iRacing 2.1 - Motorsport Simulations Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 50 Laatste
Acties:
  • 85.460 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Doe maar F1 morgen idd , Radical heb je op maandag en dinsdag al een school met Kat . :)

btw heb net stiekum de eerste Escors race gewonnen. :P

http://members.iracing.co...onid=5605839&custid=65839

[ Voor 49% gewijzigd door enchion op 13-05-2012 20:28 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:46
DutchDevil79 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:14:
[...]

Jij en Paul toch en Frank doet hem ook wel is. Dacht op Watkins wel een mooie baan om hem te leren en wie weet dat er meer dan mee pakken. Vond Radical op mosport een tricky combi en volgens mij komt volgende week of die erna de Radical op Zandvoort (ook tricky trouwens). Das ook leuk. Anders rijden we elke keer radical en dat was niet de bedoeling. :)
Volgens mij alleen Paul nog, Frank heb ik er al lang niet meer over gehoord en zelf ook niet echt meer zin in. Maar zoals ik al zei het kan geen kwaad om een keer te doen want het is wel best leuk :)

Zullen we er een korte race achteraan plakken dan? 10 minuutjes ofzo voor het geval er niet genoeg mensen zijn (dan ben je niet half uur van je tijd kwijt met een nutteloze race). Is wel leuk denk ik :)

[ Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 13-05-2012 20:32 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 07:57

DutchDevil79

I race, therfore I am

Doe dan 20 minuten dat moet wel te doen zijn denk ik 10 is wel erg kort ;) .. Ik ben wel wat later vrees ik zo tegen 21:15.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:30

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ok F1 @ Watkins met 20 minuten race it is ;)
Ik ben wel laat morgen. Ik heb nog om 1/2 6 een afspraak bij Bentley.....

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:18

Niellie41

[object Object]

De race wordt toch gestreamed!
http://www.livestream.com/arllive

Nu live! Start over een paar minuten.

[ Voor 23% gewijzigd door Niellie41 op 13-05-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ok, het programma voor morgen:
F1 @ Watkins morgenavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-11-2024
Escors was super! 2x 5e. In lap 22 nog steeds gevechten in groepje van een man of 7.Joep je kreeg de complimenten voor de setup van Nicolas Bailey. Hij was ook super hoor!
JoepW schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:10:
Ok F1 @ Watkins met 20 minuten race it is ;)
Ik ben wel laat morgen. Ik heb nog om 1/2 6 een afspraak bij Bentley.....
Moet je wat afleveren? :P

[ Voor 63% gewijzigd door Ruud Mulders op 13-05-2012 21:40 ]

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:58

Arfman

Drome!

Haha, eat this vSync: :D

http://members.iracing.co...onid=5606700&custid=44916

als 12e gestart in de Radical op LRP, als 2e geëindigd. I'm back! >:)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Netjes Arfman, nog een stapje beter dan ik met 10 naar 2 dus :p

Ik spring nog in een SM race, nog niet gereden vandaag op ELMS oefenen na...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
RuudjeM schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:34:
Escors was super! 2x 5e. In lap 22 nog steeds gevechten in groepje van een man of 7.Joep je kreeg de complimenten voor de setup van Nicolas Bailey. Hij was ook super hoor!.....
Ja, ik las het net ;)
Nee en ook niet ophalen. Ik zit vlak bij de Bentley importeur voor mijn project en morgen opent Pon zijn nieuwe (maar tijdelijke) Bentley onderkomen en mijn schoonpa is uitgenodigd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:10:
Haha, eat this vSync: :D

http://members.iracing.co...onid=5606700&custid=44916

als 12e gestart in de Radical op LRP, als 2e geëindigd. I'm back! >:)
Netjes Arfman.....

Ik heb in T2 op LRP met de Radical en vSync uit dat het beeld niet heel mooi vloeiend lijkt te zijn terwijl mijn FPS ruim boven de 180 zit. Heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Startte vanaf P4. Geen idee hoe ik dat deed! :D

P13 nadat ik getorpedeerd werd bij een wreck :(
Toen ging ik de pits in (we hadden resets), maar mijn crew liet me niet gaan :S Toen kwam ik een ronde achter en kregen we opeens WEL een green run. Want we hebben 'lucky dog' en ik was de eerste een lap down.
Bij de restart was ik P20 en 2 mensen crashten. Na die restart kon ik 5 crashende auto's ontwijken en uiteindelijk P13.

Echt jammer, want ik reed (voordat ik betrokken raakte dat wreck) hele tijd in de top 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 19:23

Hoogie2004

Whohooooo

Formule 1 training vinden prima. Maar mij ga je er niet echt in vinden dit seizoen. Ik neig ernaar om voornamelijk star Mazda te gaan rijden, met wat uitstapjes naar oval en Indycar.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 20:16

derx666

mecker ende blaet

Zo net ff een proto fixed gereden met de corvette.Was voor mij de 1e officiele MC race, en heb vrij rustig aan gedaan. Als 4e in class gestart, en 3e geeindigd. Enige jammere waren een paar stomme remfouten, wat me uiteindelijk nog 6 inc opleverde. Maar het had geen invloed op mn SR, zelfs nog een beetje erbij, en ook mn IR ging nog iets omhoog.
Wel leuk rondgereden, on de nr. 2 vrij goed volgen totdat ik die remfoutjes maakte, daarna een gat van 7s.
De HPD's waren vrij netjes, maar heb zelf ook zo gereden dat ik ze alle ruimte gaf. Had geen zin om getorpedeerd te worden.
Vanmiddag ook nog een keer in de Skip gereden, en daar ben ik als 4e geeindigd in een vrij hoge SOF race, wat me nog 127 punten opleverde. Aangezien ik ook vrij clean gereden heb, ook nog een boel SR erbij (hard nodig).
Al met al een geslaagde racedag vandaag. Zeker ook gezien de leuke F1 race van vanmiddag waar Maldonado tegen ieders verwachting in als 1e over de streep kwam. Jammer van de McLarens (mijn favo), maar de pace was er vandaag niet voor Button. Wel nog een vrij goed resultaat van Hamilton om van achteruit toch nog in de punten te rijden.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bah, meest frustrerende race ooit in de SM net :( Had weer eens een snelle start vanaf P5, meteen 2 man voorbij maar liet daarna wat teveel ruimte aan de binnenkant en ging 2 bochten later ook nog eventjes het zand in waardoor ik weer 7e lag. Kwam daarna achter Pierre Bourdon terecht, kende zijn naam wel en kon me niet herinneren dat hij ooit vreemd had gereden ofzo dus ik vertrouwde hem wel, ik kwam veel sneller uit de laatste bocht en zet hem dus ernaast op de straight. Hij duwt me eerst al bijna de muur in (zoals dat ALMS filmpje van Niel laatst, ging nu echter wel net goed), leek daar toen van te schrikken (alsof hij me niet gezien had) en wijkt uit naar rechts, en in de knik naar links (wat officieel T1 is) komt hij ineens WEER naar links toe en raakt me gewoon, hij heeft 4 auto ruimtes naast zich en ik zit helemaal links, gewoon idioot hoe ver hij naar links kwam. Was een 0x en was niet veel snelheid kwijt maar auto was ineens wel listig waardoor ik 11 off tracks bij elkaar heb geraapt voor maar liefst -0.23 SR :( Heel de race achter P3 aangejaagd, was veel sneller maar steeds als ik dichtbij kwam weer off track en bijna spinnen, erg frustrerend. Gelukkig zag ik Pierre er tegen het eind nog af vliegen, mooi voor em })

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:35:
[...]

Netjes Arfman.....

Ik heb in T2 op LRP met de Radical en vSync uit dat het beeld niet heel mooi vloeiend lijkt te zijn terwijl mijn FPS ruim boven de 180 zit. Heb jij dat ook?
Bedankt Joep. Kon eindelijk weer eens aanvallend rijden, Nick merkte maanden geleden al op dat ik dat niet deed. Dat kwam omdat ik de auto gewoon niet kon houden als hij begon te glijden. Zonde van al die races maar blij dat het nu wel lukt ;)
Dat het net niet helemaal soepel lijkt te lopen heb ik ook. Gelukkig is mijn pc dermate krachtig dat het nauwelijks voorkomt maar jammer is het wel. Drivers wissen en opnieuw installeren helpt ook niet. Zal er binnenkort eens wat tijd insteken, bevindingen post ik hier wel :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Na de GT Challange wel te hebben gezien na 4/4 wrecks
heb ik de topsplit van zondagavond in de radical sr-8 meegereden en ben 3e geworden.
ik denk dat ik daar maar blijf plakken

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nette tijd Sebastian, nog weer een tiende sneller dan ik heb gereden in de free practice. In de race zit ik rond de 47.2. Kan nu nog nagenieten van de race van gisteravond, heb echt ontzettend lopen pushen en omdat de nummer 1 en 2 met elkaar aan het vechten waren kwam ik steeds dichterbij. Helaas spinde 1 van de 2 in T1 en degene die toen op P1 lag was per ronde een aantal tienden sneller. Ik kwam op het eind 6 seconden tekort, precies de tijd die ik verloren heb door in lap 1 langs allerlei crashende en tragere mensen te moeten doorslalommen.

Geeft hoop voor de komende races :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408195

Lekker weekendje achter de rug, eigenlijk teveel iracing gedaan.. maar dat krijg je als je lekker gaat:
Irating van 2631 naar 3223 :o
Safty Rating van B4.48 naar A4.87 :o
Hoop nog veel van dit soort weekendjes mee te maken xD

Edit:
Ik hoop trouwens deze week die pc te bestellen.. en volgende week dan de schermen, al weet ik nog steeds niet welke :D

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 408195 op 14-05-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-04 19:33
Nu ik eindelijk road-rookie af ben, wordt het stilaan tijd om vooruit te kijken en de MX-5 achter te laten. Met een SR van D3.68 waar nog wat improvement inzit, zou ik hopelijk snel in klasse C kunnen uitkomen. Als ik dan echter nog zou willen stijgen, zal ik aankopen moeten doen om de MPR te halen.

Vermits ik niet de ambitie heb om al te veel geld uit te geven aan tracks & cars, zou ik willen proberen om me te focussen op één reeks.
De reeksen die me leuk lijken zijn de GT Challenge (C), Star Mazda (C) en de Skip (D & C).

Mijn voorkeur is nu:
3. GT Challenge (+ lijkt op GTR, wat ik leuk vond. + Rijden op Spa!)
2. Skip ( - kleine broertje van Mazda. + 2 series die je kan doen met één auto.- Redelijk Amerikaans)
1. Star Mazda ( + De snelste single seater binnen mijn SR-capaciteiten. + Rijden op Spa.)

Omdat je geen reeksen kan testen, ben je eigenlijk verplicht om op goed geluk een keuze te maken. Daarom hoop ik dat jullie enig advies kunnen geven? Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande reeksen? Als je hogerop wil, is dan de Mazda de betere keuze? Maar is het dan niet te ambitieus om de Skip over te slaan? Of ben ik mis en is de Radical de place to be?

En misschien nog een belangrijke vraag: wordt er daar properder gereden dan in de MX5'en?

Thanks!

btw, mijn profiel: http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=63216.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nu je D bent, zou ik voor de Skip gaan. Het is DE auto waar je heel veel in leert.

[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 14-05-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:53:
Nu je D bent, zou ik voor de Skip gaan. Het is DE auto waar je heel veel in leert.
+1

Echter heb ik zelf de Skip niet heel lang gedaan en ben verder gegaan met de Star Mazda. Dus tja, Practice what you preach gaat voor mij niet echt op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
crowke schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:45:

Omdat je geen reeksen kan testen, ben je eigenlijk verplicht om op goed geluk een keuze te maken. Daarom hoop ik dat jullie enig advies kunnen geven? Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande reeksen? Als je hogerop wil, is dan de Mazda de betere keuze? Maar is het dan niet te ambitieus om de Skip over te slaan? Of ben ik mis en is de Radical de place to be?

En misschien nog een belangrijke vraag: wordt er daar properder gereden dan in de MX5'en?

Thanks!

Als ik naar je profiel kijk, je iRating en je PR's, zie ik dat er nog ruimte is om jezelf te verbeteren. Dat bedoel ik overigens absoluut niet lullig.

Om jezelf de juiste mogelijkheden te geven, adviseer ik ook de Skippy. Waarom? Hij is langzamer dan de SM, waardoor je meer verplicht wordt nette lijnen te rijden en je te focussen op slow in, fast out. De SM gaat sneller, waardoor het meer gooi en smijtwerk wordt. Je slaat dan als het ware de basisstap over. Wordt goed in de Skip, waarna je vanzelf ook beter bent in de SM en andere auto's.

De GT challange lijkt me ook makkelijker te behappen zodra je meer ervaring hebt. De Ford GT rijdt goed, maar kan vrij onvoorspelbaar zijn. De Corvette rijdt erg lekker, maar is wel een beest dat je moet temmen. Daar zou ik niet gelijk vanuit de MX5 in stappen.

Rationeel zou je in de Skip moeten stappen, maar je moet ook in een serie stappen die je aantrekt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

crowke schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:45:
Nu ik eindelijk road-rookie af ben, wordt het stilaan tijd om vooruit te kijken en de MX-5 achter te laten. Met een SR van D3.68 waar nog wat improvement inzit, zou ik hopelijk snel in klasse C kunnen uitkomen. Als ik dan echter nog zou willen stijgen, zal ik aankopen moeten doen om de MPR te halen.

Vermits ik niet de ambitie heb om al te veel geld uit te geven aan tracks & cars, zou ik willen proberen om me te focussen op één reeks.
De reeksen die me leuk lijken zijn de GT Challenge (C), Star Mazda (C) en de Skip (D & C).

Mijn voorkeur is nu:
3. GT Challenge (+ lijkt op GTR, wat ik leuk vond. + Rijden op Spa!)
2. Skip ( - kleine broertje van Mazda. + 2 series die je kan doen met één auto.- Redelijk Amerikaans)
1. Star Mazda ( + De snelste single seater binnen mijn SR-capaciteiten. + Rijden op Spa.)

Thanks!

Zijn zat opties wat dat betrefd.

Je kan de Skip nemen maar bij die auto moet die je wel liggen. Er zijn hier toch aardig wat mensen die er nooit echt mee hebben kunnen rijden en hem snel links hebben laten liggen. Daar in tegen leert die je wel wat foute dingen af die je later weer kan gebruiken. Maar ja het blijft zeker nu met de laatste NTM een vrij listige auto. Ik zou als ik jou was de Spec Racer Ford (zit in basis pakket) wat gaan oefenen. Die heeft een vergelijkbaar karakter en dan weet je of de Skip iets voor je is.

Als je voor de GT challenge gaat kan je ook meteen in B mee rijden met de Proto-GT klasse. Als je D 4.0+ bent wat time trials in C GT challenge doen en je bent C. Daarna met GT challenge door stomen naar B en dan met Proto-GT naar A. Ben je meteen van je SR upgraden af. Daarnaast rijden de Proto GT en GT challenge op dezelfde banen. Kwa keuze van auto maakt het niet veel uit. De Ford GT is wat trager dan de Corvette maar ze zijn beide zeer leuk om te rijden. De velden met Corvette's zijn wel wat groter in de GT challenge. Rijden meer mensen met een Corvette namelijk. Ook worden er op het forum voor beide auto's elke week genoeg setups geshared. Houd wel rekening mee dat de GT challenge alleen op Vrijdag, Zaterdag en Zondag rijd en de Proto GT elke dag alleen wisselen die af met fixed en open setup races.

Star Mazda is ook leuk. Veel mensen hebben die klasse als doorstart gebruikt hier. En nu met de laatste update van het NTM vinden de meeste hem weer als van ouds rijden (vorige versie NTM was niet goed bevallen).

Radical is zie Star Mazda maar met de opmerking dat die niet alle dagen rijden.

Daarnaast zal het racen stukken beter verlopen hogerop. Ik was zelf zeer blij de rookie klasse te kunnen verlaten. Omdat er in de hogere klasse toch wel beter gereden word.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik zou niet meteen vanuit de Mazda MX5 naar een Ford GT of een Corvette gaan. Zoveel ervaring heb je nog niet en het is echt niet zoals in GTR(2).
Het is ook aan te raden om stap voor stap door de klassen te gaan. Dus eerst D, dan C etc.
Zo leer je het meest en zeker in de Skip.

[ Voor 48% gewijzigd door Niellie41 op 14-05-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik vind dat niet Niel.

Elke nieuwe auto in Iracing moet je leren kennen. En gewoon wat oefenen in practise sessies helpt al. Je hebt ook niet zoveel aan de Skip als je later in de GT challenge wil rijden en de Star Mazda kan je ook wel leren zonder de Skip te rijden (kijk naar Joep en Eric :) ). Je kan bv nu al de Cadillac testen. Die is misschien zlefs wel iets lastiger nog dan de Ford en Corvette. Kwa GT is er ook alleen de Mustang in D en die rijd weer op het OTM dus daar heb je kwa leren ook niet zoveel aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-04 19:33
Bedankt voor het advies! Heel wat meningen, de ene al wat ambitieuzer dan de andere. De Skip lijkt me nu inderdaad de beste weg. Ik vreesde enkel dat als ik C zou worden ik het gauw zou voelen jeuken om naar de Mazda te gaan en dus nog eens €100 kon uitgeven (cfr Hoogie2004).
Als ik naar je profiel kijk, je iRating en je PR's, zie ik dat er nog ruimte is om jezelf te verbeteren. Dat bedoel ik overigens absoluut niet lullig. .
Absoluut, je hebt 100% gelijk! Ben ook nog maar sinds 2 weken aan het rijden, dus het zou gek zijn. Alleen kan ik in de MX5'en mijn MPR niet halen en heb ik niet heel veel zin om daar nog uren te practicen om dan in races door gedubbelden van de baan te worden gekegeld. In die zin is de Skip dus duidelijk de volgende stap voor mij denk ik.
Je kan de Skip nemen maar bij die auto moet die je wel liggen. Er zijn hier toch aardig wat mensen die er nooit echt mee hebben kunnen rijden en hem snel links hebben laten liggen. Daar in tegen leert die je wel wat foute dingen af die je later weer kan gebruiken. Maar ja het blijft zeker nu met de laatste NTM een vrij listige auto. Ik zou als ik jou was de Spec Racer Ford (zit in basis pakket) wat gaan oefenen. Die heeft een vergelijkbaar karakter en dan weet je of de Skip iets voor je is.
OK, plan wordt dus:
1. Eens met de Spec Ford rondtoeren.
2. Als dat meevalt koop ik de Skip met de eerstvolgende track.
3. Als dat meevalt koop ik de rest van de Skip-tracks.

Als het niet meevalt probeer ik de Cadillac om het GT-spoor uit te gaan testen.

Op die manier:
1. Volg ik jullie advies
2. Kan ik op elk moment nog terug zonder te veel geld uit te geven
3. Geniet ik op het merendeel van de aankoop toch nog korting
4. Ga ik niet meteen in een te zware reeks rijden

Heel hard bedankt voor de tips!

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ben het met Niel eens. Ik zou echt zeker 1 seizoen met de Skip gaan rijden. Als je daar een volledig seizoen in meedraait heb je ook gelijk al veel tracks te pakken volgens mij, althans dat was zo toen ik het deed. Daarnaast is dat echt dé auto om te leren hoe je moet rijden (niet voor niets wordt die auto ook in het echt zo gebruikt).

Ik heb een vol seizoen (13 weken) de Skip gereden en heb daar ontzettend veel in geleerd en dat zijn dingen die ik nu nog toe kan passen in elke auto die ik gereden heb (of het nu Star Mazda, Radical of Corvette C6R/HPD is).

EDIT: Ik vind de SRF echt een hele andere auto dan de Skip hoor :? SRF vereist een totaal andere rijstijl dan de Skip. Ik vind de auto's meer qua type zo: SRF -> Radical -> HPD. Cadillac -> Ford GT -> Corvette C6R. Skip -> Star Mazda -> Lotus 79 -> Williams F1.

[ Voor 18% gewijzigd door Arfman op 14-05-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

DutchDevil79 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:55:
Ik vind dat niet Niel.

Elke nieuwe auto in Iracing moet je leren kennen. En gewoon wat oefenen in practise sessies helpt al. Je hebt ook niet zoveel aan de Skip als je later in de GT challenge wil rijden en de Star Mazda kan je ook wel leren zonder de Skip te rijden (kijk naar Joep en Eric :) ). Je kan bv nu al de Cadillac testen. Die is misschien zlefs wel iets lastiger nog dan de Ford en Corvette. Kwa GT is er ook alleen de Mustang in D en die rijd weer op het OTM dus daar heb je kwa leren ook niet zoveel aan.
Natuurlijk moet je elke nieuwe auto leren maar als jij meteen in een zware GT bak stapt, mis je toch de basis kennis die je bij de Skip op doet. Maar Joep en Eric hebben ook IRL race ervaring, dat is een ander verhaal :)

Ik heb in het begin ook een seizoen mee gedraaid met de Skip Barber en aan het einde kon ik strijden voor de overwinningen omdat ik de basis kende. Slow in fast out, letten op de lijnen etc. Dat leer je niet in de GT bak of in een Star Mazda omdat die auto's veel te snel er voor zijn.

Omdat de Skip 'langzaam' is, is het belangrijk dat je lijnen goed zijn, dat je op tijd remt etc. en hij straft 'fout' rijgedrag ook meteen af door te spinnen.
En net als Arfman zegt, het is ook in het echt een 'leer' auto. Dat is niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ben ook naar de Skip overgestapt, maar na een half seizoen ongeveer naar de star mazda gegaan. Die beviel me toch veel meer, maar de skip is wel een goeie auto om te leren (en de tracks zijn meestal vrij standaard tracks die je in elke serie wel tegen komt dus dat maakt verder niet zoveel uit).

Overigens heb ik even snel de toernooi site aangepast, hij is nu een stuk overzichtelijker denk ik :) Je krijgt niet meteen zo'n overload aan informatie, de details (aantal fast tows, programma en die zooi) zijn standaard verborgen en kun je door op het [+] knopje te klikken laten zien. Standaard zie je dan alleen de datum, begin en eind-tijd en de auto/track, meer hoef je vaak niet te weten :)

http://tournaments.iracin...s/ViewSessions.aspx?tid=5

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

Phydomir

Dennis

Arfman schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:58:

EDIT: Ik vind de SRF echt een hele andere auto dan de Skip hoor :? SRF vereist een totaal andere rijstijl dan de Skip. Ik vind de auto's meer qua type zo: SRF -> Radical -> HPD. Cadillac -> Ford GT -> Corvette C6R. Skip -> Star Mazda -> Lotus 79 -> Williams F1.
Ik zou alleen die HPD eerder in het rijtje met de SM en FW31 zetten. Het is echt een downforce auto. In tegen stelling tot de SRF, Radical en Skip.

Als je doel uiteindelijk GT racen is zou ik met de huidige content lekker in de Caddy gaan rijden en daarna door in de Ford of Corvette.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316847

@Arfman

Jij bent mijn held van de week !!

Gisteren zag ik een stukje van je staan over Vsync uitzetten en dat je vertelde dat je zoveel meer gevoel had als het uitstond.

Sinds ik 1.5 maand geleden Iracing begonnen ben had ik een soort gevoel van elke keer net te laat of te vroeg in een bocht te zijn en een soort van vaag gevoel als ik aan het racen was

Nu heb ik gisteren Vsync opgezocht en uitgezet en vanmorgen reed ik met gemak 1.5 sec van mijn beste tijd af in de mustang .

Heb wat races gedaan vanmorgen maar met die Vsync uit is het gewoon allemaal veel beter te doen kan nu meer op de limit rijden en gewoon pushen zonder dat ik het gevoel kwijt ben !

Dus Arfman bedankt voor je tip bij mij werkt dat perfekt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mooi zo jhonno! Ik deel je gevoel, heb gisteren ook nog even met de Caddy op Laguna Seca gereden en reed daar ook zonder echt te proberen gelijk al tienden van m'n optimal af. Net als jij steeds het gevoel dat ik net te laat was of overcorrigeerde en daardoor juist in de slip raakte in plaats van eruit.

Heb de replay van mijn race van gisteren nog wel, op een gegeven moment drift ik met de Radical zo door T3 en T4 *D om er daarna bijna af te vliegen in T5 omdat het NTM dat niet zo leuk vindt, maar in alle 2 gevallen was me dat niet gelukt met vSync aan.

Eigenlijk moeten we Sebastian Keijmel bedanken, door zijn filmpje kwam ik aan het denken of ik dat nu uit of aan had staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

[b][message=38218929,noline]
Als je ze beide na elkaar rijd merk je dat ze echt op elkaar lijken kwa weg gedrag. Van de week nog getest vond het echt enorm overeen komen hoe je ermee moet rijden. Ze hebben bijde een middenmotor, zijn licht en hebben bijna geen downforce. Skip heeft wel wat vleugeltjes maar die doen niet veel. Ze hebben ook beide het karakter dat je ze vloeiend moet rijden en zodra je iets te laat remt je hem kwijt bent en je om ligt. :)

Enige waarom ik niet blind de Skip aanraad is omdat ik hier zat reacties heb gezien van mensen die er totaal niet mee overweg konden en daarna in andere klasse wel weer fun hadden. kijk ook naar onze trainings en fun races. Daar word de skip ook bijna nooit gepakt terwijl veel mensen hem wel hebben (zie overzicht van Joep met content) Maar het kan ook best zijn dat het hem wel ligt ik heb zelf ook een seizoen met de Skip gereden en er veel plezier in gehad (was wel met OTM).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Nu online
F1 practise vanavond? Leuk, ik kom zeker ff langs :)

Zit nog steeds te dubben wat m'n nieuwe pc precies gaat worden,
maar kreeg net een prijs notificatie: pricewatch: Asus HD7970-DC2T-3GD5

Als dit geen fout is en vanavond er nog zo op staat ga ik hem wel alvast bestellen denk ik :9~

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

[grammarnazi]
Even off-topic, want ik zie dit al heel lang gebeuren (echt lang) :

Practise
This is the verb ‘to practise’ and also the adjective from that verb (bullet 4 below).
Examples:
I practise the piano.
You are practising golf.
The doctor has been practising for 10 years.
He is a practised man.

Practice
This is the noun ‘the practice’ (as in ‘piano practice’ and ‘a doctor’s practice’).
Examples:
I have done my football practice.
Without enough practice, she would not get better at English.
Practice makes perfect.
She visits her local doctor’s practice.

Practise = werkwoord
Practice = zelfstandig naamwoord.
[/grammarnazi]
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 16:08
crowke schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:57:

OK, plan wordt dus:
1. Eens met de Spec Ford rondtoeren.
2. Als dat meevalt koop ik de Skip met de eerstvolgende track.
3. Als dat meevalt koop ik de rest van de Skip-tracks.

Als het niet meevalt probeer ik de Cadillac om het GT-spoor uit te gaan testen.

Op die manier:
1. Volg ik jullie advies
2. Kan ik op elk moment nog terug zonder te veel geld uit te geven
3. Geniet ik op het merendeel van de aankoop toch nog korting
4. Ga ik niet meteen in een te zware reeks rijden

Heel hard bedankt voor de tips!
Ik heb in het ergens in het begin een overzicht gepost welke content je best kan kopen in het begin als je overgaat naar de skip. Dit is gebaseerd op de tracks die het meeste gereden worden voor D en C klasse (en dus niet enkel voor de skip), je toch elke week redelijk wat keuze hebt en niet teveel tracks moet bijkopen indien je naar een andere klasse overstapt.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38106229#38106229

Ja kan best natuurlijk even het google spreadsheet overzicht openen en met filters even kijken wat je het meest aanspreekt en welke content je best aanschaft om zo lang en zo veel mogelijk te kunnen rondsjeezen.

Ik ben ook even met de skip gaan rijden en het is wel een wagentje waar je idd veel van leert. Maar na een paar weken ben ik toen toch overgestapt naar de Radical. :+

Edit : was even aan het rondneuzen op de starting post van dit topic, maar zie niet direct welke circuits er eigenlijk in het basispakket van iRacing zitten. Misschien een ideetje om deze in het vet te zetten of zo?

[ Voor 6% gewijzigd door Fragbeestje op 14-05-2012 13:39 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Red Baron schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:11:
F1 practise vanavond? Leuk, ik kom zeker ff langs :)

Zit nog steeds te dubben wat m'n nieuwe pc precies gaat worden,
maar kreeg net een prijs notificatie: pricewatch: Asus HD7970-DC2T-3GD5

Als dit geen fout is en vanavond er nog zo op staat ga ik hem wel alvast bestellen denk ik :9~
nice ik heb daar net de sapphire 7970 oc besteld ivm. mijn samsung s27a750d 120hz. ik moest displayport
Afbeeldingslocatie: http://legitreviews.com/images/news/2012/sapphire-7970-oc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu we toch afdwalen ik zit te denken over een Sapphire Radeon HD6870 video kaart is er iemand die een ervaring daarmee heeft

Heb nu een Geforce GT 150 (komt uit een packard bell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Laatst online: 20-05 21:57
Heb zelf 2x 6870 sapphire in crossfire prima kaarten, maar als je een nieuwe kan kopen uit de 7000 serie zou ik dat doen.

6870 draait iracing verder prima

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Hallo mede coureurs,

Ik ben sinds dit weekend ook begonnen met iracing.
Gaaf spel maar oei, oei, oei wat moeielijk in het begin zeg.
Heb de afgelopen dagen eigenlijk non stop zitten scheuren in de mazda cup.
Eindelijk begin ik de wagen een beetje onder controle te krijgen
Mijn SR begint een beetje op te lopen nadat ik op 1.5 heb gestaan :( (had toch nog wat meer moeten oefenen voordat ik echt ging racen.)

ik stuur met een oud microsoft sidewinder (forcefeedback) stuur maar deze is als ik het goed heb al een jaartje of 7/8 oud en wil me binnenkort iets nieuws ga halen waar ik betere controle mee heb.
Hebben jullie nog aanbeveling voor stuurtje met schifters die goed zijn?

Als ik een beetje op niveau ben zal ik ook hier meedoen met de races

[ Voor 0% gewijzigd door back2basic op 14-05-2012 14:03 . Reden: Typo's ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zmeding schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:53:
Heb zelf 2x 6870 sapphire in crossfire prima kaarten, maar als je een nieuwe kan kopen uit de 7000 serie zou ik dat doen.

6870 draait iracing verder prima
Dank je ga ik daar eens voor kijken (6870) prijs is wat leuker en moet allemaal te verdedigen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Voor instap een Logitech DFGT. Deze is 2e hands voor minder dan 100,- te krijgen. Als je meer te besteden hebt, dan oplopend: G27 (250-300) Fanatec CSR-E (450), Fanatec CSW.(vanaf 600).

ohja.... Welkom hier ! :)

[ Voor 7% gewijzigd door derx666 op 14-05-2012 14:08 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Laatst online: 20-05 21:57
back2basic schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:59:
Hallo mede coureurs,

Ik ben sinds dit weekend ook begonnen met iracing.
Gaaf spel maar oei, oei, oei wat moeielijk in het begin zeg.
Heb de afgelopen dagen eigenlijk non stop zitten scheuren in de mazda cup.
Eindelijk begin ik de wagen een beetje onder controle te krijgen
Mijn SR begint een beetje op te lopen nadat ik op 1.5 heb gestaan :( (had toch nog wat meer moeten oefenen voordat ik echt ging racen.)

ik stuur met een oud microsoft sidewinder (forcefeedback) stuur maar deze is als ik het goed heb al een jaartje of 7/8 oud en wil me binnenkort iets nieuws ga halen waar ik betere controle mee heb.
Hebben jullie nog aanbeveling voor stuurtje met schifters die goed zijn?

Als ik een beetje op niveau ben zal ik ook hier meedoen met de races
Je kan het beste kijken voor een 2e hands g25/g27

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

zmeding schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:09:
[...]

Je kan het beste kijken voor een 2e hands g25/g27
das idnerdaad de beste optie iets minder dan dat zou ik zeker niet nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
DutchDevil79 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:06:
Als je de SRF en de Skip na elkaar rijd merk je dat ze echt op elkaar lijken kwa weg gedrag.
Ik zou eerder zeggen dat ze best verschillend zijn maar wel even moeilijk , Skip is voorzichtig op het gas en de SRF is voorzichtig op de rem.

Verder is de SRF gewoon eigenlijk op road de leukste auto die je kan rijden vooral vanwege de tegenstand van de andere rijders (zeker deze week is erg leuk op Charlotte Road) , er wordt over het algemeen heel netjes gereden en de SRF kan daarbij VEEL beter tegen een stootje dan de Skip.

Verder is de Skip zowiezo wel de meest aangesproken auto voor D class , heeft al 4 rookie circuits en altijd goede participatie.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Ga voor de srf ;) ik ga met een grootte boog om die skip barber heen.

ik vindt dat ding echt niet rijden ik ben zelf meteen over naar de star mazda gestapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb nog nooit in de Skip Barber gereden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dutch3men schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:31:
Ik heb nog nooit in de Skip Barber gereden :p
Die rijden ook niet op ovals

Afbeeldingslocatie: http://i1.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/263/448/b2e.png
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:08

Fuelke

Forza Ferrari

Het klinkt to good to be true, maar ik heb ook een seizoen in de Skip gereden, en er zelfs een paar races mee gewonnen. Zandvoort geloof ik.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb eens op Spa een race gewonnen met 0.001 seconde verschil! :D

@Fragbeestje en DD79, zullen we deze week met zijn allen nog eens oefenen voor de ELMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja voor mij wel verstandig denk ik. Gister uit eindelijk geen tijd meer gehad omdat ik de GT cup nog wou rijden van 9 uur omdat men eerdere GT race wat minder goed was verlopen. Heb dus nog geen meter geoefend in de Ford GT. Donderdag heb ik iig wel tijd om te trainen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Dat zie ik wel zitten... Niek V zette weer een hele leuke 1:58:xxx neer in die sessie... benieuwd of het zijn Q tijd was. 8)7

Kwam zelf niet goed rond en maakte nog teveel fouten. Geen enkele lap in de 1:59... :X
Moest nog wel wat testen met de banden, maar met 172 druk erop zitten de hot pressure iets boven de 210.

Enkel tijd zal er deze week aan overschieten. Deze avond bijna niets tijd, morgenavond op restaurant, woensdag trouwfeest, donderdag megakater, .... en daarna is er nog niks gepland maar dan is het zo zondag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dan nog even wachten op Peter en dan moeten we kijken of we iets kunnen inplannen.
Gaat lastig worden met Koen. Of je moet niet zo veel zuipen of 's middags goed uit brakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
En ik dan Niel? :+ Heb de oefening ook nog wel nodig. Kwa tijd zit het wel redelijk denk ik, ik heb in ieder geval nog niemand gezien die sneller was dan ik. Ik haalde een 45.5 met een langzame outlap en minimale fuel, Bjorn Spindel deed een 45.8 (geen idee hoe hij met fuel en outlap zat), en volgens mij is Bjorn meestal sneller dan ik.
Maar ik wilde gisteren tegen het eind nog even een volle fuel run doen (tot 60 kg op was) maar dat eindigde na ~8 rondjes al in de muur :+

Oh ja, default content:
Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tracks.png

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:04:
En ik dan Niel? :+ Heb de oefening ook nog wel nodig. Kwa tijd zit het wel redelijk denk ik, ik heb in ieder geval nog niemand gezien die sneller was dan ik. Ik haalde een 45.5 met een langzame outlap en minimale fuel, Bjorn Spindel deed een 45.8 (geen idee hoe hij met fuel en outlap zat), en volgens mij is Bjorn meestal sneller dan ik.
Maar ik wilde gisteren tegen het eind nog even een volle fuel run doen (tot 60 kg op was) maar dat eindigde na ~8 rondjes al in de muur :+

Oh ja, default content:
[afbeelding]
Jij rijdt officieel niet voor Racing Lions :P
Maar jij, Tim en Gerben mogen ook mee doen!

Hoe zit het trouwens met jullie team? Al vorderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Oh ik heb er eigenlijk niet meer over nagedacht. Ik vind het prima om een team te vormen als Tim en Gerben dat goed vinden. Ik vind het ook prima om alleen te rijden (minder druk :+).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Niellie41 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:19:
Dan nog even wachten op Peter en dan moeten we kijken of we iets kunnen inplannen.
Gaat lastig worden met Koen. Of je moet niet zo veel zuipen of 's middags goed uit brakken :P
Dat wordt wel een probleem ja :P

Trouwfeest moet ik wel drinken... anders ben ik de enige nuchtere en dan is er ook niets aan :+ maar heb normaal gezien donderdagavond wel wat tijd als ik m'n kopje helder krijg. Vrijdag iets minder want dan zal de vriendin wel iets willen gaan doen.

edit : Niel, als je de Ford GT skin afhebt kan je me de psd dan effe doormeelen? kan ik er de vlag nog opzetten en sponsortje Mobil vervangen door Shell >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Fragbeestje op 14-05-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb de Belgische vlag er al op staan, naast je naam. Als je wilt, kan ik ook nog de Belgische vlag op de voorkant doen. Maar Mobil1 en Shell in één team, staat wel raar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Niellie41 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:33:
Ik heb de Belgische vlag er al op staan, naast je naam. Als je wilt, kan ik ook nog de Belgische vlag op de voorkant doen. Maar Mobil1 en Shell in één team, staat wel raar ;)
Woei!!! Je hebt er wel werk van gemaakt *O*

Dan blijft het Mobil 1 ;)

Vlag vooraan op de wagen is ook goed!

Andere sponsor waar ik altijd mee rondsjees is Puma, maar dat hoeft er niet per se op want hij zal zo al vol genoeg staan denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik zal kijken hoe de IRL team dat doen bij het WEC en misschien kan de Belgische vlag en Puma er nog wel op bij jou op de auto.

Al zal ik even met de team eigenaar en met de ELMS organisatie moeten overleggen, want Racing Lions is eigenlijk als Nederlands team ingeschreven. :+

edit:
Puma op jou auto kan sowieso, dat is geen probleem. In het WEC heb je ook een team, dat met een paar verschillende sponsors rijdt (Larbre Competition)
http://www.spotterguides...._12_sebring_sg_Sh2_v2.jpg

[ Voor 84% gewijzigd door Niellie41 op 14-05-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekversteege
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-05 14:15
Fragbeestje schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:11:
Dat zie ik wel zitten... Niek V zette weer een hele leuke 1:58:xxx neer in die sessie... benieuwd of het zijn Q tijd was. 8)7 ...
Hoi. Nope, was met race fuel en snelle outlap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Daar gaat de hoop van de andere Ford rijders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik ga voor de middenmoot. Zeker nu ik meer in de Corvette rij dit seizoen. Heb de Ford zelfs nog niet gereden na de laatste update. Ook maar even wat setups proberen komende Donderdag. Ook wel handig dat volgende week de Ford GT in ons Dinsdag avond toernooitje op het programma staat. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 06:58

fynrd1

Fooled by Randomness

Hoi vanavond is er F1 @ watgins toch? Hoelaat begint de quali en race? En hoe kan ik deelnemen

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

fynrd1 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:39:
Hoi vanavond is er F1 @ watgins toch? Hoelaat begint de quali en race? En hoe kan ik deelnemen
De sessie komt bij Hosted -> Join a race te staan op de iRacing website. Je vind de sessie als je kijkt naar de naam (iets met GoT erin) of als organisator onze welbekende Joep :)

Join klikken en klaar (mits je alle content hebt die nodig is voor de sessie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 15:10
kun je trouwens 2 promotions krijgen in 1 maand ? zit nu alweer op 3.97 D klasse... ben net paar dagen geleden van Rookie naar D gegaan met 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJrDJ666 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:43:
kun je trouwens 2 promotions krijgen in 1 maand ? zit nu alweer op 3.97 D klasse... ben net paar dagen geleden van Rookie naar D gegaan met 4.0
Dat kan inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

die f1 race vanavond is dat gewoon practice & een race of moet je daar echt voor reggen op een site om mee te doen ?
DJrDJ666 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:43:
ik ben in een week van rookie naar class A gegaan ;)

[ Voor 57% gewijzigd door BruceLee op 14-05-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
fynrd1 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:39:
Als je in de TS kijkt. Dan vindt je daar de keuze Geplande GoT trainingen & fun races en daar staat altijd wat het programma van de maandag is ;)

Net thuis.... Moet nog eten en even paar bakken koffie. Ik zal wel later zijn bij de F1....

BruceLee schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:50:
die f1 race vanavond is dat gewoon practice & een race of moet je daar echt voor reggen op een site om mee te doen ?

[...]

ik ben in een week van rookie naar class A gegaan ;)
Nee geen reg nodig! Is fun / practice

En ik in 2 weken of zo naar A ;)

[ Voor 36% gewijzigd door JoepW op 14-05-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Inschrijven is alleen noodzakelijk voor de Week 13 toernooitjes die we houden. Rest proberen we zo open mogelijk te houden. Kan iedereen die Nederlands spreekt mee doen. :) Onder het moto hoe meer zieltjes hoe beter. :) :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

ik ben best langzaam:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zojuist Hoogie2004 en JoepW ge-dmt voor hun e-mailadres (ivm referral). Wat duurt wachten dan toch lang als je de intentie hebt er vanavond mee aan de slag te gaan! Can't wait!

Edit: En inmiddels al ontvangen!

[ Voor 9% gewijzigd door fredkroket op 14-05-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:35

BM

Moderator Spielerij
Was leuk vanavond heren :) Race was in begin nog verbazingwekkend close met Jos. Niet verwacht dat dat zou kunnen, maar ging erg leuk _/-\o_ Aantal keer side-by-side door de bocht. Helaas schreef ik na een paar rondjes mijn auto al af na een domme fout. Daarna de race vrij eenzaam uitgereden :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja BM / Jubby ik kon het het eerste rondje mooi volgen en zien. Ik was verbaasd dat ik op plek 6 belandde en het nog bij kon houden ook ;)
Helaas schakelde ik ff lekker te vroeg terug en boem muur in. Tow.... repair.... en weer achter jullie beland.
Zelfde beeld een paar rondjes totdat ik BM net kon ontwijken, Enchion voorbij liet en zelf te vroeg op het gas ging een aantal bochten later. Toen maar gestopt.
Niet echt mijn auto..... Wel leuk om een keer mee te rijden.
fredkroket schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:57:
Zojuist Hoogie2004 en JoepW ge-dmt voor hun e-mailadres (ivm referral). Wat duurt wachten dan toch lang als je de intentie hebt er vanavond mee aan de slag te gaan! Can't wait!

Edit: En inmiddels al ontvangen!
Welkom bij de club.
Stuur mij ff een DM met je Cust ID dan vermeld ik je in de TS.
En lees de TS ff goed door. Daar staat veel info. En zeer binnenkort komt onze GoT-iRacing wiki on-line als leidraad voor de beginnende rijders ;)

[ Voor 37% gewijzigd door JoepW op 14-05-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Het was idd wel leuk, had alleen heel veel problemen met de laatste 2 hairpins:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

@Fragbeestje, wat vind je van je Ford?
Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/RL-FordKoen.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/RL-FordKoen2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Netjes Niel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
NickThissen schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:08:
Oh ik heb er eigenlijk niet meer over nagedacht. Ik vind het prima om een team te vormen als Tim en Gerben dat goed vinden. Ik vind het ook prima om alleen te rijden (minder druk :+).
Ik zal het even voorleggen.

Op het moment heb ik weinig tijd om te oefenen ivm m'n scriptie. Dus aan mij heb je ook niet veel qua oefening. Volgens mij reed ik 47 laag op Sebring met 2 rondjes fuel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
fynrd1 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:29:
Het was idd wel leuk, had alleen heel veel problemen met de laatste 2 hairpins:(
Hairpins? :?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

kom bochten :p met 250+ jonguh bam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat was het probleem denk ik....... Die zijn er niet. ;)

Vergeet niet in te schrijven voor de toernooi race (Legend @ Okayama Short) voor morgenavond:
http://tournaments.iracin...s/ViewSessions.aspx?tid=5

[ Voor 32% gewijzigd door JoepW op 14-05-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik was bij Koen de spiegels nog vergeten zwart te maken:
Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/RL-FordKoen3.jpg

En hier is die van Robbert:
Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/RL-FordRobbert.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/RL-FordRobbert2.jpg

Morgen doe ik de 3e.
Ben echt zo blij dat die leeuw gelukt is. Wat een peen in je reet was dat zeg. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 14-05-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/Circuit_Watkins_Glen.png

Bocht 9 en 10 had ik heel veel moeite mee, tijdens het rijden leken het hairpins :P Maar goed ik nam ze beiden in de twee, naar mijn idee verloor ik daar veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik zie wel op die van Koen een Nederlandse vlag op de motorkap, is dat vanwege het Nederlandse team, of meer een oeps ?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
fynrd1 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:19:
[...]

[afbeelding]

Bocht 9 en 10 had ik heel veel moeite mee, tijdens het rijden leken het hairpins :P Maar goed ik nam ze beiden in de twee, naar mijn idee verloor ik daar veel tijd.
Ahzo, die zijn wat krapper idd :) Volgens mij is in z'n 2 prima trouwens. Deed ik ook. T10 soms zelfs in 1, maar dat was wel erg tricky.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
T10 is de enige bocht de deels off camber ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Maar wel veel grip zeg, is dat wel realistisch? Of rijden zulke auto's gewoon daadwerkelijk zo strak? Als je dat bijv vergelijkt met de spec racer is het hele andere koek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

derx666 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:19:
Ik zie wel op die van Koen een Nederlandse vlag op de motorkap, is dat vanwege het Nederlandse team, of meer een oeps ?
Het team is inderdaad Nederlands. Bij Le Mans is dat ook. De vlag op de auto is van het land waar het team vandaan komt. Je ziet ook nooit dat de auto's binnen een team een andere vlag hebben. Daarom heb ik dat zo gedaan.

Koen heeft wel de belgische vlag op t dak en heb hem ook daarom de zwarte accenten (zoals spiegels) gegeven. Omdat zwart wel weer in de Belgische vlag terug komt. En rood met oranje vloekt erg. Daarom zwarte accenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 15:10
wheeee :) CLASS C 3.47, gaat lekker zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Niellie41 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:31:
@Fragbeestje, wat vind je van je Ford?
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Wow! Vet!
Enkel die Nederlandse vlag vooraan... :+
Maar daar wil ik wel even voor overlopen 8)

En misschien vooraan boven het Ford logo nog een Pumaatje >:)
niekversteege schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:17:
[...]

Hoi. Nope, was met race fuel en snelle outlap.
Nou Niek! Alvast gefeliciteerd met de Derek Speare buttonbox :+

Jij bent echt verschrikkelijk snel. Snap niet goed hoe je dat voor elkaar krijgt. _/-\o_
Denk dat ik met Q fuel amper een 1:58.999 haal ;w
Ik weet wel dat ik in het middelste stuk veel tijd laat liggen volgens Joep (tov Nick T) maar vind het niet. Ook een perfecte lap aaneen rijgen op Sebring lukt me voor geen meter, ook al ligt mijn optimal rond de 1:58:4. Zit T2 goed, dan verknoei ik T6 wel of anders T8.
Heb wel enorm veel respect gekregen voor de coureurs die de 12 uren van Sebring rijden! En voor jouw snelle tijden. Mijn doel is niet gelapt worden door jou. Als dat lukt ben ik al tevreden 8)

Mag ik vragen wat jouw bandenspanning is? 172 Cold is volgens net te veel maar kan wel zijn dat ik hem aan het overdrijven ben... Moet nog testen met 169 maar 165 vond ik precies te weinig.

Niel, stuur die TGA eens door, misschien ben ik daar wel een seconde sneller mee _O-

[ Voor 5% gewijzigd door Fragbeestje op 15-05-2012 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
fynrd1 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:23:
Maar wel veel grip zeg, is dat wel realistisch? Of rijden zulke auto's gewoon daadwerkelijk zo strak? Als je dat bijv vergelijkt met de spec racer is het hele andere koek..
F1 heeft echt bakken met grip vergeleken met de andere autos in iRacing :) Waar je met een boel andere autos nog wel íets kunt glijden is dat hiermee echt een no-go :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Van die grip was in de laatste bocht van lap 1 weinig te merken in die race gisteren :+

Ochja, ik was erg tevreden met mijn tempo in de trainingen, maar net langzamer als Nick en Paul, daar doe ik het voor :) Overigens kon een Medium Downforce setup daar nog wel wat potten breken, je verliest over het hele rondje 0,1 seconde ofzo (althans, als ik rij :P) en je wint in sector 1 / 2 (tot aan die doordraaier eind rechte stuk) ongeveer 0,3 a 0,4 seconden (dus als je vooraan start, komen ze je nooit voorbij :) )

Als ik er nog ga rijden, moet ik wel even uitvogelen waar dat vreselijke onderstuur vandaan kwam mid-corner... Insturen was prima, en uitaccelereren ook.... Mja, ik ga er waarschijnlijk wat te hard in dan.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-05-2012 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:33:
Van die grip was in de laatste bocht van lap 1 weinig te merken in die race gisteren :+

Ochja, ik was erg tevreden met mijn tempo in de trainingen, maar net langzamer als Nick en Paul, daar doe ik het voor :) Overigens kon een Medium Downforce setup daar nog wel wat potten breken, je verliest over het hele rondje 0,1 seconde ofzo (althans, als ik rij :P) en je wint in sector 1 / 2 (tot aan die doordraaier eind rechte stuk) ongeveer 0,3 a 0,4 seconden (dus als je vooraan start, komen ze je nooit voorbij :) )
Je was lekker op snelheid ja :) Meestal kan ik je wel aardig bijhouden, maar gister lukte me dat totaal niet.
Als ik er nog ga rijden, moet ik wel even uitvogelen waar dat vreselijke onderstuur vandaan kwam mid-corner... Insturen was prima, en uitaccelereren ook.... Mja, ik ga er waarschijnlijk wat te hard in dan.
Inderdaad, dat viel me ook op. Mid-corner gleed het ding als een slagschip naar de buitenkant van de bocht toe. Kreeg er enorm 'hoekige' lijnen door de bochten van :p (zo voelde het althans)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-05 14:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Goed, afgelopen weekeinde heb ik 3 races gereden op de oval, waarvan ik er zelfs 1 gewonnen heb!

Race 1 begon redelijk, mocht starten vanaf de 7e plek, dus aan de binnenkant, en zoals gewoonlijk wou ik gewoon rustig aan rijden, alles ontwijken en dan zag ik wel waar ik terecht kwam. Dus zodoende beginnen we aan de rollende start. En meteen gaat het achter mij goed mis, met allerlei gescheld op de chat als gevolg. En 1 bocht later, op de back-straight, gaat het voor mij goed mis, maar op een paar kleine schrammetjes en contactjes na weet ik er ongeschonden voorbij te komen en lig ik ineens 2e! Dus…
Ik ging dus met goede moed achter de 1e plek aan, wetende dat ik niet de pure snelheid heb, maar misschien wel geluk heb en dat hij nog uitvalt. En dat gebeurde sneller dan gedacht, want de volgende bocht was ik heb blijkbaar voorbij gegaan en lag ik dus 1e.
Toen werd het helemaal spannend, want ik lag dus 1e, maar wist wel dat ik niet de snelste was en dat er na enige tijd wel wat achtervolgers dichterbij zouden komen. Geprobeerd om zo rustig en goed mogelijk mijn rondjes te rijden, al het andere verkeerd ontwijkend, samen met de gebruikelijke spins en incidenten, terwijl ze achter mij steeds dichterbij kwamen.

En na een paar rondjes was het dan zover, ik had de nummer 2 en 3 achter mij rijden, welke duidelijk iets sneller waren dan ik. Ik ben dus een beetje defensief gaan rijden, dus iets lager aanremmen, heel laag in de bocht rijdend end continue lettend op mijn achtervolgers, hopend dat 2 en 3 elkaar wel zouden uitschakelen. Zo heb ik verschillende rondjes rond gereden, waarbij de nummer 2 rustig afwachtte totdat ik een foutje maakte, ik geen groot foutje maakte en hoopte dat 2 en 3 elkaar een keer eraf zouden rijden. En dat gebeurde ook, 3 was blijkbaar het wachten zat, of ging te vroeg op het gas en duwde zo 2 achterstevoren.
Dus ik had weer even 2~3 rondjes was rust, voordat nummer 3 heel dicht achter mij zat en een poging ging wagen om mij voorbij te gaan. Omdat ik al een vermoeden had waar/wat hij ging doen, en ik al redelijke ervaring begin te krijgen met de auto kon ik zijn “aanvallen” elke keer succesvol afslaan. Hij ging namelijk op start/finish net iets eerder op het gas, om mij zo een duw te geven in de hoop dat ik om zou gaan. Maar helaas voor hem had ik dat al door, dus met een beetje tegenstuur en gespeel met het gas kon ik deze “duwtjes” opvangen en door. Dit heeft hij een paar keer geprobeerd, waarna hij er maar me kapte en af ging wachten totdat ik de fout in zou gaan. Helaas voor hem en gelukkig voor mij was er erna achterligger welke niet oplette, welke hem erna een tik gaf en hem rond liet gaan, waardoor ik van hem af was en redelijk veilig over de finish kwam, als 1e! Qua SR-rating was het niks waard, kreeg door de vele contacten er maar +0.01 bij, maar voor mijn vertrouwen en gevoel was dit wel een hele goede race! Zeker omdat ik een hele mooie, goeie race had met de nummers 2 en 3, welke allebei erg goed reden, mij en elkaar respecteerden en een puike race neer hebben gezet.

De 2e race was minder, lag na een paar rondjes 3e, waarna iemand minder netjes reed en mij gewoon eraf ramde na 2 rondjes verdedigend rijden door mijn kant, omdat hij mij “clean” niet voorbij kon komen… Uiteindelijk 12e geworden, en wat SR erbij gesprokkeld.

3e race, deze was erg leuk om te rijden en mee te maken. Had een cleane start met 1 keer 0xcontact, waarna ik redelijk rustig mocht gaan racen op een 5e plek. Na een paar rondjes kwam de nummer 6 snuffelen en hier heb ik wel 10~20 rondjes mee gevochten, waar hij duidelijk druk zette en ik hem afhield, maar wel beide duidelijk proberen de ander tot de fout te dwingen. Ik ging helaas als eerste de fout in, remde iets te laat, ging iets te wijd waardoor hij aan de binnenkant langszij kon komen. Echter ik bleef langszij racen, hopen dat ik misschien de volgende bocht nog wat kon. En dat bleek een goede gok, want nu verremde hij zich, ging hij wijd, waarna ik achter hem langs onder hem door kon duiken en zo weer mijn 5e plek op kon eisen. Zo nog een paar rondjes door gegaan, waarna ik als 5e over de finish kwam, met geen enkel contact! Mijn SR-rating kreeg dus ook een boost van +0.12!

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nice hoor :) Wat is je SR nu? Volgens mij kan je nu het beste met de StreetStock door rijden tot je D bent. Want de Legends zijn niet makkelijk :o

@Frag, Ik maak na mijn stage nog een paar kleine aanpassingen op de auto.
Misschien toch nog een sponsor aan de voorkant en dan stuur ik iedereen de TGA :)

[ Voor 35% gewijzigd door Niellie41 op 15-05-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
De Legends zijn inderdaad nogal moeilijk in het begin, maar zouden de races niet beter geworden zijn omdat de rookies nu in de street stock beginnen en de legend meer gebruikt wordt door mensen die er mee willen rijden?

Toch nette resultaten en gefeliciteerd met je overwinning!
Niellie41 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:48:

@Frag, Ik maak na mijn stage nog een paar kleine aanpassingen op de auto.
Misschien toch nog een sponsor aan de voorkant en dan stuur ik iedereen de TGA :)
_/-\o_

Kan je eigenlijk je nickname hier veranderen want heb al 5 jaar niks meer gefragt :+

[ Voor 39% gewijzigd door Fragbeestje op 15-05-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Reminder voor het inschrijven. Van het weekend van plan de datum te gaan kiezen en het programma te regelen. Dus schrijf je in als je dat nog niet gedaan had. :)
NickThissen schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:59:

GoT iRacing Meet 2012

Als het je leuk lijkt mee te gaan karten en barbequen, binnenkort op een zaterdag middag / avond, schrijf je dan in op de volgende datum prikker en laat ons weten wanneer je wel of niet beschikbaar bent. Zo kunnen we de beste datum kiezen.

http://www.datumprikker.nl/peqpzitj1muml

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-05 14:15

Darkasantion

Just keep swimming!

SR-rating is nu 2.57...
Dus moet nog paar races meepakken wil ik tot de D's horen!

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Darkasantion schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:17:
SR-rating is nu 2.57...
Dus moet nog paar races meepakken wil ik tot de D's horen!
In de Rookie klassen moet je ook niet gaan voor de overwinning, maar voor de 0 inc's in een race. Want als je echt gaat vechten voor posities, krijg je geheid incidenten.
Pagina: 1 ... 19 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.