Newsservers met binaries [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 55 Laatste
Acties:
  • 619.948 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:00
BlackMage schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:06:
* ik heb wel last van traagheid, maar dat is dan verklaarbaar. Hele lage snelheid (100-300kb/s) is voor mij een teken dat het bestand er niet meer op staat (hitnews download dan alles of het zijn alleen maar errors die zorgen voor die 100kb.s).
Hmmm... dat zou het zomaar kunnen verklaren. Download nu een bestand van 38GB, duurt een eeuwigheid maar best aannemelijk dat daar bestanden van ontbreken. Eens afwachten of 'ie goed binnenkomt, en anders eens kijken of er een betrouwbaar aanwezig bestand (Linux ISO image of zo) is om mee te testen.
Als jouw verbinding met Ziggo verder stabiel is denk ik dat jij ook tegen hardware beperkingen aanloopt. Vooral de oudere/goedkopere synology nas dingen hebben niet heel veel power om alles naast elkaar te kunnen doen.
Mwah, dat zal het niet snel zijn. Intel i3-2100, 4GB geheugen en verder niets te doen. Laptop-harddisk, maar verder zou 'ie (en heeft 'ie altijd gedaan) het probleemloos moeten trekken.
EJPostema schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:09:
Ik had hier vroeger ook wel eens last van. Zit ook bij ziggo. Een modem reset werkt altijd wel... Kijk ook even of je de juist news server hebt ingesteld(het nummer) . Wil nog wel eens uitmaken
Modem reset kan ik ook nog proberen, al staat dat ding in bridge dus zou niet veel moeten uitmaken. Dan eerder de router resetten.

Bedankt voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 21:58
Weet iemand misschien of yabnews zijn eigen servers heeft, of van wie ze dan reseller zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

TWeaKLeGeND schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:06:
Weet iemand misschien of yabnews zijn eigen servers heeft, of van wie ze dan reseller zijn?
XSNews backend

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 16:09
Ik probeer met EWEKA een post van 460 dagen oud binnen te halen. maar die krijg ik op geen enkele mogelijkheid binnen.
Andere oude posts schijnen ook niet te werken. Site van Eweka geen geeft storing aan.
Ben ik de enige?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 07:03
Nee, ik heb er sinds gisteren ook last van. Recente dingen geen probleem, oudere bestanden faalt.

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 19:54
Gister nog een paar binnengehaald met Eweka van 900+ dagen oud, no problemo. Ligt er gewoon aan wat je zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
vanaalten schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:48:
Ondanks alle negatieve berichten ben ik nog steeds een trouwe Eweka gebruiker.
Waar ik nu last van lijk te hebben zijn trage en fluctuerende downloadsnelheden. Meer mensen die dat ervaren?

(Ik heb nog NIET uitgezocht of het aan m'n client, sabnzbd, of verbinding, ziggo, ligt - ben eerst benieuwd of ik de enige ben)
Dat was voornamlijk de reden dat ik ben overgestapt naar een andere aanbieder. Niet vanwege de takedowns, maar vanwege de snelheid die zo'n 2 weken geleden begon te dalen. Ik was eweka gebruiker sinds begin 2010 en ben altijd zeer tevreden geweest.

edit: ik denk overigens niet dat het aan ziggo of aan ontbrekende bestanden ligt, maar aan eweka zelf. Ik heb een buitenlandse kabelaanbieder en had hier altijd een stabiele 50 mbit verbinding.

[ Voor 13% gewijzigd door Zawaponga op 06-01-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 19:54
De snelheid is niet gedaald hier, dat heeft meestal te maken met takedowns, zoals zo vaak uitgelegd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 11:19
Well, damn. Newsxs is op gebied van series ook but. Geen paar files verwijderen, maar gewoonweg alles van een post, ook QoQ. :( Supernews maar es proberen dan. maandabbo's ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

@xxxneoXXX
Ook bij Supernews krijg je niet alles meer binnen. We weten allemaal waar dat aan ligt en helaas is iedere nieuwsgroep provider er onderhevig aan. Ik denk dat je er gewoon snel bij moet zijn wil je zeker weten dat je nog iets binnenharkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
proef abonnementje bij Tweaknews afgesloten.
Die haalt ze wel binnen maar helaas met zoveel missing parts dat het onmogelijk te repairen is.

Nu maar met Torrents aan de slag :'(

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:31
xxxneoxxx schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:31:
Well, damn. Newsxs is op gebied van series ook but. Geen paar files verwijderen, maar gewoonweg alles van een post, ook QoQ. :( Supernews maar es proberen dan. maandabbo's ftw.
Supernews mist dezelfde (inmiddels wel bekende) films/series die bijv. ook SunnyUsenet mist, zal gewoon lastig worden bepaalde dingen nog wel te vinden bij andere providers.
Iedereen weer aan de torrents straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
ik zie dat releasegroepen alweer iets hebben gevonden: NZB magic.
hier voer je een code in en deze download automatisch het NZB bestand in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Vanavond of morgen al v2 van nzb magic , nog meer automatisering. Wat ik van spotnet begrijp is het wel een probeersel van 1 groep momenteel (Nederlandse groep).

Ben benieuwd, al zal het wel weer meer handwerk worden dan bij de setup die ik nu heb met sickbeard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:00
Zawaponga schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:34:
edit: ik denk overigens niet dat het aan ziggo of aan ontbrekende bestanden ligt, maar aan eweka zelf. Ik heb een buitenlandse kabelaanbieder en had hier altijd een stabiele 50 mbit verbinding.
Ha, nee, toch wel hoor!

Die twee grote downloads die een eeuwigheid duurden waren inderdaad incompleet vanwege de bekende redenen - en de download die nog loopt zal om dezelfde reden falen.

Even bij wijze van proef die download op pauze gezet en daarvoor in de plaats een 4.8GB slackware Linux iso gedownload. Strak 60Mbps, heel af en toe een hikje wat langzamer, maar het geheel in 12 minuten gedownload (uitrekenen... 57Mbps). heel netjes dus.

Nu die originele download weer verder laten lopen en de grafiekjes van m'n router bekeken: rond de 0Mbps met af en toe uitschieters omhoog. Nog even de logfile bekeken, en de vorige download (failed, want niet compleet) kwam op 1.5Mbps.

Het verbaasd mij wel, dat een download met heel veel ontbrekende artikelen zo enorm vertragend werkt op de totale download. Gevoelsmatig zou het toch razendsnel moeten zijn, als er niets is om te downloaden... ;)

Ofwel: niets mis met Eweka (wat downloadsnelheid betreft), niets mis met Ziggo en hooguit zou Sabnzbd geoptimaliseerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Modbreak:Check je mail

[ Voor 88% gewijzigd door Equator op 07-01-2013 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:33

Snuffel

Vroem!

Sinds vandaag lijkt dat vrijwel alles wat ik wil downloaden gedeeltelijk beschikbaar is.

Werk met Sunny Usenet, Ziggo All in One, Spotnet en alt.binz.
Tot nu toe geen enkele spot compleet kunnen binnenhalen, ook niet dingen die recent (afgelopen week) gepost zijn.

Meerdere mensen met dit porbleem?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Nu online
vanaalten schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:37:
[...]

Ha, nee, toch wel hoor!

Die twee grote downloads die een eeuwigheid duurden waren inderdaad incompleet vanwege de bekende redenen - en de download die nog loopt zal om dezelfde reden falen.

Even bij wijze van proef die download op pauze gezet en daarvoor in de plaats een 4.8GB slackware Linux iso gedownload. Strak 60Mbps, heel af en toe een hikje wat langzamer, maar het geheel in 12 minuten gedownload (uitrekenen... 57Mbps). heel netjes dus.

Nu die originele download weer verder laten lopen en de grafiekjes van m'n router bekeken: rond de 0Mbps met af en toe uitschieters omhoog. Nog even de logfile bekeken, en de vorige download (failed, want niet compleet) kwam op 1.5Mbps.

Het verbaasd mij wel, dat een download met heel veel ontbrekende artikelen zo enorm vertragend werkt op de totale download. Gevoelsmatig zou het toch razendsnel moeten zijn, als er niets is om te downloaden... ;)

Ofwel: niets mis met Eweka (wat downloadsnelheid betreft), niets mis met Ziggo en hooguit zou Sabnzbd geoptimaliseerd kunnen worden.
Ok, dan geef ik je gelijk wat betreft jouw download, maar die van mij waren echt wel compleet, niks mee aan de hand en toch 3x zo langzaam. Terwijl mijn verbinding getest met speedtest gewoon de volle snelheid had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 07:31
Snuffel schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:26:
Sinds vandaag lijkt dat vrijwel alles wat ik wil downloaden gedeeltelijk beschikbaar is.

Tot nu toe geen enkele spot compleet kunnen binnenhalen, ook niet dingen die recent (afgelopen week) gepost zijn.

Nee hier nog geen last van. Zojuist nog een 'quadrology' die in het laatste 1,5 uur gepost is binnengehaald via SunnyUsenet, alle 4 compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Man man, het is hier op xsnews echt schering en inslag.
Vooral oude posts die niet (meer) werken.
Het is niet toegestaan om te vragen of verwijzen naar:
Content in welke zin van het woord. Ik ga hierin geen onderscheid maken tussen ' legale' dan wel ' illegale' content. Gewoon om geen gezeur te krijgen: NIET DOEN
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.
Is dit niet een beetje hypocriet?
Op de frontpage blijkt dat namelijk wel gewoon te kunnen (in de vorm van een nieuwsbericht).
Hoezo is het daar wel oké en loop je hier het risico op een ban?

Dat je geen linkjes van sites/content en exacte bestandsnamen mag verspreiden daar kan ik mee inkomen, maar dat je niet eens mag refereren naar bepaalde soorten "binary's op usenetserver" (waar dit topic over gaat) vind ik toch wel weer erg ver gaan en richting het moraalridderachtig neigende.

Ik zou toch gewoon moeten kunnen zeggen "nou, film ABC van ongeveer 123 dagen geleden is bij provider Random totaal niet meer te downloaden".
Het zou aan mij kunnen liggen maar ik zie daar dus totaal niet het probleem van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:00
Doe dat nou via een DM, laat dit topic in leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 19:23
Vraagje welk programma gebruiken jullie om de bestanden van de server af te halen. Ik gebruikte voorheen Newsleecher, maar ben op zoek naar een beter alternatief. Of zijn de gratis programma's minder goed? Ik zit zelf bij XLned btw en bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Nu online
Freshnub schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:28:
Vraagje welk programma gebruiken jullie om de bestanden van de server af te halen. Ik gebruikte voorheen Newsleecher, maar ben op zoek naar een beter alternatief. Of zijn de gratis programma's minder goed? Ik zit zelf bij XLned btw en bevalt prima.
Da's niet zo moeilijk: SABnzbd. Ik denk dat de meeste het met mij eens zijn dat sab de beste is.
Ik heb vantevoren ook newsleecher gebruikt, maar sab kan veel meer en verbruikt duidelijk minder resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-06 16:59
Hierbij deel ik ook even mijn ervaringen.

Heb een 200/200 Mbit glasvezel lijn. Gebruikte al jaren Eweka, maar had last van fluctuerende snelheden en missende bestanden. Daarna overgestapt naar cheapnews, het missende bestandenverhaal was daarmee opgelost, maar de snelheden fluctueerden nog steeds. Sinds kort maak ik gebruik van Supernews icm Newsbin en dat bevalt uitstekend! Snelheden tussen de 22 en 25 MB/s en nog niet iets tegengekomen wat ik niet binnen kon halen (afkloppen). Klinkt als de ideale combi dus!

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

XVI schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:25:
Man man, het is hier op xsnews echt schering en inslag.
Vooral oude posts die niet (meer) werken.

[...]

Op de frontpage blijkt dat namelijk wel gewoon te kunnen (in de vorm van een nieuwsbericht).
Hoezo is het daar wel oké en loop je hier het risico op een ban?

Dat je geen linkjes van sites/content en exacte bestandsnamen mag verspreiden daar kan ik mee inkomen, maar dat je niet eens mag refereren naar bepaalde soorten "binary's op usenetserver" (waar dit topic over gaat) vind ik toch wel weer erg ver gaan en richting het moraalridderachtig neigende.

Ik zou toch gewoon moeten kunnen zeggen "nou, film ABC van ongeveer 123 dagen geleden is bij provider Random totaal niet meer te downloaden".
Het zou aan mij kunnen liggen maar ik zie daar dus totaal niet het probleem van in.
Binary's zijn niet meteen ook films of series. Niet alles wat met usenet te maken heeft, heeft ook direct te maken met films of series. Zodoende dat er prima gediscussieerd kan worden zonder meteen te verwijzen naar je favoriete serie die niet meer is binnen te halen.

Als jij wil discussiëren over jouw voorbeeld dan zijn er voldoende andere fora om in die behoefte te voldoen. Hier op tweakers wil men dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Zawaponga schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:39:
[...]

Da's niet zo moeilijk: SABnzbd. Ik denk dat de meeste het met mij eens zijn dat sab de beste is.
Ik heb vantevoren ook newsleecher gebruikt, maar sab kan veel meer en verbruikt duidelijk minder resources.
Hangt er vanaf wat je zoekt. Zoek je alleen maar een nzb-downloader, dan is sabnzbd idd. één van de beste (hoewel ik ook erg gecharmeerd ben van altbinz). Maar zoek je een volwaardige oplossing, dan kom je al gauw uit bij progjes als Newsbin, Usenet Explorer of dus Newsleecher. En wil je echt grote hoeveelheden headers verwerken dan gaat er m.i. niets boven Usenet Explorer 64-bit (en veel geheugen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 19:23
Anoniem: 423265 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:04:
[...]

Hangt er vanaf wat je zoekt. Zoek je alleen maar een nzb-downloader, dan is sabnzbd idd. één van de beste (hoewel ik ook erg gecharmeerd ben van altbinz). Maar zoek je een volwaardige oplossing, dan kom je al gauw uit bij progjes als Newsbin, Usenet Explorer of dus Newsleecher. En wil je echt grote hoeveelheden headers verwerken dan gaat er m.i. niets boven Usenet Explorer 64-bit (en veel geheugen ;) )
Ja ik ben nu bezig met SABNZBD, maar ja krijg gelijk foutmeldingen en dat par files niet compleet zijn etc. Had dit probleem nooit met newsleecher. Ik zoek gewoon een volwaardige oplossing, dus downloaden, repareren en uitpakken. Ik heb dit tot nu toe alleen kunnen vinden bij newsleecher. Bestaat er geen gratis programma a la newsleecher die te begrijpen is voor een leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:25
Dat is SABnzbd ook. Foutmeldingen en incomplete files hebben een andere oorzaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freshnub schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:08:
[...]

Ja ik ben nu bezig met SABNZBD, maar ja krijg gelijk foutmeldingen en dat par files niet compleet zijn etc. Had dit probleem nooit met newsleecher. Ik zoek gewoon een volwaardige oplossing, dus downloaden, repareren en uitpakken. Ik heb dit tot nu toe alleen kunnen vinden bij newsleecher. Bestaat er geen gratis programma a la newsleecher die te begrijpen is voor een leek.
(ik bedoelde met een volwaardige oplossing, een programma die niet afhankelijk is van NZB's ;) )

Maar dat ligt idd. niet aan sabnzbd. Je zou evt. altbinz kunnen proberen, die heeft een heel makkelijke GUI, maar als je bron incompleet is, zal die dezelfde foutmeldingen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:24
Anoniem: 423265 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:17:
[...]

(ik bedoelde met een volwaardige oplossing, een programma die niet afhankelijk is van NZB's ;) )

Maar dat ligt idd. niet aan sabnzbd. Je zou evt. altbinz kunnen proberen, die heeft een heel makkelijke GUI, maar als je bron incompleet is, zal die dezelfde foutmeldingen geven.
Waarschijnlijk heb je check before download aan staan.

Maar dan nog , als het niet compleet is zal het met newsleecher ook niet lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuupje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 23:47
Ik gebruik zelf XLNed en kom de laatste tijd aardig wat incomplete zooi tegen, terwijl deze op binsearch als volledig bestempeld wordt. Heb het idee dat ook XLNed meedoet met het verwijderen van content, waar ik niet blij van wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
ook bij sunny usenet heel veel incomplete dingen hoop niet dat deze trend door zet vooral serie van hbo
en de batman film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 21:32
Stuupje schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:58:
Ik gebruik zelf XLNed en kom de laatste tijd aardig wat incomplete zooi tegen, terwijl deze op binsearch als volledig bestempeld wordt. Heb het idee dat ook XLNed meedoet met het verwijderen van content, waar ik niet blij van wordt..
En nu? Waarschijnlijk maken de diverse indexers gewoonweg gebruik van providers zoals Astraweb of Giganews, dan zit je veel dichter bij de bron en heb je veel betrouwbaardere updates. Daarnaast ben ik bang dat de meeste indexers ook niet meer achteraf gaan checken of het bestand überhaupt compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-06 11:14

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Snuffel schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:26:

Modbreak:Anders lees je het topic eerst even door. Dit probleem is al door meerdere mensen besproken..
XVI schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:25:
[...]

In dat nieuwsartikel staan ook geen URL's alleen de namen van de providers. Wij - Tweakers - wilen gewoonweg niet te boek komen te staan als site met verwijzingen naar mogelijk illegale zaken. Daarvoor moeten we een vrij strak regime aanhouden die de discussies behoorlijk beperkt.
Maar dit zijn de regels zoals ze zijn gezet. Ze zijn niet in beton gegoten, maar wel erg duidelijk.

[ Voor 41% gewijzigd door Equator op 07-01-2013 07:48 ]

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 08:48
Wat ik tegenwoordig tegenkom is dat ik sommige downloads totaal niet meer terug kan vinden.
Na een onverwachte HDcrash ben ik bezig een aantal zaken opnieuw binnen te halen.
Wat me nu opvalt is het volgende:

Een aantal downloads die ik afgelopen najaar nog via een bekende indexsite had gevonden kan ik nu via dezelfde site niet meer terugvinden. Het gaat hier om muziek, niet over series of films, btw.
Het lijkt dus wel of er tegenwoordig ook volledige posts uit indexsites verwijderd worden. De leeftijd van deze downloads zat tussen de 100-500 dagen, dus ze zijn niet te oud geworden ondertussen.

Lijkt dit maar zo, of herkennen jullie dit ook?

[ Voor 5% gewijzigd door Richub op 07-01-2013 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lom0r
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-05 00:08
Ik gebruik momenteel supernews en zoals velen is er veel niet meer binnen te halen door DMCA takedowns.
Iemand ervaring met SSL-news qua DMCA takedowns / betrouwaarheid ?
Had de hoop dat alles onder XSnews geen last van takedwns had maar aangezien zebij XSnews zelf dus ook gehoor geven aan reqeust (en hevig als ik dat zo lees) vraag ik me af of het nut heeft over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Laatst online: 16-06 19:32

Caveman

whahoehaha

Freshnub schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:08:
[...]

Grabit

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Laatst online: 26-07-2023
Als ik het hier goed lees gebruiken vele van jullie betalende indexer sites.
Heeft dit nu zoveel voordeel?
Tot vorige week werkte ik volledig via spotnet en was daar uiterst tevreden over, zeker met de koppeling naar sabnzbd.
Mijn series gaan allemaal via sickbeard.

Wat is in jullie opzicht het grote voordeel van betalen voor een nzb index site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 14:54
mrgoolie schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:21:
Als ik het hier goed lees gebruiken vele van jullie betalende indexer sites.
Heeft dit nu zoveel voordeel?
Tot vorige week werkte ik volledig via spotnet en was daar uiterst tevreden over, zeker met de koppeling naar sabnzbd.
Mijn series gaan allemaal via sickbeard.

Wat is in jullie opzicht het grote voordeel van betalen voor een nzb index site?
Meer API calls en grabs, bij sommige worden leden die nooit betaald hebben om de zoveel tijd er af gegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 15:37

mindcre8r

Tradepedia

Gelukkig is er alweer een nieuwe manier van files aanbieden op de news server.
Werkt weer prima, damn wat is die community toch snel!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 20:39
mindcre8r schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:36:
Leg uit aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 15:37

mindcre8r

Tradepedia

eehh dat mag niet van de mod :) ook er naar vragen niet, wil al1 zeggen dat er dus een oplossing is.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

staat toch gewoon hier een stuk terug op de pagina. Lees nu eens gewoon in plaats van domme vragen te stellen die je ook nog eens een ban kunnen opleveren.

of stuur hem/haar een dm bericht. Ik snap werkelijk niet dit soort reacties, maar afijn, je kan nu een antwoord vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 07-01-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Richub schreef op maandag 07 januari 2013 @ 07:48:

Na een onverwachte HDcrash ben ik bezig een aantal zaken opnieuw binnen te halen.
Zonder flauw te willen doen, koop een externe HDD, en laat die maandelijks of zo jij wilt wekelijks backupppen. Heb ik ook gedaan, wil mijn muziek, docs en jpegs en mail, en bepaalde filmpjes ( ;) ) niet kwijt, een film als de "Evil Guy" dan is wel weer zo te leechen, alhoewel dat moeilijker wordt. Voor minder dan 100 ben je verzekerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 07-01-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mindcre8r schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:36:
Helaas niet alleen de community, deze melding geeft m'n newsreader alweer:

Abort<ssl-eu.astraweb.com> Error 430 DMCA removed (Server)
Abort<news-europe.giganews.com> Error 430 no such article (Server)

Wel service van Astraweb dat ze ook aangeven waaróm iets niet meer vindbaar is ;)

// lamaar, 't-is toch wat anders, maar je kunt hieraan wel zien dat ook onbeduidende dummy-spots via Spotnet volautomatisch weggeDMCA'd worden :X

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 423265 op 07-01-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 08:48
Sjah schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:19:
[...]

Zonder flauw te willen doen, koop een externe HDD, en laat die maandelijks of zo jij wilt wekelijks backupppen. Heb ik ook gedaan, wil mijn muziek, docs en jpegs en mail, en bepaalde filmpjes ( ;) ) niet kwijt, een film als de "Evil Guy" dan is wel weer zo te leechen, alhoewel dat moeilijker wordt. Voor minder dan 100 ben je verzekerd.
Heb je helemaal gelijk in, maar ik was er dus gewoon te laks in. Lesje geleerd dus. :$

Inmiddels heb ik 85-90% van wat ik kwijt was weer terug, dus uiteindelijk viel de 'schade' mee.

Ik heb deze keer alle muziek op flac of wav gedownload, en zelf met EAC & Lame encoder omgezet. Dat scheelt toch wel erg veel in kwaliteit vergeleken met de mp3tjes die Windows Media Player produceert. :X

Ook weer winst dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Zijn er nog newznabers die nog paypal of ideal accepteren? Mijn huidige provider deed wel paypal maar daar is dat recentelijk verdwenen blijkbbaar.

[ Voor 43% gewijzigd door C.44 op 08-01-2013 10:17 ]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
C.44 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:15:
Zijn er nog newznabers die nog paypal of ideal accepteren? Mijn huidige provider deed wel paypal maar daar is dat recentelijk verdwenen blijkbbaar.
Toch ben ik nog niet overtuigd van betalen voor een newznab site:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mrgoolie schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:41:
[...]

Toch ben ik nog niet overtuigd van betalen voor een newznab site:)
Meestal heb je dan wat minder/geen beperkingen op je requests ;)

Maar wat ik dan meestal zie is dat je 1 keer betaald en niet maandelijks

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
fish schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:53:
[...]

Wat ik een meerwaarde zou vinden is dat je custom filters kan toevoegen (movies - 720p / 1080p) en een module waarbij je alles direct naar je sabnzbd kan sturen :)
"f.T.d Wereld" zou dit in de toekomst aanbieden heb ik gelezen. 8)

Ik ben er nog niet uit of ik dit kan verwezenlijken met spotweb als newznab server op mijn synology...
Iemand?

[ Voor 10% gewijzigd door mrgoolie op 08-01-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 13:30

Deem

Ontcijfer mij!

C.44 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:15:
Ik heb laatst verlengt bij http://www.usenet.pro/ maar daar viel me idd ook op dat ik niet meer kon betalen met Paypal. iDeal was wel gelukkig nog mogelijk.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Deem schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:06:
[...]

Ik heb laatst verlengt bij http://www.usenet.pro/ maar daar viel me idd ook op dat ik niet meer kon betalen met Paypal. iDeal was wel gelukkig nog mogelijk.
Newznab provider is niet hetzelfde als een newsserver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

mrgoolie schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:56:
[...]

Wat ik een meerwaarde zou vinden is dat je custom filters kan toevoegen (movies - 720p / 1080p) en een module waarbij je alles direct naar je sabnzbd kan sturen :)
"f.T.d Wereld" zou dit in de toekomst aanbieden heb ik gelezen. 8)

Ik ben er nog niet uit of ik dit kan verwezenlijken met spotweb als newznab server op mijn synology...
Iemand?
Ik heb bij Spotweb (Op een debian server) een SAB NZB Key toegevoegd zodat hij ze automagisch naar mijn sabnzbdplus stuurt :)

Je kan de filters downloaden en wijzigen, met dit tooltje bijvoorbeeld:
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=32&t=4844

Maar heel custom wordt het niet :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
afvalzak schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:10:
[...]

Ik heb bij Spotweb (Op een debian server) een SAB NZB Key toegevoegd zodat hij ze automagisch naar mijn sabnzbdplus stuurt :)

Je kan de filters downloaden en wijzigen, met dit tooltje bijvoorbeeld:
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=32&t=4844

Maar heel custom wordt het niet :P
Kan je in spotweb ook instellen dat hij enkel bepaalde categorieen binnenhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Afvalzak, Zo heb ik het ook en werkt perfect. Mooie is als je portforward aanmaakt, dat je de Spotweb webserver kan benaderen vanaf iedere browser (bv telefoon) en je dus downloads kan starten bij je thuis zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Deem schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:14:
Afvalzak, Zo heb ik het ook en werkt perfect. Mooie is als je portforward aanmaakt, dat je de Spotweb webserver kan benaderen vanaf iedere browser (bv telefoon) en je dus downloads kan starten bij je thuis zegmaar.
Downloads starten bij je thuis kan volgens mij bij elke newznab provider waarbij je sabnzbd kan integreren.
Tof zou zijn dat er een soort spotweb iOS applicatie uitkomt zodat ik op een eenvoudige manier mijn downloads kan starten via mijn iPhone :)

Ik ga mischien ook eens spotweb op mijn synology installeren, echter ik vrees voor de performantie en mijn datalimiet. Verbruikt spotweb echt zo veel data? OF kan je dit minimaliseren door bvb enkel data van Movies en Series binnen te trekken?

[ Voor 17% gewijzigd door mrgoolie op 08-01-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Deem schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:14:
Ik heb hem op een externe server staan dus ik kan er sowieso bij, alleen SabNZBD staat op een pc die niet altijd aan staat, dus dat is jammer. ;)

Heeft iemand trouwens een paar leuke custom css'jes voor spotweb of houdt iedereen het bij het standaard uiterlijk?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

mrgoolie, Ik gebruik mijn iphone en ipad iedere dag om downloads via spotweb te starten ;)

Ik heb spotweb zo ingesteld dat ie alleen de laatste 30 dagen indexeert. Ik gebruikt het ook meer om te kijken wat er nieuw gespot is ipv zoeken naar oud materiaal. Je kunt niet aangeven dat spotweb alleen een catagorie download. Doordat ik alleen de laatste 30 dagen indexeer, maar ik gewoon gebruik van de de nieuwsservers van mijn provider. Deze zijn gratis en redelijk snel. Het daadwerkelijke downloaden gebeurt via een andere newsserver.

Ik gebruik gewoon het standaard uiterlijk btw.

[ Voor 4% gewijzigd door Deem op 08-01-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Deem schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:24:
mrgoolie, Ik gebruik mijn iphone en ipad iedere dag om downloads via spotweb te starten ;)

Ik heb spotweb zo ingesteld dat ie alleen de laatste 30 dagen indexeert. Ik gebruikt het ook meer om te kijken wat er nieuw gespot is ipv zoeken naar oud materiaal. Je kunt niet aangeven dat spotweb alleen een catagorie download. Doordat ik alleen de laatste 30 dagen indexeer, maar ik gewoon gebruik van de de nieuwsservers van mijn provider. Deze zijn gratis en redelijk snel. Het daadwerkelijke downloaden gebeurt via een andere newsserver.

Ik gebruik gewoon het standaard uiterlijk btw.
Dit is dan te vergelijken met spotnet he?
Toen gebruikte ik ook spotnet op mijn iPhone, echter ik vond het nogal moeilijk scrollen :)
Misschien dat ik dit het volgend weekend eens test op mijn Synology...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Het resultaat is vergelijkbaar met SpotNET, alleen volledig webbased en veel uitgebreider kwa infoverstrekking (automatische white/black-list, spamreports ect.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

fish schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:53:
[...]

Bij m'n huidige newznabbert is 't zo dat je een klein bedrag betaald voor een paar maanden, 6 dollar voor een half jaar. Ik kan daar best mee leven zeker aangezien ik normaliter vrij snel door m'n requests heen ben met de Ziekebaard en Bankaardappel. En je weet zeker dat je account op een gegeven moment niet als onderdeel van een opruimactie mee onder 't vloerkleed geveegd wordt.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
C.44 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:36:
[...]

Bij m'n huidige newznabbert is 't zo dat je een klein bedrag betaald voor een paar maanden, 6 dollar voor een half jaar. Ik kan daar best mee leven zeker aangezien ik normaliter vrij snel door m'n requests heen ben met de Ziekebaard en Bankaardappel. En je weet zeker dat je account op een gegeven moment niet als onderdeel van een opruimactie mee onder 't vloerkleed geveegd wordt.
en integratie met sabnzbd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Deem schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:35:
Het resultaat is vergelijkbaar met SpotNET, alleen volledig webbased en veel uitgebreider kwa infoverstrekking (automatische white/black-list, spamreports ect.)
Dus toch te vergelijken met spotnet neen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

mrgoolie schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:38:
[...]

en integratie met sabnzbd?
Integratie met sabnzbd? Mis ik iets? Ik heb gewoon een NASje met ziekebaard en bankaardappel die newznab server scannen voor gewenste content en dan de nzbtjes doorsturen naar SabNZBd+. Geen idee wat ik verder nog zou moeten integreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
C.44 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:42:
[...]

Integratie met sabnzbd? Mis ik iets? Ik heb gewoon een NASje met ziekebaard en bankaardappel die newznab server scannen voor gewenste content en dan de nzbtjes doorsturen naar SabNZBd+. Geen idee wat ik verder nog zou moeten integreren?
Ik vergis me even van newznab provider en index site :) Ik bedoel dus een index site die integratie heeft met sabnzbd.
Kan jij niet manueel zoeken op je newznab server? Webbased ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

mrgoolie,

Ja, behalve dat Spotnet een windows client is en Spotweb een server webbased client is. De geindexeerde content en doel zijn hetzelfde. De presentatie, werking, ect, verschilt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Deem schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:44:
mrgoolie,

Ja, behalve dat Spotnet een windows client is en Spotweb een server webbased client is. De geindexeerde content en doel zijn hetzelfde. De presentatie, werking, ect, verschilt nogal.
En is er dan nog een verschil met bvb "f tD wereld"? Oke spotweb moet je zelf hosten... Dat weet ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

mrgoolie, Ik heb even gekeken op mijn eigen spotweb maar kan geen verschil met de aangeboden content zien, behalve dan dat ik op mijn spotweb een retentie heb ingesteld van 30 dagen. Het uiterlijk komt hier en daar zelfs een beetje overeen. De hoeveelheid info die spotweb verstrekt is groter btw en er is directe integratie met SABnzbd mogelijk.

Edit: Heb hier even een plaatje gemaakt van het uiterlijk:

Spotweb

[ Voor 33% gewijzigd door Deem op 08-01-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 20:39
Anoniem: 32279 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:15:
[...]

staat toch gewoon hier een stuk terug op de pagina. Lees nu eens gewoon in plaats van domme vragen te stellen die je ook nog eens een ban kunnen opleveren.

of stuur hem/haar een dm bericht. Ik snap werkelijk niet dit soort reacties, maar afijn, je kan nu een antwoord vinden.
Ik ben best thuis in het usenet gebeuren en ik heb dit topic ook behoorlijk gevolgd.
Ik zag staan "een nieuwe manier van aanbieden" wat ik dus ff gemist heb en dacht eigenlijk dat dat onzin was.
Dus mijn reactie was. Leg uit.

Ik weet trouwens nog niet waar het over gaat en het boeit me eigenlijk ook niet.
Het zal wel en gelukkig heb ik nog nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

mrgoolie schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:44:
[...]

Ik vergis me even van newznab provider en index site :) Ik bedoel dus een index site die integratie heeft met sabnzbd.
Kan jij niet manueel zoeken op je newznab server? Webbased ofzo?
Voor zover ik weet is een Newznab site een index site ;) Nu weet ik wel dat in principe newznab een mogelijkheid heeft om automagisch een bepaald type content door te sturen via rss naar sabnzbd maar dat is bij de meeste sites/providers een premium functie. En ja een newznab site kun je handmatig doorzoeken maar daar zit ik dus totaal niet op te wachten. Ik heb een ziekebaard en bankaardappel juist zodat ik dat allemaal niet meer handmatig hoef te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Deem schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:49:
mrgoolie, Ik heb even gekeken op mijn eigen spotweb maar kan geen verschil met de aangeboden content zien, behalve dan dat ik op mijn spotweb een retentie heb ingesteld van 30 dagen. Het uiterlijk komt hier en daar zelfs een beetje overeen. De hoeveelheid info die spotweb verstrekt is groter btw en er is directe integratie met SABnzbd mogelijk.

Edit: Heb hier even een plaatje gemaakt van het uiterlijk:

[afbeelding]
Dit is volledig wat ik zoek...
Dit weekend ga ik aan de slag, hopelijk trekt mijn Synology NAS dit allemaal ;)
Ik denk dat ik ook voor een 30 dagen retentie ga kiezen, het zou vooral voor nieuwe releases op te volgen zijn.

Nog een bijkomende vraag: is er een voordeel van spotweb als newznab server te gebruiken bij sickbeard in plaats van bvb binsearch? Ik heb nog nooit een probleem ondervonden bij binsearch dat mijn calls/requests opwaren of wat dan ook.

Kan je zo een spotweb installatie ook "delen" met enkele vrienden, kunnen zij zelf hun sabnzbd instellingen ingeven per user dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Deem: welke Fx statusbalk add-on heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
C.44 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:57:
[...]

Voor zover ik weet is een Newznab site een index site ;) Nu weet ik wel dat in principe newznab een mogelijkheid heeft om automagisch een bepaald type content door te sturen via rss naar sabnzbd maar dat is bij de meeste sites/providers een premium functie. En ja een newznab site kun je handmatig doorzoeken maar daar zit ik dus totaal niet op te wachten. Ik heb een ziekebaard en bankaardappel juist zodat ik dat allemaal niet meer handmatig hoef te doen.
Bankaardappel heb ik een tijd geleden eens getest, echter dan moet je op voorhand weten welke films je wil zien. Ik hou ervan om eens te zien welke films juist gereleased zijn en die dan te bezien.
Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302117

mrgoolie schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:02:
[...]

Bankaardappel heb ik een tijd geleden eens getest, echter dan moet je op voorhand weten welke films je wil zien. Ik hou ervan om eens te zien welke films juist gereleased zijn en die dan te bezien.
Of heb ik het mis?
Nou dat lijkt mij dus ook, ik vind er sowieso al veel troep bij zitten waarik absoluut geen interesse in heb. Als je nou flink filters zou kunnen instellen, maar dan nog kijk ik liever ergens op een site wat er aan aanbod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

mrgoolie: JA dat kan! Dat is het mooie. Mijn hele schoonfamilie logt in op mijn spotweb. Je kunt gebruikers aanmaken en iedere gebruiker een apparte SABnzbd API key en adress opgeven. Verder is er integratie met sickbeard (dacht met plugins) mogelijk maar die heb ik nog niet gebruikt.

Sjah: Status-4-ever ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Deem schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:07:
mrgoolie: JA dat kan! Dat is het mooie. Mijn hele schoonfamilie logt in op mijn spotweb. Je kunt gebruikers aanmaken en iedere gebruiker een apparte SABnzbd API key en adress opgeven. Verder is er integratie met sickbeard (dacht met plugins) mogelijk maar die heb ik nog niet gebruikt.

Ik word alsmaar gelukkiger met de minuut :)
Dan ga ik dit opzetten en delen met enkele vrienden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Deem schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:07:

Misschien nog 1 laatste vraag, kan je ergens instellen dat films automatisch onder de category "films" komen te staan in sabnzbd?
Dus ik download een film via spotweb, en dze wordt automatisch gelinkt aan de category "films" in sabnzbd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Instellingen -> Catagorieen , Instellingen -> Sorteren. Maar ik gebruik het niet dus geen idee hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Deem schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:14:
Instellingen -> Catagorieen , Instellingen -> Sorteren. Maar ik gebruik het niet dus geen idee hoe het werkt.
Wel neem nu dat je een script hebt lopen via sabnzbd voor films en voor series.
Films worden uitgepakt en bvb in de map movies gezet.
Series worden uitgepakt en naar sickbeard gestuurd. (In de meeste gevallen doet sickbeard dit uiteraard automatisch he)

Wanneer je nu via spotweb download en je klikt een film aan, en sabnzbd zet deze download als category films, dan worden deze automatisch uitgepakt naar de juiste directory...

Ik gebruikte dit vroeger en is echt heel handig, je moet dan echt niets meer doen :) Enkel op download klikken.
Zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/gyrgnk44b/Capture.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

mrgoolie schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:02:
[...]

Of heb ik het mis?
Ik kijk inderdaad ook naar de lijst met releases voor films die ik mss nog niet ken en daarom ook niet in bankaardappel ingevoerd zijn. Veel films die ik wel al ken maar nog niet uit zijn zet ik uit voorbaat al in CP of ik zet ze bij IMDB in m'n watchlist (die CP dan weer mooi kopieert).
Anoniem: 302117 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:06:
[...]

Nou dat lijkt mij dus ook, ik vind er sowieso al veel troep bij zitten waarik absoluut geen interesse in heb. Als je nou flink filters zou kunnen instellen, maar dan nog kijk ik liever ergens op een site wat er aan aanbod is.
Het komt bij mij idd ook regelmatig voor dat CP films in m'n lijst zet waarbij ik m'n vraagtekens zet (voornamelijk chinese, japanse, indische of koreaans films zonder dat daar ondertitels voor zijn oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Deem schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:14:
Dit moet je wel instellen in spotweb he normaal gezien.

Dus je klikt op download film x in spotweb, spotweb stuurt de nzb door naar sabznbd met vermelding van de category "films".
Sabnzbd download de film x en pakt deze uit naar een folder die gedefinieerd staat in de category in sabnzbd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

In spotweb kan ik hier niks over vinden. Spotweb stuurt gewoon domweg de NZB door via serveradress en API key. Volgens mij moet SABnzbd de NZB interpreteren en daaruit halen of het een film of een serie is. Ik denk dat de afhandeling van categoriseren en de acties die daarbij horen toch echt bij SABnzbd liggen en niet bij spotweb, spotnet en spotgrit ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrManuel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:49

MrManuel

The impossible is easy...

2 van de Newsindexers waar ik op zat zijn weg.. Allebei waren ze betaald helaas.
Nu heeft SickBeard toch iets meer moeite dan voorheen, net als CouchPotato die helemaal dichtklapt.

ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:25
mrgoolie schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:00:
[...]

Nog een bijkomende vraag: is er een voordeel van spotweb als newznab server te gebruiken bij sickbeard in plaats van bvb binsearch? Ik heb nog nooit een probleem ondervonden bij binsearch dat mijn calls/requests opwaren of wat dan ook.
Gewoon allebei. Spotweb gebruiken als een van je newznab providers voor SickBeard en CouchPotatoServer maar ook gebruiken om handmatig te kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Deem en mrgoolie, jullie weten dat het hier gaat om newsservers en niet om de tools om daar info uit te halen? Daar zijn andere topics voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, even omdat niet iedereen kennelijk posts kan vinden die hier al voorbij zijn gekomen, maar voor de rest gewoon de afgelopen 6 weken doorlezen, ik wil geen ban riskeren door dingen te herhalen die niet mogen. Wil je meer info of links, zoek het dan zelf in dit topic op of vraag dingen per DM / PM bericht.
coob schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:57:
Dus mijn reactie was. Leg uit.
nzb magic heet de tool waar men nu mee aan het experimenteren is door een groep in spotnet. Maar ik zie ze ook experimenteren met een leeg nzb bestand en dan een download link in de omschrijving bij het spotnet artikel.

Ik weet alleen niet of je met een eigen spotnet ook reacties kan lezen, zelf heb ik gewoon de client en niet de server editie draaien.
MrManuel schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:27:
2 van de Newsindexers waar ik op zat zijn weg.. Allebei waren ze betaald helaas.
Nu heeft SickBeard toch iets meer moeite dan voorheen, net als CouchPotato die helemaal dichtklapt.
Sickbeard kan je voorzien van vele alternatieven, zie wat posts van mijn kant van iets voor kerst.

CouchPotato kan ook zo aangepast worden, maar het lijkt erop dat je hem niet hebt geupdate, de meest recente versie heeft oplossingen voor jouw probleem. Kijk anders even in het couch potato topic, daar zie ik diverse berichten van mensen die jouw probleem hadden en hebben opgelost.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 08-01-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waffels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
BaZnGaNL schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:31:
[...]

Verder nooit problemen met NewsGrabber! Gebruik deze al jaren!! Alleen sinds 31 december vorig jaar heb ik er ook al last van! Hij blijft op "Connecting" staan.. Dit probleem heb jij ook?
Hier ook problemen met Newsgrabber !
Nooit problemen gehad maar nu met moeite nog iets binnen te halen sinds 2013...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10-2024
edit: duidelijk

[ Voor 94% gewijzigd door marco282 op 08-01-2013 20:23 ]

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees de laatste paar pagina's van dit topic eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:07
Ik heb tot nu toe altijd al gebruik gemaakt van BlockNews en tot nu toe al zeer tevreden van geweest. Altijd maximum speeds van mijn internetverbinding en weinig tot geen incomplete downloads. Na een hele tijd weinig tot niets te downloaden, heb ik nu de boel nog eens opgestart en nu blijkt dat ik niet meer aan mijn maximum snelheden geraak.

Heeft er toevallig nog iemand recente ervaringen met BlockNews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Hoeveel draadjes en welke snelheid? Je kan maximaal 50 draadjes instellen, dus misschien moet je daar wat mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:07
Heb ik gisteren nog even met proberen spelen. Ondertussen heb ik ook de US server toegevoegd en heb ik 12 connecties per server. Snelheid ligt alleszins wel al wat hoger (3MB/s), maar nog niet op het maximum dus vanavond nog wat extra connecties toevoegen.

Zou het kunnen dat ze dan gewoon de maximum snelheid per connectie verlaagd hebben? Want ik meen me te herinneren dat ik vroeger toekwam voor 6,4MB/s te vullen met maar 7 connecties op enkel en alleen de EU server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:37
Ik weet even niet of ik dit mag posten. De verplichte leesvoer post somt een aantal zaken op welke niet behandeld mogen worden, vervolgens staat er een regel onder waar ik uit ophaal dat je met vragen over takedowns eerst voorgaande posts moet zoeken. Mocht ik iets posten wat niet mag haal dit dan a.u.b. weg.

Ik heb een lijst opgesteld met, bij mij bekende, usenetproviders welke aan takedown doen. Als jullie hem aan willen vullen zou dit erg fijn zijn.

De lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Handiger is een lijst van providers die NIET aan takedowns doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Elke provider met servers in Amerika of die content aanbied in Amerika moet er aan voldoen. Probleem is dat je vaak de kleinere landen wilt hebben die zich niks aantrekken van zulke zaken en dat die landen nu net niet de infrastructuur hebben om dit te organiseren. Je zou servers in Rusland of China moeten hebben, daar hebben ze nog wel de capaciteit om dit te regelen terwijl ze minder om regeltjes geven mbt copyright.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-06 21:00
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:06:
xs4all?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:37
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:06:
Je zou het niet zeggen maar wellicht dat dit het idee achter de lijst is.... Ik ken er namelijk nog geen die er niet aan doen (en dan heb ik het over paid providiers, geen xs4all of ziggo...).

Iedereen kan de lijst overigens editen ik zou dus zeggen voel je vrij om zaken toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Als ik dat lijstje zie dan zijn dat vrijwel alle bekendere en ken ik er dus geen die niet aan takedowns doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb hier al een paar keer mijn ervaringen gedeeld, maar het lijkt wel alsof ik een roepende in de woestijn ben. Ik gebruik Supernews. Op zich erg tevreden, snel, lange retentie, niet duur. Net als de andere Amerikaanse payservers de laatste tijd takedowns. Ze zijn verplicht deze uit te voeren. Ik heb daarnaast een payserver op een niet Amerikaans netwerk genomen. Ik zal niet zeggen dat alles daarop wel binnen te halen is, maar ik heb erg positieve ervaringen. Ik heb een trial genomen op Tweaknews.eu. Dat werkt prima. Na een trial op Cheapnews (Europees Cambrium netwerk) een jaarabonnement genomen. Ik gebruik Supernews nog steeds als primary server, en Cheapnews als backup server. Net post gedownload van 1050 dagen, met veel incompletes bij Supernews, maar alles komt toch compleet binnen, doordat de ontbrekende artikelen gewoon binnen gehaald worden met Cheapnews. Reparatie dus niet nodig. Opmerkelijk, zeker gezien het feit dat Cheapnews zelf zegt een retentie te hebben van 900 dagen. In de praktijk komt een post van 1050 dagen dus ook compleet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kom van supernews af en overgestapt naar cheapnews. Laatst genoemde is een stuk completer met oudere posts.
Het blijft afhankelijk waar je naar zoekt.
Pagina: 1 ... 24 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!