Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
coenox schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:44:
[...]

Als je overstapt van iOS zou je eerst even naar de basics van Windows Phone moeten kijken. Bijvoorbeeld in YouTube: Windows Phone 7 review (NL/BE) Dat filmpje gaat weliswaar over WP7.5, maar geeft die basics goed weer.

Werkt het lekker? Absoluut. Heb zelf een iPhone 4s (iOS 6) en een Lumia 800 (WP 7.5) en kan zeggen dat ik WP7.5 heel lekker werkt. Vereist het veel aanpassingen t.o.v. iOS6? Ja. Het is echt een heel ander systeem en een andere manier van werken. Dat zal toch even een uurtje wennen zijn. Ik zou op dit moment niet kunnen kiezen, maar vanaf WP8 zou dat wel eens anders kunnen zijn. En uiteindelijk is het ook weer een kwestie van smaak en voorkeur. Ik zou het ook vooral zelf eens (bij iemand anders of een goede gsm winkel) uitproberen. Dat geeft toch de beste indruk. De HTC's zijn al uit, dus daar zou je het OS op kunnen bekijken.
Gisteren bij de media markt even de HTC met WP8 bekeken en dat werkte erg lekker moet ik zeggen. Ook de nokia 900 werkte goed daarmee. Heeft die ook WP8? Of is dat nog WP7.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-03 20:15
stansfield schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:25:
[...]

Gisteren bij de media markt even de HTC met WP8 bekeken en dat werkte erg lekker moet ik zeggen. Ook de nokia 900 werkte goed daarmee. Heeft die ook WP8? Of is dat nog WP7.5?
De Lumia 900 werkt nog op WP7.5. De nieuwere lijn wordt voorzien van WP8.

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:22

vhal

ಠ_ಠ

Caelorum schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:04:
[...]

WP8 bedoel je waarschijnlijk? Voldoet deze site niet dan? http://www.windowsphone.com/en-us/store
En dan waarschijnlijk de nl-nl variant :)
Ja, ik had deze site vanmiddag al gevonden, moest alleen mijn post nog even aanpassen. Achteraf een logische site....silly me :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:56
Donstil schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:56:
Meer mensen problemen met de Bing Background?

Ik had dit ingesteld zodat ik elke dag een nieuwe (soms mooie) foto zou hebben, dit lijkt alleen niet te werken.

De foto van gister staat nog op het Lockscreen maar als ik Bing wallpaper uit en weer aan zet krijg ik wel een nieuwe foto.
Yup, hier hetzelfde. Denk dat dit nog opgelost moet worden. Tot die tijd maak ik weer gebruik van een vaste achtergrondfoto ;)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 00:40
voor degene die een windows phone 7 telefoon hebben gehad en nu een wp8 hebben. Kan iemand mij aangeven of de hogere resolutie echt een pluspunt is? ik heb namelijk het idee dat voor windows phone resolutie niet echt een breekpunt is. MAW is 720p een toegevoegde waarde of meer leuk om te hebben?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
justice strike schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:17:
voor degene die een windows phone 7 telefoon hebben gehad en nu een wp8 hebben. Kan iemand mij aangeven of de hogere resolutie echt een pluspunt is? ik heb namelijk het idee dat voor windows phone resolutie niet echt een breekpunt is. MAW is 720p een toegevoegde waarde of meer leuk om te hebben?
Het maakt wel degelijk verschil bij het kijken van foto's, videos, websites enz de extra resolutie is wel bruikbaar, verder is het natuurlijk afhankelijk van de grootte van je scherm 480x800 op een 4.5 inch scherm is niet om aan te zien, op een 3.5/3.7 inch valt het nog mee.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
mafiatounes schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:34:
[...]

Het maakt wel degelijk verschil bij het kijken van foto's, videos, websites enz de extra resolutie is wel bruikbaar, verder is het natuurlijk afhankelijk van de grootte van je scherm 480x800 op een 4.5 inch scherm is niet om aan te zien, op een 3.5/3.7 inch valt het nog mee.
de kleinste windows 8 phone is natuurlijk 4.3 inch. Maar spreek je nu uit ervaring of kom je van een wp7 phone af?

Overigens is het wel zo dat de 820 langer meegaat omdat het scherm minder vereist van de processor... enfin dat is een sidenote. Ik vraag me af of ik zoveel ga merken. Vroeger had je ook 17 inch schermen met 1024*768 en daarvan zag je de pixels ook niet echt. Maar das in de eye of the beholder wellicht... ik weet het niet ik kan er moeilijk een beeld van vormen.

[ Voor 26% gewijzigd door justice strike op 18-11-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
justice strike schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:42:
[...]

de kleinste windows 8 phone is natuurlijk 4.3 inch. Maar spreek je nu uit ervaring of kom je van een wp7 phone af?
Beide, heb nu tijdelijk een Lumia 710 met 3.7 " 800x480 scherm, vind het er niet heel scherp uitzien ben dan ook een (voorheen) iPhone 4s, Galaxy S3, One X gewend.

Bij WP8 is het kleinste scherm inderdaad 4.3 met een resolutie van 800x480, dit vind ik persoonlijk niet goed genoeg voor mijn gebruik. Ik lees/kijk veel op mobiel.

Je kan wel misschien een Lumia 820/900/HTC 8S testen en zien of je die resolutie goed genoeg vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
mafiatounes schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:59:
[...]

Beide, heb nu tijdelijk een Lumia 710 met 3.7 " 800x480 scherm, vind het er niet heel scherp uitzien ben dan ook een (voorheen) iPhone 4s, Galaxy S3, One X gewend.

Bij WP8 is het kleinste scherm inderdaad 4.3 met een resolutie van 800x480, dit vind ik persoonlijk niet goed genoeg voor mijn gebruik. Ik lees/kijk veel op mobiel.

Je kan wel misschien een Lumia 820/900/HTC 8S testen en zien of je die resolutie goed genoeg vind.
helaas zie ik geen goede vergelijking van het beeld tov 720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
justice strike schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:42:
[...]

De HTC Phone 8s heeft een 4 inch scherm.

[ Voor 39% gewijzigd door AmonTobin op 18-11-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
AmonTobin schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:11:
[...]

De HTC Phone 8s heeft een 4 inch scherm.
ik neig heel erg naar de 820 vanwege de prijs (50 euro minder dan 8x maar wel sd card slot + nokia apps). Echter, nu hoor ik dat NFC optioneel is (naast de optionele QI)... en het punt van de resolutie, wat het lastig maakt om een goede keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Een echte vergelijking van beide schermen kan ik niet zo 1,2,3 vinden het beste is echt om een winkel binnen te lopen en gewoon zelf uit te vinden, weet niet of je NFC nu al goed gaat gebruiken maar enkele redenen dat Nokia de 820 relatief goedkoop heeft gehouden is de optionele backcover met die extra functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
mafiatounes schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:19:
Een echte vergelijking van beide schermen kan ik niet zo 1,2,3 vinden het beste is echt om een winkel binnen te lopen en gewoon zelf uit te vinden, weet niet of je NFC nu al goed gaat gebruiken maar enkele redenen dat Nokia de 820 relatief goedkoop heeft gehouden is de optionele backcover met die extra functionaliteiten.
ja... maar ik was onder de indruk dat alleen wireless charging optioneel was. Ik kan ook nergens vinden of nfc optioneel is of niet.

een winkel binnenlopen gaat ook niet zo makkelijk aangezien die 820 er ook nog niet is. Enfin, het gaat erom spannen of ik die sd kaart en de apps van nokia nodig zal gaan hebben... want anders kan ik beter voor de htc 8x gaan.

gezwicht voor de druk. Heb een 820 besteld maar wel net te laat. Hopelijk heeft amazon hem snel weer in vooraad.

[ Voor 6% gewijzigd door justice strike op 18-11-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-02 16:23
Heeft iemand ervaring met het zakelijke beheer van de WP8 toestellen? Ik dacht even een bedrijfsaccount aan te maken om zo een bedrijfsbeleid te forceren (wachtwoord, encryptie, etc.), maar krijg nergens gevonden waar ik een bedrijfsaccount kan registreren? Het enige wat ik nog kan bedenken is een DevCenter account, maar ik zie geen reden om 100,- p/j te betalen wanneer we de account enkel gebruiken voor MDM en niet voor het aanbieden van applicaties. Zie ik iets over het hoofd?

http://www.windowsphone.c...what-is-a-company-account
http://www.windowsphone.c...-delete-a-company-account
http://msdn.microsoft.com...p/jj206719(v=vs.105).aspx

edit: bedankt voor de reacties.

[ Voor 24% gewijzigd door densoN op 19-11-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:08
densoN schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:06:
Heeft iemand ervaring met het zakelijke beheer van de WP8 toestellen? Ik dacht even een bedrijfsaccount aan te maken om zo een bedrijfsbeleid te forceren (wachtwoord, encryptie, etc.), maar krijg nergens gevonden waar ik een bedrijfsaccount kan registreren? Het enige wat ik nog kan bedenken is een DevCenter account, maar ik zie geen reden om 100,- p/j te betalen wanneer we de account enkel gebruiken voor MDM en niet voor het aanbieden van applicaties. Zie ik iets over het hoofd?

Gaat dat niet via Exchange dan? Bij mijn vorige stagebedrijf had ik een exchange account die mij forceerde een pincode te gebruiken. Denk dat andere bedrijfsdingen ook wel daarmee zullen draaien.

Dev account lijkt me alleen zinvol als je ook daadwerkelijk apps gaat maken en staat volgens mij wel los van bedrijfsinstellingen.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:52

CAP-Team

XBL: CAPTeam

De enige policies die je kunt afdwingen gaan via Exchange idd. Dus door een Exchange account te koppelen kun je bepaalde zaken zoals een pincode forceren.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 21:54

DarkSide

theres no place like ::1

Weet iemand of het mogelijk is om je gekochte angry birds op WP8 ook te installeren op je RT (of pro) tablet?
Ik weet dat het verschillende architecturen zijn. Maar als ik nu iets koop op mijn android tablet kan ik dat ook installeren en gebruiken op mijn telefoon. En hoef ik het niet perse opnieuw aan te schaffen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
Als je hem op een Android systeem hebt gekocht zal dat niet gaan (ander eco-systeem en andere account). Als je het op je WP7(.5/8) telefoon hebt gekocht gaat het wel naar WP8, maar volgens mij is er geen manier om als developer momenteel je software te linken cross platform (WP, W, XBOX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

dat is jammer. Dan zal ik dus een spel, app oid 2x moeten aanschaffen.
Voor WP8 en voor de tablet.
MS had moeten kunnen zien dat je een item al gekocht hebt op een MS platform waardoor je hem op een andere windows platform gratis kan installeren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
DarkSide schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:11:
dat is jammer. Dan zal ik dus een spel, app oid 2x moeten aanschaffen.
Voor WP8 en voor de tablet.
MS had moeten kunnen zien dat je een item al gekocht hebt op een MS platform waardoor je hem op een andere windows platform gratis kan installeren.
Misschien dat het nog in de pijlijn zit, maar het platform is dan ook pas net beschikbaar. Ik had het zelf ook wel verwacht, maar helaas gaat dat niet door. Overigens zijn het ook wel 2 aparte downloads, dus heel gek vind ik het niet, maar wel jammer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

omdat het geen Windows Phone OS op een tablet is. Snap ik het ook wel. Maar het maakt het opzich een prijzige toestand.
Ik bedoel je koopt een spel op je telefoon. En dat zou je thuis op de bank ook op je tablet willen spelen.
Ik switch nu regelmatig van device en vind dat erg prettig.

Het is voor mij iig wel iets om rekening mee te houden.
Vind het wel een mooi OS namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Het hoeft ook niet het zelfde OS te zijn, het ecosysteem zou op market gebied een koppeling moeten hebben. Als ik 2 verschillende Apps schrijf, dan wil ik die kunnen linken als zijnde verwant of het zelfde zodat een klant maar een aankoop hoeft te doen.

Edit:
Ze moeten die markets gewoon mergen, en dan misschien wel 2 verschillende agreements laten accepten als je crossplatform wilt publiceren.

En dan gewoon voor ieder platform een package laten uploaden.

[ Voor 29% gewijzigd door LOTG op 19-11-2012 14:25 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 15:07
Het hele idee van W8/WP8 was het holistische ecosysteem. 2x geld vragen voor dezelfde app is dan gewoon geldklopperij. Wellicht een lobby van alle developers, en niet van MS ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Dan denk ik eerder de uitgevers, als developer zou ik graag dit soort services aan mijn klanten bieden. Buy once, use anywhere is een goede marketing methode.

Helemaal als het ook nog cross ecosysteem is, maar daar word een grote hak gezet door alle partijen, want ik mag geen systeem inbouwen die de gebruiken buiten de store om aankopen laat doen.

Anders zou je zo een account systeem in kunnen bouwen, en de apps gratis aanbieden. De app koop je op de site van de developer, en dan download je het gewoon op het platform naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
LOTG schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:49:
Dan denk ik eerder de uitgevers, als developer zou ik graag dit soort services aan mijn klanten bieden. Buy once, use anywhere is een goede marketing methode.

Helemaal als het ook nog cross ecosysteem is, maar daar word een grote hak gezet door alle partijen, want ik mag geen systeem inbouwen die de gebruiken buiten de store om aankopen laat doen.

Anders zou je zo een account systeem in kunnen bouwen, en de apps gratis aanbieden. De app koop je op de site van de developer, en dan download je het gewoon op het platform naar keuze.
Volgens mij is het momenteel ook nog niet mogelijk om apps gratis weg te geven. Het is iedereen of niemand wat dat betreft. Gok nog wel dat er die mogelijkheid in gaat komen zodat developers die mogelijkheid gaan krijgen. Maar omdat apps nog niet aan elkaar gekoppeld kunnen worden, kun je ook nog geen koppelverkoop doen omdat je dus ook geen apps kunt geven aan bepaalde accounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Je kunt volgens mij wel apps weggeven, maar in zeer beperkte mate en ook volgens mij ook alleen als je app niet gepublisched is (beta/alpha release).

Maar ik bedoel dus ook dat je app permanent gratis te downloaden is, en je een account moet hebben bij de developer om de app te kunnen gebruiken/"unlocken". Zo iets als met een krant. Je download de app maar je moet een abbonement hebben om de krant ook te kunnen lezen.

De reden waarom dit niet mag is omdat je de appstore eigenaren volledig buiten spel zet. Ze krijgen namelijk geen inkomsten van jou.

Voordeel voor de developer EN de klant: je kunt gewoon je apps verkopen, en een single purchase optie bieden waardoor iemand met een Windows Phone en iPad gewoon je app kan gebruiken als hij hem 1x gekocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat het tussen verschillende OS-en niet werkt (WP en android/Ios) snap ik wel.
Iedere store wil wat geld verdienen met de verkoop van een app. Volgens mij is dat 30%.
Zal betekenen dat je 90 % kwijt bent om met 1 aankoop meteen MS, Google en Apple hun inkomen te geven voor die app.

Maar binnen het eco systeem moet het gewoon kunnen. Je kunt immers de app wel 5x installeren.
Dat betekend dus op 5 telefoons. Dat is leuk maar niet handig.
Het mooie van de hele windows 8 zou juist moeten zijn dat alles goed samenwerkt.
Je logt in met je windows account en alles synct. Zelfs Win8 op de computer lijkt met het start menu op de telefoon/tablets. En het zou mooi zijn dat je je Wordfeud op elke apparaat kunt spelen met een aankoop.
Misschien komt het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Je hebt op Windows Phone en Windows 8 Wordament, en die creeert zefls 2 entries voor achievements in je profiel. Zo goed werkt het samen momenteel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
LOTG schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:18:
Je hebt op Windows Phone en Windows 8 Wordament, en die creeert zefls 2 entries voor achievements in je profiel. Zo goed werkt het samen momenteel :|
Mja al is dat weer niet heel raar omdat de een op de WP7 kernel draait en de andere op die van WP8. Angry Birds is echt nieuw en had eigenlijk meteen een cross platform versie moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

DarkSide schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:08:
Maar binnen het eco systeem moet het gewoon kunnen. Je kunt immers de app wel 5x installeren.
Dat betekend dus op 5 telefoons. Dat is leuk maar niet handig.
Wel handig. Met Windows RT en Windows 8 kan het wel al. Een gekochte app op mijn desktop kan ik gebruiken op mijn Surface. Op ieder apparaat kan ik als andere gebruiker aanloggen en dan de download doen onder 1 account waarmee de app gekocht is. En op 5 verschillende apparaten.

De maar is met WP. Met WP kun je niet de gelijknamige app gebruiken zonder eerst weer te kopen. En kun je de app ook niet onder een andere naam installeren. Tenminste met WP7. Met WP8 is het volgens mij hetzelfde als met WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurgis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 16:01
Ik heb gemerkt dat nu de Bing Live Wallpaper perfect werkt. Eerst kwamen ze een paar dagen te laat, eergisteren een dag te laat. Vandaag was de live wallpaper meteen geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:55
Een vraagje dat ik niet zo gauw een antwoord op krijg.

De Windows Phone store wordt geroemd omdat je een app eerst kan uitproberen. Heel mooi. Maar het viel me op dat apps die niet gratis zijn, dan ook echt niet goedkoop zijn. Wordfeud bijvoorbeeld kost niets in IOS, maar in Windows kost deze app € 2,99...?

Ik twijfel eraan om over te stappen, maar als ik dan al (in het begin) concessies moet doen aan de hoeveelheid apps die ik moet missen, ben ik niet ook nog van plan om voor veel apps dan ((relatief) veel) te moeten betalen.

Kan iemand me uitleggen of ik iets mis of dat het nu eenmaal zo is in Windows?

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 11:20
mbvisiontt schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:51:
Een vraagje dat ik niet zo gauw een antwoord op krijg.

De Windows Phone store wordt geroemd omdat je een app eerst kan uitproberen. Heel mooi. Maar het viel me op dat apps die niet gratis zijn, dan ook echt niet goedkoop zijn. Wordfeud bijvoorbeeld kost niets in IOS, maar in Windows kost deze app € 2,99...?

Ik twijfel eraan om over te stappen, maar als ik dan al (in het begin) concessies moet doen aan de hoeveelheid apps die ik moet missen, ben ik niet ook nog van plan om voor veel apps dan ((relatief) veel) te moeten betalen.

Kan iemand me uitleggen of ik iets mis of dat het nu eenmaal zo is in Windows?
De app die jij aanhaalt is ook gratis voor wp gebruikers (in ieder geval voor wp7.8). Enige reden(in mijn ogen) om voor de volledige versie te gaan is dat er geen advertenties zijn.

Maar inderdaad sommige apps zijn net iets duurder, maar in mijn ogen is de snelheid en gebruikers omgeving belangrijker, dan ik 1 euro meer moet betalen voor een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:03

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vali schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:58:
[...]

De app die jij aanhaalt is ook gratis voor wp gebruikers (in ieder geval voor wp7.8). Enige reden(in mijn ogen) om voor de volledige versie te gaan is dat er geen advertenties zijn.

Maar inderdaad sommige apps zijn net iets duurder, maar in mijn ogen is de snelheid en gebruikers omgeving belangrijker, dan ik 1 euro meer moet betalen voor een app.
klopt, als je try now kiest krijg je de volledig werkende versie met reclame :) dit was in wp7 al zo. :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-06 20:46
mbvisiontt schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:51:

Verschil is niet groot. In WP is de probeerversie gratis, maar dan heb je reclame. De reclamevrije versie is € 2.99. In iOS is de versie met reclame gratis. Wil je de premiumversie zonder reclame dan betaal je € 2,69. Inderdaad 30 cent minder.

Ontwikkelaars verdienen op dit moment nog wat minder aan WP omdat er minder gebruikers zijn. Hopelijk gaat dit veranderen en je hebt kans dat de apps dan ook wat goedkoper worden. Ik heb ook de indruk dat de apps in Windows Phone over het algemeen iets duurder zijn. Nu gebruik ik een iPhone en een Lumia 800 (WP7.5) naast elkaar, en betaal ik toch al dubbel... Maar het kan meespelen bij je keuze, zeker als je al heel veel in iOS apps geïnvesteerd hebt. Maar WP is echt de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Hopelijk kunnen jullie me helpen met de volgende vragen over Wallet/Portemonnee:

1. Kan ik barcodes scannen en koppelen aan loyalty cards?
2. Is Keyring en FidMe een ander soort app dan Wallet/Portemonee of zou Wallet ook alles moeten kunnen wat die andere apps doen?
3. Ditzelfde geldt ook voor de app Sky Wallet. Ik wil graag mijn paswoorden opslaan op mijn telefoon en wilde daar Wallet voor gebruiken. Is daar Sky Wallet beter voor geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
kan iemand mij aangeven of de contactlist met windows 8 synchroniseerd? ik zit nu namelijk wel al mijn contacten te ordenen op mijn pc maar als die niet syncen is dat een beetje wasted effort (ik gebruik globale profielen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:22
justice strike schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:52:
kan iemand mij aangeven of de contactlist met windows 8 synchroniseerd? ik zit nu namelijk wel al mijn contacten te ordenen op mijn pc maar als die niet syncen is dat een beetje wasted effort (ik gebruik globale profielen)
Heb je je MS account in gebruik op windows 8?
Dan koppelt deze toch aan je live.com oid?

Overigens is het makkelijk testen, maak op een van de twee (PC of WP7/8) een dummy account en kijk of deze sync-ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij mij synct alleen de foto's en video's. De contact lijst haalt W8 en WP8 uit mijn live account. Dus ik neem aan dat het op die manier gesynct wordt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Moet je even kijken of het op http://people.live.com/ ook goed staat. Volgens mij word alles wel verwerkt, maar soms mist ie iets. Het combineren van contacten kan overigens daar ook wel makkelijk zijn met Clean up contacts in Manage menu. Dan gaat ie kijken naar dubbele contacten en kun je die snel combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

coenox schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:12:
[...]
Verschil is niet groot. In WP is de probeerversie gratis, maar dan heb je reclame. De reclamevrije versie is € 2.99. In iOS is de versie met reclame gratis. Wil je de premiumversie zonder reclame dan betaal je € 2,69. Inderdaad 30 cent minder.
Op Android is wordfeud voor 2,49 nog iets goedkoper. Toch denk ik dat die versie (relatief) het minst verkoopt

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 21-11-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Als het lukt dames en heren, heb ik vanavond nog de vernieuwde openingspost online staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 11:21

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

densoN schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:06:

edit: bedankt voor de reacties.
Geen ervaring mee maar het kan met SCCM Configuration Manager 2012 SP1 of Windows InTune

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Is dit een Facebook Messenger tile? YouTube: Recensione completa Nokia Lumia 920 con Windows Phone 8 (op 12:53)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Facebook messaging zit al sinds 7.0 in Windows Phone - ik neem aan dus ook in 8.0. Gewoon in de "Messaging"-hub, naast de smsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HyperioN schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:07:
[...]

Facebook messaging zit al sinds 7.0 in Windows Phone - ik neem aan dus ook in 8.0. Gewoon in de "Messaging"-hub, naast de smsjes.
Nu alleen Messenger gaat verdwijnen, zal WA daar dan onderdeel van gaan uitmaken?
Nu is het nog Messenger, Facebook en SMS.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:35:
[...]

Nu alleen Messenger gaat verdwijnen, zal WA daar dan onderdeel van gaan uitmaken?
Nu is het nog Messenger, Facebook en SMS.
Denk niet dat Microsoft WA zal gaan integreren, providers staan er al niet zo om te springen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
HyperioN schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:07:
[...]

Dat weet ik, maar het gaat me eerder om de tile die op 12:53 in beeld komt. Linkt die naar de berichten in de Facebook app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:27
MrMute schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:58:
[...]

Dat weet ik, maar het gaat me eerder om de tile die op 12:53 in beeld komt. Linkt die naar de berichten in de Facebook app?
Ja.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:23
Haakontje schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:39:
[...]Denk niet dat Microsoft WA zal gaan integreren, providers staan er al niet zo om te springen..
Ze zijn echter wel aan het kijken hoe ze 3rd party apps toegang tot de messaging en people hub kunnen geven:
Thank you for the suggestion and the spirited commentary. We are not adding this capability in the 8.0 release, but know that it is high on the consideration list for future Windows Phone releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-06 12:44
Hoe zit het momenteel eigenlijk met de mogelijkheid om Whatsapp op het lockscreen weer te geven (dus aantal berichten)?
En is het inmiddels mogelijk om een ander notificatie geluid in te stellen?

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:36
Zijn er eigenlijk al mensen die een wp8 telefoon zowel zakelijk als prive gebruiken?

Ik ben erg benieuwd naar het scheiden van contacten in groepen, per groep andere ringtones, synchronisatie van mail, etc. Iemand die daar iets over kan zeggen?

Verder ziet de interface er top uit. Nu lijkt het volgens mij zo dat wanneer je je phone unlocked hij altijd bovenaan je tiles begint/centreerd. Is het ook mogelijk om dat ipv bovenaan onderaan te openen? Reden waarom ik dat bijvoorbeeld zou willen is om 4 kleine tiles helemaal bovenin te maken met wifi, bt, geluid, etc zodat ik dan snel deze aan en uit kan zetten indien mogelijk.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:39

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zijn er al veel apps voor WP8? Lees veel dat er weinig apps zijn die het echt goed doen!
De enige app die het goed doet is Facebook.

Het weerhoudt me er beetje wel van om een WP8 foon aanteschaffen als er weinig apps nog doen op het nieuwe OS.

• justice strike
ik heb net een duitse lumia 820 binnengekregen. Erg mooi ding. Ik probeer alleen dat Duits eruit te krijgen. Nu lukt dat wel door duitse applicaties te verwijderen en engelse taal te kiezen. Alleen het lockscreen is nog in het duits. Iemand enig idee hoe ik deze in het Engels kan krijgen?

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
justice strike schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:10:
ik heb net een duitse lumia 820 binnengekregen. Erg mooi ding. Ik probeer alleen dat Duits eruit te krijgen. Nu lukt dat wel door duitse applicaties te verwijderen en engelse taal te kiezen. Alleen het lockscreen is nog in het duits. Iemand enig idee hoe ik deze in het Engels kan krijgen?
Harde reset en dan Engels als taal opgeven?

• justice strike
EgMaf schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:21:
[...]

Harde reset en dan Engels als taal opgeven?
dat was al gedaan maar dat kan ik nog wel uittesten. Beter nu dan later als hij vol zit....

//edit heeft niet geholpen

[ Voor 6% gewijzigd door justice strike op 22-11-2012 21:54 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:27
justice strike schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:33:
[...]

dat was al gedaan maar dat kan ik nog wel uittesten. Beter nu dan later als hij vol zit....

//edit heeft niet geholpen
regional format op NL zetten?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• justice strike
Ramon schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:35:
[...]

regional format op NL zetten?
dat was hem idd. Kwam er zelf ook achter.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:52

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Zijn er hier mensen die nu wp8 gebruiken en die eerst wp7.5 hadden?
Wat zijn nu de echte pluspunten ten opzichte van wp7?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Voor de mensen die Skype preview hebben geinstalleerd: misschien is het mogelijk de oorzaak van een warme telefoon en snel leeglopende batterij:
Skype and the constant syncing problem on Windows Phone 8

Ever since Windows Phone 8 came out people have rightly wanted Skype. And so they got it, albeit a preview edition which in our vernacular reads ‘beta’ and beta it is.

Previously we’ve passed on a few tips for people who have had battery issues and we can absolutely confirm one of them now: Skype. No, it doesn’t occur often in fact this was our first time with the problem ever since Skype hit the Store a few weeks ago.

The issue started when we were updating some contact info and then we force synced our Microsoft Account under Settings (hold down the account, hit Sync). Only problem was, it wouldn’t stop ...ever.

Of course we have many phones here at Windows Phone Central HQ, many tied to the same MS account and none of them, even when forced synced, were having the same problem. We tried disabling data (Airplane Mode) or toggling WiFi to no avail—as soon as data returned, the endless sync also came back.

Soft resetting with a combo of the above also did not do anything. We would have just deleted our Microsoft Account and tried again but alas, you can’t delete the master account on the phone, nor can you cancel the sync. At this point, we were considering a hard reset and with the WP8 app and settings backup (which did sync fine) we weren’t too upset with the idea, though obviously we shouldn’t have to do that.

Finally we remembered all the Skype reports people have sent us and we figured we’d give it a go: tap to uninstall and reboot the phone and voila, problem was 100% fixed. Force syncing our Microsoft Account worked perfectly and we were happy again. We're not confident that it was the force sync that caused the Skype issue just that it was our situation when it occurred. We have no idea what induces this, if anything at all.

Point being? Microsoft—you should really look to fixing this because we know that quite a few people are experiencing this problem and they’ll never pin it to Skype. What’s worse, a lot of you won’t even notice the constant failed syncing except for the warm phone and depleting battery.

So take this as a warning, if you’re battery life is dropping and you’re having some sync issues, check under Settings à Accounts and peep what’s going on behind the curtain. If your syncing won’t stop and you have Skype installed, try uninstalling that bad boy and soft resetting.

Remember, Skype for Windows Phone 8 is still in beta, so these things will happen.
Kijk dus even bij je accounts of ie constant aan het syncen is, zo ja: uninstall Skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Martinspire schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 02:02:
Voor de mensen die Skype preview hebben geinstalleerd: misschien is het mogelijk de oorzaak van een warme telefoon en snel leeglopende batterij:

[...]

Kijk dus even bij je accounts of ie constant aan het syncen is, zo ja: uninstall Skype.
Pfff, dit is juist een van de redenen dat ik overstap van Android naar WP, dat gezanik met apps die accu gaan drainen enzo..Wel jammer weer.

Tis dan wel ook echt een beta versie van de app, dus hopelijk is dat de reden en is het maar een incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
AmonTobin schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:20:
[...]

Pfff, dit is juist een van de redenen dat ik overstap van Android naar WP, dat gezanik met apps die accu gaan drainen enzo..Wel jammer weer.

Tis dan wel ook echt een beta versie van de app, dus hopelijk is dat de reden en is het maar een incident.
Nouja, het is gewoon een grote bug die de sync vast laat lopen. Beetje zoals programma's je cpu 100% belasten. Zal wel goedkomen lijkt me, al is het opvallend dat ze dit niet gemerkt hebben (of het is de reden dat het nog een preview is). In ieder geval verwacht ik dit niet bij de full version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
iemand enig idee hoe ik secundaire calendars in google kan syncen met wp8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justice strike schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 18:16:
iemand enig idee hoe ik secundaire calendars in google kan syncen met wp8?
Zoeken is ook een vak:
Met je mobiel naar sync.google.com gaan en daar je kalenders aanvinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Martinspire schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:27:
[...]

Zoeken is ook een vak:
Met je mobiel naar sync.google.com gaan en daar je kalenders aanvinken...
ik heb gezocht. Die link die je stuurt doet het niet, en ik kwam zelf op m.gmail.com/sync. Die doet het overigens ook niet.

verder zijn alle handleidingen en faqs die ik gevonden heb voor wp 7.5

heb nu wel wat gevonden... maar volgens mij moet ik wp8 een schop geven om te syncen

[ Voor 9% gewijzigd door justice strike op 23-11-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
justice strike schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:46:
[...]

ik heb gezocht. Die link die je stuurt doet het niet, en ik kwam zelf op m.gmail.com/sync. Die doet het overigens ook niet.

verder zijn alle handleidingen en faqs die ik gevonden heb voor wp 7.5
Het proces is hetzelfde voor WP7, WP8, Windows 8 Mail app of voor iOS. Met een browser op je PC (bijv. chrome) faken dat je met een mobile device browset (bijv. iPhone met iOS). Dan naar m.google.com/sync gaan en inloggen. Je Windows Phone kiezen en device settings aanpassen.
Dan kom je op een url met iets als https://m.google.com/sync...eCalendars?deviceId=[LANG NUMMER]&supportMultiCalendars=false. Die laatste =false moet je veranderen in =true en naar die pagina browsen.
Dan moet je nog de kalenders aanvinken. Kan zijn dat dit normaal werkt en anders met de developer console een attribute op die input aanmaken met checked="checked".
Daarna op save drukken en dan hoort het te werken.

....
en dit allemaal met dank aan Google die een extreem brakke exchange implementatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Caelorum schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:23:
[...]

Het proces is hetzelfde voor WP7, WP8, Windows 8 Mail app of voor iOS. Met een browser op je PC (bijv. chrome) faken dat je met een mobile device browset (bijv. iPhone met iOS). Dan naar m.google.com/sync gaan en inloggen. Je Windows Phone kiezen en device settings aanpassen.
Dan kom je op een url met iets als https://m.google.com/sync...eCalendars?deviceId=[LANG NUMMER]&supportMultiCalendars=false. Die laatste =false moet je veranderen in =true en naar die pagina browsen.
Dan moet je nog de kalenders aanvinken. Kan zijn dat dit normaal werkt en anders met de developer console een attribute op die input aanmaken met checked="checked".
Daarna op save drukken en dan hoort het te werken.

....
en dit allemaal met dank aan Google die een extreem brakke exchange implementatie heeft.
dit heb ik gedaan... maar ik heb nog niets in mijn agenda staan op wp8. Lijkt er echt op dat ik een sync moet forceren, maar ik kan die optie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Als het hetaelfde is als bij WP7 (waarschijnlijk wel) dan moet je naar je accounts gaan en een longpress doen op je google account, dan krijg je die optie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ah ja... bij microsoft.com werd er in de FAQ gezegd dat je een device reboot moest doen. Anyway hij zit er nu in. Meteen ook maar de Dutch Holidays erin gegooid.

overigens ben ik er net achter dat podcasts neit ondersteund worden buiten the US (zelfde als met bb buiten canada en us) Iemand enig idee waarom deze limitatie er is voor europa?

[ Voor 36% gewijzigd door justice strike op 24-11-2012 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ok, de link was dus verkeerd. Dan moet het m.google.com/sync zijn. In ieder geval is dat op je telefoon makkelijker te doen. Kan zijn dat je na activatie de kalenders nog even aan moet zetten op je telefoon om te integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik vind de browser nogal ruk... althans, ik kan de essentiele functies niet vinden of ze zijn neit makkelijk accesible.

waar is de back en forward? soms druk ik back en gaat hij uit de browser. Waarom moet ik helemaal een menu in duiken om tabbing te switchen? etc.. etc..

Ik ben dit soort handigheden allemaal gewend van opera en de bb browser.

Waar ik me ook enigszins aan begin te storen is het feit dat alle messages niet echt unified zijn. Bij bb os heb je een notification sectie waar alles terecht komt (en je niet direct hoeft te reageren om een message te zien). Bij wp8 heb je dat ook wel maar dat is alleen voor dat moment (of kun je toasts weer naar voren halen?)

ik mis erg het unified messaging. Maar ik denk dat het wel beter is dan android... hoewel ik moet zeggen dat het allemaal niet altijd intuitief is (ik wist bijv niet dat je unified inboxes had totdat ik dat toevallig ergens las opzoek naar google cal syncing)....

misschien moet ik de handleiding lezen, maar die is in het duits :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:45
Er is geen back en forward in de browser. Is een bekend iets, vraag me niet waarom. De back knop werkt totdat je de browser verlaat en er later weer naar terug gaat. Kan er ondertussen wel mee leven.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Devian schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 08:59:
Er is geen back en forward in de browser. Is een bekend iets, vraag me niet waarom. De back knop werkt totdat je de browser verlaat en er later weer naar terug gaat. Kan er ondertussen wel mee leven.
ok, ik had gelezen dat er wel een back en forward is maar dat ze verstopt zijn. Nu heb ik overigens alles aangepast kwa taal, alleen bing en de browser is nog hardnekkig in het duits. Is er nog ergeens een optie die de browser de verkeerde taalinstelling laat doorsturen naar websites?

ook hardnekkig is dat hij live account als primary callendar houd. weet niet of ik dat kan aanpassen.

[ Voor 28% gewijzigd door justice strike op 24-11-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Martinspire schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 01:33:
Ok, de link was dus verkeerd. Dan moet het m.google.com/sync zijn. In ieder geval is dat op je telefoon makkelijker te doen. [...]
Tenzij je een WP7 telefoon hebt.. Dan kan je namelijk niet de extra kalenders selecteren. Je ziet ze wel, maar hoe vaak je ook op dat vakje tikt er gebeurt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 18:03
justice strike schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:27:
[...]

ok, ik had gelezen dat er wel een back en forward is maar dat ze verstopt zijn. Nu heb ik overigens alles aangepast kwa taal, alleen bing en de browser is nog hardnekkig in het duits. Is er nog ergeens een optie die de browser de verkeerde taalinstelling laat doorsturen naar websites?

ook hardnekkig is dat hij live account als primary callendar houd. weet niet of ik dat kan aanpassen.
Bij de taalinstellingen kun je de taal voor de browser apart instellen. Volgens mij de onderste optie in de taal settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Nou. Ik ben er bijna. Ik dacht dat alles tussen w8 en wp8 wel in sync zou zijn als je dezelfde live account gebruikt maar dat valt vies tegen.

Anyways. Weet iemand of er een programma is welke de google tasks synced naar live.com. Ik had namelijk begrepen dat het niet direct naar wp8 gesynced can worden en dat is wel jammer.
12432 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 21:09:
[...]

Bij de taalinstellingen kun je de taal voor de browser apart instellen. Volgens mij de onderste optie in de taal settings.
het... das een optie die ik pas na de software update zie. Ik zat daar eerder al in het menu en die optie was er voorheen niet.

Ik kan overigens ook melden dat bing voor US uitgebreider is dan die van duitsland.

Ik zie een Bing Scout optie en ik kan naar links en rechts swipen voor andere type searches.

De scout werkt niet goed. Zo heb je bij eat + drink helemaal niets. Maar onder for you staan wel alleen maar restaurants.

[ Voor 52% gewijzigd door justice strike op 24-11-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is er een manier om je apps automatisch op te schuiven?
er blijft nu een ruimte als ik apps verwijder of verklein.

zie screen shot

https://skydrive.live.com...uthkey=!AEGVAPzweiUYfsMve

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 24-11-2012 23:52 . Reden: automatisch ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Gewoon je tiles verplaatsen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Sheik schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 23:41:
Gewoon je tiles verplaatsen.....
Moet toch makkelijker kunnen, zijn er nog al wat namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Donstil schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 23:27:
Is er een manier om je apps automatisch op te schuiven?
er blijft nu een ruimte als ik apps verwijder of verklein.

zie screen shot

https://skydrive.live.com...uthkey=!AEGVAPzweiUYfsMve
Je link doet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/6426/wpss201211240001.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483178

Ben er nog niet achter hoe ik mijn gekoppelde xbox gamer tag kan veranderen, ik voerde per ongeluk het verkeerde land in oid en heb nu een totaal andere gamertag dan mijn originele op de xbox, nog niet gevonden waar ik dat kan resetten oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Gewoon de airplane mode en de abn tiles 1 omhoog verplatsen en dan de facebook tile omhoog verplaatsen. De rest sluit dan vanzelf aan

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 25-11-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Of airplane en abn naar rechts en facebook naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Anoniem: 80466 schreef op zondag 25 november 2012 @ 08:47:
[...] Gewoon de airplane mode en de abn tiles 1 omhoog verplatsen en dan de facebook tile omhoog verplaatsen. De rest sluit dan vanzelf aan
facebook 1 omhoog en airplane en abn twee omhoog?
Donstil schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 23:27:
Is er een manier om je apps automatisch op te schuiven? [...]
Maar nee, het verplaatsen gebeurt wel automatisch als je een complete horizontale lijn leeg hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Facebook even naar onder verplaatsen. Dan schuift het weer helemaal aan en zet je facebook er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:52:
Facebook even naar onder verplaatsen. Dan schuift het weer helemaal aan en zet je facebook er weer in.
Oké that did THE trick idd, kreeg het gister niet voor elkaar, Tiles schoten steeds weer terug.
Nu na een reboot werkte het idd gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
iemand enig idee hier of de google tasks te syncen zijn met de todo list?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Op mijn iPhone Kon ik altijd audio uitvoeren via de 30Pin dockconnector.
nu als ik mijn Wp8 toestel op mijn radio aansluit komt er "check je device" op het scherm te staan van mijn Auto, via het touchscreen van de auto kan ik vervolgens niets benaderen.

weet iemand hier of ik nog iets moet activeren op de telefoon? Ik kan uiteraard ook wel via BT verbinden maar naar mijn mening is bekabeld toch net ff fraaier kwa geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 22:35
Waarom eigenlijk zit er standaard zo'n dikke zwarte rand boven de eerste tile in het startscherm van windows 8?

En waarom heeft het toetsenbord geen knop waarmee je het toetsenbord mee weg kan klikken?

[ Voor 29% gewijzigd door deBennie op 26-11-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
deBennie schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:44:
Waarom eigenlijk zit er standaard zo'n dikke zwarte rand boven de eerste tile in het startscherm van windows 8?

En waarom heeft het toetsenbord geen knop waarmee je het toetsenbord mee weg kan klikken?
Zwarte rand zal zijn om in het startscherm makkelijk het netwerksignaal en WiFi actief/inactief icoon tevoorschijn te kunnen toveren. (Kan door middel van een tik op het scherm net tegen de bovenrand aan)

Wat betreft de knop voor het toetsenbord weghalen, is er inderdaad niet, tik dan zelf vaak even buiten het toetsenbord en hij verdwijnt. Maar je kan ook op de 'back' toets drukken (pijltje naast de home button) en dan verdwijnt het toetsenbord ook (Werkt in ieder geval zo in IE en de mail applicatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Beanie schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:52:
[...] (Kan door middel van een tik op het scherm net tegen de bovenrand aan) [...]
Veeg werkt ook. Als je dat stuk maar ergens aanraakt. Maar met een veeg van bovenaf heb je minder kans dat je per ongeluk een tile aanklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
hmm heb hem nu een kleine 5 dagen en ik moet zeggen dat er wel plus en minpunten aan zijn. Ik merk dat WP8 onderdoet aan bb9 als we het hebben over messaging.

Pluspunten:
- basis concept van het os is goed in elkaar gezet. People en photo hub is nog steeds een van de meest geliefde zaken voor mij.
- Het ziet er echt heel mooi uit en ik vind het prettig te zien dat partijen als cnn en bloomberg ook goed gebruik maken van de manier hoe applicaties maakt in windows.
- Erg vloeiend. Reageert ALTIJD op back en windows toetsen. Nog niet gehad dat hij moest nadenken oid.

Minpunten:
- Niet een echte centrale plek voor al je berichten. Bij blackberry heb je op je homescreen alle notificaties (vaak ook meteen de berichten) in het zicht. je kunt via die notificaties direct bij de applicaties komen. Dat mis ik echt op wp8. Doet het hele glance en go concept teniet omdat je niet alles direct ziet. De toast messages zijn er maar tijdelijk en vaak voor 1 applicaties.

-Notificatie is ook soms slecht. Ik kijk even naar skype of gchat. Dan krijg je de berichtjes binnen, maar openen van het programma zorgt ervoor dat je de messages later ziet verschijnen (als je "ingelogged bent). Vaak dus ook verwarring omdat je dus dat "nieuwe"bericht nog niet ziet.

- Skype integratie is truerig... je merkt echt dat er geen multitasking is. Het komt meer dan eens voor dat je gesprekken mist ... niet omdat je te laat bent met opnemen, maar omdat de applicatie gewoon lang de tijd neemt om te resumen. Dit zijn echt zaken waar je multitasking mist.

- Browser is lastig te navigeren, ik vind het jammer dat ze de tabs redelijk diep hebben verstopt terwijl de kracht van tabs nu juist is dat je snel kunt switchen en pagina's in de achtergrond kunt laten laden. Dat zou op een mobiel veel meer zijn waarde tonen dan anders. Hopelijk komt er een andere browser voor wp8... maar ik vind het wel jammer dat ik altijd ie links moet laten liggen omdat de navigatie niet naar behoren is.

- Verder mis ik heel erg dedicated controls voor de muziek speler. Waar je met een blackberry de volume toets langer in kon drukken om vooruit of achteruit te skippen moet je op je windows phone meerdere handelingen verrichten wil je datzelfde kunnen doen. Je hebt maar 3 knoppen, camera, power en volume. De rest moet altijd via het scherm gaan wat betekent meer dan 1 handeling (namelijk power + scherm tik).

- ik dacht dat de camera toets altijd moest werken maar als de telefoon in standby of op het lockscreen staat dan doet die toets gewoon niets (kan ook mijn onbegrip zijn).

wat moet er verbeterd worden:
- centrale tile voor alle notificaties (vergeet de toasts in het geheel, heeft geen toegevoegde waarde als je tiles hebt)
- dedicated controls voor belangrijke functies zoals de mp3
- echte multitasking, hoe chat applicaties nu werken (en dan ook skype) is gewoon echt slecht.
- betere browser. Toch wel een van de core elementen.
- maw hij moet als core device gewoon goed omgaan met messaging, calls en browsen. De rest is leuk voor erbij.

[ Voor 3% gewijzigd door justice strike op 26-11-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Dat je notificaties mist is idd jammer, maar dan zet je ze toch op je lockscreen of de tiles hoger op je startscherm? Ik gebruik niet 10 applicaties tegelijk dus heb er weinig last van, maar heb nou niet echt dat ik dan meteen wat mis. En waar je bij blackbarry dus waarschijnlijk de telefoon unlockt, heb je bij het lockscherm dus alle belangrijke notificaties wel staan.

Verder heb je gelijk dat Skype nog brak is, maar daar is het dan ook een preview voor. De WP7 variant werkt niet, dus is dit een tijdelijke versie. Je kunt hem overigens beter niet gebruiken, want het bevat enorme bugs (onder andere de account sync blijft hangen en trekt je batterij leeg). Mocht je soms te laat zijn of de multitask te traag vinden, dan kun je beter de applicatie gewoon open laten en met home terug gaan naar het begin. Maar goed, die krijgt dus net als Whatsapp nog een nieuwe versie. Kik gaat bv veel sneller om met notificaties en doet het imo ook een stuk beter op de achtergrond. Mocht je nog kunnen wisselen (of tijdelijk) dan zou dat een oplossing zijn want met Kik heb ik eigenlijk nergens problemen mee.

Ik denk niet dat je dedicated controls zult krijgen voor muziekspelers. Als het goed is moet ie op je lockscherm laten zien dat je kunt spoelen, maar sneller dan dat gaat idd niet.

Om de cameratoets te kunnen gebruiken onder lockscreen moet je volgens mij die optie aanzetten bij settings->swipe naar rechts (applicaties)->Camera.

In principe is de engine van IE10 prima, dus daar zou je eigenlijk alleen een ander schil voor moeten krijgen. Volgens mij heeft die nokia-browser wel een andere engine+schil dus dat zou een optie kunnen zijn, maar als het goed is moet het systeem nu ook gewoon andere browsers mogelijk maken, dus dat komt in de toekomst nog. Zelf gebruik ik weinig tabs, dus maakt het me weinig uit. Echt browsen met meerdere tabs doe ik toch wel op mn laptop/pc.

Met multitasken kun je de android manier gebruiken door alles lekker open te laten staan, maar je merkt dat je daarbij met zelfs een quadcore nog trage troep kunt krijgen. Ik prefereer dan de MS methode (die toch wel wat verbeterd is, maar niet elke applicatie benut die mogelijkheid) waardoor je nog een bruikbaar OS overhoud. Van mij mogen ze Whatsapp, Kik en Skype ook wel volledig integreren, maar dat kost toch wel aardig wat werk om dat goed voor developers beschikbaar te maken zonder meteen last te krijgen van apps die het gaan misbruiken. In ieder geval komt er van Skype en Whatsapp nog een nieuwe versie aan die waarschijnlijk pas vanaf dat moment niet alleen mee kunnen komen met die van de concurrentie, maar daar mogelijk ook gewoon voorbij gaan. Als ik kijk naar de WP8 presentatie mbt de skype demo (die toch echt anders is dan de versie die je nu kunt downloaden), dan ziet de toekomstige versie er erg nice uit en lijkt het me dan ook wel een topapp.

Al met al vind ik het geen hele extreem belangrijke punten en hoop ik dat de rest van het toestel en de OS wel bevalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Centrale plek voor notificaties:
Absoluut een probleem, maar vooral wanneer je de betreffende apps niet op je homescreen hebt staan

Slechte notificaties:
Klopt, al vraag ik mij af in hoeverre dit ligt aan de app of aan MS

Browser en tabs:
Vind ik ook een probleem, maar dit kun je ondervangen door de button naast de URL bar te veranderen, zie ook hier: http://www.neowin.net/new...plorer-10-features-in-wp8
Nadeel is uiteraard dat je dan geen vernieuwen of favorieten knop hebt.

Camera toets:
Twee dingen, ten eerste moet je het ingesteld hebben onder: Instelling > Toepassingen (swipe naar rechts) > foto's en camera. Wel gebaseerd op WP7, maar het zou hetzelfde moeten zijn. Ten tweede, heb al regelmatig gehad dat de camera niet wou starten ondanks juiste instelling, blijkt dat de proximity sensor erg gevoelig is en dus soms denkt dat ie in je zak zit en dus niet wil starten. Kun je ondervangen door 'onbedoeld starten voorkomen' (oid) uit te zetten in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
justice strike schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:43:
[...] ik vind het jammer dat ze de tabs redelijk diep hebben verstopt terwijl de kracht van tabs nu juist is dat je snel kunt switchen en pagina's in de achtergrond kunt laten laden.[...]
Ze hadden toch nou juist in WP8 de optie toegevoegd om dat knopje naast de URL balk in IE10 te veranderen. Standaard is het een refresh knop maar je zou het moeten kunnen veranderen in een tabs knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Beanie schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:15:
[...]

Centrale plek voor notificaties:
Absoluut een probleem, maar vooral wanneer je de betreffende apps niet op je homescreen hebt staan
mja... bedenk dit eens. Je hebt je agenda op de grootste tile. De people app en inbox op de middelmaat. Dan blijft er echt weinig ruimte over voor andere sms/whatsapp/skype/gmail. Je MOET dan naar beneden swipen om alle statussen te zien.
Slechte notificaties:
Klopt, al vraag ik mij af in hoeverre dit ligt aan de app of aan MS
bij BB wordt het gewoon afgedwongen hoe dat afgehandelt wordt. Dus ik zou niet weten waarom ms dat niet kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
justice strike schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:26:
[...]

mja... bedenk dit eens. Je hebt je agenda op de grootste tile. De people app en inbox op de middelmaat. Dan blijft er echt weinig ruimte over voor andere sms/whatsapp/skype/gmail. Je MOET dan naar beneden swipen om alle statussen te zien.

[...]

bij BB wordt het gewoon afgedwongen hoe dat afgehandelt wordt. Dus ik zou niet weten waarom ms dat niet kan doen.
Notificaties en hoe het afgehandeld moet worden is natuurlijk per persoon anders. Hoeveel notificaties krijg je te verwerken (of hoeveel apps heb je) en hoeveel moeite wil iemand ervoor doen. Vind het zelf niet zo erg om even op en neer te swipen en alles te zien, daarbij gebruik ik ook niet veel apps die mij zouden moeten 'notificeren'. Heb 5 mailaccounts erop staan samen met dus sms/phone en WhatsApp. Dat is voor mij prima te zien op het lockscreen en een 'quick glance' over het homescreen. Maar dat kan voor jou dus heel anders zijn en daarmee ook sneller problematisch.

Wat betreft slechte notificaties; erger me al sinds het begin aan WhatsApp, die is zo onbetrouwbaar en daar ligt het echt aan de app naar mijn idee, neemt niet weg dat MS zeker nog een enorme slag te maken heeft op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Beanie schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:39:
[...]

Notificaties en hoe het afgehandeld moet worden is natuurlijk per persoon anders. Hoeveel notificaties krijg je te verwerken (of hoeveel apps heb je) en hoeveel moeite wil iemand ervoor doen. Vind het zelf niet zo erg om even op en neer te swipen en alles te zien, daarbij gebruik ik ook niet veel apps die mij zouden moeten 'notificeren'. Heb 5 mailaccounts erop staan samen met dus sms/phone en WhatsApp. Dat is voor mij prima te zien op het lockscreen en een 'quick glance' over het homescreen. Maar dat kan voor jou dus heel anders zijn en daarmee ook sneller problematisch.

Wat betreft slechte notificaties; erger me al sinds het begin aan WhatsApp, die is zo onbetrouwbaar en daar ligt het echt aan de app naar mijn idee, neemt niet weg dat MS zeker nog een enorme slag te maken heeft op dit gebied.
het is niet alleen whatsapp, mast ook gchat en Skype. Het lijkt zo op elkaar dat je gaat geloven dat het geen fout van het programma is.

verder ben ik het niet ermee eens dat de dedicated controle voor muziek er niet meet kunnen komen. De camera button registreerd toch ook ling presses. Dus ik zou niet weten waarom het voor de volume ook niet kan. Maakt de bruikbaarheid van de telefoon wel een heel stuk beter (laten we wel weer N voirruit eb achteruit skippen van tracks doen we vaker dan volume regelen)

overigens een andere erfenis. Als ik op gor aan het browsen ben dan moet ik heel lang naar beneden scrollen (max posts) is daar nog wat i, de browser voor om naar het eind te skippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 11:21

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Caelorum schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:28:
[...]

Tenzij je een WP7 telefoon hebt.. Dan kan je namelijk niet de extra kalenders selecteren. Je ziet ze wel, maar hoe vaak je ook op dat vakje tikt er gebeurt helemaal niets.
Komt mij niet bekend voor, ik heb op mijn WP7 foon alle 5 mijn google Calendars!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Pagina: 1 ... 13 ... 46 Laatste