HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 34 Laatste
Acties:
  • 442.805 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148460

Topicstarter
Sinds kort is de HomeWizard op de markt (http://homewizard.nl). Deze ondersteunt bestaande draadloze apparatuur en maakt het mogelijk om deze te bedienen vanaf je iPhone of iPad. Schakel en dim lampen vanaf je iPhone, zet andere elektronische apparatuur aan of uit en stel timers in om automatisch te schakelen. Daarnaast kan de HomeWizard temperatuur en energieverbruik weergeven op de iPhone of iPad, real-time en over een langere periode. Je kan zelfs je apparaten vanaf internet bedienen.

Een gadgetfreak als ik moest dit natuurlijk gelijk hebben maar op internet was er nog weinig over te vinden. Hier en daar een enkele review maar helaas geen meningen van gebruikers. Omdat het me allemaal zo mooi leek, heb ik de HomeWizard via internet besteld.

Omdat ik tijdens de installatie van de HomeWizard tegen een aantal problemen aanliep en omdat regelmatig de verbinding met de HomeWizard wegvalt, leek het me handig een soort gebruikersgroep te starten. Bij deze dus.
In dit topic kunnen we elkaar helpen en komen we misschien tot de conclusie dat HomeWizard helemaal niet zo handig en stabiel is als men belooft.

Ik zal zo snel mogelijk mijn bevindingen van de eerste paar dagen in een volgend bericht zetten. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:50

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik ben beroepshalve met een dergelijk domoticasysteem bezig, en het eerste dat me opvalt is dat de software er tamelijk spartaans uitziet. Dat kan een stuk beter. Maar natuurlijk moet alles in de eerste plaats goed en stabiel werken, dus laat ze daar eerst maar op focussen :) Het concept is leuk en zal over een paar jaar redelijk standaard in veel huizen zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33

SolidD

Na het artikel op iphoneclub heb ik er ook een aangeschaft, en ik heb eigenlijk de tegenovergestelde ervaring, wat een fantastisch apparaat. Alles was binnen tien minuten aan de praat, op m'n eigen netwerk, en met m'n bestaande KlikAanKlikUit spulletjes.

Ik heb ook nooit problemen met stabiliteit, soms duurt het een paar seconden dat ie op 'connecting' blijft staan, als m'n iPad daarvoor uit heeft gestaan, maar verder reageren alle schakelaars altijd direct, en de dimmers ook. Op gegeven moment heb ik ook port forwarding ingesteld om vanaf buiten je eigen netwerk alles te kunnen bedienen, maar dat werkte net zo goed.

Het lijkt me wel leuk om dit topic te gebruiken om van anderen te horen wat voor toepassingen ze allemaal bedacht hebben voor hun HomeWizard of KlikAanKlikUit spullen, ik ben nu bezig om een wakeup light in te stellen met behulp van wat scenes, maar kan me voorstellen dat er nog meer te bedenken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelvenema
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-05-2021
Ook ik maak gebruik van de HomeWizard. Ik gebruik het nu voor plm 15 KlikAanKlik uit schakelaars voor het bedienen van licht, rolluiken, etc. Het concept vind ik erg mooi.

Helaas heb ik ook stabiliteitsproblemen. Hierover heb ik contact gehad met HomeWizard en nieuwe firmware updates ontvangen. Ik gebruik nu firmware versie 1.29 Hoewel in eerste instantie de HomeWizard na elke schakeling crashed, is het nu beperkt tot plm. eenmaal per dag. Ik moet de HomeWizard na een crash uit- en weer aanzetten en dan werkt het weer.
Wanneer het werkt, werkt het goed. Ook portforwarding werkt naar behoren.

Het contact met de mensen van HomeWizard is goed, ik heb de indruk dat ze serieus naar de problematiek aan het kijken zijn. Men heeft mij verzekerd dat het goed gaat komen. Ik wacht dus nog maar even af, bovendien bieden ze een niet goed, geld terug garantie.

Feature Requests :

- mogelijkheid tot volgorde wijzigen up/down van switches en dimmers
- beschikbaarheid van SDK voor aansturen HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ben zeer geïnteresseerd dus ben benieuwd naar jullie ervaringen de komende tijd want ik vind het nogal een investering en dan moet het ook echt goed werken, ik heb al een Cresta weerstation met dezelfde sensoren dus die kan ik dan mooi meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Ik ben ook in de race voor een homewizard....ik wil niet echt een early adapter zijn om er vervolgens achtervte komen dat ik beter op een ander had kunnen wedden, ik weet ook niet of er concurrentie is.
De samenwerking met kaku is natuurlijk wel goed

Kan je ook dimmen met een standaard lamp en kaku?
Of moet je dan altijd een kaku dimmer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33

SolidD

Ja ik dim hier bijna al m'n lampen met een normale lamp (moet je wel opletten dat het geen halogeen of led-lamp is, die willen meestal wat minder) en een KlikAanKlikUit dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, ik denk ook dat het een stomme vraag was....dimmen zonder dim schakelaar zal waarschijnlijk wel niet gaan...keuze tussen klik aan....en klik uit

Ik ben nog niet echt overtuigd, nu gaan de kaku schakelaars ook aan en uit met de kaku ab...om daar nu 200+ voor te investeren?

De thermo-en energie meter zijn voor mij geen echte meerwaarde (ik weet niet echt wat ik ermee moet)..energiemeter is toch een cameraatje wat naar de stroomschijf in je meterkast kijkt met bijpassende software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-04 16:30
Het klinkt hardstikke mooi, je doet via het kastje schakelen. Maar:

- is dat ding sterk genoeg om door je hele huis te zenden, of zijn er ook repeaters (wifi-routers, en wifi-reapeaters)
- waarom enkel op iOS, als ik op z'n systeem ga, is dan een kleine moeite om ook een iphone/ipad te kopen (als je ziet wat een starters kit kost + bij behorende KAKU schakelstukken).
- hoeveel verbruikt het kastje?

ik vind het een leuk systeem, wel aan de prijzige kant. Jammer dat er nog geen Android support is.

ik ga het volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Leuk om te lezen dat hier al een aantal reacties zijn over de HomeWizard.

Zoals beloofd hierbij een kort stukje over mijn ervaringen met de HomeWizard. Ik heb het apparaat nu een paar dagen en op zich, het is een geweldig stukje hardware. Inderdaad, best aan de prijs maar een gadgetfreak als ik moest het gewoon hebben ;)

Omdat HomeWizard.nl hem niet op voorraad had, heb ik hem bij gadgethouse.nl besteld. De volgende dag kreeg ik hem binnen, helaas zonder de beloofde afstandsbediening die bij de 2 KAKU-schakelaars geleverd zou worden. Ook ontving ik geen mail van gadgethouse.nl met de tradck&trace-code zodat ik een beetje zenuwachtig werd of het pakketje wel aan zou komen. Uiteindelijk was dit toch goed gekomen.

Ik had al nieuwe KAKU-dimmers bij de Gamma gekocht en ging gelijk aan de slag met installatie. Het proces is eenvoudig maar voordat ik erachter was dat ik ook mijn handzender bij de HomeWizard moest worden aanmelden, was ik weer een uurtje verder. Zonder het aanmelden van de handzender draait de boel niet fijn. Dit aanmelden zou ermee te maken hebben dat de HomeWizard "ziet" of de lamp aan of uit staat (?).

Nadat ik een paar scenes had geprogrammeerd, dacht ik dat alles werkte. Op zich was dat ook zo maar een dag later reageerde plots een dimmer niet meer waardoor ik de verlichting niet meer uit kreeg. Uiteindelijk is dit met de handzender wel gelukt maar op de één of andere manier lukte het de HomeWizard niet deze dimmer aan te sturen. De volgende dag heb ik die dimmer opnieuw geprogrammeerd waarna hij het weer deed.

Hierna draaide de boel nog niet echt lekker. Regelmatig deed één dimmer niet goed mee en reageerde niet op momenten dat dat wel zou moeten. Ik begon aan een bepaalde dimmer te twijfelen (ACD-300) en heb deze vanmorgen geruild. nadat ik de nieuwe dimmer had aangesloten en de HomeWizard weer had verplaatst, reageerde een andere dimmer weer onregelmatig. Ik werd bijna gek en verplaatste de HomeWizard weer, toen ging het beter. Ik krijg een beetje het idee dat het wifi-signaal van de HomeWizard erg matig en vreselijk gevoelig is.

Het is nu weer even afwachten hoe de HomeWizard zich houdt met de nieuwe dimmer. Met een beetje geluk lag het aan deze dimmer alsmede aan de plaats waar ik de HomeWizard had staan op het moment dat hij het niet optimaal deed.

Ik hou jullie op de hoogte en het zou leuk zijn als HomeWizard met dit topic mee gaat lezen.
Groetjes, Danny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Luukje01 schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:14:
Het klinkt hardstikke mooi, je doet via het kastje schakelen. Maar:

- is dat ding sterk genoeg om door je hele huis te zenden, of zijn er ook repeaters (wifi-routers, en wifi-reapeaters)
- waarom enkel op iOS, als ik op z'n systeem ga, is dan een kleine moeite om ook een iphone/ipad te kopen (als je ziet wat een starters kit kost + bij behorende KAKU schakelstukken).
- hoeveel verbruikt het kastje?

ik vind het een leuk systeem, wel aan de prijzige kant. Jammer dat er nog geen Android support is.

ik ga het volgen :)
Het ligt eraan hoe groot je huis is ;) Ik heb het idee dat het zendvermogen niet heel erg groot is, of behoorlijk gevoelig voor andere apparaten. Bij mij thuis ben ik dat een beetje aan het testen. Er schijnt wel een repeater voor de HomeWizard te zijn, je kan er één op aansluiten die het signaal doorstuurt.

Het zou leuk zijn als de mannen en vrouwen van HomeWizard meelezen, misschien kunnen zij antwoord geven op de vraag waarom ze (vooralsnog) alleen iOS ondersteunen. Mij hoor je niet klagen ;)

Hoeveel het kastje verbruikt? Geen id! HomeWizard?

Greetz,
Danny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik ben sinds vorige week begonnen met DomotiGa i.c.m Z-Wave modules en ook dat werkt wel leuk met iphone ondersteuning enz.

Ik probeer van klikaanklikuit af te blijven omdat dat protocol geen ack geeft over de status van de modules iets wat Z-Wave wel doet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437139

Gisteren de Homewizzard gekocht i.c.m. de Wattcher.

Ik ben erg benieuwd en zal jullie op de hoogte houden!

Mvg
Barro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.deelen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-03-2024
Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen met Homewizard. Zal dit topic dan ook goed in de gaten gaan houden. Ik verwacht dat dit erg ver kan komen omdat dit redelijk goedkoop is (dan echte domotica systemen), de klik aan klik uit modules te koop zijn bij elke 'doe het zelf' winkel voor een leuke prijs. Hoop dat dit systeem de komende tijd een hoop nieuwe feature krijgt zoals bijvoorbeeld het bedienen van je rolgordijnen, geluidsinstallatie, brandmelders(dat je een melding krijg op je iphone als die afgaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mij betreft zou de eerst volgende aanvulling een kamerthermostaat zijn die ook vanaf buitenshuis is te bedienen. Lijkt me ideaal om voordat je thuis bent onderweg alvast de verwarming aan te kunnen doen!

Pakketje is nog niet binnen, dus kan nog geen info delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437217

Bij deze dan een officiële reactie van HomeWizard, waar ik zelf werk aan de ontwikkeling & support. En natuurlijk leuk dat we inmiddels een eigen topic hebben op tweakers! Hoewel ik goed begrijp dat er behoefte is aan publieke ervaringen met de HomeWizard -en we dit ook zeker willen stimuleren- vind ik het wel een tikkeltje jammer dat er in een openingspost meteen voorbarige conclusies worden getrokken over de 'handigheid en stabiliteit' van de HomeWizard, zeker omdat er nog nooit contact was geweest met onze support over de ondervonden problemen.

Het is onze ervaring dat de meeste mensen met opstartproblemen erg snel geholpen kunnen worden per mail/telefoon, waarna alles vlekkeloos werkt. Zoals marcelvenema ook al aangaf, zijn we actief in de support en reageren op mail, en vinden we het belangrijk dat de HomeWizard ook naar tevredenheid werkt bij iedereen die hem aanschaft.
Anoniem: 148460 schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:32:
Leuk om te lezen dat hier al een aantal reacties zijn over de HomeWizard.

Zoals beloofd hierbij een kort stukje over mijn ervaringen met de HomeWizard. Ik heb het apparaat nu een paar dagen en op zich, het is een geweldig stukje hardware. Inderdaad, best aan de prijs maar een gadgetfreak als ik moest het gewoon hebben ;)

Omdat HomeWizard.nl hem niet op voorraad had, heb ik hem bij gadgethouse.nl besteld. De volgende dag kreeg ik hem binnen, helaas zonder de beloofde afstandsbediening die bij de 2 KAKU-schakelaars geleverd zou worden. Ook ontving ik geen mail van gadgethouse.nl met de tradck&trace-code zodat ik een beetje zenuwachtig werd of het pakketje wel aan zou komen. Uiteindelijk was dit toch goed gekomen.
Was het pakketje met KlikAanKlikUit ontvangers dat erbij zat, wel voorzien van een plastic seal om de kartonnen doos? Want de afstandsbediening zit (redelijk verstopt) in het doosje waar ook de ontvangers in zitten, en zowel Gadgethouse als wij versturen alleen nieuwe, gesealde KlikAanKlikUit ontvangers, het lijkt me erg sterk dat de afstandsbediening niet bij de twee zenders zat.
Ik had al nieuwe KAKU-dimmers bij de Gamma gekocht en ging gelijk aan de slag met installatie. Het proces is eenvoudig maar voordat ik erachter was dat ik ook mijn handzender bij de HomeWizard moest worden aanmelden, was ik weer een uurtje verder. Zonder het aanmelden van de handzender draait de boel niet fijn. Dit aanmelden zou ermee te maken hebben dat de HomeWizard "ziet" of de lamp aan of uit staat (?).
In principe is er nooit een andere afstandsbediening nodig om te schakelaars te bedienen. De HomeWizard moet natuurlijk wel de code weten waarmee de schakelaar aangestuurd kan worden, dit kun je o.a. doen door hem te leren aan de HomeWizard vanaf een bestaande KlikAanKlikUit afstandsbediening, maar je kunt ook de ingebouwde code generator gebruiken om een geheel nieuwe code aan de schakelaar te leren, die de HomeWizard dan ook meteen kent. In dat laatste geval heb je geen afstandsbediening nodig.

Natuurlijk is het wel zo, dat als je zelf meerdere verschillende KlikAanKlikUit afstandsbedieningen (met verschillende codes) blijft gebruiken, je al die codes aan de HomeWizard moet leren om goed bij te houden of een lamp aan of uit staat. Dit staat ook uitgelegd bij onder 'Add Code' in het 'Edit Switch' scherm.

Maar buiten dat, beïnvloedt het al dan niet 'aanmelden van de handzender' op geen enkele manier de capaciteit van de HomeWizard om schakelaars goed aan te sturen.
Nadat ik een paar scenes had geprogrammeerd, dacht ik dat alles werkte. Op zich was dat ook zo maar een dag later reageerde plots een dimmer niet meer waardoor ik de verlichting niet meer uit kreeg. Uiteindelijk is dit met de handzender wel gelukt maar op de één of andere manier lukte het de HomeWizard niet deze dimmer aan te sturen. De volgende dag heb ik die dimmer opnieuw geprogrammeerd waarna hij het weer deed.
Dit is vreemd, zeker als hij het eerst wel goed deed. Heb je andere dingen veranderd in de tussentijd? Het kan bijvoorbeeld zijn dat een KlikAanKlikUit ontvanger ineens niet/veel slechter reageert, wanneer er een trafo (telefoonoplader, voeding, etc.) in dezelfde contactdoos wordt gebruikt. Ontvangers moeten eigenlijk ook minstens 50cm uit elkaar geplaatst worden om een goede ontvangst te garanderen. In principe is onze ervaring -en die van de meeste klanten- dat als de HomeWizard eenmaal goed staat ingesteld en ontvangers binnen het bereik zijn geplaatst, dat het schakelen erg stabiel verloopt. Dingen als gesloten deuren (die overdags misschien open zijn) wijzigingen in de locatie/positie van de HomeWizard kunnen verder ook van invloed zijn op de zend/ontvangstkwaliteit.
Hierna draaide de boel nog niet echt lekker. Regelmatig deed één dimmer niet goed mee en reageerde niet op momenten dat dat wel zou moeten. Ik begon aan een bepaalde dimmer te twijfelen (ACD-300) en heb deze vanmorgen geruild. nadat ik de nieuwe dimmer had aangesloten en de HomeWizard weer had verplaatst, reageerde een andere dimmer weer onregelmatig. Ik werd bijna gek en verplaatste de HomeWizard weer, toen ging het beter. Ik krijg een beetje het idee dat het wifi-signaal van de HomeWizard erg matig en vreselijk gevoelig is.
Oke, zoals ook hierboven vermeld, staan de dimmers niet te dicht bij elkaar, en gebruiken ze verschillende codes? In principe staat dit probleem helemaal los van het WiFi signaal: als dat slecht zou zijn dan kun je helemaal geen verbinding krijgen vanuit de app en zou die op 'connecting' blijven staan. Kwaliteit van het RF (radiografisch) signaal waarmee KlikAanKlikUit aangestuurd wordt, kan wel afhankelijk zijn van bijvoorbeeld de positie van de HomeWizard, locatie van de ontvangers en eventuele transformatoren die in dezelfde contactdoos als een ontvanger zitten. Het komt soms ook nog voor dat er wat kwaliteitsverschil zit tussen verschillende exemplaren van hetzelfde type schakelaar van KlikAanKlikUit, al gaat dit de laatste tijd steeds beter, is onze ervaring. Deze dingen zijn allemaal inherent aan het gebruik van RF apparatuur, en het kan daarmee inderdaad even experimenteren zijn voordat alles optimaal staat ingesteld.
Het is nu weer even afwachten hoe de HomeWizard zich houdt met de nieuwe dimmer. Met een beetje geluk lag het aan deze dimmer alsmede aan de plaats waar ik de HomeWizard had staan op het moment dat hij het niet optimaal deed.

Ik hou jullie op de hoogte en het zou leuk zijn als HomeWizard met dit topic mee gaat lezen.
Groetjes, Danny.
Dat doen we nu dus ook :).

Overigens, het gemiddelde verbruik van de HomeWizard is 1,5 (anderhalf) Watt, zoals werd gevraagd in een andere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yes! Vandaag het "feestpakket" ontvangen. De HomeWizzard, twee schakelaars, een thermometer en de Wattcher.

Wat een feest, binnen twee uur alles aan de praat en ik vermaak me prima. Ik ga morgen nog een flink aantal KAKU schakelaars en dimmers kopen. De Wattcher is wel een eyeopener, je verbruik wordt pijnlijk inzichtelijk...

Ook van buitenshuis kan ik alles bedienen, dat werkt dus goed.

Twee kleine tips of opmerkingen tot nu toe:

1: Zet de HomeWizzard niet direct naast je wifi-router, ik had daar geen bereik en het duurde even voor ik dat door had.

2: Op dit moment kan de HomeWizzard niet omgaan met wifi-wachtwoorden waar vreemde tekens zoals !@#$% in staan. Dus alleen letters en cijfers. Als je dit niet weet en je hebt een wachtwoord met deze tekens erin zit je al snel op een dood spoor. Een telefoontje met de helpdesk en ik werd vriendelijk én vakkundig geholpen! Er wordt aan dit probleem gewerkt, dus het heeft de aandacht.

De App, kan nog iets stabieler, tijdens de installatie een paar keer de app opnieuw moeten opstarten, maar nu alles draait verder geen problemen meer.

Het instellen van timers voor de schakelaars werkt erg mooi en zijn al helemaal ingeregeld. Ideaal dat je dit automatisch kunt afstemmen op de zon opkomst en ondergang, die zich dan automatisch aanpast. Slim hoor.

Verder ziet alles er keurig afgewerkt uit en ben ik erg tevreden.

Kortom, ik zeg doen!

• Mediacj
  • Nu online
Nou ik heb hem ook aangeschaft mijn ervaringen tot nu toe:

1. ik kon mijn wifi niet werkende krijgen op de Homewizard, na veel zoeken en testen blijkt dat de Homewizard niet om kan gaan met de wpa en wpa2 beveiliging van mijn Zyxel 2602HW router welke je bij Telfort geleverd krijgt bij een adsl verbinding een flinke tegenvaller dus.
Als je de beveiliging uitzet dan werkt het wel maar dat wil natuurlijk niemand. Heb hier inmiddels ook telefonisch contact over gehad met Homewizard en het was een bekend probleem waar ze aan werken maar ze beschikken niet over deze router dus dat wordt lastig testen(Homewizard als je meeleest ik stel me bij deze beschikbaar als proefpersoon) Met een andere router die ik nog heb liggen werkt het wel maar dat is natuurlijk niet de bedoeling dat ik voor de Homewizard een extra router moet gaan bijzetten, ik hoop dus dat ze het snel kunnen vinden en voor degene met een Zyxel modem hou er rekening mee.

2. Het werken met de Homewizard zelf: het is mooie functionaliteit en zit allemaal prima in elkaar ook kun je grafieken raadplegen, wel duurt het reconnecten vanuit de app naar mijn beleving soms te lang waardoor het snel even iets schakelen met een kaku een beetje vervelend wordt(EDIT: 24-12-2011 dit snelheidsprobleem lijkt door mijn dubbele draadloze router veroorzaakt te worden en heb het inmiddels kunnen oplossen) gecombineerd schakelen van kaku's en werken met tijdsplanningen is ook een mooie toepassing.

3. Maak ook gebruik van de weerstation modules (die had ik namelijk al) en dat werkt allemaal prima, het ontvangstbereik van de Homewizard is goed.

4. Ook de Wattcher werkt perfect mooie hardware en goed geïntegreerd in Homewizard.

Voor de toekomst kunnen ze nog een hoop leuke dingen ontwikkelen zoals uitgebreide dataopslag van de meetgegevens zodat je echte historie opbouwt wat mij ook handig lijkt is dat je de volgorde van de favorieten kunt aanpassen(of heb ik iets over het hoofd gezien). Ze mogen van mij ook nog een keer de interface wat mooier aankleden want het is wel een beetje saai.

De service is trouwens echt goed, had rond 17:15 naar ze gebeld en er werd niet opgenomen een uur later bellen ze me uit eigen beweging terug perfect!

[ Voor 6% gewijzigd door Mediacj op 24-12-2011 10:22 ]

Topicstarter
Allereerst: leuk en vooral zinvol dat HomeWizard met dit topic meeleest. Bedankt voor de feedback maar helaas hebben de tips nog geen probleemloos gebruik van de HomeWizard bij mij thuis opgeleverd.

Dit topic is bedoelt voor gebruikerservaringen. Mijn ervaring is dat de installatie en het gebruik helaas niet probleemloos gaat. Het is goed dat dit topic er is zodat andere gebruikers kunnen aangeven geen problemen te ondervinden. Met z'n allen kunnen we er dan misschien achter komen waardoor de storingen ontstaan.

Ik schreef in mijn vorige bericht dat ik een dimmer heb vervangen. Het lijkt erop dat dit een groot deel van het probleem heeft opgelost. Alle dimmers doen het nu, of doen het allemaal niet. Helaas dat gebeurt ook nog steeds.

De HomeWizard heb ik al op verschillende plekken neergezet. Eerst in een bijkamer, maximaal 6 meter bij de router vandaan. In eerste instantie leek alles te werken maar op een gegeven moment kreeg de app plots geen verbinding meer met de HomeWizard. Hierop het apparaat verplaatst naar een kast waar ook de CV in hangt. De afstand tot de router is ongeveer 8 meter, dit is tevens de afstand tot de dimmer die het verst weg is. wat bleek, verbinding met de router was geen probleem maar de HomeWizard kon één van de dimmers niet aansturen want die bleef uit. De overige dimmers en schakelaars werden wel aangestuurd.

Vervolgens de HomeWizard midden in de kamer neergezet. Geen probleem meer met losse dimmers of schakelaars en het leek even een dag goed te gaan. Zojuist zat ik op de bank en wilde de lichten dimmen. Ik start de app, ik wacht even omdat ik zie dat er nog geleden wordt en als het cirkeltje is uitgedraaid druk ik op een scene. Er gebeurde helemaal niets. Ik drukte vervolgens op een andere scene, weer niets en pas bij het drukken op de derde scene reageerde de verlichting.

Ik laat de HomeWizard nog even op de plek staan waar hij nu staat want ik kan geen betere plek verzinnen. Ik hoop dat dit éénmalig was, ik hou jullie op de hoogte.

De tekst hierboven heb ik ook via de mail gestuurd naar HomeWizard. Als ze nuttige tips hebben, laat ik dat uiteraard weten.

Groetjes,
Danny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Duurt het bij jullie ook vaak heel lang of dat het zelfs niet lukt om de grafieken te tonen?

EDIT:
Opgelost het had met de combinatie van 2 routiers achter elkaar te maken interne port forwarding heeft het verholpen :-)

[ Voor 41% gewijzigd door Mediacj op 24-12-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437639

Beste Homewizard,

nadat ik door een vriend werd getipt, heb ik binnen een dag een complete set aangeschaft, en deze vandaag in huis gekregen. Daarbij snel advies van "Dirk" gehad per email!

Ik had al een Wattcher, en het dus het basispakket besteld. Daarbij nog 2 extra KAKUs en 2 extra temperatuursensoren en 1 watermeter voor m'n koivijver.

Alles werkt prima, zelfs via portforwarding op m'n router kan ik extern via 3G met mn iPhone inloggen.
Ook meerder iOS apparaten gaan prima, ik gebruik 2 iPhones en een Ipad2.

Alleen zit ik met 1 groot probleem:

In de 3 uur dat ik er nu aan het spelen ben, heb ik al 3 keer de basisunit moeten herstarten (spanning onderbreken), omdat het niet meer te bereiken was.
Als ik via mn windows-pc een ping doe naar het IP van de Homewizard, is deze gewoon binnen 1ms te bereiken. Toch kom ik er niet meer op.
Wat kan ik hier aan doen?

Hoop dat iemand me kan helpen, want deze gadget stuur ik natuurlijk niet graag retour!

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar ben ik weer.
De problemen die ik had met onafhankelijke ontvangers is verleden tijd, ze werken nu allemaal prima. Wel bleek van de week dat de verbinding tussen de app en de HomeWizard weer een paar keer niet tot stand kwam, precies hetzelfde probleem als René.

Omdat ik hier thuis een server heb draaien, en port 80 al gereserveerd is, dacht ik dat dat er misschien iets mee te maken kon hebben. Port 80 is namelijk de standaard port van de HomeWizard. Ik veranderde dus port 80 naar 2050 en toen begon het echt probleem. Ik kon op geen mogelijkheid meer contact met HomeWizard krijgen. Zowel niet lokaal via wifi als via internet nadat ik de juiste port open had gegooid. Nadat ik twee uur later de app opnieuw had geïnstalleerd en de HomeWizard ontelbaar keer opnieuw had opgestart, kreeg ik plots weer verbinding met het apparaat. Hoe ik dit precies voor elkaar kreeg weet ik niet

Omdat de verbinding steeds wegviel heb ik diezelfde middag ook heen en weer gemaild met de support van HomeWizard. Zoals je eigenlijk overal leest, de support is super, die ervaring heb ik ook. Op een gegeven moment kreeg ik van de support de nieuwe firmware voor de HomeWizard opgestuurd. De installatie was makkelijk en heel snel had ik de boel weer klaar voor gebruik. De HomeWizard deed ik in een apart stopcontact, zonder deze dus te delen met andere apparaten. De HomeWizard stond een meter of 5 bij de fouter vandaan. Ik dagen daarna was ik blij, want het leek erop dat de firmware-update zijn werk deed omdat ik geen last meer had van verbindingsproblemen.

Tot gisterenavond. In de dagen ervoor had ik niets aan de configuratie veranderd. De HomeWizard zat nog steeds in hetzelfde stopcontact en ik had apparaat niet meer aangeraakt. De verlichting stond aan en op het moment dat het tijd was om naar bed te gaan opende ik de app en zag dat hij geen verbinding had met de HomeWizard. De app ging zoeken naar de HomeWizard maar, je raadt het al, hij werd niet gevonden. En dat terwijl ik de verlichting een uurtje ervoor had gedaan aangedaan met de app. Op een gegeven moment gaf de app weer aan dat het apparaat niet gevonden is en opende ik de app op mijn iPad. Ook hier hetzelfde verhaal, ook geen verbinding. Na de app van mijn iPhone verwijderd te hebben en opnieuw te hebben geïnstalleerd, nogmaals geprobeerd verbinding te krijgen. Helaas, dit werkt ook niet.

Ik zag dat de drie lampjes op de HomeWizard gewoon groen brandde, dat zou dus goed moeten zijn. Tot slot trok ik de HomeWizard uit het stopcontact en nadat ik hem 10 seconden later weer in hetzelfde contact stopte, kon de app weer verbinding maken met de HomeWizard.

Ik ga de support van HomeWizard weer mailen en hen vertellen dat de firmware update het probleem niet heeft opgelost. Ik hoop dat ze nu toch echt een oplossing voor me hebben want hier word ik niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437872

Na alle berichten van gebruikers die tegen problemen zijn aangelopen, wil ik jullie mijn ervaring niet onthouden. Ik heb het energiepakket gekocht en ben bijzonder tevreden met mijn aankoop. Het enige waar ik tegen ben gelopen id dat de wattcher op mijn meter niet werkt. Ik heb een draaischijfmeter met een lichtrode markering en dat wil helaas niet lukken. Ik heb contact gehad met homewizard en wattcher en kreeg een nieuwe sensor toegestuurd om uit te sluiten dat het aan de sensor zou liggen. De watcher kan ik retourneren en krijg dan mijn geld terug, prima service toch. Maar de homewizard en de nu aangesloten ontvangers (15 stuks) werken probleemloos. Vanaf de installatie tot nu geen enkel probleem gehad. Ook portforwarding werkt perfect, kan dus van waar ik ook ben alles bedienen.

Ik denk ook dat er heel veel mensen tevreden zijn, maar meestal kom je die niet op de forum tegen. Ik was het eigenlijk ook niet van plan, maar ben zo blij met dit product dat ik graag wil laten horen dat het goed is.
De meeste problemen die ik hier hoor zijn volgens mij vaak te wijten aan thuisnetwerk ( router en modem).

Dus hierbij mijn complimenten aan de mensen van homewizard voor dit mooi product. En als ik nog een wens kenbaar mag maken is het wel een thermostaat die via homewizard bediend kan worden.

Ik zou zeggen tegen iedereen die problemen heeft, kijk eerst eens naar je eigen netwerk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437639

Beste Loek,

aan m'n thuisnetwerk ligt het echt niet. Ik heb enige kennis van netwerken, en heb echt alle opties al geprobeerd, zonder resultaat.
De Homewizard hangt nu direct op het Wifi-netwerk van m'n ADSL-modem, dus voor-, en volledig los van m'n thuisnetwerk (met eigen server, router en Acces Point).

Ook heb ik het wifi netwerk van B, naar G, naar N etc. veranderd, het wifi kanaal veranderd en verschillende beveiligingsmodi uitgeprobeerd. Steeds hetzelfde probleem.

Een conflict met poorten is onmogelijk, aangezien alles perfect werkt en ik via de app gewoon alles kan bedienen.
Totdat opeens de verbinding niet meer gemaakt kan worden.
Vanmiddag was ik bij m'n schoonouders, en ik kon gewoon inloggen en de temperatuur in de woonkamer uitlezen. Zelfs de kerstverlicht heb ik even aan gezet.
Ongeveer 30 minuten later wil ik weer via m'n iphone inloggen, en krijg ik geen contact meer.
Ik was niet eens thuis, dus wat kan ik fout gedaan hebben?

De ene keer gaat het urenlang goed, de andere keer is het binnen een paar minuten weer raak.

Ik ben benieuwd naar de reactie van Homewizard.

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels de nodige kaku schakelaars en dimmers toegevoegd en gelukkig tot op heden zonder problemen!

Ook via mijn router de port forewarding geactiveerd (poort 310 i.pv. Poort 80) en dat gaat ook goed. Ik hou nu al een paar dagen vanaf mijn vakantie adres het stroomverbruik en de temperatuur in de gaten. Ook het aan en uitzetten van de verlichting op afstand gaat goed!

Het connecten met de homewizzard via de app, kan sneller, maar is verder geen probleem.

Wat ik nog graag zou willen hebben of toegevoegd zou willen zien:

- kamerthermostaat!! (mag eigenlijk niet ontbreken!!)
- langere historie grafieken
- grafieken kunnen delen of mailen
- samenwerking met www.woonveilig.nl

Voor nu ben ik erg tevreden en overtreft Homewizzard mijn verwachtingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Hoe wil je je kamerthermostaat bedienen? Dat mag van de fabrikant niet :) Ze gebruiken het OpenTherm protocol, maar het is illegaal om als niet-CV-bouwer daar op aan te sluiten. Vervalt meteen je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelvenema
Hierbij een update over mijn gebruikerservaringen tot nu toe :
Ik gebruik de HomeWizard nu sinds 4 weken met plm. 15 schakelaars/dimmers en 4 temperatuursensoren. Binnenkort wil ik ook een Wattcher koppelen. Ik gebruik uitsluitend de HomeWizard app, de KAKU handzenders gebruik ik alleen in noodgevallen. Ik gebruik zowel de KAKU met draaischijfje als met een automatische code. Ik gebruik meerdere iOS devices en gebruik ook portforwarding om op afstand te schakelen.

- In het begin had ik wat problemen met aan/uit zetten van specifieke schakelaars. Ik heb de HomeWizard nu verplaatst naar een centrale locatie in huis en alles schakelt nu perfekt.
- Gebruik geen speciale tekens (#$!@) in het wachtwoord voor de HomeWizard beveiliging. De HomeWizard gebruikt dit schijnbaar als onderdeel van een URL.

- Ik heb stabiliteitsproblemen met de HomeWizard. In eerste instantie crashed de HomeWizard na elke schakeling. Contact opgenomen met de helpdesk. Zeer goed geholpen. Na enkele firmware updates is het crashen teruggebracht tot plm eenmaal per dag. Dit is nog steeds erg vervelend. Veel contact met de helpdesk. Ik test nu met nieuwe versies. Nieuwe bevindingen zal ik posten.

- Schakelen gaat snel en goed. Binnen 1-2 seconden gaat het licht aan. Ik kan ook scenes instellen waarbij rolluik dichtgaat, licht wordt gedimd en elektrische sfeerhaard aan gaat. Ook is er een mogelijkheid om bijv. 15 min voor zonsondergang het licht alvast aan te doen.
- De app is nog vrij basic maar functioneel. Ik mis nog het sorteren van de volgorde van switches/scenes/favorieten. Ook zou het handig zijn om een verdere onderverdeling te maken bij scenes, bijvoorbeeld woonkamer - slaapkamer, etc.
- Wanneer de app niet reageert test ik even met het IP adres van de HomeWizard in een browser. Krijg ik geen reactie terug, moet ik de HomeWizard resetten.
- Op mijn verlanglijstje staat ook nog de mogelijkheid om de thermostaat op afstand in te stellen en de radiatorkranen te bedienen.
Op het crashen na ben ik tevreden. Ik hoop dat het snel opgelost gaat worden. Vooral het elke dag resetten is erg irritant. Gelukkig gaat het al beter dan drie weken geleden, toen moest ik de HomeWizard na elke schakeling resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Op wat voor manier distribueert Homewizard de firmware updates? Kan er op hun site geen vinden namelijk.

Anoniem: 438218

Ben ook van plan een HomeWizard aan te schaffen... zit nog met de volgende vragen;

1. KAKU geeft geen feedback of een lamp daadwerkelijk aan of uit is geschakeld. Hoe nauwkeurig is deze feedback in HomeWizard? Het zou nl. zo kunnen zijn dat als je een lamp aan doet, het signaal niet overkomt. De status staat dan toch in de app op 'Aan', terwijl dit niet zo is. Wat zijn de ervaringen hier mee?

2. Ik wil KAKU gaan gebruiken voor een simpel alarmsysteem. Ik zit te denken om een sirene achter een KAKU stopcontactschakelaar te zetten en op de deuren en ramen magneetcontacten. Ik vraag me echter af of de stopcontactschakelaar of de magneetcontacten met HomeWizard makkelijk uit (en in) te schakelen zijn? De sirene moet dus instelbaar reageren op de magneetcontacten.

3. Hoe uitgebreid zijn de instellingen in de app? Kunnen er tijdschema's ingesteld worden? Kan er een vertraging ingesteld worden (bv. na 30 seconden pas geschakeld wordt)? Kan ingesteld worden dat een lamp automatisch na bv. 10 minuten weer uitgeschakeld wordt?

Ben benieuwd of jullie mij nog enthousiaster kunnen maken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 438218 op 29-12-2011 12:13 ]

Mediacj schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:50:
Op wat voor manier distribueert Homewizard de firmware updates? Kan er op hun site geen vinden namelijk.
De firmware wordt automatisch van onze server gedownload door het kastje. Op het moment dat er een nieuwe firmware versie beschikbaar is, zul je hiervan een melding krijgen op je iPhone met de vraag of de firmware update geïnstalleerd mag worden.

@motorollie:
1. Het klopt dat KlikAanKlikUit geen feedback terug krijgt; ons protocol is hier wel voor geoptimaliseerd en de ervaring bij ons & testers is dat het vrijwel altijd goed gaat, verondersteld dat de KlikAanKlikUit afstandsbediening wordt gebruikt binnen het bereik van de HomeWizard (wat meestal wel het geval zal zijn).

2. Op dit moment is het nog niet mogelijk om te schakelen op basis van sensorinput. We zijn hier wel mee bezig en hebben gister de eerste (op de HomeWizard ingestelde) scene geschakeld d.m.v. een wandschakelaar van KlikAanKlikUit. Dit zit er dus aan te komen in een van de komende releases, dan zou je alarm op basis van een deurcontact ook mogelijk moeten zijn.

3. Wel 'tijdschemas', je kunt zoveel timers per lamp of scene toevoegen als je wilt. Vertragingen of automatisch 30 minuten na inschakelen weer uitschakelen is nog niet mogelijk.

@ johnkeates:
Er zijn nog wel wat andere oplossingen denkbaar voor thermostaten :), desnoods niet via opentherm. We zijn hard & goed aan het nadenken over de beste manier hiervoor.

• Mediacj
  • Nu online
@HomeWizard zijn er al ontwikkelingen op het kunnen gebruiken van de Zyxel wifi/adsl routers van Telfort? Ik begreep dat jullie niet zo'n router hebben dus ik stel me graag beschikbaar om het te testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mediacj op 29-12-2011 21:40 ]

Topicstarter
Het verbindingsprobleem...
Na een aantal keer met HomeWizard heen en weer gemaild te hebben, werd me door hen verteld dat er bij een aantal gebruikers inderdaad verbindingsproblemen voorkomen. Ik ben helaas één van die gebruikers. HomeWizard heeft nog geen idee waar de bug zit maar ze vermoeden dat het in de firmware zit. Ze geven toe dat het wat tijd gaat kosten om bij de oorzaak te komen en tot een oplossing te komen. Het verbindingsprobleem heeft volgens hen prioriteit maar ze kunnen geen toezegging doen over een exacte termijn. Hier word ik niet vrolijk van.

Eerder schreef ik over een ander probleem wat zich hier voordoet, het probleem dat af en toe een dimmer niet reageert. Het leek even te zijn opgelost maar de afgelopen week is het helaas weer veel te vaak voorgekomen dat dit probleem zich voordeed. Op het moment dat ik gewoon verbinding heb en een bepaalde lamp wil aan of uit doen (of dit nou met een scene gaat of niet) werkt dit niet. Ik kan dan proberen wat ik wil maar ook dit probleem kan pas worden opgelost als ik de stekker van de HomeWizard eruit trek en er daarna weer in doe.
Als ik logisch nadenk zou dit probleem niets te maken hebben met het verbindingsprobleem, in het laatste geval stuurt het apparaat via RF de dimmer gewoon niet aan. Dit staat in principe los van de verbinding met de router/app.

Ik heb uiteraard al het nodige geprobeerd. De HomeWizard heeft inmiddels elk stopcontact van mijn woonkamer al gezien (alleen daar zitten de aan te sturen schakelaars). Ook heb ik de boel inmiddels werkend gekregen op een andere port. Omdat port 80 hier al gebruikt wordt ivm een server, heb ik voor de HomeWizard port 2080 ingesteld. Zoals gezegd heeft dit geen invloed op de werking van de HomeWizard.

Ik ben erg in twijfel. Ga ik wachten op een firmware-update, terwijl men nog eens weet wat de problemen veroorzaakt, of stuur ik de boel terug? Want 240 euro is toch echt een hoop geld voor een systeem wat kennelijk nog onvoldoende is doorontwikkeld...

Topicstarter
marcelvenema schreef op woensdag 28 december 2011 @ 07:52:

...
- Ik heb stabiliteitsproblemen met de HomeWizard. In eerste instantie crashed de HomeWizard na elke schakeling. Contact opgenomen met de helpdesk. Zeer goed geholpen. Na enkele firmware updates is het crashen teruggebracht tot plm eenmaal per dag. Dit is nog steeds erg vervelend. Veel contact met de helpdesk. Ik test nu met nieuwe versies. Nieuwe bevindingen zal ik posten.
...
Ik volg jouw updates met veel interesse, het lijkt erop dat wij ongeveer dezelfde problemen ondervinden. Je schreef dat je met nieuwe versies test. Ik heb ook nieuwe firmware opgestuurd gekregen, als ik het goed begrijp draait hier nu versie 127. Met welke versie bij jij aan het testen en zie je verbeteringen?

Zie ook mijn laatste post met mijn laatste bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mediacj schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:40:
@HomeWizard zijn er al ontwikkelingen op het kunnen gebruiken van de Zyxel wifi/adsl routers van Telfort? Ik begreep dat jullie niet zo'n router hebben dus ik stel me graag beschikbaar om het te testen.
De fabrikant van onze wifi chipset is bezig met het uitbreiden van de firmware voor verschillende soorten authenticatieprotocollen, die binnen dezelfde methode (i.e. WPA of WPA2) nog gebruikt kunnen worden. Vermoedelijk zal dit ook de uitkomst bieden voor Zyxel routers, we kunnen op dit moment weinig anders doen dan dit even afwachten.

Verder kan ik alleen maar hopen, dat er begrip voor is dat we niet binnen tien dagen de week met kerst, een publieke firmware update kunnen releasen voor een aspecifiek verbindingsprobleem dat zich slechts in enkele gevallen voordoet. Zoals al aan werd gegeven, heeft een stabiele verbinding onze prioriteit, en is de HomeWizard ver genoeg ontwikkeld om dit in vrijwel alle gevallen te realiseren, uitzonderingen daargelaten.
We hebben speciaal aangepaste firmware doorgezet naar de probleemgevallen, wat al tot verbeteringen heeft geleid, en blijven werken aan verdere oplossingen.
Ik snap heel goed dat het vervelend is voor de mensen bij wie het nog niet helemaal lekker werkt -wij zien ook het liefst honderd procent van onze klanten gelukkig- maar enig realisme is hier wel op zijn plaats denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Homewizzard:

Wat de kamerthermostaat, kijk vooral ook eens naar dit mooie device!

YouTube: Introducing the Nest Learning Thermostat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438218

Anoniem: 437217 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:42:
[...]

@motorollie:
1. Het klopt dat KlikAanKlikUit geen feedback terug krijgt; ons protocol is hier wel voor geoptimaliseerd en de ervaring bij ons & testers is dat het vrijwel altijd goed gaat, verondersteld dat de KlikAanKlikUit afstandsbediening wordt gebruikt binnen het bereik van de HomeWizard (wat meestal wel het geval zal zijn).

2. Op dit moment is het nog niet mogelijk om te schakelen op basis van sensorinput. We zijn hier wel mee bezig en hebben gister de eerste (op de HomeWizard ingestelde) scene geschakeld d.m.v. een wandschakelaar van KlikAanKlikUit. Dit zit er dus aan te komen in een van de komende releases, dan zou je alarm op basis van een deurcontact ook mogelijk moeten zijn.

3. Wel 'tijdschemas', je kunt zoveel timers per lamp of scene toevoegen als je wilt. Vertragingen of automatisch 30 minuten na inschakelen weer uitschakelen is nog niet mogelijk.
Dank voor de reply... op basis van deze antwoorden denk ik dat de Vera2/3 icm Z-Wave componenten momenteel een betere (maar ook duurdere) opties voor mij is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxc1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 06:47
Na het ontvangen van de Homewizard afgelopen week, ben ik een beetje gaan experimenteren. Rolluik sturing (SF20 Conrad) vervangen door Kaku SUN-500. (4st)
enkele Kaku schakelaars en dimmers geplaatst. En alle schakelaars, dimmers en rolluiken geprogrammeerd.

Nu valt mij op dat het kastje soms zijn verbinding verliest (niet meer benaderbaar via iPhone/Ipad) terwijl het netwerk lampje gewoon brand. Enige oplossing is dan stekker eruit (harde reset) om het weer werkend te maken?

Tevens reageren de rolluik sturingen niet allemaal op het groepscommando, terwijl enkelzijdig aansturen van de (meestal) rolluiken wel werkt? (codes zijn willekeurig en niet dubbel gebruikt)

Hopelijk worden de issues snel aangepakt, verders echt een TOP apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is homewizard nu een gadget en ook nog eens voor de early adapters, is het puur gemak of kan je er echt je energie mee bezuinigen..

Ik zie in de appstore mensen die hun upc kastjes ermee uitzetten en nog meer van die standbye zooi, die je snachts nooit nodig hebt..

Is dat nu echt zinnig, of meer miereneuken?

(persoonlijk zou ik een terug verdien model in 10jaar al zinnig vinden, maar wacht eigenlijk nog op een systeem wat de cv thermostaat kan bedienen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo wverweer,

Ik denk dat het een beetje van alles is. Ik ben er van overtuigd dat je met de Wattcher, al dan niet in combinatie met Homewizzard stroom zult besparen. Je verbruik wordt (pijnlijk) inzichtelijk in realtime en dat maakt je bewust!

Persoonlijk vind ik de scenes echt ideaal, met 1 druk op de knop al je licht, maar ook mijn monitoren en printer die ik op een KAKU schakeldoos heb aangesloten, uit en ook weer aan. Dat vind nou gebruiksgemak.

Ik ben het met je eens dat een Thermostaat niet mag ontbreken, maar als ik het goed heb begrepen zijn ze bij Homewizzard druk bezig te bekijken wat ze hiervoor kunnen bedenken en staat het hoog op de verlanglijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
@barrokok

Het lijkt er niet op dat Nest het OpenTherm protocol ondersteunt. De meeste CV-ketels in Nederland hebben toch echt wel een OpenTherm thermostaat als 'controller' nodig voor uitgebreide functionaliteit. Natuurlijk kan je hem ook 'bedienen' met de aan/uit methode, maar dat is qua energiegebruik niet echt fijn. Je dan de flow niet reguleren, geen programmafuncties gebruiken (zoals automatische beveiliging), geen errors uitlezen, geen status opvragen enz. Er waren voor zo ver mij bekend wel dingen als draadloze bediening, maar ik weet niet of daar ook terugkoppeling bij zit. En om nou een peperdure ketel als veredelde waterkoker te gebruiken... Ik zou gewoon kijken of er geen OpenTherm licentie te regelen is met die ketelbouwers (of Honeywell die toch vooral ook Themostaten maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelvenema
Ik gebruik de HomeWizard in combinatie met een DrayTek 2130n router. Zoals eerder gemeld heb ik hier veel problemen mee. Omdat dit op een gegeven moment niet meer werkbaar was, na elke schakeling moest ik een reset van de HomeWizard uitvoeren, heb ik een mijn Wifi netwerk opnieuw geconfigureerd met een nieuwe Apple AirPort Express router.
De HomeWizard draait nu 3 dagen geheel probleemloos zonder dat een reset noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Johnkeates:

Ik ben geen CV expert, maar vond het wel een mooi apparaat en in de product range van Homewizzard passen. Maar het moet natuurlijk technisch wel mogelijk zijn en binnen de Nederlandse standaarden passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wel wat aan de late kant..maar homewizard heeft morgen een meeting, voor mij komt het helaas zo kort dag niet uit..
maar des te meer enthousiastelingen, des te meer homwizard-evolutie...dus het is ook uit eigen belang

http://www.eventbrite.com/event/2657367257

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
En is er hier iemand in de gelegenheid geweest om naar de open dag van Homewizard te gaan?

En zo ja was er nog iets opmerkelijks wat je wilt delen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook erg benieuwd! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ook...als ernog meer mogelijkheden bij komen, ga ik er ook voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 07:28
Anoniem: 437217 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 00:08:
[...]

De fabrikant van onze wifi chipset is bezig met het uitbreiden van de firmware voor verschillende soorten authenticatieprotocollen, die binnen dezelfde methode (i.e. WPA of WPA2) nog gebruikt kunnen worden. Vermoedelijk zal dit ook de uitkomst bieden voor Zyxel routers, we kunnen op dit moment weinig anders doen dan dit even afwachten.
Welke problemen zijn er nog mt zyxel modems? Heb de vdsl zyxel modem van telfort, en sta op het punt om de homewizard te kopen. Zie op de website niet zo snel staan dat er problemen zijn?
De homewizard zou de 1ste zijn die er problemen mee zou hebben.
(overigens de oude zyxel adsl modem was wireless redelijk beroerd, toen had ik meerdere apparaten die vaak spontaan verbinding kwijt waren).

Als je tester zoekt voor zyxel meldt ik me hierbij aan :)

[ Voor 3% gewijzigd door SunnieNL op 08-01-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
De Homewizard kan niet overweg met de wpa en wpa2 beveiliging van in ieder geval de Zyxel adsl wifi router van Telfort. Verder kan de Homewizard ook geen wep beveiliging aan (als slecht alternatief) Ik heb voor de Homewizard een extra wifi router er bij moeten zetten van een ander merk om het te laten werken verre van ideaal helaas.

Ik loop hier ook voor het eerst tegenaan in combinatie met de Homewizard, alle andere wifi apparaten welke ik heb gebruikt werken allemaal probleemloos met de Wifi router van Zyxel dus het probleem ligt echt bij de wifi software van de Homewizard.

Ik heb in een ver verleden ook Zyxel wifi routers gehad die een beroerd wifi bereik hadden maar deze router de P-2602HW-D1A die ik nu heb is echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelvenema
Ik kan eraan toevoegen dat de HomeWizard ook niet goed werkt in combinatie met een DrayTek WiFi router (2130n). De HomeWizard werkt goed met een Apple Airport Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp dat er eind deze week een nieuwe release komt die de verbindingsproblemen met de wifi oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Nou dat zou goed nieuws zijn hopelijk lost dat het probleem op en kan ik de tweede router weer wegdoen.

Worden er nog andere functionaliteiten toegevoegd met deze nieuwe firmware dat je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440354

Hi , inmiddels heb ik de homewizard ook aan het werk !! Mooi aparaat . Alleen de app daar kan nog wel een en ander aan worden verbeterd. Je zou je huis in diverse ruimtes moeten kunnen indelen : keuken , woonkamer etc. En daar favorieten onder moeten kunnen hangen. De volgorde van switches etc zou je zelf moeten kunnen bepalen. Enfin , het begin is er en dat werkt , nu nog wat updaten , ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De reactie die ik kreeg van HW naar aanleiding van mijn vraag over het in toenemende mate verbreken van de verbinding met het systeem was:

Het kan kloppen dat het maken van de verbinding over de loop van de tijd moeilijker gaat; dit was een bug in de firmware (wifi) die inmiddels volledig verholpen lijkt te zijn met nieuwe firmware. De publieke release hiervan staat gepland voor eind deze week.

Ik kijk uit naar de nieuwe release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 437139 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:28:
De reactie die ik kreeg van HW naar aanleiding van mijn vraag over het in toenemende mate verbreken van de verbinding met het systeem was:

Het kan kloppen dat het maken van de verbinding over de loop van de tijd moeilijker gaat; dit was een bug in de firmware (wifi) die inmiddels volledig verholpen lijkt te zijn met nieuwe firmware. De publieke release hiervan staat gepland voor eind deze week.

Ik kijk uit naar de nieuwe release!
Dan ben ik benieuwd welke versie dat is. Omdat ik ook veel verbindingsproblemen heb mocht ik meedoen in een soort "testgroep". Die laatste beta, die ik al een paar weken geleden ontvangen heb, heeft de verbindingsproblemen niet opgelost. Ik ga ervan uit dat ik nieuwe bèta's ontvangen zou hebben, niet te veel hopen dus op volledige werking na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik het weet, zal ik het hier melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Dat geeft dan ook niet veel hoop dat het wifi Zyxel probleem hiermee ook opgelost zal zijn.

Jammer dat de persoon van Homewizard niet wat meer duidelijkheid geeft over wat deze update inhoudelijk betekent. Het is nogal stil op het forum wat Homewizard betreft de laatste tijd terwijl dat toch echt een toegevoegde waarde kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-04 18:48

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik denk erover de energy versie te nemen. Maar ik vroeg me af, of er hier al mensen zijn met zonnepanelen op het dak, die ook toevallig een homewizard met watcher hebben.

Wat ik ervan begrijp, is dat de wattcher, niet tegen zonnepanelen kan:
wattcher faq
De Wattcher kan het terugleveren aan het elektriciteitsnetwerk niet registreren. Hij geeft de optelsom weer van wat aan stroom verbruikt wordt en wat aan stroom opgewekt wordt. Wanneer u zonnepanelen heeft, is het de uitdaging het ‘huidig verbruik’ op de Wattcher rond de nul te houden. Zo maakt u optimaal gebruik van uw eigen opgewekte zonne-energie. En ’s avonds, wanneer het donker is, laat de Wattcher goed zien wat u aan elektriciteit in uw huis gebruikt. Bij teruglevering van stroom aan het net kunt u de functies ‘Dagverbruik’ en ‘Streefverbruik’ niet gebruiken.
Wanneer de brutoproductiemeter van het PV-systeem een puls weergeeft, dan kan de Wattcher ook worden ingezet om de opbrengst van de zonnepanelen te tonen in de huiskamer. Plaats dan de sensor en zender op de puls van de brutoproductiemeter en stel de C-waarde van de brutoproductiemeter in bij de Wattcher.
Dus het enige wat ik zou kunnen behalen, is dan in de zomer een nul verbruik van mijn huis. Wel jammer, ik lees nu elke week (als ik het niet vergeet), mijn soladin 600 converters uit, om de dagopbrengsten vast te leggen. En zou mooi zijn, als dit beter kon.

Wat ik wel fijn zou vinden, en dat moet feb/ maart komen, is om in de app, langer terug te kunnen, als een week, en ze gaan naar een jaar, en mogelijk ook een export functie.

Kortom, de vraag is of iemand het al gebruikt met zonnepanelen op het dak, en wat de ervaringen daarmee zijn?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 07:28
jpm.lensen schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:15:
Ik denk erover de energy versie te nemen. Maar ik vroeg me af, of er hier al mensen zijn met zonnepanelen op het dak, die ook toevallig een homewizard met watcher hebben.

Wat ik ervan begrijp, is dat de wattcher, niet tegen zonnepanelen kan:
wattcher faq

[...]

Dus het enige wat ik zou kunnen behalen, is dan in de zomer een nul verbruik van mijn huis. Wel jammer, ik lees nu elke week (als ik het niet vergeet), mijn soladin 600 converters uit, om de dagopbrengsten vast te leggen. En zou mooi zijn, als dit beter kon.

Wat ik wel fijn zou vinden, en dat moet feb/ maart komen, is om in de app, langer terug te kunnen, als een week, en ze gaan naar een jaar, en mogelijk ook een export functie.

Kortom, de vraag is of iemand het al gebruikt met zonnepanelen op het dak, en wat de ervaringen daarmee zijn?
Om te kunnen uitlezen wat teruggegeven wordt, heb je een meter nodig die apart van elkaar verbruik en teruggave registreerd. De teruggave moet ook een puls geven. Met 2 watchers kun je dan verbruik en opbrengst meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Echter kan de Homewizard maar 1 watcher uitlezen helaas wat natuurlijk ook logisch is want je kunt op de watcher geen kanaal opgeven.

[ Voor 41% gewijzigd door Mediacj op 15-01-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Een andere meter kan ook, maar ook daar zijn flink wat kosten aan verbonden. (dat ik er een paar jaar terug naar gekeken had)
ik wacht wel op de "slimme" meter als hij ooit komt. Die kan het vast wel (hoop ik)

Maar ik was al tevreden geweest met een negatief verbruik, wat dus in mijn geval zou betekenen, dat ik over had, tov eigen verbruik.

Ik doe mede vanwege alle eisen, ook niet mee met de subsidie regelingen, ook omdat dit in NL maar voor 1 jaar zijn, en het jaar daarna, er mogelijk niet meer zijn....

Ik heb nu overigens gewoon een verbruiks meter tussen converter en stop contact, dus op die manier kan ik wel wat zien. Vooral de analoge is in zo'n geval ideaal, ook als je een stroomstoring hebt, blijft het staan. Ik heb helaas maar 1 analoge, en 1 digitale, maar de digitale is dus al een keer reset, door een stroom storing thuis...

Bedankt voor de reacties

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iets vreemds wat ik vandaag heb opgemerkt en ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen:

Bij het opstarten van de app krijg ik de juiste temperatuur door die er buiten wordt gemeten. Bijvoorbeeld -1,4 gr. Na een seconde of twintig heeft de app een temperatuur van 0,0 graden aan. Ik ben even naar buiten gelopen, maar de juiste temperatuur is echt -1,4. Terwijl ik de dit bericht zit te typen wisselt de temperatuur om de 20 seconden tussen de 0 en de -1,4 graden.

Bovendien wordt de laagst gemeten temperatuur niet weergegeven in de grafiek. In mijn geval zou dit dus -1,4 moeten zijn, maar in de grafiek is de laagst gemeten temperatuur 0 graden.

Vreemd lijkt mij en niet correct.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Je moet dus even blijven kijken om dit te kunnen constateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een koppeling van de homewizard met het honeywell evohome systeem zou echt mooi zijn !!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog steeds geen update gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05 00:08
dit ding ziet er wel vet uit ! ikz ou wel goeie grafieken willen zien van temperatuur e.d. over hele lange periodes( jaren, zoals je wilt) en een manier om je cv ketel aan te sturen, en of vloerverwarmings pomp / groepenafsluiters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441097

voor cv stuuring via iphone kijk is op http://thermostaatbestellen.securearea.eu/wifi
ken het niet maa heb daar wel wat info opgevraagd.

iemand bekent met deze thermostaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05 00:08
niet bekend met bovenstaande thermostaat. ook is deze niet geintegreerd met andere home automation dingen. misschien dt je dat op basis van een webpagina wel zou kunne maken, maar toch.

verder.
als de teksten op de website represetatief zijn voor de kwaliteit... dan weet ik het zo net nog niet.

dan misschien voor een thermostaat kijken naar TOON , een nieuwe thermostaat die door eneco wordt aangeboden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eneco komt ook met een app en speciale thermostaat..vermoedelijk in mei..genaamd toon..
ik geloof iets van 120 euro en een paar euro (2/3) per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

De toon zag er ook wel grappig uit, alleen dan moet je klant zijn/ worden bij eneco.
en dat was ik eigenlijk niet van plan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toon ziet er inderdaad mooi uit, maar ik mis een app en bediening op afstand. Of heb ik iets gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het homewizard systeem heeft een aantal dagen probleemloos gedraaid. Maar sinds ik hem een keer uit had gezet heb ik nu regelmatig problemen om contact te krijgen met de unit via de app. Ik moet hem dan een uit schakelen en dan ziet de app de unit weer. Dit komt nu elke dag wel een paar keer voor ??
Heeft iemand hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Volgens mij moet de komende update welke volgens Homewizard al bij Apple is ingediend deze verbindingsproblemen o.a. verbeteren.

Ik kan overigens sinds een tijdje de regengrafiek niet meer weergegeven krijgen, iedere keer als ik de grafiek oproep klapt de app er uit, zowel op mijn iphone als op de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 440354 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:32:
Het homewizard systeem heeft een aantal dagen probleemloos gedraaid. Maar sinds ik hem een keer uit had gezet heb ik nu regelmatig problemen om contact te krijgen met de unit via de app. Ik moet hem dan een uit schakelen en dan ziet de app de unit weer. Dit komt nu elke dag wel een paar keer voor ??
Heeft iemand hier ook problemen mee?
Helaas, dit is een vaak gehoord probleem. Lees dit draadje maar eens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
  • Laatst online: 10-01-2020
Een thermostaat bedienen met je iphone
zie een video in deze link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ken iemand deze al?

http://acties.essent.nl/e...welkom/aanbod/detail.html

Ik overweeg om over te stappen naar Essent vanwege deze thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet niet wat je nu hebt, maar dat is met eneco ook mogelijk...wanneer toon uitkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Anoniem: 437139 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:08:
Ken iemand deze al?

http://acties.essent.nl/e...welkom/aanbod/detail.html

Ik overweeg om over te stappen naar Essent vanwege deze thermostaat.
Ja ik ken hem en gebruik hem zelf ook al een tijd, heb meegedaan aan een pilot voor deze thermostaat en ben er best tevreden mee, waar je wel op moet letten is dat het communicatiekastje wat je aan je router moet koppelen in het zicht is van je Essent thermostaat anders is de communicatie belabberd.

Het idee en de uitvoering van de iphone app is verder prima echter moet ik zeggen dat ik de Toon van Eneco nog veel mooier vind zeker als daar op termijn nog remote besturing bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mediacj schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:22:
[...]waar je wel op moet letten is dat het communicatiekastje wat je aan je router moet koppelen in het zicht is van je Essent thermostaat anders is de communicatie belabberd.
Bedoel je letterlijk in het zicht, of mag het zich ook in een andere ruimte bevinden. Mijn meterkast zit hemelsbreed een meter of 4 van de thermostaat vandaan maar er zit wel een muur en twee deuren tussen.

Moet je nog dingen aansluiten op je CV ketel?

Toon vind ik ook mooi, maar die heeft nog geen remote bediening. Bovendien kun je die alleen i.c.m. Eneco gebruiken, terwijl de E-Thermometer het volgens mij blijft doen als je naar een andere energie leverancier gaat.

@ Joost: weet jij of dat klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Bij mij werkt het alleen fatsoenlijk als het echt in het zicht is maar ik moet zeggen dat ik hier wel veel draadloze communicatie heb dus wie weet valt het mee en ik krijg in januari nog een definitief model werk nu nog met een pilotmodel.

Bij je cv moet je een adapter aansluiten op de schakeldraden maar dat is verschillend per ketel soms hoeft dat niet of moet je zelfs een weerstand plaatsen. Ja volgens mij werkt de thermostaat ook als je niet bij Essent zit ze verkopen ze namelijk ook los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het systeem werkt weer naar behoren ! Ik heb de homewizard een vast ip gegeven.
Inmiddels heb ik 25 schakelpunten. Alles werkt naar behoren. Het is alleen een hele lijst op mijn ipad. Het zou toch veel handiger zijn als je bijvoorbeeld binnen favorieten groepen kon maken. Zoal woonkamer , keuken , garage etc etc. En in die groep de schakelmogelijkheden en scenes van die ruimte kan plaatsen , het liefst ook nog in eigen volgorde. En afstandbedieningen en sensoren zou je ook moeten kunnen aanmelden zodat je binnen de app kan bepalen welke switch door een sensor of de afstandbediening wordt getriggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 440354 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:12:
Het systeem werkt weer naar behoren ! Ik heb de homewizard een vast ip gegeven.
Inmiddels heb ik 25 schakelpunten. Alles werkt naar behoren. Het is alleen een hele lijst op mijn ipad. Het zou toch veel handiger zijn als je bijvoorbeeld binnen favorieten groepen kon maken. Zoal woonkamer , keuken , garage etc etc. En in die groep de schakelmogelijkheden en scenes van die ruimte kan plaatsen , het liefst ook nog in eigen volgorde. En afstandbedieningen en sensoren zou je ook moeten kunnen aanmelden zodat je binnen de app kan bepalen welke switch door een sensor of de afstandbediening wordt getriggerd.
Kan je je herinneren dat je, naast het vast IP-adres, nog iets speciaals hebt gedaan waardoor hij het nu weer zonder storingen doet? Verplaatst of zo?
Hier heb ik hem altijd op een vast IP gehad, maar de problemen blijven aanhouden. Vorige week trouwens heeft hij het wel een week zonder problemen gedaan en nu ineens weer niet. Geen idee hoe dat nou kan. Ik heb er helemaal niets mee gedaan, ineens werkt het niet meer. Elke dag moet minimaal twee keer de stekker eruit en er weer in om de boel te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is eigenlijk erg stil vanuit het HomeWizard-kamp. Ik had gehoopt dat ze ons een beetje op de hoogte zouden houden maar dat wil niet echt lukken.

Er schijnt al een tijd geleden een nieuwe versie van de app uit te komen maar ook die heb ik nog niet gezien, of was dit een roddel?
Wat zijn de ontwikkelingen HomeWizard? Het wordt echt tijd dat die verbindingsproblemen opgelost gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelvenema
Ook ik had veel verbindingsproblemen. Ik gebruikte de HomeWizard in combinatie met een Draytek Wifi router. Sinds ik voor de wifi een Apple AirportExpress router gebruik zijn deze problemen verdwenen.

De HomeWizard heeft veel potentie, laten we hopen dat de HomeWizard organisatie de community als bijvoorbeeld tweakers omarmd. Wij kunnen een waardevolle bijdrage leveren aan het succes van het product. Volgens mij is de feature request lijst als volgt :

Device:
- oplossen verbindingsproblemen
- ondersteuning thermostaat - radiator

App:
- Android support
- groepen binnen Favorites en Switches
- volgorde wijzigen binnen Favorites, Scenes en Switches & Dimmers
- uitbreiding grafieken met maand-jaar-periode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@balluhbad

Ik heb ook de poort op 80 gezet , die had ik veranderd . Voor de rest heb ik niets veranderd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442190

port forwarding

Ik lees af en toe de opmerking portforwarding. Kennelijk de manier om met de iphone vanaf elke willekeurige plek de homewizard aan te sturen.
Kan iemand mij in duidelijk taal uitleggen hoe dit werkt of hoe de homewizard ook op afstand bereikbaar is.

Nog niet in bezit van homewizard maar wel druk met kaku bezig via de iphone.
Lukt in huis prima met de L5 remote maar alleen in het zicht van de infrarood unit.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Ducatifool,

Homewizzard maakt via je eigen wifi netwerk verbinding met je iPad of elk ander iOS device. Je hebt dus geen last van de beperkingen van infrarood.

Als je de Homewizzard zijn eigen IP adres en poort nummer geeft en je in de router deze poort doorverwijst naar het IP adres wat je hebt gekozen, dan kun je ook van buitenaf de Homewizzard bedienen en uitlezen.

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust! Heel erg spannend is het niet!

@balluhbad: Ben het met je eens. Homewizzard heeft hier een mooi platform waar ze uitleg kunnen geven over de bekende problemen en wat ze daar aan willen gaan doen. Daarnaast krijgen ze hier gratis input over wat de gebruikers graag aan nieuwe functionaliteit willen. Daar betalen de meeste bedrijven normaal gesproken veel geld voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.deelen
Vind het jammer dat we hier zo weinig van Homewizard horen. Heb zeker interesse in dit product maar nadat ik heb gelezen dat er zoveel mensen zijn met klachten wacht ik toch liever ff.

Misschien kan Homewizard wat meer duidelijkheid geven over de status van dit verbindings probleem en op welk termijn er een oplossing komt.
Ik vind het nu verdacht stil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.deelen
Android app voor de Homewizard is binnenkort beschikbaar, wil je er zo snel mogelijk gebruik van maken meld je dan aan via info@homewizard.nl

Nieuwsbrief Homewizard:
De afgelopen weken is er hard gewerkt aan een Android app voor de HomeWizard. Momenteel wordt er de laatste hand gelegd aan een release waarin het schakelen, gebruik van timers, scenes en ontvangen van sensoren goed werkt. Grafieken zullen later nog toegevoegd worden.
Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor huidige gebruikers van de HomeWizard die ook een Android device hebben, om de beta versie uit te proberen. Feedback en opmerkingen worden gewaardeerd, om tot een nog betere en stabiele app te komen. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden door een mail te sturen naar info@homewizard.nl.

[ Voor 9% gewijzigd door p.deelen op 26-01-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-04 20:27

EgoPro

Time is an illusion.

Vandaag een update binnengekregen, is er ook ergens een changelog? ik kan niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
Ik heb vandaag ook een update gehad maar vanaf dat moment is mijn unit van slag en schakelen de diverse kaku's door elkaar.
Schakel ik b.v. lamp 1 dan begint plots lamp 11 te dimmen, of schakel ik 6 aan dan gaat 19 en 5 uit.
Maar een volgend keer is het weer kompleet anders, dus is het telkens weer een verrassing welke lamp er gaat schakelen.
Ik heb de app al een keer volledig afgesloten, de HomeWizard al een keer spanningsloos gezet maar tot nu toe heeft dat niet echt geholpen.
Hopelijk is het iets tijdelijks en werkt het morgen weer goed.
Ik kan ook nergens ziet wat en of er iets veranderd is met die update.
Ook bij scènes gaan er van de 8 lampen b.v. 2 niet mee in de schakeling, de volgende keer is ook dat weer anders en gaat er een lamp aan die niet in die groep zit.
Er is dus sprake van een grote mate van willekeurigheid sinds de update. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Hoe komen jullie aan die update? In de appstore staat nog de versie van december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
Ik kreeg daar een popup van toen ik HW-app opstartte.
Volgens mij is het een update voor de HW en niet voor de app.
Ik heb nu versie 1.2.0 voor de app
en op de HW versie 1.306
Maar zoals eerder vermeld gaat het bij mij nu niet meer goed. Vanmorgen deed ik het licht van de eethoek aan maar tegelijk gingen er 3 andere lichtpunten aan. weer andere lichtpunten krijg ik met geen mogelijkheid geschakeld en moet ik dus noodgedwongen terug grijpen naar de kaku-afstandsbediening.
Dus, beste HW-medewerkers, jullie begrijpen dat ik niet blij ben met uw laatste update. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Is het geen idee om de schakelaars opnieuw aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
Mediacj schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 09:58:
Is het geen idee om de schakelaars opnieuw aan te maken?
Ja, dat is wel een idee, waren het niet dat ik er inmiddels 20 schakelingen, met bij diverse verschillende timer instellingen, in heb staan. En wat voor een effect heeft dat op de vier verschillende scènes die ik ook heb ingesteld.
Alles bij elkaar is dat behoorlijk wat werk. Als ik zeker wist dat dit zou/zal helpen dan doe ik het meteen.
Bij een paar schakelingen had ik de code al verwijderd en opnieuw ingesteld, maar dat heeft ook niet geholpen, dus.... HomeWizard, HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Heb de firmware update nu ook gehad en voor mij is hij ook teleurstellend helaas, het schakelen etc gaat nog steeds goed maar ik kan nog steeds niet mijn Telfort Zyxel wifi adsl router gebruiken dus moet nog steeds een tweede wifi router er naast gebruiken.

Kortom wees gewaarschuwd als je de Homewizard overweegt, met sommige merken wifi routers kan de Homewizard niet overweg met de wpa/2 beveiliging!

[ Voor 4% gewijzigd door Mediacj op 28-01-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg de update nu ook aangeboden via de app. Gaat volgens mij om een update van de Homewizzard zelf en niet de App. Ik heb hem nu nog geweigerd, want alles draait redelijk stabiel.

Zijn er nog anderen met ervaringen van de nieuwe update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vreemde quote in review op de home wizard site:
"Installeren van de home wizard ging ook snel alleen stond nergens vermeld dat deze alleen op B/G netwerken aangemeld kan worden.
Heb zelf een apple extreme die alleen in de N band uitzend daar ik geen B/G aparaten heb.
Gelukkig had ikinnde slaapkamer nog een apple airport extreme die wel op de goede band uitzond en zodoende toch nog de zaak werkende kreeg"

Werkt hij alleen op b/g netwerk? kan toch bijna niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 437139 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:31:
Ik krijg de update nu ook aangeboden via de app. Gaat volgens mij om een update van de Homewizzard zelf en niet de App. Ik heb hem nu nog geweigerd, want alles draait redelijk stabiel.

Zijn er nog anderen met ervaringen van de nieuwe update?
Na alle frustrerende berichten durf ik het ook nog niet aan. Ik had begrepen dat er ook een nieuwe versie van de app zou komen maar het blijft angstvallig stil vanuit HomeWizard. Heel vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, ben bang dat m'n kids op OK hebben gedrukt, heb nu dus ook de nieuwe firmware.

Inmiddels al drie keer moeten resetten, maar vooruit dat heb je soms al de firmware is vervangen. Ik zal laten weten hoe het de rest van de week verloopt. Ik heb voor als nog geen last van verkeerde schakelingen, waarbij de verkeerde lampen aan of uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook de nieuwe firmware en tot nu toe draait bij mij alles vlekkeloos. Ik heb 24 switches erop aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 12:54

racoon

mooowwww

Werken deze thermostaten ook zonder cv, ik zit namelijk op stadsverwarming en heb ook op de gehele benedenverdieping en badkamer vloerverwarming.

Maar thuis komen en meteen een warm huis lijkt mij ideaal.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Pagina: 1 2 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.