Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 74 Laatste
Acties:
  • 394.147 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Zoijar schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:16:
[...]

Dat is een negatief effect, maar niet het belangrijkste. Het ergste is dat geld lenen ontzettend duur wordt, en dus investeren in bijvoorbeeld nieuwe bedrijven minder rendabel. Dat bedrukt de economie enorm. Als je dat dan nog combineert met de afname van consumptie, is het dus haast niet meer te doen om iets nieuws op te zetten. (maar het beperkt inderdaad wel de creatie van bubbels door inflatie)
Op zich zei ik dat ook al: het neemt de druk van consumenten af om zo snel mogelijk hun geld uit te geven.

Ik denk niet dat het dan "niet meer te doen" is om iets nieuws op te zetten. Je kan dan nog best iets nieuws opzetten, alleen moet je dan ook daadwerkelijk met een goed product komen. En heel erg veel producten in onze maatschappij zijn gewoon totale rotzooi, het gevolg van onze wegwerpmaatschappij. Hoe vaak koop je nog iets dat zelfs maar 5 jaar meegaat..

Een nieuw bedrijf opzetten zal nog best gaan met een lichte deflatie, maar door de verminderde koopdrang moet je met iets komen wat ècht goed is, ook om nog investeerders te trekken die het risico willen nemen.

Onder deflatie zou ik trouwens verwachten dat de rente zou dalen of zelfs negatief zou worden (je betaald de bank om op je geld te passen) dus het is maar de vraag denk ik of geld lenen echt zo duur zal worden.

Maar het drukt de economie natuurlijk wel, maar of dat slecht is is een ander vraagstuk. Bij bitcoin stijgt de waarde ten opzichte van de USD echter vaak zò ontzettend hard dat zelfs ik als consument er aankopen door uit ga stellen, en we zien ook velen die bitcoins sparen, simpelweg wachtende tot ze meer waard zijn om ze dan weer te verkopen.

Anders dan aandelen (waar je ook nog dividend krijgt en je een stukje bedrijf bezit) heeft een bitcoin geen intrinsieke waarde. Dus als de totale waarde van de bitcoin economie niet blijft stijgen tot het punt dat (aantal bitcoins maal koers) gelijk staat aan de waarde van de economie, dan is er op een gegeven moment een groot probleem voor alle spaarders. (koersval)

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 03-11-2013 14:43 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-06 18:54
Hmm, ik zit bij Kraken maar die rates zijn echt belachelijk. Mt Gox geeft een waarde van €159 aan op dit moment, maar volgens Kraken zijn m'n bitcoins maar €151 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
mt gox lijkt me niet de koers om naar te kijken aangezien die kunstmatig hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-06 18:44

fynrd1

Fooled by Randomness

joost18 schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:08:
mt gox lijkt me niet de koers om naar te kijken aangezien die kunstmatig hoog is.
Hoezo?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
Kunstmatig is misschien het verkeerde woord.

Ik bedoel meer dat de koers daar hoger ligt als bij alle andere exchanges vanwege hun problemen met uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 10-06 18:44

fynrd1

Fooled by Randomness

Ze hebben geen problemen met uitbetalen. Mtgox heeft altijd al een hogere prijs gehad in tegenstelling tot de andere exchanges. Tot zover wij weten zit het "probleem" niet bij hun, maar bij de lokale overheden.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
fynrd1 schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:28:
Ze hebben geen problemen met uitbetalen. Mtgox heeft altijd al een hogere prijs gehad in tegenstelling tot de andere exchanges. Tot zover wij weten zit het "probleem" niet bij hun, maar bij de lokale overheden.
Voorzover ik weet duurt het nog altijd maanden voordat uitbetalingen gedaan worden

https://bitcointalk.org/i...586.msg3463300#msg3463300

Aangezien het moeilijk is om geld uit de exchange te krijgen wanneer je het nodig hebt, kiezen mensen er vaker voor om het naar BTC om te zetten en op een andere exchange te laten uitbetalen. Dit zorgt ervoor dat de prijs op Mt.Gox altijd hoger is omdat daar meer mensen de aankoop van BTC nodig hebben voor liquiditeit.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:29
Minen er mensen via BTCGuild? Sinds ze vandaag de website wat veranderd hebben viel het me op dat ik ineens 16 namecoins gemined heb. Ik heb dat echter nooit ingesteld en toch krijg ik ze. Weet iemand waar dat vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Zenomyscus schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:17:
Minen er mensen via BTCGuild? Sinds ze vandaag de website wat veranderd hebben viel het me op dat ik ineens 16 namecoins gemined heb. Ik heb dat echter nooit ingesteld en toch krijg ik ze. Weet iemand waar dat vandaan komt?
Ik weet het niet zeker, maar het eerste dat bij me opkomt is dat ze doen aan merged mining (oftewel, ze gebruiken de hashes die jij opstuurt ook voor Namecoin mining) aangezien dat ook werkt op basis van SHA-256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 22:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

rickiii schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:41:
[...]

Voorzover ik weet duurt het nog altijd maanden voordat uitbetalingen gedaan worden

https://bitcointalk.org/i...586.msg3463300#msg3463300

Aangezien het moeilijk is om geld uit de exchange te krijgen wanneer je het nodig hebt, kiezen mensen er vaker voor om het naar BTC om te zetten en op een andere exchange te laten uitbetalen. Dit zorgt ervoor dat de prijs op Mt.Gox altijd hoger is omdat daar meer mensen de aankoop van BTC nodig hebben voor liquiditeit.
Inderdaad, als MtGox snel zou uitbetalen zou het verschil met andere exchanges in no time gelijkgetrokken zijn door arbitrage.

Gaat trouwens lekker vanavond met de koers. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 03-11-2013 21:43 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

fynrd1 schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:28:
Ze hebben geen problemen met uitbetalen.
egwel
Mtgox heeft altijd al een hogere prijs gehad in tegenstelling tot de andere exchanges.
egnie
Tot zover wij weten zit het "probleem" niet bij hun, maar bij de lokale overheden.
Ik betwijfel dat.

* komkommer spreekt uit ervaring.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouver
  • Laatst online: 22-02 22:28
En jawel, BTC China neemt het touw in voor handen qua 30 dagen volume.
Zie www.bitcoincharts.com/markets

[ Voor 3% gewijzigd door Grouver op 04-11-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Hebben ze nog steeds 0% trade fee? Dat vertekent het beeld dan wel een beetje.

Desalniettemin is het wel indrukwekkend hoe hard dat is gegaan!

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Ik zie dat je nog nergens boeken of ebooks kunt kopen voor Bitcoins, hebben mensen hier interesse in of weten jullie van een (web)winkel die dat wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 20:37
Waar gaat die koers naar toe... Zelfs bij Bitonic krijg je nu €163,03

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Bij Kraken maar €158 :( Mt Gox zit toch op €168.80. Kan ik m'n bitcoins uit Kraken exporteren naar een andere exchange...?

Mt Gox zat gisteren nog op €156. Aardige stijging :o

[ Voor 19% gewijzigd door Avalaxy op 04-11-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:29
rickiii schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:24:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar het eerste dat bij me opkomt is dat ze doen aan merged mining (oftewel, ze gebruiken de hashes die jij opstuurt ook voor Namecoin mining) aangezien dat ook werkt op basis van SHA-256
Klinkt erg interessant. Zou dat ook mogelijk zijn met andere coins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 04-06 20:46
Ik heb sinds afgelopen weekend een 10-tal USB erupters plus 2 x D-Link DUB-H7 (Rev B1) en 2 x een Arctic Breeze Mobile USB Fan. Een opstelling die vaak gebruikt wordt.

Ik draai Win7 x64, heb Zadig WinUSB drivers draaien en cfgminer (uit mn hoofd 3.4.2) draaien met standaard settings (dus zonder "-S all --icarus-options 115200:1:1 --icarus-timing 3.0=100")

Nu heb ik problemen met 2 erupters welke na een paar uur (verschilt enorm) een error geven en dan stoppen met minen. Daarnaast slaat soms mijn pc compleet vast na 1 dag minen.

Temp is gechecked, niets aan de hand, hibernation e.d. staat uit. Wat kan dit zijn :?

Vanavond ga ik updaten naar de laatste versie van cfgminer om dat eens te proberen. Tevens wil ik 4 miners laten werken op mijn hubs om zo te kijken of er wellicht sprake is van een stroom probleem (hoewel dat niet logisch is want de adapter vd hub kan 3A aan). Is er misschien sprake van een WinUSB driver probleem?

Kan iemand mij op weg helpen?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ibidem schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:05:
Ik heb sinds afgelopen weekend een 10-tal USB erupters plus 2 x D-Link DUB-H7 (Rev B1) en 2 x een Arctic Breeze Mobile USB Fan. Een opstelling die vaak gebruikt wordt.
.......
Ik zou inderdaad eerst cgminer updaten (laatste versie is op dit moment 3.7.0). Ik meen me te herrinneren dat ik dit zelfde probleem ook had met een oudere cgminer versie (1 dag draaien, om vervolgens te stoppen).

p.s. het is trouwens cgminer of bfgminer, geen cfgminer :)

[ Voor 5% gewijzigd door efan op 04-11-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 04-06 20:46
ido schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:14:
[...]

Ik zou inderdaad eerst cgminer updaten (laatste versie is op dit moment 3.7.0). Ik meen me te herrinneren dat ik dit zelfde probleem ook had met een oudere cgminer versie (1 dag draaien, om vervolgens te stoppen).

p.s. het is trouwens cgminer of bfgminer, geen cfgminer :)
Haha, ja dat is het inderdaad 8)7

Toch vanavond maar weer eens de software updaten en kijken of dit wat oplost.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Avalaxy schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:00:
Bij Kraken maar €158 :( Mt Gox zit toch op €168.80. Kan ik m'n bitcoins uit Kraken exporteren naar een andere exchange...?

Mt Gox zat gisteren nog op €156. Aardige stijging :o
Ja, je kunt bitcoins tussen exchanges verplaatsen. Maar lees ook even de posts hierboven over waarom de koers op MtGox de laatste maanden hoger is dan bij andere exchanges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Gedaan. Ondertussen is de waarde op Kraken ook omhoog gegaan, zit nu op €166.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Hoe kan ik als Nederlander een "full identification" bij Bitcoin.de krijgen? Volgens de website moet ik aankloppen bij een Nederlandse advocaat, notaris, belastingconsulent, financieel controller of kredietinstelling. Die moeten vervolgens een door mij geprint formulier ondertekenen en doorsturen naar het hoofdkantoor van Bitcoin.de.

De eerste vier opties lijken mij prijzig (€500-€600 ?), en bij de bank verwacht ik glazige blikken als ik vraag of ze het formulier willen ondertekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:16
Avalaxy schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:36:
Gedaan. Ondertussen is de waarde op Kraken ook omhoog gegaan, zit nu op €166.
188 euro al inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:16
Welke apps gebruiken jullie op OS X? Ik gebruikte steeds Multibit, maar ik ben op zoek naar alternatieven omdat deze niet op Java 7, maar Java 6 draait. (Heb momenteel geen zin in 2 RE's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hipska schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:08:
Welke apps gebruiken jullie op OS X? Ik gebruikte steeds Multibit, maar ik ben op zoek naar alternatieven omdat deze niet op Java 7, maar Java 6 draait. (Heb momenteel geen zin in 2 RE's)
http://electrum.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

http://www.thuisbezorgd.nl accepteert nu Bitcoins!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-06 12:20

ikbenwouter

! w t R

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
Wat denken jullie, zou het nu slim zijn om nog bitcoins te kopen? Of best wachten tot de crash van deze bubble? Als die al uberhaupt komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
lieu10ant schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:45:
Wat denken jullie, zou het nu slim zijn om nog bitcoins te kopen? Of best wachten tot de crash van deze bubble? Als die al uberhaupt komt...
Koop bitcoins en geef ze direct uit bij Thuisbezorgd.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
Woon in België (kutzooi), anders zou ik het wel doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Hopelijk volgt de rest van hun zusterbedrijven ook snel:

http://www.takeaway.com/who-we-are
pizza.co.uk (United Kingdom), Thuisbezorgd.nl (Netherlands), Pizza.be (Belgium), Lieferservice.de (Germany), Lieferservice.at (Austria), Lieferservice.ch (Switzerland), Pizza.dk (Denmark), Pizza.lu (Luxembourg), Hämtmat.se (Sweden) and Takeaway.com (France)

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 15:43
Geen idee hoe lang deze bubble nog aanhoudt, maar zal denk ik niet zo heel erg lang meer duren voordat we weer een crash gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
JohnStaakke schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:32:
Geen idee hoe lang deze bubble nog aanhoudt, maar zal denk ik niet zo heel erg lang meer duren voordat we weer een crash gaan krijgen.
Waarom denk je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 15-05 15:43
De laatste keer dat de Bitcoin zo volatiel was en zo omhoog schoot was vlak voor de crash van mei 2013, waarbij de hype train voorbij kwam en men massaal bitcoins ging panic sellen. Nu gebeurt er hetzelfde, alleen zitten er grote handelaren achter die de prijs omhoog stuwen.

Leesvoer:
http://motherboard.vice.c...econd-great-bitcoin-crash

Geen enkele van de punten die aangehaald worden in bovenstaand artikel zijn tot nu toe geaddresseerd wat mij doet geloven dat een crash aanstaande is.

[ Voor 22% gewijzigd door JohnStaakke op 05-11-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hoe dan ook is een stijging van ~10% binnen 24 uur geen gezond gedrag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:06

Rannasha

Does not compute.

JohnStaakke schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:32:
De laatste bubble ging van $32 naar $266, een factor 8+. We zitten nu "pas" op een factor 1.8.

Maar goed, de omstandigheden zijn nu wezenlijk anders dan in april. Markt-acceptatie is hoger, China is in de ban, de munt is sowieso meer bekend bij mensen en er zijn institutionele beleggers die zich met bitcoin gaan bezighouden.

Ik verwacht een minder harde stijging en daarna ook een stuk minder forse correctie.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Rannasha schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:32:
De laatste bubble ging van $32 naar $266, een factor 8+. We zitten nu "pas" op een factor 1.8.

Maar goed, de omstandigheden zijn nu wezenlijk anders dan in april. Markt-acceptatie is hoger, China is in de ban, de munt is sowieso meer bekend bij mensen en er zijn institutionele beleggers die zich met bitcoin gaan bezighouden.

Ik verwacht een minder harde stijging en daarna ook een stuk minder forse correctie.
Helemaal mee eens met als toevoeging: China is nu ook een grote drijfveer en is de kar behoorlijk aan het trekken. Daar zijn ze pas net begonnen en er zit nog zo veel potentie in die markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 17:58

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Mocht ik ooit toch besluiten ze te verkopen; heeft verkopen op een exchange als Bitstamp trouwens voordelen/nadelen in vergelijking met verkopen aan Bitonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Avalaxy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:26:
Hoe dan ook is een stijging van ~10% binnen 24 uur geen gezond gedrag :+
Don't complain as long as you're on the good side! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
https://bitcointalk.org/i...416.msg3488654#msg3488654

Ik heb hier een thread gepost. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:26

Bob

Als er al belast wordt dan is het op winst uiteraard. Dus geen probleem he, ik veronderstel dat je niet direct een boot hebt gekocht met al dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
lieu10ant schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:35:
Ik heb hier een thread gepost. Wat denken jullie?
Inkomsten kunnen het sowieso niet zijn. Als je dollars hebt en die zet je om naar euro's, dan komen die euro's ook van een 3rd party (de bank waar je die dollars had staan). Alleen geld wat je krijgt voor arbeid, diensten, enzovoort is inkomen.

Bitcoins zijn gewoon bezit, net als dollars of goud. Dus die vallen onder box 3. Bij je belastingopgave moet je even invullen hoeveel je er had op 1 januari (of liever gezegd: ter waarde van hoeveel euro's op dat moment), boven de €20K betaal je dan 1.2% en that's it.

Het is sowieso geen salaris of dividend of andere vormen van inkomen. Je bezit is gewoon meer waard geworden.

Als je een goudstaaf in je kelder hebt liggen (die al van jezelf was) en die wordt 3x zoveel waard, dan hoef je over die vermogensstijging ook geen belasting af te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Je moet het gewoon zien als forex (althans, zo zie ik het omdat ik daar bekend mee ben :P): je bent aan het handelen, maar dat ziet de BD niet als een baan. Je betaalt dus geen inkomstenbelastingen. Het is ook geen kansspel, dus je betaalt ook geen kansspelbelasting. De enige belasting die je betaalt wanneer je in valuta handelt is de vermogensbelasting, die vrij klein (ergens tussen de 1 en 2%) en slechts betaalt wordt wanneer je meer dan (ruwweg) 20K hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Wat zijn behalve Havelock en MPEx nog meer betrouwbare websites waar je aandelen kunt kopen met bitcoin? Btct.co en BitFunder zijn er nu mee gestopt.

[ Voor 29% gewijzigd door rickiii op 05-11-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Rannasha schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:32:
[...]

Wat bij de crash in april ook een grote rol speelde is dat MtGox toen een veel groter marktaandeel had (koers van Gox was toen ook leidend) en op een gegeven moment last had van veel lag door o.a. DDoS attacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
Jace / TBL schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:47:
[...]

Inkomsten kunnen het sowieso niet zijn. Als je dollars hebt en die zet je om naar euro's, dan komen die euro's ook van een 3rd party (de bank waar je die dollars had staan). Alleen geld wat je krijgt voor arbeid, diensten, enzovoort is inkomen.

Bitcoins zijn gewoon bezit, net als dollars of goud. Dus die vallen onder box 3. Bij je belastingopgave moet je even invullen hoeveel je er had op 1 januari (of liever gezegd: ter waarde van hoeveel euro's op dat moment), boven de €20K betaal je dan 1.2% en that's it.

Het is sowieso geen salaris of dividend of andere vormen van inkomen. Je bezit is gewoon meer waard geworden.

Als je een goudstaaf in je kelder hebt liggen (die al van jezelf was) en die wordt 3x zoveel waard, dan hoef je over die vermogensstijging ook geen belasting af te tikken.
Het probleem is, waarom zou ik dit aangeven als het in bitcoins blijft staan? Ik woon in belgië trouwens, dat zou de vermogenswinstbelasting al meteen 30% maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

-Tim- schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:23:
Mocht ik ooit toch besluiten ze te verkopen; heeft verkopen op een exchange als Bitstamp trouwens voordelen/nadelen in vergelijking met verkopen aan Bitonic?
Voordelen Bitstamp boven Bitonic:
- Je kunt zelf de prijs van je order bepalen en zo een limiet order plaatsen die pas wordt uigevoerd als die prijs bereikt wordt.
- Lagere kosten.
- Betere mogelijkheden tot handelen (aan- en verkopen op gunstige momenten).

Voordelen Bitonic boven Bitstamp:
- Simpeler. Je hoeft alleen maar in te vullen hoeveel je wil kopen/verkopen.
- Geen identificatie nodig. Op Bitstamp moet je eerst een scan van een ID en een adres-bewijs insturen voordat je kunt handelen.
- Beter geintegreerd met NL betaalsysteem.
rickiii schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:58:
Wat zijn behalve Havelock en MPEx nog meer betrouwbare websites waar je aandelen kunt kopen met bitcoin? Btct.co en BitFunder zijn er nu mee gestopt.
Eigenlijk alleen Havelock. MPEx kan ik niet serieus nemen omdat daar ruimschoots meer dan de helft van het volume bestaat uit handel in aandelen van de exchange zelf. Daarnaast moet je 30 BTC betalen om uberhaubt toegang te hebben. Havelock is zojuist overgenomen door een bedrijf uit Panama, dat daar blijkbaar een volledige licentie heeft voor dit soort zaken. Er zijn nog wat kleinere exchanges, maar die hebben niet echt een geweldige reputatie.

De Bitcoin-aandelen-markt zit in een serieuze dip nu BTCT en BitFunder gesloten zijn, met dank aan Team America World Police. Zelf blijf ik voorlopig uit de buurt van BTC-aandelen tot de boel zich wat gestabiliseerd heeft.

[ Voor 36% gewijzigd door Rannasha op 05-11-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
lieu10ant schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:00:
Het probleem is, waarom zou ik dit aangeven als het in bitcoins blijft staan?
Omdat je anders, wanneer je het ooit zou willen omzetten naar euro's (wat ik zelf niet van plan ben trouwens, ik hoop er in te zitten voor de oneindige termijn en ooit al mijn hoofdzaken gewoon in BTC te kunnen afrekenen), dan moet verklaren waar ineens al die extra coins vandaan komen als je ze aan het begin van het jaar kennelijk nog niet in bezit had.
Ik woon in belgië trouwens, dat zou de vermogenswinstbelasting al meteen 30% maken.
Niet 30% van 4%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
Rannasha schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:13:
- Beter geintegreerd met NL betaalsysteem.
Althans, zolang de banken hem niet beginnen te knijpen voor de opkomst van Bitcoin, en expres transacties gaan dwarsbomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
Jace / TBL schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:15:
[...]

Omdat je anders, wanneer je het ooit zou willen omzetten naar euro's (wat ik zelf niet van plan ben trouwens, ik hoop er in te zitten voor de oneindige termijn en ooit al mijn hoofdzaken gewoon in BTC te kunnen afrekenen), dan moet verklaren waar ineens al die extra coins vandaan komen als je ze aan het begin van het jaar kennelijk nog niet in bezit had.

[...]

Niet 30% van 4%?
Het is zelfs 33% dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
lieu10ant schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:00:
[...]

Het probleem is, waarom zou ik dit aangeven als het in bitcoins blijft staan? Ik woon in belgië trouwens, dat zou de vermogenswinstbelasting al meteen 30% maken.
Omdat het fraude is als je het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Sissors schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:38:
[...]

Omdat het fraude is als je het niet doet?
Daarbij werken dit soort exchanges vaak ook gewoon samen met de belastingdienst. Zover ik weet geeft mijn forex broker (Etoro) gewoon aan hoeveel geld ik er op heb staan bij onze belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bij het doen van belastingaangifte over 2013 (is voor mij niet van toepassing, had op 1 januari 2013 nog geen bitcoins :) ) moet je dus de waarde van je bitcoins opgeven in euro's. Maar welke koers moet je dan aanhouden? Voor vreemde valuta kun je volgens mij koerslijsten van de douane gebruiken, maar bitcoin staat daar niet op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
Het probleem is ook dat ik niet weet exact hoeveel winst ik heb. Het zal ergens rond de 3k liggen (wat peanuts is maar kom) maar door al dat gearbitreer weet ik het gewoon niet meer... Ik heb nog bitinstant, perfect money, btc-e, bitstamp, gox, okpay gebruikt om te arbitreren... Fuck me als ik dat allemaal moet uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
Tourniquet schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:57:
Bij het doen van belastingaangifte (is voor mij niet van toepassing, had op 1 januari 2013 nog geen bitcoins :) ) moet je dus de waarde van je bitcoins opgeven in euro's. Maar welke koers moet je dan aanhouden? Voor vreemde valuta kun je volgens mij koerslijsten van de douane gebruiken, maar bitcoin staat daar niet op. ;)
Die van 1 januari van het jaar waarover je aangifte doet. Voor zover dat ambigu is (verschillen per exchange etc) mag je vast iets kiezen wat in je eigen voordeel (maar wel correct en aannemelijk ) is. Zal met goud ook wel zo gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
lieu10ant schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:01:
Het probleem is ook dat ik niet weet exact hoeveel winst ik heb. Het zal ergens rond de 3k liggen (wat peanuts is maar kom) maar door al dat gearbitreer weet ik het gewoon niet meer... Ik heb nog bitinstant, perfect money, btc-e, bitstamp, gox, okpay gebruikt om te arbitreren... Fuck me als ik dat allemaal moet uitzoeken.
Winst (of eigenlijk: waardestijging van je eigen vermogen) doet er niet toe, het gaat alleen om je vermogen op 1 januari. Euro's, goud, bitcoins, dollars, enzovoort. Alles omrekenen naar euro's (met de koers van die dag) en optellen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Jace / TBL schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:03:
[...]

Die van 1 januari van het jaar waarover je aangifte doet. Voor zover dat ambigu is (verschillen per exchange etc) mag je vast iets kiezen wat in je eigen voordeel (maar wel correct en aannemelijk ) is. Zal met goud ook wel zo gaan?
Op 1 januari dus even een screenshot maken van http://bitcoincharts.com/markets/currency/EUR.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Heb inmiddels 15 bitcoins kunnen minen, begint nu toch wel te kriebelen om ze te verkopen, maar ik weet dat de bitcoin natuurlijk nog veel hoger kan staan dan dit.

Moeilijk moeilijk

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Je kunt onder charts ook gewoon 1 januari 201x invullen als je de gangbare koers wilt terugzoeken. Bijvoorbeeld: http://bitcoincharts.com/...3-01-01ztgSzm1g10zm2g25zv

Oh wat waren ze goedkoop :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
Ik quote je even, zodat je je over 2 jaar (wanneer ze €3000 per stuk zijn) nog herinnert dat je dat toen ook al dacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Jace / TBL schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:33:
[...]

Ik quote je even, zodat je je over 2 jaar (wanneer ze €3000 per stuk zijn) nog herinnert dat je dat toen ook al dacht :)
:D
rickyy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:15:
Heb inmiddels 15 bitcoins kunnen minen, begint nu toch wel te kriebelen om ze te verkopen, maar ik weet dat de bitcoin natuurlijk nog veel hoger kan staan dan dit.

Moeilijk moeilijk
Lekker houden. Een paarhonderd euro winst is leuk, duizenden nog veel leuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Even iets anders, heeft iemand hier Ripple (Ripples?)? Ik kwam het vandaag tegen, lijkt me wel interessant om er gewoon een klein bedrag van te kopen voor het geval het net zo enorm explodeert als Bitcoin :P Ik probeer nu m'n account op bitstamp geverifieerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
Mijn eerste 0.1 bitcoin in mijn wallet }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 11:45
Zeg, meer mensen die niet naar BTCguild kunnen connecten?

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
Avalaxy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:33:
[...]

:D

[...]

Lekker houden. Een paarhonderd euro winst is leuk, duizenden nog veel leuker :P
Klopt, maar er zijn er ook genoeg die op het internet beweren dat die 'bubbel' elk moment kan klappen. Andere verhalen gaan weer de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

creapYYY schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:05:
[...]

Klopt, maar er zijn er ook genoeg die op het internet beweren dat die 'bubbel' elk moment kan klappen. Andere verhalen gaan weer de andere kant op.
Het zou me niets verbazen als de koers binnen niet al te lange tijd weer een stapje terug doet. Maar op langere termijn is de huidige koers niet erg hoog. Dus het ligt er maar net aan op welke termijn je kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Rannasha schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:37:
[...]

Het zou me niets verbazen als de koers binnen niet al te lange tijd weer een stapje terug doet. Maar op langere termijn is de huidige koers niet erg hoog. Dus het ligt er maar net aan op welke termijn je kijkt.
Je weet gewoon niet hoe het gaat lopen.

Met een Google wist je in 2002 ook niet of dat zo gigantisch zou worden. Met Microsoft in 1990 wist je het ook nog niet.

Achteraf gezien lijken die bedrijven praktisch onverwoestbaar, al begint MS heel langzaam scheuren te vertonen, maar ook die zijn op de desktopmarkt nog lang niet weg.

Maar voor hetzelfde geld zet je met Bitcoin je geld op OS/2, of Video2000.

Zijn er eigenlijk zaken waarbij iedereen dacht dat het The Next Big Thing zou zijn, maar uiteindelijk toch keihard zijn geflopt? Ik kan me zo even geen goede voorbeelden bedenken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:08
Ik ben wat aan het klooien op btc-e, ik ben met een paar maanden terug met 0,4 bitcoin begonnen en met wat handel in LTC heb ik nu een 1 btc. Ik heb zaterdag een zootje ltc verkocht met wat euros winst.

Wel een geinige bezigheid moet ik bekennen. Alleen ken ik de ins en outs nog niet, tevens vraag ik mij af hoe je het beste e.a. weer kan cashen, bitonic kan ik BTC weer omzetten naar mijn rekening, maar zijn er betere plekken om dit te doen?

De BTC koers is aan het stijgen, LTC zakt iets in, is het een goed moment om zo van mijn btc's om te zetten naar LTC's, of is het verstandiger dit om te zetten naar $ of € en dan weer ltc te kopen?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
En daar ging de waarde van vandaag... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 23:23
hoe denken jullie over het gebruik van USB ASIC Miners? deze leveren 333 MH/s. en gebruiken 2,5 watt per stuk.

wat is de opbrengst per dag?
wat is de beste miner om te gebruiken? ik gebruik nu de java client van bitminter

hoeveel kan je er maximaal adresseren op een systeem aangezien ze een com poort gebruiken

ik ben er al uit dat je ze beter in een los gevoede (powered) USB hub kan steken.

ik heb er een paar besteld en wacht tot ze binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00

gws24

Thinking is hard!

Avalaxy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:10:
Gelukkig net op tijd uitgestapt :P
fvdberg schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:15:
hoe denken jullie over het gebruik van USB ASIC Miners? deze leveren 333 MH/s. en gebruiken 2,5 watt per stuk.

wat is de opbrengst per dag?
wat is de beste miner om te gebruiken? ik gebruik nu de java client van bitminter

hoeveel kan je er maximaal adresseren op een systeem aangezien ze een com poort gebruiken

ik ben er al uit dat je ze beter in een los gevoede (powered) USB hub kan steken.

ik heb er een paar besteld en wacht tot ze binnen zijn.
leuk speelgoed. Heb er zelf 3 draaien maar voor de opbrengst hoef je het niet te doen; duurde meer dan een week om met 1 GH/s 0,01 btc te minen en aangezien de moeilijkheid net van 390 naar 510 miljoen is gegaan gaat het nog langer duren. Zit er zelf over te denken om maar solo te gaan met deze 3 en erg erg erg lucky te zijn :P (ik geloof dat de gemiddelde blockvindtijd voor 1 GH/s nu op iets van 200 a 300 jaar ligt.. lol)

Beste manier om te minen is maar net hoe je het wil doen; ik heb ze zelf op een raspberry Pi met minepeon aangesloten (met een gevoede hub) en heb er geen omkijken naar.

[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 05-11-2013 21:43 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
ik heb er ook 3 besteld voor nog geen 10 tje per stuk inc verzending

zoals je zegt: de diiculty is extreem. de volgende is nog leuker...

2013.11.05 [21:29] Difficulty is now 510929738

maar we zien het wel als we met 1 GH/s minen wat het doet, al compenseert het uiteindelijk alleen de stroomkosten dan is het al leuk.

mijn mining machine is een atom d 330 welke ook gelijk nas speelt en backup voor mn webservertjes. draait toch en is lekker zuinig, en met de asics mag de vaste pc ook uit, want daar kunnen de 2 gpu's nooit tegen op boksen. zeker als je het met het gebruik vergelijkt

als het de kosten maar compenseert.. dan is het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Avalaxy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:10:
En daar is ie weer (grotendeels) terug.

Dit soort correcties zijn er vandaag al vaker geweest, al was deze wel de grootste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Avalaxy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:41:
Even iets anders, heeft iemand hier Ripple (Ripples?)? Ik kwam het vandaag tegen, lijkt me wel interessant om er gewoon een klein bedrag van te kopen voor het geval het net zo enorm explodeert als Bitcoin :P Ik probeer nu m'n account op bitstamp geverifieerd te krijgen.
Ik heb Ripple. Basis idee achter ripple dat je internationaal elektronisch betaling systeem hebt vergelijkbaar met Bitcoin maar dat je via dat systeem ook gewoon in euro's en dollars kan betalen of in de eigen cryptocurrency: de Ripple. Er is bij Ripple overigens geen sprake van mining.

Felix Salmon (Reuters) heeft er begin dit jaar al over geschreven.

http://blogs.reuters.com/...11/the-promise-of-ripple/

[ Voor 4% gewijzigd door CapTVK op 05-11-2013 23:45 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik wil graaq Bitcoins kopen, maar is het verstandig? Keuze maken is moeilijk...

Kwam een oud mailtje tegen, heb ik 40 BTC verkocht voor € 8,- per stuk. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
We zitten ongeveer op de grens van 3 miljard marktkapitaal!

https://blockchain.info/nl/charts/market-cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

ThinClientQ schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:29:
Kwam een oud mailtje tegen, heb ik 40 BTC verkocht voor € 8,- per stuk. :F
:9 :Y)

Dat was mijn tweede BTC aanschaf ooit, sindsdien alleen maar bijgekocht.

Edit: Oh nee, dat waren er ruim 70 voor € 4,- per stuk

[ Voor 9% gewijzigd door ikbenwouter op 06-11-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-06 23:47
is het nu slim om BTC hardware aan te schaffen? Ik zat te kijken naar Jupiter miner van KnCminer(550 Gh/s)
De butterfly 600GH heeft geen uitzicht op levering en in die tijd zal de difficulty veel hoger zijn.

Hebben mensen deze al draaien en in welke periode is je investering terugverdiend?
Still a newbie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

darksnake88 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:38:
is het nu slim om BTC hardware aan te schaffen? Ik zat te kijken naar Jupiter miner van KnCminer(550 Gh/s)
De butterfly 600GH heeft geen uitzicht op levering en in die tijd zal de difficulty veel hoger zijn.

Hebben mensen deze al draaien en in welke periode is je investering terugverdiend?
Still a newbie :)
Als ik naar de specs kijk en ze doen wat ze beloven kan dat nog interessant zijn. Reken het voor jezelf ook nog eens uit voor je beslist. En zoek naar ervaringen op bvb bitcointalk.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Vanavond is er met een hele grote kans een special bij RTL nieuws over de bitcoin (en thuisbezorgd).

Aangezien ik gisteren voor de grap besteld had bij thuisbezorgd.nl en betaald heb ik bitcoins benaderen ze me nu voor een interview. Grote kans dus dat er een leuke special aan zit te komen vanavond.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Laatst online: 23:19

Marce

Het is Marc met een C!

Ik heb wel even een baalmomentje zeg! Ik heb er nogsteeds lang niet zoveel geld in zitten als de meeste van jullie, en ben er ook niet actief mee bezig maargoed..

15 oktober heb ik een buy order geplaatst op 140 met de verwachting dat ie nog wel een duikje daaronder zou maken ergens.. Kom ik er nu dus achter dat de waarde bijna verdubbeld is maar dat mn buy nogsteeds staat...

Denk dat ik hem nu ook beter daar kan laten staan. Dit lijkt best wel veel op de bubble van het voorjaar als ik zo even in de charts kijk..Sterker nog, de high is al over die van het voorjaar heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 21:35
Ik zit er ook niet met zo veel geld in. Ben voor de eerste bubbel ingestapt met 25 euro en na de bubbel nog eens 320 euro erbij gezet. Als ik me coins nu zou verkopen heb ik 300 euro winst gemaakt:)

Had veel meer geld kunnen overmaken, maar zo veel verstand heb ik er nou ook weer niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Marce schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:03:
Ik heb wel even een baalmomentje zeg! Ik heb er nogsteeds lang niet zoveel geld in zitten als de meeste van jullie, en ben er ook niet actief mee bezig maargoed..
Ik denk dat het wel meevalt. Dit is een Tweakers forum. De meesten zullen interesse hebben in Bitcoin vanwege de interessante software constructie en de mogelijkheid om hardware om te bouwen naar mining-machines. Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar de nieuwe balans die deze technologie in de markt kan brengen. Zoals open-source software in mijn ogen voor meer vooruitgang en concurrentie heeft gezorgd En hoe gedistribueerde netwerk communicatie de monopoly van post-, entertainment- en nieuws-organisaties minder machtig heeft gemaakt. Zo hoop ik dat open-source geld en betalingsnetwerken ervoor kunnen zorgen dat banken en overheden met hun tijd mee moeten.

Ik zie BItcoin niet als een vervanging voor alles, maar wel voor een groot deel dat we nu doen in een wereld met een globaal communicatie netwerk dat werkt met de snelheid van het licht. Het geeft mensen buiten het bestaande machtsnetwerk een meer gelijke kans om mee te doen.

Al zijn op korte termijn een aantal mensen flink rijk geworden met Bitcoin. Door de openheid van de technologie, zonder patenten en zonder restricties op gebruik behalve de protocol regels, kunnen de mensen met macht op het netwerk dit (zoals het er nu naar uitziet) niet manipuleren voor hun eigen gewin.

[ Voor 54% gewijzigd door rickiii op 06-11-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Marce schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:03:
Ach ik heb 0 euro erin zitten zelf hoor. Natuurlijk had ik nu wel gewild er een zooi te hebben gekocht toen het op 3x niks stond, maar je hebt dat ook met sommige grondstoffen of aandelen die ineens keihard stijgen.

Belangrijk ook is dat veel van de winst die mensen ermee maken puur virtuele winst is: pas zodra je iets met de BTCs doet, of dat nu inruilen voor Euro's is of er wat mee kopen is, heb je daadwerkelijke geprofiteerd van de waardestijging. Zolang het in je wallet zit heb je alleen op papier een winst, en in de praktijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Stephan224 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:35:
Vanavond is er met een hele grote kans een special bij RTL nieuws over de bitcoin (en thuisbezorgd).

Aangezien ik gisteren voor de grap besteld had bij thuisbezorgd.nl en betaald heb ik bitcoins benaderen ze me nu voor een interview. Grote kans dus dat er een leuke special aan zit te komen vanavond.
Gaaf! Hoe laat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2023

Zillion01

Obey your screen!

Zit er ook iemand hier in de litecoins? Die lijken me wel interessant, maar ik weet er nog niet zoveel van.

Ben voor de gein ze maar es gaan minen, maar met een Nvidia kaart gaat het wel een stuk langzamer (120 khash met Cudaminer op een GTX660, misschien maar voor een AMD 7950 ruilen..)

Kun je ze eigenlijk kopen in Nederland? Die site http://www.litecoins.nl/ ziet er nogal outdated uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Zillion01 op 06-11-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 09:14
Zillion01 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:33:
Zit er ook iemand hier in de litecoins? Die lijken me wel interessant, maar ik weet er nog niet zoveel van.

Ben voor de gein ze maar es gaan minen, maar met een Nvidia kaart gaat het wel een stuk langzamer (120 khash met Cudaminer op een GTX660, misschien maar voor een AMD 7950 ruilen..)

Kun je ze eigenlijk kopen in Nederland? Die site http://www.litecoins.nl/ ziet er nogal outdated uit.
Ik heb het via happycoins.nl gedaan. Werkt super snel en via iDeal. 20-25 min heb je ze binnen. Krijg je wel Bitcoins maar die verkoop je en koop je litecoins voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
120 khash... dat is wel heel weinig. alleen mijn cpu draait er al dik 350. niet dat dat zoden aan de dijk zet.. je kan beter investeren in asic miners.. 330 Mhash. voor de goedkope usb dingetjes van een 10 tje
zowel voor de stroomrekening als voor de opbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00

gws24

Thinking is hard!

fvdberg schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:51:
120 khash... dat is wel heel weinig. alleen mijn cpu draait er al dik 350. niet dat dat zoden aan de dijk zet.. je kan beter investeren in asic miners.. 330 Mhash. voor de goedkope usb dingetjes van een 10 tje
zowel voor de stroomrekening als voor de opbrengst.
Hij heeft het over litecoins he ;) dus geen sha-2 maar het scrypt algoritme waar nog geen asics voor zijn.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Duitse zusje lieferservice.de (en Oostenrijkse .at) van Thuisbezorgd volgt ook! Weer ruim 8 duizend restaurants erbij die bitcoin accepteren.

http://diepresse.com/home...-Bitcoins-fuer-eine-Pizza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

ikbenwouter schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:27:
Duitse zusje lieferservice.de (en Oostenrijkse .at) van Thuisbezorgd volgt ook! Weer ruim 8 duizend restaurants erbij die bitcoin accepteren.

http://diepresse.com/home...-Bitcoins-fuer-eine-Pizza
Komaan achterlijk Belgie! Ge kunt het!

ben Belg, ik mag dat zeggen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bob op 06-11-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Bob schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:32:
Komaan achterlijk Belgie! Ge kunt het!
Nog even geduld:
Just send them an email too. I'm a regular client of their service pizza.be :-D

Edit Their answer was : "Dans les semaines qui suivent le paiement par bitcoins sera introduit en Belgique." which means "Bitcoin payments will be introduced in Belgium in the next few weeks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
gws24 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:26:
[...]
Hij heeft het over litecoins he ;) dus geen sha-2 maar het scrypt algoritme waar nog geen asics voor zijn.
ok... dat wist ik niet... tja ze brengen dan ook niet zo veel op.. tis meer een leuk bijproduct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-06 20:54

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Mogelijk kan ik een miner aanzetten zonder (extra) stroomkosten. (Bedrijfsruimte waarbij een vaste prijs voor stroom gerekend wordt.) Is het slim om dan nu nog te starten met minen? Ik wil er best wat in investeren, maar ik heb er geen zin in als het risico erg hoog (of de verwachte opbrengst erg laag) is.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ulster Seedling schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:23:
Mogelijk kan ik een miner aanzetten zonder (extra) stroomkosten. (Bedrijfsruimte waarbij een vaste prijs voor stroom gerekend wordt.) Is het slim om dan nu nog te starten met minen? Ik wil er best wat in investeren, maar ik heb er geen zin in als het risico erg hoog (of de verwachte opbrengst erg laag) is.
Dat hangt van je rekenkracht en de strategie die je kiest. Maar zeer waarschijnlijk is het niet kosten effectief. Het hangt ook sterk af van de concurrentie en de toekomstige prijs per bitcoin.

Als je een betere analyse wil kun je online verschillende websites vinden die de kosten/baten helemaal voor je doorrekenen op basis van hashing-power, stroomkosten, hardwarekosten, tijdsperiode, verwachte difficulty en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
op grafische kaarten is het al twijfelachtig of je je investeringen terug verdient (zeker de stroom maar die is bij jou inclusief)

die coins worden steeds moeilijker te genereren, en dat zal niet meer makkelijker worden.

alleen asic mining met veel hashingpower per watt vind ik persoonlijk nog interessant, heb het afgelopen half jaar niets bij gegenereerd zelf. nu met de usb asic miners staat er weer een machine aan (in de kelderbox dus op de servicekosten)

je moet zo veel mogelijk rekenkracht voor weinig centjes kiezen wat ook nog zo min mogelijk stroom gebruikt voor je rendement ziet mits je je coins nog kan verkopen, i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
Stephan224 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:35:

Ja ik las het! Ik hoopte al dat ze mij zouden benaderen, ik zou graag even een duidelijk statement over Bitcoin hebben neergezet voor ze!

Hopelijk hebben ze een beetje een competent persoon gevonden hiervoor.

Of ehhh, degene die geïnterviewd wordt, zit die hier toevallig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:17
We gaan vanaf nu verder in Bitcoin topic - deel 2!

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1 ... 73 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.