quote:
dieter12 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:20:
Het rooten is ondertussen gelukt, op de manier die eerder hier beschreven is: met root.zip
Ik zat ook te kijken naar ICS+ V1.3, maar ik twijfel nog een beetje. Wat zijn de voordelen ervan? Gebruikt hij minder werkgeheugen? Ik zag dat je dan kunt overklokken, zou 1,6 ghz dan stabiel zijn?
Kan iemand dit nog wat duidelijker (uitgebreider) uitleggen: (vooral de 2e stap, en wat betekent het 4e punt)
- copy the zip to sdcard
- boot cwm V6 (get it HERE)
- flash the .zip
- once rebooted remember that this rom is stripped down to the MAX
Zitter er nog risico's aan? En wat als het mis gaat?
Het zijn een hoop vragen, maar ik hoop dat iemand er antwoord op weet..
ICS+ V1.3 is -naar mijn mening- de allerbeste ROM op dit moment. Zeker de moeite waard om naar over te stappen, tenzij je natuurlijk de Alcatel launcher en all bloatware programmaatjes tof vindt. Daarmee beantwoord ik meteen je vraag; Het 4e punt houdt in dat deze ROM volledig is gestript van overbodige apps en andere zaken. Als je iets mist kan je het via de PLAY store weer installeren natuurlijk.
Wat betreft instructies
1. download de ROM en kopieer deze naar je SD card (dus niet in een mapje op je SD card zetten, maar gewoon rechtstreeks)
2. Installeer CWM via de link uit de instructies. Dit is de zogenaamde recovery omgeving op je telefoon van waaruit je je telefoon flasht. Vergelijk het maar soort van met de BIOS op je computer.
Je moet dit eerst installeren anders kan je de ROM niet installeren.
3. Via het recovery menu (CWM) kan je de zip die je op je SD card hebt gezet flashen. Dit houdt in dat ie de nieuwe software installeert. Let wel: dit neemt meestal zo'n 5 minuten in beslag. Daarna opnieuw opstarten en dit duurt ook veel langer dan normaal. Geen zorgen. dit is normaal. Als het opstarten langer dan 10 minuten duurt moet je je wel zorgen gaan maken
4. Wanneer je de nieuwe rom hebt geflashed zul je merken dat al je apps en settings zijn gewist. Zorg er dus vooraf voor dat je een backup hebt gemaakt van de gegevens die je wilt behouden (sms, contacten, etc.) Zijn genoeg apps in de play store te vinden waarmee je dit makkelijk kan doen (sms backup&restore, app-bak, titanium backup, contacten worden met gmail gesynct)
Last but not least. Volg de instructies zorgvuldig! Dan kan er weinig misgaan. Eerste keer is spannend, maar daarna zal je merken dat het eigenlijk redelijk eenvoudig is allemaal (ookal lijkt het nu misschien van niet). Mocht het toch migaan, dan kan je altijd via het Alcatel software update programma de boel weer naar fabriekssetting terugbrengen. En mocht dat niet lukken dan is er altijd nog de service van Solid vision (ben je alleen wel je toestel 2 weken kwijt)
Hier nog een filmpje: andere ROM, zelfde toestel, zelfde procedure
https://www.youtube.com/watch?v=P4vJo2kRj5Q
succes!
P.s. ik gebruik zelf momenteel met veel genoegen de meest recente CM 10. Draait als een tierelier en android 4.1(!). Er is inmiddels een nieuwere versie uit.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2155593