Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:25

Trouble

Everything is awesome

D3LTA schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:56:
Het lijkt nu toch echt realiteit te worden

van S4 Krait naar overclocked S3 (sensation)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1702409

ook de website van HTC Nederland is aangpast.

http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-one-s/#specs

Heb er 2 in bestelling staan bij coolblue,

en naar aanleiding van een mail van mij kant uit, kreeg ik een mail dat ze me niet konden vertellen welke CPU erin zal zitten omdat ze blijkbaar beide types in magezijn hebben........

Tenminste dat maak ik op uit de mail....
Ik weet niet of ik daar heel blij van word, aangezien ik het toestel al heb en niet van plan ben om 'm in te ruilen.

Edit: of begrijp ik het artikel op XDA nu volledig verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Trouble op 12-06-2012 20:33 ]

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Malarky schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:58:
[...]
Dan wordt de telefoon bij Dynafix door iemand nagekeken van HTC zelf. Als hij dan nog ongerepareerd terugkomt heb je recht op een nieuwe. Al heeft HTC de policy om normaal gesproken een gebruikt maar gerepareerd toestel de klant toe te sturen (ahh, ben dat woord kwijt).
Bedoel je "refurbished"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84479

S4 is 1.5 mhz en de S3 1.7 mhz.
Maakt men hier van minder meer? M.a.w. wordt het slechter maar wel sneller?
Als leek komt mij dit vreemd over maar lijkt mij geen goede zaak.
Is er een progje wat de snelheid van mijn processor kan weergeven?
Dan weet ik welke processor er nu in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als ik me niet vergis presteert s3 op 1,7GHz minder dan s4 op 1,5GHz.
Dus de getallen zijn misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is de S3 sneller dan de S4.
Wat is dan het voordeel van S4 t.o.v. de S3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Anoniem: 84479 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:27:
Dan is de S3 sneller dan de S4.
Wat is dan het voordeel van S4 t.o.v. de S3 ?
eeuuh, lees mijn post nog eens een keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M a r c o schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:44:
[...]

eeuuh, lees mijn post nog eens een keer..
Is een beetje verwarrend ;)
Ik begrijp uit jouw tekst dat de S3 wel sneller is maar desondanks minder presteert.
Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-06 12:32
De S3 heeft een hogere KLOKSNELHEID maar een oudere architectuur, hij presteert daarom benchmarkgewijs slechter dan de S4, mogelijk verbruikt ie ook meer stroom vanwege ouder productieprocede (niet 25nm zoals de S4 maar 45nm).

Op dezelfde manier kan een Pentium 4 3Ghz veel minder presteren dan een Core i5 op 2,4Ghz.
=====

Voor de duidelijkheid: de thread op XDA noemt nergens dat deze modellen naar Europa komen of daar gesignaleerd zijn. Het geciteerde Chinese Wikipedia artikel benoemt juist het verschil tussen een Aziatische en Europese versie van de One S. Ik zie ook geen Amerikaanse of Europese gebruikers daar die een S3 versie hebben gekregen.

HTC zelf zegt (http://www.theverge.com/2...-s3-processor-asia-europe) dat de S3 versie in Azie en in "selected European markets" uit komt. De S4 heeft als enige LTE ondersteuning en komt daarom niet in de VS uit, waar LTE al een beetje gemeengoed is. Japan en Korea horen blijkbaar niet bij die "Aziatische" markt!

Wat die "selected European markets" zijn wordt niet gespecificeerd, maar ik kan het wel bedenken. Als je kijkt hoe de meest ontwikkelde Aziatische landen zijn uitgezonderd van de S3 versie, dan kan je de S3-versie in Europa eerder verwachten in landen als Roemenie of Griekenland dan in Engeland, Duitsland of Nederland, waar consumenteneisen en 4G ontwikkeling op hoger niveau staan (net als in Korea en Japan).

Ook maakt HTC duidelijk dat ze proberen te voldoen aan de vraag naar de snelste, energiezuinige chips. Het zal dus wsl. tijdelijk zijn.

Dat HTC al zijn internationale websites aanpast is niet zo raar, die info komt waarschijnlijk uit 1 database, zodat ze niet 24 internationale sites moeten aanpassen als ze iets wijzigen. Als ze expliciet gaan noemen dat de Aziatische versie een andere, mindere processor heeft, prijzen ze zichzelf wel erg duidelijk uit de markt daar.

[ Voor 83% gewijzigd door davidov2008 op 12-06-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik het goed begrepen heb, blijft het tot nu gissen en is HTC mede debet aan de start van dit verhaal.
Het lijkt mij ook moeilijk te verkopen in landen zoals Nederland.
Tnx voor de duidelijkheid over de processor.
Voor mij hoeft het niet steeds sneller want speel geen spelletjes of valt psjansen daar ook onder? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:46
Ik heb de vraag voorgelegd bij HTC NL, want het zou me oneerlijk lijken als mensen ineens de S3-versie kopen van de One S. Dat is namelijk een veel minder krachtige processor.

De Snapdragon S4 is gebaseerd op Qualcomms eigen Krait-core, een nieuwe microarchitectuur die betere prestaties moet leveren dan Cortex A9 (gebruik in processors van onder meer de One X, Galaxy S III en iPhone 4S). De Snapdragon S3 gebruikt Qualcomms Scorpion-core, die juist een stukje minder is dan Cortex A9.

Daar komt inderdaad bij dat de S4 wordt gemaakt met 28nm-transistors, in plaats van 45nm. Daardoor wordt de behuizing minder warm als je hem intensief gebruikt en vermoedelijk is hij onder dezelfde omstandigheden ook zuiniger.

Laat je niet foppen door die iets hogere kloksnelheid: de S3 is in de praktijk maar half zo snel als de S4, dus de kleine overklok naar 1,7GHz helpt weinig tot niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:29
Raymond P schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:57:
[...]

De gijzelingen van ze heb ik persoonlijk ervaring mee (HTC Sensation), en leef echt met je mee.
Het is een kwalijke zaak dat HTC en andere grote bedrijven Dynagroup als partner nemen.
Het bedrijf is alles behalve professioneel.

Ik heb dus al geen vertrouwen in de kwaliteiten van Dynafix.
Mijn grote zorg is echter dat een 'fix' voor het home-button probleem een boardswap zal worden.
En dat dit geen S4 board zal betreffen lijkt me voor de hand liggen.
De mijne ligt dus voor de derde maal bij dynafix en ik vermoet dat ze daarbij een boardswap gaan doen.
Of ze zijn echt zo eigenwijs om gewoon weer de software af te stellen volges specificaties.
Als ze een boardswap gaan doen dan hoop ik voor ze dat ze er geen S3 inzetten want daar gaat natuurlijk een beetje tweaker niet mee accoord. Die is ongeveer de helft zo snel en daarbij komt dat ik een telefoon had met een S4 dus een telefoon wil met een S4. In elk geval ik hou jullie wel op de hoogte over de ontwikkelingen.
Hijis nu aangekomen in het reparatiecenter

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
GerGio schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 08:44:
[...]

De mijne ligt dus voor de derde maal bij dynafix en ik vermoet dat ze daarbij een boardswap gaan doen.
Of ze zijn echt zo eigenwijs om gewoon weer de software af te stellen volges specificaties.
Als ze een boardswap gaan doen dan hoop ik voor ze dat ze er geen S3 inzetten want daar gaat natuurlijk een beetje tweaker niet mee accoord. Die is ongeveer de helft zo snel en daarbij komt dat ik een telefoon had met een S4 dus een telefoon wil met een S4. In elk geval ik hou jullie wel op de hoogte over de ontwikkelingen.
Hijis nu aangekomen in het reparatiecenter
Als ze er een S3 in stoppen kan je dat controleren door 'm te benchmarken, en de scores te vergelijken met die van xda-devellopers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Paul-G schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 08:52:
[...]

Als ze er een S3 in stoppen kan je dat controleren door 'm te benchmarken, en de scores te vergelijken met die van xda-devellopers
Bedankt man daar ga ik even naar kijken als ik hem terugkrijg.

Ik ben ook benieuwt want arnoud wokke te weten komt over de S3 in de telefoons van HTC Nederland,

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248323

Anoniem: 84479 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:09:
Ik heb er inmiddels al weer een tijdje in gebruik en mee gespeeld. Het is een fijn toestel.
Echte problemen ben ik gelukkig (nog) niet tegen gekomen behalve een tekortkoming in de Agenda.
Hij kan b.v. geen geen herhalingen van 2 of 3 weken maken. Heb het met de hand te doen. Dat is anders wel op andere dan Android gerichte machines mogelijk. Zullen ze het vergeten zijn? :'(

De kast van mijn One S is puntgaaf maar heb inmiddels de Noreve Tradition Leather Case er omheen gedaan. Daar ben ik ook zeer tevreden over.

Na het lezen over de ontvang problemen ben ik eens wat beter gaan opletten en blijkt dat de Wifi in slaapstand soms uitschakeld wordt.. Wifi altijd aan is wel aangeschakeld.
Bij redelijk goed ontvangst bemerk ik verschil bij het vasthouden. Volle hand op de achterkant laat de telefoon signaal 2 streepjes oplopen en zelfs soms tot allen. Bij weinig signaal wordt horizontale / verticale stand belangrijk. Horizontaal kan dan zelfs het signaal weg vallen en verticaal rechtop stijgt het signaal met streepjes. Bij zwakke horizontale ontvangst wisselt het signaal continu en is dan onstabiel.

Bij sterk of goed signaal geen problemen maar bij zwak signaal gaat het mis. Daarbij is de stand van de telefoon belangrijk en de plaatsing van de hand.
Hoewel hier misschien iets met software is binnen te halen, lijkt het mij ook een hardware item.
Deze fluctuaties komen bij mij voor zonder dat ik hem vast hou. Op alle connecties. Ik ga dit weekend even het signaal vergelijken met mijn Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 23:09
Paul-G schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 08:52:
[...]

Model: Z520e = S4
Model: Z560e = S3

Hierbij een quote van mail van PDAshop.nl

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Hartelijk dank voor uw e-mail met ticketnummer: 1010853 

Helaas hebben wij geen mogelijkheden om het exacte type processor te bepalen. Dit omdat de voorraad gemixed is en er niet op verzoek geleverd kan worden.
Mijn excuses voor het ongemak. Uiteraard heeft u altijd een 14 dagen de tijd om een product kosteloos te retourneren aan ons.

Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Rian van den Bergh
Medewerker Klantenservice
arnoudwokke schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 07:53:
Ik heb de vraag voorgelegd bij HTC NL, want het zou me oneerlijk lijken als mensen ineens de S3-versie kopen van de One S. Dat is namelijk een veel minder krachtige processor.

De Snapdragon S4 is gebaseerd op Qualcomms eigen Krait-core, een nieuwe microarchitectuur die betere prestaties moet leveren dan Cortex A9 (gebruik in processors van onder meer de One X, Galaxy S III en iPhone 4S). De Snapdragon S3 gebruikt Qualcomms Scorpion-core, die juist een stukje minder is dan Cortex A9.

Daar komt inderdaad bij dat de S4 wordt gemaakt met 28nm-transistors, in plaats van 45nm. Daardoor wordt de behuizing minder warm als je hem intensief gebruikt en vermoedelijk is hij onder dezelfde omstandigheden ook zuiniger.

Laat je niet foppen door die iets hogere kloksnelheid: de S3 is in de praktijk maar half zo snel als de S4, dus de kleine overklok naar 1,7GHz helpt weinig tot niets...
Ben echt benieuwd wat HTC NL je te vertellen heeft.

[ Voor 35% gewijzigd door D3LTA op 13-06-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-07 11:44
Het zou toch te gek voor woorden zijn als ze ineens een andere CPU gaan gebruiken? Dat ging met de Desire ineens ook dat ze van Amoled naar een gewoon LCD scherm overstapten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Helaas hebben wij geen mogelijkheden om het exacte type processor te bepalen. Dit omdat de voorraad gemixed is en er niet op verzoek geleverd kan worden.
Staat hier nu echt dat er nu al een mix van S3 en S4 is in Nederland, of zou dit een klantenservicemedewerker zijn die zich indekt in algemene termen om geen fouten te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie onderstaand artikel, lijkt erop (met de nadruk op 'lijkt' :) ) dat je aan de specs op de doos kan zien welke processor je mee krijgt:
HTC will, however, be marking out which sort of processing hardware's inside the two models -- if it's got a dual-core 1.7GHz processor, you've got the Snapdragon S3, if it's 1.5GHz then you have the newer S4.
http://www.engadget.com/2...s-sold-in-select-markets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-04 09:27
arnoudwokke schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:45:
[...]

Staat hier nu echt dat er nu al een mix van S3 en S4 is in Nederland, of zou dit een klantenservicemedewerker zijn die zich indekt in algemene termen om geen fouten te maken?
Waarschijnlijk dat laatste, meestal zijn die "service"-medewerkers niet zo toeschietelijk in het schenken van informatie waar ze zelf niet alles van weten of om dingen op persoonlijke titel te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
arnoudwokke schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:45:
[...]

Vertel jij het mij maar, ze claimen "de meeste kennis" op hun website, dus daarom ben ik benieuwd wat HTC Nederland jou weet te vertellen.

Op de website van HTC staat wel het volgende he

Let op: De specificaties kunnen zonder voorafgaand bericht worden gewijzigd.

mijn 2 HTC ONE S zijn onderweg met de chauffeur dus ik zal jullie straks vertellen wat ik heb ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Raymond P schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:57:
[...]

De gijzelingen van ze heb ik persoonlijk ervaring mee (HTC Sensation), en leef echt met je mee.
Het is een kwalijke zaak dat HTC en andere grote bedrijven Dynagroup als partner nemen.
Het bedrijf is alles behalve professioneel.

Ik heb dus al geen vertrouwen in de kwaliteiten van Dynafix.
Mijn grote zorg is echter dat een 'fix' voor het home-button probleem een boardswap zal worden.
En dat dit geen S4 board zal betreffen lijkt me voor de hand liggen.
Ik heb opnieuw contact gehad met HTC en Dynafix en ik geloof dat er weinig kans meer is dat het toestel gerepareerd zonder kosten terug gaat komen. Gelukkig heb ik uitstel gekregen van de termijn dat ik mag reageren op de prijsopgave tot 27 juli, dus ik heb nog even de tijd :X
Ik heb overigens ook gevraagd aan Dynafix of ze dan enkel het probleem op kunnen lossen met de hometoets, maar waarschijnlijk krijg ik ook hier weer het antwoord dat men geen "halve" reparaties doet. Ik weiger gewoon die 36 euro te betalen terwijl ik garantie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37254

Tsja, ook al levert HTC eigenlijk alleen S4's in Nederland, heel veel webshops (PDAshop.nl ook?) importeren zelf toestellen, dus wie weet komt hier de mix vandaan. In dat geval kan HTC er niet zoveel aan doen en weet er misschien zelfs niet vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:25
J0YR1D3R schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:27:
[...]

Ik heb opnieuw contact gehad met HTC en Dynafix en ik geloof dat er weinig kans meer is dat het toestel gerepareerd zonder kosten terug gaat komen. Gelukkig heb ik uitstel gekregen van de termijn dat ik mag reageren op de prijsopgave tot 27 juli, dus ik heb nog even de tijd :X
Ik heb overigens ook gevraagd aan Dynafix of ze dan enkel het probleem op kunnen lossen met de hometoets, maar waarschijnlijk krijg ik ook hier weer het antwoord dat men geen "halve" reparaties doet. Ik weiger gewoon die 36 euro te betalen terwijl ik garantie heb.
Sjonge...
Dynafix verplicht zichzelf dus tot het repareren van cosmetische schade? Wat een lachertje weer.

Aangezien je toch al moet betalen zou ik ze laten werken voor hun geld.
De komende 30 dagen elke dag gewoon even bellen en blijven vragen.
Dat hoeft overigens niet belachelijk duur te zijn, je kan Dynafix gewoon bereiken op 045-5245778.

Lastige bedrijven vragen om lastige klanten.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Raymond P schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:09:
[...]

Sjonge...
Dynafix verplicht zichzelf dus tot het repareren van cosmetische schade? Wat een lachertje weer.

Dat hoeft overigens niet belachelijk duur te zijn, je kan Dynafix gewoon bereiken op 045-5245778.

Ja, min of meer wel. Toen ik de persoon aan de telefoon vroeg wat er met het homescreen probleem kon gebeuren zei hij dat ze alleen alles gaan fixen en niet alleen de software, zelfs als ik het probleem met de chipping accepteer. Ik overweeg eigenlijk om wel daarop te gaan sturen, maar aangezien ik nog wel even tijd heb om tot een acceptabele oplossing te komen blijf ik voorlopig op complete vervanging/reparatie sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Weer meer info

Antwoord van pdashop.nl
Excuus voor de late reactie, de vraag bleek moeilijker dan verwacht.
De toestellen die wij leveren zijn de Z520e.

Met vriendelijke groet,

Sven Piket
Commercieel Medewerker B2B
Beste Nick,

De Z560e zullen wij ook gaan voeren echter hebben wij geen exacte leverdatum hiervoor.
Zodra deze beschikbaar zal zijn wordt het op de website (http://www.pdashop.nl) bekend gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Sven Piket
Commercieel Medewerker B2B
Conclusie lijkt alsvolgt:

Bij pdashop/coolblue kun je nog rustig een HTC One S bestellen met een S4 Krait processor.

wanneer dit een S3 zal worden, komt er mee info van op de website. (bekijk wel voor de zekerheid de specs pagina voor je hem werkelijk besteld, mochten ze het stilletjes daar aanpassen.)

wat hieruit ook duidelijk wordt is, dat het zeker is dat de HTC One S met S3 processor in nederland verkocht gaat worden...

hier wordt niemand blij van. :( . wat gebeurd er wanneer je HTC One S S4 binnen 2 jaar voor RMA moet of defect is.....

Krijg je dan netjes een S4 Krait terug.... of krijg je een half zo snelle S3 terug........ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Inmiddels ook een nieuwtje van gemaakt, met reactie HTC: nieuws: HTC: Nederlandse One S krijgt 'waarschijnlijk' mindere processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Dat is heel mooi, wel even type nummers wijzigen die kloppen namelijk niet :)

HTC One S met S4 = Z520e
HTC One S met S3 = Z560e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:30

tozzke

aka tozzert

Ik heb het topic doorgenomen maar zie niemand met hetzelfde probleem als ik.

Ik heb nu al 3 keer gehad dat mijn telefoon hangt op het lockscreen. Ik haal hem uit mijn zak, zet hem aan/maak hem wakker en ik zie het (standaard) lockscreen maar dan met een tijd die niet klopt (tijd wanneer hij vastgelopen is neem ik aan). Daarnaast reageert hij niet meer op aanraking, zowel het scherm als de knoppen onder het scherm. Enige remedie is de aan/uitknop lang ingedrukt houden zodat hij reboot.

Toen het net weer voorgevallen was, had ik dat toestel gebeld en die ging gewoon over, maar hij reageerde niet. Pas toen ik hem rebootte kreeg ik te horen dat deze mobiele telefoon niet bereikbaar was.

Zijn er meer mensen met dit probleem en iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-07 11:34
D3LTA schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:34:
[...]

Dat is heel mooi, wel even type nummers wijzigen die kloppen namelijk niet :)

HTC One S met S4 = Z520e
HTC One S met S3 = Z560e
Erg jammer dat ze er een S3 in gooien.
Nu weet ik eigenlijk wel zeker dat ik er een S4 in heb, maar ik vroeg mij af waar ik kan vinden in mijn toestel dat ik een S4 erin heb zitten, kan ik bijv. ergens vinden dat het een Z520e is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-07 19:17
Je kunt simpelweg met bijvoorbeeld System Tuner kijken wat de frequentie van je processor is. Als dat 1,51 gHz is, is het een S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-07 11:34
Kastermaster schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:42:
Je kunt simpelweg met bijvoorbeeld System Tuner kijken wat de frequentie van je processor is. Als dat 1,51 gHz is, is het een S4.
Dat is inderdaad erg simpel :). Gewoon een S4 zoals verwacht. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06 17:56
bilgy_no1 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:59:
Ik heb een Bluetooth probleem met mijn One S (grijs): hij maakt niet automatisch contact met mijn carkit (Parrot CK3100). Ik heb hem wel netjes gekoppeld, maar wanneer ik instap in mijn auto wordt de verbinding niet automatisch gemaakt. Voorheen, met mijn Desire Z (en Nokia E71 daarvoor), werkte dit wel normaal. Ik moet nu verschillende keren 'pushen' om de verbinding tot stand te brengen. Daarna werkt wel alles (bellen via telefoonboek in de carkit, gebeld worden, radio mute).

Ik heb dit ook vermeld in mijn review hier op T.net: productreview: HTC One S Grijs review door bilgy_no1

Vandaag gebeld met HTC en even het toestel doorlopen. Wat blijkt: er staat twee keer een 'Delen via Bluetooth' app in mijn geïnstalleerde apps. Nu weet ik niet of dit de oorzaak is van mijn probleem, maar vreemd is het wel. De ene heeft versienummer 1.0.2213193022.338157.311809. Hier stond 12kB aan data in (ik denk van de gekoppelde apparaten: mijn oude Desire Z om de gegevens om te zetten en de Carkit). De tweede heeft versienummer 4.0.3-eng..20120319.162102. Hier stond nul B als gecachte data bij.

Kunnen mensen met een One S controleren of zij ook twee 'Delen via Bluetooth' apps in je lijst hebben staan (check via Instellingen, apps, Alle applicaties) en wat het serienummer is van je 'Delen via Bluetooth' app is (of zijn)?

Mocht dit niet de oorzaak zijn, heeft iemand een idee wat het wel zou kunnen zijn??? Alvast dank!
Heb je dit nog kunnen oplossen, ik heb exact hetzelfde probleem. Mijn ck3100 heeft nog het zilver kleurige display, en heb vd week de laatste firmware er in gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 13:24
Ben hard toe aan een vervanger voor mijn Desire.
I.v.m. het formaat gaat mijn voorkeur uit naar de One S. Echter nu ik deze berichten lees is de kwaliteit van het toestel gewoon zeer slecht. Of wordt er alleen maar geschreven als er iets aan het toestel mankeert?
Zijn er mensen die dit toestel gebruiken en wel uitermate tevreden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-07 19:17
Dark-knight schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 20:02:
I.v.m. het formaat gaat mijn voorkeur uit naar de One S. Echter nu ik deze berichten lees is de kwaliteit van het toestel gewoon zeer slecht. Of wordt er alleen maar geschreven als er iets aan het toestel mankeert?
Ik ben buitengewoon tevreden met het toestel. Ik heb hem vergeleken met de One X en vind deze fijner, mooier en qua snelheid merk je geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 22:04
Ik heb na 8 dagen nog geen klachten met de grijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:25

Trouble

Everything is awesome

Ik heb ook nog geen klachten :)

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Hij is absoluut veel beter, mooier fijner enz. dan de desire ook het scherm (ook al is het scherm van de one-x mooier) Ik dacht eerst dat ik de one-s te groot zou vinden, maar "in je broek" :) voel je hem minder dan een desire omdat ie dunner is. De Desire heeft ook z'n minpuntjes, zeker in het begin. Het enige minpuntje van de one-s vind ik dat ik wifi en 3g niet heel betrouwbaar vind, maar waar het precies aan ligt kan ik je niet zeggen. Ik ga er vanuit dat dat opgelost gaat worden met firmware update, er komt dan een nieuwe z.g radio in.

Chipping heb ik bij mijn nieuwe geen last van, en betreft processor. vergelijk het met de desire en amoled en slcd scherm. meer dan 80% heeft een SLCD scherm en er zijn geen klachten, terwijl in het begin iedereen schande sprak en uit z'n tent ging. Misschien is de S3 in bepaalde gevallen gewoon beter, en in sommige gevallen minder.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Ik denk dat de meeste mensen geen klachten hebben over het toestel ik denk alleen dat er hier een aantal mensen zijn die dat wel klachten hebben over hun toestel en hun ervaring delen om dat op te lossen. op deze wijze helpen ze anderen en worden ze geholpen.

Persoonlijk heb ik last van het een probleem dat is alleen nog niet opgelost. Los van dat probleem is het echt een top toestel waar echt tevreden mee ben als vervanger van mijn Legend
Pinin schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 20:40:
[...]
Chipping heb ik bij mijn nieuwe geen last van, en betreft processor. vergelijk het met de desire en amoled en slcd scherm. meer dan 80% heeft een SLCD scherm en er zijn geen klachten, terwijl in het begin iedereen schande sprak en uit z'n tent ging. Misschien is de S3 in bepaalde gevallen gewoon beter, en in sommige gevallen minder.
Ik heb ook geen last van chipping dus daar zou ik me niet druk om maken. Wat betreft de processor: De S4 processor is op alle vlakken beter en efficiënter dan de S3. Dus het is absoluut zo dat je beter een One S kunt hebben met een S4 dan met een S3.

[ Voor 29% gewijzigd door GerGio op 13-06-2012 20:45 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
  • Laatst online: 18-06 20:02
Ben zelf ook zeer tevreden. Heb tot nu toe enkele keren last gehad van home-button probleem, maar geen dagelijkse ervaring., Zie het dus nog niet als een probleem!

Als je twijfelt, ga een keer in de winkel kijken, maar zorg er wel voor dat je er een te pakken hebt met een S4 processor, al denk ik dat er in nederland nog geen toestellen met een s3 aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30
Als je 100 telefoons koopt waarvan 95 perfect werken maar 5 wat mankementen hebben, waar ga je dan dingen over vragen? ;)
In elk telefoontopic zie je allemaal mensen klagen, komt gewoon omdat mensen waarbij het gewoon goed werkt dat niet melden (en gelukkig ook, anders was er nogal wat post-verspilling ;) ).

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvl
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-01 09:33

wvl

Ik heb zeer veel last van dat homescreen probleem... Ik kan mijn mobiel internet niet activeren of ik kan niks meer met mijn gsm aanvangen.
Ik heb dit gemaild naar htc en dit is hun antwoord:

---------------------------------------------
Het spijt me te horen dat u momenteel problemen ondervindt met het wisselen tussen home screens op uw toestel.

Ik wil graag uitsluiten dat dit een softwarematige fout is. Daarom verzoek ik u vriendelijk de telefoon te resetten naar de fabrieksinstellingen wat de software opnieuw zal installeren.
------------------------------------------------

Ik heb weinig geloof dat dit zal werken, ik heb gelezen dat er mensen zijn dat dit reeds hebben geprobeerd zonder resultaat.
Iemand ervaring of tips wat ik nu moet doen? Ik heb geen zin om heel mijn telefoon te resetten voor niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Wie weet, is het wel een probleem van een app (of een combinatie van meerder apps?). Ondervinden mensen ook het probleem out of the box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
woutvanloo schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:31:
Ik heb zeer veel last van dat homescreen probleem... Ik kan mijn mobiel internet niet activeren of ik kan niks meer met mijn gsm aanvangen.
Ik heb dit gemaild naar htc en dit is hun antwoord:

---------------------------------------------
Het spijt me te horen dat u momenteel problemen ondervindt met het wisselen tussen home screens op uw toestel.

Ik wil graag uitsluiten dat dit een softwarematige fout is. Daarom verzoek ik u vriendelijk de telefoon te resetten naar de fabrieksinstellingen wat de software opnieuw zal installeren.
------------------------------------------------

Ik heb weinig geloof dat dit zal werken, ik heb gelezen dat er mensen zijn dat dit reeds hebben geprobeerd zonder resultaat.
Iemand ervaring of tips wat ik nu moet doen? Ik heb geen zin om heel mijn telefoon te resetten voor niks...
Resetten helpt in elk geval niks dat kan ik al bevestigen dat heeft totaal geen zin. Net als de nieuwste software erop zetten heeft ook geen zin. Opsturen om software af te laten stellen naar specifiacties heeft ook geen zin.

De enige mogelijk tijdelijke fix die ik weet is je GSM netwerk uitzetten maar of dat nu een oplossing is waar je vrolijk van wordt weet ik ook niet.

Ik heb namelijk hetzelfde probleem en de mijne is al twee keer weg geweest. Daarbij hebben ze steeds de software afgesteld volgens specificaties dat hielp dus niet dus nu heb ik gezegt dat ik dat niet meer wil maar een degelijke oplossing. Met een beetje geluk kom ik vandaar erachter wat ze hebben gedaan.
thejoker80 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 07:51:
Wie weet, is het wel een probleem van een app (of een combinatie van meerder apps?). Ondervinden mensen ook het probleem out of the box?
Het home button problem doet zich voor bij een waneer er weinig 3 g bereik en gsm berijk is. Het lijkt wel of hij bij het wisselen snel van de netwerken de antenne overbelast en dat daardoor de home button getriggert wordt.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 21:09
nou kreeg gister de mail van htc dat ik mijn toestel zou mogen opsturen om te laten inspecteren door Dynafix ivm de schade. Aangegeven dat ik daar vanaf zie omdat ik één geen vertrouwen in Dynafix heb, twee de S3 geleverd kan gaan worden als hij wordt omgewisseld en drie dat ze het op gebruikers/val schade gaan gooien en ik alsnog 40 euro onderzoekskosten mag gaan betalen.

doe er wel een knap hoesje om heen en hopen dat hij het twee jaar gaat uithouden.

[ Voor 10% gewijzigd door TWFpa2Vs op 14-06-2012 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
Ik heb gisteren een mailtje gestuurd aan Belsimpel over welke types One S ze leveren en dit was hun antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail aan belsimpel.nl

Het is zo dat het voor de meeste consumenten geen probleem is welke variant er opgestuurd wordt.
Daarnaast worden er bij verschillende leveranciers ingekocht, het is dus voor ons onmogelijk om te weten welke versie u zult ontvangen.

Ik ga er vanuit u doormiddel van deze mail volledig te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan wil ik u adviseren te reageren op deze mail. Natuurlijk kunt u dit ook telefonisch doen via 050-318 85 40.

Met Vriendelijke Groeten,

Hensen Vegter

Mobiel Werkt BV - Belsimpel - Metjelaptoponline
Ik heb daar dus wel problemen mee :Y) Ik hoef absoluut GEEN S3 chip in mijn One S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
Het staat in het artikel op tweakers dat het "waarschijnlijk" ingevoerd gaat worden in Nederland.
Nou had ik toevallig gister de grijze variant van de One S besteld. Dan zou je denken dat ik dan nog gewoon de S4 krijg toch? Want echt een datum waarop ze de toestellen in Nederland gaan vervangen is er niet.

Ik heb Studentmobiel gemaild om te vragen wanneer er de oudere processor in komt, ik de mobiel kan inruilen voor een andere telefoon (zou de one X dan worden).

*Als ik een mail terug heb zal ik die hier posten*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Op de doos staat ook het type, ze kunnen dat vrij makkelijk zien

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de One S ook als vervanger van de Desire aangeschaft. Mijn ervaringen:
- Geen probleem met chipping (ik heb de zwarte - dat is degene die dat probleem zou hebben)
- Geen homebutton probleem.
- Slechte, fluctuerende ontvangst

Dat laatste vind ik echt vervelend. Ik ga dit weekend wat testen doen om de ontvangst van de Desire met de One S te vergelijken. Ik weet bijna zeker dat dit stukken beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Anoniem: 248323 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:47:
[...]

- Geen probleem met chipping (ik heb de zwarte - dat is degene die dat probleem zou hebben)

Dat laatste vind ik echt vervelend. Ik ga dit weekend wat testen doen om de ontvangst van de Desire met de One S te vergelijken. Ik weet bijna zeker dat dit stukken beter was.
Er komt een nieuwe versie software uit die dat laatste probleem zou moeten verhelpen. staat een paar pagina's terug :P

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
MLPN schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:34:
[...]

Erg jammer dat ze er een S3 in gooien.
Nu weet ik eigenlijk wel zeker dat ik er een S4 in heb, maar ik vroeg mij af waar ik kan vinden in mijn toestel dat ik een S4 erin heb zitten, kan ik bijv. ergens vinden dat het een Z520e is?
Ja staat achterop je doosje van de HTC One S, eerste regel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Paul-G schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:44:
Ik heb gisteren een mailtje gestuurd aan Belsimpel over welke types One S ze leveren en dit was hun antwoord:

[...]

Ik heb daar dus wel problemen mee :Y) Ik hoef absoluut GEEN S3 chip in mijn One S...
Je kan er bijna 99% zeker vanuit gaan dat waneer je nu nog een HTC one s gaat bestellen of in bestelling hebt staan en het geen import product is, je gewoon een Z520e krijgt.

Maar voor hoelang nog weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
D3LTA schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:16:
[...]

Je kan er bijna 99% zeker vanuit gaan dat waneer je nu nog een HTC one s gaat bestellen of in bestelling hebt staan en het geen import product is, je gewoon een Z520e krijgt.

Mag het wel hopen ja... Ze lagen bij studentmobiel nog op voorraad dus ik denk dat ik dan wel gewoon de goeie krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
D3LTA schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:16:
[...]

Zou idd. mooi zijn kan hem vandaag bestellen als het goed is... (dwz. als ik geslaagd ben :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-07 18:20
Herkend iemand dit probleem met EXCHANGE ACTIVESYNC?

Activesync synchroniseert niet automatisch op de achtergrond ongeacht de instelling hiervan.

Updatefrequentie lijkt te staan op Handmatig.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/79354969/2012-06-14%2012.24.05.png

Maar als je doorklikt zie je dat hij om de 10 minuten moet synchroniseren.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/79354969/2012-06-14%2012.24.14.png

En het maakt niet uit hoe ik deze frequentie aanpas op het eerste scherm blijft handmatig staan.
Ik vermoed een softwarebug die ik heb gemeld bij HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-07 18:20
Iets te snel.
Oplossing zelf al gevonden:

Automatische Synchronisatie stond op OFF
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/79354969/2012-06-14%2012.49.55.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Anoniem: 248323 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:47:
[...]

GerGio schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:50:
[...]

Er komt een nieuwe versie software uit die dat laatste probleem zou moeten verhelpen. staat een paar pagina's terug :P
Dit hebben wel meer smartphones als kinderziekte (wat ik zo lees bij verschillende modellen afgelopen half jaar). Mijn Nexus One had ook niet overal geweldige ontvangst in de beginfase, instabiele 3g ontvangst, uitvallende wifi vanwege energiebespaar modi die niet goed werkten etc.

Updates met nieuwe radio's (firmware voor de antenne als ik het wel heb) en custom ROMs hebben het in 2 jaar tijd alleen maar beter gemaakt.

Aan de (kwaliteit van) de module zelf ligt het meestal niet, dezelfde antennemodules worden vaak in heel veel toestellen gebruikt. Natuurlijk is er bij een alu unibody het gevaar van Faraday fenomenen maar hier wordt bij toestel design goed op gelet (htc lost dit meestal op door toch stukjes plastic te gebruiken in de behuizing).

Daarnaast wordt gelukkig de 3g dekking steeds beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-06 21:58
Sinds een aantal dagen erg blij met mn nieuwe HTC One S! Ik ben overgestapt van Symbian naar Android. Op mijn Nokia had ik al mijn Google contacten + agenda al gesynct met mn telefoon, dus deze contacten + Facebook fotos had mn HTC dus ook meteen in de contactlijst staan.

Hoe kun je nu het beste omgaan met contacten onder Android / Google. Deze gewoon onder Google contacten laten staan of deze ook kopiëren naar het telefoongeheugen? Verder zie ik bij bijvoorbeeld What's app niet de Facebook foto's die je in de contactlijst wel ziet. Hoe krijg ik de foto's van verschillende apps gesynct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:25
Als je het syncen fijn vond dan zou ik je contacten gewoon lekker bij Google laten staan. De contacten staan nu al op je telefoon.
Eventueel kan je eens in de zoveel tijd een backup van je contacten (en andere Google data) maken via Takeout: https://www.google.com/takeout

Wat betreft de foto's syncen: ik geloof niet dat dat helemaal gaat, maar dat kan ik mis hebben.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Raymond P schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:09:
[...]

Ik heb inmiddels intensief contact met Hennie (HTC) en er wordt echt op allerlei manieren gezocht naar excuses om maar geen garantie te hoeven geven.
In dit geval is de schade op plekken die heel goed door de gebruiker kunnen worden veroorzaakt
en
Wat betreft de USB ingang is het juist mogelijk dat bij het aansluiten van de kabel, deze schade optreedt. Dat valt dus onder gebruikersschade.
8)7 Dat gaat toch nergens over. Ik heb de lader denk een keer of 10-15 gebruikt (zoveel dagen heb ik het toestel gehad) en heb de originele lader gebruikt. Daarnaast zijn er in dit topic en op internet echt legio dezelfde soort "schades" te vinden waarbij HTC zelf heeft toegegeven dat er problemen zijn (zie ook reviews: HTC One S: als de gesmeerde bliksem).

Balletje blijft voorlopig nog wel even rollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Laat ze anders bewijs leveren dat het gebruikersschade is, en dus niet een mening van een reparatiecentrum overnemen... Kijken wat ze daar op te zeggen hebben. Eerste half jaar moeten zij aantonen bewijzen dat het gebruikersschade is...

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 13:24
.Na toch ook de positieve reacties te hebben gelezen, zojuist een One S Grey besteld. Nu maar hopen op S4 processor oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvl
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-01 09:33

wvl

GerGio schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 08:22:
[...]

Resetten helpt in elk geval niks dat kan ik al bevestigen dat heeft totaal geen zin. Net als de nieuwste software erop zetten heeft ook geen zin. Opsturen om software af te laten stellen naar specifiacties heeft ook geen zin.

De enige mogelijk tijdelijke fix die ik weet is je GSM netwerk uitzetten maar of dat nu een oplossing is waar je vrolijk van wordt weet ik ook niet.

Ik heb namelijk hetzelfde probleem en de mijne is al twee keer weg geweest. Daarbij hebben ze steeds de software afgesteld volgens specificaties dat hielp dus niet dus nu heb ik gezegt dat ik dat niet meer wil maar een degelijke oplossing. Met een beetje geluk kom ik vandaar erachter wat ze hebben gedaan.

[...]

Het home button problem doet zich voor bij een waneer er weinig 3 g bereik en gsm berijk is. Het lijkt wel of hij bij het wisselen snel van de netwerken de antenne overbelast en dat daardoor de home button getriggert wordt.
Ik heb vandaag gereageerd op de mail dat ik gekregen heb. Met daarin een link naar dit forum en de vermelding dat dit waarschijnlijk een hardware probleem is waarbij de antenne de homebutton triggert.
Ik ben alvast benieuwd naar hun reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
MaPzel schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:16:
Sinds een aantal dagen erg blij met mn nieuwe HTC One S! Ik ben overgestapt van Symbian naar Android. Op mijn Nokia had ik al mijn Google contacten + agenda al gesynct met mn telefoon, dus deze contacten + Facebook fotos had mn HTC dus ook meteen in de contactlijst staan.

Hoe kun je nu het beste omgaan met contacten onder Android / Google. Deze gewoon onder Google contacten laten staan of deze ook kopiëren naar het telefoongeheugen? Verder zie ik bij bijvoorbeeld What's app niet de Facebook foto's die je in de contactlijst wel ziet. Hoe krijg ik de foto's van verschillende apps gesynct?
Foto van contacten syncen is inderdaad beetje apart, foto's die je zelf hebt geplaatst in Google Contacts of via Google+ worden automatisch overgenomen in alle apps en platformen. Facebook contact pics worden wel op je telefoon weergegeven maar niet standaard gesynced naar je Google Contacts (en daardoor niet weergegeven in oa Gmail en bijv Whatsapp) maar hier is natuurlijk een app voor ;)

Ook kan je contacts "samenvoegen/mergen" zodat je niet dubbel facebook + gmail/google contact hebt enzo. Kan het wel allemaal gaan uitschrijven maar de ontwikkelingen op dit gebied gaan zo snel dat je voor de beste methode beter zelf even kan googlen, bijv. "sync facebook pictures with google contacts android", "merge facebook contacts google android" etc.
ElPaco schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:01:
Laat ze anders bewijs leveren dat het gebruikersschade is, en dus niet een mening van een reparatiecentrum overnemen... Kijken wat ze daar op te zeggen hebben. Eerste half jaar moeten zij aantonen bewijzen dat het gebruikersschade is...
Precies! Ook hier wordt wel mee gesjoemeld (waterschade indicatoren e.d.), maar je staat hier gewoon in je recht. Bovendien, als duidelijk is dat het probleem al bij de aanschaf van het product aanwezig was (bijv. productiefout) dan is de garantietermijn nog veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 13:01
Ik heb regelmatig dat mijn data verbinding weg valt. Soms verschillende keren per dag soms enkele dagen niet, Gemiddeld denk ik ongeveer om de dag. Ik heb het idee dat het wel telkens gebeurt wanneer ik gebruik maak van een data verbinding op de voorgrond. Bv. Tweakers app, internet, etc..

Bij gebruik van 3g of gprs staat de verbinding wel als actief maar er is geen data communicatie mogelijk (de pijltjes up- en download blijven grijs). Dit gebeurt echter net zo goed via Wifi. Omschakelen naar een andere data bron (wifi naar 3g of andersom) geeft geen verschil. Zowel wifi als 3g werkt op een ander toestel dan wel gewoon. Het is ook niet locatie gerelateerd.

Wanneer ik via de app "Network Info II" de gegevens van mijn verbinding bekijk is er niet meteen iets vreemds te zien, maar zodra ik de app een "exteral IP" en "Ext. Hostname" laat zoeken krijg ik de hier ipv de gevraagde data de melding error te staan.

Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd de verbinding te herstellen maar dit lukt echter alleen door een herstart te doen.

Herkennen andere dit probleem of weet iemand een mogelijke oplossing. Graag niet de gebruikelijke HTC helpdesk oplossing: Factory reset ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
WhiteAss schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 00:14:
Ik heb regelmatig dat mijn data verbinding weg valt. Soms verschillende keren per dag soms enkele dagen niet, Gemiddeld denk ik ongeveer om de dag. Ik heb het idee dat het wel telkens gebeurt wanneer ik gebruik maak van een data verbinding op de voorgrond. Bv. Tweakers app, internet, etc..

Bij gebruik van 3g of gprs staat de verbinding wel als actief maar er is geen data communicatie mogelijk (de pijltjes up- en download blijven grijs). Dit gebeurt echter net zo goed via Wifi. Omschakelen naar een andere data bron (wifi naar 3g of andersom) geeft geen verschil. Zowel wifi als 3g werkt op een ander toestel dan wel gewoon. Het is ook niet locatie gerelateerd.

Wanneer ik via de app "Network Info II" de gegevens van mijn verbinding bekijk is er niet meteen iets vreemds te zien, maar zodra ik de app een "exteral IP" en "Ext. Hostname" laat zoeken krijg ik de hier ipv de gevraagde data de melding error te staan.

Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd de verbinding te herstellen maar dit lukt echter alleen door een herstart te doen.

Herkennen andere dit probleem of weet iemand een mogelijke oplossing. Graag niet de gebruikelijke HTC helpdesk oplossing: Factory reset ;)
Jou zou een kunnen proberen of de volgende oplossing effect heeft voor je.

1. typ in de dailer het volgende: *#*#4636#*#*
2. Ga naar "Telefooninfo" en scroll naar onder.
3. Bij "Voorkeursnetwerk" staat nu "WCDMA Perferred" verander dit naar "GSM Auto"
4. Terug naar hoofdscherm

Mocht je bv naar USA gaan, dien je dit wel weer te veranderen ;)

Laat even weten of het je helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
davidov2008 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 23:11:
[...]

Foto van contacten syncen is inderdaad beetje apart, foto's die je zelf hebt geplaatst in Google Contacts of via Google+ worden automatisch overgenomen in alle apps en platformen. Facebook contact pics worden wel op je telefoon weergegeven maar niet standaard gesynced naar je Google Contacts (en daardoor niet weergegeven in oa Gmail en bijv Whatsapp) maar hier is natuurlijk een app voor ;)

Ook kan je contacts "samenvoegen/mergen" zodat je niet dubbel facebook + gmail/google contact hebt enzo. Kan het wel allemaal gaan uitschrijven maar de ontwikkelingen op dit gebied gaan zo snel dat je voor de beste methode beter zelf even kan googlen, bijv. "sync facebook pictures with google contacts android", "merge facebook contacts google android" etc.
Het mergen heb ik inderdaad gevonden; dit is standaard functionaliteit in het contacten menu. Iemand een suggestie voor een app welke Facebook foto's synct met je Google contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 13:01
D3LTA schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:57:
[...]

Jou zou een kunnen proberen of de volgende oplossing effect heeft voor je.

1. typ in de dailer het volgende: *#*#4636#*#*
2. Ga naar "Telefooninfo" en scroll naar onder.
3. Bij "Voorkeursnetwerk" staat nu "WCDMA Perferred" verander dit naar "GSM Auto"
4. Terug naar hoofdscherm

Mocht je bv naar USA gaan, dien je dit wel weer te veranderen ;)

Laat even weten of het je helpt!
Ik zal het eens proberen. Het verklaart alleen niet direct waarom ik ook via wifi geen data verbinding meer heb. Ik heb echter vaker meegemaakt dat sommige dingen werken die er op het eerste gezicht niets met het probleem te maken hebben.

btw dit werd bij mijn vorige telefoon (desire) gebruikt om langer met de accu te doen. Ik heb nooit de indruk gehad dat dit daar echt invloed had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

WhiteAss schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:20:
[...]

Ik zal het eens proberen. Het verklaart alleen niet direct waarom ik ook via wifi geen data verbinding meer heb. Ik heb echter vaker meegemaakt dat sommige dingen werken die er op het eerste gezicht niets met het probleem te maken hebben.

btw dit werd bij mijn vorige telefoon (desire) gebruikt om langer met de accu te doen. Ik heb nooit de indruk gehad dat dit daar echt invloed had.
na een reboot staat het gewoon weer terug, dus het is een beetje zinloos.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-03 09:10
Iemand ervaring met de HTC auto app..? Ziet er opzich strak uit, maar navigatie opent ie met Route66 maps (htc app), niet via google maps/navigatie.
Kan ik dat ergens instellen.../

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Bij mij opent hij google, maar bij een maat met desire S wel met route 66. Zou het landafhankelijk zijn?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:47

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Dat is in te stellen. In HTC Auto, druk onder het Weer op de 'notificatiebalk' waar je bereik enzo weergegeven staat. Scroll helemaal naar onder, en je kunt de standaard navigatie wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
SmithNL schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:31:
Iemand ervaring met de HTC auto app..? Ziet er opzich strak uit, maar navigatie opent ie met Route66 maps (htc app), niet via google maps/navigatie.
Kan ik dat ergens instellen.../
Pinin schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:04:
Bij mij opent hij google, maar bij een maat met desire S wel met route 66. Zou het landafhankelijk zijn?
Nee hoor dit is een voorkeursinstelling. Wanneer je car/auto geactiveerd hebt moet je een keer drukken rondom de onderste info bar (met batterij etc), vervolgens krijg je de instellingen. Hier kun je je voorkeursapps instellen voor muziek, bellen en navigatie.

[ Voor 23% gewijzigd door MaPzel op 15-06-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ja, ik zie dat het hier in te stellen is, vroeger ook bij een desire-s. Maar na een firmware update was het bij hem niet meer mogelijk om dit om te zetten, maar goed het is hier geen desire-s topic

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
ElPaco schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:01:
Working on that :) HTC is in ieder geval niet bereid om ook maar iets toe te geven. Ik heb inmiddels alweer een tweetal reacties ontvangen, waarbij de online chat met een van de medewerkers een mooie opmerking opleverde:
De usbpoort schade is gemarkeerd als gebruikersschade omdat de oplader altijd het toestel aanraakt. Daarnaast is het bij u het geval dat de randjes beschadigd zijn wat ook gemarkeerd wordt als gebruikersschade. Dit is door 3 experts bevestigd en ik kan u alweer melden dat dit niet binnen de garantie zal vallen.
Hier staat dus dat de oplader niet aangesloten kan worden zonder dat het toestel geraakt word. Indien de coating al los laat bij het aansluiten van de lader is er volgens mij al sprake van een product wat niet aan de te verwachten kwaliteit voldoet.
Dynafix zal het toestel niet terugsturen met een vernieuwde behuizing en zal het toestel ook niet omruilen. Voor mij is de oplossing nog steeds dat HTC het toestel omruilt en ik zal daar ook op blijven aandringen. Ik heb daarnaast gevraagd of alleen het home-toets probleem kan worden opgelost. Dat kan namelijk niet, waarna vervolgens het toestel weer wordt opgestuurd en bij de derde keer alsnog moet worden vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
Dus ze geven toe dat ze je een toestel hebben verkocht wat 100% zeker direct zal beschadigen? Zou hem dan terug sturen dat dit niet is wat je van een high-end product verwacht, of in ieder geval dit melden bij de winkel waar je de tel hebt gekocht.

Dat is als een auto kopen waarbij de lak los laat als je de deur dicht doet, en dat dan als feature aanmerken...

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hija31
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
De usbpoort schade is gemarkeerd als gebruikersschade omdat de oplader altijd het toestel aanraakt.
Waarom gebeurt dat bij het grijze model niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-06 15:54
mail van Studentmobiel
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Beste 

De zijkant van het doosje vermeld de Z520e op de huidige voorraad.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Studentmobiel.nl

nog het oude model
* Killerbert heeft de one S snel besteld ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Killerbert op 16-06-2012 00:23 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
Killerbert schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:14:
mail van Studentmobiel
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Beste 

De zijkant van het doosje vermeld de Z520e op de huidige voorraad.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Studentmobiel.nl

nog het oude model
* Killerbert heeft de one S snel besteld ;)
Dit antwoord kreeg ik ook van ze, dus dat is dan duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
ElPaco schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 22:57:
Dus ze geven toe dat ze je een toestel hebben verkocht wat 100% zeker direct zal beschadigen? Zou hem dan terug sturen dat dit niet is wat je van een high-end product verwacht, of in ieder geval dit melden bij de winkel waar je de tel hebt gekocht.

Dat is als een auto kopen waarbij de lak los laat als je de deur dicht doet, en dat dan als feature aanmerken...
Ik hou alles gewoon bij wat er gestuurd wordt naar HTC, aangezien je maar de laatste paar replies kunt bekijken in hun online tool. Er zijn heel veel aannames gedaan en "verwijten" dat ik niet met het toestel kan omgaan en het toestel heb laten vallen.
hija31 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:04:
[...]

Waarom gebeurt dat bij het grijze model niet |:(
Gebruikers van het grijze model weten wel hoe ze om moeten gaan met het toestel, in tegenstelling tot de mensen met een zwarte. Een andere verklaring is er volgens mij niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
J0YR1D3R schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:10:
[...]

Gebruikers van het grijze model weten wel hoe ze om moeten gaan met het toestel, in tegen stelling tot mensen met die met een zwarte. Een andere verklaring is er volgens mij niet :+
Ja dat klopt en het mooie is dat je precies kunt zien hoever bepaalde mensen zijn met dat leren die zwarte wordt namelijk soms ook gewoon grijs. Hoe meer je leert hoe grijzer je toestel. Kijkende naar Joyrider zijn toestel is hij zelf is al aardig op weg met leren :+

Ik zelf heb waarschijnlijk een zwarte die het waarschijnlijk nooit gaat leren :+

Dit is toch echt van de zotte :'(

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07 22:58
Ik heb sinds dinsdag ook de One S van Coolblue mogen ontvangen.

Een paar ervaringen:
- De intussen legendarische epos over het scherm is imo overdreven. Ik zie het enkel als ik de telefoon 5cm voor men snoet hou en ik moet nog een reden vinden om dat ook zo in de praktijk te doen.
- Lekker snel en snappy. Een hele verademing komende van mijn HTC Hero
- De multiarc stuff voelt lekker aan. Samen met het gorilla glas zorgt dit ervoor dat de foon wel tegen een stootje kan
- Sense 4 stoort me nog niet. Heb ook nog geen zin om te rooten en te flashen
- GPS sats vinden gaat echt SUPER snel. Bij mn Hero moest ik al eens een minuutje wachten eer ik voldoende sats had, hier is het gewoon klik en fix.
- Vergeleken met mijn Hero is hij een heel stuk groter, maar het gaat allemaal nog goed. Groter zou anderzijds echt wel te groot zijn. Soms druk ik nu met mijn palm op de recent apps knop wanneer ik iets hoog in de linkerhoek wil aantikken.
- Nog niets gemerkt van de home button issue.
- Beats audio voegt imo niets toe, tenzij je voor supergekleurde (en dan nog fout) muziek houdt.
- Cam is zeer goed en werkt snel. Ik ben er nog niet uit of een fysieke knop een must-have is. Voor het echte fotowerk gebruik ik wel mijn Panasonic bridge of papa's Nikon DSLR.
- Batterijduur: Zal waarschijnlijk pas echt getest worden op Pukkelpop. Nu hangt hij teveel aan de stroom in de wagen om daar een oordeel over te vellen.
- Ik mis de afwezigheid van een sd slot (nog) niet. Voor veel muziek heb ik mijn iPod classic. Video kijk ik zowiezo wel op men tablet.

Bottomline: Gewoon een lekkere foon. Snel, niet te groot en mooi scherm. Kopen die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-12-2018
Zou iemand voor mij kunnen testen/bevestigen/ontkennen of het klepje, waarachter de micro-sim geplaatst is, tevens GPS-antenne is.

Ik heb nl vanaf dag één een slecht sluitend klepje en een bijzonder slecht GPS-signaal. Mijn vermoeden is dat eea gerelateerd.

Apparaat is al ter reparatie naar Dynafix geweest. Teruggekregen met de bekende 'onderdeel vervangen' boodschap.
Resultaat: Klepje sluit nog steeds niet goed en GPS is nog steeds belabberd. (Geen verrassing omdat het klepje dezelfde beschadiging laat zien die de Vodafone-techneut heeft veroorzaakt)

Ik heb de GPS tijdens joggen getest met My Tracks op Desire en One S:
- One S heeft 30 van de 110 minuten niet opgenomen
- Desire heeft de volle 110 minuten opgenomen

gMaps duurt minuten voordat ik een positie krijg, gNav plaatste me in andere straten, https://play.google.com/s...d=com.eclipsim.gpsstatus2 krijgt geen fix.

Toen Dynafix m'n 'gerepareerde' telefoon teruggaf vonden ze het kennelijk te veel werk om aan te bellen. Ik was thuis en vond later een opengescheurde bubbel-envelop en een los doosje die door m'n brievenbus geperst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:49

icecreamfarmer

en het is

kokos schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:35:
Zou iemand voor mij kunnen testen/bevestigen/ontkennen of het klepje, waarachter de micro-sim geplaatst is, tevens GPS-antenne is.

Ik heb nl vanaf dag één een slecht sluitend klepje en een bijzonder slecht GPS-signaal. Mijn vermoeden is dat eea gerelateerd.

Apparaat is al ter reparatie naar Dynafix geweest. Teruggekregen met de bekende 'onderdeel vervangen' boodschap.
Resultaat: Klepje sluit nog steeds niet goed en GPS is nog steeds belabberd. (Geen verrassing omdat het klepje dezelfde beschadiging laat zien die de Vodafone-techneut heeft veroorzaakt)

gMaps duurt minuten voordat ik een positie krijg, gNav plaatste me in andere straten, https://play.google.com/s...d=com.eclipsim.gpsstatus2 krijgt geen fix.

Toen Dynafix m'n 'gerepareerde' telefoon teruggaf vonden ze het kennelijk te veel werk om aan te bellen. Ik was thuis en vond later een opengescheurde bubbel-envelop en een los doosje die door m'n brievenbus geperst zijn.
Het zou kunnen want er zitten koperen contact punten op het klepje.
Ik heb mij altijd afgevraagd waar ze voor dienden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:56
Bij de One S weet ik het niet, maar bij de Legend zitten aan de koperen contactjes van de kunststof klep de GSM en 3G antenne vast. GPS weet ik eigenlijk niet. WIFI iig niet, die blijft altijd werken.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
MaPzel schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:13:
[...]

[...]

Nee hoor dit is een voorkeursinstelling. Wanneer je car/auto geactiveerd hebt moet je een keer drukken rondom de onderste info bar (met batterij etc), vervolgens krijg je de instellingen. Hier kun je je voorkeursapps instellen voor muziek, bellen en navigatie.
Thanks, nu is het helemaal naar m'n zin :)
Super telefoon!

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
vreemd man, gisterenavond ben ik nog gebeld op mijn oneS.
Sindsdien geeft hij steeds aan "geen dienst", ofwel geen netwerk.
Ik dacht eerst aan mijn simkaart, ondanks dat het een nieuwe is, en geen geknipte.
Maar als ik ga zoeken naar mobiele netwerken vind hij helemaal niks. Normaal zou je toch op zijn minst de andere netwerken moeten kunnen zien.
Ik heb ook het klepje al eens verwijderd, en de sim herplaatst.
Maar dit helpt ook niks.
Wifi en GPS werken prima.

Ik hoop niet dat het een gevallatje RMA word, met die S3 toestellen in omploop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 02-07 21:58
Heb nu ongeveer een week de One S. Heerlijk die snelheid t.o.v. de Desire die ik hier voor had. Heb 1 raar probleem. Zodra ik hem aan de (orginele) lader hang gaat meteen het oranje ledje branden, maar geeft de telefoon zelf niet aan dat hij aan het laden is. Als ik hem dan los haal en opnieuw er in steek gaat het wel goed. Hardware probleem lijkt me dus niet, dus ga er van uit dat het in de software zit en misschien dus wordt opgelost in een firmware update? Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
  • Laatst online: 18-06 20:02
Heb nu ongeveer een week de One S. Heerlijk die snelheid t.o.v. de Desire die ik hier voor had. Heb 1 raar probleem. Zodra ik hem aan de (orginele) lader hang gaat meteen het oranje ledje branden, maar geeft de telefoon zelf niet aan dat hij aan het laden is. Als ik hem dan los haal en opnieuw er in steek gaat het wel goed. Hardware probleem lijkt me dus niet, dus ga er van uit dat het in de software zit en misschien dus wordt opgelost in een firmware update? Meer mensen die hier last van hebben?
Hier heb ik zelf ook last van! heb alleen nog geen harde reset geprobeerd, zou het eventueel kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
kokos schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:35:

Geen idee eigenlijk. Je zou een ander klepje kunnen proberen

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Brammel schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:44:
Ik had een Vodafone One S en had ook dit probleem. Heb me er nooit zo aan gestoord, de loslatende coating is erger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
Dit weekend zeilwedstrijden gehad bij Loosdrecht en door schade een halve dag op een hulpboot meegevaren. Lekker moment om ff de telefoon te pakken en een berg foto's te schieten. Veel gebruik gemaakt van het lang op de fotoknop drukken om meerdere foto's te maken. Ik heb niet direct foto's weg gegooid zodat ik op een wat groter scherm de leukste kon kiezen.

Kreeg ik vanmorgen een smsje van Hi, dat ik op de helft van mn 2 GB zat, en 5 uur later dat ik inmiddels op 1,5GB stond. Bleek dat ik nog alle foto's en filmpjes keurig automatisch naar mn dropbox liet syncen. Oeps! Gelukkig zitten er wel een paar leuke foto's tussen :P

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
M a r c o schreef op zondag 17 juni 2012 @ 10:33:
vreemd man, gisterenavond ben ik nog gebeld op mijn oneS.
Sindsdien geeft hij steeds aan "geen dienst", ofwel geen netwerk.
Ik dacht eerst aan mijn simkaart, ondanks dat het een nieuwe is, en geen geknipte.
Maar als ik ga zoeken naar mobiele netwerken vind hij helemaal niks. Normaal zou je toch op zijn minst de andere netwerken moeten kunnen zien.
Ik heb ook het klepje al eens verwijderd, en de sim herplaatst.
Maar dit helpt ook niks.
Wifi en GPS werken prima.

Ik hoop niet dat het een gevallatje RMA word, met die S3 toestellen in omploop.
update:
simkaart met microsim adapter in HTC legend getest, werkte prima.
Nog eens in de OneS gedaan, geen netwerk, nog eens aan/uit, geen resultaat.

Uiteindelijk een soft reset gedaan (10 sec power button) en ik kan weer bellen _/-\o_
iig blij dat het geen defecte telefoon lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-06 18:25
zijn er hier die geen problemen ondervinden met hun toestel? Ik lees hier precies allerlei problemen van alle aard, wat mij toch serieus tegenhoudt:

- slecht wifi-bereik
- slechte geluidskwaliteit
- slecht bereik
- behuizing die ondanks het nieuwe proces snel loskomt door aanraking van de oplaadstekker
- home-button bug
- camera die vreemde paarse kleuren weergeeft bij het opstarten

op de koop toe lees je dan berichten dat de komende One S-versies geen Krait-cpu meer krijgen maar een overclockte van de vorige generatie!

allemaal zaken die ik niet wil zien bij zo'n duur toestel!

[ Voor 20% gewijzigd door pina op 18-06-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 02-07 21:58
pina schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:53:
zijn er hier die geen problemen ondervinden met hun toestel? Ik lees hier precies allerlei problemen van alle aard, wat mij toch serieus tegenhoudt:

- slecht wifi-bereik
- slechte geluidskwaliteit
- slecht bereik
- behuizing die ondanks het nieuwe proces snel loskomt door aanraking van de oplaadstekker
- home-button bug
- camera die vreemde paarse kleuren weergeeft bij het opstarten

op de koop toe lees je dan berichten dat de komende One S-versies geen Krait-cpu meer krijgen maar een overclockte van de vorige generatie!

allemaal zaken die ik niet wil zien bij zo'n duur toestel!
Na een week dit (zwarte versie) toestel in gebruik te hebben nog geen van bovenstaande punten gezien. Wel dat je 2 keer de lader er in moet doen voordat hij gaat opladen.

Verder alleen maar pluspunten t.o.v. desire:
+ Groot mooi scherm
+ Dun
+ Snelheid
+ Nieuwe Sense
+ etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
De home-button issue heeft bij mij wel het punt bereikt waarbij ik het toestel gewoon liefst uit het raam zou flikkeren. Alleen jammer dat het een spiksplinternieuw ding van 500€ is natuurlijk ...
Na de negatieve Sony ervaring terug voor een HTC gekozen in de hoop dat deze wat betere hardware zou hebben, maar dit maakt mij echt zwaar teleurgesteld. Toch maar Samsung dan volgende keer, dit is echt onaanvaardbaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
DieterVDW schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:46:
De home-button issue heeft bij mij wel het punt bereikt waarbij ik het toestel gewoon liefst uit het raam zou flikkeren. Alleen jammer dat het een spiksplinternieuw ding van 500€ is natuurlijk ...
Na de negatieve Sony ervaring terug voor een HTC gekozen in de hoop dat deze wat betere hardware zou hebben, maar dit maakt mij echt zwaar teleurgesteld. Toch maar Samsung dan volgende keer, dit is echt onaanvaardbaar ...
Hmm waar ken ik dat probleem van :P .

Ik zou zeggen opsturen en zeggen dat er een degelijke oplossing voor het probleem gevonden moet worden. Daarnaast wil je niet dat de software wordt afsteld worden volgens specificaties. Want dat dit volgens dit forum niet help en volgens het forum van vodafone ook niet (UK en NL).

Mijne is na 2 keer afstellen volgens specifiacties de derde keer omgeruilt voor een nieuwe dus dan weet je het wel.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Hmm, het zag er lang naar uit dat de One S de opvolger van m'n Desire zou worden, maar door alle rare mankementen en die nieuwe processor ga ik denk ik toch maar op zoek naar iets anders. Mogelijk toch een One X, ook al is ie iets groter, of een heel ander merk. Erg zonde, want leek zo'n mooi ding...

Ook al werkt ie snel, ziet er leuk uit en alles, een telefoon moet natuurlijk gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
IntToStr schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:07:
Hmm, het zag er lang naar uit dat de One S de opvolger van m'n Desire zou worden, maar door alle rare mankementen en die nieuwe processor ga ik denk ik toch maar op zoek naar iets anders. Mogelijk toch een One X, ook al is ie iets groter, of een heel ander merk. Erg zonde, want leek zo'n mooi ding...

Ook al werkt ie snel, ziet er leuk uit en alles, een telefoon moet natuurlijk gewoon werken.
Hier geen problemen met de One S! Ik zou gewoon voor dit toestel gaan als je de X te groot vind. Batterijduur is met 1,5 dag ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:49

icecreamfarmer

en het is

M a r c o schreef op zondag 17 juni 2012 @ 23:17:
[...]

update:
simkaart met microsim adapter in HTC legend getest, werkte prima.
Nog eens in de OneS gedaan, geen netwerk, nog eens aan/uit, geen resultaat.

Uiteindelijk een soft reset gedaan (10 sec power button) en ik kan weer bellen _/-\o_
iig blij dat het geen defecte telefoon lijkt te zijn.
Ik heb/had hetzelfde probleem en ben zelfs terug naar de fabrieksinstellingen gegaan maar dat hielp niets.
Heb de mijne opgestuurd en ik hoop dat ze het fixen en ik de orginele terug krijg :F .
Ik had trouwens ook geen wifi meer, had jij dat ook.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
IntToStr schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:07:

Ik heb 'm nu een paar dagen zonder problemen in gebruik, hoor.. Batterij gaat ook makkelijk 1.5-2dagen mee met redelijk gebruik en verder geen issues!

Bedenk wel dat veel mensen die tevreden zijn hier dat niet direct schrijven, maar met name de mensen die een oplossing zoeken voor hun probleem (terecht!).

Pagina: 1 ... 13 ... 45 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.