Reg. datum: 27 september 2006
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Forum » Spielerij » Simulatie, Sport en Racing Games » [PC] Football Manager 2012
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last
Reageer Nieuw TopicJe kan best instappen bij een top club, zeker als je nieuw bent in FM is een topclub FM easy mode. Beetje rustig inkomen, maar je moet dan wel de hoogste reputatie hebben. Overigens is bij team talks: oogde ongeïnteresseerd vrij normaal en standaard. Verwacht jij iedere teamtalk een braveheart speech of iets voor je manschappen?quote:frieksk schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:10:
[...]
ik heb nog een andere game lopen waar ik wel iets mee aan het opbouwen ben van reputatie. Achja ik wou gewoon een topclub eens runnen waar nog werk aan de winkel was.
Postius wijzigde dit bericht 30-01-2012 16:33 (5%)
Helaas gaat je 2e elftal dan niet europa inquote:Jefrim schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:02:
In de finale van de beker sta ik tegen mijn 2de elftal. Waar ze onder andere Feyenoord en PSV uit de beker hebben geknikkerd. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als mijn 2de elftal wint gaat die dan door naar de Uefa cup? Ben zelf al kampioen geworden.
Dat is jammerquote:HamburgerHenk schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:36:
[...]
Helaas gaat je 2e elftal dan niet europa inOok geprobeerd vorig seizoen, ik kreeg gewoon de bekerwinst.
Van mij weet ik het al, ze hebben feyenoord, psv, az en twente uitgeschakeld in de bekerquote:Jefrim schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:39:
[...]
Dat is jammerWant wou wel zien hoe mijn talenten het doen in Europa.
Postius wijzigde dit bericht 31-01-2012 18:47 (31%)
http://www.twitter.com/puberdingetjes
Zet alle firewalls is uit en probeer het nog een keer. (dus ook die van je vriend!)quote:Xbox2go schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:13:
Hoi,
Ik heb een netwerkspel aangemaakt en een vriend wil joinen, maar zodra hij alles invult zoals password etcetera dan blijft zijn FM12 continu op verwerken staan, hij kan dus niet joinen en een club kiezen.
Hamachi staat goed en beide de nieuwste FM patch. Iemand enig idee?
Nederlands Arsenal Forum - Arsenalforum.nl
Opnieuw beginnen en Neymar niet halen. Zal je leren!quote:Gunner schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:57:
Ik heb Neymar gekocht, maar hij is niet zo blij met mijn teambesprekingen. Iemand advies?
Powered
by
Angelina Jolie, Diablo III, Arsenal, Seat Ibiza
Heb je al wat prijzen gewonnen? Misschien heeft hij geen hoge pet van je op. Ik heb hem namelijk ook.quote:Gunner schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:00:
Wat dan? Hoort dat temperament bij dat ventje?
Footstepz wijzigde dit bericht 04-02-2012 02:40 (12%)
Enzo Blogt. [Collega]: "Er stond een nootje, maar dat moet een yesje zijn."
Neymar kan je volgens mij alleen voor een belachelijk hoog bedrag kopen, als in ~60 miljoen of meer. Neymar, Ganso en Lucas Moura zijn gewoon erg moeilijk om te kopen ten opzichte van FM11, wat eigenlijk wel realistisch is (in FM11 kon ik ze altijd wel kopen voor 10-15 miljoen met clubs als Ajax). In ieder geval in mijn games blijven ze heel lang in Brazilië en worden ze meestal verkocht voor 40-60 miljoen.quote:EnzoMatrix schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:32:
Neymar in 2015 nog steeds bij Santos, Ganso in Rusland of Oekraine de beste speler van de champions league (de prijs die daarbij hoort dan), en volgens mij was hij een koopje met 18 miljoen.
Volgens mij vind niemand Neymar goed in het spel. Er worden (bij mij althans) grote bedragen neergeteld voor wat oudere spelers, 24-27 vooral. Manchester United en City leggen zomaar 30 miljoen neer voor Witsel en dat soort spelers, maar Hazard en Neymar worden gewoon niet opgepikt. Vind ik gek. Witsel is nu 32,5 waard.
