Krijg morgen de mijne binnen :-)
Zal een stuk beter zijn dan me Nokia 6110
Zal een stuk beter zijn dan me Nokia 6110
als je het via ebay besteld heb en direct met paypay betaals heb is de kans groot dat het er binnen 7 werkdagen isD.Igibeet schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:48:
vroeger een LG renoir gehad...wat was dat een trieste bedoeling. Toen besloten nooit meer een LG te nemen.
Helaas ben ik er toch weer ingestonken en komt woensdag as de witte HDX4 binnen.
Bij een abonnement genomen. Prijs verschild nogal vergeleken met een S3 of OneX.
Prijs was dus bepalend. Mooie flip/book besteld waar hij ingaat...moet alleen komen uit China.4 weken wachten dus. De HTC wildfire gaat in de kast, en blijft daar ook als het aan mij ligt.
computerjunky schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:47:
[...]
als je het via ebay besteld heb en direct met paypay betaals heb is de kans groot dat het er binnen 7 werkdagen isze zijn de laatste maanden erg vlot.
had je nog een abbo gevonden dat duidelijk goedkoper was of was het om het even met sim only en los kopen ?
een jaar geleden was gsm topdeal nog wel eens goedkoop maar die zijn nu gewoon al net zo lijp duur.
ik denk dat ik toch maar een 1 jarig tele2 abbotje neem en hem los ga kopen.
13 euro een abbotje en de telefoon zakt al snel.
[ Voor 6% gewijzigd door EaS op 29-08-2012 05:16 ]
[ Voor 89% gewijzigd door computerjunky op 30-08-2012 15:54 ]
even een paar opmerkingen terug kijken, daar staat het toch duidelijk.computerjunky schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:51:
helaas dit keer geen lijst met wat deze updates nou daadwerkelijk doen mocht iemand die wel kunnen vinden zie ik ze graag
EaS schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 04:32:
Maar natuurlijk: Via de "officiële" methode (OTA of via de PC-tool) kon ik nog steeds niet updaten naar een versie nieuwer dan v10b...(welke wèl via OTA binnenkwam, maar daarna tevens ook het eindstation was), nu versie v10F uit was.
Toen maar eens de "handy-faq" methode geprobeerd. Ook die werkte niet. Nadat de telefoon 3 kwartier aan het updaten was via die methode (zonder enige verdere melding, en met de "belofte" dat zo'n update niet veel meer dan 10 minuten in beslag neemt), heb ik de usb-kabel er maar uitgetrokken. Bijna overtuigt dat ik het toestel kwijt was ("trek de USB kabel *niet* uit het toestel voordat de update klaar is" - was de vetgedrukte waarschuwing), en zo de sloot in kon gooien. Maar uitzetten en weer aanzetten leverde daarna een ongewijzigd toestel op. Geen wijzigingen? Dan heeft er ook geen communicatie plaatsgevonden met het toestel. Misschien dat daarom na die ene specifieke melding in het scherm er niets meer gebeurde.
Toen ben ik maar wat logica gaan toepassen. Wat is de laatste melding in het venster van de update tool? Wat zou die melding in kunnen houden? Etc. etc. Uiteindelijk heb ik het toestel toch kunnen updaten door het toestel niet in firmware update mode te schakelen, maar gewoon aan ('klaar om te gebruiken') te laten staan. Bij de eerste poging kreeg ik de vermelding "Insufficient battery level to proceed. Please recharge the battery and restart.", toen de usb kabel eruit getrokken (terwijl het programma gewoon bleef draaien). Aan de lader en poging hervatten.
Gevolg?
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Waar ik verder nog nieuwsgierig naar ben is de hardware versie van de telefoons in dit topic hier. Ik las dat de zwarte versies bijna zonder uitzondering HW 1.1 zijn. Maar die van mij blijkbaar niet:
[afbeelding]
Edit:
Heb even de quadrant benchmark gedraait . Firmware v10b versus v10f (beide op eigen toestel):
[afbeelding] [afbeelding]
Wat in ieder geval zichtbaar veranderd is, is dat chrome nu standaard aanwezig.computerjunky schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:51:
helaas dit keer geen lijst met wat deze updates nou daadwerkelijk doen mocht iemand die wel kunnen vinden zie ik ze graag
Na wat leeswerk links en rechts blijkt dat diverse apparaten, die eerst Rev. 1.1 lieten zien, na het flashen (van bijv. firmware versie 10F) 'zomaar' ineens Rev 1.0 apparaten waren geworden. Nogmaals flashen en de Revisie veranderde spontaan weer naar 1.1 (maar vaak genoeg ook niet).
