Goed, afgelopen weekeinde heb ik 3 races gereden op de oval, waarvan ik er zelfs 1 gewonnen heb!
Race 1 begon redelijk, mocht starten vanaf de 7e plek, dus aan de binnenkant, en zoals gewoonlijk wou ik gewoon rustig aan rijden, alles ontwijken en dan zag ik wel waar ik terecht kwam. Dus zodoende beginnen we aan de rollende start. En meteen gaat het achter mij goed mis, met allerlei gescheld op de chat als gevolg. En 1 bocht later, op de back-straight, gaat het voor mij goed mis, maar op een paar kleine schrammetjes en contactjes na weet ik er ongeschonden voorbij te komen en lig ik ineens 2e! Dus…
Ik ging dus met goede moed achter de 1e plek aan, wetende dat ik niet de pure snelheid heb, maar misschien wel geluk heb en dat hij nog uitvalt. En dat gebeurde sneller dan gedacht, want de volgende bocht was ik heb blijkbaar voorbij gegaan en lag ik dus 1e.
Toen werd het helemaal spannend, want ik lag dus 1e, maar wist wel dat ik niet de snelste was en dat er na enige tijd wel wat achtervolgers dichterbij zouden komen. Geprobeerd om zo rustig en goed mogelijk mijn rondjes te rijden, al het andere verkeerd ontwijkend, samen met de gebruikelijke spins en incidenten, terwijl ze achter mij steeds dichterbij kwamen.
En na een paar rondjes was het dan zover, ik had de nummer 2 en 3 achter mij rijden, welke duidelijk iets sneller waren dan ik. Ik ben dus een beetje defensief gaan rijden, dus iets lager aanremmen, heel laag in de bocht rijdend end continue lettend op mijn achtervolgers, hopend dat 2 en 3 elkaar wel zouden uitschakelen. Zo heb ik verschillende rondjes rond gereden, waarbij de nummer 2 rustig afwachtte totdat ik een foutje maakte, ik geen groot foutje maakte en hoopte dat 2 en 3 elkaar een keer eraf zouden rijden. En dat gebeurde ook, 3 was blijkbaar het wachten zat, of ging te vroeg op het gas en duwde zo 2 achterstevoren.
Dus ik had weer even 2~3 rondjes was rust, voordat nummer 3 heel dicht achter mij zat en een poging ging wagen om mij voorbij te gaan. Omdat ik al een vermoeden had waar/wat hij ging doen, en ik al redelijke ervaring begin te krijgen met de auto kon ik zijn “aanvallen” elke keer succesvol afslaan. Hij ging namelijk op start/finish net iets eerder op het gas, om mij zo een duw te geven in de hoop dat ik om zou gaan. Maar helaas voor hem had ik dat al door, dus met een beetje tegenstuur en gespeel met het gas kon ik deze “duwtjes” opvangen en door. Dit heeft hij een paar keer geprobeerd, waarna hij er maar me kapte en af ging wachten totdat ik de fout in zou gaan. Helaas voor hem en gelukkig voor mij was er erna achterligger welke niet oplette, welke hem erna een tik gaf en hem rond liet gaan, waardoor ik van hem af was en redelijk veilig over de finish kwam, als 1e! Qua SR-rating was het niks waard, kreeg door de vele contacten er maar +0.01 bij, maar voor mijn vertrouwen en gevoel was dit wel een hele goede race! Zeker omdat ik een hele mooie, goeie race had met de nummers 2 en 3, welke allebei erg goed reden, mij en elkaar respecteerden en een puike race neer hebben gezet.
De 2e race was minder, lag na een paar rondjes 3e, waarna iemand minder netjes reed en mij gewoon eraf ramde na 2 rondjes verdedigend rijden door mijn kant, omdat hij mij “clean” niet voorbij kon komen… Uiteindelijk 12e geworden, en wat SR erbij gesprokkeld.
3e race, deze was erg leuk om te rijden en mee te maken. Had een cleane start met 1 keer 0xcontact, waarna ik redelijk rustig mocht gaan racen op een 5e plek. Na een paar rondjes kwam de nummer 6 snuffelen en hier heb ik wel 10~20 rondjes mee gevochten, waar hij duidelijk druk zette en ik hem afhield, maar wel beide duidelijk proberen de ander tot de fout te dwingen. Ik ging helaas als eerste de fout in, remde iets te laat, ging iets te wijd waardoor hij aan de binnenkant langszij kon komen. Echter ik bleef langszij racen, hopen dat ik misschien de volgende bocht nog wat kon. En dat bleek een goede gok, want nu verremde hij zich, ging hij wijd, waarna ik achter hem langs onder hem door kon duiken en zo weer mijn 5e plek op kon eisen. Zo nog een paar rondjes door gegaan, waarna ik als 5e over de finish kwam, met geen enkel contact! Mijn SR-rating kreeg dus ook een boost van +0.12!
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!