FM, maar nu leek het wel of men bleef klagen was (imo) in het verleden anders, dan werden bugs redelijk snel gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
DutchHammer schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:30:
Ik twijfel of ik hem alsnog ga kopen, ik lees hier en daar dat de bugs etc nu wel redelijk opgelost zijn en hij is nu 20 euro bij Bol.com :).

Speel nu nog FM11, FM12 overgeslagen door geboorte van m'n dochter en FM13 schrok ik een beetje van het hoge aantal bugs dat gemeld werdt.. Niet dat ik geen bugs gewend was van FM, maar nu leek het wel of men bleef klagen was (imo) in het verleden anders, dan werden bugs redelijk snel gefixed.
Afhankelijk van hoeveel uur je erin gaat stoppen is het voor 20 euro echt wel veel plezier voor het geld.

Komt mijn scout net met een 16 jarige Braziliaan aan met de naam Ninja. Is nog een keeper ook :D.
Jammer genoeg net niet goed genoeg maar misschien dat ik hem toch haal puur vanwege de naam.

Gisteren nog seizoen 33/34 afgesloten en we wonnen het kampioenschap en de beker maar gingen in de 1e knock-out phase kansloos uit de CL.
We zaten in de periode net in een dip en verloren toen ook in het kampioenschap. Best zuur aangezien aan het einde van dat jaar net de 3 hoogste sponsorcontracten afliepen.

Aan het einde van 33/34 ging de bezem door de selectie.
Mijn basis AML en AMR stopten ermee, mijn AMC (5 uit 5 sterren) ging voor 35mln weg naar Real (hij moest weg vanwege een te hoog salaris en de goede jeugd die eraan kwam), mijn beste verdediger ging ook weg en nog wat bankzitters.
In totaal ging er voor 92mln uit en er kwam slechts voor 12mln bij.

Alle lege plekken in het 1e en op de bank heb ik ingevuld met jonge talenten die ik er in de afgelopen paar jaar bij gehaald heb.
De salaris kosten zijn pakweg 400k p/w omlaag gegaan :D.

Dus financieel was deze zomer super maar qua kwaliteit zijn we er sterk op achteruit gegaan.

De 2 vleugel spelers waren vanwege hun leeftijd niet meer de snelste maar hun passes en techniek waren gewoon subliem. Hun opvolgers hebben een PA van 4.5 en 5 sterren maar zitten pas op 2.5.
De DC die weg ging was 4/4, de rest die er nu is heeft allemaal een PA van 4 tot 5 maar zitten pas op 2.5 of 3.

Ik zit pas op de 10e competitie wedstrijd en het is best wel prachtig om te zien hoe een paar spelers zich al ontwikkelt hebben in die korte tijd. Maar prijzen pakken met dit team gaat moeilijk worden. Maar volgend seizoen of dat erna pakken we denk ik met overmacht weer eens de CL.

Wel 2 spelers die de bug hebben dat ze elk seizoen een nieuw contract willen met hetzelfde salaris en clausules etc maar uiteraard iets van 3 tot 4mln tekengeld per speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
wildhagen schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:49:
[afbeelding]

Sterf.... :X

Echt, ik had net zo goed het bejaardentehuis of de kleuterschool kunnen opstellen, die hadden het niet slechter kunnen doen. En ja, vrijwel mijn sterkste elftal stond op het veld, alleen de MR was een reservespeler omdat de primaire een ban heeft....
_/-\o_

Beste screenie die ik eigelijk in de tijden heb gezien, zeker nadat ik las dat je Man City was haha :+. (naast een chinese speler van 36 met messi stats lol)

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 19-05-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Postius schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:04:
[...]

_/-\o_

Beste screenie die ik eigelijk in de tijden heb gezien, zeker nadat ik las dat je Man City was haha :+. (naast een chinese speler van 36 met messi stats lol)
Maakt niet uit hoor, heb het inmiddels het jaar erop goed gemaakt door de Champions League te winnen. Toevallig stond ik wederom tegenover Barcelona (maar nu in de finale), en versloeg ik ze met 3-1 ;)

En het jaar erop (is net voorbij) won ik de Champions League nogmaals, nu na een 2-0 overwinning op Borussia Dortmund.