Phenom II x4 955, 4gb, Asrock 870 extreme, hd6850
Vos wijzigde dit bericht 04-02-2012 13:37 (18%)
1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004, 2011, 2012
Ik denk dat je overname niet zo letterlijk moet nemen in dit geval. Volgens mij wordt er eerder mee bedoeld dat er een nieuwe voorzitter/directeur komt. Anders zou je de laatste tijd vaak in het nieuws horen dat bijv Cruijff Ajax wil overnemen. Of dat Tiny Sanders PSV heeft overgenomen. Dat klopt uiteraard niet. Het lijkt meer op Spaanse, Italiaanse en Engelse tafarelen, waar een voorzitter een berg geld belooft voor nieuwe spelers zoals Abramhovic, La Porta en de sjeiks bij Man City en Malaga. De Nederlandse clubs zijn wat dat betreft niet goed uitgewerkt in FM.quote:Jefrim schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 01:05:
Wat me opvalt dat er enorm veel clubs worden overgenomen. Mijn abonnementen zijn een beetje verstrooid dus ik krijg al die berichten van overnames en dat zijn er echt enorm veel. Laatst heeft Bogarde een meerderheids aandeel genomen in Groningen.
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Waarschijnlijk is 17 het totaal aan staff dat je mag hebben en is het maximum van full time coaches daarvan 6. De precieze aantallen van max. medewerkers met een bepaalde functie staan aangegeven in de boardroom. Dit is op te lossen door coaches van het jeugdteam te ontslaan/te upgraden naar fulltime coaches of first team coaches aan te nemen.quote:elvis84 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 14:54:
[...]
Ik heb trouwens wel een probleem in mijn game. Ik heb maar 6 coaches en ik wil graag uitbreiden. Er staat ook max staff permitted 17, current 6. Maar als ik dan een coach een contract aanbiedt dan wordt het vlak voor het bevestigen altijd gecanceld door het bestuur omdat zij vinden dat ik voldoende coaches heb. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik kan bij het bestuur dus geen aanvraag doen voor meer coaches omdat ik al 17 mag hebben en maar 6 heb.
Thanks!quote:Stef.NL schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:58:
[...]
Waarschijnlijk is 17 het totaal aan staff dat je mag hebben en is het maximum van full time coaches daarvan 6. De precieze aantallen van max. medewerkers met een bepaalde functie staan aangegeven in de boardroom. Dit is op te lossen door coaches van het jeugdteam te ontslaan/te upgraden naar fulltime coaches of first team coaches aan te nemen.
elvis84 wijzigde dit bericht 04-02-2012 17:46 (10%)
1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004, 2011, 2012
Zo das wel erg extreem! Ik win zelf bijna nooit meer een wedstrijd als ik met 2 goals verschil achtersta. Gelijkspelen is dan wel de max en dan gebeurt zeer zelden. Terwijl ik er wel een extra spits in knal en dan vol op de aanval ga spelen, maarja de kans op een counter is dan natuurlijk ook zéér groot.quote:Vos schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:39:
Haha wat ik net meemaak!
Kom 4-1 achter...en toen...
[afbeelding]
Ligt dat niet aan welke rol je hem wil geven? Volgens mij is een defender een back die altijd achterin blijft en een full back ééntje die graag mee op komt. Ik zelf speel altijd met opkomende backs, al is dat niet altijd even effectief. Vooral niet wanneer de tegenstander veel beter is, dan laten ze grote ruimtes achter. Bovendien zijn mijn backs altijd het eerste vermoeid. Mijn ideale backs moeten dan ook een goede conditie hebben.quote:Gunner schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:55:
Trainings-vraagje;
een LB, moet je die als defender trainen of als Full back?
FBquote:Gunner schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:55:
Trainings-vraagje;
een LB, moet je die als defender trainen of als Full back?
Neen, een Full Back is juist een links/rechts verdediger die zich focused op het verdedigen en zo min mogelijk aan aanvallen doet.quote:elvis84 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:11:
[...]
[...]
Ligt dat niet aan welke rol je hem wil geven? Volgens mij is een defender een back die altijd achterin blijft en een full back ééntje die graag mee op komt. Ik zelf speel altijd met opkomende backs, al is dat niet altijd even effectief. Vooral niet wanneer de tegenstander veel beter is, dan laten ze grote ruimtes achter. Bovendien zijn mijn backs altijd het eerste vermoeid. Mijn ideale backs moeten dan ook een goede conditie hebben.
Meen je nu echt dat Dani Alves een verdedigende back is?quote:deknegt schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:03:
[...]
Full Backs = Verdedigende Backs (e.g. Pieters, Dani Alves)
Wing Backs = Aanvallende Backs (e.g. van der Wiel, Maxwell)
Sherlock wijzigde dit bericht 09-02-2012 11:40 (46%)
Nikon D700 I Nikon MB-D10 I Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED N I
Ik verwar helemaal niets. De vraag was of je een linksback moest trainen als defender of als full back, waarop ik het antwoord full back gaf omdat dat aanvallender is dan defender.quote:deknegt schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:03:
[...]
Neen, een Full Back is juist een links/rechts verdediger die zich focused op het verdedigen en zo min mogelijk aan aanvallen doet.
Jij verwart het met een Wing Back, dat is een vleugel verdediger die juist weer wel de aanval opzoekt en zich profileert als een extra vleugelspeler.
Dus het hangt puur af van hoe je speelt, als je opkomende backs gebruikt die ver het veld op spelen dan moet je ze als Wing Back (WB) trainen. Als je juist meer verdedigende backs wilt dan ben je beter af door ze als Full Back (FB) te trainen.
Natuurlijk heb je volkomen gelijk met het conditie probleem. Meeste backs en vooral de opkomende Wing Backs hebben veel Stamina nodig om 90 minuten vol te houden. Voor de hoogste divs (Premiership) is 14-15 een must voor zulke spelers. En opkomende backs hebben dan ook nog goede snelheid nodig 14-15 om counters te starten en mee te helpen in de aanval en dan ook nog als een malle terug te rennen als het mis gaat.
Full Backs kunnen wat langzamer zijn 10-12 maar daar zoek ik persoonlijk altijd voor iig 1 goede physical (Snelheid of Kracht) en ook de verdedigende skills zoals Marking, Tackling, Concentration en vooral Positioning.
Maar ik ratel door.
Om het op te sommen...
Full Backs = Verdedigende Backs (e.g. Pieters, Sergio Ramos)
Wing Backs = Aanvallende Backs (e.g. van der Wiel, Maxwell)
Chris89 wijzigde dit bericht 10-02-2012 23:40 (96%)
Laterzz Chris
Minder spelers meenemen, stel je mag maximaal 25 spelers meenemen en je komt 2 jeugdspelers te kort. Dan selecteer je maar 23 spelers.quote:Chris89 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:06:
Heb de volgende probleem:
[afbeelding]
Zegt genoeg denk... Kan niks meer wijzigen en blijf op 26 spelers staan...
En die 4 die ik moet hebben heb ik der nu 2??? Hoe kan ik dit oplossen?
Postius wijzigde dit bericht 10-02-2012 23:16 (38%)

PauseBreak wijzigde dit bericht 13-02-2012 07:25 (48%)
Specs: Het Hok

Met geniescout spelen is zo lame. Beetje hetzelfde als een film kijken waarvan je het einde al weet. Ik zie de lol er niet van in.quote:Malt007 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:16:
En als je zonder geniescout speelt gewoon ff zoeken naar een regen die lapa heet. Die naam zie ik zo vaak langs komen.
Hangt er vanaf natuurlijk. Genie Scout geeft je alleen informatie over hoe goed iemand zou kúnnen worden, niet ook hoe groot de kans is dat diegene dat niveau ook haalt. Het werkt vrijwel hetzelfde als met je in-game scouts, alleen krijg je dan wat meer infoquote:elvis84 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:21:
[...]
Met geniescout spelen is zo lame. Beetje hetzelfde als een film kijken waarvan je het einde al weet. Ik zie de lol er niet van in.
Ik heb eens even gezocht op die Lapa, er zijn wel 20 Lapa's inderdaad. Is het niet gewoon een soort Jansen van Brazilie ofzo? In mijn game zijn ze trouwens allemaal niet uitzonderlijk, voor zover ik kan zien zonder te scouten.

PauseBreak wijzigde dit bericht 16-02-2012 09:20 (14%)
Ik gebruik zelf Genie in mijn Wrexham game vooral om te kijken welke vrije spelers er voor mij willen signen. Het is gewoon irritant om de vrije markt af te zoeken voor fatsoenlijk L1 spelers als de computer op dag 1 al weten wie goed/slecht zijn en ook altijd je sneller afzijn. (Ik heb geen tijd en geduld om 3 uur van mijn dag te besteden aan het individueel afspeuren.)quote:PauseBreak schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:12:
[...]
Hangt er vanaf natuurlijk. Genie Scout geeft je alleen informatie over hoe goed iemand zou kúnnen worden, niet ook hoe groot de kans is dat diegene dat niveau ook haalt. Het werkt vrijwel hetzelfde als met je in-game scouts, alleen krijg je dan wat meer infoIk gebruik Genie Scout overigens alleen om mijn scouts te dubbel checken. Na 3 seizoenen heb je wel door dat de scouts (en ik heb góede scouts gehaald) niet altijd even fijne inschattingen maken. Heeft me al ¤30mln gekost, dus dan maar even dubbel checken
Zou kunnen. Ik heb er ook al een paar voorbij zien komen in mijn game. Iedere keer weer schrikken als er voorbij komt "Lapa signs for Inter"
@Gunner:
FM opnieuw starten werkt ook niet? Mijn broertje neemt zijn games overal mee naar toe en die heeft dit probleem echt nog nooit gehad. Ben wel benieuwd naar je tactiek, hoe werkt die? Het is me tot op heden nog niet gelukt om een tactiek met 2 spitsen goed werkend te krijgen namelijk. Ik speel nu zo:
Heb savegame overgezet van Mac naar PC, wellicht dat het daar wat mee te maken heeft. Een andere tactiek selecteren werkt ook niet echt. Heb ook niet zoveel zin om opnieuw te beginnen (al zal ik wel ff kijken of het in een nieuwe game ook zo is, want wellicht heeft het wat met m'n skin cache te maken) want ik heb nog wat interessante spelers in de jeugd zitten.quote:PauseBreak schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:12:
@Gunner:
FM opnieuw starten werkt ook niet?
Mwoh wel redelijk, ben nog wat aan het experimenteren. Ik moet zeggen dat jouw tactiek me ook wel aanspreekt trouwens....quote:Ben wel benieuwd naar je tactiek, hoe werkt die? Het is me tot op heden nog niet gelukt om een tactiek met 2 spitsen goed werkend te krijgen namelijk. Ik speel nu zo:
[afbeelding]
Gunner wijzigde dit bericht 16-02-2012 12:54 (14%)
Heeft volgens mij met je graphics packs te maken als je die hebt. Had dit zelf ook, en heb toen de custom kits verwijderd en toen werkte het weer.quote:Gunner schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:52:
[...]
Heb savegame overgezet van Mac naar PC, wellicht dat het daar wat mee te maken heeft. Een andere tactiek selecteren werkt ook niet echt. Heb ook niet zoveel zin om opnieuw te beginnen (al zal ik wel ff kijken of het in een nieuwe game ook zo is, want wellicht heeft het wat met m'n skin cache te maken) want ik heb nog wat interessante spelers in de jeugd zitten.
Powered
by
In welke map staan die precies? Ik gebruik idd een graphic pack.quote:Angeloonie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:01:
[...]
Heeft volgens mij met je graphics packs te maken als je die hebt. Had dit zelf ook, en heb toen de custom kits verwijderd en toen werkte het weer.
volgens mij heet die map gewoon "kits"quote:Gunner schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:08:
[...]
In welke map staan die precies? Ik gebruik idd een graphic pack.
Powered
by
Zo doe ik dat ook ja, al gebruik ik mijn scouts om te kijken of die spelers wel willen komen. Dat haal ik niet uit Genie. Ik zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten zienquote:deknegt schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:50:
[...]
Ik gebruik zelf Genie in mijn Wrexham game vooral om te kijken welke vrije spelers er voor mij willen signen. Het is gewoon irritant om de vrije markt af te zoeken voor fatsoenlijk L1 spelers als de computer op dag 1 al weten wie goed/slecht zijn en ook altijd je sneller afzijn. (Ik heb geen tijd en geduld om 3 uur van mijn dag te besteden aan het individueel afspeuren.)
Ik moet bekennen dat ik daar wel naar kijk. Wanneer ik een winger zoek moet die wel al enigszins snel zijn, want anders worden ze nooit écht snel. Strength kijk ik alleen naar bij DM's/DC's, verder niet. Agility vind ik belangrijker, want dan hoeven ze ook niet veel strength te hebbenquote:Als ik u17's zoek ga ik net zoals PB niet op Physicals af, die kan je nml heel goed uppen door ze een seizoentje op een intense cross training te smijten.
Postius wijzigde dit bericht 16-02-2012 18:44 (51%)
Ja, ik heb niet voor niets 15 scouts als PSV zijnde. Ik vind Genie op zich een handig systeem hoor, maar om het alle scouts te laten vervangen vind ik ook weer wat lame. Er moet wel een béétje een uitdaging in blijven zitten.quote:Postius schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:54:
De meerderheid van de FMers speelt met genie scout, die regens hierboven ook lekker boeiend lol. Er is geen betere manier of slechtere manier van spelen. Mooi ook van die argumenten: Ik gebruik het alleen om te double checken, tuurlijk tuurlijk.
Met of zonder spelen is niet beter of slechter, wel meer respect voor mensen die zonder spelen
PauseBreak wijzigde dit bericht 16-02-2012 19:36 (32%)
Ik heb vanalles geprobeerd. Zelfs FM opnieuw geinstalleerd via Steam, maar niets helpt. Ook in een nieuwe game zie ik die kits niet.quote:Angeloonie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:09:
[...]
volgens mij heet die map gewoon "kits"
Thanks, ik hou het even in m'n achterhoofd.quote:PauseBreak schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:43:
Als je 'm wilt hebben kan ik 'm wel even DM'en want er zitten wel wat aanpassingen in.
Gunner wijzigde dit bericht 16-02-2012 19:10 (26%)
Powered
by
Heb ik al gedaan. Maar eigenlijk is het niet belangrijk, ik ga binnenkort toch FM spelen op een verse PC. Maar het irriteert me gewoon dat het niet werktquote:Angeloonie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:10:
Haal je hele map met custom graphics eens weg. En dan via de settings (use skin cache uit), opnieuw de instellingen toepassen.
Sepjs wijzigde dit bericht 17-02-2012 18:47 (15%)
It's better to keep your mouth shut and let people think you are a fool, then to open it and remove all doubt...
Footstepz wijzigde dit bericht 19-02-2012 17:56 (11%)
kristan wijzigde dit bericht 19-02-2012 20:27 (14%)
Sterrenrijder uit het land waar bomen appels spugen.
Powered
by
Ik manage meestal Arsenal, Roma, PSG (erg leuke (6)), al vind ik het ook leuk om met ado aan te gaan kloten. Feyenoord was in 2011 zeker niet mis met wijnaldum, fer en castaignos en dan nog in mindere mate cabral etc.quote:Angeloonie schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:34:
Ligt natuurlijk wel aan welke club je managed

kristan wijzigde dit bericht 19-02-2012 21:20 (37%)

kristan wijzigde dit bericht 19-02-2012 21:32 (22%)

Footstepz wijzigde dit bericht 19-02-2012 22:44 (162%)
Powered
by
Je bent zo dom dat je niet snapt dat 62% veel is of wil je gewoon even horen van iedereen hoe goed je bent? (1 van de 2, ik denk het eerste)quote:Angeloonie schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:53:
Met mijn ADO game:
[afbeelding]
62% winnen en dan nog prijzen winnen
Postius wijzigde dit bericht 20-02-2012 13:48 (78%)
Ik vind 62% winnen en dan kampioen worden niet echt veel nee. Zeker niet als je ziet dat (in het echt) de afgelopen jaren de kampioenen in de Eredivisie telkens 70%+ van hun wedstrijden gewonnen hebben (Twente 2 jaar terug 79%, Ajax vorig jaar 65%). Zegt misschien ook meer over de nederlandse topclubs in FM12, waar Twente en AZ bijna tegen degradatie moeten strijdenquote:Postius schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:41:
[...]
Je bent zo dom dat je niet snapt dat 62% veel is of wil je gewoon even horen van iedereen hoe goed je bent? (1 van de 2, ik denk het eerste)
Angeloonie wijzigde dit bericht 20-02-2012 14:27 (54%)
Powered
by
Joh, vind je het nu echt nodig om iemand voor dom uit te maken op basis van 1 post?quote:Postius schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:41:
[...]
Je bent zo dom dat je niet snapt dat 62% veel is of wil je gewoon even horen van iedereen hoe goed je bent? (1 van de 2, ik denk het eerste)
Dit hangt ook wel af van wat voor spelers je weg doet. Niet iedereen verkoopt z'n basisspelers en wat ik ook heb gemerkt is dat veel clubs niet bereid zijn om "grote" bedragen neer te tellen voor spelers die bij een Nederlandse club spelen.quote:@kristian: Voor hoe weinig doe jij je spelers weg? 21 verkocht voor slechts 60 miljoen? Bij een club als heereenveen kom ik boven 21 verkochte spelers al ruim boven de 100milj uit.
Van je eigen club, misschien. Van de competitie, echt niet hoor. Je managet namelijk maar 1 club en voor je competitie om hoger ingedeeld te worden moeten er 3 - 4 goede clubs spelen die ook Europees kunnen spelen. Daar doe je zelf erg weinig aan.quote:@Pausebreak: Reputatie verbeteren met geniescout is zo simpel.
Joh, relax, het is maar een spelquote:Het maakt mij allemaal geen drol uit, maar allemaal van die zwakke excessen van iedereen altijd. Het is zo duidelijk dat mensen met geniescout spelen. Geef het gewoon toe en doe er niet zo moeilijk over (niet alleen tegen jou dus he). Iedereen hier zit in meer of mindere mate aan de geniescout alleen de meeste hebben er te weinig ballen voor om het te zeggen. Een uitstekend voorbeeld is dus zo'n post van die regens, en dan net doen alsof ie ze zelf vindt. Maar goed zoals gezegd, bijna iedere FMer gebruikt geniescout ze hebben alleen te weinig ballen om het te zeggen.
Overigens bij LLM is geniescout nog 100x zo nuttig als bij de topclubs. Bij LLM is geniescout helemaal OP en is alle uitdaging weg, hoe lager je komt hoe sterker geniescout wordt. Dus dat je het nodig hebt voor LLM is ook een drog argument. Maar iedereen mag spelen hoe hij/zij wilt.
Alleen ik ga voor het gemak van de discussie en internet vanuit, dat gebaseerd op mijn ervaringen bijna alle FM'ers geniescout gebruiken en zeker mensen hier op tweakers. En zeker hier op tweakers durft men het vooral niet te zeggen wat sneu is
Overigens speel ik met geniescout als ik er zin in heb, en zonder als ik er geen zin in heb. Maar kunnen we ophouden met alle lulexcuusjes alsjeblieft?
Ik zal het eens proberen.quote:Footstepz schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:53:
Laat ze meer "voetballen" om zo maar te zeggen. Zet het afstand schieten volledig uit per speler. Laat ze meer doorsteek ballen geven. Hier hoe ik mijn buitenspelers en spits laat spelen:
Spits: Niang
http://i.imgur.com/G58eT.jpg
Vleugelspeler: Reekers (regen- THANK YOU Pablo Longoria <3)
http://i.imgur.com/qh2XS.jpg
Team instructies
http://i.imgur.com/q0QIm.jpg
Ik speel 4-2-3-1 maar ga overstappen op 4-2-2-2
Als je meer informatie wilt hoor ik t graag, hoop dat ik je kan helpen!
Sepjs wijzigde dit bericht 20-02-2012 19:03 (5%)
It's better to keep your mouth shut and let people think you are a fool, then to open it and remove all doubt...
kristan wijzigde dit bericht 20-02-2012 21:41 (14%)
http://www.fmscout.com/a-fm-genie-scout-12.htmlquote:FM Genie Scout (or Genie Scout in short) is world's most popular scouting tool for Football Manager, created to extend the possibilities of finding, sorting and shortlisting players and staff, controlling their progress, making "first 11" and tactics choice easier and observing attributes invisible in FM.
Oh! Een hulpmiddel, wat maakt dat uit dan? Dan is het enige wat je weet of je een speler echt wil toch? En misschien, als je er toch niets van bakt, haal je de potentie er toch niet uit. Heeft het laten scouten door 3 verschillende scouts niet precies hetzelfde effect?quote:Footstepz schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 04:54:
[...]
http://www.fmscout.com/a-fm-genie-scout-12.html
Overigens vind ik het vrij hypocriet dat er ook een aantal mensen zijn die Genie Scout afbranden maar vervolgens wel hier kijken: http://forum.manutd.nl/forumdisplay.php?490-Arbeidsmarkt met name http://forum.manutd.nl/sh...p?43065-Future-screenshot
Maar dat gezeik over Genie Scout moet je maar links laten liggen, jij hebt het spel gekocht en jij bepaald hoe je het speelt.
Ik vind het meestal wel genoeg na 3 seizoen, behalve bij clubs waar ik écht wat mee heb, zoals Roma en Arsenal.quote:Malt007 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:10:
Ik speel sinds fm2006 elke versie. Daarvoor af en toe weleens een championship manager gedaan. Het spel wordt ieder jaar weer op heel veel punten verbetert waardoor je nooit terug wil naar een oudere versie maar ik vind fm2006 nog steeds de leukste versie.
Ik vind mezelf aardig pro maar dat zorgt er wel voor dat ik moeilijk in een game kom. Ik wil zoveel onderdelen perfectioneren dat ik al snel 2 a 3 seizoenen onderweg ben voordat ik het leuk begin te vinden. Dit zorgt ervoor dat ik maar 1 a 2 leuke potjes per versie heb. Ik ben dus ook niet geschikt voor journey games aangezien ik liever nooit van club wissel.
Postius wijzigde dit bericht 21-02-2012 13:09 (27%)
Ik zat bij AS Roma en mijn spelers waren rond de 34 - 35 en ik raakte aan de straatstenen niet kwijt. Al die routiniers in Italië willen ook nog allemaal een flink salaris.quote:Postius schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:59:
1998, toen het nog geen FM heette. Lang lang geleden! TOen heette het ook nog championship manager!
@Kristan: VInd ik het nog steeds erg weinig, dat is het enige. Ik verkoop natuurlijk ook nooit mn beste spelers (of je moet geen keus hebben maar dan nog) maar je kan echt veel spelers transfervrij halen en na een half jaar voor 4 a 5 miljoen wegdoen. Hou dit 4 a 5 jaar vol en je hebt voldoende budget om een nederlandse topclub uit de grond te stampen. Je kan vrij veel verdienen ook aan simpele transfers van poepers en ook spelers die je weg wilt hebben kan je nog geld voor vangen. En 15 van 21 spelers transfervrij de deur uit laten lopen lijkt me ook dat daar wat mis ging) (al heb ik ook altijd wel bij mn jeugd uiteraard een ontzettende uitloop).
En voor de mensen die het niet schijnen te snappen, genie scout is zoveel beter dan ingame scouten. De nuance die angeloonie daarboven geeft geeft alleen aan dat hij al heel veel genie scout heeft gebruikt. Het is een leuk verhaal van hoge CA is niet noodzakkelijk een goede speler, nee inderdaad in 5 tot 10% van de gevallen niet. In alle andere gevallen is een hoge CA wel gewoon goed en PA ook om nog maar te zwijgen van de Hidden Attributes. Er zit dus wel een kleine kern van waarheid in, maar in 90% van de gevallen hoge PA = uitstekende spelers die je altijd verkocht krijgt.
kristan wijzigde dit bericht 21-02-2012 14:05 (6%)
Powered
by
Half jaartje opstellen, bidden dat hij niet geblesseerd raakt en verkopen voor een miljoentje! Lukt niet altijd maar wel vaak, maar oude topspelers zijn een probleem ja maar ik begin nooit bij een top of semitopclub(europees gezien) dus dat probleem heb ik vaak niet. Meestal pak ik juist met mn clubje (heerenveen vorige keer) de oude routineers op van die italiaanse club. Dikke reputatie als je mark van bommel, drogba en guti bij heerenveen voor een jaartje hebtquote:Angeloonie schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:20:
Oudere spelers met een hoog salaris die nergens heen willen/gaan: releasen die hap.
Je kunt een speler beter voor een paar ton afkoop laten gaan dan dat hij nog voor enkele miljoenen op de begroting drukt. Dan kun je wel per se geld willen vangen, maar als je hem niet verkoopt kost hij je veel meer geld.
Als een speler bijv. 75.000 per week verdiend is dat dus niet effectiefquote:Postius schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:00:
[...]
Half jaartje opstellen, bidden dat hij niet geblesseerd raakt en verkopen voor een miljoentje!
Ik doe dit wel met spelers die ik eigenlijk meteen al kwijt wil, die laat ik een half jaar of een jaar spelen en dan verkopen voor 2x hun waardequote:Ik laat ze altijd zoveel mogelijk spelen, meestal raak je ze dan nog wel kwijt voor een minimaal bedrag (maar minimaal is meer dan niks).
Powered
by
Ben ik denk ik echt een uitzondering, ik wist tot gisteren er hier iemand over begon niet eens wat geniescout is (weet nu wel wat het doet, maar niet hoe en wat het precies is of werkt), maar ik ga dus af op mijn ervaring met vorige spellen (helaas is Breno nu wel bekend, maar Romario en Zongo en Saya heb ik toch echt zelf gescout en gekocht), Romario had ik al in 2011 en haalde ik nu meteen weer. Helaas heb ik nog geen nieuwe wereldspits (regen) gevonden als in 2011, maar het valt me wel op dat ik in 2011 alle talentjes uit Africa haalde en nu de goede aanvallende spelers uit Frankrijk komen, verdedigende talentjes uit Italie en mijn middenvelders over het algemeen uit Zuid Amerika en Spanje komen.quote:Postius schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:41:
[...]
@Pausebreak: Reputatie verbeteren met geniescout is zo simpel. Het maakt mij allemaal geen drol uit, maar allemaal van die zwakke excessen van iedereen altijd. Het is zo duidelijk dat mensen met geniescout spelen. Geef het gewoon toe en doe er niet zo moeilijk over (niet alleen tegen jou dus he). Iedereen hier zit in meer of mindere mate aan de geniescout alleen de meeste hebben er te weinig ballen voor om het te zeggen. Een uitstekend voorbeeld is dus zo'n post van die regens, en dan net doen alsof ie ze zelf vindt. Maar goed zoals gezegd, bijna iedere FMer gebruikt geniescout ze hebben alleen te weinig ballen om het te zeggen.
Overigens bij LLM is geniescout nog 100x zo nuttig als bij de topclubs. Bij LLM is geniescout helemaal OP en is alle uitdaging weg, hoe lager je komt hoe sterker geniescout wordt. Dus dat je het nodig hebt voor LLM is ook een drog argument. Maar iedereen mag spelen hoe hij/zij wilt.
Alleen ik ga voor het gemak van de discussie en internet vanuit, dat gebaseerd op mijn ervaringen bijna alle FM'ers geniescout gebruiken en zeker mensen hier op tweakers. En zeker hier op tweakers durft men het vooral niet te zeggen wat sneu is
Overigens speel ik met geniescout als ik er zin in heb, en zonder als ik er geen zin in heb. Maar kunnen we ophouden met alle lulexcuusjes alsjeblieft?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance
Dat is wat ik ook vaak deed. Wat ik in FM12 doe is die oudere spelers gebruiken als tutors voor mijn talenten. Dat maakt toch dat ze veel sneller veel beter worden, en dat is wel weer fijnquote:Deadsy schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:09:
Ja oude spelers die niets toevoegen en die je kwijt wilt omdat ze teveel vangen stel ik altijd op tegen de zwakke tegenstanders of in duels die er niet toe doen. Dan presteren ze lekker en kom je ze met wat geluk wel kwijt. Soms krijg je dan de onzin dat ze willen dat je een deel van het salaris doorbetaald![]()
In het echt heb je dan nog Griekse, Chinese, Japanse of clubs in het Midden-Oosten waar men nog geld wil betalen voor zulke oude gast.
Vaak bied ik deze gasten gewoon gratis aan en raak ze zo wel kwijt. Je verdient er niets mee maar de salarispost is wel weg.
Goed gevoel he? Ik vind 't ook altijd mooi als zo'n talent dan bij jouw club tekent omdat hij er naar uit kijkt om met jou samen te werkenquote:Nu nog de keus maken of ik Hoffman bij het 1e haal of niet. Hij is 16 (over 2 maanden 17) en zijn stats zijn top, heb hem op zijn 15e gehaald bij Frankfurt, elke top ploeg zat achter die gast aan en ikke won.
Ik heb het omgekeerde probleem: Mijn AM (Cocu, want het is Cocu) regelt teveel oefenwedstrijden. Daardoor kan ik de helft weer af gaan zeggenquote:Heb tevens de laatste jaren een probleem met mijn Assistent. Hij regelt de oefen wedstrijden en elk jaar regelt hij er minder. Dit seizoen had hij slechts 1 oefen wedstrijd geregeldgelukkig kon ik nog net op tijd een paar extra wedstrijden regelen.
Ik wist het ook nietquote:MeNTaL_TO schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:55:
[...]
Ben ik denk ik echt een uitzondering, ik wist tot gisteren er hier iemand over begon niet eens wat geniescout is (weet nu wel wat het doet, maar niet hoe en wat het precies is of werkt), maar ik ga dus af op mijn ervaring met vorige spellen (helaas is Breno nu wel bekend, maar Romario en Zongo en Saya heb ik toch echt zelf gescout en gekocht), Romario had ik al in 2011 en haalde ik nu meteen weer. Helaas heb ik nog geen nieuwe wereldspits (regen) gevonden als in 2011, maar het valt me wel op dat ik in 2011 alle talentjes uit Africa haalde en nu de goede aanvallende spelers uit Frankrijk komen, verdedigende talentjes uit Italie en mijn middenvelders over het algemeen uit Zuid Amerika en Spanje komen.
kristan wijzigde dit bericht 22-02-2012 12:59 (17%)
Muse wijzigde dit bericht 22-02-2012 13:32 (12%)
Postius wijzigde dit bericht 22-02-2012 17:57 (22%)
Het nadeel bij multiplayer games in LLM is dat je op een gegeven moment niet meer bij elkaar in de competitie zit. Mij lijkt het meest leuke dat je gewoon met je multiplayer maatjes in ieder geval in dezelfde league speelt. Er is niets leukers dan een reallife manager tactisch verslaanquote:PauseBreak schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:32:
Nou ja, wat wil je doen? LLM is toch wel leuker in Engeland vind ik, omdat daar de lagere divisies ook goed zijn uitgewerkt, waar dat in Nederland gewoon niet zo is helaas. Maar landen als Argentinië en Brazilië, maar ook Rusland zijn ook best uitdagend om te managen
elvis84 wijzigde dit bericht 23-02-2012 22:03 (0%)
Reden: grammatica
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: