Alcatel OT-995 Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 11 12 13 14 laatste

Acties:
Reacties: 78
Reg. datum: 24-07-2002

quote:
jamesbond007uk schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 06:12:
Mijn vader heeft deze telefoon en is niet ge-root. Helaas is de GPS verbinding erg slecht.
Op XDA is er ook veel te lezen. Hebben jullie er ook last van tijdens navigeren dat de verbinding weg valt?
Ik mag er pas aan de slag als een andere android firmware de GPS probleem oplost :).
Dat klopt.
Heb er ik weet niet hoeveel op geprobeerd, wil alleen standalone, zonder data verbinding. er is er niet een die het goed (perfect) doet of goed blijft doen.
Je kunt er niet op vertrouwen. De ene keer werkt het foutloos en een andere keer weer niet.
Dan bedoel ik natuurlijk niet dat er straten op de kaart niet/wel bestaan of zo.
TomTom werkt nog het beste.
Maar het is in de eerste plaats een telefoon he.
Onderweg kun je je wel redden.

Ik heb er een kleine Mio moove bijgekocht, met gratis kaart updates, zolang het toestel leeft, alleen voor navigatie, dat werkt wel perfect.
Wel jammer want ik had ook de telefoon gekocht om geen losse navigatie nodig te hebben, maar de praktijk wijst anders uit. :(
Reacties: 78
Reg. datum: 24-07-2002

quote:
kristan schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:50:
Ik kom niet in recovery, ik houd volume up en power button in maar ik krijg het android logo te zien van een open buik met dat blauwe dingetje er in wat ronddraait maar daarna boot hij simpelweg op de normale manier door.

Ik had de vorige keer eerst de boot.img etc op mijn mobiel gezet, en aangezien ik de recovery niet in kon werd hij totaal gereset. Leuk.

Ik heb geen idee wat ik moet doen.

Ik wil niet de veel zeuren maar heeft iemand een fijne guide om PAC erop te krijgen? Aangezien ik nu niet eens het recovery menu in kom...
En werkt het terug zetten naar fabrieksinstelling bij - Instellingen - Back-up en Herstel, onderste ook niet?
(alles moet opnieuw ingesteld worden)
StrongArmLance
Reacties: 1.989
Reg. datum: 08-12-2010

quote:
burgkop schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:59:
[...]

En werkt het terug zetten naar fabrieksinstelling bij - Instellingen - Back-up en Herstel, onderste ook niet?
(alles moet opnieuw ingesteld worden)
Je bedoelt dat ik hem moet restoren, en dat dan alles weg is, totaal nieuwstaat, en dan moet rooten en dan moet flashen?
Reacties: 106
Reg. datum: 22-03-2007

Hallo,

Lijkt op spam, dus weg.

janvanduschoten wijzigde deze reactie 24-01-2013 10:39 (85%)

Reacties: 4
Reg. datum: 20-12-2012

quote:
carstenvdk schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:48:
Ik heb net geprobeert om de PAC rom te intstalleren. dit lukte, maar gapps niet.

eerst was er helemaal niets en na nog een keer proberen alleen google talk,
waar ligt dit aan.?
en hoe krijg ik nu de play store erop?
Heb je wel de juiste versie van Gapps gedownload? De nieuwste versie werkt alleen maar met android 4.2. Deze versie werkt bij mij goed. :)
Reacties: 99
Reg. datum: 06-11-2009

Hmm aardig wat problemen met de alcatel ot-995. Ben ik nou de enige die nergens last van heeft nou jah één puntje. Wanneer ik de telefoon heb uitgeschakeld dan kan ik hem niet meer aanzetten :|. Enige oplossing is om de batterij te verwijderen en er weer opnieuw in te doen :? .

Maar goed das ook het enige probleem, remedie altijd op standby laten staan :+
Mijn gps ontvangst is trouwens erg goed valt niet weg, wifi daarentegen is een stuk zwakker.
While things go boom...
Reacties: 1.572
Reg. datum: 17-08-2002

quote:
Arjantje schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:23:
Hmm aardig wat problemen met de alcatel ot-995. Ben ik nou de enige die nergens last van heeft nou jah één puntje. Wanneer ik de telefoon heb uitgeschakeld dan kan ik hem niet meer aanzetten :|. Enige oplossing is om de batterij te verwijderen en er weer opnieuw in te doen :? .

Maar goed das ook het enige probleem, remedie altijd op standby laten staan :+
Mijn gps ontvangst is trouwens erg goed valt niet weg, wifi daarentegen is een stuk zwakker.
Heb van geen enkel van de bovengenoemde problemen last (even afkloppen :P). Ook niet van van dat niet weer aan kunnen zetten wat jij nu noemt. GPS werkt. Wifi heb ik hele dag aan (Ziggo Hotspots, maar ook mijn privé wifi, bij vrienden en op het werk) en levert geen problemen op.

Het enige wat mij een heeeeeel klein beetje stoort is de niet egale verlichting van de buttons onderaan (Opties en Back zijn feller dan Home en Zoeken). Voor de rest prima (draai ICS).

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

StrongArmLance

---wacht even---

Ik gebruikte deze handleiding en dat lukte natuurlijk gewoon, ik deed wat verkeerd...
:+
quote:
- download http://dl.dropbox.com/u/2889810/root.zip en kopieer naar SDCARD
- download http://dl.dropbox.com/u/2889810/boot_recovery.zip en extract de zip naar bureaublad
- sluit de telefoon aan via USB en open boot_recovery.bat
- navigeer in recovery met de volume up/down en power button
- kies ''install zip from SDCARD'' / '' choose zip from SDCARD'' en selecteer root.zip
- kies ''reboot system now''
- voila
dankje mistercheese

Omdat de batterij zuigt op 2 manieren vroeg ik mij af welke rom ik moet installeren, de PAC leek mij aantrekkelijk, maar daar zaten nog wat bugs in?
En iets over H1N1, maar wat houdt die in?

kristan wijzigde deze reactie 25-01-2013 16:11 (205%)

De beste: Ed_L & The_Mask
Reacties: 1.921
Reg. datum: 10-10-2010

Huh, volgens mij had ik hier net wat geschreven :s
In ieder geval, mijn broertje wil er één gaan kopen bij mediamarkt voor 165.
Hoe zit het met de accu, bij normaal en intensief gebruik, na hoeveel uur is hij leeg (kan je er een dag mee werken zonder hem op te laden?)
Reageert het scherm goed, of langzaam?

Intel Core i5 2500K | Sapphire HD5850 Xtreme CrossfireX | Asrock P67 Extreme4 (B3) | Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 | OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB | XFX 650W Core edition | Scythe Mugen 2 Rev. | CM 690 II Advanced | Sony Optiarc | Samsung Spinpoint F3 103SJ

Reacties: 17
Reg. datum: 28-11-2012

quote:
Stef602 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:49:
Huh, volgens mij had ik hier net wat geschreven :s
In ieder geval, mijn broertje wil er één gaan kopen bij mediamarkt voor 165.
Hoe zit het met de accu, bij normaal en intensief gebruik, na hoeveel uur is hij leeg (kan je er een dag mee werken zonder hem op te laden?)
Reageert het scherm goed, of langzaam?
Ik moet de mijne wel 1 keer per dag opladen, maar dat is tegenwoodig bij alle smartphones eigenlijk wel. Hij reageert goed op het scherm. Ik ben er dan ook zeer tevreden over. Kortom ik zal hem zeker aanbevelen.

quote:
kristan schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:07:
---wacht even---

Ik gebruikte deze handleiding en dat lukte natuurlijk gewoon, ik deed wat verkeerd...
:+

[...]

dankje mistercheese

Omdat de batterij zuigt op 2 manieren vroeg ik mij af welke rom ik moet installeren, de PAC leek mij aantrekkelijk, maar daar zaten nog wat bugs in?
En iets over H1N1, maar wat houdt die in?
Het grote verschil is dat PAC jellybean draait en H1N1 ICS. Mistercheese heeft trouwens onlangs een getweakte versie van H1N1 V5 uitgebracht op xda. Ik ga ervan uit dat hij die hier ook nog wel zal posten.. Ik denk dat van de weinige bugs die nog in PAC zitten audio via bleutooth de grootste is. :+
StrongArmLance

quote:
driesvho schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:43:
[...]

Het grote verschil is dat PAC jellybean draait en H1N1 ICS. Mistercheese heeft trouwens onlangs een getweakte versie van H1N1 V5 uitgebracht op xda. Ik ga ervan uit dat hij die hier ook nog wel zal posten.. Ik denk dat van de weinige bugs die nog in PAC zitten audio via bleutooth de grootste is. :+
Ach audio via bluetooth werkt nu ook kut, dus dat kan me niet zoveel schelen.
Dan ga ik voor het installeren van PAC, want de batterij is nu al op nadat ik om 10 uur ben opgestaan dit is echt huilen, even kijken hoe dat gaat lukken, aangezien alles mislukt met deze alcatel :) even een guide opzoeken.

Wat ik hier niet aan snap:
quote:
Power + volome DOWN

Download cwm_cocktail_cyanogenmod_20121019

boot.bat

Dan we pac rom installeren + GAPPS:

Install zip from sdcard
brows naar je folder waar je pac rom staat.

Dan weer install from sdcard om de GAPPS te installeren
Is het gedeelte dat je cyanogen download, en dan PAC erop doet en dat je dan niets met de cyanogenmod doet?

kristan wijzigde deze reactie 26-01-2013 15:03 (22%)

Reacties: 334
Reg. datum: 06-08-2007

Help, ik heb bij het rebooten van m'n phone schijnbaar de volume knop ook ingedrukt gehad. Ik krijg nu de liggende android met het uitroepteken. Ik wil graag weer "gewoon" booten. Hoe doe ik dat?

Ik heb 'm weer tot leven kunnen wekken en ben nu aan 't recoveren van een factory reset ...

_Danny_ wijzigde deze reactie 26-01-2013 18:53 (20%)

quote:
kristan schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:59:
[...]

Ach audio via bluetooth werkt nu ook kut, dus dat kan me niet zoveel schelen.
Dan ga ik voor het installeren van PAC, want de batterij is nu al op nadat ik om 10 uur ben opgestaan dit is echt huilen, even kijken hoe dat gaat lukken, aangezien alles mislukt met deze alcatel :) even een guide opzoeken.

Wat ik hier niet aan snap:
Is het gedeelte dat je cyanogen download, en dan PAC erop doet en dat je dan niets met de cyanogenmod doet?
Het bestand met cyanogen in je quote is geen een versie van clockworkmod recovery.
Om een of andere reden kun je jellybean based roms alleem maar flashen met cwm 6.+ Cyanogenmod 10 is ook 4.1 dus deze clockworkmod recovery was denk ik oorspronkelijk bedoelt om CM 10 mee te flashen. Je kan er natuurlijk ook gewoon de pac rom mee flashen.

Offtopic: Ik hoop dat Tweakers snel support voor het forum in hun app stopt want deze reactie schrijven met mijn 995 is toch een hele karwei :)
StrongArmLance

Dus:
quote:
Power + volome DOWN
Dan is alles weg en leeg. c
quote:
Download cwm_cocktail_cyanogenmod_20121019

boot.bat
Ik gebruikt de boot.bat van de het (cwm_cocktail_cyanogenmod_20121019) pakket om cyanogenmod te booten.
quote:
Dan we pac rom installeren + GAPPS:
Uhm... Wat doe ik hier precies? Ik download PAC en Gapps, maar wanneer zet ik deze precies op de sd kaart,?
quote:
Install zip from sdcard
quote:
brows naar je folder waar je pac rom staat.

Dan weer install from sdcard om de GAPPS te installeren
Dan is dat laatste ook piece of cake

STAP 1: Hier gaat het fout, mijn android poppetje ligt op zijn rug, ik krijg geen menu om te kiezen.

kristan wijzigde deze reactie 27-01-2013 16:13 (36%)

StrongArmLance

Oke, soort van progress, hij doet het weer, maar de boot.bat doet het niet... :/
Reacties: 70
Reg. datum: 25-10-2012

quote:
kristan schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:42:
Oke, soort van progress, hij doet het weer, maar de boot.bat doet het niet... :/
USB foutopsporing aan??
Reacties: 1
Reg. datum: 28-01-2013

Na het updaten naar Android 4.0 heb ik problemen met WIFI.
Het werkt eerst goed maar als ik dan buiten bereik kom en weer terug blijft de telefoon zoeken naar een ip adres. Hij staat wel in de DHCP lijst van de router (KPN experiabox).
Het enige wat nu helpt is reboot van de router.
Iemand een oplossing?
StrongArmLance

quote:
Jup,
Kan het eigenlijk ook als je telly volstaat met crap en apps of moet hij leeg zijn?
Reacties: 20
Reg. datum: 24-07-2003

quote:
kristan schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:57:
Dus:

[...]

Dan is alles weg en leeg. c

[...]

Ik gebruikt de boot.bat van de het (cwm_cocktail_cyanogenmod_20121019) pakket om cyanogenmod te booten.

[...]

Uhm... Wat doe ik hier precies? Ik download PAC en Gapps, maar wanneer zet ik deze precies op de sd kaart,?

[...]

[...]

Dan is dat laatste ook piece of cake

STAP 1: Hier gaat het fout, mijn android poppetje ligt op zijn rug, ik krijg geen menu om te kiezen.
Nog een keer in de juiste volgorde.

Download de PAC rom + Gapps en zet deze op je sdcard van je telefoon.

Doe je telefoon uit en weer aan met de volume down ingedrukt houden.
als het goed is zie je nu het witte scherm met alcatel logo

Koppel je telefoon aan je pc.

Ga naar de cwm directory op je pc en start boot.bat op.

Nu boot je telefoon in CWM

Doe choose zip from SDcard en kies de pac.zip die je op je sdcard van je telefoon hebt gezet.
Doe ook de gapps installeren via choose zip from sdcard.

Maak eerst even een backup van je huidige rom in CWM via het menu backup and restore.
StrongArmLance

quote:
Worstkaas schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:00:
[...]

Nog een keer in de juiste volgorde.
Dank je
(zit nu op het bootscherm, slaap lekker :) )

Ah oh stuck op bootscreen, ik probeer nu cache whipe etc. mag allemaal niet helpen,
ik restore hem nu (dankje voor de note over de back up :) )
morgen weer een dag.

kristan wijzigde deze reactie 28-01-2013 22:19 (40%)

Reacties: 238
Reg. datum: 09-10-2001

quote:
kristan schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:53:
[...]

Dank je
(zit nu op het bootscherm, slaap lekker :) )

Ah oh stuck op bootscreen, ik probeer nu cache whipe etc. mag allemaal niet helpen,
ik restore hem nu (dankje voor de note over de back up :) )
morgen weer een dag.
Heb je ICS of GB bootloader? Oftwel draaide je eerst ICS of nog stock GB?
StrongArmLance

quote:
worstkaasscrippie schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:32:
[...]

Heb je ICS of GB bootloader? Oftwel draaide je eerst ICS of nog stock GB?
Ik had een geroote ics, en de cyanogenmod cwm.
Hij is nieuw en kwam met ics er standaard op.

Als ik thuis ben doe ik een factory reset een cache whipe en een nieuwe install.
Reacties: 575
Reg. datum: 18-05-2002

@Worstkaas: is het niet nodig om voorafgaand aan het flashen van PAC nog een wipe o.i.d. te doen?

quote:
DeadMetal schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:55:
@Worstkaas: is het niet nodig om voorafgaand aan het flashen van PAC nog een wipe o.i.d. te doen?
Nope,wipe is niet nodig. Tevens blijft je sdcard ongewijzigd
Doe wel een factory reset in CWM nadat je de PAC hebt geinstalleerd.

Laat me even weten als je de PAC hebt geinstalleerd.
Ik had bugs: Geen 3G en geen APN kunnen toevoegen.

Ik draai ni H1V1 v5,3, deze is zo ongeveer bugvrij.
De ROM van Mrcheese schijnt ook wel oke te zijn.

quote:
kristan schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:17:
[...]

Ik had een geroote ics, en de cyanogenmod cwm.
Hij is nieuw en kwam met ics er standaard op.

Als ik thuis ben doe ik een factory reset een cache whipe en een nieuwe install.
Ik weet niet welke CWM je gebruikt, maar deze moet je hebben:
https://ot995-cyanogenmod..._cyanogenmod_20121019.zip
StrongArmLance

Het is gelukt, net, een paar minuten geleden, gewoon de eerste manier, de lange goede volgorde guide :)
Een totale reset deed het, daarna PAC, en het is allemaal oke.
3g doet het prima (t mobile)
Hopen op een betere batterij duur, ik ben aardig te spreken over de rom.

(Lettertype is me alleen wat te groot :) ) en het scrollen is soms raar, daarnaast heb ik het gevoel dat ik nu een mini tablet heb.
En whatsapp leest maar een deel van de contacten. Degene die ik zelf heb toegevoegd.

Ik begin me te irriteren aan al die dingetjes, tijd voor H1N1 v5.2 :)

kristan wijzigde deze reactie 29-01-2013 21:42 (33%)

Spam, dus weg.

janvanduschoten wijzigde deze reactie 30-01-2013 13:40 (86%)

Vreemd dat in het H1N1-topic 5.2 als laatste versie genoemd wordt maar een ander forumlid dan de topicstarter met 5.3 op de proppen komt, zonder dat de startpost is aangepast.

DeadMetal wijzigde deze reactie 30-01-2013 12:39 (5%)

StrongArmLance

quote:
DeadMetal schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:19:
Vreemd dat in het H1N1-topic 5.2 als laatste versie genoemd wordt maar een ander forumlid dan de topicstarter met 5.3 op de proppen komt, zonder dat de startpost is aangepast.
Jup, best apart, al geprobeerd?
Die fix klinkt aan lokkelijk :)
Reacties: 170
Reg. datum: 09-05-2007

Ik heb een zeer frapant probleem met deze Alcatel. Zodra er gebruik wordt gemaakt van google, dan wel via de app dan wel via een willekeurige browsers, lijkt het alsof de wifi verbinding weg valt. Daarvoor werken allerlei apps en pagina's nog - ze worden gewoon geladen - maar nadat er iets wordt opgezocht via de google app of er gebrowsed wordt naar google.nl werkt niets meer.

Ik heb werkelijk waar geen idee wat dit probleem wel niet mag zijn :S

quote:
kristan schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:26:
[...]

Jup, best apart, al geprobeerd?
Die fix klinkt aan lokkelijk :)
Nog niet geprobeerd. Ben nog niet ervaren met het flashen van custom roms en het is bovendien de telefoon van m'n vrouw. Hoop dus eigenlijk op een positieve ervaring van jou om ook over de streep getrokken te worden om het te gaan proberen ;)
StrongArmLance

quote:
DeadMetal schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:43:
[...]

Nog niet geprobeerd. Ben nog niet ervaren met het flashen van custom roms en het is bovendien de telefoon van m'n vrouw. Hoop dus eigenlijk op een positieve ervaring van jou om ook over de streep getrokken te worden om het te gaan proberen ;)
Ik wil hem een dezer dagen wel uit gaan proberen.
StrongArmLance

Of H1N1 5.4....
http://d-h.st/jib

Gewoon betrouwbaar, aroma installer werkt prima. (faster) GPS Fix voor Europa ed

En stock ics icon pack <3

kristan wijzigde deze reactie 03-02-2013 20:09 (64%)

Hmm, ik lees daar wel 'V5.4 is more batter hoggy than 5.3. 80% bat dropped to 60% in just 2 hours with phone on idle mode (screen off).'
Reacties: 85
Reg. datum: 25-02-2011

Ik zit erover te denken om m'n telefoon te rooten en heb het forum even doorgelezen, maar snap nou nog steeds niet hoe rooten precies werkt.
Ik heb op dit moment Android 4.0.4 erop staan, en ik kwam de volgende twee posts tegen:
quote:
whigga schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:01:
[...]

Zonder root kan je die programma's niet van je telefoon verwijderen. Dus je moet eerst rooten. Rooten is echter niet moeilijk. Volg de volgende stappen (met dank aan Mistercheese).

1) Download de file Oneclick_ROOT.zip bestand van http://d-h.st/users/mistercheese
en pak het uit in een apart mapje ergens op je computer (bijv. desktop)
3) Zorg ervoor dat je computer je telefoon herkent.
4) Plug je telefoon in met USB en
5) start het programma Superoneclick als adminstrator (rechtermuisknop run as administrator).
6) Click op "root" en heb een poosje geduld. Na een minuut of 5 volgt een popup met de mededeling dat je telefoon succesvol geroot is. (Verifiëren door tussen de apps op je telefoon het programmaatje "Superuser" te vinden.)

Nu je telefoon is geroot kan je met behulp van diverse apps de bloatware van je telefoon deleten. (Let op! bedenk goed welke apps je gaat deleten, want soms is het een systeem app en dan werken in ene heel veel dingen niet meer. Beste is om altijd vooraf een backup te maken.)
Succes en wees voorzichtig ;)
quote:
mistercheese schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:53:
[...]

- download http://dl.dropbox.com/u/2889810/root.zip en kopieer naar SDCARD
- download http://dl.dropbox.com/u/2889810/boot_recovery.zip en extract de zip naar bureaublad
- sluit de telefoon aan via USB en open boot_recovery.bat
- navigeer in recovery met de volume up/down en power button
- kies ''install zip from SDCARD'' / '' choose zip from SDCARD'' en selecteer root.zip
- kies ''reboot system now''
- voila
Het eerste bericht is geschreven voor de update naar 4.0.4, dus ik vraag me af of het nog steeds op deze manier werkt?
Is het net zo simpel (één keer klikken) als het jailbreaken van je iPhone?
En is een van deze stappenplannen nog bruikbaar (met 4.0.4)?
StrongArmLance

Ja, de 2e.

De 1e link ( http://dl.dropbox.com/u/2889810/root.zip werkt alleen niet meer. Iemand die dit bestand kan uploaden voor mij? Of kan zeggen welk bestand het is?
StrongArmLance

Ik heb hem nog wel, dm je email adres.

Overigens:

https://docs.google.com/s...V3c&usp=sharing#gid=0

en ICS + v1.2 is uit.

(die 5.4 wordt nu gefixt overigens, is nu soms onuitstaanbaar traag)

kristan wijzigde deze reactie 10-02-2013 12:29 (82%)

Wat is volgens jullie op dit moment de beste rom voor de OT 995. (snelheid. batterij etc)

quote:
kristan schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:24:
Ik heb hem nog wel, dm je email adres.
Ik heb je een DM gestuurd.

Krijg je na het rooten de kans om een custom ROM te installeren of moet dat tijdens het rooten o.i.d.? Ik ben helemaal nieuw in de wereld van het rooten namelijk..
StrongArmLance

quote:
N0EPie0910 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:02:
[...]

Ik heb je een DM gestuurd.

Krijg je na het rooten de kans om een custom ROM te installeren of moet dat tijdens het rooten o.i.d.? Ik ben helemaal nieuw in de wereld van het rooten namelijk..
Na het rooten

Het rooten is gelukt, hartelijk dank kristan.
Na een half jaar, ben ik er zojuist achter gekomen dat je zonder root screenshots kan maken (4.0.4), door de Volume-down + Power button in te houden voor 2 à 3 seconden.
Reacties: 54
Reg. datum: 01-03-2010

Zijn er meer mensen die last van een 'krakend/piepend' geluid, als er een koptelefoon is aangesloten op de minijack? Vooral met mijn in-ear oordopjes zit er een 'kraak' geluid in.
StrongArmLance

quote:
N0EPie0910 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:29:
Na een half jaar, ben ik er zojuist achter gekomen dat je zonder root screenshots kan maken (4.0.4), door de Volume-down + Power button in te houden voor 2 à 3 seconden.
Hahaha die screenshots... wat!? ; (

Ik heb serieu alles uitgeprobeerd en liep met een brakke screenshot app rond, haha oh mijn god. Bedankt. Ik voel me zo stom.

Hierboven: een beetje een ruis, maar zodra ik de muziek afspeel geen last meer van.

kristan wijzigde deze reactie 23-02-2013 11:56 (14%)

Reacties: 32
Reg. datum: 15-10-2006

Ik weet niet of ik hier in dit topic mag komen storen met mijn vraag, want die gaat over de OT 990 (maar dat topic is te oud en het is uiteindelijk hetzelfde merk, met hopelijk wat hetzelfde idee erachter).
Ik had calendarprovider.apk verwijderd, want als ik dingen download om een kalender te gebruiken, gaf hij meldingen dat hij dat niet kon omdat er iets mist. Ik had er een backup van, en heb die weer teruggezet (in System/apps), net als calendar.apk. Ik kan alleen calendar.apk niet openen, maar ik kan wel nieuwe kalenders downloaden en gebruiken.

Hilmo wijzigde deze reactie 11-02-2013 06:58 (48%)
Reden: het is al opgelost, kan het niet verwijderen

StrongArmLance

quote:
Hilmo schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:04:
Ik weet niet of ik hier in dit topic mag komen storen met mijn vraag, want die gaat over de OT 990 (maar dat topic is te oud en het is uiteindelijk hetzelfde merk, met hopelijk wat hetzelfde idee erachter).
Ik had calendarprovider.apk verwijderd, want als ik dingen download om een kalender te gebruiken, gaf hij meldingen dat hij dat niet kon omdat er iets mist. Ik had er een backup van, en heb die weer teruggezet (in System/apps), net als calendar.apk. Ik kan alleen calendar.apk niet openen, maar ik kan wel nieuwe kalenders downloaden en gebruiken.
En nu?
Voldoen de kalender apps niet gewoon man?

kristan wijzigde deze reactie 11-02-2013 18:05 (3%)

Reacties: 31
Reg. datum: 14-06-2012

quote:
Raz3r schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:10:
Zijn er meer mensen die last van een 'krakend/piepend' geluid, als er een koptelefoon is aangesloten op de minijack? Vooral met mijn in-ear oordopjes zit er een 'kraak' geluid in.
Daar heb ik ook last van, alleen als er ook geluid aan staat.

quote:
N0EPie0910 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:29:
Bedankt!
Reacties: 32
Reg. datum: 15-10-2006

quote:
kristan schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:05:
[...]

En nu?
Voldoen de kalender apps niet gewoon man?
Ja juist hartstikke goed :) Ik had de boel ooit verwijderd omdat ik verwachtte geen kalender te gebruiken. Toen had ik hier gevraagd hoe ik dat weer kon herstellen, maar ik had het al opgelost voordat ik een antwoord had. Mijn bericht kon ik alleen niet meer hier uit dit topic verwijderen, vandaar dat ik de oplossing maar heb gegeven, hoe ik de kalender weer aan de praat heb gekregen, maar dan met eentje uit de store. Dat werkt perfect zo :) Je moet namelijk maar net even weten dat je die in System/apps moet zetten (met rootExplorer).
StrongArmLance

quote:
Hilmo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 06:27:
[...]