Ben nu in mijn 14e seizoen bij Manchester City bezig, en mijn halve team is nu verjongd, met name door zelf opgeleide spelers, en een paar kleine aankoopjes (merendeels als backup). Intussen ook een board take-over overleefd (2 seizoen terug), maar stadium-uitbreiding zit er nog steeds niet in, ondanks 98+ procent occupancy en 30+ sell-outs per season....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Net seizoen 34/35 afgesloten met 1860 en we werden weer kampioen en we wonnen de EL.

We begonnen slecht in de Bundesliga en een paar wedstrijden voor het einde had ik geaccepteerd dat we 2e zouden worden.
Maar opeens speelde bayern gelijk tegen de nr17 en kwamen we gelijk in punten en toen vond Bayern het nodig om nog eens gelijk te spelen tegen een degradatie kandidaat en wij trokken de lijn lekker door en werden kampioen :D.

We waren een van de favorieten voor de CL dus als je dan uiteindelijk de EL wint is dat niet iets om blij mee te zijn.
Maar als je in de groepsfase de 2e wedstrijd met 4-0 verliest en dan 3x achter elkaar gelijk speelt dan mag je niet raar opkijken als je 3e word.
Uiteindelijk was het verschil tussen ons en de nr2 1 doelpunt.

Financieel zijn we er flink op vooruit gegaan. Nadat ik de salaris kosten bekeek bleek dat we in seizoen 34/35 iets meer dan 15mln minder aan salarissen uitgegeven hadden.

Ben nu druk bezig met de voorbereiding op seizoen 35/36 en ik besloot weer eens radicaal in te grijpen.
Mijn top scorer die al 5 jaar zo 1 op 1 loopt maar verkocht voor 40mln (dit omdat hij te vaak een dip heeft en we te afhankelijk van hem werden).
Mijn keeper die tot de top van de wereld behoort ook voor 26mln. Dat hij weg moest was omdat zijn salaris nogal absurd werd. Zijn vervanger die op dit moment 2.5/4.5 is kost 15mln en zal hopelijk snel groeien.
Nog enkele andere spelers weg waardoor er al voor 98mln uit is.

Elk jaar gaat de kaart verkoop omhoog en dit seizoen steeg deze over het hele seizoen naar 57k.
Omdat dit flink onder het maximale aantal van 71k is wil het bestuur geen nieuw stadion bouwen.
Dus we mogen 45% aan Bayern blijven betalen.

En daardoor acht ik de kans klein dat we ooit een stadion gaan krijgen met mijn naam :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ik heb fm gebroken :(

Ik heb mijn sterspeler verkocht voor 39 mil(inclusief verlate betaling etc) en nu opeens sta ik na 7 wedstrijden boven aan met 38 goals voor en 6 tegen. En die reeks bevat wedstrijden tegen Psv, az en twente. Ook Feyenoord maar die schijnen in elke game op het randje van degradatie te balanceren na een seizoentje of 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ik was gisteren vlak voor het begin van het seizoen aan het zoeken naar een gratis/goedkope reserve keeper en toen viel me op dat er een keeper was die al in de 50 was, Stijn Stijnen .
Toen ik hem bekeek bleek dat hij gebugged was, zijn contract loopt tot 1900.

Lijkt me echt wel een ruk situatie als je aan een speler vast zit. Stel je voor dat zijn salaris per jaar met een % omhoog zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Laatst online: 25-02 14:13
Heeft er hier iemand een link voor een grote grafische patch? Ben al hard op zoek geweest maar verder dan wat losse facepacks, logopacks enz kom ik niet. De laatste versie die ik heb gespeeld was 2011 en kan me herinneren dat ik daar een installer van had met alle kits,faces, logo's enz.

Misschien is deze er wel? Alles los downloaden is ook zo irritant, zeker als het via die sites als Megaupload enz gaat.

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 21:33
Ik denk dat je hier wel iets aan hebt:
Megapack foto's: http://sortitoutsi.net/graphics/style/1/cut-out-player-faces
Megapack logo's: http://sortitoutsi.net/graphics/style/3/metallic-logos
Shirts: http://sortitoutsi.net/graphics/style/2/ss10-13-kits

Heb je wel een account voor nodig kom ik achter, maar dat is zeker de moeite waard.

