Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-04 13:15
Mede-auteur:
  • Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:59

Ramon

Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen en discussies te voeren over Windows 8.

De Consumer Preview (verloopt op 15 januari 2013), de beta, van Windows 8 zag het levenslicht tijdens het Mobile World Congress in Barcelona op 29 februari 2012. Op 31 mei was het de beurt aan de Release Preview (verloopt op 16 januari 2013),Release Candidate.

Op 19 juli heeft Microsoft via het Windows Team Blog bekend gemaakt dat Windows 8 op 26 oktober te koop zal zijn.

Als laatste werd de RTM op 1 augustus aangekondigt en vanaf 15 augustus is deze als eerste te downloaden zijn via TechNet en MSDN.

Het is, vanzelfsprekend, niet toegestaan om in dit topic te vragen om illegale varianten/methoden om Windows 8 te verkrijgen.

Verder dien je je in dit topic gewoon aan de regeltjes van GoT te houden natuurlijk.

Windows 8 is in zowel een 32-bits als een 64-bits versie te downloaden. Voor de volledigheid : De RTM versie is dezelfde versie zoals die vanaf 26 oktober in de winkel te krijgen zal zijn.

Vanaf 15 augustus is Windows 8 via onderstaande links downloaden. Je dient voor zowel TechNet als MSDN te beschikken over een betaald abonnement en kunt dan vervolgens inloggen met je Microsoft Account:Online kopenVanaf 26 oktober zal de RTM versie ook beschikbaar zijn via de reguliere verkoopkanalen. Je zult hem dan ook via de Microsoft Store kunt downloaden.

Wat je je natuurlijk afvraagt is wat deze nieuwe Windows versie gaat kosten. Officieel zijn de prijzen nog niet bekend, maar als we oa. dit artikel op Nu.nl mogen geloven, dan zal je huidige versie van Windows (XP, Vista of 7) voor ongeveer 40 euro 29,99 euro te upgraden zijn naar Windows 8!

Zodra de officiele prijzen beschikbaar komen, dan zullen die vermeld worden.

Er zullen vier verschillende versies van Windows 8 beschikbaar komen, waarvan er maar twee echt als los product in de winkel verkrijgbaar zijn : Windows 8 en Windows 8 Pro. De overige twee producten zijn alleen verkrijgbaar in combinatie met hardware (Windows RT) of met een speciale licentieovereenkomst (Windows 8 Enterprise).

De versie van Windows 8 die waarschijnlijk het meest gekocht zal worden door consumenten is eenvoudigweg : Windows 8

Hier komt nog meer info over Windows 8

De versie die vooral geschikt is voor de zakelijke markt (en natuurlijk de Tweaker) is : Windows 8 Pro

Hier komt nog meer info over Windows 8 Pro

Deze versie van Windows 8 (ook wel Windows RT geheten) zal voorgeinstalleerd op ARM tablets worden geleverd. Het zal dan ook niet mogelijk zijn om deze versie los aan te schaffen.

Hier komt nog meer info over Windows RT

Deze versie van Windows 8 zal alleen beschikbaar zijn voor de zakelijke markt.

Hier komt nog meer info over Windows 8 Enterprise

Standaard is geen van de versies van Windows 8 voorzien van Windows Media Center. Via de Add Features to Windows 8 optie is het mogelijk om Windows Media Center toe te voegen.

Afbeeldingslocatie: http://got.zandbergenonline.nl/windows8_topic/got_windows8_windows8-mediacenter-toevoegen.pngWindows Media Center toevoegen

Op dit moment kun je (tijdelijk) *gratis* een product key voor het Windows 8 Media Center Pack aanvragen, zodat je deze feature kunt activeren in Windows 8 Pro. Klik hier om een product key aan te vragen (door overbelasting van de site kan het zijn dat de link niet werkt, probeer het later nog eens).

De een vind het verschrikkelijk, de ander houdt er van. De Windows 8 Interface, voorheen Metro Interface, is een vervanger voor het good old Start Menu wat al sinds Windows 95 (1995) aanwezig is in Windows. Met de komst van Windows 8 wordt er dus gebroken met een lange traditie.

De Windows 8 Interface kan vooral zorgen voor een enorme Windows 8 tablet verkoop. Ook op de desktop is het, na een periode van gewenning, best werkbaar...al zijn de meningen daar over verdeeld.

Afbeeldingslocatie: http://got.zandbergenonline.nl/windows8_topic/got_windows8_windows8-interface.png

Ja, je leest het goed..je kunt Windows 8 ook zelf installeren :+

Om Windows 8 te installeren kun je natuurlijk oldskool een dvdtje gaan branden, maar een echte Tweaker installeert natuurlijk al eeuwen geen OS meer vanaf een dvd. Om snel en eenvoudig je USB stick te voorzien download je even de Windows 7 USB DVD Download Tool of kijk je hier voor meer info over deze tool.

Upgraden vanaf de Release Preview

• Pak de ISO uit.
• Open in de map Sources het bestand cversion.ini
code:
1
2
3
[HostBuild]
MinClient=8508.0
MinServer=8508.0

• Wijzig de waarde MinClient=8508.0 naar een die lager is dan de RC (8400) dus bijv.MinClient=8300.0 en sla het bestand op.
• Start nu Setup.exe en kies voor Upgrade.

Natuurlijk is dit topic je belangrijkste bron voor Windows 8 ervaringen :+, maar natuurlijk zijn er ook andere zeer interesante bronnen waar je info over Windows 8 kunt vinden.

Je bent natuurlijk al enorm onder de indruk van Windows 8, maar eh...plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden!

Afbeeldingslocatie: http://got.zandbergenonline.nl/windows8_topic/got_windows8_sub_v2_windows8-desktop.pngWindows 8 Desktop

Afbeeldingslocatie: http://got.zandbergenonline.nl/windows8_topic/got_windows8_sub_v2_windows8-store.pngWindows 8 Store

Er worden in dit topic vaak dezelfde vragen gesteld, om nu te voorkomen dat deze vragen keer op keer beantwoord moeten worden, maken we gebruik van een FAQ. Oa. Ramon zal deze FAQ voorzien van de meest gestelde vragen:

Kan ik ook een andere taal toevoegen in Windows 8?
Ja, dat kan! Kijk hier voor de uitleg.

Hoe sluit ik Metro applicaties af?
[i]Als eerste, Metro Apps worden gesuspend als ze niet in gebruik zijn en eten dus geen processortijd, maar wel geheugen. Dit geheugen wordt vanzelf vrijgegeven als er geheugen nodig is, dus eigenlijk is er geen noodzaak om Metro applicaties af te sluiten. Mocht je dat toch willen, dan zijn er diverse manieren om dit te doen:

[list]
• Het ouderwetse drukken op Alt+F4
• Rechtermuisknop op de app in het multitaskmenu van de Modern UI: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1f86P.png
• Het naar beneden slepen van de app. Kan zowel vanaf bovenaan de app, of vanuit het multitaskmenu.
• Via de taskmanager.
[/list]

Ik ben een power-user en wil snel bij alle systeem-instellingen komen. Hoe doe ik dat?
In eerste instantie lijkt het dat MS in Windows 8 alle systeem-settings ver weg heeft verstopt. Om dat te compenseren hebben ze een nieuw poweruser-menu toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y2a1f.png
Deze bereik je door:
[list]
• Winkey+X te drukken, of
• Met de muis naar linksonder te gaan en rechtermuisknop te drukken.
[/list]

Hoe zet ik mijn Windows 8 PC uit?
Waarschijnlijk in een poging om de kritiek over "Op start drukken om af te sluiten, wat dom!" te ontlopen, heeft MS het afsluiten verplaatst naar de Settings Charm.

Met de muis gaat dat zo:
[video]YouTube: Windows 8 shutdown]

De UpgradeAssistent geeft aan dat mijn PC geen Secure boot (beveiligd opstarten) ondersteunt. Is dat erg?
Kort antwoord: Nee, dat is niet erg.

Lang antwoord: In Windows 8 heeft Microsoft support ingebouwd voor Secure Boot. Secure Boot is een technologie die in veel nieuwe(re) PC's met een UEFI bios zit ingebouwd en er voor zorgt dat het hele proces van booten van een OS beveiligd kan worden. Windows wordt hier dus veiliger door. Maar zonder Secure Boot ben je niet ineens vatbaar voor allerlei malware ofzo, dus het is geen probleem om Windows 8 te installeren zonder Secure Boot (omdat je het niet hebt OF omdat je het uitgeschakeld hebt staan, want dat kan ook).

Hoe kan ik mijn gesynchroniseerde instellingen verwijderen van uit m'n Microsoft Account?
Als je een Microsoft Account gekoppeld hebt aan je Windows 8 gebruikersnaam, dan worden een groot aantal instellingen gesynchroniseerd naar je SkyDrive. Deze synchronisatie zorgt ervoor dat de instellingen op alle Windows 8 devices, waar je met het betreffende Microsoft Account op aanlogt, gelijk zijn. Mocht je deze instellingen nu willen verwijderen, volg dan deze link en volg de instructies.

Created by TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

[ Voor 255% gewijzigd door TheVMaster op 13-12-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Whoehoehoe, nog maar een paar uurtjes en dan komt de RTM!!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 15-08-2012 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-04 18:48
Alhoewel ik nog steeds op XP zit (mijn hardware kan geen vista/7 draaien) volg ik dit topic al geruime tijd en het valt me op dat er vooral over de nieuwe afwijkende interface wordt gediscussieerd. Terwijl ik meer geïnteresseerd ben in zaken die onder de motorkap zijn opgepakt, zoals de DLL-HELL en het Hades effect . Het Hades effect is het vervuilen van Windows waardoor je regelmatig het OS opnieuw moet installeren. Dit zo middels software virtualisatie grotendeels opgelost kunnen worden.

[ Voor 0% gewijzigd door pandit op 15-08-2012 00:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:35

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik draai nog steeds de CP maar er zijn nog wel wat dingetjes die verbeterd kunnen worden, ben benieuwd of de rtm veel beter is.

en upgrade CP->RTM is zeker niet mogelijk of toch wel?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pandit schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 00:26:
Alhoewel ik nog steeds op XP zit (mijn hardware kan geen vista/7 draaien) volg ik dit topic al geruime tijd en het valt me op dat er vooral over de nieuwe afwijkende interface wordt gediscussieerd. Terwijl ik meer interesseert ben in zaken die onder de motorkap zijn opgepakt, zoals de DLL-HELL en het Hades effect . Het Hades effect is het vervuilen van windows waardoor je regelmatig het OS opnieuw moet installeren. Dit zo middels software virtualisatie grotendeels opgelost kunnen worden.
Daar heb je een enorm goed punt! De bekende DLL-Hell is volgens mij na Windows XP behoorlijk opgelost. Ook het Hades effect zoals jij dat noemd herken ik niet bij gebruik van Windows 7 (en 8).
mrc4nl schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 00:28:
ik draai nog steeds de CP maar er zijn nog wel wat dingetjes die verbeterd kunnen worden, ben benieuwd of de rtm veel beter is.

Helaas is dat niet mogelijk, althans ik kreeg het niet voor elkaar....

[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 15-08-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc4nl schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 00:28:

Nee, enkel de Release Preview kan worden geüpdate naar Windows 8 RTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Loller1 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 00:32:
[...]

ok en hoe lang is de rtm geldig?
de consumer preview van mij is geldig tot 16 jan 2013
(ik kan het googelen eigen inzet enzo, maar het zou iig handig in als het in de ts staat vermeld)

ook jammer dat ik geen msdn account heb en dus naar alternatieven moet gaan zoeken,
maar das geen probleem 8)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc4nl schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 00:46:
[...]

ok en hoe lang is de rtm geldig?
de consumer preview van mij is geldig tot 16 jan 2013
(ik kan het googelen eigen inzet enzo, maar het zou iig handig in als het in de ts staat vermeld)

ook jammer dat ik geen msdn account heb en dus naar alternatieven moet gaan zoeken,
maar das geen probleem 8)
Eh....de RTM = gewoon de versie die ook in de winkel ligt. Overigens kan ik niet begrijpen waarom je hem niet gewoon koopt. Verwachting is dat hij voor 39 euro in de winkel komt te liggen...dussuh....waarom voor 40 euri een boek risico lopen op rootkits, mallware..etc.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:46
39 euro voor Windows? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

TheVMaster schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 00:54:
[...]

Eh....de RTM = gewoon de versie die ook in de winkel ligt. Overigens kan ik niet begrijpen waarom je hem niet gewoon koopt. Verwachting is dat hij voor 39 euro in de winkel komt te liggen...dussuh....waarom voor 40 euri een boek risico lopen op rootkits, mallware..etc.. :)
ow ik dacht dat rtm de laatste fase was, (voor de release)
dan laat ik die download maar zitten :P

ben niet helemaal wakker meer zo laat op de avond

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiguan schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 00:55:
39 euro voor Windows? Heb ik iets gemist?
Ja, je kunt je huidige Windows versie voor 40 USD upgraden naar Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 20:39
Weet iemand of Windows 8 Ook sneller zal gaan met games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

mprkooij schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 01:22:
Weet iemand of Windows 8 Ook sneller zal gaan met games?
Pssst, de RTM is sinds vandaag beschikbaar. We weten het dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Anoniem: 614 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 01:25:
[...]

Pssst, de RTM is sinds vandaag beschikbaar. We weten het dus nog niet.
klopt, maar ik zou raar staan te kijken als de winst >4% zou zijn.
win 8 heeft directx11.1
win7 had 11.0 (geen idee over updates)
van 11.0 naar 11.1 is geen major update, dus niet zoals bij win vista met dx10.
en verder zijn de optimalisaties vooral afhankelijk van drivers. en niet van windows.

maar ik moet je gelijk geven, zeker zijn kunnen we niet,

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*Update* : Heb even prijzen, basic info over versies en media center toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 00:31:
[...]

Daar heb je een enorm goed punt! De bekende DLL-Hell is volgens mij na Windows XP behoorlijk opgelost. Ook het Hades effect zoals jij dat noemd herken ik niet bij gebruik van Windows 7 (en 8).
Dus software wordt VOLLEDIG gedeinstalleerd tegenwoordig? Ik herinstalleerde vroegah om de zoveel tijd Windows omdat er altijd crap achter bleef maar dat hoeft dus voortaan niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Loller1 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 00:32:
[...]

Ik heb sinds Windows 95 echt nog nooit een update gedaan, herinstallatie van OS + programma's ging altijd sneller plus dat je gegarandeerd geen achtergebleven rotzooi van gedeinstalleerde programma's overhoudt.

[ Voor 13% gewijzigd door Slashdotter op 15-08-2012 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-04 12:14
Slashdotter schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 02:05:
[...]

Dus software wordt VOLLEDIG gedeinstalleerd tegenwoordig? Ik herinstalleerde vroegah om de zoveel tijd Windows omdat er altijd crap achter bleef maar dat hoeft dus voortaan niet meer?
Er blijft soms wel nog crap over hoor, maar dat kan je gemakkelijk wissen via http://www.piriform.com/ccleaner of http://www.tune-up.com/ Met die laatste software suite kan je een automatische cleanup instellen zelfs.
Elke week wordt bij mij het register opgekuist en nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:05

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Een nieuwe installatie doe ik eigenlijk alleen bij significante hardware wijzigingen. Een installatie gaat makkelijk een paar jaar mee.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slashdotter schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 02:05:
[...] Dus software wordt VOLLEDIG gedeinstalleerd tegenwoordig? Ik herinstalleerde vroegah om de zoveel tijd Windows omdat er altijd crap achter bleef maar dat hoeft dus voortaan niet meer?
Sinds Windows 7 merk ik zelf iig dat ik vrij weinig last heb van software die niet helemaal goed verwijderd. Waar Windows XP merkbaar trager werd na verloop van tijd heb ik dat zelf nog niet bij Windows 7 mogen meemaken. Bij Vista overigens wel.
Het beste wat je IMO kan doen is gewoon niet telkens software installeren en dan weer verwijderen. Dat voorkomt een hoop problemen.
Onder windows 8 heb je tevens verschillende opties erbij gekregen om je installatie weer te 'fixen'. Zo kan je Windows instellingen terug laten zetten naar default of heel Windows terugzetten incl. bestanden na vlak post-installatie. Dat scheelt iig in het opnieuw installeren van Windows al zal je bij vooral die laatste optie wel alle software moeten herinstalleren.

Overigens is dit niet iets unieks aan Windows. Ook op de macbook van mijn vriendin zie je dat na verloop van tijd dat ding traag wordt. Zelfs al heeft ze al een jaar niets geinstalleerd wordt dat ding nog steeds trager. Mijn fedora (linux) installaties worden na verloop van tijd ook trager als ik niet een opschoonactie opzet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag Technet maar in de gaten houden, wanneer Windows 8 beschikbaar komt.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het gewoon rond 15:00 even in de gaten houden denk ik...dan is het rond 9:00 in Seattle, dan zijn ze daar ook weer aan 't werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51
Nu we uit de illusie zijn dat om 9 uur de MSDN-downloads geupdate zouden worden: ik zie in de topic start, en ook in de discussies van het vorige topic, dat die Window 8 Interface (dus dat scherm met die tiles en de horizontale scrollbar) als een vervanger gezien wordt van het start menu. Ik zou echter zeggen dat het een vervanger is van de oude desktop.

In de oude desktop had je een pane waar je wat icoontjes kon neerzetten, en wat meer dynamische dingetjes in de vorm van gadgets/widgets. Dit komt mijns inziens heel erg overeen met die Windows 8 Interface, de grote tiles (calendar, mail, weather) zijn vrijwel identiek aan gadgets, de kleine tiles zijn nagenoeg gelijk aan de icoontjes op de desktop.

De analogie met het start menu zie ik niet zo heel erg, bij All Programs is gekozen voor een hele andere user interface, namelijk een boomstructuur waarbij je dus op het hoogste niveau een overzicht krijgt van alle globale programmatuur (ok, dit is een beetje vergelijkbaar met de 'tile groups' of hoe dat ook heet, maar in de oude desktop kun je ook 'groepjes' van iconen maken), en dan de niveaus kunt uitklappen totdat je bij jouw applicatie aangekomen bent. Die Windows 8 Interface, net als de oude desktop, is een compleet platgeslagen view.

Dus vanuit de interface gezien, waarom zou het een vervanger van het start menu zijn, en niet van de desktop? Komt dat omdat het klassieke startmenu eruit gesloopt is, en het daarom wel logisch lijkt dat die nieuwe interface het zal vervangen? Of mis ik gewoon compleet iets, bijv. dat je in die Windows 8 Interface ook meerdere niveaus kan aanbrengen :?

[ Voor 8% gewijzigd door sewer op 15-08-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 16:55
Ben ik de enige die in die mooie Metro Remote Desktop App geen bestanden kan copy pasten of de TS-client drives verbonden ziet?

Zo maken ze het wel weer lastig om over te schakelen. Nog erger is dat de mmc snap-in van de windows server management tools het in windows 8 ineens niet meer doet

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-04 15:12

Damian

Insane Obtrusion

20ste maar eens kijken of ie in onze MAPS zit, weet nog niet of we hier over gaan op de zaak :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sewer schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:17:
Nu we uit de illusie zijn dat om 9 uur de MSDN-downloads geupdate zouden worden: ik zie in de topic start, en ook in de discussies van het vorige topic, dat die Window 8 Interface (dus dat scherm met die tiles en de horizontale scrollbar) als een vervanger gezien wordt van het start menu. Ik zou echter zeggen dat het een vervanger is van de oude desktop.

In de oude desktop had je een pane waar je wat icoontjes kon neerzetten, en wat meer dynamische dingetjes in de vorm van gadgets/widgets. Dit komt mijns inziens heel erg overeen met die Windows 8 Interface, de grote tiles (calendar, mail, weather) zijn vrijwel identiek aan gadgets, de kleine tiles zijn nagenoeg gelijk aan de icoontjes op de desktop.

De analogie met het start menu zie ik niet zo heel erg, bij All Programs is gekozen voor een hele andere user interface, namelijk een boomstructuur waarbij je dus op het hoogste niveau een overzicht krijgt van alle globale programmatuur (ok, dit is een beetje vergelijkbaar met de 'tile groups' of hoe dat ook heet, maar in de oude desktop kun je ook 'groepjes' van iconen maken), en dan de niveaus kunt uitklappen totdat je bij jouw applicatie aangekomen bent. Die Windows 8 Interface, net als de oude desktop, is een compleet platgeslagen view.

Dus vanuit de interface gezien, waarom zou het een vervanger van het start menu zijn, en niet van de desktop? Komt dat omdat het klassieke startmenu eruit gesloopt is, en het daarom wel logisch lijkt dat die nieuwe interface het zal vervangen? Of mis ik gewoon compleet iets, bijv. dat je in die Windows 8 Interface ook meerdere niveaus kan aanbrengen :?
Volgens mij heeft Microsoft het ook over de Windows 8 interface en niet over de vervanger van het Start Menu, in die heb je dus gelijk. Het is natuurlijk wel zo dat je op je start scherm de snelkopelingen/tiles van je applicaties vind, dus ik snap dan de vergelijking met het Start Menu ook wel.

De Desktop is eigenlijk gedegradeerd tot een App op je Start Scherm dus in die zin zou je dan het start scherm (lees : Windows 8 Interface) ook niet meer mogen zien als een start menu (wat weer onderdeel uitmaakte van de desktop).

Ehh..het is natuurlijk wel gewoon makkelijker uit te leggen naar een eindgebruiker : Die interface met tiles, dat is de vervanger van het start menu. Dan snappen ze gelijk, hoop ik, dat ze daar hun applicaties kunnen vinden... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zornar
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-01 00:27
Goede morgen mede-tweakers,

Ik heb een vraagje, ik heb via mijn school een MSDN account, e5onthehub.
Word de rtm versie daar ook gewoon voor beschikbaar? Ik begin nu namelijk te twijfelen
aangezien ik niet ermee kan inloggen op MSDN: Homepage MSDN

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 15:31
Ben vooral benieuwd naar de mogelijkheden om een aantal zaken uit te schakelen via GPO. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan de Windows Store, Xbox live app, maar vooral Skydrive.
Als systeembeheerder zit ik er niet op te wachten dat mijn users hun werkdocumenten uploaden op Skydrive. Daar hebben we een fileserver voor...
Zornar schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:30:

Word de rtm versie daar ook gewoon voor beschikbaar? Ik begin nu namelijk te twijfelen

Onthehub is geen MSDN account, maar een Dreamspark account. Ik zou er dan ook maar niet vanuit gaan dat hij daar vandaag ook al staat.

[ Voor 47% gewijzigd door Schumaster op 15-08-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-04 13:06
Zornar schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:30:

Volgens de blog van MSDN.com zou ook met een Dreamspark account de RTM versie van Windows 8 vandaag te downloaden moeten zijn.
August 15th: Developers will be able to download the final version of Windows 8 via your MSDN subscriptions and DreamSpark Premium

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Laatst online: 07-04 21:37
Schumaster schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:44:
Ben vooral benieuwd naar de mogelijkheden om een aantal zaken uit te schakelen via GPO. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan de Windows Store, Xbox live app, maar vooral Skydrive.
Als systeembeheerder zit ik er niet op te wachten dat mijn users hun werkdocumenten uploaden op Skydrive. Daar hebben we een fileserver voor...

[...]

Onthehub is geen MSDN account, maar een Dreamspark account. Ik zou er dan ook maar niet vanuit gaan dat hij daar vandaag ook al staat.
Er is ook Skydrive pro trouwens. Files worden dan op sharepoint gezet als ik het goed begrepen heb :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schumaster schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:44:

[...]
Je kunt inderdaad via GPO's een aantal zaken (waaronder de store) disablen. Ik mag aannemen dat je ook, net als met de 'default' games etc. in Windows 7 je gewoon met GPO's apps kunt disablen of verwijderen.

Maar eh....voor zakelijke documenten heb je toch gewoon SkyDrive Pro (lees: Sharepoint on-premise storage)? :+ Ik denk dat vooral voor mobiele werkplekken een enorm goede oplossing kan zijn, ipv het 'ouderwets' files opslaan op een share.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Laatst online: 07-04 21:37
TheVMaster schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:13:
[...]

Je kunt inderdaad via GPO's een aantal zaken (waaronder de store) disablen. Ik mag aannemen dat je ook, net als met de 'default' games etc. in Windows 7 je gewoon met GPO's apps kunt disablen of verwijderen.

Maar eh....voor zakelijke documenten heb je toch gewoon SkyDrive Pro (lees: Sharepoint on-premise storage)? :+ Ik denk dat vooral voor mobiele werkplekken een enorm goede oplossing kan zijn, ipv het 'ouderwets' files opslaan op een share.... O-)
Klopt inderdaad dat je nieuwe apps (appx) kunt disablen. Verder zoals gezegd inderdaad ofwel skydrive pro, maar ik kan me voorstellen dat ook het gebruik van de file share (via DirectAccess) fijn is als gebruikers hieraan gewend zijn.

Verder is het opvoeden van gebruikers natuurlijk heel belangrijk. Men kan files ook via mail, dropbox, andere oplossingen online zetten. Ook zonder client op de lokale machine.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
TheVMaster schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:13:
[...]

Maar op deze manier verplicht Microsoft mij tot het gebruiken van een sharepoint server. Of dat handig is of niet laat ik in het midden(dit moet ik nog uitgebreid testen, maar staat op de planning), maar ik hou niet zo van dit soort verplichtingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schumaster schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:33:
[...]

Maar op deze manier verplicht Microsoft mij tot het gebruiken van een sharepoint server. Of dat handig is of niet laat ik in het midden(dit moet ik nog uitgebreid testen, maar staat op de planning), maar ik hou niet zo van dit soort verplichtingen...
Hahaha tja zo kun je het ook uitleggen. Ik zie bij klanten eigenlijk altijd wel een sharepoint omgeving. En de 'problemen' die je vaak met mobiele werkers hebt, tja..die los je met een 'sync' methode als die van SkyDrive (Pro) natuurlijk wel op. DirectAccess is ook een goeie, maar toch lijkt in de praktijk dat die in ieder geval tot nu toe erg weinig wordt gebruikt..

Al verwacht ik dat dat mogelijk met de komst van Windows Server 2012 gaat veranderen..want de eisen die worden gesteld voor DirectAccess zijn best wel gewijzigd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:55
TheVMaster schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:55:
Ik zou het gewoon rond 15:00 even in de gaten houden denk ik...dan is het rond 9:00 in Seattle, dan zijn ze daar ook weer aan 't werk :+
Hoorde via Twitter van Mary Jo Foley dat Windows 7 indertijd om 1:00PM ET beschikbaar was. Dit komt overeen met 19:00 NL tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
TheVMaster schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:51:
[...]
Hahaha tja zo kun je het ook uitleggen. Ik zie bij klanten eigenlijk altijd wel een sharepoint omgeving. En de 'problemen' die je vaak met mobiele werkers hebt, tja..die los je met een 'sync' methode als die van SkyDrive (Pro) natuurlijk wel op. DirectAccess is ook een goeie, maar toch lijkt in de praktijk dat die in ieder geval tot nu toe erg weinig wordt gebruikt..

Al verwacht ik dat dat mogelijk met de komst van Windows Server 2012 gaat veranderen..want de eisen die worden gesteld voor DirectAccess zijn best wel gewijzigd :+
Zit hier nog niet zo lang en zo is het opgezet door de vorige beheerder. Volgend jaar gaat alles over naar Server2012, en dan zal ik wellicht toch Sharepoint op gaan zetten. Voor tot die tijd vind ik het eigenlijk wel prima zo. Staan nog 3 werkstations met Windows7 klaar op spare(ong 50 users totaal), dus voorlopig zal er hier toch nog geen Windows 8 verschijnen(behalve voor testwerkzaamheden).

Maar ook het overal in moeten loggen met een Microsoft account vind ik mateloos irritant. Op dit moment ben ik in elk geval nog lang niet overtuigd van Windows 8.

Máár, eerlijk is eerlijk, dat was ik ook niet direct van Vista, en daar heb ik tot de komst van Windows 7 alsnog prima op kunnen werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

Lijkt er op dat ik last heb van een bug onder W8 waardoor een ander os op mijn pc last van heeft .
Heb nu een setup met W7 op ssd en XP en W8 dualboot op een andere ssd . Als ik boot van W8 met de W7 ssd erin gepluged en daarna afsluit gebeurt er iets met de W7 ssd :9~
Dan koppel ik de de XP en W8 ssd los , waarna W7 niet meer boot , en die staat buiten de dual boot van de ander ssd , op dat moment kan ik opstartherstel uitvoeren over W7 waarna die volumefouten vond . Heb het al een paar keer gehad met W8 .Als ik met XP boot heeft W7 er geen last van :)

het was even moeilijk om de oorzaak te vinden . Maar het is makkelijk te reproduceren .
Overgens is de ATK ACPI utilitie van asus borden onder w8 uit 2004 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Anoniem: 269504 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:02:
Lijkt er op dat ik last heb van een bug onder W8 waardoor een ander os op mijn pc last van heeft .
Heb nu een setup met W7 op ssd en XP en W8 dualboot op een andere ssd . Als ik boot van W8 met de W7 ssd erin gepluged en daarna afsluit gebeurt er iets met de W7 ssd :9~
Dan koppel ik de de XP en W8 ssd los , waarna W7 niet meer boot , en die staat buiten de dual boot van de ander ssd , op dat moment kan ik opstartherstel uitvoeren over W7 waarna die volumefouten vond . Heb het al een paar keer gehad met W8 .Als ik met XP boot heeft W7 er geen last van :)

het was even moeilijk om de oorzaak te vinden . Maar het is makkelijk te reproduceren .
Misschien dat het te maken heeft met "Turn on fast startup"? Ik heb inderdaad ook wat problemen gehad met mijn W8 dualboot destijds. De optie kun je vinden via Win-x -> "Power Options" -> "Choose what the power buttons do" en dan onder "Shutdown settings".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
falconxp schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:54:
[...]

Hoorde via Twitter van Mary Jo Foley dat Windows 7 indertijd om 1:00PM ET beschikbaar was. Dit komt overeen met 19:00 NL tijd. :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QHsfx.gif

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Anoniem: 269504 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:02:

Misschien een stomme suggestie, maar heb je eerst Windows 8 geinstalleerd? Dan staat volgens mij die 'System Reserved' partitie van 100 MB op die windows 8 SSD, en dan booten de andere OS'en ook niet meer als je die gaat loskoppelen.

