• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
TrueChaoZ schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:03:
[...]

Ik heb hem zelf niet nodig, maar wellicht dat the-fox daar iets aan heeft, alleen vind ik de comments niet echt bemoedigend (crashes in de vorm van restarts en spontaan uitvallen, en een shady app :F).
Had ik ook gelezen, maar dat komt blijkbaar ook omdat men de app niet goed gebruikt?

Works on my Lumia 800. For all the people that say it doesn't work, remember to leave the app running by pressing the home button and NOT the back button.

Mja, offtopic dus.

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
rajboen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:37:
[...]

Had ik ook gelezen, maar dat komt blijkbaar ook omdat men de app niet goed gebruikt?

Works on my Lumia 800. For all the people that say it doesn't work, remember to leave the app running by pressing the home button and NOT the back button.

Mja, offtopic dus.
[offtopic]Dat zou inderdaad kunnen. Dat is wel een irritant restrictie trouwens, hoe vaak ik niet automatisch op terug druk :P

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Na jaren lang een minder intelligente smartphone (Nokia X6) te hebben gehad, is mijn X6 overleden.

(Stomme actie trouwens. Ik had een simkaart waar je een microsim kon uitbreken. Bij het verwijderen van de simkaart bleven de contactjes in de breeksleufjes voor het microsim formaat hangen. Hierdoor is de telefoon op zich nog volledig functioneel, op het simkaartslot na. 8)7 )

Mijn keus is gevallen op de Nokia Lumia 710. Inmiddels heb ik deze 3 dagen in mijn bezit, en het bevalt prima. Ok, de accuduur is niet bepaald wat ik gewend ben, maar nog steeds niet verkeerd. De integratie met Windows Live bevalt me wel, behalve dat als je een contact per ongeluk verwijdert dat dit ook direct op je pc verdwenen is. Het voordeel van synchronisatie, zullen we maar zeggen. :P

Maar, wat me nu wel al stoort is het ontbreken van een notificatieled. Ik heb al begrepen dat Nokia dit (tot nu toe) niet ondersteunt. Maar, is hier misschien een app voor? Ik kan me voorstellen dat het ledje onder de knoppen via software aangestuurd zou kunnen worden. Ik had niet verwacht dat Nokia geen notificatieled zou inbouwen; de symbian telefoons die ik tot nu toe heb gehad konden het allemaal wel.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
Geen led notificaties is inderdaad een gemis op alle Lumia's. Helaas, is dit volgens mij niet mogelijk via de toetsen. Het zou in ieder geval niet moeten kunnen met een 'locked' windows phone. Ik weet wel dat deze vraag eerder is gesteld in het Lumia 800 topic ([WP7] Ervaringen met de Nokia Lumia 800 - Deel 2 & evt. deel 1) en/of in het WP7 apps topic (Windows Phone 7 Marketplace en applicaties).

Ik zou zeggen zoek hier op het WP forum, en met name in de bovenstaande topics, even of er iets over staat. Er staat me vaag iets bij dat er niks werkend gevonden was. Ik durf het niet helemaal met zekerheid te zeggen. Maar met een unlocked phone zou het kunnen dat het wel kan. Welicht dat je dan bij XDA developers moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-fox
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:57
Heb de telefoon nu een week. Bevalt erg goed. Had nog niet gemerkt dat wifi uit gaat in standby, is voor mij dan kennelijk ook niet storend. Ga de tips&tricks even doorlezen.

Is er een mogelijkheid voor spraakbediening bij Nederlandse taalinstelling. Met name voor gebruik icm carkit. Bediening liefst in het Nederlands, maar mag met engelse commando's

Edit: noknok is kennelijk bijgewerkt. Nieuwe url http://www.noknok.tv/2012...-710-ultimate-user-guide/

[ Voor 48% gewijzigd door the-fox op 23-09-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-02 07:57
the-fox schreef op zondag 23 september 2012 @ 09:02:
Is er een mogelijkheid voor spraakbediening bij Nederlandse taalinstelling. Met name voor gebruik icm carkit. Bediening liefst in het Nederlands, maar mag met engelse commando's
Ik denk dat het in het NL nog niet mogelijk is, wel als je bij Regio & Taal je toestel naar Engels - United Kingdom
zet. (en nog andere landen):
http://www.windowsphone.c...-and-service-availability

Daarna houd je de Windows (logo) startknop ingedrukt, hier zijn de functies:
http://www.windowsphone.c...cs/use-speech-on-my-phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 23:39
Ik ben van plan de lumia 710 kado te doen aan mijn moeder. Zij is niet echt van het internet, dus wil eigenlijk data uit hebben op de phone, alleen wifi aan misschien. Ten eerste is dit mogelijk, dus dat apps niet automatisch de data aan zetten? Ten tweede wat wordt de batterij duur met data uit? Nog steeds 1 dag of ga je dan naar de 2 dagen misschien, want zou mooi zijn als er twee dagen batterij duur uit te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shenr schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:39:
Ik ben van plan de lumia 710 kado te doen aan mijn moeder. Zij is niet echt van het internet, dus wil eigenlijk data uit hebben op de phone, alleen wifi aan misschien. Ten eerste is dit mogelijk, dus dat apps niet automatisch de data aan zetten? [...]
Als je data uitzet (wat uiteraard kan) kunnen applicaties uiteraard deze niet weer aanzetten. Dat vereist een handmatige wijziging van de instelling die te vinden is onder settings -> mobile network -> Data Connection (maar dan wss in het Nederlands). Wifi blijft dan uiteraard wel aanstaan dus die zou je eventueel ook handmatig nog kunnen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 15:07
shenr schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:39:
Ten tweede wat wordt de batterij duur met data uit? Nog steeds 1 dag of ga je dan naar de 2 dagen misschien, want zou mooi zijn als er twee dagen batterij duur uit te halen is.
Als je weinig je data-verbinding of wifi gebruikt en weinig whatsappt of andere zware apps draait, houdt je telefoon het best lang uit. In de eerste weken dat ik mijn Omnia W had zonder een data abbo nog en weinig apps, ging ie zo een paar dagen mee.
Enkel standby stand houdt ie lang vol, maar zodra je een internetverbinding gaat gebruiken gaat verbruik snel omhoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Ok bedankt voor jullie antwoorden, is allemaal volgens verwachting en ik denk dat het dan wel de lumia 710 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat is eigenlijk nog de meerwaarde van een 710 als de dataverbinding uit staat?

Nota bene het eerste dat het ding vraagt is of je al een hotmail account (of vergelijkbaar) hebt, of dat je er een wil aanmaken. De helpfunctie staat online, je contacten worden online gesynchroniseerd, je hebt e-mail op dat ding, je kunt je foto's online uploaden, je kunt je telefoon koppelen aan diverse sociale netwerken.

Streep dat allemaal door en je hebt een normale telefoon over met een mooi scherm en een gekleurde cover. Maar dan wel een met een hoger prijskaartje. Mijn vraag is dus: waarom dan specifiek een 710?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
In plaats daarvan zal ik de vraag waarom een smartphone beantwoorden:
Behalve de hardware is het zo dat zij nu nog niet helemaal van het internet is, maar betekent niet dat ze dat in de nabije toekomst niet zal zijn. Dus met een smartphone ben je wel toekomst bestendiger, mocht ze bijvoorbeeld whatsapp willen gaan gebruiken, dan kan ze daar dus wel voor kiezen. En tegenwoordig weet je het met ouders niet meer, omdat een tante of vriendin whatsappt wil zij het misschien ook opeens. Los hiervan hebben de smartphones op het moment de betere camera's, beter scherm, een volledig toetsenbord, duidelijke en intuïtieve gebruik (bijvoorbeeld contacten bewerken gaat gewoon veel makkelijker dan met een gewone phone) en andere zaken die ook het gewoon bellen en sms'en makkelijker maken. Verder heb ik aangegeven dat alleen wifi een optie was, waarschijnlijk zal ik haar mail wel laten syncen op de phone. Dit alles is voor mij een reden om een smartphone te kopen voor haar.

Waarom specifiek een 710? Valt binnen budget, kwalitatieve telefoon, mooi, android is teveel "geknutsel", windows phone is toch volwassener en makkelijker in gebruik. Samsung Omnia W is de andere optie, die heeft een betere accuduur en scherm (wel marginaal geloof ik), maar ja de nokia is duurzamer, heeft nokia apps, mooier, dus de voorkeur.

Hoop dat het zo duidelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
DrivinUCrazy schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:15:
Wat is eigenlijk nog de meerwaarde van een 710 als de dataverbinding uit staat?
Op een Nokia Lumia 710, 800, 900 en straks op de nieuwe toestellen, zonder dataverbinding en zonder wifi, dus 100% offline:

Behalve bellen en sms, kan ik:

* FM radio luisteren
* Met Nokia Music een MusicMix stream offline opslaan en luisteren
* mp3's beluisteren
* Fotos maken en bewerken (met Nokia Creative Studio)
* Eigen videos maken of videos/filmpjes die ik heb van tevoren overgezet bekijken
* Dokumenten, Notes etc. maken
* ebooks in .epub formaat lezen (bijv. met Bookviser, gratis en zonder reclame, kan .epubs vanaf Skydrive of webbrowser halen en lokaal opslaan, kan nu ook met Nokia Reading, maar nog niet voor NL)

En alle Nokia kaarten/maps offline gebruiken, doorzoeken, routes via etc (alle geo location gebaseerd services, werkt zelfs zonder simcard):

* Nokia Rijden
* Nokia Maps
* Nokia City Lens --> winkels, restaurants, hotels transport en meer in de buurt, info, tel-nr, route beschrijving op de kaart.

* Wekker
* Calculator
* Agenda

Ben ik iets vergeten?
Zjn er ook offline games? Ik heb er geen verstand van.

P.S. : leuker is het met dataverbinding of/en met wifi :)

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Sinds een weekje heb ik soms het probleem dat de accu nog voor 1/3e vol lijkt, en na 1 uur is de accu te leeg en schakelt ie uit. Ik heb zelfs een keer gezien dat de status van de accu niet werd herkend. (Accusymbool met vraagteken erdoor).

Hebben meer mensen hier last van?

Geïnstalleerde apps: AccuWeather en Whatsapp, verder niets.
Als er meerdere mensen last van hebben weet ik of ik de apps eens moet deïnstalleren, maar ik heb zo het vermoeden dat het daar niet door wordt veroorzaakt. Het is alleen zo lastig te reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 21:24
Ik kan iedereen aanraden om zijn Lumia 710 te unlocken en hierna deze custom rom te installeren:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1654415

TOP! Serieus :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Interessant! Wat merk je zelf voor verschillen? Is hij ook sneller of beter, of is eigenlijk alleen het thema anders? Ik ben benieuwd wat je eigen ervaringen zijn.

En welke guide heb je gebruikt om je telefoon te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 21:24
Heilige Kaas schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:02:
Interessant! Wat merk je zelf voor verschillen? Is hij ook sneller of beter, of is eigenlijk alleen het thema anders? Ik ben benieuwd wat je eigen ervaringen zijn.

En welke guide heb je gebruikt om je telefoon te unlocken?
Ik merk dat het toestel sneller is, batterij langer meegaat. Thema mooier, en vooral het handige dat je tiles klein kan maken zoals het Windows phone 8 tiles.

Vooral het grote verschil snelheid echt waar. Buiten dit alles is er ook bazaar geinstalleerd waarmee je awesome tweaks kan installeren echt een aanrader.

Onderliggend is dit nog wel gewoon 7.5 met veel aanpassingen en dus (nog) niet 7.8 aangezien die nog niet officieel gereleast is.

Ik heb even gezocht naar een guide maar kon deze 1.2.3 niet vinden deze staat op het xda forum onder nokia lumia 800 (710 heeft geen eigen forum).

ROM flash tool:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1665821

Uiteraard goed lezen voor je iets flasht aangezien je wellicht schade kan aanbrengen aan je telefoon.

Als ik verder iets moet laten zien foto/filmpje van de rom zet het maar.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-fox
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:57
edit: vraag zelf al beantwoord.

[ Voor 99% gewijzigd door the-fox op 19-12-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Volgens geruchten (je favoriete zoekmachine 'Nokia Lumia 720' weet meer) kunnen we een WP8 opvolger voor de Lumia 710 verwachten, de Nokia Lumia 720. Men denkt dat Nokia over een maand in Barcelona een soortgelijk toestel zal aankondigen.

1,2 dualcore processor
4 inch display
1 GB RAM
8 GB interne opslag
micro sd kaart slot

Iets tussen de 620 en de 820 dus. Niets bekend over het uiterlijk, prijs etc.

(De 710 was het meest verkochte WP7 toestel, had een marktaandeel van 24%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwecamu
  • Laatst online: 27-05 18:03
Updaten naar 7.8

Jaaaaa, zojuist via de disconnect truuk de eerste te pakken op mijn Lumia 710.

Sebazzz, bedankt voor het scriptje...........werkt perfect voor snel (dis)connecten.

Scriptje van Sebazzz staat onder Lumia 800.
juwecamu in "[WP7] Ervaringen met de Nokia Lumia 800 - Deel 2"

update 23:34, nummer 2 is nu ook gestart........(4 pogingen nodig)

update 23:44, nummer 3 is nu ook gestart........(veeeeeel pogingen nodig gehad)
Als het goed is, dan is dit de 7.8 update.

[ Voor 50% gewijzigd door juwecamu op 30-01-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjtrid
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-02-2013
Hoi,

sinds een aantal weken heb ik de lumia 710. Ik ben er over het algemeen heel tevreden mee, erg geschikt voor een digibeet zoals ik. Maar helaas ben ik tegen een probleem aangelopen waar ik waarschijnlijk zelf de oorzaak van ben, maar waar ik, n00b als ik ben, niet uit lijk te komen.

Ik heb toen ik het apparaat net had, na uren rotzooien met Zune, een paar liedjes op de telefoon weten te krijgen (vind Zune een erg vaag programma). Later kwam ik erachter hoe ik dit makkelijker voor mezelf kon maken ( door in plaats van mijn hele muziekmap (erg chaotisch mapje) erin te zetten, er een speciaal nokiamuziekmapje voor te maken), maar sinds ik dat heb gedaan kan ik de 'muziek & video's', 'marketplace' en 'xboxlive' niet openen en het lukt me niet om apps te downloaden. Ook niet nadat ik synchroniseer in Zune.

Snapt/herkent iemand mijn probleem? En heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

(ik heb mijn hotmail live id-ding aan de telefoon gelinkt, al snap ik dit ook niet helemaal, heb dat e-mail adres speciaal voor de telefoon...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjtrid
Up...? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Geen idee ... Beetje rare storing. Harde reset en opnieuw beginnen?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 15:07
hasjtrid schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:57:
maar sinds ik dat heb gedaan kan ik de 'muziek & video's', 'marketplace' en 'xboxlive' niet openen en het lukt me niet om apps te downloaden. Ook niet nadat ik synchroniseer in Zune.
Het niet kunnen openen van alle 'MS-apps' (marketplace, muziekspeler enz.) was (of is?) ook een bug die ik vroegâh nog wel eens had. Telefoon opnieuw opstarten verhielp het probleem. Meerdere mensen hadden er zo nu en dan last van, maar ik heb het nu al tijden niet meer gehad (en heb er ook al tijden niemand over gehoord). Is je telefoon helemaal up-to-date?
Als het dit is dan heeft het niets te maken met wat je met Zune hebt gedaan (lijkt me). Als het dit niet is dan weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjtrid
fruitbakje schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:55:
[...]

Het niet kunnen openen van alle 'MS-apps' (marketplace, muziekspeler enz.) was (of is?) ook een bug die ik vroegâh nog wel eens had. Telefoon opnieuw opstarten verhielp het probleem. Meerdere mensen hadden er zo nu en dan last van, maar ik heb het nu al tijden niet meer gehad (en heb er ook al tijden niemand over gehoord). Is je telefoon helemaal up-to-date?
Als het dit is dan heeft het niets te maken met wat je met Zune hebt gedaan (lijkt me). Als het dit niet is dan weet ik het niet.
Thanks! Onervaren als ik ben met androids en dergelijke realiseerde ik me niet dat opnieuw opstarten meestal de truc is bij zulke probleempjes... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 507784

al een jaar bezitter van een Lumia 710... maar sinds gister avond weigert ie nog op te laden... ook op de Laptop via USB doet ie niets meer... geeft een 'stroom piek' af op laptop......
iemand hier ervaring mee, en wat hebben jullie hieraan gedaan? Persoonlijk denk ik dat mijn accu het heeft begeven....

Graag reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wat je kan proberen, aangezien hij toch al kapot is, is de polen van de accu een seconde kort te sluiten met een stukje aluminium folie of iets anders van metaal. Daarna proberen weer op te laden.
Ziet alles er verder bij de aansluiting goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 11:20
Ik zou gewoon je garantie claimen? Daar is het voor in het leven geroepen als hij kapot gaat binnen de 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heilige Kaas schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:58:
Wat je kan proberen, aangezien hij toch al kapot is, is de polen van de accu een seconde kort te sluiten met een stukje aluminium folie of iets anders van metaal. Daarna proberen weer op te laden.
Ziet alles er verder bij de aansluiting goed uit?
Alle aansluitingen zien er goed uit, enkel een beetje slijtage in de plastiqe behuizing.. heb net even een kortsluitinkje veroorzaakt.. (leuke lichtshow overigens), het leek bijna te werken.. totdat ie toch weer besloot uit te gaan....... zou het dan toch aan de aansluiting zitten?
Ik ga morgen een nieuwe accu kopen (ook handig voor als ik op reis ben) en dan zie ik wel weer...

Alle verdere tips en ervaringen zijn altijd welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

update: na de kortsluiting methode, is ie na enkele pogingen weer gaan werken.. echt lekker nog niet, maar goed genoeg om te werken en te laden... binnenkort maar naar de reparatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15
Weet iemand hoe het zit met de update naar WP 7.8 voor de Lumia 710?
Mijn vrouw heeft er een (unbranded en simlock vrij), maar heeft de update nog steeds niet gehad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Aansluiten op pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redniels
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-03 20:35
7.8: de uitrol is nog steeds bezig: voor mijn 710 kwam deze ook pas afgelopen weekend (20 apr 13)

met een beetje geluk heb je 'm ookgehad afgelopen weekend, anders.. nog even volhouden.
op het vodafone firum is er ergens ook iets over te lezen, schijnbaar zijn er problemen geweest en heeft de rollout wat vertraging opgelopen..

klik hier voor (een van de) de vodafone forum post 9zoek de opmerking van de mod):

http://forum.vodafone.nl/...one-7-8/td-p/46152/page/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15
Gisteren heeft ze uiteindelijk de update gehad.
Ze is nu weer helemaal gelukkig, aangezien ze het formaat van de tiles kan wijzigen :)
Pagina: 1 2 3 Laatste