[ Voor 14% gewijzigd door JanW op 21-05-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:10
Door de "classic mode" tijdens de steamsales met kerst toch maar FM2013 aangeschaft. En die modus is precies wat ik gemist heb in de vorige FM versies.
Snellere gameplay en minder gepriegel met wat ik als randzaken beschouw. Zou nog wel wat meer scouts en trainers willen aanstellen, maar verder is het een uitstekende versie voor iemand als ik. Die in een paar avondjes een seizoen erdoor wil jagen.
oude CM00/01 01/02 tijden herleven.

Ik ervaar wel dat FM2013 echt een stuk moeilijker is geworden, wat prettig is. Bij de oudere versies moest je gewoon een toptactiek zien te verzinne en dan stoomde je zo door. Nu is het toch behoorlijk lastiger, tegenstanders analyseren en daar een van je 3 tactieken voor gebruiken. De voldoening en verbondenheid zijn zoveel groter.

Na een paar seizoenen Man City om er in te komen (weinig uitdaging, 2x per seizoen een gigantische financiele injectie :D ) begonnen met Dover uit de Blue Square South.
Nu in 9 seizoenen opgeklommen naar League 1. Wat ontzettend gaaf. Financien moeilijk, aantrekken spelers moeilijk, maar als je promoveert gaat er toch weer een klein gilletje door de kamer. _O_
En op bed gaan is toch weer een stuk lastiger geworden.

Classic mode indeed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tsjonge, sommige chairmans hebben echt een reality check nodig bij de huisarts... ik verkoop net twee spelers die niet in mijn plannen passen voor respectievelijk 18.5 en 12.5 miljoen, krijg ik de board op mijn dak dat ze nooit voor zo'n laag bedrag weg hadden mogen gaan.

Ok, kan gebeuren. Ware het niet dat hun waarde respectievelijk 6.25M en 4.4M is, en die echt niet verder gaan toenemen (ze waren al respectievelijk 29 en 26 jaar) en ze echt niet zo wereldschokkend goed zijn (goed materiaal voor de Championship of lagere Premier Division, zeker geen wereldtoppers of ManCity niveau).

Ga toch fietsen man....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Prosac2010 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:55:
Door de "classic mode" tijdens de steamsales met kerst toch maar FM2013 aangeschaft. En die modus is precies wat ik gemist heb in de vorige FM versies.
Snellere gameplay en minder gepriegel met wat ik als randzaken beschouw. Zou nog wel wat meer scouts en trainers willen aanstellen, maar verder is het een uitstekende versie voor iemand als ik. Die in een paar avondjes een seizoen erdoor wil jagen.
oude CM00/01 01/02 tijden herleven.

Ik ervaar wel dat FM2013 echt een stuk moeilijker is geworden, wat prettig is. Bij de oudere versies moest je gewoon een toptactiek zien te verzinne en dan stoomde je zo door. Nu is het toch behoorlijk lastiger, tegenstanders analyseren en daar een van je 3 tactieken voor gebruiken. De voldoening en verbondenheid zijn zoveel groter.

Na een paar seizoenen Man City om er in te komen (weinig uitdaging, 2x per seizoen een gigantische financiele injectie :D ) begonnen met Dover uit de Blue Square South.
Nu in 9 seizoenen opgeklommen naar League 1. Wat ontzettend gaaf. Financien moeilijk, aantrekken spelers moeilijk, maar als je promoveert gaat er toch weer een klein gilletje door de kamer. _O_
En op bed gaan is toch weer een stuk lastiger geworden.

Classic mode indeed. :P
Ik hoor meer mensen over die classic mode maar snappen doe ik het niet. Normaal(niet classic mode) jaag je ook een heel seizoen in een paar avondjes(of minder) er doorheen, de randzaken zijn maar zo belangrijker als jij ze als speler maakt. Volgens mij besteden teveel mensen echt teveel tijd aan sommige zaken die niet relevant zijn, door ze weg te laten dat is een oplossing (classic) maar helemaal begrijpen doe ik het toch niet. Hoe snel je speelt hangt imo toch van de speler af en niet van de modus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 18:04

^^0nMe

Got Babana's?