Ja juist hartstikke goed :) Ik had de boel ooit verwijderd omdat ik verwachtte geen kalender te gebruiken. Toen had ik hier gevraagd hoe ik dat weer kon herstellen, maar ik had het al opgelost voordat ik een antwoord had. Mijn bericht kon ik alleen niet meer hier uit dit topic verwijderen, vandaar dat ik de oplossing maar heb gegeven, hoe ik de kalender weer aan de praat heb gekregen, maar dan met eentje uit de store. Dat werkt perfect zo :) Je moet namelijk maar net even weten dat je die in System/apps moet zetten (met rootExplorer).
Haha oke :)

ICS + v1.3 is uit trouwens

Wat is er verandert in v1.3? Alleen bugfixes, of ook langere batterijduur ofzo? (Waar kan ik de patchnotes vinden? :))

Gevonden. Had niet gezien dat het bij de link in je Google Docs-file stond. Stom van me 8)7

N0EPie0910 wijzigde deze reactie 22-02-2013 14:27 (30%)

Reg. datum: 25-02-2013

Kan iemand mij misschien stap voor stap vertellen hoe je de telefoon kan rooten?
ik ben hier niet zo handig in.
Als het kan + sites waar en wat alles betekend:$
Reacties: 841
Reg. datum: 19-02-2009

Sinds een tijdje (enkele weken? Viel me niet meteen op) heb ik last van 'flikkeringen' aan de onderkant van het scherm. Ze zijn vooral te zien als het onderste deel van het scherm niet zwart is (hoe lichter de kleur hoe beter te zien) en je het scherm aanraakt (maakt niet uit waar). Dan krijg je strepen van links naar rechts die 'omhoog' gaan. Het is niet heel duidelijk, maar wel irritant als je er op let. Geen idee waar het vandaan komt. Ik vroeg mij af of iemand dit ook heeft, of nog liever mij kan vertellen of/hoe je dit kan fixen?
Het doet nog het meest hieraan denken (maar iets minder extreem):

Maar dan dus alleen de onderste 2-3 cm van het scherm.

“You do realise this plan has me walking into hell too? Hah, just like old times...” - Mijn games collectie

Reacties: 99
Reg. datum: 06-11-2009

quote:
Raz3r schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:10:
Erg late reactie maar hier heb ik ook last van O-)

Heeft iemand H1N1 CM10 op de ot 995 geinstalleerd (gehad)?

zo ja? hoe bevalt deze? en raad je deze aan?
wat zijn de voordelen en nadelen van deze rom?

carstenvdk wijzigde deze reactie 11-03-2013 20:12 (18%)

Reacties: 55
Reg. datum: 21-02-2009

Mijn zoon heeft dit toestel. Ik wil voor hem een extra batterij kopen, maar ik kan die nergens vinden. Wie weet een adresje? (geen creditcardbestellingen in het buitenland).

Bedankt alvast!

***** kan schijf niet vinden ****** Opgelost.

Open je systeemkast en trek de USB stekker van je Cardreader uit de USB-slot op je moederbord.

Wanneer de OT Upgrade Tool de gegevens van de telefoon probeert te lezen, raakt hij in de war met al die andere stations van je Cardreader waardoor hij de "schijf" van de Telefoon niet meer ziet.

Jah het is niet de bedoeling maar Alcatel heeft dat programma niet goed in elkaar gezet.
Er is niks mis met je telefoon dus, het is een Bug.

Voordat ik mijn Cardreader had, deed hij het goed en na dat ik een Card reader heb gekocht doet ie het niet meer.. zo achter gekomen.
Reacties: 81
Reg. datum: 12-11-2007

quote:
carstenvdk schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:31:
Heeft iemand H1N1 CM10 op de ot 995 geinstalleerd (gehad)?

zo ja? hoe bevalt deze? en raad je deze aan?
wat zijn de voordelen en nadelen van deze rom?
Ik draai deze nu al een tijdje:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2155593

Bevalt prima. Alles werkt gewoon goed. Enige is dat scrollen soms wat haperig gaat, maar niet hinderlijk ofzo
Voordelen: CM10!
Nadelen: geen, behalve dat scrollen dan.
Reacties: 29
Reg. datum: 22-01-2008

Houdt de batterij het daarmee een dag uit met 3G aan?
quote:
whigga schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:17:
[...]

Bevalt prima. Alles werkt gewoon goed. Enige is dat scrollen soms wat haperig gaat, maar niet hinderlijk ofzo

quote:
whigga schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:17:
[...]

Ik heb deze nu ook geflasht.
Ik heb het idee dat de batterij korter meegaat. maar ik weet dit niet zeker. ik ben het met je eens dat het scrollen een beetje raar gaat. soms scrolt die weer omhoog als je onderaan bent.

verder werkt het prima!
Android Fan
Reg. datum: 26-03-2013

Ik heb er een en ben zeer tevreden over dit budget toestel
Mooi helder scherm en lekker snel processortje
Reacties: 160
Reg. datum: 08-10-2001

Mijn OT-995 draait nog altijd op Android 2.3
Als ik deze wil updaten naar Android 4, hoe kan ik dit dan het beste doen, zonder al te veel instellingen ( whatsapp berichten, sms'jes, contactpersonen etc. ) te verliezen?

quote:
jpg97 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:55:
Mijn OT-995 draait nog altijd op Android 2.3
Als ik deze wil updaten naar Android 4, hoe kan ik dit dan het beste doen, zonder al te veel instellingen ( whatsapp berichten, sms'jes, contactpersonen etc. ) te verliezen?
Als je eerst een back-up maakt met de standaard App Backup& Restore app, kun je 4.0 over the air, dus via systeeminstellingen- updates downloaden. Succes!
Reacties: 203
Reg. datum: 05-05-2012

bla

mistercheese wijzigde deze reactie 29-03-2013 20:12 (111%)

Heeft er iemand ervaring met de rootmethode die hier beschreven wordt?: http://www.alcatelot995.com/root_ot-995.html

Het ziet er niet zo moeilijk uit... :)

Koffie
Moderator Internet & Netwerken
Brouwt bier
Reacties: 37.401
Reg. datum: 17-08-2000

Wat is tegenwoordig de ervaring met Solid Vision?
Ik heb mijn 995 inmiddels een week geleden opgestuurd voor reparatie, maar de website geeft nog steeds aan dat het toestel niet binnen is (en uitgerekend dán raak je het verzendbewijs kwijt)

Nieuwe Ben & Jerry’s smaak: Milk ... | Stats | Aspergetaart

Reacties: 24
Reg. datum: 17-02-2012

quote:
dieter12 schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:50:
Heeft er iemand ervaring met de rootmethode die hier beschreven wordt?: http://www.alcatelot995.com/root_ot-995.html

Het ziet er niet zo moeilijk uit... :)
Neeh het is ook niet moeilijk. Je download die zip, pakt hem uit. je sluit je telefoon aan en volgt de stappen beschreven in de "instruction" file. makkelijker kan niet.
Je zet in dat dropdown menu hem op alcapwn en je drukt start...

nog een leuke welke ik laatst heb geflasht en bekend is is:
http://forum.xda-develope...849442&postcount=4088

Hier een link voor alle roms voor de ot-995
http://forum.xda-develope...5497617&postcount=144

Het rooten is ondertussen gelukt, op de manier die eerder hier beschreven is: met root.zip

Ik zat ook te kijken naar ICS+ V1.3, maar ik twijfel nog een beetje. Wat zijn de voordelen ervan? Gebruikt hij minder werkgeheugen? Ik zag dat je dan kunt overklokken, zou 1,6 ghz dan stabiel zijn?

Kan iemand dit nog wat duidelijker (uitgebreider) uitleggen: (vooral de 2e stap, en wat betekent het 4e punt)

- copy the zip to sdcard
- boot cwm V6 (get it HERE)
- flash the .zip
- once rebooted remember that this rom is stripped down to the MAX

Zitter er nog risico's aan? En wat als het mis gaat?

Het zijn een hoop vragen, maar ik hoop dat iemand er antwoord op weet..

quote:
dieter12 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:20:
Het rooten is ondertussen gelukt, op de manier die eerder hier beschreven is: met root.zip

Ik zat ook te kijken naar ICS+ V1.3, maar ik twijfel nog een beetje. Wat zijn de voordelen ervan? Gebruikt hij minder werkgeheugen? Ik zag dat je dan kunt overklokken, zou 1,6 ghz dan stabiel zijn?

Kan iemand dit nog wat duidelijker (uitgebreider) uitleggen: (vooral de 2e stap, en wat betekent het 4e punt)

- copy the zip to sdcard
- flash the .zip

Wat draai je nu? 4.1?

Nee. Ik heb nog gewoon 4.0.4

quote:
dieter12 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:20:

- copy the zip to sdcard
- flash the .zip

ICS+ V1.3 is -naar mijn mening- de allerbeste ROM op dit moment. Zeker de moeite waard om naar over te stappen, tenzij je natuurlijk de Alcatel launcher en all bloatware programmaatjes tof vindt. Daarmee beantwoord ik meteen je vraag; Het 4e punt houdt in dat deze ROM volledig is gestript van overbodige apps en andere zaken. Als je iets mist kan je het via de PLAY store weer installeren natuurlijk.

Wat betreft instructies
1. download de ROM en kopieer deze naar je SD card (dus niet in een mapje op je SD card zetten, maar gewoon rechtstreeks)
2. Installeer CWM via de link uit de instructies. Dit is de zogenaamde recovery omgeving op je telefoon van waaruit je je telefoon flasht. Vergelijk het maar soort van met de BIOS op je computer.
Je moet dit eerst installeren anders kan je de ROM niet installeren.
3. Via het recovery menu (CWM) kan je de zip die je op je SD card hebt gezet flashen. Dit houdt in dat ie de nieuwe software installeert. Let wel: dit neemt meestal zo'n 5 minuten in beslag. Daarna opnieuw opstarten en dit duurt ook veel langer dan normaal. Geen zorgen. dit is normaal. Als het opstarten langer dan 10 minuten duurt moet je je wel zorgen gaan maken :P
4. Wanneer je de nieuwe rom hebt geflashed zul je merken dat al je apps en settings zijn gewist. Zorg er dus vooraf voor dat je een backup hebt gemaakt van de gegevens die je wilt behouden (sms, contacten, etc.) Zijn genoeg apps in de play store te vinden waarmee je dit makkelijk kan doen (sms backup&restore, app-bak, titanium backup, contacten worden met gmail gesynct)

Last but not least. Volg de instructies zorgvuldig! Dan kan er weinig misgaan. Eerste keer is spannend, maar daarna zal je merken dat het eigenlijk redelijk eenvoudig is allemaal (ookal lijkt het nu misschien van niet). Mocht het toch migaan, dan kan je altijd via het Alcatel software update programma de boel weer naar fabriekssetting terugbrengen. En mocht dat niet lukken dan is er altijd nog de service van Solid vision (ben je alleen wel je toestel 2 weken kwijt)

Hier nog een filmpje: andere ROM, zelfde toestel, zelfde procedure

https://www.youtube.com/watch?v=P4vJo2kRj5Q

succes!

P.s. ik gebruik zelf momenteel met veel genoegen de meest recente CM 10. Draait als een tierelier en android 4.1(!). Er is inmiddels een nieuwere versie uit.

quote:
whigga schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:35:
[...]
P.s. ik gebruik zelf momenteel met veel genoegen de meest recente CM 10. Draait als een tierelier en android 4.1(!). Er is inmiddels een nieuwere versie uit.
jij zegt dat er een nieuwe versie uit is.over welke versie hebben we het dan.

op xda staat een andere versie als hier|: http://logout.hu/bejegyzes/bagyusz/ot-995_h1n1/hsz_1-50.html

maar volgensmij is het dezelfde rom.

op het overzicht: https://docs.google.com/s...ZUp3bDFWZ3ZLcTM3V3c#gid=0 staat ook de versie van de hongaarse site

edit:

ik had nog een vraag. op mijn telefoon staat op het moment CWM 5.5. bij de meeste nieuwe roms is echter 6.0 nodig. hoe update ik CWM naar 6.0.

carstenvdk wijzigde deze reactie 08-04-2013 20:46 (9%)

quote:
carstenvdk schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:45:
[...]

jij zegt dat er een nieuwe versie uit is.over welke versie hebben we het dan.

op xda staat een andere versie als hier|: http://logout.hu/bejegyzes/bagyusz/ot-995_h1n1/hsz_1-50.html

maar volgensmij is het dezelfde rom.

op het overzicht: https://docs.google.com/s...ZUp3bDFWZ3ZLcTM3V3c#gid=0 staat ook de versie van de hongaarse site

edit:

ik had nog een vraag. op mijn telefoon staat op het moment CWM 5.5. bij de meeste nieuwe roms is echter 6.0 nodig. hoe update ik CWM naar 6.0.
Ik bedoel inderdaad ook de 20130322 versie.

Volgens mij kan je in principe iedere rom ook prima met CWM 5.5 flashen hoor.

Evengoed, een linkje naar CWM 6.0 staat ook op die hongaarse site (klein stukje boven het plaatje in de OP).

Hier nog een goede, recente post op XDA over flashen van- en links naar ROM en CWM
http://forum.xda-develope...997357&postcount=5223

whigga wijzigde deze reactie 09-04-2013 20:28 (8%)

Koffie
Brouwt bier

quote:
Koffie schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:21:
Wat is tegenwoordig de ervaring met Solid Vision?
Ik heb mijn 995 inmiddels een week geleden opgestuurd voor reparatie, maar de website geeft nog steeds aan dat het toestel niet binnen is (en uitgerekend dán raak je het verzendbewijs kwijt)
Volgens de website van Solid Vision is mijn 995 pas vandaag ingeboekt :X
Behoorlijke achterstand dus daar.

Ben iig allang al blij dat mijn telefoon niet kwijt is ..

quote:
whigga schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:35:
[...]

ICS+ V1.3 is -naar mijn mening- de allerbeste ROM op dit moment. Zeker de moeite waard om naar over te stappen, tenzij je natuurlijk de Alcatel launcher en all bloatware programmaatjes tof vindt. Daarmee beantwoord ik meteen je vraag; Het 4e punt houdt in dat deze ROM volledig is gestript van overbodige apps en andere zaken. Als je iets mist kan je het via de PLAY store weer installeren natuurlijk.

Wat betreft instructies
1. download de ROM en kopieer deze naar je SD card (dus niet in een mapje op je SD card zetten, maar gewoon rechtstreeks)
2. Installeer CWM via de link uit de instructies. Dit is de zogenaamde recovery omgeving op je telefoon van waaruit je je telefoon flasht. Vergelijk het maar soort van met de BIOS op je computer.
Je moet dit eerst installeren anders kan je de ROM niet installeren.
3. Via het recovery menu (CWM) kan je de zip die je op je SD card hebt gezet flashen. Dit houdt in dat ie de nieuwe software installeert. Let wel: dit neemt meestal zo'n 5 minuten in beslag. Daarna opnieuw opstarten en dit duurt ook veel langer dan normaal. Geen zorgen. dit is normaal. Als het opstarten langer dan 10 minuten duurt moet je je wel zorgen gaan maken :P
4. Wanneer je de nieuwe rom hebt geflashed zul je merken dat al je apps en settings zijn gewist. Zorg er dus vooraf voor dat je een backup hebt gemaakt van de gegevens die je wilt behouden (sms, contacten, etc.) Zijn genoeg apps in de play store te vinden waarmee je dit makkelijk kan doen (sms backup&restore, app-bak, titanium backup, contacten worden met gmail gesynct)

Last but not least. Volg de instructies zorgvuldig! Dan kan er weinig misgaan. Eerste keer is spannend, maar daarna zal je merken dat het eigenlijk redelijk eenvoudig is allemaal (ookal lijkt het nu misschien van niet). Mocht het toch migaan, dan kan je altijd via het Alcatel software update programma de boel weer naar fabriekssetting terugbrengen. En mocht dat niet lukken dan is er altijd nog de service van Solid vision (ben je alleen wel je toestel 2 weken kwijt)

Hier nog een filmpje: andere ROM, zelfde toestel, zelfde procedure

https://www.youtube.com/watch?v=P4vJo2kRj5Q

succes!

En ik heb dus de gb bootloader nodig, denk ik? Ik heb hem geüpdatet naar 4.0.4 via OTA dus niet met OTU.

En installeer je cwm6 dan zo?: telefoon aansluiten via usb --> boot.bat openen

Of moet het anders?

quote:
dieter12 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:53:
En installeer je cwm6 dan zo?: telefoon aansluiten via usb --> boot.bat openen

Of moet het anders?

Hoef je bij het installeren van ICS+ V1.3 niet te formatteren, en de dalvik cache te verwijderen?

quote:
dieter12 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:49:
Hoef je bij het installeren van ICS+ V1.3 niet te formatteren, en de dalvik cache te verwijderen?
ik heb voor de zekerheid factory reset gedaan en de dalvik cache verwijdert. Of het zonder lukt, weet ik niet

quote:
carstenvdk schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:15:
[...]

ik heb voor de zekerheid factory reset gedaan en de dalvik cache verwijdert. Of het zonder lukt, weet ik niet
Heb je het al gedaan? Hoe heb je het dan met cwm 6 gedaan? Ik wil ook graag ics + v1.3 eropzetten, maar ik wil eerst even zeker weten hoe je cwm 6 installeerd?

Je hebt dus in de recovery modus alles verwijdert en de dalvik cache verwijdert?

quote:
dieter12 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:14:
[...]

Heb je het al gedaan? Hoe heb je het dan met cwm 6 gedaan? Ik wil ook graag ics + v1.3 eropzetten, maar ik wil eerst even zeker weten hoe je cwm 6 installeerd?

Je hebt dus in de recovery modus alles verwijdert en de dalvik cache verwijdert?
ik heb dit met een oudere versie van cwm gedaan (ik denk 5.5).

ja ik heb factory reset en dalvik cache verwijdert
Reg. datum: 15-04-2013

Heb mijn toestel willen resetten maar ik heb een probleem: de batterij is bijna plat dus heb ik na het induwen vd resettoetsen onmiddellijk aangesloten aan de oplader.
nu kreeg ik het klassieke resetscherm met het android tekentje. maar wanneer hij een paar minuten reset, valt hij uit nog voor hij klaar is. dan kan ik niets doen en pinken de 4 touchknoppen onderaan en het berichtenlichtje. en dit gaat al een aantal uur verder. wanneer hij reset heb ik niet de indruk dat hij zijn batterij oplaadt want het berichtenlichtje werkt niet. het uitvallen en opladen is continu met het resetten afwisselend, het lost elkaar continu af…

iemand tips wat ik kan doen?

Ik dacht laat ik even een backup maken met rom mannager, dus ik druk daarop, maar dan herstart hij en zie ik een android poppetje wat op zijn rug ligt met een driehoekje. Wat moet ik nu doen? :(

quote:
dieter12 schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:42:
Ik dacht laat ik even een backup maken met rom mannager, dus ik druk daarop, maar dan herstart hij en zie ik een android poppetje wat op zijn rug ligt met een driehoekje. Wat moet ik nu doen? :(
dat heb ik ook gehad,. maar na even puzzelen was het uiteindelijk makkelijk op te lossen. je moet de power knop en de volume + of - (weet ik niet meer 8)7 ) een aantal seconden inhouden.
bij mij verscheen er dan een android poppetje met een blauw figuurtje voor zijn buik.
volgensmij is dit een factory reset???

Daarna werkte het weer gewoon!

Het is mij ook gelukt, en het is inderdaad een factory reset. grrr..
Reacties: 160
Reg. datum: 08-10-2001

dus alle Apps enzo eraf?

Ja ik ben alles kwijt, maar ik heb het ondertussen weer teruggezet

behalve dingen op de sd kaart natuurlijk

Klopt die heb ik nog wel. Ik begin nu wel te twijfelen of ik nog wel ics + v1.3 erop ga zetten

quote:
dieter12 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:19:
Klopt die heb ik nog wel. Ik begin nu wel te twijfelen of ik nog wel ics + v1.3 erop ga zetten
Tja... als je een andere rom goed op wilt zetten zal je inderdaad hoe dan ook een factory reset en een full wipe moeten doen. Daarom wordt er ook zo ongeveer bij iedere instructie die je kan vinden altijd eerst vermeld dat je een back-up moet maken van alles wat je graag wilt behouden (smsjes, contacten, foto's, apps, notes, etc..)
Da's niet zo moeilijk hoor. In elk geval nog makkelijker dan flashen. Google is your friend.
En zoals je al hebt gemerkt, blijft alles wat op je sd-card staat gewoon in tact. Dus je kan ook je backups op je SD card plaatsen

Aangezien je nu toch al een keer terug bent gegaan naar factory settings (weliswaar per ongeluk) kan je net zo goed die nieuwe rom erop zetten, nietwaar!?

Geloof me. Je zal er geen spijt van hebben

Maar aan de andere kant, zo te lezen ben je al een week of 2 aan het twijfelen en ben je nog niet verder gekomen dan een per-ongeluk factory reset. Misschien her-overwegen of je je hier wel mee bezig moet houden? :+

whigga wijzigde deze reactie 19-04-2013 17:04 (10%)

quote:
brwthomas schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:32:
Heb mijn toestel willen resetten maar ik heb een probleem: de batterij is bijna plat dus heb ik na het induwen vd resettoetsen onmiddellijk aangesloten aan de oplader.
nu kreeg ik het klassieke resetscherm met het android tekentje. maar wanneer hij een paar minuten reset, valt hij uit nog voor hij klaar is. dan kan ik niets doen en pinken de 4 touchknoppen onderaan en het berichtenlichtje. en dit gaat al een aantal uur verder. wanneer hij reset heb ik niet de indruk dat hij zijn batterij oplaadt want het berichtenlichtje werkt niet. het uitvallen en opladen is continu met het resetten afwisselend, het lost elkaar continu af…

iemand tips wat ik kan doen?
Heb ik een tijd geleden ook gehad.

Oplossing: opsturen naar Solid Vision. Bij mij is het moederbord onder garantie vervangen. Sindsdien geen problemen meer.

Bij mijn telefoon (originele ROM, geupgrade naar Android 4) valt de internetverbinding (3G/2G) regelmatig weg, net als de telefoon van m'n broer (ook een 995). Hebben meer mensen hier last van, en is er een permanente oplossing beschikbaar?

Nu schakelen we de vliegtuigmodus steeds even in en weer uit, wat meestal werkt.
Reacties: 41
Reg. datum: 26-10-2008

Ik wil met mijn telefoon een wat langer filmpje maken (20 minuten), maar de standaard videocamera applicatie stopt er na 10 minuten mee. Weet iemand of het mogelijk is deze limiet weg te halen?
Van wat ik op google kan vinden zijn er niet echt goede alternatieven voor de standaard camera app.

Koffie
Brouwt bier

Zucht .. is mijn telefoon eindelijk terug van reparatie, doet de GPS het niet :(

Ik ben toch echt wel een beetje klaar mer Alcatel, blijkbaar kunnen ze simpelweg geen stabiele hard- en software maken (of iig niet de combinatie van beide).

Eerst was mijn telefoon gebricked door de officiële updater van Alcatel, later ging mijn camera stuk.
In beide gevallen is het mobo vervangen (de laatste keer zijn er zelfs 2 mobo's aan te pas gekomen omdat de eerste niet door de kwaliteitscontrole kwam :?)
en nu is hij dus terug en heb ik nog geen enkele keer een fix kunnen krijgen. Letterlijk nog nooit gelukt met dit 'nieuwe toestel'.

quote:
Koffie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:29:
Zucht .. is mijn telefoon eindelijk terug van reparatie, doet de GPS het niet :(

Ik ben toch echt wel een beetje klaar mer Alcatel, blijkbaar kunnen ze simpelweg geen stabiele hard- en software maken (of iig niet de combinatie van beide).

Eerst was mijn telefoon gebricked door de officiële updater van Alcatel, later ging mijn camera stuk.
In beide gevallen is het mobo vervangen (de laatste keer zijn er zelfs 2 mobo's aan te pas gekomen omdat de eerste niet door de kwaliteitscontrole kwam :?)
en nu is hij dus terug en heb ik nog geen enkele keer een fix kunnen krijgen. Letterlijk nog nooit gelukt met dit 'nieuwe toestel'.
Wellicht ten overvloede, maar heb je al gecheckt of bij "settings > location access > GPS source > "use internal GPS" " staat aangevinkt? Anders zal je idd nooit een fix krijgen.

En anders helpt het wellicht om "FasterFix" uit de play-store te installeren. Moet je wel een geroot toestel hebben.

Tja, voor het overige, lijkt erop dat je behoorlijk pecht hebt met jouw toestel. Ik heb geen van de problemen gehad die jij beschrijft. (Wel een nieuw mobo na een gebricked toestel dankzij de officiële Alcatel update)
Draai tegenwoordig al een tijdje CM10 (zie hier) en ben sindsdien zeer tevreden!

whigga wijzigde deze reactie 07-05-2013 15:26 (4%)

Reacties: 177
Reg. datum: 23-03-2008

quote:
DeadMetal schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 17:22:
Bij mijn telefoon (originele ROM, geupgrade naar Android 4) valt de internetverbinding (3G/2G) regelmatig weg, net als de telefoon van m'n broer (ook een 995). Hebben meer mensen hier last van, en is er een permanente oplossing beschikbaar?

Nu schakelen we de vliegtuigmodus steeds even in en weer uit, wat meestal werkt.
Heb daar zelf ook last van (ook sinds upgrade). Een permanente oplossing is volgens mij een custom rom pakken, maar daar heb ik mij nog niet aan gewaagd.

Canon 550D, 18-55mm, 55-250mm | Flickr

GoT allemachtig
Reacties: 690
Reg. datum: 14-07-2001

Helaas is mijn touchscreen gebroken... :( Ik heb een nieuwe besteld, maar ik krijg mijn telefoon maar niet helemaal uit elkaar.

Heeft iemand enig idee waar een handleiding te vinden is om bij je touchscreen te komen?

Koffie
Brouwt bier

quote:
whigga schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:24:
[...]

Wellicht ten overvloede, maar heb je al gecheckt of bij "settings > location access > GPS source > "use internal GPS" " staat aangevinkt? Anders zal je idd nooit een fix krijgen.
Staat uiteraard allemaal aan :)

Uiteindelijk heb ik vd week 1 maal een fix gekregen, door de app GPS Fix gewoon een kwartier te laten draaien.
Als voorbeeld 2 filmpjes. Eentje van mijn tablet en eentje van de telefoon. Beide dezelfde app en op hetzelfde moment op dezelfde locatie gemaakt.
Na het uploaden ben ik deze post gaan tikken. ik heb op de 995 nog altijd GEEN fix :(

Tablet:

995:

edit: Nog meer info: de telefoon heb ik al diverse malen mee geprobeerd een fix te krijgen. De table heeft een week met zo goed als lege batterij stilgelegen en ook nog een reboot gehad. De telefoon had dus veel sneller een fix moeten hebben.

EDIT : Zojuist SV gebeld. De dame was het niet helemaal met mij eens dat ik een Samsung Galaxy Tab met deze telefoon vergeleek, maar was het wel met mij eens dat dit niet is zoals het hoort.
Conclusie: opnieuw aanmelden en opsturen ;(
Voor de 3e keer dus mijn toestel kwijt. Ik ben er eigenlijk wel klaar mee.

Koffie wijzigde deze reactie 10-05-2013 16:20 (26%)

Reacties: 41
Reg. datum: 26-10-2008

Soms wordt mijn toestel terwijl ik hem in mijn broekzak heb zitten op eens ontzettend warm, en vaak gaat hij dan ook niet meer uit de key-lock. Is dit iets wat vaker voorkomt?

Pagina: 1 ... 11 12 13 14 laatste

© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies

Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True

Website van het jaar 2012