Maar er zal vast iets anders aan de hand zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

sewer schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:53:
[...]

Misschien een stomme suggestie, maar heb je eerst Windows 8 geinstalleerd? Dan staat volgens mij die 'System Reserved' partitie van 100 MB op die windows 8 SSD, en dan booten de andere OS'en ook niet meer als je die gaat loskoppelen.

Maar er zal vast iets anders aan de hand zijn :P
Denk dat het met de RST driver te maken heeft versie 11.5.2.1001 WHQL , dat is niet de standaard MS driver . Kan geen rolback driver uitvoeren en downgraden naar een lagere versie gaat ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Is de MSDN versie een goede versie om direct te installeren? Ik lees dat sommige mensen liever wachten totdat hij in de winkel ligt. Dit maakt echter toch geen verschil? De MSDN versie is toch gewoon volledig :O.

Anyway, ik heb via mijn hogeschool een MSDN Academic Alliance (MSDN AA) account. Komt hij daar ook gewoon op te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ja, klopt en ja (denk ik) :+

[ Voor 14% gewijzigd door sewer op 15-08-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-03 20:42
De MSDN versie is de RTM versie, die word dus ook verstuurd naar OEMS.

Mocht de retail versie iets anders zijn dan zal dit met Windows Update alsnog worden recht getrokken.

Het is in iedergeval geen pre-release versie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:08
Hmmm, windows 8 bevalt me eigenlijk best aardig... Heb het nu draaien op een netbookje (wel 1366x768 res) en dat gaat aardig soepel.

Maar iemand enig idee hoe ik alle tijdweergaven op 24hr formaat kan krijgen ipv AM/PM? Heb in control panel via change date, time or number formats al het formaat aangepast naar HH:mm( :ss) maar dit zie ik niet terug in de tiles en daarbij behorende apps.

Als ik bijvoorbeeld naar de weather tile of calendar tile ga (en open) is het alsnog AM/PM. Ook zag ik in de administrative tab bij de region settings een optie staan om je international settings naar het welcome scherm, system accounts, etc te kopieren dus dat geprobeerd maar ook dat is geen succes.

System locale staat ook op NL... Iemand tips? Is dit uberhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Het enige verschil tussen de MSDN-RTM en de versie in de winkel, zal de licentie zijn.
De MSDN mag je alleen gebruiken voor test-doeleinden (en dus maximaal een x aantal dagen). Maar ik geloof niet dat iemand ooit een MSDN licentie heeft gezien, die expired was. Dus ik geloof niet dat MSDN licenties verlopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je die RTM ook downloaden met een Dreamspark account? (ofwel zo'n studenten account)?

Zijn er mensen met een dreamspark account die ook niet op de site kunnen komen na inloggen maar een runtime error krijgen? Heb het in alle browsers hier :(

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Martinspire schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:20:
Kun je die RTM ook downloaden met een Dreamspark account? (ofwel zo'n studenten account)?

Zijn er mensen met een dreamspark account die ook niet op de site kunnen komen na inloggen maar een runtime error krijgen? Heb het in alle browsers hier :(
Je kan hem downloaden als je Dreamspark Premium hebt!

Ik weet niet of je die hebt maar anders kan je hem gewoon ook downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Martinspire schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:20:

Lees even een paar berichten terug, daar heb ik het antwoord op je eerste vraag al gegeven ;)

En mijn Dreamspark account werkt zonder problemen, geen runtime errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G-Meister schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:24:
[...]

Lees even een paar berichten terug, daar heb ik het antwoord op je eerste vraag al gegeven ;)

En mijn Dreamspark account werkt zonder problemen, geen runtime errors.
Hmm, als ik inlog (in welke browser dan ook) krijg ik:
Server Error in '/' Application.
Runtime Error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04 08:32
Ik kan atm helemaal niet op mijn Dreamspark Premium site komen -_-'

Dus misschien dat ze aan het updaten zijn ?

[ Voor 25% gewijzigd door tomdabom op 15-08-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Ik denk dat we een beetje offtopic gaan. Maar ik heb net als Zornar een account via e5.onthehub.com, dus ik log niet in op dreamspark.com. Misschien dat daar het verschil zit?

Gebruik overigens de laatste versie van Firefox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomdabom schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:31:
Ik kan atm helemaal niet op mijn Dreamspark Premium site komen -_-'

Dus misschien dat ze aan het updaten zijn ?
Dat is natuurlijk nog lastiger. Heb ondertussen mijn probleem opgelost door via surfnet even mn key op te zoeken en een nieuwe account hiermee aan te maken. Blijkbaar vond ie het niet fijn om mijn microsoft account en dreamspark account op hetzelfde adres te hebben zonder de koppeling daarvoor gemaakt te hebben. Naja, het werkt nu dus ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Mensen blijven we ff on-topic, dat wil zeggen WINDOWS 8 en geen geouwehoer over msdn/technet/dreamspark issues svp!

Dank u...

[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 15-08-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Was server 2012 ook meteen aan de beurt overigens (alle versies) of alleen W8 en VS2012? Ik wil graag mijn Hyper-V en R2 standard ook proberen om te zetten naar de W8 core. En de nieuwe server Manager op W8 uitproberen uiteraard. Kijken of het mij van de desktop kan weg houden.

Weet iemand overigens of de server manager in de store komt of weer als apparte download?

Dat zou ik wel erg fijn vinden als de store daar ook voor gebruikt kan worden. Af en toe moet je toch wel heel MS afstruinen naar bepaalde downloads (om maar te zwijgen als je een oudere versie vind dan je hoopte, niet een link naar nieuwere versies).

En als VS uit de store kan komen, zou het ook fijn zijn als de SP's daar ook komen, ik snap nog steeds niet waarom 2010 SP1 niet makkelijk te downloaden is via MS update ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Kom op, het is werktijd nu in Seattle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 22:20
Yep, hij staat er......F5-en mensen!!

Have fun with Windows 8 :D

Edit: Sorry, kon het niet laten, lol

[ Voor 59% gewijzigd door Pedr0 op 15-08-2012 15:27 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Vraag mij af hoeveel Windows 8-gebruikers daadwerkelijk de touch-interface gebruiken op hun pc/laptop en hoeveel zich beperken tot de desktop. Misschien een leuk idee om daar nu een poll over te houden en dan over een half jaar nog eens. Tot dusver zit ik alleen in de desktop. Metro gebruik ik alleen als veredeld startscherm; Metro-apps boeien mij in het geheel niet.

Kunnen we trouwens Metro niet gewoon Metro blijven noemen trouwens? Gewoon als codenaam omdat die zo makkelijk is. Of desnoods TIFKAM maar dat vind ik eigenlijk veel te hip. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465954

Pedr0 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:09:

Op Technet zie ik m nog niet staan.
Heb je Technet of MSDN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 22:47

Res-q

Redder in nood?

Op MSDN zie ik m ook nog niet staan :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Pedr0 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:09:

Edit: Sorry, kon het niet laten, lol
Via mijn MSDN subscription zie ik nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Anoniem: 55563 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:11:
Kunnen we trouwens Metro niet gewoon Metro blijven noemen trouwens? Gewoon als codenaam omdat die zo makkelijk is. Of desnoods TIFKAM maar dat vind ik eigenlijk veel te hip. :p
Ik blijf het gewoon Metro noemen, en als iemand mij een lawsuit wil sturen dan moeten ze dat zeker doen. Dan voeg ik er wel last light aan toe of 2033.

TIFKAM vind ik ook wel een goed idee maar het spreekt zo waardeloos uit.

Of we noemen het gewoon Afbeeldingslocatie: http://betanews.com/wp-content/uploads/2012/02/Windows-8-logo-300x300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Op Technet staat Windows 8 RTM er bij mij ook nog niet op.

@Pedr0 jaja... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door MdBruin op 15-08-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

zal ik maar een apart topic openen voor installatie/downloadproblemen voor win8 RTM?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc4nl schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:30:
zal ik maar een apart topic openen voor installatie/downloadproblemen voor win8 RTM?
Niet nodig toch..? Waarom zou je daar een topic voor willen openen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

TheVMaster schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:34:
[...]

Niet nodig toch..? Waarom zou je daar een topic voor willen openen? :+
zodat dit topic inhoudelijk over win8 gaat en niet:
-"ik kan m niet downloaden !!!!ONE!ONE!!!
- ik zie m nog niet, hier staat niet in de lijst
- lage downloadsnelheid.
-instaleren mislukt steeds

maar het was maar een suggestie, ;)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

mrc4nl schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:39:
[...]

- lage downloadsnelheid.

Daarvoor heeft Tweakers een chat, en ach houdt het ook een beetje gezellig in dit topic.
Maybe dat het vanavond vol stroomt met reacties maar voor die paar uur zou ik geen nieuw topic aanmaken.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc4nl schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:39:
[...]

- lage downloadsnelheid.

Als een individu hem niet kan downloaden..tja....zijn probleem :+ we zijn geen helpdesk he...installeren valt wat mij betreft gewoon onder ervaringen en kan hier besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:11:
Vraag mij af hoeveel Windows 8-gebruikers daadwerkelijk de touch-interface gebruiken op hun pc/laptop en hoeveel zich beperken tot de desktop. Misschien een leuk idee ...
Voor de komende dagen:
- 2x touch
- 2x desktop (+ metro apps in de vorm van Tweetro twitter client en af en toe een spelletje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:08:
Kom op, het is werktijd nu in Seattle :)
Ik zit trouwens fout. Het is pas 7 uur in Seattle.
Grootste kans wordt dus 18:00 uur onze tijd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-04 08:42
Doe daar maar een dik uur bij, de windows 7 release was ook pas na zeven beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 22:35

AzzKickah

06-CENSORED

Anders wacht iedereen gewoon nog even een paar uurtjes. Je zit toch niet werkelijk de hele dag te F5-en?

Tjongejonge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

AzzKickah schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:03:
Anders wacht iedereen gewoon nog even een paar uurtjes. Je zit toch niet werkelijk de hele dag te F5-en?

Tjongejonge.
heb je rrs voor, krijg vanzelf update wanneer msdn is updated..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 24-04 22:35

AzzKickah

06-CENSORED

Anoniem: 151407 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:05:
[...]

heb je rrs voor, krijg vanzelf update wanneer msdn is updated..
Dus dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Nou kom maar op met die Windows 8 RTM (Technet) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 13:18

CasGas

.

TheVMaster schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:12:
[...]

Eh..je wilt twee metro-apps naast elkaar draaien en bedoel je dus dit (Bing Weather en Bing Travel naast elkaar):
[afbeelding]

of bedoel je dit (de ruimte tussen twee tiles kan verschillen)?
[afbeelding]

en dan voor de vergelijking van bovenstaande...nogmaals maar nu met minder ruimte..
[afbeelding]
Ik bedoel dus echt IE en Excel naast elkaar (als voorbeeld), dus te zien op 1 en hetzelfde scherm..

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CasGas schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:07:
[...]

Ik bedoel dus echt IE en Excel naast elkaar (als voorbeeld), dus te zien op 1 en hetzelfde scherm..
Je hebt nooit 2 metro apps op 50/50 naast elkaar staan met volledige functionaliteiten. Het is altijd iets van 75/25 ofzo. Dus geen win+links of win+rechts nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-04 15:35
Martinspire schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:08:
[...]

Je hebt nooit 2 metro apps op 50/50 naast elkaar staan met volledige functionaliteiten. Het is altijd iets van 75/25 ofzo. Dus geen win+links of win+rechts nee
De kleine variant schijnt altijd exact 320 pixels breed te zijn ongeacht je reso van je scherm. Developer bij ons op het werk had die wijsheid schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie had het over 18:00 voor msdn en technet? Het is 19:00:)
Ben benieuwd hoe hij werkt, release preview doet het al prima op mijn samsung slate 7 maar usb stick ligt klaar als msdn update voor rtm installatie:)

Weet niet of hij al voorbij gekomen is maar leuk leesvoer.
RTM vs windows 7 in performance.
http://www.zdnet.com/wind...7-benchmarked-7000002671/

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 15-08-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Volgens mij staat hij op de subscriber page

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strunkie schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:49:
Volgens mij staat hij op de subscriber page
Nee hoor, de release preview alleen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 26-04 21:12

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Anoniem: 151407 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:50:
[...]

Nee hoor, de release preview alleen nog.
Ja hoor, ben hem aan het downloaden :-)

edit: Technet hier.

[ Voor 5% gewijzigd door BlackBurn op 15-08-2012 18:51 ]

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

File Name: en_windows_8_x64_dvd_915440.iso
Languages: English
SHA1: 1CE53AD5F60419CF04A715CF3233F247E48BEEC4

Staat pro er nou niet bij of ben ik gek?
Gevonden, sorry :)

[ Voor 22% gewijzigd door Strunkie op 15-08-2012 18:53 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strunkie schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:51:

Staat pro er nou niet bij of ben ik gek?
Gevonden, sorry :)
Pro staat hier op page 2. Thnx voor link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
En max 5 keys per versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Op DreamSpark Premium staat 'ie nog niet... maar het is wel erg traag. Iedereen zit daar zeker op F5 te rammen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04 08:32
Hellaas, nog niets op Dreamspark Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Voor de mensen die hem via een andere bron gaan downloaden, installeer even een sha1 calculator (bijv. HashCalculatorKirill), en kijk of de SHA1 overeenkomen met die op MSDN:

File Name: en_windows_8_x86_dvd_915417.iso
SHA1: 22D680EC53336BEE8A5B276A972CEBA104787F62

File Name: en-gb_windows_8_x86_dvd_915479.iso
SHA1: 7EAD7DA86426F554C41849B750BF29C74B9B3D5D

File Name: en-gb_windows_8_x64_dvd_915412.iso
SHA1: 79ED9958CF1690DD8A60A0B1B15F5DCC76C8E625

File Name: en_windows_8_debug_checked_build_x86_dvd_917560.iso
SHA1: E6D7D9452A19FD548D73926B87703990DD86DEE0

File Name: en_windows_8_debug_checked_build_x64_dvd_917558.iso
SHA1: 87C4FC889DACE69F6B7FF83900DC46887FA69DFE

File Name: en_windows_8_enterprise_x86_dvd_917587.iso
SHA1: FEFCE3E64FB9EC1CC7977165328890CCC9A10656

File Name: en-gb_windows_8_enterprise_x86_dvd_917588.iso
SHA1: 9B282E9C640C0D073291E25A9ECB1F17F7A3274C

File Name: en_windows_8_enterprise_x64_dvd_917522.iso
SHA1: 4EADFE83E736621234C63E8465986F0AF6AA3C82

File Name: en-gb_windows_8_enterprise_x64_dvd_922086.iso
SHA1: 3C6317B4736E8A38E7697F56FF3F8C11383827E7

File Name: nl_windows_8_x64_dvd_915410.iso
Languages: Dutch
SHA1: 5ABBC9B337A2D458461E5FEF32CB7BA042512DF9

File Name: nl_windows_8_x86_dvd_915477.iso
SHA1: 505F84F4A5BE77CF578BA45F18B57040FEFA0948

File Name: nl_windows_8_enterprise_x86_dvd_917668.iso
SHA1: B70E24EF062E03374EE467E7548025CC2FCC852D

File Name: nl_windows_8_enterprise_x64_dvd_917912.iso
SHA1: B03FEE403B7E1FF6B74AC9D1BC0F93F98BA8959A

File Name: nl_windows_8_enterprise_n_x64_dvd_918051.iso
SHA1: A408E6BE59FD9C95E72E705BE92638078DA3E955

File Name: nl_windows_8_enterprise_n_x86_dvd_918706.iso
SHA1: DA3DD860BAEF32E17EA83D8646F726E8B5E360A5

File Name: nl_windows_8_n_x86_dvd_916084.iso
SHA1: B2D958563E5A988D8C66D532AD13A11A34DD965D

File Name: nl_windows_8_n_x64_dvd_915797.iso
SHA1: 3C8F5D263126827489DC7D367EF83EE197D78359

File Name: nl_windows_8_pro_vl_x86_dvd_918145.iso
SHA1: 21BC5FE69078DDCBEA86FE1565B442A1C4AC1101

File Name: nl_windows_8_pro_vl_x64_dvd_917936.iso
SHA1: 26B4729946CAACCA69357ADAFBCD56DBB920BFF4

[edit]Lol, zie nu dat er nog 4x zoveel releases zijn, dan ga ik niet allemaal copy-pasten :P[/[

[ Voor 30% gewijzigd door sewer op 15-08-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ik kan wel Windows 8 enterprise downloaden maar geen Windows 8 Pro VL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-04 10:44
De Pro VL is een volume licentie versie, je kunt daar ook alleen de Key maar van bij MVLS ophalen. Momenteel is dit nog niet gereleased, daarom kun je ook de bits nog niet downloaden.

De Enterprise variant is de meest uitgebreide (vergelijkbaar met Ultimate) en geeft je alle mogelijkheden.

Official Windows 8 SKUs:
Windows 8: Home use and most common users.
Windows 8 Pro: Business, developers and geeks.
Windows RT: Only comes pre-installed in Windows tablets and you won’t be able to buy this version.
Windows 8 Enterprises: All features that the upcoming version of Windows has to offer — Special edition.

[ Voor 36% gewijzigd door hstuivenberg op 15-08-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Yes, hij is er eindelijk op MSDN!

* Turdie is Windows 8 Enterprise aan het downloaden.

Windows 8 RTM download

[ Voor 34% gewijzigd door Turdie op 15-08-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 17:38

Wallie

Herr

Ik ben ook maar de Enterprise aan het downloaden (Technet). Als ik echter kijk op: Wikipedia: Windows 8 editions , dan ondersteunt de Enterprise geen Media Center.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Hij download hem niet? Ik klik op download maar er gebeurd niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 17:38

Wallie

Herr

mprkooij schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:10:
Hij download hem niet? Ik klik op download maar er gebeurd niets!
Heb je die download manager die ze gebruiken?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Nee? waar kan ik die vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Moet je even geduld hebben, is nog al druk op de server.
Ik wacht nog wel even voordat ik um ga halen, krijg al foutmeldingen dat het te druk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdkjr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 08:58
Wallie schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:11:
[...]

Heb je die download manager die ze gebruiken?
Het is denk ik gewoon erg druk, ik krijg ook non-stop errors op de Technet download pagina.

Kwestie van even geduld hebben denk ik.
Pagina: 1 2 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.