Classic mode is gewoon veel rapper en gestroomlijnder dan de full mode ook al laat je alle randzaken over aan je assistenten. Prima toevoeging, het enige wat ik echt begon te missen na 10+ seizoenen classic zijn de geavanceerdere trainingsopties (individueel en preferred moves).

Ik ben daarom na succesvolle seizoenen classic mode met Swansea en Southampton (aanraders!) begonnen aan een full mode game met een 'eigen' club in Nederland. Heb na Feyenoord, Sparta en Excelsior de 4e profclub van Rotterdam aangemaakt, genaamd Asian Football Club Roffadam. De eigenaar is een steenrijke zakenman uit China die hier is neergestreken om een soort lokale Chinatown FC groot te maken. Met de editor heb ik de proflicentie van Veendam (R.I.P.) overgenomen en qua stadiongrootte en achterban de instellingen van Excelsior aangehouden. Wel heb ik een hypermodern stadion met schuifdak/kunstgras en een geweldige jeugd/trainingsaccomodatie.

De bedoeling was om met een startbudget van 9 miljoen (blijkbaar de max in editor) de gehele club van 0 op te bouwen, maar na het starten van de game had ik slechts 3 miljoen in kas en was de eerste rip-off al een feit. Want mijn selectie en staff waren zeker geen 6 miljoen waard, sterker nog ik had een selectie met maar 2 spelers die op dat moment JL waardig waren (de rest had volgens de scout 1,5-2* CA). Dan maar shoppen met mijn miljoenen zou je denken, maar toen kwam ik achter een volgend probleem. Mijn clubreputatie had ik op de default waarde gelaten, maar in de praktijk betekende dat ik qua ranking lager stond dan amateurclubs als Ijsselmeervogels enz en ik werd inderdaad eruit geconcurreerd toen we streden om dezelfde transfervrije speler.... :D

De prognoses waren daarom erg bedroevend, AFC Roffadam was met odds die ik nog nooit had gezien de gedoodverfde degradatiekandidaat. Met veel pijn en moeite FC Twente weten te strikken als parentclub en een half dozijn hard werkende middenvelders gehuurd. Ook nog een betrouwbare doelman weten over te halen (Graafland, reservekeep van Fey) om voor mijn veredeld bierelftal te komen spelen. Desondanks was de selectie nog steeds amper beter dan de staartploegen.

Mijn eerste seizoen in de JL verliep spectaculair......want ik werd meteen kampioen door op de slotdag De Graafschap thuis te pakken en daarmee 1 punt speling te hebben. :) Bijna een wereldwonder, want Ik ben nog nooit met zo'n zootje ongeregeld kampioen geworden. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ik wel begon met 2 rappe spitsen (14 acc/pace) die vrij veel hebben gescoord aangezien ik elke match op de counter speelde. Daarnaast had ik een hardwerkende stopper van 3* die alleen kon springen/koppen, maar wel iedere wedstrijd een 8 haalde. Hij werd met 12x Motm en 8,2 avg aan het eind van het seizoen dan ook verkozen tot speler van het jaar terwijl zijn stats echt om te huilen waren.

Sowieso heb ik het idee dat centrale verdedigers veel te snel goede ratings halen itt middenvelders en spitsen. Heb 2 (in verhouding) wereldtalenten uit mijn jeugd nu die qua speltype overeenkomt met mijn stopper en die halen nu constant 7-8-9's. Overigens is mijn reputatie maar een heel klein beetje gestegen, ik ben van 0,5* naar 1* gestegen en er staan nog steeds 1-2 amateurclubs boven me wat betreft reputatie. Er wil nog steeds geen hond naar me toekomen, terwijl ik gewoon in de eredivisie voetbal komend seizoen...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermach
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-06 17:08
Postius schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:34:
Ik ben lekker bezig in engeland, 6de niveau. Met Harrogate! Eerste seizoen 3de, play-offs finale verloren helaas. 2de seizoen gaat ongeveer hetzelfde. Ik moet nog een goede run games hebben en dan kan ik nog 4 of 5de worden (play off plek voor promotie). Zit wel zwaar verlies te maken dit seizoen, enkele "aardige" talentjes weten te halen. Ben benieuwd waar mijn carriere me overal heen gaat brengen :) voorlopig zullen we wel in de kelder van het voetbal blijven maar das ook leuk. Monster regens halen wordt ook saai ;)
Grappig, ik speel met Hinckley United in dezelfde competitie en heb een zelfde verloop; eerste 2 seizoenen playoffs gehaald (2x 5e) en helaas niet gepromoveerd. Helaas zie ik in het 3e seizoen niet veel verbetering. Vrijwel onmogelijk om beetje fatsoenlijke spelers te halen laat staan vasthouden. Mijn team zat aan begin al in de schulden, daar ben ik nu uit maar 3.000 euro per maand salaris budget is niet echt super. Ben benieuwd naar je progressie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
^^0nMe schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:56:
Classic mode is gewoon veel rapper en gestroomlijnder dan de full mode ook al laat je alle randzaken over aan je assistenten. Prima toevoeging, het enige wat ik echt begon te missen na 10+ seizoenen classic zijn de geavanceerdere trainingsopties (individueel en preferred moves).

