Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187147

http://wmpoweruser.com/no...00-with-battery-life-fix/

in een van de geposte berichten geef het aan hoe het moet.
It’s an easy trick to force an update to your phone. Using the Zune desktop (connect your phone), go to ‘Settings’ and ‘Update’. Here Zune starts checking whether there is an update for your phone or not. After about 3 to 8 seconds, disconnect your network and wait untill your computer says ‘Update found’ (might take up to a minute or so). Then plug the network back in and start updating.

This has all to do with the way the update process works. No update found does not necessarily mean there is no update, just that you’re not allowed to get it yet. If the update has been scheduled for your device and you disconnect at the moment it finds an update (right before the Microsoft server sends the ‘block this update’-signal), you will receive a Zune notification. Once you receive the update-message, you can continue the update process same as anyone else.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 187147 op 19-01-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03-2024
wat zijn jullie ervaringen met screen protectors voor de lumia ? Ik las op het forum dat de skinomi goed bevalt? Het is alleen wel 6 dollar verzendkosten... wat ik dus teveel vind...
Zijn er nog andere mensen die iets anders hebben geprobeert? Ik was er eerst op tegen maar nu zie ik tog een aantal krasjes op mijn scherm zitten, zo dun dat je ze niet met je nagel voelt maar tog zonde .... Ik leg de telefoon ook nooit met het scherm naar beneden en in mijn broek zit die ook altijd zonder andere objecten of zand ofzo :S tog raar dat "gorilla"glass al krast door een beetje stof..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat gorilla glass been kras op te krijgen, Ik had het mis. 1 maand geleden probeerde ik het uit met mijn sleutel. Niet zo ruw, geen kras. Een paar dagen geleden, liet ik aan iemand zien dat lumia een toffe glas heeft en kras heen en weer met mijn nagel..tot mijn verbazing een micro kras op het scherm.=(=(=(=(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 433014

Anoniem: 187147 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:00:
Ik dacht dat gorilla glass been kras op te krijgen, Ik had het mis. 1 maand geleden probeerde ik het uit met mijn sleutel. Niet zo ruw, geen kras. Een paar dagen geleden, liet ik aan iemand zien dat lumia een toffe glas heeft en kras heen en weer met mijn nagel..tot mijn verbazing een micro kras op het scherm.=(=(=(=(
mijn schermpje zit al vol met kleine krasjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
jah de mijne heeft dus ook ook een stuk of 5 krasjes na 2 weken een tedere behandeling te hebben gehad. Ik heb het idee dat gewoon glas nog harder is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

foxbow schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:08:
jah de mijne heeft dus ook ook een stuk of 5 krasjes na 2 weken een tedere behandeling te hebben gehad. Ik heb het idee dat gewoon glas nog harder is....
Ik meen dat het niet om het glas gaat maar om de coating die erop zit.
Heb er zelf geen ervaring mee: screenprotector van Skinomi vanaf dag 1.

Ik heb het wel op m'n oude iphone gehad. Door een screenprotector was de kras er nog wel, maar niet meer zichtbaar en daardoor niet meer hinderlijk. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rorando schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 08:52:
De update op mijn zwarte 800 blijft op "Stap 6 - Restarting your phone" nu al voor 15 minuten hangen, is dit normaal ? heb bij de vorige update niet opgelet hoelang het duurde.
De horizontale balk blijft draaien. Pas als die niet merr beweegt "hangt" het proces.
Bij een volgende keer maar eens op letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
heb je die skinoma uit amerika besteld? of weet je dat ze heir in nl te koop zijn..? want die verzendkosten vind ik wel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TrueChaoZ schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:16:
[...]
Nu geeft hij bij Full Charge 967 mAh aan. De update zou het moeten oplossen, ik kan niet wachten (maar moet het helaas toch nog wel, Zune geeft nog niks aan).
Net de Cyan Lumia 800 van mijn dochter bijgewerkt.
Had ook 967mAh.

Nu na de update (net gedaan. 5 m geleden) en de full charge capacity staat nu op 1484 mAh.
Remaining 985 mAh / 67%. Gaat goed dus d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

al 25 keer mijn draadloos uitgezet vlak nadat ik op update uitgezet, zonder succes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hjs schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:41:
al 25 keer mijn draadloos uitgezet vlak nadat ik op update uitgezet, zonder succes :(
Timing. Niet vlak daarna maar even wachten.
Dit is volgens mij de beste stap voor stap:
http://www.winrumors.com/...-update-onto-your-device/
3.Click the update button again, and this time immediately disconnect your computer from the internet (some people have better luck waiting 1-2 seconds). Do this by pulling the Ethernet cable, disabling Wi-Fi and ensuring there is no Internet connection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:04
Anoniem: 614 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:45:
[...]

3.Click the update button again, and this time immediately disconnect your computer from the internet (some people have better luck waiting 1-2 seconds). Do this by pulling the Ethernet cable, disabling Wi-Fi and ensuring there is no Internet connection.
Bij mij blijft ie dan tig minuten zoeken naar updates :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Basekid schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:49:
[...]

Bij mij blijft ie dan tig minuten zoeken naar updates :(
Dat klopt ook. Na die "eeuwigheid" zie je dat er een update klaar staat.

Wat ik trouwens ook doe is de telefoon in flightmode zetten.
Net op de 2de Windows Phone in huis (HTC Trophy) gedaan en ook daar kan ik nu updaten.
De timing is iedere keer ergens tussen de 1 a 2 seconden.

En dan via ipconfig /release ipv kabel los trekken of Wifi uitzetten.

Straks Windows Phone nr 3 hier in huis updaten (zodra de vrouw weer thuis is gekomen met haar telefoon)
.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 614 op 19-01-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

80072EFF of de melding dat hij al uptodate is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:38

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Anoniem: 614 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:45:
[...]

Ik heb een paar pogingen gedaan maar het lijkt niet te werken met Windows Phone Connector op de mac.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

yeah, eindelijk :P

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/svtcmf.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door hjs op 19-01-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414266

Wat een grap !

Ik heb de MS update via cabsender erop gezet, die Nokia firmware zie ik dan nog wel eens verschijnen, het is godsgeklaagd, alle onzin die men hier uithaalt. Gewoon releasen voor alle toestellen. Windows updates komen ook massaal uit, en dat voor zo'n 1.2 miljard computers, tegen een paar miljoen WP7 toestellen. Begin me echt te ergeren aan die onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Lieve mensen, kunnen de berichtjes met "ik heb de update wel/niet* ontvangen" achterwege blijven? Echt heel spannend zijn die berichten niet voor de rest van de bezoekers. Het is een kwestie van geduld en echt IE-DER-EEN gaat die update krijgen.

*doorhalen wat niet van toepassing is

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Even een vraagje over de update, sorry PaT. Ik zei wel dat ik die update had gekregen, maar mijn versie is nu/was, geen idee: 7.10 (8107). Dat is toch de oude versie?

EDIT: Laat maar, zie het al, dat is de nieuwe versie.

EDIT: Ik kan eindelijk tegen mensen aanlullen, facebook, ook al zijn ze niet online. Heerlijk, daar zat ik echt op te wachten! (Dat is een ferme verbetering!)

EDIT: Werkt toch niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Crescendo op 19-01-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
foxbow schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:52:
wat zijn jullie ervaringen met screen protectors voor de lumia ? Ik las op het forum dat de skinomi goed bevalt? Het is alleen wel 6 dollar verzendkosten... wat ik dus teveel vind...
Zijn er nog andere mensen die iets anders hebben geprobeert? Ik was er eerst op tegen maar nu zie ik tog een aantal krasjes op mijn scherm zitten, zo dun dat je ze niet met je nagel voelt maar tog zonde .... Ik leg de telefoon ook nooit met het scherm naar beneden en in mijn broek zit die ook altijd zonder andere objecten of zand ofzo :S tog raar dat "gorilla"glass al krast door een beetje stof..
Ja ik heb ook een kras, doe 'm nooit met wat anders tegelijk in broekzak, altijd voorzichtig, toch vreemd...
Ben benieuwd of zo'n screenprotector wat is, met name omdat het glas aan de rand bol is. Maar ben er eigenlijk een beetje op tegen om een stuk plastic over het mooie scherm te plakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 21:02

AvK

Ready Set Go

Anoniem: 187147 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:00:
Dat kan eigenlijk geen kras zijn. Jouw nagel is echt heel erg veel zachter dan Gorilla glass. Het is waarschijnlijk gewoon een streep vuil / nagel restant. Even poetsen met een doekje, eventueel met een beetje zilverpoets oid en het is weg.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gisteravond update gedaan, en nu een eerste dag achter de rug. batterij nu op 25%, een kleine verbetering, normaal zat ik rond 22.00 uur 's avonds op zo'n 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Blijven proberen, vrij snel na update klikken verbinding verbreken en misschien heeft foon in airplanemode ook geholpen :?
Ff terug bladeren voor wat links ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:42

gws24

Thinking is hard!

Bij mij heeft de truc van het verbinding verbreken wel gewerkt en heb nu de updates geinstalleerd. Ik heb de telefoon in airplane modus gezet en direct na het aanklikken van update in zune mijn netwerkkabel uit de pc getrokken. Na ongeveer 45 seconden gaf hij aan dat er een update was. Daarvoor gaf hij binnen 2 seconden aan dat er geen update was dus volgens mij moet je echt snel de verbinding verbreken!

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
http://www.ebay.com/itm/N...4ab238328c#ht_2417wt_1396

heeft iemand hier ervaring mee ? Ik heb er maar 1 besteld aangezien het niet veel geld is en dit de meest geavanceerd leek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
foxbow schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:34:

heeft iemand hier ervaring mee ? Ik heb er maar 1 besteld aangezien het niet veel geld is en dit de meest geavanceerd leek :P
Klinkt interessant. Laat maar weten of het bevalt in het daarvoor bestemde topic

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414266

gws24 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:46:
Bij mij heeft de truc van het verbinding verbreken wel gewerkt en heb nu de updates geinstalleerd. Ik heb de telefoon in airplane modus gezet en direct na het aanklikken van update in zune mijn netwerkkabel uit de pc getrokken. Na ongeveer 45 seconden gaf hij aan dat er een update was. Daarvoor gaf hij binnen 2 seconden aan dat er geen update was dus volgens mij moet je echt snel de verbinding verbreken!
Ja dat is de truuk. Ik heb het op mijn laptop verschillende malen geprobeerd, maar blijkbaar is de keycombo om wireless uit te schakelen niet snel genoeg, op de desktop lukte het in een keer door gewoon de kabel eruit te jassen. Echt ongelofelijk dat dit uberhaupt nodig is, ik hoop dat dit niet het geval is met eventuele critical updates, Microsoft moet hier echt eens goed naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AvK schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:47:
[...]

Dat kan eigenlijk geen kras zijn. Jouw nagel is echt heel erg veel zachter dan Gorilla glass. Het is waarschijnlijk gewoon een streep vuil / nagel restant. Even poetsen met een doekje, eventueel met een beetje zilverpoets oid en het is weg.
zeker geen vuil. Kleine streep van 0.75 cm

---
Na update en hier zijn mijn bevindingen:
Plus punten:
Batterij een beetje goed aangepakt.
Digitizer is nu goed.

Min punten
de drie knopen zijn niet belicht ,(wel aan op low en automatish)
Low is bij mij veel te donker.

Metro komt niet terug naar het begin punt(iets naar beneden geschoven.
Metro blijf op de plaats waar je gebleven was na power knop (2x)
Heb lieve het oude situatie weer terug naar begin punt.

cursor om charachter van tekst weg Te halen (arrow) heeft nu vertraging

er komen zeker wel nog meer min punten bij..
Nokia heeft meer minpunten dan plus punten geïntroduceerd.

Ik werk als tester van de software en hardware bij honeywell (veligheid system safery manager)
mensen levens en materialen gaan voorop.
Hij kan altijd gebeuren dat achteraf iets niet meer goed werkt.
Hier bij ons hebben we meer fase. Final fase wordt het product als geheel opnieuw getest om te checken dat geen belangrijke dingen zijn kapot gegaan.

Off topic
Diegene die beweert dat het toetsenbord van Windows phone goed werkt, die maak ik uit als een leugenaar
Ik kom van iphone.
Aanraak met je vinger om ergens neer te zetten werkt het gewoon niet goed.
Onnodig ruimte spilling van scherm.
ik tikte bericht met mijn lumia..gemakkelijk is anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 14:34
wat bij hielp was het tellen hoelang het duurt voordat de melding je hebt al de laatste versie voorbij kwam. Dit duurde steeds tussen de 7 en 10 seconde. Na eerst steeds 1/2 seconde wifi uit te gooien besloot ik het 1/2 seconde voor de 7 seconde uit te gooien. De tweede keer was meteen raak! Misschien heb je er wat aan en anders is het blijven proberen. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zothor
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 13:31
ook na het aanzetten van vliegtuig modus kreeg ik de update en de melding dat zune geen verbinding kon maken met het internet. ik denk dat zune via de wifi van je telefoon of mobiele netwerk verbinding gewoon door zoekt tenminste daar lijkt het wel op? hoop dat mijn zwarte lumia nu een stuk langer mee gaat :)

[ Voor 25% gewijzigd door Zothor op 20-01-2012 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Laatst online: 16-06 21:50
Anoniem: 187147 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 00:41:
[...]
Off topic
Diegene die beweert dat het toetsenbord van Windows phone goed werkt, die maak ik uit als een leugenaar
Ik kom van iphone.
Voordat we elkaar voor leugenaar gaan uitmaken 8)7, wat bedoel je nou precies? Ik denk dat je het editen van tekst bedoelt? Ik vind het toetsenbord goed werken (ben geen leugenaar :P ), aanraking is secuur, twee duimen gebruiken is probleemloos. Enige wat ik kan aanmerken is dat ik nog wel is over de zoekknop ga onder het toetsenbord.

Als het om editen gaat ben ik het met je eens, dit werkt niet lekker maar is iets dat Microsoft moet aanpakken:
- als je 1 keer drukt kan je niet de cursor neerzetten maar pakt die een heel woord.
- cursor verplaatsen gaat langzaam en niet secuur. Lang je vinger op scherm en dan cursor verplaatsen werkt absoluut niet makkelijk. Vergrootglas van Ios werkt het beste, het blokje van Android het snelst.
- ook mis ik de symbianfunctie dat wanneer je over tekst swiped je de tekst selecteert (als of je je linker muisknop ingedrukt houdt.)
- Tekst selecteren kan je bijna onmogelijk noemen met WP, zeker als je meer dat 1 zin wil pakken.

Overigens is het batterij verbruik aanmerkelijk beter, ik heb heel de avond geinternet op de mobiel 5 uur. De accu was voorheen dan op 40% nu nog op 60%. Denk dat de helderheid van het beeld hier een rol in speelt, bij mij staat die op automatisch en is een stuk donkerder, persoonlijk vind ik dit niet erg dus mooi meegenomen! Als je ogen minder zijn zou die denk ik feller moeten. Ik vind dat je gewoon de gevoeligheid moet kunnen instellen, maar dit heb ik al gemeld :) .

[ Voor 24% gewijzigd door trabbit op 20-01-2012 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zothor
wat me nu ook opvalt in de diagnostics dat we eindelijk de internet instellingen kunnen aanpassen van de providers :) tenminste, hier word browser apn en mms apn aan gegeven, de knoppen die niet oplichten bij hoge helderheid is zeker weten een bug, alleen beetje jammer dat zo'n soort bug er door heen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Ze lichten wel op hoor, zet hem maar op hoog of leg hem bij automatisch 10 sec onder een felle lamp.

Sorry is al zo laat ;) , ik denk dat dit niet een bug is. Hoge helderheid is bij veel omgevingslicht dan heb je geen verlichting onder de knoppen nodig.

[ Voor 44% gewijzigd door trabbit op 20-01-2012 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Heb gisteren ook de Skinomi TechSkin besteld, ben benieuwd.

http://www.wp7.nl/8123/no...vernieuwd-na-update-8107/

Nu heb ik net die diagnostic tool verwijderd en opnieuw toegevoegd en ik zie idd een Detailed Battery Info, maar ik twijfel alleen even of ik er nu net voor het verwijderen overheen gekeken heb of dat hij er echt niet was ;)

[ Voor 72% gewijzigd door hjs op 20-01-2012 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trabbit schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 02:24:
Ze lichten wel op hoor, zet hem maar op hoog of leg hem bij automatisch 10 sec onder een felle lamp.

Sorry is al zo laat ;) , ik denk dat dit niet een bug is. Hoge helderheid is bij veel omgevingslicht dan heb je geen verlichting onder de knoppen nodig.
Die heb ik het zeker nodig, in bed internetten of in de woonkamer waar heel weinig licht is.
Druk ik vaak op verkeerd plek.

Het is gewoon een bug, Nokia's testers hebben hier gewoon gefaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Zoals gemeld heb ik de update inmiddels ook, maar de winst is volgens mij nihil. Nu had ik al een "goede" batterij in de zin van dat er voor de update al een capaciteit van 1310 mAh beschikbaar was. Helaas is de capaciteit door de update niet verhoogd naar zo'n 1450 mAh, maar "slechts" naar 1380 mAh. Hierdoor zou ik in theorie toch weer een half uur langer op een lading mee kunnen, maar als ik de "volledige" updatecapaciteit had gekregen zou dat een kleine anderhalf uur langer zijn geworden.

Stijgt die capaciteit nog na een paar laadbeurten of is dit het?
Daarnaast viel me in de nieuwe diagnostics tool op dat het verkeer weergegeven percentage van de batterij (65550 of zoiets) dus de (maximale?) laadcycles zijn. Het percentage wordt nu keurig weergegeven!

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 20-01-2012 12:47 . Reden: 3110 aangapst naar 1310 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Anoniem: 187147 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:12:
[...]

Die heb ik het zeker nodig, in bed internetten of in de woonkamer waar heel weinig licht is.
Druk ik vaak op verkeerd plek.

Het is gewoon een bug, Nokia's testers hebben hier gewoon gefaald.
In je bed is de omgeving donker, dan zou de helderheid tussen laag en normaal moeten zijn, in ieder geval lager dan normaal. Dan moeten de knoppen gewoon verlicht zijn, ten minste bij mij zijn ze dat.
hjs schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:10:
Heb gisteren ook de Skinomi TechSkin besteld, ben benieuwd.

http://www.wp7.nl/8123/no...vernieuwd-na-update-8107/

Nu heb ik net die diagnostic tool verwijderd en opnieuw toegevoegd en ik zie idd een Detailed Battery Info, maar ik twijfel alleen even of ik er nu net voor het verwijderen overheen gekeken heb of dat hij er echt niet was ;)
Bedankt, ik kon het al niet vinden, je moet inderdaad de tool verwijderen en dat weer via ##634# starten.

[ Voor 35% gewijzigd door trabbit op 20-01-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Ik zit me rot te irriteren en het feit dat automatische helderheid nu een stuk donkerder is geworden. Had hier graag een optie voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren na de update was mijn battery full charce capacity 1492mAh en sinds vandaag is dat nog maar 1325mAh :(

zijn er meer mensen waar dit aan het dalen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-06 12:08
Anoniem: 433014 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:33:
Gisteren na de update was mijn battery full charce capacity 1492mAh en sinds vandaag is dat nog maar 1325mAh :(

zijn er meer mensen waar dit aan het dalen is?
Ja, hier is ie ook ingekakt.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Ik heb er juist sinds mijn laatste post 10 mAh bij gekregen! :+ Ding is niet in de buurt van een lader geweest, dus volgens mij is die status nog niet extreem betrouwbaar. Ik merk wel dat de batterij indicator bovenin het startscherm nog een stuk voller zit dan dat hij voorheen rond deze tijd zou zijn! Dat stemt mij dan weer wel hoopvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrichvdv
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
[...]

zeker geen vuil. Kleine streep van 0.75 cm

---
Na update en hier zijn mijn bevindingen:
Plus punten:
Batterij een beetje goed aangepakt.
Digitizer is nu goed.

Min punten
de drie knopen zijn niet belicht ,(wel aan op low en automatish)
Low is bij mij veel te donker.

Metro komt niet terug naar het begin punt(iets naar beneden geschoven.
Metro blijf op de plaats waar je gebleven was na power knop (2x)
Heb lieve het oude situatie weer terug naar begin punt.

cursor om charachter van tekst weg Te halen (arrow) heeft nu vertraging

er komen zeker wel nog meer min punten bij..
Nokia heeft meer minpunten dan plus punten geïntroduceerd.

Ik werk als tester van de software en hardware bij honeywell (veligheid system safery manager)
mensen levens en materialen gaan voorop.
Hij kan altijd gebeuren dat achteraf iets niet meer goed werkt.
Hier bij ons hebben we meer fase. Final fase wordt het product als geheel opnieuw getest om te checken dat geen belangrijke dingen zijn kapot gegaan.

Off topic
Ik kom van iphone.
8)7 Moet jij dringend leren typen man, iedereen en elke reviewer weet dat het keyboard op Windows Phone MINSTENS even goed is als op iPhone.
Ik heb zelf een Windows Phone en ik typ er zonder problemen blind op. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Hier ook dat probleem. Ik had altijd boven de 1500mAh, na de update is het ineens 1400 nog wat...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toms_88 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:34:
[...]

Ja, hier is ie ook ingekakt.
ik had hem gisteren 100% leeg, misschien dat de telefoon daarna heeft uitgerekend wat de daadwerkelijke capaciteit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Bij mij was ie ook volledig leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

PaT schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:42:
Zoals gemeld heb ik de update inmiddels ook, maar de winst is volgens mij nihil. Nu had ik al een "goede" batterij in de zin van dat er voor de update al een capaciteit van 3110 mAh beschikbaar was. Helaas is de capaciteit door de update niet verhoogd naar zo'n 1450 mAh, maar "slechts" naar 1380 mAh.
Dat is een flinke achteruit gang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foxbow schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:34:

Hoogstwaarschijnlijk zonde van het "niet veel geld".
10 euro is wat mij betreft ook niet veel geld en daarvoor koop je een Skinomi.

Al moet ik zeggen dat ik vroeger dezelfde gedachte had. Pas na 4 screenprotectors kwam bij mij de wijsheid om direct een goede te kopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ankh schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:40:
Hier ook dat probleem. Ik had altijd boven de 1500mAh, na de update is het ineens 1400 nog wat...
Ergens tussen de 1450 en 1485 is een correcte waarde. >1500 klopte al sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 22:02
Anoniem: 353686 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:35:
Precies toch nog veel bugs als ik de laatste pagina's doorneem :o. Ik was aan het twijfelen om over te stappen van een SGS2 naar een Nokia Lumia 800, maar de twijfel neemt weg..
Sowieso, de SGS2 is een mooi toestel, waarom geld besteden binnen dezelfde generatie telefoons. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Laatst online: 16-08-2023
Anoniem: 614 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:28:
[...]

Net de Cyan Lumia 800 van mijn dochter bijgewerkt.
Had ook 967mAh.

Nu na de update (net gedaan. 5 m geleden) en de full charge capacity staat nu op 1484 mAh.
Remaining 985 mAh / 67%. Gaat goed dus d:)b
Bedankt voor de bevestiging. Heel erg mooi dat het ook omhoog is, dan ga ik vanavond maar is kijken of ik de update binnen kan hengelen (met of zonder brute force O-)), en wat het voor verbetering nu echt is :*).

[ Voor 4% gewijzigd door TrueChaoZ op 20-01-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
XanaduNL schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:40:
[...]

Sowieso, de SGS2 is een mooi toestel, waarom geld besteden binnen dezelfde generatie telefoons. :)
Aan de andere kant, ikzelf en waarschijnlijk vele anderen hebben nergens last van, maar die hoor je natuurlijk minder. Maar inderdaad, het ene top toestel inruilen voor het andere top toestel heeft in mijn ogen niet heel veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
hjs schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:47:
[...]

Dat is een flinke achteruit gang :+
Hahahaha, gelukkig is het niet zo dramatisch! :+ Zou wat zijn zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ik hier nog steeds geen update binnen.
Iemand een idee of je dit kunt forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2024

GreeTz

took the red pill

Ik heb zojuist ook de update op mn blauwe Lumia 800 geinstalleerd, Full Charge Capacity was had altijd rond de 925 mAh en deze is nu op 1476 mAh. Dat is dus opgelost. Nu eens kijken hoelang de accu het nu vol kan houden.

Alleen:           DE GROETJES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
HyperioN schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:13:
Ik hier nog steeds geen update binnen.
Iemand een idee of je dit kunt forceren?
Lees even het topic door, dit is al een aantal keren voorbij gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Off topic
Ik kom van iphone.
Als je zo typt kan ik me dat voorstellen ja. Ik weet niet precies wat je wil zeggen, maar ik ben dik tevreden met het toetsenbord. Met autocorrect aan typ ik net zo snel als op een palm pre (hardware toetsenbord)
Daarbij, wie wil nou een iPhone, dat is toch uit?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halie68
  • Laatst online: 18-07-2022
Ik heb ook nog steeds geen update gekregen. Ik vanmorgen nog gekeken. Ik vanavond laat weer proberen om te kijken of de update binnen hebt.
Maar als ik het goed begrijp is de update niet spectaculair. Tenminste wat ik uit reacties kan opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zothor
na veel spelen is bij mij de wifi bug nog steeds in het systeem. dit is een flinke battery drainer want zodra de bug optreed trekt hij dus je batterij met 400ma leeg heel raar dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jon86
  • Laatst online: 08:13
Mij is het ook gelukt te updaten door gebruik te maken van de "forced method". Ik zit er nog wel mee dat ik de dianostic tool niet geladen krijg op mijn toestel. Als ik ##634# intoets gebeurt er niets, alleen de bellen en opslaan mogelijkheden verdwijnen. Voor de update werkte de tool ook niet. Iemand anders met hetzelfde probleem?

Het enige wat ik kan zien aan mogelijke verbetering van de batterijduur is dat voor de update mijn telefoon bij 100% geladen een duur gaf van 1 dag en 1 uur, maar nu is dat 1 dag en 6uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
Anoniem: 614 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:58:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk zonde van het "niet veel geld".
10 euro is wat mij betreft ook niet veel geld en daarvoor koop je een Skinomi.

Al moet ik zeggen dat ik vroeger dezelfde gedachte had. Pas na 4 screenprotectors kwam bij mij de wijsheid om direct een goede te kopen |:(
Als ik de reviews lees op xda etc is iedereen er zeer over te spreken en zeker beter als de veel duurdere zagg protectors. De reden waarom ze zo goedkoop zijn is dat er geen verpakking omzit en geen duur spuitflesjes zoals bij skinomi. Je kan mij namelijk niet wijsmaken dat een beetje plastic 10 euro kan kosten :P

[ Voor 5% gewijzigd door foxbow op 20-01-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:42

gws24

Thinking is hard!

Na de update is mijn batterij het volgende:

Full charge: van 15xx (waarvan 1320 bruikbaar of iets dergelijks) naar 1471
Current zit zo rond de 130 MA met wifi aan en bluetooth uit. Dit zat voorheen dacht ik rond de 140/150

Ik ben in ieder geval blij met de batterij update. Gisteravond opgeladen en nu nog 69% over (1 dag en 3 uur) terwijl dit voorheen rond de 40% zat zo rond dit tijdstip. Wil ik wel even bij zeggen dat ik niet zo'n poweruser ben maar heb er toch een aantal telefoontjes mee gepleegd, ge-internet, update van een app mee uitgevoerd en wifi continu aan.

De helderheid heb ik op normaal gezet omdat de lage/automatische instelling toch iets te donker is. Het niet verlicht zijn van de toetsen is even wennen maar vind ik niet storend.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Off topic
Of het is wennen of je Lumia's scherm deugt niet. wel lief blijven he?

Alle reviews spreken van een minstens zo goed toetsenbord.
En dat is ook zo. Ik had hiervoor dezelfde telefoon als jij had en de Lumia typed minstens net zo goed.
Jammer dat je ons dan eerst voor leugenaar uitmaakt voordat je bij je zelf of je telefoon te rade gaat.

Hier inmiddels 2 Lumia 800's in huis en beide typen perfect. Het enige maar is dat de allereerste firmware te gevoelig was. Met de 2de update is het beter en na de laatste update is het wat mij zo goed als dat het kan worden. Op 100 letters iets van 2 type fouten schat ik. Wat mij betreft helemaal goed.

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 20-01-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:53
Dan ook maar de forced method gebruikt wat na een keertje of 3 lukte.

- De update informatie bevatte wel geen enkele melding over de batterij (enkel on-screen keyboard, Gmal sync issues, location issue, certificate removal, Exchange 2003 issue en voicemail issue).
- Na de update schakelde ik de airplane mode terug uit (had deze namelijk aangezet voor de forced method) en kwam hij m'n PIN code vragen. Nadat ik deze had ingegeven en er SIM code accepted verscheen hing het toestel compleet vast (power reset moeten doen dus)
- Geen idee of ik meteen de Detailed battery info zag, twijfel aan mezelf of ik erover gezien heb (heb dus een uninstall van de Diagnostic menu gedaan en daarna terug ##634#)
- Batterij waarde geeft 1484 mAh voor full charge.
- M'n hardware keys zijn nog steeds verlicht (brightness auto adjust stond op on, level op medium) en verder lijkt me op dat gebied alles nog hetzelfde

Of ik verder concreet iets ga merken zullen de volgende dagen aantonen. Gisteren heb ik trouwens ook nog eens een crash gehad bij "ENDING CALL" (was wel al even geleden), en MixRadio heb ik ook nog steeds niet (Nokia Music staat nog steeds op 1.4.41.739) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Na nu dus een dagje met een bijgewerkte Lumia te hebben gewerkt valt het mij helemaal niet tegen! Waar ik normaliter rond dit tijdstip al lang in de battery save modus zou zitten, werkt het telefoontje nu nog rustig. Nog zo'n 38% over. Daarmee heb ik zelfs een tijdje naar de radio zitten luisteren! Verder bluetooth en wifi aan (niet continu verbonden)

Ik zeg Nokia; d:)b

Ow en vandaag ook geen wegvallende bluetooth gehad!

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 20-01-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441354

gisteren de update gedaan en vannacht de lumia de hele nacht opgeladen.
vanochtend stond ie op full charge cap. 1461 mAh
remaining cap 1461 mAh
discharging bij start 250mA en zakt naar 165mA
Opladen 100% duurt +/- 6 uur
Maar na 1 uur stond ie op 95% zonder dat ik 'm gebruikt had.
Na 5 uur op 45% met redelijk gebruik,wifi aan bt uit.
Hij laadt wel 100% op maar trekt toch wel snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353686

XanaduNL schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:40:
[...]

Omdat de sgs2 tijdelijk was :-). Vandaar dat ik ook twijfel tussen een SGS2 of een Nokia Lumia 800. Denk dat ik voor de SGS2 ga, WP7.5 lijkt precies nog in zijn kinderschoentjes te staan, terwijl SGS2 een volwaardige smartphone is geworden met weinig fouten.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 353686 op 20-01-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
PaT schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:17:
Na nu dus een dagje met een bijgewerkte Lumia te hebben gewerkt valt het mij helemaal niet tegen! Waar ik normaliter rond dit tijdstip al lang in de battery save modus zou zitten, werkt het telefoontje nu nog rustig. Nog zo'n 38% over. Daarmee heb ik zelfs een tijdje naar de radio zitten luisteren! Verder bluetooth en wifi aan (niet continu verbonden)

Ik zeg Nokia; d:)b

Ow en vandaag ook geen wegvallende bluetooth gehad!
Is ook mijn ervaring ik merkte het gister avond al. Hij is nu nog niet op, heb ook nog 30 minuten navigatie gebruikt vandaag. Accu gaat echt aanmerkelijk langer mee en ik had al geen slechte accu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:41
jon86 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:24:
Mij is het ook gelukt te updaten door gebruik te maken van de "forced method". Ik zit er nog wel mee dat ik de dianostic tool niet geladen krijg op mijn toestel. Als ik ##634# intoets gebeurt er niets, alleen de bellen en opslaan mogelijkheden verdwijnen. Voor de update werkte de tool ook niet. Iemand anders met hetzelfde probleem?

Het enige wat ik kan zien aan mogelijke verbetering van de batterijduur is dat voor de update mijn telefoon bij 100% geladen een duur gaf van 1 dag en 1 uur, maar nu is dat 1 dag en 6uur.
Ik had hetzelfde probleem, met een niet werkende diagnostic tool. Aangezien mijn telefoon terug moest naar de fabrikant (coating liet rechtsonder los) heb ik mijn telefoon terug gezet op de fabrieksinstellingen. En daarna, werkte zo waar ook de ##634# combinatie.

Dus misschien is dat iets voor je? Je bent wel al je instellingen kwijt, dus backup vooraf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Oh... m'n provider is blijkbaar ook aangepast... van "BEL PROXIMUS" naar "PROXIMUS".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
Jannibal23 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:46:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, met een niet werkende diagnostic tool. Aangezien mijn telefoon terug moest naar de fabrikant (coating liet rechtsonder los) heb ik mijn telefoon terug gezet op de fabrieksinstellingen. En daarna, werkte zo waar ook de ##634# combinatie.

Dus misschien is dat iets voor je? Je bent wel al je instellingen kwijt, dus backup vooraf!
huh .. ? wat voor coating kan er losgaan ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ondertussen 100% geladen... full available 1505, full charge 1467 (da's 97.5%... misschien een veiligheidsmarge ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 06-07 21:02

AvK

Ready Set Go

r2504 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:53:
Ondertussen 100% geladen... full available 1505, full charge 1467 (da's 97.5%... misschien een veiligheidsmarge ?)
Zijn er momenten in je leven dat je met iets WEL tevreden bent?
Geef nou gewoon toe dat iets goed is.

[ Voor 6% gewijzigd door AvK op 20-01-2012 22:55 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
AvK schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:53:
[...]
Zijn er momenten in je leven dat je met iets WEL tevreden bent?
Heb ik ergens geschreven dat dat niet goed was... ik constateer dat er netjes 2.5% marge is en dat het misschien bewust een veiligheidsmarge is.

Volgens mij heb jij dus meer frustratie dan ik, en heb je vrees als er ook maar iemand iets slecht zegt over het toestel. Laat ons het dus bij feiten houden... da's eenvoudiger dan gevoelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:44
Ik krijg dat geforceerd updaten maar niet. Ik heb al alles geprobeerd..

- Op updaten duwen en na 1/2 seconde wlan uit op m'n laptop (10x proberen met soms net iets langer of korter). Krijg steeds dat Er geen update is.
- Na het duwen alleen dan tussen 3-8 seconde.. Zelfde liedje..
- 1/2 seconde voor het einde.. Krijg ik hetzelfde..
- Als ik voorgaande stappen doe maar dan telefoon in flightmode krijg ik gewoon altijd een error.

Beetje vervelend.. Had afgelopen 2 dagen lange dagen zonder oplaadpunt.. Had graag de update willen hebben.. Nu was telefoon na driekwart dag leeg met niet al te intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-07 18:48
Vanmiddag een lumia 800 in ontvangst mogen nemen. De telefoon gaf zelf al aan dat er een update beschikbaar was. Vervolgens aangesloten op de laptop, lumia 800 ontkoppeld, Zune geïnstalleerd en het updaten kon beginnen zodra de telefoon er weer aan hing. Geen probleem met "forced updates" of iets dergelijks. Raar dat dat niet soepeler kan. Ik ben tot nu toe zeker wel te spreken over de lumia. Overigens was ik wel een iets langere accuduur gewend, 1476mAh geeft de mijne aan.

Oja, ik zoeken naar een msn of ebuddy app, verbaasd dat deze niet bestond, maar dit valt gewoon onder berichten haha 8)7 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Timberly2 op 21-01-2012 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Timberly2 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 01:18:
Oja, ik zoeken naar een msn of ebuddy app, verbaasd dat deze niet bestond, maar dit valt gewoon onder berichten haha 8)7 8)7
Lol watte? Wat is er mis met de berichten -> online/conversaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan ben ik een van de weinige die moeite heb met typen van teksten. Af en toe raakte ik de andere toets, die ik daadwerkelijk wou typen. Jammer dat de kader die de voorgestelde woorden weergeven aan de grote kanten is.
vooral in landscape mode. Hopelijk wordt ie in de toekomst naast point and place cursor aangepakt.
ontopic
Hoop dat Nokia binnenkort met een andere update komt om de kleine bugs plus (wij hebben geen plus teken?) op Windows phone?) camera enhancement aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Anoniem: 187147 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 02:33:

Hoop dat Nokia binnenkort met een andere update komt om de kleine bugs plus (wij hebben geen plus teken?) op Windows phone?) camera enhancement aan te pakken.
Het plus teken krijg je via Numeric => shift => plus
Het plus had ik trouwens ook wel bij het langer indrukken van het min teken verwacht.

De accuratesse van typen wordt waarschijnlijk wel beinvloed of je de juiste taal voor je toetsenbord hebt ingesteld. (ook als je geen spellingcontrole gebruikt). Als je tweetalig typed stel dan ook twee talen in. Je krijg dan een toets in je keyboard waarmee je van taal kan switchen voor je een berichtje intikt

Overigens is het software keyboard een typisch Windows Phone ding en niet iets wat Nokia aanpakt maar Microsoft.
Heb je meer van dat soort vraagjes die dan is daar op dit forum het Windows Phone ervaringen topic voor.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 21-01-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1700
  • Laatst online: 17-06 18:03
+ teken heb ik hier wel hoor! Op het nummerieke toetsenbord en dan pijltje naar rechts duwen;)
Gepost met mijn Nokia Lumia 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:53
Anoniem: 80466 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 09:56:
[...]De accuratesse van typen wordt waarschijnlijk wel beinvloed of je de juiste taal voor je toetsenbord hebt ingesteld. (ook als je geen spellingcontrole gebruikt). [...]
Als je de reden hiervoor wilt weten: http://research.microsoft...s/wp7keyboard-042811.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Anoniem: 187147 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 02:33:
Dan ben ik een van de weinige die moeite heb met typen van teksten. Af en toe raakte ik de andere toets, die ik daadwerkelijk wou typen.
Heb ik ook, maar volgens mij ben ik ook gewoon iets meer moteriek achtergesteld ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
als jullie bij instelling bij batterij besparing kijken, hoeveel geeft die dan aan voor geschatte batterijduur ? bij mij is het maar 12 uur, 2x zoveel als eerst maar vind het tog maar weinig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
foxbow schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:30:
als jullie bij instelling bij batterij besparing kijken, hoeveel geeft die dan aan voor geschatte batterijduur ? bij mij is het maar 12 uur, 2x zoveel als eerst maar vind het tog maar weinig ?
zal wel beter worden gedurende de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:53
foxbow schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:30:
Het gemiddelde gebruik wordt gemeten en daarmee de resterende tijd berekent. Als je nu een 3d spel gaat spelen en dan daar gaat kijken zul je zien dat die veel lager is. Dus afhankelijk van wat je aan het doen was voordat je ging kijken is dat of een uitzonderlijk goed resultaat of weinig.
Mijn HTC Trophy staat bijvoorbeeld al 26 uur aan met nog 5 uur resterend, met beetje internetten (2 uur), boekje lezen (4 uur).
Ik neem aan dat het bij de lumia 800 iets lager zal liggen, maar de 18 uur zou je geen moeite mee moeten hebben om te halen bij licht gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 21-01-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
ik heb dan de telefoon net aangezet, dus nog niks geopend behalve de instellingen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-07 00:03

danplo

The Force is strong with me

lucash schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 00:51:
Ik krijg dat geforceerd updaten maar niet. Ik heb al alles geprobeerd..

- Op updaten duwen en na 1/2 seconde wlan uit op m'n laptop (10x proberen met soms net iets langer of korter). Krijg steeds dat Er geen update is.
- Na het duwen alleen dan tussen 3-8 seconde.. Zelfde liedje..
- 1/2 seconde voor het einde.. Krijg ik hetzelfde..
- Als ik voorgaande stappen doe maar dan telefoon in flightmode krijg ik gewoon altijd een error.

Beetje vervelend.. Had afgelopen 2 dagen lange dagen zonder oplaadpunt.. Had graag de update willen hebben.. Nu was telefoon na driekwart dag leeg met niet al te intensief gebruik.
Hier het zelfde.
Wat ik ook maar probeer aan tricks, niks helpt.
Ik zit er ook met smart op te wachten en het is een unbranded versie.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas2408
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-07 15:23
Komt het bij anderen ook voor dat de batterijcapaciteit na een aantal keer opladen weer terugloopt? Waar ik direct na de laatste update nog rond de 1450 mAh zat, is dat nu teruggezakt naar 1390. Ook bij de Full Charge Capacity staat op dit moment 1390.
Zou het kunnen dat de Diagnostic Tool verkeerde informatie toont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thomas2408 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:57:
Komt het bij anderen ook voor dat de batterijcapaciteit na een aantal keer opladen weer terugloopt? Waar ik direct na de laatste update nog rond de 1450 mAh zat, is dat nu teruggezakt naar 1390. Ook bij de Full Charge Capacity staat op dit moment 1390.
Zou het kunnen dat de Diagnostic Tool verkeerde informatie toont?
hier ook, ik zit nu op 1320 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
danplo schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:39:
[...]

Hier het zelfde.
Wat ik ook maar probeer aan tricks, niks helpt.
Ik zit er ook met smart op te wachten en het is een unbranded versie.
Het is een kwestie van proberen. Bij mij hielp het om te tellen hoelang het duurt voordat je de melding krijgt 'geen update gevonden'

Bij mij duurde dat 7/8 seconde, bij 5/6 seconde deed ik mijn wifi uit en toen werkte het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:44
Dewaterweg schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:00:
[...]

Het is een kwestie van proberen. Bij mij hielp het om te tellen hoelang het duurt voordat je de melding krijgt 'geen update gevonden'

Bij mij duurde dat 7/8 seconde, bij 5/6 seconde deed ik mijn wifi uit en toen werkte het meteen.
Bij mij duurt het +/- 13 seconde.. Heb al van 8-12 seconde geprobeerd, maar steeds de melding dat er geen update is. Had je je telefoon in flightmode staan of alleen wifi uit of gewoon alles aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Dewaterweg schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:00:
[...]

Ik krijg de melding die jij beschrijft niet, er staat
"Je telefoon is bijgewerkt - Huidige softwareversie van je telefoon: 7.10 (7740)"
En ik kan niet heel lang wachten om de internet kabel eruit te trekken, want binnen 2 a 3 seconde heeft Zune al naar een update gekeken, dus ik trek direct de internet kabel eruit wanneer ik op de "update" druk.
Of moet ik dan na een 13 seconde de kabel er weer terug in doen, zodat ik de melding ontvang voor nieuwe versie ?

[ Voor 7% gewijzigd door danplo op 21-01-2012 12:32 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Wow, gisteravond opgeladen voor ik ging slapen, om 1 uur van de stroom gehaald toen hij vol was, vanmorgen was de batterij nog maar half vol, terwijl alleen een G mobiele netwerkverbinding aan stond. :S
Full Charge Capacity is nu 1458. Wat is er gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
danplo schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:30:
[...]
dus ik trek direct de internet kabel eruit wanneer ik op de "update" druk.
Dat is te snel... denk zo'n 2 a 3 seconden dat het was bij mij. Ik heb trouwens "ipconfig /release" gebruikt omdat ik niet zo eenvoudig aan m'n kabels aan kan.
Of moet ik dan na een 13 seconde de kabel er weer terug in doen, zodat ik de melding ontvang voor nieuwe versie ?
Nee, je krijgt de melding dat er een update is terwijl je geen verbinding hebt... daarna steek je hem er pas terug in en ga je verder.
Af en toe raakte ik de andere toets, die ik daadwerkelijk wou typen.
Det probleem heb ik redelijk vaak... heb ook de indruk dat ik boven de toets het scherm moet aanraken. Of andere toetsenborden beter zijn, geen idee... ik gebruikte voorheen Swipe op m'n Nokia 5800 en dat ging veel beter (als je daar eens naast een toets zat was het geen probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
danplo schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:30:
[...]

Ik krijg de melding die jij beschrijft niet, er staat
"Je telefoon is bijgewerkt - Huidige softwareversie van je telefoon: 7.10 (7740)"
En ik kan niet heel lang wachten om de internet kabel eruit te trekken, want binnen 2 a 3 seconde heeft Zune al naar een update gekeken, dus ik trek direct de internet kabel eruit wanneer ik op de "update" druk.
Juist die melding bedoel ik! Tja dan is het een kwestie van heel snel je kabel eruit trekken! Of je internet wat vertragen zodat je wat meer tijd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Ik ga het vanmiddag nog een paar keer proberen, toch bedankt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Ik heb jullie aankoop actie verplaatst naar Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jon86
  • Laatst online: 08:13
Jannibal23 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:46:
[...]

Bedankt! Terugzetten naar fabrieksinstellingen werkte voor mij ook. Full charge capacity is nu 1488 mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:41
foxbow schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:37:
[...]
huh .. ? wat voor coating kan er losgaan ... ?
Rechtsonder, vanaf de hoek van het toestel liet de plastic laag (coating) die over de body zit los. Vond het ook vaag en nogal lelijk, dus ben terug gegaan naar The Phone House en die hebben hem opgestuurd.
Pagina: 1 ... 5 ... 43 Laatste

Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.

Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]