Als die mogelijkheid zou bestaan zou dat niet al te best zijn voor als je hem in je broekzak of zo hebt, want dan zou het scherm zo maar ongemerkt aan kunnen gaan en de hele batterij opgebruiken. Dus nee, kan niet volgens mij, gelukkig maar.Cresso schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:39:
Nu ben ik sinds een dag of 2 ook in het bezit van deze telefoon. Is er misschien iemand die mij kan vertellen hoe ik het scherm weer aan kan laten met bijv de home knop in plaats van elke keer de power knop te drukken. Een optie om het scherm aan laten springen op touch zij ook wel fijn zijn.
Je scherm gaat zoiezo alleen aan als het iets raakt dat elektriciteit geleid, dat doet mijn broekzak niet. Maar vooral wanneer de telefoon voor lange periodes op mijn bureau ligt zou ik het veel handiger vinden als ik het scherm actief kon maken door het gewoon aan te raken of de homeknop te drukken. Dat het misschien wat meer batterij verbruik kost, maakt me in dit geval niet zoveel uit.Joop557 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:23:
[...]
Als die mogelijkheid zou bestaan zou dat niet al te best zijn voor als je hem in je broekzak of zo hebt, want dan zou het scherm zo maar ongemerkt aan kunnen gaan en de hele batterij opgebruiken. Dus nee, kan niet volgens mij, gelukkig maar.
Capacitief betekent geladen, dus ook statisch of zo. Kijk maar naar de nieuwe Galaxy Note 2 met zijn S pen. Met hovering boven de mail opent de mail al tijdelijk of een folder met foto's zie je al de foto's voordat echt geopend wordt, dus de lading triggert dit en er is geen aanraking dus ook geen geleiding.Cresso schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 05:03:
[...]
Je scherm gaat zoiezo alleen aan als het iets raakt dat elektriciteit geleid, dat doet mijn broekzak niet. Maar vooral wanneer de telefoon voor lange periodes op mijn bureau ligt zou ik het veel handiger vinden als ik het scherm actief kon maken door het gewoon aan te raken of de homeknop te drukken. Dat het misschien wat meer batterij verbruik kost, maakt me in dit geval niet zoveel uit.
Of die telefoon nou aan of uit gaat in je broekzak is gewoon een non-issue, ik heb het zelfs al getest, ik krijg geen reactie op mijn scherm als de stof van mijn broek er tussen zit. Pennetjes zijn helemaal uit ten boze want dat zijn speciale pennetjes met een eventuele combinatie van speciale schermen. Mijn wacom tablet pen werkt ook niet zomaar op mijn telefoon. Mijn telefoon bevindt zich het grootste gedeelte van dag niet in mijn broekzak en dan wil ik liever gewoon mijn telefoon kunnen activeren via het scherm zodat ik dit gewoon met 1 hand kan doen als ik even snel iets wil bekijken. Als je op stap gaat kan je dan altijd nog bepalen of je het alleen via de powerbutton wilt of niet.Joop557 schreef op zondag 09 september 2012 @ 01:13:
[...]
Capacitief betekent geladen, dus ook statisch of zo. Kijk maar naar de nieuwe Galaxy Note 2 met zijn S pen. Met hovering boven de mail opent de mail al tijdelijk of een folder met foto's zie je al de foto's voordat echt geopend wordt, dus de lading triggert dit en er is geen aanraking dus ook geen geleiding.
Dus bijna zeker dat die dan in je broekzak aan zou gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Cresso op 09-09-2012 17:13 ]
[ Voor 16% gewijzigd door DrBos op 10-09-2012 12:22 . Reden: Nog iets opvallends ]
Whatsapp heeft afgelopen weekend een ernstige storing gehad, iets met een verkeerd geplaatste entry in de dns servers. Stond ook bij Tweakers vermeld.DrsBos schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:27:
Goedemorgen! Sinds zaterdag in het bezit van een nieuwe LG 4x HD (350,-), nadat ik mijn iPhone 4 voor 275,- verkocht heb. Ben redelijk tevreden, al vind ik dat de batterij erg snel leeggaat (met mijn iPhone kon ik 2 dagen, heb de LG na een halve dag moeten opladen). Maar misschien moet deze eerst een paar keer doorgeladen worden. Had met Whatsapp ook een paar keer dat ik bericht pas ontving wanneer ik de applicatie opende, maar ik weet niet of dit met de telefoon of Whatsapp te maken heeft. Ik hoop dat we hier veel ideeen en ervaringen kunnen uitwisselen!
Edit: Wat me trouwens ook opvalt, is dat wanneer je een foto toevoegt aan een contact, dat deze dan in een lage resolutie wordt toegevoegd. Jammer, want het staat wat slordig dan. Was dit meer mensen al opgevallen?
Ik had juist het omgekeerde toen ik van iOS afkwam.DrsBos schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:44:
De batterij gaat nu al stukken langer mee. Heb een aantal dingen die ik niet gebruik uitgezet, Advanced Task Killer erop gezet en zet de telefoon 's nachts in vliegmodus. De telefoon gaat dan ongeveer 2 dagen mee met normaal gebruik. Toch is het wel wennen om over te stappen van iOS naar Android. Vind iOS namelijk nog steeds iets professioneler aanvoelen...
Fastclaimer schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:01:
[...]
Ik had juist het omgekeerde toen ik van iOS afkwam.
Voor mijn idee was het in iOS allemaal zo makkelijk en eenvoudig en android is dan gelijk een stuk uitgebreider met meer instel mogelijkheden.
Naar systeem instellingen en kiezen voor spaarstand, dus niet aan of uitzetten van de spaartstand maar op klikken waardoor je in het submenu komt. Helemaal onderaan staat dan de optie accugebruik. In dit sub menu staan trouwens ook interessante opties om je batterijgebruik te verbeteren en om in je informatie balk bovenin het percentage van de batterij weer te geven, wat echt preciezer is dan de normale weergave, welke trouwens ook actief blijft.DrsBos schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:08:
Wat ik wel mis in de opties, is een overzicht van het batterijverbruik. Ik zie alleen maar een percentage, maar niet waar de batterij voor gebruikt is (scherm, applicaties, enz.). De SII en volgens mij veel andere androids hebben dit wel. De batterij doet het inmiddels wel beter, kan nu meestal 1,5 tot 2 dagen met een lading bij normaal gebruik (facebook, twitter, whatsapp maar verder geen zware apps of spelletjes). De rest van de LG gebruikers ook nog wat tevreden?
Aha, dankjewel! Ik zie dat het in de vliegtuigstand zetten snachts zijn vruchten afwerpt, bijna geen accuverbruik in die periode. Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie een klein beetje spijt had van de verkoop van mijn iPhone 4 (om de LG te kunnen aanschaffen), maar dat gevoel wordt steeds minder. Android loopt gewoon heel soepel en de telefoon voelt solide aan. Accuverbruik verbetert, doe nu meer dan anderhalve dag op een volle accu. Foto's heb ik nog niet veel gemaakt, maar valt op zich ook niet tegen. Nu hopen dat Jelly Bean snel gereleased wordt, al heeft LG daarin niet echt een naam hoog te houden... Of ik moet me gaan verdiepen in custom roms enzoJoop557 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:03:
[...]
Naar systeem instellingen en kiezen voor spaarstand, dus niet aan of uitzetten van de spaartstand maar op klikken waardoor je in het submenu komt. Helemaal onderaan staat dan de optie accugebruik. In dit sub menu staan trouwens ook interessante opties om je batterijgebruik te verbeteren en om in je informatie balk bovenin het percentage van de batterij weer te geven, wat echt preciezer is dan de normale weergave, welke trouwens ook actief blijft.
Oh ja hoor, ook nu, na een maand in bezit te zijn van het toestel, zeker nog tevreden! Het scherm en design (persoonlijk, weet ik) blijven gewoon klasse. Alleen na m'n firmware update perikelen ben ik onlangs pas echt toegekomen aan wat gebruikers ervaringen.DrsBos schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:08:
.....
De rest van de LG gebruikers ook nog wat tevreden?
[ Voor 4% gewijzigd door EaS op 19-09-2012 01:36 . Reden: Foto's toegevoegd ]
Ziet er goed uit! Wel jammer dat deze al zo snel na de 4X HD uitkomt... Over het aansluiten op de PC: ik krijg nooit het commando wat jij hebt gepost. Heb je op je toestel aangegeven wat er moet gebeuren als je 'm aansluit op de PC? Anders zou ik niet weten hoe dat kan.EaS schreef op woensdag 19 september 2012 @ 03:36:
Hmmm, wow. Had m'n post kunnen editen en het is een beetje offtopic, maar dit ziet er heel gezond uit. Moest ik even kwijt:
[video]
ziet er leuk uit ben alleen bang dat deze telefoon een HEEL stuk duurder gaat worden en mischien door zijn lte niet eens voor de europese makt bedoeld is op de korte termijn.EaS schreef op woensdag 19 september 2012 @ 03:36:
Hmmm, wow. Had m'n post kunnen editen en het is een beetje offtopic, maar dit ziet er heel gezond uit. Moest ik even kwijt:
[video]
Ik denk dat je de verkeerde usb driver hebt geinstalleerd. In ieder geval moet je LG PC SUITE geinstalleerd hebben en wel de laatste versie. Daarmee kun je dan ook de usb drivers downloaden en installeren. Dus niet LG PC Suite 2, 3 of 4, maar die zonder volg/versienummer.EaS schreef op woensdag 19 september 2012 @ 01:04:
[...]
Als laatste nog een vraag: Als ik het toestel verbind via USB aan de PC, en ik kies LG Software op het toestel, blijft er staan verbinden, en krijg ik de volgende pop-up:
[afbeelding]
Zowel LG PC suite als LGMobile support tool weigeren dan gewoon connectie maken met het toestel. Dat zou toch *juist* dan wel moeten??
Ik heb sinds dat ik Greenpower niet meer geinstalleerd hebt, geen last meer van vastlopers. Ik vraag me echt af of dat programma wel helpt?gandalfdroes schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:54:
Heb zelf sinds een week de witte versie in mijn bezig en na een week gebruik gaat de batterij bij mij al iets meer mee dan een dag, gebruik vooral 3G en weinig wifi.
Maar ik heb een vraag...
Heb in dit forum gelezen dat het misschien verstandig was om greenpower er op te zetten om te zorgen dat de telefoon zuiniger zou zijn in het gebruik van zijn energie met betrekking tot synchronisatie, wifi en 3G. Deze optie heeft lg ook zelf ingebouwd zitten met de optie spaarstand. Maar ik kan met de optie spaarstand niet hoger zetten dan 50% rest batterij, is iemand er al achter gekomen om te zorgen dat de telefoon deze eerder dan bij 50% rest al aan kan zetten ? Zijn er anders nog andere opties dan greenpower om de telefoon zuiniger te krijgen ? Of is het aan te bevelen om de volledige versie van greenpower te kopen ?
Nu je het zegt. Maar ik denk dat elk toestel wel ergens een kiertje of gaatje heeft waar stof of vuil tussen kan gaan zitten. Heb er (nog) geen last van. Mocht het er ooit eens van komen, ik heb nog ergens een 'lenspen' (voor een fototoestel) liggen. Die krijgt het ding wel schoon.DrsBos schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:49:
[...]
Wat me ook opvalt is dat er boven en onder een klein beetje ruimte zit tussen het scherm en de behuizing, waardoor vuil zich daar kan ophopen. Het heeft geen invloed op de werking van de telefoon uiteraard, maar aan dat soort kleine dingen kan ik me storen
Bovenste knop een seconde of 10(?) ingedrukt houden, en ook een vastgelopen toestel zou moeten uitgaan. Nogmaals die knop inhouden en het toestel start weer op. Tenminste: Dat is wat bij mij werkte.HeyJIJdaar schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:38:
Het toestel reageert niet, pas nadat ik de accu eruit haalt. Wat moet ik hiermee?
Ik ben eigenlijk helemaal geen fan van zulk soort energie besparende tooltjes. Vaak liggen zulke programmaatjes op de achtergrond ook te monitoren, en eten daarbij ook stroom. Het is maar de vraag of de som van de totalen onder de streep dan voordeel oplevert of juist net niet. Proberen kan geen kwaad natuurlijk.gandalfdroes schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:54:
Maar ik heb een vraag...
Heb in dit forum gelezen dat het misschien verstandig was om greenpower er op te zetten om te zorgen dat de telefoon zuiniger zou zijn in het gebruik van zijn energie met betrekking tot synchronisatie, wifi en 3G. Deze optie heeft lg ook zelf ingebouwd zitten met de optie spaarstand. Maar ik kan met de optie spaarstand niet hoger zetten dan 50% rest batterij, is iemand er al achter gekomen om te zorgen dat de telefoon deze eerder dan bij 50% rest al aan kan zetten ? Zijn er anders nog andere opties dan greenpower om de telefoon zuiniger te krijgen ? Of is het aan te bevelen om de volledige versie van greenpower te kopen ?
Yep. LG moet dit fixen. Met Camera ICS werkt de touch focus iets beter, daardoor zijn misschien niet 9 op de 10 foto's verknalt, maar 8 op de 10 ofzoHeyJIJdaar schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 12:36:
[...]
Ik heb nu trouwens Camera ICS geinstalleerd en ook daarmee is de foto kwaliteit bagger. Mijn oude Samsung Galaxy S had echt beduidend betere foto's dan dit ding, het lijkt haast wel een geextrapoleerde 3 megapixel foto, geen scherpte, wazig etc. Echt jammer...
Een taskkiller is sinds een jaar of 1,5/2 bij Android niet meer nodig en doet vaak meer kwaad dan goed. Kijk voor wat meer achtergrondinfo bijvoorbeeld eens naar de volgende link:DrsBos schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:44:
De batterij gaat nu al stukken langer mee. Heb een aantal dingen die ik niet gebruik uitgezet, Advanced Task Killer erop gezet en zet de telefoon 's nachts in vliegmodus. De telefoon gaat dan ongeveer 2 dagen mee met normaal gebruik. Toch is het wel wennen om over te stappen van iOS naar Android. Vind iOS namelijk nog steeds iets professioneler aanvoelen...
[ Voor 14% gewijzigd door marhalm op 23-09-2012 21:30 ]
Als je de menu knop gebruikt wanneer whatsapp actief is, dan kun je naar instellingen gaan en daar de help en met name FAQ gebruiken. Er staan een aantal zaken vermeld, die betrekking hebben op het vertraagd binnen krijgen van je whatsapp berichten. Dus uitzoeken wat voor jezelf van toepassing zou kunnen zijn. Vwb het batterij verbruik is dit ongeveer hetzelfde als bij mij. Als je nogmaals op bijv. telefoon inactief drukt krijg je de details te zien welke taken onder telefoon inactief vallen. Ik heb geen last van vertraagde binnenkomst tenzij ik een slechte verbinding heb, maar dat komt gelukkig heel weinig voor. Als de verbining slecht wordt dan kan de navigatie uitvallen, daarom gebruik ik Sygic, de kaarten staan dan op je telefoon en heb je geen data verbinding nodig.DrsBos schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:56:
Ik heb nog steeds problemen met Whatsapp. De ene keer krijg ik wel berichten en de andere keer krijg ik mijn berichten pas wanneer ik Whatsapp opstart. Ook de navigatie werkt niet optimaal. Toen ik deze gister gebruikte viel hij tot 2 keer toe uit...
Dit, in combinatie met de ruimte tussen het scherm en de behuizing, zijn mijn enige minpuntjes op dit moment.
Voor de rest vooral te spreken over accuduur, sterkte en kwaliteit van het scherm en Android dat heel soepel blijft lopen. Nu hopen dat de update naar JB ons niet door de neus geboord wordt (mits dit een wezenlijke upgrade is van ICS).
Over accugebruik gesproken, er viel me iets op bij de verbruiksdetails na ongeveer 1,75 dagen (24% resterend):
Telefoon inactief: 50%
Mobiel stand-by: 29%
Android systeem: 11%
Weergave: 3%
Als ik dit vergelijk met mijn vriendin haar SGS2 dan lijken deze waarden niet eens op elkaar. Vooral weergave zou je bij de 4X toch veel hoger verwachten? Hoe zit dit bij jullie?
[ Voor 5% gewijzigd door Joop557 op 24-09-2012 15:54 ]
Ik las alleen ergens anders (geloof op XDA) dat de bootloader voorlopig niet unlocked word.algalid schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:07:
Volgens de LG Klantenservice krijgt de 4X Jelly Bean in Q1 2013. De Optimus 2X heeft ondertussen wel de vrije broncode gekregen, dat zou voor mods toch een hele stap vooruit zijn (Jelly Bean op CM is daar al uit). Het blijft dus afwachten...
http://www.androidplanet....gt-begin-2013-jelly-bean/
Heb die aGPS patch ook maar eens getest. Het standaard GPS gebeuren liet soms meer dan een kwartier op zich wachten voordat ie gelocked was (soms ook binnen een minuut ofzo, maar locatie afhankelijk. Wel altijd open-air). Eigenlijk onbruikbaar in mijn optiek (met bijv. my tracks ofzo).KamiKaaze schreef op maandag 17 september 2012 @ 23:26:
[...]
Ik ben ook bezig geweest om een GPS patch (nog snellere fix) erop te krijgen.. maar dat wil bij mij nog niet lukken..
Mooi, nog even wachten tot de europe open versie is verschenen, en kijken of mijn telefoon nu eens automatisch wil updaten.Joop557 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 01:09:
Aha de 10H versie is uit en werkt ok. Nog niet bekeken wat er nu gewijzigd is, morgen is er een nieuwe dag.
Ik was het wachten zat op een potentiele V10H versie voor "EUROPE OPEN" (zie dit screenshot voor wat ik bedoel, die versie staat namelijk op het moment van schrijven nog steeds op V10F)KamiKaaze schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:18:
Ik heb uiteindelijk maar een firmware geflashed volgens deze guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1861854
Voor mij is de camera onbelangrijk, hij lijkt echter even waardeloos als in diverse fora omschreven... bedroevend onscherp...Brawler schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:38:
ZIjn er merkbaar verbetering in de Camera met de laatste firmware ?
[ Voor 20% gewijzigd door bitflusher op 29-12-2012 22:54 . Reden: voorbeeld toegevoegd ]
ach als je online verder zoekt zijn er zat mensen die wel perfecte foto's maken zelfs beter dan de samsung s3 of de one x.bitflusher schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:50:
[...]
Voor mij is de camera onbelangrijk, hij lijkt echter even waardeloos als in diverse fora omschreven... bedroevend onscherp...
of oordeel zelf: https://www.dropbox.com/s...2012-12-29%2013.12.36.jpg (zonder aanpassen van instellingen en zonder resizen van de telefoon)
Dat is inderdaad een dramatische foto, echter zit er wel liks veel tegenlicht en is het rechts redelijk donker. Dat kan dus al het e.e.a. verklaren aan scherpstellen.bitflusher schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:50:
[...]
Voor mij is de camera onbelangrijk, hij lijkt echter even waardeloos als in diverse fora omschreven... bedroevend onscherp...
of oordeel zelf: https://www.dropbox.com/s...2012-12-29%2013.12.36.jpg (zonder aanpassen van instellingen en zonder resizen van de telefoon)
[ Voor 100% gewijzigd door -gekko- op 07-01-2013 17:37 ]
Anoniem: 496045
Ah verdorie..Anoniem: 496045 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:16:
@Sakke 1994
Ik heb bij aankoop van mijn hd ook dit hoesje besteld bij coolbleu. Dit valt echt tegen, hoor. Het is net een kartonnen doos rond het toestel en maakt je mooie, slanke smartphone behoorlijk wat dikker. Er zijn andere, betere en goedkopere cases op de markt. Wie toch nog interesse mocht hebben in deze case kan de mijne kopen aan de helft van de prijs....of zelfs nog minder.
Ik ga deze case eerst een weekje testen en zien wat dat geeft. Als hij me niet aan staat mag hij toch nog terug naar coolblueAnoniem: 496045 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:27:
Ik zou niet wachten als ik u was. Als je op de site van coolbleu surft bij de veel verkochte telefoons (samsung galaxy s3, htc onex, i-phones) kom je meestal de jacko case van "melco" tegen. Als je deze (vele) revieuws leest weet je dat dit een ideale case is. Helaas is deze niet ter beschikking bij coolbleu voor de 4x hd. Ik heb deze rechtstreeks op de site van "melco" bestelt via "carry mobille". Dit is een perfecte case die je smartphone nauwelijks dikker maakt. Wat ook een voordeel is dat de prijs via deze weg veel aantrekkelijker is (26 euro!!). Nadeel is dat je tussen de 14 en 30 dagen moet wacten na bestelling maar dit is het zeker en vast waard.
De eerste Jelly Bean beta is al op de LG servers waargenomen (check zelf via hier):Anoniem: 496045 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:05:
Nu in sommige media word er melding gemaakt dat de update voor de lg 4x hd naar het 4.1 jelly bean systeem nakend is en zou gebeuren in het eerste kwartaal van 2013 (voor europa) .....
je kan m altijd nog terug steuren en bia ebay een rubberen case bestellen voor 2 euro.Sakke1994 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:19:
[...]
Ah verdorie..
Ik hoop dat het niet te hard tegen valt want ik had gehoopt voor 50 euro een degelijk hoesje te krijgen.. Anders stuur ik het gewoon terug binnen de veertien dagen.
ik denk datt veel mensen de cameras in telefoon slecht vinden door gebrek aan kennis van fotografie.-gekko- schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:03:
Heb nog één vraag. Hoe is de camera van de Optimus 4X HD? In de reviews van deze telefoon staat dat de kwaliteit niet al te best was, maar heb volgens mij ook gelezen dat dit met een update te verhelpen is. Voor mijn gevoel is de Xperia S namelijk echt een camera-telefoon, wat voor mij niet echt hoeft. Foto's moeten okay zijn, maar perfect is ook weer niet nodig.
Zou jij voor het contrast een van jouw fotos met de 4x kunnen showen. welke instellingen (ten opzichte van factory) gebruik je? factory deed mijn sgs1 met flinke krassen het beter met een snelle snapshot om even iets te showen via whatsapp het beter.computerjunky schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:27:
[...]
ik denk datt veel mensen de cameras in telefoon slecht vinden door gebrek aan kennis van fotografie.
backlight (zoals de zon of een lamp)
hoog contrast (dus donkere en lichte plekken in 1 foto)
handbeweging tijdens afdrukken.
niet volledig laten scherpstelen.
te donkere fotos geven ruis (dit is voorlopig nog een feit).
zit zijn allemaal factoren waar je rekening mee moet houden als je een foto neemd omdat ze direct de foto kunnen beinvloeden.
veel slechte fotos zijn het resultaat van 1 of meerdere van deze factoren vergeten.
ik heb een dslr van 1000 euro maar als ik daar een factor vergeen heb ik ook een slechte foto.
met een smartphone is het alleen erger omdat de sensor niet zo goed is en de focus softwarematig is en dus trager is.
maar de fotos die ik gezien heb vond ik zelf beter dan die van de samsung en kleurechter dan die van de one x.
ze waren alleen een tikje te donker maar dat kan de software wel oplossen op de pc of misschien zelfs een telefoon appje wel gewoon een halve stop toevoegen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Dear Dan Russ We received good news about boot loader unlock from our dev. team. They said that P880(EU Open) will be unlocked next OS version update. We expect that OS version update will be during the first quater of 2013. We hope this information will help you. Thank you. Sincerely yours, LGE MC Company Open Source Code Distribution Center Email : opensource-mc@lge.com |
Blijkbaar! Had geen ervaring met LG producten, kan alleen afgaan op berichten. Maar wat je zegt klopt: goed nieuws.-gekko- schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:27:
LG lijkt het te leren!
Dus in mijn optiek is het volgende bevestigd:Thank you for your interest about our mobile phone.
“We received your request on LG Open Source Code Distribution site(http://opensource.lge.com).
This site is just for providing source codes of FOSS(Free and Open Source Software) we have used in our product.”
That isn’t rumor. We’ve sent that message to customer yesterday.
Please wait for next OS update during 1Q of 2013.
But it is valid only for LGP880 EU Open not other operator’s product.
We hope this information will help you.
Thank you.
Sincerely yours,
LGE MC Company Open Source Code Distribution Center
alleen jammer dat je bij veel webshops niet weet of je nou een branded of unbranded toestel koopt.EaS schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 01:09:
[...]
Blijkbaar! Had geen ervaring met LG producten, kan alleen afgaan op berichten. Maar wat je zegt klopt: goed nieuws.
Zoals gebruikelijk waren er op xda al weer posters te vinden die het mailtje als 'fake' bestempelden. Dus heeft een developer daar maar eens om bevestiging gevraagd:
[...]
Dus in mijn optiek is het volgende bevestigd:Maar gelukkig is de EU open firmware op elk toestel te flashen.
- Jelly Bean komt 100% naar de 4xHD
- Nog in dit kwartaal
- Toestel zal d.m.v. deze update unlocked worden
- Deze 'Unlock' zal niet beschikbaar zijn in operator-branded firmwares.
Klopt. Zo kijk ik nu net voor het eerst op de sticker onderop de doos, en boven de kleurcode (Black Black) staat met grote letters SWS, ofwel Zwitserland.computerjunky schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:23:
[...]
alleen jammer dat je bij veel webshops niet weet of je nou een branded of unbranded toestel koopt.
heb bijvoorbeeld bij typhone een keer een telefoon gekocht en die verkochten gewoon doodleuk een branded duitse t-mobile telefoon.
en in gewonle fysieke winkels is deze telefoon nog duur gebleven dus he kunnenn we nu garanderen dat we het juiste model krijgen en/of kunnen we gewoon een niet branded rom flashen om dit te omzeilen?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Gewoon een van de volgende firmware's erin flashen, en het toestel is exact gelijk aan een unbranded toestel (kwa hardware was het dat al).-gekko- schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:03:
Ik heb de LG Optimus 4X besteld via gsmtopdeal.nl en nu blijkt dat deze branded is voor T-Mobile. Nu ben ik nog een beginneling met smartphones, maar is deze telefoon te `unbranden´ één of andere manier?
Ook al zit er een branded firmware in (wat logo's, vaak wat toevoegde overbodige software en alleen de mogelijkheid via die specifieke provider de updates binnen te krijgen) -> Zie bovenstaande verhaal. Gewoon de standaard LG (EU Open) firmware erin, en het toestel is als 'unbranded'.chucky666 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:12:
Mmmm dat is geen goed nieuws.
ik heb hem daar ook besteld en vooral omdat er bij de specs stond dat ie unlockd was.
ik zal wel kijken als ik hem vrijdag binnenkrijg. anders krijgen ze hem terug.
want dat was niet wat er beloofd was.
Probeer eens het volgende:Brawler schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:47:
Ik heb vandaag een P880 gekocht via MP . De nieuwste firmware staat erop ( V10H ) . Het is een toestel uit Poland . Nu mijn vraag is , moet ik per se de Euro open firmware flashen zodat ik later kan updaten naar Jelly Bean met unlock bootloader ?
Het staat inderdaad LGP880AT-00-V10h-EUR ......... Alleen ik heb nu mijn toestel geroot , kan ik dan nog een firmware automatisch updaten ? Ik kan wel de device unrooten via SuperSu maar is dat wel voldoende ?EaS schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 23:59:
[...]
[...]
Probeer eens het volgende:
3845#*880# intypen als telefoonnummer
Dan naar version info, en kijk eens wat daar staat onderaan. Grote kans dat het het volgende is:
LGP880AT-00-V10h-EUR-XXX-NOV-19-2012.
EUR staat dus voor.....![]()
Ook al is er een Poolse, Duitse of Nederlandse firmware (dus niet een van één of andere telecom-provider!!!) ingeflasht, toch is dat wat er staat (aldus posts links en rechts op diverse boards). Zoals vermeld: Omdat de land versies identiek zijn aan de EU Open versie. LG verspreid gewoon dezelfde file, met alleen een kleine wijziging in de URL.
Gewoon even afwachten wat er gebeurd zo gauw je leest (of controleert) dat de update beschikbaar is. Je toestel zou gewoon moeten updaten.
Met root ontvang je gewoon OTA (Over The Air) updates, en zelfs na de update blijft je toestel gewoon geroot (niet zelf getest, maar zie hier, hier en vooral ook deze post).Brawler schreef op zondag 13 januari 2013 @ 00:31:
[...]
Het staat inderdaad LGP880AT-00-V10h-EUR ......... Alleen ik heb nu mijn toestel geroot , kan ik dan nog een firmware automatisch updaten ? Ik kan wel de device unrooten via SuperSu maar is dat wel voldoende ?
Ook toestellen met andere "dan eerst" firmwares krijgen de updates, lees ik her en der. Zelf kan ik dit *niet* beamen (ik krijg helemaal geen updates binnen! Heb LG er al meerdere malen over gemaild). Ik flash dan ook altijd handmatig. Het is niet dat er elke dag een nieuwe firmware uitkomtcomputerjunky schreef op zondag 13 januari 2013 @ 00:55:
betekend dat ook dat als je er een eu open firmware inflashed dat je gewoon OTA updates binnen kan halen (als je niet geroot heb) of moet je voortaan handmatig flashen?
Anoniem: 352206
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 352206 op 14-01-2013 10:31 ]
de camera bug is al enige maanden verhoplen en zat m in de camera app van LG andere camera apps van de play store schenen prima te werken.Anoniem: 352206 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:20:
Klopt het dat de camera er eeuwen over doet om scherp te stellen en dat veel foto's wazig zijn omdat het scherpstellen niet gelukt is? Of is het echt verholpen?
[ Voor 10% gewijzigd door wph op 14-01-2013 20:30 ]
3845#*880# als telefoonnummer invoeren:Anoniem: 496045 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:03:
Het enige (kleine) nadeel bij mijn hd vind ik het geluid van de luidspreker. Ik bedoel dus het geluid zonder de headset (met headset is dit geweldig). Dit is op het maximum volume wat te min bij het afspelen van muziek of video's t.o.v. mijn vorige smartphones. Er zou een mogelijkheid bestaan om deze geluidsterke te verhogen maar de info die ik hierover vind is voor mij wat onduidelijk. Is er iemand die hierover wat meer kan vertellen? Of heb ik het mis en gaat dit niet.
wel het is lastig te zeggen het beste wat je kan doen is evn langs verschillende winkels gaan en m even testen.Anoniem: 352206 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:57:
computerjunky > Nee ik begrijp dat het mijn DSLR niet zal kunnen vervangen. Maar ik wil met een telefoon wel de mogelijkheid hebben om gewoon fatsoenlijke snapshots te kunnen maken. Mijn vriendin heeft een Nokia 920 en daar lukt dat prima mee. Nokia zet hoog in op de camera en heeft een OIS, maar als de LG-camera echt rotzooi is, dan ga ik liever voor de Sony.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 496045 op 15-01-2013 13:47 ]
Zeer positief dit, daarna word het vanzelf wat drukker op de forums.EaS schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:42:
Vanaf de volgende OS-update (Jelly Bean) zal de LG 4xHD geheel unlocked zijn, aldus LG zelf:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 Dear Dan Russ We received good news about boot loader unlock from our dev. team. They said that P880(EU Open) will be unlocked next OS version update. We expect that OS version update will be during the first quater of 2013. We hope this information will help you. Thank you. Sincerely yours, LGE MC Company Open Source Code Distribution Center Email : opensource-mc@lge.com
[ Voor 7% gewijzigd door chucky666 op 18-01-2013 13:55 ]
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq