Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106050

Krijg morgen de mijne binnen :-)
Zal een stuk beter zijn dan me Nokia 6110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Igibeet
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-05 20:58
vroeger een LG renoir gehad...wat was dat een trieste bedoeling. Toen besloten nooit meer een LG te nemen.
Helaas ben ik er toch weer ingestonken en komt woensdag as de witte HDX4 binnen.
Bij een abonnement genomen. Prijs verschild nogal vergeleken met een S3 of OneX.
Prijs was dus bepalend. Mooie flip/book besteld waar hij ingaat...moet alleen komen uit China.4 weken wachten dus. De HTC wildfire gaat in de kast, en blijft daar ook als het aan mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:41
D.Igibeet schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:48:
vroeger een LG renoir gehad...wat was dat een trieste bedoeling. Toen besloten nooit meer een LG te nemen.
Helaas ben ik er toch weer ingestonken en komt woensdag as de witte HDX4 binnen.
Bij een abonnement genomen. Prijs verschild nogal vergeleken met een S3 of OneX.
Prijs was dus bepalend. Mooie flip/book besteld waar hij ingaat...moet alleen komen uit China.4 weken wachten dus. De HTC wildfire gaat in de kast, en blijft daar ook als het aan mij ligt.
als je het via ebay besteld heb en direct met paypay betaals heb is de kans groot dat het er binnen 7 werkdagen is :) ze zijn de laatste maanden erg vlot.

had je nog een abbo gevonden dat duidelijk goedkoper was of was het om het even met sim only en los kopen ?

een jaar geleden was gsm topdeal nog wel eens goedkoop maar die zijn nu gewoon al net zo lijp duur.

ik denk dat ik toch maar een 1 jarig tele2 abbotje neem en hem los ga kopen.

13 euro een abbotje en de telefoon zakt al snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Igibeet
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-05 20:58
Nou...ben benieuwd wanneer de bookcaseflipdinges binnen is dan. Zal de updates vd verzender iig in de gaten houden.

Via t-mobile heb ik mijn abonnement verlengd.Eerste 9 maande 17 euro, resterend[2jaar] 34,95 oid.
Ik was dus al bestaande klant, en volgens hun heb ik korting gehad....volgens hun dus :z
De oneX en de S3 prijzen voor 2 jarige abo's zijn echt wel duurder.
En ja...ik let op de kleintjes natuurlijk O-)
Wel is dit abo beperkt tot 230 belminuten en 500mb per maand. Belminuten is genoeg, de 500mb mobiel internet zeker ook. Zit maandelijks rond de 350mb verbruik.

Morgen D-day, ben ik weer helemaal hip in mijn vriendenkring :*)
computerjunky schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:47:
[...]

als je het via ebay besteld heb en direct met paypay betaals heb is de kans groot dat het er binnen 7 werkdagen is :) ze zijn de laatste maanden erg vlot.

had je nog een abbo gevonden dat duidelijk goedkoper was of was het om het even met sim only en los kopen ?

een jaar geleden was gsm topdeal nog wel eens goedkoop maar die zijn nu gewoon al net zo lijp duur.

ik denk dat ik toch maar een 1 jarig tele2 abbotje neem en hem los ga kopen.

13 euro een abbotje en de telefoon zakt al snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 18:43

EaS

Versie v10F is beschikbaar:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/dfc8ly.jpg

Improvements:
  • Reduced fuel consumption and heating of the smartphone
  • Implemented a limiting brightness of the display when the temperature is too high
  • Changed the icon selector brightness in the notification bar
  • Added a security warning when you turn up the volume too high using headphones, accordance with EC directives
  • Added the Taking the cheese' in the camera to take the picture saying 'cheese''
  • Fixed some anomalies of disconnection wth bluetooth equinment mounted on BWM 5 Series
  • Improved performance of Wi-Fi in sleep mode
  • Added hot key to hold and retrieve a call
  • Update Google Mobile Suite Implement
  • The latest security/ patches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Maar natuurlijk: Via de "officiële" methode (OTA of via de PC-tool) kon ik nog steeds niet updaten naar een versie nieuwer dan v10b... |:( (welke wèl via OTA binnenkwam, maar daarna tevens ook het eindstation was), nu versie v10F uit was.

Toen maar eens de "handy-faq" methode geprobeerd. Ook die werkte niet. Nadat de telefoon 3 kwartier aan het updaten was via die methode (zonder enige verdere melding, en met de "belofte" dat zo'n update niet veel meer dan 10 minuten in beslag neemt), heb ik de usb-kabel er maar uitgetrokken. Bijna overtuigt dat ik het toestel kwijt was ("trek de USB kabel *niet* uit het toestel voordat de update klaar is" - was de vetgedrukte waarschuwing), en zo de sloot in kon gooien. Maar uitzetten en weer aanzetten leverde daarna een ongewijzigd toestel op. Geen wijzigingen? Dan heeft er ook geen communicatie plaatsgevonden met het toestel. Misschien dat daarom na die ene specifieke melding in het scherm er niets meer gebeurde.

Toen ben ik maar wat logica gaan toepassen. Wat is de laatste melding in het venster van de update tool? Wat zou die melding in kunnen houden? Etc. etc. Uiteindelijk heb ik het toestel toch kunnen updaten door het toestel niet in firmware update mode te schakelen, maar gewoon aan ('klaar om te gebruiken') te laten staan. Bij de eerste poging kreeg ik de vermelding "Insufficient battery level to proceed. Please recharge the battery and restart.", toen de usb kabel eruit getrokken (terwijl het programma gewoon bleef draaien). Aan de lader en poging hervatten.

Gevolg?

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/33ttr8j.jpg

:*) :*) :*)

Waar ik verder nog nieuwsgierig naar ben is de hardware versie van de telefoons in dit topic hier. Ik las dat de zwarte versies bijna zonder uitzondering HW 1.1 zijn. Maar die van mij blijkbaar niet:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/30mwu9y.jpg

Edit:
Heb even de quadrant benchmark gedraait . Firmware v10b versus v10f (beide op eigen toestel):
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/289ziaa.jpg Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/28lccqd.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door EaS op 29-08-2012 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 18:53
Zo ook even de update binnen gehaald, en daarna weer geroot.

Ik dacht eerst dat de root net gelukt was, aangezien ik niet het hele verhaal wat ik bij de eerste keer zag toen ik het deed voorbij zag komen in de dos-venster.
Maar na de 2e keer bleek het toch weer te werken.

Dus mocht je phone al geroot zijn, en je re-root hem weer, dan heb je kans dat je hetzelfde denkt als ik had gedaan... dus de meldingen die je te zien krijg op dat moment kloppen dus niet helemaal.
Scheelt iemand anders een hoop denk werk... ;)

• computerjunky
helaas dit keer geen lijst met wat deze updates nou daadwerkelijk doen mocht iemand die wel kunnen vinden zie ik ze graag :)

[ Voor 89% gewijzigd door computerjunky op 30-08-2012 15:54 ]

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
computerjunky schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:51:
helaas dit keer geen lijst met wat deze updates nou daadwerkelijk doen mocht iemand die wel kunnen vinden zie ik ze graag :)
even een paar opmerkingen terug kijken, daar staat het toch duidelijk.

• Joop557
Mijn versie is Rev. 1.1
EaS schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 04:32:
Maar natuurlijk: Via de "officiële" methode (OTA of via de PC-tool) kon ik nog steeds niet updaten naar een versie nieuwer dan v10b... |:( (welke wèl via OTA binnenkwam, maar daarna tevens ook het eindstation was), nu versie v10F uit was.

Toen maar eens de "handy-faq" methode geprobeerd. Ook die werkte niet. Nadat de telefoon 3 kwartier aan het updaten was via die methode (zonder enige verdere melding, en met de "belofte" dat zo'n update niet veel meer dan 10 minuten in beslag neemt), heb ik de usb-kabel er maar uitgetrokken. Bijna overtuigt dat ik het toestel kwijt was ("trek de USB kabel *niet* uit het toestel voordat de update klaar is" - was de vetgedrukte waarschuwing), en zo de sloot in kon gooien. Maar uitzetten en weer aanzetten leverde daarna een ongewijzigd toestel op. Geen wijzigingen? Dan heeft er ook geen communicatie plaatsgevonden met het toestel. Misschien dat daarom na die ene specifieke melding in het scherm er niets meer gebeurde.

Toen ben ik maar wat logica gaan toepassen. Wat is de laatste melding in het venster van de update tool? Wat zou die melding in kunnen houden? Etc. etc. Uiteindelijk heb ik het toestel toch kunnen updaten door het toestel niet in firmware update mode te schakelen, maar gewoon aan ('klaar om te gebruiken') te laten staan. Bij de eerste poging kreeg ik de vermelding "Insufficient battery level to proceed. Please recharge the battery and restart.", toen de usb kabel eruit getrokken (terwijl het programma gewoon bleef draaien). Aan de lader en poging hervatten.

Gevolg?

[afbeelding]

:*) :*) :*)

Waar ik verder nog nieuwsgierig naar ben is de hardware versie van de telefoons in dit topic hier. Ik las dat de zwarte versies bijna zonder uitzondering HW 1.1 zijn. Maar die van mij blijkbaar niet:

[afbeelding]

Edit:
Heb even de quadrant benchmark gedraait . Firmware v10b versus v10f (beide op eigen toestel):
[afbeelding] [afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

computerjunky schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:51:
Wat in ieder geval zichtbaar veranderd is, is dat chrome nu standaard aanwezig.

Alleen heb ik een vreemde issue met chrome. Het gebeurt regelmatig dat (na verloop van tijd) een pagina niet wil doorladen (blijft/word blank), een al eerder geopende pagina in een ander tabblad ook blank word en chrome eigenlijk niets meer wil laden. Alleen uit de browser, of alle tabbladen sluiten werkt dan. Er is dan een poosje perfect met chrome te browsen, maar na verloop van tijd begint het gedonder weer opnieuw.

Na wat zoekwerk blijkt het een bekend issue te zijn met Tegra 2 & 3 apparaten:
Issue 113204: Always shows blank page/screen on HTC One X + other Tegra2/3 devices

(Zie ook comment 40: Fair point. At this point we have enough data points on where the issue is but we can start investigating, starting with HTC One X - which is the most widely deployed device. Other devices may require corresponding driver fixes to be deployed by the pertinent OEMs but the priority is first to get this addressed on HTC One X.)

Eens kijken hoe snel LG dit fixt. Kwa snelheid verdient chrome toch zeker m'n voorkeur.
Na wat leeswerk links en rechts blijkt dat diverse apparaten, die eerst Rev. 1.1 lieten zien, na het flashen (van bijv. firmware versie 10F) 'zomaar' ineens Rev 1.0 apparaten waren geworden. Nogmaals flashen en de Revisie veranderde spontaan weer naar 1.1 (maar vaak genoeg ook niet).
Zo diepgaand zullen die verschillen dus wel niet zijn, als het überhaupt al meer dan een simpele vermelding in het menu voorstelt.

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-07 20:05
Ik heb er ook 1 genomen bij mijn t-mobile abonnement.
Is vandaag op de post gegaan, dus vanaf morgen hoop ik hier mee te kunnen praten :)!

• Cresso
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06-2020
Nu ben ik sinds een dag of 2 ook in het bezit van deze telefoon. Is er misschien iemand die mij kan vertellen hoe ik het scherm weer aan kan laten met bijv de home knop in plaats van elke keer de power knop te drukken. Een optie om het scherm aan laten springen op touch zij ook wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
Cresso schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:39:
Nu ben ik sinds een dag of 2 ook in het bezit van deze telefoon. Is er misschien iemand die mij kan vertellen hoe ik het scherm weer aan kan laten met bijv de home knop in plaats van elke keer de power knop te drukken. Een optie om het scherm aan laten springen op touch zij ook wel fijn zijn.
Als die mogelijkheid zou bestaan zou dat niet al te best zijn voor als je hem in je broekzak of zo hebt, want dan zou het scherm zo maar ongemerkt aan kunnen gaan en de hele batterij opgebruiken. Dus nee, kan niet volgens mij, gelukkig maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cresso
Joop557 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:23:
[...]
Als die mogelijkheid zou bestaan zou dat niet al te best zijn voor als je hem in je broekzak of zo hebt, want dan zou het scherm zo maar ongemerkt aan kunnen gaan en de hele batterij opgebruiken. Dus nee, kan niet volgens mij, gelukkig maar.
Je scherm gaat zoiezo alleen aan als het iets raakt dat elektriciteit geleid, dat doet mijn broekzak niet. Maar vooral wanneer de telefoon voor lange periodes op mijn bureau ligt zou ik het veel handiger vinden als ik het scherm actief kon maken door het gewoon aan te raken of de homeknop te drukken. Dat het misschien wat meer batterij verbruik kost, maakt me in dit geval niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
Cresso schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 05:03:
[...]

Je scherm gaat zoiezo alleen aan als het iets raakt dat elektriciteit geleid, dat doet mijn broekzak niet. Maar vooral wanneer de telefoon voor lange periodes op mijn bureau ligt zou ik het veel handiger vinden als ik het scherm actief kon maken door het gewoon aan te raken of de homeknop te drukken. Dat het misschien wat meer batterij verbruik kost, maakt me in dit geval niet zoveel uit.
Capacitief betekent geladen, dus ook statisch of zo. Kijk maar naar de nieuwe Galaxy Note 2 met zijn S pen. Met hovering boven de mail opent de mail al tijdelijk of een folder met foto's zie je al de foto's voordat echt geopend wordt, dus de lading triggert dit en er is geen aanraking dus ook geen geleiding.
Dus bijna zeker dat die dan in je broekzak aan zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cresso
Joop557 schreef op zondag 09 september 2012 @ 01:13:
[...]
Capacitief betekent geladen, dus ook statisch of zo. Kijk maar naar de nieuwe Galaxy Note 2 met zijn S pen. Met hovering boven de mail opent de mail al tijdelijk of een folder met foto's zie je al de foto's voordat echt geopend wordt, dus de lading triggert dit en er is geen aanraking dus ook geen geleiding.
Dus bijna zeker dat die dan in je broekzak aan zou gaan.
Of die telefoon nou aan of uit gaat in je broekzak is gewoon een non-issue, ik heb het zelfs al getest, ik krijg geen reactie op mijn scherm als de stof van mijn broek er tussen zit. Pennetjes zijn helemaal uit ten boze want dat zijn speciale pennetjes met een eventuele combinatie van speciale schermen. Mijn wacom tablet pen werkt ook niet zomaar op mijn telefoon. Mijn telefoon bevindt zich het grootste gedeelte van dag niet in mijn broekzak en dan wil ik liever gewoon mijn telefoon kunnen activeren via het scherm zodat ik dit gewoon met 1 hand kan doen als ik even snel iets wil bekijken. Als je op stap gaat kan je dan altijd nog bepalen of je het alleen via de powerbutton wilt of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Cresso op 09-09-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Goedemorgen! Sinds zaterdag in het bezit van een nieuwe LG 4x HD (350,-), nadat ik mijn iPhone 4 voor 275,- verkocht heb. Ben redelijk tevreden, al vind ik dat de batterij erg snel leeggaat (met mijn iPhone kon ik 2 dagen, heb de LG na een halve dag moeten opladen). Maar misschien moet deze eerst een paar keer doorgeladen worden. Had met Whatsapp ook een paar keer dat ik bericht pas ontving wanneer ik de applicatie opende, maar ik weet niet of dit met de telefoon of Whatsapp te maken heeft. Ik hoop dat we hier veel ideeen en ervaringen kunnen uitwisselen!

Edit: Wat me trouwens ook opvalt, is dat wanneer je een foto toevoegt aan een contact, dat deze dan in een lage resolutie wordt toegevoegd. Jammer, want het staat wat slordig dan. Was dit meer mensen al opgevallen?

[ Voor 16% gewijzigd door DrBos op 10-09-2012 12:22 . Reden: Nog iets opvallends ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
DrsBos schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:27:
Goedemorgen! Sinds zaterdag in het bezit van een nieuwe LG 4x HD (350,-), nadat ik mijn iPhone 4 voor 275,- verkocht heb. Ben redelijk tevreden, al vind ik dat de batterij erg snel leeggaat (met mijn iPhone kon ik 2 dagen, heb de LG na een halve dag moeten opladen). Maar misschien moet deze eerst een paar keer doorgeladen worden. Had met Whatsapp ook een paar keer dat ik bericht pas ontving wanneer ik de applicatie opende, maar ik weet niet of dit met de telefoon of Whatsapp te maken heeft. Ik hoop dat we hier veel ideeen en ervaringen kunnen uitwisselen!

Edit: Wat me trouwens ook opvalt, is dat wanneer je een foto toevoegt aan een contact, dat deze dan in een lage resolutie wordt toegevoegd. Jammer, want het staat wat slordig dan. Was dit meer mensen al opgevallen?
Whatsapp heeft afgelopen weekend een ernstige storing gehad, iets met een verkeerd geplaatste entry in de dns servers. Stond ook bij Tweakers vermeld.

• DrBos
De batterij gaat nu al stukken langer mee. Heb een aantal dingen die ik niet gebruik uitgezet, Advanced Task Killer erop gezet en zet de telefoon 's nachts in vliegmodus. De telefoon gaat dan ongeveer 2 dagen mee met normaal gebruik. Toch is het wel wennen om over te stappen van iOS naar Android. Vind iOS namelijk nog steeds iets professioneler aanvoelen...

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-07 20:05
DrsBos schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:44:
De batterij gaat nu al stukken langer mee. Heb een aantal dingen die ik niet gebruik uitgezet, Advanced Task Killer erop gezet en zet de telefoon 's nachts in vliegmodus. De telefoon gaat dan ongeveer 2 dagen mee met normaal gebruik. Toch is het wel wennen om over te stappen van iOS naar Android. Vind iOS namelijk nog steeds iets professioneler aanvoelen...
Ik had juist het omgekeerde toen ik van iOS afkwam.
Voor mijn idee was het in iOS allemaal zo makkelijk en eenvoudig en android is dan gelijk een stuk uitgebreider met meer instel mogelijkheden.

• DrBos
Professioneler dekt dan misschien niet helemaal de lading die ik bedoel :) Bedoel inderdaad het gebruiksgemak en de eenvoud. Bij android weet ik bijvoorbeeld niet wanneer een app nou afgesloten is. Terwijl dat in iOS wel duidelijk is. Wel vind ik het widgetsysteem erg prettig tov iOS. Batterijduur is naar mijn idee beter bij de iPhone 4 dan bij de LG. Bovendien heb ik weinig zin om allerlei apps te moeten installeren (ATK, Greenpower enz.) om de batterijduur maar te kunnen rekken...
Fastclaimer schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:01:
[...]

Ik had juist het omgekeerde toen ik van iOS afkwam.
Voor mijn idee was het in iOS allemaal zo makkelijk en eenvoudig en android is dan gelijk een stuk uitgebreider met meer instel mogelijkheden.

• KamiKaaze
Over het accuverbruik, ben zelf een beetje zoekende wat nou het meeste opeist tijdens normaal gebruik.
Bij mij thuis schiet zo nu en dan het accu verbruik omhoog, ik denk dat het te maken heeft met de router die ik gebruik en de instellingen daarvan 2.4 en 5 gHz schakelen gaat niet helemaal lekker denk ik...

Ook een aantal apps ben ik aan het bekijken vooral facebook etc.
De ene keer haal ik gewoon een dag op de accu (en ik gebruik hem redelijk vaak) en de andere keer zit de phone te schreeuwen na een aantal uur om voorzien te worden van prik..
Op mijn werk houd deze telefoon het in ieder geval langer uit als de rest ligt ook aan de locatie waar ik zit soms is het beter om de telefoon vast te zetten op 3g of 2g...

De telefoon heeft best een aardige accu dus want je kan best lang gebruik maken zonder hem op te laden nu nog het probleem zoeken van het spontane hoge verbruik... wat ik redelijk vaak heb...

Uit de verbruiks overzicht word ik in ieder geval niet veel wijzer van... hopelijk kan er ooit gewoon een custom rom op... zonder alle extra's die je toch nooit gebruikt.

Als het een beetje meezit heb ik binnenkort tijd om even aan de start topic te gaan werken met eventuele nieuwtjes en tips..
Ik ben in ieder geval over het algemeen nog steeds tevreden over de LG.. heb er nog geen spijt van... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Even een kleine aanpassing gedaan in de start topic, probeer de zaken weer een beetje bij te werken...

Camera mod:
Voor de mensen die wat meer aandurven op XDA staat er een patch voor de camera driver, zodat de camera net wat beter werkt.
Fully working Camera Mod - for better pictures and low light videos

Zelf even via CWM recovery geïnstalleerd, telefoon werkt nog in ieder geval... camera ook.
Ik ben ook bezig geweest om een GPS patch (nog snellere fix) erop te krijgen.. maar dat wil bij mij nog niet lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
Wat ik wel mis in de opties, is een overzicht van het batterijverbruik. Ik zie alleen maar een percentage, maar niet waar de batterij voor gebruikt is (scherm, applicaties, enz.). De SII en volgens mij veel andere androids hebben dit wel. De batterij doet het inmiddels wel beter, kan nu meestal 1,5 tot 2 dagen met een lading bij normaal gebruik (facebook, twitter, whatsapp maar verder geen zware apps of spelletjes). De rest van de LG gebruikers ook nog wat tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
DrsBos schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:08:
Wat ik wel mis in de opties, is een overzicht van het batterijverbruik. Ik zie alleen maar een percentage, maar niet waar de batterij voor gebruikt is (scherm, applicaties, enz.). De SII en volgens mij veel andere androids hebben dit wel. De batterij doet het inmiddels wel beter, kan nu meestal 1,5 tot 2 dagen met een lading bij normaal gebruik (facebook, twitter, whatsapp maar verder geen zware apps of spelletjes). De rest van de LG gebruikers ook nog wat tevreden?
Naar systeem instellingen en kiezen voor spaarstand, dus niet aan of uitzetten van de spaartstand maar op klikken waardoor je in het submenu komt. Helemaal onderaan staat dan de optie accugebruik. In dit sub menu staan trouwens ook interessante opties om je batterijgebruik te verbeteren en om in je informatie balk bovenin het percentage van de batterij weer te geven, wat echt preciezer is dan de normale weergave, welke trouwens ook actief blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
je heb ook appjes die dit voor je weergeven :)

de appjes halen de info gewoon uit android zelf dus het is ecact dezelfde informatie alleen makkelijker toegankelijk en meer geschiedenis informatie wat wel handig kan zijn na een tijdje om zeg na een week te kijken wat je het meste gebruikt en hoe je batterij kan besparen zonder dat het je gebruik hinderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb mijn (zwarte) exemplaar zojuist binnen gekregen eerste indruk is er goed. Gelijk verblind door de hoge helderheid:P maar wat een licht toestel en voor een 4,7'' nog vrij compact.

Maar goed kwam standaard met versie ''V10B'' via OTA zag die ''V10D'' - geïnstalleerd nog een keer gezocht en hij vond netjes ''V10F'' daar is die nu mee bezig...
En nu ff mee spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
Joop557 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:03:
[...]

Naar systeem instellingen en kiezen voor spaarstand, dus niet aan of uitzetten van de spaartstand maar op klikken waardoor je in het submenu komt. Helemaal onderaan staat dan de optie accugebruik. In dit sub menu staan trouwens ook interessante opties om je batterijgebruik te verbeteren en om in je informatie balk bovenin het percentage van de batterij weer te geven, wat echt preciezer is dan de normale weergave, welke trouwens ook actief blijft.
Aha, dankjewel! Ik zie dat het in de vliegtuigstand zetten snachts zijn vruchten afwerpt, bijna geen accuverbruik in die periode. Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie een klein beetje spijt had van de verkoop van mijn iPhone 4 (om de LG te kunnen aanschaffen), maar dat gevoel wordt steeds minder. Android loopt gewoon heel soepel en de telefoon voelt solide aan. Accuverbruik verbetert, doe nu meer dan anderhalve dag op een volle accu. Foto's heb ik nog niet veel gemaakt, maar valt op zich ook niet tegen. Nu hopen dat Jelly Bean snel gereleased wordt, al heeft LG daarin niet echt een naam hoog te houden... Of ik moet me gaan verdiepen in custom roms enzo ;)

• EaS

EaS

DrsBos schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:08:
.....
De rest van de LG gebruikers ook nog wat tevreden?
Oh ja hoor, ook nu, na een maand in bezit te zijn van het toestel, zeker nog tevreden! Het scherm en design (persoonlijk, weet ik) blijven gewoon klasse. Alleen na m'n firmware update perikelen ben ik onlangs pas echt toegekomen aan wat gebruikers ervaringen.

Accuduur:
'Rundown test' (geen benchmark, maar zelf achter de knoppen): 100% (van de tijd) scherm aan, 100% Wi-Fi aan, constant (streaming/lokaal) muziek/video's + een x aantal minuten een game links en rechts (niet realistisch kwa gebruik denk ik) -> 4 uur accu helemaal leeg.

'Extreem gebruik' (het toestel af en toe wegleggen, maar wel 100% Wi-Fi en eigenlijk ook haast wel constant streaming/lokaal muziek/video's) -> 5 a 7 uur accu leeg.

Bij normaal gebruik moet 2 dagen denk ik wel mogelijk zijn. Stand-by eet het ding bijna helemaal niets. Nog niet eens een procent per uur heb ik het idee.

Kwa accu gebruik stijgt het toestel dus niet boven de rest uit, maar ik heb ze zeker ook wel eens slechter gezien.

Camera:
Video: Prima. (heb video alleen getest op firmware 10f, dus geen last gehad van het focus probleem van eerdere firmware's).

Foto's: Belabberd. Echt belabberd. 9 op de 10 foto's zijn niet scherp te krijgen. Heeft niets te maken met 'trillende handen' of zulke zaken, het ding focust gewoon niet goed. Op zowel Duitse, Engelse als Russische forums (dat is waar ik zo o.a. via google terecht kwam) word veel vermelding gemaakt van dit probleem (alhoewel niet iedereen er last van schijnt te hebben).

Edit: voorbeelden toegevoegd. *KLIK* een paar keer voor een grotere foto:

9 van de 10 foto's zijn als volgt, niet scherp (wat blurry zeg maar):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RsdSyl.jpg

Wel scherp. Het kan dus wel, maar dat is geluk hebben:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qk5Ocl.jpg

Dit lijkt me puur een software probleem. Video's zijn scherp, dus de lens (o.i.d.) is niet het probleem. Hier moet LG zo snel mogelijk wat aan doen. Met Camera ICS(+) of JB+ is (soms) wel enige verbetering merkbaar.

Stabiliteit:
Hier heb ik helemaal niets op aan te merken. Ding is één keer vastgelopen (tenminste dat vermoed ik, was te ongeduldig om af te wachten of er weer leven in kwam) door wat eigen gekloot.

Wat random opmerkingen:
Google Chrome laat het soms afweten (blanke pagina's, niet doorladen), dit is een bekende bug met Tegra 2/3 devices. Bug is al opgelost, alleen moet de fabrikant deze met een update implementeren. Ik ga er vanuit dat LG hiervan op de hoogte is, en het met de volgende update verholpen is.

Stof onder het display: Hier word ook aardig wat melding van gemaakt op diverse (Duitse, Engelse en Russische) forums. Dit schijnt een -al verholpen- productie probleem te zijn geweest,die voorkomt bij een bepaalde batch. O.a. LG Duitsland heeft dit bevestigt. Ik heb er iig 0,0 last van (lees: geen stof) :). Omruilen is in dat geval geen probleem.

Laggy: Heel soms (maar dan ook echt soms), is het toestel wat laggy als ie uit standby komt. Net of ie even wakker moet worden. Maar dat kan ook aan de hoeveelheid geinstalleerde apps liggen. Had het idee dat dat in het begin zeker niet zo was. Maar ik heb toestellen gezien die standaard zo laggy zijn ;).

LG Service: Supersnel. 's Morgens mailtje verzonden, is zelfde dag antwoord. Na m'n 2de vraag werd ik zelfs teruggebeld. Netjes. Vooralsnog niets op aan te merken.

Verder zou ik nog graag zien dat LG een national/international roaming optie aan de firmware toevoegt. Zeker in grensgebieden is dit handig.

Ook ben ik benieuwd of mijn toestel straks wel op de officiële manier wil updaten naar nieuwe firmware. Naar 10b ging nog (via OTA), daarboven niets meer. Moest via een truc.

Als laatste nog een vraag: Als ik het toestel verbind via USB aan de PC, en ik kies LG Software op het toestel, blijft er staan verbinden, en krijg ik de volgende pop-up:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EfX8l.jpg

Zowel LG PC suite als LGMobile support tool weigeren dan gewoon connectie maken met het toestel. Dat zou toch *juist* dan wel moeten??

[ Voor 4% gewijzigd door EaS op 19-09-2012 01:36 . Reden: Foto's toegevoegd ]

• EaS

EaS

Hmmm, wow. Had m'n post kunnen editen en het is een beetje offtopic, maar dit ziet er heel gezond uit. Moest ik even kwijt:

• DrBos
EaS schreef op woensdag 19 september 2012 @ 03:36:
Hmmm, wow. Had m'n post kunnen editen en het is een beetje offtopic, maar dit ziet er heel gezond uit. Moest ik even kwijt:

[video]
Ziet er goed uit! Wel jammer dat deze al zo snel na de 4X HD uitkomt... Over het aansluiten op de PC: ik krijg nooit het commando wat jij hebt gepost. Heb je op je toestel aangegeven wat er moet gebeuren als je 'm aansluit op de PC? Anders zou ik niet weten hoe dat kan.

Wat vastlopers betreft, in de eerste week ging de accu zonder reden in 1x van 43% naar 1%, en dus uit. Dit gebeurde snachts. Maar mijn vermoeden is dat dit door de autokillinstelling van ATK komt. Die heb ik nu uitgezet en sindsdien geen problemen meer gehad.

Wat me ook opvalt is dat er boven en onder een klein beetje ruimte zit tussen het scherm en de behuizing, waardoor vuil zich daar kan ophopen. Het heeft geen invloed op de werking van de telefoon uiteraard, maar aan dat soort kleine dingen kan ik me storen ;)

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:58
Ik heb nu sinds twee weken een LG 4x, hij bevalt goed.

Alleen sinds gisteren heb ik al twee maal toe gehad dat het toestel vast loopt. Het scherm is zwart, de drie toetsenonderaan blijven verlicht. Het toestel reageert niet, pas nadat ik de accu eruit haalt. Wat moet ik hiermee?

• computerjunky
EaS schreef op woensdag 19 september 2012 @ 03:36:

[video]
ziet er leuk uit ben alleen bang dat deze telefoon een HEEL stuk duurder gaat worden en mischien door zijn lte niet eens voor de europese makt bedoeld is op de korte termijn.

• Joop557
EaS schreef op woensdag 19 september 2012 @ 01:04:
[...]
Als laatste nog een vraag: Als ik het toestel verbind via USB aan de PC, en ik kies LG Software op het toestel, blijft er staan verbinden, en krijg ik de volgende pop-up:

[afbeelding]

Zowel LG PC suite als LGMobile support tool weigeren dan gewoon connectie maken met het toestel. Dat zou toch *juist* dan wel moeten??
Ik denk dat je de verkeerde usb driver hebt geinstalleerd. In ieder geval moet je LG PC SUITE geinstalleerd hebben en wel de laatste versie. Daarmee kun je dan ook de usb drivers downloaden en installeren. Dus niet LG PC Suite 2, 3 of 4, maar die zonder volg/versienummer.
Voordat je dat doet eerst de usbdrivers die nu actief zijn deinstalleren, dat doe je als de telefoon is aangesloten, anders zijn ze niet actief/geladen. Daarna telefoon loskoppelen en de nieuwe usb drivers installeren en als dat gereed is de telefoon weer aankoppelen. Ja dan zou het moeten lukken. PC SUITE kun je downloaden vanaf de LG site op de product pagina van de Optimus 4X HD. En inderdaad in de connectie settings voor USB de optie "altijd vragen" aanzetten. Dan kun je bij het aansluiten aangeven dat je via LG PC SUITE wil werken.

• gandalfdroes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:15
Heb zelf sinds een week de witte versie in mijn bezig en na een week gebruik gaat de batterij bij mij al iets meer mee dan een dag, gebruik vooral 3G en weinig wifi.

Maar ik heb een vraag...
Heb in dit forum gelezen dat het misschien verstandig was om greenpower er op te zetten om te zorgen dat de telefoon zuiniger zou zijn in het gebruik van zijn energie met betrekking tot synchronisatie, wifi en 3G. Deze optie heeft lg ook zelf ingebouwd zitten met de optie spaarstand. Maar ik kan met de optie spaarstand niet hoger zetten dan 50% rest batterij, is iemand er al achter gekomen om te zorgen dat de telefoon deze eerder dan bij 50% rest al aan kan zetten ? Zijn er anders nog andere opties dan greenpower om de telefoon zuiniger te krijgen ? Of is het aan te bevelen om de volledige versie van greenpower te kopen ?

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:58
gandalfdroes schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:54:
Heb zelf sinds een week de witte versie in mijn bezig en na een week gebruik gaat de batterij bij mij al iets meer mee dan een dag, gebruik vooral 3G en weinig wifi.

Maar ik heb een vraag...
Heb in dit forum gelezen dat het misschien verstandig was om greenpower er op te zetten om te zorgen dat de telefoon zuiniger zou zijn in het gebruik van zijn energie met betrekking tot synchronisatie, wifi en 3G. Deze optie heeft lg ook zelf ingebouwd zitten met de optie spaarstand. Maar ik kan met de optie spaarstand niet hoger zetten dan 50% rest batterij, is iemand er al achter gekomen om te zorgen dat de telefoon deze eerder dan bij 50% rest al aan kan zetten ? Zijn er anders nog andere opties dan greenpower om de telefoon zuiniger te krijgen ? Of is het aan te bevelen om de volledige versie van greenpower te kopen ?
Ik heb sinds dat ik Greenpower niet meer geinstalleerd hebt, geen last meer van vastlopers. Ik vraag me echt af of dat programma wel helpt?

Ik heb nu trouwens Camera ICS geinstalleerd en ook daarmee is de foto kwaliteit bagger. Mijn oude Samsung Galaxy S had echt beduidend betere foto's dan dit ding, het lijkt haast wel een geextrapoleerde 3 megapixel foto, geen scherpte, wazig etc. Echt jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

DrsBos schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:49:
[...]
Wat me ook opvalt is dat er boven en onder een klein beetje ruimte zit tussen het scherm en de behuizing, waardoor vuil zich daar kan ophopen. Het heeft geen invloed op de werking van de telefoon uiteraard, maar aan dat soort kleine dingen kan ik me storen ;)
Nu je het zegt. Maar ik denk dat elk toestel wel ergens een kiertje of gaatje heeft waar stof of vuil tussen kan gaan zitten. Heb er (nog) geen last van. Mocht het er ooit eens van komen, ik heb nog ergens een 'lenspen' (voor een fototoestel) liggen. Die krijgt het ding wel schoon.
HeyJIJdaar schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:38:
Het toestel reageert niet, pas nadat ik de accu eruit haalt. Wat moet ik hiermee?
Bovenste knop een seconde of 10(?) ingedrukt houden, en ook een vastgelopen toestel zou moeten uitgaan. Nogmaals die knop inhouden en het toestel start weer op. Tenminste: Dat is wat bij mij werkte.
gandalfdroes schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:54:
Maar ik heb een vraag...
Ik ben eigenlijk helemaal geen fan van zulk soort energie besparende tooltjes. Vaak liggen zulke programmaatjes op de achtergrond ook te monitoren, en eten daarbij ook stroom. Het is maar de vraag of de som van de totalen onder de streep dan voordeel oplevert of juist net niet. Proberen kan geen kwaad natuurlijk.

Trouwens: Synchronisatie is toch ook per app in te stellen? Ook dat synchronisatie alleen via Wi-Fi mag gaan en niet via 3G (onder datagebruik -> app instellingen -> Beperk achtergrond gegevens).
HeyJIJdaar schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 12:36:
[...]

Ik heb nu trouwens Camera ICS geinstalleerd en ook daarmee is de foto kwaliteit bagger. Mijn oude Samsung Galaxy S had echt beduidend betere foto's dan dit ding, het lijkt haast wel een geextrapoleerde 3 megapixel foto, geen scherpte, wazig etc. Echt jammer...
Yep. LG moet dit fixen. Met Camera ICS werkt de touch focus iets beter, daardoor zijn misschien niet 9 op de 10 foto's verknalt, maar 8 op de 10 ofzo ;)
Laat je trouwens wel de foto's opslaan in het hoogste formaat (8M, en bij Camera ICS ook nog jpeg quality op Ultra)? Bij genoeg licht zet ik ook de ISO vast op 100. Natuurlijk allemaal niet zoals het zou moeten, om gewoon eenvoudig wat foto's te willen maken, maar dan lukt er af en toe ook nog eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-07 13:52
DrsBos schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:44:
Een taskkiller is sinds een jaar of 1,5/2 bij Android niet meer nodig en doet vaak meer kwaad dan goed. Kijk voor wat meer achtergrondinfo bijvoorbeeld eens naar de volgende link:

http://www.androidworld.n...n-taskkillers-in-android/

Bij jou is de grootste batterijwinst hetgeen je zelf al aangeeft: een aantal keer goed doorladen. Lithium-ion batterijen worden namelijk in het begin steeds sterker. Wat verder veel batterij bespaart zijn zaken als het uitdoen van wifi, gps etc. Ook locatiebepaling dmv zendmasten binnen het locatiedeel van het instellingenmenu kun je uitschakelen. Met dat soort zaken win je veel meer dan met een taskkiller, die werkt vaak zelfs averechts.

Edit: bij Android hoef je apps in principe niet uit te schakelen, dat doet het systeem zelf wel bij te weinig geheugen. Vandaar dat taskkillers overbodig zijn. Als je echt persé alle apps uit wil schakelen, dan kun je de home-button ingedrukt houden. Je krijgt dan een verticale rij met apps te zien. Swipe ze naar links/rechts en ze sluiten af. Werkt een klein beetje zoals bij de iPhone, zelfde idee.

[ Voor 14% gewijzigd door marhalm op 23-09-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
Ik heb nog steeds problemen met Whatsapp. De ene keer krijg ik wel berichten en de andere keer krijg ik mijn berichten pas wanneer ik Whatsapp opstart. Ook de navigatie werkt niet optimaal. Toen ik deze gister gebruikte viel hij tot 2 keer toe uit...

Dit, in combinatie met de ruimte tussen het scherm en de behuizing, zijn mijn enige minpuntjes op dit moment.

Voor de rest vooral te spreken over accuduur, sterkte en kwaliteit van het scherm en Android dat heel soepel blijft lopen. Nu hopen dat de update naar JB ons niet door de neus geboord wordt (mits dit een wezenlijke upgrade is van ICS).

Over accugebruik gesproken, er viel me iets op bij de verbruiksdetails na ongeveer 1,75 dagen (24% resterend):

Telefoon inactief: 50%
Mobiel stand-by: 29%
Android systeem: 11%
Weergave: 3%

Als ik dit vergelijk met mijn vriendin haar SGS2 dan lijken deze waarden niet eens op elkaar. Vooral weergave zou je bij de 4X toch veel hoger verwachten? Hoe zit dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
DrsBos schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:56:
Ik heb nog steeds problemen met Whatsapp. De ene keer krijg ik wel berichten en de andere keer krijg ik mijn berichten pas wanneer ik Whatsapp opstart. Ook de navigatie werkt niet optimaal. Toen ik deze gister gebruikte viel hij tot 2 keer toe uit...

Dit, in combinatie met de ruimte tussen het scherm en de behuizing, zijn mijn enige minpuntjes op dit moment.

Voor de rest vooral te spreken over accuduur, sterkte en kwaliteit van het scherm en Android dat heel soepel blijft lopen. Nu hopen dat de update naar JB ons niet door de neus geboord wordt (mits dit een wezenlijke upgrade is van ICS).

Over accugebruik gesproken, er viel me iets op bij de verbruiksdetails na ongeveer 1,75 dagen (24% resterend):

Telefoon inactief: 50%
Mobiel stand-by: 29%
Android systeem: 11%
Weergave: 3%

Als ik dit vergelijk met mijn vriendin haar SGS2 dan lijken deze waarden niet eens op elkaar. Vooral weergave zou je bij de 4X toch veel hoger verwachten? Hoe zit dit bij jullie?
Als je de menu knop gebruikt wanneer whatsapp actief is, dan kun je naar instellingen gaan en daar de help en met name FAQ gebruiken. Er staan een aantal zaken vermeld, die betrekking hebben op het vertraagd binnen krijgen van je whatsapp berichten. Dus uitzoeken wat voor jezelf van toepassing zou kunnen zijn. Vwb het batterij verbruik is dit ongeveer hetzelfde als bij mij. Als je nogmaals op bijv. telefoon inactief drukt krijg je de details te zien welke taken onder telefoon inactief vallen. Ik heb geen last van vertraagde binnenkomst tenzij ik een slechte verbinding heb, maar dat komt gelukkig heel weinig voor. Als de verbining slecht wordt dan kan de navigatie uitvallen, daarom gebruik ik Sygic, de kaarten staan dan op je telefoon en heb je geen data verbinding nodig.
Werkt gewoon heel erg goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Joop557 op 24-09-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Zo, even een kickje naar boven.

LG heeft voor het eerst (voor zover ik kan zien) officieel wat prijsgegeven over Jelly Bean middels een press release: http://www.lgmobile.co.kr...ewsList.dev?newsRegNo=653

Aangezien dit onleesbaar voor de meeste personen hier, denk ik, hier even een artikel die het handig samenvat: http://www.androidcentral...ate-schedule-some-devices

In 't kort:
  • Jelly Bean updates voor de volgende toestellen in thuisland Zuid-Korea:
  • Optimus LTE II in november
  • Optimus G in december
  • Optimus Vu & Vu II in Q1 2013
De Optimus Vu heeft dan wel een Tegra 3 chip(set) aan boord, maar dan hebben we het helaas alleen over de Vu uitgebracht buiten Zuid-Korea. De "oude" Optimus Vu, van begin dit jaar, voor de thuismarkt, beschikt over een Qualcomm MSM8660 Snapdragon.

Maar wat in ieder geval hoopvol is, is dat LG ook toestellen van begin dit jaar een update naar Jelly Bean gaat geven. Nu alleen nog wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:03
Volgens de LG Klantenservice krijgt de 4X Jelly Bean in Q1 2013. De Optimus 2X heeft ondertussen wel de vrije broncode gekregen, dat zou voor mods toch een hele stap vooruit zijn (Jelly Bean op CM is daar al uit). Het blijft dus afwachten...

http://www.androidplanet....gt-begin-2013-jelly-bean/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
algalid schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:07:
Volgens de LG Klantenservice krijgt de 4X Jelly Bean in Q1 2013. De Optimus 2X heeft ondertussen wel de vrije broncode gekregen, dat zou voor mods toch een hele stap vooruit zijn (Jelly Bean op CM is daar al uit). Het blijft dus afwachten...

http://www.androidplanet....gt-begin-2013-jelly-bean/
Ik las alleen ergens anders (geloof op XDA) dat de bootloader voorlopig niet unlocked word.
Dat is op zich jammer maar in ieder geval nog een update in het voorruitzicht...
Daardoor is de activiteit rond dit toestel toch wel laag... helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

KamiKaaze schreef op maandag 17 september 2012 @ 23:26:
[...]
Ik ben ook bezig geweest om een GPS patch (nog snellere fix) erop te krijgen.. maar dat wil bij mij nog niet lukken..
Heb die aGPS patch ook maar eens getest. Het standaard GPS gebeuren liet soms meer dan een kwartier op zich wachten voordat ie gelocked was (soms ook binnen een minuut ofzo, maar locatie afhankelijk. Wel altijd open-air). Eigenlijk onbruikbaar in mijn optiek (met bijv. my tracks ofzo).

Dus via root-access, de "google specific No-SSL v3.1" gps.conf in /system/etc/ geplaatst en voila:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BQ3pRl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VQdNAl.jpg

Binnenshuis een lock in een seconde of 10 à 20 (max), op een stuk of 6 tot 9 satellieten. Waarom implementeert LG dit niet zelf in de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
Aha de 10H versie is uit en werkt ok. Nog niet bekeken wat er nu gewijzigd is, morgen is er een nieuwe dag.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Joop557 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 01:09:
Aha de 10H versie is uit en werkt ok. Nog niet bekeken wat er nu gewijzigd is, morgen is er een nieuwe dag.
Mooi, nog even wachten tot de europe open versie is verschenen, en kijken of mijn telefoon nu eens automatisch wil updaten.

Verder is de Jelly Bean firmware in de testfase beland schijnt het:
https://glbenchmark.com/p...=LG+P880&testgroup=system

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x1IPI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Ik had zelf van het weekend een vage vastloper, ook herstarten van de telefoon had weinig zin, verder geen extreme dingen gehad, dus was nogal verbaast toen zelfs reseten etc niet meer werkte.

Ik heb uiteindelijk maar een firmware geflashed volgens deze guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1861854

Dus mocht er iemand hetzelfde probleem krijgen, je kan proberen opnieuw te flashen.

Telefoon werkt weer prima in ieder geval, ik heb zelf een idee dat de laatste versie van Skype de schuldige is, zodra ik met deze verbinding probeert te maken loopt de telefoon geregeld vast.
Die had ik toevallig geinstalleerd voordat dit gebeurde..
Camera werkt daarna ook niet meer.
Eerdere versie werkt prima, geen idee waarom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
*O*

Zijn er al ervaringen met video opnamen in de donkere uren? Ik wil de camera als dashcam gebruiken..... maar dan moeten de opnamen 's nachts ook bruikbaar zijn, want anders heb ik er niks aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Ik was het wachten zat op een potentiele V10H versie voor "EUROPE OPEN" (zie dit screenshot voor wat ik bedoel, die versie staat namelijk op het moment van schrijven nog steeds op V10F)

Had LG hierover een uitvoerige mail gestuurd met vragen daarover. Antwoord: "Helaas is het op dit moment niet bekend of er voor de Europe Open een software update gaat komen."

Dus een soortgelijke guide gevolgd als in je link, maar wat daar sinds kort aan toegevoegd is: "USB-foutopsporing (Systeem-menu -> Ontwikkelingsopties) aktiveren en USB Verbindingstype op LG software zetten/laten"

Geen batterijen eruit, geen knoppen ingedrukt houden, gewoon direct werken. Handig!

Versie 10H stond er op in ongeveer 5 minuten. Na het opnieuw opstarten was de vermelding iets van: het systeem is bezig te optimaliseren (44 onderdelen). Blijkbaar komt dit overeen met een OTA update, want die schijnt ook alleen de benodigde onderdelen bij te werken. Ik kan het allemaal niet verifieren, want mijn telefoon is blijkbaar een koppig geval die maar niet via de officiele methode geupdate wil worden (kan me dat "optimaliseren" niet herinneren van die ene voorgaande 'non-official' update die ik uitgevoerd heb).

Anyway, duidelijk verbeteringen die ik tot nu toe gemerkt heb:
  • GPS. Lock in ~25s *zonder* assisted GPS. Netjes! Maar dat is een voorlopige (snelle) conclusie.
  • Beduidend betere/scherpere focus in fotos die *niet* op (semi) macro afstand worden genomen. Niet 9 van de 10 mislukken, maar eerder 9 van de 10 lukken! Wel met Camera ICS.
Moet het allemaal nog even wat beter testen, maar de voorlopige conclusie is dat er wel degelijk vooruitgang in zit.

(trouwens build.prop laat voor zowel "mijn" 10F, als de nieuw geinstalleerde 10H, ro.build.target_country=EU zien [en wat al nog maar meer wijst op 'europe' en 'open'], ondanks de geinstalleerde *NL* versie van 10H. Gewoon universele firmware's dus voor alle EU landen. Blijkbaar is mijn telefoon gewoon echt een uitzonderlijk geval die zich weigert te updaten)

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 11:32
Ik heb mijn nieuwe telefoon van het weekeinde ontvangen met versie v10h erop, LG-P880-V10h-NOV-19-2012 om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:47

bitflusher

flushed die *** pc

Ik heb zojuist de mijne ontvangen, versie v10d out of the box geïnstalleerd, v10f is net OTA binnen gehaald en geïnstalleerd. Na een reboot wordt nu V10h binnen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
ZIjn er merkbaar verbetering in de Camera met de laatste firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Brawler schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:38:
ZIjn er merkbaar verbetering in de Camera met de laatste firmware ?
Voor mij is de camera onbelangrijk, hij lijkt echter even waardeloos als in diverse fora omschreven... bedroevend onscherp...

of oordeel zelf: https://www.dropbox.com/s...2012-12-29%2013.12.36.jpg (zonder aanpassen van instellingen en zonder resizen van de telefoon)

[ Voor 20% gewijzigd door bitflusher op 29-12-2012 22:54 . Reden: voorbeeld toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Thanks .

Pfff . Dat is wel matig zeg . Zelfs mijn Optimus 2X maakt betere foto's . Ik weet dat het een Phone is , en dat als ik betere foto's wil maken , moet ik een camera kopen voor die doel . Maar , als andere fabrikant dat kan (Sony/Samsung) , waarom kan LG dat niet . De 4X is wel een bang for the buck t.o.v. SGS3 en One X . Ik heb al mijn TomTom One weggedaan maar zo te zien moet ik nog mijn compactje houden als ik voor de 4X ga . Twijfel nog.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
bitflusher schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:50:
[...]

Voor mij is de camera onbelangrijk, hij lijkt echter even waardeloos als in diverse fora omschreven... bedroevend onscherp...

of oordeel zelf: https://www.dropbox.com/s...2012-12-29%2013.12.36.jpg (zonder aanpassen van instellingen en zonder resizen van de telefoon)
ach als je online verder zoekt zijn er zat mensen die wel perfecte foto's maken zelfs beter dan de samsung s3 of de one x.

http://www.phonearena.com...alaxy-S-III_id3060/page/3

dus ik denk dat het gewoon te maken heeft met instelling eof het gebruik van de telefoon.
ik mis nog altijd de 2 staps foto knop op smartphones.
onscreen werkt toch niet lekker 1 fase voor scherpstellen en dan doorklikken voor de foto nemen werkt beter dan 1 keer drukken en de foto direct nemen na scherpstellen zonder dat je scherpstel bevestiging heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Er is wel een plus punt voor LG t.o.v. Samsung SGS3 . Veel mensen met SGS3 in verschillende landen hebben opeens last van de Samsung SGS III sudden death issue . Vanuit niets deden de telefoon niet meer , root/niet geroot , stock/custom ROM. In Nederland zijn er al gebruikers die hun telefoon deze probleem al hebben meegemaakt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 11:32
bitflusher schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:50:
[...]

Dat is inderdaad een dramatische foto, echter zit er wel liks veel tegenlicht en is het rechts redelijk donker. Dat kan dus al het e.e.a. verklaren aan scherpstellen.
Heb je al geprobeerd om handmatig scherp te stellen door even op het scherm te tikken en dan pas de foto te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06-2023
-

[ Voor 100% gewijzigd door -gekko- op 07-01-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 15:35
Mijne komt normaal in de loop van de week aan. Heb er ook meteen dit hoesje bij besteld: http://www.telefooncasest...g-optimus-4x-hd-p880.html

Weet iemand of we lang gaan mogen wachten voor Jelly Bean? Want bij m'n LG P970 hebben ze ICS zelfs niet gebracht en heb ik die via XDA moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496045

@Sakke 1994
Ik heb bij aankoop van mijn hd ook dit hoesje besteld bij coolbleu. Dit valt echt tegen, hoor. Het is net een kartonnen doos rond het toestel en maakt je mooie, slanke smartphone behoorlijk wat dikker. Er zijn andere, betere en goedkopere cases op de markt. Wie toch nog interesse mocht hebben in deze case kan de mijne kopen aan de helft van de prijs....of zelfs nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Anoniem: 496045 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:16:
@Sakke 1994
Ik heb bij aankoop van mijn hd ook dit hoesje besteld bij coolbleu. Dit valt echt tegen, hoor. Het is net een kartonnen doos rond het toestel en maakt je mooie, slanke smartphone behoorlijk wat dikker. Er zijn andere, betere en goedkopere cases op de markt. Wie toch nog interesse mocht hebben in deze case kan de mijne kopen aan de helft van de prijs....of zelfs nog minder.
Ah verdorie..

Ik hoop dat het niet te hard tegen valt want ik had gehoopt voor 50 euro een degelijk hoesje te krijgen.. Anders stuur ik het gewoon terug binnen de veertien dagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou niet wachten als ik u was. Als je op de site van coolbleu surft bij de veel verkochte telefoons (samsung galaxy s3, htc onex, i-phones) kom je meestal de jacko case van "melco" tegen. Als je deze (vele) revieuws leest weet je dat dit een ideale case is. Helaas is deze niet ter beschikking bij coolbleu voor de 4x hd. Ik heb deze rechtstreeks op de site van "melco" bestelt via "carry mobille". Dit is een perfecte case die je smartphone nauwelijks dikker maakt. Wat ook een voordeel is dat de prijs via deze weg veel aantrekkelijker is (26 euro!!). Nadeel is dat je tussen de 14 en 30 dagen moet wachten na bestelling maar dit is het zeker en vast waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Anoniem: 496045 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:27:
Ik zou niet wachten als ik u was. Als je op de site van coolbleu surft bij de veel verkochte telefoons (samsung galaxy s3, htc onex, i-phones) kom je meestal de jacko case van "melco" tegen. Als je deze (vele) revieuws leest weet je dat dit een ideale case is. Helaas is deze niet ter beschikking bij coolbleu voor de 4x hd. Ik heb deze rechtstreeks op de site van "melco" bestelt via "carry mobille". Dit is een perfecte case die je smartphone nauwelijks dikker maakt. Wat ook een voordeel is dat de prijs via deze weg veel aantrekkelijker is (26 euro!!). Nadeel is dat je tussen de 14 en 30 dagen moet wacten na bestelling maar dit is het zeker en vast waard.
Ik ga deze case eerst een weekje testen en zien wat dat geeft. Als hij me niet aan staat mag hij toch nog terug naar coolblue :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
Hallo,

Ik moet een nieuwe telefoon, en heb de keuze tussen de Sony Xperia S en de LG Optimus 4x HD. Ik kan beide voor dezelfde prijs krijgen. Ik ben een gemiddelde gebruiker en batterijduur is voor mij belangrijk. Wat adviseren jullie mij ?

Groet Gekko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@gekko
Ik ben ook een gemiddeld gebruiker en ik doe met mijn Lg 4x hd zeker twee volle dagen. Natuurlijk zijn hier bij de instellingen (spaarstand, rustige tijdspanne enz.) zeer belangrijk. Wat betreft de keuze tussen de sony en de lg, dat ga je voor jezelf moeten afwegen. Wat bij mij een belangrijke rol ook speelde was dat ik bij de Lg makkelijk zelf de batterij kan veranderen en bij de sony niet. Ook is er bij de lg nog de normale simkaart en bij de sony reeds de micro sim. Daar ik ook nog een nokia N8 heb wissel ik al eens en zijn dezelfde simkaarten gemakkelijk. Nu, hiervoor is er ook al reeds een hulpstuk ter beschikking maar het aanvragen van de micro sim kaart kon ik hierdoor achterwege laten. Wat mij betreft is de LG 4x hd een zeer goed en snel toestel voor een degelijke prijs. Maar je moet voor jezelf de vergelijking maken wat wel of niet belangrijk is voor u bij de specificaties van de toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
Het enige waar ik bij de Optimus 4X HD aan twijfel is of er nog Android updates komen, aangezien LG hier niet echt goed om bekend staat. Zou je de huidige Android versie van de Optimus +/- 2 jaar kunnen gebruiken zonder problemen, of moet je dan overstappen op een andere telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook bij samsung zijn er nu nog telefoons te koop met het android 2.3 gingerbread systeem en deze werken nog steeds goed. Dus de Lg heeft reeds het android 4.0 ice cream sandwich systeem, ik zou niet weten waarom je daar geen twee jaar of meer verder mee kan. Nu in sommige media word er melding gemaakt dat de update voor de lg 4x hd naar het 4.1 jelly bean systeem nakend is en zou gebeuren in het eerste kwartaal van 2013 (voor europa) maar ja, dat is afwachten zeker. Nu, na het jelly bean systeem komt er weer wat anders hoor. Als je dat allemaal zo nauw wilt volgen en hebben word het een kostelijke zaak denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
Heb nog één vraag. Hoe is de camera van de Optimus 4X HD? In de reviews van deze telefoon staat dat de kwaliteit niet al te best was, maar heb volgens mij ook gelezen dat dit met een update te verhelpen is. Voor mijn gevoel is de Xperia S namelijk echt een camera-telefoon, wat voor mij niet echt hoeft. Foto's moeten okay zijn, maar perfect is ook weer niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mij is de camera van de lg zeker oké. De update heeft deze nog wat beter gemaakt maar veel is ook afhankelijk van je instellingen en lichtinvallen enz.. Een klant van mij heeft een samsung galaxy s3. Deze neemt heel goede foto's maar er zijn ook mindere bij net zoals bij mij. Maar in het algemeen vind ik niet dat mijn lg moet onderdoen. Maar zulke dicussies zullen altijd blijven. Ik doe in antiek en neem daarbij veel foto's van allerlei spullen. Vroeger gebruikte ik een aparte camera en nu neem ik de foto's met mijn LG en deze zijn beter. Met ook het voordeel dat ik ze onmiddelijk kan doorsturen naar klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Anoniem: 496045 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:05:
Nu in sommige media word er melding gemaakt dat de update voor de lg 4x hd naar het 4.1 jelly bean systeem nakend is en zou gebeuren in het eerste kwartaal van 2013 (voor europa) .....
De eerste Jelly Bean beta is al op de LG servers waargenomen (check zelf via hier):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EMUc2.jpg

Wie met een of andere truc wel 'gemachtigd' weet te raken om deze te downloaden, kan *nu* al Jelly Bean op de P880 draaien:
http://csmgdl.lgmobile.co...DEUBK/V18a_00/V18A_00.kdz

Het duurde van 'beta' 10g naar 'release' 10h zo'n week of 3. Mocht dat nu weer het geval zijn, zal een officiële op JB gebaseerde firmware nog ergens voor het eind van deze maand te verwachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Sakke1994 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:19:
[...]

Ah verdorie..

Ik hoop dat het niet te hard tegen valt want ik had gehoopt voor 50 euro een degelijk hoesje te krijgen.. Anders stuur ik het gewoon terug binnen de veertien dagen :).
je kan m altijd nog terug steuren en bia ebay een rubberen case bestellen voor 2 euro.

moet je wel een week a 2 wachten omdat het uit china komt of je moet een paar euro meer lappen voor een nederlandse distributeur maar ze zijn zekergoed heb er vandeweek 1 om een telefoon gezien en het voelt echt degelijk.

flip case van nederlandse distributeur :

http://www.ebay.nl/itm/LG...n_146&hash=item1c2e208714

en nog een mooie deal van nederlandse distributeur. :
3 covers en 2 screen protectors :)
http://www.ebay.nl/itm/3-...n_146&hash=item1c29fb6d42

en hier een hardcase van chinese distributeur :

http://www.ebay.nl/itm/Wh...ories&hash=item2a21451079

en de flip case :

http://www.ebay.nl/itm/Bl...ories&hash=item27ca6e71b0

voor dat geld kan het bijna niet mis gaan.
als je even verder zoekt op ebay kan je nog veel meer leuke spullen vinden die hier gewoon voor 20x de prijs in de winkel liggen.
zoals bijv. een dock:

http://www.ebay.nl/itm/Do...ionen&hash=item35bf8a0f3f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
-gekko- schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:03:
Heb nog één vraag. Hoe is de camera van de Optimus 4X HD? In de reviews van deze telefoon staat dat de kwaliteit niet al te best was, maar heb volgens mij ook gelezen dat dit met een update te verhelpen is. Voor mijn gevoel is de Xperia S namelijk echt een camera-telefoon, wat voor mij niet echt hoeft. Foto's moeten okay zijn, maar perfect is ook weer niet nodig.
ik denk datt veel mensen de cameras in telefoon slecht vinden door gebrek aan kennis van fotografie.

backlight (zoals de zon of een lamp)
hoog contrast (dus donkere en lichte plekken in 1 foto)
handbeweging tijdens afdrukken.
niet volledig laten scherpstelen.
te donkere fotos geven ruis (dit is voorlopig nog een feit).

zit zijn allemaal factoren waar je rekening mee moet houden als je een foto neemd omdat ze direct de foto kunnen beinvloeden.
veel slechte fotos zijn het resultaat van 1 of meerdere van deze factoren vergeten.
ik heb een dslr van 1000 euro maar als ik daar een factor vergeen heb ik ook een slechte foto.
met een smartphone is het alleen erger omdat de sensor niet zo goed is en de focus softwarematig is en dus trager is.
maar de fotos die ik gezien heb vond ik zelf beter dan die van de samsung en kleurechter dan die van de one x.
ze waren alleen een tikje te donker maar dat kan de software wel oplossen op de pc of misschien zelfs een telefoon appje wel gewoon een halve stop toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

computerjunky schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:27:
[...]

ik denk datt veel mensen de cameras in telefoon slecht vinden door gebrek aan kennis van fotografie.

backlight (zoals de zon of een lamp)
hoog contrast (dus donkere en lichte plekken in 1 foto)
handbeweging tijdens afdrukken.
niet volledig laten scherpstelen.
te donkere fotos geven ruis (dit is voorlopig nog een feit).

zit zijn allemaal factoren waar je rekening mee moet houden als je een foto neemd omdat ze direct de foto kunnen beinvloeden.
veel slechte fotos zijn het resultaat van 1 of meerdere van deze factoren vergeten.
ik heb een dslr van 1000 euro maar als ik daar een factor vergeen heb ik ook een slechte foto.
met een smartphone is het alleen erger omdat de sensor niet zo goed is en de focus softwarematig is en dus trager is.
maar de fotos die ik gezien heb vond ik zelf beter dan die van de samsung en kleurechter dan die van de one x.
ze waren alleen een tikje te donker maar dat kan de software wel oplossen op de pc of misschien zelfs een telefoon appje wel gewoon een halve stop toevoegen :)
Zou jij voor het contrast een van jouw fotos met de 4x kunnen showen. welke instellingen (ten opzichte van factory) gebruik je? factory deed mijn sgs1 met flinke krassen het beter met een snelle snapshot om even iets te showen via whatsapp het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Zijn er al carkits special voor de 4X HD ? Ik zag alleen maar 1 type in Ebay . Dit is echter universeel en niet echt special voor de 4X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Vanaf de volgende OS-update (Jelly Bean) zal de LG 4xHD geheel unlocked zijn, aldus LG zelf:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Dear Dan Russ

We received good news about boot loader unlock from our dev. team.

They said that P880(EU Open) will be unlocked next OS version update.

We expect that OS version update will be during the first quater of 2013.

We hope this information will help you.

Thank you.

Sincerely yours,

LGE MC Company Open Source Code Distribution Center

Email : opensource-mc@lge.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
LG lijkt het te leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Blijkbaar! Had geen ervaring met LG producten, kan alleen afgaan op berichten. Maar wat je zegt klopt: goed nieuws.

Zoals gebruikelijk waren er op xda al weer posters te vinden die het mailtje als 'fake' bestempelden. Dus heeft een developer daar maar eens om bevestiging gevraagd:
Thank you for your interest about our mobile phone.

“We received your request on LG Open Source Code Distribution site(http://opensource.lge.com).
This site is just for providing source codes of FOSS(Free and Open Source Software) we have used in our product.”

That isn’t rumor. We’ve sent that message to customer yesterday.
Please wait for next OS update during 1Q of 2013.
But it is valid only for LGP880 EU Open not other operator’s product.

Thank you.
Sincerely yours,

Dus in mijn optiek is het volgende bevestigd:
  • Jelly Bean komt 100% naar de 4xHD
  • Nog in dit kwartaal
  • Toestel zal d.m.v. deze update unlocked worden
  • Deze 'Unlock' zal niet beschikbaar zijn in operator-branded firmwares.
Maar gelukkig is de EU open firmware op elk toestel te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
EaS schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 01:09:
[...]

Blijkbaar! Had geen ervaring met LG producten, kan alleen afgaan op berichten. Maar wat je zegt klopt: goed nieuws.

Zoals gebruikelijk waren er op xda al weer posters te vinden die het mailtje als 'fake' bestempelden. Dus heeft een developer daar maar eens om bevestiging gevraagd:

[...]

Dus in mijn optiek is het volgende bevestigd:
  • Jelly Bean komt 100% naar de 4xHD
  • Nog in dit kwartaal
  • Toestel zal d.m.v. deze update unlocked worden
  • Deze 'Unlock' zal niet beschikbaar zijn in operator-branded firmwares.
Maar gelukkig is de EU open firmware op elk toestel te flashen.

alleen jammer dat je bij veel webshops niet weet of je nou een branded of unbranded toestel koopt.
heb bijvoorbeeld bij typhone een keer een telefoon gekocht en die verkochten gewoon doodleuk een branded duitse t-mobile telefoon.
en in gewonle fysieke winkels is deze telefoon nog duur gebleven dus he kunnenn we nu garanderen dat we het juiste model krijgen en/of kunnen we gewoon een niet branded rom flashen om dit te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

computerjunky schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:23:
[...]

alleen jammer dat je bij veel webshops niet weet of je nou een branded of unbranded toestel koopt.
heb bijvoorbeeld bij typhone een keer een telefoon gekocht en die verkochten gewoon doodleuk een branded duitse t-mobile telefoon.
en in gewonle fysieke winkels is deze telefoon nog duur gebleven dus he kunnenn we nu garanderen dat we het juiste model krijgen en/of kunnen we gewoon een niet branded rom flashen om dit te omzeilen?
Klopt. Zo kijk ik nu net voor het eerst op de sticker onderop de doos, en boven de kleurcode (Black Black) staat met grote letters SWS, ofwel Zwitserland.

Het toestel is gekocht in een Nederlandse winkel, maar ze verkopen dus doodleuk een toestel bedoeld voor de Zwitserse markt.

En via deze IMEI checker (link via xda forums) word weergegeven welke firmware *officieel* voor mijn toestel bedoeld is. En ja hoor, inderdaad SWS:
http://csmgdl.lgmobile.co...SWSBK/V10h_00/V10H_00.kdz

Misschien dat daarom mijn toestel nooit via de officiële weg heeft willen updaten?

Anyway, de kans is groot dat je al unbranded firmware in je toestel hebt. De open land versies zijn allemaal identiek aan de EU open versie. Als je vodafone of T-mobile (of wat dan ook) logo's in je toestel aantreft zul je waarschijnschijnlijk branded firmware hebben.

Maar dan nog is de EU open firmware met een paar simpele handelingen er prima in te flashen (ik *moet* zelfs m'n toestel handmatig flashen aangezien ie via de normale route niet wil updaten, deze methode gebruik ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Heb hier last van m'n batterij (werkt perfect) maar eens dat 22% wordt afgelezen blijft ie daar een kwartier tot een uur op staan en telt daarna weer verder. Hoe kan ik die weer calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
Ik heb de LG Optimus 4X besteld via gsmtopdeal.nl en nu blijkt dat deze branded is voor T-Mobile. Nu ben ik nog een beginneling met smartphones, maar is deze telefoon te `unbranden´ één of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mmmm dat is geen goed nieuws.
ik heb hem daar ook besteld en vooral omdat er bij de specs stond dat ie unlockd was.
ik zal wel kijken als ik hem vrijdag binnenkrijg. anders krijgen ze hem terug.
want dat was niet wat er beloofd was.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Ik heb vandaag een P880 gekocht via MP . De nieuwste firmware staat erop ( V10H ) . Het is een toestel uit Poland . Nu mijn vraag is , moet ik per se de Euro open firmware flashen zodat ik later kan updaten naar Jelly Bean met unlock bootloader ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

-gekko- schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:03:
Ik heb de LG Optimus 4X besteld via gsmtopdeal.nl en nu blijkt dat deze branded is voor T-Mobile. Nu ben ik nog een beginneling met smartphones, maar is deze telefoon te `unbranden´ één of andere manier?
Gewoon een van de volgende firmware's erin flashen, en het toestel is exact gelijk aan een unbranded toestel (kwa hardware was het dat al).

Dit is de laatste "Euro Open" die je zoveel genoemd ziet:
http://csmg.lgmobile.com:...NEUBK/V10H_00/V10H_00.kdz

Maar de volgende NL versie ervan is gewoon exact identiek:
http://csmg.lgmobile.com:...NLDWH/V10H_00/V10H_00.kdz

100% Hetzelfde. Talen etc. allemaal hetzelfde.

Zo'n firmware kun je er niet inflashen met de standaard gedownloade tools van LG. Om dat te doen moeten er een paar trucjes uitgehaald worden. Hoe? Dat zie je hier:
http://www.handy-faq.de/f...uell_updaten_flashen.html
Is wel in het Duits, maar deze handleiding vind ik net even wat handiger dan die in het Engels hier, die gewoon hààst uit te veel handelingen bestaat.

De USB driver die voor beide handleidingen benodigd is (in de Duitse handleiding word ie niet specifiek genoemd, maar het spreekt voor zich dat het toestel anders wat moeilijk wil communiceren) vind je hier:
http://www.lg.com/nl/ondersteuning-mobiel/lg-LGP880
chucky666 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:12:
Mmmm dat is geen goed nieuws.
ik heb hem daar ook besteld en vooral omdat er bij de specs stond dat ie unlockd was.
ik zal wel kijken als ik hem vrijdag binnenkrijg. anders krijgen ze hem terug.
want dat was niet wat er beloofd was.
Ook al zit er een branded firmware in (wat logo's, vaak wat toevoegde overbodige software en alleen de mogelijkheid via die specifieke provider de updates binnen te krijgen) -> Zie bovenstaande verhaal. Gewoon de standaard LG (EU Open) firmware erin, en het toestel is als 'unbranded'.
Brawler schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:47:
Ik heb vandaag een P880 gekocht via MP . De nieuwste firmware staat erop ( V10H ) . Het is een toestel uit Poland . Nu mijn vraag is , moet ik per se de Euro open firmware flashen zodat ik later kan updaten naar Jelly Bean met unlock bootloader ?
Probeer eens het volgende:
3845#*880# intypen als telefoonnummer
Dan naar version info, en kijk eens wat daar staat onderaan. Grote kans dat het het volgende is:
LGP880AT-00-V10h-EUR-XXX-NOV-19-2012.

EUR staat dus voor..... ;)
Ook al is er een Poolse, Duitse of Nederlandse firmware (dus niet een van één of andere telecom-provider!!!) ingeflasht, toch is dat wat er staat (aldus posts links en rechts op diverse boards). Zoals vermeld: Omdat de land versies identiek zijn aan de EU Open versie. LG verspreid gewoon dezelfde file, met alleen een kleine wijziging in de URL.

Gewoon even afwachten wat er gebeurd zo gauw je leest (of controleert) dat de update beschikbaar is. Je toestel zou gewoon moeten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
EaS schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 23:59:
[...]

[...]

Probeer eens het volgende:
3845#*880# intypen als telefoonnummer
Dan naar version info, en kijk eens wat daar staat onderaan. Grote kans dat het het volgende is:
LGP880AT-00-V10h-EUR-XXX-NOV-19-2012.

EUR staat dus voor..... ;)
Ook al is er een Poolse, Duitse of Nederlandse firmware (dus niet een van één of andere telecom-provider!!!) ingeflasht, toch is dat wat er staat (aldus posts links en rechts op diverse boards). Zoals vermeld: Omdat de land versies identiek zijn aan de EU Open versie. LG verspreid gewoon dezelfde file, met alleen een kleine wijziging in de URL.

Gewoon even afwachten wat er gebeurd zo gauw je leest (of controleert) dat de update beschikbaar is. Je toestel zou gewoon moeten updaten.
Het staat inderdaad LGP880AT-00-V10h-EUR ......... Alleen ik heb nu mijn toestel geroot , kan ik dan nog een firmware automatisch updaten ? Ik kan wel de device unrooten via SuperSu maar is dat wel voldoende ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
betekend dat ook dat als je er een eu open firmware inflashed dat je gewoon OTA updates binnen kan halen (als je niet geroot heb) of moet je voortaan handmatig flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Brawler schreef op zondag 13 januari 2013 @ 00:31:
[...]

Het staat inderdaad LGP880AT-00-V10h-EUR ......... Alleen ik heb nu mijn toestel geroot , kan ik dan nog een firmware automatisch updaten ? Ik kan wel de device unrooten via SuperSu maar is dat wel voldoende ?
Met root ontvang je gewoon OTA (Over The Air) updates, en zelfs na de update blijft je toestel gewoon geroot (niet zelf getest, maar zie hier, hier en vooral ook deze post).
computerjunky schreef op zondag 13 januari 2013 @ 00:55:
betekend dat ook dat als je er een eu open firmware inflashed dat je gewoon OTA updates binnen kan halen (als je niet geroot heb) of moet je voortaan handmatig flashen?
Ook toestellen met andere "dan eerst" firmwares krijgen de updates, lees ik her en der. Zelf kan ik dit *niet* beamen (ik krijg helemaal geen updates binnen! Heb LG er al meerdere malen over gemaild). Ik flash dan ook altijd handmatig. Het is niet dat er elke dag een nieuwe firmware uitkomt :).

Je zou het trouwens gewoon eens kunnen proberen. Komt er geen OTA binnen, dan kun je altijd nog handmatig flashen (of terug naar je oorspronkelijke firmware flashen oi.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352206

Ik zit ook te twijfelen tussen de Xperia S en de Optimus 4x HD. Ik heb vroeger slechte ervaringen gehad met LG. Ik zie het ook een beetje als een B-merk. Dit schijnt tegenwoordig niet meer zo te zijn en deze telefoon komt goed uit zo'n beetje alle reviews. Alleen de camera schijnt bagger te zijn. Maar dat schijnt met een update weer (redelijk) verholpen te zijn.

Klopt het dat de camera er eeuwen over doet om scherp te stellen en dat veel foto's wazig zijn omdat het scherpstellen niet gelukt is? Of is het echt verholpen?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 352206 op 14-01-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Anoniem: 352206 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:20:
Klopt het dat de camera er eeuwen over doet om scherp te stellen en dat veel foto's wazig zijn omdat het scherpstellen niet gelukt is? Of is het echt verholpen?
de camera bug is al enige maanden verhoplen en zat m in de camera app van LG andere camera apps van de play store schenen prima te werken.

verder blijft het natuurlijk een mini sensortje en contrash based scherpstellen dus mag je er zoiezo al niet veel van verwachten net als bij iedere andere telefoon.

het zal nooit tegen een point en shoot camera of dslr opkunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

computerjunky > Nee ik begrijp dat het mijn DSLR niet zal kunnen vervangen. Maar ik wil met een telefoon wel de mogelijkheid hebben om gewoon fatsoenlijke snapshots te kunnen maken. Mijn vriendin heeft een Nokia 920 en daar lukt dat prima mee. Nokia zet hoog in op de camera en heeft een OIS, maar als de LG-camera echt rotzooi is, dan ga ik liever voor de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het enige (kleine) nadeel bij mijn hd vind ik het geluid van de luidspreker. Ik bedoel dus het geluid zonder de headset (met headset is dit geweldig). Dit is op het maximum volume wat te min bij het afspelen van muziek of video's t.o.v. mijn vorige smartphones. Er zou een mogelijkheid bestaan om deze geluidsterke te verhogen maar de info die ik hierover vind is voor mij wat onduidelijk. Is er iemand die hierover wat meer kan vertellen? Of heb ik het mis en gaat dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Nu online

wph

Daarnet via een mooie aanbieding dit toestel met abonnement aangeschaft, 300 minuten + 500 MB, eerste twee maanden gratis en daarna € 42,50, contract 1 jaar. Toestel kostte dan € 127. Al met al bijna dezelfde prijs als los kopen en daarna een sim-only nemen van Simyo, met als voordeel niet direct zo'n groot bedrag ineens. Al moet ik wel zeggen dat de aanbiedingen in telecomland wel eens beter zijn geweest dan nu, dat is echter een andere discussie.

Het toestel is voor mijn broertje, die eigenlijk redelijk digibeet is, maar sinds kort mijn oude smartphone in gebruik had en na een paar maanden eigenlijk ook niet meer zonder kan. Helaas ging deze vandaag kapot en was ook toevallig net z'n oude abonnement afgelopen. Via zijn huidige provider weinig interessante aanbiedingen kunnen vinden, daarom maar besloten vlug nog een abonnement bij MTV Mobile af te sluiten, zodat het nog via het KPN netwerk gaat. T-Mobile is hier in de regio nog steeds niet echt een goed idee, Vodafone is prima, maar daar is naar mijn idee weinig aan verbeterd de afgelopen jaren. KPN is ook goed en een nieuw abonnement heeft ook prijstechnisch wat voordeel boven verlengen bij de huidige provider. Het 1-jarige abonnement was trouwens een eis van zijn kant, omdat zorgvuldig omgaan met spullen niet bepaald te verwachten valt. Een tweejarig contract betekent waarschijnlijk dat de telefoon het einde van het abonnement niet haalt.

Eigenlijk was de opzet om een los toestel van ongeveer €200 te kopen dat qua functionaliteit in ieder geval een vooruitgang was vergeleken met de HTC Desire die hij van mij leende. Dan kom je echter terecht in de budgettelefoons en budgetspullen kopen is niet echt mijn ding. Sony heeft wat leuke toestellen voor een redelijke prijs, maar wil je richting de 4", dan zit je toch vlug ook richting de € 250 en dan heb je nog steeds slechts een budgettoestel.

Na wat surfen over internet kwam ik dus een leuke aanbieding tegen voor dit toestel, wat qua functionaliteit toch wel ongeveer op de lijn Galaxy S3 en One X ligt, alleen dan tegen een behoorlijk lagere prijs. Ik weet best dat LG qua software niet echt de beste naam heeft, maar het gat in nieuwprijs is significant en daarom was dit eigenlijk een prima optie. M'n broertje geeft zeer weinig om updates en het draaien van de laatste versie van Android, dus of de Jelly Bean update nou nog een tijdje op zich laat wachten zal hem een zorg zijn, hij weet niet eens van het bestaan ervan af.

Eigenlijk verbaasd het me dat niet meer mensen dit toestel oppikken voor deze prijs. De activiteit op dit forum is klein en ook op XDA is het erg rustig. Dat is opzich wel jammer, al heb ik goede hoop dat met het openstellen van de bootloader, zoals ik hier las, de activiteit wat gaat toenemen en er ook wat meer roms gaan verschijnen. Zo kan ik eventueel in de toekomst een nieuwe rom flashen als het toestel erg ver gaat achterlopen op de officiële releases.

Over een aantal dagen komt het toestel thuis, ik ben erg benieuwd naar de eerste indrukken. Zelf heb ik een HTC One X, dus dat is dan ook mijn referentiekader.

[ Voor 10% gewijzigd door wph op 14-01-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Anoniem: 496045 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:03:
Het enige (kleine) nadeel bij mijn hd vind ik het geluid van de luidspreker. Ik bedoel dus het geluid zonder de headset (met headset is dit geweldig). Dit is op het maximum volume wat te min bij het afspelen van muziek of video's t.o.v. mijn vorige smartphones. Er zou een mogelijkheid bestaan om deze geluidsterke te verhogen maar de info die ik hierover vind is voor mij wat onduidelijk. Is er iemand die hierover wat meer kan vertellen? Of heb ik het mis en gaat dit niet.
3845#*880# als telefoonnummer invoeren:
  • device test ->
  • all auto test menu - full ->
  • sound test ->
  • audio cal tool ->
  • setgain
SPK_DL is de speaker setting. Staat bij mij default op 24. Maximum is 30 als je door de verschillende settings heen bladert.

Nu even uit zien te vinden welke setting actief is bij het afspelen van muziek/video. Staat de SPK_DL in dat scenario op 24, dan die even verhogen naar 30. Opslaan, en kijken of dat effect heeft.

Zie ook deze kleine tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Anoniem: 352206 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:57:
computerjunky > Nee ik begrijp dat het mijn DSLR niet zal kunnen vervangen. Maar ik wil met een telefoon wel de mogelijkheid hebben om gewoon fatsoenlijke snapshots te kunnen maken. Mijn vriendin heeft een Nokia 920 en daar lukt dat prima mee. Nokia zet hoog in op de camera en heeft een OIS, maar als de LG-camera echt rotzooi is, dan ga ik liever voor de Sony.
wel het is lastig te zeggen het beste wat je kan doen is evn langs verschillende winkels gaan en m even testen.
kijk wel even of ze de laatste firmware erop hebben anders test je een toestel met oude formware en dat jan je ervaring geen goed doen.
het is nogal lastig om van andermand reacties uit te gaan.
sommige verwachten namelijk niets dan snapshots en gewone foto's en dat kan een telefoon prima.
maar sommige mensen verwachten simpelweg te veel zoals geen noise in donkedere ruimtes en geen scherpte artifacten van software en ga zo maar door en daar was mijn reactie een beetje op gebaseerd.
ik zelf vind de full res fotos die op het internet ronddwalen acceptabel voor een telefoon en met goed licht zelfs printbaar op a4.
de focus op het toestel dat ik bij t-mobile getest heb (v10h) werkte gewoon soepeltjes (alleen foto getest) dus met die 2 dingen samen vind ik het camera gedeelte acceptabel.
maar ik vind de camera dan ook het nimst belangerijke deel in een telefoon.

dus zelf even testen en je weet of het wat voor jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@EaS

Ik geraak inderdaad in dat menu, ik heb vanalles geprobeert maar vind niet de juiste instelling waardoor het ook maar iets luider klinkt. Ook denk ik dat je dit niet definitief kan veranderen want tekens ik mijn lg opnieuw opstart staan de standaardwaarden er terug. Misschien doe ik iets verkeert want ik denk dat dit te fixen is.. maar hoe....
Toch reeds bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@EaS
Toch al een verbetering: Na het activeren van "setgain" moet je bij "device type" speaker activeren. Als je dan bij SPK DL de waarde van 24 verhoogt naar 30 (is het maximum) hoor je een volume verschil. Helaas blijft bij mij het probleem dat na het herstarten van mijn lg terug de standaardwaarde (24) actief is. Zou dit pertinent te veranderen zijn?

(Je kan het volume van 24 naar 30 veranderen terwijl er een liedje speelt, en dan hoor je duidelijk het verschil)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 496045 op 15-01-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
EaS schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:42:
Vanaf de volgende OS-update (Jelly Bean) zal de LG 4xHD geheel unlocked zijn, aldus LG zelf:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Dear Dan Russ

We received good news about boot loader unlock from our dev. team.

They said that P880(EU Open) will be unlocked next OS version update.

We expect that OS version update will be during the first quater of 2013.

Thank you.

Sincerely yours,

Email : opensource-mc@lge.com
Zeer positief dit, daarna word het vanzelf wat drukker op de forums.
Ik word namelijk nogal afgeleid door de Nexus 7 :+ , super actief word er aan gewerkt.
Maar voor de LG kunnen we dat denk ik wel vergeten... maar een goede custum rom, ben ik al tevreden mee.
En word het ook intressanter om de de startpost onder handen te gaan nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@computerjunky Bedankt voor al je info. Ik ga je advies opvolgen en eens in de winkel vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb hem nu binnen van gsm topdeal, en zat al helemaal klaar om hem te flashen naar de open firmware en niet die van T-Mobile.
maar als ik hem opstart dan kan ik helemaal niets vinden van T-Mobile dus volgens mij is hij ook niet branded.
staat ook gewoon LGP880AT-00-V10h-EUR-XXX-NOV-19-2012.
dus ik allang blij, kan ik hem verder gaan instellen.

Weet iemand hoe ik die irritante t9 kan uitzetten

[ Voor 7% gewijzigd door chucky666 op 18-01-2013 13:55 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste