Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De mijne net ingeleverd om op te laten sturen ivm home button probleem. Ding was bijna niet meer te gebruiken op plekken met beroerde 3G-dekking (=mijn huis). Vodafone-winkelmans heeft me ervan verzekerd dat het een reparatie wordt, geen vervanging. Mochten ze 'm toch vervangen, hoe check ik dan het snelst wat voor soc erin zit? Geen zin om met een S3 afgescheept te worden als ik ze een S4 toestuur, dus ik wil dat in de winkel checken voor ik teken voor ontvangst.

Verder had ik geen problemen met loslaten van de micro-arc coating, batterij was 1.5 dag, nooit issues omdat ie toch iedere nacht aan de lader hangt. Alleen de geluidskwaliteit van skype over wifi was beroerd maar ik heb begrepen dat ze ermee bezig zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Bundin op 18-06-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:24:
[...]
Ik heb/had hetzelfde probleem en ben zelfs terug naar de fabrieksinstellingen gegaan maar dat hielp niets.
Heb de mijne opgestuurd en ik hoop dat ze het fixen en ik de orginele terug krijg :F .
Ik had trouwens ook geen wifi meer, had jij dat ook.
Ik had nog wel gewoon wifi, gps en bluetooth, dus ik denk dat ik toch een ander probleem heb gehad dan jij.
Met name omdat het bij mij met een softreset blijkbaar al opgelost was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:51
Bundin schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:03:
De mijne net ingeleverd om op te laten sturen ivm home button probleem. Ding was bijna niet meer te gebruiken op plekken met beroerde 3G-dekking (=mijn huis). Vodafone-winkelmans heeft me ervan verzekerd dat het een reparatie wordt, geen vervanging. Mochten ze 'm toch vervangen, hoe check ik dan het snelst wat voor soc erin zit? Geen zin om met een S3 afgescheept te worden als ik ze een S4 toestuur, dus ik wil dat in de winkel checken voor ik teken voor ontvangst.

Verder had ik geen problemen met loslaten van de micro-arc coating, batterij was 1.5 dag, nooit issues omdat ie toch iedere nacht aan de lader hangt. Alleen de geluidskwaliteit van skype over wifi was beroerd maar ik heb begrepen dat ze ermee bezig zijn.
Ik zal je een tip geven. Kijk op de website naar de status van je reparatie daar kun je ook zien wat er mee gedaan is.

Mijn voorspelling als het een beetje meezit. Kun je hem vrijdag ophalen. Met de reparatie Software afgesteld volgens specificaties. Jammer genoeg verhelpt dat niet de problemen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:09
Ik heb vrijwel geen problemen met mijn One S. Tenminste niet zoverre dat ik het als een probleem ervaar.

Ik heb wel ervaring met de home button knop, een enkele keer treed dit ook bij mij op en het lijkt inderdaad op locaties te zijn met een slechtere ontvangst. En ik heb 1 klein blutsje vermoedelijk door mijn eigen toe doen. Een hoesje is dus zeker aan te raden (maar dat is met elke telefoon wel zo).

Wifi is bij deze telefoon enorm veel beter dan bij de Legend die ik had. Snelheid is fenomenaal, scherm is prachtig, geen slijtage bij de aansluiting voor usb. Dus eigelijk heb ik heel tevreden!

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:36
pina schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:53:
zijn er hier die geen problemen ondervinden met hun toestel? Ik lees hier precies allerlei problemen van alle aard, wat mij toch serieus tegenhoudt:

- slecht wifi-bereik
- slechte geluidskwaliteit
- slecht bereik
- behuizing die ondanks het nieuwe proces snel loskomt door aanraking van de oplaadstekker
- home-button bug
- camera die vreemde paarse kleuren weergeeft bij het opstarten

op de koop toe lees je dan berichten dat de komende One S-versies geen Krait-cpu meer krijgen maar een overclockte van de vorige generatie!

allemaal zaken die ik niet wil zien bij zo'n duur toestel!
Ik heb totaal geen problemen met mijn toestel, alles wat hierboven staat heb ik niet meegemaakt.. Het enige waar HTC nog mee moet komen is een update zodat de Wifi verbonden blijft, maar dat hebben alle One S', en X'... Top toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizeerik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:22
Een tip voor alle mensen die last hebben van het homebutton probleem:

Schakkel in deze gebieden over van GSM/WCDMA naar alleen WCDMA of alleen GSM. Bij mij doet het probleem zich dan niet meer voor. Het probleem wordt veroorzaakt doordat de telefoon telkens moet schakelen tussen GSM en GPRS omdat van de laaste het signaal te zwak is.

Verder ben ik zeer tevreden met het toestel, bij mij doet het probleem zich alleen voor op plekken waar je met andere telefoons ook zeer slecht (internet)ontvangst zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
Dizeerik schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:07:
Een tip voor alle mensen die last hebben van het homebutton probleem:

Schakkel in deze gebieden over van GSM/WCDMA naar alleen WCDMA of alleen GSM. Bij mij doet het probleem zich dan niet meer voor. Het probleem wordt veroorzaakt doordat de telefoon telkens moet schakelen tussen GSM en GPRS omdat van de laaste het signaal te zwak is.

Verder ben ik zeer tevreden met het toestel, bij mij doet het probleem zich alleen voor op plekken waar je met andere telefoons ook zeer slecht (internet)ontvangst zou hebben.
Alleen GSM heb ik het ook. Alleen WCDMA heb ik 0 bereik.
Helaas, maar thx voor de tip.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:37
Om even de positieve ervaringen aan te vullen.

Ik heb mijn toestel nu sinds zaterdagmiddag, besteld via Belsimpel.nl. Van te voren telefonisch gevraagd welk type ze op voorraad hebben, en dat bleek nog de Z520e te zijn, dus met Krait core. Die dus ook ontvangen.

Vanaf het moment dat ik had besloten om voor de One S te gaan wist ik ook dat het de zwarte uitvoering zou zijn. Tot nu toe (nog?) geen problemen met chipping, en sinds vandaag een leren hoesje waar hij de meeste tijd in zal zitten. Dus ik hoop over twee nog een net toestel te hebben. Of over een jaar, zodat ik hem dan nog tweede hands kan verkopen voordat ik wat nieuws haal ;)

Het scherm vind ik heerlijk, prima resolutie, en ik moet echt heel goed kijken wil het mij opvallen dat tekst net niet helemaal scherp is, en dat er een lichte groene kleurwaas over een witte achtergrond ligt.

Ook geen problemen met wifi, homebutton, GPS, slechte geluidskwaliteit, vreemde kleuren met de camera. Eigenlijk gewoon geen problemen :)

Wat mij betreft is het een telefoon om aan te raden. Het enige minpuntje wat ik heb, hij zou best 0,3" kleiner mogen qua display diagonaal. Het scherm is net niet lekker te bedienen met 1 hand, en ik heb best grote handen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GerGio schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:21:
[...]

Ja dat klopt en het mooie is dat je precies kunt zien hoever bepaalde mensen zijn met dat leren die zwarte wordt namelijk soms ook gewoon grijs. Hoe meer je leert hoe grijzer je toestel. Kijkende naar Joyrider zijn toestel is hij zelf is al aardig op weg met leren :+

Ik zelf heb waarschijnlijk een zwarte die het waarschijnlijk nooit gaat leren :+

Dit is toch echt van de zotte :'(
Ik heb inmiddels nog een aantal keer reacties gehad van HTC. Eigenlijk komt het er op neer dat ze gewoon de situatie niet willen begrijpen. Met geen mogelijkheid zullen ze toegeven dat mijn toestel omgeruild zal gaan worden, zoals ze dat wel hebben gedaan bij andere toestellen. Maar goed, ik heb genoeg argumenten en zelfs statements van HTC zelf met foto's van omgeruilde exemplaren. Ik begrijp dan ook echt niet waarom er nu zo'n groot probleem van gemaakt wordt.

Overigens de 2 weken dat ik het toestel gebruikt heb vond ik het wel erg fijn, op de korte accuduur en het hometoets probleem na. Hij is ontzettend snel, scherm is veel beter af te lezen in de zon en daarnaast vind ik het materiaal erg fijn in de hand liggen :)

[ Voor 11% gewijzigd door J0YR1D3R op 18-06-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigels
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb mijn One S sinds die uit is, en ik ben zeer tevreden, ik ervaar ook weleens dat ik hem 2 keer in de lader moet doen zodat hij gaat laden, maar daar lig ik niet wakker van!

Ik heb hem gekocht omdat ik geen zin heb om eventueel de glasplaat te vervangen(Iphone) / betere accu prestaties t.o.v. andere smartphones, Iphone/One X is dagelijks aan de lader anders red je de dag niet!Ik red 2 dagen met intensief gebruik.
ik wou ook niet een al te grote telefoon zoals de Note of One X. En telefoon moet tegen een stootje kunnen anders is het troep!( apple)ik heb ook geen zin in hoesjes!!, de meeste hoesjes zijn lelijk en het is alleen maar meer gepruts, ik heb hem ongeveer 3 a 4 keer laten vallen waarvan 1 keer op grind/ je hoeft vervolgens alleen maar de stof er af te vegen met je mouw en hij straalt weer als een zonnetje... een telefoon moet tegen een stootje kunnen anders is het troep!( apple)

En deze telefoon voldoet aan al mijn eisen!

mijne is GRIJS

Snel /betrouwbaar/ kan tegen een stootje/ goed om vast te houden, ik heb geen grote handen maar die heb je ook niet nodig voor z'n telefoon. Ik moet hem alleen nog root toegang krijgen zodat ik van de meeste reclame af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Gigels schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:35:

En telefoon moet tegen een stootje kunnen anders is het troep!( apple)ik heb ook geen zin in hoesjes!!, de meeste hoesjes zijn lelijk en het is alleen maar meer gepruts, ik heb hem ongeveer 3 a 4 keer laten vallen waarvan 1 keer op grind/ je hoeft vervolgens alleen maar de stof er af te vegen met je mouw en hij straalt weer als een zonnetje... een telefoon moet tegen een stootje kunnen anders is het troep!( apple)
Toch opvallend, bij mij vliegt de lak eraf als je er naar kijkt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
Gigels schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:35:
Ik heb mijn One S sinds die uit is, en ik ben zeer tevreden, ik ervaar ook weleens dat ik hem 2 keer in de lader moet doen zodat hij gaat laden, maar daar lig ik niet wakker van!

Ik heb hem gekocht omdat ik geen zin heb om eventueel de glasplaat te vervangen(Iphone) / betere accu prestaties t.o.v. andere smartphones, Iphone/One X is dagelijks aan de lader anders red je de dag niet!Ik red 2 dagen met intensief gebruik.
ik wou ook niet een al te grote telefoon zoals de Note of One X. En telefoon moet tegen een stootje kunnen anders is het troep!( apple)ik heb ook geen zin in hoesjes!!, de meeste hoesjes zijn lelijk en het is alleen maar meer gepruts, ik heb hem ongeveer 3 a 4 keer laten vallen waarvan 1 keer op grind/ je hoeft vervolgens alleen maar de stof er af te vegen met je mouw en hij straalt weer als een zonnetje... een telefoon moet tegen een stootje kunnen anders is het troep!( apple)

En deze telefoon voldoet aan al mijn eisen!

Snel /betrouwbaar/ kan tegen een stootje/ goed om vast te houden, ik heb geen grote handen maar die heb je ook niet nodig voor z'n telefoon. Ik moet hem alleen nog root toegang krijgen zodat ik van de meeste reclame af ben.
welke versie heb je gekocht?
de grijze of de zwarte :?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:04:
[...]

Toch opvallend, bij mij vliegt de lak eraf als je er naar kijkt :X
had jij niet een import versie? van de eerste "slechte" batch voor de aanpassing van het proces zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
Ik heb bij Studentmobiel de HTC One S besteld. Na twijfel tussen de Sony Xperia P, S, HTC One V en S is het die laatste geworden.
Ik ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadooh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 15:07
Ik heb precies hetzelfde gedaan :) ben ook erg benieuwd. Ben je voor de zwarte of de grijze gegaan? Ik heb nu de zwarte besteld maar ben toch wel een beetje bang voor het coating probleem. Is er al wat meer bekend of dit probleem al is opgelost? Ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik heb zelf de zwarte besteld. Zwart vind ik mooier en dan met dat rood :9~.
Ik denk dat je bedoelt dat er makkelijk krasjes op kunnen komen? Ik koop ook nog een sleeve of hoesje, dus mocht het erg krasgevoelig zijn dan voorkom ik dat (hopelijk) met een sleeve/hoesje.

Ik heb nu overigens ook dit hoesje besteld:
Melkco Premium Leather Case for HTC One S
28 dollar (23 euro volgens PayPal) en geen verzendkosten. In Nederland is deze op zijn goedkoopst voor 45 euro te krijgen.

Gevonden in dit topic: Accessoires voor de HTC One S

[ Voor 54% gewijzigd door Fleximex op 19-06-2012 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pina schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:53:
zijn er hier die geen problemen ondervinden met hun toestel? Ik lees hier precies allerlei problemen van alle aard, wat mij toch serieus tegenhoudt:

- slecht wifi-bereik
- slechte geluidskwaliteit
- slecht bereik
- behuizing die ondanks het nieuwe proces snel loskomt door aanraking van de oplaadstekker
- home-button bug
- camera die vreemde paarse kleuren weergeeft bij het opstarten

op de koop toe lees je dan berichten dat de komende One S-versies geen Krait-cpu meer krijgen maar een overclockte van de vorige generatie!

allemaal zaken die ik niet wil zien bij zo'n duur toestel!
er

Ik heb....
Goed wifi ontvangsg
Zeergoede, heldere, geluidskwaliteit.
Goed bereik zowel telefoon als Wifi. Fluctureerd afhankelijk van handplaatsing.
Ik heb grijze exemplaar en geen last van beschadigingen zoals loslaten.
Home button werkt prima zoals het hoort.
Camera gebruik ik veel en maakt mooi scherpe fotos.
Zelfs met flits en in het schemer.
Batterij gaat anderhalve dag mee met gemiddeld gebruik van gps, gsm, wifi en aplicaties.
Na ongeveer 10 keer laden/ontladen komt de accu pas in de moed en zal nog langer mee kunnen gaan.
Geen vreemde paarse kleuren bij het opstarten. Hij start overigens wel super snel lp.

Met de htc one s ben ik meer dan tevreden.
Zeer mooi apparaat, voelt goed en ziet er mooi uit.

Tevreden gebruikers zijn vaak stille gebruikers en daar lees je hier weinig over.
Voor de paar mensen die wel problemen hebben heeft het dus snel opgelost te worden. Zodat dit problemen draadje een tweakers draadje wordt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 05:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
M a r c o schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:05:
[...]

had jij niet een import versie? van de eerste "slechte" batch voor de aanpassing van het proces zeg maar.
De achterkant van de doos is inderdaad Duits, maar heb hem bij een gewone Vodafone winkel gekocht. Ik heb ook al tegen HTC gezegd dat het een van de eerste toestellen is geweest en hij dus gewoon onder garantie vervangen zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-08 09:27
pixels66 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:05:
[...]

Ik heb totaal geen problemen met mijn toestel, alles wat hierboven staat heb ik niet meegemaakt.. Het enige waar HTC nog mee moet komen is een update zodat de Wifi verbonden blijft, maar dat hebben alle One S', en X'... Top toestel!
Bij mij blijft hij gewoon aan wanneer er een bekend netwerk in de buurt is. Dat wifi uitgaat wanneer de telefoon in slaapstand gaat is een optie in het wifi menu. Is dit wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-08 09:27
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 05:17:
[...]
er

Ik heb....
Goed wifi ontvangsg
Zeergoede, heldere, geluidskwaliteit.
Goed bereik zowel telefoon als Wifi. Fluctureerd afhankelijk van handplaatsing.
Ik heb grijze exemplaar en geen last van beschadigingen zoals loslaten.
Home button werkt prima zoals het hoort.
Camera gebruik ik veel en maakt mooi scherpe fotos.
Zelfs met flits en in het schemer.
Batterij gaat anderhalve dag mee met gemiddeld gebruik van gps, gsm, wifi en aplicaties.
Na ongeveer 10 keer laden/ontladen komt de accu pas in de moed en zal nog langer mee kunnen gaan.
Geen vreemde paarse kleuren bij het opstarten. Hij start overigens wel super snel lp.

Met de htc one s ben ik meer dan tevreden.
Zeer mooi apparaat, voelt goed en ziet er mooi uit.

Tevreden gebruikers zijn vaak stille gebruikers en daar lees je hier weinig over.
Voor de paar mensen die wel problemen hebben heeft het dus snel opgelost te worden. Zodat dit problemen draadje een tweakers draadje wordt ;)
Eens! Als hierboven; niets dan lof tot nu toe! 8)

Ik ben nog wel opzoek naar een app die ervoor zorgt dat mijn Facebook contact foto's gesynct worden wat Google/Gmail contact foto's en Whats-app etc. Het is een behoorlijk app-oerwoud in Google Play... Net als hier lees je voornamelijk de negatieve opmerkingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
kokos schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:35:
Zou iemand voor mij kunnen testen/bevestigen/ontkennen of het klepje, waarachter de micro-sim geplaatst is, tevens GPS-antenne is.

Ik heb nl vanaf dag één een slecht sluitend klepje en een bijzonder slecht GPS-signaal. Mijn vermoeden is dat eea gerelateerd.

Apparaat is al ter reparatie naar Dynafix geweest. Teruggekregen met de bekende 'onderdeel vervangen' boodschap.
Resultaat: Klepje sluit nog steeds niet goed en GPS is nog steeds belabberd. (Geen verrassing omdat het klepje dezelfde beschadiging laat zien die de Vodafone-techneut heeft veroorzaakt)

Ik heb de GPS tijdens joggen getest met My Tracks op Desire en One S:
- One S heeft 30 van de 110 minuten niet opgenomen
- Desire heeft de volle 110 minuten opgenomen

gMaps duurt minuten voordat ik een positie krijg, gNav plaatste me in andere straten, https://play.google.com/s...d=com.eclipsim.gpsstatus2 krijgt geen fix.

Toen Dynafix m'n 'gerepareerde' telefoon teruggaf vonden ze het kennelijk te veel werk om aan te bellen. Ik was thuis en vond later een opengescheurde bubbel-envelop en een los doosje die door m'n brievenbus geperst zijn.
Ik heb het zojuist even getest. Eerst gps aangezet, ik had een fix. Daarna het klepje eraf gehaald. Toen was ik mijn wifi en GPS kwijt. 3G en bellen deden het wel.
Vervolgens klepje er weer op gedaan en ik had gelijk weer GPS en wifi. Dus ik denk dat het wel degelijk met je klepje te maken heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
MaPzel schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:27:
[...]

Ik ben nog wel opzoek naar een app die ervoor zorgt dat mijn Facebook contact foto's gesynct worden wat Google/Gmail contact foto's en Whats-app etc. Het is een behoorlijk app-oerwoud in Google Play... Net als hier lees je voornamelijk de negatieve opmerkingen ;)
Dat kun je toch gewoon doen bij accounts en synchronisatie bij instellingen of zie ik dat nu verkeerd?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgezien van de Home-screen error (heb ik sporadisch) en het slechte bereik in huis, ben ik positief over het toestel. Waar ik nog niet achter ben: als ik een telefoonnummer in toets, hoor ik de toets geluiden. Waar kan ik dat uitzetten? Zal wel eenvoudig te vinden zijn, maar ik heb het nog niet gevonden.
Over bereik en Homescreen: ik neem aan dat dat middels en SW update opgelost zal worden.
(is een unbranded toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 12:04
[...]

Dat is niet mogelijk in ICS voor zover ik weet. De beste optie is (als je dat durft) je telefoon rooten en dit doen:

Download sqlite3 en libnscurses op je SD-kaart. Zie deze post voor de benodigde bestanden.

Zet sqlite3 in /system/xbin/ en libncurses.so in /system/lib/ met bijvoorbeeld Root Explorer of ES File Manager in root modus.

Hang je telefoon aan de pc en zorg dat USB debugging aan staat, Verder moet de /system/xbin folder r/w staan.

Start ADB.
code:
1
2
3
4
5
6
adb shell
su
cd system
cd xbin
chmod 777 sqlite3
sqlite3 /data/data/com.android.providers.contacts/databases/contacts2.db "CREATE TRIGGER unrestrict_new_data AFTER INSERT ON raw_contacts BEGIN UPDATE raw_contacts SET is_restricted=0 WHERE _id=NEW._id and NEW.is_restricted!=0 and NEW.account_type in ('com.facebook.auth.login'); END; CREATE TRIGGER unrestrict_updated_data AFTER UPDATE OF is_restricted ON raw_contacts BEGIN UPDATE raw_contacts SET is_restricted=0 WHERE _id=NEW._id and NEW.is_restricted!=0 and NEW.account_type in ('com.facebook.auth.login'); END; UPDATE raw_contacts SET is_restricted=0 WHERE is_restricted!=0 AND account_type in ('com.facebook.auth.login');"

Je hoeft dan niet eens opnieuw te synchroniseren. Alles wat je doet is de link herstellen tussen Facebook en andere apps. Ik geloof dat HTC/Google dit bewust heeft gesloopt omdat ze een conflict hebben met Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:01:
Afgezien van de Home-screen error (heb ik sporadisch) en het slechte bereik in huis, ben ik positief over het toestel. Waar ik nog niet achter ben: als ik een telefoonnummer in toets, hoor ik de toets geluiden. Waar kan ik dat uitzetten? Zal wel eenvoudig te vinden zijn, maar ik heb het nog niet gevonden.
Over bereik en Homescreen: ik neem aan dat dat middels en SW update opgelost zal worden.
(is een unbranded toestel)
Dit is inderdaad simpel uit te zetten.

Instellingen -> Geluid -> Aanraaktonen van toetsenblok en touch-geluiden uitvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
[...]

Gaat dat net niet automatisch met Sense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
pina schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:28:
[...]

Gaat dat net niet automatisch met Sense?
Bij m'n Desire ging dat vanzelf, bij de One S niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Kastermaster schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:17:
[...]

Dat is niet mogelijk in ICS voor zover ik weet. De beste optie is (als je dat durft) je telefoon rooten en dit doen:

Download sqlite3 en libnscurses op je SD-kaart. Zie deze post voor de benodigde bestanden.

Zet sqlite3 in /system/xbin/ en libncurses.so in /system/lib/ met bijvoorbeeld Root Explorer of ES File Manager in root modus.

Hang je telefoon aan de pc en zorg dat USB debugging aan staat, Verder moet de /system/xbin folder r/w staan.

Start ADB.
code:
1
2
3
4
5
6
adb shell
su
cd system
cd xbin
chmod 777 sqlite3
sqlite3 /data/data/com.android.providers.contacts/databases/contacts2.db "CREATE TRIGGER unrestrict_new_data AFTER INSERT ON raw_contacts BEGIN UPDATE raw_contacts SET is_restricted=0 WHERE _id=NEW._id and NEW.is_restricted!=0 and NEW.account_type in ('com.facebook.auth.login'); END; CREATE TRIGGER unrestrict_updated_data AFTER UPDATE OF is_restricted ON raw_contacts BEGIN UPDATE raw_contacts SET is_restricted=0 WHERE _id=NEW._id and NEW.is_restricted!=0 and NEW.account_type in ('com.facebook.auth.login'); END; UPDATE raw_contacts SET is_restricted=0 WHERE is_restricted!=0 AND account_type in ('com.facebook.auth.login');"

Je hoeft dan niet eens opnieuw te synchroniseren. Alles wat je doet is de link herstellen tussen Facebook en andere apps. Ik geloof dat HTC/Google dit bewust heeft gesloopt omdat ze een conflict hebben met Facebook.
Of je gebruikt gewoon HaxSync.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
GerGio schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:41:
[...]

Ik zal je een tip geven. Kijk op de website naar de status van je reparatie daar kun je ook zien wat er mee gedaan is.

Mijn voorspelling als het een beetje meezit. Kun je hem vrijdag ophalen. Met de reparatie Software afgesteld volgens specificaties. Jammer genoeg verhelpt dat niet de problemen.
Dank voor de tip om de site te checken, ik had de servicebon amper bekeken. De vodamans zei wel dat het een bekend probleem was. Als alleen de software is ... sja wat eigenlijk? Een hard reset? ... aangepast ga ik zeker klagen bij afhalen. Dan mag Vodafone het op een andere manier oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
Dat werkte bij mij niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Zijn er meer mensen die ineens last hebben van de push instelling van Facebook? Ik heb het automatisch syncen uitstaan, maar toch komt ineens alles binnen, daardoor gaat ook de batterij hard... Mijn maat heeft het ook met de One X...

Hoe kan ik dit toch uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
pixels66 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:26:
Zijn er meer mensen die ineens last hebben van de push instelling van Facebook? Ik heb het automatisch syncen uitstaan, maar toch komt ineens alles binnen, daardoor gaat ook de batterij hard... Mijn maat heeft het ook met de One X...

Hoe kan ik dit toch uitschakelen?
Hier had ik ook last van. Ik heb bij de facebookapp zelf het volgende gedaan:
klik onderin het scherm op die 3 puntjes -> instellingen -> Meldingen uitzetten en vernieuwingsinterval uitzetten.

Toen ik deed had ik nergens meer last van;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
dat klopt, alleen dan is het niet meer zichtbaar, maar blijft hij wel nog synchroniseren op de achtergrond.. alleen de meldingen zijn uitgeschakeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
pixels66 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:51:
dat klopt, alleen dan is het niet meer zichtbaar, maar blijft hij wel nog synchroniseren op de achtergrond.. alleen de meldingen zijn uitgeschakeld..
Heb je ook alles uitstaan van facebook bij synchronisaties bij instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
ja.. meldingen worden niet meer weergegeven... agenda punten staan wel aan... maar hij blijft het wel synchroniseren ondanks dat je het niet meer ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
pixels66 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:47:
ja.. meldingen worden niet meer weergegeven... agenda punten staan wel aan... maar hij blijft het wel synchroniseren ondanks dat je het niet meer ziet...
Ja ik heb dus ook dat uitgezet, volgens mij speelt facebook een beetje vals en als je 1 van die vinkjes aanstaan, doet hij nog steeds al die dingen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
maar het is pas sinds kort eigenlijk.. ook vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
pixels66 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:53:
maar het is pas sinds kort eigenlijk.. ook vreemd.
Ja klopt, sinds de update van mijn facebook app :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:48
Ik heb JuiceDefender op mijn telefoon gezet en die zegt wel tegen Facebook wanneer er gesynct kan worden. Ieder kwartier mogen alle apps die ik toestemming heb gegeven in JuiceDefender een update rondje doen, verder blijft internet uit als mn scherm uit is. Ideaal programma! Accu gaat nu ongeveer 2 dagen mee als ik niet intensief veel foto's maak of veel mijnenveger speel :P

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
[...]

SyncMyPix al geprobeerd?
Als je een specifieke functie zoekt werkt het vaak beter te googlen op een app en die dan te zoeken i.p.v. vanuit de play store zoeken, tenzij je gewoon beetje browsed voor leuke/aanbevolen apps.

En inderdaad, [vul-apparaat-in]topics gaan voor 80% over gebruikersproblemen, mensen die One S overwegen niet te kopen vanwege "problemen" kijk even in de topics van SIII, One X etc., zelfde laken en pak. Zeker met nieuwe generatie topmodellen zijn er de eerste maanden veel kinderziektes en worden zwakke kanten van het toestel benadrukt. SII was eerste maanden ook redelijke ramp.

En wie kent nog het debacle van de Nexus One, het "grote falen" van Google's eigen telefoon! Wat een negatieve media aandacht destijds! Heb hem nu 2 jaar (sinds 5 maanden na de launch) met veel plezier en naar volle tevredenheid gebruikt (natuurlijk, hij wordt langzamer, zal hem binnenkort vervangen voor de S, maar draait nog acceptabel Gingerbread MIUI), en met mij nog steeds tienduizenden actieve tweaker/dev-gebruikers. Eén van de huge klachten was bijvoorbeeld destijds dat de touch-sensitive knoppen niet goed reageerden, ik was er al binnen 2 dagen achter dat dit te maken had met de "aarding" van de telefoon, als je met een vinger de metalen behuizing aanraakte (zoals je normaal doet als je de telefoon vast hebt) werkte alles perfect. Legde je hem op tafel/op bed dan pakte die m regelmatig niet, gewoon even vinger aan behuizing voila probleem opgelost. Maar bijna niemand die daarover schreef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
vandaag m'n toestel ontvangen van Studentmobiel ontvangen
zwarte htc one s z520e (oude dus)
MLPN schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:41:
[...]

Ik heb het zojuist even getest. Eerst gps aangezet, ik had een fix. Daarna het klepje eraf gehaald. Toen was ik mijn wifi en GPS kwijt. 3G en bellen deden het wel.
Vervolgens klepje er weer op gedaan en ik had gelijk weer GPS en wifi. Dus ik denk dat het wel degelijk met je klepje te maken heeft. ;)
in de "gids voor veiligheid en wettelijke voorschriften" op p11 staat een afbeelding met daarop de plaats van de antenne(s).
deze zitten zowel boven als onderin het toestel (achter het klepje)
als je het bovenste klepje er af haalt, dan is het ook duidelijk te zien dat er aansluitingen zitten van een antenne. het klepje moet de pcb antenne zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
davidov2008 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 00:05:
[...]

SyncMyPix al geprobeerd?
Als je een specifieke functie zoekt werkt het vaak beter te googlen op een app en die dan te zoeken i.p.v. vanuit de play store zoeken, tenzij je gewoon beetje browsed voor leuke/aanbevolen apps.

En inderdaad, [vul-apparaat-in]topics gaan voor 80% over gebruikersproblemen, mensen die One S overwegen niet te kopen vanwege "problemen" kijk even in de topics van SIII, One X etc., zelfde laken en pak. Zeker met nieuwe generatie topmodellen zijn er de eerste maanden veel kinderziektes en worden zwakke kanten van het toestel benadrukt. SII was eerste maanden ook redelijke ramp.
Klopt veel kinderziekts komen nu tevoorschijn. Ik kan me daarnaast ook voorstellen dat het home button problem een aardige hersenkraker is voor HTC omdat namelijk allleen vodafone klannten daar last van hebben en het toestel afhankelijk is. Ik heb er nu met mijn nieuwe telefoon totaal geen last meer van.

Ondanks het feid dat het zeer vervelend was dit ik mijn 5de week al een nieuw telefoon moest omdat het probleem niet verholpen kon worden. Ben ik nog steeds vol lof over deze telefoon en geniet er nu elke dag van.
Daarnaast hou ik van het zwarte ontwerp met dat rood en het contrast tussen het glimmende scherm en de matte behuizing. Als laatste vind ik die premuim feeling van de behuizing geweldig.

Ik hop dus ook dat HTC snel komt met een oplossing voor het Home Button Problem dan kan een ieder genieten van deze telefoon.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Vanochtend mijn GSM alarm afgezet door gewoon de gsm om te draaien. Leuke feature, maar dit zet mijn alarm wel VOLLEDIG af ipv. te snoozen. Weet iemand waar ik die feature kan tweaken/afzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee joh!? Volgens mij ben ik daar ook al eens de mist mee in gegaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
DieterVDW schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:24:
Vanochtend mijn GSM alarm afgezet door gewoon de gsm om te draaien. Leuke feature, maar dit zet mijn alarm wel VOLLEDIG af ipv. te snoozen. Weet iemand waar ik die feature kan tweaken/afzetten?
Hmm nee dat weet ik niet. Ik weet wel dat de de volumeknop indrukken ook snoose triggert

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:39

icecreamfarmer

en het is

GerGio schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:01:
[...]

Klopt veel kinderziekts komen nu tevoorschijn. Ik kan me daarnaast ook voorstellen dat het home button problem een aardige hersenkraker is voor HTC omdat namelijk allleen vodafone klannten daar last van hebben en het toestel afhankelijk is. Ik heb er nu met mijn nieuwe telefoon totaal geen last meer van.

Ondanks het feid dat het zeer vervelend was dit ik mijn 5de week al een nieuw telefoon moest omdat het probleem niet verholpen kon worden. Ben ik nog steeds vol lof over deze telefoon en geniet er nu elke dag van.
Daarnaast hou ik van het zwarte ontwerp met dat rood en het contrast tussen het glimmende scherm en de matte behuizing. Als laatste vind ik die premuim feeling van de behuizing geweldig.

Ik hop dus ook dat HTC snel komt met een oplossing voor het Home Button Problem dan kan een ieder genieten van deze telefoon.
Het is niet alleen met voda, ik heb het met kpn ook.
Overigens is de mijne nu door het reparatiecentrum (teleplan) doorgestuurd naar de fabrikant . Doorlooptijd 3 weken :/ .
Ben benieuwd of ze hetw eten op te lossen.
Ben benieuwd

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Laatst online: 12-09 14:38
AlarmDroid installeren, daar zitten al die mogelijkheden in.

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ofwel heb ik per ongeluk over mijn scherm gevaagd en het alarm dismissed natuurlijk :s .
Ik moet toegeven dat ik 's ochtends niet superhelder ben, dus 100% zeker over dit gedrag ben ik niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
J0YR1D3R schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:46:
[...]

Bij m'n Desire ging dat vanzelf, bij de One S niet (meer).
Hoe komt dat? Want overige info van facebook trekt hij toch wel binnen in uw adressenboek, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
pina schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:28:
[...]

Hoe komt dat? Want overige info van facebook trekt hij toch wel binnen in uw adressenboek, of niet?
Zie een paar posts eerder. Google en Facebook liggen in de clinch met de manier waarop die synchronisatie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond P schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:24:
De laatste info die ik verstuurd heb is doorgestuurd naar de juiste afdeling.
Hoewel ik denk dat dit afdeling /dev/null is hoop ik op resultaat natuurlijk, ookal duurt dat weken.

Ik spotte van het weekend overigens een update met build nummer 1.84.nogwat die een fix bracht voor signal fluctuation.
Stilletjes heb ik al allerlei verwachtingen... ;)
Volgens mij is die 1.84 alleen voor de T-Mobile ROM.

Ik heb inmiddels wat vergelijkingen gedaan met mijn HTC Desire:
- Qua signaal lijkt het vergelijkbaar. Het is alleen dat de HTC Desire 4 streepjes laat zien en de One S 5 streepjes. Dit is optisch. Ik heb met tooltjes het signaal vergeleken en dat ontloopt elkaar niet zo veel.
- De One S heeft meer last van slecht ontvangst. Bij de Desire zie je wel wanneer je niet optimaal ontvangst hebt, maar in dezelfde plekken heeft de One S gewoon helemaal geen of instabiel ontvangst. De Desire houdt dit dan gewoon stabiel vast.

Ik ga HTC maar contacteren. Ik heb echt te veel last van de instabiele ontvangst.

Ik zit overigens bij Vodafone. Volgens het volgende topic op XDA-developers (met workaround - vereist root-access), is dit probleem netwerkafhankelijk (link wordt ook eerder genoemd in dit Tweakers-draadje):

http://forum.xda-develope...read.php?t=1687239&page=5

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:36:
[...]
...

Ik zit overigens bij Vodafone. Volgens het volgende topic op XDA-developers (met workaround - vereist root-access), is dit probleem netwerkafhankelijk (link wordt ook eerder genoemd in dit Tweakers-draadje):

http://forum.xda-develope...read.php?t=1687239&page=5
Met 0 lijkt het alsof er minder snel geschakeld wordt tussen gprs/umts?

Voor de geinteresseerden:

[klik]
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/23474373/GOT/IMG_0847_s.JPG

Hiermee klooien lost verder niets op.
Signaalsterkte is overigens niet slechter met het dekseltje verwijderd, wat mij verbaasde.
edit: Totdat je de telefoon neer legt :o

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Raymond P schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:39:
[...]

Signaalsterkte is overigens niet slechter met het dekseltje verwijderd, wat mij verbaasde.
maakt het dekseltje überhaupt contact :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Moet er een klein beetje op terug komen.
Bereik is wel degelijk beter met dekseltje zodra het toestel op tafel (of schoot) ligt. (-82 / -97 dBm)

Het pinnetje maakt 100% contact, +/- 2mm wordt het ingedrukt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
Wat voor instellingen gebruiken jullie voor de beste cameraprestaties? Ik heb alles nog origineel staan, maar merk dat de foto's op mn scherm ietswat rood overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Mijn HTC One S (zwart) komt morgen binnen!

Voortaan graag inhoudelijk posten.

[ Voor 35% gewijzigd door RoD op 20-06-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Binnetie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:21:
Wat voor instellingen gebruiken jullie voor de beste cameraprestaties? Ik heb alles nog origineel staan, maar merk dat de foto's op mn scherm ietswat rood overkomen.
Bij mij staat alles automatisch.

Probeer eens zo'n foto op een ander scherm te bekijken, bijvoorbeeld je pc.
Ik ervaar elk amoled scherm tot nu toe als een tikkeltje te rood.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Raymond P schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:33:
[...]

Bij mij staat alles automatisch.

Probeer eens zo'n foto op een ander scherm te bekijken, bijvoorbeeld je pc.
Ik ervaar elk amoled scherm tot nu toe als een tikkeltje te rood.
Ik merk wel dat de telefoon vaak betere foto's maakt als je eerst hem even scherp stelt en daarna de foto maakt dan is hij net wat scherper of groter beeldschermen zoals die van je computer

VRAAG:

Zijn er mensen die echt problemen hebben met hun klepje / klepje kapot is?
Ik heb er namelijk een over.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
GerGio schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:41:
[...]

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.

Servicehandeling: Onderdeel vervangen

Servicehandeling: Software update
Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: 1.78.401.2 [ 012; 135 ]

Lijkt erop dat er wel iets mee gedaan is, zal es navragen wat maar betwijfel of vodamans enig idee heeft. We gaan 't zien als ie er weer is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Na een zeer voordelig aanbod ben ik maar voor de Galaxy Nexus gegaan. Ik moet zeggen dat dat ook een super telefoon is, alleen mis ik wel enkele features die er niet zijn in de kale ics :/ Sommige toevoegingen in sense zijn gewoon erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Paul-G schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 08:51:
... alleen mis ik wel enkele features die er niet zijn in de kale ics :/ Sommige toevoegingen in sense zijn gewoon erg fijn.
Idd, Sense is echt een grote meerwaarde vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Daar sluit ik me helemaal bij aan. Ik ben dolgelukkig met Sense.
Echter de apps die erbij komen mogen ze eigenlijk wel houden van me.

Ik las hier laatst wat posts over de traagheid van GPS fixes, en realiseerde me net dat ik ClockSync gebruik omdat smartphones te veel driften naar mijn mening.
Een klok die goed loopt draagt een hoop bij aan een snelle GPS fix.

Oh en sinds ik gisteren het achterkantje eraf heb gehad heb ik 0 home-button issues gehad.
Ik ga er maar vanuit dat dit puur toeval is natuurlijk.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Mijn HTC One S is net binnengekomen. Tot mijn opluchting is het de z520e. Hij ligt nu aan de oplader en ik heb net de micro-sim kaart erin gedaan. Ik vond het klepje dat eraf moest niet echt stevig ogen. Het is dat dit in principe maar eenmalig hoeft...
Ik heb zelf ook een abonnement bij Vodafone en zal wel kijken of ik bijvoorbeeld het Home-Button-Probleem heb. Zo op het eerste gezicht vind ik de telefoon echt prachtig :9~. Hoop dat mijn hoesje snel binnenkomt want krasgevoelig is ie zeker :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 20:11
Probleem : had ik al van dag 2 voorspeld : viezigheid in de mooie speaker gaatjes...

Eerste poging : er zat een zandkorrel in 1 gaatje. Voorzichtig doorprikt met kopspeld. Resultaat : mooie zilveren aluminium knoert ! Zwart springt er gewoon vrolijk af ! Eerste beschadiging in meer dan 2 maand tijd een feit dus... voor de rest is mijn zwarte behuizing nog intact.

Tweede poging : DE oplossing : tandenborstel ! Met de volledige kop over de phone gaan in kleine cirkelbewegingen. De haartjes passen er net in, en reinigen alle vieze gaatjes volledig. Als je je er even mee amuseert zijn alle gaatjes terug als nieuw, ook de nep gaatjes aan de rechter kant bijvoorbeeld.

Vond deze vinding zo geniaal van mezelf, dat ik ze wou delen ;-) Succes ermee...

www.beneluxracingonline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Laar schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:04:
Probleem : had ik al van dag 2 voorspeld : viezigheid in de mooie speaker gaatjes...

Eerste poging : er zat een zandkorrel in 1 gaatje. Voorzichtig doorprikt met kopspeld. Resultaat : mooie zilveren aluminium knoert ! Zwart springt er gewoon vrolijk af ! Eerste beschadiging in meer dan 2 maand tijd een feit dus... voor de rest is mijn zwarte behuizing nog intact.

Tweede poging : DE oplossing : tandenborstel ! Met de volledige kop over de phone gaan in kleine cirkelbewegingen. De haartjes passen er net in, en reinigen alle vieze gaatjes volledig. Als je je er even mee amuseert zijn alle gaatjes terug als nieuw, ook de nep gaatjes aan de rechter kant bijvoorbeeld.

Vond deze vinding zo geniaal van mezelf, dat ik ze wou delen ;-) Succes ermee...
mooie oplossing :)
gebruik je nog iets van alcohol voor het reinigen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 20:11
Killerbert schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:10:
[...]

mooie oplossing :)
gebruik je nog iets van alcohol voor het reinigen :?
Neen, droog en nat geprobeerd, werkt beiden. Zou het droog houden ivm speaker achter de gaatjes. Front lens blinkt ondertussen ook weer, lol. Doe maar even, 3 minuten poetsen en je ziet het vuil eruit vliegen, alles terug volledig zwart nu.

www.beneluxracingonline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTallErne
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12-2022
Overzetten SMSjes ????

Vandaag mijn telefoon, met de goede cpu, gekregen en gelijk maar een beetje aan 't "spelen". (na eerst een paar uur aan de lader te hebben gehangen natuurlijk).

Voelt prima aan (de grijze), is zeer snel en de helderheid van het scherm is voor mij voldoende.

Het overzetten van de contacten ging perfect. ik zoek alleen nog een manier om mijn smsjes over te zetten van de oude wildfire s.
Wie kan mij aangeven hoe ik dat zo eenvoudig mogelijk kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

tozzke

aka tozzert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Bij mij deed ie dat bij de 1e keer opstarten en instellen wizard. Ik moest dan een bluetooth verbinding maken met mijn oude phone en alles ging in 1 keer over, prachtig.... geen app voor nodig dus
LongTallErne schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:05:
Overzetten SMSjes ????

Vandaag mijn telefoon, met de goede cpu, gekregen en gelijk maar een beetje aan 't "spelen". (na eerst een paar uur aan de lader te hebben gehangen natuurlijk).

Voelt prima aan (de grijze), is zeer snel en de helderheid van het scherm is voor mij voldoende.

Het overzetten van de contacten ging perfect. ik zoek alleen nog een manier om mijn smsjes over te zetten van de oude wildfire s.
Wie kan mij aangeven hoe ik dat zo eenvoudig mogelijk kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 16:09
Ik behoor ook tot de gelukkige eigenaar van een zwarte HTC One S (S4)
De eerste 30 min heb ik behoorlijk gevloekt.
Het klepje waarachter je de SIM moet plaatsen zat muur en muur vast
Ik heb eerst voorzichtig dit geprobeerd los te krijgen, paar minuten laten met gepast geweld
Heb der zelfs m'n nagel op gebroken, maar klepje geen niet los, hoe hard ik ook probeerde
Uiteindelijk met al mijn kracht/gewicht het klepje los getrokken :S
Was der verbaasd over dat m'n telefoon nog heel was na dat grof geweld te hebben toegepast

Heb em nu 2 weken en nog geen enkel krasje bij de USB aansluiting

Hierbij een paar simpele energie testjes die voor iedereen die deze telefoon wil kopen, wellicht interessant zijn.

De testjes zijn gedaan met helderheid op 20% (als ik buiten in de zon sta moet de helderheid wel flink hoger, echter sta ik of in de schaduw of binnen op mijn telefoon te klooien)

* 1 dag niets doen (3G en WIFI gewoon aan, paar whatsapp berichtjes verstuurd) 80% accu over
* 1 dag normaal gebruik (3G en WIFI uitzending gemist, whatsapp, bellen) 65% accu over
* 1 uur Sygic Mobile Maps navigatie 83% accu over
* 1 uur 3G video 76% accu over
* 1 uur WIFI video 91% accu over
* 1 uur Internetten (wikipedia) met normaal beeld 88% accu over
* 1 uur Internetten (wikipedia) met negatief zwart beeld 89% accu over

Hieruit kan ik opmaken dat het in mijn geval qua energieverbruik vrijwel niets uitmaakt of ik in "negatief" internet, of met gewoon beeld, terwijl ik op Internet lees dat OLED bij een zwart beeld veel zuiniger is dan met een wit beeld :S

* 1 dag niets doen met gebruik van het programma Juice Defender Ultimate (3G en Wifi aan) 88% accu over
Bewijsmateriaal bijgevoegd :)
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/5a0pr4.png

De testen die ik gedaan heb geven een indruk van het energie verbruik van mijn HTC ONE S
Hopelijk hebben jullie hier wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
RUFFNECK schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 19:41:
Bij mij deed ie dat bij de 1e keer opstarten en instellen wizard. Ik moest dan een bluetooth verbinding maken met mijn oude phone en alles ging in 1 keer over, prachtig.... geen app voor nodig dus
[...]
deze optie heb ik ook gekozen.
helaas worden bij mij de verjaardagen van mijn nokia 5800 niet meegenomen naar de kalender van de one s.
de andere kalender items wel 8)7

iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Laatst online: 12-09 14:38
Nu voor het eerst ook het home-screen probleem gehad.. allebei de keren in een gebied met zeer matig bereik en ook maar heel kort (2-3x switchen en klaar). Verder zit ik meestal op WiFi en daarbij speelt het probleem niet.

Aan de mensen die 'm hiervoor hebben teruggestuurd, is het daarna nooit meer voorgekomen..? Het stoort me op dit moment nog niet echt, maar mocht dat irritant gaan worden wil ik wel zeker weten dat het wordt opgelost..

Er is geen software wijziging bekend die het probleem oplost?

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
SmithNL schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:40:

Nope.
Nadat ik m'n One S open heb gehad heb ik geen last meer gehad ervan.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
SmithNL schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:40:
Nu voor het eerst ook het home-screen probleem gehad.. allebei de keren in een gebied met zeer matig bereik en ook maar heel kort (2-3x switchen en klaar). Verder zit ik meestal op WiFi en daarbij speelt het probleem niet.

Aan de mensen die 'm hiervoor hebben teruggestuurd, is het daarna nooit meer voorgekomen..? Het stoort me op dit moment nog niet echt, maar mocht dat irritant gaan worden wil ik wel zeker weten dat het wordt opgelost..

Opsturen voor dit probleem werkte bij niet echt. 2x software afgestelt volgens specificaties en dat werkte niet
Ik heb de derde keer een nieuwe telefoon terug gekregen. Deze heeft totaal geen last van het probleem.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir-Baze
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:10
Raymond P schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:27:
[...]

Nope.
Nadat ik m'n One S open heb gehad heb ik geen last meer gehad ervan.
Raymond P. Je hebt er geen last meer van gehad zeg je.
Heb je het ook "geforceerd"? Ik bedoel, heb je je toestel gebruikt op plaatsen/manieren die het probleem onverbiddelijk triggerden voorheen?

Ik ervaar het ook enorm. Thuis op Wifi gaat het nog, maar zelfs dan doet hij het af en toe. Ik ben erg geinteresseerd in een oplossing als deze. Ik begreep echter niet uit je berichten wat je nu precies achter het klepje gedaan hebt.
En hoe kreeg je het ervan af? Ik had hierna gezocht op youtube, maar daar krijg ik alleen maar unboxing filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Mocht ik ooit m'n One S terugkrijgen dan ben ik ook wel erg geinteresseerd. Ik heb mijn One S verhaal maar hier een vervolg gegeven J0YR1D3R in "Ervaringen met Dynafix".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Sir-Baze schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:44:
[...]

Raymond P. Je hebt er geen last meer van gehad zeg je.
Heb je het ook "geforceerd"? Ik bedoel, heb je je toestel gebruikt op plaatsen/manieren die het probleem onverbiddelijk triggerden voorheen?

Ik ervaar het ook enorm. Thuis op Wifi gaat het nog, maar zelfs dan doet hij het af en toe. Ik ben erg geinteresseerd in een oplossing als deze. Ik begreep echter niet uit je berichten wat je nu precies achter het klepje gedaan hebt.
En hoe kreeg je het ervan af? Ik had hierna gezocht op youtube, maar daar krijg ik alleen maar unboxing filmpjes.
Yep, ik heb het geforceerd. Voorheen had ik 100% garantie op issues op het toilet.
Eigenlijk ben ik constant aan het checken nu, want ik geloof het zelf niet.
Toestel staat nu ook al dagen in GPRS only mode.

Ik had het punt bereikt waarop m'n fone ieder moment kon botsen met de muur.
Wat ik gedaan heb:
  • Het klepje eraf gehaald
  • In het gaatje geblazen :9
  • Contacten opgemeten om te checken of ze contact maakten
  • Contactpunt aan telefoonzijde ietswat verbogen om 100% zeker te zijn
  • Contacten schoongemaakt met een wattenstaafje + een druppel isopropanol
Dus letterlijk niets wat ervoor zou moeten zorgen dat het ineens weg is lijkt mij.
Misschien dat iemand die wat meer hierover weet mijn succes kan verklaren.

Mocht je toch zelf gaan tweaken: kijk uit. De klemmetjes zijn ontzettend dun en lijken erg fragiel (niet getest).
Ook zie je op m'n foto een plakkertje zitten, beschadig deze niet. Het dient als opvulling, en zonder zullen de klemmetjes niet meer aangrijpen. Begin bij het Beats logo.
Als je geen caseopener tool hebt pak dan een stuk plastic. Simkaart omhulsels zijn super hiervoor als je een hoekje schuin afvijlt.

Edit:
Een foto van mijn 'case opener': klik
Dit trek ik dan door de 'sleuf' tussen de twee delen, meestal schiet het dan vanzelf open allemaal.
Soms moet je tussendoor ff bijvijlen omdat het plastic erg zacht is en slijt.

[ Voor 7% gewijzigd door Raymond P op 25-06-2012 11:17 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Sinds 2 dagen in het bezit van een S (hiervoor een Desire). Heb hem los gekocht bij studentmobiel voor 452,-.
Eerste indruk:
  • Unboxen: leuk doosje, wow wat issie plat, degelijke behuizing, geen moeite met klepje
  • Micro SIM: even een nieuwe halen bij T-Mobile shop (10,- euro). Had geen zin om te knippen.
  • Scherm: oei, viel even tegen, aan de andere kant was dit juist een van de punten waar ik bewust voor heb gekozen. Wilde niet nóg meer geld uitgeven en ook niet een nóg groter toestel. Na 2 dagen vind ik het scherm echter best ok. ;)
  • Accu: Direct aan de lader, duurde inderdaad 2 uur voordat hij op 99% zat. Keren erna korter.
  • Indication LED: leuk weggewerkt achter speaker gaatje maar daardoor niet erg opvallend, handig of jammer... ik twijfel nog. :+
  • Instellingen ICS: Jemig wat valt er veel in te stellen, sommige opties zitten ver weggestopt voor m'n gevoel, maar dat was in Android 2.3 ook zo. Wennen dus. Hier en daar een aparte app voor gevonden.
  • Power knopje is vrij stug en smal, waardoor het indrukken best lastig is als je het toestel in je rechter hand houdt.
  • ...
En dan m'n grootste 'ergernis': de 3-dot menu button die in de meeste apps aanwezig is vanwege het gebrek aan een fysieke Menu knop.

Afbeeldingslocatie: http://whatisandroidphone.org/wp-content/uploads/2012/04/twitter.jpg

Daar had ik vooraf niet echt rekening mee gehouden om eerlijk te zijn. :F Ik begrijp inmiddels dat 'uiteindelijk' de meeste apps wel 'optimized for ICS' zullen zijn (binnen de apps zelf een menu knopje, zoals o.a. Maps al wel heeft), de vraag is hoelang dat zal duren. Tegen de tijd dat al mijn apps geen menu balk meer tonen ben ik toe aan m'n volgende telefoon.

Ik ga dus maar eens uitzoeken hoe dat rooten werkt, en hoe ik van m'n 'recent apps' knop een 'menu' knop maak. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Victorio op 25-06-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 13:03

Trouble

Everything is awesome

Victorio schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:06:
Sinds 2 dagen in het bezit van een S (hiervoor een Desire). Heb hem los gekocht bij studentmobiel voor 452,-.
Eerste indruk:

• Accu: Direct aan de lader, duurde inderdaad 2 uur voordat hij op 99% zat. Keren erna korter.
Ik ga het eens goed bekijken, dat duurt bij mij veel langer geloof ik :{

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 20:47
Ik geloof dat ik de oplossing heb voor het niet in 1 keer opladen van de HTC one S.

Probleem was dat ik de USB kabel er 2 keer in moest prikken voordat hij ging opladen. Het oranje ledje ging de eerste keer wel aan, maar de software zelf gaf niet aan dat hij aan de lader hing.

Oplossing: 1 keer inprikken en dan gewoon wachten. Het duurt bij mij ongeveer een minuut voordat de software door heeft dat hij moet gaan laden. Bij m'n HTC desire had de telefoon dit altijd meteen door, nu bij de One S dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

[...]

En dan m'n grootste 'ergernis': de 3-dot menu button die in de meeste apps aanwezig is vanwege het gebrek aan een fysieke Menu knop.

[afbeelding]

Daar had ik vooraf niet echt rekening mee gehouden om eerlijk te zijn. :F Ik begrijp inmiddels dat 'uiteindelijk' de meeste apps wel 'optimized for ICS' zullen zijn (binnen de apps zelf een menu knopje, zoals o.a. Maps al wel heeft), de vraag is hoelang dat zal duren. Tegen de tijd dat al mijn apps geen menu balk meer tonen ben ik toe aan m'n volgende telefoon.
Dankzij de keuze van Samsung om de menu knop te behouden op de S3 gaat dat mogelijk nog langer duren, al hoop ik dat ontwikkelaars die keuze van Samsung gewoon negeren en hun app gewoon optimaliseren voor ICS.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Laguna schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:44:
[...]

Dankzij de keuze van Samsung om de menu knop te behouden op de S3 gaat dat mogelijk nog langer duren, al hoop ik dat ontwikkelaars die keuze van Samsung gewoon negeren en hun app gewoon optimaliseren voor ICS.
Wat is eigenlijk het idee achter het wegwerken van die menu-knop in ICS apps? Wat is hier optimaal aan? Waarom niet allebei; in apps verwerkt, en daarnaast gewoon de oude menuknop onderaan, zodat de gebruiker zelf kiest wat hij fijn vindt. Ik had hem liever wel gewoon naast de home- en terugknop gehad, veel makkelijker te bereiken met de duim. Ik gebruikte die op mijn vorige telefoon toch echt wel vaak en ik heb niet het idee dat dat dankzij ICS anders is geworden. Ideaal voor mij zou zijn: [Terugknop], [Homeknop], [Menuknop], en dan de menuknop of homeknop (zoals vroeger) langer ingedrukt houden voor snel wisselen tussen apps.

Een ander probleem, ik krijg mijn One S heel moeilijk weer aan als hij is uitgevallen met een lege batterij. Als ik hem na uitvallen aan de lader leg, dan gaat het oranje lampje knipperen. Het lijkt dan wel alsof de telefoon is vastgelopen en moet ik de powerknop een paar keer langer ingedrukt houden om hem weer aan te krijgen. Hebben jullie dit ook, of ben ik gewoon ongeduldig?

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:12
Ik denk gewoon ongeduldig. Als de foon uitvalt op een lege batterij duurt het inderdaad even voordat ie aan kan. Voor het booten moet er een minimale lading zijn in de batterij, anders tekt ie het niet. Even geduld dus...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Gisteren de HTC One S opgehaald bij Vodafone.

Het was de ' oude ' versie Z520E , wel Vodafone branded. Kreeg een leuk Vdafone logo bij het opstarten. Volgens mij geen apps op de telefoon zelf van Vodafone.

Nu eens kijken hoe ik contacten van Windows Phone 7.5 over gezet krijg....

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Fasterinside schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:39:
Gisteren de HTC One S opgehaald bij Vodafone.

Het was de ' oude ' versie Z520E , wel Vodafone branded. Kreeg een leuk Vdafone logo bij het opstarten. Volgens mij geen apps op de telefoon zelf van Vodafone.

Nu eens kijken hoe ik contacten van Windows Phone 7.5 over gezet krijg....
Als je hem bij de Vodafone winkel vandaan hebt zitten er wel een aantal apps op . Gelukkig kun je die in Android 4.0 verbergen. Compleet verwijderen gaat helaas niet zonder te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:37
Svenderson schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 01:01:
[...]

Wat is eigenlijk het idee achter het wegwerken van die menu-knop in ICS apps? Wat is hier optimaal aan? Waarom niet allebei; in apps verwerkt, en daarnaast gewoon de oude menuknop onderaan, zodat de gebruiker zelf kiest wat hij fijn vindt. Ik had hem liever wel gewoon naast de home- en terugknop gehad, veel makkelijker te bereiken met de duim. Ik gebruikte die op mijn vorige telefoon toch echt wel vaak en ik heb niet het idee dat dat dankzij ICS anders is geworden. Ideaal voor mij zou zijn: [Terugknop], [Homeknop], [Menuknop], en dan de menuknop of homeknop (zoals vroeger) langer ingedrukt houden voor snel wisselen tussen apps.
Ik had liever gezien dat HTC had gedaan wat Samsung met de Galaxy Nexus doet. Geen fysieke knoppen, maar het scherm wat langer, en daar virtuele knopppen tonen. Als je dan een app draait die geen gebruik maakt van het plaatsen van Action Overflow in de Action Bar verschijnt die knop gewoon naast je home en back knoppen. Dat vind ik wel jammer.

Alle informatie van Google over app design voor ICS. http://developer.android.com/design/index.html
Svenderson schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 01:01:
Een ander probleem, ik krijg mijn One S heel moeilijk weer aan als hij is uitgevallen met een lege batterij. Als ik hem na uitvallen aan de lader leg, dan gaat het oranje lampje knipperen. Het lijkt dan wel alsof de telefoon is vastgelopen en moet ik de powerknop een paar keer langer ingedrukt houden om hem weer aan te krijgen. Hebben jullie dit ook, of ben ik gewoon ongeduldig?
Wanneer het oranje lampje knippert heeft hij niet genoeg lading in de accu zitten tijdens het laden. Even wachten totdat het lampje constant oranje brand, dan kan die zonder problemen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadooh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 15:07
Ik heb nu ook een halve week de One S. Zeer tevreden, echter nu 1 dingetje. Ik dacht dat muziek altijd uit de voor en achter speaker kwam. Ik kwam er net achter dat er geen muziek uit de front speaker komt bij mij, wel achter. Is dit normaal of is er iets mis? Met bellen krijg ik wel gewoon geluid voor.

Edit: Volgens mij ligt het aan mij :p en is de voorste gewoon alleen voor bellen enzo.

[ Voor 12% gewijzigd door shadooh op 26-06-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ja, alleen aan de achterkant. Dat vind ik wel jammer op deze telefoon. Als ik mijn HTC One S neerleg is het geluid heel erg gedempt. Ze hadden deze het beste aan de zijkant kunnen zetten en anders aan de voorkant.
Ook heb ik mijn telefoon nogal vaak met scherm naar mij gericht en dan heb ik mijn vingers ook nog een half over de speakers heen...
Speakertje aansluiten is een goede oplossing :).

[ Voor 30% gewijzigd door Fleximex op 26-06-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Laatst online: 22:57

GS88

π raat

Eerste indruk:
  • Scherm: oei, viel even tegen, aan de andere kant was dit juist een van de punten waar ik bewust voor heb gekozen. Wilde niet nóg meer geld uitgeven en ook niet een nóg groter toestel. Na 2 dagen vind ik het scherm echter best ok. ;)
Je geeft aan dat het scherm tegenviel, maar op welk gebied viel dit tegen dan?

grootte? kwaliteit? kleuren? kijkhoeken?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
GS88 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 00:13:
[...]
Je geeft aan dat het scherm tegenviel, maar op welk gebied viel dit tegen dan?
grootte? kwaliteit? kleuren? kijkhoeken?
De grootte vind ik erg fijn, het toestel vind ik persoonlijk niet te breed en het is wel redelijk hoog waardoor er verticaal lekker veel tekst op past (mits die niet ingeleverd wordt door die menu bar in sommige apps. Ik hoop dat bv WhatsApp snel klaar is voor ICS). De kleuren vind ik ook geweldig, kijkhoek ook prima.

De kwaliteit (zichtbare groene subpixels) vielen me echter direct op bij het aanzetten. Op het witte scherm met HTC logo... en even later als je op je Home schreen naar andere screens schuift met een kleurrijke HTC achtergrond (die rood-geel-rode). Als je heel langzaam verschuift naar het volgende scherm zie je die subpixels als een waas verspringen. Daarnaast is zeer kleine tekst niet leesbaar (is dit veel beter op een One X of S3?)

Maar goed, dit was qua prijs/kwaliteit een bewuste keuze dus ik zeur er totaal niet over. Ik geef alleen aan wat m'n eerste indruk was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Iemand een idee wanneer we de volgende OTA kunnen verwachten? Voor T-mobile in de USA is deze al op 4 juni uitgerold, met name de fluctuaties in het GSM signaal irriteren me. Soms is het helemaal top maar op andere plekken gaat het van 0% naar 2 streepjes. Met de One X en Desire HD op dezelfde locaties had ik deze problemen niet.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Zelf heb ik nu ook al 3 weken een grijze HTC One S.
En om eerlijk te zijn, heb ik geen enkel van de problemen die jullie meemaken.
Echt een enorme vooruitgang tegenover mijn vorige gsm, Samsung Galaxy Ace. ( Wat niet meer als normaal is).

Wel heb ik het toestel direct vanaf dag 1 geroot en Trickdroid 4.3 erop gezet.
Hiermee heb ik ook bijkomende opties kunnen instellen, zoals het remappen van knoppen met de menu knop die erbij komt, en het zo ver mogelijk verdrijven van Sense.

In de toekomst ga ik toch wel mezelf eens wagen aan de Paranoid Android roms. Hiermee kan je voor elke applicatie de DPI settings aanpassen, waardoor je tablet modus kunt forceren.
Dit gaat zowieso niet bij elke applicatie even prettig werken, maar met de grootte van het scherm van de One S zeker wel het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Sinds een paar dagen heb ik er ook een liggen. Heel veel heb ik er nog niet mee gedaan, maar mijn eerste indruk:
- Heel mooi apparaat, qua design en bouw top.
- Snel.
- Mooi scherm, maar wel minder dan die van de One X. Naar mijn idee niet op alle punten minder dan die van de S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
Sigis schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:02:
Sinds een paar dagen heb ik er ook een liggen. Heel veel heb ik er nog niet mee gedaan, maar mijn eerste indruk:
- Heel mooi apparaat, qua design en bouw top.
- Snel.
- Mooi scherm, maar wel minder dan die van de One X. Naar mijn idee niet op alle punten minder dan die van de S3.
Mee eens. Toch vind ik de kleuren mooier dan bij de One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Kastermaster schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:39:
[...]

Mee eens. Toch vind ik de kleuren mooier dan bij de One X.
Dat is een kwestie van smaak. Bij de One X vind ik ze mooi gebalanceerd. Bij de One S heel intens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Laat maar ....
App zat in de weg. :(

[ Voor 90% gewijzigd door Pinin op 27-06-2012 19:23 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 22:21
Heb een klein probleempje,kom er niet uit.Heb een video gedownload in formaat DIVX maar als ik die op mijn one S zet dan hoor ik geen geluid,heb paar x op de pc geprobeert de video te converteren maar zelfs mp4 pakt die niet...3gp werkt wel,alleen het beeld is te klein .Iemand tips,of ik doe iets verkeerd :(

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:12
Sinds vandaag ook een One S, helaas nog even wachten op mijn micro-sim. Ik had hiervoor een Desire met CM7. Maar ik heb wel een vraag over de One S
Is het mogelijk om het maken van een foto toe te wijzen aan de volumeknoppen ipv alleen via het touchscreen? Is dit evt via een custom rom wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Darkzell schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:12:
Sinds vandaag ook een One S, helaas nog even wachten op mijn micro-sim. Ik had hiervoor een Desire met CM7. Maar ik heb wel een vraag over de One S
Is het mogelijk om het maken van een foto toe te wijzen aan de volumeknoppen ipv alleen via het touchscreen? Is dit evt via een custom rom wel mogelijk?
De ingebakken videospeler pakt niet alle exotische formaten. Hangt er vanaf hoe dat audiospoor gecodeerd is. Probeer wat andere avi/mkv (xvid, h264) bestanden, werkt dat wel met geluid? Download even een externe video speler, bijv. de VLC voor Android Beta of MX Player, dan móet het werken.
Amaze86 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:29:
Heb een klein probleempje,kom er niet uit.Heb een video gedownload in formaat DIVX maar als ik die op mijn one S zet dan hoor ik geen geluid,heb paar x op de pc geprobeert de video te converteren maar zelfs mp4 pakt die niet...3gp werkt wel,alleen het beeld is te klein .Iemand tips,of ik doe iets verkeerd :(
Met custom ROMs/Root toegang is dat in ieder geval zeker theoretisch mogelijk, weet niet of het nu al betrouwbaar werkend is, meestal komen dat soort functies in de eerste maanden na de telefoon release.

[ Voor 56% gewijzigd door davidov2008 op 27-06-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:13
Amaze86 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:29:
MX video player is zeker een goede en speelt zowat alles. Mocht je in eerste instantie nog geen geluid hebben zet het audiospoor dan even op sw decoding (softwarematige decoding)
Pagina: 1 ... 14 ... 45 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.