Ik ben daarom na succesvolle seizoenen classic mode met Swansea en Southampton (aanraders!) begonnen aan een full mode game met een 'eigen' club in Nederland. Heb na Feyenoord, Sparta en Excelsior de 4e profclub van Rotterdam aangemaakt, genaamd Asian Football Club Roffadam. De eigenaar is een steenrijke zakenman uit China die hier is neergestreken om een soort lokale Chinatown FC groot te maken. Met de editor heb ik de proflicentie van Veendam (R.I.P.) overgenomen en qua stadiongrootte en achterban de instellingen van Excelsior aangehouden. Wel heb ik een hypermodern stadion met schuifdak/kunstgras en een geweldige jeugd/trainingsaccomodatie.

De bedoeling was om met een startbudget van 9 miljoen (blijkbaar de max in editor) de gehele club van 0 op te bouwen, maar na het starten van de game had ik slechts 3 miljoen in kas en was de eerste rip-off al een feit. Want mijn selectie en staff waren zeker geen 6 miljoen waard, sterker nog ik had een selectie met maar 2 spelers die op dat moment JL waardig waren (de rest had volgens de scout 1,5-2* CA). Dan maar shoppen met mijn miljoenen zou je denken, maar toen kwam ik achter een volgend probleem. Mijn clubreputatie had ik op de default waarde gelaten, maar in de praktijk betekende dat ik qua ranking lager stond dan amateurclubs als Ijsselmeervogels enz en ik werd inderdaad eruit geconcurreerd toen we streden om dezelfde transfervrije speler.... :D

De prognoses waren daarom erg bedroevend, AFC Roffadam was met odds die ik nog nooit had gezien de gedoodverfde degradatiekandidaat. Met veel pijn en moeite FC Twente weten te strikken als parentclub en een half dozijn hard werkende middenvelders gehuurd. Ook nog een betrouwbare doelman weten over te halen (Graafland, reservekeep van Fey) om voor mijn veredeld bierelftal te komen spelen. Desondanks was de selectie nog steeds amper beter dan de staartploegen.

Mijn eerste seizoen in de JL verliep spectaculair......want ik werd meteen kampioen door op de slotdag De Graafschap thuis te pakken en daarmee 1 punt speling te hebben. :) Bijna een wereldwonder, want Ik ben nog nooit met zo'n zootje ongeregeld kampioen geworden. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ik wel begon met 2 rappe spitsen (14 acc/pace) die vrij veel hebben gescoord aangezien ik elke match op de counter speelde. Daarnaast had ik een hardwerkende stopper van 3* die alleen kon springen/koppen, maar wel iedere wedstrijd een 8 haalde. Hij werd met 12x Motm en 8,2 avg aan het eind van het seizoen dan ook verkozen tot speler van het jaar terwijl zijn stats echt om te huilen waren.

Sowieso heb ik het idee dat centrale verdedigers veel te snel goede ratings halen itt middenvelders en spitsen. Heb 2 (in verhouding) wereldtalenten uit mijn jeugd nu die qua speltype overeenkomt met mijn stopper en die halen nu constant 7-8-9's. Overigens is mijn reputatie maar een heel klein beetje gestegen, ik ben van 0,5* naar 1* gestegen en er staan nog steeds 1-2 amateurclubs boven me wat betreft reputatie. Er wil nog steeds geen hond naar me toekomen, terwijl ik gewoon in de eredivisie voetbal komend seizoen...
Haha grappig, ik heb precies hetzelfde gedaan, maar dan de club uit Capelle laten komen :+ Precies dezelfde problemen qua geld(max met reputatie), dit had ik echter opgelost door een lucratieve sponsordeal in te stellen(15 mil per jaar). Wel leuk spelen, ik ben na 7 seizoenen nu 2x kampioen geworden(en hard op weg naar de 3e). Al een paar supertalentjes gehad met die top jeugdopleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Laatst online: 25-02 14:13
Gister eindelijk gekocht, was 66% korting op Steam. Gisteravond wat in de weer geweest met logo's en facepacks enz en van de week maar een game beginnen. Ben benieuwd of het me weer zo kan bekoren als voorgaande delen :)

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

HamburgerHenk schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:44:
[...]

Haha grappig, ik heb precies hetzelfde gedaan, maar dan de club uit Capelle laten komen :+ Precies dezelfde problemen qua geld(max met reputatie), dit had ik echter opgelost door een lucratieve sponsordeal in te stellen(15 mil per jaar). Wel leuk spelen, ik ben na 7 seizoenen nu 2x kampioen geworden(en hard op weg naar de 3e). Al een paar supertalentjes gehad met die top jeugdopleiding.
Sponsordeal had ik helaas niet aan gedacht, maar ik had eigenlijk verwacht dat mijn rijke voorzitter elk jaar wel wat geld in de club zou stoppen. Tot nu toe geen enkele euro gezien, maar zijn club is dankzij promotie al wel meer waard dan die 9m euro, een echte zakenman dus. :D
Het enige waar ik mijn geld wel vrij makkelijk in kon steken was staff. Ik heb Van der Sar, Hasselbaink, Bruggink, Van Nistelrooy en nog een paar aan mijn club verbonden. Op zich is dat wel wat onrealistisch, maar dat komt wederom door reputatie. Ze zijn obscure, maar hebben qua trainersstats potentie om middenmoot of toppers te zijn. Ik loer nu ieder seizoen op ex-wereldtoppers die met pensioen gaan en leuke stats hebben. Zo heb ik Giuly al gestrikt voor komend seizoen met 19 atk coaching en 15 motivation.

Die jeugdopleiding is op papier wel leuk, maar in de praktijk bezorgt ie mij alleen maar kopzorgen. Ik begon dus al met 2 van die snelle spitsen, nu komen uit de jeugd weer 2 aardige talenten eruit voor de spitspositie. Weet niet precies waardoor het komt (waarschijnlijk rep), maar alle talenten die eruit komen heben €0,- als waarde, dus het zou zonde zijn om die te verkopen. Sowieso gaat er helemaal niemand weg als er letterlijk niemand wil komen die meekan op eredivisie of JL niveau, komend seizoen wordt ongelofelijk zwaar met mijn selectie.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Kijk, zo doe je dat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YuKcTz0EA1zjSmGsbjDmYCBD/full.jpg

Enige waar ik slecht scoorde was de Champions League, waar ik al in de eerste Knock Out ronde onderuit ging tegen Fiorentina (1-1 thuis, 3-1 verloren uit), met name doordat ik veel basisspelers kwijt was aan blessures en twee schorsingen.

Zo'n goed seizoen heb ik eigenlijk nog nooit gedraaid....

Mijn gehele first team selectie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JwryYLitd3vW1M8gcvkso7kS/full.jpg

Mijn absolute topscorer en één van mijn dragende spelers:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uZhXy0izVFLD81k7SZEJCvfU/full.jpg

Verder begint mijn jeugdopleiding zijn vruchten af te werpen, heb al een paar spelers door laten stromen (in de screenshot hierboven zijjn dat Joan, Barros, Zwimpfer, Jakobs, Schünemann, Van Der Meer en Pierini). En er zitten er nog 2-3 in de pijplijn qua doorstromen voor de komende 2 seizoenen.

Mijn 2 beste zelf opgeleide spelers:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2PsL5a8L9uskFth2nH7ifnkD/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7GBWYWy24rEvDRbi5wi75MBF/full.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ll2s3yWD9hoUILXOHFMk4VsU/full.jpg

Hallelujah, gezegend zij de heer....

Heb er 10 jaar voor moeten vechten, maar nu is het eindelijk zo ver. Mijn oude stadion was veel te klein (slechts 77.000 zitplaatsen), en had per seizoen 30+ sell-outs...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Je zou niet zeggen dat de sjeiks geld moeten lenen voor een stadion als ze even een zandeiland van een paar miljard uit hun mouwen schudden. ;) Kon je trouwens kiezen voor wel/geen kunstgras en dak?

Iemand het volgende trouwens meegemaakt?
Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/903250646062236200/775F57FE92FB96AE17A484D43DD7068F18189CE4/

Ik mag over een tijdje de bekerfinale spelen tegen mijn jeugdelftal, over competitievervalsing gesproken. >:)
Kan me herinneren dat in het echt Ajax ooit eens tegen haar eigen jeugdteam moest, maar dat was voor de kwart of halve finales.

Wel nogal veel geluk gehad met de loting. Mijn eerste elftal is alleen Ajax in de halve finale tegengekomen, terwijl mijn reserves vrij veel 'goedkope' eredivisieteams kreeg (NAC, Excelsior, Volendam). Alleen Heerenveen was lastig, maar die wonnen ze met 5-0. :X

Vraag me af wat er gebeurt als ik de bekerfinale expres laat lopen. Telt prijs wel/niet voor mijn prijzenlijst als ik/mijn assistent op de bank zit? Met 2 teams volgend seizoen de Europa League in? Met 1 team CL en ander team EL in?

Ook vraag ik me af hoeveel man er naar de Kuip toegaan. Het is weliswaar lekker dichtbij ( :+) maar mijn huidige stadion is slechts 13k met veel sellouts, dus hooguit iets van 20k eigen fans. Heerlijk, die finale in een half lege stadion met prijsgarantie...

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
^^0nMe schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:19:
Je zou niet zeggen dat de sjeiks geld moeten lenen voor een stadion als ze even een zandeiland van een paar miljard uit hun mouwen schudden. ;) Kon je trouwens kiezen voor wel/geen kunstgras en dak?
ManCity is geen eigendom meer van de sheik, een jaar of 5 ofzo geleden was er een board take-over door een locale businessman ;)

En nee, ik kon niets kiezen, ik kreeg dit bericht voor mijn neus, en dat was het :)

Nog een half seizoen, dan betrek ik het naar mij genoemde stadion :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

wildhagen schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:18:
[...]

ManCity is geen eigendom meer van de sheik, een jaar of 5 ofzo geleden was er een board take-over door een locale businessman ;)

En nee, ik kon niets kiezen, ik kreeg dit bericht voor mijn neus, en dat was het :)

Nog een half seizoen, dan betrek ik het naar mij genoemde stadion :)
Bizar, weet je nog voor hoeveel de club is overgenomen? Zal wel de lokale Mark Zuckerberg moeten zijn geweest, want ik denk dat de sjeiks irl bijna een miljard euro erin hebben gestoken. Bij mij was PSV na een paar jaar overgenomen voor 150 miljoen door een rijke fan en die pompt als een gek geld in de club. Ze zijn nu flink meer waard dan Ajax (€200m) en zetten het beleid van Brands gewoon voort. :P

Jammer dat je niks van het stadion kan aanpassen, dat mis ik toch een beetje van de oude Premier Manager series. Laatst nog een nieuwe versie langs zien komen, maar het is geen schim meer van het origineel qua simulatie.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:09

Player1S

Probably out in the dark

Denk niet dat zo'n sjeik z'n investering terug wil als ie op dit speeltje is uitgekeken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
^^0nMe schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:13:
[...]

Bizar, weet je nog voor hoeveel de club is overgenomen?
Niet precies meer, kan het in mijn news-archive ook niet meer terugvinden (te lang geleden waarschijnlijk), ik weet alleen dat het ergens in de 300 miljoen euro is geweest, maar of het nu 300 of 350 was, weet ik dus niet meer.

Had liever de sheik gehouden overigens, want die pompte continue tientallen miljoenen euro's in de club om de verliezen aan te vullen :P

De huidige chairman doet dat dus helaas niet. Gelukkig heb ik nu eindelijk mijn financien redelijk op orde. Maak nog niet echt veel winst, maar iig draai ik nu structureel zwarte cijfers.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

300m is relatief gezien wel een koopje voor een club die jaarlijks meedoet om de prijzen. Mijn eigenaar had ik ingesteld als rijke zakenman ala Abramovic, maar die heeft nog geen enkele euro in de club gestopt. Ik heb wel 17m op de bank dmv transfers, misschien ff kijken wat er gebeurd als ik het geld opmaak aan 1-2 vedettes.

Ik ben inmiddels aangekomen bij de bekerfinale tegen mijn reserves en heb even een save aangemaakt om te klooien. Enkele interessante feitjes:
  • Bij teamselectie spelers met ine vanwege 'in opponent team' :D
  • Assistent vertelt dat ie veel vertrouwen erin heeft dat we de beker winnen, ondertussen is hij de man aan het roer bij de reserves...
  • Heb mijn reserves de beker met 9-1 laten winnen, fans kunnen mijn bloed drinken maar mijn assistent is voor de fanclub een levende legende geworden.
  • De naam die op de beker komt is gewoon die van het eerste elftal, maar als je erop klikt, dan verwijst ie wel naar het reserveteam
  • De beker telt WEL voor mijn prijzenlijst, ik heb als manager nu 3x de beker 'gewonnen' :*) Voor doelstelling is het een ander verhaal, ook voor de bonussen van de spelers telt dit niet :P
  • Toeschouwersaantal in de bekerfinale was........................2100 fans, wat een schande daar gaat mijn geld
  • Helaas geen twee teams Europa in. Ik heb me ook geplaatst voor voorronde CL en sta alleen daarbij als ik kijk naar de seeds/coef voor CL en EL. Geen idee waar je zwart op wit kan zien welke teams geplaatst zijn voor Europa
Ook ontdekt dat 3 van mijn sterspelers straks gaan zeiken dat ze wegwillen. Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:09

Player1S

Probably out in the dark

En als je nu met het eerste de beker wint? Misschien dat dan de verliezend finalist toch mag?? :P

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
^^0nMe schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:51:
300m is relatief gezien wel een koopje voor een club die jaarlijks meedoet om de prijzen. Mijn eigenaar had ik ingesteld als rijke zakenman ala Abramovic, maar die heeft nog geen enkele euro in de club gestopt. Ik heb wel 17m op de bank dmv transfers, misschien ff kijken wat er gebeurd als ik het geld opmaak aan 1-2 vedettes.

Ik ben inmiddels aangekomen bij de bekerfinale tegen mijn reserves en heb even een save aangemaakt om te klooien. Enkele interessante feitjes:
  • Bij teamselectie spelers met ine vanwege 'in opponent team' :D
  • Assistent vertelt dat ie veel vertrouwen erin heeft dat we de beker winnen, ondertussen is hij de man aan het roer bij de reserves...
  • Heb mijn reserves de beker met 9-1 laten winnen, fans kunnen mijn bloed drinken maar mijn assistent is voor de fanclub een levende legende geworden.
  • De naam die op de beker komt is gewoon die van het eerste elftal, maar als je erop klikt, dan verwijst ie wel naar het reserveteam
  • De beker telt WEL voor mijn prijzenlijst, ik heb als manager nu 3x de beker 'gewonnen' :*) Voor doelstelling is het een ander verhaal, ook voor de bonussen van de spelers telt dit niet :P
  • Toeschouwersaantal in de bekerfinale was........................2100 fans, wat een schande daar gaat mijn geld
  • Helaas geen twee teams Europa in. Ik heb me ook geplaatst voor voorronde CL en sta alleen daarbij als ik kijk naar de seeds/coef voor CL en EL. Geen idee waar je zwart op wit kan zien welke teams geplaatst zijn voor Europa
Ook ontdekt dat 3 van mijn sterspelers straks gaan zeiken dat ze wegwillen. Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen.
Beloften en 2e teams kunnen niet Europa in.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste